Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WinXP] Share als Map of Logische Drive mounten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik KPN Backup Online om mijn data naar te backuppen. Nou is het zo dat in recentelijk over ben gestapt van een Windows naar Linux omgeving en uiteraard levert KPN geen software voor Linux clients, in ieder geval voor zover ik kon vinden.
Nou dacht ik, geen probleem, ik heb een virtual machine die Windows XP runt, ik pak gewoon de te backuppen data die ik als share mount in Windows en klaar ben ik.
Maar Backup-Online ziet geen shares.

Nou zit ik al 2 uur te googlen om een netwerkpad "gemount" te krijgen als een map ergens op de c: schijf of extra fysieke hardeschijf, maar daar heb ik tot op heden nog geen success mee.
Is dit uberhaupt mogelijk? En zien jullie misschien alternatieven?

Bij voorbaat dank.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zover ik weet kan dat niet, en ik doe deze matige bijdrage omdat ik dan makkelijk kan volgen als iemand wel een alternatief heeft.

Ik heb iets soortgelijks met lame Nokia backup software van 200MB die ik in een VM draai maar die het verdraait om backups naar een netwerkshare te schrijven omdat die ^%@$#! tool ondanks de belachelijke omvang niets eens kan zien dat er ook netwerkshares bestaan waarop geschreven kan worden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:14:
En zien jullie misschien alternatieven?
Als subst het niet doet heb je nog altijd iSCSI.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik meen me te herinneren dat KPN backup Online geen ondersteuning geeft voor shares. En gezien de volgende regel, lijkt me dat ook logisch:
KPN biedt onder de naam Back-up Online een dienst aan om voor € 4,95 per maand per pc van al je bestanden een backup te maken.
Ik ben er overigens vrij zeker van dat er eerder een soortgelijke vraag is gesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Jester-NL op 04-01-2010 14:57 . Reden: Linkje toegevoegd ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:34:
[...]

Als subst het niet doet heb je nog altijd iSCSI.
Subst maakt dezelfde soort "onzichtbare" schrijven als je krijgt als een netwerkpad een letter toewijst. Dus dat werkt helaas niet.
iSCSI niet bekend mee, zal ik eens nader gaan bestuderen thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Jester-NL schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:53:
Ik meen me te herinneren dat KPN backup Online geen ondersteuning geeft voor shares. En gezien de volgende regel, lijkt me dat ook logisch:
[...]
Zo logisch vind ik dat niet. Wie zegt bijvoorbeeld dat je data van de pc waar je het op installeerd wil backuppen.
Bovendien zou ik in theorie ook wel een script kunnen maken die alle inhoud van netwerkshare x kopiert naar een lokale schijf waarmee ik ook effectief die beredenering ondermijn. Dit zou ik ook doen, ware het niet dat het een virtual machine betreft en ik dan alle data in dat geval, hetzij in een virtual machine, dubbel op mn laptop heb staan. Aangezien we het hebben over een ruwe 30GB aan data die ook continu groeit is dat nogal wat uiteindelijk en dus in mijn optiek geen oplossing.
Ik ben er overigens vrij zeker van dat er eerder een soortgelijke vraag is gesteld.

Ah hartelijk dank, dit is niet naar boven gekomen in mijn vele searches. Ik zal eens kijken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:00:
[...]

Zo logisch vind ik dat niet. Wie zegt bijvoorbeeld dat je data van de pc waar je het op installeert wil backuppen.
Jij, door de desktop versie van een online backup produkt af te nemen.
Als je niet de data van een desktop maar de data van een server wil backuppen moet je geen desktop backup produkt kopen.

Lees de kleine lettertjes goed door?
Shares en network drives zijn per definitie remote resources, die niet op je lokale PC staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1