Heb net de 42pfl7675 geinstalleerd maar het beeldscherm knippert alsof de led achtergrond verlichting aan en uit gaat en heb dus een vreemd kleurbeeld. Tv terug gezet naar fabrieksinstellingen maar beeld blijft knipperen. Wie weet raad.
Ik zie heel veel voorbijkomen op dit forum, behalve alle zaken welke deze tv moet hebben:
- IP EPG met CI+ en Ziggo werkt niet, in alle andere landen werkt deze wel. Philips blokkeert deze opties voor CI+ gebruiken in Nederland
- Nu/Straks box tijden het zappen is er niet. Alle andere merken hebben dit wel
- USB-recording. Alle 2010 modellen van de andere merken hebben dit. De 2011-modellen van Philips ook, dus waarom worden de 2010 modellen hier niet op aangepast dmv een software update
- SRT-ondertiteling werkt niet via USB
- MKV-bestanden werken niet
- SBS gemist ontbreekt.
Allemaal zaken die Philips kent maar waarbi Philips niet reageert en de klant negeert.
- IP EPG met CI+ en Ziggo werkt niet, in alle andere landen werkt deze wel. Philips blokkeert deze opties voor CI+ gebruiken in Nederland
- USB-recording. Alle 2010 modellen van de andere merken hebben dit. De 2011-modellen van Philips ook, dus waarom worden de 2010 modellen hier niet op aangepast dmv een software update
- SBS gemist ontbreekt.
Allemaal zaken die Philips kent maar waarbi Philips niet reageert en de klant negeert.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Tja, allemaal zaken die hier al eerder besproken zijn en mij geen bal interesseren. En niemand dwingt je natuurlijk om een Philips te kopen, toch?Erikrijnders schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:52:
Ik zie heel veel voorbijkomen op dit forum, behalve alle zaken welke deze tv moet hebben:
- SBS gemist ontbreekt.
Ik heb een 42pfl7675 en heb de update uitgevoerd. Bevalt mij prima, ik heb het idee dat de tv sneller geworden is met opstarten en in de menu's. Verder geen problemen ondervonden.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:57:
Heeft iemand hier een upgrade gedaan naar 36 en hoe bevalt het jullie en welke tvmodel hebben jullie?
Mij wel en velen met ons. Dat jou dat niet interesseert boeit ons weer nietmarcoappels schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:04:
[...]
Tja, allemaal zaken die hier al eerder besproken zijn en mij geen bal interesseren. En niemand dwingt je natuurlijk om een Philips te kopen, toch?

We hebben de TV al en dat is nou net het probleem...

Heel vervelend. In het vervolg dus nog beter verdiepen in een apparaat voordat je het koopt. Maar de basic functie van het apparaat, nl tv kijken, vind ik wel top en duidelijk beter dan andere merken. Het is maar net waar je het meeste belang aan hecht.Lassy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:29:
[...]
Mij wel en velen met ons. Dat jou dat niet interesseert boeit ons weer niet![]()
Ik heb trouwens ook CI+ via Ziggo en EPG werkt bij mij welk degelijk. Je moet ergens in de settings veranderen dat dit via netwerk opgehaald moet worden. Was bij mij in eerste instantie ook leeg, maar nadat ik de setting veranderd had werd de programmagids netjes gevuld!Lassy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:29:
[...]
Mij wel en velen met ons. Dat jou dat niet interesseert boeit ons weer niet![]()
Dit zijn dingen die Philips wel kan maar niet wil aanpassen.marcoappels schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:52:
[...]
Heel vervelend. In het vervolg dus nog beter verdiepen in een apparaat voordat je het koopt. Maar de basic functie van het apparaat, nl tv kijken, vind ik wel top en duidelijk beter dan andere merken. Het is maar net waar je het meeste belang aan hecht.
Het gaat mij ook om de manier waarop Philips met hun klanten omgaat. Ze beantwoorden geen vragen en lossen problemen niet op met hun oneindige lijst aan Firmware updates.
Ik vrees dat dit alleen maar erger gaat worden nu Philips zijn tv tak heeft afgestoten naar een Chinese partij. Check nog even m'n bovenstaande post mbt epg, wellicht krijg je dat dan nog aan de praat!Lassy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:29:
[...]
Dit zijn dingen die Philips wel kan maar niet wil aanpassen.
Het gaat mij ook om de manier waarop Philips met hun klanten omgaat. Ze beantwoorden geen vragen en lossen problemen niet op met hun oneindige lijst aan Firmware updates.
Verwijderd
Ik zal er wel overheen kijken maar ik kan in de app nergens vinden hoe Jointspace automatisch opgestart wordt.TVL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:29:
[...]
Je kan Jointspace of aan of uit zetten. Hoe je dat kan doen staat ook op de Android app vermeldt.
Hier meer info van het Philips forum zelf over deze App:
http://www.supportforum.p...ips-Smartphone-Apps-Forum
wanneer ik de tv aanzet en de app op m,n android toestel opstart gaat deze zoeken naar apparaten , maar vind niets.
Zodra ik de code ingetoets heb dan vind de app de TV gelijk.
Dit zal toch niet de bedoeling zijn van deze app !
Onder het kopje MyRemote for Android, op de link staat ook niets bijzonders.
Ik heb inmiddels de laatse firmware er op gezet en nu werkt alles perfect !!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 17:18 ]
Idd, hopelijk pakken de chinesen deze en andere issues/problemen wel snel op.marcoappels schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:32:
[...]
Ik vrees dat dit alleen maar erger gaat worden nu Philips zijn tv tak heeft afgestoten naar een Chinese partij. Check nog even m'n bovenstaande post mbt epg, wellicht krijg je dat dan nog aan de praat!
Jij hebt dus de nieuwe IP-EPG??? Ik denk het niet. Heb je de logo's van de zenders in beeld bij het bekijken van de EPG?marcoappels schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:03:
[...]
