Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeste zijn wel rips inderdaad. Namen zijn aardig goed (anders weet ik ook niet wat het is:) )
Subs zijn bij de meeste ingebakken (zo dacht ik.. blijkt niet zo te zijn) In het menu had ik alles al aangezet.
Ga er straks eens rustig voor zitten! In elk geval bedankt bartsidee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Die nieuwe firmware update zorgt hier bij mij ook voor hele rare problemen, hij begint soms automatisch door te spoelen (en zie je onderwijl de fastforward bar knipperen) en dat terwijl de afstandsbediening gewoon op tafel ligt. Dacht eerst dat mijn BB kapot was of dat mijn HDD kapot was maar nee, ik las op het Boxee Box forum dat er sinds de laatste firmware heel veel problemen bij zijn gekomen inplaats van afgenomen.

Hopelijk snel weer een firmware om de boel te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Tip:
Als je via je laptop naar je Boxee wilt streamen, kun je Airfoil gebruiken.
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Ik weet niet of deze software al bekend was hier??

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Ik ga al mijn VIDEO_TS omzetten naar ISO..

Heb met de NFO's lopen klooien, maar toch werkt het niet fijn en blijft boxee bepaalde zaken op unknown zetten of combineren..

ISO werkt dan een stuk beter imho.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@RoRoo: al eens geprobeerd om de VIDEO_TS map te hernoemen naar de filmnaam en deze direct onder de movies-directory te zetten? (en de audio_ts gewoon weglaten). Scheelt misschien wat omzetten naar iso's (als boxee ze dan tenminste wel goed herkent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40

BCC

Mooooody schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:47:
Tip:
Als je via je laptop naar je Boxee wilt streamen, kun je Airfoil gebruiken.
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/
Ik weet niet of deze software al bekend was hier??
Bij mij reboot de boxee box als ik deze aanstuur mbv airfoil... Mischien dat deze laatste firmware dit oplost.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Makster schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:35:
@RoRoo: al eens geprobeerd om de VIDEO_TS map te hernoemen naar de filmnaam en deze direct onder de movies-directory te zetten? (en de audio_ts gewoon weglaten). Scheelt misschien wat omzetten naar iso's (als boxee ze dan tenminste wel goed herkent)
Heb een paar mappen gehad waarbij die naam idd geen video_ts was maar de film, maar dat werd echt een zooitje en Boxee kon er echt niet mee overweg.. vobs werden niet correct afgespeeld, menu's waren onwerkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Is er hier iemand die ervaring heeft dat de BBC iPlayer (op de iPad) via AirPlay zonder problemen naar de Boxee streamt?

Met de ATV2 is dat natuurlijk geen probleem, maar ik krijg de indruk dan dan alles via AirPlay moet (films streamen bijv.), omdat dat ding zelf niet zoveel kan :'(

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
RoRoo schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:27:
Ik ga al mijn VIDEO_TS omzetten naar ISO..

Heb met de NFO's lopen klooien, maar toch werkt het niet fijn en blijft boxee bepaalde zaken op unknown zetten of combineren..

ISO werkt dan een stuk beter imho.
Ik ben om dezelfde reden inmiddels over op mkv. Een mkv maken van een video_ts map kost net zoveel tijd als 'm omzetten naar iso, en je bent meteen van alle menu's, onzinnige waarschuwingen en reclame af. Ik gebruik daarvoor makemkv, een aangenaam simpel programmaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
Oh ja, nu ik toch hier ben, heeft iemand anders ook problemen met uzg? Ik was in de veronderstelling dat D-Link de problemen had verholpen, en dus heb ik een account aangemaakt op bartsidee (fijn spul!), en laatst zonder problemen RTLGemist Dit Was Het Nieuws gekeken. Gisteren probeerde ik hetzelfde met Pau!l, maar die bleef tot twee keer toe na 5-10 minuten hangen.

Uiteindelijk niet zo erg, want daardoor kwam ik terecht bij een hele fijne docu over probleemkinderen toen en nu. Maar als ik mijn vrouw alleen laat met de Boxee, zou het toch fijn zijn om te weten dat het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 13:11
Ik gebruik nu ook MakeMKV, vooral voor DVD's van series want die worden ook niet goed herkend qua afleveringen. Dus haal ze nu uit elkaar in losse episodes die ik de juisten naam geef.

En dan nu mijn vraag/probleem:
Toen ik de Boxee Box 2 weken geleden kocht, had ik op mijn WinXP-computer shares aangemaakt (had er geen ervaring mee dus ging het proberen). Na het aansluiten van de Box werden ze meteen automagisch herkend en werkte alles goed. Maar daarna wilde ik graag op een andere harde schijf én op een extern harde schijf (zit via USB-hub op de PC) nog wat mappen sharen alleen daar gaat iets niet goed terwijl ik (volgens mij!!) alles goed doe.
Op de Box ziét ie de mappen wel onder Files, maar hij beweert dat er geen bestanden inzitten (No files found at source).

Al met al lukt het me met geen mogelijkheid om die shares die ik later heb aangemaakt te benaderen. Kan iemand met deze summiere informatie iets zeggen?

UPDATE: Hmmm het lijkt een probleem te zijn met het SMB-verhaal (lees ik althans veel over op de Boxee-forums). Nu heb ik handmatig de nieuwe sharenaam ingevoerd en warempel, dan pakt ie hem wel op!
Ook heb ik voor de zekerheid Windows Live Essentials verwijderd, wat hierbij ook vaak genoemd wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jason X op 25-10-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
Iemand die toevallig de boxee media manager gebruikt (host os: mac osx 10.7) en de boxee box? vanwege de samba problemen met boxee & osx 10.7 probeer ik het via de boxee media manager applicatie maar het starten van content gaat extreem traag, soms kan het tot meerdere minuten duren voordat iets start.de grootte van het bestand maakt niet echt uit (een bestand van enkele mb's kan er soms langer over doen dan een bestand van vele GB's).

Werkt allemaal prima onder linux (iig met samba, de media manager bied geen ondersteuning voor linux) dus het is geen hardwarematig probleem.

//edit: ik vermoed gezien het belachelijke cpu gebruik dat de boxee media manager een transcode uitvoert (totaal overbodig lijkt me)

[ Voor 10% gewijzigd door blouweKip op 25-10-2011 23:15 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Volgens mij is die boxee media manager meer bedoelt om je media te streamen naar je iPad oid..
dan moet je weer wel transcoden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:46
Ik vermoed idd dat dat de primaire functie is maar zolang boxee box met een osx 10.7 source niet goed werkt ben ik daar helaas op aangewezen, en niet hoeven transcoden is de reden waarom ik die box (mede) gekocht heb :S

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

blouweKip schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:47:
Ik vermoed idd dat dat de primaire functie is maar zolang boxee box met een osx 10.7 source niet goed werkt ben ik daar helaas op aangewezen, en niet hoeven transcoden is de reden waarom ik die box (mede) gekocht heb :S
hmm geen osx ervaring aangezien ik alleen maar op Win draai en een NAS heb draaien..

NFS werkt ook niet??

Misschien toch investeren in een NAS-je. hoeft niet al te prijzig te zijn.. Of een USB disk aan de Boxee hangen.. De Boxee zal dan een soort NAS worden zodat je files over het netwerk naar die disk kan pompen..

Performance daarvan is bij mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
Iemand ervaring met de android app:
amo Boxee Remote Control v2
Hiermee zou ik met de TV uit, muziek ed moeten kunnen kiezen volgens de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 19:44
Nieuwe beta:
New Beta Firmware 1.2.2.20482 (25 October)
New version may be downloaded here.

