hallo heren..
Na toch wat verhalen over de 9000 series van philips hier te hebben gelezen wordt het toch maar is tijd mijn verhaal er ook bij te zetten.
Ik heb eind 2007 een philips 37pfl9732D/10 tv en gelijk een bose 123 en een paar wk later sony ps3 aangeschaft..de tv koste toen 2300,-.....
Ik heb heel veel plezier van deze combi gehad vooral later met de humax5000c Hd decoder.
Gewoon een heerlijke t.v. die deed waarvoor die gemaakt is namelijk doen wat je vraagt en goed haarscherp beeld weergeven..tot eind vorig jr dec 2010..precies in t hart van me t.v.
een felrode dode pixel zag...ja kut...dacht ik ook.
Je voelt mm aankomen..3jr oud geen garantie meer...klopt.
Ben de volgende dag met philips gaan bellen..en legde hun t probleem voor..er was een soort coulance regeling.
Het probleem werd neergelegt bij e-care.
Ik had immers wel een paar 100,- over voor een reperatie voor mijn fijne schermpje.
Al gauw kreeg ik bericht van e-care dat het flatpanel dus gewoon t scherm vervangen moest worden en niet meer gemaakt of in productie is..
ze kwamen met een omruiling voorstel...mijn oude tv waarvan de felrooie dode pixel inmiddels zwart was weggetrokken om te ruilen voor 37pfl8605/H met een bij betaling van 531,- en een paar cent..
leuk dacht ik nog....van 100 herzt naar 200 hertz veel beter contrastregio enz..
maar ik had alleen maar ambiligt spectra 2 en ik heb nu 3....
Ik weer bellen met e-care...ja mijnheer dan komt u toch weer in de 9000 klasse..
Ja logisch heb nu toch ook een 9000 serie..weer een prijsopgave voor omruiling.
901,- euro voor de 40pfl9705 ....bezit deze tv nu precies een maand en ben overmand van emotie...:'(
wil me oude scherm terug....graag ....ja met dode pixel..
Wat is er mis met 9705....?? ja bijna alles...
laat ik van buiten beginnen uiterlijk vond ik mijn oude scherm veel mooier en deglijker maar dat is persoonlijk.
Het ambilight is verbetert en verslechtert....de scheiding van kleuren verbetert maar kijk nu echt naar 3 vlakken kleuren bij 9732 was t veel meer een boog om mijn tv.
wat klopt er wel aan 9705... 1 positief punt.... games van de ps3 doet gewoon mooier dan me oude....voor de rest tv kijken slecht t.v. gaat af en toe compleet zijn eigenleven lijden vewisselen van kanalen en geluid wegvallen...beeldkwaliteit is belabberd korrelig..compleet uitval van t.v....enz..Philips gaat op windows vista lijken...het doet gewoon niet meer wat je verwacht of vraagt...heb vandaag e-care weer op de hoogte gesteld over de 8 punten waar ik niet tevreden over ben..wat een kut t.v.
Mensen koop niet de laatste 9000 serie...het product klopt niet..
heb toevallig een 7000 serie gekocht voor mijn vriendin een maand geleden..
geloof me....is gewoon beter dan mijn 9000 serie...een verschil van 1700 euro tussen beiden schermen.
de 7000 is gewoon beter..
philips is groot geworden door mensen zoals ik of ons...heb me leven lang altijd gezworen bij beeldbuisen van philips...match-line was altijd goed..
Het is doodzonde...
wordt vervolgt heren..
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 22-03-2011 00:56
]