Ik heb trouwens ook CI+ via Ziggo en EPG werkt bij mij welk degelijk. Je moet ergens in de settings veranderen dat dit via netwerk opgehaald moet worden. Was bij mij in eerste instantie ook leeg, maar nadat ik de setting veranderd had werd de programmagids netjes gevuld!
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Nee sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat jullie helemaal geen programmagids hadden.Erikrijnders schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:58:
[...]
Jij hebt dus de nieuwe IP-EPG??? Ik denk het niet. Heb je de logo's van de zenders in beeld bij het bekijken van de EPG?
Wanneer ik foto's vanaf mijn pc bekijk met mijn 42pfl7675 (via bekabeld netwerk) heb ik bij bepaalde folders het probleem dat niet alle foto's getoond worden. Ik heb bijv. een map met 42 foto's, maar op mijn tv zie ik er maar 4. Zijn er anderen die dit herkennen?
ik heb deze TV gekocht: 42pfl7675, maar bij mij doet de IP-EPG het niet meer. Deed ie eerst wel, nu geeft de TV alleen maar de EPG. weet iemand wat ik moet doen om de IP-EPG terug te krijgen?
Alle vragen hebben een antwoord
probeerde vandaag nog een 7605 via MM te bestellen, maar ze waren op. Via andere winkel hoorde ik dat er weer actie komt op de 8605
Ik heb het middels onderstaande workaround voor elkaar om ip-epg te krijgen icm ci+ van Ziggo. Geen idee of het morgen nog werkt, maar vooralsnog wel!Erikrijnders schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:58:
[...]
Jij hebt dus de nieuwe IP-EPG??? Ik denk het niet. Heb je de logo's van de zenders in beeld bij het bekijken van de EPG?
1. Starting point is a TV with DVB-C channels installed. Tried to use IP-EPG, but this did not work.
2. Unplug the antenna cable. Only leave a short coax cable in the TV (i used the cable that i use to connect to my HD recorder)
3. Set the channel location to DVB-T (config>channel settings>install channels>antenna/cable>antenna DVB-T)
4. Install channels from DVB-T (config>find channels>new channel installation>DVB-T)
5. Now set the EPG location to network (config>TV settings>preferences>program guide>network
6. Go to the Program Guide and let it find program information
(if it does not work try to set EPG location to channel and back to network:
config>TV settings>preferences>program guide>channel,
config>TV settings>preferences>program guide>network)
7. Now set the channel location back to DVB-C (config>channel settings>install channels>cable DVB-C)
8. Update channels (config>find channels>update channels)
En dit bovenstaande trucje werkt ook nog! Nu krijg je inderdaad de IP-EPG. Weet niet zeker wat er gaat gebeuren als de TV uit en aan gezet wordt. Als de TV namelijk niet deze instellingen onthoudt, dan is dit wel heel erg omslachtig om de IP-EPG er in te krijgen.
Edit: eerste probleem al gevonden met deze truc, heel veel kanalen worden niet erkend door de IP-EPG en dus staat er vaak "Wijs kanaal toe". Niet vervelend om te doen voor ruim 200 kanalen
Nee deze methode is geen oplossing, vooral omdat de zender toewijzen niet makkelijk gaat.
Edit: eerste probleem al gevonden met deze truc, heel veel kanalen worden niet erkend door de IP-EPG en dus staat er vaak "Wijs kanaal toe". Niet vervelend om te doen voor ruim 200 kanalen
Nee deze methode is geen oplossing, vooral omdat de zender toewijzen niet makkelijk gaat.
[ Voor 36% gewijzigd door mhindrik op 27-05-2011 11:37 ]
Alle vragen hebben een antwoord
Klopt idd dat je veel kanalen zelf moet toewijzen. Ik gebruik niet zoveel kanalen dus dan is het te doen. Sowieso vindt ik de ip epg dramatisch traag, geef mij maar de oude!mhindrik schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:20:
En dit bovenstaande trucje werkt ook nog! Nu krijg je inderdaad de IP-EPG. Weet niet zeker wat er gaat gebeuren als de TV uit en aan gezet wordt. Als de TV namelijk niet deze instellingen onthoudt, dan is dit wel heel erg omslachtig om de IP-EPG er in te krijgen.
het spijt me werkelijk maar ik ga toch echt niet al deze stappen door om te krijgen wat Philips mij gewoon standaard moet bieden.marcoappels schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 22:02:
[...]
Ik heb het middels onderstaande workaround voor elkaar om ip-epg te krijgen icm ci+ van Ziggo. Geen idee of het morgen nog werkt, maar vooralsnog wel!
1. Starting point is a TV with DVB-C channels installed. Tried to use IP-EPG, but this did not work.
2. Unplug the antenna cable. Only leave a short coax cable in the TV (i used the cable that i use to connect to my HD recorder)
3. Set the channel location to DVB-T (config>channel settings>install channels>antenna/cable>antenna DVB-T)
4. Install channels from DVB-T (config>find channels>new channel installation>DVB-T)
5. Now set the EPG location to network (config>TV settings>preferences>program guide>network
6. Go to the Program Guide and let it find program information
(if it does not work try to set EPG location to channel and back to network:
config>TV settings>preferences>program guide>channel,
config>TV settings>preferences>program guide>network)
7. Now set the channel location back to DVB-C (config>channel settings>install channels>cable DVB-C)
8. Update channels (config>find channels>update channels)
Ach, 10 minuutjes werk. Als je er dat niet voor over hebt zul je er blijkbaar ook geen behoefte aan hebben.Erikrijnders schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:48:
[...]
het spijt me werkelijk maar ik ga toch echt niet al deze stappen door om te krijgen wat Philips mij gewoon standaard moet bieden.
Van de 7605 durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar mijn 8605 heeft wel een stroomsnoer wat je in en uit de tv kunt pluggen, bij mij zit het stroomsnoer dus niet vast aan de tv.screamhouse schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:11:
Zit de stekker van de 7605 vast of kun je deze eenvoudig vervangen door een ander exemplaar?