Follow these instructions to install.

Bug fixes
Video still playing without Audio after leaving playback
An odd electronic sound while fast forwarding/rewinding
No Sound in Browser when EDID enabled
Boxee OpenFile cannot open thumbnails manager
SAMBA Authentication to Servers Accepting NTLMv2 Only Fails
Failed to connect to SMB password protected share with special characters in password
File Source for SMB password protected shares did not persist the credentials through boxee restart
Boxee keeps asking for username and password - "on the home screen"
Fail to mount password protected SMB file sources when the Settings client has same user name but a different password
Failed to add or use password protected SMB non English shares
After update to 1.2.1.20451 Boxee boots up, then gets to login screen and flashes to boot screen again in an infinite loop
Subtitles flickering during playback

Enjoy

Marcel & Team Boxee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 00:23:
[...]
Heb inmiddels de firmware teruggezet naar de oude versie 1.0.4.17443. Heb nu weer gewoon DTS bij het afspelen van VOB en ISO files via SPDIF.
Zelfs bij de laatste firmware 1.2.1.20451 was het probleem nog steeds aanwezig / niet opgelost ;(
Sinds gister is de Boxee Box binnen gekomen. Prachtig ding.
Er valt me een aantal dingen op (oa in relatie tot de quote):
- Mijn versterker krijgt blijkbaar geen surround sound (DTS of Dolby) door via SPDIF of herkent dit niet bij de Boxee. Is dit bij alle formaat types van toepassing (dit zijn MKV's)??
- Het geluid via hdmi naar de TV leek af en toe weg te vallen maar ben nu er achtergekomen dat de HDMI kabel door de zwaartekracht iets naar beneden leunde. Toch lijkt me dit niet moeten kunnen...is de HDMI adapter in de boxee zo brak?
- Het is al een paar keer voorgekomen dat bij opstarten Boxee het scherm op zwart springt na het laad scherm maar dat ik wel geluiden van navigeren hoor als ik de knoppen gebruik. Bij herstart krijg ik dan wel weer beeld. Is dit een bug van de laatste officiële firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
PaPi36 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:46:
[...]

Sinds gister is de Boxee Box binnen gekomen. Prachtig ding.
Er valt me een aantal dingen op (oa in relatie tot de quote):
- Mijn versterker krijgt blijkbaar geen surround sound (DTS of Dolby) door via SPDIF of herkent dit niet bij de Boxee. Is dit bij alle formaat types van toepassing (dit zijn MKV's)??
- Het geluid via hdmi naar de TV leek af en toe weg te vallen maar ben nu er achtergekomen dat de HDMI kabel door de zwaartekracht iets naar beneden leunde. Toch lijkt me dit niet moeten kunnen...is de HDMI adapter in de boxee zo brak?
- Het is al een paar keer voor
gekomen dat bij opstarten Boxee het scherm op zwart springt na het laad scherm maar dat ik wel geluiden van navigeren hoor als ik de knoppen gebruik. Bij herstart krijg ik dan wel weer beeld. Is dit een bug van de laatste officiële firmware?
Lijkt op een brakke hdmi kabel? Geprobeerd deze te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Mars Warrior schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:02:
Is er hier iemand die ervaring heeft dat de BBC iPlayer (op de iPad) via AirPlay zonder problemen naar de Boxee streamt?

Met de ATV2 is dat natuurlijk geen probleem, maar ik krijg de indruk dan dan alles via AirPlay moet (films streamen bijv.), omdat dat ding zelf niet zoveel kan :'(
Heb eea inmiddels zelf geprobeerd met iOS5, maar er zit of een probleem in de iPlayer, of in de Boxee Box.
De BBC iPlayer start even op de TV, maar daarna krijg je weer het hoofdmenu van de BB terug.
Youtube en allerlei andere apps doen het zonder enig probleem over AirPlay naar de BB...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
bartsidee schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:25:
[...]
Lijkt op een brakke hdmi kabel? Geprobeerd deze te vervangen?
Yep vele verschillende geprobeerd. Ik vrees dat het aan mijn TV ligt want heb het nu ook geprobeerd op een monitor met HDMI en daar was het geluid prima.

Iemand nog een idee over surround sound via SPDIF waarom dit niet herkend wordt door de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21
Hmm, zou iemand mij kunnen uitleggen waar de "channels" vandaan komen bij shows? Zijn dit apps die je hebt gebruikt/bekeken die filmpjes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
PaPi36 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:56:
[...]

Yep vele verschillende geprobeerd. Ik vrees dat het aan mijn TV ligt want heb het nu ook geprobeerd op een monitor met HDMI en daar was het geluid prima.

Iemand nog een idee over surround sound via SPDIF waarom dit niet herkend wordt door de receiver?
heb je in de instellingen van de boxee wel aangegeven dat er ook sound via de SPDIF moet , en je aan gegeven hebt waar je reciever compatible mee is

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Pimmetje651 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:31:
[...]
heb je in de instellingen van de boxee wel aangegeven dat er ook sound via de SPDIF moet , en je aan gegeven hebt waar je reciever compatible mee is
Heb de optie...alle uitgangen gekozen. Als ik SPDIF alleen zou kiezen dan staan alleen de bovenste 2 opties aangevinkt en die zouden beide moeten kunnen. Maar ik ga vanavond eens alleen SPDIF als uitgangskanaal kiezen om te zien of dit uitmaakt en de receiver dan wel surround vanzelf herkend (zoals ik gewend ben).

Update: de instelling op enkel SPDIF gezet en prompt wordt surround wel herkend door de receiver. Dit is echter maar deels een oplossing aangezien er dan geen geluid via de HDMI wordt doorgegeven en ik ook wel eens gewoon de TV aanzet en nu dan op de boxee van instellingen moet wijzigen. Vreemd dat dit zo werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door PaPi36 op 02-11-2011 08:14 . Reden: oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje voor bezitters van een Boxee box,

Na flink wat gegoogle en het doorlezen van reviews heb ik begrepen dat Televisieseries en films via 1 druk op de knop vanuit het hoofdmenu te selecteren zijn, nadat ze geindexeerd zijn. Echter is er voor muziek geen entry in het hoofdmenu;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ljvxB.jpg

(Apart, want de normale boxee software (voor windows/mac etc) heeft dat wel.)

Ik heb gelezen dat via het menu Files je wel bij je muziek kan, maar mijn vraag is of dit alleen een ondergeschoven kindje is, dat je n.l. door je bestanden heen kan bladeren en that's it, of dat het ook een fatsoenlijke libary functionaliteit heeft zoals XBMC, met ondersteuning voor covers en ID3 tags?

Tweede vraag, ik had al begrepen dat het mogelijk is een logitech harmony (IR) afstandsbediening te gebruiken met de boxee box i.c.m. een USB IR ontvanger die WMC compatible is, maar is het via deze combinatie ook mogelijk het apparaat aan/uit te zetten (of in en uit standby)?

Ik ben voornamelijk geinterreseerd in het apparaat als mediaspeler van films en muziek op een NAS via smb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Muziek is idd een ondergeschoven kindje. heeft wel een soort van library met coverart etc.. maar werkt imho niet heel erg goed..

Playlists heb ik nog niet kunnen vinden..

Maar persoonlijk til ik daar niet heel zwaar aan.. gaat mij puur om video content..

