Een TV over een jaar of 5, kunnen waarschijnlijk hetzelfde als wat een boxeeBox nu doet.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:35:
MIsschien een domme vraag, maar zullen al onze mediaplayers in de nabije toekomst niet onbruikbaar worden als de 3d televisies de standaard worden(of zal dit nog een poos duren)?
Ja die zag ik staan, maar zag er niet echt ervaringen van mensen bij staan , sites van die mensen vind ik allemaal heel mooi. Maar heb liever ervaringen van mensen die het ism boxee gebruiken en wat de plus en min punten zijn
Heb maar even een blackvpn.com account aangevraagd voor 5 euro voor 3 maanden, kijken of dat nog beetje wat is
[ Voor 13% gewijzigd door SaURoN op 01-02-2011 23:07 ]
Net in de Dynabyte in DB geweest: "nog nooit van gehoord" ...hopiconjo schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:05:
Sommige webshops kan je afhalen en had ook gehoord Dynabite Den Bosch
[ Voor 27% gewijzigd door Jivebunny op 10-02-2011 10:35 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Is hij ergens in de omgeving van Harderwijk te koop? Enige voorwaarde is dat ik hem vanavond af moet kunnen halen...
Bestellen en morgen ontvangen van postbode is niet prettig??niekvandermeer schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:54:
Is hij ergens in de omgeving van Harderwijk te koop? Enige voorwaarde is dat ik hem vanavond af moet kunnen halen...
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Er is overdag niemand thuis, en wil hem eigenlijk gewoon vandaag hebben... Zie net dat Azerty hem op voorraad heeft, is wel in Raalte (65km rijden) maar ze zijn wel vanavond open.RoRoo schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:06:
[...]
Bestellen en morgen ontvangen van postbode is niet prettig??
Kan je 'm niet op je werk laten afleveren? doe ik altijdniekvandermeer schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:21:
Er is overdag niemand thuis, en wil hem eigenlijk gewoon vandaag hebben... Zie net dat Azerty hem op voorraad heeft, is wel in Raalte (65km rijden) maar ze zijn wel vanavond open.
65km rijden.. tsjah.. tis maar net wat je ervoor over hebt natuurlijk
Nou ga ik er ook een bestellen! De mac mini vind ik toch nog steeds mooier.. maar niet 500 euro mooier
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Wahaaha... bij deze firma in Eindhoven hadden ze er maar eentje. Uit de vitrine gehaald, vingerafdrukken weggepoetst en keurig terug in de doos. De verkopers vroegen me om nog eens terug te komen om mijn ervaringen met hen te delenJivebunny schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:15:
Net in de Dynabytr in DB geweest: "nog nooit van gehoord" ...
Navi-xniekvandermeer schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:51:
Ik heb hem, Werkt echt perfect!
Wat zijn echte must have Apps?
Bartsidee tv
Verwijderd
Ik heb nog 1 (finale bedenking). Is het niet heel beperkend dat de boxee slechts een 100MBps ethernetverbinding heeft en zal zich dat in de toekomst niet wreken dat er geen gigabit opzit?
Waarom dat? Als hij alles doet wat ik wil?
Oja, als je naar de toekomst kijk loop je toch altijd achter...
Oja, als je naar de toekomst kijk loop je toch altijd achter...
Want? Liever geen 1gbit poort, dan een 1gbit poort die geadverteerd word en net aan de 100mbit haaltVerwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:16:
Ik heb nog 1 (finale bedenking). Is het niet heel beperkend dat de boxee slechts een 100MBps ethernetverbinding heeft en zal zich dat in de toekomst niet wreken dat er geen gigabit opzit?
Hij speelt alles af wat je tegen hem aan gooit dus dat zit wel snor
Waarom zou je gigabit willen hebben op dat apparaat? Omdat dat nou eenmaal lekker bekt? Gebruik je een Formule 1 auto om dagelijks mee naar je werk te gaan? Gigabit is niet nodig waar de boxee box voor bedoeld is. En wat je opmerking over 3D betreft. Onlangs werd bekend dat dat voor kinderen slecht is voor de ontwikkeling van hun ogen. Zo lang dat zo blijft, zal het nog geen mainstream product worden. Daarnaast geloof ik dat middels software updates bestaande apparaten 3D enabled moeten kunnen worden gemaakt.
Bedankt, Bartsidee tv werkt erg handig!
Navi-X is dat willekeurig qua films, heb even rondgekeken maar heb het idee dat het echt allemaal willekeurige films zijn waardoor het lastig is een specifieke film te vinden.
Navi X is redelijk willekeurig idd. Je kunt registreren en playlists aanmaken van films die her en der staan geloof ik. Wel leuk als je je verveeld, want er staan genoeg films op, zowel oud als de nieuwste.
De boxee leek me een mooie vervanger voor mijn popcorn C-200 een stuk kleiner echter blijf ik het gewoon niet snappen dat die lui van boxee hun kop in het zand blijven steken en maar geen NFS support in het apparaatje bouwen.... Nu zag ik op de unofficial boxee wiki al wel dat het mogelijk is door zelf aanpassingen te maken in de etc/exports/
Heeft iemand hier NFS verbindingen van b.v. een QNAP NAS goed aan de gang? En vreet het apparaat ook daadwerkelijk alles zoals ze zeggen, of ondervinden jullie haperingen?
Heeft iemand hier NFS verbindingen van b.v. een QNAP NAS goed aan de gang? En vreet het apparaat ook daadwerkelijk alles zoals ze zeggen, of ondervinden jullie haperingen?
Zojuist een nieuwe update van BartsideeTV. De update bevat onder andere een nieuwe module voor Navi-X! Hierbij heb ik getracht een degelijke search functie in te bouwen. De snelheid van de zoekresultaten zal er wel iets onder leiden. Daarnaast zijn ook een aantal lokale omroepen toegevoegd.
Echt een aanrader je programmabartsidee schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:19:
Zojuist een nieuwe update van BartsideeTV. De update bevat onder andere een nieuwe module voor Navi-X! Hierbij heb ik getracht een degelijke search functie in te bouwen. De snelheid van de zoekresultaten zal er wel iets onder leiden. Daarnaast zijn ook een aantal lokale omroepen toegevoegd.
Alleen wilde ik gister iets zien van uitzending gemist, maar hij bleef maar laden. (ik zocht op walhalla en klikte deze aan. Daarna gebeurde er niets afgezien van de spinner die in beeld kwam.) Is dit een probleem in het programma of ligt dit aan de uzg website?
Bart, ik begrijp niet zo goed wat ik met dit programma moet doen. Ik heb het even opgestart en zie ik een leeg scherm met een zoek functie. Ik heb het even gelaten voor wat het was en ben verder gaan neuzen in mijn boxeebox.
Ik heb trouwens steeds de de youtube player "Leanback" vastloopt als ik een langere film bekijk.
De hele boxeebox loopt dat zeg maar vast en reageert nergens meer op.
Ik heb trouwens steeds de de youtube player "Leanback" vastloopt als ik een langere film bekijk.
BartsideeTv is een programma die vele internet bronnen samen voegt in een programma. Voor nl is dat onder andere uzg en sbs, maar ook hulu navix en meer. Belangrijk is dat je deze bronnen eerst even via het tabje settings moet activeren. Je kan dan via de search in een keer over slles zoeken, of eventueel via de tab modules een statische lijst bekijken.RoyK schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:50:
Bart, ik begrijp niet zo goed wat ik met dit programma moet doen. Ik heb het even opgestart en zie ik een leeg scherm met een zoek functie. Ik heb het even gelaten voor wat het was en ben verder gaan neuzen in mijn boxeebox.
Ik heb trouwens steeds de de youtube player "Leanback" vastloopt als ik een langere film bekijk.De hele boxeebox loopt dat zeg maar vast en reageert nergens meer op.
Ik zal het even nacheckenxtr3me schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:45:
[...]
Echt een aanrader je programma![]()
Alleen wilde ik gister iets zien van uitzending gemist, maar hij bleef maar laden. (ik zocht op walhalla en klikte deze aan. Daarna gebeurde er niets afgezien van de spinner die in beeld kwam.) Is dit een probleem in het programma of ligt dit aan de uzg website?
Cool. Ik zou dus alle afleveringen van bijvoorbeeld tegenlicht kunnen opzoeken ipv dat ik in uzg via allerlei stappen terecht kom waar ik moet wezen?bartsidee schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:11:
[...]
BartsideeTv is een programma die vele internet bronnen samen voegt in een programma. Voor nl is dat onder andere uzg en sbs, maar ook hulu navix en meer. Belangrijk is dat je deze bronnen eerst even via het tabje settings moet activeren. Je kan dan via de search in een keer over slles zoeken, of eventueel via de tab modules een statische lijst bekijken.
Helemaal juist. Ik zal je bekennen dat ik het eerst ook niet snapte.RoyK schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:47:
Cool. Ik zou dus alle afleveringen van bijvoorbeeld tegenlicht kunnen opzoeken ipv dat ik in uzg via allerlei stappen terecht kom waar ik moet wezen?
Verwijderd
Ik heb sinds kort een Synology DS 211j NAS waar ik alles vanaf stream. Deze shared alles via SMB. Heeft het zin om de DLNA functie van de NAS aan te zetten voor de Boxee box of gaat dit verder niets toevoegen aan de functionaliteit?
Nee, DLNA voegt niks toe. In tegendeel, als je dat zou gebruiken ipv SMB zullen er een hoop formaten zijn die je niet meer kan gebruiken...
Ook geen subtitles en zo meer
Ook geen subtitles en zo meer

volgens mij valt dan ook je NAS niet meer in slaapstand omdat hij steeds naar DLNA apparaten blijft zoeken?
Hallo,
ik had een vraag. Als ik een externe HDD aan de Boxee hang, herkent hij hem dan? Of gaat dat niet werken?
ik had een vraag. Als ik een externe HDD aan de Boxee hang, herkent hij hem dan? Of gaat dat niet werken?
Werkt perfect. Ik heb een 2TB HDD via usb en dat werkt super goed. Speelt alles af zonder te haperen of iets dergelijksLabbers schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:16:
Hallo,
Verwijderd
Heb nou ook sinds een paar dagen de Boxee Box, wat een geweldig apparaat! En thumbs up voor bartsidee voor zijn super apps! Ik vroeg me nog af of er ook ergens een app te vinden is om films trailers in HD te bekijken? Zoals Front Row op de Mac, dus Apple Trailers.
Via de App Navi-X kan dat volgens mij.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:13:
Heb nou ook sinds een paar dagen de Boxee Box, wat een geweldig apparaat! En thumbs up voor bartsidee voor zijn super apps! Ik vroeg me nog af of er ook ergens een app te vinden is om films trailers in HD te bekijken? Zoals Front Row op de Mac, dus Apple Trailers.
Verwijderd
Thnx, zal het ff gaan checken!
EDIT: Heb nog ff wat gezocht in dit topic en heb nou de repository van Fuzzthed toegevoegd en daar heb ik de Fuzz's Movie Trailers app gevonden met (HD) trailers van Apple, Yahoo en YouTube (alleen werkt die laatste niet)!
EDIT 2: Nog een vraagje. Hoe krijg ik eigen posters bij films? Heb namelijk de film Wild Target (2010) waar wel de info bij gevonden wordt, maar geen poster (ja, een of andere vage foto). Dacht ergens gelezen te hebben dat je dan de poster zelf als Folder.jpg in de map kon zetten en dat Boxee die dan zou pakken? Maar dit lukt me niet echt?
EDIT: Heb nog ff wat gezocht in dit topic en heb nou de repository van Fuzzthed toegevoegd en daar heb ik de Fuzz's Movie Trailers app gevonden met (HD) trailers van Apple, Yahoo en YouTube (alleen werkt die laatste niet)!
EDIT 2: Nog een vraagje. Hoe krijg ik eigen posters bij films? Heb namelijk de film Wild Target (2010) waar wel de info bij gevonden wordt, maar geen poster (ja, een of andere vage foto). Dacht ergens gelezen te hebben dat je dan de poster zelf als Folder.jpg in de map kon zetten en dat Boxee die dan zou pakken? Maar dit lukt me niet echt?
[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 17:49 ]
Ik heb er naar gekeken en het bleek een kleine bug te zijn omdat walhalla afleveringen maar voor korte tijd online staan. Hij moet nu goed laden.xtr3me schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:45:
[...]
Echt een aanrader je programma![]()
Verwijderd
Ik weer een vraag
! Ik heb net een aflevering van een serie van mn HDD die aan mn Boxee Box hangt verwijderd, maar op de Boxee Box staat hij er nog bij? Alleen als ik m wil afspelen zegt ie dat t niet kan omdat het bestand er niet is. Hoe zorg ik dat ook op de Boxee Box deze aflevering niet meer te zien is? Heb al opnieuw gescand, maar dat hielp niet?
Even identify doen op de file, en dan zie je als het goed is ook remove er bij staanVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:44:
Ik weer een vraag! Ik heb net een aflevering van een serie van mn HDD die aan mn Boxee Box hangt verwijderd, maar op de Boxee Box staat hij er nog bij? Alleen als ik m wil afspelen zegt ie dat t niet kan omdat het bestand er niet is. Hoe zorg ik dat ook op de Boxee Box deze aflevering niet meer te zien is? Heb al opnieuw gescand, maar dat hielp niet?
Verwijderd
Thnx, zo is het idd gelukt
! Nou hopelijk nog iemand die weet hoe het met posters bij films (en als het kan ook albums!) zit?!
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 22:33 ]
zijn er meer mensen die bij de app van bartsideetv niet kunnen zoeken op de main page maar wel bij modules?
ik heb meerdere boxeeboxen op mijn naam draaien en als ik bij een boxeebox de app start zijn bij de andere boxeebox de modules uitgeschakeld. vrij irritant.Hulu werkt ook nog niet bij mij en navix zoekt alleen playlists.
verder een TOP app waar we met de hele familie plezier van hebben.
keep up the good work
ik heb meerdere boxeeboxen op mijn naam draaien en als ik bij een boxeebox de app start zijn bij de andere boxeebox de modules uitgeschakeld. vrij irritant.Hulu werkt ook nog niet bij mij en navix zoekt alleen playlists.
keep up the good work
BartsideeTV slaat zijn gegevens lokaal op. Dit houdt in dat je op elke boxee box installatie je de modules apart even moet instellen. Ik ondervind zelf geen enkel probleem met de search op de main page. Je kunt altijd even proberen de database te resetten, dit kan eventuele problemen oplossen (resetten kan onder settings)symen89 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:32:
zijn er meer mensen die bij de app van bartsideetv niet kunnen zoeken op de main page maar wel bij modules?
keep up the good work
Hulu en bbc werken enkel als je een vpn hebt geinstalleerd, daarnaast wordt hulu op de box ook nog geblokkeerd. Ik hoop dat als boxee met een officiele app omt dit ongedaan wordt gemaakt ander zal ik moeten kijken dit op een ander emanier op te lossen.
De navi-x module ondersteund idd geen 'nested' playlst, oftwel een playlist in een playlist. Ik heb dit tot nu toe bewust gedaan omdat dit anders wat vergaande aanpassingen in het framework zou vergen. Ik zal in de toekomst kijken of dit anders kan. De navix module is ook meer bedoeld om snel content te vinden en niet als vervanging van de navi-x app waar je uren door de playlist kan browsen.
Let ook als je veel modules teglijk hebt geselecteerd kan dit de search op de hoofdpagina negatief beinvloeden. Voornamlijk navi-x geeft best een vertraging, maak dus een bewuste selectie in je actieve modules.
Elke keer als ik mijn Boxee box afsluit, is hij alle plaatjes van Films en Series kwijt. Moet ik hem sleepen in plaats van shutdownen of doe ik iets anders verkeerd?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Klopt, op dit moment worden plaatjes niet op de box opgeslagen maar elke keer weer van imdb gehaald. Daar komt verandering in volgens mij, ergens in een volgende updateBCC schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:00:
Elke keer als ik mijn Boxee box afsluit, is hij alle plaatjes van Films en Series kwijt. Moet ik hem sleepen in plaats van shutdownen of doe ik iets anders verkeerd?
als ik een liedje afspeel krijg ik een grafiekje in beeld die de muziek illustreert met tig balkjes. Deze draait dan ook nog eens zenuwachtig rond. Kan ik dat niet uitzetten of zijn er nog andere mogelijkheden? Zoals een fotoalbum laten zien of iets dergelijks?
Toevallig heb ik dit probleem ook bij Wild Target. Ben wel benieuwd hoe je zoiets op kan lossen. Folder.jpg wordt overigens moeilijk: al mijn films staan gewoon in 1 map.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:29:
Verwijderd
Je zou via boxee.tv een request kunnen doen, al betwijfel ik het of ze er snel aandacht aan geven. De focus ligt 100% op video.. muziek en foto wordt pas opgepakt als het video deel goed werkt.RoyK schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:06:
als ik een liedje afspeel krijg ik een grafiekje in beeld die de muziek illustreert met tig balkjes. Deze draait dan ook nog eens zenuwachtig rond. Kan ik dat niet uitzetten of zijn er nog andere mogelijkheden? Zoals een fotoalbum laten zien of iets dergelijks?
Helaas, kan je het op dit moment niet uitzetten. Vind het ook een irritant ding.
Domme mededeling, maar TV uitzetten??Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:07:
[...]
Je zou via boxee.tv een request kunnen doen, al betwijfel ik het of ze er snel aandacht aan geven. De focus ligt 100% op video.. muziek en foto wordt pas opgepakt als het video deel goed werkt.
Helaas, kan je het op dit moment niet uitzetten. Vind het ook een irritant ding.
Ja en Nee. als het geluid over de versterker loopt dan kan dat ja, maar als je via de tv geluid hebt dan kan je je tv wel uitdoen maar dan heb je ook geen geluid meer.
Dat is waar..
heb nog geen boxee, maar kan je geen screensaver instellen op 2 minuten inactiviteit?
heb nog geen boxee, maar kan je geen screensaver instellen op 2 minuten inactiviteit?
Ik heb het geluid (nog) niet over een versterker lopen. dus ik moet mijn TV aan laten staan. Het is geen screensaver, maar een schermpje dat verschijnt als je muziek af speelt. Je hebt alleen geen keuzes of je dit uit wil zetten of niet. De hele tijd dus een bewegelijk geval in je ooghoeken. Misschien maar eens even snel kabeltje regelen dat ik het geluid over mijn stereo laat lopen.
Ik doelde eigenlijk meer of je niet een screensaver kan instellen die die visualiser uitschakelt / overruled.RoyK schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:46:
Ik heb het geluid (nog) niet over een versterker lopen. dus ik moet mijn TV aan laten staan. Het is geen screensaver, maar een schermpje dat verschijnt als je muziek af speelt. Je hebt alleen geen keuzes of je dit uit wil zetten of niet. De hele tijd dus een bewegelijk geval in je ooghoeken. Misschien maar eens even snel kabeltje regelen dat ik het geluid over mijn stereo laat lopen.
bij wijze van spreken na 5 minuten een stuiterend Boxee logootje
[ Voor 6% gewijzigd door RoRoo op 10-02-2011 13:01 ]
Verwijderd
Dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat het kon met folder.jpg bestanden, maar blijkbaar niet dusGoku33 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:36:
[...]
Toevallig heb ik dit probleem ook bij Wild Target. Ben wel benieuwd hoe je zoiets op kan lossen. Folder.jpg wordt overigens moeilijk: al mijn films staan gewoon in 1 map.
Mocht het met een update wel werken, dan zou je in jou geval betreffende poster dezelfde naam moeten geven als het film bestand (net zoals met subs dus). Dat werkt meestal hetzelfde als een folder.jpg bestand in dezelfde map.
Wat ik altijd doe als ik muziek luister is gewoon ff op de onderste knop van de remote drukken, zodat je dus weer terug bij de tracklist van het album komt dat je aan t luisteren bent. Muziek blijft dan doorspelen en je ziet niet meer die stomme dansende blokjes, maar gewoon de tracklist en de albumcover (jammer dat er niet wordt aangegeven welk nummer aan het spelen is)!RoyK schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:46:
Dat doe ik ook altijd Sjacco maar dan springt hij op een gegeven moment weer terug naar die dansende blokjes.
Verwijderd
O dat wist ik niet! Heb pas paar keer muziek geluisterd via de Boxee Box en telkens maar heel even, gebruik normaal gewoon iTunes op mn Mac. En wat RoRoo zegt? De screensaver, werkt dat ook niet? Normaal als je gewoon in een menu bent en niks doet, komt vanzelf de screensaver, is dit bij muziek niet dan?
Ik vrees het niet, omdat het beeld beweegt (de dansende blokjes) Wat betreft de screensafer, die is ook niet echt spannend hehVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:19:
O dat wist ik niet! Heb pas paar keer muziek geluisterd via de Boxee Box en telkens maar heel even, gebruik normaal gewoon iTunes op mn Mac. En wat RoRoo zegt? De screensaver, werkt dat ook niet? Normaal als je gewoon in een menu bent en niks doet, komt vanzelf de screensaver, is dit bij muziek niet dan?
screensaver kan je wel aanpassen. In het menu staat iets over screensaver met een daarbij horend mapje. Je kan op de pc/externe HDD een mapje aanmaken met eigen foto's en die dan aangeven in de boxee, je krijgt dan als screensaver je eigen foto's te zienRoyK schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:32:
[...]
Ik vrees het niet, omdat het beeld beweegt (de dansende blokjes) Wat betreft de screenfaver, die is ook niet echt spannend hehOok die kan je volgens mij niet aanpassen.
Top, ga ik vanavond even bekijken. Ik heb op de NAS mappen met fotos. Laat ik hem daar gewoon in kijkenGreekmaster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:50:
[...]
screensaver kan je wel aanpassen. In het menu staat iets over screensaver met een daarbij horend mapje. Je kan op de pc/externe HDD een mapje aanmaken met eigen foto's en die dan aangeven in de boxee, je krijgt dan als screensaver je eigen foto's te zien
Of zet er gewoon 1 zwart plaatje in....
Hoe mature is de Boxee Box tegenwoordig?
Ik ben op zoek naar een vervanger met wat meer eye-candy voor mijn oude trouwe Popcorn Hour A-100 en twijfel tussen de Popcorn Hour A-210 en de Boxee Box. Qua prijs ontlopen deze elkaar niet veel.
Aangezien het voornamelijk door wife+kids gebruikt zal gaan worden is het vooral belangrijk dat het stabiel en soepel werkt. Geen vastlopers, geen reboots, geen settings-tweaken-om-die-ene-file-te-kunnen-afspelen, ... gewoon een film/serie selecteren, OK drukken het afspelen maar. Audio-channels wijzigen en subtitles aan/uit-zetten moet soepel en intuitief werken. Met de A-210 weet ik bijna zeker dat dit allemaal wel gaat werken gezien het feit dat ze de A-100 al gewend zijn, maar hoe zit dat met de Boxee Box?
Meteen een flink minpunt voor de Boxee Box: de remote, het zal vast een geweldig ding zijn maar ik gebruik een Harmony One voor alles, en dat gaat niet werken met de RF-remote van de Boxee Box.
Gebruik is voornamelijk voor het afspelen van video content (PAL/NTSC DVD ISO's en HD-mkv's). Kan de Boxee Box zonder settings te tweaken "Amerikaanse" en "Nederlandse" DVD images afspelen zonder dropped frames vanwege een framerate-verschil?
Een leuke foto-slideshow-functie, Youtube browser, music-player zijn weer pre, dit zou op zich niet beroerder geimplementeerd kunnen zijn dan in de A-210 mag ik hopen? "Social" features interesseren me niet.
Wellicht een voor de hand liggende vraag in Boxee-kamp, maar wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben op zoek naar een vervanger met wat meer eye-candy voor mijn oude trouwe Popcorn Hour A-100 en twijfel tussen de Popcorn Hour A-210 en de Boxee Box. Qua prijs ontlopen deze elkaar niet veel.
Aangezien het voornamelijk door wife+kids gebruikt zal gaan worden is het vooral belangrijk dat het stabiel en soepel werkt. Geen vastlopers, geen reboots, geen settings-tweaken-om-die-ene-file-te-kunnen-afspelen, ... gewoon een film/serie selecteren, OK drukken het afspelen maar. Audio-channels wijzigen en subtitles aan/uit-zetten moet soepel en intuitief werken. Met de A-210 weet ik bijna zeker dat dit allemaal wel gaat werken gezien het feit dat ze de A-100 al gewend zijn, maar hoe zit dat met de Boxee Box?
Meteen een flink minpunt voor de Boxee Box: de remote, het zal vast een geweldig ding zijn maar ik gebruik een Harmony One voor alles, en dat gaat niet werken met de RF-remote van de Boxee Box.
Gebruik is voornamelijk voor het afspelen van video content (PAL/NTSC DVD ISO's en HD-mkv's). Kan de Boxee Box zonder settings te tweaken "Amerikaanse" en "Nederlandse" DVD images afspelen zonder dropped frames vanwege een framerate-verschil?
Een leuke foto-slideshow-functie, Youtube browser, music-player zijn weer pre, dit zou op zich niet beroerder geimplementeerd kunnen zijn dan in de A-210 mag ik hopen? "Social" features interesseren me niet.
Wellicht een voor de hand liggende vraag in Boxee-kamp, maar wat zijn jullie ervaringen?
Tja wat ik erover kan vertellen is (ik had een HDX met A110 software):
- Boxee speelt gewoon alles af zonder gekke dingen (tot nu toe)
- Alles loopt lekker soepel (zoals het bladeren door de films)
- Ik heb gehoord dat je met een USB IR interface (simpele van 15 euro) toch de boxee kan aansturen met je Harmonie
- Alles is mbt eyecandy toch wat beter dan de popcorn
- Ik heb nog geen framedrops kunnen ontdekken, zelfs de 1080 HD films spelen super vloeiend af
Tja voor de rest die pre zaken zijn allemaal aanwezig echter.
Dit zijn mijn ervaringen in vergelijking met de A110. (dus positief)
- Ik heb gehoord dat je met een USB IR interface (simpele van 15 euro) toch de boxee kan aansturen met je Harmonie
- Alles is mbt eyecandy toch wat beter dan de popcorn
- Ik heb nog geen framedrops kunnen ontdekken, zelfs de 1080 HD films spelen super vloeiend af
Tja voor de rest die pre zaken zijn allemaal aanwezig echter.
Dit zijn mijn ervaringen in vergelijking met de A110. (dus positief)
Voor de mensen die graag gebruik maken van navi-x in combinatie met BartsideeTV, ik heb zojuist support voor nested playlist toegevoegd (oftewel een playlist in een playlist). Je kunt nu dus meer content benaderen.
Mijn vrouw bediend de Boxee Box met al het gemak. Ik heb het 1 keer uit hoeven te leggen. Als je zelf een logisch mapje maakt wordt het nog makkelijker. Ik heb bijvoorbeeld een mapje KIDS aangemaakt op de NAS en daar heb ik alle meuk ingezet die bij mijn vrouw met wat menu klikjes zo kan oproepen.catchingfire schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:31:
Hoe mature is de Boxee Box tegenwoordig?
Zo heb ik het ook op mijn NASRoyK schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:24:
Mijn vrouw bediend de Boxee Box met al het gemak. Ik heb het 1 keer uit hoeven te leggen. Als je zelf een logisch mapje maakt wordt het nog makkelijker. Ik heb bijvoorbeeld een mapje KIDS aangemaakt op de NAS en daar heb ik alle meuk ingezet die bij mijn vrouw met wat menu klikjes zo kan oproepen.
/video/movies/HD
/video/movies/DVD
/video/movies/kids
/video/movies/kids-noimdb (voor de bassie en adriaans e.d. die niet op IMDB staan)
/video/movies/.....
Dus ik hoop dat er in zo'n structuur makkelijk te navigeren is, en liefst ook met gebruik van folder.jpg/poster.jpg welke Ember Media Manager in ieder geval al voor alle op IMDB-voorkomende content heeft verzorgd.
Aangezien jij ook in de kids zit... hoe doen Nederlandse DVD's 't? Framedrop-vrij? (dit lukt me niet met XBMC op een Mac Mini dus ben wat huiverig). Dat HD-spul goed werkt geloof ik wel, want daar zit heel de wereld naar uit te kijken, het is met name het lullige verschil tussen framerates van SD materiaal waar ik bezorgd om ben.
Dat klinkt hoopvol!genesisfm schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:35:
Tja wat ik erover kan vertellen is (ik had een HDX met A110 software):
ik heb een map /nzb/Downloads
daar staat alles in.
En wat is nu het fijne van de boxee, je kan op datum sorteren :D:D
Dus pak altijd het laatste
En wat is nu het fijne van de boxee, je kan op datum sorteren :D:D
Dus pak altijd het laatste
Ik heb ook een dergelijke scheiding op mijn NAS, ik was in de veronderstelling dat de Boxee enkelt onderscheid maakte tussen TV en Film?RoyK schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:24:
Mijn vrouw bediend de Boxee Box met al het gemak. Ik heb het 1 keer uit hoeven te leggen. Als je zelf een logisch mapje maakt wordt het nog makkelijker. Ik heb bijvoorbeeld een mapje KIDS aangemaakt op de NAS en daar heb ik alle meuk ingezet die bij mijn vrouw met wat menu klikjes zo kan oproepen.
Maar mijn NAS scheiding kan ook meegenomen worden??
SD
HD
Film
Kids
TV
Ik heb recent de family guy series op de NAS gezet en die gooide de Boxee box uit zichzelf in de afdeling series. Hoe je dit nu handmatig kan bewerken weet ik niet.
Wat betreft posters toevoegen, dat is geen probleem. Ik heb het zelf nog niet de moeite genomen om dit handmatig te doen maar ik heb hier een paar posten terug ook naar gevraagd en antwoord op gekregen. Sommige series voorziet hij automatisch van een cover. Echter, de sprookjesboom is niet zo populair gek genoeg dat hij dit zelf op het internet opsnort
Wat betreft posters toevoegen, dat is geen probleem. Ik heb het zelf nog niet de moeite genomen om dit handmatig te doen maar ik heb hier een paar posten terug ook naar gevraagd en antwoord op gekregen. Sommige series voorziet hij automatisch van een cover. Echter, de sprookjesboom is niet zo populair gek genoeg dat hij dit zelf op het internet opsnort
Bij het opstarten van app geeft hij aan: downloaden van de modulde navix.bartsidee schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:48:
Voor de mensen die graag gebruik maken van navi-x in combinatie met BartsideeTV, ik heb zojuist support voor nested playlist toegevoegd (oftewel een playlist in een playlist). Je kunt nu dus meer content benaderen.
Hij blijft dat echter doen, en uiteindelijk moet ik de box resetten. Dus kortgezegd, de app is nu onbruikbaar eigenlijk.
Enig idee waar dit aan kan liggen?
Verwijderd
Ik loop sinds kort tegen de volgende problemen aan:
Bij het opstarten van de Bartsidee Repositories krijg ik geregeld de melding dat er geen apps beschibaar zijn.
Als er wel wordt doorgeschakeld naar de repositories en ik open Bartsidee tv kan ik niet zoeken naar een programma en krijg ik de volgende mededeling "downloading module UZG from the server please wait"
Ook als ik langere tijd wacht gebeurt er niets. Ben ik de enige met dit probleem of is het iets structureels?
Bij het opstarten van de Bartsidee Repositories krijg ik geregeld de melding dat er geen apps beschibaar zijn.
Als er wel wordt doorgeschakeld naar de repositories en ik open Bartsidee tv kan ik niet zoeken naar een programma en krijg ik de volgende mededeling "downloading module UZG from the server please wait"
Ook als ik langere tijd wacht gebeurt er niets. Ben ik de enige met dit probleem of is het iets structureels?
Als je via files er naar toe gaat wel, dan kan je aparte folders kiezen. In de Library mode heb ik geen scheiding gezien.RoRoo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:03:
[...]
Ik heb ook een dergelijke scheiding op mijn NAS, ik was in de veronderstelling dat de Boxee enkelt onderscheid maakte tussen TV en Film?
Maar mijn NAS scheiding kan ook meegenomen worden??
SD
HD
Film
Kids
TV
Gezien de problemen met de repo heb ik even eens structurele verandering aangebracht. Ik werk momenteel met github om mijn app/repo up to date te houden. Hierdoor was de link boxee.bartside.nl direct geforward naar github. Het bleek dat dit niet helemaal soepel werkte waardoor ik heb besloten de repo weer lokaal op mijn eigen webhosting op te slaan. Ik deploy automatisch via een script de github bestanden op mijn server waardoor ze up to date moeten zijn. Ik verwacht hiermee geen verdere problemen meer mee.
Verder over de problemen met de bartsideetv app. Ik ben momenteel bezig met een transitie waarbij de modules niet bij de app bijgevoegd zitten maar via een losse server worden gedownload. Hierdoor hoef ik de app niet telkens opnieuw te laten sigenen bij het toevoegen/wijzigen van een module. Het blijkt dat dit tot nu toe wat problemen heeft gegeven bij sommige gebruikers. Ik heb zojuist een nieuwe update gedaan waarvan ik hoop dat deze de problemen grotendeels oplost, graag hoor ik of dit ook zo is.
Het laatste versienummer is 0.88 te zien in de settings tab.
Verder over de problemen met de bartsideetv app. Ik ben momenteel bezig met een transitie waarbij de modules niet bij de app bijgevoegd zitten maar via een losse server worden gedownload. Hierdoor hoef ik de app niet telkens opnieuw te laten sigenen bij het toevoegen/wijzigen van een module. Het blijkt dat dit tot nu toe wat problemen heeft gegeven bij sommige gebruikers. Ik heb zojuist een nieuwe update gedaan waarvan ik hoop dat deze de problemen grotendeels oplost, graag hoor ik of dit ook zo is.
Verwijderd
Bart geweldig bij mij werkt alles weer zoals voorheen.
bartsidee schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:15:
Gezien de problemen met de repo heb ik even eens structurele verandering aangebracht. Ik werk momenteel met github om mijn app/repo up to date te houden. Hierdoor was de link boxee.bartside.nl direct geforward naar github. Het bleek dat dit niet helemaal soepel werkte waardoor ik heb besloten de repo weer lokaal op mijn eigen webhosting op te slaan. Ik deploy automatisch via een script de github bestanden op mijn server waardoor ze up to date moeten zijn. Ik verwacht hiermee geen verdere problemen meer mee.
Goed om te horen! Zojuist ook nog even tmf toegevoegd, de oude app werkte ook niet echt meer naar behoren.Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:22:
Bart geweldig bij mij werkt alles weer zoals voorheen.
[...]
Is er ook een manier om audio te streamen NAAR de boxee? Zoals bijvoorbeeld bij een airport extreme?
Naar mijn weten niet, maar op xbmc was airplay wel al werkend dus miss voor de toekomstBCC schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:16:
Is er ook een manier om audio te streamen NAAR de boxee? Zoals bijvoorbeeld bij een airport extreme?
Wanneer ik een externe hardeschijf aansluit op de mediaspeler moet hij dan fat32 of ntfs geformatteerd zijn? Of werkt beide?
Ah vandaar, dank je wel voor het uitzoeken. Je programma werkt altijd erg fijnbartsidee schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:04:
[...]
Ik heb er naar gekeken en het bleek een kleine bug te zijn omdat walhalla afleveringen maar voor korte tijd online staan. Hij moet nu goed laden.
Ook hier is de Boxee Box een allesvreter, zowel NTFS, FAT32 en FAT16 worden ondersteund. Lees nu dat ook mijn OSX formatted HFS+ schijfjes geen probleem zijn. Top!jostefa schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:27:
Wanneer ik een externe hardeschijf aansluit op de mediaspeler moet hij dan fat32 of ntfs geformatteerd zijn? Of werkt beide?
Het lijkt erop dat de vervelende mp4 bug die streamen van rtl onbekijkbaar maakte eindelijk is opgelost zie ook:
http://jira.boxee.tv/browse/BOXEE-7986
Hij staat momenteel voor sp5 gepland, ik ben benieuwd wanneer die uit gaat komen!
Hij staat momenteel voor sp5 gepland, ik ben benieuwd wanneer die uit gaat komen!
Verwijderd
Dit zal wel mooi zijn..bartsidee schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:21:
Het lijkt erop dat de vervelende mp4 bug die streamen van rtl onbekijkbaar maakte eindelijk is opgelost zie ook:
Ben benieuwd naar de nieuwe update..
Mijn boxee box haalt net een nieuwe update binnen
Even kijken wat de veranderingen zijn
Even kijken wat de veranderingen zijn
NetFlix is toegevoegd, niet echt nuttig voor nederlanders tenzij je een VPN hebt.
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
http://blog.boxee.tv/2011/02/14/netflix-on-the-boxee-box/
New Features/Enhancements
*Netflix -US/Canada only
* Support Dolby Digital TrueHD bit streaming.
* Support for high resolution SRT subtitles.
* Updated drivers for external IR remotes. Now supporting “Windows Vista class” remotes.
Bug Fixes
* Under some circumstances, audio took 1-2 seconds to start.
* Subtitle size change was not retained after restart.
* In some websites, switching the video quality during playback did not work.
* Post boot Black screen (only if you are able to view the start up video animation).
* Vudu was not authorized if system was unable to acquire a correct time and date.
* Could not go backwards, forward or pause in Vimeo.
* With some audio receivers, namely Onkyo, audio was lost after video resolution switch.
*Netflix -US/Canada only
* Support Dolby Digital TrueHD bit streaming.
* Support for high resolution SRT subtitles.
* Updated drivers for external IR remotes. Now supporting “Windows Vista class” remotes.
Bug Fixes
* Under some circumstances, audio took 1-2 seconds to start.
* Subtitle size change was not retained after restart.
* In some websites, switching the video quality during playback did not work.
* Post boot Black screen (only if you are able to view the start up video animation).
* Vudu was not authorized if system was unable to acquire a correct time and date.
* Could not go backwards, forward or pause in Vimeo.
* With some audio receivers, namely Onkyo, audio was lost after video resolution switch.
Ik heb een HD-Ready TV. Kan dus alleen 720p of 1080i afspelen, gaat dit problemen opleveren met de Boxee Box? In de specs zie ik vaak alleen maar 1080p staan, dat is toch zeker geen minimum spec?
Ja lekker!
Dat is geen probleem. De boxee kan gewoon op 720P of 1080i afspelen. 1080p is het maximumPronk schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:48:
Ik heb een HD-Ready TV. Kan dus alleen 720p of 1080i afspelen, gaat dit problemen opleveren met de Boxee Box? In de specs zie ik vaak alleen maar 1080p staan, dat is toch zeker geen minimum spec?
Vanavond maar eens kijken of ik mijn Harmony One als Vista remote kan programmeren, samen met de externe IR ontvanger (heb ik al) zou dat dan goed moeten werken!niekvandermeer schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:37:
http://blog.boxee.tv/2011/02/14/netflix-on-the-boxee-box/
Beste Mede-Tweakers,
Zins gister ben ik ook een trotse bezitter van de Boxee box. Maar ik loop tegen een probleempje aan en ik kan op het support forum van boxee niets over vinden. Ik draai nu de laatste firmware (1.0.4.17443) en als ik dan een film/tvserie wil afspelen duurt het lang voor hij is geladen en als ik hem bv een film op pauze wil zetten en dan weer spelen blijft het beeld vast staan. of ik wil vooruit spoelen, dat werkt ook niet soepel.
Nu is het zo dat als ik de fabrieks firmware erop heb draaien (0.9.xxx) dan heb ik die problemen niet, dus aan wired snelheid verbinding kan het niet liggen. Is het mogelijk ergens anders oudere boxee box firmware te downloaden en deze dan via een usb stick te installeren, zoals dat mogelijk is in recovery mode met de nieuwste firmware?
Ondervindt één van jullie het zelfde probleem ?
Zins gister ben ik ook een trotse bezitter van de Boxee box. Maar ik loop tegen een probleempje aan en ik kan op het support forum van boxee niets over vinden. Ik draai nu de laatste firmware (1.0.4.17443) en als ik dan een film/tvserie wil afspelen duurt het lang voor hij is geladen en als ik hem bv een film op pauze wil zetten en dan weer spelen blijft het beeld vast staan. of ik wil vooruit spoelen, dat werkt ook niet soepel.
Nu is het zo dat als ik de fabrieks firmware erop heb draaien (0.9.xxx) dan heb ik die problemen niet, dus aan wired snelheid verbinding kan het niet liggen. Is het mogelijk ergens anders oudere boxee box firmware te downloaden en deze dan via een usb stick te installeren, zoals dat mogelijk is in recovery mode met de nieuwste firmware?
Ondervindt één van jullie het zelfde probleem ?
Weet iemand of deze ook gewoon in een winkel te krijgen is ala Media Markt?
want met zoeken op google kom ik alleen maar op webwinkels.
ZaanLan.nl
Zonder reclame te maken, Dynabyte heeft hem in de winkel.mrdjey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:07:
Weet iemand of deze ook gewoon in een winkel te krijgen is ala Media Markt?
Benieuwd wat dat dan moet gaan kostenhabermas schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:59:
xtreamer komt met een versie waar Boxee op draait...
http://www.xtreamer.net/Ultra/
Waarschijnlijk voor 200 euro aangezien ze nu een actie houden voor de ultra voor de helft van de retail waarde (200euro).
Ik heb zojuist ook een Boxee Box besteld, ben erg benieuwd! Ik heb tot op heden steeds alles gestreamed via PS3 Media Server (naar een xbox), maar dat werkt niet altijd even goed. 1080p mkv bestanden zijn per definitie niet te doen. Ik ga dus voornamelijk films en series via Boxee kijken.
Niet op de site, maar ik heb een dynabyte om de hoek zitten dus ik zal eens langs lopen als ik thuis ben.oscar schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:12:
[...]
Zonder reclame te maken, Dynabyte heeft hem in de winkel.
ZaanLan.nl
Niet dus, ook niet bij de saturn.mrdjey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:14:
[...]
Niet op de site, maar ik heb een dynabyte om de hoek zitten dus ik zal eens langs lopen als ik thuis ben.
ZaanLan.nl
Dus nu kan je hem voor 100€ krijgen?Gsus86 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:51:
[...]
Waarschijnlijk voor 200 euro aangezien ze nu een actie houden voor de ultra voor de helft van de retail waarde (200euro).
Zo ja, waar dan?
Het is een winactie, waarbij er in totaal 20 mensen zijn die het voor 100 euro kunnen kopen, zieFire69 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:54:
[...]
Dus nu kan je hem voor 100€ krijgen?
Zo ja, waar dan?
http://deals.xtreamer.net/
Aangezien dit offtopic is, is het beter om in het juiste topic verder te gaan.
Verwijderd
Heb al een paar dagen een boxee box in bezit en echt tevreden van op 1 puntje na.
Telkens ik een MKV(mss is dit toeval) afspeel die zich op mijn NAS(D-Link DNS 320)bevindt dan stopt hij halverwege met de film en krijgk het boxeelogo te zien. Daarna kan ik de film gewoon verder bekijken als ik opnieuw de film open op mijn boxee.
Google geeft me een paar hints, maar geen enkele die bruikbaar zijn voor mij(nogal een noob hier).
Iemand die me zou kunnen helpen?
Telkens ik een MKV(mss is dit toeval) afspeel die zich op mijn NAS(D-Link DNS 320)bevindt dan stopt hij halverwege met de film en krijgk het boxeelogo te zien. Daarna kan ik de film gewoon verder bekijken als ik opnieuw de film open op mijn boxee.
Google geeft me een paar hints, maar geen enkele die bruikbaar zijn voor mij(nogal een noob hier).
Klinkt alsof de MKV halverwege corrupt is. Is het steeds exact op hetzelfde punt? En gebruik je hem via draadloos? Check dan ff of hij het bedraad wel goed doet.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 01:22:
Heb al een paar dagen een boxee box in bezit en echt tevreden van op 1 puntje na.
[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 19-02-2011 11:42 ]
Verwijderd
Het bestand zelf is in orde(en tweede maal heb'k hernomen net voor het punt dat hij stopte en ging hij wel door), heb erna nog een mkv gespeeld en die deed het wel goed.BCC schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:42:
[...]
Klinkt alsof de MKV halverwege corrupt is. Is het steeds exact op hetzelfde punt? En gebruik je hem via draadloos? Check dan ff of hij het bedraad wel goed doet.
-edit: zou het niet kunnen dat mijn NAS op idle gaat als hij te lang niks te doen heeft en dan in't midden van de film wanneer mijn boxee moet herbufferen niet kan volgen?
(is slechts een losse gedachte, want beide keren dat het gebeurde kreeg'k ook geen foutmelding ofzo)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 18:17 ]