TOP. Heb gisteravond even met nieuwe searchfuntie gespeeld maar werkt tot op heden prima. Zal dezer dagen verder testen. Even wennen dat je alleen op andere manier zoekt maar vind dit wel een makkelijke manier
Die interne antenne schijnt ook op 2,4 GHz niet heel erg super te zijn, ik heb mijn BB gekoppeld aan een Netgear wnhde111 access point, werkt prima met 5 GHz.Pimmetje651 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:25:
Er zit wireless N in maar alleen 2,4Ghz wat ik heeeel jammer vind !
Is dat na de update van SP3 RC2? Ik heb dit weekend geupdate en merkte dat ik ook wat subtitles moest bijstellen, was wel zo gebeurd overigens. Verder nog geen issues gehad met de nieuwe RC.Maar goed ik heb hier ineens ander issue : krijg de ondertitels met geen mogelijkheid in sync.Soms lopen ze zover voor dat als ik zelfs het sync balkje helemaal terug zet het nog niet goed in sync is, soms lopen ze ineens mijlenver achter ....Iemand idee?
Ziet er top uit! heb het even snel bekeken en lijkt prima te werken tot nu toe op RC2bartsidee schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:49:
Eventueel later toe te voegen:
- BBC itvplayer (enkel met vpn vanuit nederland)
- Rtl gemist zodra de mp4 bugs zijn opgelost
BBC Player is ook een goed plan eventueel ABC GO ook een optie is want die mis ik als goede app ??
zoals bijvoorbeeld hier te zien is:
http://abc.go.com/site/ab...product_page_abc_main_nav (de layout dan he, dit is gewoon browser)
weet niet in hoeverre dit mogelijk is ?
[ Voor 3% gewijzigd door D3LTA op 17-01-2011 12:14 ]
Uhhm volgens mij heeft de BB alleen wireless N op 2,4 Ghzhabermas schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:21:
[...]
Die interne antenne schijnt ook op 2,4 GHz niet heel erg super te zijn, ik heb mijn BB gekoppeld aan een Netgear wnhde111 access point, werkt prima met 5 GHz.
[...]
Is dat na de update van SP3 RC2? Ik heb dit weekend geupdate en merkte dat ik ook wat subtitles moest bijstellen, was wel zo gebeurd overigens. Verder nog geen issues gehad met de nieuwe RC.
En nee heb die SP3 er nog niet op staan
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ja en daarom ook de tip van een 5 GHz access-point als je tóch een wireless 5GHz verbinding op wil zettenPimmetje651 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:19:
Uhhm volgens mij heeft de BB alleen wireless N op 2,4 Ghz
Verwijderd
Matched: boxee
Bij media pc's ==> D-link en dan DSM-380 (het nummer van de boxee)Goku33 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:24:
Welk apparaat heb je dan toegevoegd in de logitech software? En je hebt de commando's via welke media center remote?
Daarna commando's ingeleerd met een Pinnacle mediacenter remote die ik nog had liggen.
(wie wat bewaart .....
Zojuist bbc iPlayer toegevoegd aan mijn app
Top man, Ik heb nog geen Boxee maar die gaat er binnenkort wel komen mede door mensen zoals Bart.
Ik ben al van het idee afgestapt om een XBMC Zotac systeempje te bouwen omdat ik simpelweg niet weer iets heb waar ik eindeloos aan blijf prullen.
Een Boxee is denk ik ook een stuk vriendelijker voor mijn vriendin.
Ik ben al van het idee afgestapt om een XBMC Zotac systeempje te bouwen omdat ik simpelweg niet weer iets heb waar ik eindeloos aan blijf prullen.
Een Boxee is denk ik ook een stuk vriendelijker voor mijn vriendin.
XboxLive: Dave 130R
Verwijderd
Geen matches
Ik heb gister een aantal uitzendingen bekeken en het werkt gewoon geweldig. Bart je bent een topper ben hier en mijn vriendin heel blij mee.bartsidee schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:49:
Ik heb gister een nieuwe release uitgedaan voor mijn repo en vandaag nog een debugronde op mijn box doorlopen met succes.
iemand toevallig al een sop cast app gevonden ?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Een Sopcast APP zou idd echt beter zijn.
Ligt het aan mij, of zie ik die iPlayer app niet? Of zit hij onder je eigen app in de repo weer en moet je daar weer in zoeken?bartsidee schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:17:
Zojuist bbc iPlayer toegevoegd aan mijn app
Hij zit in de bartsideetv app. Ter informatie je hoeft niet altijd te zoeken, je kan via de modules ook gewoon een lijst met uitzendingen voorgeschoteld krijgen, of in het geval met de iplayer genres.DaannO schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:41:
[...]
Ligt het aan mij, of zie ik die iPlayer app niet? Of zit hij onder je eigen app in de repo weer en moet je daar weer in zoeken?
Ter info, kreeg net een nieuwe software versie op de BB: 1.0.3.17064 Build date 13 jan 2011
Yup zelfde als de sp3 rc2, nu wel met de vudu release erbij.
Oftewel films huren voor 4/6 dollar, je krijgt gratis startaccount van 6 dollar. Je hebt wel een us vpn nodig.
Oftewel films huren voor 4/6 dollar, je krijgt gratis startaccount van 6 dollar. Je hebt wel een us vpn nodig.
Verwijderd
Geen matches
volgens mij worden er een aantal problemen met het geluid, droprouts bi DTS-MA en bij mp3/flac.
opgelost in SP4.
opgelost in SP4.
Verwijderd
Ik overweeg eigenlijk wel om een mediaplayer te kopen en die boxee spreekt me wel aan. Ik twijfel eigenlijk tussen de boxee en de Dune HD Smart D1 (beiden ongeveer dezelfde prijs).
Waarom zou ik volgens jullie boxeefanaten moeten gaan voor de boxee?
de Boxee GUIVerwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:40:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Heel vaak wordt Boxee aangehaald als sterkste in social en (als nadeel) veel USA-only apps. Ik moet zeggen, ik ben nog geen enkele interface tegengekomen die zo fijn werkt als de beta (ik draai Boxee op Mac). Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe het nu zit met 1.0.3. Vol verwachting klopt mijn hart
Ik denk dat Boxee (XBMC) momenteel de meeste formaten ondersteund. Boxee is verder open met veel plugins en apps. Verder is de community zeer actief en werken de ontwikkelaars aan vele extra's.[b][message=35398956,noline]
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Is mijn gevoel ook juist dat de boxee naar de toekomst toe ook zal kunnen aangepast worden als er nieuwe formaten verschijnen?Erhnam schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:53:
[...]
Ik denk dat Boxee (XBMC) momenteel de meeste formaten ondersteund. Boxee is verder open met veel plugins en apps. Verder is de community zeer actief en werken de ontwikkelaars aan vele extra's.
Heb zo het gevoel dat de boxee enkel beter zal worden en door zijn open source karakter steeds interessant zal blijven.
Ik zou hem eigenlijk willen gebruiken om films en foto's te bekijken die op een N.A.S. staan, ik denk niet dat de boxee hiermee problemen zal hebben...
Klopt, en de hardware is voor een dedicated machine natuurlijk fantastisch. Er blijft dus prima ruimte om te blijven groeien. Netwerkshares zijn overigens geen probleem.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:58:
[...]
Is mijn gevoel ook juist dat de boxee naar de toekomst toe ook zal kunnen aangepast worden als er nieuwe formaten verschijnen?
Heb zo het gevoel dat de boxee enkel beter zal worden en door zijn open source karakter steeds interessant zal blijven.
Ik zou hem eigenlijk willen gebruiken om films en foto's te bekijken die op een N.A.S. staan, ik denk niet dat de boxee hiermee problemen zal hebben...
Sinds de SP3 update heb ik hier helemaal geen last meer van, pluim voor Boxee dus!Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 01:52:
@Goku:
Heb je dat probleem met die DTS haperingen kunnen oplossen?
Ik heb nog niet veel tijd gehad om te spelen, maar sinds de laatste update heb ik ook eindelijk een sans-serif lettertype voor ondertitels op de Boxee! Alleen het lukt me niet om het formaat aan te passen? Nu zijn de letters wel erg klein!
Verwijderd
Geen matches
Bedankt allemaal voor de gebruikerservaringen. Ik weet nu eenmaal heel weinig van dergelijke apparaten (helaas
).
Is het correct om te stellen dat de kinderziektes die er bij de lancering van het product inzaten (komt toch vaak terug in reviews die geschreven werden bij de lancering) er stilaan worden uitgehaald?
Is het correct om te stellen dat de kinderziektes die er bij de lancering van het product inzaten (komt toch vaak terug in reviews die geschreven werden bij de lancering) er stilaan worden uitgehaald?
Die Vudu app zouden we toch wel moeten hebben? Kan em nergens vinden bij Apps of Search, ook niet na reboot. Wil we es zien hoe dat eruit ziet...
dat heb ik ook, ik kan die vudu app nergens vinden.
Bakman, ja dat vind ik wel. Er zijn al erg veel bugs opgelost, in een korte tijd. tenminste naar mijn smaak. De update van vandaag is de 3e major update.
Je kan hier http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE alle bugs en projecten zien, dat vind ik ook wel charmant, dat je de progressie kan volgen en zelf bugs reports kan doen, of omhoog voten.
Bakman, ja dat vind ik wel. Er zijn al erg veel bugs opgelost, in een korte tijd. tenminste naar mijn smaak. De update van vandaag is de 3e major update.
Je kan hier http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE alle bugs en projecten zien, dat vind ik ook wel charmant, dat je de progressie kan volgen en zelf bugs reports kan doen, of omhoog voten.
