Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Geen matches
Het leek er op dat je zoek was naar een illegale stream, vandaar mijn modbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: boxee
Mensen, ik overweeg een Boxee, Apple TV, of een roku xs . Waar ik in het verleden al mijn media vanaf mijn imac naar hifi set en TV stuurde met geluid en hdmi kabel is dat nu niet meer mogelijk door een te grote afstand tussen imac en tv.

Ik kan nog geen beslissing maken. Mijn hardware:

Google Nexus s
Nexus 7
HD TV (Dlna ready)
IMAC
Denon versterker PMA-520
B&W speakers

Mijn wensen:
Streamen media en muziek vanaf telefoon/tablet
Streamen vanaf net
Afspelen uit eigen bibliotheek
Geen gedoe, het moet gewoon werken zonder te veel getweak...

Ben benieuwd waar jullie aan denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Geen matches
bij de Apple TV moet je volgens mij de films die je wilt kijken omzetten naar mpeg4 ofzo iets. (in ieder geval gedoe)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Apple TV 3 is nog niet te jailbreaken, zal ook wat lastig worden.. dus transcoden of kopen.
Boxee box zou ik nu niet meer kopen.. er komen geen updates meer voor uit en zijn end of life in weze.
Die ander ken ik niet..

Kijk ook eens naar dit apparaatje: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
Ik ben er naartoe overgestapt.. helemaal fan :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
RoRoo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:29:
Apple TV 3 is nog niet te jailbreaken, zal ook wat lastig worden.. dus transcoden of kopen.
Boxee box zou ik nu niet meer kopen.. er komen geen updates meer voor uit en zijn end of life in weze.
Die ander ken ik niet..

Maar Raspberry icm XBMC speelt niet alles af toch?
Ik bedoel qua codec ondersteuning is het minder dan met Boxee toch?
En het afspelen van 1080p gaat toch ook niet 100%?
Want ik zat ook al te twijfelen om een Raspberry als 2e mediaspeler te nemen.

Maar goed, genoeg offtopic......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Sloebie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:25:

Maar Raspberry icm XBMC speelt niet alles af toch?
Ik bedoel qua codec ondersteuning is het minder dan met Boxee toch?
En het afspelen van 1080p gaat toch ook niet 100%?
Want ik zat ook al te twijfelen om een Raspberry als 2e mediaspeler te nemen.

Maar goed, genoeg offtopic......
Speelt alles af hoor.. voor DVD en Bluray Rips heb je een aparte licentie nodig.. 2 euro en dat was het dus dat zijn de kosten niet. en 1080P speelt ie perfect af. DTS downmixing zonder DTS capable versterker vereist een kleine overclock.

Draait bij mij al enkele maanden stabiel.. Boxee gaat zelfs weg op de slaapkamer voor een 2e Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
RoRoo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:45:
[...]

Speelt alles af hoor.. voor DVD en Bluray Rips heb je een aparte licentie nodig.. 2 euro en dat was het dus dat zijn de kosten niet. en 1080P speelt ie perfect af. DTS downmixing zonder DTS capable versterker vereist een kleine overclock.

Draait bij mij al enkele maanden stabiel.. Boxee gaat zelfs weg op de slaapkamer voor een 2e Pi.
Ik zat eraan te denken om tezijner tijd ook over te gaan stappen. Zit alleen met het feit dat mijn versterker alleen een SPDIF(Toslink) optie heeft voor audio en volgens mij kan dit niet met een Raspberry.
Zolang ik daar geen oplossing voor heb, is mijn Boxee Box prima te doen.
Wat ik me afvraag... kan XMBC wel een shared DB draaien? Ik heb nu 2 boxee box draaien, maar ieder heeft zijn eigen database die moet scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Takkeding. Hij wordt trager en trager, loopt sinds een paar maanden om de haverklap vast en kan je het ding weer hard rebooten. Nadenk icoon blijft nadenken. Draaien jullie op de boxeebox software of iets anders?

Exit, nu na 4 keer rebooten loopt hij weer vast. Ben er even klaar mee. Zet hem maar uit voordat ik hem op de grond kapot gooi

[ Voor 23% gewijzigd door RoyK op 18-02-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Geen matches
}:O allicht even factory reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Geen matches
Misschien een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Moet zeggen dat sinds Boxee+ draai de performance van m'n Boxee Box er op vooruit is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
heb net een br-rip vd 3D film Wreck-It Ralph ged/l en er zitten *.sup ondertitels bij. kan Boxee hier niet mee omgaan? ik krijg ze niet geladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DJ Randall schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:19:
[...]

Ik zat eraan te denken om tezijner tijd ook over te gaan stappen. Zit alleen met het feit dat mijn versterker alleen een SPDIF(Toslink) optie heeft voor audio en volgens mij kan dit niet met een Raspberry.
Zolang ik daar geen oplossing voor heb, is mijn Boxee Box prima te doen.
Wat ik me afvraag... kan XMBC wel een shared DB draaien? Ik heb nu 2 boxee box draaien, maar ieder heeft zijn eigen database die moet scannen.
Nope, alleen analoog of via de HDMI.. Maar er zijn mensen die het via een USB geluidskaart doen. Moet je ff in het topic zoeken.

XBMC kan wel op naar een MySQL database kijken, maar dan moeten je xbmc versies exact hetzelfde zijn.
Ik laat mijn XBMC 1x in de 4 uur de library updaten en heb nog geen issues ervaren. had ik overigens bij Boxee ook niet zo'n overlast van, dat omdat ie ook eigenlijk nooit uitging toen ie nog in de woonkamer stond en ik niet een hele grote movie library heb (200 films en een 20 tal series)

Nu staat ie op de slaapkamer en wordt ie primair via de file browser gebruikt.
Boxee+ test ik mee, maar vind de performance er niet op vooruit gegaan.

De Boxee UI is gewoon een uitgekleedde versie van XBMC waar ze (imho) teveel functies uit gesloopt hebben. Maar de doos zelf is de teleurstelling niet.. het complete gebrek aan updates en fixes heeft mij weggejaagd richting xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:45:
Takkeding. Hij wordt trager en trager, loopt sinds een paar maanden om de haverklap vast en kan je het ding weer hard rebooten. Nadenk icoon blijft nadenken. Draaien jullie op de boxeebox software of iets anders?

Exit, nu na 4 keer rebooten loopt hij weer vast. Ben er even klaar mee. Zet hem maar uit voordat ik hem op de grond kapot gooi
Komt hoogstwaarschijnlijk door je media library. Als je die leeggooit gaat ie weer als de brandweer. Als je tientallen gigabytes aan media indexeert verslikt het goede ding zich. Protip: op bestanden browsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Geen matches
Dat werkt bij mij niet meer, hij wordt steeds langzamer. Zeker na het kijken van een film of serie duurt het lang voordat de interface weer te gebruiken is.

To dare is to do

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Geen matches
@ slaapje, als alternatief kun je natuurlijk ook bestanden uit je bibliotheek verwijderen, maar dat is wel weer een rigoreuze oplossing ;-)

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Ook gedaan, ik snap echt niet waar die vertraging vandaan komt. Het is al een tijd aan de gang en ik had de hoop dat het over zou gaan door BoxeeHacks te installeren, maar dat bleek jammer genoeg niet het geval.

To dare is to do

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Wellicht is het mogelijk om de Boxee eens terug te zetten naar factory default?

Gekopieerd van Forum:

Boxee Box Recovery Console
Question
What is the Boxee Box recovery console and how do I access it?

Answer
The Boxee Box's Recovery Console is the place where you can reset the Boxee Settings to defualt and manually upgrade the Boxee Firmware version.

Note: You should use the recovery console only if you were asked by the Boxee Support team or to manually upgrade the Boxee Box.

How to access the Recovery Console?

Power down the Boxee Box
Press and hold the Power Button for 6-8 seconds and then release

Note: The Boxee image on the the Boxee Box should turn to yellow or orange.

You are in the Recovery Console.
Recovery Console Options:

Reset All Settings - Removes all the user information and configuration but keeps the firmware,

Factory Restore - Removes the Firmware back to the original versions the Boxee was shipped with but keeps all the user settings

Upgrade from USB storage - Manually upgrade the Boxee Box firmware from a usb storage, for more information review the "manually update the Boxee software" article

Reset - Exist the Recovery Console back to the normal Boxee menu

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Ik zit stilaan met volgend probleem. Heb de Boxee Box nu +- anderhalve maand in het bezit. Werkelijk een prachtig apparaat. Hij is aangesloten op het netwerk en speelt alles af van mn nas. Deze nas bevat 2 drives die stilaan vol beginnen te geraken. Ik zou dus een 2de nas willen aankopen met extra drives. Ook op deze nas zou ik een folder movies en series plaatsen.

Mijn vraag is dus de volgende. Ik sluit deze 2de nas aan op het netwerk en voeg een 2de movie source toe aan de boxee box. Zal hij dan de movie source van NAS 1 en movie source van NAS 2 scannen en samenvoegen in mijn movie wall ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Rebbelx schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:11:
Ik zit stilaan met volgend probleem. Heb de Boxee Box nu +- anderhalve maand in het bezit. Werkelijk een prachtig apparaat. Hij is aangesloten op het netwerk en speelt alles af van mn nas. Deze nas bevat 2 drives die stilaan vol beginnen te geraken. Ik zou dus een 2de nas willen aankopen met extra drives. Ook op deze nas zou ik een folder movies en series plaatsen.

Mijn vraag is dus de volgende. Ik sluit deze 2de nas aan op het netwerk en voeg een 2de movie source toe aan de boxee box. Zal hij dan de movie source van NAS 1 en movie source van NAS 2 scannen en samenvoegen in mijn movie wall ?
Kort: JA

Lang:
Als je die NAS2 toevoegt als extra source zal hij deze ook indexeren en in je library samenvoegen!
Top He!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Geen matches
Heinemancp schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:26:
[...]

Kort: JA

Lang:
Als je die NAS2 toevoegt als extra source zal hij deze ook indexeren en in je library samenvoegen!
Top He!
Dat is idd enorm knap! Kan dus op beide oren slapen, 2de nas kopen, ook deze als source toevoegen voor movies en tvshows en deze zouden dan automatisch moeten mergen in mijn movie/series wall. Schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste leden,

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.. ik begin mij er echt aan te ergeren, wat kan ik nu verkeerd doen?

Ik kan enkel mijn films afspelen via bestanden en zo naar de juiste map te gaan.

Hij wilt mijn films maar niet in die "videotheek" plaatsen :? De structuur van mijn films zit goed volgens mij..

Movies
- Argo.2012 (in deze map zit de film Argo.2012)
- Beatdown.2011 (in deze map de film Beatdown.2011)
- ......

Boxee box is correct aan het internet aangesloten. Om de 5 minuten krijg ik rechts bovenaan het bericht dat hij mij map Movies aan het scannen is. Maar verder vind ik nergens iets terug ivm de progressie van de scan.

Ik heb hem zelfs al 48 laten aanstaan zonder eraan te komen.. ik hoop echt dat iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:54:
Beste leden,

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.. ik begin mij er echt aan te ergeren, wat kan ik nu verkeerd doen?

Ik kan enkel mijn films afspelen via bestanden en zo naar de juiste map te gaan.

Hij wilt mijn films maar niet in die "videotheek" plaatsen :? De structuur van mijn films zit goed volgens mij..

Movies
- Argo.2012 (in deze map zit de film Argo.2012)
- Beatdown.2011 (in deze map de film Beatdown.2011)
- ......

Boxee box is correct aan het internet aangesloten. Om de 5 minuten krijg ik rechts bovenaan het bericht dat hij mij map Movies aan het scannen is. Maar verder vind ik nergens iets terug ivm de progressie van de scan.

Ik heb hem zelfs al 48 laten aanstaan zonder eraan te komen.. ik hoop echt dat iemand mij kan vertellen wat ik verkeerd doen
Verander eens naar
Movies
- Argo (met in deze map de film Argo) dus niet meer die jaargetallen erbij zetten

Is dit een dvd of een mkv bestand ? Is de harde schijf een schijf die aan het netwerk hangt of is het een usb schijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb ik geprobeerd Kris .. helpt ook niet.

Het gaat om een externe HDD met USB aansluiting. Hij herkent het toestel want ik kan bestanden afspelen.

Het probleem is dat hij de films niet indexeert in de videotheek, zelfs niet zonder cover, trailer of wat dan ook.

Ter info, als bron moet ik toch niet mijn gehele HDD aanduiden hé? De filmmap is toch voldoende, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:18:
Heb ik geprobeerd Kris .. helpt ook niet.

Het gaat om een externe HDD met USB aansluiting. Hij herkent het toestel want ik kan bestanden afspelen.

Het probleem is dat hij de films niet indexeert in de videotheek, zelfs niet zonder cover, trailer of wat dan ook.

Ter info, als bron moet ik toch niet mijn gehele HDD aanduiden hé? De filmmap is toch voldoende, niet?
Weet je wat ? Ik kan daar onmogelijk nu antwoord op geven aangezien ik me niet thuis bevind. Deze avond echter moet ik een testje doen voor een kennis van me die ook de boxee box wil aanschaffen. Deze tests zal zijn met het aansluiten van een usb drive met enkele mediabestanden op. Ik zal nagaan hoe deze moeten gescanned worden, wat het resultaat is, etc. Kom morgen terug naar deze post, ik zal mn bevindingen hier noteren.

Btw de progress van de scan kan je normaal volgen in settings ==>sources OF instellingen ==> bronnen indien je in het NL werkt. Wanneer er bij mij een scan uitgevoerd wordt, zie ik daar de filmnamen voorbij vliegen die geidentificeerd worden. Belangrijk is dan wel dat je de boxee met rust laat en zn werk laat doen

[ Voor 14% gewijzigd door Rebbelx op 27-02-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Super Kris! Alvast bedankt dat je dit wil doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:25:
Super Kris! Alvast bedankt dat je dit wil doen! ;)
Beste AcidKiller,

hier mijn ervaringen met boxee box + externe usb schijf.
Ik heb eerst via Boxee+ hack mijn thumbnail cache gecleared. Vervolgens heb ik mijn beide bronnen (movies en series) verwijderd.

Nadien heb ik een reboot gedaan van het toestel. Wanneer het toestel opgestartte, heb ik het western digital usb schijfje aangesloten. Dit werd herkend. Ik ging naar bronnen ==> nieuwe bron toevoegen. Selecteerde Lokale, vervolgens ging ik naar het mapje waar mij films stond en selecteerde ik bron toevoegen links in het menu. Er opende zich een scherm, ik gaf hierin mee dat het om films ging en ik 1x dagelijks wou scannen. De bron werd toegevoegd. Ik keerde terug naar het home screen, na 5 minuten ging ik naar Films. Hier stond mij 3 films met cover + filminfo. Ik selecteerde 1vd films (the matrix)en speelde deze af.

Bij mij werkt het dus zoals het zou moeten.

Ik heb ondertss de bron weer verwijderd en de mappen van Movies en Series op mijn Nas opnieuw toegevoegd als bron. Deze is hij braafjes opnieuw allemaal aan het scrapen.

Ik heb dus geen bal problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Staat er wel iets bij unidentified?? als daar ook niets staat, indexeert ie niet eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ander ken ik niet..

Nou ik ben ook helemaal om! Het is een fantastisch apparaat. Ik kan het iedereen aanbevelen. Icm met de airplay functie kan ik nu ook muziek streamen vanaf phone/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:14:
[...]

Nou ik ben ook helemaal om! Het is een fantastisch apparaat. Ik kan het iedereen aanbevelen. Icm met de airplay functie kan ik nu ook muziek streamen vanaf phone/tablet.
Told ya :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Geen matches
Even een korte reactie vn mij: factory reset = weer een blije Royk :)

• Rebbelx
Geen matches
Blijkbaar is er toch een klein probleempje opgetreden. Hij heeft mijn movie folder op mn nas netjes gescanned. Hij herkende 4 films niet die ik manueel heb geidentificieerd. Maar om de een of andere reden staat de film Taken 2 niet in mn movie wall en ook niet bij unidentified files. Film staat wel degelijk op mn nas want via Files kan ik er wel aan. Iemand een idee wat hiervan het probleem kan zijn ?

Verwijderd

Alvast bedankt om eens te checken Kris!

Als ik het goed begrijp kan een volledige reset misschien eens goed doen? Voor alle duidelijkheid, ik heb de boxee+ hack niet. Maar dat heeft er uiteindelijk niks mee te maken hé?

De films zijn ook niet terug te vinden met unidentified.. dus er gebeurd helemaal geen indexatie.

• Rebbelx
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:38:
Alvast bedankt om eens te checken Kris!

Als ik het goed begrijp kan een volledige reset misschien eens goed doen? Voor alle duidelijkheid, ik heb de boxee+ hack niet. Maar dat heeft er uiteindelijk niks mee te maken hé?

De films zijn ook niet terug te vinden met unidentified.. dus er gebeurd helemaal geen indexatie.
Je kan altijd eens een reset proberen. Boxee + heb je natuurlijk niet nodig om de boxee te laten werken en indexeren. Hij is toch aangesloten op het netwerk, kabel of wifi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jazeker hij is aangesloten op het net via WIFI .. ik heb na een reset opgemerkt dat hij eindelijk gaat scannen. Maar na het scannen van alle folders blijkt hij geen enkele film geïndexeert te hebben. Hoe kan ik controleren of ze bij unidentified staan? Als ik op mijn films klik blijft hij aangeven een bron op te geven :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:04:
Jazeker hij is aangesloten op het net via WIFI .. ik heb na een reset opgemerkt dat hij eindelijk gaat scannen. Maar na het scannen van alle folders blijkt hij geen enkele film geïndexeert te hebben. Hoe kan ik controleren of ze bij unidentified staan? Als ik op mijn films klik blijft hij aangeven een bron op te geven :s
Onder files kan je unidentified zien...Als er geen bij unidentified staan, ga dan eens naar files, ga naar je film in kwestie en daar kan je ook identificeren selecteren. Dan wordt je gevraagd om te zoeken op een bepaalde naam. Geef daar eens te naam in van de film en zie wat het resultaat daar van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Geen matches
Ik heb met mijn Iomega het probleem dat hij mijn movies folder wel wil scannen, maar de folder met daarin series doet hij niets mee, ook niet nadat ik hem verwijder en opnieuw toevoeg.

Factory Reset?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:53
Als ik muziek afspeel maakt hij er automatisch 5.1 van. Dit wil ik niet. Waar kan ik (in boxee plus) instellen dat hij audio onveranderd moet afspelen? Ik heb alle menu's doorgelopen, maar ik kom het nergens tegen. Alles is flac

[ Voor 20% gewijzigd door Paultje3181 op 01-03-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Geen matches
Damian schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:37:
Ik heb met mijn Iomega het probleem dat hij mijn movies folder wel wil scannen, maar de folder met daarin series doet hij niets mee, ook niet nadat ik hem verwijder en opnieuw toevoeg.

Factory Reset?
Is je folder structuur van je series goed opgebouwd ?

bv
Suits
- Season 1
- Episode 1
Suits.S01E01.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Die ander ken ik niet..

Welke distro gebruik jij op je RPi? Ik heb er een paar geprobeerd maar interface is zo takketraag en lelijk (andere skins dan Confluence waren helemaal onbruikbaar traag) dat ik de Boxee Box tot dusver prefereer. Ben nu een Android stick met xbmc aan het proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door McVirusS op 02-03-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

McVirusS schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:54:
[...]

Welke distro gebruik jij op je RPi? Ik heb er een paar geprobeerd maar interface is zo takketraag en lelijk (andere skins dan Confluence waren helemaal onbruikbaar traag) dat ik de Boxee Box tot dusver prefereer. Ben nu een Android stick met xbmc aan het proberen.
Nu draai ik Xbian a5 en dat loopt prima. Zelfs met zwaardere skins. Daarvoor draaide ik OpenElec. Wel met een overclock naar 900mhz. Xbian draait op de standaard settings.

Draait allemaal soepel.. De grotere skins (Aeon Nox etc) moet je idd niet doen. daar is ie gewoonweg te traag voor..
Ik heb nu Titan: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=148265 en dat werkt prima voor mijn doeleinden.

verder heb ik Confluence Mod 2 die ik wat actiever gebruikt heb: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=147628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Geen matches
Wie o wie weet het antwoord op het volgende;
Ik heb 77 afleveringen van Buurman en Buurman (mkv) in een folder staan.
Nu heb ik elke aflevering afzonderlijk weer in een map gedaan met ongeveer dezelfde naam.
Is het mogelijk dit als 1 map te zien op de film-wall en belangrijker, is het mogelijk alle afleveringen achter elkaar af te spelen?
Het is mij nog niet gelukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Tooooony schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:22:
Wie o wie weet het antwoord op het volgende;
Ik heb 77 afleveringen van Buurman en Buurman (mkv) in een folder staan.
Nu heb ik elke aflevering afzonderlijk weer in een map gedaan met ongeveer dezelfde naam.
Is het mogelijk dit als 1 map te zien op de film-wall en belangrijker, is het mogelijk alle afleveringen achter elkaar af te spelen?
Het is mij nog niet gelukt....
Nee, zijn losse episodes van een serie.. dan moet je ze aan elkaar plakken en als 1 file opslaan. of een dvd van authoren.

Heb de Boxee persoonlijk te lang niet meer gebruikt om nog te herinneren of er een optie was die "Play next episode automatically" heette.. In XBMC zit ie wel nl. dus ik ben een beetje in de war. Mocht ie die optie wel hebben.. moeten de afleveringen in 1 folder staan en niet nog eens in subfolders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Geen matches
Thanks.
Die optie is er inderdaad niet.
Er een DVD of ISO van maken of iets dergelijks kan met een converter waarschijnlijk wel.
Maar ja, dan mis ik natuurlijk weer een menu waarbij je uit die 77 afleveringen kunt kiezen?
Een "shuffle" functie zoals bij een audio cd zal er niet inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Tooooony schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:03:
Thanks.
Die optie is er inderdaad niet.
Er een DVD of ISO van maken of iets dergelijks kan met een converter waarschijnlijk wel.
Maar ja, dan mis ik natuurlijk weer een menu waarbij je uit die 77 afleveringen kunt kiezen?
Een "shuffle" functie zoals bij een audio cd zal er niet inzitten?
Waarom zou je alles terug in een dvd of iso willen gieten om een menu te hebben ?! Het voordeel van de Boxee is dat je op voorhand een menu hebt met info over de afleveringen en de keuze om een aflevering afzonderlijk op te starten. Jij gaat er weer een iso van maken zodat de volledige dvd weer zal opstarten en je nogmaals je aflevering moet selecteren. De bedoeling van de boxee is net dat je episode per episode kan zien en afzonderlijk kan selecteren. Je gaat backwards tewerk in mijn ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Geen matches
Rebbelx schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:24:
[...]

Is je folder structuur van je series goed opgebouwd ?

bv
Suits
- Season 1
- Episode 1
Suits.S01E01.mkv
Yep, t'is ook niet dat ie niets ziet, hij scant gewoon niet.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Damian schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:31:
[...]

Yep, t'is ook niet dat ie niets ziet, hij scant gewoon niet.
Doe misschien eens een factory reset. Maat van mij heeft gisteren een nieuwe boxee box gekocht, aangesloten, nieuwste firmware geinstalled, bronnen toegevoegd. Begon meteen te scannen zonder problemen. Dusja er lijkt toch iets te schelen met de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Rebbelx schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:29:
[...]

Waarom zou je alles terug in een dvd of iso willen gieten om een menu te hebben ?! Het voordeel van de Boxee is dat je op voorhand een menu hebt met info over de afleveringen en de keuze om een aflevering afzonderlijk op te starten. Jij gaat er weer een iso van maken zodat de volledige dvd weer zal opstarten en je nogmaals je aflevering moet selecteren. De bedoeling van de boxee is net dat je episode per episode kan zien en afzonderlijk kan selecteren. Je gaat backwards tewerk in mijn ogen...
Klopt natuurlijk helemaal, maar ik kijk zelf niet naar Buurman & Buurman O-)
Als ik `m aanzet wil ik weg kunnen lopen en iets anders gaan doen voor een paar uur snappie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exCite1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 09:17
RoyK schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:35:
Even een korte reactie vn mij: factory reset = weer een blije Royk :)
Same here, Boxee voelde traag aan (zowel in applicaties als scrollen door Films & Series).
Ik heb een factory reset gedaan en alle settings gewist, daarna volledig terug geconfigureerd en hij is sneller dan ooit :).

Mijn Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Is het echt niet mogelijk dat de boxee series kan herkennen als deze staan op dvd iso formaat. Maat van mij heeft vrij veel series op dvd iso formaat en ergert zich er wel aan dat deze niet in Series herkend worden.

Hij heeft al verschillende naming conventions geprobeerd zoals
House.S01E01E04.iso
House.S01E01-E04.iso
House.S01E01E02E03E04.iso

maar telkens wordt er de serie House getoond, het eerste seizoen maar enkel episode 1.

Akkoord dat je via een iso onmogelijk via het boxee menu 1 specifieke aflevering meteen kan opstarten maar hij zou toch in zijn gui 4 afleveringen moeten kunnen tonen met hun info. Als je dan 1vd4 opstart, start gewoon de dvd.

Nu moet hij elke aflevering wsl converteren naar mkv ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Geen matches
q2no schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:39:
}:O allicht even factory reset doen?
Hoe doe je die nu het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exCite1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 09:17
Tooooony schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:03:
[...]
Hoe doe je die nu het best?
Knop bovenaan de Boxee ~7 seconden ingedrukt houden, dan start de Boxee met een geel logo.
Daarna kom je in een menu waar je o.a. een Factory Reset kan doen.

Ik heb bij mijn reset ook de user settings verwijderd.

Mijn Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:14:
[...]

Ho ho ho....

Ik snap dat je enthousiast bent. Maar je loopt tegen bepaalde beperkingen aan natuurlijk;

De Pi kan weliswaar 1080p afspelen, maar niet elk formaat is ondersteund, wegens het ontbreken van license packs om de GPU te laten decoden. Deze kunnen mogelijk in de toekomst tegen betaling aangekocht worden. De volgende informatie is verschaft door de Raspberry Pi Foundation in de FAQ met betrekking tot de codecs:
quote:
Two licensed codecs will be provided at launch, MPEG4 and h.264. Codec licences have quite an impact of the cost of the device which is why there are only two at this stage. There are non-licensed Codecs such at MPEG2, VC1 etc, but for the moment they will not be accelerated by the GPU.

Dom adds: As an aside, the GPU can hardware decode H264, MPEG1/2/4, VC1, AVS, MJPG at 1080p30. It can software (but still vector accelerated) decode VP6, VP7, VP8, RV, Theora, WMV9 at DVD resolutions. We are restricted due to licensing what we can support. We should be able to support VP8, MJPG and Theora, as I believe they are license free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

StealthyPeanut schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:30:
Ho ho ho....

Ik snap dat je enthousiast bent. Maar je loopt tegen bepaalde beperkingen aan natuurlijk;

De Pi kan weliswaar 1080p afspelen, maar niet elk formaat is ondersteund, wegens het ontbreken van license packs om de GPU te laten decoden. Deze kunnen mogelijk in de toekomst tegen betaling aangekocht worden. De volgende informatie is verschaft door de Raspberry Pi Foundation in de FAQ met betrekking tot de codecs:
quote:
Two licensed codecs will be provided at launch, MPEG4 and h.264. Codec licences have quite an impact of the cost of the device which is why there are only two at this stage. There are non-licensed Codecs such at MPEG2, VC1 etc, but for the moment they will not be accelerated by the GPU.

Dom adds: As an aside, the GPU can hardware decode H264, MPEG1/2/4, VC1, AVS, MJPG at 1080p30. It can software (but still vector accelerated) decode VP6, VP7, VP8, RV, Theora, WMV9 at DVD resolutions. We are restricted due to licensing what we can support. We should be able to support VP8, MJPG and Theora, as I believe they are license free.
Niet mogelijk in de toekomst.. Nu al.. ik speel alles af met dank aan de 2 licenties die ik voor 4 euro en een beetje (max) gekocht heb..
http://www.raspberrypi.com/license-keys/
nog steeds een 10x betere mediaplayer dan de brakke boxee voor minder geld..

Komt u maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
RoRoo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:06:
[...]

Niet mogelijk in de toekomst.. Nu al.. ik speel alles af met dank aan de 2 licenties die ik voor 4 euro en een beetje (max) gekocht heb..

Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden. Vind je die echt zoveel beter dan de boxee? Mijn Boxee bevalt prima, speelt alles af, en interface is redelijk snel. Doet de rpi dat zoveel beter dan? Hoor van collega's juist dat de rpi traag is en minder bestanden afspeelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Bracha25 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:20:
[...]

Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden. Vind je die echt zoveel beter dan de boxee? Mijn Boxee bevalt prima, speelt alles af, en interface is redelijk snel. Doet de rpi dat zoveel beter dan? Hoor van collega's juist dat de rpi traag is en minder bestanden afspeelt...
Ik vind 'm zeker weten veel beter dan de boxee. Voor mij het grote voordeel is dat er een enorme community voor is en er volop aan verbeterd wordt. Voor de Boxee staat dit al meer dan 1 jaar stil.

Er zijn zeker verbeterpuntjes, maar dat is meer OS (XBMC) dan de hardware. (DVD's met menu willen nog eens vaag doen)
Maar de Library index werkt vele malen beter. Waar ik met de Boxee heel veel unidentifieds had, werden deze direct door XBMC geindexeerd..

Performance gewijs is de Boxee sneller qua CPU, maar ik merk er in de praktijk echt niks van. Zeker als ik een light skin gebruik zoals bij de Boxee draait merk ik niks.. Ik heb nu wat meer fanart aanstaan en dan vind ik de Pi beter performen dan de Boxee met Boxee+ (maar ja.. dat is nog in een pre-alpha fase :) )

Alles wat ik er tot nu toe ingestopt heb (1080P MKV/DVD/XVID/DIVX) heeft ie zonder moeite afgespeeld. Subtitles zoeken gaat vloeiend en bijna geheel automatisch als er een sync is.

