Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Hoi,

Ik heb vandaag een Intel Atom D945GCLF2 bordje ontvangen.
Ik wil hier een server van maken, en had nog een mooi voedinkje liggen.

Een Delta Electronics DPS-88AB
90W
Komt uit een HP PC (Volgens mij een P2 vectra)
HP P/N: 0950-3432
Delta DPS-88AB voeding
Ik heb zelf aan het snoertje waar de molex aan zit nog wat extra connectoren gemaakt (4pins P4 stekker, SATA voedingsconnectoren). Dit werkt ook prima

Ik heb het aangesloten zoals op deze foto: http://tweakers.net/ext/f/e9uKP1ICAHcbjRtrEVqXoLL8/full.jpg (niet mijn eigen foto, komt van mp3car.com forum)

Het probleem is, deze voeding werkt prima op een ander moederbord (Asus P5N-MX met een Pentium E5200 2,5Ghz en 2GB RAM) maar niet op mijn Atom boardje :( De fans, CD-ROM drive e.d. gaan wel aan als ik de power knop indruk op mijn kast, maar ik krijg geen beeld.

Als ik een andere voeding op het Atom boardje aansluit (BeQuiet Real Power 350W 80+ geloof ik) werkt het prima (ik heb dan het extra stekkertje voor bij de ATX connector niet aangesloten (De Delta voeding heeft een 20pins ATX connector, Atom boardje 24pins.)

Zonder die extra 4 pinnetjes bij de ATX connector werkt het dus met die BeQuiet wel, dan is het dus gelijk met de Delta, aangezien ik ze dan allebei met 20pins heb aangesloten.

Ik heb de ATX stekkers al vergeleken van beide voedingen, maar kan geen verschillen ontdekken (er ontbreekt 1 pinnetje (3e van links als je hem met hebt klipje naar boven hebt en van achteren erin kijkt) maar dat heeft de Be Quiet ook.

rara hoe kan dit? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 07-01-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Niemand :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik snap het echt niet.

Ik heb de voedingen ff aangezet dmv een paperclip, en toen alles nagemeten adhv deze pagina: http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml en het klopt allemaal precies (voltages zijn bij de kleine voeding wel iets lager, 11,4V ipv 12V bijv.)

Ik heb ook nog geprobeerd om de 4pins stekker die op de ATX connector op het moederbord kan (zodat je 24pins ATX hebt ipv 20pins) aan te sluiten, maar dat hielp ook niet.
Ik had de ATX connector van de kleine voeding erin, en de 4pins ATX van de normale voeding (die heb ik toen met een paperclip aangezet).

Heb de vermogens ook nog even vergeleken:

Kleine voeding:
  • +3.3V 6.0A
  • +5Vsb 0.72A
  • +5V 10A
  • +12V 1.5A
  • -12V 0.2A
BQT L6-UA-350W (ATX Voeding):
  • +3.3V 23A
  • +5Vsb 2A
  • +5V 23A
  • +12V 25A (hier staat 12V1 en 12V2 van 18A per stuk en die komen samen tot 25A staat er)
  • -12V 0.5A
Het enige wat mij opvalt is dat de +5Vsb bij de kleine voeding nogal klein is. De rest is wel ongeveer in verhouding als je naar de wattages van de voedingen kijkt (90W voor de kleine voeding en 350W voor de grote)

Ik heb ook nog gekeken wat een picoPSU 90W kan leveren, die kan een D945GCLF2 namelijk prima aan
picoPSU 90W:
  • +3.3V 5.0A
  • +5Vsb 1.5A
  • +5V 6A
  • +12V 5A
  • -12V 0.05A

[ Voor 51% gewijzigd door ThinkPad op 10-01-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wellicht is het de 5V standby die tekort schiet. De meeste moederborden vereisen 2A op die rail, omdat vaak USB en PS/2 poorten in standby aan blijven staan. Asus moederborden kun je jumperen (USB power jumper, kiezen tussen 5VSB en 5V waarbij 5VSB standaard is). Misschien heeft jouw intel ook zo'n jumper? Dan ontlast je die rail een beetje.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmm goede optie, maar dit bordje heeft niet zo'n jumper helaas.

In de BIOS kan ik ook niks vinden hierover :(

Ik denk dat ik dat voedinkje maar moet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
12volt met 1.5A is wel erg laag lijkt me.
Misschien heb je gewoon pech dat het niet werkt, dus hardware combinatie toevallig niet werkt.
Pagina: 1