In de settings onder location staat een optie "hide feeds and applications Thatcher cannot be played in Tour location"habermas schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:28:
Die Vudu app zouden we toch wel moeten hebben? Kan em nergens vinden bij Apps of Search, ook niet na reboot. Wil we es zien hoe dat eruit ziet...
Die moet je dan uitvinken, want die staat standaard aan.
Vudu app erop gezet, wat een shitload aan goede films zeg. Kan iemand een makkelijke tutorial maken misschien om een US VPN op te zetten speciaal voor de Boxee en Vudu?
Ik heb die location-optie nu inderdaad aangevinkt maar krijg toch bij opstarten al een 1:200 error.. Nou ja de meeste films die ik op hun site zag heb ik toch al lokaal
[ Voor 70% gewijzigd door habermas op 21-01-2011 13:05 ]
hey die lokaal optie werkt echt haha volledig overheen gekeken.
VUDU ziet er strak uit, leuk ook om trailers te bekijken. Vol HD streaming, mooie interface ook.
Ik hoop dat hulu en netflix snel komen.
VUDU ziet er strak uit, leuk ook om trailers te bekijken. Vol HD streaming, mooie interface ook.
Ik hoop dat hulu en netflix snel komen.
Sinds SP3 heeft mijn boxee veel problemen met inloggen, vaak meldt hij dat hij geen internet verbinding heeft en niet kan connecten. Maar hij kan wel de juiste temperatuur downloaden.
Soms kan die wel inloggen, maar dan blijft het home menu leeg, geen filmpjes in het midden.
Ook laadt hij vaak niet de repositories, soms wel. Maar meestal zegt ie dat ik ze weer moet toevoegen.
Soms kan hij bartsidee repository wel vinden maar is deze leeg, heel soms ziet hij de apps wel uit deze repository.
Heb hem al gereset naar factory settings. En zitten stoeien met wired en wireless verbinding maken.
Vind hem erg instabiel geworden, heeft er iemand nog tips?
Soms kan die wel inloggen, maar dan blijft het home menu leeg, geen filmpjes in het midden.
Ook laadt hij vaak niet de repositories, soms wel. Maar meestal zegt ie dat ik ze weer moet toevoegen.
Soms kan hij bartsidee repository wel vinden maar is deze leeg, heel soms ziet hij de apps wel uit deze repository.
Heb hem al gereset naar factory settings. En zitten stoeien met wired en wireless verbinding maken.
Vind hem erg instabiel geworden, heeft er iemand nog tips?
Ik heb al een tijdje problemen met hogere bitrates en bufferen op mijn Boxee Box. Ik had gehoopt dat SP3 dit op zou lossen, maar helaas...
Dus toch maar eens een Case aangemaakt in het D-Link supportsysteem:
Krijg ik vervolgens deze reactie:
Zucht, ik zou dit probleem graag weghalen zeg, het is echt vervelend filmkijken met al dat gebuffer!
Dus toch maar eens een Case aangemaakt in het D-Link supportsysteem:
Valt allereerst natuurlijk al op dat dit supportsysteem redelijk ouderwets in elkaar zit en vol met spelfouten en andere kromme vertalingen uit het Engels...quote: MijzelfBeste D-Link medewerker,
Ik ondervind problemen met de netwerksnelheid van mijn Boxee Box. Zowel van het interne netwerk als op het internet lijkt de snelheid die mijn Boxee Box kan ontvangen gelimiteerd op zo'n 28 Mbit/sec.
Andere apparaten in hetzelfde netwerk (alles bedraad met gigabit switches en cat6 kabels) communiceren met zo'n 750 Mbit/sec met elkaar, dus er zou capaciteit genoeg moeten zijn.
Bij mijn televisie staat een switch waar de Boxee Box op aangesloten is. Andere apparaten op die switch halen veel hogere snelheden dan de Boxee Box.
Ik heb al geprobeerd andere kabels en dergelijke te proberen, ook heb ik geprobeerd de Boxee Box via 802.11N draadloos te verbinden met mijn netwerk. Dit helpt allemaal niets, de snelheid die mijn Boxee Box kan ontvangen blijft gelimiteerd op zo'n 28 Mbit/sec.
Dit zorgt voor zeer hinderlijke problemen bij het streamen van HD-media op mijn interne netwerk. Zodra de bitrate van de afgespeelde film namelijk boven die 28 Mbit/sec raakt (wat al snel gebeurt in drukke scenes), begint de Boxee Box zeer vaak te bufferen. Dit zorgt ervoor dat de hele filmervaring verloren gaat!
Wat is hieraan te doen?
Bij voorbaat dank!
