Jarco1984 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:32:
Overigens dat TV Rename hernoemt mijn bestanden niet...
Hij herkent het wel en in TV rename geeft hij erg mooi de afleveringen aan met plaatje en tekst.
Alleen hij vervangt de huidige naam niet.
En met makeMKV is het daar ook mogelijk (omdat ik mapjes heb per DVD (Zoals DVD1, DVD2 etc)) om bestanden die hij wegschrijft alsMKV allemaal in 1 map te laten weg schrijven?
Nu moet ik voor de bestanden die hij wegschrijft een map maken zoals DVD1, DVD2 etc. en hierin alle bestanden plaatsen omdat hij het anders niet kan wegschrijven aangezien de naam dan al bestaat.
Oke, ik zal het proberen wat duidelijker uit te leggen.
Ten eerste (mijn ervaring) is dat handmatig werken hoe dan ook altijd vereist is. er zijn hele mooie programma`s en die kunnen een hoop werk voor je uit handen nemen, echter zal je toch zelf ook altijd wat moeten doen om alles goed te krijgen, hier ontkom je niet echt aan, althans, ik doe het al jaren zo, en heb echt nog nooit problemen gehad.
tv rename heeft ook ergens wel een logica nodig anders snapt hij het niet.
maar over je vraag van de mapjes maken, van dvd 1 en dvd 2 enz wordt hieronder beantwoord, dus lees het even en dan snap je het wel. (denk ik)
Make mkv,:
je importeert een video-ts map, je kan dan rechts bovenin een doelmap opgeven (daar zet hij de nieuwe bestanden neer die hij gaat maken zodra je op makemkv drukt....
en voor dat ik verder ga, je moet van de DVD`s af zien, gewoon deze structuur maken zoals ik eerder al eens heb aangegeven
series/big bang theory/season 1
nu doe je dvd 1 van de eerste seizoen en de doel map is
series/big bang theory/season 1
daar zet hij dan het volgende (even uit men hoofd) neer;
series/big bang theory/season 1/title 00
series/big bang theory/season 1/title 01
series/big bang theory/season 1/title 02
series/big bang theory/season 1/title 03
zoiets zet hij het neer, wat je nu moet doen is handmatig de title 00 veranderen in big bang theory s01e01
title 01 word dan dus big bang theory s01e02 etc.
als je dit voor alle dvd`s gedaan hebt laat je tv rename even scannen, en die zet alles echt helemaal goed neer zoals het ook op thetvdb staat.
net wat ik zal zeg je bent wel even bezig (ik denk een uur met een complete serie) maar daarna is het wel echt goed.
zoals ik al eerder zij zijn er ook programma`s die alles echt automatisch kunnen doen zoals sickbeard enz.
maar ik heb niet altijd succes gehad hiermee en plus dat ik ook wel is dvd`s rip en het dan dus toch op deze manier moet doen.
Als er mensen zijn die echt een veel makkelijkere optie hebben laat het dan graag weten. zowel voor mijzelf als voor Jarco