Even een snelle review van mij (37PFL7605H).
Ik ben tot nog toe ook erg tevreden over de beeldkwaliteit. Ik heb nog niets gemerkt van ghosting en/of clouding. Wel heb ik gemerkt dat Natural Motion en Dynamic Backlight geen heiligmakende opties zijn.
Natural Motion vertoont soms wat artefacts rond element delen die *niet* met de rest van het beeld meebewegen. Je moet goed opletten om het te zien, maar het is er wel degelijk. Verder is die dynamic backlight wel leuk, maar het verandert wel de ervaring in zekere mate.
De dynamic backlight is namelijk niet instantaan. Dat wil zeggen dat als je van een heel lichte naar een heel donkere scène overgaat, het een halve seconde tot twee secondes duurt voor de backlight opnieuw ingesteld is. Dat komt er op neer dat je af en toe scènes ziet donkerder of helderder worden. Op zich niet heel vervelend, maar het is niet zoals de filmmaker het bedoelt had natuurlijk.
Als positief puntje voor de nerds/geeks onder ons wil ik aandragen dat ondanks dat ik er op voorhand niet aan gedacht had om deze 37" TV als primary PC monitor te gebruiken, dit op dit moment wel mijn setup is

. Mijn desktop ziet er echt fantastisch uit op deze TV en dankzij de HDMI zijn alle letters perfect stabiel en mooi leesbaar. Gamen op dit scherm is wel echt fantastisch. N.B. ik ben geen shooter-persoon, dus ik vel geen oordeel over de responsiviteit van het scherm... Dat kan misschien nog wat roet in het eten gooien.
Verder ben ik over het beeld erg tevreden. Zeker een 9/10 waard. Ik reserveer een 10/10 voor instantane backlight adjustments, artefactloze natural motion, en een nog wat donkerdere zwartwaardes.
Het geluid van deze TV is overigens best goed. Beter dan ik verwacht had. Uiteindelijk boeit het mij niet echt, want ik sluis het geluid altijd door naar mijn receiver, maar als je dat niet doet hoef je niet bang te zijn. Hier komt best goed geluid uit.
De menustructuur en de afstandsbediening zitten erg goed in elkaar. (Bijna) alles is heel simpel en logisch gestructureerd. Enige minpuntjes op dit vlak is dat ik toch een tijdje heb zitten staren naar het menu voor ik door had hoe ik zenders kon herordenen. Maar goed

.
En tot slot nog even over de Ambilight... Ik heb een aantal keren proberen te informeren of die Ambilight ook effectief is als je TV meer dan een meter voor de muur staat. Ik kan u zonder enige twijfel mededelen dat dat geen enkel probleem is! Deze Ambilight is erg krachtig en zelfs op de zwakste setting is hij nog meer dan helder genoeg. Het enige wat ik vreemd vind in aan de Ambilight is dat als het scherm zwart is, de Ambilight wit wordt. Ik had het logischer gevonden om dan de Ambilight heel zwak te zetten. Als er nu een rood-zwart-rood beeld over de TV schuift, dan gaat de Ambilight dus van rood naar wit naar rood. Toch een beetje raar.
Mijn scores:
Beeld: 9/10
Geluid: 8/10
Gebruiksgemak: 10/10
Ambilight: 10/10
Design: 10/10
Features: 9/10
Noot: Ik weet niet wat mensen van Net TV vinden, maar ik vind het tot nog toe vrij nutteloos. Ik heb mijn PC rechtstreeks op mijn TV aangesloten, dus mij boeit het natuurlijk ook niet veel. Als ik een youtube filmpje wil kijken, doe ik dat wel via mijn PC. En als Belg kijk ik geen of nauwelijks Nederlandse TV, dus die RTL gemist kan me gestolen worden.
Als iemand vragen heeft, dan hoor ik het graag.