xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Mijn instellingen op de laptop stonden overigens op 1920x1080p@60Hz. Ik heb in mijn Nvidia instellingen ook handmatig gekozen voor 24Hz daarna, aangezien dat in Boxee niet kon. Dit leverde echter een totaal haperende film en interface op waarna ik de hele film gewoon op 60Hz heb bekeken.
Master_A
Wehkamp heeft ze nog gewoon op voorraad.. Direct leverbaar, dus als het goed is vandaag bestellen, morgen binnen!Phusebox schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:18:
Aargh heb je de knoop doorgehakt, is ie niet meer leverbaar. Hij was een uur geleden nog op voorraad bij bol.com
*zucht*
De technische achtergrond weet ik niet precies, en dat 24p verhaal maakte mij van te voren ook wel bang.Amiet01 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 02:24:
Ik heb net voor het eerst de Boxee software op mijn laptop geïnstalleerd en een film bekeken op mijn tv. Dit wilde ik doen om van tevoren te bekijken of de Boxee Box wat voor mij is, maar nou lees ik hier en daar dat de BB geen 24p ondersteund. Klopt dit of schakelt hij bij een film met 23,976 fps vanzelf naar een output van 1920x1080p@24Hz? Ik merkte net in ieder geval op dat de film enorm schokken vertoonde bij pannende scenes en dat is iets wat ik absoluut niet wil hebben.
Mijn instellingen op de laptop stonden overigens op 1920x1080p@60Hz. Ik heb in mijn Nvidia instellingen ook handmatig gekozen voor 24Hz daarna, aangezien dat in Boxee niet kon. Dit leverde echter een totaal haperende film en interface op waarna ik de hele film gewoon op 60Hz heb bekeken.
Inmiddels heb ik al een grote verscheidenheid aan films gekeken (met de bekende rates tussen 23,976 en 30 fps) en ik heb nog nooit een hapering bij pans opgemerkt. Gewoon in de Boxee Box settings instellen dat hij films naar buiten stuurt met de framerate van het bestand dat je afspeelt. (Anders gaat hij alles omzetten naar 60fps en dan hapert het wel).
Ja had dat gister toevallig nog gelezen via Google, maar weet iemand ook toevallig hoe ik dit voor elkaar krijg in Windows Boxee? Voorlopig wil ik dat nl gebruiken totdat ik de BB heb.Goku33 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:02:
[...]
De technische achtergrond weet ik niet precies, en dat 24p verhaal maakte mij van te voren ook wel bang.
Inmiddels heb ik al een grote verscheidenheid aan films gekeken (met de bekende rates tussen 23,976 en 30 fps) en ik heb nog nooit een hapering bij pans opgemerkt. Gewoon in de Boxee Box settings instellen dat hij films naar buiten stuurt met de framerate van het bestand dat je afspeelt. (Anders gaat hij alles omzetten naar 60fps en dan hapert het wel).
Master_A
Dat is wel iets wat ik gelezen heb. Maar of het echt zo is hoop ik volgende week te kunnen geven. Maar dan weet jij het al natuurlijkhopiconjo schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:28:
Vandaag besteld bij Azerty en morgen binnen. Ik heb een 1TB externe harde schijf. Fungeert deze als USB host op de BOXEE?. Dus is de schijf benaderbaar vanaf mijn laptop via netwerk zodat ik rechtstreeks bestanden erop kan zetten?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Verwijderd
Heb het zelf niet getest, mijn eigen HD is ontsloten via het netwerk.hopiconjo schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:28:
Vandaag besteld bij Azerty en morgen binnen. Ik heb een 1TB externe harde schijf. Fungeert deze als USB host op de BOXEE?. Dus is de schijf benaderbaar vanaf mijn laptop via netwerk zodat ik rechtstreeks bestanden erop kan zetten?
Maar aangezien er een optie in het instellingen menu is voor deze functie ga ik ervan uit dat het werkt
Volgens mijn zoon wel ja. Alleen pomp je die 1 TB niet zo maar eventjes over want het is max 100Mbithopiconjo schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:28:
Master_A
Ik kreeg het niet zonder haperen voor elkaar. En de verbinding was op zich goed genoeg (in %).Amiet01 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:43:
En is de Wifi goed genoeg om een BD remux (BD rip) te streamen zonder haperingen?
En je streamde vanaf een bekabelde NAS op N snelheid? Lukte mkv rips van rond de 10 GB wel dan?fractal schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:04:
[...]
Ik kreeg het niet zonder haperen voor elkaar. En de verbinding was op zich goed genoeg (in %).
Master_A
OK , geen NAS maar gewoon een PC met Vista die via gigabit aangesloten is op een D-Link DIR-655. Die hd's en de verbinding zijn snel zat, daar ligt het niet aan als er wat hikt, want als ik de Boxee bekabeld aansluit op die DIR-655 dan hikt zoiets nooit. DVD's via N-draadloos ging wel probleemloos.Amiet01 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:53:
[...]
En je streamde vanaf een bekabelde NAS op N snelheid? Lukte mkv rips van rond de 10 GB wel dan?
Verder heb ik niks meer geprobeerd, tussen die twee uitersten in, en heb de Boxee aan een kabel gehangen.
Verwijderd
http://gigaom.com/video/b...vee+%28GigaOM%3A+Video%29
Ook deze site vond ik handig http://forums.boxee.tv/forumdisplay.php?f=23
Ben ik de enige met dit probleem?Goku33 schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:33:
Ik heb nog steeds het probleem dat ik bij veel .mkv films met DTS geluid zeer regelmatig (zo ongeveer iedere minuut wel een keer) een onderbreking van 0,5sec (o.i.d.) in het geluid heb. Het gebeurt op vaste momenten in mijn films (als ik terugspoel, hoor ik op hetzelfde moment weer de hapering). Het gebeurt niet bij alle DTS films, er zijn er ook die gewoon 1,5 uur vloeiend afspelen. Andere films met ogenschijnlijk dezelfde DTS codec hebben dit probleem iedere keer dat ik ze afspeel.
Dit geeft mij het idee dat het een decode/passthrough probleem en geen signaal probleem is.
Het geluid wordt afgespeeld op een Onkyo TX-SR608 receiver.
Dit stoort mij echt enorm en het filmplezier wordt er echt wel door verminderd... Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik vind er verder nergens iets over terug
Verwijderd
Als de fouten op dezelfde plek optreden doet het ernstig vermoeden dat de files die je afspeelt niet goed aan elkaar zitten.... Is het een directe dvd rip of is het een download? Misschien kun je de film anders 'ns opnieuw rippen of binnenhalen en nogmaals proberen.
De huidige firmware is wat instabiel, instabieler als de vorige vreemd genoeg!
Om de boel een beetje stabiel te houden moet je op het volgende letten:
-Screensaver uitzetten
-Navigatie geluidjes uitzetten
-Muziek/Films stoppen voor dat je begint met navigeren, of andere media te openen.
-Als je na dat de BB via DHCP een IP heeft gekregen de boel op manual wilt zetten, pas dan zelf de DNS IP's aan.
Verder moet je nu 2x shutdown doen, voor dat de BB uit wilt
Dit alles scheelt zomaar 1-4 freezes a day!
En dan heb ik het nog niet eens over de nieuwe layout, de verplichte reclame/filmpjes op je homescreen en een hoop andere missende features, die nog niet aanwezig zijn, of goed werken.
Mocht je graag een BB willen, misschien dan toch beter nog heel even te wachten tot nieuwe firmware komt, waar vermoedelijk een hoop issues gefixt zullen worden.
Huh screensaver is bij mij nog nooit vastgelopen, ook niet na 3 uur in screensaver standPorto_IA schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:30:
Alvast een waarschuwing voor de nieuwe BB bezitters.
De huidige firmware is wat instabiel, instabieler als de vorige vreemd genoeg!
Om de boel een beetje stabiel te houden moet je op het volgende letten:
-Screensaver uitzetten
-Navigatie geluidjes uitzetten
-Muziek/Films stoppen voor dat je begint met navigeren, of andere media te openen.
-Als je na dat de BB via DHCP een IP heeft gekregen de boel op manual wilt zetten, pas dan zelf de DNS IP's aan.
Verder moet je nu 2x shutdown doen, voor dat de BB uit wilt![]()
Dit alles scheelt zomaar 1-4 freezes a day!
En dan heb ik het nog niet eens over de nieuwe layout, de verplichte reclame/filmpjes op je homescreen en een hoop andere missende features, die nog niet aanwezig zijn, of goed werken.
Mocht je graag een BB willen, misschien dan toch beter nog heel even te wachten tot nieuwe firmware komt, waar vermoedelijk een hoop issues gefixt zullen worden.
Navigatie geluid heb ik aanstaan en daar ook geen problemen mee
Films zet ik niet altijfd op stop druk gewoon de menu knop in en de BB gaat terug naar het menu zonder vast te lopen
Over het uitzetten het gebeurd wel eens maar dat was met de vorige firmware ook, daar is nog niks veranderd
Tot nu toe is de box bij mij 2 keer vastgelopen en dat gebeurde bij internetradio precies bij hetzelfde station. Die heb ik nu uit mijn lijst gehaald, en nu heb ik geen vastlopers meer.
heb de box nu 3 weken en moet zeggen dat alles perfect werkt, instabiel wil ik het niet noemen. Beter kan altijd natuurlijk
Ze zitten allemaal in de volgende patch en die is zo goed als klaar, kan elk moment uitkomen nu.
http://jira.boxee.tv/brow...ct%3Aversion-issues-panel
Die link laat de progress naar de volgende patch zien en die is dus zo goed als klaar.
hopelijk gaan ze zich hierna wat meer focussen op Music/Photos.
Verwijderd
Boxee op de pc en op de BB zelf zijn niet precies hetzelfde. Ik zou toch 'ns m'n eerdere suggestie proberen.Goku33 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:19:
Hmm vergeten te vermelden, bij afspelen op mijn PC hoor ik de haperingen niet.
Het kan in een raar geval ook nog in de HDMI verbinding zitten, er zit zoveel communicatie in de hdmi verbinding, dat het niet altijd even soepeltjes gaat...
Momenteel ben ik op zoek naar een mediaspeler die voorziet in mijn vrij specifieke behoeften. Ik ben op zoek naar een mediaspeler met drie specifieke wensen. Het lijkt dat de Boxee Box in veel van deze behoeften kan voorzien. Ik ben nog op zoek naar wat gebruikservaringen voor ik tot aanschaf overga. De wensen die ik heb zijn redelijk simpel.
1. Het apparaat moet gebruiksvriendelijk zijn, zodat ook mijn vriendin zonder problemen muziek / films / series kan kan opstarten. Momenteel werk ik voor films met psm mediasoftware en dit werkt niet bijzonder intuïtief. Het is de bedoeling dat alle films/ muziek die nu op mijn pc staan tzt op een nas komen te staan. De boxee box lijkt qua gebruiksvriendelijkheid goed te scoren.
2. Afspelen van zowel film als muziek (+internetradio). De boxee zou digitaal worden aangesloten op mijn receiver (ws hdmi). Is muziek ook makkelijk te benaderen? Is er een mogelijkheid om op de homescreen een directe link te maken naar lokaal opgeslagen muziek? Ik zat eerst te denken om een squeezebox en een mediaplayer te kopen maar ik hoop nu deze beide apparaten te kunnen combineren in de boxee box.
3. bestuurbaar met een iphone of ipad (hier in huis gemeengoed) zonder tussenkomst van de tv. Het aanzetten van een grote tv om een muziekje op te zetten zie ik niet zitten. Nu staat er voor de boxee software een app in de appstore. Werkt deze ook met de boxee box en werkt dit goed? Kan je makkelijk door je digitale muziekcollectie scrollen? Het gaat voornamelijk om het benaderen van de muziekcollectie via de iphone/ipad. Voor films moet de tv waarschijnlijk toch aan
Tot nu toe lijkt het redelijk lastig deze wensen te combineren in een apparaat. De boxee box lijkt in de buurt te komen. Hopelijk kunnen de tweakers met een boxee box mij wat verder helpen.
Wall of text nomnom.
hij is bestuurbaar met een iPhone app, maar werkt dit ook zonder tussenkomst van tv? heb ik nog niet geprobeerd, zou heel relaxed zijn!
[ Voor 5% gewijzigd door habermas op 23-12-2010 14:32 ]
Ik denk dat ze snel nog een snelle patch willen uitbrengen na die tv watchlist bug in de laatste firmwareJerox schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:35:
Die puntjes die Porto benoemd zijn wel bekend bij boxee hoor. Ikzelf heb er trouwens ook bijna nooit problemen mee, behalve het langdurig op pause laten staan wil wel eens een vastloper opleveren.
Ze zitten allemaal in de volgende patch en die is zo goed als klaar, kan elk moment uitkomen nu.
bartsidee en habermas dank voor de snelly replies.habermas schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:31:
de BB heeft door z'n prettige GUI een hoge 'Wife Acceptance Factor'Een directe link naar Muziek vanuit het homescreen is er nog niet helaas (één klik extra), ik hoop dat ze dit snel oppakken.
hij is bestuurbaar met een iPhone app, maar werkt dit ook zonder tussenkomst van tv? heb ik nog niet geprobeerd, zou heel relaxed zijn!
Een GUI met een hoge WAF is inderdaad het streven en met 1 click extra om bij de muziek te komen daar kan ik ook leven. De app voor de iphone/ipad schijnt ook gewoon te werken voor de boxee box. Ik denk dat ik er maar een bestel en dan een beetje ga knutselen en kijken hoe goed die apps voor de iphone werkt. Mocht het toch allemaal niet zo handig werken kan ik altijd nog een squeezebox erbij kopen.
:
Of Boxee dus op een pc of een box draait, dat zou geen verschil mogen maken.
TV is dus helemaal niet nodig om muziek te laten spelen
Toch wel. Hoe wil jij bepaalde nummers selecteren? Browsen door het menu e.d.? Dat gaat niet met de app. De app is alleen een soort touchpad maar je krijgt geen info over wát je aan het doen bent.Fire69 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:37:
TV is dus helemaal niet nodig om muziek te laten spelen
Of ben ik nu helemaal abuis. Heb het een tijdje terug wel gebruikt maar een tijdje al niet meer...
[edit]
Net even zitten zoeken, blijkbaar is dat ding gewoon een afstandsbediening

Kan je beter even naar deze kijken, lijkt me zo:
http://forums.boxee.tv/sh...4366&highlight=app+iphone
[edit2]
En als ik daar zo even lees, hebben ze de API in de BB dan nog verwijderd ook!

[ Voor 47% gewijzigd door Fire69 op 23-12-2010 17:05 ]
Nope, net nog even online geverifieerd: een veredelde touchpad...Fire69 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:57:
Eerlijk gezegd heb ik de app ook nog niet gebruikt, maar ik veronderstelde gewoon dat ze op zijn minst toch een beetje slim geweest zijn en het gewoon werkt zoals de app voor XBMC
Perfect. De kwaliteit is echt een stuk hoger. Bedankt!bartsidee schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:45:
Vanochtend weer een nieuwe app online gezet. Dit maal gaat het om een nieuwe/geüpgrade uitzending gemist. Deze is gebaseerd op de nieuwe 'beta' website waardoor de video kwaliteit een stuk omhoog is gegaan. Zie voor meer info ook mijn blog!
To boldly go where no man has gone before...
Ik heb het niet getest maar in principe zou boxee ook met een xbmc app moeten werken, als je in boxee de server optie aan zet dan heeft deze dezelfde api als xbmc. Zou heel goeds eens kunnen werkenNymph schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:18:
Dat is jammer. Het had zo mooi kunnen zijn. Gemiste kans. Ik begrijp wel dat die app voor de pc/mac versie van boxee wel van aanvullende waarde kan zijn.

Verwijderd
Tom
Verwijderd
De kwaliteit is inderdaad een stuk beter.
Nymph schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:11:
Beste,
Momenteel ben ik op zoek naar een mediaspeler die voorziet in mijn vrij specifieke behoeften. Ik ben op zoek naar een mediaspeler met drie specifieke wensen. Het lijkt dat de Boxee Box in veel van deze behoeften kan voorzien. Ik ben nog op zoek naar wat gebruikservaringen voor ik tot aanschaf overga. De wensen die ik heb zijn redelijk simpel.
1. Het apparaat moet gebruiksvriendelijk zijn, zodat ook mijn vriendin zonder problemen muziek / films / series kan kan opstarten. Momenteel werk ik voor films met psm mediasoftware en dit werkt niet bijzonder intuïtief. Het is de bedoeling dat alle films/ muziek die nu op mijn pc staan tzt op een nas komen te staan. De boxee box lijkt qua gebruiksvriendelijkheid goed te scoren.
2. Afspelen van zowel film als muziek (+internetradio). De boxee zou digitaal worden aangesloten op mijn receiver (ws hdmi). Is muziek ook makkelijk te benaderen? Is er een mogelijkheid om op de homescreen een directe link te maken naar lokaal opgeslagen muziek? Ik zat eerst te denken om een squeezebox en een mediaplayer te kopen maar ik hoop nu deze beide apparaten te kunnen combineren in de boxee box.
3. bestuurbaar met een iphone of ipad (hier in huis gemeengoed) zonder tussenkomst van de tv. Het aanzetten van een grote tv om een muziekje op te zetten zie ik niet zitten. Nu staat er voor de boxee software een app in de appstore. Werkt deze ook met de boxee box en werkt dit goed? Kan je makkelijk door je digitale muziekcollectie scrollen? Het gaat voornamelijk om het benaderen van de muziekcollectie via de iphone/ipad. Voor films moet de tv waarschijnlijk toch aan.
Tot nu toe lijkt het redelijk lastig deze wensen te combineren in een apparaat. De boxee box lijkt in de buurt te komen. Hopelijk kunnen de tweakers met een boxee box mij wat verder helpen.
Wall of text nomnom.
Ik vond zojuist deze oplossing! Krijgt geen schoonheidsprijzen, maar tot die tijd werkt het prima naar het schijnt!quorumz schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:17:
Ik zit zelf te twijfelen op een boxee box te kopen omdat ik een dune hd max in verhouding te duur vindt en het daar ook niet zo makkelijk is om de covers en dergelijke geregeld te krijgen van je films en video's. Ik ben wat aan het experimenteren met de windows variant en wat ik nergens kan vinden is wat de naamgeving moet zijn van dvd tv series. Op de boxee knowledge base zie je duidelijk uitgelegt hoe een film moet heten (met eventueel een jaartal bij een remake) en hoe series er uit moeten zien met s01e10 (heeft yamj ook nodig). Maar nergens kan ik vinden hoe ik bv de dvds moet noemen van Two and a Half Man S01D01 etc wordt niet goed herkend. Iemand enig idee?
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=15928
Verwijderd
Ik zie trouwens dat de nieuwe wd tv live hub uit is. lijkt erg veel op de boxee qua menu (en dan prijs 179 met 1 tb erin alleen geen uitzending gemist app) maar gok dat overal hetzelfde probleem zal spelen.
Ik ga eens vals spelen door dvd 1 en dvd 2 bv zo te noemen:
Everybody Loves Raymond s01e01 en Everybody Loves Raymond s01e07
Verwijderd
gaat dus ook niet lekker streamen van blu rays en DTS-MA en TrueHD ondersteund ?
Verwijderd
Alvast bedankt,
Ik heb eigenlijk niks specials gedaan; bij mij zag boxee automatisch mijn shares. Heb mijn verbinding op thuisnetwerk staan met zowel boxee als pc dezelfde werkgroepnaam. Ga op een map staan die je wilt delen en heb gezorgd dat iedereen leesrechten heeftquote: urlKan iemand mij stapsgewijs vertellen hoe ik mijn netwerkshares kan zien via mijn boxee box> heb reeds alles geprobeerd echter niets lukt.
[ Voor 66% gewijzigd door hopiconjo op 25-12-2010 17:00 ]
hm het leek goed te gaan door tv serie s01e01.iso te noemen (dvd1) en daarna tv serie s01e06.iso (dvd2). misschien nog even geduld zodat hij goed gescanned heeft
Verwijderd
Met exact dat idee ben ik ook begonnen. Vandaar dat ik het merkwaardig vind dat ik mijn netwerkshares niet kan zien.
Tevens het probleem( Windows Live Sign In assistent) dat veelvuldig genoemd van de combinatie met windows 7 en BB.
Iemand nog een idee?
Heb je in de settings wel de juiste gegevens ingevuld? Of heb je bij add sources gewoon op samba geklikt.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:40:
@ hopiconjo
Met exact dat idee ben ik ook begonnen. Vandaar dat ik het merkwaardig vind dat ik mijn netwerkshares niet kan zien.
Tevens het probleem( Windows Live Sign In assistent) dat veelvuldig genoemd van de combinatie met windows 7 en BB.
Iemand nog een idee?
Verwijderd
Verwijderd
Zoals al eerder gemeld zo nu en dan wat buffer issues en op DTS HD MA nu en dan wat geluid glitches.
Ga ze maar weer branden op een BR-DL en op mijn Pioneer LX-91 afspelen.
Ik vind de fan van de Boxee in tegenstelling tot sommige anderen wel goed te horen en is vooral bij 'stille' stukken in een film dan wel serie storend. Zit er een meter of 2,5 vanaf.
Verder niets dan lof over de Boxee. Draait alles, zeer makkelijke Ui een kind kan de was doen. Dus echt een mediaspeler met een hoge WAF factor.
Ik had een hele lange wenslijst en die werden op twee puntjes na allemaal vervuld.
1 van die twee puntjes word zeer binnekort opgelost.
Het gaat om het markeren als watched wat nu voor geen meter werkt. Deze word meegenomen in Fiona SP3. SP3 is klaar, ben benieuwd waneer hij gereleased word.
M'n tweede puntje is fanart. Dat vind ik zo vet. Hij is al wel aangemeld maar heeft helaas een minor status gekregen dus ik ben bang dat het nog wel even gaat duren
Energieverbruik is ook wel een minpuntje, maar goed dat wist ik van te voren en heb het geacepteerd.
Perfect apparaatje!
Zag toevallig dat je nu zelfs de trailer van de film kan kijken, had ik nog niet ondekt
Zou me niks verbazen als SP3 vanavond komt, het is twee weken geleden sinds SP2..
Markeer jij maar eens een serie als watched, dat gaat niet. Bij de series heb je het juist het meest nodig.habermas schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:11:
Wat werkt er niet aan markeren als watched dan? Vind het juist zeer relaxed, heb mijn sortering altijd op 'newest local unwatched movies' staan.
Zag toevallig dat je nu zelfs de trailer van de film kan kijken, had ik nog niet ondekt
Zou me niks verbazen als SP3 vanavond komt, het is twee weken geleden sinds SP2..
Daarnaast is een hide watched o.i.d. ook wel relaxed.
Ik heb het bij films: DTS geluid stopt dan af en toe een halve seconde. Beeld loopt wel door.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:25:
Iemand ook last van kleine haperingen van een paar seconde ( heel af en toe ) bij het afspelen van muziek en films ?
Al met al ben ik heel tevreden, alleen het scrapen (kan) moet een stuk beter.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Oplossing 1: Het guest account aanzetten op je synology.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:23:
Kan iemand mij stapsgewijs vertellen hoe ik mijn netwerkshares kan zien via mijn boxee box> heb reeds alles geprobeerd echter niets lukt.
Alvast bedankt,
Oplossing 2: Bij het toevoegen van je share op de boxee manual kiezen, en dan de netwerk-naam van je nas, je username('admin') en password invullen.
beide oplossingen zouden gewoon moeten werken.
- de default taal voor audio van een film aan te geven
- de default taal voor ondertiteling van een film aan te geven.
Klopt dat of zie ik wat over het hoofd?
Met name de social content en de repro van bartsidee mag worden toegevoegd.
Je kunt in de instellingen instellen dat hij bestanden onder de x MB niet mee-indexeert. Deze staat standaard op 50MB geloof ik. Zet deze op 0 en je video_ts mappen worden weer gedraaid met de ifo!Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:52:
Ik heb (op de Windows versie) het probleem dat DVD's niet goed herkend worden. Hij speelt alleen de eerste VOB-file af, ipv de IFO.
Zie o.a. hier en hier.
Ga ik vanavond ff testen...
Ik kan dat ook niet vinden. Ik kan wel vinden dat ie subtitles standaard aan zet,maar niet de taal. Zelfde met audio. Toch wel een belangrijk ietsma9ma schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:08:
Ik heb gisteren mijn boxee voor het eerst aangesloten. Prettig mee gespeeld maar even heel snel kon ik geen instelligen vinden om:
- de default taal voor audio van een film aan te geven
- de default taal voor ondertiteling van een film aan te geven.
Klopt dat of zie ik wat over het hoofd?
Ben benieuwd!
Is die interface ook al in Nederlands beschikbaar of komt dat nog met een update?
@Bartsidee, belangrijke reden voor mij om deze te kiezen was ook de mogelijkheden om uitzendinggemist, rtlgemist enz. Is er iets zinnigs te zeggen over de duur dat jij dit aanbiedt... jaaren en jaaren?
Verwijderd
gr. lex.
Ik gebruik zelf gewoon een LAN verbinding dus heb er geen problemen mee. Ik zie echter wel dat er inderdaad wat issues zijn onstaan na SP1, deze staan momenteel gescheduled om verholpen te worden met SP4 dus dat is de patch die na de aankomende patch komt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:17:
Ik lees hier helemaal geen berichten over problemen met de Wifi verbinding. Bij mij is deze niet meer mogelijk sinds de een na laatste software update. Hebben jullie een oplossing? Boxee support is echt een drama op dit punt. Ben overtuigd van de kracht van dit doosje maar van de ondersteuning moet ik echt enorm![]()
gr. lex.
Ik vermoed dat SP4 ergens rond de tweede helft van januari beschikbaar is.
Prob 1
Prob 2
Zoek anders even verder daar. Indien de problemen niet matchen kan je gewoon een nieuwe ticket inschieten. Alle tickets worden hoe dan ook behandeld.
Ik vind de support dan ook prima, ik ken geen ander product waarbij de gebruiker zo nauw word betrokken bij alle issues.
Suc6
Antwoord gevonden:
Punt 5
http://gigaom.com/video/boxee-box-tips/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+newteevee+(GigaOM:+Video)
[ Voor 51% gewijzigd door inbedrijf op 29-12-2010 11:36 ]
Top!inbedrijf schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:20:
Is het mogelijk om een Externe HDD aan te sluiten op de USB poort van de boxee en deze te benaderen via het netwerk hij is op aangesloten?
Antwoord gevonden:
Punt 5
http://gigaom.com/video/boxee-box-tips/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+newteevee+(GigaOM:+Video)
Dat zocht ik
Wel erg jammer. De software is in zijn geheel een beetje anders dan de testversie die je op de PC kan uitproberen.
Dat is geen testversie, dat is Boxee voor de PC. Jij draait nu Boxee voor de Boxee box en ja die is wat anders.RoyK schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:18:
Helaas is het na de firmware update ook niet meer mogelijk om een eigen wallpaper in te zetten
Wel erg jammer. De software is in zijn geheel een beetje anders dan de testversie die je op de PC kan uitproberen.
Deze is namelijk geoptimaliseerd voor het gebruik op de Boxee Box en met een remote.
Ik zit nog met een vraag. Ik heb nu een paar films op mn NAS staan, maar van sommige films laat hij geen cover zien. Kan ik manueel ervoor zorgen dat hij toch een cover laat zien?
Verwijderd
Verwijderd
Mijn doel is om gebruik te maken van de volgende software:hopiconjo schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:10:
Bij mij weten is er geen echte webinterface maar alleen die supportpagina voor je logs
http://010dev.de/reemote/boxee/index.html
Deze maakt gebruik van de webinterface.
Volgens mij zijn er meer mensen met deze problemen, ik post daarom even de info;
Verzonden naar de developer van Reemote:
When i start reemote it connects automaticly to my boxee box, but when i access my libary reemote shutdown automaticly.
Navigating on Boxee with reemote is also not posible, looks like its not connected.
Manual connect does not work. There is no password by webserver, whén i give it reemote do no not connect.
The Boxee server is in the list of Boxees on Reemote, but cannot connect to the Boxee.
When i enter the ipadres and port into my browser there is an Websupport with logfiles. Is this correct?
What's wrong? Please help us.
Verzonden naar Boxee Support:
Hi boxee guys,
When i enter the ipadres and port of my Boxee into my browser there is an Websupport
with logfiles. Is this correct?
I want to use my iPad with Reemote as an remote control to control music without using the big screen.
The problem is that i cannot connect to my Boxee from ANY remote software device.
When i start reemote it connects automaticly to my boxee box, but when i
access my libary reemote shutdown automaticly.
Navigating on Boxee with reemote is also not posible, looks like its not
connected.
Manual connect does not work. There is no password by webserver, whén i give it reemote do no not connect.
The Boxee server is in the list of Boxees on Reemote, but cannot connect to the Boxee.
What's wrong? Please help us.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 18:39 ]
van de site warnaar je verwijst:Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:25:
[...]
Mijn doel is om gebruik te maken van de volgende software:
http://010dev.de/reemote/boxee/index.html
Deze maakt gebruik van de webinterface.
....
Supports
Boxee for Windows
Boxee for Mac OSX
Boxee for Linux
Reemote for Boxee Box is coming soon!
Het uitroepteken is niet eens van mij.
Verwijderd
Bedankt voor je oplettendheid, maar er is meer aan de hand:OVERLORD_1982 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:43:
[...]
van de site warnaar je verwijst:
Supports
Boxee for Windows
Boxee for Mac OSX
Boxee for Linux
Reemote for Boxee Box is coming soon!
Het uitroepteken is niet eens van mij.
Ook de andere remotes werken niet, zie mijn mailbericht naar Boxee Support:
"The problem is that i cannot connect to my Boxee from ANY remote software device."
De logica ontgaat me echter.
Word volgens mij in SP4 pas weer rechtgezet.
Ik vind zelf nog het meest hinderlijk dat je hem uitzet en hij dan weer aangaat en je hem nog een 2e keer moet uitzetten voor die echt uit is. Maar dat gaan ze gelukkig ook verhelpen.
Ik denk dat als we 2 maandjes verder zijn dat het echt helemaal een super product is. Al ben ik er nu ook al zeer tevreden over
Hiervoor heb ik het gast account toegevoegd aan de directories waar deze gebruiker rechten op moest hebben.
Verder heb ik uitgezet dat gebruikers toegang moeten hebben met een wachtwoord.
De boxee vindt nu de bestanden allemaal wel, maar wanneer ik de films wil afspelen blijft de zandloper lopen...
Heeft iemand een tip? Kom er niet uit met het topic tips with shares, uit het boxee forum.
Verwijderd
Well the problem definitely is the Boxee Box.
I'm sorry but because of the API changes, Reemote doesn't support the Boxee Box at this point, I've tried to make this clear in the AppStore description as well as the product website.
However, I'm working on a Reemote designed especially for the BBox, it'll be out in Q1 2011, until then there's unfortunately not much I can do for you.
Ook ik heb een boxee box aangeschaft. Hij komt in de slaapkamer aangezien er in de woonkamer al een xbmc pc draait. Heb inmiddels wat tij daan de setup van boxee besteed en ik loop tegen 2 dingen tegen een probleem aan:
1) Het ophalen van subtitles van opensubtitles.org geeft keer op keer de melding connection failed. Kortom werkt dus niet voor me. Was wel een belangrijke overweging bij de aanschaf. Hebben jullie dit ook?
2) Hoe maak ik een app tot favoriet? Zie ik een button op de afstandbediening over het hoofd? Moet nu elke keer door alle apps scrollen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
1. werkt bij mij wel, geen idee wat bij jou het probleem isKasj schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:53:
Hey,
Ook ik heb een boxee box aangeschaft. Hij komt in de slaapkamer aangezien er in de woonkamer al een xbmc pc draait. Heb inmiddels wat tij daan de setup van boxee besteed en ik loop tegen 2 dingen tegen een probleem aan:
1) Het ophalen van subtitles van opensubtitles.org geeft keer op keer de melding connection failed. Kortom werkt dus niet voor me. Was wel een belangrijke overweging bij de aanschaf. Hebben jullie dit ook?
2) Hoe maak ik een app tot favoriet? Zie ik een button op de afstandbediening over het hoofd? Moet nu elke keer door alle apps scrollen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
2. op de app klikken, pijltje naar rechts, ok
Bedankt!FrankRicard schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:04:
[...]
1. werkt bij mij wel, geen idee wat bij jou het probleem is
2. op de app klikken, pijltje naar rechts, ok
Ah, de site van opensubtitles.org is temporarily down! Dat verklaart dat ook weer!
1) Is het mogelijk om je muziek ook op titel te selecteren en gewoon zoeken met de remote door te typen?
2) Wat vreemd is, is dat ik bij bepaalde netwerkmappen geen username/password in moet vullen en bij de andere wel. En dat is bij mij nou net de map waar alle films in staan. Ik heb geen idee wat de username of password is?! Heb zelf ook helemaal niets ingesteld, weet iemand misschien hier wat op?
[ Voor 5% gewijzigd door SjorsVN op 30-12-2010 22:36 ]
Verwijderd
Je hebt gelijk over de fan noise, ik vind het ook tegenvallen! Zeker in een kleine & stille omgeving (heb 'm in de slaapkamer staan). Mijn Dune is in ieder geval stiller (en de mac mini die ik eerst had kon je helemaal niet horen). Bedankt voor de tip over de SD card , ik ga het proberen.Kasj schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:10:
Wat mij enorm tegenvalt op de boxee box is de fan noise, een soort brommend geluid. Veel mensen hebben dit schijnbaar. Het geluid wordt minder als je druk uitoefent onder het sd slot. SD card erin helpt ook, of je boxee met de sd slot kant naar onderen plaatsen. Al met al vrij irritant!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 11:44 ]
Verwijderd
Edit: blijkt dat boxee opstart met 480p en daarna overschakelt op bijv. 1080p. Helaas start mijn TV niet door. Ik denk dat deze niet overweg kan met 480p content.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 15:51 ]
Oh sorry ik gebruik Vista. Om even de vraag van Jerox te beantwoorden.SjorsVN schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:28:
Ik heb nu een week een BB, maar ben er nog niet helemaal tevreden over, ik vind hem voornamelijk gewoon langzaam. En wat me zeer tegenvalt is dat je met de remote niet in je eigen muziekcollectie kan zoeken, nu moet ik als ik bij de "T" wil zijn die hele rot lijst af. Ik zit even met twee vraagjes:
1) Is het mogelijk om je muziek ook op titel te selecteren en gewoon zoeken met de remote door te typen?
2) Wat vreemd is, is dat ik bij bepaalde netwerkmappen geen username/password in moet vullen en bij de andere wel. En dat is bij mij nou net de map waar alle films in staan. Ik heb geen idee wat de username of password is?! Heb zelf ook helemaal niets ingesteld, weet iemand misschien hier wat op?