Ik had het als hobby project aangeschaft (voor 60 euro kan je niet fout gaan) en had zeer lage verwachtingen ervan.. Maar het heeft alles ruimschoots overtroffen.. Als ze de Boxee nou eens open gooien zodat er XBMC op kan draaien, dan ben ik weer enthousiast over de Boxee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
Geen matches
Thanks voor de info RoRoo.
Zie dat je Xbian a5 draait, die raadt je ook aan?
En welke skin gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Bracha25 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:40:
Thanks voor de info RoRoo.
Zie dat je Xbian a5 draait, die raadt je ook aan?
En welke skin gebruik je?
Xbian of OpenElec. Beide goed.. Xbian voor de tweakert, OpenElec voor wanneer je gewoon een MP wil.

Skin is momenteel Confluence Mod 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb de Boxee box nu al een tijdje, maar alles wat ik hem geef draait hij vloeiend af, ook DVD's met menu's die dus niet vaag doen. _/-\o_

subtitels worden in 90% van de gevallen ook prima gevonden.
en dat is dan met de standaard firmware.

indexering en fanart boeit me geen hol dus dat scheelt ook weer.
gewoon alles vanaf me nas streamen.

De boxee is echt niet brak, ook al komen ze niet meer met updates
ik heb meerdere mediaspelers gezien en gehad, de boxee box is veruit de beste tot nu toe.
RoRoo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:41:
[...]

Ik vind 'm zeker weten veel beter dan de boxee. Voor mij het grote voordeel is dat er een enorme community voor is en er volop aan verbeterd wordt. Voor de Boxee staat dit al meer dan 1 jaar stil.

Er zijn zeker verbeterpuntjes, maar dat is meer OS (XBMC) dan de hardware. (DVD's met menu willen nog eens vaag doen)
Maar de Library index werkt vele malen beter. Waar ik met de Boxee heel veel unidentifieds had, werden deze direct door XBMC geindexeerd..

Performance gewijs is de Boxee sneller qua CPU, maar ik merk er in de praktijk echt niks van. Zeker als ik een light skin gebruik zoals bij de Boxee draait merk ik niks.. Ik heb nu wat meer fanart aanstaan en dan vind ik de Pi beter performen dan de Boxee met Boxee+ (maar ja.. dat is nog in een pre-alpha fase :) )

Alles wat ik er tot nu toe ingestopt heb (1080P MKV/DVD/XVID/DIVX) heeft ie zonder moeite afgespeeld. Subtitles zoeken gaat vloeiend en bijna geheel automatisch als er een sync is.

Ik had het als hobby project aangeschaft (voor 60 euro kan je niet fout gaan) en had zeer lage verwachtingen ervan.. Maar het heeft alles ruimschoots overtroffen.. Als ze de Boxee nou eens open gooien zodat er XBMC op kan draaien, dan ben ik weer enthousiast over de Boxee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Rotaderp2 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:29:

indexering en fanart boeit me geen hol dus dat scheelt ook weer.
gewoon alles vanaf me nas streamen.

De boxee is echt niet brak, ook al komen ze niet meer met updates
ik heb meerdere mediaspelers gezien en gehad, de boxee box is veruit de beste tot nu toe.
Indexering is juist de reden geweest waarom ik 'm toen gekocht heb. en de daarmee gekoppelde "mooie" weergave.
Maar puntje bij paaltje was ik zelf cover files aan het neerzetten omdat de unit elke x weer de covers ging downloaden en het dus vertraagd weergegeven wordt. Zeer veel (voornamelijk kinder) titels werden niet gedetecteerd (K3, kabouter plop, woezel en pip) waardoor je geforceerd wordt om de "oude" manier te gebruiken en file based naar je media te browsen. Het is geen ramp, maar de waarde van het apparaat is in mijn ogen daardoor wel gehalveerd.

Je koopt een mediaplayer uiteindelijk voor de werking en mogelijkheid om bepaalde codecs af te kunnen spelen. Als er ooit een aanpassing in komt wordt het langzaamaan steeds lastiger om formaten te vinden die je player kan afspelen, heb dit bij z'n voorganger (CFULLHDMA) gezien en de belofte van 1 firmware per kwartaal heeft mij de boxee doen kopen.

Vet genaaid dat je dan in 1,5 jaar tijd maar 1 firmware ontvangen hebt waardoor je library trager is gaan werken.

Hardware technisch is het gewoon een heel leuk doosje, alleen het OS is nu gewoonweg oud geworden en zitten best wat bugs in die wel geupdate mogen worden.

als deze dingen jou niet storen, ben ik heel blij voor je.. Maar in mijn ogen is het als een fiets zonder trappers.. Ik kan me voortbewegen door te lopen maar daar heb ik geen fiets voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
RoRoo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:06:
[...]

Stond er niet bij stil dat jij hem in plaats van de Boxee Box had en hem daar direct mee vergeleek. Het is een speeltje voor mensen die het leuk vinden om mee bezig te zijn. Als je er geen verstand van hebt en zin hebt om veel tijd in te steken, is het geen aanrader. Plug&Play is ook anders dan bij een volwaardige mediaspeler.

Maar als full-home-theater-speler redt hij het bij mij bij lange na niet. Voor op de slaapkamer bijvoorbeeld wel erg leuk. Maar wel mooi dat jij er tevreden mee bent natuurlijk.
RoRoo schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Indexering is juist de reden geweest waarom ik 'm toen gekocht heb. en de daarmee gekoppelde "mooie" weergave.
Maar puntje bij paaltje was ik zelf cover files aan het neerzetten omdat de unit elke x weer de covers ging downloaden en het dus vertraagd weergegeven wordt. Zeer veel (voornamelijk kinder) titels werden niet gedetecteerd (K3, kabouter plop, woezel en pip) waardoor je geforceerd wordt om de "oude" manier te gebruiken en file based naar je media te browsen. Het is geen ramp, maar de waarde van het apparaat is in mijn ogen daardoor wel gehalveerd.

Hardware technisch is het gewoon een heel leuk doosje, alleen het OS is nu gewoonweg oud geworden en zitten best wat bugs in die wel geupdate mogen worden.

als deze dingen jou niet storen, ben ik heel blij voor je.. Maar in mijn ogen is het als een fiets zonder trappers.. Ik kan me voortbewegen door te lopen maar daar heb ik geen fiets voor gekocht.
Mijn broer heeft ook de Boxee Box in gebruik en kijkt ook gewoon alle formaten, maar dit geeft totaal geen problemen. De problemen die jij hierboven noemt zijn mij dan ook totaal onbekend. Werkt allemaal naar behoren. Misschien dat het per Boxee Box ook nog scheelt (moet niet uit mogen maken), maar het werkt allemaal gewoon zeker naar behoren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillko
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 16:46
Even een hulpvraag... Ik heb zojuist besloten de boxee terug te sturen en mijn geld terug te vragen.

Ik heb continu dat hij vastloopt bij het opstarten of vastloopt in het menu.

Factory reset, boxee plus, geen boxee plus, allemaal hetzelfde en het werd alleen maar erger.

Elke keer het ding uit knallen word hij ook niet beter van.

Nu heb ik een probleem, ik vind het een geweldig ding als hij werkt, en ik zou niet weten welk apparaat beter is, en al helemaal niet in deze prijsklasse.

Zal ik dan toch maar een nieuwe boxee box aanschaffen, in de hoop dat ik gewoon pech had, of weet iemand een goed alternatief?

bvd :)

Edit:

Het probleem dat de boxee box op loading blijft staan is opgelost. Toch een nieuwe gekocht! :+
Ik heb de boxee box rechtstreeks op de tv aangesloten ipv via de receiver (pioneer vsx 821). De audio heb ik nu alleen via de receiver. Waarschijnlijk door de vertraging van het door zetten van het videosignaal blijft hij hangen. Ik heb meerdere mensen gehoord met dit probleem. En dit is dus de oplossing. Zo simpel kan het soms zijn ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Chillko op 22-03-2013 14:58 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:58

Nicap

Tsssk....

StealthyPeanut schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:23:
[...]

Stond er niet bij stil dat jij hem in plaats van de Boxee Box had en hem daar direct mee vergeleek. Het is een speeltje voor mensen die het leuk vinden om mee bezig te zijn. Als je er geen verstand van hebt en zin hebt om veel tijd in te steken, is het geen aanrader. Plug&Play is ook anders dan bij een volwaardige mediaspeler.

Maar als full-home-theater-speler redt hij het bij mij bij lange na niet. Voor op de slaapkamer bijvoorbeeld wel erg leuk. Maar wel mooi dat jij er tevreden mee bent natuurlijk.
Waarom als full-home-theater dan niet?

Ik heb namelijk ook een Boxee Box gehad sinds hij op de markt is gebracht(november 2010 dacht ik). Ik heb hem een half jaar geleden vervangen door een raspberrypi en heb daar geen moment spijt van gehad.
Ik gebruik nu een rPi in de huiskamer en op de slaapkamer, en dat bevalt dus prima. Alle videobestanden die ik heb speelt hij af. Beneden dus via de receiver.

Voor mij perfect als totaaloplossing. Al ben ik wel van mening dat hij niet voor iedereen geschikt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Geen matches
Ik wil meer opties, heb meer kracht nodig. Wil ook kunnen surfen en op youtube kunnen. Daarnaast XBMC in alle pracht en praal afspelen en niet een aangepaste skin.

Ik wil dat mijn HTPC tegelijk download, uitpakt, repareert EN XBMC af blijft spelen. Ik wil er windows op hebben staan voor het gebruiksgemak en andere doeleinden. 512RAM (shared) is gewoon te weinig voor wat ik eis van een volwaardige FHT.

Daarnaast heb ik een Toslink of Coaxiaal digitale uitgang nodig. Omdat ik nog een ouder setje heb voor audio, zit ik hier aan gebonden.

2 USB (waarvan 1 met interne HUB) vind ik ook te weinig. Zonder onboard Bluetooth heb ik er een wireless aanhangen van Logitech, met een USB-wireless natuurlijk. Maar, als ik dan 1 USB-stick of externe HDD eraan hang ben ik al klaar. Alles behalve ideaal. En hij hangt altijd achter de tv omdat het een lelijk ding is. Met verwisselen of aanhangen van een USB-stick is het onhandig inpluggen.

Nogmaals; het is een leuk apparaatje voor een superprijs. Maar voor veel mensen niet genoeg omdat je snel tegen beperkingen aan loopt. Het is als mediaspeler zonder poespas een mooie uitkomst.

Maar, misschien een idee om weer ontopic te gaan naar de BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
StealthyPeanut schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:56:
Ik wil meer opties, heb meer kracht nodig. Wil ook kunnen surfen en op youtube kunnen. Daarnaast XBMC in alle pracht en praal afspelen en niet een aangepaste skin.

Ik wil dat mijn HTPC tegelijk download, uitpakt, repareert EN XBMC af blijft spelen. Ik wil er windows op hebben staan voor het gebruiksgemak en andere doeleinden. 512RAM (shared) is gewoon te weinig voor wat ik eis van een volwaardige FHT.

Daarnaast heb ik een Toslink of Coaxiaal digitale uitgang nodig. Omdat ik nog een ouder setje heb voor audio, zit ik hier aan gebonden.

2 USB (waarvan 1 met interne HUB) vind ik ook te weinig. Zonder onboard Bluetooth heb ik er een wireless aanhangen van Logitech, met een USB-wireless natuurlijk. Maar, als ik dan 1 USB-stick of externe HDD eraan hang ben ik al klaar. Alles behalve ideaal. En hij hangt altijd achter de tv omdat het een lelijk ding is. Met verwisselen of aanhangen van een USB-stick is het onhandig inpluggen.

Nogmaals; het is een leuk apparaatje voor een superprijs. Maar voor veel mensen niet genoeg omdat je snel tegen beperkingen aan loopt. Het is als mediaspeler zonder poespas een mooie uitkomst.

