chips geen ondertitels automatisch erbij zoeken....toch een zeer gewaardeerde functie...hopelijk fixen ze het snel
ook bij mij is de Boxee Box nu (21:09) een update aan het downloaden...ik zit niet in het beta kanaal, ook nooit in gezeten.
Het is nu ook officieel! <-- link 
Boxee v1.5 Features:
Bij mij is het updateproces zojuist afgerond. Wat ik zo zie is dit een must-have! Grote verbeteringen en veranderingen!

Boxee v1.5 Features:
- New UI look and feel
- Improved search
- New library screens with simpler filtering
- Browser Pop-up management
- Rotten Tomatoes integration
- On-Device Social Account Pairing
Bij mij is het updateproces zojuist afgerond. Wat ik zo zie is dit een must-have! Grote verbeteringen en veranderingen!
[ Voor 96% gewijzigd door Grin op 24-01-2012 21:27 . Reden: Edit: + link naar aankondiging + wat aandachtspunten ]
Ik liep er direct tegenaan na de upgrade. 'Hee, waar is OpenSubtitles.org gebleven?'robster19 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:33:
ik zeg stemmen op deze bug, hopelijk wordt deze snel verholpen
Zojuist gestemd op de bug via bovenstaande link, dat was me het aanmaken van een Jira-accountje wel waard.
Verder blij met de verbeterde interface.
Vandaag binnen gekregen, toch de noodzaak te reageren op dit topic omdat ik er niet uitkom, ik zal m'n situatie uitleggen.
Boxee Box met kabel naar switch
WD Worldbook 1TB
LaCie Network Space 2
beiden ook naar diezelfde switch
Boxee Box herkent beide schijven ook, ik kan bladeren, hij heeft thumbnails gemaakt van alle films bijvoorbeeld maar zodra ik op afspelen klik gebeurd er niets, blijft alleen rondje rondjes draaien
Heb een usb stick erin gedaan met 2 films, speelt ie prima af! Enig idee iemand?
Boxee Box met kabel naar switch
WD Worldbook 1TB
LaCie Network Space 2
beiden ook naar diezelfde switch
Boxee Box herkent beide schijven ook, ik kan bladeren, hij heeft thumbnails gemaakt van alle films bijvoorbeeld maar zodra ik op afspelen klik gebeurd er niets, blijft alleen rondje rondjes draaien
Heb een usb stick erin gedaan met 2 films, speelt ie prima af! Enig idee iemand?
Ondertussen heb ik de Boxee Box een kleine 3 uur draaien. Tot aan een halfuur geleden bleef ik maar tegen overscanproblemen aanlopen. Bij iedere film was het wel bingo. Na tig keer te hebben gestoeid met de instellingen van de Boxee Box heb ik de instellingen van de TV nagekeken. Deze stond op 'auto' ingesteld en ik heb hem nu op geforceerd op 16:9. Nu werkt het prima 
Een ander probleempje waar ik tegen aanloop, is het benaderen van de externe harddisk over het netwerk. Blijkbaar vindt OS X mijn Boxee Box niet lief
Nu kan ik de HDD wel aan een notebook koppelen en vullen maar zo hoort het niet te werken.
Een ander probleempje waar ik tegen aanloop, is het benaderen van de externe harddisk over het netwerk. Blijkbaar vindt OS X mijn Boxee Box niet lief
Net ook de nieuwste update ontvangen, ziet er goed uit maar wel even wennen aan de interface.
Opensubtitles is leuk maar ligt de helft van de tijd plat of de juiste subtitle staat er niet op, ik haal ze dus altijd van bierdopje.
Opensubtitles is leuk maar ligt de helft van de tijd plat of de juiste subtitle staat er niet op, ik haal ze dus altijd van bierdopje.
Gister de nieuwe update even doorlopen en is een behoorlijke verbetering. Vooral de look en feel maar ook dat je nu de tekst van de films en series normaal kan lezen ipv de regisseur ed. Toch merk ik nog steeds een aantal bugs:
1. Dat het scherm na opstarten 1 keer even op zwart gaat, meestel nadat een film al even speelt.
2. Dat soms bij het afspelen van een bestand het geluid volledig overstuurd en schel is. Na het bestand opnieuw starten is het dan weer weg.
edit: gister een serie gekeken en het geluid bleef na 1 aflevering overstuurd klinken en ging niet meer weg (normaal wel bij het openen van een ander bestand en weer terug gaan) toch wel een serieuse bug.
3. de subtitles opzoeken maar dat is al eerder genoemd
1. Dat het scherm na opstarten 1 keer even op zwart gaat, meestel nadat een film al even speelt.
2. Dat soms bij het afspelen van een bestand het geluid volledig overstuurd en schel is. Na het bestand opnieuw starten is het dan weer weg.
edit: gister een serie gekeken en het geluid bleef na 1 aflevering overstuurd klinken en ging niet meer weg (normaal wel bij het openen van een ander bestand en weer terug gaan) toch wel een serieuse bug.
3. de subtitles opzoeken maar dat is al eerder genoemd
[ Voor 17% gewijzigd door PaPi36 op 26-01-2012 08:26 ]
het lijkt erop alsof ze een beta-update (1.5.0.23615) als final er doorheen gepushed hebben, want er is meer kapot dan de de laatste beta: 720p xvid files stotteren non-stop, en subtitles laden werkt helemaal niet meer... op het officiële forum zijn ze iig not amused...
[ Voor 25% gewijzigd door habermas op 25-01-2012 09:30 ]
Nou, ik begon enthousiast aan de nieuwe update. Rondgesnuffeld en een serie gekeken. Daarna de browser in, vkmag: filmpje geluid valt weg. Hmmm. Dumpert: geluid filmpje zacht en valt weg. Youtube-app, geluid zacht (lijkt wel enkel center speaker).
Schijnen meer klachten te zijn dus hoop op een fix anders vorige, stabiele versie, terug erop zien te krijgen.
Schijnen meer klachten te zijn dus hoop op een fix anders vorige, stabiele versie, terug erop zien te krijgen.
Ik vind het ook helemaal niks; GUI is behoorlijk traag, crawling gebeurt onvolledig waardoor titels van series niet herkend worden, etc. Lijkt op haastwerk om die tv-dongle te kunnen lanceren als je het mij vraagt...
Verwijderd
Het is inderdaad traag. Als ik nu op een knop druk duurt het 2 sec voor die het indrukt. overigens ziet het er wel mooi uit. Ik heb ook het idee dat als ik nu een filmstart ik meteen geluid krijg. Bij de vorige update duurde dat even of sloeg die 3 sec van de film even over. Bij series zoals de Bigbang die echte meteen beginnen is dat wel vervelend aangezien je meteen de openings- grap mist ;PHvB83 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:42:
Ik vind het ook helemaal niks; GUI is behoorlijk traag, crawling gebeurt onvolledig waardoor titels van series niet herkend worden, etc. Lijkt op haastwerk om die tv-dongle te kunnen lanceren als je het mij vraagt...
Ik kan helaas de BB aan niemand aanbeleven. Ik had er zo op gehoopt. Het Boxee Team lijkt graag russisch roulette met firmwares te spelen. Je krijgt er vaker bugs bij dan dat er bugs af gaan. Er lijkt nauwelijks naar user input geluisterd te worden.
Recentelijk was zelfs een Apple fanaat bij mij die zich afvroeg waarom ik niet gewoon een Apple TV had. Ik kon weinig zeggen toen achteréénvolgens:
- Airplay bleef hangen
- Ik moest herstarten vanwege geluidsbug
- Folders opnieuw COMPLEET gescand werden zodat de BB tot een slakkengang reduceerde.
Ik weet niet wat ik er nog van moet zeggen. Ik blijf hopen op een goede firmware. Maar ondertussen lijkt het het Boxee Team allemaal geen fuck uit te maken.
Niet kopen.
Recentelijk was zelfs een Apple fanaat bij mij die zich afvroeg waarom ik niet gewoon een Apple TV had. Ik kon weinig zeggen toen achteréénvolgens:
- Airplay bleef hangen
- Ik moest herstarten vanwege geluidsbug
- Folders opnieuw COMPLEET gescand werden zodat de BB tot een slakkengang reduceerde.
Ik weet niet wat ik er nog van moet zeggen. Ik blijf hopen op een goede firmware. Maar ondertussen lijkt het het Boxee Team allemaal geen fuck uit te maken.
Niet kopen.
Ik heb de Xtreamer Mk1 gehad en de Boxee Box is voor mij een complete verademing. Snel, een fatsoenlijke UI en speelt AVCHD af.
Wat ik inderdaad heb gemerkt, is dat Airplay blijft hangen. Bij foto's gaat het goed maar op muziek en video's loopt de Boxee Box vast en keert hij weer terug naar het hoofdscherm. Een ander nadeel is dat alle mappen worden gescand terwijl ik bijvoorbeeld alleen de map 'Series' wil scannen omdat ik een aantal episodes heb toegevoegd aan mijn bronmap.
Het zal mij benieuwen hoe goed het doosje daadwerkelijk is als er meer bugs worden verholpen dan er bijkomen.
Wat ik inderdaad heb gemerkt, is dat Airplay blijft hangen. Bij foto's gaat het goed maar op muziek en video's loopt de Boxee Box vast en keert hij weer terug naar het hoofdscherm. Een ander nadeel is dat alle mappen worden gescand terwijl ik bijvoorbeeld alleen de map 'Series' wil scannen omdat ik een aantal episodes heb toegevoegd aan mijn bronmap.
Het zal mij benieuwen hoe goed het doosje daadwerkelijk is als er meer bugs worden verholpen dan er bijkomen.
Tja, ik weet het ook niet meer met dit ding. De ene update is prima, de volgende is een compleet drama. Terwijl er ogenschijnlijk niet heel veel veranderd is.
Maar de vraag is dan: wat is het alternatief? Als je gewoon out of the box alle formaten wilt kunnen spelen, wilt dat hij je library automatisch invult, een fancy interface heeft en stabiel is. Als ik de gebruikers van andere mediaspelers bekijk valt daar ook altijd wel iets op aan te merken.
Denk dat we over een jaar een stuk meer geluk hebben, mediaspelers beginnen eigenlijk nu pas een beetje bij de normale gebruikers in zwang te raken. En om daar te slagen kan je echt niet elke keer brakke updates uitbrengen met grote bugs erin. Ik zet m'n geld op de Android-spelers.
Maar de vraag is dan: wat is het alternatief? Als je gewoon out of the box alle formaten wilt kunnen spelen, wilt dat hij je library automatisch invult, een fancy interface heeft en stabiel is. Als ik de gebruikers van andere mediaspelers bekijk valt daar ook altijd wel iets op aan te merken.
Denk dat we over een jaar een stuk meer geluk hebben, mediaspelers beginnen eigenlijk nu pas een beetje bij de normale gebruikers in zwang te raken. En om daar te slagen kan je echt niet elke keer brakke updates uitbrengen met grote bugs erin. Ik zet m'n geld op de Android-spelers.
Ik kan me helemaal vinden in de kritieken van de verschillende mede-tweakers...Vind het een leuk apparaat en het heeft een berg potentie....maar die bugs......
Kan iemand aangeven:
Welke oude versie is bugvrij en waar kan ik die downloaden met instructie hoe te downgraden?
Kan iemand aangeven:
Welke oude versie is bugvrij en waar kan ik die downloaden met instructie hoe te downgraden?
Wij hebben vooralsnog nergens last van. Alles doet het incl. uitzendinggemist (BartsIdee spul).PaPi36 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:05:
Ik kan me helemaal vinden in de kritieken van de verschillende mede-tweakers...Vind het een leuk apparaat en het heeft een berg potentie....maar die bugs......
Dat wil niet zeggen dat ik de nieuwe UI (zeker bij series) nou echt een uitvinding vindt, maar het nieuwe menu zodat je sneller overal kan komen (ipv het vele heen en weer stappen door menu's) is een uitkomst.
Airplay is nog niet echt volwassen: doet het soms wel, soms niet, en soms moet je ff de aan/uit knop bedienen, maar echt storend vinden wij dat absoluut niet...
Moet wel zeggen dat het vreemd is om allerlei klachten van sommige mensen over niet werken van shares, stotteren van films en geluidsproblemen te lezen terwijl wij daar dus helemaal geen last van hebben.
Ik krijg af en toe het idee dat wij mogelijk toevallig een perfecte omgeving (type TV, type netwerk, WHS v1 server) hebben waarin de BB zich gewoon 'thuis' voelt en met veel plezier zijn werk doet

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik heb 0,0 issues met de boxee. maar waarschijnlijk komt het ook omdat ik 'm op een andere manier benader.
Airplay? Leuk als het werkt, maar ik heb m'n films op een nas staan. gebruik het dus amper.
films afspelen? 720p en 1080P doet ie prima net als series.
Library scanning?? geen problemen mee.. misschien komt het omdat ik films,series, foto en muziek apart sorteer in een aparte share op m'n nas?
Subtitles? geen issues mee.. series komen van bierdopje af en voor films werkt de subdownloader binnen boxee voor mij prima.
ik kan 'm iedereen aanraden (mits ze een nas hebben)
Airplay? Leuk als het werkt, maar ik heb m'n films op een nas staan. gebruik het dus amper.
films afspelen? 720p en 1080P doet ie prima net als series.
Library scanning?? geen problemen mee.. misschien komt het omdat ik films,series, foto en muziek apart sorteer in een aparte share op m'n nas?
Subtitles? geen issues mee.. series komen van bierdopje af en voor films werkt de subdownloader binnen boxee voor mij prima.
ik kan 'm iedereen aanraden (mits ze een nas hebben)
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Dat het geluid in de afgelopen 3/4 firmwares pas na enkele seconden begon had volgens mij iedereen en was een behoorlijk irritante bug. Dat ik nu geen ondertitels meer kan downloaden is ook een vervelende bug.Mars Warrior schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:30:
[...]
Wij hebben vooralsnog nergens last van. Alles doet het incl. uitzendinggemist (BartsIdee spul).
Dat wil niet zeggen dat ik de nieuwe UI (zeker bij series) nou echt een uitvinding vindt, maar het nieuwe menu zodat je sneller overal kan komen (ipv het vele heen en weer stappen door menu's) is een uitkomst.
Airplay is nog niet echt volwassen: doet het soms wel, soms niet, en soms moet je ff de aan/uit knop bedienen, maar echt storend vinden wij dat absoluut niet...
Moet wel zeggen dat het vreemd is om allerlei klachten van sommige mensen over niet werken van shares, stotteren van films en geluidsproblemen te lezen terwijl wij daar dus helemaal geen last van hebben.
Ik krijg af en toe het idee dat wij mogelijk toevallig een perfecte omgeving (type TV, type netwerk, WHS v1 server) hebben waarin de BB zich gewoon 'thuis' voelt en met veel plezier zijn werk doet
De potentie is best goed, en ik ben er ook redelijk tevreden mee. De rest is niet veel beter volgens mij, andere mogelijkheden hebben ook nadelen:
-goedkope mediaplayer: traag, slechte menu's, geen uitzending gemist e.d., ook vaak firmware bugs
-apple tv: geen 1080p, dus geen optie
-htpc: duurder, veel gedoe om alles te laten werken
Al met al dus geen spijt van mijn keuze, maar dat er softwareupdates uitgebracht worden zonder dat oude functionaliteit getest wordt is een grote fout.
Ik snap de issues ook niet. Ik heb geen noemenswaardige problemen, behalve dan het periodiek scannen van shares.
Ik heb 'm staan op 'per uur'. Een paar weken geleden had ik 'm staan op 1x per dag. Wat me opvalt is dat de BB dan vast loopt. Recentelijk heb ik die beta fw geinstalleerd, en toen was het even goed, maar daarna begon ie t weer te doen. Gisteren of eergisteren vroeg de BB zelf om het updaten van de FW, dus wederom geupdate, en nu lijkt ie 't weer even te doen.
De enige mogelijkheid die ik heb in die situaties is de stroom eraf halen. Ik kan dan nl ook niks meer afspelen. Ik kan wel de filminfo bekijken en zo, maar zodra ik op 'afspelen' klik zie ik dat rondje draaien, en meer doet ie dan niet.
Hopelijk blijft dat issue nu sinds de laatste update weg. Buiten dat heb ik geen problemen met geluid of beeld of niet kunnen benaderen van content of wat dan ook.
Ik heb 'm staan op 'per uur'. Een paar weken geleden had ik 'm staan op 1x per dag. Wat me opvalt is dat de BB dan vast loopt. Recentelijk heb ik die beta fw geinstalleerd, en toen was het even goed, maar daarna begon ie t weer te doen. Gisteren of eergisteren vroeg de BB zelf om het updaten van de FW, dus wederom geupdate, en nu lijkt ie 't weer even te doen.
De enige mogelijkheid die ik heb in die situaties is de stroom eraf halen. Ik kan dan nl ook niks meer afspelen. Ik kan wel de filminfo bekijken en zo, maar zodra ik op 'afspelen' klik zie ik dat rondje draaien, en meer doet ie dan niet.
Hopelijk blijft dat issue nu sinds de laatste update weg. Buiten dat heb ik geen problemen met geluid of beeld of niet kunnen benaderen van content of wat dan ook.
Och ja, je moet toch wat he.
ik heb ook zojuist de update binnengehaald, althans boxee deed dat zelf. Mijn vriendin wilde Desperate Housewives gaan kijken, maar ik zei; installeer eerst die update maar (was zelf erg enthousiast hoe het er allemaal uit zou zien na het zien van de screenshots). Meteen merkte is dat een belangrijke optie niet werkt die wij eigenlijk bij series altijd gebruiken en dat is browse subtitels. Ik gooi vanuit bierdopje de ondertitels altijd gewoon in de juiste mapjes, maar renamen vind ik teveel moeite. Op de boxee doe ik dan altijd browse subtitles. Maar dat pakt ie nu niet meer. Pas toen ik de subtitel rename-de zodat film.mkv hetzelfde was als ondertitel.srt, pakte hij de ondertiteling. Iemand anders hier ook last van of wellicht een oplossing gevonden? Of heeft dit te maken met de ondertitel issue waar andere hier ook over klagen?
Ja, die browse to subtitle wordt zo spoedig mogelijk gefixt
Mooie update. Jammer van de ondertitels, maar ouderwets renamen werkt uiteindelijk ook.
Nadeel wel is dat wederom de film/serie elke 20 minuten vastloopt ( ondertiteling loopt wel door ). Moet deze vervolgens verlaten wat ongeveer een minuut duurt.
Daarna de film/serie hervatten waar deze is gebleven. Na 20 minuten moet ik bovenstaande riedel weer herhalen.
Balen. Heb de bestandsbronnen al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar niets blijkt te helpen.
Nadeel wel is dat wederom de film/serie elke 20 minuten vastloopt ( ondertiteling loopt wel door ). Moet deze vervolgens verlaten wat ongeveer een minuut duurt.
Daarna de film/serie hervatten waar deze is gebleven. Na 20 minuten moet ik bovenstaande riedel weer herhalen.
Balen. Heb de bestandsbronnen al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar niets blijkt te helpen.
Gadgets fan
Download je die subs met de hand?? Pak anders JBierSubDownloader is een Java based tooltje..Scanned je mappen en zoekt automatisch de subs erbij en hernoemd ze direct op de juiste manierMatt_E schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:43:
Ik gooi vanuit bierdopje de ondertitels altijd gewoon in de juiste mapjes, maar renamen vind ik teveel moeite. Op de boxee doe ik dan altijd browse subtitles. Maar dat pakt ie nu niet meer. Pas toen ik de subtitel rename-de zodat film.mkv hetzelfde was als ondertitel.srt, pakte hij de ondertiteling. Iemand anders hier ook last van of wellicht een oplossing gevonden? Of heeft dit te maken met de ondertitel issue waar andere hier ook over klagen?
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Ik draai subliminal (python scriptje) scheduled 2x per dag!
Deze kijkt niet alleen op bierdopje!
Deze kijkt niet alleen op bierdopje!
@Bartsidee; wat is nu de goede repo? Bij mij staat er Hacked?
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Wanneer je inlogt op de site van Bartsidee en je gaat naar 'How to' » 'Add bartsidee to boxee', dan krijg je je persoonlijke repo-adres te zien.
Alleen heb ik nog het probleem dat ik geen lijst met TV-programma's te zien krijg, ook niet wanneer ik de zoekfunctie gebruik
Alleen heb ik nog het probleem dat ik geen lijst met TV-programma's te zien krijg, ook niet wanneer ik de zoekfunctie gebruik

Gister eens een filmpje gekeken (1080p mkv 6,5GB op 88 minuten film, niks speciaals dus) en merkte dat deze 1.5 public best wel regelmatig last had van een wat instortende framerate bij drukkere scenes gedurende 1-3 seconde. Dit is mij met eerdere firmwares (ook niet met de 1.5 beta) nooit eerder gebeurd. Iemand anders die dit ook ervaart?
Verwijderd
ik heb gisteren geupdate in de boxee box maar bij bartsidee werkt grooveshark niet meer goed
het zoeken wil niet meer lukken hij kan niets meer vinden
heeft er iemand meer last van en zo ja is het te verhelpen?
het zoeken wil niet meer lukken hij kan niets meer vinden
heeft er iemand meer last van en zo ja is het te verhelpen?
Ik ben tevreden met de nieuwe software en kom geen problemen tegen. Vooral de toevoeging van genre's is erg fijn!
Even een kleine vraag over Spotify icm Boxee. Klopt het dat er geen normale zoekfunctie in zit(dus niet door naar rechts te drukken als er een nummer speelt, dan zoekt ie alleen op die artiest/cd)? En is er geen manier om shuffle aan te zetten?
To dare is to do
Het probleem is opgelost en eigenlijk weet ik niet eens wat ik nu daadwerkelijk heb gedaan maar toch...Escape2Dawn schreef op maandag 26 december 2011 @ 12:32:
OK, sinds kort krijg ik deze foutmelding: "playback error, media file not accesible"
Dit geldt alleen voor de films die ik er laatst heb op gezet. De films die ongeveer ouder zijn dan 2 maanden, doen het gewoon nog.![]()
Heeft iemand enig idee? Het Boxee forum en Google leveren niets vruchtbaars op. Wel zijn er mensen met hetzelfde probleem, maar is er geen eenduidig antwoord.
Ik heb de Boxee via een neatgear router "wired" gekoppeld aan mijn Synology 211+ ( 2x 2tb)
De Boxee beschikt over de nieuwste firmware en ik heb tevens de fabrieksinstellingen weer terug gezet. Ik heb meedere mappen aangemaakt, maar niets lijkt te helpen.
Iemand een goed idee?
Ik heb de nieuwste firmware erop gezet. Verder heb ik mijn Synology in plaats van 1 keer 4tb, opgedeeld in twee schijven van 2 tb. Nu gebruik ik 1 disk van 2tb voor mijn films. Wellicht dat 4 tb te groot was voor mijn Boxee Box (?)
In ieder geval ben ik blij en kijk ik weer naar de nieuwste films
Verwijderd
Airplay werkt bij mij nagenoeg goed.alleen bij uitzending gemist gaat het fout.
Super RTLXL via ipad/iphone kijken
Super RTLXL via ipad/iphone kijken
Verwijderd
Ik loop nu al een tijdje te kloten met mediaplayers, en heb nu mijn oog op de boxee laten vallen. Maar ik krijg één ding niet duidelijk: Hoe capabel is hij als muziekspeler?
In screenshots zie ik eigenlijk nergens muziek onderdelen in de interface, en als ik zoek op Google vind ik vooral veel klachten, maar die dateren dan weer wel uit 2010. Belangrijke functies voor mij zijn:
Shuffle all, playlists maken met meerdere albums / artiesten, alles uit één genre / van één artiest afspelen en remote functionaliteit vanuit de browser.
Aan een interface wennen is geen probleem, maar deze dingen heb ik wel echt "nodig", is boxee dan het proberen waard?
In screenshots zie ik eigenlijk nergens muziek onderdelen in de interface, en als ik zoek op Google vind ik vooral veel klachten, maar die dateren dan weer wel uit 2010. Belangrijke functies voor mij zijn:
Shuffle all, playlists maken met meerdere albums / artiesten, alles uit één genre / van één artiest afspelen en remote functionaliteit vanuit de browser.
Aan een interface wennen is geen probleem, maar deze dingen heb ik wel echt "nodig", is boxee dan het proberen waard?
Nee, de boxee box zal jou niet gaan bevallen als je hem ook veel gaat gebruiken als muziekspeler. Hij is eigenlijk voornamelijk geschikt voor beeldmateriaal. Je kunt gaan gokken dat er in de toekomst betere ondersteuning voor komt, maar dat zou ik niet aanraden.
Ik vind de nieuwe versie er wel mooi uit zien maar een aantal punten irriteren me ook weer die in de vorige versie gewoon beter waren:
- loopt vaker vast (na even een aantal seconden wachten werkt het weer)
- kan geen ondertiteling meer downloaden van opensubtitles.org
- persoonlijk vind ik de a-z functie minder goed werken dan voorheen.
- bij de youtube plugin krijg ik nu een pijltje waarmee ik overal doorheen moet, heer irritant, iemand hier een oplossing voor ?
uiteraard is het niet alleen maar klagen, maar ik hoop dat deze problemen gewoon opgepakt worden, de vorige versie werkte bij mij echt vlekkeloos.
nu nog steeds 'tevreden' het is echt een goed en mooi werkend apparaat, echter mogen deze problemen wel snel opgepakt worden van mij.
of iemand enig idee of je ook terug kan naar de vorige versie ?
- loopt vaker vast (na even een aantal seconden wachten werkt het weer)
- kan geen ondertiteling meer downloaden van opensubtitles.org
- persoonlijk vind ik de a-z functie minder goed werken dan voorheen.
- bij de youtube plugin krijg ik nu een pijltje waarmee ik overal doorheen moet, heer irritant, iemand hier een oplossing voor ?
uiteraard is het niet alleen maar klagen, maar ik hoop dat deze problemen gewoon opgepakt worden, de vorige versie werkte bij mij echt vlekkeloos.
nu nog steeds 'tevreden' het is echt een goed en mooi werkend apparaat, echter mogen deze problemen wel snel opgepakt worden van mij.
[ Voor 8% gewijzigd door Wachten... op 29-01-2012 21:18 ]
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
In je router de update-server blokkeren, resetten naar fabrieksinstellingen, handmatig updaten naar een oude versie.ivootjuh schreef op zondag 29 januari 2012 @ 21:16:
Vandaag factory reset gedaan. Laatste update erop gezet. Opnieuw de bestandsbronnen toegevoegd.
Serie aangezet....
En ik kan er de klok op gelijk zetten..., na 18 minuten loopt het beeld vast! Opnieuw starten vanwaar die gebleven is, is de enige oplossing.
Een film van anderhalf uur moet ik 5 herstarten..
Wordt er gek van!
Serie aangezet....
En ik kan er de klok op gelijk zetten..., na 18 minuten loopt het beeld vast! Opnieuw starten vanwaar die gebleven is, is de enige oplossing.
Wordt er gek van!
[ Voor 8% gewijzigd door johanm3 op 30-01-2012 17:45 ]
Gadgets fan
Ja vooralsnog ben ik deze nog met de hand aan het downloaden. Wel beetje krom, gezien het feit dat de films en series wel automatisch worden binnengehaald op mijn Synology met sickbeard enco. Alleen ik ben niet zo heel handig met die scripts e.d. dus ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit ook op mijn synology kan laten lopen... weet niet of je zoiets ook kan laten draaien op de synology.RoRoo schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:12:
[...]
Download je die subs met de hand?? Pak anders JBierSubDownloader is een Java based tooltje..Scanned je mappen en zoekt automatisch de subs erbij en hernoemd ze direct op de juiste manier
[ Voor 4% gewijzigd door Matt_E op 30-01-2012 20:36 ]
Iemand een idee hoe je HBO GO kunt gebruiken op de boxee box? Ik zie er geen appje voor maar als ik erop google wordt er wel over gesproken dat het kan.
Ik wilde net vragen hoe het zit over subtitles die niet meer te downloaden zijn via opensubtitles en ook niet meer te "browsen" zijn, maar ik zie dat er meer klachten hierover zijn en het een bug is.
Even wachten dus maar totdat dit gefixed..
Even wachten dus maar totdat dit gefixed..
Weet je zeker dat het aan de Boxee Box ligt? Lijkt wel of er nl. iets in slaap gaat oid na 20minuten...johanm3 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 17:44:
Vandaag factory reset gedaan. Laatste update erop gezet. Opnieuw de bestandsbronnen toegevoegd.
Serie aangezet....
Wordt er gek van!
Ik heb totaal geen problemen van deze aard in ieder geval!
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik heb bovenstaande problemen ook helemaal niet! Streaming gaat prima.....ook 1080p.
De problemen die ik heb:
- Audio over Toslink
- Random freezes....... zomaar. Niet vaak, maar toch storend.
- Subtitles browsen
- Het af en toe langzaam reageren van de GUI. Zeker als ik een aflevering van een serie heb gekeken en hij gaat terug naar de GUI dan heeft hij echt even 5 seconden nodig voordat ik weer verder kan.
Verder vind ik de GUI over het algemeen wel verbeterd. Het is wel jammer dat een beta is gepushed als final gezien deze problemen bekend waren.
De problemen die ik heb:
- Audio over Toslink
- Random freezes....... zomaar. Niet vaak, maar toch storend.
- Subtitles browsen
- Het af en toe langzaam reageren van de GUI. Zeker als ik een aflevering van een serie heb gekeken en hij gaat terug naar de GUI dan heeft hij echt even 5 seconden nodig voordat ik weer verder kan.
Verder vind ik de GUI over het algemeen wel verbeterd. Het is wel jammer dat een beta is gepushed als final gezien deze problemen bekend waren.
Ik sta op het punt om een Boxee Box te bestellen.
Maar nou had ik een vraag. Ik heb op zolder een NAS staan en die is bekabeld verbonden met de Vigor 2130n beneden. Kan ik dan met de Boxee Box mijn films (1080p) draadloos streamen vanaf mijn Vigor router naar de Boxee toe? Of kan dit niet?
Maar nou had ik een vraag. Ik heb op zolder een NAS staan en die is bekabeld verbonden met de Vigor 2130n beneden. Kan ik dan met de Boxee Box mijn films (1080p) draadloos streamen vanaf mijn Vigor router naar de Boxee toe? Of kan dit niet?
Het kan wel, immers, je kunt je boxee draadloos verbinden met je netwerk, maar de praktijk laat zien dat 1080p content streamen vaak gewoon niet haalbaar is zonder stotteringen/constante buffering.Martin740 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:08:
Voor draadloos moet je inderdaad wel echt een heel goed netwerk hebben met eventuele repeaters,Just_A_User schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:14:
[...]
Het kan wel, immers, je kunt je boxee draadloos verbinden met je netwerk, maar de praktijk laat zien dat 1080p content streamen vaak gewoon niet haalbaar is zonder stotteringen/constante buffering.
ik zeg sowieso altijd al, 1080p over draadloos niet doen, het gaat misschien een aantal keer goed, maar de keren dat hij het niet goed doet ga je je eraan irriteren, en erg ook.
Dus gewoon powerline adaptor of een draadje trekken,
Anders moet je overwegen om voortaan 720p te doen dat werkt wel 'altijd' goed.
[ Voor 19% gewijzigd door Wachten... op 01-02-2012 20:55 ]
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
oke, duidelijk. Dank!ivootjuh schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:53:
[...]
[...]
Voor draadloos moet je inderdaad wel echt een heel goed netwerk hebben met eventuele repeaters,
ik zeg sowieso altijd al, 1080p over draadloos niet doen, het gaat misschien een aantal keer goed, maar de keren dat hij het niet goed doet ga je je eraan irriteren, en erg ook.
Dus gewoon powerline adaptor of een draadje trekken,
Anders moet je overwegen om voortaan 720p te doen dat werkt wel 'altijd' goed.
Ik lees nu verschillende ervaringen over de Boxee Box.
Ik zit te twijfelen of ik hem wel moet aanschaffen.
Kan je nu met de huidige firmware van de Boxee rustig op de bank zitten en een film (1080p) bekijken zonder dat de Boxee vastloopt of andere rare dingen doet?
Kortom: heeft de Boxee momenteel grote bugs?
Kan je nu met de huidige firmware van de Boxee rustig op de bank zitten en een film (1080p) bekijken zonder dat de Boxee vastloopt of andere rare dingen doet?
Ik gebruik de Boxee box al een jaar nog nooit problemen gehad, zowel films via een USb hdd en nu al een tijdje via een NAS. speelt bij mij alles zonder problemen afMartin740 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:30:
Ik lees nu verschillende ervaringen over de Boxee Box.
Oke, ook nog nooit vastlopers gehad? Ik bedoel dan niet tijdens film kijken ....Greekmaster schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:38:
[...]
Ik gebruik de Boxee box al een jaar nog nooit problemen gehad, zowel films via een USb hdd en nu al een tijdje via een NAS. speelt bij mij alles zonder problemen af
Al meer dan 6 maanden lang nog nooit vastlopers gehad, of het nu een gare mpg is of een bluray iso,Martin740 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:06:
[...]
Oke, ook nog nooit vastlopers gehad? Ik bedoel dan niet tijdens film kijken ....
Niks te klagen!
[ Voor 9% gewijzigd door Grin op 02-02-2012 19:04 ]
Duidelijk. Dankjewel! Ik ga er ook een bestellen.Grin schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:40:
[...]
Al meer dan 6 maanden lang nog nooit vastlopers gehad, of het nu een gare mpg is of een bluray iso,
Niks te klagen!
Totaal geen last van hier, heb het ding nu 7 maanden, nog nooit een vastloper of traagheid gehad.Martin740 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 20:21:
Is de software van de Boxee Box wel lekker vlot? Niet dat er steeds een vertraging plaatsvind van bijv. van het menu naar films gaan etc...
Als Boxee nu is eens opschiet met een nieuwe Boxee 3D box. Had graag Boxee gewild maar wil toch echt graag ook Full 3D support. Helaas dan toch maar voor een Xtreamer gaan
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Voor degenen die last hebben van de subtitle bug, er is een nieuwe bugfix!
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=53116
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Super! Ben em gelijk aan het downloaden. Via het forum van Boxee werd er gelijk geklaagd dat het om een Beta update zou gaan, volgens een van de moderaters staat dit wel in de title van het forum maar is dit niet het geval.Voronwë schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:34:
Voor degenen die last hebben van de subtitle bug, er is een nieuwe bugfix!
Om dan vervolgens met gebrekkige support te zitten vanuit Xtreamer?Morpheusk schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:11:
Als Boxee nu is eens opschiet met een nieuwe Boxee 3D box. Had graag Boxee gewild maar wil toch echt graag ook Full 3D support. Helaas dan toch maar voor een Xtreamer gaan
Heb een Xtreamer gehad en er is een reden waarom ik voor de Boxee Box heb gekozen in plaats van de Xtreamer. Been there, done that
Same here, Xtreamer mk1 gehad en ben blij dat ik nooit meer wat met dat bedrijf te maken hoef te hebben. Vanavond eens de bugfix firmware er op zetten, blij dat het browsen naar ondertitels weer werkt.
To dare is to do
Ik heb nagekeken of mijn iMac in slaap valt na zoveel minuten, maar dit is niet het geval. Ik heb voor de zekerheid ook alle energie besparingen uit gezet.Mars Warrior schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:50:
[...]
Weet je zeker dat het aan de Boxee Box ligt? Lijkt wel of er nl. iets in slaap gaat oid na 20minuten...
Ik heb totaal geen problemen van deze aard in ieder geval!
Rare is dat ik ook momenten heb gehad dat er niets aan de hand is. Ik ga nog proberen of het via een USB of losse HDD wel goed gaat. Maar dat is eigenlijk geen oplossing natuurlijk. Het gemak wordt dan minder.
Gadgets fan
Subtitles downloaden gaat nu weer ok, dat is wel nice! Wel vind ik nog steeds dat 1.5 firmware minder snappy aanvoelt dan de vorige. Wel vind ik hem een stuk mooier en logischer.
To dare is to do
en krijg je hem wel uit nu? Lees problemen dat de boxee box nu niet meer via het menu uit wil. Maar dat dit moet via de powerkabel eruit trekken......Slaapje schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:35:
Subtitles downloaden gaat nu weer ok, dat is wel nice! Wel vind ik nog steeds dat 1.5 firmware minder snappy aanvoelt dan de vorige. Wel vind ik hem een stuk mooier en logischer.
Dat probleem heb ik ook gehad. Dit was volgens mij een gevolg van een ander issue dat ik had. Als ik de box op een autoscan setting zette (welke maakte niet uit) dan scande hij niet, maar zodra het moment dat hij had moeten scannen voorbij was, kon ik geen video's meer starten.robster19 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:36:
[...]
en krijg je hem wel uit nu? Lees problemen dat de boxee box nu niet meer via het menu uit wil. Maar dat dit moet via de powerkabel eruit trekken......
Om dat op te lossen moest ik de box uitzetten en weer aanzetten, en toen kwam ik er achter dat de box niet meer uit wilde via het menu, terwijl hij prima uit ging als ik dat probeerde vóór dat het scan-tijdstip was gepasseerd.
Enige oplossing daarvoor was inderdaad powerkabel eruit trekken, maar sinds de laatste fw update heb ik daar geen last meer van, tenminste, voor zolang het duurt
Ik heb net een dag de boxee box in huis met een externe harde schijf eraan gekoppeld.
Nu weet ik dat het mogelijk is dat ik via bijv spotnet (laptop) rechtstreeks maar mijn box kan downloaden en deze het uitpakt op de harde schijf.
Ik heb verschillende dingen gelezen als sickbeard en nog een programma zodat de film ook nog eens goed genoemd wordt.
Alleen is het me nog een raadsel, in welke volgorde en met welke bestanden ik dit voor elkaar kan krijgen?
Alvast Bedankt
Nu weet ik dat het mogelijk is dat ik via bijv spotnet (laptop) rechtstreeks maar mijn box kan downloaden en deze het uitpakt op de harde schijf.
Ik heb verschillende dingen gelezen als sickbeard en nog een programma zodat de film ook nog eens goed genoemd wordt.
Alleen is het me nog een raadsel, in welke volgorde en met welke bestanden ik dit voor elkaar kan krijgen?
Alvast Bedankt
Ja hoor, geen enkel probleemrobster19 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:36:
[...]
en krijg je hem wel uit nu? Lees problemen dat de boxee box nu niet meer via het menu uit wil. Maar dat dit moet via de powerkabel eruit trekken......
To dare is to do
Ik hernoem de mappen van mijn films handmatig met dezelfde titelnamen zoals ze ook op IMDB worden weergegeven. Op mijn externe HDD ziet het er als volgt uit;carlo1986 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:08:
Ik heb net een dag de boxee box in huis met een externe harde schijf eraan gekoppeld.
Alvast Bedankt
Externe HDD
• Movies
[list]• The Pianist (2002)
• The Big Lebowski (1998}
• Series
[list]• Top Gear » Season 18 » Top Gear-afleveringen
De bestanden renamen doe ik niet, de Boxee Box is snugger genoeg om alles van de juiste coverart en meta-info te voorzien
Thnx! Net gedaan alleen nu zit ik nog met het vraagteken op welke manier ik de Boxee draadloos kan instellen en hem via mn laptop kan benaderen om vervolgens rechtstreeks bestanden daarheen te downloaden via nieuwsgroepen?DaMarcus schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:44:
[...]
Ik hernoem de mappen van mijn films handmatig met dezelfde titelnamen zoals ze ook op IMDB worden weergegeven. Op mijn externe HDD ziet het er als volgt uit;
Externe HDD
• Movies
[list]• The Pianist (2002)
• The Big Lebowski (1998}
• Series
[list]• Top Gear » Season 18 » Top Gear-afleveringen
De bestanden renamen doe ik niet, de Boxee Box is snugger genoeg om alles van de juiste coverart en meta-info te voorzien
Ehh, het kan zijn dat ik je niet begrijp hoor, maar zeg je nou dat je wil dat je op je Laptop gebruik maakt van Spotnet om náár je box te downloaden om vervolgens je box het te laten uitpakken op de hdd? Want je hebt die HDD via usb aangesloten op de Boxee Box?carlo1986 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 00:08:
Alvast Bedankt
Waarom sluit je dan de HDD niet aan op de laptop, laat je de laptop rechtstreeks op die HDD uitpakken maak je een share van die HDD zodat de Boxee Box hem binnen je netwerk ziet als bron?
Of zeg ik nou iets heel stoms?
Nou als ik het goed begrijp zou ik in dat geval moeten streamen naar mn box ? en ik wil dit juist niet. Wat ik wil is zonder kabels en los/vast gekoppel dat het rechtstreeks naar mn box gedownload wordt ( dat dus als gedownloade folder gebruik voor nieuwsgroepen). Ik ben zelf echt een niks hierin haha dus miss is het wel raar wat ik zeg?Just_A_User schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:42:
[...]
Ehh, het kan zijn dat ik je niet begrijp hoor, maar zeg je nou dat je wil dat je op je Laptop gebruik maakt van Spotnet om náár je box te downloaden om vervolgens je box het te laten uitpakken op de hdd? Want je hebt die HDD via usb aangesloten op de Boxee Box?
Waarom sluit je dan de HDD niet aan op de laptop, laat je de laptop rechtstreeks op die HDD uitpakken maak je een share van die HDD zodat de Boxee Box hem binnen je netwerk ziet als bron?
Of zeg ik nou iets heel stoms?
Net ook m'n eerste freeze gehad, met de laatste beta firmware (van 1 feb). Met elke update wordt het ding slechter, terwijl nog steeds niet alles wat het moet doen het doet.
Advies voor mensen die hem overwegen: blijf er ver vandaan totdat op de fora duidelijk is dat alle grote problemen zijn opgelost (random freezes, smb problemen, etc). Nu blijven ze gewoon teveel kloten met de firmware.
Advies voor mensen die hem overwegen: blijf er ver vandaan totdat op de fora duidelijk is dat alle grote problemen zijn opgelost (random freezes, smb problemen, etc). Nu blijven ze gewoon teveel kloten met de firmware.
wel vreemd dat jij zit zo aangeeft terwijl er een aantal posts voor jou nog meerdere malen aangeven wordt dat het allemaal goed werkt..
toch ben ik ook nog steeds benieuwd naar boxee box, want boxee werkt op mac best goed ( beter dan plex in ieder geval)
maar ja de mac leeft nog dus waarom geld uitgeven voor iets wat niet direct nodig is
toch ben ik ook nog steeds benieuwd naar boxee box, want boxee werkt op mac best goed ( beter dan plex in ieder geval)
maar ja de mac leeft nog dus waarom geld uitgeven voor iets wat niet direct nodig is
I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"
Ik heb al meer dan een jaar de boxeebox in bezit en geen moment spijt gehad. Heb boven een apple TV2 met XBMC, maar dat haalt het nooit met de boxee box. Is ook wel logisch misschien. Geen last van freezes of wat dan ook.
Ik stream van een Synology NAS
Ik stream van een Synology NAS
Heb je een suggestie voor een betere mediaplayer voor hetzelfde geld? Ik ken hem namelijk nietHvB83 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 21:57:
Net ook m'n eerste freeze gehad, met de laatste beta firmware (van 1 feb). Met elke update wordt het ding slechter, terwijl nog steeds niet alles wat het moet doen het doet.
For unknown reason werkt het doosje hier prima. Goed, de interface hangt wel eens 3 seconden maar dat kan gebeuren. En ik weet niet wat voor exotische formaten er door jullie worden gekeken, hier speelt de Boxee Box alles af; zowel via streaming alswel een externe HDD.
