Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Bart was dit al bekend of doe ik iets verkeerd?
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Wat betreft de RTL gemist. Volgens mij hebben ze iets op de website veranderd.
Zie:Frostie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:11:
RTL Gemist en SBS Gemist werken bij mij allebei niet meer? SBS maakt me minder uit maar RTL mis ik wel... :-)
Bart was dit al bekend of doe ik iets verkeerd?
http://www.bartsidee.nl/2011/02/rtl-gemist-3/
Sbs zou het gewoon moeten doen, net nog getest. Wat voor problemen ondervind je precies? Is het in de sbs app of in BartsideeTV
Jammer van RTL Gemist, was echt super om in Boxee programma's te kunnen kijken...bartsidee schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:55:
[...]
Zie:
http://www.bartsidee.nl/2011/02/rtl-gemist-3/
Sbs zou het gewoon moeten doen, net nog getest. Wat voor problemen ondervind je precies? Is het in de sbs app of in BartsideeTV
SBS doet het nu wel weer... dat zal dan wel een lokaal probleem zijn geweest :-)
[ Voor 28% gewijzigd door Frostie op 20-02-2011 14:45 ]
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Verwijderd
Alles is bedraad...BCC schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:46:
Zoiets zou ik ook denken, daarom ook mijn vraag of je het via WLAN doet. Als hij net teveel pakketjes kwijt raakt in een complexe scene, dan zou hij er ook zo maar eens mee kunnen stoppen natuurlijk. Heb je hem bedraad of via draadloos aangesloten?
Al even zitten spelen met Boxee op de laptop. Scraping en zo is allemaal wel leuk, maar ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat als mijn dochtertje een filmpje wil zien, ze door al mijn horrorfilmhoesjes heen moet scrollen.
Dus op de PC in Boxee al meerdere accounts aangemaakt zodat je verschillende shares kan gebruiken en dus alleen de films van die gebruiker te zien krijgt. Dat werkt goed.
Is er dan een mogelijkheid om de BB standaard op te laten starten in het inlogscherm?
Of zit ik weer onmogelijk moeilijk te doen?
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Maar een creatievere oplossing dan verschillende accounts kon ik in ieder geval niet bedenken...
Ik ga hem toch maar alvast bestellen, die BB... Maak ik mijn vader wel slachtoffer voor die PopCornHour....
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Mooi idee Bart :-) Ik zag dat rockboxee.com ook met een alternatief bezig is maar dat werkt zeker niet op de box... Hoop dat ze snel met een native app komen zou echt zeer welkom zijn nl.bartsidee schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:43:
Voor de geinteresseerden, hier een tutorial hoe je spotify over boxee kan laten streamen. Geen native app, maar in iedergeval een begin.
Verwijderd
ik koop binnenkort een boxee en een nasje (lacie network space 2). Nasje zit met een kabel aan de G router.. Boxee zit 10 meter van de router af en is met wifi verbonden.
Vraag: Kan ik mijn 720p series en movies fatsoenlijk bekijken? Of zal ik een N router moeten komen of zelfs aan het draad moeten?
[ Voor 28% gewijzigd door bloodlynx op 22-02-2011 20:01 ]
Verwijderd
Een 720p tv serie is iets van ~400 kb/s. In theorie moet dat natuurlijk makkelijk gaan met een g-router. Alleen was ik benieuwd naar de praktische resultaten.bloodlynx schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:59:
Mijn router staat erg ver van de boxee box af en hij is ongeveer al 2 jaar oud, en via pc naar draadloos met 100mbits poorten haal ik ongeveer upload snelheid van 4 tot 4,5 mb's en dat is met wifi n dus ik vraag me af of het genoeg is maar ik denk het wel mits niet extreem grote bestanden zijn.
dus gok met de BoxeeBox specs dat dit vele malen beter gaat
[ Voor 18% gewijzigd door RoRoo op 23-02-2011 11:54 ]
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
1. Als ik mijn films van een NAS stream, zie ik dan ook de covers en de info in het menu over de film? of is dit alleen als je het vanaf een externe hdd doet?
2. Ik had boxee gedownload voor de pc maar kon niet vinden hoe ik een playlist moest maken van mijn muziek. Kan dit wel op de bb?
1. Ja bij het toevoegen van de source kan je aangeven of het video/films betreft. Het maakt niet uit waar deze bestanden staan, netwerk of hdd. Alles wordt netjes geindexeerd met info.shivo13 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:32:
Ik ben van plan om een bb te gaan kopen maar had nog een paar vragen:
1. Als ik mijn films van een NAS stream, zie ik dan ook de covers en de info in het menu over de film? of is dit alleen als je het vanaf een externe hdd doet?
2. Ik had boxee gedownload voor de pc maar kon niet vinden hoe ik een playlist moest maken van mijn muziek. Kan dit wel op de bb?
2. De audio player van boxee is nog niet zo uitgebreid. Je kan niet vanuit boxee playlists aanmaken. Volgens mij worden externe playlist bestanden wel gewoon geaccepteerd.(nooit geprobeerd)
alvast bedankt voor de info bart
Erg enthousiast over de Boxee. Jammer van de beperkte muziek speler, daar zal hopelijk binnenkort wat verbetering in gaan plaatsvinden.
Vraag in verband met de applicatie van Bartsidee;
Ik moet de modules steeds weer opnieuw activeren. Ze blijven om de een of andere reden niet actief. Voor zover ik weet draai ik van alle software de laatste versie.
Ergens heb ik het idee dat ik nog iets over het hoofd zie. Heb wel deze hele thread gescand.
Bij voorbaat dank.
[ Voor 0% gewijzigd door no113 op 24-02-2011 09:44 . Reden: Spelfout ]
Mocht het de boxee box betreffen dan kan een oplossing zijn een complete factory reset te doen. Ik heb een gebruiker die daarmee de problemen opgelost zag.
Er zijn wat remotes voor android beschikbaar, maar nog geen enkele die zo mooi werkt als de official XBMC remote op XBMC met alle functionaliteit. Is er al iets dergelijks beschikbaar of is dit niet te maken?
Boxee heeft tot vooralsnog de webclient eruit gegooid die communicatie in die uitgebreide zin mogelijkmaakt. Ik geloof dat ze wel in samenwerking met develepor bezig waren met een impressive ipad app, dus misschien dat daar nog wel verandering in gaat komen. Zie ook hierGlazz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:31:
Wat een apparaat! Sinds eerste lichting in nederland groot fan, ik zit alleen met 1 vraag:
Er zijn wat remotes voor android beschikbaar, maar nog geen enkele die zo mooi werkt als de official XBMC remote op XBMC met alle functionaliteit. Is er al iets dergelijks beschikbaar of is dit niet te maken?
Verwijderd
Lang getwijfeld tussen zelf bouwen van een HTPC, Boxee Box en wachten op Xtreamer Ultra, Iomega Tv.
- HTPC was een goede optie, maar om daar een OS op te zetten en dan nog een dure afstandsbediening bij te kopen.
- Xtreamer Ultra, zelfde verhaal met afstandsbediening en ik las een hele hoop slechte verhalen over Xtreamer.
- Iomega TV is praktisch hetzelfde apparaat. Duurder maar mogelijk tot 3,5 inch. Heb ik niet nodig bij mijn Freenas!
Ik heb de dlink boxee box sinds vannochtend en heb al heel wat zitten rondlezen maar begrijp niet helemaal de verschillen tussen de boxee software en de beperkingen op de dlink boxee box.
Kan ik zelf geen scripts ergens plaatsen op de dlink boxee box?
- master_viper
- Registratie: November 2001
- Laatst online: 10-09 12:35
Attack Of The Bunnies!!!
:strip_icc():strip_exif()/u/40238/crop5db00a1c08c01_cropped.jpeg?f=community)
-= Very annoying forum person =-
Boxee werkt niet met scripts maar met repositories. Plugins voor xbmc zijn meestal niet direct compatible met boxee. Voor uzg gemist kijk even op bartsidee.nlDavemave schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:40:
Is het mogelijk om XOT-Uzg op de boxee box te draaien?
Ik heb de dlink boxee box sinds vannochtend en heb al heel wat zitten rondlezen maar begrijp niet helemaal de verschillen tussen de boxee software en de beperkingen op de dlink boxee box.
Kan ik zelf geen scripts ergens plaatsen op de dlink boxee box?
Zou iemand de startpost kunnen aanpassen met wat meer relevante gegevens?
Verwijderd
Heb het nu ook eens gehad met een avi(helemaal op't einde van de film). Heel vreemd allemaal dus.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 01:22:
Heb al een paar dagen een boxee box in bezit en echt tevreden van op 1 puntje na.
Telkens ik een MKV(mss is dit toeval) afspeel die zich op mijn NAS(D-Link DNS 320)bevindt dan stopt hij halverwege met de film en krijgk het boxeelogo te zien. Daarna kan ik de film gewoon verder bekijken als ik opnieuw de film open op mijn boxee.
Google geeft me een paar hints, maar geen enkele die bruikbaar zijn voor mij(nogal een noob hier).
Iemand die me zou kunnen helpen?
Hoe kan ik mijn boxee verbinden met mijn bose lifestyle en kan ik 5.1 geluid van mijn boxee naar mijn bose brengen?(wss met de optical uitgang)
De man in de winkel zei me vandaag dat je geen films met 5.1 geluid kan afhalen via downloads, dit klopt toch niet....
Ik heb een QNAP NAS en wil de film's die erop staan bekijken op mijn Samsung tv en heb daar dus een mediaplayer voor nodig, daar ben ik mij nu op aan het orrienteren.
Dit is mijn shortlist;
1-Dune smart D1
2-Xtreamer Ultra
3-Xtreamer Prodigy
4-Boxee box van D-link
Streamen doe ik niet via Wifi, een UTP kabel trekken is helaas geen optie, dus word de streamer verbonden via een Home Plug (internet via lichtnet) met de NAS/Router Netgear3700.
Graag jullie ideeën hier over, alvast bedankt.
Waar wil je graag antwoord op hebben?golfgti5 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:35:
Ik weet, het is misschien niet objectief om het hier te vragen,zoveel Boxee fan's,maar probeer het toch.
Ik heb een QNAP NAS en wil de film's die erop staan bekijken op mijn Samsung tv en heb daar dus een mediaplayer voor nodig, daar ben ik mij nu op aan het orrienteren.
Dit is mijn shortlist;
1-Dune smart D1
2-Xtreamer Ultra
3-Xtreamer Prodigy
4-Boxee box van D-link
Streamen doe ik niet via Wifi, een UTP kabel trekken is helaas geen optie, dus word de streamer verbonden via een Home Plug (internet via lichtnet) met de NAS/Router Netgear3700.
Die homeplug kunnen wel werken, maar weet niet hoevel mbps je er uit haalt?
Je kan hier je suggesties/bugs doorgeven:
https://github.com/bartsidee/Bartsidee-Repository/issues
De link is ook terug te vinden op mijn blog.
Verwijderd
Dus je kan dts geluid overbrengen en laten spelen naar mijn bose via die twee kabels (rood en wit). 't Is dus niet zo dat dat via een optical out moet...bloodlynx schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:53:
@Bakman85. Dat is complete onzin tegenwoordig zitten in veel mkvtje als dts geluid. Als je ze aan je bose wilt hangen kan dat analoog met rood en wit audio kabeltje, of rechtstreeks via hdmi (als die er op zit). Of via een optical out die ook achter op je boxee box zit meer uitgangen heeft de box niet.
Alvast bedankt!
hij refereert aan het feit dat mkv vele audio formaten ondersteund waaronder 5.1 dts, maar dat impliceert niet dat dit door alle aansluitingen kan.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:50:
[...]
Dus je kan dts geluid overbrengen en laten spelen naar mijn bose via die twee kabels (rood en wit). 't Is dus niet zo dat dat via een optical out moet...
Alvast bedankt!
Multi channel geluid kan (op de box) enkel digitaal worden doorgegeven (dus hdmi of optical out). De rood/wit stekkertjes zijn analoog 2.0 audio.
Nee dat is analoog geluid , daar kan geen 5.1 over. Je moet echt HDMI of Optical Out hiervoor gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:50:
[...]
Dus je kan dts geluid overbrengen en laten spelen naar mijn bose via die twee kabels (rood en wit). 't Is dus niet zo dat dat via een optical out moet...
Alvast bedankt!
- master_viper
- Registratie: November 2001
- Laatst online: 10-09 12:35
Attack Of The Bunnies!!!
:strip_icc():strip_exif()/u/40238/crop5db00a1c08c01_cropped.jpeg?f=community)
- Ten eerste gebruik ik de Mini veel voor streaming muziek, shoutcast servers. Is dit mogelijk op de Box?
- Ten tweede stream ik muziek en movies van mn NAS, indexeert de Boxee dit ook? Of is die mogelijkheid er?
- Hoe zit het met het afspelen van muziek via LAN? Is dit beetje overzichtelijk ? Album art? Als je kijkt hoe dit op de Playons gaat dan is dit bijzonder beperkt.
-= Very annoying forum person =-
1. Streaming servers worden ondersteund, je zal wel zelf even een playlist bestand moeten aanmaken of een rss file waarnaar deze servers wordt verwezen. Voor een rss voorbeeld zie ook het boxee forummaster_viper schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:25:
Zit nu erg te denken om een Boxee aan te schaffen. Ik heb nu een Playon Mini en de teleurstelling van de nieuwe firmware gaf de doorslag om snel wat anders te zoeken. Nu heb ik wel een aantal vragen aan de Boxee eigenaars.
- Ten eerste gebruik ik de Mini veel voor streaming muziek, shoutcast servers. Is dit mogelijk op de Box?
- Ten tweede stream ik muziek en movies van mn NAS, indexeert de Boxee dit ook? Of is die mogelijkheid er?
- Hoe zit het met het afspelen van muziek via LAN? Is dit beetje overzichtelijk ? Album art? Als je kijkt hoe dit op de Playons gaat dan is dit bijzonder beperkt.
2. Boxee ondersteund volledige ondersteuning van netwerk on local muziek (nas en hdd)
3. Boxee indexeert de muziek, album art etc wordt van scrapers gehaald, je hebt dus niet dezelfde de albumart die je bijv via itunes hebt toegevoegd via id3. De muziekplayer is enigzins beperkt in boxee, playlist maken, shuffle, verschillende sorteringen etc is nog niet ondersteund. Het is goed mogelijk dat hier in de toekomst verandering in komt omdat er veel vraag naar is vanuit de community.
Stroomkabel eruit halen had geen effect. Nu even factory reset gedaan... en hij start weer op! Alleen dus even alles weer instellen en dergelijke.
Gereset, nieuwe firmware erop gegooid, wil ik inloggen, weigert hij wifi netwerken te vinden... Heeft iemand een oplossing?
Mn Boxee zit in de Offline mode, heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is?
Wat een dramadoos, nu houd ook de afstandsbediening er ineens mee op...
Na heel veel proberen en eindeloze rode schermen en het weigeren van een wifi verbinding is het me gelukt...
Zette de Boxee in recovery mode (tussen de 5 en 8 seconden de aanknop indrukken terwijl hij uit staat), alle instellingen verwijderd en opnieuw opgestart. Hij gaf weer een rood scherm en had ergens op het Boxee forum dat hij het soms wel op een andere tv deed bij soortgelijke problemen. Boxee dus losgehaald en naar de slaapkamer verhuisd en wat blijkt, hij doet het perfect! Geen enkel probleem meer. Voorlopig blijft hij daar dus mooi staan, dan hebben mn ouders maar even pech en kunnen ze geen films meer kijken.
[ Voor 94% gewijzigd door Homeland op 27-02-2011 19:20 ]
Sorry voor de kick, maar hoop toch echt op een oplossing...SjorsVN schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:43:
Als ik muziek afspeel moet ik iedere keer 20 seconden wachten totdat hij het volgende liedje laad. Ook word er ieder nummer wel gebufferd. Dit terwijl ik met een draad verbonden ben en zware HD films nergens last van hebben. Dit maakt de Boxee voor mij totaal nutteloos voor muziek, terwijl ik hem daar toch ook voor had aangeschaft. Heeft iemand misschien suggesties?
Da moet ik wel zeggen dat 20 seconden veel te lang is tussen nummers. Dat heb ik niet trouwens.
Heb je de laatste firmware? (1.04) en wel eens geprobeerd de resolutie te veranderen, zou goed kunnen dat je tv een bepaalde resolutie niet goed ondersteund, even switchen tussen 720p, 1080i, 1080p.
@sjorsvn
bij streamingproblemen moet je eerst de source even uitsluiten, gezien niemand hier vergelijkbare problemen heeft zou het best daaraan kunnen liggen. (heeft je nas een spindown functie bijvoorbeeld) Heb je een andere computer in het netwerk waarop je audio kan delen? Probeer het daar eens mee. Je zou evt ook een factory reset kunnen doen (10s de on/off knop ingedrukt houden tijdens aanzetten). Het zou evt ook nog aan de latency van je netwerk kunnen liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door bartsidee op 28-02-2011 08:32 ]
Houdt je er wel rekening mee dat de Xtreamer Ultra een HTPC is met een volwaardig OS er op geïnstalleerd, geen mediaspeler dus. Uiteraard maak je hier eenvoudig een mediaspeler van door bijvoorbeeld XBMC of een ander stuk software op te installeren.golfgti5 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:35:
Ik weet, het is misschien niet objectief om het hier te vragen,zoveel Boxee fan's,maar probeer het toch.
Dit is mijn shortlist;
1-Dune smart D1
2-Xtreamer Ultra
3-Xtreamer Prodigy
4-Boxee box van D-link
Het voornaamste verschil zit 'm in de factory software. Bij de andere genoemde modellen ben je verplicht te werken met de software die de fabrikant je voorschotelt. Bij een HTPC installeer je zelf je software en kun je ook nog 's 'licht gamen' en andere lichte taken die je op een normale pc ook kan.
Overigens begrijp ik ook niet waarom mensen een dedicated media player willen als je voor 200 Euro ook een small form factor pc kan kopen. Maar goed, enorm offtopic op deze manier.
It's not who you are , it's who you know.
De Xtreamer Ultra zal worden voorzien van een bootable usb key waarop een kant-en-klare XBMC en/of Boxee installatie staat (bron: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35607354).bloodlynx schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:14:
Het is wel even afwachten bij die Xstreamer aangezien het nou niet echt de snelste htpc zal zijn en ik me afvraag of xbmc en boxee wel lekker draaien en Windows zoiezo niet. Daarom heb ik boxee gekozen je hoeft er weinig zelf aan te doen alles werkt hij doet het automatisch en de stap naar een echte htpc was net te veel, maar die stap zou ik wel maken in plaats van die Xstreamer want zo'n amd fusion systeem is toch een stukje krachtiger en als je zelf samenstelt heb je al 1 voor rond de 300 euro inc. hardeschijf van 2tb. Maar dan moet je ook nog toetsenbord en muis erbij kopen net zoals bij de Xstreamer en dat maakt ook alles weer een stuk duurder. Dus voor gebruiksgemak kan je toch beter voor een bestaande mediaspeler gaan, maar ja dat is mijn mening.
Windows 7 zal er prima op kunnen draaien voor eenvoudige toepassingen.
Ik heb zelf een ION systeem met dezelfde processor als de Xtreamer Ulra, waarop ik Windows 7 heb draaien met XBMC en SabNZBD en dat draait prima.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Vreemd dat de Xtreamer website anders verkondigt:bloodlynx schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:14:
Het is wel even afwachten bij die Xstreamer aangezien het nou niet echt de snelste htpc zal zijn en ik me afvraag of xbmc en boxee wel lekker draaien en Windows zoiezo niet. Daarom heb ik boxee gekozen je hoeft er weinig zelf aan te doen alles werkt hij doet het automatisch en de stap naar een echte htpc was net te veel, maar die stap zou ik wel maken in plaats van die Xstreamer want zo'n amd fusion systeem is toch een stukje krachtiger en als je zelf samenstelt heb je al 1 voor rond de 300 euro inc. hardeschijf van 2tb. Maar dan moet je ook nog toetsenbord en muis erbij kopen net zoals bij de Xstreamer en dat maakt ook alles weer een stuk duurder. Dus voor gebruiksgemak kan je toch beter voor een bestaande mediaspeler gaan, maar ja dat is mijn mening.
http://www.xtreamer.net/Ultra/
Wel verstandig om 't één en ander te informeren voordat je zulke uitspraken doet.
It's not who you are , it's who you know.
[ Voor 41% gewijzigd door bloodlynx op 28-02-2011 19:44 ]
Het vreemde is juist dat hij al een week aangesloten was op die tv. Hij werkte zonder problemen en toen dus uit het niets dat rode scherm. Heb hem nu even aangesloten op een andere tv, misschien dat ik hem binnenkort maar weer op de "eerste" tv aansluit, kijken of hij het gaat doen...
Klopt, ik heb het ook gehad. Lijkt erop dat die het inderdaad dan even doet, maar na 20minuten kwamen de problemen terug, vooral als die zijn screensaver ging laden. Heb hem toen direct teruggestuurd naar 4Launch.niekvandermeer schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:11:
Zette net mn Boxee aan, na het laden kreeg ik alleen een rood scherm... Iemand dit wel eens overkomen? Heb nu even de stroom eraf gehaald en ga hem zo weer eens aanzetten.
Stroomkabel eruit halen had geen effect. Nu even factory reset gedaan... en hij start weer op! Alleen dus even alles weer instellen en dergelijke.
Gereset, nieuwe firmware erop gegooid, wil ik inloggen, weigert hij wifi netwerken te vinden... Heeft iemand een oplossing?
Mn Boxee zit in de Offline mode, heeft iemand enig idee wat hier aan te doen is?
Wat een dramadoos, nu houd ook de afstandsbediening er ineens mee op...
Na heel veel proberen en eindeloze rode schermen en het weigeren van een wifi verbinding is het me gelukt...
Zette de Boxee in recovery mode (tussen de 5 en 8 seconden de aanknop indrukken terwijl hij uit staat), alle instellingen verwijderd en opnieuw opgestart. Hij gaf weer een rood scherm en had ergens op het Boxee forum dat hij het soms wel op een andere tv deed bij soortgelijke problemen. Boxee dus losgehaald en naar de slaapkamer verhuisd en wat blijkt, hij doet het perfect! Geen enkel probleem meer. Voorlopig blijft hij daar dus mooi staan, dan hebben mn ouders maar even pech en kunnen ze geen films meer kijken.
Heb toen een nieuwe besteld via CoolBlue, en nu werkt die perfect!
Edit: Ik zou hem trouwens terugsturen en een nieuwe vragen.
Het lijkt wel of hij even offline gaat na het afspelen van local content over het netwerk... m'n Boxee box hangt bekabeld aan een Netgear WNDR3700.
Meer mensen die dit probleem hebben? Ik kan niks vinden op Jira....
Ik heb via het officieële Boxee forum een verzoek ingediend voor meer mogelijkheden in de muziekspeler.
Kreeg een redelijk standaard antwoord;
Hi
Please promote this great idea at http://forums.boxee.tv/forumdisplay.php?f=12 the more votes the higher the priority.
Regards
Maar wellicht goed als zoveel mogelijk van jullie 'support' toevoegen aan deze vraag;
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=30313
Groet
*bij de specificiaties staat vermeld:
Gezien ik nog niet de aanschaf van de BoxeeBox heb gedaan maar hier wel serieus over zit te denken, was dit dus even een onzekerheidje- De ingebouwde media server streamt muziek, foto's en films naar elk DLNA-gecertificeerd multimedia apparaat zoals een media speler, Blu-ray Disc spelers, Xbox 360 of PlayStation 3.
We are happy to announce that Boxee has closed a $16.5M round of financing featuring new investors Pitango and Softbank, with participation by prior investors General Catalyst, Spark Capital and Union Square Ventures. Isaac Hillel from Pitango will join our board.
Our previous round of financing was $6M and at that time we were 12 employees, our software was in alpha and the Boxee Box was a dream. Fast forward 18 months and we are a different company. 34 employees, ver 1.0 of the software and the Boxee Box is available in more than 30 countries.
We are more hungry and driven than ever. Less naive, but dreaming even more ambitious dreams. We are also recruiting, so if you are a Boxee fan and passionate about what we’re doing then maybe you can join us in either NY or TLV. Check out our jobs page.
With the new funding in place we will be focusing on 3 main things:
* Product – We are getting lots of love as well as feature requests and bug reports. The new round will enable us to grow our development team, building new functionality while continuing to squash bugs.One of our greatest challenges will be to add more movies, TV shows, and video while at the same time making it easier to discover and watch them. We have ideas on both fronts and are excited to get to work.Many of you would like to see Boxee handle all the video on their TV with no need to switch inputs. We’d like to get there, too.
* More Content – We recently added Netflix and Vudu to the Boxee Box. These are amazing video services. There are many more sources of content on our ToDo list in the US and internationally. We realize that with every new content source we make Boxee more valuable. We will increase the pace.
* More Partners – D-Link is already shipping the Boxee Box, Iomega is working on a Boxee NAS device and ViewSonic is working on a TV based on Boxee. We plan to sign up more device and distribution partners, giving users more options and more ways to get Boxee.
We are really excited to welcome our new investors and thankful for the continued support of our existing investors. Most of all we’re happy that we get to continue to improve Boxee for our users.
Verwijderd
Ja dit is een bekende bug, ik heb hem ook. Eigenlijk de enigste bug die ik heb en een beetje irri is.GloriX schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:00:
Ik draai de laatste firmware en heb na het afspelen van local content dat hij geen tumbnails meer laad van apps and de filmpjes die op het homescherm staan. Wanneer ik even een online filmpje heb afgespeeld werkt het allemaal weer.
Het lijkt wel of hij even offline gaat na het afspelen van local content over het netwerk... m'n Boxee box hangt bekabeld aan een Netgear WNDR3700.
Meer mensen die dit probleem hebben? Ik kan niks vinden op Jira....
Hij is al wel bekend op jira en ik heb op hem gevote
De belanrijkste is dat ik via SMB mijn netwerkshares, maar niet aan de gang krijg. Gister de hele dag op internet lopen speuren, wel wat antwoorden en trucs tegen gekomen (b.v. het toevoegen van de root map), maar geen welke mijn problemen oplost. Hij blijft bij elke share zeggen dat deze disconnected is en scannen reageert ie niet op. Wel kan ik mijn files openen en bekijken via de files browser, dat gaat prima. Maar omdat ze niet gescanned worden, blijft ie zeggen dat er nog geen (lokale)files bekend zijn.
Mijn setup: Synology DS211, daartussen een USRobtics 5465 Max G router en een sweex switch en die aangesloten via UTP op mijn Boxee Box. In de synology log ik via de boxee gewoon in als admin met mijn wachtwoord. Ook heb ik geprobeerd via andere users in te loggen en de gast account aangezet. Op de synology staat windows bestand service uiteraard aan en voor de zekerheid had ik ook local master browser aangezet. De werkgroep heeft de standaard naam van: WORKGROUP. NFS staat ook aan, maar dat is volgens mij niet van belang.
Ik heb vier shares; downloads, video, photo en music, alle zeggen te zijn disconnected.
Hopelijk heeft iemand een soort gelijke setup of weet iemand een workaround op het probleem te tackelen.
Verder loop ik tegen het probleem aan dat ik via mijn Sony STR DE645 receiver geen geluid krijg bij het afspelen van Dolby Digital. Hij geeft wel een blauw lampje dat aangeeft dat er DD signaal is en ik hoor aan het begin van de film een harde white noise "tik". Vervolgens hoor ik helemaal niets. De boxee is via HDMI naar de tv (LG LE8500) aangesloten en vervolgens via optical naar mijn receiver. Ook direct van boxee naar receiver via optical bracht geen uitkomst. Stereo speelt hij wel gewoon af en DTS downmixing naar PCM ook.
Via de boxee forum kwam ik er al achter dat veel mensen hier last van hebben, met name met sony receivers maar ook ander merk receivers kwamen voorbij, dus hopelijk wordt dit in een bugfix sne eens opgelost.
Op dit moment heb ik het gevoel met een half werkend apparaat te zitten, maar wil de moed niet opgeven, er zit volgens mij namelijk nog veel potentie in dit kleine doosje
Je zou nog even een factory reset kunnen proberen, misschien dat dat wat oplost, 10s de aan knop imgedrukt houden als de box uitstaat.
[ Voor 32% gewijzigd door bartsidee op 03-03-2011 07:16 ]
Verwijderd
Ik heb zelf een DS211j NAS en share ook via SMB. Bij mij gaat alles prima. Je moet denk ik wel je NAS een vast IP adres geven, dat heb ik ook gedaan. Veder moet je je NAS natuurlijk 24/7 aan laten staan en geen powerdown instellen na een bepaalde tijd of zo. Ook moet je op je Boxee je admin password ingeven. Op die manier kan hij altijd bij je files. Het duurt bovendien een tijdje voordat hij de files gescand heeft. Dit doet hij op de achtergrond. Stel bovendien in dat hij je folders elk uur scant.Matt_E schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:15:
Heb sinds gister een boxee box in huis. Erg mooi apparaatje, maar toch zijn er nog een aantal zaken waar ik mij aan irriteer.
De belanrijkste is dat ik via SMB mijn netwerkshares, maar niet aan de gang krijg. Gister de hele dag op internet lopen speuren, wel wat antwoorden en trucs tegen gekomen (b.v. het toevoegen van de root map), maar geen welke mijn problemen oplost. Hij blijft bij elke share zeggen dat deze disconnected is en scannen reageert ie niet op. Wel kan ik mijn files openen en bekijken via de files browser, dat gaat prima. Maar omdat ze niet gescanned worden, blijft ie zeggen dat er nog geen (lokale)files bekend zijn.
Mijn setup: Synology DS211, daartussen een USRobtics 5465 Max G router en een sweex switch en die aangesloten via UTP op mijn Boxee Box. In de synology log ik via de boxee gewoon in als admin met mijn wachtwoord. Ook heb ik geprobeerd via andere users in te loggen en de gast account aangezet. Op de synology staat windows bestand service uiteraard aan en voor de zekerheid had ik ook local master browser aangezet. De werkgroep heeft de standaard naam van: WORKGROUP. NFS staat ook aan, maar dat is volgens mij niet van belang.
Ik heb vier shares; downloads, video, photo en music, alle zeggen te zijn disconnected.
Hopelijk heeft iemand een soort gelijke setup of weet iemand een workaround op het probleem te tackelen.
Verder loop ik tegen het probleem aan dat ik via mijn Sony STR DE645 receiver geen geluid krijg bij het afspelen van Dolby Digital. Hij geeft wel een blauw lampje dat aangeeft dat er DD signaal is en ik hoor aan het begin van de film een harde white noise "tik". Vervolgens hoor ik helemaal niets. De boxee is via HDMI naar de tv (LG LE8500) aangesloten en vervolgens via optical naar mijn receiver. Ook direct van boxee naar receiver via optical bracht geen uitkomst. Stereo speelt hij wel gewoon af en DTS downmixing naar PCM ook.
Via de boxee forum kwam ik er al achter dat veel mensen hier last van hebben, met name met sony receivers maar ook ander merk receivers kwamen voorbij, dus hopelijk wordt dit in een bugfix sne eens opgelost.
Op dit moment heb ik het gevoel met een half werkend apparaat te zitten, maar wil de moed niet opgeven, er zit volgens mij namelijk nog veel potentie in dit kleine doosje
Hoe is het mogelijk, ik heb zelf ook een Sony receiver. Ik heb echter geen enkel probleem met het afspelen van DD. Aangezien het niet aan je kabel kan liggen (optical doet het ook niet) moet het in de settings van de receiver zitten. Heb je daar al eens naar gekeken. Bovendien kun je in je Boxee ook aangeven wat voor geluidssporen hij wel en niet kan spelen. Het is wel belangrijk om aan te geven welke wel en niet denk ik.
Misschien wist je het allemaal al, maar probeer gewoon te helpen
Even wat dingen om uit te sluiten:bartsidee schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:09:
probeer je nas eens te configureren zonder wachtwoord, het zou geen verschil moeten maken maar misschien helpt het. Ik ben eigenlijk nog geen smb problemen tegengekomen hiermee. Nfs wordt nog niet ondersteund dus die kan je beter uitlaten. Probeer anders direct je nas ip adres ipv een dns als je die gebruikte. Zorg daarnaast even dat je op de laatste firmware zit (1.04) zodat je zeker weet dat de meeste bugs eruit zijn.
Je zou nog even een factory reset kunnen proberen, misschien dat dat wat oplost, 10s de aan knop imgedrukt houden als de box uitstaat.
-heb een vast IP binnen het netwerk
-heb ook de laatste firmware er op staan, althans als ik de boxee handmatig laat updaten zegt hij dat er niets nieuws is (build 11 feb geloof ik).
-de nas staat 24/7 aan, alleen weet ik niet of het invloed heeft dat de schijven na een half uur in slaap stand gaan? dat staat nu ingesteld bij geen activiteit. Ik weet dat wanneer ik direct vanuit mijn tv via DNLA de server opriep en drukte op b.v. video, dan zei deze "geen opslag beschikbaar", als ik vervolgens nog een keer dezelfde actie uitvoerde dan was de server inmiddels aan het draaien (harde schijven uit slaap stand) en werd wel alles netjes weergegeven (misscchien dat hier het probleem zit?, zal vanavond als ik thuis ben eens uit proberen.
- Hard reset valt ook nog altijd te proberen, als de andere tips hierboven beschreven niet willen werken
Antwoorden:Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:13:
[...]
- Ook moet je op je Boxee je admin password ingeven.
- Het duurt bovendien een tijdje voordat hij de files gescand heeft. Dit doet hij op de achtergrond.
- Stel bovendien in dat hij je folders elk uur scant.
M.b.t. Sony:
-Bovendien kun je in je Boxee ook aangeven wat voor geluidssporen hij wel en niet kan spelen.
- Heb inderdaad admin en password ingevult, ook bij de systeeminstellingen.
- Hij geeft wel aan dat de files gescanned zullen worden, maar als ik vervolgens op rescan druk, dan krijg je een venster waar in de voortgang te zien is, dit blijft allemaal op 0 staan.
- Ik had het scannen nu op elke dag staan, zal dat ook veranderen naar ieder uur
M.b.t. Sony:
-Dit heb ik aangegeven bij de instellingen (alleen Dolby Digital en PCM, DTS heb ik nl niet op mijn 10 jaar oud versterker.
Het vreemde bij mijn versterker is dat ik soms 1 seconden een hikje hoor van het geluid, samengaand met een flinke klik ruis (kort) en die hoor ik dan vanuit de achter speakers. De versterker zegt wel DD te ontvangen, maar geen geluid. Ik heb al wel naar de instellingen gekeken van mijn versterker, maar wat ik daar precies nog kan veranderen zou ik niet weten. Toen ik films met DD vanuit mijn TV afspeelde en deze via optical was aangesloten op mijn versterker, dan werd DD wel netjes doorgegeven.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 20:06 ]
Initieel had ik ook geen geluid op m'n versterker, maar dat kwam omdat ik de audio output niet op "all" had staan maar hdmi (standaard).Matt_E schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:15:
Heb sinds gister een boxee box in huis. Erg mooi apparaatje, maar toch zijn er nog een aantal zaken waar ik mij aan irriteer.
Misschien dat je die nog over het hoofd hebt gezien.
Verwijderd
Ik heb een aplle extreme netwerk, met een externe harde schijf daaraan hangen nu wil het
dat mijn Boxee wel de muziek er van af kan spelen, maar deze niet wil scannen zodat ik
het in het beginscherm kan zien met alles erbij. Als ik dit probeer op mijn laptop (windows 7)
doet het Boxee programma zonder moeilijkheden.
Wat kan ik doen, of laat ik het zo zeggen..wat doe ik verkeerd??
Wat bedoel je precies met een gast account die dezelfde naam heeft als die je de Boxee geeft?Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:02:
Heb je een gast account aan gemaakt met dezelfde naam die je de Boxee hebt gegeven? Ik heb nl dezelfde configuratie (Boxee Box en een ds211+ plus een airport extreme en een Cisco switch). Loopt vanaf dat moment als een zonnetje.
Bedoel je dat ik ergens in de synology een naam aan de boxee kan geven? of in de Boxee zelf?
Ik krijg het nog steeds voor geen meter aan de praat.
Dank voor al jullie tips, maar de boxee blijft nog steeds tegen werken.
Na het toevoegen van alle shares en het kiezen voor scan hourly, zegt hij achter elke share; waiting to be scanned. Vervolgens een kleine 30 seconden later ->disconnected. Als ik een nieuwe share toevoeg staat er opnieuw waiting to be scanned, maar ook dan na een aantal seconden; disconnected.
Ik heb de username (admin) in de systeeminstellingen er opnieuw ingezet (na een fabrieksreset).
Ook het vaste adres van mijn synology (192.168.1.7) en het wachtwoord.
Ik heb de naam van de werkgroep veranderd van WORKGROUP naar een andere naam en dit doorgevoerd op de Synology, Boxee en mijn pc's.
Alle instellingen nogeens doorlopen op mijn synology, maar niets tegen gekomen wat eventueel de oorzaak kan zijn. NFS uitgezet, DNLA ook uitgezet.
Ik weet echt niet wat ik nog meer kan proberen? Iemand nog tips?
Ben hier nog wel benieuwd naar, alleen snap niet precies wat Dirk bedoelt.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:02:
Heb je een gast account aan gemaakt met dezelfde naam die je de Boxee hebt gegeven? Ik heb nl dezelfde configuratie (Boxee Box en een ds211+ plus een airport extreme en een Cisco switch). Loopt vanaf dat moment als een zonnetje.
UPDATE: Ineens "ziet" mijn boxee wel mijn laptop die nu in dezelfde werkgroep zit als mijn synology en ook als de boxee. Het rare is, dat als ik druk op Add Sources, is dat er boven manual IP invullen wel staat "Laptop (Samba), en dat ik dus zonder verder iets hoef in te vullen wel mijn mappen op mijn laptop kan toewijzen. Vervolgens ging de boxee zelfs scannen en vond hij 2 files.
Mijn vraag; zou mijn synology diskstation DS211 hier ook niet tussen moeten staan in dat lijstje waar mijn laptop ook ineens opdook?
[ Voor 32% gewijzigd door Matt_E op 04-03-2011 21:41 . Reden: nieuwe ontwikkeling ]
Probeer het volgende eens, ik vermoet dat dat zal werken. Bij sources voeg een nieuwe source toe, maar vul hier direct het ip en de map toe (ipv eerst het ip met wachtwoord en daarna naar de map browsen) Voorbeeld: '192.168.1.7/nas/video', geef daarna de bijbehorende wachtwoord en instellingen in.
Beste Bart,bartsidee schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:32:
Zoals ik het nu hoor is je netwerk wel goed ingesteld, maar moet de sources beter defineren. alle computers op je netwerk zonder wachtwoord worden netjes door boxee weergegeven zoals ik het nu verneem, neem als voorbeeld de latop. Enkel bij apparaten met wachtwoord is het niet voldoende bij de hoofd source het wachtwoord toe te voegen, het moet ook bij de map zelf.
Probeer het volgende eens, ik vermoet dat dat zal werken. Bij sources voeg een nieuwe source toe, maar vul hier direct het ip en de map toe (ipv eerst het ip met wachtwoord en daarna naar de map browsen) Voorbeeld: '192.168.1.7/nas/video', geef daarna de bijbehorende wachtwoord en instellingen in.
Ik heb precies gedaan wat jij voorstelde, maar helaas zonder resultaat. Ik kreeg nog steeds disconnected te zien bij de sources.
Ik heb bij IP ingegeven: 192.168.1.7/video en 192.168.1.7/music enz.
Dit in beide gevallen samen met username admin en bijbehorende wachtwoord, zodat ik niet verder hoefde te browsen. Maar hetzelfde probleem blijft... Typische is, wanneer je de eerste keer de sources toevoegd staat er nog waiting to be scanned, daarna volgt na een seconde of 30 disconnected en als je vervolgens nog sources toevoegd of verwijderd, blijft ie daar op staan. Ook heb ik net gepobeerd te switchen van draad naar wireless, ook geen verschil. Ben ook van automatische IP-toewijzing van de boxee naar vast IP geswitcht. Ook geen resultaat..
Ben ik hier nog echt de enige die dit probleem heeft? Hoop dat iemand van jullie nog iets weet
Een mogelijkheid zou nog zijn een default username/wachtwoord in te stellen. Ga hiervoor naar settings->network>smb client
Probeer ander even een pm te sturen naar Dirkkk50 zodat je even beter de instellingen van je nas kan afstemmen.
Inmiddels heb ik een harde reset gedaan waarbij de Boxee is teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik moest alles opnieuw instellen, hoewel; niet echt alles. Hij had de favoriete applicaties onthouden (?). De voorkeuren (geactiveerde modules) van BartsIdeeTV worden nog steeds niet onthouden.
Dit bracht een aantal vragen naar boven;
- Staan de voorkeuren voor de favoriete apps online (Mijn profiel bij Boxee) of op de Boxee?
- Staan de voorkeuren voor de geinstallerde modules van BartsIdeeTV lokaal of online?
- Hoe werkt het uberhaupt met de apps. Steeds als ik een app ga starten zie ik iets van; "laatste versie wordt gedownload" en dan: "installing app". Is het zo dat de apps steeds opnieuw moeten worden geinstalleerd?
Is mijn Boxee nou goed of hebben jullie het idee dat er een fabrieksfout in zit? Eventueel ga ik uiteraard terug naar de winkel waar ik 'm gekocht heb.
Ik heb gezocht, maar kan er niets over vinden helaas....
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Dit komt zeer waarschijnlijk door je TV. Die van mij ging ook te pas en te onpas intelligent 'scalen' waardoor je dit soort grappen krijgt. Scalen hemeaal uitzetten op je TV voor het Boxee HDMI kanaal en dan 1x instellen.no113 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:42:
En ik heb al 2 keer de scherminstellingen opnieuw moeten aanpassen (met die pijlen in de hoeken van het scherm). Meestal staan de instellingen trouwens gewoon goed. Het heeft niet te maken met het verschil tussen echt uitzetten en in slaapstand zetten.
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Als je Airplay / AirTunes bedoelt, dan moet je wachten tot versie 1.2. Verder heb ik (nog) geen goede manier gevonden om de Boxee als remote speakers te gebruiken. Ook niet in combinatie met iets anders.Mooooody schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:29:
Kan de Boxee Box ook (gestreamde) iTunes playlists herkennen en afspelen?
Ik heb gezocht, maar kan er niets over vinden helaas....
[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 07-03-2011 18:30 ]
Verwijderd
Ik kwam laatst een app tegen voor een aantal belgische zenders weet iemand of er een app
is voor VTM.
Frostie schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:37:
[...]
Jammer van RTL Gemist, was echt super om in Boxee programma's te kunnen kijken...Zie dat er behoorlijk wat ophef is op internet rondom deze move van RTL...(http://www.ipadclub.nl/15...bsite-rtl-gemist-offline/) en mensen hebben al gevonden dat de streams nog wel online staan (bijv: http://iptv.rtl.nl/nettv/...derne_Zorg_s5_a2.MiMe.mp4) dus er is nog hoop ;-)
SBS doet het nu wel weer... dat zal dan wel een lokaal probleem zijn geweest :-)
Een aantal instellingen van boxee worden inderdaad online opgeslagen. Dit houd bijvoorbeeld een lijst met rss feeds in, je toegevoegde repositories en favorieten apps.no113 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:42:
Ik had onlangs het probleem gemeld dat de BartsIdeeTv applicatie de modules niet onthield.
Dit bracht een aantal vragen naar boven;
- Staan de voorkeuren voor de favoriete apps online (Mijn profiel bij Boxee) of op de Boxee?
- Staan de voorkeuren voor de geinstallerde modules van BartsIdeeTV lokaal of online?
- Hoe werkt het uberhaupt met de apps. Steeds als ik een app ga starten zie ik iets van; "laatste versie wordt gedownload" en dan: "installing app". Is het zo dat de apps steeds opnieuw moeten worden geinstalleerd?
De voorkeuren/instellingen van een app worden locaal opgeslagen, dit zijn bijvoorbeeld, wachtwoorden van vudu, je favorieten van navi-x en instellingen van bartsideetv.
Apps hebben een versienummer een een internet download adres. Als boxee ziet dat er online een nieuwe versie is of er ontbreken lokaal bestanden, dan zal boxee de app van internet downloaden en installeren. Zo blijf je automatisch up to date met de laatste.
BartsideeTV heeft daarnaast een eigen download systeem voor de modules. Het op het zelfde principe gebaseerd als de apps. Maar geeft mij de mogelijkheid een enkele module te updaten zonder gelijk de hele app te updaten. Dit heeft voordelen als bartsideetv toegevoegd wordt aan de main repository.
Als je een app opent en je ziet boxee elke keer moet updaten (download/installeren app), ongeacht of je hem enkele minuten daarvoor ook hebt geopend, dan kan er iet mis zijn met je file systeem. In dat geval zou ik idd even een bezoekje aan je winkel brengen. Hij moet alleen updaten als er een nieuwe versie is of als je de app voor de eerste keer opent.
[ Voor 10% gewijzigd door bartsidee op 07-03-2011 23:27 ]
De vrt heeft helaas enkel een betaalde dienst. vtm zou opzich moeten kunnen via bartsideetv. Helaas ben ik wat beperkt in de tijd.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:20:
Weet iemand al van nieuwe ontwikkeling zodat rtl gemist ook weer op de boxee te zien is.
Ik kwam laatst een app tegen voor een aantal belgische zenders weet iemand of er een app
is voor VTM.
[...]
Er zijn een aantal dingen die ik heb veranderd, dus vind het moeilijk om te zeggen waar nou uiteindelijk de oplossing lag.
1. Het pinnetje van de adapter aan de achterkant van de adapter zat er te voorzichtig in, deze heb ik aangedrukt. Nu was het in eerste instantie zo, dat als ik de boxee vast pakte hij ineens uitviel, bleek dus los contactje te zijn daardoor. Waarschijnlijk niet de oorzaak van de verbindings problemen.
2. Heb alles nog een keer gereset in de boxee en de gast-account op lezen/schrijven gezet in de Synology, daarna manual de ip ingevuld en gebladerd door de sources.
3. In de synology heb ik firewall toepassingen aangepast (waarschijnlijk de oorzaak)... daar stonden (volgens mij) alleen de services aangevinkt die ik tot nu toe gebruikte en die niet werden geblokkeerd. Wss gebruikt de boxee een bepaalde poort om die files te lezen welke dan toch geblokkeerd stond.
Ben blij!!
Dank voor al jullie hulp!
Na te hebben gerommeld met de firewall in de Synology DS211, ging hij (gelukkig) weer scannen.
Ik weet dus zeker dat daar het probleem lag. Weet iemand of het kwaad kan om de firewall gewoon uit te laten? Ik zit ook nog achter een router, die als accespoint staat ingesteld en daarvoor zit een modem van Online.
Een gewoon thuis netwerk met router modem die NAT doet, oftewel local ip adres a 192.168.* heeft altijd al een ingebouwfe firewall. Zolang je nas geen direct toegang heeft met het internet dmv bijv poortforwarding dan id het geen enkel probleem de beveiliging eraf te gooienMatt_E schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:50:
Nou de blijheid verging me gistermiddag/avond weer. Toen hetzelfde euvel terug kwam.
Na te hebben gerommeld met de firewall in de Synology DS211, ging hij (gelukkig) weer scannen.
Ik weet dus zeker dat daar het probleem lag. Weet iemand of het kwaad kan om de firewall gewoon uit te laten? Ik zit ook nog achter een router, die als accespoint staat ingesteld en daarvoor zit een modem van Online.
Weer een stapje verder m.b.t een goed werkend Boxee netwerk, die ook nog eens een beetje veilig blijftbartsidee schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:09:
[...]
Een gewoon thuis netwerk met router modem die NAT doet, oftewel local ip adres a 192.168.* heeft altijd al een ingebouwfe firewall. Zolang je nas geen direct toegang heeft met het internet dmv bijv poortforwarding dan id het geen enkel probleem de beveiliging eraf te gooien
Beetje lopen googlen naar welke poort Boxee nou connect en dus welke werd geblokt door de Synology. Schijnt poort 137 te zijn die er voor zorgt dat de verschillende systemen binnen het LAN met elkaar kunnen communiceren via SMB.
Heb deze poort handmatig toegevoegd aan de firewall, zodat de rest weer dicht kon en de firewall niet constant uit bleef. Zoals Bart hierboven beschreef en ik dat ook wel vermoedde, is het niet verstandig om em in mijn geval helemaal open te houden omdat ik ook port-forwarding aan had staan voor o.a. remote acces van buiten mijn netwerk.
Het lijkt er op dat boxee nu iig geen disconnected geeft. Zal morgen nog een checken voor de zekerheid (had al een reboot van de boxee gedaan na het doorvoeren van de veranderingen in de firewall die ik daarna weer aan heb gezet en toen bleef hij netjes alle shares weergeven).
Wat ook tof is, is dat ik eindelijk de SMB shares zie, zonder dat ik handmatig IP hoef in te voeren
Ik hoop dat andere mensen met dezelfde (inmiddels grotendeels opgeloste) problemen die ik ondervonden heb, iets hebben aan mijn bevindingen de afgelopen week.Nou eindelijk genieten van de Boxee en hopen dat er snel een update uitkomt wat het Dolby Digital probleem voor Boxee icm mijn Sony receiver oplost, want dat is een probleem wat ik maar niet krijg getackeld.
Ben je thuis bankje aan het spelen of zo??
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Wegens het overlijden van mijn Playon HD Mini, ben ik van plan de Boxee aan te schaffen.
Echter is voor mij het afspelen van DVD menu's een must, ik heb al rond gekeken maar ik lees tegenstrijdige berichten over deze functionaliteit.
Dus mijn vraag is, werken de menus nu wel of niet ?
TIA
Ik heb van al mijn films iso bestanden gemaakt. Menu van een film word goed weergegeven en je kan alles doen zoals op de dvd speler. Nou heb ik het wel een paar keer gehad dat het menu maar op 1/4 van de ware grootte op het scherm werd weergegeven, maar dat was maar bij 2 films dus zal mischien daar wel aan liggen?? verder werkt het erg goedXgar schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:24:
Hallo allen,
Wegens het overlijden van mijn Playon HD Mini, ben ik van plan de Boxee aan te schaffen.
Echter is voor mij het afspelen van DVD menu's een must, ik heb al rond gekeken maar ik lees tegenstrijdige berichten over deze functionaliteit.
Dus mijn vraag is, werken de menus nu wel of niet ?
TIA
Dat installeren doet mijn boxee ook iedere keer dat je een app opent, dan is er dus iets defect?bartsidee schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:20:
[...]
Als je een app opent en je ziet boxee elke keer moet updaten (download/installeren app), ongeacht of je hem enkele minuten daarvoor ook hebt geopend, dan kan er iet mis zijn met je file systeem. In dat geval zou ik idd even een bezoekje aan je winkel brengen. Hij moet alleen updaten als er een nieuwe versie is of als je de app voor de eerste keer opent.
Wat ik ook vervelend vind is dat je voorfilmpjes op dvd's (mn kinderddvd's) niet kan overslaan, dat kon mijn oude conceptronic cfullhdma wel, die had ook betere deinterlacing voor dvd bestanden. Voor HD is de boxee erg goed maar dvd files vallen me tegen.
De automatische herkenning van films is ook niet super maar je kan ze gelukkig altijd nog met het handje updaten dus dat is niet zo'n probleem. Series is me zelfs niet gelukt (big bang theory) en die start ik door naar files te gaan en ze handmatig te zoeken. Al met al nog een gemixte ervaring voor mij.
Heb je op het forum van boxee gekeken naar hoe je het beste de films kunt noemen? Dat geldt ook voor series. Ik heb een 15-tal series en allemaal worden ze herkend. Alleen de covers worden niet allemaal herkend. Jammer dat hij de serie info van imdb haalt en niet van thetvdb.TdV schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:58:
[...]
Dat installeren doet mijn boxee ook iedere keer dat je een app opent, dan is er dus iets defect?
Wat ik ook vervelend vind is dat je voorfilmpjes op dvd's (mn kinderddvd's) niet kan overslaan, dat kon mijn oude conceptronic cfullhdma wel, die had ook betere deinterlacing voor dvd bestanden. Voor HD is de boxee erg goed maar dvd files vallen me tegen.
De automatische herkenning van films is ook niet super maar je kan ze gelukkig altijd nog met het handje updaten dus dat is niet zo'n probleem. Series is me zelfs niet gelukt (big bang theory) en die start ik door naar files te gaan en ze handmatig te zoeken. Al met al nog een gemixte ervaring voor mij.
De andere door mij genoemde punten en m.n. het niet kunnen overslaan van voorfilmpjes vind ik wel erg irritant.
Hij weigert stom genoeg mn wireless netwerk te vinden. Vindt wel het een en ander in de buurt, maar de router een kamer verder wilt ie niet vinden. Via Join Network kom ik er ook niet op.
PC met wifi dongle, Macbook Pro en iPhone vinden het netwerk wel zonder problemen, waarom Boxee niet?
Kabel tussen PC en Boxee leggen helpt ook niet, dat is ie ethernet connected, maar kan ie geen verbinding met internet krijgen. Op PC krijg ik WiFi verbinding niet eens gedeeld, omdat XP dan gaat huilen dat LAN IP conflict veroorzaakt etc.
Via MBP kabel met Boxee Box verbonden, verbinding delen. Nee hoor, Boxee vindt niks. Wat met IP adres instellingen via ethernet optie geprobeerd, geen resultaat.
Wat een bullshit dit, nu heb ik gewoon niets aan een mediaplayer van >200 euro, omdat ie weigert verbinding met internet te maken.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Is het een wifi n router? Probeer even op je router de instelling van 5ghz te veranderen in 2.4 ghz. De boxee box heeft moeite om 5ghz netwerken te vindenVincentG schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:20:
Hmm, heb mn Boxee box, maar kan hem nog niet gebruiken.
Hij weigert stom genoeg mn wireless netwerk te vinden. Vindt wel het een en ander in de buurt, maar de router een kamer verder wilt ie niet vinden. Via Join Network kom ik er ook niet op.
PC met wifi dongle, Macbook Pro en iPhone vinden het netwerk wel zonder problemen, waarom Boxee niet?
Kabel tussen PC en Boxee leggen helpt ook niet, dat is ie ethernet connected, maar kan ie geen verbinding met internet krijgen. Op PC krijg ik WiFi verbinding niet eens gedeeld, omdat XP dan gaat huilen dat LAN IP conflict veroorzaakt etc.
Via MBP kabel met Boxee Box verbonden, verbinding delen. Nee hoor, Boxee vindt niks. Wat met IP adres instellingen via ethernet optie geprobeerd, geen resultaat.
Wat een bullshit dit, nu heb ik gewoon niets aan een mediaplayer van >200 euro, omdat ie weigert verbinding met internet te maken.
Anyway, kan weer verder. Heb ik me daarom lopen frustreren.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Lijkt me toch wel dat ze daar een duidelijke manual gedeelte voor hadden kunnen maken, het downloaden/installeren van apps.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
als ik een extrerne hardeschijf op de usbpoort aansluit. kan ik die dan ook gebruiken als NAS dus dat ik terwijl de harde schijf aangesloten is op de Boxee Box vanaf mijn computer er bestanden op kan zetten en hoe werkt dit dan?
hoe kan ik hem benaderen via mijn computer?