De harmony vraag ben ik ook heel benieuwd naar.. we zijn de Boxee remote regelmatig kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Laatst online: 11-09 13:11
Als ik even snel zoek op het Boxee Box forum (forums.boxee.tv) dan zie ik zo snel staan dat je met de Harmony de box wel uit kan zetten maar niet aan. Verder zou de bediening moeten werken.
Ik weet ook niet of er ondertussen Harmony-ab's zijn met toetsenbord maar dat kan ook nog even een punt zijn in de bediening.

/geen ervaring mee, de remote van de Box werkt voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
PaPi36 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:47:
[...]

Heb de optie...alle uitgangen gekozen. Als ik SPDIF alleen zou kiezen dan staan alleen de bovenste 2 opties aangevinkt en die zouden beide moeten kunnen. Maar ik ga vanavond eens alleen SPDIF als uitgangskanaal kiezen om te zien of dit uitmaakt en de receiver dan wel surround vanzelf herkend (zoals ik gewend ben).

Update: de instelling op enkel SPDIF gezet en prompt wordt surround wel herkend door de receiver. Dit is echter maar deels een oplossing aangezien er dan geen geluid via de HDMI wordt doorgegeven en ik ook wel eens gewoon de TV aanzet en nu dan op de boxee van instellingen moet wijzigen. Vreemd dat dit zo werkt.
Als je alle uitgangen gebruikt zal hij volgens mij alleen stereo uitzenden over alle uitgangen.
Het is dus niet mogelijk om alle uitgangen te gebruiken icm surround, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Jason X schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:39:
Als ik even snel zoek op het Boxee Box forum (forums.boxee.tv) dan zie ik zo snel staan dat je met de Harmony de box wel uit kan zetten maar niet aan. Verder zou de bediening moeten werken.
Ik weet ook niet of er ondertussen Harmony-ab's zijn met toetsenbord maar dat kan ook nog even een punt zijn in de bediening.

/geen ervaring mee, de remote van de Box werkt voldoende voor mij.
Ik gebruik het toetsenbord op de remote echt zelden, dus voor mij niet belangrijk..
Collega heeft een IR module.. ga daar wel eens mee testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het toetsenbord op de remote echt zelden, dus voor mij niet belangrijk..
Collega heeft een IR module.. ga daar wel eens mee testen
Thnx, ben heel benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Nou heb maar weer even die nieuwste beta erop gezet want de RC versie was echt bagger, en met bagger bedoel ik ook echt bagger. Hoe ze die ooit RC hebben kunnen maken, en waarop ze die hebben getest weet ik niet maar ik draai over het algeheel beta versies beter dan de RC versie. Had namelijk eerst last met de RC versie dat hij gewoon .mkv films stopte halverwege, niet verder spoelde, het geluid weg was, crashde etc etc allerlei rare dingen maar waar ik duidelijk niet de enige in was (ben) want het forum op Boxee Box staat helemaal vol met frustraties... (die ik mij volkomen kan begrijpen!)

Want kom op zijn wij nog steeds beta testers met een Boxee Box? (na een jaar dat ik hem al heb) Het lijkt er wel op... het ding heeft bij mij al vaker rare kuren gehad. Wanneer brengen ze nou eens een stabiele versie uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Net de release versie geinstalleerd (blijft jammer dat het verplicht is)
maar nu lijkt het erop dat ie geen subtitles kan downloaden? Krijg een connection failed..

kan natuurlijk aan opensubtitles liggen, maar gooi m toch maar ff in de groep :)

edit:

Vanochtend nog even getest en nu werkt het wel.. OS.org dus ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RoRoo op 03-11-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:23:
Net de release versie geinstalleerd (blijft jammer dat het verplicht is)
maar nu lijkt het erop dat ie geen subtitles kan downloaden? Krijg een connection failed..

kan natuurlijk aan opensubtitles liggen, maar gooi m toch maar ff in de groep :)

edit:

Vanochtend nog even getest en nu werkt het wel.. OS.org dus ;)
Gister kwam boxee box met een update. In de beschrijving stond dat er een complete nieuwe interface was, maar na de update zie ik geen verschil. Hebben andere wel een nieuwe interface? Hij lijkt wel sneller te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:55:

Gister kwam boxee box met een update. In de beschrijving stond dat er een complete nieuwe interface was, maar na de update zie ik geen verschil. Hebben andere wel een nieuwe interface? Hij lijkt wel sneller te reageren.
Heb geen verschil ervaren nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:29:
Ik had een vraagje voor bezitters van een Boxee box,

Na flink wat gegoogle en het doorlezen van reviews heb ik begrepen dat Televisieseries en films via 1 druk op de knop vanuit het hoofdmenu te selecteren zijn, nadat ze geindexeerd zijn. Echter is er voor muziek geen entry in het hoofdmenu;

[afbeelding]

(Apart, want de normale boxee software (voor windows/mac etc) heeft dat wel.)

Ik heb gelezen dat via het menu Files je wel bij je muziek kan, maar mijn vraag is of dit alleen een ondergeschoven kindje is, dat je n.l. door je bestanden heen kan bladeren en that's it, of dat het ook een fatsoenlijke libary functionaliteit heeft zoals XBMC, met ondersteuning voor covers en ID3 tags?

Tweede vraag, ik had al begrepen dat het mogelijk is een logitech harmony (IR) afstandsbediening te gebruiken met de boxee box i.c.m. een USB IR ontvanger die WMC compatible is, maar is het via deze combinatie ook mogelijk het apparaat aan/uit te zetten (of in en uit standby)?

Ik ben voornamelijk geinterreseerd in het apparaat als mediaspeler van films en muziek op een NAS via smb.
Kijk voor de muziek eens naar mijn music player: www.bartsidee.nl

Standaard doet boxee wel netjes indexeren etc alleen is muziek in de huidige UI beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 22:27

johanm3

Het kan altijd slechter

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd...

Als ik films verwijder uit mijn gedeelden mappen en vervolgens mijn boxee box opnieuw laat scannen, dan blijven de films in m'n libary staan. Als ik vervolgens de ( verwijderde ) film wil afspelen, doet deze het uiteraard niet. Maar zou ook graag willen dat de cover verdwijnt. Zo wordt het wel wat onoverzichtelijk.

Update over het probleem dat m'n boxee box telkens opnieuw opstart.

Ben er inmiddels achter dat het te maken heeft met het scannen. Het scannen van m'n movie folder heb ik uit gezet. Daar hij telkens uitvalt als de movie folder gescand wordt.

De folder met series kan ik wel scannen, dat geeft geen problemen.

Inmiddels heb ik reactie gehad op mijn mail naar Dlink. Ze willen graag dat ik 'm in een soort 'log mode' moet zetten, totdat de fout voorkomt, waarna ik dit naar ze toe moet sturen. Hopelijk kunnen ze het dan oplossen.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:05
Je kan op verschillende manieren content uit je library verwijderen:

shares verwijderen: setings --> file sources --> remove source en opnieuw laten scannen

alle info verwijderen: system --> settings --> advanced --> clear media info

1 item verwijderen: kies een item en krijg je het scherm met de knop play, kies identify (1 van de pictogrammen boven de knop play) en kies remove

Ik ben trouwens enkele firmwares terug gegaan en kan nu weer fatsoenlijk HD-content afspelen zonder buffering, wat een drama, zelfs wired bleef ie bufferen om de 30 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

mguzz schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:08:
Je kan op verschillende manieren content uit je library verwijderen:

shares verwijderen: setings --> file sources --> remove source en opnieuw laten scannen

alle info verwijderen: system --> settings --> advanced --> clear media info

1 item verwijderen: kies een item en krijg je het scherm met de knop play, kies identify (1 van de pictogrammen boven de knop play) en kies remove
Bedankt voor je reactie! Dat ga ik zeker proberen. Is dat probleem in ieder geval opgelost.

Nadeel is dat ik de 1e optie niet kan doen, daar ik niet m'n hele library kan scannen. Op de helft valt de box uit en begint weer bij het begin te scannen..., tot ie weer op de helft is.. and so on..

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

mwa

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:55:
[...]

Ik zie geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik mis het enorm dat je niet overal en altijd het mastervolume van de boxee box aan kunt passen. In een video hebben de up&down buttons wel die functionaliteit, maar als je bijvoorbeeld video's in de browser aan het kijken bent of in Spotify liedjes aan het afspelen bent is er geen makkelijke manier om het volume aan te passen. Iemand tips voor me, zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

Pffff, sinds gister kon m'n boxee box ineens niet meer connecten met m'n movie folder op m'n iMac.

Waarom?? Waarom blijven er steeds nieuwe rare dingen bijkomen. Het ene moment doet alles het. En ineens niet meer.

Ben benieuwd of ie het vanavond gewoon weer doet.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online
Kwam er van de week perongeluk achter dat airplay werkt op de Boxee box. Was op mijn iPhone aan het pielen en ineens zag ik een logo verschijnen, de Boxee box werd binnen het netwerk gewoon vanzelf gedetecteerd, erg vet! Werkte prima overigens.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
Kecin schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:48:
Kwam er van de week perongeluk achter dat airplay werkt op de Boxee box. Was op mijn iPhone aan het pielen en ineens zag ik een logo verschijnen, de Boxee box werd binnen het netwerk gewoon vanzelf gedetecteerd, erg vet! Werkte prima overigens.
heb je je boxeebox bedraad aangesloten of draadloos? Ik krijg het logootje maar niet in beeld, zowel niet op de iphone als op de ipad...Alleen toen ik de boxeebox voor het eerst had ingesteld, zag ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Bracha25 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:47:
[...]

heb je je boxeebox bedraad aangesloten of draadloos? Ik krijg het logootje maar niet in beeld, zowel niet op de iphone als op de ipad...Alleen toen ik de boxeebox voor het eerst had ingesteld, zag ik het wel...
Afbeeldingslocatie: http://www.xbmcfreak.nl/wp-content/uploads/2011/08/bb-airplay-01.jpg
Dit heb je aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online
Bracha25 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:47:
[...]

Via WLAN. Kreeg het te zien op mijn lockscreen (onder de tijd), iPhone moet natuurlijk wel via wifi verbonden zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
In de vorige fw versie wel. Nu zit dat er niet meer in en heet het ws "videokanaal van IOS apparaten inschakelen" en die heb ik aangevinkt...
Kecin schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:27:
[...]

Via WLAN. Kreeg het te zien op mijn lockscreen (onder de tijd), iPhone moet natuurlijk wel via wifi verbonden zijn :).
Hm als ik het op draadloos instel gaat het wel goed. Moet bedraad toch ook mogelijk zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Bracha25 op 08-11-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:01
Gister eens Spotify getest op de Boxee Box. Het geluid was echt om te huilen zo slecht! Een 64k mp3tje klinkt serieus nog beter. Ervaren jullie hetzelfde?

Daarnaast; is er een mogelijkheid om naast je series en films ook een index te creëren voor bijvoorbeeld concerten? Ik snap dat ik ze kan benaderen via de file directory, maar zie het liever wat fancier.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:18
Wie heeft er net als ik ook audio problemen?
Soms komt het geluid zwaar overstuurd uit mijn speakers..... Reboot vd Boxee lost het weer op.
Dit is sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
DJ Randall schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:02:
Wie heeft er net als ik ook audio problemen?
Soms komt het geluid zwaar overstuurd uit mijn speakers..... Reboot vd Boxee lost het weer op.
Dit is sinds de laatste update.
Heb ik een aantal keren meegemaakt bij het afspelen van internet content (Anime series). Bij opnieuw starten wil het dan wel weer goed zijn. Nog niet met content van mijn eigen netwerk meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

Nicap

Tsssk....

Slaapje schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:51:
Gister eens Spotify getest op de Boxee Box. Het geluid was echt om te huilen zo slecht! Een 64k mp3tje klinkt serieus nog beter. Ervaren jullie hetzelfde?

Daarnaast; is er een mogelijkheid om naast je series en films ook een index te creëren voor bijvoorbeeld concerten? Ik snap dat ik ze kan benaderen via de file directory, maar zie het liever wat fancier.
Hier is spotify wel goed kwa geluid. Als ik het via airplay afspeel met de ipad, dan is het wel een stuk slechter.

Wat betreft die concerten. Je kunt zelf nfo bestanden maken zodat je ook homevideo's(en ook concerten) kunt indexeren met tekst en thumbnails. Kijk anders eens op het forum van boxee zelf, http://forums.boxee.tv
Daar staat wel met welk programma je dat het makkelijkst kunt doen.

• johanm3

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik had gelezen dat je ook terug kan gaan naar een eerdere firmware. Hoe doe je dat?

Ik kan m'n box niet meer connecten met m'n iMac. Heb inmiddels een factory reset gedaan. Bij het toevoegen van bestandsbronnen heb ik elke mogelijke optie aangeklikt ( AFP, NFS, UPnP, SMB,) nergens krijg ik de mogelijkheid om bestandsbronnen toe te voegen.

Rare is dat ik helemaal niets heb veranderd. Van de 1 op de andere dag.

Hopelijk doet ie het wel weer als ik 'm terugzet in firmware.

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mguzz
  • Laatst online: 10:05
johanm3 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:59:
Ik had gelezen dat je ook terug kan gaan naar een eerdere firmware. Hoe doe je dat?

Ik kan m'n box niet meer connecten met m'n iMac. Heb inmiddels een factory reset gedaan. Bij het toevoegen van bestandsbronnen heb ik elke mogelijke optie aangeklikt ( AFP, NFS, UPnP, SMB,) nergens krijg ik de mogelijkheid om bestandsbronnen toe te voegen.

Rare is dat ik helemaal niets heb veranderd. Van de 1 op de andere dag.

Hopelijk doet ie het wel weer als ik 'm terugzet in firmware.
Link to all major releases and how to install them

http://forums.boxee.tv/showthread.php?p=206031#post206031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

Sinds een aantal weken zie ik op het home screen geen temperatuur meer, alleen maar een 'graden' icoon zonder getal(len) er voor.

Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben of ben ik de enige?

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:13
Pronk schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:05:
Sinds een aantal weken zie ik op het home screen geen temperatuur meer, alleen maar een 'graden' icoon zonder getal(len) er voor.

Heb ik ook, is volgens mij begonnen na de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:29

Viel mij ook op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:26

Pronk

Koffie?

Ah, het is in ieder geval goed om te weten dat ik niet de enige ben.

Dan ga ik er maar vanuit dat het een probleem is dat middels een nieuwe firmware update opgelost wordt.

Ja lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

mwa

Hetzelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
kan je vanaf je pc streamen als je pc uit is?
of moet je pc ook aan zijn om bestanden te kunnen afspelen op de boxee via het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
ethereal81 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:32:
Hebben er meer mensen last van dat ondertitels na een paar milliseconden alweer verdwijnen? Gebeurt niet bij alle bestanden, maar het is wel ernstig irritant... Is eigenlijk pas sinds een poosje! (BB heeft twee maand bij mijn schoonouders gestaan vanwege onze verbouwing, geen idee wat er dus aan updates is binnengekomen en welke update dit eventueel heeft veroorzaakt!)

*Edit: Lijkt alleen bij .iso bestanden voor te komen. Vreemd.
Weer een update: Het ligt er blijkbaar aan dat de subtitles in PGS formaat zijn, hier kan de BB nog niet echt mee overweg.. Hopelijk wordt dit snel opgelost, begint vrij irritant te worden. Hoop tevens dat ze snel de BB eens compatible maken met serie-DVD's.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Martin740 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:28:
kan je vanaf je pc streamen als je pc uit is?
of moet je pc ook aan zijn om bestanden te kunnen afspelen op de boxee via het netwerk?
Ik kijk ook altijd naar m'n tv terwijl ie uitstaat.. geen probleem.. heel mooi zwart beeld :+

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52

same here, waarsch kapotgegaan bij de laatste firmware....

• Martin740
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
what to get? De DLink Boxee Box of de Popcorn Hour A300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoo23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 16:00
Sinds kort heb ik ook een boxee box. Hartstikke leuk ding. Heb ook de applicaties van bartsidee.nl gedownload. Nu lukt het mij alleen niet om een programma van RTL gemist te kijken. Heeft iemand dezelfde ervaring met RTL gemist? Of heeft iemand misschien een tip om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Is de boxee in staat op FullHD SBS (SideBySide) en Full 3d mkv's te kijken? Mijn appletv trekt dat helemaal niet dus ik zoek een vervanger ervoor :) ik hoor twijfelachtige verhalen erover en ik zou graag feedback van de tweakers willen :)

[ Voor 26% gewijzigd door donald_dick op 26-11-2011 22:25 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Martin740 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:10:
what to get? De DLink Boxee Box of de Popcorn Hour A300?
We verwachten op GoT dat je dat zelf kan beslissen. Lees even Het algemeen beleid door, zodat je weet wat we hier qua eigen inzet van je verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00t
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-04 09:42
Timoo23 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:00:
Sinds kort heb ik ook een boxee box. Hartstikke leuk ding. Heb ook de applicaties van bartsidee.nl gedownload. Nu lukt het mij alleen niet om een programma van RTL gemist te kijken. Heeft iemand dezelfde ervaring met RTL gemist? Of heeft iemand misschien een tip om dit te verhelpen?
Ik ervaar hetzelfde probleem als jij schetst, ik heb het vermoeden dat dit komt omdat ik (nog) geen donatie gedaan heb... Zou het wel graag werkend willen hebben, UZG werkt namelijk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0SC4R
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste Tweakers, hulp gevraagd!

Ik heb deze week een Onkyo TX-509 receiver gekocht. Deze wil ik digitaal aan mijn Boxee Box aansluiten, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb een digitale optische kabel gekocht en die aangesloten op de optische uitgang van mijn receiver, en mijn Boxee Box is via HDMI aangesloten op mijn pc. Als ik de box op Digitaal S/PDIF zet in de instelling, krijg ik helemaal geen geluid. Toen wilde ik het maar via HDMI proberen en heb de HDMI kabel uit de tv in de receiver (BD/DVD) gestopt, en met een andere HDMI kabel de receiver via HDMI OUT aan de tv gesloten. Dit geef echter geen beeld én geen geluid.
Het valt me bovendien op dat de receiver in de eerste situatie helemaal geen digitaal signaal herkent. Als ik de Boxee Box aansluit met mijn optische kabel, blijft de receiver analog aangeven in beeld. Volgens mij doe ik iets compleet verkeerd, hoop dat iemand mij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

0SC4R schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:22:
Beste Tweakers, hulp gevraagd!

Ik heb deze week een Onkyo TX-509 receiver gekocht. Deze wil ik digitaal aan mijn Boxee Box aansluiten, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb een digitale optische kabel gekocht en die aangesloten op de optische uitgang van mijn receiver, en mijn Boxee Box is via HDMI aangesloten op mijn pc. Als ik de box op Digitaal S/PDIF zet in de instelling, krijg ik helemaal geen geluid. Toen wilde ik het maar via HDMI proberen en heb de HDMI kabel uit de tv in de receiver (BD/DVD) gestopt, en met een andere HDMI kabel de receiver via HDMI OUT aan de tv gesloten. Dit geef echter geen beeld én geen geluid.
Het valt me bovendien op dat de receiver in de eerste situatie helemaal geen digitaal signaal herkent. Als ik de Boxee Box aansluit met mijn optische kabel, blijft de receiver analog aangeven in beeld. Volgens mij doe ik iets compleet verkeerd, hoop dat iemand mij kan helpen...
Klinkt misschien stom maar je receiver op goeie in- en uitgang zetten?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Enkele vraagjes waar ik 1-2-3 het antwoord niet op kan vinden:

- automatisch library cleanup? (orphan removal)
M'n gedownloade films en tvshows staan in principe vrij "tijdelijk" op m'n network share. Wat ik wil is dat nieuwe content automatisch gevonden wordt, maar als ik iets verwijder of verplaats zou het erg fijn zijn als dit automatisch geregeld wordt in de libary.
Bij Plex kan het in de mediamanager door een vinkje ergens te zetten, bij XMBC kan het handmatig (library opschonen ofzoiets in het settings->video menu), hoe werkt dit bij Boxee?

- m'n video stuff is een mix van pal, ntsc, 24fps mkv spul, van alles wat. Gaat dit allemaal out-of-the box goed? Met Plex bijvoorbeeld heb ik niet zonder in de settings te klooien een Bob de Bouwer ISO afspelen en daarna een hollywood 24fps mkv.

- photo-browser
Het pijnpunt van vele mediaplayers... de photobrowser. Ik begrijp dat deze een jaar geleden nog erg basic was:
I can't select an image without starting the slideshow.
I can't manually advance during slideshows.
Slideshow options are very limited.
I can't sort photos by import date, name, size, etc
The list goes on and on.
Is het ondertussen verbetert? Kan ie ook filmpjes afspelen in de foto-browse mode? (Ik doel op filmpjes uit een digicam die tussen de foto's staan)

[ Voor 47% gewijzigd door catchingfire op 30-11-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
catchingfire schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:29:
Enkele vraagjes waar ik 1-2-3 het antwoord niet op kan vinden:

- automatisch library cleanup? (orphan removal)
M'n gedownloade films en tvshows staan in principe vrij "tijdelijk" op m'n network share. Wat ik wil is dat nieuwe content automatisch gevonden wordt, maar als ik iets verwijder of verplaats zou het erg fijn zijn als dit automatisch geregeld wordt in de libary.
Bij Plex kan het in de mediamanager door een vinkje ergens te zetten, bij XMBC kan het handmatig (library opschonen ofzoiets in het settings->video menu), hoe werkt dit bij Boxee?

Niet

- m'n video stuff is een mix van pal, ntsc, 24fps mkv spul, van alles wat. Gaat dit allemaal out-of-the box goed? Met Plex bijvoorbeeld heb ik niet zonder in de settings te klooien een Bob de Bouwer ISO afspelen en daarna een hollywood 24fps mkv.

Heb geen problemen met verschillende bestanden, maar goed dat ligt natuurlijk aan wat je allemaal kijkt

- photo-browser
Het pijnpunt van vele mediaplayers... de photobrowser. Ik begrijp dat deze een jaar geleden nog erg basic was:

Geen idee, gebruik ik niet
[...]

Is het ondertussen verbetert? Kan ie ook filmpjes afspelen in de foto-browse mode? (Ik doel op filmpjes uit een digicam die tussen de foto's staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Dat klinkt allemaal wel veelbelovend dan. Geen library-cleanup mogelijkheid?
Niemand die kinderen heeft en tussen de teletubbies en bob de bouwer DVD's zelf ook nog wat Hollywood spul kijkt?
Ook niemand die van de foto-browser gebruik maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

catchingfire schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:56:
Niemand die kinderen heeft en tussen de teletubbies en bob de bouwer DVD's zelf ook nog wat Hollywood spul kijkt?
Yeps, maar daar hebben ze de mogelijkheid voor dat je genres kan gebruiken. Of beter nog: Andere user gebruiken voor de kids..

Zet je die als default en log jij apart in met je Hollywood account in.

Mijn kinderen mogen het nog niet zelf aanzetten.. zodra dat wel mag zijn ze oud genoeg om de films te kijken die in de library staan.. ;)

Foto's kijk ik niet op de tv.. heel sporadisch wil ik wel voor de lol iets aanzetten.. maar niet specifiek

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoo op 02-12-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robster19
  • Laatst online: 27-08 09:55
donald_dick schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:17:
Is de boxee in staat op FullHD SBS (SideBySide) en Full 3d mkv's te kijken? Mijn appletv trekt dat helemaal niet dus ik zoek een vervanger ervoor :) ik hoor twijfelachtige verhalen erover en ik zou graag feedback van de tweakers willen :)
Ik heb gisteren drie films gecontroleerd in 3d.
1 blueray SBS rip en 2 x264 3d SBS films.
Het zag er prachtig uit in combinatie met een philips tv. en usb hdd :9

Tweede boxee voor mijn ouders deze week besteld bij amazon.de voor 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:32
Ik lees wel heel veel over brakke wireless van de boxee box alleen deze reviews zijn meestal 2 maanden oud of ouder. Is dat inmiddels opgelost? of heb je nog steeds een ext hd nodig om zonder buffering tussendoor een film te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online
hellfighter87 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:03:
Ik lees wel heel veel over brakke wireless van de boxee box alleen deze reviews zijn meestal 2 maanden oud of ouder. Is dat inmiddels opgelost? of heb je nog steeds een ext hd nodig om zonder buffering tussendoor een film te kijken?
Kijk hier gewoon full hd ovetr wlan hoor, nog geen problemen gehad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Zal ook met name van je woonsituatie afhangen. Ik woon in een appartementencomplex met minimaal 7 wifirouters om me heen, als de helft dan ook nog magnetrons, dect-telefoons en andere storingsbronnen hebben staan, dan wordt het lastig om een goed signaal voor HD-streaming op te bouwen en te behouden.

95% van de tijd gaat het goed, maar soms is het ook gewoon een drama. Bedraad is er geen enkel probleem. En woon je in een huis met weinig anderen om je heen, dan zul je waarschijnlijk ook minder problemen tegenkomen. Heeft denk ik minder met de Boxee te maken en meer met wifi zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
catchingfire schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:56:
Er is een library-cleanup mogelijkheid, maar die opdracht kun je alleen handmatig opgeven (zit ergens bij settings). Mijn ervaring is wel dat dezer dagen een cleanup niet echt nodig is. Ik plaats geregeld nieuwe films en verwijder oude, en de dagelijkse standaardscan (die doet ie wel automatisch) is dan afdoende om de bibliotheek up-to-date te houden.

Als het je alleen te doen is om wat je kinderen wel en niet kunnen zien, is het aanmaken van 2 accounts inderdaad de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 09:53
Toch ook maar de Boxee Box besteld bij Amazon.de. Voor 139,- is de beslissing een stuk eenvoudiger. Ik zal melden of de foto-browser fijn werkt zodra ik deze getest heb, dat vind ik namelijk ook wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Even een kort vraagje, is er ook een mogelijkheid om net zoals bij xbmc ondertiteling te downloaden voor tv series via bierdopje?

Aangezien de Boxee Box nu nog maar 140 euro is, is dit toch een goede optie voor mijn ouders denk ik ipv een HTPC met XBMC. Scheelt toch al gauw een kleine 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Ja, ook vanuit Boxee kun je ondertitels downloaden. Dit kan vanuit de standaard speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

Nicap

Tsssk....

drvinnie schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:47:
Ja, ook vanuit Boxee kun je ondertitels downloaden. Dit kan vanuit de standaard speler.
Alleen niet van bierdopje, maar van opensubtitles.org als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Automatisch idd via bovengenoemde bron. Als ze daar onverhoopt niet te vinden zouden zijn, kan je ze handmatig via bierdopje downloaden en in de map erbij plaatsen, dan pakt de Boxee ze vanaf daar zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
drvinnie schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:08:
Toch ook maar de Boxee Box besteld bij Amazon.de. Voor 139,- is de beslissing een stuk eenvoudiger. Ik zal melden of de foto-browser fijn werkt zodra ik deze getest heb, dat vind ik namelijk ook wel belangrijk.
Ik zie hem niet staan voor 139? was het een aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hij is weer duurder geworden...nu is hij weer 167 euro. Vorige week was hij 139 euro...de prijzen variëren nogal eens bij Amazon. Wel inclusief verzending...dat dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4dy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09-2023
Mede-Tweakers,

ik ben er zwaar over aan het nadenken om een Boxee Box te kopen, maar ben nog niet compleet overtuigd.
Ik ben momenteel al ruim een jaar in het bezit van een Popcorn Hout A-200. Het werkt perfect, maar ben toch op zoek naar een iets mediaplayer die vooral qua UI wat beter is uitgewerkt. XBMC zou natuurlijk het beste zijn, maar ben niet van plan om voor 400 euro een HTPC te bouwen of om te wachten op de Apple TV 3. Vandaar dat de Boxee mij opviel: op het eerste gezicht ziet de UI er erg indrukwekkend uit. En het feit dat het allemaal wat dynamischer is dan de PCH (automatisch subtitles downloaden, automatisch de library van coverart voorzien etc.), maakt het dat ik op het punt stond om de box te kopen. Echter: ik heb nog een aantal vragen, waarvan ik het antwoord niet kon vinden:

-Hoeveel controle is er over de subtitles? Is het mogelijk de subtitles te vervroegen en/of te verlaten?
-Werkt het navigeren vloeiend? Dus weinig vertragingen?
-Misschien een open deur, maar ik neem dat er meerdere networkshares gekoppeld kunnen worden aan de library (iets wat ik miste bij de jukebox van de PCH)?
-Hoe zit het met het selecteren van films? Kan ik bijvoorbeeld sorteren op letter/genre/wel gezien/niet gezien etc.?
-Zijn er "themes beschikbaar"?
-Het updaten van de library met coverart. Duurt de scan altijd even lang? Of slaat de scan de mappen over die al eerder gescand zijn?
-Hoe zit het met de sociale aspecten? Is dit storend als je het voornamelijk voor het afspelen van films gebruikt? En dus minder geeft om de applicaties en online media?
-Ik lees in dit topic namelijk voornamelijk bugs en dergelijke. Valt dit in de praktijk over het algemeen mee t.o.v. de goede punten?

Voor degene die mijn vragen willen beantwoorden, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Sh4dy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:53:

-Hoeveel controle is er over de subtitles? Is het mogelijk de subtitles te vervroegen en/of te verlaten?
Dit weet ik zo niet even uit mijn hoofd. Maar kan het niet, is het met een progje op je pc zo gedaan.

Yep!

-Misschien een open deur, maar ik neem dat er meerdere networkshares gekoppeld kunnen worden aan de library (iets wat ik miste bij de jukebox van de PCH)?
Ja inderdaad.

-Hoe zit het met het selecteren van films? Kan ik bijvoorbeeld sorteren op letter/genre/wel gezien/niet gezien etc.?
Je kan ordenen op nieuw toegevoegd en naam. Boxee box markeert de films automatisch als gezien maar dit kan ook handmatig.

Nee, helaas. Ook kan je geen achtergrond ofzo instellen. Vind het persoonlijk niet erg. Huidige "thema" is duidelijk en mooi weergegeven.

-Het updaten van de library met coverart. Duurt de scan altijd even lang? Of slaat de scan de mappen over die al eerder gescand zijn?
Korter, hij kijkt natuurlijk wel naar alle mappen maar ziet wel dat een film al geïdentificeerd is.

-Hoe zit het met de sociale aspecten? Is dit storend als je het voornamelijk voor het afspelen van films gebruikt? En dus minder geeft om de applicaties en online media?
Je bedoelt Facebook en Apps? Ik gebruik zelf de box vooral voor films en het is zeker niet storend. Om de "sociale aspecten" te zien moet je ze toch selecteren. Vind zelf de optie "Friends" wel leuk omdat ik daar alle filmjes van Facebook direct kan bekijken. Ook zul je merken dat er hele mooie apps zijn.

-Ik lees in dit topic namelijk voornamelijk bugs en dergelijke. Valt dit in de praktijk over het algemeen mee t.o.v. de goede punten?
Mensen roepen nu eenmaal vaker "ik heb een bug!" dan wanneer alles perfect werkt. Natuurlijk heb ik wel eens een keer een vastloper, maar dit gebeurd maar heel zelden. Daarnaast heb ik nog nooit een video bestand gehad die niet afspeelde. Ook de meeste Apps vind ik leuk en goed werken. Ik ben meer dan tevreden. Zeker als je het vergelijkt met mijn oude HDX1000 (popcorn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:32
Sh4dy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:53:
Mede-Tweakers,

ik ben er zwaar over aan het nadenken om een Boxee Box te kopen, maar ben nog niet compleet overtuigd.
Ik ben momenteel al ruim een jaar in het bezit van een Popcorn Hout A-200. Het werkt perfect, maar ben toch op zoek naar een iets mediaplayer die vooral qua UI wat beter is uitgewerkt. XBMC zou natuurlijk het beste zijn, maar ben niet van plan om voor 400 euro een HTPC te bouwen of om te wachten op de Apple TV 3. Vandaar dat de Boxee mij opviel: op het eerste gezicht ziet de UI er erg indrukwekkend uit. En het feit dat het allemaal wat dynamischer is dan de PCH (automatisch subtitles downloaden, automatisch de library van coverart voorzien etc.), maakt het dat ik op het punt stond om de box te kopen. Echter: ik heb nog een aantal vragen, waarvan ik het antwoord niet kon vinden:

Ja, dat kan

Bij mij vloeiend. Alleen direct na het opstarten kan de UI soms ietwat traag zijn.

Ja dat kan. Je kunt ook per netwerkshare scannen etc.

Je kunt alfabetisch en recent toegevoegd sorteren. Apart kun je aangeven of je een film later wilt zien en dit snel terug zien. Je kunt hierop niet sorteren in de library. Sorteren op genre of filmscore kan niet (althans ik heb het niet ontdekt :))

Geen idee

Kun je instellen. Eerste keer duurt wat langer, daarna scant de boxee op de achtergrond. Mijn library is vrijwel altijd up to date.

Totaal niet. De integratie met social media zit onder een aparte optie die je niet lastig valt als je meer met afspelen bezig bent.

Naar mijn ervaring wel. Ergste wat me is overkomen is dat in sommige gevallen de ondertiteling te kort zichtbaar is. Wacht nog op een firmware update die dit moet oplossen. Kom echter zeer sporadisch voor. Voor mij dus een minor punt.

Voor degene die mijn vragen willen beantwoorden, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4dy
Goed, duidelijk antwoord op mijn vragen. Bedankt!
Hoewel het mij toch enigszins verbaast/tegenvalt dat er niet gesorteerd kan worden op films die je nog moet zien. Voor mij toch een belangrijk punt eigenlijk.
Al om al ben ik toch overtuigd en is het toch weer een stap verder dan de PCH (die praktisch gezien perfect werkt, maar visueel gezien een drama is). Ondertussen blijf ik hopen dat er in de nabije toekomst een XBMC-poort komt, maar in de tussentijd blijft Boxee een mooi alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:53

m0nk

16-09-2003 15.15

Van de week ook maar overstag gegaan en mijn PlayonHD Mini ingeruild voor een Boxeebox. Man, wat een gaaf apparaatje is dat zeg. Vooral de iOS support. Airplay is helemaal geweldig. Zet vaak youtube filmpjes aan voor mijn zoontje op mijn ipad. Nu stream ik ze naar mijn Boxeebox via mijn iPhone. Enige wat ik nog wel graag zou willen zien is dat er wat meer aan te passen is aan het home screen. En dan voornamelijk de recommended video's. Zou wel leuk zijn om daar unwatched series oid te zien.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
Vandaag m'n Box binnen gekregen. Hij is nog kleiner dan ik had verwacht (wat een schatje!) Ik vind de foto-browser erg prettig werken, en ook dat je gewoon je kaartje in de box kunt prikken. Hiervoor keek ik namelijk fotos met mijn PS3 en dan moest ik naar boven rennen om in de PC te prikken.

Ik moet er nog wel aan wennen dat er zoveel niet geschikt voor Nederland is, en de interface in eerste instantie juist op al die online-meuk focust. Ik heb ook nog niet kunnen vinden of ik het hoofdscherm van Boxee ook kan aanpassen met favo apps. Interface werkt verder erg fijn en vlot. Ik heb ook een Android app gevonden, Boxee Thumb, waarmee je door alle menu's heen kunt swipen.

Sommige apps zijn heel mooi, youtube vind ik bijvoorbeeld erg goed werken. Navi-X ben ik denk ik te dom voor ofzo, daar heb ik nog nooit iets aan de praat gekregen en zo ook nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede tweakers. Ik heb Boxee box met HDMI aangesloten op me reciever een onkyo TX-NR606 de onkyo is via HDMI verbonden met me tv. Alles werkt DTS geluid etc komt netjes over mijn onkyo over de speakers. Alleen het beeld van Boxee box blijft 720p de onkyo schaalt wel op naar 1080 maar ik wil dat mijn bron de Boxee box al zelf uitzend op 1080. In de settings kan ik dit aangeven maar hij onthoud het niet. Hebben jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:13
drvinnie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:01:
Vandaag m'n Box binnen gekregen. Hij is nog kleiner dan ik had verwacht (wat een schatje!) Ik vind de foto-browser erg prettig werken, en ook dat je gewoon je kaartje in de box kunt prikken. Hiervoor keek ik namelijk fotos met mijn PS3 en dan moest ik naar boven rennen om in de PC te prikken.

Ik moet er nog wel aan wennen dat er zoveel niet geschikt voor Nederland is, en de interface in eerste instantie juist op al die online-meuk focust. Ik heb ook nog niet kunnen vinden of ik het hoofdscherm van Boxee ook kan aanpassen met favo apps. Interface werkt verder erg fijn en vlot. Ik heb ook een Android app gevonden, Boxee Thumb, waarmee je door alle menu's heen kunt swipen.

Sommige apps zijn heel mooi, youtube vind ik bijvoorbeeld erg goed werken. Navi-X ben ik denk ik te dom voor ofzo, daar heb ik nog nooit iets aan de praat gekregen en zo ook nu niet.
Je kan ik de instellingen veranderen dat je voornamelijk locale content wilt bekijken en geen online content. Die optie krijg je normaal gesproken bij het opstarten van de Boxee als hij net nieuw is. In de library staan dan al jou fims die je locaal hebt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:29
Sh4dy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:31:
Goed, duidelijk antwoord op mijn vragen. Bedankt!
Hoewel het mij toch enigszins verbaast/tegenvalt dat er niet gesorteerd kan worden op films die je nog moet zien. Voor mij toch een belangrijk punt eigenlijk.
Al om al ben ik toch overtuigd en is het toch weer een stap verder dan de PCH (die praktisch gezien perfect werkt, maar visueel gezien een drama is). Ondertussen blijf ik hopen dat er in de nabije toekomst een XBMC-poort komt, maar in de tussentijd blijft Boxee een mooi alternatief.
Volgens mij is het wel mogelijk om alleen unwatched films te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:06
Heb er al een tijdje last van, maar kan ik shows soort van handmatig wijzigen?
Heb op mn HDD een hoop mapjes met de naam van de TV show en in die mappen naam van show met seizoen X er achter en daarin de eps. Bij bijna alles gaat dit gewoon prima, behalve bij Top Gear.
Boxee Box ziet de helft van de episodes als Top Gear USA (zijn gewoon Top Gear, UK, episodes) en de andere helft deelt ie op in Top Gear en Top Gear (geen idee waarom). Hoe kan ik er voor zorgen dat gewoon alles onder Top Gear komt de staan?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de Boxee Box reeds een half jaar aangesloten, en merk dat nu ik vanaf mijn NAS bestanden stream, soms een snelle flikker zie in het beeld, dan knippert het beeld een milliseconde op zwart. Omdat dat zo eens in de 15 minuten voorkomt is dat vrij irritant, nu vraag ik mij af of meerdere mensen dit hebben ervaren.

Ook bij films direct van de HD met USB op de Boxee Box aangesloten doet hij dit..

Ook doet de afstandsbediening nu een tijdje het niet meer, pairen werkt ook niet. Een volledige reset heb ik nog niet geprobeerd, wel het batterijtje vervangen, maar dit bleek het probleem niet te zijn.

Ook bestanden +30GB speelt hij niet af zonder continu te hangen bij het bufferen, en die +30GB films vind ik juist het mooist uitkomen op de tv.

Ik heb een NAS van QNAP, een Cisco 3000 router en als tv een 58PFL9956H/12 van Philips.
De tv is het probleem niet, die is nagekeken.

Herkent iemand de problemen, en zijn er oplossingen? Of moet ik gewoon op zoek naar een andere Mediaplayer... maar welke dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4dy
Ik heb de Boxee vanmiddag binnen gehad. Ik heb er nog niet heel veel mee kunnen spelen, maar ik las elders op dit forum dat je tijdens de installatie de vraag krijgt of je de Boxee voornamelijk voor local media gebruikt of voor online media. Die vraag heb ik dus niet gehad. Om nu bij mijn lokale media (op mijn NAS) te komen moet ik eerst naar files in het hoofdmenu en dan minn gesharede map aanklikken. Kan ik deze mappen (shared movies en shared tv-series) direct vanuit het hoofdmenu benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Sh4dy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:08:
Ik heb de Boxee vanmiddag binnen gehad. Ik heb er nog niet heel veel mee kunnen spelen, maar ik las elders op dit forum dat je tijdens de installatie de vraag krijgt of je de Boxee voornamelijk voor local media gebruikt of voor online media. Die vraag heb ik dus niet gehad. Om nu bij mijn lokale media (op mijn NAS) te komen moet ik eerst naar files in het hoofdmenu en dan minn gesharede map aanklikken. Kan ik deze mappen (shared movies en shared tv-series) direct vanuit het hoofdmenu benaderen?
Als media source toevoegen in de instellingen. Dan zie je ze als het goed is (nadat het scannen helemaal voltooid is) onder shows en movies terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40

BCC

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 20:15:
Ook doet de afstandsbediening nu een tijdje het niet meer, pairen werkt ook niet. Een volledige reset heb ik nog niet geprobeerd, wel het batterijtje vervangen, maar dit bleek het probleem niet te zijn.
Dit is een bekend probleem stekker uit de boxeebox, 10 seconden wachten en dan moet hij weer werken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4dy
SaURoN schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 22:16:
[...]

Als media source toevoegen in de instellingen. Dan zie je ze als het goed is (nadat het scannen helemaal voltooid is) onder shows en movies terug :)
Jep, hij doet. Thanks.
Na het drie dagen geprobeerd te hebben, ben ik redelijk tevreden met de Boxee, hoewel ik stiekem gehoopt had op wat meer mogelijkheden met betrekking tot de UI (themes, filminformatie ziet er matig uit) en de indexering van films en shows (keuze uit meerdere jukeboxen, mogelijkheid tot "uitzoomen" in een box, snelkoppelingen aanmaken in het hoofdmenu enz.).
Wat ik overigens apart vind is dat ik in het hoofdmenu niet direct naar mijn foto's of muziek kan gaan, zoals in:

YouTube: Video Demo of Boxee Box Software

Ik neem aan dat dit een oudere firmware is? Als dat het geval is vind ik dat ze een behoorlijke stap achteruit zijn gegaan met de nieuwe firmware. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad een oudere firmware is? Zoja, dan neem ik aan dat het mogelijk is om de Boxee-software te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Sh4dy schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:02:
[...]

Jep, hij doet. Thanks.
Na het drie dagen geprobeerd te hebben, ben ik redelijk tevreden met de Boxee, hoewel ik stiekem gehoopt had op wat meer mogelijkheden met betrekking tot de UI (themes, filminformatie ziet er matig uit) en de indexering van films en shows (keuze uit meerdere jukeboxen, mogelijkheid tot "uitzoomen" in een box, snelkoppelingen aanmaken in het hoofdmenu enz.).
Wat ik overigens apart vind is dat ik in het hoofdmenu niet direct naar mijn foto's of muziek kan gaan, zoals in:

YouTube: Video Demo of Boxee Box Software

Ik neem aan dat dit een oudere firmware is? Als dat het geval is vind ik dat ze een behoorlijke stap achteruit zijn gegaan met de nieuwe firmware. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad een oudere firmware is? Zoja, dan neem ik aan dat het mogelijk is om de Boxee-software te downgraden?
Jup dat is de oude firmware. Het is wel mogelijk om te downgraden, echter zodra hij weer een nieuwe versie online ziet gaat hij die downloaden en installeren.

Dat kan je alleen voorkomen door in je firewall : boxen.iso te blokkeren :(
Pagina: 1 ... 18 ... 38 Laatste