Krijg ik vervolgens deze reactie:
Welke persoon werkzaam in de digitale wereld stuurt naar een klant nu een link naar een intern netwerkadres? (Daarbij heb ik zelf de handleiding natuurlijk ook gewoon bij aanschaf gekregen, dit gaat mijn probleem niet oplossen).quote: D-Link HelpdeskBeste klant,
bij deze zend ik u de volledige uitleg om de boxee box te installeren.
http://192.168.22.9/wikid...QIG_INSTALL_GUIDE_100.pdf
Met vriendelijke groet,
D-link helpdesk
Zucht, ik zou dit probleem graag weghalen zeg, het is echt vervelend filmkijken met al dat gebuffer!
Ik ben niet bekend met Vudu, begrijp ik nu dat je hier dus films kan zien / huren?DaannO schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:08:
Vudu app erop gezet, wat een shitload aan goede films zeg. Kan iemand een makkelijke tutorial maken misschien om een US VPN op te zetten speciaal voor de Boxee en Vudu?
Voor de mensen met interesse ik heb zojuist een stukje met een handleiding over vpn verbindingen voor de boxee box geschreven.
Je kan het terugvinden op:
http://www.bartsidee.nl/vpn/
maak anders een ticket aan op JIRA of kijk of je issue er al tussenstaat. Dan weet je in ieder geval zeker dat ernaar gekeken wordt.Goku33 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:43:
Ik heb al een tijdje problemen met hogere bitrates en bufferen op mijn Boxee Box. Ik had gehoopt dat SP3 dit op zou lossen, maar helaas...
Welke persoon werkzaam in de digitale wereld stuurt naar een klant nu een link naar een intern netwerkadres?

Ja Vudu is zegmaar amerika's grootste online film verhuur. Kosten zijn relatief laag en streams zijn in HD mogelijk. Of ze ook (engelse) subtitles ondersteunen weet ik eigenlijk niet, mooie aanvulling in ieder geval.RoyK schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:45:
[...]
Ik ben niet bekend met Vudu, begrijp ik nu dat je hier dus films kan zien / huren?
@Goku33
Boxee heeft max 100mbit kabel, al zal je dit nooit halen door de overhead, maar in principe zouden hogere snelheden mogelijk moeten zijn, zelf nog geen problemen ondervonden. Probeer eens handmatig de laatste firmware erop te zetten en of die switch ertussenuit te halen. Andere mogelijkheid is de bestanden even op een ander computer/schijf te zetten, het kan zijn dat als je een langzame schijf op je computer/nas gebruik deze niet de leessnelheden trekt van 28/8= 3,5 MB/s
Let wel dat support voor de box gesplitst is tussen dlink en boxee. Dlink is verantwoordelijk voor de hardware en Boxee voor drivers/software. Boxee heeft een goede en duidelijke support op support.boxee.tv waar je snel antwoord krijgt op jouw specifieke vraag, mocht het zo zijn dat meerdere gebruikers er last van hebben dan kan je ook zoeken op jira.boxee.tv
Heldbartsidee schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:52:
Voor de mensen met interesse ik heb zojuist een stukje met een handleiding over vpn verbindingen voor de boxee box geschreven.
Hier is V&A voor bestemd
[ Voor 73% gewijzigd door Edmin op 24-01-2011 13:52 ]
Works like a charm \0/bartsidee schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:52:
http://yfrog.com/f/h5qrxkij/
Verwijderd
Super boxee... paar uur in bezit
Ik heb hier een AVCHD extern HD geen iso dus uitgepakt staan.. (HD is fat32 inverband PS3 en film is gesplit in 4gig)
dit ziet ie niet als een schijfje kan er alleen maar doorheen bladeren..
root op de boxee box
files\externhd\AVCHD.
Is er hier een app voor of de mts files apart afspelen..
Probleem is opgelost
En Bartsidee TV
bedankt voor de app ben er erg blij mee...
Ik heb hier een AVCHD extern HD geen iso dus uitgepakt staan.. (HD is fat32 inverband PS3 en film is gesplit in 4gig)
dit ziet ie niet als een schijfje kan er alleen maar doorheen bladeren..
root op de boxee box
files\externhd\AVCHD.
Is er hier een app voor of de mts files apart afspelen..
Probleem is opgelost
En Bartsidee TV
bedankt voor de app ben er erg blij mee...
Ik heb er al een besteld, anders had ik m wel overgenomen van je. Waarom ben je er ontevreden mee ?
[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 24-01-2011 13:52 ]
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Nou de helft van mijn collectie wordt niet afgespeeld.
Mp4 720p bestanden van mijn kleine vent heb ik alleen geluid.
Had er gewoon meer van verwacht.
Heb je dit gemeld bij boxee? Hier doet werkelijk alles het.D3LTA schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:11:
Nou de helft van mijn collectie wordt niet afgespeeld.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Hier ook. Allerlei films die via PS3 Media Server maar niet wilde afspelen nu in 1x zonder gedoe. Wat een fijn apparaat zeg. Wel even gedoe om mijn shares goed in te stellen in Mac OS X, maar verder werkt alles vlekkeloos...-nickx- schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:06:
[...]
Heb je dit gemeld bij boxee? Hier doet werkelijk alles het.
Binnenkort eens in de apps duiken. Begreep ik nou goed dat er ook al een Uitzendinggemist app was? Vind de YouTube app ook heel gaaf, verassend goede kwaliteit ook! Super leuk om op TV te Youtuben met Qwerty toetsenbordje op de remote, wat een uitvinding!
bij de youtube app heb ik soms geen geluid, of dan weer wel even en dan weer niet...
geen beeld bij mp4 en XviD heb ik inderdaad gemeld op boxee forum en op JIRA
geen beeld bij mp4 en XviD heb ik inderdaad gemeld op boxee forum en op JIRA
Ik ben eigenlijk nog niks tegen gekomen wat hij niet afspeelt...
Ik heb mijn Facebook account gekoppeld aan m'n Boxee Box, maar hij update sinds 13 januari niet meer. Hebben meer mensen daar last van?
Ik heb mijn Facebook account gekoppeld aan m'n Boxee Box, maar hij update sinds 13 januari niet meer. Hebben meer mensen daar last van?
Verwijderd
Geen matches
Jammer dat RTl Gemist niet goed werkt
na +/- 4 minuten loopt alles ineens traag en valt het geluid weg helaas.
weet iemand hier en oplossing voor
V&A
[ Voor 95% gewijzigd door Edmin op 24-01-2011 13:53 ]
Verwijderd
Geen matches
Ik heb hetzelfde probleem. Volgens mij is Bart hier druk mee bezig?
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:01:
Jammer dat RTl Gemist niet goed werkt
Dat probleem met RTLgemist is gemeld bij Boxee, nu maar hopen dat 't spoedig gefixed wordt... Is met de nieuwste servicepack wel veranderd maar niet opgelost.
Ja ik, voor hoeveel wil je m kwijt?D3LTA schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:55:
iemand een boxee box kopen... ben er niet tevreden mee...
Voor mensen die geïnteresseerd zijn om te helpen om de content voor BartsideeTV uit te breiden, ik heb zojuist het grootste gedeelte van de api documentatie afgerond. Omdat BartsideeTV modules ondersteund is het met wat simpele kennis van python en html (scrapen) mogelijk een eigen module te maken.
Meer informatie is terug te vinden op mijn site, je kunt hier de documentatie vinden:
www.bartsidee.nl/api
Meer informatie is terug te vinden op mijn site, je kunt hier de documentatie vinden:
www.bartsidee.nl/api
Verwijderd
ik zag op andere fora de vraag voorbijkomen of de squeezebox server in de boxee box gezet kan worden zodat gestreamd kan worden naar de squeezebox apparaten, dan zou ik deze box zeker overwegen
Verwijderd
Moet dit niet opnieuw gemeld worden bij Boxee of wachten op de volgende update?
marklinfan schreef op maandag 24 januari 2011 @ 07:56:
Dat probleem met RTLgemist is gemeld bij Boxee, nu maar hopen dat 't spoedig gefixed wordt... Is met de nieuwste servicepack wel veranderd maar niet opgelost.
Hé nu staat ie geschudeld voor SP5.... dat schiet lekker op daar, twee weken terug was het nog SP4

Het lijst alsof ze SP4 overslaan? Die heeft al een tijdje maar één issue..marklinfan schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:19:
Hé nu staat ie geschudeld voor SP5.... dat schiet lekker op daar, twee weken terug was het nog SP4
Vandaag ook een boxee gehaald... En wat werkt hij lekker zeg.
Ook de afstandbediening werkt erg fijn..
Enige commentaar tot nu toe (hardware): ze hadden beter de letters wit kunnen maken en de cijfers blauw aangezien je die minder vaak gebruikt op het toetsenbord.
Ook de afstandbediening werkt erg fijn..
Enige commentaar tot nu toe (hardware): ze hadden beter de letters wit kunnen maken en de cijfers blauw aangezien je die minder vaak gebruikt op het toetsenbord.
Die afstandbediening vind ik een nadeel dat ze niet iets van lichtgevende toetsen hebben. Heb mijn Boxee al een maand en zeer tevreden mee. Alleen het aanbod is zo groot (navix) dat ik soms door bomen bos niet zie
Idd was ook een goede oplossing geweest backlight
Mijn boxee werkt weer naar wens; blijkbaar geeft mij linksys router mijn boxee box 4 dns servers. Deze werken niet allemaal lekker en daarom raakt ie helemaal in de war.
Na het handmatig instellen van 1 dns server ging het vlekkeloos, gelukkig. En ook nog sneller ook nog!
Na het handmatig instellen van 1 dns server ging het vlekkeloos, gelukkig. En ook nog sneller ook nog!
Dit apparaat staat al een tijdje op mijn 'verlanglijstje'. Weet iemand toevallig of deze ook in fysieke winkels verkrijgbaar is? Of is deze alleen online te verkrijgen?
Ja lekker!
Sommige webshops kan je afhalen en had ook gehoord Dynabite Den Bosch
Ik had hem bij informatique, heeft ook gewoon in zijn store staan
@Bart
zijn er nieuwe ontwikkelingen voor de repo die eraan gaan komen? Tot op heden ben ik erg blij met de repo
zijn er nieuwe ontwikkelingen voor de repo die eraan gaan komen? Tot op heden ben ik erg blij met de repo
[ Voor 24% gewijzigd door hopiconjo op 26-01-2011 15:08 ]
De laatste ontwikkelingen zijn te vinden op www.bartsidee.nl, bij een nieuwe releases laat ik hier op het forum vaak wel even een berichtje achter
Ik las laatst dat er een update voor de Boxee Box was waarmee je kon kiezen voor enkel lokaal of ook online media afspelen, is dit ook al doorgevoerd in de downloadbare software? Daar kan ik namelijk niks in vinden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Je kunt dat instellen in de Boxee zelf, of je meer online content bezoekt of meer lokaal.Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:38:
Ik las laatst dat er een update voor de Boxee Box was waarmee je kon kiezen voor enkel lokaal of ook online media afspelen, is dit ook al doorgevoerd in de downloadbare software? Daar kan ik namelijk niks in vinden.
Waar kan dat? Want ik kan het nergens vinden. Ik heb het dan wel over de versie die je zelf kan downloaden en installeren.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nu je het zegt. Ik kan het ook niet meer vinden. Ik heb het wel ingesteld toen ik de firmwareupdate heb gedaan. Dat was trouwens niet bij die van 13/14 januari, maar bij die van 13 december.
Vaag, want eerder stond het volgens mij gewoon bij de settings ergens.
Vaag, want eerder stond het volgens mij gewoon bij de settings ergens.
Verwijderd
De download versie is nog in beta. Pas als de boxee box versie stabiel is worden de download versies (win/mac/etc..) ge-update.Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:38:
Ik vind het sowieso nog redelijk instabiel eerlijk gezegd. Hopen wordt dat nog verbeterd..
Bijvorobeeld in uitzending gemist: pauzeren en dan resumen gaat doet, als je dit maar snel na elkaar doet. Als je 'm 10 minuten op Pauze laat staan loopt alles vast bij resumen... ook met het laatste servicepack van vorige week.
@bartsidee, als ik in SBS6 gemist of in je nieuwe applicatie een SBS6 uitzending selecteer, duurt het errug lang om de lijst met beschikbare afleveringen op te roepen. In IE op mijn PC gaat dit eigenlijk gewoon razendsnel. Vanwaar deze vertraging, is hier iets aan te doen?
Voor de rest heb je een erg mooie set applicaties staan waar ongetwijfeld erg veel gebruik van wordt gemaakt!! keep it going!
Bijvorobeeld in uitzending gemist: pauzeren en dan resumen gaat doet, als je dit maar snel na elkaar doet. Als je 'm 10 minuten op Pauze laat staan loopt alles vast bij resumen... ook met het laatste servicepack van vorige week.
@bartsidee, als ik in SBS6 gemist of in je nieuwe applicatie een SBS6 uitzending selecteer, duurt het errug lang om de lijst met beschikbare afleveringen op te roepen. In IE op mijn PC gaat dit eigenlijk gewoon razendsnel. Vanwaar deze vertraging, is hier iets aan te doen?
Voor de rest heb je een erg mooie set applicaties staan waar ongetwijfeld erg veel gebruik van wordt gemaakt!! keep it going!
Is de boxee box versie ook niet als svn voor de pc beschikbaar?Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:44:
[...]
De download versie is nog in beta. Pas als de boxee box versie stabiel is worden de download versies (win/mac/etc..) ge-update.
Heb sinds gisteren een boxee box, alleen is er nog 1 ding wat me stoort.
Resolutie staat op 720p.
Vinkje van aanpassen framerate naar video staat uit.
Overscan stel ik custom helemaal perfect in
16:9 aspect ratio.
Als ik 720p film open is het beeld goed, als ik een 1080p film open ziet het er de eerste 15sec ofzo goed uit (zwarte balkjes boven / onder) , maar dan past hij ineens uit het niets de overscan aan en word alles verticaal uitgerekt. Ik kan dan wel weer in de settings de overscan aanpassen, maar bij de volgende film heb ik precies het zelfde
Zelfs het boxee menu is uitgerekt, stop ik de film dan is het menu ongeveer 15sec ook uitgerekt en dan springt het terug.
Heb het volgende al geprobeerd:
Factory default
720p 50hz mode
1080i mode
Werkt allemaal niet
Iemand een idee?
Resolutie staat op 720p.
Vinkje van aanpassen framerate naar video staat uit.
Overscan stel ik custom helemaal perfect in
16:9 aspect ratio.
Als ik 720p film open is het beeld goed, als ik een 1080p film open ziet het er de eerste 15sec ofzo goed uit (zwarte balkjes boven / onder) , maar dan past hij ineens uit het niets de overscan aan en word alles verticaal uitgerekt. Ik kan dan wel weer in de settings de overscan aanpassen, maar bij de volgende film heb ik precies het zelfde
Zelfs het boxee menu is uitgerekt, stop ik de film dan is het menu ongeveer 15sec ook uitgerekt en dan springt het terug.
Heb het volgende al geprobeerd:
Factory default
720p 50hz mode
1080i mode
Werkt allemaal niet
Ja, waarschijnlijk je TV zelf....
Wat voor een TV heb je? In mijn Philips LCD moet ik een HDMI ingang opgeven als PC om deze automatische aanpassingen uit te schakelen. Als ik een HDMI ingang als "settop box" instel is er ALTIJD een aanpassing als er zwart onder en boven een beeld zit.
Misschien heb je hier iets aan.
Wat voor een TV heb je? In mijn Philips LCD moet ik een HDMI ingang opgeven als PC om deze automatische aanpassingen uit te schakelen. Als ik een HDMI ingang als "settop box" instel is er ALTIJD een aanpassing als er zwart onder en boven een beeld zit.
Hmmm lekkers me CFULLHDMAi werkte namelijk wel gewoon op dezelfde settings zonder problemen (zelfde bestanden)Duikhond schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:38:
Boxee staat nu aangesloten op een Panasonic 32" (Volgens mij kan ik ook niet aangeven wat er aangesloten is.)
Inderdaad je TV van de Auto stand afhalen en gewoon vast op 16:9 zettenDuikhond schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:38:
Hmm volgens mij staat die er opGoku33 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:18:
[...]
Inderdaad je TV van de Auto stand afhalen en gewoon vast op 16:9 zetten
Weet iemand hoe je de files op datum kunt sorteren met de nieuwste aanwinst bovenaan?
Krijg nu namelijk alleen de oudste te zien
Duikhond schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:38:
Helemaal gelijkGoku33 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:18:
[...]
Inderdaad je TV van de Auto stand afhalen en gewoon vast op 16:9 zetten
Verwijderd
Heb laatst wel de installer van boxee gedownload, maar volgens mij is de code niet beschkbaar.xburchartz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:38:
[...]
Is de boxee box versie ook niet als svn voor de pc beschikbaar?
"Sort by recently updated", zo uit mijn hoofd! Rechtsbovenin je file-list.genesisfm schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:42:
Weet iemand hoe je de files op datum kunt sorteren met de nieuwste aanwinst bovenaan?
Vraagje voor de mensen die 'm via een USB IR adaptertje aan de harmony gekoppeld hebben..
Missen jullie functionaliteit? of krijg je de hoofdmoot wel over?
Missen jullie functionaliteit? of krijg je de hoofdmoot wel over?
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Sinds dit weekend ook de trotse bezitter van een Boxee Box (voor de verandering weer eens een computerwinkel binnengelopen in plaats van online bestellen). Apparaatje werkt erg intuïtief en ja, alle bestandsformaten worden keurig netjes vanaf mijn NAS afgespeeld.
Maar... online content wil mijn Boxee niet afspelen. Zodra ik bijvoorbeeld een Youtube of Vimeo video speel dan zie ik een zwart/wit scherm, of bijvoorbeeld 1x per 5 seconden een refresh. Dit terwijl lokale content geen issues geeft. Ook al lijkt dit een software issue, de verdachte is wat mij betreft mijn TV. Die is alweer een jaar of 6 oud en van de eerste generatie LCD tv's. Zonder HDMI, met DVI (er zit een verloopkabeltje tussen de Boxee en de TV).
Even gezocht op de Boxee forums, en iemand opperde dat mijn TV wellicht niet HDCP capable is. Volgens de specs van Philips is dat wel zo. Iemand nog andere ideeën?
Maar... online content wil mijn Boxee niet afspelen. Zodra ik bijvoorbeeld een Youtube of Vimeo video speel dan zie ik een zwart/wit scherm, of bijvoorbeeld 1x per 5 seconden een refresh. Dit terwijl lokale content geen issues geeft. Ook al lijkt dit een software issue, de verdachte is wat mij betreft mijn TV. Die is alweer een jaar of 6 oud en van de eerste generatie LCD tv's. Zonder HDMI, met DVI (er zit een verloopkabeltje tussen de Boxee en de TV).
Even gezocht op de Boxee forums, en iemand opperde dat mijn TV wellicht niet HDCP capable is. Volgens de specs van Philips is dat wel zo. Iemand nog andere ideeën?
Misschien komt er dan een resolutie uit die je tv niet snapt. Moet de Boxee dat niet up- en downscalen? Je zou het ook eens kunnen testen met een computermonitor.
[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 31-01-2011 11:26 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Boxee schaalt nog wel eens van 1080 naar 720. De nieuwe tv's merken dat en schakelen mee. Boxee gebruikt voor webcontent vaak 720. Ik denk inderdaad dat je tv niet mee schakeltoscar schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:17:
Verwijderd
Geen matches
Hier ook een trotse bezitter sinds zaterdag.
Alles werkt perfect, ook de scraping (bijna alles) van movie and serie info van IMDB.
Echter niet voor Everwood. Daar heb ik seizoen 2 van staan, dvd 1 t/m 6 (vob files), maar hij herkent deze niet. Iemand suggesties hoe ik de folders moet noemen om dit ook goed te krijgen?
Alles werkt perfect, ook de scraping (bijna alles) van movie and serie info van IMDB.
Echter niet voor Everwood. Daar heb ik seizoen 2 van staan, dvd 1 t/m 6 (vob files), maar hij herkent deze niet. Iemand suggesties hoe ik de folders moet noemen om dit ook goed te krijgen?
Je kan ze onder files zelf handmatig identify kiezen. Heb je dat algeprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:24:
Hier ook een trotse bezitter sinds zaterdag.
Hmmz dat heb ik niet?ethereal81 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:28:
[...]
"Sort by recently updated", zo uit mijn hoofd! Rechtsbovenin je file-list.
Kan hem trouwens ook niet online updaten krijg een melding update failed?
Hoe kan ik trouwens instellen dat hij automatisch dvd dir's afspeelt?
Heb hem met de USB stick geupdate en de meeste problemen zijn nu weg
Welke US VPN provider raden jullie aan? Zit er aan te denken een accountje te nemen en eens goed te testen hoe het werkt.
Zelf heb ik een jaar abo bij strongvpn genomen. Nog niet zo heel veel mee gedaan maar Pandora en Vudu werken er goed mee. Pandora wel veel op mijn iPhone gebruikt via strongvpn en ben er zeer tevreden over. Echt tot de max heb ik het nog niet getest maar ga binnenkort via Vudu een gratis HD stream proberen. Kijken hoe dat gaat.SaURoN schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:29:
Welke US VPN provider raden jullie aan? Zit er aan te denken een accountje te nemen en eens goed te testen hoe het werkt.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
http://www.bartsidee.nl/vpn/quote: urlWelke US VPN provider raden jullie aan? Zit er aan te denken een accountje te nemen en eens goed te testen hoe het werkt.
Verwijderd
Geen matches
MIsschien een domme vraag, maar zullen al onze mediaplayers in de nabije toekomst niet onbruikbaar worden als de 3d televisies de standaard worden(of zal dit nog een poos duren)?
Dat gaat wel meevallen denk ik. het 3D gebeuren is wel een beetje een hype. Het staat nog in de kinderschoenen en werkt nu met methodes die niet perfect zijn. Tegen de tijd dat 3D gemeengoed is zijn alle huidige mediaplayers sowieso wel afgeschreven.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:35:
MIsschien een domme vraag, maar zullen al onze mediaplayers in de nabije toekomst niet onbruikbaar worden als de 3d televisies de standaard worden(of zal dit nog een poos duren)?
En buiten dat: binnen enkele jaren zullen standaard televisies zelf voorzien zijn van mediaspelers vergelijkbaar met de boxee nu.
Ik zie fabrikanten nog niet zo direct 3D verplicht maken... Dat is een nichemarkt. Niet iedereen wil 3D, en niet iedereen kan 3D kijken. Zoals iemand zei: wat fabrikanten nu proberen te doen is evolutionair achterhaald; onze ogen beschikken over dieptezicht (niet alle dieren hebben dat), en dat is net wat 3D helemaal overhoop gooit. De mensen die geen 3D 'kunnen' zien zijn mensen waarbij de ogen niet in de trucjes trappen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:35:
[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 01-02-2011 13:15 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Dan zou jij de enige zijn die dat niet heeftgenesisfm schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:22:
[...]
Hmmz dat heb ik niet?
Kan hem trouwens ook niet online updaten krijg een melding update failed?
Hoe kan ik trouwens instellen dat hij automatisch dvd dir's afspeelt?
DVD Dir's afspelen is een bekend probleem. Zet gewoon alle bestanden die normaal in de map VIDEO_TS staan, in de root-map en je Boxee speelt ze gewoon af. (Stel wel even in dat Boxee bestanden onder de 50 mb ziet, dit kan ergens in het menu. Standaard staat BB ingesteld dat hij bestanden onder de 50 MB niet ziet, waardoor BB dus ook video_ts.ifo niet ziet.)
Kan trouwens zijn dat deze dingen in een nieuwe update allang zijn opgelost...