Voor de mensen die wel eens last hebben van sound drops, volgens mij heb ik een oplossing gevonden wat tot dusver bij mij heeft gewerkt.
Ga naar menu > configuratie > zenderinstellingen > gewenst audio formaat > zet deze op standaard.
Ik heb het nog maar een paar dagen kunnen testen, maar hebben nog geen enkele sounddrop weer gehad. Ik heb een 7605 btw.
Ga naar menu > configuratie > zenderinstellingen > gewenst audio formaat > zet deze op standaard.
Ik heb het nog maar een paar dagen kunnen testen, maar hebben nog geen enkele sounddrop weer gehad. Ik heb een 7605 btw.
Klopt inderdaad, dit is reeds eerder als oplossing aangedragen.rutgerprins schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:07:
Voor de mensen die wel eens last hebben van sound drops, volgens mij heb ik een oplossing gevonden wat tot dusver bij mij heeft gewerkt.
Thx, het is de 7605 geworden, getwijfeld maar zag het spiegelen niet zittenValar schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:53:
[...]
Van de 7605 durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar mijn 8605 heeft wel een stroomsnoer wat je in en uit de tv kunt pluggen, bij mij zit het stroomsnoer dus niet vast aan de tv.
Smart deal nu op de 8605 en je kunt voor de 7605 nu je eigen lijst kiezen qua kleur. Grappig, maar wel duur.
Smart deal:
100 op de 37
200 op de 40
300 op de 46
Smart deal:
100 op de 37
200 op de 40
300 op de 46
[ Voor 21% gewijzigd door screamhouse op 03-06-2011 23:30 ]
Hoe zit het trouwens met de laatste firmware, iemand daar ervaring mee? Mijn 8605 heeft nog steeds de fabrieks firmware. Ben een beetje huivering om nieuwere firmware er op te installeren aangezien ik wisselende verhalen hoor van vorige versies.
AULXJMHR
Verwijderd
Ik heb de 8605 al ruim half jaar naar volle tevredenheid.
Echter sinds kort irritant probleempje wat ik niet verholpen krijg.
Heb tv via pta01 met netwerk verbonden.
Maar als tv uit gaat is netwerkverbinding ook weg, deze wordt niet zelfstandig hersteld bij aanzetten van tv.
hierdoor doet net tv het ook niet.
Heb al van alles geprobeerd maar krijg t niet voor elkaar, iemand nog een helder idee??
Echter sinds kort irritant probleempje wat ik niet verholpen krijg.
Heb tv via pta01 met netwerk verbonden.
Maar als tv uit gaat is netwerkverbinding ook weg, deze wordt niet zelfstandig hersteld bij aanzetten van tv.
hierdoor doet net tv het ook niet.
Heb al van alles geprobeerd maar krijg t niet voor elkaar, iemand nog een helder idee??
Ik heb af en toe blokjes in het beeld. Als ik de status van de zenders opvraag zijn zowel signaalsterkte als kwaliteit in orde. Nu lees ik elders dat je moet checken wat de BER waarde is (die zou 0 moeten zijn), maar weet iemand hoe ik deze waarde kan achterhalen op een Philips tv? Ik heb de 42pfl7675.
Helaas, heb sinds paar dagen wederom sound drops. Er komt nu een monteur om het moederbord te vervangen. Ben benieuwd. Iemand ervaring hiermee? Of sowieso nog andere tips?marcoappels schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:35:
[...]
Klopt inderdaad, dit is reeds eerder als oplossing aangedragen.
Heb er niet zoveel vertrouwen meer in namelijk.
Verwijderd
Q5551_0.140.37.0 (Publicatiedatum: 2011-06-06)
Weer een nieuwe versie, ik ben benieuwd....
Video format not supported” message appears onscreen with HDMI video format 1080i from a
certain set-up box.
• Split screen with green horizontal lines appears onscreen with HDMI video format 720p from a certain
set-up box.
• No picture or black screen seen on certain digital cable (DVB-C) channels. (Only applicable to country,
Finland)
• TV automatically switches back to the primary audio language while watching digital channels. (Only
applicable to country, Spain)
• Unable to select some Russian alphabets from the onscreen keyboard in Net TV portal. (Only
applicable to Net TV models)
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 13:36 ]
Verwijderd
Ik heb trouwens echt vaak dat het geluid niet synchroon loopt, elke dag wel een keer tijdens het zappen.
even naar een ander kanaal en weer terug lost het wel op maar is toch wel storend...
Dat dat nog steeds niet is gefixed met die firmwares is toch wel te triest voor woorden.
even naar een ander kanaal en weer terug lost het wel op maar is toch wel storend...
Dat dat nog steeds niet is gefixed met die firmwares is toch wel te triest voor woorden.
Verwijderd
Dat het beeld op zwart springt of de sounddrops, dat is pas triest dat dit na bijna 8 maanden nog steeds niet is opgelost. Begin steeds meer te geloven dat ik een samsung tv had moeten nemen aangezien mijn vrienden bijna allemaal een samsung hebben en nooit problemen hebben....
Dat de nu en volgende programma informatie niet weergegeven wordt is nog triestiger voor woorden, zit bijna op alle andere tv's en digitale ontvangers.... snik
Dan ruil je hem toch voor een ander? Ik ben prima tevreden met mijn TV (en herken geen van de problemen hier beschreven
)
Met een Samsung heb je wel duidelijk minder mooi beeld! En als je de instellingen voor zowel beeld als geluid op 'Standaard' zet zijn een hoop problemen verholpen!Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:51:
Dat het beeld op zwart springt of de sounddrops, dat is pas triest dat dit na bijna 8 maanden nog steeds niet is opgelost. Begin steeds meer te geloven dat ik een samsung tv had moeten nemen aangezien mijn vrienden bijna allemaal een samsung hebben en nooit problemen hebben....
Ik heb tot nu toe steeds alle updates geïnstalleerd en ben er zeker niet slechter van geworden.DPhoenix schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:19:
Hoe zit het trouwens met de laatste firmware, iemand daar ervaring mee? Mijn 8605 heeft nog steeds de fabrieks firmware. Ben een beetje huivering om nieuwere firmware er op te installeren aangezien ik wisselende verhalen hoor van vorige versies.
Heb het al gevonden. Staat in het statusscherm tussen haakjes.marcoappels schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:36:
Ik heb af en toe blokjes in het beeld. Als ik de status van de zenders opvraag zijn zowel signaalsterkte als kwaliteit in orde. Nu lees ik elders dat je moet checken wat de BER waarde is (die zou 0 moeten zijn), maar weet iemand hoe ik deze waarde kan achterhalen op een Philips tv? Ik heb de 42pfl7675.
Verwijderd
Volgens mij ligt het sound drop probleem niet (meer) bij Philips. Op het Ziggo forum wordt de schuld van de sound drops in Hilversum gelegd. Dit is wat mij betreft wel aannemelijk, zelf heb ik alleen last van drops op NED 1,2 en 3 HD met 5.1 over de digital-out. Op Film1 HD (ook 5.1) heb ik nog nooit een drop gehad.
Forum Ziggo:
http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=32331&page=3 (Post 22)
De eerder aangedragen oplossing (menu > configuratie > zenderinstellingen > gewenst audio formaat > zet deze op standaard) zet 5.1 voor alle zenders uit en is dus alleen een oplossing wanneer je geen gebruik maakt van de digitale uitgang van je tv of alle zenders in stereo wil bekijken.
Forum Ziggo:
De eerder aangedragen oplossing (menu > configuratie > zenderinstellingen > gewenst audio formaat > zet deze op standaard) zet 5.1 voor alle zenders uit en is dus alleen een oplossing wanneer je geen gebruik maakt van de digitale uitgang van je tv of alle zenders in stereo wil bekijken.
En de schuld neerleggen bij Hilversum is ook weer vreemd. Er zijn op het Philips-forum ook buitenlanders met dezelfde sounddrop-problemen.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:02:
Volgens mij ligt het sound drop probleem niet (meer) bij Philips. Op het Ziggo forum wordt de schuld van de sound drops in Hilversum gelegd. Dit is wat mij betreft wel aannemelijk, zelf heb ik alleen last van drops op NED 1,2 en 3 HD met 5.1 over de digital-out. Op Film1 HD (ook 5.1) heb ik nog nooit een drop gehad.
Forum Ziggo:
PS wordt er op het Ziggo forum ook gesproken over de IP-EPG die niet werkt met CI+ (d.w.z. de nieuwe IP-EPG). Met CI+module en Ziggo krijgt je alleen de standaard EPG van Ziggo en dat is vreemd aangezien de tv IP-EPG moet ondersteunen.
Heb mn 7605 binnen, maar ben gematigd tevreden over de beeldkwaliteit.
Mijn 4 jaar oude Pana LCD was veel scherper bij HD TV uitzendingen. Ik ben ff aan het puzzelen, maar krijg het niet scherp. Ook als een een Blu Ray aanzet is het het net niet.
Als ik via de PC Blu Rays speel, moet ik dan als extern apparaat Comupter kiezen, of toch Blu Ray ivm de refresh rates. Voor de computer is deze altijd 60Hz, terwijl voor de BR 24Hz gekozen kan worden
Mijn 4 jaar oude Pana LCD was veel scherper bij HD TV uitzendingen. Ik ben ff aan het puzzelen, maar krijg het niet scherp. Ook als een een Blu Ray aanzet is het het net niet.
Als ik via de PC Blu Rays speel, moet ik dan als extern apparaat Comupter kiezen, of toch Blu Ray ivm de refresh rates. Voor de computer is deze altijd 60Hz, terwijl voor de BR 24Hz gekozen kan worden
[ Voor 29% gewijzigd door screamhouse op 08-06-2011 20:18 ]
Verwijderd
Omruilen lijkt mij geen optie aangezien ik de tv al sinds augustus of zo heb.... Overigens heb ik wel het idee dat de menu en ook nettv sneller is geworden sinds update 37 (dit zou al in 36 zo zijn maar die heb ik wegens problemen ff overgeslagen).MeltedForest schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:04:
Dan ruil je hem toch voor een ander? Ik ben prima tevreden met mijn TV (en herken geen van de problemen hier beschreven)
Verder heb ik nog niet meegemaakt dat het beeld ff op zwart springt maar ik kijk zelf niet zoveel tv. Alleen als mijn vriendin er is kijken we wel samen tv. Na het weekend kan ik vertellen of het idd opgelost is. Ook de sounddrops lijken opgelost te zijn, maar ik heb de instelling van geavanceerd naar standaard veranderd. Misschien komt het daardoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 23:12 ]
Verwijderd
Waarom zou 24Hz beter beeld opleveren dan 60Hz? Het lijkt mij dat het juist andersom is?screamhouse schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:07:
Heb mn 7605 binnen, maar ben gematigd tevreden over de beeldkwaliteit.
Verwijderd
Een vriend van mij heeft een Samsung UE46B6000. Ik vind het beeld vrij scherp, ben zelfs geneigd te zeggen dat het misschien wel beter en scherper beeld heeft dan mijn 46PFL7605H maar ik zou de ambilight ook erg missen want daar geniet ik ook erg van. Je merkt echt verschil als je hem aan en uit zet.marcoappels schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:00:
[...]
Met een Samsung heb je wel duidelijk minder mooi beeld! En als je de instellingen voor zowel beeld als geluid op 'Standaard' zet zijn een hoop problemen verholpen!
Sommige letters/cijfers zijn heel grof, niet scherp. Bv bij het weer de temperatuurweergave op de kaart van NL bij RTL 4. De cijfers zijn soms gekarteld. Welke instelling kan dit verbeteren? Ik heb een HD ontvanger en abo.
Probeer zoveel mogelijk beeldverbeteraars uit te zetten, zelf een beetje spelen met de settings totdat jij het het mooiste vindt.screamhouse schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:23:
Sommige letters/cijfers zijn heel grof, niet scherp. Bv bij het weer de temperatuurweergave op de kaart van NL bij RTL 4. De cijfers zijn soms gekarteld. Welke instelling kan dit verbeteren? Ik heb een HD ontvanger en abo.
Ik zal binnenkort mijn settings posten, want ik ben erg tevreden over mijn beeld. Wellicht heb je daar wat aan.screamhouse schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:23:
yes please, het gaat nu moet ik zeggen, is heel afh. van de bron. Ik heb de de fabrieksinstellingen en dan alle beeldverbeteraars etc uit staan.
Bij deze mijn settings. Ik raad je wel aan om eerst de optie 'Terugzetten' te kiezen en pas daarna de onderstaande settings in te stellen:screamhouse schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 17:17:
yes please, het gaat nu moet ik zeggen, is heel afh. van de bron. Ik heb de de fabrieksinstellingen en dan alle beeldverbeteraars etc uit staan.
Smart beeld: standaard
Contrast: 62
Helderheid: 50
Kleur: 52
Scherpte: 5
Ruisreductie: uit
Tint: normaal
Perfect Natural motion: uit
100Hz: aan
Geavanceerde scherpte: aan
Dynamisch contrast: uit
Dynamische achtergrond: standaard
Mpeg artefact-reductie: uit
Kleurverbeteraar: medium
Gamma: 2
Ik hoor graag wat je ervan vindt!
Thx, ga morgen gelijk even instellen. Wat kijk je het meeste? Ikzelf heb een HD TV abonnement en kijk via HTPC vooral films in zoveel mogelijk HD kwaliteit.
Weet iemand meer over bovenstaande ?????Erikrijnders schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:53:
[...]
En de schuld neerleggen bij Hilversum is ook weer vreemd. Er zijn op het Philips-forum ook buitenlanders met dezelfde sounddrop-problemen.
PS wordt er op het Ziggo forum ook gesproken over de IP-EPG die niet werkt met CI+ (d.w.z. de nieuwe IP-EPG). Met CI+module en Ziggo krijgt je alleen de standaard EPG van Ziggo en dat is vreemd aangezien de tv IP-EPG moet ondersteunen.
Misschien ben ik gek, maar ik heb toch gewoon de EPG en nu en straks? Het zit niet op een handige plek vergeleken met mn andere decoder, maar is er wel. Ik dacht dat het er ueberhaupt niet was
Het is anders geworden. Heb een guideline op het HT forum gevolgd:marcoappels schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:08:
[...]
Bij deze mijn settings. Ik raad je wel aan om eerst de optie 'Terugzetten' te kiezen en pas daarna de onderstaande settings in te stellen:
Contrast: 62
Helderheid: 50
Kleur: 52
Scherpte: 5
Tint: normaal
100Hz: aan
Geavanceerde scherpte: aan
Dynamische achtergrond: standaard
Kleurverbeteraar: medium
Ik hoor graag wat je ervan vindt!
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104475.0
Ik kom dan op :
Contrast: 80
Helderheid: 55
Kleur: 59
Scherpte: 0
Tint: Gewenst
100Hz: uit
Geavanceerde scherpte: uit
Dynamische achtergrond: uit
Kleurverbeteraar: uit
Matrix op veronica en SBS shownieuws zien er perfect uit. TV straft fouten/slechte bronnen wel af.
De bedoeling van nu en straks programma informatie is dat je die tijdens het zappen onderin in beeld krijgt. Je moet bij de Philips een aantal knoppen indrukken om programma informatie op te vragen die ook nog eens het gehele beeld in beslag neemt.... Niet echt gebruiksvriendelijk zou ik zo zeggen.screamhouse schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:17:
Misschien ben ik gek, maar ik heb toch gewoon de EPG en nu en straks? Het zit niet op een handige plek vergeleken met mn andere decoder, maar is er wel. Ik dacht dat het er ueberhaupt niet was
Welke instructie heb je gevolgd voor Contrast? Die van de originele post, of wat verder naar onder staat? Wat is de originele post staat, blijkt nl niet te kloppen als je verder naar onder doorleest! Een contrast van 80 vind ik in ieder geval absoluut niet mooi.screamhouse schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:07:
[...]
Het is anders geworden. Heb een guideline op het HT forum gevolgd:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=104475.0
Ik kom dan op :
Contrast: 80
Helderheid: 55
Kleur: 59
Scherpte: 0
Tint: Gewenst
100Hz: uit
Geavanceerde scherpte: uit
Dynamische achtergrond: uit
Kleurverbeteraar: uit
Matrix op veronica en SBS shownieuws zien er perfect uit. TV straft fouten/slechte bronnen wel af.
Die van de originele. Er was idd discussie over. Ik ga hem vanavond nog een keer over doen in de cinemastand en van daaruit werken. Ik zal tevens idd eens kijken hoe hoog het contrast komt als ik >235 ook laten knipperen.
Ik ben aan het zoeken naar een goede 46"/47" 3D LED TV. Ik zag de Philips 47PFL7606H voorbij komen alleen kan ik nergens een review hier van vinden. Ik ben deze wel in een magazine tegengekomen maar de betrouwbaarheid er van kon ik niet helemaal goed inschatten.
Heeft iemand deze tv al en kan deze er wat over vertellen? Vooral hoe zijn de input lag en bewegende beelden op deze tv?
Heeft iemand deze tv al en kan deze er wat over vertellen? Vooral hoe zijn de input lag en bewegende beelden op deze tv?
[ Voor 2% gewijzigd door X1pheR op 13-06-2011 22:07 . Reden: typo ]
Out of order...
Het maakt toch helemaal niet uit in welke Smartbeeld preset je de instellingen veranderd?
Als je de instellingen in bijvoorbeeld "Cinema" hetzelfde insteld als in "Intens" zal het beeld precies hetzelfde zijn.
Natuurlijk kan je in elke preset de instellingen naar persoonlijke voorkeur aanpassen, maar ze zijn in princiipe bedoeld om snel van beeldtype te veranderen.
Als je de instellingen in bijvoorbeeld "Cinema" hetzelfde insteld als in "Intens" zal het beeld precies hetzelfde zijn.
Natuurlijk kan je in elke preset de instellingen naar persoonlijke voorkeur aanpassen, maar ze zijn in princiipe bedoeld om snel van beeldtype te veranderen.
het schijnt....(dus wat ik gelezen heb) dat de meeste calibraties onder Cinema stand gedaan worden ivm de gamma waarden. Ik zal vanavond eens verder pielen.
Verwijderd
Het beeld springt niet meer op zwart tijdens een film of tv kijken. Sounddrops heb ik ook niet meer gehad maar dat komt misschien doordat ik het geluid op standaard ipv geavanceerd heb staan.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:35:
Q5551_0.140.37.0 (Publicatiedatum: 2011-06-06)
[...]
Gisteren software geupdate naar die van 06-06, nog niks negatiefs gemerkt iig, wel dat de guide nu eindelijk weer goed werkt
Ipv elke keer terug naar NL1 te gaan laat ie nu gewoon de goede pagina zien
Ipv elke keer terug naar NL1 te gaan laat ie nu gewoon de goede pagina zien
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Ik ga binnenkort verhuizen en twijfel nog over de tv aanbieder.
Is het inmiddels mogelijk om de cl+ card van UPC direct in de PFL7605H te stoppen? Of is het dan handiger om over te stappen naar KPN bijvoorbeeld?
Ik woon in Amsterdam.
Is het inmiddels mogelijk om de cl+ card van UPC direct in de PFL7605H te stoppen? Of is het dan handiger om over te stappen naar KPN bijvoorbeeld?
Ik woon in Amsterdam.
Ik gebruik zelf de DLNA functie veel om content vanaf een NAS op de TV af te spelen, maar mis de ondertitels. Is er een manier om de ondertitels erbij te krijgen ? Misschien een bepaalde filenaam of extensie ? SRT files werken helaas niet.
Via het netwerk en TVersity krijg ik het maar niet voor elkaar om vanaf mijn youtube account mijn favoriete filmpjes te bekijken op de TV. Ik krijg uiteindelijk wel de mapjes met "watch" en de 3gp files te zien op het scherm, maar met kruisjes als thumbnail. Als ik ze wil afspelen krijg krijg het bericht dat de files niet af te spelen zijn. Wat doe ik verkeerd?
Via NET TV is het niet te doen om ze vanaf mijn account af te spelen. De filmpjes laden niet goed en ik kan alleen het eerste filmpje afspelen.
Via NET TV is het niet te doen om ze vanaf mijn account af te spelen. De filmpjes laden niet goed en ik kan alleen het eerste filmpje afspelen.
Kijk eens of je firewall aanstaat?Lassy schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:30:
Via het netwerk en TVersity krijg ik het maar niet voor elkaar om vanaf mijn youtube account mijn favoriete filmpjes te bekijken op de TV. Ik krijg uiteindelijk wel de mapjes met "watch" en de 3gp files te zien op het scherm, maar met kruisjes als thumbnail. Als ik ze wil afspelen krijg krijg het bericht dat de files niet af te spelen zijn. Wat doe ik verkeerd?
Bij mij de software geinstalleerd, hoefde helemaal niks in te stellen en mijn tv zag hem al.
Kijk dus even naar de firewall
kun je wel tv pingen? (zelfde subnet)
misschien logisch maar heb je al mappen in de software toegevoegd? hoeven niet perse leesbare bestanden in te staan, een lege map ziet die ook.
TV heeft nieuwste update?
Mijn TV ziet de PC en de mappen waaronder ook die voor Youtube, maar de bestanden speelt hij niet af. Flickr en andere persoonlijke mappen ziet hij ook en speelt hij wel af.willyfreak schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:49:
[...]
Kijk eens of je firewall aanstaat?
Bij mij de software geinstalleerd, hoefde helemaal niks in te stellen en mijn tv zag hem al.
Kijk dus even naar de firewall
kun je wel tv pingen? (zelfde subnet)
misschien logisch maar heb je al mappen in de software toegevoegd? hoeven niet perse leesbare bestanden in te staan, een lege map ziet die ook.
TV heeft nieuwste update?
Wat betreft de sounddrops: dat ligt aan je moederbord. Gewoon bij Philips aandringen op vervanging, zeker wanneer je nog in de garantieperiode zit.
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat de sounddropsprobleem opgelost is zodra je de mobo vervangt? Heb je daar verhalen/bewijzen voor? Dus diegenen met nieuwe mobo hoeven niets meer in instellingen aan te passen (niet geavanceerd maar standaard kiezen bij geluidoutput)?Erikrijnders schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:55:
Wat betreft de sounddrops: dat ligt aan je moederbord. Gewoon bij Philips aandringen op vervanging, zeker wanneer je nog in de garantieperiode zit.
Het moet en mag niet uitmaken welke instelling je kiest qua geluid etc. Immers via HDMI moet je DD51 hebben en geem standaard geluid. Wanneer je sounddrops hebt dan komt dit door het moederbord.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:54:
[...]
Hoe kom je erbij dat de sounddropsprobleem opgelost is zodra je de mobo vervangt? Heb je daar verhalen/bewijzen voor? Dus diegenen met nieuwe mobo hoeven niets meer in instellingen aan te passen (niet geavanceerd maar standaard kiezen bij geluidoutput)?
Verwijderd
Oke, en hoe vraag ik zoiets aan? Ik ben doof en kan niet ff babbelen met de telefoniste van philips.....
Verwijderd
Euhm... ik vergat te vermelden dat ik al vaker met Philips heb gechat maar ze verlangen elke keer weer dat ik voor mijn probleem telefonisch contact opneem. De telefonische supportteam zou beter zijn dan de chat supportteam....
Kunnen ze dan niet zo'n telefonist(e) naar die chatcomputer sturen? Daar moet toch een mouw aan te passen zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:51:
Euhm... ik vergat te vermelden dat ik al vaker met Philips heb gechat maar ze verlangen elke keer weer dat ik voor mijn probleem telefonisch contact opneem. De telefonische supportteam zou beter zijn dan de chat supportteam....
Ik heb de laatste paar pagina's in dit topic gelezen, maar volgens mij wordt mijn probleem hier niet genoemd.
Mijn nettv wil niet meer opstarten (7605). Bij het indrukken van nettv krijg ik na enkele minuten aanmelden de melding dat de Philips server niet gevonden kan worden.
Na een 2e of 3e keer proberen aanmelden geeft de tv de melding dat voor het compleet maken van de installatie de tv uit en aan moet. Dit doe ik dan ook netjes, maar als de tv weer aanstaat en wederom wil aanmelden bij nettv.. weer de melding van de afwezige Philips server.
Ik moet er bij zeggen dat nettv het wel gedaan heeft en ik daar eigenlijk wel tevreden over was.
Op het philipsforum zie ik wel enkele soortgelijke meldingen voorbij komen, maar ik ben benieuwd of er hier ook problemen zijn met Nettv.
Mijn nettv wil niet meer opstarten (7605). Bij het indrukken van nettv krijg ik na enkele minuten aanmelden de melding dat de Philips server niet gevonden kan worden.
Na een 2e of 3e keer proberen aanmelden geeft de tv de melding dat voor het compleet maken van de installatie de tv uit en aan moet. Dit doe ik dan ook netjes, maar als de tv weer aanstaat en wederom wil aanmelden bij nettv.. weer de melding van de afwezige Philips server.
Ik moet er bij zeggen dat nettv het wel gedaan heeft en ik daar eigenlijk wel tevreden over was.
Op het philipsforum zie ik wel enkele soortgelijke meldingen voorbij komen, maar ik ben benieuwd of er hier ook problemen zijn met Nettv.
Ik heb precies het zelfde probleem. Het is een bekend probleem bij Philips wat in de volgende firmware opgelost gaat worden. Althans, dat gaan ze proberen.Bartvw schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:08:
Ik heb de laatste paar pagina's in dit topic gelezen, maar volgens mij wordt mijn probleem hier niet genoemd.
Dus je moet even de philips website in de gaten houden.
Heeft er iemand ook last dat bij Ned 1,2 en 3 de teletekst een blauwige waas krijgt na een paar seconden. Zwart is dan niet meer zwart, maar een soort blauwig. Bij RTL text gebeurt dit niet
Is dit niet Teletekst 2.0? Dit kun je uitzetten in de Settings ergens. Ik werd er ook helemaal gek van.screamhouse schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:18:
Heeft er iemand ook last dat bij Ned 1,2 en 3 de teletekst een blauwige waas krijgt na een paar seconden. Zwart is dan niet meer zwart, maar een soort blauwig. Bij RTL text gebeurt dit niet
Verwijderd
Hebben jullie beiden draadloos wifiusbstickie in je tv zitten ipv bedraad netwerk?rutgerprins schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:11:
[...]
Ik heb precies het zelfde probleem. Het is een bekend probleem bij Philips wat in de volgende firmware opgelost gaat worden. Althans, dat gaan ze proberen.
Dus je moet even de philips website in de gaten houden.
Ik heb zelf altijd bedraad netwerk gehad en zo goed als nooit problemen...
Hopelijk komen ze met de volgende firmware ook met een uitbreiding voor de huidige en volgende programma informatie..... Ik vind dit nog steeds een gemis van Philips dat dit er niet op zit
Verwijderd
Philips heeft al vaker gezegd dit nooit te willen implenteren in nederlandse tv's. Lees anders het topic nog eens door of zoek op trefwoorden....
Nee ik heb gewoon bedraad internet. Ik heb een nieuwe printplaat in mn tv gekregen (ivm sounddrops). Daarna werkte dit niet meer. Philips zelf geeft aan dat het bekend is bij ze en dat het in de volgende firmware wordt opgelost.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:24:
[...]
Hebben jullie beiden draadloos wifiusbstickie in je tv zitten ipv bedraad netwerk?
Ik heb zelf altijd bedraad netwerk gehad en zo goed als nooit problemen...
Thx, dat deed het hemmarcoappels schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:22:
[...]
Is dit niet Teletekst 2.0? Dit kun je uitzetten in de Settings ergens. Ik werd er ook helemaal gek van.
Heb ondertussen sinds woensdag ook problemen met NetTV op zowel mijn 42PFL8404H en mijn BDP8000. Ben me helemaal rot aan het zoeken wat het zou kunnen zijn, maar kom eigenlijk niet echt verder.
Heb in ieder geval alles al een keer een power cycle gegeven en ben ook al overgestapt op een andere DNS. Het gekke is juist dat de BDP8000 wel netjes video af kan spelen vanaf mijn NAS, dus er is geen communicatieprobleem tot de router lijkt het.
Heb op de router zelf geen firewall o.i.d. aan staan, maar ik kan er nou niet achter komen of het nu echt aan mij ligt, of stiekem toch aan NetTV bij Philips.
Heb in ieder geval alles al een keer een power cycle gegeven en ben ook al overgestapt op een andere DNS. Het gekke is juist dat de BDP8000 wel netjes video af kan spelen vanaf mijn NAS, dus er is geen communicatieprobleem tot de router lijkt het.
Heb op de router zelf geen firewall o.i.d. aan staan, maar ik kan er nou niet achter komen of het nu echt aan mij ligt, of stiekem toch aan NetTV bij Philips.
Ik denk aan Philips (hoe verbazingwekkend...). Ik heb de laatste tijd ook veel problemen met NetTV. Er is geen verbinding of het duurt een eeuwigheid voordat er iets gebeurd. En als je er eenmaal inzit blijft hij vaak hangen. Via het netwerk/DLNA heb ik wel verbinding, ook al lukt het mij niet om youtube filmpjes af te spelen.
Verwijderd
Die soundrops, zijn die ook opgelost nu dmv die nieuwe printplaat?rutgerprins schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:21:
[...]
Nee ik heb gewoon bedraad internet. Ik heb een nieuwe printplaat in mn tv gekregen (ivm sounddrops). Daarna werkte dit niet meer. Philips zelf geeft aan dat het bekend is bij ze en dat het in de volgende firmware wordt opgelost.
Net ff getest met mijn 46PFL7605H, Nettv werkt gewoon goed hier, router is een sitecom WL309 gaming II router. Wel ff afkloppen of ie nog goed werkt als ik eenmaal Philips heb ingeschakeld voor een nieuwe printplaat (had ook last van sounddrops maar "opgelost" door instellingen te wijzigen).
Hier ook dezelfde situatie met Philips NET TV in combinatie met bedrade verbinding.Lassy schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 08:58:
Ik denk aan Philips (hoe verbazingwekkend...). Ik heb de laatste tijd ook veel problemen met NetTV. Er is geen verbinding of het duurt een eeuwigheid voordat er iets gebeurd. En als je er eenmaal inzit blijft hij vaak hangen. Via het netwerk/DLNA heb ik wel verbinding, ook al lukt het mij niet om youtube filmpjes af te spelen.
Het duurt vaak een eeuwigheid voordat de aanmelding voltooid is. Op het scherm verschijnt regelmatig de melding dat de Philips server niet beschikbaar is. Of er verschijnt een melding dat je de TV in- en uit moet schakelen.
Meestal lukt het na een aantal aanmeldpogingen uiteindelijk wel om NET TV te krijgen. Helaas ben je dan al gauw 5 minuten verder. Zo lang je de TV dan niet uit of in stand-bye zet, hoeft er geen aanmelding meer plaats.
Helaas hebben de laatste software updates nog geen verbetering opgeleverd.
[ Voor 5% gewijzigd door stefan01 op 09-07-2011 23:51 ]
Ja het lijkt wel opgelost. Ik heb nog geen 1 keer een sound drop weer gehad. Bij mij werkte in eerste instantie die instelling wijziging ook, maar na een week kreeg ik weer drops. Hoop dat het voor jou wel opgelost is.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:53:
[...]
Die soundrops, zijn die ook opgelost nu dmv die nieuwe printplaat?
Net ff getest met mijn 46PFL7605H, Nettv werkt gewoon goed hier, router is een sitecom WL309 gaming II router. Wel ff afkloppen of ie nog goed werkt als ik eenmaal Philips heb ingeschakeld voor een nieuwe printplaat (had ook last van sounddrops maar "opgelost" door instellingen te wijzigen).
Nieuwe software is beschikbaar met o.a. oplossing voor NETTV
Ik zie niks voor de 7605. Alleen de firmware van 6 juni is beschikbaar.Erikrijnders schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:38:
Nieuwe software is beschikbaar met o.a. oplossing voor NETTV
Precies!rutgerprins schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:05:
Ik zie niks voor de 7605. Alleen de firmware van 6 juni is beschikbaar.
Software en stuurprogramma's
Firmware Upgrade - Software
Nieuwste versie: 000.140.037.000, 2011-06-06
Beetje vaag dus...
Verwijderd
Dat doet ie wel vaker, voorspellen door middel van zijn glazen bol. Maar tot nu toe kreeg hij wel gelijk (binnen een paar dagen dan he). Ik denk dat hij het philipsforum nauwgezet volgt of zo waar dit soort dingen worden aangekondigd/besproken.Edward Kingma schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:03:
[...]
Precies!
Software en stuurprogramma's
Firmware Upgrade - Software
Nieuwste versie: 000.140.037.000, 2011-06-06
Beetje vaag dus...
Als ik kijk via mijn Samsung HD ontvanger via HDMI aan de 7605, bij SBS geweldige sounddrops. Gebruik ik interne decoder van de 7605 geen drops bij SBS.Erikrijnders schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:48:
[...]
Het moet en mag niet uitmaken welke instelling je kiest qua geluid etc. Immers via HDMI moet je DD51 hebben en geem standaard geluid. Wanneer je sounddrops hebt dan komt dit door het moederbord.
Geen idee of iemand het al heeft gemeld. Maar je kan je PS3 via je de AB van je tv bedienen! Ik vind het persoonlijk een geniale toevoeging.
Overigens heb ik mij tv laten voorzien van een nieuw moederbord en sindsdien heb ik serieus nergens meer last van! Ik had namelijk dat ie elke keer uitviel en nog wat gezeik wat mij even niet meer te binnen schiet.
Nieuw moederbord FTW!
T gaat trouwens om de 7605
Overigens heb ik mij tv laten voorzien van een nieuw moederbord en sindsdien heb ik serieus nergens meer last van! Ik had namelijk dat ie elke keer uitviel en nog wat gezeik wat mij even niet meer te binnen schiet.
Nieuw moederbord FTW!
T gaat trouwens om de 7605
Verwijderd
Ik heb nu al een jaartje de 37PFL7605. Ik ben vrij tevreden over de tv, alleen zie ik bij het tv kijken in het midden soms een lichte verticale streep verschijnen, vooral als het beeld van links naar rechts verschuift, zoals bij voetbal. Iemand een idee of dit normaal is?
Dat klopt omdat dit een HDMI-bug is. Kan alleen opgelost worden door een nieuw moederbord zoals al eerder hier genoemd.screamhouse schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:50:
[...]
Als ik kijk via mijn Samsung HD ontvanger via HDMI aan de 7605, bij SBS geweldige sounddrops. Gebruik ik interne decoder van de 7605 geen drops bij SBS.
Ok, en hoe doe ik dat? Via de chat krijg ik alleen maar advies om de software te updaten en dat het aan mijn decoder ligt