Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: boxee
Wil iemand de moeite even nemen om op te schrijven hoe ze indeling hebben staan op de box in combi met een nas?
(synology 212J en de boxee in de upc horizon)

Ik moet nu veel keuzes maken namelijk.
Box aan
bestand (geen van de andere keuzes gebruik ik)
Links "bladeren"
Windows network
Diskstation
video (gebruikersnaam/wachtwoord invullen)

Hier staan dan in tekst alle films.

Handig is het niet zo en dat moet beter kunnen toch? Ik gooi vaak films die ik heb gezien weg.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geen matches
Gewoon sources toevoegen en die laten scannen zodat hij een library opbouwt? Rescan op een uur zetten en klaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ga eens kijken of ik het zie staan. Volgens mij had ik dat na aankoop eens gedaan. Ik kom wel eens een cover tegen van een film die helemaal niet meer aanwezig is op de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Geen matches
Als je instelt dat hij elk uur rescant dan verwijderd hij degene die er niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:01
Nee dat is niet waar, Boxee gaat zeer slecht om met het verwijderen van covers. Sommige verwijdert hij na de eerste nieuwe scan en andere blijven maanden staan terwijl de serie nergens meer staat. Ik vind dit nog steeds een van de meeste vervelende dingen van de Boxee Box.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Slaapje schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:03:
Nee dat is niet waar, Boxee gaat zeer slecht om met het verwijderen van covers. Sommige verwijdert hij na de eerste nieuwe scan en andere blijven maanden staan terwijl de serie nergens meer staat. Ik vind dit nog steeds een van de meeste vervelende dingen van de Boxee Box.
Hmm nou daar heb ik geen last van hoor? Alles verdwijnt netjes als hij gescand heeft, en me library is nou niet bepaald klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ding heeft hele nacht aangestaan en nog steeds de 5 oude films en verder niets. Gaf netjes aan dat hij de lokatie opnieuw ging scannen. Ga de handel wel eens resetten en kijken hoe ik het wat beter kan proberen te regelen.

edit, fijn, de afstandsbediening is natuurlijk stuk en de app reageert niet als ik wil resetten.
Moet echt een AB gaan regelen want bediening met de app is gewoon niet lekker om mee te werken.
Maar weer gewoon aangezet en nu ging rechtsboven op het startscherm branden dat hij gaat scannen.
/edit

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Contact met Dlink gehad. Serienummer doorgeven en ze zorgen voor een nieuwe remote. Of ik moet betalen is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Version 1.4 is OUT!
Posted on December 30, 2012 by admin
Afbeeldingslocatie: http://boxeeplus.com/blog/wp-content/uploads/2012/12/Screen-Shot-2012-12-29-at-12.41.58-AM-300x168.png Afbeeldingslocatie: http://boxeeplus.com/blog/wp-content/uploads/2012/12/Screen-Shot-2012-12-29-at-12.42.11-AM-300x168.png
After finishing up some final testing on the new fanart features in 1.4 we finally nailed the last (known) bugs. So fire your download engines and update now. Oh you first want to know what’s new? Sure, well here goes:

Customize your home screen! By replacing the Movies, Shows or Music sections with specific apps such as Netflix, Revision3, Spotify and more
Fanart all the things! Now on your home screen, in your TV Shows, in your file listings, everywhere
New view mode! A fanart and poster focused carrousel view mode
Directly access the weather app from the home screen (move up to the weather icon that’s already there)
Automatically jump to the last unwatched episode of a TV Show
A Growl plugin, to send notifications on your Mac to your Boxee Box
A new plugin system, and new APIs for developers!
And these are just the highlights. There are a lot of other under the hood improvements and bug fixes. Enjoy!
}:O
www.boxeeplus.com

[ Voor 2% gewijzigd door q2no op 30-12-2012 16:56 . Reden: link toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21
Geen matches
Woei, dat is wel een hele dikke laatste update dan, heb je een linkje? De laatste update was toch al 1.5?

[ Voor 34% gewijzigd door ex87 op 30-12-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Dit is geen update van D-Link maar van een hobbyist. Wel een aanrader overigens, zijn 'updates'.
http://www.boxeeplus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Ik zou het geen hobbyist meer noemen... redelijk team wat er nu al me bezig is.
Pilome243 schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:31:
Dit is geen update van D-Link maar van een hobbyist. Wel een aanrader overigens, zijn 'updates'.
http://www.boxeeplus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je de gewone Iomega TV Boxee koopt zonder schijf, kan je er dan zelf een 3.5" in gooien? Nergens te vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Geen matches
Is die 1.5 update incl. bierdopje subtitles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Bartjuh schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:11:
Als je de gewone Iomega TV Boxee koopt zonder schijf, kan je er dan zelf een 3.5" in gooien? Nergens te vinden namelijk...
Nope, aansluitingen zijn niet aanwezig intern. Zou dan sowiezo een 2,5" zijn geweest.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Geen matches
nielsgaastra schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:20:
Is die 1.5 update incl. bierdopje subtitles?
Je bedoelt 1.4, ja die heeft ook weer bierdopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Damian schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:38:
[...]

Nope, aansluitingen zijn niet aanwezig intern. Zou dan sowiezo een 2,5" zijn geweest.
Weet je dat zeker? Ik meen reviews gezien te hebben waarin het tegendeel beweerd wordt.
Het gaat hier over de Iomega TV Boxee zonder schijf hè, niet de D-Link Boxee Box.
De D-Link zal die aansluitingen wel niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
goed bezig :*) dames en heren achter dit boxee+ project

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Zamorano schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:00:
[...]

Weet je dat zeker? Ik meen reviews gezien te hebben waarin het tegendeel beweerd wordt.
Het gaat hier over de Iomega TV Boxee zonder schijf hè, niet de D-Link Boxee Box.
De D-Link zal die aansluitingen wel niet hebben.
Ik heb mijn Iomega TV meteen open geschroeft, en er was niets wat leek op een IDE of SATA aansluiting aanwezig in het de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen matches
Damian schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:28:
[...]

Ik heb mijn Iomega TV meteen open geschroeft, en er was niets wat leek op een IDE of SATA aansluiting aanwezig in het de binnenkant.
Apart. Bedankt voor het checken. :)
Ik wilde de Iomega TV aan iemand aanraden als mogelijkheid, maar als je ingebouwde storage wilt moet je die keuze dus meteen al maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Damian schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:38:
[...]Nope, aansluitingen zijn niet aanwezig intern. Zou dan sowiezo een 2,5" zijn geweest.
:(

Erg jammer, anders had het zeker een mooi apparaat geweest!

Er is ook verder gewoon geen Intel + Boxee mediaplayer voor een oké prijs te koop die 3.5" mogelijkheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
nop, die is er niet, maar wat is er mis met een tweedehands boxee box (rond de 90 euro) en een externe 2,5" hdd?
Bartjuh schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:14:
[...]

Erg jammer, anders had het zeker een mooi apparaat geweest!

Er is ook verder gewoon geen Intel + Boxee mediaplayer voor een oké prijs te koop die 3.5" mogelijkheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

q2no schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:07:
nop, die is er niet, maar wat is er mis met een tweedehands boxee box (rond de 90 euro) en een externe 2,5" hdd?
[...]
Duurder per gieg (zat toch te denken aan 2TB of meer), en minder elegante oplossing dan intern zo'n schijf ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 19:23
q2no schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:01:
Version 1.4 is OUT!
[afbeelding] [afbeelding]
After finishing up some final testing on the new fanart features in 1.4 we finally nailed the last (known) bugs. So fire your download engines and update now. Oh you first want to know what’s new? Sure, well here goes:

Customize your home screen! By replacing the Movies, Shows or Music sections with specific apps such as Netflix, Revision3, Spotify and more
Fanart all the things! Now on your home screen, in your TV Shows, in your file listings, everywhere
Directly access the weather app from the home screen (move up to the weather icon that’s already there)
And these are just the highlights. There are a lot of other under the hood improvements and bug fixes. Enjoy!
www.boxeeplus.com
Wow nooit van gehoord gap! THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
q2no schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:01:
Version 1.4 is OUT!
[afbeelding] [afbeelding]

www.boxeeplus.com
Zo maar eens updaten, bedenk me nu pas dat sickbeard en couchpotato natuurlijk zelf fanart mee kunnen sturen, ook dat maar eens aanzetten. :9

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eens aan de slag met de boxee+hacks.. ziet er leuk uit :)

Helaas, met de app die ik moet gebruiken omdat de remote het niet doet krijg ik geen ; op het scherm.. even wachten dus maar op de nieuwe remote.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Slaapje schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:27:
[...]

Zo maar eens updaten, bedenk me nu pas dat sickbeard en couchpotato natuurlijk zelf fanart mee kunnen sturen, ook dat maar eens aanzetten. :9
Ik heb het weer uitgezet... was vaak (met name tv series) russisch.....

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Geen matches
FF een noob vraag, ik heb de oude hack gedaan, welk command moet ik nu gebruiken om mijn hack te updaten? Gewoon install.sh??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Degene die op Boxeeplus staat. Die is inderdaad anders dan de vorige command.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om ondertiteling te verkrijgen in navi-x?
Zaja ,hoe kan ik dit instellen met de nieuwe update 1.4 hack?(boxeebox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Geen matches
Even snel vraagje voor de mensen met de iomega die ik wel erg interessant vind, is audio out via coaxial of optical (toslink?)

Edit: lees nu dat ie niet wordt aangeraden... Toch maar niet doen?

[ Voor 21% gewijzigd door LuNaTiC op 01-01-2013 19:58 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
Geen matches
even benieuwd naar de ervaringen van de mensen die de hack nu gebruiken. Werkt het nu allemaal stabiel? Ook met subtitles en fanart? Heb nu de 'gewone' versie erg stabiel draaien, en wil er natuurlijk niet op achteruit gaan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Draai momenteel versie 1.3.5 van Boxee plus.
Als ik probeer te upgraden (via settings, boxee plus, update) dan gebeurt er niets, de boxee freezed en zie dan enkel de kleur van boxee box veranderen naar rood.

Meer mensen deze ervaringen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
TOP service, +1 voor DLink!

Beste klant,

Serienummer goed ontvangen en we zullen zo snel mogelijk een nieuwe remote opsturen. Dit is zonder meerkosten.

Met vriendelijke groeten,
D-Link Technische Dienst Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Wat is de hoogte van de Boxee Box? Kan het niet echt duidelijk vinden. Zit namelijk met een audiomeubel met geringe hoogte voor apparaten die er in staan.

Op deze manier zeg maar: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XoHJFiDWJEfA6TKK6imc2sTk/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 02-01-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
ThinkPadd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:01:
Wat is de hoogte van de Boxee Box? Kan het niet echt duidelijk vinden. Zit namelijk met een audiomeubel met geringe hoogte voor apparaten die er in staan.
http://www.dlink.com.au/products/?pid=843

Dimensions: 120mm(W) x 120mm(D) x 120mm(H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Geen matches
LuNaTiC schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:52:
Even snel vraagje voor de mensen met de iomega die ik wel erg interessant vind, is audio out via coaxial of optical (toslink?)

Edit: lees nu dat ie niet wordt aangeraden... Toch maar niet doen?
Ik raad hem zeker aan, echter het enige wat ik nu als nadeel kan verzinnen is dat die hack (nog) niet werkt op de Iomega.

Verder vind ik dat de Iomega alleen maar voordelen heeft t.o.v. de D-Link, waaronder form factor, afstandbediening, en meer aansluitmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Geen matches
Hmm dan laat je me toch weer twijfelen.

Ik ben niet zo'n fan van dat rare design, doe me maar gewoon een rechttoe-rechtaan die ik makkelijk in mijn meubel kwijt kan.

Maar heb hier toch wat minder enthousiaste reacties gezien over de iomega, vandaar dat ik toch weer twijfel.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
Rare design.. tsjah.. hij hoeft niet vol in beeld te staan doordat je remote met RF werkt.. Al kwak je 'm achter je tv of in een la... Dus als je alleen maar door het design tegengehouden wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Geen matches
Het is niet doorslaggevend hoor. Maar goed, als je dan toch de keuze hebt... :)

voor mij is het belangrijkste dat ik qua geluid mijn oude hifi setje erop kan sluiten en er 5.1 uit kan krijgen. Die kan zowel coaxial als toslink hebben dus dat komt wel goed, was even benieuwd welke van de twee het nu was. Ik zie op het plaatje achter wel een gele uitgang qua tulp, maar dat kan zowel coaxial digital uit zijn als composite video uit (dat is wel heel erg middeleeuws, maar ik vroeg het me af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Bracha25 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:11:
even benieuwd naar de ervaringen van de mensen die de hack nu gebruiken. Werkt het nu allemaal stabiel? Ook met subtitles en fanart? Heb nu de 'gewone' versie erg stabiel draaien, en wil er natuurlijk niet op achteruit gaan;)
Voorheen werkte de fanart perfect, nu blijft mijn fanart hangen op dezelfde afbeelding. Ietwat jammer but so be it.
Harmen schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:48:
Als ik probeer te upgraden (via settings, boxee plus, update) dan gebeurt er niets, de boxee freezed en zie dan enkel de kleur van boxee box veranderen naar rood.

De Boxee voert op dat moment dan een update uit, kan even duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Geen matches
gisteravond geupdate... Mis nu de tv en movie opties in mijn hoofdmenu... krijg ze ook niet terug via instellingen..
zal wel een dingetje zijn voor de nieuwe update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
RoRoo schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 10:54:
gisteravond geupdate... Mis nu de tv en movie opties in mijn hoofdmenu... krijg ze ook niet terug via instellingen..
zal wel een dingetje zijn voor de nieuwe update :P
Ik heb ook gisteren geupdate en had hetzelfde probleem.
Opgelost door naar instellingen -> Boxee Plus -> Tools -> Reload Skin te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
Harmen schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:48:

Dit is volgens mij normaal. Als het logo rood wordt is hij bezig om de update te installeren. Ik heb gisteren ook via het menu de upate naar 1.4 gedraaid en dat ging prima. Ik denk dat het in totaal nog geen 5 minuten duurde voordat hij weer up and running was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DJ Randall schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:06:

Ik heb ook gisteren geupdate en had hetzelfde probleem.
Opgelost door naar instellingen -> Boxee Plus -> Tools -> Reload Skin te gaan!
crossed my mind idd... Vanaaf effe doen.

wel jammer dat alle subtitle settings gereset waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook in het bezit van een Boxee Box en zeer tevreden!

Nu ben ik een groot fan van mijn Harmony 1100 en wil deze dus ook gebruiken.
Daarom een Manta tr1 IR receiver aangeschaft en aangesloten, werkt perfect!

Bekende probleem is dat als de boxee eenmaal uitstaat hij niet meer aangezet kan worden met IR.
Omdat de koelfan blijft draaien in slaapstand ben ik op zoek naar een oplossing.

Wat nou als ik de 2 voedingsdraden van de USB (pin 1&4) op een losse USB voedingadapter aansluit en hier constant spanning op laat staan, de signaaldraden (pin 2&3) laat ik op de Boxee aangesloten zitten, iemand enig idee of dit zou werken?

Afbeeldingslocatie: http://digilander.libero.it/venturi1975/vgascart/usb_pinout.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
De Boxee Box wordt zo wel weer een fijner apparaat met die hacks. Zou het mogelijk zijn om goede apps voor Hulu en Netflix te verkrijgen? Gezien het feit dat er meer en meer series niet meer te verkrijgen zijn zou ik hier graag voor gaan betalen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Geen matches
ruurd v. schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:41:
[...]

Dit is volgens mij normaal. Als het logo rood wordt is hij bezig om de update te installeren. Ik heb gisteren ook via het menu de upate naar 1.4 gedraaid en dat ging prima. Ik denk dat het in totaal nog geen 5 minuten duurde voordat hij weer up and running was.
Dus ik was te ongeduldig... :z
Heb iets van 3min gewacht, het scherm freezed nl. als je op update klikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 03-01-2013 16:19 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Slaapje schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:02:
De Boxee Box wordt zo wel weer een fijner apparaat met die hacks. Zou het mogelijk zijn om goede apps voor Hulu en Netflix te verkrijgen? Gezien het feit dat er meer en meer series niet meer te verkrijgen zijn zou ik hier graag voor gaan betalen.
Boxee heeft al een app voor Netflix. Deze is alleen niet zichtbaar voor ons als niet Amerikanen.
Als je gebruik maakt van een Amerikaanse DNS (bijv via unblock-me.com) is de app wel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempievk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
Kort vraagje. Ik ben sinds kort een blije bezitter van de Boxee. Gelijk (met dank aan dit forum) boxee+ erop gezet en Navi-X via http://dir.fuzzthed.com toegevoegd.

Werkt allemaal briljant, maar er is nog 1 klein dingetje die ik graag zou willen toevoegen :)!

Weet iemand of het mogelijk is om Navi-X met subtitels te krijgen? Is hier een truc voor oid?

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
nielsgaastra schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:13:
[...]

Boxee heeft al een app voor Netflix. Deze is alleen niet zichtbaar voor ons als niet Amerikanen.
Als je gebruik maakt van een Amerikaanse DNS (bijv via unblock-me.com) is de app wel te gebruiken.
Ik gebruik een Amerikaanse dns, maar de Netflix app blijft achterwege. Wel las ik online dat er problemen mee zijn in de laatste firmware versie.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hmz, BoxeePlus ziet er wel interessant uit. Had er nog niet van gehoord. Vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik de Boxee binnengekregen.
Grote teleurstelling, hij ondersteunt geen 3TB externe harde schijven.
Ik heb gezien dat er een mogelijke workaround was, maar deze hield formattering in.
Dit is geen optie voor mij.

Gaat retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

BoxeePlus geïnstalleerd: nog geen 2 minuten geduurd. De extra features zijn voorlopig wel beperkt.

Boxee pikt eindelijk een custom serie op die hij tevoren niet oppikte en ik kan telnetten (FTP werkt wel niet: ik krijg onleesbare chars terug waarop de verbinding verbroken wordt). Ook kan die de het Friends-icoon desactiveren (als ik al Facebook zou hebben, dan wil ik nog niet dat iedereen ziet wat ik afspeel) en is er nu de mogelijkheid om de typische XMBC view te krijgen voor je video's (wat ik niet gebruik, gezien dat niet handig is met 300+ films).

Wat me ontbreekt is een nieuwe muziekinterface. De built-in kan ik niet gebruiken: te grote collectie muziek (~9000 albums) en voor de helft niet te identificeren via Spotify of wat voor mechanisme Boxee ook gebruikt. Ik zal blij zijn als er een add-on beschikbaar komt die gewoon de ID3 tags uitleest van mijn MP3 en FLAC bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:26
Als je boxeeplus installeert en je bent niet tevreden, is het dan mogelijk om terug te gaan naar de originele firmware van boxee? Zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
maikel7 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:19:
Als je boxeeplus installeert en je bent niet tevreden, is het dan mogelijk om terug te gaan naar de originele firmware van boxee? Zo ja hoe?
Ik heb dat een keer per ongeluk gedaan. Als je de hostname weer veranderd naar BOXEEBOX, of iig de extentie die je toe moest voegen weer weghaalt, zou hij gewoon weer moeten starten met de standaard firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21
Bij het booten flashed hij dus elke keer Boxee plus? Duurt het opstarten dan (nog) langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
INSTALLING BOXEE+
Procedure
Start by downloading the install package and unzipping it somewhere on your harddrive: Click here to download latest Boxee+
Format a USB stick or SD card and name it 'BOXEE' (be sure to use only capitals)
Copy the contents of the 'install' folder that you downloaded earlier to the USB stick or SD card
Plug the USB stick or SD card into your Boxee Box
Go into 'Settings'->'Network'->'Servers'
Enable 'Enable Windows file sharing'
Add ';sh /media/BOXEE/install.sh' to your 'Host Name'. After you're done it should look like 'boxeebox;sh /media/BOXEE/install.sh'
Navigate away from the 'Servers' screen. Your Boxee Box's logo will turn red and the install will begin
When the Boxee Box has restarted you need to go into 'Settings'->'Network'->'Servers' again to activate the install. After that the install will just work after every restart.

Uninstalling... ff denken...
Add ';sh /media/BOXEE/uninstall.sh' to your 'Host Name'. After you're done it should look like 'boxeebox;sh /media/BOXEE/uninstall.sh'

Niet om te bashen ofzo, maar een beetje googlen / verdiepen in het boxeeplus forum kan tegenwoordig geen kwaad }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Heb er net ook Boxee+ opgezet.
Mbt Fanart, moet ik dat nou er zelf in elke map bijzetten?
Of kan ik bv fanart.tv ergens opgeven en dat ie het dan zelf zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Geen matches
Dat eerste. Maar je hoeft t niet zelf te doen, zijn programma's voor. Ember media manager vind ik het fijnt maar er zijn genoeg andere die hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
Geen matches
Pilome243 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:57:
Dat eerste. Maar je hoeft t niet zelf te doen, zijn programma's voor. Ember media manager vind ik het fijnt maar er zijn genoeg andere die hetzelfde doen.
Zijn er ook media managers die dit kunnen (fanart scrapen) en die geschikt zijn om op een Qnap nas te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:24
ex87 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:15:
Bij het booten flashed hij dus elke keer Boxee plus? Duurt het opstarten dan (nog) langer?
ik zelf heb de complete inhoud van boxee+ zip uitgepakt en op een sd kaart gezet
en hierna in de boxee setup / servers een kleine aanpassing gemaakt:
sh /media/BOXEE/install.sh --> sh /media/BOXEE/install/install.sh
hierna start dus de install van de boxee+ hack volgens de normale procedure,
hierna de boxee gereboot en binnen 15 seconden stond de box in zijn home screen.

note: na een koude start boot de box nog steeds in een minuutje

[ Voor 5% gewijzigd door cazzie op 07-01-2013 11:48 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempievk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-07-2022
Geen matches
Weet iemand of het mogelijk is om subs in navi-x werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:16
Vandaag ook de boxee box online besteld. Mijn oude popcorn hour a110 was wel eens aan vervanging toe. Ik zocht een mediastreamer die films en series vanaf mijn nas perfect kon afspelen via wired netwerk maar die mijn bibliotheek ook mooi kon weergeven. Na het lezen van enkele reviews en het zien van screenshots vond ik de speler er echt knap uitzien en ben ik tot een koop overgegaan. Morgen wordt hij normaal geleverd. Toch heb ik 2 vraagjes:

-ik las dat wanneer je in de boxee een netwerk locatie meegeeft, hij deze locatie scant, coverart en filminfo zoekt. Ik heb 2 main folders op mn nas staan: movies en series. Onder movies staan dan al mn films, elk afzonderlijk in een foldertje met hun naam. Bij series is dit hetzelfde principe. Bv Series--> Dexter--> Seizoen 1--> Aflevering 1. Ik veronderstel dat als je de main folders scant hij ook de subfolders scant?

- Onthoud de boxee ook de media die hij scant. Ik bedoel daarmee, wat gebeurd er als je de boxee uitschakeld en nadien terug inschakeld...moet deze dan opnieuw alles scannen of blijft dit in het geheugen zitten?

- uit youtube reviews, meestal amerikaanse, zie ik dat wanneer je in movies of tv shows gaat hij ook online content toont. Is dit altijd? Ik wil namelijk dat hij enkel mijn eigen bibliotheek toont, ik heb geen zin om online content te zien, mijn te misklikken en uiteindelijk voor een bepaalde film te moeten betalen

[ Voor 9% gewijzigd door Rebbelx op 08-01-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
Hij scant ook de subfolders ja.
Onthoudt idd ook alles wat ie heeft gescand, 99% goed, sommige dingen blijft ie verkeerd zien (bij mij dan)
Je kan instellen dat je alleen je eigen content ziet, alleen als je bv op de remote iets intypt om te zoeken, dan zie je wel alles.

Ik kan je aanraden om eventueel Boxee Plus meteen erop te zetten, de standaard zoals Boxee gelverd word is al heel erg goed, maar Boxee+ is toch echt iets fijner vind ik.

Enige nadelen die ik heb ervaren sinds ik het heb (sinds release); elke update maakte iets kapot. Nou ja, nu gaan ze niet meer updaten of nog 1 keer, dus dat probleem heb je niet meer.
Verder dat je 10-bit HI10 h.264 files niet kan afspelen zover ik weet.

Oh, wat ik ook wel minder vind (maar niet heel erg), is dat bij sommige series de episode listing niet klopt, dat ie bv 3 keer een submenu geeft en dat het heel klein staat weergegeven. Maar aangezien je ook heel makkelijk via files kan browsen is dat geen issue, want daar word het gewoon weergegeven zoals op je NAS. Dit zal ook wel goed op te lossen zijn, maar het was nooit een heel groot issue voor mij, dus ik heb het nooit uitgezocht.

Verder ben ik er dik tevreden over, soms word het menu traag, en dan bedoel ik echt 1 keer in de 4 a 5 maanden ofzo, dan is het een kwestie van thumbnail cache leeggooien. (voor mij dan)
Het was voor mij mn eerste high end mediaspeler, en was wel tevreden ermee.

Mijn situatie is dat ook dat er een nas aan verbonden is, qua content is het 75+ series en ongeveer 800 films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Sloebie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:09:
Hij scant ook de subfolders ja.
Onthoudt idd ook alles wat ie heeft gescand, 99% goed, sommige dingen blijft ie verkeerd zien (bij mij dan)
Je kan instellen dat je alleen je eigen content ziet, alleen als je bv op de remote iets intypt om te zoeken, dan zie je wel alles.

Ik kan je aanraden om eventueel Boxee Plus meteen erop te zetten, de standaard zoals Boxee gelverd word is al heel erg goed, maar Boxee+ is toch echt iets fijner vind ik.

Enige nadelen die ik heb ervaren sinds ik het heb (sinds release); elke update maakte iets kapot. Nou ja, nu gaan ze niet meer updaten of nog 1 keer, dus dat probleem heb je niet meer.

Oh, wat ik ook wel minder vind (maar niet heel erg), is dat bij sommige series de episode listing niet klopt, dat ie bv 3 keer een submenu geeft en dat het heel klein staat weergegeven. Maar aangezien je ook heel makkelijk via files kan browsen is dat geen issue, want daar word het gewoon weergegeven zoals op je NAS. Dit zal ook wel goed op te lossen zijn, maar het was nooit een heel groot issue voor mij, dus ik heb het nooit uitgezocht.

Verder ben ik er dik tevreden over, soms word het menu traag, en dan bedoel ik echt 1 keer in de 4 a 5 maanden ofzo, dan is het een kwestie van thumbnail cache leeggooien. (voor mij dan)
Het was voor mij mn eerste high end mediaspeler, en was wel tevreden ermee.

Mijn situatie is dat ook dat er een nas aan verbonden is, qua content is het 75+ series en ongeveer 800 films.
Wat doet boxee plus precies?

Ik heb wel een 60 tal mvk films in 1080. Ik hoop dzt hij deze wel goed streamed. Wat is 10bit hl10 precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:49
Rebbelx schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:57:
Vandaag ook de boxee box online besteld. Mijn oude popcorn hour a110 was wel eens aan vervanging toe. Ik zocht een mediastreamer die films en series vanaf mijn nas perfect kon afspelen via wired netwerk maar die mijn bibliotheek ook mooi kon weergeven. Na het lezen van enkele reviews en het zien van screenshots vond ik de speler er echt knap uitzien en ben ik tot een koop overgegaan. Morgen wordt hij normaal geleverd. Toch heb ik 2 vraagjes:

-ik las dat wanneer je in de boxee een netwerk locatie meegeeft, hij deze locatie scant, coverart en filminfo zoekt. Ik heb 2 main folders op mn nas staan: movies en series. Onder movies staan dan al mn films, elk afzonderlijk in een foldertje met hun naam. Bij series is dit hetzelfde principe. Bv Series--> Dexter--> Seizoen 1--> Aflevering 1. Ik veronderstel dat als je de main folders scant hij ook de subfolders scant?

- Onthoud de boxee ook de media die hij scant. Ik bedoel daarmee, wat gebeurd er als je de boxee uitschakeld en nadien terug inschakeld...moet deze dan opnieuw alles scannen of blijft dit in het geheugen zitten?

- uit youtube reviews, meestal amerikaanse, zie ik dat wanneer je in movies of tv shows gaat hij ook online content toont. Is dit altijd? Ik wil namelijk dat hij enkel mijn eigen bibliotheek toont, ik heb geen zin om online content te zien, mijn te misklikken en uiteindelijk voor een bepaalde film te moeten betalen
1.
Hij scant ook de subfolder. Ik wil je wel aanraden het op de volgende manier in te delen:
[edit] ivm BoxeeBoxPlus moet je ook echt Season gebruiken en bv. 1 in plaats van 01. Ook hoofdletter gevoelig, onderstaand dus strak aanhouden !

code:
1
2
3
4
5
6
Movies
+- [MovieName]
   +- [MovieName].nfo
   +- [MovieName].mkv
   +- folder.jpg
   +- fanart.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
TVShows
+- [TVShowName]
   +- tvshow.nfo
   +- folder.jpg
   +- fanart.jpg
   +- Season 1
   |  +- [TVShowName] 1x01 - [Title].mkv
   |  +- [TVShowName] 1x01 - [Title].tbn
   |  +- [TVShowName] 1x01 - [Title].nfo
   |  +- ...
   +- Season 2
   |  +- ...
   +- ...

Tevens al je films voorzien van een .nfo van http://nfo.sprocket.dk.

2.
De boxee onthoud ook al je media, tot in den treure :P. Verwijderen is wat lastiger, handmatig identifien en dan op remove drukken weerhoud de Boxeebox er soms nog van om hem uit je library te verwijderen.

3.
Standaard laat hij alles zien, als je eenmaal een source folder hebt zal hij alleen je eigen library laten zien.

ps. BoxeeBoxPlus maakt je boxee stuk sneller. Fanart is ook leuk met de nieuwe caroussel view. Let wel 1.4.1 heeft wat bugs zoals rebooten en shutdown wat nu niet werkt (behalve de knop op de boxee zelf of via HOME screen naar reboot shutdown gaan)

[edit] deze PDF werkt trouwens perfect om een netwerk share op te zetten in Windows 7. Ik had gisteren erg veel moeite om een SMB toe te voegen bij een vriend van me en deze pdf werkte perfect ! Alles goed opvolgen ;)

http://support.boxee.tv/a...ahxn/?name=WIN7+share.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon Heavy op 10-01-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
Rebbelx schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:14:
[...]

Wat doet boxee plus precies?

Ik heb wel een 60 tal mvk films in 1080. Ik hoop dzt hij deze wel goed streamed. Wat is 10bit hl10 precies?
Ja die mkv films zal wel goed gaan, 10bit hl10 wordt volgens mij alleen maar voor anime gebruikt.

Ik heb trouwens geen issues met rebooten of shutdown.
Volgens mij zijn de enige mogelijkheden om Boxee te laten rebooten of shutdown te doen, zoiezo toch degene die jij beschrijft die wel werken?
Dus knop indrukken, of via Home menu afsluiten, dat dat de enige mogelijkheden zijn?

Ja ik vind de fanart heel leuk, je kan meer over boxee+ lezen een paar posts terug, of even via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Frank J. schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:18:
[...]

1.
Hij scant ook de subfolder. Ik wil je wel aanraden het op de volgende manier in te delen:
[edit] ivm BoxeeBoxPlus moet je ook echt Season gebruiken en bv. 1 in plaats van 01. Ook hoofdletter gevoelig, onderstaand dus strak aanhouden !

code:
1
2
3
4
5
6
Movies
+- [MovieName]
   +- [MovieName].nfo
   +- [MovieName].mkv
   +- folder.jpg
   +- fanart.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
TVShows
+- [TVShowName]
   +- tvshow.nfo
   +- folder.jpg
   +- fanart.jpg
   +- Season 1
   |  +- [TVShowName] 1x01 - [Title].mkv
   |  +- [TVShowName] 1x01 - [Title].tbn
   |  +- [TVShowName] 1x01 - [Title].nfo
   |  +- ...
   +- Season 2
   |  +- ...
   +- ...

Tevens al je films voorzien van een .nfo van http://nfo.sprocket.dk.

2.
De boxee onthoud ook al je media, tot in den treure :P. Verwijderen is wat lastiger, handmatig identifien en dan op remove drukken weerhoud de Boxeebox er soms nog van om hem uit je library te verwijderen.

3.
Standaard laat hij alles zien, als je eenmaal een source folder hebt zal hij alleen je eigen library laten zien.

ps. BoxeeBoxPlus maakt je boxee stuk sneller. Fanart is ook leuk met de nieuwe caroussel view. Let wel 1.4.1 heeft wat bugs zoals rebooten en shutdown wat nu niet werkt (behalve de knop op de boxee zelf of via HOME screen naar reboot shutdown gaan)

[edit] deze PDF werkt trouwens perfect om een netwerk share op te zetten in Windows 7. Ik had gisteren erg veel moeite om een SMB toe te voegen bij een vriend van me en deze pdf werkte perfect ! Alles goed opvolgen ;)
? Moet je echt die nfo overal bijzetten, ik dacht net dat het doel van zo een boxee net was dat je dit allemaal niet meer moest doen maar dat dit automatisch werkt? Die fanart.jpg en folder.jpg is toch niet nodig? Dit doet de boxee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
Rebbelx schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:37:
[...]

? Moet je echt die nfo overal bijzetten, ik dacht net dat het doel van zo een boxee net was dat je dit allemaal niet meer moest doen maar dat dit automatisch werkt? Die fanart.jpg en folder.jpg is toch niet nodig? Dit doet de boxee toch?
.nfo is niet nodig, is wel zo fijn, maar totaal niet nodig, ik let niet op de nfo's en heb het er ook meestal niet bij staan. Je map indeling moet wel goed zijn, dus 1 hoofdmap, dan season map, en naamgeving moet enigzins normaal zijn. Maar hier heb ik dus ook nooit opgelet op S1 of S01 of hoofd of kleine letters.

Mijn ervaring is in ieder geval goed. Folder art vind ie zelf, maar bv fanart icm Boxee Plus dan weer niet, maar ja dan kan je Ember gebruiken.
Lees even het topic een beetje door, daar staan echt alle antwoorden in, anders het forum van Boxee.
Zolang je je media goed hebt georganiseerd, dan is het geen punt verder, enige wat ik zo nu en dan doe is de naamgeving van losse episodes gelijk trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Boxee is ook in staat aan de hand van de folder&bestandsnaam metagegevens te crawlen. NFO bestanden zorgen er voor dat dit sneller en trefzeker gaat. Maak je niet druk over misklikken en te moeten betalen voor betaalde content. Als je de A110 bent gewend, dat zal de Boxee Box een hele verademing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no

Opmerkelijk aangezien Boxeeplus alleen maar een skin-mod is en helemaal niets doet met de replaysoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Uiteraard niet nodig maar ik had met 400+ films toch na een rescan dat er een hoop verkeerd gezet waren of zelfs unidentified.
Dat doe je handmatig 1 keer, een 2e keer en de 3e keer ben ik met NFO's gaan werken. 99,992% nu goed (3 vd 392 films gaan verkeerd).

Geef alleen maar aan wat de makkelijkste manier is :)

[edit]
admin on December 30, 2012 at 3:40 pm said:
Yeah, I’m having the same issue. Hadn’t noticed it before the release. Will look at it… Shutting down using the button on your boxee box works just fine though. Will work on a fix, but use that until then…
http://boxeeplus.com/blog/version-1-4-is-out/#comment-52

[ Voor 36% gewijzigd door Falcon Heavy op 08-01-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
q2no schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:47:

Opmerkelijk aangezien Boxeeplus alleen maar een skin-mod is en helemaal niets doet met de replaysoftware.
Ik bedoelde de updates van D-link zelf, niks van Boxee+.
Dat zijn dus de nadelen sinds ik Boxee Box heb, niet de nadelen sinds Boxee Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Sloebie schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:51:
[...]

Ik bedoelde de updates van D-link zelf, niks van Boxee+.
Dat zijn dus de nadelen sinds ik Boxee Box heb, niet de nadelen sinds Boxee Plus.
Wat bedoel je trouwens met elke update maakt iets kapot? Wat werkt er nu niet meer en vroeger wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Rebbelx schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:37:
[...]

Ik gebruik overal NFO's omdat meer dan 50% van mijn films niet-Engelstalig zijn en ze dan ofwel niet herkend worden, ofwel de Engelse titel krijgen, bv.
  • Bullhead ipv. Rundskop [Michael R. Roskam, België]
  • The Umbrella's of Cherbourg ipv. Les parapluies de Cherbourg [Jacques Demy, Frankrijk]
  • Arabian Nights ipv. Il fiore delle mille e una notte (Pier Paolo Pasolini, Italië)
  • The Realm of Senses ipv. Ai no corrido [Nagisa Ôshima, Japan)
  • The Blue Angel ipv. Der blaue Engel [Josef von Sternberg, Duitsland]
  • etc.
Ik ken films bijna uitsluitend onder de originele naam en dan zijn vertaalde titels om gek te worden. Boxee haalt die informatie bij IMDB, tenzij je een NFO in de folder hebt - dan leest hij automatisch de NFO uit. Voor elke film heb ik dus een NFO gecreëerd met de generator in een post hierboven en dan de titel aangepast naar het origineel.

Nog een reden is om foute herkenning op te vangen (The Usual Suspects bijvoorbeeld wordt gek genoeg verkeerd geïdentificeerd als Round Up: Deposing 'The Usual Suspects') of wanneer om een of andere reden de film gewoon niet herkend wordt (Apocalypse Now - Redux, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
Geen matches
Welke pdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

YellowOnline schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:08:
[...]

Ik gebruik overal NFO's omdat meer dan 50% van mijn films niet-Engelstalig zijn en ze dan ofwel niet herkend worden, ofwel de Engelse titel krijgen, bv.
  • Bullhead ipv. Rundskop [Michael R. Roskam, België]
  • The Umbrella's of Cherbourg ipv. Les parapluies de Cherbourg [Jacques Demy, Frankrijk]
  • Arabian Nights ipv. Il fiore delle mille e una notte (Pier Paolo Pasolini, Italië)
  • The Realm of Senses ipv. Ai no corrido [Nagisa Ôshima, Japan)
  • The Blue Angel ipv. Der blaue Engel [Josef von Sternberg, Duitsland]
  • etc.
Ik ken films bijna uitsluitend onder de originele naam en dan zijn vertaalde titels om gek te worden. Boxee haalt die informatie bij IMDB, tenzij je een NFO in de folder hebt - dan leest hij automatisch de NFO uit. Voor elke film heb ik dus een NFO gecreëerd met de generator in een post hierboven en dan de titel aangepast naar het origineel.

Nog een reden is om foute herkenning op te vangen (The Usual Suspects bijvoorbeeld wordt gek genoeg verkeerd geïdentificeerd als Round Up: Deposing 'The Usual Suspects') of wanneer om een of andere reden de film gewoon niet herkend wordt (Apocalypse Now - Redux, bijvoorbeeld).
Boxee herkent bij mij UP (2009) als: Terminator Salvation (2009)

best knap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
yep, Taken 2 wordt gezien als Untitled Taken Sequel, dus ik vraag me af waar Boxee deze info vandaan haalt? zo staat ie niet in IMDb in ieder geval. overigens ziet ie 99% van mn films correct.

verder doet het Boxee team z'n reputatie weer eer aan met die final update he? laatste post is van begin december die rept over een volgende post 'during the second week of December'.... http://bbx.boxee.tv/blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Ben mijn nas in orde aan het stellen voor de boxee morgen aan te sluiten. Wat doe ik met de dvd films ? Laat ik deze in VIDEO_TS en AUDIO_TS folder staan of zet ik gewoon alle VOB files onder de main folder van de dvd ? Dus ofwel film Taken met VIDEO_TS folder met daar in de VOB files of Taken met daaronder meteen de VOB files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Video_TS en .vob-jes kan de boxee prima afspelen, echter niet tot slecht indexeren. Tip voor DVD-ripjes: Maak er een ISO-image van.Wel zo makkelijk qua beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
q2no schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:49:
Video_TS en .vob-jes kan de boxee prima afspelen, echter niet tot slecht indexeren. Tip voor DVD-ripjes: Maak er een ISO-image van.Wel zo makkelijk qua beheer.
Tja...wel niet makkelijk natuurlijk als je al +-100films hebt via video_ts folder en je moet dat allemaal omzetten naar iso bestanden.. :s

EDIT: zie nu net dat ik ook een serie heb waarvan 2 seizoenen in dvd formaat zijn. Indeling is als volgt:
Lost:
- Season 1
- DVD1
- VIDEO_TS
- AUDIO_TS
- DVD2
- VIDEO_TS
- AUDIO_TS

Enig idee hoe ik dit in boxee box mooi krijg ? Daarmee wil ik zeggen dat hij Season 1 van lost laat zien met alle afleveringen afzonderlijk onder elkaar...weet niet of dit mogelijk is..

[ Voor 33% gewijzigd door Rebbelx op 09-01-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Rebbelx schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:53:
[...]

Tja...wel niet makkelijk natuurlijk als je al +-100films hebt via video_ts folder en je moet dat allemaal omzetten naar iso bestanden.. :s

EDIT: zie nu net dat ik ook een serie heb waarvan 2 seizoenen in dvd formaat zijn. Indeling is als volgt:
Lost:
- Season 1
- DVD1
- VIDEO_TS
- AUDIO_TS
- DVD2
- VIDEO_TS
- AUDIO_TS

Enig idee hoe ik dit in boxee box mooi krijg ? Daarmee wil ik zeggen dat hij Season 1 van lost laat zien met alle afleveringen afzonderlijk onder elkaar...weet niet of dit mogelijk is..
Ik zet dat soort dingen om naar .mkv per episode. Daar bestaan tig programmaatjes voor. Een andere manier om dat netjes in Boxee te krijgen zie ik niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Geen matches
Triest maar waar. DVDdecrypter maar weer eens afstoffen en alles opnieuw rippen.
Of Couchpotato / Sickbeard even hun werk laten doen :+
(eigenlijk heb ik nooit begrepen waarom mensen .vobjes/TS-jes kopieeren. Een ISO is net zo snel klaar en je behoudt de volledige structuur & integriteit van de schijf. Okay.. je moet een progsel hebben om te mounten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Net even de Boxee aangesloten op het netwerk. Netjes de nieuwste firmware gedownload en geinstalled. Meteen aan de slag kunnen gaan en films kunnen scannen. Van de 170 vond ie er 4 niet, deze heb ik dan maar handmatig ingevoerd en opnieuw laten scannen ==> KLAAR!

Ok dan maar eens eventjes testen hoe het ding zaken afspeelt. Eerst een zware mvk geladen ==> toppie werkt. 1 opmerking...door op rechts te drukken kan je blijkbaar doorspoelen maar is er een ook een functie waar je kan aangeven dat je naar een specifieke minuut wil gaan ? Is makkelijker dat je bv kan ingeven dat je naar minuut 40 wil dan door te moeten spoelen...

2de test dan maar..het spelen van een dvdtje..Ook dit werkt, de boxee streamed deze probleemloos. Echter de ondertitels toonde hij niet..Ok eventje de ondertitels downloaden...ok..ik krijg nederlands ondertitels ....echter ik zat op dat moment in minuut 14 van de film en de subs werden getoond waren deze van in het begin van de film...Normaal ?

Op dit moment is hij mijn series aan het scannen...eens benieuwd wat dit zal geven.

Ik spreek me nog niet volledig uit over het apparaat maar tot nu toe ziet het er toch echt mooi uit en ABSOLUUT een verbetering qwa look en feel tov mn oude Popcorn A-110. Echter deze popcorn was een beest van een speler. Gedurende 4jaar heb ik werkelijk alles met deze speler zonder problemen kunnen streamen. Ik doe hem dan ook niet weg maar ga deze gebruiken in de slaapkamer. Ik hoop echt dat de boxee even goed zal presteren. De verwachtingen liggen hoog. Ok het oog wil ook wat maar als de boxee niet zo goed afspeelt als de popcorn zal deze vlug teruggestuurd worden, prioriteit 1 is nog altijd het afspelen van beeld en klank. Hoop binnen een paar maand en film of 10 + paar afleveringen van reeksen meer over het toestel te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Rebbelx schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:02:
(...)
2de test dan maar..het spelen van een dvdtje..Ook dit werkt, de boxee streamed deze probleemloos. Echter de ondertitels toonde hij niet..Ok eventje de ondertitels downloaden...ok..ik krijg nederlands ondertitels ....echter ik zat op dat moment in minuut 14 van de film en de subs werden getoond waren deze van in het begin van de film...Normaal ?
(...)
Dat lijkt mij toch een geval van verkeerde subtitle timing dan een Boxee issue. Als je de subtitles downlad via Boxee zijn ze niet per se voor de rip die jij hebt. Subtitles downloaden doe ik altijd manueel - alleen al omdat ik geen mainstream smaak heb en de subtitles vaak moeilijk of niet te vinden zijn (als iemand ooit UK subtitles vindt voor Peter Greenaway's "Drowning by Numbers" hoor ik het graag... het is nooit gereleased met subtitles namelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Net mn eerste aflevering Walking Dead gekeken op de boxee. Werkte perfect. 1 opmerking echter...Via mijn popcorn kon ik het geluid hoger zetten. Lukt dat met de boxee ook, heb de indruk dat standaard het geluid te laag staat waardoor ik mijn tv speakers luider moet zetten dan nodig. Ik vind nergens in de settings waar ik dit kan aanpassen.

+

Ik heb in mijn settings gezet dat hij elk uur naar nieuwe local media moet scannen. Kan dit ook manueel een scan laten uitvoeren ? Ik voeg namelijk een nieuwe file toe maar dan wil ik deze ook meteen kunnen bekijken en zien staan in de cover art en dit is niet het geval. Er is blijkbaar een optie om meteen te scannen maar heb niet de indruk dat hij dit doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
[b][message=39568893,noline]Popcorn A-110. Echter deze popcorn was een beest van een speler....
Geloof mij maar, ik heb bestanden met de Boxee kunnen afspelen die de A-100 niet kan afspelen.
(En ja, de 100-110 vergelijking gaat op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:29
Geen matches
[b][message=39568893,noline]...

Ok dan maar eens eventjes testen hoe het ding zaken afspeelt. Eerst een zware mvk geladen ==> toppie werkt. 1 opmerking...door op rechts te drukken kan je blijkbaar doorspoelen maar is er een ook een functie waar je kan aangeven dat je naar een specifieke minuut wil gaan ? Is makkelijker dat je bv kan ingeven dat je naar minuut 40 wil dan door te moeten spoelen...
...
De cijfertjes gebruiken op de achterkant van je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Rebbelx schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:09:
Net mn eerste aflevering Walking Dead gekeken op de boxee. Werkte perfect. 1 opmerking echter...Via mijn popcorn kon ik het geluid hoger zetten. Lukt dat met de boxee ook, heb de indruk dat standaard het geluid te laag staat waardoor ik mijn tv speakers luider moet zetten dan nodig. Ik vind nergens in de settings waar ik dit kan aanpassen.

+

Ik heb in mijn settings gezet dat hij elk uur naar nieuwe local media moet scannen. Kan dit ook manueel een scan laten uitvoeren ? Ik voeg namelijk een nieuwe file toe maar dan wil ik deze ook meteen kunnen bekijken en zien staan in de cover art en dit is niet het geval. Er is blijkbaar een optie om meteen te scannen maar heb niet de indruk dat hij dit doet...
Kijk eens bij je geluid opties of dat gene aangevinkt staat wat je TV/versterker aan kan.
Bij mij heb ik ook een verschil tussen mijn tv decoder (standaard geluid op niveau 30) en mijn boxee (standaard geluid op niveau 20). Ik vraag mij eigenlijk af op je de 'Replay-Gain' van de audio handmatig kan verhogen. Aan de andere kant, dat zou leiden tot vervorming van het geluid.

Qua scannen kun je de handmatigheid activeren (een van de opties recht-boven in het beeld), echter mag je dan niets met de boxee doen (dus ook niet streamen) en dan scant hij de gehele bibliotheek (volgens mij). De snelheid van het indexeren is een van min-punten van Boxee, maar dat leert vanzelf af (je bent een nieuwe eigenaar en je wilt graag snel het resultaat zien :P ).
Zelf indexeer ik mijn muziek eenmalig en voer ik een handmatige scan uit op het moment ik iets nieuws heb toegevoegd (laatste tijd koop ik erg weinig CD's). Mijn films en TV-series laat ik dagelijks automatisch updaten. (boxee aanzetten, kopje koffie zetten, popcorn, chips, kaasplankje cheffen :9 etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Geen matches
FrankRicard schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:01:
[...]

De cijfertjes gebruiken op de achterkant van je afstandsbediening.
Dat doet niks....

PS: Het geluid aanpassen lukt nu wel reeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Geen matches
Minor update 1.4.2
Posted on January 11, 2013 by admin
There is a minor update (to version 1.4.2) out now. New in this version:

fixes fanart not showing unless carrousel-view is selected
only shows fanart on the home screen if the fanart file for that movie or tvshow exists
updated settings for handling buffering of large HD files
There are more updates coming for other fanart related issues, however I have to travel for work for a week, and wanted to get this update out before then. Will give you an update when I get back…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Geen matches
Kan iemand voor mij wat checken of het volgende ook bij hun gebeurd?? Als ik aflevering 5 van divorce start dan krijg ik kort beeld te zien waarna dit wegvalt en er wel geluid maar geen beeld meer is. Reboot lost het op maar kan de file niet starten want dan gebeurd het weer.

Hier stond iets wat niet mag worden gepost ;))

[ Voor 18% gewijzigd door DaMarcus op 17-01-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Geen matches
Probeer eens een andere file te downloaden. Zo te lezen is het bestand corrupt.
Waarom download je eigenlijk de Dutch versie, je kan toch ook de ondertiteling downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Het is de nederlandse serie divorce ;)
Speelt perfect op de laptop af, heb nog 1 optie in de Boxee Box bedenk ik net. Kan ergens aanvinken om de framerate aan te passen aan het bestand, vanavond maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Frank J. schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 07:09:
Het is de nederlandse serie divorce ;)
Speelt perfect op de laptop af, heb nog 1 optie in de Boxee Box bedenk ik net. Kan ergens aanvinken om de framerate aan te passen aan het bestand, vanavond maar eens proberen.
Staat bij mij bij Instellingen ==> Algemeen ==> Weergave. Ik weet niet precies wat deze instelling juist doet en of het nu best is deze op of aan te zetten. Ik heb deze op staan en tot nu toe nog geen problemen gehad met bepaalde bestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
Geen matches
Als een bestand 1080/24(frames) is dan zal er een signaal naar de TV gestuurd worden om het TV signaal om te schakelen naar 1080/24. Dit is alleen wanneer de TV 1080/24 ondersteund. De meeste 1080p films en 1080/24. De kans dat een ISO van een DVD overigens omschakelt naar 480 is aanwezig.

[ Voor 14% gewijzigd door q2no op 16-01-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Geen matches
q2no schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:29:
Als een bestand 1080/24(frames) is dan zal er een signaal naar de TV gestuurd worden om het TV signaal om te schakelen naar 1080/24. Dit is alleen wanneer de TV 1080/24 ondersteund. De meeste 1080p films en 1080/24. De kans dat een ISO van een DVD overigens omschakelt naar 480 is aanwezig.
Dus best deze optie aanzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Boxee+ geïnstalleerd, wat een verbetering!

Nu heb ik bij al mijn films en series een fanart toegevoegd en dit werkt prima.
Als ik naar mijn homescreen ga dan verspringt de fanart om de 5 sec, vind dit best snel.

Is er een manier om deze tijd te verlengen of een bepaalde fanart ''vast'' te zetten?
Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste