Ik ben redelijk tevreden met mijn
Boxee mediaspelers thuis. Alle drie de
Boxee's zijn voorzien van de laatste
Boxee+ hack (1.53) en de mediaspelers doen gewoon wat ik van deze verwacht; ze spelen alle films en series die ik op mijn Synology heb opgeslagen.
Echter blijf ik telkens tegen het zelfde irritante probleem aanlopen, die ik maar niet krijg opgelost;
Ongeveer 80% van mijn media (films en series) worden automatisch herkend en worden keurig voorzien van een cover en fanart. Echter bij de 20% die niet automatisch wordt herkend krijg ik het niet voor elkaar om de cover en fanart handmatig toe te voegen.
Wat heb ik geprobeerd;
• uiteraard eerst zelf handmatig de fanart en cover in de betreffende folder geplaatst (folder.jpg + fanart.jpg)
• de films zonder herkenning maar met handmatige gegevens verwijderd en opnieuw laten scannen
• alle informatie via het programma 'Ember Media Manager' opgezocht en opgeslagen
Maar helaas, de films die niet automatisch worden herkend blijven zonder de gewenste cover en fanart, ondanks alle bovengenoemde stappen.
Wie weet hier een werkende oplossing voor? Blijkbaar vindt de
Boxee de door mij handmatig toegevoegde fanarts en covers niet en blijf ik zitten met lege vlakken in mijn moviewall.
Voordat ik de Boxee's heb gekocht had ik een HD Dune Smart D1, voorzien van Yadis. Op zich voldeed deze ook, echter vond ik het handmatig moeten opstarten van Yadis op de Dune te omslachtig. Mijn vrouw en onze oppas moeten er ook mee overweg kunnen en het grootste gemis in Yadis vond ik het gebrek aan het taggen van gekeken afleveringen en films. Wat Yadis wel beter kan is het handmatig aanvullen van films en series voor wat betreft de fanart en covers.
Een ander iets waar ik mee bezig ben is om ook vanaf een externe locatie een
Boxee+ te laten verbinden met mijn Synology. Dus naast thuis ook kunnen beschikken over mijn films en series wanneer ik verblijf in mijn appartement bij mijn werk. Beide locaties zijn voorzien van internet via glasvezel, dus snelheid zal geen bottleneck zijn. Iemand daar ervaring mee?
Situatie:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.