Ik heb hem ook anderhalf jaar relatief probleemloos kunnen gebruiken. Op de hd-audio dropouts na. Tot 1.5 was ik er dan ook echt wel over te spreken.
Maar meer en meer mensen klagen over freezes, bij mij was dit tot gisteren nog niet het geval. Daarom dacht ik ook dat ze iets verkeerd deden. Na de nieuwste public beta te hebben geïnstalleerd liep hij al na 1min vast bij de eerste film die ik wilde afspelen, gewoon een m2ts-bestand in een mkv-container, niks exotisch aan. M'n netwerk is 100% stabiel (Synology DS411 via cat5e, stabiele switch en goed geconfigureerd) en die situatie is zoals het al die tijd al is geweest, alleen de firmware op de Boxee is gewijzigd.
Bij mij kan het er gewoon niet in dat software wordt ontwikkeld voor 1 type hardware, dat de developers dat ding dus precies zo hebben staan zoals ik hem hier ook heb staan, dat ik daar helemaal geen bijzondere file op wil afspelen en dat hij dan toch vastloopt. Als we nou over een kastje praten dat net een paar weken uit is, dan wil ik dat nog accepteren, maar niet als we bijna 2 jaar verder zijn. Van Sony zouden we dit toch ook niet pikken?
En inderdaad, ik zou zo snel geen alternatief kunnen benoemen, maar ik wil op z'n minst zonder problemen een avondje film kunnen kijken zonder dat ik hem handmatig moet herstarten. Dat is toch wel het minste wat ik van zo'n ding mag verwachten? Ze zijn elke keer bezig met nieuwe features erop te zetten, in plaats van dat ze zich eerst concentreren op het oplossen van bestaande problemen.
Maar mocht iemand een beter alternatief kunnen aanwijzen (100% stabiel, uitgebreide codec-ondersteuning, hoeft geen interne hd te hebben, goede library features waarin ik evt zelf kan ingrijpen indien nodig, bd-menu hoeft niet te worden ondersteund), dan houd ik me aanbevolen.
Maar meer en meer mensen klagen over freezes, bij mij was dit tot gisteren nog niet het geval. Daarom dacht ik ook dat ze iets verkeerd deden. Na de nieuwste public beta te hebben geïnstalleerd liep hij al na 1min vast bij de eerste film die ik wilde afspelen, gewoon een m2ts-bestand in een mkv-container, niks exotisch aan. M'n netwerk is 100% stabiel (Synology DS411 via cat5e, stabiele switch en goed geconfigureerd) en die situatie is zoals het al die tijd al is geweest, alleen de firmware op de Boxee is gewijzigd.
Bij mij kan het er gewoon niet in dat software wordt ontwikkeld voor 1 type hardware, dat de developers dat ding dus precies zo hebben staan zoals ik hem hier ook heb staan, dat ik daar helemaal geen bijzondere file op wil afspelen en dat hij dan toch vastloopt. Als we nou over een kastje praten dat net een paar weken uit is, dan wil ik dat nog accepteren, maar niet als we bijna 2 jaar verder zijn. Van Sony zouden we dit toch ook niet pikken?
En inderdaad, ik zou zo snel geen alternatief kunnen benoemen, maar ik wil op z'n minst zonder problemen een avondje film kunnen kijken zonder dat ik hem handmatig moet herstarten. Dat is toch wel het minste wat ik van zo'n ding mag verwachten? Ze zijn elke keer bezig met nieuwe features erop te zetten, in plaats van dat ze zich eerst concentreren op het oplossen van bestaande problemen.
Maar mocht iemand een beter alternatief kunnen aanwijzen (100% stabiel, uitgebreide codec-ondersteuning, hoeft geen interne hd te hebben, goede library features waarin ik evt zelf kan ingrijpen indien nodig, bd-menu hoeft niet te worden ondersteund), dan houd ik me aanbevolen.
laatste beta geinstalleerd met de fixes en het lijkt een stuk beter te lopen. Inderdaad weer subs en het verwijderen van identificaties werkt direct door. Nog geen problemen met afspelen tegen gekomen. Lijkt dus een uitstekende beta fix.
Wat ik nog wel tegenkom zijn: het af en toe overstuurde geluid en na enkele minuten in een bestand dat het scherm even op zwart gaat.
Wat ik nog wel tegenkom zijn: het af en toe overstuurde geluid en na enkele minuten in een bestand dat het scherm even op zwart gaat.
Iemand een idee op welke manier ik mijn box moet instellen zodat mijn laptop rechtstreeks via nieuwsgroepen daar naar toe download (externe hdd zit erop aangesloten)?
En op welke manier kan je video_ts films neerzetten zodat ze ook bij mijn films herkend worden?
En op welke manier kan je video_ts films neerzetten zodat ze ook bij mijn films herkend worden?
Toen ik deze week de bugfix installeerde via USB bleef hij even hangen in het recovery menu. Daardoor heb ik per ongeluk alle instellingen gewist. Op zich niet zo'n probleem, die zijn vrij snel weer in te stellen echter ook mijn bibliotheek was verdwenen.
Nu is die weer gescand maar ik heb nu problemen met het niet meer kunnen identificeren van films. Het proces doorloopt hij wel, maar op een of andere manier slaat de Boxee het niet op.
Hebben meer mensen hier last van?
Nu is die weer gescand maar ik heb nu problemen met het niet meer kunnen identificeren van films. Het proces doorloopt hij wel, maar op een of andere manier slaat de Boxee het niet op.
Hebben meer mensen hier last van?
Gewoon je uitpak locatie via op netwerk doen.carlo1986 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:57:
Iemand een idee op welke manier ik mijn box moet instellen zodat mijn laptop rechtstreeks via nieuwsgroepen daar naar toe download (externe hdd zit erop aangesloten)?
Thnx! Het is me gelukt haha, alleen las ik hier op tweakers dat je ook kon downloaden door de programma's sickbeard, couchpotato en sabnzbd te laten samenwerken (zodat gelijk goed uitgepakt/genaamd wordt). In dat zelfde pdf stond het uitgelegd voor de synology.apNia schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:27:
[...]
Gewoon je uitpak locatie via op netwerk doen.
Werkt dit ook zonder NAS systeem? En download je dan niet meer via Spotnet (wat ik nu wel doe)?
Excuses voor de miss domme vragen haha
Heb de knoop doorgehakt.
Boxee Box besteld van Amazon.de.
Hopen dat het een toppertje is...
Boxee Box besteld van Amazon.de.
Hopen dat het een toppertje is...
Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt. Dat is helemaal niet erg, want het is ook wat veel als het allemaal in 1x op je af komt. Eens even kijken of ik heel kort wat dingen kan opschrijven voor je.carlo1986 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:18:
[...]
Thnx! Het is me gelukt haha, alleen las ik hier op tweakers dat je ook kon downloaden door de programma's sickbeard, couchpotato en sabnzbd te laten samenwerken (zodat gelijk goed uitgepakt/genaamd wordt). In dat zelfde pdf stond het uitgelegd voor de synology.
Werkt dit ook zonder NAS systeem? En download je dan niet meer via Spotnet (wat ik nu wel doe)?
Excuses voor de miss domme vragen haha
Sabnzbd is een download client. Het is een programma dat in staat is de door jou gewenste files van Usenet/nieuwsgroepen te halen. Spotnet is een indexeer programma, dat netjes aangeeft welke spots er allemaal nieuw zijn, maar is tegelijkertijd ook een download client. Voor wat betreft downloaden is Spotnet dus eigenlijk soortgelijk aan Sabnzbd, met dat verschil dat je in Spotnet ook naar titels kunt zoeken.
Dan komen we op Sickbeard en Couchpotato. Dit zijn tools die het zoeken naar bepaalde films en series eenvoudiger maken. Belangrijk is hierbij om op te merken dat Sickbeard voor series is en Couchpotato voor films. Je kunt dus niet maar 1 van deze tools voor zowel films als series gebruiken (voor zover bij mij bekend is).
In principe doen deze tools niks anders dan je een hoop werk uit handen nemen. Stel, dat jij een film wil zien. Laten we als voorbeeld Apollo 13 nemen. Stel dat jij je Spotnet update, en je zoekt daarin naar Apollo 13, maar die vind je niet. Dan kun je elke dag (meerdere keren) op bijvoorbeeld nzbindex.com gaan zoeken naar Apollo 13. Dat kan. Alleen is dat wel nogal repetitief.
Als je nou Couch Potato neemt, dan kun je in die tool Apollo 13 toevoegen. JE kunt verder instellen hoe vaak CP moet zoeken, 1x per 24 uur, per 5 uur, 1 uur, wat je wil (minder dan 1 uur kan niet volgens mij). Het mooie is dat je eigenschappen kunt meegeven aan de titel die je zoekt. Want je wil bijvoorbeeld alleen maar een 1080p versie downloaden. En er moet bijvoorbeeld per se Engelse of Nederlandse ondertiteling bij zitten.
Dat geef je 1x in, en CP zal periodiek gaan zoeken naar die film met de door jouw gewenste eigenschappen. Het kan namelijk zo maar zijn dat die film vandaag wordt geupload naar Usenet, maar nooit worden aangemeldt bij Spotnet. Met andere woorden, jij kunt Spotnet zovaak updaten als je wil, maar als de spot niet wordt aangemeldt zal Apollo 13 daar nooit tussen staan, terwijl hij wél te vinden is.
Voor series geldt dezelfde uitleg als hier boven min of meer, met dat verschil dat deze tool specifiek is voor series. Je kunt bijvoorbeeld je HDD laten scannen door die tool om te kijken welke series er aanwezig zijn. Hij zoekt dan zelf uit welke afleveringen uit welke seizoenen uit welke series je mist, en die kun je bv door die tool laten zoeken.
Het grote voordeel daarvan is dat als jij 10 series kijkt, je niet elke dag hoeft te gaan controleren of er van een van die series al een nieuwe aflevering uit is, want dat doet SB voor je. Beide tools kunnen ervoor zorgen dat de .nzb van een gevonden films/serie(aflevering) op een specifieke locatie op je HDD wordt gedownload.
Sabnzbd kun je vervolgens zo instellen dat hij elke x seconden/minuten/uren/whatever die specifieke locatie scant op nieuwe .nzb files. Indien dat zo is zal hij die oppakken, en gaan downloaden. In Sabnzbd kun je ook nog instellen dat ie bv series moet repareren (indien nodig) en uitpakken naar locatie X op je HDD, terwijl films gerepareerd en uitgepakt moeten worden naar locatie Y. De rarfiles worden vervolgens netjes weer verwijderd.
In beide tools kun je volgens mij instellen dat de filenames van de uitgepakte files hernaamd moeten worden naar benamingen die jij prettig vindt. Laten we een serie als voorbeeld nemen, bv Alcatraz.
Het is heel mooi als de filename van de uitgepakte file bijvoorbeeld Alcatraz.s01e01.720p.HDtv.x264-DIMENSION.mkv is. Waarom is dat prettig? Omdat het dan in 1x duidelijk is wat voor serie, seizoen, aflevering, kwaliteit het is. Daarnaast is deze naamsconventie ook prettig voor de Boxee Box, omdat hij om kan gaan met "Alcatraz.s01e01". Bij het scannen snapt hij dan dat het de serie Alcatraz is, en dat die specifieke aflevering aflevering 1 uit seizoen 1 is. In het overzicht op je Boxee Box zal hij dan ook zo gezien worden.
Maar wat nou als de uitgepakte file niet zo'n mooie handige naam heeft, maar bv Carlo1986isapussymagnet.mkv. Hoewel egostrelend voor jou kan de Boxee Box daar niet veel mee. Dus wat betekent dat? Dat betekent dat deze file niet herkend wordt. Dat betekent ook dat jij dan weer handmatig die filename moet gaan aanpassen, en das gewoon vervelend.
In SB kun je daarom aangeven aan welke eigenschappen een filename moet voldoen. Dan wordt Carlo1986isapussymagnet.mkv automatisch gehernaamd naar Alcatraz.s01e02.720p.HDtv.x264-DIMENSION.mkv, en voila, de Bbox snapt dat het afl 2 uit seizoen van de serie Alcatraz is, en zal dus ook als zodanig herkend worden in je overzicht op je tv.
Dit alles werkt ook zonder NAS systeem ja. CP en SB...ik weet niet of je die op een NAS zelf kunt installeren, want ik werk zelf niet met een NAS. Ik heb gewoon een aantal USB HDD's aan mijn pc hangen. Die HDD's heb ik deelbaar gemaakt in mijn netwerk waardoor de Boxee Box die locaties kan zien, en periodiek kan scannen.
Jij geeft in je post eerder aan dat graag wil dat je Boxee box het downloaden en/of uitpakken doet. Ik weet niet of dat mogelijk is, wellicht wel, maar dat is volgens mij niet de meest handige of wenselijke oplossing
Pfoe, behoorlijk stukkie tekst. Ik hoop dat je er wat aan hebt
Echt super dat je zon stuk tekst eruit wilde knallen! Ben gewoon al 2 dagen non stop bezig geweest dit uit te zoeken haha. Het is me gelijk een stuk duidelijker geworden, en dat die programma's samen dus het compleet uit handen kunnen nemen voor zowel series als films. Vervolgens download sabnzbd het gekozen zoekwerk van sb of cp. (Als ik het zo goed begrijp).Just_A_User schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:30:
[...]
Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt. Dat is helemaal niet erg, want het is ook wat veel als het allemaal in 1x op je af komt. Eens even kijken of ik heel kort wat dingen kan opschrijven voor je.
Sabnzbd is een download client. Het is een programma dat in staat is de door jou gewenste files van Usenet/nieuwsgroepen te halen. Spotnet is een indexeer programma, dat netjes aangeeft welke spots er allemaal nieuw zijn, maar is tegelijkertijd ook een download client. Voor wat betreft downloaden is Spotnet dus eigenlijk soortgelijk aan Sabnzbd, met dat verschil dat je in Spotnet ook naar titels kunt zoeken.
Dan komen we op Sickbeard en Couchpotato. Dit zijn tools die het zoeken naar bepaalde films en series eenvoudiger maken. Belangrijk is hierbij om op te merken dat Sickbeard voor series is en Couchpotato voor films. Je kunt dus niet maar 1 van deze tools voor zowel films als series gebruiken (voor zover bij mij bekend is).
In principe doen deze tools niks anders dan je een hoop werk uit handen nemen. Stel, dat jij een film wil zien. Laten we als voorbeeld Apollo 13 nemen. Stel dat jij je Spotnet update, en je zoekt daarin naar Apollo 13, maar die vind je niet. Dan kun je elke dag (meerdere keren) op bijvoorbeeld nzbindex.com gaan zoeken naar Apollo 13. Dat kan. Alleen is dat wel nogal repetitief.
Als je nou Couch Potato neemt, dan kun je in die tool Apollo 13 toevoegen. JE kunt verder instellen hoe vaak CP moet zoeken, 1x per 24 uur, per 5 uur, 1 uur, wat je wil (minder dan 1 uur kan niet volgens mij). Het mooie is dat je eigenschappen kunt meegeven aan de titel die je zoekt. Want je wil bijvoorbeeld alleen maar een 1080p versie downloaden. En er moet bijvoorbeeld per se Engelse of Nederlandse ondertiteling bij zitten.
Dat geef je 1x in, en CP zal periodiek gaan zoeken naar die film met de door jouw gewenste eigenschappen. Het kan namelijk zo maar zijn dat die film vandaag wordt geupload naar Usenet, maar nooit worden aangemeldt bij Spotnet. Met andere woorden, jij kunt Spotnet zovaak updaten als je wil, maar als de spot niet wordt aangemeldt zal Apollo 13 daar nooit tussen staan, terwijl hij wél te vinden is.
Voor series geldt dezelfde uitleg als hier boven min of meer, met dat verschil dat deze tool specifiek is voor series. Je kunt bijvoorbeeld je HDD laten scannen door die tool om te kijken welke series er aanwezig zijn. Hij zoekt dan zelf uit welke afleveringen uit welke seizoenen uit welke series je mist, en die kun je bv door die tool laten zoeken.
Het grote voordeel daarvan is dat als jij 10 series kijkt, je niet elke dag hoeft te gaan controleren of er van een van die series al een nieuwe aflevering uit is, want dat doet SB voor je. Beide tools kunnen ervoor zorgen dat de .nzb van een gevonden films/serie(aflevering) op een specifieke locatie op je HDD wordt gedownload.
Sabnzbd kun je vervolgens zo instellen dat hij elke x seconden/minuten/uren/whatever die specifieke locatie scant op nieuwe .nzb files. Indien dat zo is zal hij die oppakken, en gaan downloaden. In Sabnzbd kun je ook nog instellen dat ie bv series moet repareren (indien nodig) en uitpakken naar locatie X op je HDD, terwijl films gerepareerd en uitgepakt moeten worden naar locatie Y. De rarfiles worden vervolgens netjes weer verwijderd.
In beide tools kun je volgens mij instellen dat de filenames van de uitgepakte files hernaamd moeten worden naar benamingen die jij prettig vindt. Laten we een serie als voorbeeld nemen, bv Alcatraz.
Het is heel mooi als de filename van de uitgepakte file bijvoorbeeld Alcatraz.s01e01.720p.HDtv.x264-DIMENSION.mkv is. Waarom is dat prettig? Omdat het dan in 1x duidelijk is wat voor serie, seizoen, aflevering, kwaliteit het is. Daarnaast is deze naamsconventie ook prettig voor de Boxee Box, omdat hij om kan gaan met "Alcatraz.s01e01". Bij het scannen snapt hij dan dat het de serie Alcatraz is, en dat die specifieke aflevering aflevering 1 uit seizoen 1 is. In het overzicht op je Boxee Box zal hij dan ook zo gezien worden.
Maar wat nou als de uitgepakte file niet zo'n mooie handige naam heeft, maar bv Carlo1986isapussymagnet.mkv. Hoewel egostrelend voor jou kan de Boxee Box daar niet veel mee. Dus wat betekent dat? Dat betekent dat deze file niet herkend wordt. Dat betekent ook dat jij dan weer handmatig die filename moet gaan aanpassen, en das gewoon vervelend.
In SB kun je daarom aangeven aan welke eigenschappen een filename moet voldoen. Dan wordt Carlo1986isapussymagnet.mkv automatisch gehernaamd naar Alcatraz.s01e02.720p.HDtv.x264-DIMENSION.mkv, en voila, de Bbox snapt dat het afl 2 uit seizoen van de serie Alcatraz is, en zal dus ook als zodanig herkend worden in je overzicht op je tv.
Dit alles werkt ook zonder NAS systeem ja. CP en SB...ik weet niet of je die op een NAS zelf kunt installeren, want ik werk zelf niet met een NAS. Ik heb gewoon een aantal USB HDD's aan mijn pc hangen. Die HDD's heb ik deelbaar gemaakt in mijn netwerk waardoor de Boxee Box die locaties kan zien, en periodiek kan scannen.
Jij geeft in je post eerder aan dat graag wil dat je Boxee box het downloaden en/of uitpakken doet. Ik weet niet of dat mogelijk is, wellicht wel, maar dat is volgens mij niet de meest handige of wenselijke oplossing![]()
Pfoe, behoorlijk stukkie tekst. Ik hoop dat je er wat aan hebt
Betreft mijn vraag of de boxee dit kan doen vroeg ik me af omdat ik ook zon sabnzd app gedownload had via bartsidee.nl. dus ik vroeg me af:
1) moeten sb,cp en sabnzd werken vanaf mijn laptop en zodoende de bestanden uitpakken op de hdd die aangesloten zit op de box
OF
2) moeten sb, cp op mijn pc staan en gebruik ik de sabnzd app op mijn box voor het downloaden
deze vraag is de enige die mij nog rest.
Erg bedankt voor je heldere uitleg
De sabnzb app van Bartsidee is niet echt een sabnzb client om mee te downloaden. Als jij sabnzb op je NAS of je PC hebt geïnstalleerd, dan kun je met de Bartsidee app de status bekijken van sabnzb en wellicht wat opties aanpassen, meer niet. Je kunt er niet direct mee downloaden.
Als je een NAS hebt kun je het beter daar op installeren(indien mogelijk). Op een simpele recente NAS van Synology is dat goed mogelijk, bijvoorbeeld een 110j. Daar kun je alle drie de programma's goed naast elkaar draaien en samen laten werken.
Als je een NAS hebt kun je het beter daar op installeren(indien mogelijk). Op een simpele recente NAS van Synology is dat goed mogelijk, bijvoorbeeld een 110j. Daar kun je alle drie de programma's goed naast elkaar draaien en samen laten werken.
Ja zie het nu net indd, loopt synchroon met die op mn laptop. Nas systeem is enkel nog even te duur om aan te schaffen dus dan zou ik het toch allemaal vanaf mn pc doen. Weet je ook toevallig waar ik zou kunnen vinden hoe ik de drie programmas met elkaar kan laten draaien, want het zijn zoveel tabbladen die ik tegen kom.Nicap schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:01:
De sabnzb app van Bartsidee is niet echt een sabnzb client om mee te downloaden. Als jij sabnzb op je NAS of je PC hebt geïnstalleerd, dan kun je met de Bartsidee app de status bekijken van sabnzb en wellicht wat opties aanpassen, meer niet. Je kunt er niet direct mee downloaden.
Had een howtodo pdf van tweakers gehaald maar die was indd voor synology bedoeld, deze is alleen verouderd en de tabbladen komen niet meer over een, zodat ik als leek een aantal stappen vergeet.
Er zijn genoeg guides te vinden op internet om alle benodigde programma's in te stellen en om samen te laten werken. Zo moeilijk is dat niet om te vinden.
Kijk hier eens voor sickbeard, veel dingen komen overeen met CP trouwens.carlo1986 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:06:
[...]
Ja zie het nu net indd, loopt synchroon met die op mn laptop. Nas systeem is enkel nog even te duur om aan te schaffen dus dan zou ik het toch allemaal vanaf mn pc doen. Weet je ook toevallig waar ik zou kunnen vinden hoe ik de drie programmas met elkaar kan laten draaien, want het zijn zoveel tabbladen die ik tegen kom.
Had een howtodo pdf van tweakers gehaald maar die was indd voor synology bedoeld, deze is alleen verouderd en de tabbladen komen niet meer over een, zodat ik als leek een aantal stappen vergeet.
To dare is to do
Ik heb ook al heel veel gevonden alleen weet ik niet wat ik extra moet doen (aanvinken) zodat het op mijn Box/aangesloten hdd terecht komt. Alles wat ik nu vind is of gewoon op je pc zelf of met een nas synology ertussen. En heb er geen feeling mee zodat ik een paar instructies zie en zelf de link leg hoe ik het op mn box/hdd als eind doel krijg.Nicap schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:02:
Er zijn genoeg guides te vinden op internet om alle benodigde programma's in te stellen en om samen te laten werken. Zo moeilijk is dat niet om te vinden.
Voor de liefhebbers ( leesvoer ), synology toestanden http://synology.brickman.nl/
Boxee Box nu in de aanbieding bij Amazon.de voor 143,79 euro! (gratis verzending)
Dat is alleen met credit card betalen zeker?
Verwijderd
al iemand die het voor mekaar krijgt om live voetbalwedstrijden te streamen? Ik zoek een manier om sopcast te integreren maar dit lukt nog niet echt...
alweer tientje duurderMartin740 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 16:08:
Boxee Box nu in de aanbieding bij Amazon.de voor 143,79 euro! (gratis verzending)
Is mij ook nooit gelukt, ik heb uiteindelijk voor de dure oplossing gekozen. (alhoewel dat met 3 man op 1 digitenne abo ook nog best meevalt)Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:07:
al iemand die het voor mekaar krijgt om live voetbalwedstrijden te streamen? Ik zoek een manier om sopcast te integreren maar dit lukt nog niet echt...
Ik hoor er niemand over, maar bij mij doet de functie handmatige beeld instellen het niet meer sinds de update.
Is dit een bekend probleem of ben ik het probleem?
Is dit een bekend probleem of ben ik het probleem?
Welke datum van de update? Bij de van 1feb heb ik geen problemen. Die van de 7e heb ik nog niet geprobeerd.
Al mensen de 7 feb update geprobeerd?
Ik zit er nl aan te denken te downgraden naar de beta versie van 1.5 die wel goed draaide.
Ik zit er nl aan te denken te downgraden naar de beta versie van 1.5 die wel goed draaide.
Wat ik ook niet snap is dat je nu niet zelf meer kan kiezen voor 5.1 of stereo geluid als je een dvd aan het kijken bent (alleen vanuit het menu van de dvd).
To dare is to do
Inmiddels de boxee box gekocht en ben er tot nu toe zeer tevreden over! Kwam van een Asus O-Play.
Nu werkt WMV-HD wel goed!
Nu ben ik meer dan 2 uurtjes bezig geweest om de stream die ik aanmaak via vlc player af te spelen in boxee box.. Maar krijg het maar niet voor elkaar... Op fora lees ik dat het wel mogelijk is maar nergens staat echt hoe ze het hebben gedaan.
Wie o wie kan mij hier mee verder helpen?
Nu werkt WMV-HD wel goed!
Nu ben ik meer dan 2 uurtjes bezig geweest om de stream die ik aanmaak via vlc player af te spelen in boxee box.. Maar krijg het maar niet voor elkaar... Op fora lees ik dat het wel mogelijk is maar nergens staat echt hoe ze het hebben gedaan.
Wie o wie kan mij hier mee verder helpen?
PunlArjen
Op Internet zie ik verwijzigen dat het zou moeten kunnen maar ik kan niet vinden hoe dan. Zodoende nog een poging nu HBO beschikbaar is gekomen.
Weet iemand hoe je HBO GO op de boxee box kunt gebruiken?
Weet iemand hoe je HBO GO op de boxee box kunt gebruiken?
Kan iemand wel ondertitels vinden met de nieuwe update? Het browsen was gefixt in de vorige bugfix, maar met de huidige blijft de BB niets vinden.
Addit:
Net even mijn bron locaties verwijdert en opnieuw ingesteld en nu werkt het wel weer...
Addit:
Net even mijn bron locaties verwijdert en opnieuw ingesteld en nu werkt het wel weer...
[ Voor 25% gewijzigd door Voronwë op 09-02-2012 19:31 ]