Maar, misschien een idee om weer ontopic te gaan naar de BB.
Maar nu noem je 80% op wat de BB ook niet heeft :) En menig mediaplayer draait niet op windows en kan ook niet downloaden en parren unrarren terwijl er ook nog een full hd afgespeeld wordt..

mijn verhaal gaat over een vergelijking tussen de pi en de bb idd.
surfen op de pi? ja
youtube/vimeo etc? ja
downloaden uitpakken etc? ja
tegelijk met afspelen? niet aan te raden.

een htpc is altijd beter qua performance.. niet te vergelijken. wil ik ook de volgende x.. ben nog aan het zoeken naar iets moois..
Want ben enorm fan geworden van de vrijheid die je hebt doordat je diverse installaties kan uitvoeren en niet gebonden bent aan één leverancier voor updates etc.

De BB hoort gewoon te doen wat ie moet doen, en helaas doet ie dat in mijn geval niet naar behoren. teveel teleurstellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door RoRoo op 10-03-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Geen matches
RoRoo schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:30:
[...]

Maar nu noem je 80% op wat de BB ook niet heeft :) En menig mediaplayer draait niet op windows en kan ook niet downloaden en parren unrarren terwijl er ook nog een full hd afgespeeld wordt..

surfen op de pi? ja
youtube/vimeo etc? ja

een htpc is altijd beter qua performance.. niet te vergelijken. wil ik ook de volgende x.. ben nog aan het zoeken naar iets moois..
Want ben enorm fan geworden van de vrijheid die je hebt doordat je diverse installaties kan uitvoeren en niet gebonden bent aan één leverancier voor updates etc.

De BB hoort gewoon te doen wat ie moet doen, en helaas doet ie dat in mijn geval niet naar behoren. teveel teleurstellingen.
Mja bij mijn hoort de BB al mn media goed af te spelen en dat doet hij uitstekend. Hij moet een moviewall opbouwen en dat doet ie uitstekend. Ik weet wat het ding kan en wat het niet kan. Wat het niet kan probeer ik er ook niet mee. Wat het wel kan doet het uitstekend bij mij. Ik gebruik hem nu +-2maand. Nog geen enkele vastloper, elke film/serie speelt hij perfect af. Weet dus niet wat ik meer mag/kan verwachten van het ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Geen matches
RoRoo schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:30:
[...]

surfen op de pi? ja
youtube/vimeo etc? ja

Uiteraard is het niet te vergelijken met een HTPC. Dat had ik niet moeten doen natuurlijk.

Nogmaals; mijn broer en nog een bekende van me hebben de BB al een lange tijd in gebruik. Weinig updates klopt, maar verder hebben zij geen problemen. Verder wat KrisDC zegt; hij doet zeker wat hij moet doen. Niet hoe jij wil misschien, maar hij doet het uitstekend bij de overige mensen die er intensief gebruik van maken.

Op wat kleine bugs na, welke zeker opgelost moeten worden uiteraard. Maar niet zo baanbrekend als jij het wil laten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:52
Ik heb een probleem met Airplay op mijn Boxee Box. Ik kan vanaf zowel mijn iPad 2 als mij iPhone 4s alleen nog audio streamen, geen video.
Het heeft overigens prima gewerkt en ik kan niet bedenken waardoor het nu niet meer zou moeten werken...
Boxee is voorzien van laatste firmware en draait de laatste versie van Boxee+

Wat zou ik kunnen proberen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:42
nielsgaastra schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:15:
Ik heb een probleem met Airplay op mijn Boxee Box. Ik kan vanaf zowel mijn iPad 2 als mij iPhone 4s alleen nog audio streamen, geen video.
Het heeft overigens prima gewerkt en ik kan niet bedenken waardoor het nu niet meer zou moeten werken...
Boxee is voorzien van laatste firmware en draait de laatste versie van Boxee+

Wat zou ik kunnen proberen om dit op te lossen?
denk de update van je iOS apparaten, sinds 6.1 schijnt airplay niet meer goed te werken icm Boxee Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

StealthyPeanut schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:29:

Op wat kleine bugs na, welke zeker opgelost moeten worden uiteraard. Maar niet zo baanbrekend als jij het wil laten geloven.
Is ook niet baanbrekend, maar voor mensen die 'm NU nog nieuw willen gaan kopen is het handig om te weten dat ie niet meer geupdate wordt en er dus steeds meer issues naar boven zullen komen.
Greekmaster schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:26:

denk de update van je iOS apparaten, sinds 6.1 schijnt airplay niet meer goed te werken icm Boxee Box
Dit is er dus 1 van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Geen matches
RoRoo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:07:
[...]

Is ook niet baanbrekend, maar voor mensen die 'm NU nog nieuw willen gaan kopen is het handig om te weten dat ie niet meer geupdate wordt en er dus steeds meer issues naar boven zullen komen.

[...]

Dit is er dus 1 van ...
Ja ok maar voor wie is dat een issue ? Voor mensen die een BB hebben EN een ios apparaat EN dan ook nog eens airplay willen gebruiken. Ik denk dat dat uiteindelijk niet zoveel mensen zijn. Het gros van het volk gebruikt het toestel gewoon om films/series te bekijken en dat doet ie uitstekend. Een collega van me heeft me heeft net een Popcorn Hour A400 gekocht. Dit toestel is splinternieuw en sinds de laatste update zit ie vol met bugs. Ok dit toestel wordt nog steeds ondersteund en updates zullen deze problemen wel oplossen maar toch....De BB wordt idd niet meer ondersteund maar mis ik daar iets van ? Ik persoonlijk niet. Alle formaten speelt ie probleemloos af. Enige wat miss in de toekomst een probleem kan vormen is als er een nieuw formaat op de markt komt. Maar laat ons eerlijk zijn, de laatste 2-3 jaar is het al dvd, bluray en x264 wat de klok slaat en ik zie daar in de directe toekomst geen verandering in komen. De BB kan met elk van deze goed overweg.

Hij is niet feilloos, maar welk toestel is dat wel ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
Geen matches
Mwoah, ik vind airplay toch wel erg handig....
Als ik een leuk filmpje op m`n Iphone binnenkrijg en die aan de kids wil laten zien werkt dat toch wel goed.
Nu met m`n Iphone helaas niet meer, maar gelukkig heb ik nog 2 Ipads 1 die het wel doen....

Voor de rest vind ik het een prima boxje. Ik krijg alleen soms een sneeuwbeeld als ie opstart met de melding op de tv: Buiten bereik
Is dat een "handshake"issue van de HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus