Ik zie steeds alles er dubbel in staan. Verschil tussen de vorige twee is socket AM2 en AM3. IK heb AM3 gedaan en the Mask AM2. Het AM2 systeem is iets sneller, maar dat is minder toekomstvast als je later wel wat meer knaken hebt. Ik wist niet dat die 5770 zo goedkoop was, dus die zou ik zeker nemen ipv de 4870
dus die van the mask is goed (http://www.salland.eu/fas...26626,141918,38452,322816)
Eerst de oude weggooien en dan de nieuwe inladen.rows schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:50:
Ik zie steeds alles er dubbel in staan.

Jamafiosen schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:35:
dus die van the mask is goed (http://www.salland.eu/fas...26626,141918,38452,322816)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik zit hieraan te denken:
gallery: Youp1e
Voeding, HDD en de rest heb ik liggen.
Ik wil er lekker mee kunnen gamen, MW2 en dergelijke op liefst een 1680x1050 reso. Vandaar het scherm.
Is dit iets?
PS. Ik heb geen idee hoe ik zo'n fraai lijstje tevoorschijn tover.
gallery: Youp1e
Ik wil er lekker mee kunnen gamen, MW2 en dergelijke op liefst een 1680x1050 reso. Vandaar het scherm.
Is dit iets?
PS. Ik heb geen idee hoe ik zo'n fraai lijstje tevoorschijn tover.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 925 | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Asus M4A78LT-M LE | € 49,67 | € 49,67 |
1 | GeIL GV34GB1333C7DC | € 99,- | € 99,- |
1 | LG W2343T | € 145,- | € 145,- |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie | Totaal | € 543,52 |
Dacht je er zo van?

(onder wijzigen van je lijstje, RML maken)
Post ook ff de specs daar van!!!Voeding, HDD en de rest heb ik liggen.
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 24-02-2010 19:07]
Wat voor voeding?Youp1e schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:02:
Waarom geen full HD scherm kost evenveel of minder zelfs.Ik wil er lekker mee kunnen gamen, MW2 en dergelijke op liefst een 1680x1050 reso. Vandaar het scherm.
Is dit iets?
AMD Nieuwsdiscussie
Allereerst, bedankt voor jullie reacties, dit is tof! 
Reinman, ik heb je adviezen met betrekking tot de CPU, moederbord en beeldscherm overgenomen. Door de lagere prijs van het bord kan ik inderdaad een betere (duurdere) AMD aanschaffen.
Wat betreft het scherm zat ik te kijken naar de verversingstijd, maar ik neem aan dat 5 ms niet veel uitmaakt.
Full HD is natuurlijk erg prettig, en dat gaat met de graka wel lukken.
Ik ben op het moment niet in de buurt van de overige spullen, ik weet wel dat het een 500W voeding is, en de HDD heeft een capacity van 250GB, voor mij meer dan genoeg.
chim0, thanks, maar met 2.0 red ik me prima!

Reinman, ik heb je adviezen met betrekking tot de CPU, moederbord en beeldscherm overgenomen. Door de lagere prijs van het bord kan ik inderdaad een betere (duurdere) AMD aanschaffen.
Wat betreft het scherm zat ik te kijken naar de verversingstijd, maar ik neem aan dat 5 ms niet veel uitmaakt.
Full HD is natuurlijk erg prettig, en dat gaat met de graka wel lukken.
Ik ben op het moment niet in de buurt van de overige spullen, ik weet wel dat het een 500W voeding is, en de HDD heeft een capacity van 250GB, voor mij meer dan genoeg.
chim0, thanks, maar met 2.0 red ik me prima!
Anoniem: 170776
Hele korte vraag.
Ik zoek voor mijn zusje een nieuwe harde schijf.
Hoeft niet meer dan 250GB.
Ze gamed wel.
Mag niet meer dan €45 kosten.
Ik dacht zelf aan deze Samsung Spinpoint F1 DT HD252HJ, 250GB
Iemand met een beter idee?
Ik zoek voor mijn zusje een nieuwe harde schijf.
Hoeft niet meer dan 250GB.
Ze gamed wel.
Mag niet meer dan €45 kosten.
Ik dacht zelf aan deze Samsung Spinpoint F1 DT HD252HJ, 250GB
Iemand met een beter idee?
pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
Veel sneller doordat ie een single 500GB platter heeft.
Veel sneller doordat ie een single 500GB platter heeft.
1 | AMD Phenom II X4 925 | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Antec Three Hundred | € 46,02 | € 46,02 |
1 | Asus M4A78LT-M LE | € 49,84 | € 49,84 |
1 | GeIL GV34GB1333C7DC | € 99,- | € 99,- |
1 | LG W2343T | € 145,- | € 145,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 43,- | € 43,- |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 129,90 | € 129,90 |
Bekijk collectie | Totaal | € 632,71 |
Dit moet het dan worden. Jullie vroegen naar de specs van de voeding die ik nog had liggen: het is een RaptoxX 550W, met een voltage van 230V, 4 ampere en een frequency van 47-63 HZ.
Nu ben ik een massive noob wat dit betreft, ik heb geen idee of deze voeding dit gaat trekken?
De HDD heb ik toch maar een nieuwe ertussen gezet, m'n ouwe is doorgegeven aan een maat.
Dan had ik nog een vraag: dit is een compleet systeem, op 'Overige componenten' na. Ook daar weet ik niet veel van, ik wil bijvoorbeeld internetten, moet ik dan nog iets erbij gooien? Wat is een I/O-shield? En verschillende soorten controllers?
Bij voorbaat dank.
Ook daar weet ik niet veel van, ik wil bijvoorbeeld internetten, moet ik dan nog iets erbij gooien?
Nee, netwerk zit onboard.
Wat is een I/O-shield?
Dat is het metalen plaatje wat je in je kast klikt, waar de poorten van de achterkant van het moederbord door heen gaan.
En verschillende soorten controllers?
Welke controllers bedoel je precies?
Nee, netwerk zit onboard.
Wat is een I/O-shield?
Dat is het metalen plaatje wat je in je kast klikt, waar de poorten van de achterkant van het moederbord door heen gaan.
En verschillende soorten controllers?
Welke controllers bedoel je precies?
Onboard scheelt, oke.
De I/O-shield komt bij het moederbord, of zit 't al in de behuizing?
En ik zag ook bij overige componenten (PW) I/O-shieldcontrollers ed staan.
Moet ik voor het functioneren van mijn PC ook dat soort spul nog erbij aanschaffen?
Of ben ik met de huidige set-up klaar?
Dit is trouwens het enige beetje nuttige wat ik over de voeding kon vinden:
http://www.yopi.de/prd_1469923
De I/O-shield komt bij het moederbord, of zit 't al in de behuizing?
En ik zag ook bij overige componenten (PW) I/O-shieldcontrollers ed staan.
Moet ik voor het functioneren van mijn PC ook dat soort spul nog erbij aanschaffen?
Of ben ik met de huidige set-up klaar?
Dit is trouwens het enige beetje nuttige wat ik over de voeding kon vinden:
http://www.yopi.de/prd_1469923
I/O shield komt bij je moederbord. Nee, alles komt er wel bij.
Sja ik weet niet of de voeding van echte kwaliteit is.
Sja ik weet niet of de voeding van echte kwaliteit is.
Alles komt er dus bij, dat is mooi. Voeding heeft 't voor mij prima gedaan de afgelopen tijd. Een beetje luidruchtig, maar omdat ik slechthorend ben is dat voor mij geen issue.
Thanks, dan hou ik bij deze vast aan dit setje.
Thanks, dan hou ik bij deze vast aan dit setje.
Anoniem: 345494
Ik heb hem binnen! Ook al immekaar gezet en ben nu een OS erop aan het pleuren.Anoniem: 345494 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:20:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 134,90 € 134,90 1 Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5 € 249,99 € 249,99 1 Cooler Master Elite 332 Zwart € 29,90 € 29,90 1 Cooler Master Silent Pro M500 € 63,61 € 63,61 1 Gigabyte GA-770TA-UD3 € 76,90 € 76,90 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 92,- € 92,- 1 Samsung SH-S223C € 15,38 € 15,38 1 Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB € 42,95 € 42,95 Importeren Totaal € 705,63
Tweakers graag jullie hulp!
Kan dit systeem zo? Of heb ik er nog een koeler/kabels bij nodig?
En is de kast goed genoeg?
Kreeg eerst wel een lange beep maar toen bleek dat ik de power connectors van de HD was vergeten.
Hij draaid nu!
Dat laatste is maar relatief. Als je een goed AM2+ plankje hebt, kan er zeer waarschijnlijk alle AM3 Cpu's op, die er nog komen gaan. Behalve DDR3 ondersteuning, zit er weinig/geen verschil tussen de DDR2 en DDR3 plankjes/cpu's. Het komt er vooral op aan, dat het AM2+ plankje genooeg stroom kan leveren aan de cpu en/of de fabrikant met bios updates komt. Doorgaans gebeurt dat laatste wel, zeker bij de betere merken.rows schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:50:
Ik zie steeds alles er dubbel in staan. Verschil tussen de vorige twee is socket AM2 en AM3. IK heb AM3 gedaan en the Mask AM2. Het AM2 systeem is iets sneller, maar dat is minder toekomstvast als je later wel wat meer knaken hebt.
[Voor 23% gewijzigd door Madrox op 25-02-2010 13:59]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
tsja, ik vraag het mij dus af in hoeverre de AM2+ plankjes blijven ondersteund met bios updates. Daarbij ben ik het met je eens dat het verschil in geheugen niet groot is, maar als je dan toch nieuw geheugen gaat kopen zoals in zijn geval en misschien zicht op meer knaken in de toekomst, zodat je een proc update kan doen, zou ik zelf toch gaan voor AM3. IK heb zelf ook meegemaakt met sockter 775 dat er geen updates meer uitkwamen bij een vrij duur mobo en ik daardoor niet meer kon upgraden.
Maar idd alles is relatief
Maar idd alles is relatief

Ik ben van plan om binnenkort een grote update te geven aan mijn computer: gallery: Mebus
Dat is wat ik nu zo een beetje heb. Moederbord is nog standaard van intel (welke weet ik niet) en de voeding is van more4less(koop hier nooit wat!) 750 Watt. Maar nog steeds valt mijn computer zo nu en dan uit. Het ligt niet aan mijn videokaart want die deed het bij een klasgenoot 100%. Dus ik denk dat het door mijn moederbord komt of voeding. Maar deze wil ik beide vervangen. Ook de processor is een groot opstakel. Want ik weet zeker dat ik meer uit mijn videokaart kan halen met een nieuwe processor.
Dus dit is wat ik wil hebben:
gallery: Mebus
Een klasgenoot van mij heeft die mobo ook en is er zeer over te spreken. En naast dat kunnen er 2× ×16 lanes gebruikt worden.
De Intel Core i7 860 leek me ook wat maar omdat op die moederborden niet 2 videokaarten in ×16 configuratie kunnen.. Hoewel de Intel Core i7 860 de Intel Core i7 920 op veel vlaktes verslaat wat blijkt uit tests op hardware.info
Iemand nog advies voor mij? Vragen?
Dat is wat ik nu zo een beetje heb. Moederbord is nog standaard van intel (welke weet ik niet) en de voeding is van more4less(koop hier nooit wat!) 750 Watt. Maar nog steeds valt mijn computer zo nu en dan uit. Het ligt niet aan mijn videokaart want die deed het bij een klasgenoot 100%. Dus ik denk dat het door mijn moederbord komt of voeding. Maar deze wil ik beide vervangen. Ook de processor is een groot opstakel. Want ik weet zeker dat ik meer uit mijn videokaart kan halen met een nieuwe processor.
Dus dit is wat ik wil hebben:
gallery: Mebus
Een klasgenoot van mij heeft die mobo ook en is er zeer over te spreken. En naast dat kunnen er 2× ×16 lanes gebruikt worden.
De Intel Core i7 860 leek me ook wat maar omdat op die moederborden niet 2 videokaarten in ×16 configuratie kunnen.. Hoewel de Intel Core i7 860 de Intel Core i7 920 op veel vlaktes verslaat wat blijkt uit tests op hardware.info
Iemand nog advies voor mij? Vragen?
Waarom zo'n gigantisch duur moederbord, ga je die-hard overclocken?
Want anders is dit moederbord overkill. En voldoen zowat ieder ander socket 1366 moederbord
Want anders is dit moederbord overkill. En voldoen zowat ieder ander socket 1366 moederbord
Ik wil wel wat overklokken ja:-) Maar de Gigabyte EX58-UD4P zal ook kunnen voldoen denk ik?brilsmurfffje schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:52:
Waarom zo'n gigantisch duur moederbord, ga je die-hard overclocken?
Asus P6T Deluxe V2 ziet er ook leuk uit:-)
[Voor 5% gewijzigd door Mebus op 25-02-2010 15:40]
Een paar pagina's terug had ik het over dit systeem:
Echter, als ik het nog eens goed nakijk, blijkt de CPU onder load zo'n 290W te trekkensource, en de GPU zo'n 260Wsource. Dat is samen 550W, en dus nog zonder HD, USB, casefans, etc. Is dat niet een probleem voor een 530W voeding? Of is dat een ondergrens, en kunnen goede kwaliteit voedingen een stuk hoger?
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 134,90 | € 134,90 |
1 | be quiet! L7 530W | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Cooler Master Elite 335 | € 28,79 | € 28,79 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 92,- | € 92,- |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Iiyama ProLite E2208HDS-2 | € 147,- | € 147,- |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 69,51 | € 69,51 |
1 | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Samsung SH-S223C | € 15,38 | € 15,38 |
Importeren | Totaal | € 786,32 |
Echter, als ik het nog eens goed nakijk, blijkt de CPU onder load zo'n 290W te trekkensource, en de GPU zo'n 260Wsource. Dat is samen 550W, en dus nog zonder HD, USB, casefans, etc. Is dat niet een probleem voor een 530W voeding? Of is dat een ondergrens, en kunnen goede kwaliteit voedingen een stuk hoger?
Dat is het totaalvermogen van het complete systeem. 
Zou wat zijn, een 955 die 300W trekt en een 5770'je die 260W trekt.

Je moet niet alleen naar de looks kijken, hij zit gewoon in je kastMebus schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:36:
[...]
Ik wil wel wat overklokken ja:-) Maar de Gigabyte EX58-UD4P zal ook kunnen voldoen denk ik?
Asus P6T Deluxe V2 ziet er ook leuk uit:-)

Je moet kijken naar wat je wil van een moederbord, daar komen als het goed is dan een paar kandidaten uit, dan pas ga je kijken naar looks imo.
Bijvoorbeeld de foxcon GTI blade voldoet aan jouw eisen en kost 145 euro:
http://tweakers.net/price...LXnN7VsUQRa2fxtZuxrLKWULw
Kan je beter meer geld uitgeven aan een grafische kaart.
[Voor 3% gewijzigd door Brilsmurfffje op 25-02-2010 16:09]
Ah, op die manierchim0 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:05:
Dat is het totaalvermogen van het complete systeem.

Even voor de duidelijkeheid; ik heb dat systeem dus al draaien hier naast mijrows schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:16:
Ik heb zelf ook geen zin om mee te doen met de gekte rond de 5800 en 5900 serie kaarten. Ik had eerst een 5770 maar heb nu twee 24" schermen en dat werd toch een beetje veel en nu heb ik een 4890 die ik binnenkort in CFX ga draaien. Vervolgens wacht ik de oorlog af tussen ATI en Nvidia en wacht ik tot alles goed leverbaar is alvorens ik mijn slag sla.Hoewel de 4890 bevalt erg goed, dus wellicht hou ik die nog een tijdje.
![]()
Waarom dat moederbord? Je kan ook een Asus P6T nemen? Is weer wat goedkoper. Ik hoop verder dat jouw grafische kaart twee schermen gaat trekken?
Ik vindt verder dat je duur geheugen hebt. Voor max €294 heb je prachtig GeiL geheugen.
Ook zou ik zijn gegaan voor de F3 ipv WD. Je maakt dezelfde fout als hardware info die denkt dat hier 500GB platters in zitten zoals bij de 2TB versie.
Voor de rest een mooi systeem hoor![]()
Het moederbord is wel super ook al is het wat duurder.

Geheugen is inderdaad duur maar zoals ik in mijn vorige post al aangaf zat er een fout in de prijs waardoor ik 12 GB voor 200 Euro heb weten te bemachtigen

En ik weet dat de 1TB versie van de Caviar Black niet even snel is als de 640GB maar ik vind WD gewoon een goed merk en die paar Euro's exra maakte mij dan ook niet veel uit.

O en moederbord vond ik mooi omdat ik te lui ben om veel tijd te steken in overclocken. Heb nu gewoon even via dat EVGA tooltje de 920 op 3,2GHz gezet en draait zonder problemen (27 graden idle). Misschien dat ik er in de toekomst nog wat meer tijd in ga steken (4GHz lijkt mij ook wel aardig) maar tot nu toe voldoet het prima

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Weet ik, maar je vroeg om reactie op jouw systeem, dus die gaf ik dan maar.i7x schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:08:
[...]
Even voor de duidelijkeheid; ik heb dat systeem dus al draaien hier naast mij.

4GHz haal je makkelijk met dit plankje en proc
[Voor 7% gewijzigd door rows op 25-02-2010 18:49]
Ik zit eraan te denken om een nieuw systeem aan te schaffen.
Op dit moment gebruik ik een Xxodd laptop, maar vind het toch fijner om op een PC te werken.
Ik heb het volgende systeem samengesteld en zou graag van jullie willen horen wat hier nog een verbeterd kan worden. Ik ben van plan om met dit systeem te gamen, te internetten en muziek te luisteren!
Dit systeem heb ik samengesteld door me in te lezen in dit topic en veel rond te kijken in de pricewatch hier.
Ik lees op internet dat het redelijk eenvoudig is om de processor te overclocken, om de processor goed te blijven koelen heb ik er voor gekozen om de Scythe Mugen 2 Rev. B ook in het systeem te verwerken. Is dit een goede keus? Of is het ook mogelijk om de processor zonder een andere koeler te overclocken?
Ook zou ik graag willen weten of de onderdelen goed met elkaar kunnen samenwerken en of ik niks mis.
Tot slot zou ik van jullie willen vragen om te kijken of het misschien verstandig is om een ander onderdeel te kiezen, omdat dat onderdeel bijvoorbeeld goedkoper is.
Muis en boxen heb ik, dus deze hoeven niet aangeschaft te worden.
Laatste vraagje: Ik ben van plan dit systeem bij Azerty te bestellen en ook door hun in elkaar te laten zetten (hier heb ik zelf geen verstand van). Zitten alle benodigdheden, zoals kabeltjes dan bij de prijs inbegrepen? Of komt dit er allemaal nog overheen?
Op dit moment gebruik ik een Xxodd laptop, maar vind het toch fijner om op een PC te werken.
Ik heb het volgende systeem samengesteld en zou graag van jullie willen horen wat hier nog een verbeterd kan worden. Ik ben van plan om met dit systeem te gamen, te internetten en muziek te luisteren!
Dit systeem heb ik samengesteld door me in te lezen in dit topic en veel rond te kijken in de pricewatch hier.
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,- | € 137,- |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 77,37 | € 77,37 |
1 | Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) | € 246,52 | € 246,52 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 77,94 | € 77,94 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 77,85 | € 77,85 |
1 | Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB | € 103,- | € 103,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 89,20 | € 89,20 |
1 | Logitech UltraX Premium Keyboard (Qwerty) | € 19,18 | € 19,18 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 43,- | € 43,- |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 242,- | € 242,- |
1 | Sony AD-7240S | € 18,33 | € 18,33 |
Bekijk collectie | Totaal | € 1.163,34 |
Ik lees op internet dat het redelijk eenvoudig is om de processor te overclocken, om de processor goed te blijven koelen heb ik er voor gekozen om de Scythe Mugen 2 Rev. B ook in het systeem te verwerken. Is dit een goede keus? Of is het ook mogelijk om de processor zonder een andere koeler te overclocken?
Ook zou ik graag willen weten of de onderdelen goed met elkaar kunnen samenwerken en of ik niks mis.
Tot slot zou ik van jullie willen vragen om te kijken of het misschien verstandig is om een ander onderdeel te kiezen, omdat dat onderdeel bijvoorbeeld goedkoper is.
Muis en boxen heb ik, dus deze hoeven niet aangeschaft te worden.
Laatste vraagje: Ik ben van plan dit systeem bij Azerty te bestellen en ook door hun in elkaar te laten zetten (hier heb ik zelf geen verstand van). Zitten alle benodigdheden, zoals kabeltjes dan bij de prijs inbegrepen? Of komt dit er allemaal nog overheen?
[Voor 7% gewijzigd door -EvoLution- op 26-02-2010 21:56]
Assemblage zal extra kosten, maar essentiële kabels worden bij de componenten meegeleverd. In het lijstje hierboven denk ik dat alles zonder extra kabels prima op elkaar aan te sluiten is, of je het nu zelf doet of door Azerty laat doen. 
Je lijkt alleen een muis te missen, maar wellicht is dat opzettelijk? Heb je al, zo te lezen.

Je lijkt alleen een muis te missen, maar wellicht is dat opzettelijk? Heb je al, zo te lezen.
[Voor 17% gewijzigd door Soultaker op 26-02-2010 20:44]
Je hebt het misschien net over het hoofd gelezen, maar ik heb al een muis + een set boxen thuis staan, die ben ik dus niet nodig.Soultaker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:40:
Assemblage zal extra kosten, maar essentiële kabels worden bij de componenten meegeleverd. In het lijstje hierboven denk ik dat alles zonder extra kabels prima op elkaar aan te sluiten is, of je het nu zelf doet of door Azerty laat doen.
Bij Azerty kost het assembleren + 1 jaar garantie daarop 60 euro. Zou mooi zijn als ik dat kan besparen, maar ik weet niet of ik het systeem zelf in elkaar kan zetten.
Ik lees namelijk op internet allerlei verhalen over jumpers enzo, heb ik hiermee te maken of is het puur een kwestie van stekkers aansluiten en draaien maar?

Perfect systeem op 2 kleine dingetjes na 
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
ben je weer €15 goedkoper uit, heeft alleen CAS 9, in plaats van CAS 7 (mindere looks)
ook goedkoper, hij is ook sneller doordat er maar 1 platter in zit.

ben je weer €15 goedkoper uit, heeft alleen CAS 9, in plaats van CAS 7 (mindere looks)
Dankjewel, ga ik even aanpassen!Lynx0r schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:52:
Perfect systeem op 2 kleine dingetjes na

Verdere opmerkingen zijn welkom!
Wat is de reden dat je voor de pricewatch: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P gaat?-EvoLution- schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:57:
[...]
Dankjewel, ga ik even aanpassen!![]()
Verdere opmerkingen zijn welkom!
Wil je later Crossfire draaien of de mogelijkheid gewoon open houden?
Eventueel kan dat veel goedkoper pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Zijn deze borden precies hetzelfde alleen kan de duurdere variant Crossfire aan en de goedkope niet?psychoclown schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:09:
[...]
Wat is de reden dat je voor de pricewatch: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P gaat?
Wil je later Crossfire draaien of de mogelijkheid gewoon open houden?
Eventueel kan dat veel goedkoper pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3.
Mocht dit zo zijn dan ga ik voor de goedkope variant, ben de eerste tijd toch niet van plan een 2e videokaart aan te schaffen!
Dan zou ik voor de UD3 gaan, die heb ik zelf ook en staat ook in de BBG-EvoLution- schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:18:
[...]
Zijn deze borden precies hetzelfde alleen kan de duurdere variant Crossfire aan en de goedkope niet?
Mocht dit zo zijn dan ga ik voor de goedkope variant, ben de eerste tijd toch niet van plan een 2e videokaart aan te schaffen!

Bespaar je toch zo'n 50 euro mee wat niet verkeerd is!
Verder kan je ook een goedkopere voeding nemen aangezien je toch niet voor Crossfire gaat, pricewatch: Antec TruePower TP-550.
[Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 26-02-2010 21:51]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Aangepast in m'n wenslijst!psychoclown schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:49:
[...]
Dan zou ik voor de UD3 gaan, die heb ik zelf ook en staat ook in de BBG
Bespaar je toch zo'n 50 euro mee wat niet verkeerd is!
Verder kan je ook een goedkopere voeding nemen aangezien je toch niet voor Crossfire gaat, pricewatch: Antec TruePower TP-550.
Wat een super service hier trouwens, iedereen helpt je!
Had veel eerder hier op 't forum moeten komen!
Is dat op andere fora niet dan?-EvoLution- schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:00:
[...]
Aangepast in m'n wenslijst!
Wat een super service hier trouwens, iedereen helpt je!
Had veel eerder hier op 't forum moeten komen!
Je kan eventueel ook een leuk mATX systeem bouwen aangezien je toch maar één PCI-e 16x slot nodig hebt

Er zijn fora waarbij dit een stuk minder is!Bolletje92 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:08:
[...]
Is dat op andere fora niet dan?
Je kan eventueel ook een leuk mATX systeem bouwen aangezien je toch maar één PCI-e 16x slot nodig hebt
mATX is dus gewoon een kleiner ETX bord?
Ik denk niet dat ik daarvoor ga, want dan lijkt het me logisch dat ik ook voor een kleinere kast kies, waar mogelijk mijn videokaart niet in past.
En de kast die ik nu gekozen heb, lijkt me ook echt tof, dus denk dat ik m'n moederbord niet veranderd.
Nog even een vraag voor de zekerheid:
Op welke settings zou ik Crysis soepel kunnen spelen?
Zo krijg ik een nog duidelijker beeld van wat dit systeem kan!
[Voor 42% gewijzigd door -EvoLution- op 26-02-2010 22:25]
Ik overweeg om de Gigabyte GA-770TA-UD3, met een Scythe Mugen 2, en een MSI 5770 Hawk te kopen. Nou zijn de Scythe en de Hawk nogal grote dingen. Moet ik dan nog controleren of dat gaat passen, of gaat dat eigenlijk altijd wel goed?
De kast die ik op het oog had is de Cooler Master Elite 335. Een dure kast boeit me niet zo.
De kast die ik op het oog had is de Cooler Master Elite 335. Een dure kast boeit me niet zo.
Oo, ok. Tjah, dan zou ik zo houden ja.-EvoLution- schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:21:
[...]
Er zijn fora waarbij dit een stuk minder is!
mATX is dus gewoon een kleiner ETX bord?
Ik denk niet dat ik daarvoor ga, want dan lijkt het me logisch dat ik ook voor een kleinere kast kies, waar mogelijk mijn videokaart niet in past.
En de kast die ik nu gekozen heb, lijkt me ook echt tof, dus denk dat ik m'n moederbord niet veranderd.

Waarom altijd CrysisNog even een vraag voor de zekerheid:
Op welke settings zou ik Crysis soepel kunnen spelen?
Zo krijg ik een nog duidelijker beeld van wat dit systeem kan!

Dat gaat wel passen denk ik. Het maakt dan niet uit of de Hawk 'groot' is, aangezien het gaat om de afstand tussen het PCB van de videokaart en de koeler.M.qrius schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:26:
Ik overweeg om de Gigabyte GA-770TA-UD3, met een Scythe Mugen 2, en een MSI 5770 Hawk te kopen. Nou zijn de Scythe en de Hawk nogal grote dingen. Moet ik dan nog controleren of dat gaat passen, of gaat dat eigenlijk altijd wel goed?
Omdat dat volgens mij toch één van de zwaardere games is en je daaraan goed kan zien wat je systeem aan kan op game gebied!

Ik denk dat Crysis wel op very high draait op 1920x1200, zonder AA. Misschien net niet soepel dat je een paar settings naar high terug moet schroeven.
- afstandbusjes tussen kast en mobo niet vergeten anders kan je je moederbord frituren
- jezelf even ontladen aan een kraan/radiator/aardingspinnetje van stopcontact, meestal maakt het niet zo veel uit maar gewoon voor de zekerheid. En geen wollen trui aandoen
- kwetsbare dingen als de CPU gewoon netjes bij de rand vast pakken.
Ik vond het de eerste keer eigenlijk best simpel, het is inderdaad vooral een beetje in elkaar klikken en stekkertjes inpluggen.
Zijn niet veel dingen die mis kunnen gaan en als je die dingen weet gaan ze niet mis:-EvoLution- schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:48:
Bij Azerty kost het assembleren + 1 jaar garantie daarop 60 euro. Zou mooi zijn als ik dat kan besparen, maar ik weet niet of ik het systeem zelf in elkaar kan zetten.
Ik lees namelijk op internet allerlei verhalen over jumpers enzo, heb ik hiermee te maken of is het puur een kwestie van stekkers aansluiten en draaien maar?
- afstandbusjes tussen kast en mobo niet vergeten anders kan je je moederbord frituren

- jezelf even ontladen aan een kraan/radiator/aardingspinnetje van stopcontact, meestal maakt het niet zo veel uit maar gewoon voor de zekerheid. En geen wollen trui aandoen

- kwetsbare dingen als de CPU gewoon netjes bij de rand vast pakken.
Ik vond het de eerste keer eigenlijk best simpel, het is inderdaad vooral een beetje in elkaar klikken en stekkertjes inpluggen.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Tja, een echte tweaker steekt 'm natuurlijk zelf in elkaar. Wat jumpers verzetten is niet zo moeilijk, en verder is het op zich een kwestie van alle schroefjes op de goede plek draaien en alle kabeltjes correct aansluiten. Het is geen rocket science en met de instructies van het moederbord kom je een heel eind, maar het vereist wel dat je voorzichtig en secuur te werk gaat.-EvoLution- schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:48:
Als je het leuk vind om te doen, moet je 't vooral proberen. Als 't je alleen om 't geld gaat, maar je verder geen behoefte hebt om op dit niveau met hardware bezig te zijn (of überhaupt geen vertrouwen hebt in je eigen kunnen) dan is die €60,- voor een garantie dat je een compleet werkend systeem geleverd krijgt dat je direct kunt gebruiken natuurlijk niet verkeerd, zeker niet ten opzichte van het aanzienlijke totaalbedrag dat je toch al kwijt bent.
Omdat Crysis gewoon de best uitziende game is en het zwaarste is en helemaal niet slecht geprogrammeerd imo, zoals sommigen wel vinden. (GTA IV is bijvoorbeeld veel zwaarder voor de CPU maar ziet er eigenlijk gewoon niet uit.

AMD Nieuwsdiscussie
Precies ik kijk ook altijd naar de Crysis benchmarks om te kijken wat de scores van bepaalde systemen of onderdelen zijn. Een een hele mooie game-The_Mask- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 01:10:
[...]
Omdat Crysis gewoon de best uitziende game is en het zwaarste is en helemaal niet slecht geprogrammeerd imo, zoals sommigen wel vinden. (GTA IV is bijvoorbeeld veel zwaarder voor de CPU maar ziet er eigenlijk gewoon niet uit.)

Anoniem: 306872
Hey iedereen
Heb de afgelopen dagen een computer samengesteld die Windows 7 64 bit zal hebben als besturingssysteem en zal dienen om games op te spelen. Het plan was om deze computer binnen een budget van €850 te houden wat me is gelukt.
Het budget is eigenlijk €1000 maar het resterende bedrag heb ik nodig voor het aanschaffen van het besturingssysteem.
Wat ik me nu wel afvraag is of deze samenstelling ervoor zorgt dat ik zoveel mogelijk computer krijg voor mijn geld. Zelf ben ik totaal geen computerexpert dus wat hulp is zeker welkom.
Als je verbeteringen of tips hebt dan zou ik ze dolgraag horen.
Bedankt bij voorbaat.
De F3 harde schijf die je vernoemt is dat deze?
(http://azerty.nl/0-857-22...npoint-f3-desktop-c.html?)
Op de site waar ik heb koop staat nochtans dat ie ook 7200 rotatiesnelheid heeft..
(http://www.forcom.be/?product=306153)
Over de CPU heb je ook gelijk, was mij het al aan het afvragen, heb nog niet beslist
En ja, de voeding wist ik niet hoeveel watt ik zou nodig hebben dus had ik maar genoeg gepakt, hehe
Heb de afgelopen dagen een computer samengesteld die Windows 7 64 bit zal hebben als besturingssysteem en zal dienen om games op te spelen. Het plan was om deze computer binnen een budget van €850 te houden wat me is gelukt.
Het budget is eigenlijk €1000 maar het resterende bedrag heb ik nodig voor het aanschaffen van het besturingssysteem.
Wat ik me nu wel afvraag is of deze samenstelling ervoor zorgt dat ik zoveel mogelijk computer krijg voor mijn geld. Zelf ben ik totaal geen computerexpert dus wat hulp is zeker welkom.
Als je verbeteringen of tips hebt dan zou ik ze dolgraag horen.
Bedankt bij voorbaat.
1 | ASUS ATI 5850/G/2DIS/1G DDR5 | € 250,- | € 250,- |
1 | Kingston DDR3 6GB kit (3*2GB) