Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag voor diegene die ook een sounbar of HTS heeft aangesloten op een van de HDMI aansluitingen. Hoe lang duurt het bij jullie voordat de soundbar/HTS wordt ingeschakeld nadat de TV is aangezet ? En dan nog een : hoe lang voordat deze wordt uitgeschakeld nadat de TV is uitgezet ?

Btw heb de 140.32 sw ook geinstalleerd maar kan geen verbeteringen waarnemen, of bij het sneller zappen moeten ze er iets in de orde van micro-seconden vanaf geknabbeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:58:
Een vraag voor diegene die ook een sounbar of HTS heeft aangesloten op een van de HDMI aansluitingen. Hoe lang duurt het bij jullie voordat de soundbar/HTS wordt ingeschakeld nadat de TV is aangezet ? En dan nog een : hoe lang voordat deze wordt uitgeschakeld nadat de TV is uitgezet ?

Btw heb de 140.32 sw ook geinstalleerd maar kan geen verbeteringen waarnemen, of bij het sneller zappen moeten ze er iets in de orde van micro-seconden vanaf geknabbeld hebben.
Ik heb de HTS9540 in combinatie met de 46PFL9705 en deze combinatie bevalt me prima.
Dat de HTS later inschakelt, na 1 minuut of zo, vind ik geen probleem.
Ook bij het uitschakelen duurt het even voordat hij echt uitschakelt. Maar ook daar heb ik geen problemen mee, hij gaat echt wel uit.

Wel vind ik het erg lang duren als ik hem aanzet op radio, dan duurt het echt 45 seconden voordat ik geluid hoor. Waarschijnlijk komt dit doordat hij eerst gaat kijken of er een DVD / Blu-Ray in zit. Dit vind ik wel lastig, omdat ik dan moet wachten om te kijken of hij niet te zacht of te hard staat.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:11:
[...]

Ik heb de HTS9540 in combinatie met de 46PFL9705 en deze combinatie bevalt me prima.
Dat de HTS later inschakelt, na 1 minuut of zo, vind ik geen probleem.
Ook bij het uitschakelen duurt het even voordat hij echt uitschakelt. Maar ook daar heb ik geen problemen mee, hij gaat echt wel uit.

Wel vind ik het erg lang duren als ik hem aanzet op radio, dan duurt het echt 45 seconden voordat ik geluid hoor. Waarschijnlijk komt dit doordat hij eerst gaat kijken of er een DVD / Blu-Ray in zit. Dit vind ik wel lastig, omdat ik dan moet wachten om te kijken of hij niet te zacht of te hard staat.
Bij mij ongeveer hetzelfde verkeer tussen TV en HTS. Alleen bij het uitschakelen van de TV gebeurt het volgende: beeld gaat op zwart, ambilight dimt, ambilight gaat uit en na ca. 30 seconden wordt ook het geluid afgeschakeld. En nu komt het (de eerste keer dat dit gebeurde schrok ik me een ongeluk) ca. 30 seconden later mag ik nog even naar nederland 1 luisteren voordat de HTS wordt uitgeschakeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:05:
Bij mij ongeveer hetzelfde verkeer tussen TV en HTS. Alleen bij het uitschakelen van de TV gebeurt het volgende: beeld gaat op zwart, ambilight dimt, ambilight gaat uit en na ca. 30 seconden wordt ook het geluid afgeschakeld. En nu komt het (de eerste keer dat dit gebeurde schrok ik me een ongeluk) ca. 30 seconden later mag ik nog even naar nederland 1 luisteren voordat de HTS wordt uitgeschakeld :?
Heb jij hem ook gekoppeld met een HMDI-kabel. Ik heb hem op de TV aangesloten op HDMI-ARC.

Bij mij gebeurt hetzelfde, alleen gaat het geluid bij mij niet meer aan.
Wat jij nu verteld vind ik heel raar. De tv is uit, maar toch hoor je nog het geluid van Ned 1. :?
Waar haalt hij dat geluid dan vandaan?
Heb je al eens geprobeerd om een andere kabel er tussen te zetten? Of op een andere HDMI-ingang?
Het zijn maar suggesties, maar je weet nooit.

En als dit blijft gebeuren zou ik contact opnemen met Philips.
Het zijn allebei Philips-producten dus kunnen ze je niet van de ene naar de andere leverancier sturen. :)
Iets wat bij verschillende merken anders wel zou gebeuren.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:24:
[...]

Heb jij hem ook gekoppeld met een HMDI-kabel. Ik heb hem op de TV aangesloten op HDMI-ARC.

Bij mij gebeurt hetzelfde, alleen gaat het geluid bij mij niet meer aan.
Wat jij nu verteld vind ik heel raar. De tv is uit, maar toch hoor je nog het geluid van Ned 1. :?
Waar haalt hij dat geluid dan vandaan?
Heb je al eens geprobeerd om een andere kabel er tussen te zetten? Of op een andere HDMI-ingang?
Het zijn maar suggesties, maar je weet nooit.

En als dit blijft gebeuren zou ik contact opnemen met Philips.
Het zijn allebei Philips-producten dus kunnen ze je niet van de ene naar de andere leverancier sturen. :)
Iets wat bij verschillende merken anders wel zou gebeuren.
Heb zelf een 46" 9705 en een BDP8000 speler. Op HDMI 1 is een Yamaha YPS4100 aangesloten. Heb al verschillende soorten(?) en merken kabels uitgeprobeerd: het fenomeen blijft bestaan. Als ik dan ook nog de BD8000 op HDMI2 aansluit wordt het helemaal dramatisch, dan lukt het zelfs niet om bij inschakelen van de TV het geluid naar de YSP4100 te sturen (hij wordt overigens wel ingeschakeld).

Zal Philips inderdaad moeten uitnodigen het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-03-2011
Draai nu een paar dagen met de 032 firmware op de 40pfl9705 en ik moet zeggen dat ik tevreden ben. Beeld is heel mooi, geluid prima. Van de geluidsonderbrekingen heb ik sinds 027 al geen last meer.

Voor wat het waard is: ik heb bij de update de volgende procedure gebruikt.
1. Installeer eerst de 'oude' versie 000.140.011.000 (te vinden op http://philips.samipupu.com/9xx5.html)
2. Fabrieksinstellingen terugzetten.
3. Installeer firmware versie 032
4. fabrieksinstellingen terugzetten.

En alles moet Ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey lot genoten,

zou het dan toch alemaal opgelost worden????

hoe haal je de software van de tv af?

en moet je dan alleen de 011 installeren en dan de 032.
heb ik dit goed begrepen, de andere updates kunne we dus allemaal removen.

gaat de tv ook gewoon weer snel aan?

ik vind het wel raar dat de software 029 precies even groot was als de 032,
bij alles gaf mijn winrar "bestaat al" aan. weet iemand waarom dit dan is.

zal philips het dan toch nog goed maken...ik ben benieuwd

gr
JIm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
akka30 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:08:
Draai nu een paar dagen met de 032 firmware op de 40pfl9705 en ik moet zeggen dat ik tevreden ben. Beeld is heel mooi, geluid prima. Van de geluidsonderbrekingen heb ik sinds 027 al geen last meer.

1. Installeer eerst de 'oude' versie 000.140.011.000 (te vinden op http://philips.samipupu.com/9xx5.html)

En alles moet Ok zijn.
Helemaal mee eens, de 032 firmware draait hier ook zonder problemen.
Ben van de 025 naar 032 gegaan en daarna ook een fabrieksinstellingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:37:
hey lot genoten,

zou het dan toch alemaal opgelost worden????

hoe haal je de software van de tv af?

en moet je dan alleen de 011 installeren en dan de 032.
heb ik dit goed begrepen, de andere updates kunne we dus allemaal removen.

gaat de tv ook gewoon weer snel aan?

ik vind het wel raar dat de software 029 precies even groot was als de 032,
bij alles gaf mijn winrar "bestaat al" aan. weet iemand waarom dit dan is.

zal philips het dan toch nog goed maken...ik ben benieuwd

gr
JIm
Klopt, 011 installeren en dan 032. De tussenliggende versies sla je helemaal over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holthofw
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb er geen downgrade van firmware gedaan of het terugzetten van de fabrieksinstelling.
Na een correcte installatie van de firmwareversie 032 was de beeldkwaliteit weer helemaal top en verdere geen vreemde gebreken ontdekt. Kortom gewoon de 032 instralleren volgens de install.handleiding en de TV is weer zoals het hoort.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Bij mij ook zo. Ook geen downgrade. Zelfs geen fabriekinstelling teruggezet. Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]akka30 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:08:

En alles moet Ok zijn.

mijn vraag is nu nog steeds hoe haal je de andere software eraf.
ik heb na het installeren nogwel last van gosting op de gewone kanalen en uitval van mijn BDP9600
ook de halos rond de ondertiteling is nog aanwezig.
wil iemand mij dit a.u.b staps gewijs vertellen, alvast bedankt.
JIm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 15:15
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:05:
(...)
mijn vraag is nu nog steeds hoe haal je de andere software eraf.
ik heb na het installeren nogwel last van gosting op de gewone kanalen en uitval van mijn BDP9600
ook de halos rond de ondertiteling is nog aanwezig.
wil iemand mij dit a.u.b staps gewijs vertellen, alvast bedankt.
JIm
Firmware installeren is niet hetzelfde als de updates installeren van bijv Windows.
Het is simpelweg het vervangen van alle besturingselementen (kopieren van de bestanden).

Wat wel zo is, is dat de firmware jouw voorkeuren en zenders ergens in een ander deel/stuk van het geheugen opslaat en dat er met nieuwe versie van de firmware een andere indeling is gekomen in deze voorkeuren, waardoor de nieuwere firmware misschien rare kuren kan vertonen.
Daarom doen sommige mensen, waaronder ik een herstel van de fabrieksinstellingen na de update.

Zoek anders in de online help naar 'fabrieksinstellingen'. Ik weet alleen niet of je nog specifieke instellingen hebt gemaakt in je beeldvoorkeuren (helderheid, contrast, etc). Is misschien een goed idee om die dan op te schrijven...
En het installeren van oudere software gaat volgens mij op dezelfde manier als nieuwe: gewoon het bestand op een USB stick en gaan (en anders Home | Setup | meest rechtse icoon (upgrade) en dan voor USB kiezen)

Morgen ga ik dan ook maar de grote stap naar de .32 firmware maken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas met 032 nog steeds last van geluids en soms geluid/beeld uitval van een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de 032 versie nu een aantal dagen op mijn 9705 geinstalleerd, en het bevalt me prima. Nog geen geluidsuitvallen gehad en beeldkwaliteit is terug prima. Hopelijk blijft dit zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
Ik zie iedereen over firmware 032, maar op p4c.philips.com staat dat voor mijn 37PFL9604H de nieuwste firmware is:
37pfl9604h_12_fus_nld.zip
Versie: 000.026.078.000, Zip-bestand, 44.35 MB, Publicatiedatum: 2010-07-15

Klopt dit, en is die 032 voor nieuwere modellen ofzo?

En is er trouwens al iets van een update geweest waardoor de tv meer (video)bestandsformaten kan afspelen? Want ik vind die mogelijkheden erg beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Het Vosje schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:58:
Ik zie iedereen over firmware 032, maar op p4c.philips.com staat dat voor mijn 37PFL9604H de nieuwste firmware is:
37pfl9604h_12_fus_nld.zip
Versie: 000.026.078.000, Zip-bestand, 44.35 MB, Publicatiedatum: 2010-07-15

Klopt dit, en is die 032 voor nieuwere modellen ofzo?
Die versie is voor xxPFL9705 apparaten en dus niet voor xxPFL9604.
Dus kan het goed kloppen dat die versie die jij noemt de nieuwste voor de 37PFL9604 is.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 13:16
Ik ben ook in het bezit van een 9000 model, erg leuk, maar die gekke ronde afstandsbiedening vind ik 3x niks. Nu hebben vrienden van ons een 2008/2009 TV model met een mooie zwarte "zakelijke" afstandbediening met iets meer knoppen zodat je daar ook je bluray mee kan bedienen. Mijn vraag: waar kan ik zo een AB krijgen?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
akka30 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:08:

En alles moet Ok zijn.
Waarom moet je eerst de oude versie 011 installeren ?
Als je een update doet met nieuwe software dan wordt de vorige versie toch helemaal overschreven door de laatste, hier dus de 032.
Of heb ik ergens iets gemist ??

[ Voor 53% gewijzigd door pegasuspiet op 13-03-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Nee je hebt het niet mis, klopt wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geluidsuitval met 032 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Jup; hier ook. Samen met beeld weg.
Komend weekend maar eens een grondige update met fabrieksinstellingen doen. kijken of dat wat uithaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geertje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:16:
Jup; hier ook. Samen met beeld weg.
Komend weekend maar eens een grondige update met fabrieksinstellingen doen. kijken of dat wat uithaalt..
ik heb dus nog steeds last dat mijn dvd speler bdp 9600 uitvalt, maar ook dit is volgens mij de tv.
de andere hdmi uitgangen doen het dan nog wel, maar de tv ziet op geen manier meer de dvd speler, na veel aan en uit zetten ,dan ineens ziet hij de dvd speler weer, ik heb een keer geprobeerd om de hdmi kabel eruit te halen en er meteen weer in te stoppen, en meteen zag hij de dvd speler weer, dus denk ik echt zeker te zijn dat er iets goed mis is met de hdmi aansluitingen en niet de speakers, dit isal meerdere keren hier op dit forum gezet maar er is nog nooit wat aan gedaan.
wat vinden jullie?en dit is trouwens de hdmi 2 ingang waar mijn dvd op zit op 1 zit mijn humax 5500
en het beeld is bij mij niet echt vooruit gegaan, ik ben echt de hele avonsd bezig met het stellen van het beeld
ik word er gek van,
gr
JIm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de oude software van vorige update weg halen door NIET de fabrieksinstelling te nemen ,maar tv opnieuw in te stellen staat in configuratie scherm.
Dat kan je controleren door snel 123654 in te drukken dan naar CSM 3 onderaan 3.10 Event counter stond bij mij op 0030 .0030 en nu op0001 0001
Dus ik neem aan dat de oude update verwijdert zijn.
Is ook te merken tv is beterder
Kun je ook zien letters zijn veel mooier ,en niet met die haakjes
Wel even werk want je moet alles opnieuw instellen
Misschien kun je hier iets mee ik zit zelf ook al maanden te kloten .
Ik ga nog verder kijken maar dit is al een verbetering

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reactie van een tevreden gebruiker van de 40pfl9705h.

* Pieptoon

Na aanschaf zoals bij velen een pieptoon. Deze is vlot verholpen; geen piep meer te bekennen.

* Beeldkwaliteit

Mooie kwaliteit met digitale TV. Niet elke HD zender ziet er even goed uit. De kwaliteit valt of staat echt met het aangeboden signaal! (dus niet direct het toestel de schuld gven
als het beeld niet perfect is)
Ned 1-3 HD en bv RTL4 HD zien er soms iets rafelig uit. Schakel je dan bv over naar History HD of Discovery HD showcase dan is het beeld
meestal erg goed. Geweldige HD zenders.

Wat betreft de kijkhoek: het beeld wordt wat faler (bv minder rood) als de kijkhoek wat groter wordt. Ik vind dat geen probleem;
ik zit recht voor de TV.

* Aansluiten PC

Ik heb de TV ook aangesloten op de PC (draadloze muis + toetsenbord) via HDMI. Wat een lekker grote monitor heb je dan; met een mooi scherp plaatje.
Gebruikte video kaart: Geforce 210 (merk = Point of View, incl. audio over HDMI)

* Ziggo CI+

Ik heb een Ziggo CI+ module geplaatst. De module zit het Ambilight niet in de weg (geen schaduw).
Wel moest ik bij het scannen van de zender ergens in de instellingen opgeven dat de analoge zender uitgeschakeld moesten worden.
Als ik die instelling niet aanpaste stond het toestel eindeloos te zoeken naar de zenders.

* 3D

Ik heb een Philips Blu ray speler (BDP5180) aangesloten en een 3D brillensetje aangeschaft.
De 3D kwaliteit vind ik goed. Soms merkt ze dat iets in het beeld wat dubbel is. Bv bij Alice in Wonderland in de ondertitels.
Maar over het algemeen geen erg storende '3d foutjes'. Meestal levensecht 3D beeld in bioscoop kwaliteit.

Tot nu toe getest met de Blu Ray discs 'Alice in Wonderland' en 'Verschrikkelijke ikke'.

* Geluid

Over het algemeen prima.
Wel een vertraging tussen de Philips stereo installatie (MCD909) en de TV wanneer audio door beide apparaten wordt beluisterd.
Het is dan net of er een echo in het geluid zit. Ik heb dat niet kunnen ondervangen door met instellingen van de TV 'te spelen'.

Ik heb het probleem opgelost door op de MDC909 aan te geven dat er geen audio moet worden doorgegeven via HDMI. Bij het afspelen van een DVD via de MCD909 daardoor geen problemen meer.
Verder geen problemen met uitval van audio.

* Afstandbediening

De eigenwijze afstandbediening moet even wennen. Ik heb er geen problemen mee; gewoon even leren via welke toetsen je bepaalde opties kunt benaderen.
Fijn dat je via 'de remote' ook bepaalde functies kunt bedienen van aangesloten apparaten. Denk daarbij aan functie als vorige/volgende track ed. Dat dankzij Easylink (HDMI-CEC).

* NetTV

Erg prettig om bv Uitzending Gemist te gebruiken. En even iets opzoeken en bekijken via YouTube werkt ook prettig.

* Al met al tevreden met dit toestel voor dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 01:54
Hoi iedereen,

Ik had een tijd geleden een nieuwe laptop gekocht namelijke de asus G73JH en ook de philips 56PFL9954H/12 Tv nu heb ik deze laptop aan de tv aangesloten via Hdmi,

Nu ondervind ik jammer genoeg dat de tv na enkele minuten of soms langer plots alles in het fel rose weergeeft .
Nu hoor ik dat ze dit bij appl tv 2 ook zouden hebben iets met de hdmi handshake

Zo ziet het er uit ( sorry voor de onduidelijke foto ) http://img714.imageshack.us/img714/1539/fotont.jpg

Als ik mijn laptop even sluit of open herpakt hij zichzelf weer en heb ik weer een normale weergave.

Ik heb dit bij eender welk gebruik , films , games , muziek of bij gewoon gebruik bij de pc.

Nu heb ik al verscheidene acties ondernomen.

- Nieuwe hdmi kabel getest
- Tv geupdate naar laatste versie
- Drivers laptop geupdate

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik kan niet echt een oplossing vinden en van philips moet ik het ook niet verwachten want dit spelletje duurt al enkele maanden.
Ik vindt het echt schandalig na aankoop van zo een dure tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
  • Laatst online: 01-09 19:52
40PFL9705 Update. 140.032 erop gezet. Beeldkwalitiet is niet verbeterd. Geluid valt nog steeds uit. Melding "Geluid over versterker" is niet weg. HDMI doet het niet goed. Vreemde tikken in het geluid. Bij snel zappen valt geluid weg.

Philips kan of wil de problemen niet meer oplossen ! En ik ben blij dat er een enkeling is die tevreden is met zijn toestel. Maar dat is kwestie van accepteren en/of jezelf voor de gek houden. Voor 2300 was ik dat niet van plan en ga nu met de verkoper kijken wat wij kunnen gaan regelen. Ik adviseer iedereen dat te doen die niet tevreden is en niet hiermee te komen over 1,5 jaar. Want dat heb je het nakijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:28

wiert.tweakers

Makes software work correctly

mr.bievers schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 02:34:
laptop ... asus G73JH en ... philips 56PFL9954H/12 Tv.
laptop aan de tv aangesloten via Hdmi,

... de tv na enkele minuten of soms langer plots alles in het fel rose weergeeft .

Nu hoor ik dat ze dit bij appl tv 2 ook zouden hebben iets met de hdmi handshake

... laptop .. sluit of open herpakt hij zichzelf ... normale weergave .. bij eender welk gebruik , films , games , muziek of bij gewoon gebruik bij de pc.

Nu heb ik al verscheidene acties ondernomen:

- Nieuwe hdmi kabel getest
- Tv geupdate naar laatste versie
- Drivers laptop geupdate
Echt heel bizar; eigenlijk wil je niet terug naar VGA, maar wellicht handig om dat te proberen.

Ik lees bij Apple dat mensen hier last van hebben met verschillende merken TVs.

Qua laptops lijkt het met name met ATI videokaarten zo te zijn.

Wat voor video kaart zit er in je laptop?

Dan heb ik zelf ook nog wat vraagjes over picture-in-picture bij deze TV:

Van welke bronnen kan deze TV Picture In Picture doen?

Oude CRT Phlips TV's doen dit vrij aardig, en mijn huidige Tatung kan zelfs de ene helft met Bron A en de andere helft met Bron B vullen (met als enige beperking dat de bronnen niet dezelfde mogen zijn, dus bijvoorbeeld niet beide analoge tuners, of niet beide Scart 1, maar alle andere combinaties van ongelijke bronnen zijn mogelijk).

Dus: Wat zijn de PIP mogelijkheden bij deze Philips 56PFL9954H?

De [url="http://www.p4c.philips.co...56pfl9954h_12_dfu_eng.pdf"]handleiding[/url] en [url="http://www.p4c.philips.co...56pfl9954h_12_pss_aen.pdf"]brochure[/url] zijn hier behoorlijk vaag over.

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Laatst online: 25-06 01:54
- Als ik hem via vga aansluit werkt hij perfect , maarja ik wil natuurlijk de beste beeldkwaliteit

- Ik heb een ATI mobility Radeon HD 5870 vram 1 GB

- picture in picture optie's zijn er niet denk ik , ik heb het toch nog nergens tegen gekomen. Je bedoelt toch dat je enerzijds programma A kan afspelen en langs de anderzijde Programma B

- Nu heeft philips me vandaag gezecht dat ik mijn RGB van mijn grafische kaart moet aanpassen naar 4.22
( Ik heb al liggen zoeken maar ik zou echt niet weten hoe ik het zou moeten doen :s )

Alvast bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

mr.bievers schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:46:
- Als ik hem via vga aansluit werkt hij perfect , maarja ik wil natuurlijk de beste beeldkwaliteit

- Ik heb een ATI mobility Radeon HD 5870 vram 1 GB
- Nu heeft philips me vandaag gezecht dat ik mijn RGB van mijn grafische kaart moet aanpassen naar 4.22
( Ik heb al liggen zoeken maar ik zou echt niet weten hoe ik het zou moeten doen :s )
VGA is niet onverwacht dat het werkt; als je laptop ook nog DVI doet zou je ook nog een DVI/HDMI verloopje kunnen proberen.

Kijk anders even in de thread die ik noemde naar deze post, die legt uit hoe je je PixelFormat kunt wijzigen.
- picture in picture optie's zijn er niet denk ik , ik heb het toch nog nergens tegen gekomen. Je bedoelt toch dat je enerzijds programma A kan afspelen en langs de anderzijde Programma B
Precies: links HDMI en rechts TV, of links TV en rechts Teletekst.

Als 1 van beiden kan ben ik al heel blij: er zijn tegenwoordig erg weinig TV's die het kunnen (mijn eerste Tatung LCD TV van jaren geleden kon dat allemaal prima, maar Samsung kan alleen teletekst naast TV, en Philips dus wellicht ook niet).

Heb jij jouw TV bij de ING rentepunten winkel gekocht?

Hoe tevreden ben je er verder over?

Welke resolutie gebruik je als je je laptop aan de TV hangt? (ofwel: is die TV als - dure - monitor goed te gebruiken?)

--jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
wiert.tweakers schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:19:
[...]

Precies: links HDMI en rechts TV, of links TV en rechts Teletekst.

Als 1 van beiden kan ben ik al heel blij: er zijn tegenwoordig erg weinig TV's die het kunnen (mijn eerste Tatung LCD TV van jaren geleden kon dat allemaal prima, maar Samsung kan alleen teletekst naast TV, en Philips dus wellicht ook niet).

[...]

--jeroen
De TV kan in ieder geval Links TV, rechts Teletekst.
2 bronnen naast elkaar heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar ik dacht dat de Cinema wellicht meer van die opties had (of was dat de toekomstige 2011 versie?)

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

Geertje schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:23:
[...Wiert zijn vraag over picture in picture...]
De TV kan in ieder geval Links TV, rechts Teletekst.
2 bronnen naast elkaar heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar ik dacht dat de Cinema wellicht meer van die opties had (of was dat de toekomstige 2011 versie?)
Bedankt voor de info.

Ik zie net in de T.NET 58PFL9955H review dat alleen de nieuwe Cinema Platinum een volledige PIP kan.
Jammer.

Ik ga nog ff heel hard nadenken wat ik nou wil, en waar verder het prijsverschil tussen de Philips 56PFL9954H bij de ING rentepuntenshop (EUR 1500) en de 58PFL9955H bij de pricewatch (EUR 3500) nog meer uit bestaat.
--jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk1957 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:20:
... En ik ben blij dat er een enkeling is die tevreden is met zijn toestel. Maar dat is kwestie van accepteren en/of jezelf voor de gek houden. ...
Vervelend dat je toestel niet goed functioneert. Maar probeer niet te oordelen over een ander.
Ik had een pieptoon en die is vlot verholpen. Problemen zoals u schetst heb ik niet.

In dit forum zullen zich voornamelijk personen melden die negatieve ervaringen willen delen; en dat is logisch: want je weet uiteindelijk maar nooit of anderen zinnige tips t.a.v. je problemen hebben.
Op 'kijk en vergelijk' sites zie ik ook voldoende tevreden gebruikers aangaande de 9000 serie uit 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
Freddy2 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 01:14:
Wanneer je dit beeld met ingeschakelde "Dynamic Backlight" (Standaard/Optimaal) bekijkt:
http://lh4.ggpht.com/_Yfq...c/UtP4Gpgyp3U/s0/Dark.jpg

Dan ziet het er op een 32" 9705 dus zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_YfqlomrpD7w/TP0HgRdE3GI/AAAAAAAABJs/O6MaUD3PF50/s640/DSC01290.JPG

En dan gaat het dus om die twee horizontale en die twee verticale donkere strepen. Deze treden op in donkere beelden met op zijn minst een licht object in beeld (bijv. een zender-logo).

Nou heb ik contact gehad met Philips, maar zij zeggen me dat er, tot dusver, vrijwel geen klachten hierover zijn... Ik vrees dus voor een langdurige geschiedenis... Of er moeten zich meer mensen melden.

Dus... AAN ALLE BEZITTERS VAN EEN 32" 9705...
Sinds 9 maart 2011 heeft Philips een software-oplossing voor dit probleem beschikbaar! :) Het bleek dat het "LED Backlight profiel" niet was aangepast aan de hardwarematige verschillen tussen de 32" uitvoering en de 40"/46" toestellen. Dit profiel moet dus ge-update worden. Vraag daar dus om bij de Philips service-medewerkers of je lokale reparateur.

Nou is het beeld eindelijk echt prachtig!... 8) Zoals het hoort met "Dynamic Backlight" ingeschakeld:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/_YfqlomrpD7w/TXzvbNcWJ5I/AAAAAAAABNw/PMlnFZ-VqYQ/s640/DSC01462.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:03
Freddy2 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:20:
[...]

Sinds 9 maart 2011 heeft Philips een software-oplossing voor dit probleem beschikbaar! :) Het bleek dat het "LED Backlight profiel" niet was aangepast aan de hardwarematige verschillen tussen de 32" uitvoering en de 40"/46" toestellen. Dit profiel moet dus ge-update worden. Vraag daar dus om bij de Philips service-medewerkers of je lokale reparateur.

Nou is het beeld eindelijk echt prachtig!... 8) Zoals het hoort met "Dynamic Backlight" ingeschakeld:
[afbeelding]
Yes! Bedankt. Toevallig zat ik dit weekend bij een nogal donkere film te kijken en zat me groen en geel ergeren aan dit al besproken probleem. Ik heb het overigens weken geleden aangemeld bij Philips, maar tot heden geen reactie erop.

Vraagje : wordt het beeld veel beter, of verdwijnen alleen de ergelijke strepen?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
Graag gedaan! ;)
Shocked schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:23:
Toevallig zat ik dit weekend bij een nogal donkere film te kijken en zat me groen en geel ergeren aan dit al besproken probleem. Ik heb het overigens weken geleden aangemeld bij Philips, maar tot heden geen reactie erop.

Vraagje : wordt het beeld veel beter, of verdwijnen alleen de ergelijke strepen?
Tja, dat is een dubbele vraag hè!?... :P In principe verwijdert het inderdaad de ergerlijke strepen, maar daardoor wordt het beeld in bepaalde gevallen, zoals de door jou genoemde nogal donkere film, wel veel beter. Ook bij sommige andere beelden, waar de strepen voorheen niet in zaten, heb ik echter de indruk dat het wat beter, wat rustiger oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb op mijn 9705 nog steeds last van geluidsuitval .Er is wel een periode van ongeveer 4 weken geweest dat ik hier geen last van gehad heb en nu is het ineens terug ,echt eigenaardig 8)7
Ik heb nog steeds de 0.25 omdat er op dit forum sprake was van beeldkwaliteit verlies heb ik tot nog toe geen up date gedaan .Nu bij de laatste firmware lees ik hier dat de geluidsproblemen nog steeds niet opgelost zijn dat kan ik nu echt niet begrijpen .Een firma als philips met wereldfaam zou dit probleem niet kunnen oplossen ?? Ik denk dat we gewoon aan het lijntje worden gehouden tot iedereen zich hierbij neerlegt, en dit zou toch totaal onaanvaardbaar zijn.Nog even en de 9705 is een jaar uit en nog steeds kunnen of willen ze dit probleem niet verhelpen ,vind dit vrij schandelijk ! Wel geld incasseren maar problemen oplossen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog ff gechat met een philipsmedewerker op de philips supportlijn om philips te confronteren met het probleem van de geluidsuival en hem te vragen hoe het komt dat dit bijna een jaar na uitvoerig nog steeds niet opgelost is .Maar dit viel niet in goede aarden en voor ik nog een vraag kon stellen kreeg ik dit als antwoord ...

***: Als u geen verdere vragen meer heeft, sluit ik deze chat af. U kunt ons gratis bereiken op het volgende nummer: 0800 80 190. Ik wens u nog een prettige dag toe.

Chat is gestopt!

Dit is dus de philips support ,mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk ook niet dat alle problemen nog opgelost gaan worden, de nieuwe lijn is al gelanceerd:

http://www.newscenter.phi..._consumentenproducten.wpd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:01:
Net nog ff gechat met een philipsmedewerker op de philips supportlijn om philips te confronteren met het probleem van de geluidsuival en hem te vragen hoe het komt dat dit bijna een jaar na uitvoerig nog steeds niet opgelost is .Maar dit viel niet in goede aarden en voor ik nog een vraag kon stellen kreeg ik dit als antwoord ...

***: Als u geen verdere vragen meer heeft, sluit ik deze chat af. U kunt ons gratis bereiken op het volgende nummer: 0800 80 190. Ik wens u nog een prettige dag toe.

Chat is gestopt!

Dit is dus de philips support ,mooi toch?
Ze zullen op de chat er ook wel zat van zijn dat er veel mensen klagen over dit probleem, ben blij dat ik niet bij de Philips chat werk :) Maar het is niet netjes dat je gewoon afgepoeierd wordt.

Wat het audio probleem betreft ik heb het hier nog niet mee gemaakt dat het geluid weg valt, gebruik de digitaal uit van de tv en kijk toch echt wel veel tv (zet de tv altijd met de schakelaar uit)
Wat ik wel had met de 032 firmware was dat mijn tv soms opnieuw ging opstarten tijdens het kijken, dit is 2 keer gebeurd, ik ben dan ook weer terug bij firmware 025 en het lijkt er op dat het beeld hiervan toch scherper detail rijker is (kan ook verbeelding zijn maar X factor ziet er toch wel gelikt uit op RTL 4 HD)

Zal me verder benieuwen dat Philips het audio probleem onder de knie krijgt, volgens Philips zou het met de komende update echt verholpen zijn (mm waar heb ik dat eerder gehoord).

Wat me wel opvalt is dat een groot deel van de Philips serie het geluid probleem heeft.

Ondanks dat er veel mensen zijn die veel problemen hebben met de tv ben ik toch wel tevreden over deze tv, vindt dat de tv toch echt wel een heel mooi beeld kan geven als de bron goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:41:
heb op mijn 9705 nog steeds last van geluidsuitval .Er is wel een periode van ongeveer 4 weken geweest dat ik hier geen last van gehad heb en nu is het ineens terug ,echt eigenaardig 8)7
Ik heb nog steeds de 0.25 omdat er op dit forum sprake was van beeldkwaliteit verlies heb ik tot nog toe geen up date gedaan .Nu bij de laatste firmware lees ik hier dat de geluidsproblemen nog steeds niet opgelost zijn dat kan ik nu echt niet begrijpen .Een firma als philips met wereldfaam zou dit probleem niet kunnen oplossen ?? Ik denk dat we gewoon aan het lijntje worden gehouden tot iedereen zich hierbij neerlegt, en dit zou toch totaal onaanvaardbaar zijn.Nog even en de 9705 is een jaar uit en nog steeds kunnen of willen ze dit probleem niet verhelpen ,vind dit vrij schandelijk ! Wel geld incasseren maar problemen oplossen .....
Robbie, ik denk dat je toch eerst de 032 erop zult moeten zetten. Je kunt natuurlijk blijven klagen maar als je verder niets probeert blijf je kwakkelen. Het geluidsprobleem is sinds 027 bij mij opgelost. Het beeld, en ik ben kritisch, is met 032 prachtig.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
akka30 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 23:10:
[...]

Robbie, ik denk dat je toch eerst de 032 erop zult moeten zetten. Je kunt natuurlijk blijven klagen maar als je verder niets probeert blijf je kwakkelen. Het geluidsprobleem is sinds 027 bij mij opgelost. Het beeld, en ik ben kritisch, is met 032 prachtig.

Succes!
Ik heb een 46 9705 - .25 firmware, het geluids probleem bestaat ook hier en ik erger mij kapot. Ondertussen heb ik ook mijn twijfels om de firmware te upgraden. ik zit niet te wachten dat het beeld kwaliteit na een firmware update slechter op wordt. Het geluid is bij fimrware versie .32 nog steeds niet verholpen (lees Philips forum). Al die wisselende verhalen bevallen mijn absoluut niet. Je leest nooit een keer dat een firmware een bepaald probleem heeft opgelost.... Dat is toch niet goed!! Bij mij bestaat de moed gewoon NIET meer om te upgraden. Wie garandeert mij daarna dat alles weer goedkomt? Philips doet zijn best (???) maar het lukt ze gewoon niet.

Ik heb mij al voorgenomen, als het geluidsprobleem na eind maart nog steeds bestaat, dan verkoop ik mijn Philips. Dan ook nooit meer een Philips. Met mijn Samsung was ik wel blij.

Lijkt wel een incompetent bedrijf, walgelijk. :( :( :( :(
Voorbeeld, spdif uitgang is coax.....wtf, laatste 10 jaar alleen maar optische uitgangen gezien bij hogere modellen. Spdif coax staat bij mij niet te boek als high end. Ik kan je nog wel 5 à 10 andere voorbeelden geven wat aan dit model van geen kant klopt. Wat wel klopt is het design, maar daar moeten zij van hebben. De rest is beneden alle peil..

EDIT: Het gehele gebruikers ervaring is gewoon zwaar klote. Een tv moet leuk zijn, niet bij Philips.

Mag ik even zwaar pissig zijn na 2400 euro te zijn getild #%$!@&, zo voel ik mij. Ik geloof er geen reet meer van dat er nog veel meer energie in dit probleem wordt gestoken.

[ Voor 48% gewijzigd door Fermion op 19-03-2011 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 01:37:
[...]

Ik heb een 46 9705 - .25 firmware, het geluids probleem bestaat ook hier en ik erger mij kapot. Ondertussen heb ik ook mijn twijfels om de firmware te upgraden. ik zit niet te wachten dat het beeld kwaliteit na een firmware update slechter op wordt. Het geluid is bij fimrware versie .32 nog steeds niet verholpen (lees Philips forum). Al die wisselende verhalen bevallen mijn absoluut niet. Je leest nooit een keer dat een firmware een bepaald probleem heeft opgelost.... Dat is toch niet goed!! Bij mij bestaat de moed gewoon NIET meer om te upgraden. Wie garandeert mij daarna dat alles weer goedkomt? Philips doet zijn best (???) maar het lukt ze gewoon niet.

Ik heb mij al voorgenomen, als het geluidsprobleem na eind maart nog steeds bestaat, dan verkoop ik mijn Philips. Dan ook nooit meer een Philips. Met mijn Samsung was ik wel blij.

Voorbeeld, spdif uitgang is coax.....wtf, laatste 10 jaar alleen maar optische uitgangen gezien bij hogere modellen. Spdif coax staat bij mij niet te boek als high end. Ik kan je nog wel 5 à 10 andere voorbeelden geven wat aan dit model van geen kant klopt. Wat wel klopt is het design, maar daar moeten zij van hebben. De rest is beneden alle peil..

EDIT: Het gehele gebruikers ervaring is gewoon zwaar klote. Een tv moet leuk zijn, niet bij Philips.

Mag ik even zwaar pissig zijn na 2400 euro te zijn getild #%$!@&, zo voel ik mij. Ik geloof er geen reet meer van dat er nog veel meer energie in dit probleem wordt gestoken.
Ben het hier volledig mee eens .Kan absoluut niet geloven dat een bedrijf met tientallen hoogopgeleide technici dit probleem niet zouden kunnen oplossen .Volgens mij willen ze dit gewoon niet oplossen .Denk dat ze liever hun tijd steken in nieuwe dingen ,tenslotte hebben ze van onze tv toestellen het geld al binnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwajer
  • Laatst online: 04-10-2020
Freddy,

ik heb hetzelfde probleem. Volgens philips chat moet er een monteur langskomen. Is er geen andere mogelijkheid om aan die filetjes komen?

m.vr.gr.

Frank
Freddy2 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:08:
[...]
Graag gedaan! ;)

[...]
Tja, dat is een dubbele vraag hè!?... :P In principe verwijdert het inderdaad de ergerlijke strepen, maar daardoor wordt het beeld in bepaalde gevallen, zoals de door jou genoemde nogal donkere film, wel veel beter. Ook bij sommige andere beelden, waar de strepen voorheen niet in zaten, heb ik echter de indruk dat het wat beter, wat rustiger oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy2
fwajer schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:12:
Freddy,

ik heb hetzelfde probleem. Volgens philips chat moet er een monteur langskomen. Is er geen andere mogelijkheid om aan die filetjes komen?

m.vr.gr.

Frank
Hallo Frank.

Ja, officieel moet er een monteur "langskomen"... ;) maar die monteur heeft ook wel wat beters te doen, dus... Wanneer Philips jou inplant voor een monteur, zal die monteur jou vervolgens bellen om daadwerkelijk een afspraak te maken. In dat gesprek kun je dan overleggen wat de beste manier is en zal de monteur waarschijnlijk wel tot de conclusie komen dat langskomen niet echt noodzakelijk is, zolang de klant... jij dus... maar voldoende technisch is om de update, aan de hand van de aanwijzingen van de monteur, uit te voeren.

Succes! En laat het nog even weten als alles gelukt is!...

Freddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:43:
denk ook niet dat alle problemen nog opgelost gaan worden, de nieuwe lijn is al gelanceerd:

http://www.newscenter.phi..._consumentenproducten.wpd
is reeds gemeld in dit forum, zie eerder, misschien tijd voor een forum 2011-2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Vanmiddag ben ik de 9955 in de showroom gaan bekijken. De kwaliteit was veruit de beste in vergelijkingen met vele high end tv's daar, maar ik heb nog enkele twijfelingen voordat er zoveel geld wordt uitgegeven.

Het 21:9 formaat is geweldig voor films en ook games. Ik heb daar een gt5 demo gespeeld in 3d en dat was gewoon fantastisch, maar er was geen mogelijkheid om even splitscreen te spelen. Nu wordt de tv daar ook niet constant voor gebruikt, maar de meeste games hebben horizontal splitscreen en ik denk dat de tv daar te smal voor is. Zou iemand een foto van zijn opstelling willen maken met horizontal/vertical splitscreen?

Verder moet er meteen een geluidset bijgekocht worden. Normaal gesproken zou ik gewoon een receiver pakken met een 5.1 speakersetje erbij, maar dat past in dit geval niet bij het design. Een soundbar is eigenlijk de enige oplossing, maar zijn er soundbars die zo breed zijn als deze tv? Of heeft iemand een beter alternatief? Een oplossing zou bijvoorbeeld de: HTS9140/12 soundbar zijn, maar ik denk dat deze niet bij de tv past. Echter is deze wel te verkrijgen voor 600 euro met ing rentepunten.

Nu ik toch bij de ing rentepunten zit. Weet iemand of ze het assortiment daar nog gaan updaten? Ze hebben de oude 21:9 versie (die ik niet wil vanwege het gebrek aan 3d/leds), maar die kost daar maar 1500 euro. Dus misschien is het verstandig om te wachten tot deze versie daar opkomt aangezien ik toch nog massive veel van die punten heb die meestal waardeloos zijn.

Ik hoop dat ik niet teveel offtopic ben gegaan. Verder als iemand vragen heeft over deze tv kan ik ze misschien ook wel beantwoorden. Heb daar toch mooi even anderhalf uur staan spelen met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers

wiert.tweakers

zynex schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 22:38:
Vanmiddag ben ik de 9955 in de showroom gaan bekijken.
...
Nu ik toch bij de ing rentepunten zit. Weet iemand of ze het assortiment daar nog gaan updaten? Ze hebben de oude 21:9 versie (die ik niet wil vanwege het gebrek aan 3d/leds), maar die kost daar maar 1500 euro.
Ik heb de ING rentenpunten shop daar net gisteren een berichtje over gestuurd; als ik antwoord heb meld ik me hier.

--jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admingot
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste Frans van Houten, CEO PHILIPS,

Per 1-4-2011 wordt u de hoogste baas van Philips. U moet waarschijnlijk hard gaan werken voor uw geld. Dit moet ik ook. Ik wens u sterkte....

In 2009 heb ik gespaard voor een nieuwe televisie. Uw marketing afdeling heeft mij toen overtuigd en ook na het verkrijgen van een EISA award heb ik een toen een 46pfl9704 gekocht. Het klonk allemaal zo mooi, ondanks de 2800 euro aanschafwaarde!

Begin 2010 had de 46pfl9704 dermate grote problemen, zowel qua hardware, software als qua levering dat ik uiteindelijk de 46pfl9705 heb ontvangen. Ik kreeg weer hoop...

Ik heb nu, ruim anderhalf jaar na aanschaf, de 5e 46pfl9705 ontvangen! Helaas ook met hardware en software problemen. Getuige de vele berichten op deze site, lees: uw onbetaalde testers, sta ik niet alleen. Stuctureel is de kwaliteit van uw top tv product niet goed en wordt niet in de juiste prijs kwalitets verhouding verkocht.

Uw organisatie is vervolgens voor mij en anderen ontoegankelijk. Problemen worden door uw helpdesk, uw reparatiebedrijven, uw handelsbelangenafdeling niet adakwaat opgelost en klanten staan machteloos.

Ik voel mij opgelicht, zwaar bedonderd en met mij vele anderen.
Bij mijn leverancier hoef ik na 1,5 jaar ook niet meer aan te komen. Die mensen willen ook terecht geld verdienen en worden ook met wan producten geconfronteerd. Hun service houdt ook een keer op!

De enige die nog service kan geven bent u. Vertel ons hoe we gecompenseerd kunnen worden voor deze woeker tv en neem uw eerste besluit, stop met het maken van televisies en/of structureer uw televisie afdeling!
Ik zou u willen vragen via deze site te reageren. Op deze site werkt immers u onbetaalde personeel als tv testers. Wij hebben toch ook rechten.

Ik acht de kans dat u reageert uiterst klein. Maakt ook niet uit. Wij snappen waarom u t.z.t. stopt met tv productie en/of een faillissement voor deze divisie aanvraagt.
Een besluit dat uw voorganger enkele jaren geleden had moeten nemen....

Met vriendelijke groet,

Uw tv tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
wiert.tweakers schreef op zondag 20 maart 2011 @ 09:02:
[...]

Ik heb de ING rentenpunten shop daar net gisteren een berichtje over gestuurd; als ik antwoord heb meld ik me hier.

--jeroen
Oke, ik ben benieuwd. Echter denk ik dat ik deze week de tv ga ophalen bij qplaza. Hij kost daar 3400 en ik krijg nog eens 300 euro terug via de cashback actie van philips die tot 27 maart duurt. Verder bestel ik de soundbar dan via de ing site. Met dit setje moet ik dan de komende tijd wel vooruit kunnen :p

[ Voor 3% gewijzigd door zynex op 20-03-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Na een hele lange tijd afwezig te zijn geweest in dit (en voorgaande topics) wil ik toch wel weer eens eens posting maken.

Ik heb inmiddels een lange geschiedenis achter me qua Philips modellen vanaf de 42PF9830 tot de 529704 toe. Alleen de 9830 en de 9903 konden mij als kritisch persoon tevreden stellen maar dat terzijde.

Mijn ervaring met de Philips service is op zich niet slecht, je moet alleen volhouden en kunnen aantonen dat je echt een probleem hebt. Ook is een lange adem essentieel.

Omdat ik ook in een impasse raakte met wat mogelijk was en wat beloofd werd (ook door Philips zelf) heb ik samen met e-care besloten om voor een creditering van het aankoop bedrag te gaan en heb toen pas gemerkt dat ik veel eerder aan de bel had moeten trekken bij de leverancier en niet bij Philips omdat je anders een aantal rechten verspeel om een toestel terug te geven.

Om een heel lang verhaal kort te maken heb ik 3 jaar na aankoop van een 42PFL9900 (1e Aurea) de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld omdat de leverancier, de MM in mijn geval, het aankoop bedrag moest terugbetalen na teruggave van het toestel aan Philips. Probleem was dat MM meende een verbruiksafschrijving in te mogen houden van 50% op de aankoopprijs. Ik had immers 3 jaar van de 6 (economische) levensduur van de tv's mogen genieten. En daar zou het bijna op spaak lopen. Ik was van mening dat 3 tv's verder, ontelbare 'reparaties' en updates niet onder 'gebruik' vallen.

De truc zit 'm hier in de omruilers die Philips aanbied. We weten inmiddels uit ervaring dat de modellen er niet beter op worden hoe graag we dat ook willen zien, maar als je binnen het eerste jaar na 3x een reparatie te hebben gehad een nieuw model krijg aangeboden, dan moet je A: nooit bijbetalen maar teruggaan naar je leverancier en dan een teruggave van je aankoopbedrag eisen. Dat recht heb je namelijk na 3 reparatie of omruilingen. Alleen zo laat je de leverancier ook merken dat de kwaliteit echt dramatischer word met ieder nieuwe modeljaar.

Ik was een echte Philips liefhebber en lonk nog steeds naar de 9705 (en komende 9706) maar de nieuwe modellen hebben qua kijkhoek, ghosting en software problemen mij nog steeds weerhouden van een aankoop.

Inmiddels ben ik overgelopen naar het LG kamp en zit te genieten van een 55LX9500. Die weliswaar geen ambilight heeft (en dat mis ik tot op de dag van vandaag) maar wel een normale kijkhoek, kleuren laat zien ook als je niet recht voor de tv zit, en al helemaal geen vage software problemen. Maar wel 55" en nog eens 1/3 goedkoper.

Onovertroffen blijft de Perfect Pixel HD engine van Philips. Kan je kort of lang over praten. Die van Philips is de gewoon de beste. Jammer dat ze zulke ruk panelen van Sharp gebruiken en de software niet meer op order kunnen krijgen.

Conclusie van het verhaal: Koop geen Philips meer ! (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
bulsing schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:21:
Mijn ervaring met de Philips service is op zich niet slecht, je moet alleen volhouden en kunnen aantonen dat je echt een probleem hebt. Ook is een lange adem essentieel.
Ik geloof niet dat jij nog lekker naar jouw TV kijkt, ik niet meer! Ik wil voor 2400 euro niet aantonen, volhouden om mijn recht te krijgen. Ik wil gewoon ervan kunnen genieten vanaf het eerste moment.

Een aantal zaken voldoet niet aan mijn verwachting. Ik geloof graag dat het probleem met het geluid wel zal worden opgelost. Maar het kijk plezier is gewoon verloren gegaan, erg jammer. Want vormgeving/design en beeld ziet er wel goed uit. Maarja, voor mij is dat niet alles wat telt.

PS: Ik heb mijn 46FPL9705h12 nu tekoop gezet

[ Voor 29% gewijzigd door Fermion op 20-03-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
Ik kan u alleen maar gelijk geven! Mijn TV wordt nu voor de 2e keer geruild en ik heb erbij gezegd dat bij de 3e keer ik gewoon mijn geld wil terug hebben. En maak afspraken met de verkoper en niet met Phlilips! Want zoals gezegd verspeeld u hiermee uw rechten.
Philips maakte de beste TV's ter wereld ! Maar dat is inmiddels verleden tijd doordat ze de touwtjes (ontwikkeling en productie) op TV gebied niet meer in handen hebben.
Daar komt nog eens bij dat men componenten erin stopt die niet onder de Philips vlag vallen.
Nogmaals: Is uw TV niet goed werkend maak dan gebruik van uw rechten ! Want als u dat niet doet had u beter een TV van 600 euro kunnen kopen en had u 1700 euro aan geld en ellende kunnen besparen.
Ik heb geen vertrouwen in de 9000 serie meer en nog minder in Philips. Echt jammer !

[ Voor 51% gewijzigd door henk1957 op 20-03-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk1957 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:57:
Ik kan u alleen maar gelijk geven! Mijn TV wordt nu voor de 2e keer geruild en ik heb erbij gezegd dat bij de 3e keer ik gewoon mijn geld wil terug hebben. En maak afspraken met de verkoper en niet met Phlilips! Want zoals gezegd verspeeld u hiermee uw rechten.
Philips maakte de beste TV's ter wereld ! Maar dat is inmiddels verleden tijd doordat ze de touwtjes (ontwikkeling en productie) op TV gebied niet meer in handen hebben.
Daar komt nog eens bij dat men componenten erin stopt die niet onder de Philips vlag vallen.
Nogmaals: Is uw TV niet goed werkend maak dan gebruik van uw rechten ! Want als u dat niet doet had u beter een TV van 600 euro kunnen kopen en had u 1700 euro aan geld en ellende kunnen besparen.
Ik heb geen vertrouwen in de 9000 serie meer en nog minder in Philips. Echt jammer !
Beste lotgenoten,
dit moeten we toch hoger op gaan zoeken dan met z'n allen gaan lopen klooien op deze forum.
ik ben nu elke dag bezig met het intellen bijstellen van mijn tv,je kan geen één smart beeld instelling nemen, zonder het bij te stellen.
heb je goed beeld op de HD ned 1 ,2,3,(met mijn ziggo abonn) is je gewone rtl 4 , etc weer van slechte kwaliteit.
uit val van de hdmi hebben ze ook nog geen oplossing voor gevonden, want dat is volgens mij ook het geluidsuitval probleem.
krijg ik weer geen contact met de tv via wifi.
wat kunnen we nu echt gaan doen om dit probleem, duidelijk te maken via krant ,tv,radio,etc
ik ben Philips meer dan zat. mijn bdp 9600 valt ook regelmatig uit, philipd zegt stuur maar op terwijl ik eigenlijk wel weet dat het een hdmi probleem is.

samen kunnen we meer dan alleen,
gr
Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
...
Voorbeeld, spdif uitgang is coax.....wtf, laatste 10 jaar alleen maar optische uitgangen gezien bij hogere modellen. Spdif coax staat bij mij niet te boek als high end. ...
Ik wil niet zeuren hoor, maar deze eigenschap had je van te voren kunnen weten door de specs door te nemen (in tegenstelling tot onverwachte problemen die uiteraard niet in de folder staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey lotgenoten ,

beetje slecht geschreven, maar dit was in een kwaaie bui :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Ik wil niet zeuren hoor, maar deze eigenschap had je van te voren kunnen weten door de specs door te nemen (in tegenstelling tot onverwachte problemen die uiteraard niet in de folder staan).
Mijn motivatie was om aan te geven wat allemaal aan dit toestel niet klopt.

- slecht beeld
- wegvallen van geluid
- beroerde EPG
- piepende ambi light
- trage menu's
- ...??

In eerste instantie zou je denken, goh raar een coax SPDIF aansluiting. Maar nu ik dit toestel ken, begin ik wel te begrijpen waarom. Alles wat er niet aan werkt, niet klopt, niet par is aan de markt standaard, is een costdown beslissing geweest. Kennelijk had een leverancier tegen kost prijs nog een magazijn vol van deze troep liggen en een inkoper heeft een verkeerde beslissing genomen.

Het deugt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Fermion op 21-03-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

wtf, laatste 10 jaar alleen maar optische uitgangen gezien bij hogere modellen. Spdif coax staat bij mij niet te boek als high end.
Tja, daarmee geef je aan er totaal geen verstand van te hebben. Sterker nog, in high-end kringen staat coax spdif beter te boek dan toslink. De beste digitale verbinding is nogsteeds een electrische verbinding met een goeie kabel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Exirion schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:31:
[...]http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/sup.gif

Tja, daarmee geef je aan er totaal geen verstand van te hebben. Sterker nog, in high-end kringen staat coax spdif beter te boek dan toslink. De beste digitale verbinding is nogsteeds een electrische verbinding met een goeie kabel.
En de potentiaal verschillen voor lief nemen (ground loops)?
Ik ben geen HiFi freak, dus er loopt door mijn huis geen aardkabels (woonkamer).

Als de HiFi freaks vinden dat coax beter geluid geeft, dan zegt dat iets meer over de brakke kwaliteit van de optische zenders/ontvangers (of de kabel). Mij maak je niet wijs dat optisch inferieur and elektriciteit is. Anders zat jij nu niet te internetten.

edit: info toegevoegd.

edit2: afijn.. leuk om het over wat anders te hebben (gewaardeerd). Maar als coax echt beter, heb je dan link, info? Anders ben ik een juiste veronderstelling. Ik zou graag meer over willen lezen. Met googlen suite ik niet zo snel op links die mij hierop wezen. Ik zeg niet dat één van de technieken beter is dan de andere, maar een optische biedt wel voordelen (geen ground loops). Daarin geloof ik wel in.

[ Voor 53% gewijzigd door Fermion op 21-03-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
zynex schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:17:
[...]

Oke, ik ben benieuwd. Echter denk ik dat ik deze week de tv ga ophalen bij qplaza. Hij kost daar 3400 en ik krijg nog eens 300 euro terug via de cashback actie van philips die tot 27 maart duurt. Verder bestel ik de soundbar dan via de ing site. Met dit setje moet ik dan de komende tijd wel vooruit kunnen :p
cashback geld niet voor online zaken meen ik, qplaza zal er daarom ook buiten vallen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees geklaag over jullie tv's maar het is mij niet duidelijk waarom Henk1957, sokolum, Jimro niet tevreden zijn. Gaat het hier om de geluidsuitvalproblemen?

Ik heb er ook last van en hoop elke keer dat het wordt opgelost. Het lijkt bijna wel of ze de firmware steeds vernieuwen zonder iets aan te passen om de illussie op te wekken dat ze ermee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
[quote]Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:27:
Ik lees geklaag over jullie tv's maar het is mij niet duidelijk waarom Henk1957, sokolum, Jimro niet tevreden zijn. Gaat hethier om de geluidsuitvalproblemen?

Dit topic geeft veelvulldig dezelfd problemen aan.
1, HDMI , zowel doorsturing van stabiel signaal als Easy link problemen. Geluidsuitval.
2. Geluidsuitval van TV, maar ook rand app. Gisteren mijn mediaplayer ook weer 2 seconden.
3.Slechtere beeldkwaliteit. De indruk bestaat onderhand dat de update de hardware heeft beschadigd.
Beeld is nu echt slecht ! Voorals SD kwaliteit is een schande. Idem voor randapp.
4.Kijkhoek was al slecht en is nog slechter geworden.
Kortom: TV is gewoon een slecht product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net erg goed nieuws van XPand.
Vanaf april leveren ze een nieuwe 3D shutterbril, de XPand youinversal.
Niet ziet deze bril er gewoon fantastisch uit, maar nog beter, hij is helemaal zelf in te regelen.
het belangrijkste wat je kan regelen is onder andere de transition-time and dark-time. Dus de tijden waarop de glazen overschakelen en hoe lang ze open blijven. Je kan op die manier de ghosting volledig elimineren.

http://sportsvideo.org/ma...nalize-active-3d-glasses/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akka30
[...]

Op een product forum kom je veelal de mensen tegen die slechte ervaringen hebben. Van de duizenden 9705 tv's die zijn verkocht zijn heel veel gebruikers, waaronder ik, sinds firmware 027 (geluidsdrops opgelost) tevreden. Prima TV en (weer sinds 032) met het allermooiste beeld. De mensen die tevreden zijn kijken en schrijven niet op dit forum waardoor je de indruk krijgt dat alles kommer en kwel is met deze serie TV's en dat is pertinent onjuist! De persoon die de tirade hierboven heeft geschreven zou zijn eigen verantwoordelijkheid moeten nemen en upgraden naar 032 en zelf beoordelen of dit zijn problemen oplost. Klagen en niet durven upgraden om vage redenen is onbegrijpelijk (koud watervrees?). Daarnaast is met goede coax kabels en een goede AV versterker de coax SPDIF een prima keuze, hoewel het om compatibilteitsredenen vestandig was geweest om zowel coax als Toslink aan te brengen. Toslink kost weinig extra (coax is een duurdere oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Inderdaad. Er komen vooral mensen hier klagen met hun problemen om zo support te krijgen, maar je hoort niks van alle mensen waar het in orde is. (Wat toch het grootste deel zal zijn) Zelf zijn wij al jaren een Philips aanhanger. Met geen enkele tv hebben we tot nu toe problemen gehad.

Na veel video's/reviews gelezen te hebben, hebben we toch de knoop doorgehakt. Onze nieuwe homecinema set zal bestaan uit:
58 inch cinema display
Philips soundbar (HTS9140/12)
icm met mijn huidige xbox/ps3.

Alles wordt verwerkt in een op maat gemaakte tv meubel. Intussen is alles besteld en ik verwacht het woensdag binnen. Ik zal wel wat mooie foto's maken en mijn ervaringen posten. >:)

edit: De bestelling van de tv is gecanceled doordat ze hem niet meer konden leveren. (zou 3 weken duren) Er was intussen een andere philips tv aangeboden, maar ik denk dat het dan toch de 55d800 van samsung wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door zynex op 22-03-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ook hier een erg tevreden gebruiker. Heb een 40" 9705, en ben nog steeds tevreden over het ontzettend goede beeld. Wat een scherpte. Enige nadeel is dat er nog steeds een beetje ghosting is bij 3D, maar dat is bij alle LED/LCD televisies. Hopelijk brengt de nieuwe XPAND daar verandering in.

Geluidsuitval heb ik heel af en toe op Ned1 t/m Ned3 (HD via CTI+), maar ik had dat ook bij mijn vorige oude beeldbuis TV met een humax ontvanger. Ligt dus gewoon aan mijn coax-signaal dat wellicht iets te zwak is om de data-stream goed bij te kunnen houden.

Ik heb nog geen spijt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zynex schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:11:
Inderdaad. Er komen vooral mensen hier klagen met hun problemen om zo support te krijgen, maar je hoort niks van alle mensen waar het in orde is.
Ik heb een positieve review achtergelaten die nu ook is te vinden op een bekende review/prijsvergelijk site.
Desondanks is het heel vervelend als je wel een probleem hebt. Dat moet wel netjes opgelost worden.

Wat ik wel denk is dat velen een slechte beeldweergave direct koppelen aan de kwaliteit vd TV. Maar of je nu de ene of de andere TV zender kijkt kan een wereld van verschil maken. Dan geldt volgens mij echt "garbage in is garbage out'.
Kijk je soms Ned 1 HD of RTL 4 HD; dan is het beeld vaak grof en kartelig. Net alsof er een resolutie uit het jaar nul van toepassing is. Schakel je dan over naar bv Discovery HD Showcase of History HD dan zie je een wereld van verschil (zoals HD moet zijn). Idem met Blu ray of mijn PC die via HDMI is aangesloten.
Gisteren Mission Impossible II gekeken op Veronica HD: super beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Leonos
Yup, ook hier een erg tevreden gebruiker. Heb een 40" 9705, en ben nog steeds tevreden over het ontzettend goede beeld. Wat een scherpte. Enige nadeel is dat er nog steeds een beetje ghosting is bij 3D, maar dat is bij alle LED/LCD televisies. Hopelijk brengt de nieuwe XPAND daar verandering in.

wat bedoel jij met nieuwe Xpand? en waar haal je die info vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij stond vast dat ik een philips 9000 serie zou gaan kopen in april 2011 als ik op me zelf ga wonen.. echter door alle forums op internet heb ik toch besloten om er vanaf te zien. GEEN philips voor mij... had nooit gedacht dat ik deze keuze zou maken want ik vind ambilight echt te gek. Maar als ik al die problemen telkens weer lees....... Echt géén zin in!

Ik wacht op de nieuwe VT30 van panasonic die eind april in de winkel staat! Daar kijk ik naar uit! Hoop dat dit een goede keuze is.... Ik durf het niet aan een philips te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo heren..

Na toch wat verhalen over de 9000 series van philips hier te hebben gelezen wordt het toch maar is tijd mijn verhaal er ook bij te zetten.
Ik heb eind 2007 een philips 37pfl9732D/10 tv en gelijk een bose 123 en een paar wk later sony ps3 aangeschaft..de tv koste toen 2300,-.....
Ik heb heel veel plezier van deze combi gehad vooral later met de humax5000c Hd decoder.
Gewoon een heerlijke t.v. die deed waarvoor die gemaakt is namelijk doen wat je vraagt en goed haarscherp beeld weergeven..tot eind vorig jr dec 2010..precies in t hart van me t.v.
een felrode dode pixel zag...ja kut...dacht ik ook.
Je voelt mm aankomen..3jr oud geen garantie meer...klopt.
Ben de volgende dag met philips gaan bellen..en legde hun t probleem voor..er was een soort coulance regeling.
Het probleem werd neergelegt bij e-care.
Ik had immers wel een paar 100,- over voor een reperatie voor mijn fijne schermpje.
Al gauw kreeg ik bericht van e-care dat het flatpanel dus gewoon t scherm vervangen moest worden en niet meer gemaakt of in productie is..
ze kwamen met een omruiling voorstel...mijn oude tv waarvan de felrooie dode pixel inmiddels zwart was weggetrokken om te ruilen voor 37pfl8605/H met een bij betaling van 531,- en een paar cent..
leuk dacht ik nog....van 100 herzt naar 200 hertz veel beter contrastregio enz..
maar ik had alleen maar ambiligt spectra 2 en ik heb nu 3....
Ik weer bellen met e-care...ja mijnheer dan komt u toch weer in de 9000 klasse..
Ja logisch heb nu toch ook een 9000 serie..weer een prijsopgave voor omruiling.
901,- euro voor de 40pfl9705 ....bezit deze tv nu precies een maand en ben overmand van emotie...:'(
wil me oude scherm terug....graag ....ja met dode pixel..
Wat is er mis met 9705....?? ja bijna alles...
laat ik van buiten beginnen uiterlijk vond ik mijn oude scherm veel mooier en deglijker maar dat is persoonlijk.
Het ambilight is verbetert en verslechtert....de scheiding van kleuren verbetert maar kijk nu echt naar 3 vlakken kleuren bij 9732 was t veel meer een boog om mijn tv.
wat klopt er wel aan 9705... 1 positief punt.... games van de ps3 doet gewoon mooier dan me oude....voor de rest tv kijken slecht t.v. gaat af en toe compleet zijn eigenleven lijden vewisselen van kanalen en geluid wegvallen...beeldkwaliteit is belabberd korrelig..compleet uitval van t.v....enz..Philips gaat op windows vista lijken...het doet gewoon niet meer wat je verwacht of vraagt...heb vandaag e-care weer op de hoogte gesteld over de 8 punten waar ik niet tevreden over ben..wat een kut t.v.
Mensen koop niet de laatste 9000 serie...het product klopt niet..
heb toevallig een 7000 serie gekocht voor mijn vriendin een maand geleden..
geloof me....is gewoon beter dan mijn 9000 serie...een verschil van 1700 euro tussen beiden schermen.
de 7000 is gewoon beter..
philips is groot geworden door mensen zoals ik of ons...heb me leven lang altijd gezworen bij beeldbuisen van philips...match-line was altijd goed..
Het is doodzonde...

wordt vervolgt heren..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jurgen

Zie de xpand site en ook deze site

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Maar om en om dan: een ontevreden en een tevreden eigenaar... ;)

Ook ik ben tevreden met de 40" 9705. Ik houd soms wel mijn hart vast bij SW updates..
Het beeld is schitterend voor alle zenders (Caiway: alle NL zenders in HD) en geen geluids- of beelduitval via de CAM module, waar we het meeste mee kijken.
2 a 3 keer gehad dat de AB niet meer reageerd, maar blijkbaar moet je geduldig zijn met het 'opstarten' van de TV en niet gelijk allerlei knoppen indrukken (even wennen tenopzichte van onze 10+ jaar oude matchline).

Chris

PS: Philips heeft al wel weer toegegeven op het NetTV forum dat 32 niet het guildsprobleem oplost, maar dat er 'enige verbeteringen' doorgevoerd zijn die 'binnenkort' vrijgegeven worden. Wederom: ik houd mijn hart vast... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Kijk weer een positieve opmerking. Ik denk dat het radar forum meer geschikt is voor al deze klachten :p. De meeste klachten komen ook van gebruikers die net geregistreerd zijn op tweakers en hooguit 1 bericht hebben. Nu kan ik veel fouten natuurlijk niet goed praten, maar dit topic gaat zo wel een beetje dood aan al die klachten. Er worden nauwelijks meer serieuze vragen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:42:
[...]

De 46PFL9705H heb ik nu ruim een maand in bezit en hij bevalt mij perfect. Al die problemen die hier genoemd worden herken ik niet.
Hij geeft zo'n gigantisch mooi beeld dat is onvoorstelbaar; het is elke avond een genot om ernaar te kijken.
Maar omdat hij zo'n gigantisch scherp beeld heeft, zit er wat mij betreft 1 nadeel aan. Je ziet nu veel eerder en duidelijker of iemand rimpels of een puistje heeft. Hij is dus eigenlijk té scherp. _/-\o_ _/-\o_
Zoals ik al eerder aan gaf ben ik zeer tevreden met mijn 46PFL9705. Ook nu na 4 maanden hoor je mij niet klagen en ben ik zeer content met mij TV. Ik verbaas me soms nog steeds aan de helderheid van het beeld en hoe duidelijk alles te zien is. :9~
Dit is niet bij iedere zender zo, maar bij veel HD-zenders heb ik perfect beeld. Bij de gewone is het wel wat minder, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van het binnenkomend signaal dan aan de tv.
Helaas voor al die mensen die wel problemen hebben, ik hoop dat die ook ooit nog kunnen genieten zoals ik doe. O-)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admingot
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03-2022
zynex schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:57:
Kijk weer een positieve opmerking. Ik denk dat het radar forum meer geschikt is voor al deze klachten :p. De meeste klachten komen ook van gebruikers die net geregistreerd zijn op tweakers en hooguit 1 bericht hebben. Nu kan ik veel fouten natuurlijk niet goed praten, maar dit topic gaat zo wel een beetje dood aan al die klachten. Er worden nauwelijks meer serieuze vragen beantwoord.
Ik ben het op zich wel met u eens. De serieuze vragen over deze tv worden idd ondergesneeuwd door een gevoel van onmacht richting Philips en de emotie dat de tv niet doet wat het voor 2800 euro had moeten doen.

Maar ja, als iemand voor mij technische tips heeft voor het tegengaan van de piepende ambilight en de diverse geluids uitvallen dan houd ik mij aanbevolen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
Ik genoot ook van mijn TV de 40_FL9705. Ik liet iedereen vol trots de haarscherpe beelden zien. Echter het was per 5-1 ineens over met de pret door update 140.027 dank zij een monteur van Technorap. Als ik nu bezoek krijg zet ik de TV uit want ik schaam mij diep om tegen anderen te moeten zeggen dat ik voor het flutbeeld 2300 euro heb betaald. Mijn breedbeeld TV, Matchline analoog, had een beter beeld !
funske schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:33:
[...]

Zoals ik al eerder aan gaf ben ik zeer tevreden met mijn 46PFL9705. Ook nu na 4 maanden hoor je mij niet klagen en ben ik zeer content met mij TV. Ik verbaas me soms nog steeds aan de helderheid van het beeld en hoe duidelijk alles te zien is. :9~
Dit is niet bij iedere zender zo, maar bij veel HD-zenders heb ik perfect beeld. Bij de gewone is het wel wat minder, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van het binnenkomend signaal dan aan de tv.
Helaas voor al die mensen die wel problemen hebben, ik hoop dat die ook ooit nog kunnen genieten zoals ik doe. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door henk1957 op 22-03-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:15:
Voor mij stond vast dat ik een philips 9000 serie zou gaan kopen in april 2011 als ik op me zelf ga wonen.. echter door alle forums op internet heb ik toch besloten om er vanaf te zien. GEEN philips voor mij... had nooit gedacht dat ik deze keuze zou maken want ik vind ambilight echt te gek. Maar als ik al die problemen telkens weer lees....... Echt géén zin in!

Ik wacht op de nieuwe VT30 van panasonic die eind april in de winkel staat! Daar kijk ik naar uit! Hoop dat dit een goede keuze is.... Ik durf het niet aan een philips te kopen!
Ik heb het zelfde ik volg het forum alvanaf het begin en wilde ook graag de 46pfl9705 kopen nu zijn mijn gedachte ook veranderd naar al deze meningen,natuurlijk zullen er ook misschien wel goede tv's tussen zitten of die mensen klagen niet of weten misschien weten niet beter.Ik wacht nu ook op deTX-P50VT30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zullen absoluut goede televisies tussen zitten..
Ik ben ook blij voor die mensen.
Ik had vandag E-care aan de lijn voor een afspraak.
Op mijn vraag of er veel problemen waren met de philips 9000 serie werd met een volmondige ja beantwoord.
Percentages wou ze natuurlijk niet zeggen.
De 8000 schijnt een stuk beter te zijn...
piepende ambilight heb ik ook last vast...zou t niet wetn wat er aan te doen.
heb sinds t weekend me humax5000 decoder er op aangesloten en moet zeggen dat ik geen last meer heb van geluidsuitval en natuurlijk spontaan kanalen verwissel.
Logisch wat alles gaat nu via de decoder geluid en beeld.
Het beeld is opzich wel scherp maar zie veel trillingen in kaders en hoop blokjes langs contouren van gezichten..
ook in hd uitzendingen zoals nu in pauw en witteman.
kaders trillen alsof ik een oude 50 hrtz tv heb...wat ik ook probeer met instellingen...hopeloos..
sorry mensen wil dit forum ook niet verpesten..
ben blij voor de mensen die tevreden zijn..
Maar we hebben niet broodje bij de bakker gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geertje schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:54:
Maar om en om dan: een ontevreden en een tevreden eigenaar... ;)

PS: Philips heeft al wel weer toegegeven op het NetTV forum dat 32 niet het guildsprobleem oplost, maar dat er 'enige verbeteringen' doorgevoerd zijn die 'binnenkort' vrijgegeven worden. Wederom: ik houd mijn hart vast... ;)
Sorry voor de vraag: heb even op dat forum zitten zoeken maar heb het commentaar van Philips niet kunnen vinden. Heb je misschien een linkje?

Gr,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:01:
Er zullen absoluut goede televisies tussen zitten..
Ik ben ook blij voor die mensen.
Ik had vandag E-care aan de lijn voor een afspraak.
Op mijn vraag of er veel problemen waren met de philips 9000 serie werd met een volmondige ja beantwoord.
Percentages wou ze natuurlijk niet zeggen.
De 8000 schijnt een stuk beter te zijn...
heb sinds t weekend me humax5000 decoder er op aangesloten en moet zeggen dat ik geen last meer heb van geluidsuitval en natuurlijk spontaan kanalen verwissel.
Logisch wat alles gaat nu via de decoder geluid en beeld.
Het beeld is opzich wel scherp maar zie veel trillingen in kaders en hoop blokjes langs contouren van gezichten..
kaders trillen alsof ik een oude 50 hrtz tv heb...wat ik ook probeer met instellingen...hopeloos..
sorry mensen wil dit forum ook niet verpesten..
ben blij voor de mensen die tevreden zijn..
Maar we hebben niet broodje bij de bakker gekocht.
Rosco kan u verzekeren dat er met de 8000 ook erg veel problemen mischien zelfs nog meer .
Voor ik de 9705 verkreeg had ik de 8605 en had hier ook last van geluidsuitval ,blijven hangen van linkerkant beeld ,en deze is met glasplaat waar dan de problemen waren dat er een vieze waas achter dit glas zat .Heb 3 omruilingen gehad en telkens problemen .Daarom heb ik nu de 9705 in ruil gekregen en ook hier problemen mee .Ben niet kieskeurig maar het mag toch wel doen wat het moet doen .Dus ben erg kritish over deze 2010 tv lijn ,kan toch geen toeval meer zijn ??Dit is mijn laatse philips ,dit staat vast .De ambilight ga ik wel missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 00:01:
....
...
...
Als het om de bekende piep gaat dan wordt dan vlot verholpen door een modificatie op een board (printplaat).

Dat van die blokjes herken ik wel. Maar als je echt een goed HD zender opzet heb je dat niet (History HD, Discovery HD showcase). Ik heb het idee dat voor een groot deel ligt aan het aangeboden signaal. Bij andere zenders wordt SD beeld vaak opgeschaald naar HD.
Dit weekend nog naar Mission Impossible II gekeken op Veronica HD. Dat was echt genieten.

Hoe denken andere daarover? Zijn er nog instellingen waarmee je dat blokkerige wat minder kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Dat blokkerige herken ik niet zit er wel 3,5 meter vanaf 46" hoe hoog heb je de scherpte staan?

Wat ik nog wel soms heb is dat je bij mensen met donker haar dat je bij de scheiding van haar en gezicht een rode rand krijgt, bij het intro filmpje van goedetijden slechtetijden zie je dit ook als die gezichten over het scherm gaan iemand dit nog meer?? Denk dat ik hier wel Philips over ga benaderen.

Verder wel tevreden met de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb caiway met ongeveer 80% signaalsterkte en geeft altijd 100% kwaliteit aan(humax).
af en toe storingingen maar dat ligt aan caiway sinds ze anoloog er uit hebben gegooit..Bekend probleem.
Mensen die caiway hebben kennen vast de Hd zender My zen wel.
Mooie natuurbeelden genomen over de wereld..als je een tijdje deze zender opzet en er komt toevallig een shot van baai met een licht briesje over t water...dan zie je precies wat je scherm kan.
kijk naar de golftoppen hoe meer water dat beweegt op je scherm hoe beter...t lijkt wel of de 9705 t niet allemaal kan verwerken..blokjes blokjes blokjes..
Tuurlijk moet je geen topbeeld verwachten als ik b.v. the A-team zit te kijken en andere oudere of low budget opnames..moet idd toegeven als ik champions League zit te kijken is beeld haarzuiver..maar blijft onrustig
In informatiekaders zie ik weer die irritante lijnen en trillingen..
ik heb vrij goed vergelijkings materiaal gehad en dat was me vorige 9000 serie de pfl9732..(2007)
Wat een juweeltje was dat scherm...heb spijt....veel spijt...
Dacht er op vooruit te gaan maar kom zwaar bedrogen uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 19:32
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:30:
Niet ziet deze bril er gewoon fantastisch uit, maar nog beter, hij is helemaal zelf in te regelen.
het belangrijkste wat je kan regelen is onder andere de transition-time and dark-time. Dus de tijden waarop de glazen overschakelen en hoe lang ze open blijven. Je kan op die manier de ghosting volledig elimineren.

Volledige specs:
http://www.xpand.me/products/youniversal-3d-glasses/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik heb ook een flinke geschiedenis bij Philips. Ik heb 2 Aurea's 2 gehad (9903), en uiteindelijk een Aurea 3. Uiteindelijk was ik over alle modellen ontevreden (grijze waas over het scherm, achteraf gezien waarschijnlijk door de glazen plaat voor het scherm) en Philips had geen mogelijkheden meer om me te helpen en heb daarom mijn geld teruggekregen. Toen ik voorstelde dat ze me een 9704 zouden kunnen sturen zeiden ze: nee, jij mag geen Philips meer, daar zul je ook ontevreden over zijn.

Toch een 9704 gehaald met de kennis dat deze tv ook zijn eigen problemen had (fletse kleuren in een hoek, rode contouren bij bepaalde kleur overgangen en bewegingen, ploffen). Geaccepteerd dat de perfecte tv nog niet gemaakt is en de prijs van de 9704 beter in verhouding stond met de geleverde kwaliteit. Na aanpassen van de settings eigenlijk bijna geen last van de rode contouren (alleen als je er heel erg op let bij heel kleurrijke beelden). Alleen de kijkhoek blijft beperkt. Zelf geen last van, ik zit recht voor de tv.

Zoals Bulsing schreef: klantenservice is op zich best redelijk. Ik ben op zich netjes behandeld, heb op gegeven moment ook met managers kunnen spreken, afspraken kunnen maken. Ook E-Care heeft me netjes behandeld. Het is alleen jammer dat je ze telkens de gelegenheid moet geven om iets te repareren/bekijken voordat ze tot verdere stappen over gaan. Dat kost veel tijd. Al met al een jaar lang 'gratis' naar een Aurea gekeken, maar als ik naar mijn 9704 kijk en dan terugdenk, dan ben ik wel blij dat ik deze keuze gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geertje
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Sorry voor de vraag: heb even op dat forum zitten zoeken maar heb het commentaar van Philips niet kunnen vinden. Heb je misschien een linkje?

Gr,
Ben
Jup.
Kon het orgineel niet meer vinden, maar hier kun je vinden dat er gezegd wordt, dat versie 33 bijna klaar is: http://www.supportforum.p...=4961&viewfull=1#post4961
Dit is een post van gister die ik ook nog niet gezien had....

Groet,
Chris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste,

ook ik ben in het bezit van een 40pfl9705 sinds december 2010. Het gekende storende piepende geluidsprobleem werd keurig opgelost.

Maar toen ging het van kwaad naar erger ambilight die niet meer werkte , module vervangen probleem opgelost denk je dan.

Gevolg ongelooflijk slecht beeld , terug bellen naar service , oplossing beeldscherm vervangen ,

Dit werd dan vorige week vervangen doch geen verbetering , integendeel na een tijdje spelen wordt mijn beeld in 2 gesplitst en is de linkerkant compleet verstoord en rechts ok. oplossing tv uitschakelen terug aanleggen en hopen dat het niet direct terug komt.

Nu werd door de service de omruilprocedure opgestart en hopelijk wordt deze aanvaard.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:17
Aangezien er geen algemeen LCD topic meer is, zal ik me vraag per merk moeten stellen.

Ik heb voor een nieuwe TV een budget van €1500. Ik ga een HTPC erop aansluiten, een blue ray speler en een audio set. Films in Full HD is het belangrijkste, maar in SD wil ik uiteraard zo goed mogelijk beeld. Verder heb ik de volgende eisen:

- Full HD
- min. 4x HDMI
- 42-47"
- Optical Out
- Full Led
- 3D geen musthave, leuke toevoeging, 2d moet perfect zijn

Wat is op basis van jullie ervaringen een goede keuze icm dit budget. Met mijn eerste zoektocht kwam ik uit op de 46PFL8605H

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week mijn nieuwe toestel gekregen,mijn oude was niet meer te repareren aangezien deze al 3 keer terug is geweest naar CE Repair.

Nu een 46pfl9705 uit week 8 - 2011 en wat schetst mijn verbazing, de piep zit er nog steeds in.
verder nog geen klachten. Piep komen ze as maandag repareren.

toch vreemd dat een toestel die 3 weken geleden van de band is gekomen nu nog steeds de kinderziektes heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steefje schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:34:
Aangezien er geen algemeen LCD topic meer is, zal ik me vraag per merk moeten stellen.

Ik heb voor een nieuwe TV een budget van €1500. Ik ga een HTPC erop aansluiten, een blue ray speler en een audio set. Films in Full HD is het belangrijkste, maar in SD wil ik uiteraard zo goed mogelijk beeld. Verder heb ik de volgende eisen:

- Full HD
- min. 4x HDMI
- 42-47"
- Optical Out
- Full Led
- 3D geen musthave, leuke toevoeging, 2d moet perfect zijn

Wat is op basis van jullie ervaringen een goede keuze icm dit budget. Met mijn eerste zoektocht kwam ik uit op de 46PFL8605H
Vast een mooi toestel. Maar bedenk je wel dat er een glazen plaat voor het scherm zit waardoor je mogelijk meer spiegelingen hebt.
Het toestel is in ieder geval 3D ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:56:
Dat blokkerige herken ik niet zit er wel 3,5 meter vanaf 46" hoe hoog heb je de scherpte staan?

Wat ik nog wel soms heb is dat je bij mensen met donker haar dat je bij de scheiding van haar en gezicht een rode rand krijgt, bij het intro filmpje van goedetijden slechtetijden zie je dit ook als die gezichten over het scherm gaan iemand dit nog meer?? Denk dat ik hier wel Philips over ga benaderen.

Verder wel tevreden met de tv.
Volgens mij staat scherpte op een gemiddelde waarde.
Wie heeft al met deze instelling geëxperimenteerd?

Ik zit wel redelijk dicht op de 40": zo'n 2-2,5 meter.
Er zit meestal flink veel verschil tussen bv HD uitzendingen van de publieke omroepen of RTL enerzijds en Discovery HD showcase of History HD anderzijds. De laatst genoemden zijn meestal erg zuiver en scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJT schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:14:

Volledige specs:
http://www.xpand.me/products/youniversal-3d-glasses/
Mijn TV is een 46PFL9705. Ik heb ook de standaard Philips brilletjes die bij de upgradekit zaten en ghosting is toch alom aanwezig. Werkt overigens beter met PS3 games dan met 3D films, waarbij het soms echt niet om aan te zien is.

Klopt het dat met deze XPand Youniversal bril ghosting niet meer of veel minder optreedt? En zou 3D film kijken dan ook weer leuk worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:55:
[...]

Mijn TV is een 46PFL9705. Ik heb ook de standaard Philips brilletjes die bij de upgradekit zaten en ghosting is toch alom aanwezig. Werkt overigens beter met PS3 games dan met 3D films, waarbij het soms echt niet om aan te zien is.

Klopt het dat met deze XPand Youniversal bril ghosting niet meer of veel minder optreedt? En zou 3D film kijken dan ook weer leuk worden?
Zijn deze wel compitabel met de philips tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de nieuwe XPands zijn compatible met oa Philips televisies. Of de ghosting volledig verdwijnt weet ik (nog) niet, maar omdat je de darktime en de transitiontime kan instellen op de bril kan je daar heel veel winst uithalen.
Ghosting wordt namelijk veroorzaakt door de pixeltjes die net niet snel genoeg zwart worden en door een afwijking van de transitiontime (tijd tussen schakelen tussen links en rechts).

Maar mijn ervaring is dat het meerendeel wordt veroorzaakt door de 'traagheid' van de pixel-lcds.
Als je de bril nu net ietsjes eerder en langer donker laat zijn, dan is de pixel gedooft voordat de lens van de bril weer opent. Nadeel is dat het beeld iets donkerder zal worden, maar is mss met opschroeven van helderheid weer te compenseren.

Het scheelt echt heel weinig in tijd, want als je het scherm warmer maakt, met als resultaat dat de pixel-lcd net ietsje sneller wordt, zie je al een grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Besloten om mijn 46 9705 niet te verkopen. Ik zal een humax HD decoder kopen voor :

- Het wegvallen van geluid
- Voor het vervangen van de slechste EPG dat maar bestaat

Het beeld is verder subliem, het ambilight doet het ook prime (geen piep toontjes)
Draai nog steeds op firmware .25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
In in andere post typte je dat je slecht beeld had, toch bekeerd en er achter gekomen dat er geen lcd is met een beter beeld >:)

Gebruik hier ook een externe decoder Dreambox8000 en heb een geweldige epg en beeld :9 en heb tot nu toe nog geen geluids uitval gehad, firmware 025.
Hoop dat het voor jou ook beter wordt wat het geluid betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR2USA
  • Laatst online: 14-09 23:45
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en zie echt een toename in de felheid van de reacties van bezitters die problemen hebben. Dat is op zich begrijpelijk, maar er wordt meer frustratie geuit dan feiten. Misschien moeten we frustraties uiten aan de Philips Klantenservice en hier opjectief blijven (hoe moeilijk het ook kan zijn).

Ook even mijn ervaring op mijn 46PFL9705: uitval van geluid had ik niet. Ik las het hier op het forum en nog geen maand later begint het bij mij ook. Vreemd, vanuit het niets! Philips zal het heus wel oplossen verwachtte ik. Heb laatst firmware .32 ingeladen, volgens de in dit topic aangegeven methode:
- herstel naar fabrieksinstellingen
- oude .14 firmware erop
- reboot via AB
- weer herstel naar fabrieksinstellingen
- nieuwe .32 erop
- reboot via AB
- weer herstel naar fabrieksinstellingen

Daarna instellingen goed gezet volgens deze site:

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1291289229

Resultaat: verbluffend mooi beeld. Geluidsproblemen voorlopig niet meer voorgekomen.

Ik weet niet of dit voor iedereen gaat werken, maar probeer het eerst even, wie weet helpt het ook bij jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb nu mijn tweede 46pfl9705 deze komt van week 8 - 2011 met firmware .29

update durf ik neit meer aan.

echter heb ik nog steeds bij snelle beelden dat je lichte strepen verticaal zit (met name bij beelden met de lucht)
nu had ik dit ook bij mijn vorige toestel, ben benieuwd of jullie dit ook zien.
Komt het nou dat je alles ziet omdat het beeld zo groot is (maw het ligt aan de films of uitzending, heb het bij bluray en via mijn hd ontvanger) of ben ik te kritisch en heeft een ander toestel dit ook?

verder komt CE repair vandaag mijn Piep er uit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Strepen nog nooit opgevallen bij egale vlakken, heb je dit ook bij voetbal, kun je een foto maken?

@R.Rebergen,

Die settings gebruik ik ook, alleen rood iets lager ingesteld, contrast hoger ingesteld.

[ Voor 35% gewijzigd door Happy2000 op 28-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij inderdaad ook opgevallen dat bij min of meer snelle horizontale camera bewegingen er fijne verticale strepen in beeld ontstaan. Meestal betreft het een gezicht of een ander object met een relatief egale kleur, maar ik heb het ook al op b.v. een arm gezien. Het gaat meestal zo snel dat ik me ook wel eens afvraag of ik het wel goed heb gezien.

Dan nog een andere: de auto commercial waar men aan het z.g. einde van de wereld aan komt vertoont bij een behoorlijke beeldstotter. Ik weet niet of heet aan de TV of aan de de bron ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 12:52 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste