Ik verwacht eigenlijk dat alle digitale zenders stereo (of beter) zijn en dat het daarom helemaal geen issue is.vulliw schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:58:
Maar een vraag?? ik kan niet tussen stereo en mono kiezen??
Komt dit dat ik geen anologe zenders heb ingesteld ???
Bij twee talen staat dat dit alleen werkt met analoog, is dit bij stereo ook ???
Verwijderd
Dus je leest een paar reacties van mensen die ook dat probleem hebben en je leest geen reacties van mensen die dat probleem niet hebben en dan is gewoon de conclusie dat dit een probleem is wat hoort bij deze tv en als je het niet hebt dan hoor je bij die paar mensen in Nederland die geluk hebbenlow_n_slow schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:45:
[...]
Ja er zijn altijd wel uitzonderingen op de regel. Maar wat ik zo her en der lees heeft dit model meer last van uitval dan dat het normaal werkt. Dus ik ben van mening dat jij geluk hebt
Maar goed, wat jij wil... dan hoor ik ook bij die paar mensen met een 40pfl7605 die "geluk" hebben gehad
Misschien kan je solliciteren bij Maurice de Hond, die doet ook op deze manier onderzoeken
40pfl7605
update is bij mij vlekkenloos gegaan. (gisteren)
Daarna nog geen gekke dingen ondervonden... misschien komt dat nog ;-)
Over het algemeen super tevreden over de TV. Ik kan echt geen enkel punt benoemen wat ik beter zou willen zien. Van design tot aan functionaliteit en aansluitmogelijkheden in een woord top!
update is bij mij vlekkenloos gegaan. (gisteren)
Daarna nog geen gekke dingen ondervonden... misschien komt dat nog ;-)
Over het algemeen super tevreden over de TV. Ik kan echt geen enkel punt benoemen wat ik beter zou willen zien. Van design tot aan functionaliteit en aansluitmogelijkheden in een woord top!
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Damn ... nu kan ik helemaal niet meer wachten tot ik hem heb
Maar het geld moet eerst binnenkomen ... Maar je maakt me nu wel helemaal lekker !
Maar het geld moet eerst binnenkomen ... Maar je maakt me nu wel helemaal lekker !
haha.. heb ik ook altijd last van...
aan het eind van mijn geld houd ik altijd een stukje maand over...
aan het eind van mijn geld houd ik altijd een stukje maand over...
40pfl7605
Update is goed gegaan, iedere keer de melding of ik Wi-Fi dongle wil installeren (die uiteraard al geïnstalleerd was) komt niet meer terug.
Maarrrrrrr, nu werkt het virtueel toetsenbord vanaf de afstandsbediening niet meer en het invoeren van letters geeft ook problemen.
Wie heeft dit ook gezien?
Update is goed gegaan, iedere keer de melding of ik Wi-Fi dongle wil installeren (die uiteraard al geïnstalleerd was) komt niet meer terug.
Maarrrrrrr, nu werkt het virtueel toetsenbord vanaf de afstandsbediening niet meer en het invoeren van letters geeft ook problemen.
Verwijderd
Nu heb ik dit probleem(dat ie spontaan aangaat na in standby te zijn gezet) ook met mijn 46PFL7605 en ook na ongeveer 3 weken in gebruik te hebben genomen.Jorrit Arntzen schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:05:
[...]
Dit had ik met m'n 37pfl8605
Omdat deze tv meerdere problemen had, heb ik 'm omgeruild voor een 40"
Inderdaad bij mijn tv pas na een week of twee voordat het probleem begon. Strange...
Blijkbaar geen oplossing voor dan simpelweg omruilen voor een ander model tv?
Edit: Update uitgevoerd naar xxxx60.1, ff kijken of dit het probleem met spontaan aangaan verhelpt.
Ik, tv uitzetten en weer aanzetten helpt. Weet ff niet meer of het aan de onderkant van de tv uit moest of via afstandsbediening.Bordelaise2 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:00:
40pfl7605
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 14:28 ]
Verwijderd
Hallo, weer een update.
Vandaag zijn ze langs gekomen en er is een nieuwe signaalprint in gekomen.
Ook de laatste sw is er ingezet.
En zowaar ik kan weer kijken.
Nu is er wel een probleem met het connecten met de philips-server.
Dus geen Net-tv op dit moment
Zag het jammer genoeg pas toen de monteur weg was
Ik las in het begin van deze topic dat men de instelling naar statisch heeft omgezet en dat het dan werkte.
Vind ik wel vreemd, alles lijkt te werken via het locale netwerk, ik "zie" het scherm ook in het netwerk via mijn PC en ook het IP adres e.d. klopt.
Is natuurlijk het verschil tussen theorie en praktijk.
Iemand hier al eens iets van meegekregen?
Grtz.
En zowaar ik kan weer kijken.
Zag het jammer genoeg pas toen de monteur weg was
Ik las in het begin van deze topic dat men de instelling naar statisch heeft omgezet en dat het dan werkte.
Vind ik wel vreemd, alles lijkt te werken via het locale netwerk, ik "zie" het scherm ook in het netwerk via mijn PC en ook het IP adres e.d. klopt.
Is natuurlijk het verschil tussen theorie en praktijk.
Grtz.
Verwijderd
Al jouw problemen heb ik ook. Alleen is bij mij de tv nog wel werkend. Ff afkloppen dus. Mocht ie alsnog niet meer aangaan, wat moet ik doen dan? (wat heb jij gedaan?) Philips contacteren of de winkelier contacteren?Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:32:
Hallo, weer een update.
En zowaar ik kan weer kijken.![]()
Zag het jammer genoeg pas toen de monteur weg was![]()
Is natuurlijk het verschil tussen theorie en praktijk.![]()
Grtz.
Nettv doet het bij mij ineens ook niet meer...
Verwijderd
Ik heb een tip. Ik heb de Nieuwe philips 8000 serie 40 inc. Ik kreeg het streamen van film naar me tv niet goed voor elkaar. Ik heb nu twonky media server op me iMac geinstalleerd en hij speelt nu alles af ook MKV en alle andere formaten die philips zegt te ondersteunen. Dus TwonkyMediaserver is de tool
Welke foutmelding krijgen jullie?Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 00:10:
[...]
Al jouw problemen heb ik ook. Alleen is bij mij de tv nog wel werkend. Ff afkloppen dus. Mocht ie alsnog niet meer aangaan, wat moet ik doen dan? (wat heb jij gedaan?) Philips contacteren of de winkelier contacteren?
Nettv doet het bij mij ineens ook niet meer...
Verwijderd
Ik zit al een tijdje te wachten tot de 52PFL 8605 uitkomt, maar na al deze berichten op het forum begin ik toch te twijfelen of ik niet beter de Sony NX 710/800 of 810 (wel duurder) zal gaan aanschaffen.
Verwijderd
Hoi, Ik heb net mijn 42PFL7675H ontvangen (model 272).
Prima beeld, zowel analoog als digitaal; Alleen al het wit lijkt iets te fel, terwijl ik brightness/contrast/kleur al lager heb gezet zodat rood en groen natuurlijker overkomen, maar witte delen blijven overbelicht zeg maar, tov alle andere kleuren die wel goed/mooi zijn. Heeft iemand een tip, hoe je alleen het wit iets kunt temperen?
Ander vraagje; Ik heb geen Handleiding bij mijn tv gekregen!? Alleen de quickguide en enkele algemene blaadjes. Hoort dit zo bij de 7000serie? Nrmaal gesproken krijg je toch wel uitgebreide uitleg over alle opties en bijbehorende tips&tricks e.d. Het menu spreekt wel voorzich, maar toch vreemd dacht ik..
En kan iemand mij vertellen waar (welk submenu) je de huidige soft-/firmware versie kunt zien die er momenteel op de tv staat. Voordat ik een update uitvoer of download. Bedankt!
Edit; Handleiding gedownload/geprint. Vind het toch een goedkope besparing, had best op gerecycled papier meegeleverd kunnen worden!! Plus ik heb mijn verwijderingsbijdrage keurig betaald
Prima beeld, zowel analoog als digitaal; Alleen al het wit lijkt iets te fel, terwijl ik brightness/contrast/kleur al lager heb gezet zodat rood en groen natuurlijker overkomen, maar witte delen blijven overbelicht zeg maar, tov alle andere kleuren die wel goed/mooi zijn. Heeft iemand een tip, hoe je alleen het wit iets kunt temperen?
Ander vraagje; Ik heb geen Handleiding bij mijn tv gekregen!? Alleen de quickguide en enkele algemene blaadjes. Hoort dit zo bij de 7000serie? Nrmaal gesproken krijg je toch wel uitgebreide uitleg over alle opties en bijbehorende tips&tricks e.d. Het menu spreekt wel voorzich, maar toch vreemd dacht ik..
En kan iemand mij vertellen waar (welk submenu) je de huidige soft-/firmware versie kunt zien die er momenteel op de tv staat. Voordat ik een update uitvoer of download. Bedankt!
Edit; Handleiding gedownload/geprint. Vind het toch een goedkope besparing, had best op gerecycled papier meegeleverd kunnen worden!! Plus ik heb mijn verwijderingsbijdrage keurig betaald

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 08:16 ]
Handleiding staat op de TV zelf (home button, eerste optie).Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:23:
Onder instellingen kun je daar ook ergens je firmware versie bekijken en bijwerken.
Verwijderd
Nettv meld alleen maar dat er geen internet is. Alle andere manieren vertellen dat er wel internetverbinding is. Overigens doet Nettv het nu wel weer gewoon zonder dat ik iets heb veranderd.
Handleiding kan je ook downloaden van de site van Philips. http://www.p4c.philips.co...PFL7605H/12&scy=nl&slg=nlVerwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:48:
[...]
Nettv meld alleen maar dat er geen internet is. Alle andere manieren vertellen dat er wel internetverbinding is. Overigens doet Nettv het nu wel weer gewoon zonder dat ik iets heb veranderd.
Bovendien zie ik dat er weer recent een update van de firmware is uitgekomen (37PFL7605H), had ik nog niet gezien.
Volgens mij duurt het inderdaad even voordat het werkt als je je TV hebt aangezet.Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:48:
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door TVL op 14-10-2010 15:50 ]
Verwijderd
Je hebt 2 keer mij gequoted terwijl je user Cooltoys in je 1e reactie had moeten hebben.TVL schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:43:
[...]
Handleiding kan je ook downloaden van de site van Philips. http://www.p4c.philips.co...PFL7605H/12&scy=nl&slg=nl
Bovendien zie ik dat er weer recent een update van de firmware is uitgekomen (37PFL7605H), had ik nog niet gezien.![]()
[...]
Volgens mij duurt het inderdaad even voordat het werkt als je je TV hebt aangezet.
Geeft ook verder niks.
Ok. Ik kreeg iedere keer een foutmelding die bij de helpdesk niet bekend was. Heeft een maand geduurd voordat ze het op hebben kunnen lossen: door de printplaat te vervangen in de TV. Sindsdien werkt NetTV zonder problemen. (ik had nooit verwacht dat het in de HW zou zittenVerwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:48:
[...]
Verwijderd
Ik heb het wel gezienVerwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:24:
[...]
Je hebt 2 keer mij gequoted terwijl je user Cooltoys in je 1e reactie had moeten hebben.
Geeft ook verder niks.
Maar ik maakte nu bijna dezelfde fout; Komt omdat de "quote" functie boven aan post staat ipv eronder zoals bij 99% van andere forums..

Inderdaad, dank voor de meldingVerwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:24:
[...]
Je hebt 2 keer mij gequoted terwijl je user Cooltoys in je 1e reactie had moeten hebben.
Geeft ook verder niks.

Verwijderd
iemand ook last van wegvallende audio bij de 7605? Kan ook evengoed door mijn ringleiding komen (ben slechthorend).
Dus als het geluid wegvalt via de ringleiding is dat heel goed te merken maar via de speakers zou het me veel minder snel opvallen. Vandaar de vraag of het uberhaupt een bekend probleem is?
Dus als het geluid wegvalt via de ringleiding is dat heel goed te merken maar via de speakers zou het me veel minder snel opvallen. Vandaar de vraag of het uberhaupt een bekend probleem is?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 14:51 ]
Kun je iets specifieker zijn? Ik heb sinds vandaag een cam ci+ module, maar de afwezigheid van EPG (hij gaat dus naar Net tv) maakt de terugstap naar de decorder erg groot...Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:27:
[...]
Dat laatste wel ja. Had ik ook en vroeg ik ook. Is zeer recentlijk nog antwoord op gegeven. Je hebt ergens in instellingen aangegeven dat de programmagids via internet of zender(of zo) moet en dan krijg je dit. Kies de andere optie en dan is alles weer goed.
Waar kan ik deze instelling vinden? Ik vind in het menu alleen maar wat standard instellingen en kan sowieso geen uitgebreide menu's vinden....
Verder top tv, alleen jammer van het ontbreken van EPG (terwijl philips beloofd dat dit voor NL wel aanwezig is)
Ga naar configuratie; Voorkeuren; Programmagids en dan "van de zender" kiezen.koentjuh schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:45:
[...]
Kun je iets specifieker zijn? Ik heb sinds vandaag een cam ci+ module, maar de afwezigheid van EPG (hij gaat dus naar Net tv) maakt de terugstap naar de decorder erg groot...
Waar kan ik deze instelling vinden? Ik vind in het menu alleen maar wat standard instellingen en kan sowieso geen uitgebreide menu's vinden....
Verder top tv, alleen jammer van het ontbreken van EPG (terwijl philips beloofd dat dit voor NL wel aanwezig is)
Vind het trouwens wel heel erg vervelend dat de programmagids sinds de laatste update steeds bij Nederland 1 begint ongeacht welke zender je zit te kijken.
Kan dat niet gewoon met de info toets (onder pijltje naar beneden)?Blitzkicker schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:11:
[...]
Vind het trouwens wel heel erg vervelend dat de programmagids sinds de laatste update steeds bij Nederland 1 begint ongeacht welke zender je zit te kijken.Even makkelijk kijken welk programma je nu zit te kijken is er niet meer bij....
Verwijderd
Die belofte, kan je dat zwart op wit laten zien? Dan kunnen we klagen bij philips dat ze iets beloven maar het niet doen.koentjuh schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:45:
[...]
Hoi,
klopt het dat de 7605 geen ondertiteling ondersteund wanneer ik vanaf een externe HD of via netwerk mijn films bekijk ? Dus de srt bestanden die in dezelfde map staan leest hij niet ?
In dat geval, zal ik dus via mijn pc kijken, HDMI kabel van pc naar deTV en dan draadloos muis en toetsenbord voor de bediening (zo doe ik het nu ook).
Zijn er mensen met ervaring hier mee ? Ik zou graag wat meer willen weten hierover namelijk.
klopt het dat de 7605 geen ondertiteling ondersteund wanneer ik vanaf een externe HD of via netwerk mijn films bekijk ? Dus de srt bestanden die in dezelfde map staan leest hij niet ?
In dat geval, zal ik dus via mijn pc kijken, HDMI kabel van pc naar deTV en dan draadloos muis en toetsenbord voor de bediening (zo doe ik het nu ook).
Zijn er mensen met ervaring hier mee ? Ik zou graag wat meer willen weten hierover namelijk.
Verwijderd
Dag en hallo,
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de:
40PFL7605
40PFL7664
Is het de kleur? Of alleen de prijs of wat is het?
Groet,
Renato.
40PFL7605
40PFL7664
Groet,
Renato.
Verwijderd
Bij mijn weten is er geen enkele tv die .srt ondersteund. (???) ik los het zelf op door een laptop naast de tv te plaatsen en via HDMI af te spelen.JediUberknaft schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:23:
Hoi,
Een mediaplayer zou een eventuele oplossing kunnen zijn maar ik kan maar geen keuze maken(ze hebben allemaal wel wat probs) en dus hou ik het maar ff bij mijn laptop.
Volgens mij alleen de kleur rand van de tv? Bedoel je overigens niet de 7665?Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:03:
Dag en hallo,
40PFL7605
40PFL7664
Groet,
Renato.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 16:31 ]
Niet ideaal, maar lukt idd Thanx!sandeman schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:34:
[...]
Kan dat niet gewoon met de info toets (onder pijltje naar beneden)?
Sinds gister eigenaar van de 46PFL7605. Niets dan lof tot nu toe.
Maar welke idioot bij philips heeft besloten het toestel uit te rusten met een vaste on-demontabele kabel!!!!!!!????
Stond ik mooi te kijken met mijn 50mm pijp door de muur. Nu opgelost met een verleng snoertje maar als de kabel van het toestel af had gekund was het netter geweest.
Maar welke idioot bij philips heeft besloten het toestel uit te rusten met een vaste on-demontabele kabel!!!!!!!????
Stond ik mooi te kijken met mijn 50mm pijp door de muur. Nu opgelost met een verleng snoertje maar als de kabel van het toestel af had gekund was het netter geweest.
Verwijderd
Dit zijn de nieuwe specs van de nieuwste firmware update van 08-10-2010
Software history
The latest software solves the issues below:
NOTE: Each release contains all solutions identified in the earlier version.
Q5551_0.140.11.0 (Date published: 2010-10-08)
• Satellite channels are stored in the wrong preset/position. (Only applicable for K-models and
countries, Austria and Switzerland)
• Blur picture with vertical lines observed.
• Improve picture performance on analog channels.
• The channel display sequence in the EPG does not match with the preset list in the channel
grid. (Only applicable to country, Germany)
• TV switches OFF and ON by itself while watching rented movies from NetTV. (Only applicable
to NetTV models)
• Picture flickers after TV starts up.
• Remote control signals from Philips players interfere with TV while watching satellite channels.
(Only applicable for K-models)
• TV has no sound while watching digital (DVB-T) channels. (Only applicable to country, Spain)
• Widgets icon has been removed from Home menu. (Only applicable to Net TV models)
• “Clear Net TV memory” option has been shifted from Home menu to TV menu [Setting] >
[Network Setting]. (Only applicable to Net TV models)
Software history
• Satellite channels are stored in the wrong preset/position. (Only applicable for K-models and
• The channel display sequence in the EPG does not match with the preset list in the channel
• TV switches OFF and ON by itself while watching rented movies from NetTV. (Only applicable
to NetTV models)
• Remote control signals from Philips players interfere with TV while watching satellite channels.
• TV has no sound while watching digital (DVB-T) channels. (Only applicable to country, Spain)
• Widgets icon has been removed from Home menu. (Only applicable to Net TV models)
• “Clear Net TV memory” option has been shifted from Home menu to TV menu [Setting] >
Verwijderd
Ik miste al een icoon en ik zag maar niet welkeVerwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:27:
...
...
Verwijderd
Sinds dit weekend ook de trotse eigenaar van deze tv, alles werkt super, nettv werkt goed, ik krijg alleen de tv niet met de pc verbonden om beelden van pc naar tv te streamen. Heb geen draadloze verbinding geinstalleerd.Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:12:
Ik heb een tip. Ik heb de Nieuwe philips 8000 serie 40 inc. Ik kreeg het streamen van film naar me tv niet goed voor elkaar. Ik heb nu twonky media server op me iMac geinstalleerd en hij speelt nu alles af ook MKV en alle andere formaten die philips zegt te ondersteunen. Dus TwonkyMediaserver is de tool
wie kan me helpen?
Ik ben zoals eerder gemeld ook eigenaar van een 46pfl7605. Ik heb alleen enorm last van ghosting. Hebben hier meer mensen last van en wat kan ik er aan doen?
Ik heb een 37PFL8605/H12Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:27:
Software history
to NetTV models)
Heel fijn. Ik had de laatste update (iets met het getal 60 erin) Deze werkte prima met CI+ en Ziggo. Zappen ging prima en geen foutmeldingen tov de versie met het getal 57 er in. Nu heb ik de laatste sofware er op staan en nu krijg ik weer de "zender is gecodeerd" foutmelding en zwarte schermen bij het zappen en ook vindt hij regelmatig teletekst niet of pagina 101 niet, terwijl deze er wel is. Dit zijn fouten die in de oude firmware zaten, opgelost waren met de versie met het getal 60 er in en nu weer terug zijn
Daarnaast heb ik het probleem dat wanneer ik mijn tv uit doe, deze spontaan na een paar seconden weer aangaat (ondanks dat ik deze niet aan doe). Iemand dezelfde ervaring en wat kan ik er aan doen?
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Dat laatste probleem had ik ook na de update. Probleem is bij mij verdwenen nadat ik de stekker een tijdje uit het stopcontact had gehaald. Daarnaast had ik (daarvoor) alle zanders opnieuw "geinstalleerd" maar dit leek het probleem niet op te lossen.
Ook ik heb weer last van dat de teletekst het soms niet doet sinds de update... Heb dat de tv gids steeds begint op nederland 1 aangemeld bij Philips. Ze hebben het gecontroleerd en gaan nu uitzoeken of dit bewust gedaan is.Erikrijnders schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:46:
[...]
Ik heb een 37PFL8605/H12
Heel fijn. Ik had de laatste update (iets met het getal 60 erin) Deze werkte prima met CI+ en Ziggo. Zappen ging prima en geen foutmeldingen tov de versie met het getal 57 er in. Nu heb ik de laatste sofware er op staan en nu krijg ik weer de "zender is gecodeerd" foutmelding en zwarte schermen bij het zappen en ook vindt hij regelmatig teletekst niet of pagina 101 niet, terwijl deze er wel is. Dit zijn fouten die in de oude firmware zaten, opgelost waren met de versie met het getal 60 er in en nu weer terug zijn![]()
![]()
Daarnaast heb ik het probleem dat wanneer ik mijn tv uit doe, deze spontaan na een paar seconden weer aangaat (ondanks dat ik deze niet aan doe). Iemand dezelfde ervaring en wat kan ik er aan doen?
Verwijderd
Ik heb dezelfde dingen met mijn 46PFL7605 met de laatste firmware. Komt regelmatig voor dat discovery zwart blijft en ik 1 kanaal verder moet zappen en terug gaan om beeld te krijgen bij discovery.Erikrijnders schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:46:
[...]
Ik heb een 37PFL8605/H12
[KNIP]
Nu heb ik de laatste sofware er op staan en nu krijg ik weer de "zender is gecodeerd" foutmelding en zwarte schermen bij het zappen en ook vindt hij regelmatig teletekst niet of pagina 101 niet, terwijl deze er wel is. Dit zijn fouten die in de oude firmware zaten, opgelost waren met de versie met het getal 60 er in en nu weer terug zijn![]()
![]()
Voor het spontaan aangaan moet je automatische zenderupdates uitzetten begreep ik van philips.
U drukt op het huisje op de afstandsbediening > Configuratie > Installatie
> > Installatie zenders > Zender update in stand-bystand. Deze zet u
> vervolgens op Uit en druk op OK.
Ik was rond aan het kijken voor een nieuwe tv en mijn oog viel op twee typen van Philips.
Philips 32PFL7605H en Philips 40PFL5605H. Ze zouden allebei prima in mijn kamer passen, maar aangezien ik maar één tv kan kopen moet ik toch kiezen. Ze hebben allebei vergelijkbare specificaties, maar de een beschikt over Ambilight en de ander niet. Is het Ambilight zo'n enorm pluspunt dat ik die extra 8 Inch kan laten schieten of voegt het echt heel veel toe aan de sfeer? Ik gebruik het toestel voor het kijken van films en om op te gamen dmv een Xbox 360.
Philips 32PFL7605H en Philips 40PFL5605H. Ze zouden allebei prima in mijn kamer passen, maar aangezien ik maar één tv kan kopen moet ik toch kiezen. Ze hebben allebei vergelijkbare specificaties, maar de een beschikt over Ambilight en de ander niet. Is het Ambilight zo'n enorm pluspunt dat ik die extra 8 Inch kan laten schieten of voegt het echt heel veel toe aan de sfeer? Ik gebruik het toestel voor het kijken van films en om op te gamen dmv een Xbox 360.
Is ook een persoonlijk iets denk ik. Ik zelf vind het erg cool dat ambilight, waardoor mijn keuze nu dus ook gevallen is op de 7605.
Ik zou zeggen, ga naar de (bijvoorbeeld) mediamarkt en kijk of je het ook cool vindt.
Ik zou zeggen, ga naar de (bijvoorbeeld) mediamarkt en kijk of je het ook cool vindt.
Verwijderd
Zoals gezegd is het een persoonlijke keuze, dus ff gaan kijken in een winkel. Tevens is het ook handig om bij je thuis te gaan kijken of je überhaupt wel Ambilight optimaal kan gebruiken. Staat je tv op een standaard een meter voor de muur, dan is de keuze een stuk makkelijker.... geen Ambilight namelijk.Timmet schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:37:
Ik was rond aan het kijken voor een nieuwe tv en mijn oog viel op twee typen van Philips.
Ik zelf vind Ambilight fantastisch en ook echt wat toevoegen aan de beleving van het tv kijken. Dus als je een filmliefhebber bent, dan is er een grote kans dat je dit ook vind... Zou zelf voor de 40PFL7605 kijken, als je goed zoekt dan kan je die voor een mooi prijsje kopen.
Verwijderd
Ik heb gister ff gekeken maar niet kunnen vinden. Misschien is de optie uit de laatste firmware gesloopt?Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:02:
[...]
Ik heb dezelfde dingen met mijn 46PFL7605 met de laatste firmware. Komt regelmatig voor dat discovery zwart blijft en ik 1 kanaal verder moet zappen en terug gaan om beeld te krijgen bij discovery.
Voor het spontaan aangaan moet je automatische zenderupdates uitzetten begreep ik van philips.
[...]
Alle zenders opnieuws geinstalleerd en de tv gaat nu niet meer vanzelf aan nadat ik deze heb uitgezet.
Wel heb ik nu de bug dat wanneer ik van Nederland 2 HD terugzap naar Nederland 1 HD ik het beeld krijg van Nederland 2 HD ..... Ik wordt langzamerhand gek van al deze vreemde bugs. Ook de foutmelding dat teletekst pagina 101 er niet is blijf ik houden......
Lekker zo'n update die je weer terug bij af brengt. Alles het goede van de .60 update lijkt weer verdwenen.
Wel heb ik nu de bug dat wanneer ik van Nederland 2 HD terugzap naar Nederland 1 HD ik het beeld krijg van Nederland 2 HD ..... Ik wordt langzamerhand gek van al deze vreemde bugs. Ook de foutmelding dat teletekst pagina 101 er niet is blijf ik houden......
Lekker zo'n update die je weer terug bij af brengt. Alles het goede van de .60 update lijkt weer verdwenen.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Even een nieuwe bericht: er is weer een nieuwe update die de "loop" die bij de 3D-zenderupdate van Ziggo er in is geslopen eruit haalt. Hierdoor zou de tv niet meer vanzelf aan mogen springen en zou je de juiste update krijgen voor de 3D-zender. Ook het zappen zoals hiervoor beschreven moet zijn opgelost.
Helaas het zappen is compleet K*T. Zwarte schermen komen weer tevoorschijn. Het zappen van Nederland 2 HD naar Nederland 1 HD gaat niet goed (je krijgt uiteindelijk weer gewoon Nederland 2HD, dus de tv zapt niet). Dit verschijnsel heb ik bij meerdere zenders.
Verwijderd
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar ik zou het gewoon aanmelden bij Philips. Komen ze langs en vervangen ze waarschijnlijk je moederbord, want er is iets mis in je tv en dat ligt volgens mij niet aan je software want dan zou iedereen er last van moeten hebben.Erikrijnders schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:26:
Helaas het zappen is compleet K*T. Zwarte schermen komen weer tevoorschijn. Het zappen van Nederland 2 HD naar Nederland 1 HD gaat niet goed (je krijgt uiteindelijk weer gewoon Nederland 2HD, dus de tv zapt niet). Dit verschijnsel heb ik bij meerdere zenders.
Dat zou je kunnen zeggen, ware het niet dat ik de zapproblemen niet had met de .60-update. Zoals hierboven beschreven hebben meer mensen hier last van.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:32:
[...]
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar ik zou het gewoon aanmelden bij Philips. Komen ze langs en vervangen ze waarschijnlijk je moederbord, want er is iets mis in je tv en dat ligt volgens mij niet aan je software want dan zou iedereen er last van moeten hebben.
Verder vindt ik het toch wel heel irritant dat er geen "nu" en " straks" in beeld wanneer je de zender inschakelt, maar gezien de andere bugs zal dit wel een ver van me bedshow worden voor Philips terwijl de concurrenten het wel hebben.
Verder geloof ik niet in een moederbordprobleem bij een tv van 3 weken oud.
[ Voor 26% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-10-2010 18:51 ]
Verwijderd
Als je last hebt van ghosting moet je natural motion op UIT zetten
ruis reductie UIT, dynamisch contrast op laag of middel
Daar zal het mee opgelost zijn...
Wat ik sinds vandaag heb, is dat de Tv als je hem op standby zet, vanzelf weer meteen aan gaat.
Dus ik krijg hem niet meer uit, alleen met de schakelaar.....
Zijn hier oplossingen voor??? Nieuwste firmware erop gezet maar hielp niet.
ruis reductie UIT, dynamisch contrast op laag of middel
Daar zal het mee opgelost zijn...
Wat ik sinds vandaag heb, is dat de Tv als je hem op standby zet, vanzelf weer meteen aan gaat.
Dus ik krijg hem niet meer uit, alleen met de schakelaar.....
Zijn hier oplossingen voor??? Nieuwste firmware erop gezet maar hielp niet.
Verwijderd
Autom. Zender update kun je niet meer uitzetten in de nieuwste firmware....
Dat wordt dus Philips bellen
Nee wanneer je tv spontaan aangaat hoef je alleen maar de ALLERlaatste update er op te zetten. Deze week waren er 2 updates, wellicht heb je de allerlaatste gemist.Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 09:19:
Autom. Zender update kun je niet meer uitzetten in de nieuwste firmware....
Het feit dat je tv spontaan aangaat heeft te maken met een zenderupdate van Ziggo (de 3D-zender). Dit blijft in een soort rondje draaien waardoor deze steeds terug komt.
Dus laatste update installeren, zenders herinstalleren.
Dat Ghosting probleem ga ik naar kijken adhv jouw tips al is het vreemd dat dit soort zaken die je kijkplezier verhogen juist uitgezet moeten worden om geen ghosting te krijgen
[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-10-2010 09:49 ]
Ook nadat ik de tips van dimaggios heb opgevolgd blijft het Ghosting-probleem bestaan. Dit had ik niet na de .60-update!!! Kortom sinds de nieuwe updates zijn deze problemen er.
Verwijderd
ik heb die optie niet kunnen vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:21:
Bitjesmaker,
heb jij dat probleem ook gehad?
En was dit opgelost met automatische updates uit te zetten?
Verwijderd
Ah, dat heb ik ook. Dat komt door te snel door en terugzappen. De tv houdt je als het ware niet bij. Blitz is misschien net als ik een normale bollebeeld tv gewend.Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:32:
[...]
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar ik zou het gewoon aanmelden bij Philips. Komen ze langs en vervangen ze waarschijnlijk je moederbord, want er is iets mis in je tv en dat ligt volgens mij niet aan je software want dan zou iedereen er last van moeten hebben.
Verwijderd
Ik heb de 32pfl8404 en op zich een prima toestel totdat.... ik een CI+ modulle wou installeren. Onmogelijk om voor elkaar te krijgen schijnbaar.
Volgens Ziggo moet ik het toestel terugbrengen naar fabrieksinstellingen. Alhoewel de TV daar een optie voor geeft is het geen full reset. Iemand enig idee? Hij vind nu ook helemaal geen digitale zenders (met of zonder CI+ module erin...)
Edit: opgelost. Het kastje in de muur scheen niet goed genoeg aangesloten te zijn.
Volgens Ziggo moet ik het toestel terugbrengen naar fabrieksinstellingen. Alhoewel de TV daar een optie voor geeft is het geen full reset. Iemand enig idee? Hij vind nu ook helemaal geen digitale zenders (met of zonder CI+ module erin...)
Edit: opgelost. Het kastje in de muur scheen niet goed genoeg aangesloten te zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 18:14 ]
Verwijderd
Ik heb contact gehad met Philips vandaag.
Ik had al de ALLER laatste firmware erop
Gezet maar dit hielp niet. Philips kende het probleem
En ze zijn er aan het werken. Komende week
Komt er wederom een update die dat probleem
Zou moeten oplossen.
Ghosting had ik ook. Ik heb het volgende gedaan:
Mode op standaard.
Ruis filter uit
Natural motion uit
100 hz aan
Dynamisch contrast laag
Gamma 3
Kleurverbetering aan
Toen was het meteen weg. Als ik
Natural motion weer op laag middel of hoog
Zet is het meteen weer terug
Zou moeten oplossen.
Mode op standaard.
Ruis filter uit
Natural motion uit
100 hz aan
Dynamisch contrast laag
Gamma 3
Kleurverbetering aan
heren, en dames,
Sinds afgelopen week valt het mij op dat ambilight zihzelf na enkele uren tv kijken uitschakeld. IEmand enig idee waar dit aan kan liggen?
Sinds afgelopen week valt het mij op dat ambilight zihzelf na enkele uren tv kijken uitschakeld. IEmand enig idee waar dit aan kan liggen?
Mijn vraag: gaat Philips specifiek het Ghosting-probleem oplossen ???? Het kan toch niet zo zijn dat ik alle bovenstaande opties moet aanpassen die er juist voor zorgen dat je extra kijkplezier hebt. Bovendien betaal je juist voor een dure tv om goed beeld te hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:23:
Ik heb contact gehad met Philips vandaag.
Zou moeten oplossen.
Mode op standaard.
Ruis filter uit
Natural motion uit
100 hz aan
Dynamisch contrast laag
Gamma 3
Kleurverbetering aan
Bedankt! Ik heb me laten voorlichten bij It's en de 7 serie was toch wel een stukje beter. Heb uiteindelijk de 37PFL7605H gekocht en ik moet zeggen dat het Ambilight veel meer betekenis aan filmkijken geeft. Heb hem aan de muur gehangen met een setje van Vogels Ultra Flat.Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:38:
[...]
Zoals gezegd is het een persoonlijke keuze, dus ff gaan kijken in een winkel. Tevens is het ook handig om bij je thuis te gaan kijken of je überhaupt wel Ambilight optimaal kan gebruiken. Staat je tv op een standaard een meter voor de muur, dan is de keuze een stuk makkelijker.... geen Ambilight namelijk.
Ik zelf vind Ambilight fantastisch en ook echt wat toevoegen aan de beleving van het tv kijken. Dus als je een filmliefhebber bent, dan is er een grote kans dat je dit ook vind... Zou zelf voor de 40PFL7605 kijken, als je goed zoekt dan kan je die voor een mooi prijsje kopen.
Gefeliciteerd en goede keus!!Timmet schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:58:
[...]
Bedankt! Ik heb me laten voorlichten bij It's en de 7 serie was toch wel een stukje beter. Heb uiteindelijk de 37PFL7605H gekocht en ik moet zeggen dat het Ambilight veel meer betekenis aan filmkijken geeft. Heb hem aan de muur gehangen met een setje van Vogels Ultra Flat.
Damn .... waar blijft het geld ?? . (pensioen afkoop) dan kan ik m ook halen. Ben me al scheel aan het downloaden met 1080 films
...... ikke wil de 7605 ook hebben ...
Dimaggios 1: kun je even uit de doeken doen wat er met de update welke dezze week uit komt wordt opgelost??? Ook het zapprobleem (zwarte schermen en wanneer je zapt van Ned 2 HD naar 1HD dat je Ned 2 HD blijft zien) en de foutmelding bij teletekst pagina 101 niet beschikbaar??
Kortom alle CI+ problemen die bij de .60 versie eigenlijk al waren opgelost en nu terug zijn (hoewel ik met de .60 versie geen Ghosting had (dus zappen en toch weer hetzelfde kanaal krijgen als waar je al naar keek)
Kortom alle CI+ problemen die bij de .60 versie eigenlijk al waren opgelost en nu terug zijn (hoewel ik met de .60 versie geen Ghosting had (dus zappen en toch weer hetzelfde kanaal krijgen als waar je al naar keek)
Verwijderd
Ik heb dat probleem niet met de nieuwste update, dat zappen
En teletekst. Ghosting ook niet...
Alleen mijn tv gaat niet meer op Standby.
Hij gaat dan meteen weer aan
Dan zou ik eens kijken of je wel daadwerkelijk de laatste update hebt. Vorige week waren er namenlijk twee update. De laatste verhelpt het aan en uit probleem.Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:25:
Ik heb dat probleem niet met de nieuwste update, dat zappen
Verwijderd
Ik heb de nieuwe update gisteren op m'n 8605K geïnstalleerd maar hij bleef opnieuw aanspringen als het toestel op standby gezet werd. Enige remedie was toestel resetten en opnieuw installeren van digitale kanalen en daarna de CI+ module. Was dus een klein uur bezig om alles weer op orde te hebben (favorieten lijst etc).
Verwijderd
Dit heb ik nog niet geprobeerd.. maar sinds vandaag springt
hij steeds aan en uit... ook tijdens het kijken
Dus nu kan ik helemaal niet meer kijken. zal vanavond eens een complete reset doen.
Ben nu aan het werk
Begin nu toch een klein beetje te twijfelen of ik niet beter een Sony HX800 had kunnen kopen
Over het beeld e.d. niets te klagen hoor, alleen die vervelende bugs allemaal.... Dit hebben
de philipsen altijd gehad, Sony niet/ nauwelijks
(ik werk ik een audio/video vakzaak, geen mediamarkt bcc of zoiets)
hij steeds aan en uit... ook tijdens het kijken
Dus nu kan ik helemaal niet meer kijken. zal vanavond eens een complete reset doen.
Ben nu aan het werk
Begin nu toch een klein beetje te twijfelen of ik niet beter een Sony HX800 had kunnen kopen
Over het beeld e.d. niets te klagen hoor, alleen die vervelende bugs allemaal.... Dit hebben
de philipsen altijd gehad, Sony niet/ nauwelijks
(ik werk ik een audio/video vakzaak, geen mediamarkt bcc of zoiets)
Verwijderd
Ik heb net even contact gehad met een technicus van philips want bij het support centre kom je geen moer verder. Die weten niets... (dat is dan het voordeel als je in zoon zaak werkt)
De update: Versie: 000.140.011.000 bevat deze klacht nog.
Vandaag of morgen komt er volgens hem een nieuwe update welke deze klacht verhelpt.
JE DIENT DAN WEL NOG EEN fabrieks reset uit te voeren en de zenders opnieuw zoeken.
Verder moet de klacht met het zappen en die teletekst fout ook opgeslost zijn. (welke ik overigens niet heb)
Vandaag of morgen komt er volgens hem een nieuwe update welke deze klacht verhelpt.
JE DIENT DAN WEL NOG EEN fabrieks reset uit te voeren en de zenders opnieuw zoeken.
Verder moet de klacht met het zappen en die teletekst fout ook opgeslost zijn. (welke ik overigens niet heb)
Vreemd dat je over de 140.011 update praat, er is al lang een 140.023 update, daarin wordt het aan en uit springen opgelost. Dat er daarna nog een update zal volgen is me meer dan helder. OVerigens kan iemand uitleggen op dit forum hoe je het beste de kanalen opnieuw installeert???? Moet je dat doen ZONDER dat de CI+module erin zit of MET de CI+module erin? En wat is hierin de procedure voor een Philips tv??Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:58:
Ik heb net even contact gehad met een technicus van philips want bij het support centre kom je geen moer verder. Die weten niets... (dat is dan het voordeel als je in zoon zaak werkt)
Waar heb je die 140.023 update vandaan? Op de website van Philips zie ik hem niet. Heb je hem via je TV zelf gedownload? Heb je het over de 7605 of de 8605?Erikrijnders schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:26:
[...]
Vreemd dat je over de 140.011 update praat, er is al lang een 140.023 update, daarin wordt het aan en uit springen opgelost. Dat er daarna nog een update zal volgen is me meer dan helder. OVerigens kan iemand uitleggen op dit forum hoe je het beste de kanalen opnieuw installeert???? Moet je dat doen ZONDER dat de CI+module erin zit of MET de CI+module erin? En wat is hierin de procedure voor een Philips tv??
Zo ver ik begrepen heb is de 023 update alleen voor 3D tv's zoals de 9000 en de nieuwe 8000 serie. Voor de 7000 serie heb ik hem ook nog niet op de Philips site gezien helaas.TVL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:11:
[...]
Waar heb je die 140.023 update vandaan? Op de website van Philips zie ik hem niet. Heb je hem via je TV zelf gedownload? Heb je het over de 7605 of de 8605?
Verwijderd
Inderdaad, de .023 update is alleen voor de 8 en 9000 serie
Voor de 7000 serie is ie er nog niet. Die komt dus deze week nog....
Ik heb net even de Tv helemaal opnieuw ingesteld en het aan en uit springen is
nu opgelost
Wel heb ik het idee dat mijn beeld kwaliteit minder is, ik krijg hem in ieder geval niet
meer zo mooi als dat hij was (maar dat kan schijn zijn). De instellingen zijn
uiteraard precies hetzelfde terug gezet
Voor de 7000 serie is ie er nog niet. Die komt dus deze week nog....
Ik heb net even de Tv helemaal opnieuw ingesteld en het aan en uit springen is
nu opgelost
Wel heb ik het idee dat mijn beeld kwaliteit minder is, ik krijg hem in ieder geval niet
meer zo mooi als dat hij was (maar dat kan schijn zijn). De instellingen zijn
uiteraard precies hetzelfde terug gezet
Kan iemand mij vertellen wat de procedure is met zenders opnieuw instellen en de CI+cam. In welke volgorde dient alles te gebeuren bij een Philips tv?
Verwijderd
Eerst heb ik 37PFL7675 ingesteld met analoge kanalen. Toen ik daarna een CI+ module in het apparaat stopte herkende deze de module wel maar deed er niets mee. Heb toen de fabrieksinstellingen hersteld met de CI+ module in het toestel. Daarna ging de installatie probleemloos.Erikrijnders schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:24:
Kan iemand mij vertellen wat de procedure is met zenders opnieuw instellen en de CI+cam. In welke volgorde dient alles te gebeuren bij een Philips tv?
Het beeld en het uiterlijk (frisse aluminium rand) zijn fantastisch. voor 900 Eur (incl blu ray speler) kan ik mij geen mooiere TV voorstellen.
Morgenmiddag komt er een monteur langs, ik hou jullie op de hoogteErikrijnders schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:26:
Ik heb de 140.011 firmware voor mijn 37PFL7605H en sinds deze firmware heb ik het probleem dat als ik het geluid over mijn receiver (Onkyo) heb (HDMI) dat het geluid op de HD kanalen (Ned 1,2,3) heel snel even wegvalt. Iemand daar ook last van?
Daar heb ik ook last van, naast alle andere problemen die hier worden vermeld.TVL schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:37:
Ik heb de 140.011 firmware voor mijn 37PFL7605H en sinds deze firmware heb ik het probleem dat als ik het geluid over mijn receiver (Onkyo) heb (HDMI) dat het geluid op de HD kanalen (Ned 1,2,3) heel snel even wegvalt. Iemand daar ook last van?
Ik had in het begin alleen een probleem met Net TV (groene waas over het scherm na verloop van tijd). Ik heb na aanraden van Philips de laatste firmware geinstalleerd, waarna alle problemen ontstonden
Nu is zappen een crime. Hij blijft vaak op dezelfde zender hangen, beeld blijft zwart, foutmeldingen ivm codering, geluiduitval, wegvallende zenderinfo, traag menu en soms reageert de ab helemaal niet meer.
Mooie TV, maar dit soort bugs verwacht je niet, zeker niet na de installatie van de nieuwste (beta?) firmware.
Ik heb dit voorgelegd aan Philips, maar tot op heden geen reactie mogen ontvangen...

Verwijderd
Voor de 7605 series is er een nieuwe update: 000.140.023.000
Zit nog op me werk, maar dadelijk gelijk maar eens ff proberen. Hoop dat al die problemen die er met de laatste update in kwamen weer weg zijn...
Zit nog op me werk, maar dadelijk gelijk maar eens ff proberen. Hoop dat al die problemen die er met de laatste update in kwamen weer weg zijn...
nieuwe firmware voor de 7605 staat op de Philips site: Versie: 000.140.023.000
Nog geen release informatie
Nog geen release informatie
En gek genoeg heb ik deze problemen dus ook met de 37PFL8605/12H , lijkt me dus geen toeval meer. Bij mij komt Philips binnenkort langs, de monteur van Expert kon het niet zelf oplossen.Lassy schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:35:
[...]
Daar heb ik ook last van, naast alle andere problemen die hier worden vermeld.
Ik had in het begin alleen een probleem met Net TV (groene waas over het scherm na verloop van tijd). Ik heb na aanraden van Philips de laatste firmware geinstalleerd, waarna alle problemen ontstonden![]()
Nu is zappen een crime. Hij blijft vaak op dezelfde zender hangen, beeld blijft zwart, foutmeldingen ivm codering, geluiduitval, wegvallende zenderinfo, traag menu en soms reageert de ab helemaal niet meer.
Mooie TV, maar dit soort bugs verwacht je niet, zeker niet na de installatie van de nieuwste (beta?) firmware.
Ik heb dit voorgelegd aan Philips, maar tot op heden geen reactie mogen ontvangen...
Ik heb echter daar al de 023-software opstaan van een week terug
Na deze laatste update (incl. 30 minuten stekker eruit) lijkt het nog erger geworden te zijn
Heel veel zenders blijven nu regelmatig op zwart staan. Zappen van Ned 1 naar Ned 2 lukt nu helemaal niet meer (blijft op Ned 1 "hangen"). Als dit niet snel wordt opgelost gaat hij terug.
Mooi, niet dat ik nu je uitlach maar dit is een lach der herkenning. Ik heb dezelfde problemen met met 8000-seriemodel en dezelfde update. Vandaag monteur van Expert gehad en die kon het niet vinden. Dit lijkt me "gewoon" een softwareprobleem. De.60 update was geschreven voor Ziggo en CI+. Alle updates daarna lijken deze certificeringsupdate te overrulen waardoor je dus geen gecertificeerde update meer hebt die met Ziggo en CI+ werkt.Lassy schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:01:
Na deze laatste update (incl. 30 minuten stekker eruit) lijkt het nog erger geworden te zijnHeel veel zenders blijven nu regelmatig op zwart staan. Zappen van Ned 1 naar Ned 2 lukt nu helemaal niet meer (blijft op Ned 1 "hangen"). Als dit niet snel wordt opgelost gaat hij terug.
PS Dit lijkt me ook een probleem voor Ziggo: zij zijn veroorzaker van deze ellende. Zonder dat 3D-kanaal en de zenderupdate daarvan waren deze updates niet eens noodzakelijk geweest en had ik nog een goed werkende tv
[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-10-2010 19:58 ]
Beste mensen,
sinds deze week in bezit van een 42PFL7665 / H12. Nu een paar vragen
- Ik kan erg weinig over deze tv vinden. Neem aan dat het een vergelijkbaar model is met de 7605 serie? Alleen misschien met een andere rand. Weet ook niet of er een 7605 42 inch is, volgens mij niet...
- Je hebt allemaal van die 'smart beeld modes'. Nu vroeg ik mij af of ik deze aan mijn verschillende inputs kan linken. Dus bv als ik naar mijn ps 3 ga, dat hij dan automatisch naar SPEL modes gaat, ipv dat ik dit handmatig moet verzetten.
- dat brengt mij direct bij mijn volgende vraag. Kan ik de smart beeld modes presets editen? Dus bv bij SPEL modes, natural motion uitzetten, dit dan saven in de SPEL preset, zodat dit hier altijd zo is? Volgens mij is dit niet mogelijk of mis ik iets.
Alvast bedankt
sinds deze week in bezit van een 42PFL7665 / H12. Nu een paar vragen
- Ik kan erg weinig over deze tv vinden. Neem aan dat het een vergelijkbaar model is met de 7605 serie? Alleen misschien met een andere rand. Weet ook niet of er een 7605 42 inch is, volgens mij niet...
- Je hebt allemaal van die 'smart beeld modes'. Nu vroeg ik mij af of ik deze aan mijn verschillende inputs kan linken. Dus bv als ik naar mijn ps 3 ga, dat hij dan automatisch naar SPEL modes gaat, ipv dat ik dit handmatig moet verzetten.
- dat brengt mij direct bij mijn volgende vraag. Kan ik de smart beeld modes presets editen? Dus bv bij SPEL modes, natural motion uitzetten, dit dan saven in de SPEL preset, zodat dit hier altijd zo is? Volgens mij is dit niet mogelijk of mis ik iets.
Alvast bedankt
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Volgens mn vriendin kwam er net een reclame voorbij op RTL4, zij dacht van Mediamarkt met een 42" Philips voor 950 euro. Zie niets op de site terug. Daar hebben ze alleen de 42" 5405 met allerlei dingen erbij voor 700 euro. Was het toch een andere winkel dan Mediamarkt? Iemand een idee?
zie mijn post, misschien dat het deze wasOkasha schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:30:
Volgens mn vriendin kwam er net een reclame voorbij op RTL4, zij dacht van Mediamarkt met een 42" Philips voor 950 euro. Zie niets op de site terug. Daar hebben ze alleen de 42" 5405 met allerlei dingen erbij voor 700 euro. Was het toch een andere winkel dan Mediamarkt? Iemand een idee?
edit: jep deze dus, kan m ook via google vinden:
http://www.mediamarkt.nl/...d=132305&categoryId=86515
[ Voor 16% gewijzigd door adros op 29-10-2010 21:38 ]
Ah ja dat is hem idd. Mooie aanbieding wel. Jammer dat hij niet zilver is als de 40PFL7605. Die fluctueerd overigens enorm in prijs bij bijvoorbeeld plasma-discounter.nl. De 40 inch is nu voor 909 euro en daar krijg je nog 75 euro cashback op. Dan wordt ie 835. mooi prijsje. Dan betaal je dus 115 euro extra voor 2 inch.. Lastig.. vind 42 inch wel mooi maatje.adros schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:31:
[...]
zie mijn post, misschien dat het deze was?
edit: jep deze dus, kan m ook via google vinden:
http://www.mediamarkt.nl/...d=132305&categoryId=86515
hijs bij saturn met de tv actie van deze week nog goedkoper, 930 als ik me niet vergisOkasha schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:22:
[...]
Ah ja dat is hem idd. Mooie aanbieding wel. Jammer dat hij niet zilver is als de 40PFL7605. Die fluctueerd overigens enorm in prijs bij bijvoorbeeld plasma-discounter.nl. De 40 inch is nu voor 909 euro en daar krijg je nog 75 euro cashback op. Dan wordt ie 835. mooi prijsje. Dan betaal je dus 115 euro extra voor 2 inch.. Lastig.. vind 42 inch wel mooi maatje.
Zou je dit ook op het forum van Philips willen zetten, ik denk dat ze dan eerder het probleem oplossen:Lassy schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:01:
Na deze laatste update (incl. 30 minuten stekker eruit) lijkt het nog erger geworden te zijnHeel veel zenders blijven nu regelmatig op zwart staan. Zappen van Ned 1 naar Ned 2 lukt nu helemaal niet meer (blijft op Ned 1 "hangen"). Als dit niet snel wordt opgelost gaat hij terug.
http://www.supportforum.p...000-series-version-140.23.
Ik heb nog steeds het probleem met het geluid op de HD zenders op mijn versterker. Geluid valt telkens even weg, is heel erg storend en het vreemde is dat hij het alleen op de HD zenders doet. Iemand dat ook nog steeds na die 140.23 update?
Verwijderd
Mooie aanbieding van de Mediamarkt maar volgens mij heeft dit model een LG paneel en die heeft/had nogal last van backlight bleeding(witte vlekken op een zwarte achtergrond),de 40pfl7605 heeft een Sharp uv2a paneel die toch iets beter is.
[LCD TV] Philips de 7000 & 8000 Serie 2009-2010
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 15:23 ]
Verwijderd
Zoiets viel mij ook op. Philips zei dat ik de enige was die klaagde over wegvallende geluiden. Maar de laatste tijd is het me niet meer opgevallen eigenlijk? Ben overigens slechthorend, maar via ringleidinglus hoor ik het geluid van de tv erg goed, ook wanneer er plotselinge stilte is en bij bijv voetbal van nederland tegen huppeldepuppel had ik hier veel last van.TVL schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:46:
Ik heb nog steeds het probleem met het geluid op de HD zenders op mijn versterker. Geluid valt telkens even weg, is heel erg storend en het vreemde is dat hij het alleen op de HD zenders doet. Iemand dat ook nog steeds na die 140.23 update?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 15:58 ]
Heb hem gister gehaald bij Mediamarkt (nu spierpijn want moest in mn eentje flink eind lopen omdat de parkeergarage hier was vastgelopen) en ben erg tevreden. Goed gekeken naar backlight bleeding ook in donkere kamer maar vind deze niet storend, je ziet het heel licht, maar het zwart is stuk beter dan ik gewend ben bij andere tv's van familie en vrienden.Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:13:
Mooie aanbieding van de Mediamarkt maar volgens mij heeft dit model een LG paneel en die heeft/had nogal last van backlight bleeding(witte vlekken op een zwarte achtergrond),de 40pfl7605 heeft een Sharp uv2a paneel die toch iets beter is.
Mooi ding, menu's zijn ook fijn.
2 vragen over de Phlips 32PFL7695 die ik thuis heb hangen:
-er is een nieuwe firmware uit: waarom zit de televisie deze niet?
volgens de televisie is er geen nieuwe uit, terwijl ik nog een firmware heb draaien van 2 maanden oud
-ik heb thuis een Synology DS110j NAS staan
als ik films via DLNA afspeel, dan zie ik geen ondertitels.
is hier een oplossing voor (behalve een aparte mediaspeler gebruiken)
als ik een HD film (.mkv bestand) afspeel dan heb ik ook geen geluid
-er is een nieuwe firmware uit: waarom zit de televisie deze niet?
volgens de televisie is er geen nieuwe uit, terwijl ik nog een firmware heb draaien van 2 maanden oud
-ik heb thuis een Synology DS110j NAS staan
als ik films via DLNA afspeel, dan zie ik geen ondertitels.
is hier een oplossing voor (behalve een aparte mediaspeler gebruiken)
als ik een HD film (.mkv bestand) afspeel dan heb ik ook geen geluid
Verwijderd
@wezep: Philips geeft zelf aan dat een update soms zo groot is dat ze liever hebben dat je de update los download dan via de tv.
Nee, er is geen andere oplossing dan een aparte mediaplayer voor de ondertitels.
Nee, er is geen andere oplossing dan een aparte mediaplayer voor de ondertitels.
Probeer ook eens de surround optie uit te zetten binnen de tv opties. Heeft bij mij in het verleden geholpen.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:55:
[...]
Zoiets viel mij ook op. Philips zei dat ik de enige was die klaagde over wegvallende geluiden. Maar de laatste tijd is het me niet meer opgevallen eigenlijk? Ben overigens slechthorend, maar via ringleidinglus hoor ik het geluid van de tv erg goed, ook wanneer er plotselinge stilte is en bij bijv voetbal van nederland tegen huppeldepuppel had ik hier veel last van.
Ik zal zo direct eventjes kijken of ik na de laatste hetzelfde ervaar
Jammer genoeg heb ik ook last van het geluid wat weg valt.
2 tot 3 x per uur ongeveer.
Nieuwste firmware staat op de tv.
Men 40pfl7605 is aangesloten op een onkyo versterker i.c.m. de amino130 HD settopbox.
Ook het aanzetten van de tv werkt soms niet,van de standby afhalen bedoel ik dan. Ik moet dan de schakelaar van de tv uit en aan zetten.
Hopelijk weet iemand een oplossing,toch jammer van een tv van bijna 1000 euro,zou niet moeten.
2 tot 3 x per uur ongeveer.
Nieuwste firmware staat op de tv.
Men 40pfl7605 is aangesloten op een onkyo versterker i.c.m. de amino130 HD settopbox.
Ook het aanzetten van de tv werkt soms niet,van de standby afhalen bedoel ik dan. Ik moet dan de schakelaar van de tv uit en aan zetten.

Hopelijk weet iemand een oplossing,toch jammer van een tv van bijna 1000 euro,zou niet moeten.
Verwijderd
ik heb wel iets geks ontdekt. Bij het afspelen van dvdbestanden via mijn laptop met sync beeld op de tv springt het beeld ff op zwart gedurende 1 seconde tijdens de hele film. Op de laptop gaat de film wel gewoon verder. Dit is vaker gebeurd maar de laptop was zodanig gedraaid dat ik niet kon vergelijken.
Ik dacht al die tijd dat er een pauze van reklamebalk eruit was geknipt en er zwart beeld van gemaakt werd. Teruggespoeld en opnieuw gekeken en dat zwarte moment kwam niet terug. Vreemd. Geen idee of het aan de laptop ligt of aan de tv. (46PFL7605)
Ik dacht al die tijd dat er een pauze van reklamebalk eruit was geknipt en er zwart beeld van gemaakt werd. Teruggespoeld en opnieuw gekeken en dat zwarte moment kwam niet terug. Vreemd. Geen idee of het aan de laptop ligt of aan de tv. (46PFL7605)
Lijkt het allemaal erger dan het is of heeft deze TV toch best wat kuren als ik zo dit forum lees ?
Ik ben echt verliefd geworden op deze TV door het enorm mooie beeld wat hij geeft en de fraaie vormgeving. Ik wil hem op zeer korte termijn eignelijk aanschaffen, maar lees al die verhalen hier dat niet zeker meer weet of het wijs is ... Er zijn gewoon verder eigelijk geen televisies die mij echt enorm aantrekken zoals deze dat doet .... (love on first sight ..)
Ik ben echt verliefd geworden op deze TV door het enorm mooie beeld wat hij geeft en de fraaie vormgeving. Ik wil hem op zeer korte termijn eignelijk aanschaffen, maar lees al die verhalen hier dat niet zeker meer weet of het wijs is ... Er zijn gewoon verder eigelijk geen televisies die mij echt enorm aantrekken zoals deze dat doet .... (love on first sight ..)
Voor mij geld dat het allemaal spannender is dan dat het klinkt.
Functionaliteiten voor mij gelden dat ik NetTV en mijn laptop regelmatig gebruik icm met deze tv. Daarnaast gebruik ik digitenne ( ;-( ) (helaas nog geen provider in mijn buurt)
En aangezien Philips minimaal eens per maand een update uitbrengt ga ik ervan uit dat alle problemen in de loop van de tijd worden opgelost
Functionaliteiten voor mij gelden dat ik NetTV en mijn laptop regelmatig gebruik icm met deze tv. Daarnaast gebruik ik digitenne ( ;-( ) (helaas nog geen provider in mijn buurt)
En aangezien Philips minimaal eens per maand een update uitbrengt ga ik ervan uit dat alle problemen in de loop van de tijd worden opgelost
Ik heb sinds kort een probleem met zender updates. Wanneer mijn kabel provider een zender update (DVB-C) doorvoert installeert de Philips TV deze zelf tijdens standby. Helaas worden ook iedere keer alle analoge zenders opnieuw toegevoegd. Ik heb nu 42 digitale zenders en 4*39 analoge zenders. (mijn provider heeft dus 3 keer een update doorgevoerd in de digitale zenders). Hebben jullie dit probleem ook?
Verwijderd
Ik heb deze combinatie ook maar dan de 40". Vindt jij niet dat het Ambilight weinig nut heeft als hij zo dicht op de muur hangt?Timmet schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 18:58:
[...]
Heb uiteindelijk de 37PFL7605H gekocht en ik moet zeggen dat het Ambilight veel meer betekenis aan filmkijken geeft. Heb hem aan de muur gehangen met een setje van Vogels Ultra Flat.
Voordat hij bij mij aan de muur hing stond hij op de standaard, ongeveer 20-30 cm van de muur af en dat gaf een veeeel mooier Ambilight? Maarja, dat plat tegen de muur heeft ook wel wat natuurlijk.