Heel mooi forum moet ik zeggen, ik ben nu een weekje aan het lezen hierop, en heb al veel geleerd (al heb ik er ook wel het gevoel bij dat ik nog steeds niet veel weet, maar dit terzijde...)
Ik heb zelf ook eens een systeem samen proberen te stellen om te bestellen.
De bedoeling is eigenlijk vooral huis, tuin en keuken gebruik (Internet + open office) + af en toe wat development werk (Java ontwikkeling in eclipse en tomcat server) + video's kijken (alsook muziek clips en dergelijke voor de kids hier die nog vrij jong zijn)
Ik hecht vooral belang aan een systeem dat niet veel lawaai maakt, dat eventueel zuinig is + dat toch wel wat jaren mee kan (en eventueel waar nog wat geheugen kan bijgestoken worden of andere uitbreidingen moesten die nodig zijn)
Ik vond het moeilijk een systeem samen te stellen, ook al heb je hier heel veel hulp.
Maar bvb de keuze van processor vond ik heel moeilijk. Ik begon bij de i5/i7, nadien dacht ik nee die heb ik belange niet nodig, ging ik eerder kijken naar i3/ Phenom II X4 om uiteindelijk te eindigen met Athlon II X3.
=> Hopelijk maak ik hier geen verkeerde keuze, want budgetair kan een Phenom II X4 er wel af moest dat veel beter zijn?
Verder twijfelde ik ook tussen moederbord met videokaart on board of moederbord + externe videokaart. Ik heb uiteindelijk gekozen voor moederbord met videokaart on board omdat ik dacht dat voor video te kijken enzo een externe videokaart niet echt super belangrijk is (correct me if I'm wrong...).
=> Kan ik hier achteraf bij een upgrade nog een vervanging doen van externe videokaart en de interne videokaart uitschakelen, of kan dat niet?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X3 405E | € 85,72 | € 85,72 |
1 | Antec Sonata III 500 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
1 | Corsair XMS3 TW3X4G1333C9 | € 97,90 | € 97,90 |
1 | Iiyama ProLite E2209HDS-1 | € 171,50 | € 171,50 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 82,46 | € 82,46 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 62,61 | € 62,61 |
1 | Samsung SH-S223B/BEBE | € 27,- | € 27,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Scythe Mugen 2 | € 29,94 | € 29,94 |
Importeren | Totaal | € 724,98 |
Wat denken jullie hiervan?