Goede Fotografische Voornemens Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Sow wat een discussie is er weer gaande in fotografieland hier :|

Als iemand als goede voornemen heeft om zijn apparatuur/glasservies te upgraden, is daar toch niks mis mee?
En als iemand tevreden (genoeg) is over zijn huidige apparatuur/glasservies en zich daarom meer op kennis wil richten is daar toch ook niet mis mee?

Sinds ik de 70-200 F2.8 heb ben ik verkocht aan de L van Canon ;)
Toch wordt mijn volgende lens (24-70 F2.8) denk ik niet een L Canon, maar een Sigma van rond de 400. Puur omdat ik het geld niet heb, en wel het bereik mis (en niet tevreden ben met mijn kitlens).

Uiteraard wil ik me ook veeeeel meer ontwikkelen op kennis. Meer mee gaan met foto meetings van GoT en andere evenementen waarvan ik kan leren.

Concreet:
- Andere lens erbij 24-70 (body zit er denk nog niet in)
- In plaats van er op los schieten in de hoop dat er een paar goede foto's ertussen zit(ten), wil ik enkele foto's schieten die elk goed genoeg zijn.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Once you go "L", you won't go back ;)

Mensen, als je een lens wilt kopen voel je dan niet verplicht om een complete verdediging hier op te gaan zetten waarom je die lens wilt kopen. Uiteraard mag dat wel en is het ook leuk om te lezen waarom iemand voor een bepaalde lens heeft gekozen. Maar doe dat niet omdat je denkt dat anderen jou anders een gearslet vindt of omdat ze anders gaan denken dat jij niet overweg kan met een dure lens (maar zij wel natuurlijk).
Southpark seizoen 10 episode 2: Smug alert

Als ik een 100L macro IS ga halen doe ik het voor mezelf en het zal echt aan mijn kont roesten wat anderen ervan vinden. Ik zal dan wel eerst mijn 60 en 100(non-L) macro verkopen, maar ik heb nog geen concrete plannen of Canon moet met een interressante cashback actie komen in 2010.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:40
Mijn foto-voornemen voor vandaag:

Mooie winterplaatjes schieten. :)

Er ligt 5 cm sneeuw hier, genoeg om mooi te zijn, en niet teveel zodat je nergens meer naar toe kunt.
En de zon schijnt ook nog, wat wil je nog meer?.

Edit:
Is er niet van gekomen, GRMBL...
Ik ging bijna plat over een plak ijs en heb een spiertje in m'n rug verrekt. :( Maar even rustig aan doen nu.

[ Voor 37% gewijzigd door Richub op 03-01-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Net als een paar andere minder "flooden" (minder kwantiteit, meer kwaliteit) wat meer tijd nemen voor een foto. Hoe perspectieven en beeldtaal werken heb ik wel door (voornamelijk door mn opleiding) maar ik merk dat ik ze nog te weinig toe pas.

Ik ben pas sinds Juni bezig met fotografie, dus mn "gear" is niet uitgebreid maar ik merk wel dat ik dingen mis:

Mijn huidige "gear" bestaat uit een Sony A300 met 18-70 3.5-5.6 kitlens en een oude Tamron 80-200. Daarbij wil ik eigenlijk nog wel een goede groothoeklens (10-22, 12-24?) want de kitlens is wat dat betreft niet voldoende en een 30/50mm prime, want ik merk dat ik bepaalde situaties ontwijk omdat ik er de apparatuur niet voor heb.

Daarnaast lijkt het me ook wel tijd voor een statief, die heb ik echt wel eens gemist als ik ergens bezig was. Al met al best een duur verlanglijstje en zeker als ik zie dat ik nog een hele dure hobby heb :X

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

GoT schreef op zondag 03 januari 2010 @ 09:14:
Once you go "L", you won't go back ;)
Dat is helaas waar... -O-

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

Volgens mij valt dat best mee :) Ik zou de lenzen die ik nu heb best voor hun kleinere broertjes willen inleveren :) ondanks dat het prachtglas is. :P hoewel erbij geen rode randjes opzitten maar gouden randjes :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Och, dat vind ik echt mee vallen :).
Ik heb 3 L lenzen, maar er zijn nog steeds lenzen in mijn to-buy rijtje die zeker geen L zijn.
L lenzen zijn veelal vrij groot, en dat is jammer (prijs is ook vaak enigzins jammer :P).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
Ik heb net mijn 2 L's verkocht, ze bleven te vaak in de tas. Ik had 90% van de tijd mijn 35mm of 85mm op de camera zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

Mijn voornemens:
  • Meer verdiepen in bewerkingen. Alhoewel ik zo weinig mogelijk bewerk, is en blijft het onderdeel van het fotograferen en ik vind dat m'n kennis daarin veel te beperkt is. Doe bijvoorbeeld nog helemaal niets met Photoshop en niet dat dat een doel is, maar wil toch wat op expeditie zeg maar :)
  • Series maken van bv de omgeving hier: Zurich stad, het dorp waar ik woon, de dierentuin in Zurich, dat soort zaken. Gewoon wat uit proberen om ipv single shots, series te maken.
  • De camera in de rugtas mee en met de tele aan de gang op de piste en in de funparks om wat actie in de sneeuw vast te leggen. Vorig jaar mistte de tele nog en kwam er achter dat je die toch echt wel goed kan gebruiken. Nu alleen nog wat meer sneeuw graag :P
  • Beter leren omgaan met flits apparatuur en daar meer mee experimenteren. De pocketwizards zijn onderweg, dus kan dan naast 'normaal' flitsen ook met remote flitsen gaan experimenteren. Misschien later dit jaar een 2e flitser + statief en toebehoren aanschaffen om weer een stapje verder te gaan. Stap voor stap iig :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

* psyBSD stelt zijn goede voornemens bij...

GEEN NIEUWE GEAR KOPEN!!! (eerst deze maar eens leren gebruiken...) :+

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 11:59
Een D700 kopen(samen met mijn vader O-) ) :) . Meer fotograferen(altijd), veel leren! Lenzen voor mijn FM3a kopen(en misschien nog voor de D700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Mijn voornemen is om te ontdekken welke takt van fotografie ik nu op ga en of ik niet meer moet doen met fotografie dan puur hobby. Ik wil er echt geen beroep van maken (althans, dat is niet de opzet), maar het wel wat professioneler gaan aanpakken. Maar goed, voornemens zijn leuk, waarmaken is iets heel anders.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:02
Ik heb net wat nieuw speelgoed gekocht; ik begon die externe flitser wel te missen... Het is een Metz 48 AF-1 geworden :) Ook de afstandsbediening (tot 80 meter!) heb ik er maar bij gekocht. Deze heb ik al gebruikt bij het carbid schieten afgelopen oudjaar (foto's volgen in het oud&nieuw forum). Da's een stuk veiliger als je de schoten van voren wil kunnen fotograferen...

En de voornemens: Ik ben met studio materiaal bezig. Na mijn eerste model shoot zo'n 7 jaar geleden, wil ik dat eindelijk nog eens gaan proberen, maar nu met meer ervaring... en betere middelen (licht).

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Mijn goede voornemen is terug naar analoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik deel die meening dus wel weer.

mijn voor nemens meer plaaten schieten.
en kwa gear ik zie het wel .mocht ik wat nodig denken te hebben dan schaf ik het wel aan . >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander voornemen is wat meer te gaan experimenteren en de resultaten daarvan als TestCase hier neer te gaan zetten.

Dat wordt dus niet de testcase: beetje door maastricht wandelen en foto's maken.
maar testcase: Ik ben eens aan het klooien geweest, want ik wil dit of dat effect gaan bereiken in mijn foto. dus in de testcase dingen als:
- Dit was mijn opstelling
- Eerste foto was zo.
- instelling zus en zo veranderd
- resultaat hiervan is het volgende
- was nog niet tevreden, want me-hier-en-me-daar dus intelling zus en zo veranderd
- resultaat

(en zo verder tot een wel of niet geslaagd eindresultaat)

In ieder geval om er zelf van te leren, maar wellicht dat anderen er ook nog wat van op kunnen steken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Voor mij vooral meer fotograferen eigenlijk: afgelopen jaar heb ik wel wat gefotografeerd, maar niet heel veel helaas (ook door omstandigheden). Dat meer fotograferen geldt zowel voor (persoonlijk) plezier als voor (betaalde) opdrachten :) Twee dingen die daarbij bij mij ook zeker terug zullen (moeten) komen is meer experimenteren en een betere workflow. Het post-foto proces is nog niet optimaal bij mij 8)7

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

• Vaker de camera mee als ik niet werk :)
  • De 70-200 gaat er dit jaar komen. Welke het wordt is nog onbekend.
  • Portfolio op orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
  • een cursus volgen om qua fotografie-kennis nu eindelijk eens alle puzzelstukjes aan elkaar te verbinden
  • een "project" starten waarbij ik heel regelmatig een bepaald onderwerp ga fotograferen
  • qua hardware: een goeie externe flitser aanschaffen en misschien een "echte" telelens en een afstandbediening
  • meer mensen fotograferen en wat minder objecten, dieren en planten
Verder wil ik misschien dit jaar analoge fotografie gaan proberen. Dwz: als het op een leuke manier kan die voor mij ook echt meerwaarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:13

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ik ga me er ook maar eens mee bemoeien :P

Ik rookte al niet en sport ook genoeg, dus de enige voornemens die ik heb zijn op fotografisch gebied. Omdat ik m'n geld ermee verdien hebben sommige dingen ook een zakelijke achtergrond.

- een meer vaste lijn in mijn stijl van fotografie krijgen
- netwerk in de creatieve branche uitbreiden.
- meer vrij werk schieten van dingen die gewoon leuk zijn
- het geven van workshops een serieuze activiteit laten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Voor mij is mijn doel in 2010 om zoveel mogelijk mensen beter te leren fotograferen. Ik hoop dat al het cursus materiaal ook in de hoofden komt van de cursisten en dat ik ze enthousiast kan maken voor fotografie e.d.

Persoonlijk ga ik komend jaar veel meer studio werk doen, ook betaald. Daar richt ik me prive nu vooral op.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Naast nieuwe gear (7D+ETTL flitser+lichtsterke prime (35mm f/1.2)) wil ik een goede portfolio website opzetten.
Proberen alle GoT fotografie meetings bij te wonen (voor de gezelligheid en kennis die je daar opdoet).
Meer spelen met Photoshop en me nu maar eens in Lightroom verdiepen (schijnt toch wel een leuk programma te zijn :P )

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
- P Halen (ja is fotografisch)
- Nog wat reizen
- Nog meer series maken

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Beter worden in wat ik echt leuk vind om te doen, straatportretten en series

leren scannen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Herrick schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:55:
- mij voorbereiden op de 3 exposities die ik dit jaar heb
- mijn zwartwit fotografie (digitaal) verder uitbreiden
- meer seriematig schieten
- mij verdiepen in longexposure fotografie
En ook nog:
- mijn website aanpassen ivm verleggen fotografisch zwaartepunt
- meer exposure krijgen voor mijn fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat bedoel je hiermee?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Leuk idee dit topic!
Voor mij zijn de goede voornemens als volgt:
- Een lichtsterke prime aanschaffen voor bepaalde situaties
- Vaker op pad gaan met de apparatuur, inclusief misschien wat stedentripjes
- Mijn cursus photoshop afmaken...

Maar de belangrijkste is; mijn foto's mooier en beter krijgen. En dan langzaamaan eens kijken of ik ook daadwerkelijk wat kan gaan doen met mijn foto's. Mijn huidige werk ligt mij niet bepaald heel dicht bij het hart, en met fotografie kan ik mij enorm vermaken.

-edit-
en belangrijk; de tijd nemen voor de foto's. Afgelopen augustus in Nice geweest, en ik voelde mij de hele trip niet zo lekker. Toch de camera mee op pad genomen, maar eigenlijk te gehaast foto's lopen maken. Dat zie je meteen terug in het resultaat; net niet.
Eerste goede stap gemaakt; 2 weken terug met -10 om 8 uur s'ochtends in het besneeuwde natuurgebied hier in de buurt gestaan. Lekker, op mn gemak van de omgeving genoten en (naar mijn idee) wat leuke plaatjes geschoten. Niets gehaast

[ Voor 33% gewijzigd door cheiron op 06-01-2010 15:39 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Mijn scans verbeteren, heb net een nieuwe scanner gekocht en moet er nog mee leren omgaan. Ik schiet voor nog een redelijk deel op film. Heb erg veel moeite met het scannen van ektar, alles wordt blauw

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

GEAR RELATED:
- Gear verplaats accessoires (lees: rugzakken) verkopen.
- Crumpler fototas verkopen.
- Fatsoenlijke foto schouder tas aanschaffen.
- Misschien nog wat MF spul op de kop tikken.
- Beginnen met sparen voor een lichtsterke >300mm prime.

ANDERS:
- Meer met (MF) primes aan de slag. Puur om meer met compositie e.d. bezig te zijn ipv van een 'veilige' afstand met een zoomert klikken
- Genomineerd worden voor de hotshots 2010
- (Weer) de jaarfoto winnen op de lokale fotoclub :)
- Minder 'kalender' platen
- Meer concert fotografie.
- Meer straat fotografie.
- Meer fotografie.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
BlaTieBla schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:25:
GEAR RELATED:
- Gear verplaats accessoires (lees: rugzakken) verkopen.
Nice, welke tas(sen) ga je verkopen? Me is intrested

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Scirocco schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:25:
[...]

Nice, welke tas(sen) ga je verkopen? Me is intrested
Sowieso mijn Kata HB-205. Die gebruik ik veel te weinig. misschien mijn LowePro dingus trekker (afhankelijk wat ik voor de Kata nog kan vangen.
DM anders maar ff als je geïnteresseerd bent.

[ Voor 6% gewijzigd door BlaTieBla op 06-01-2010 20:41 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1 2 Laatste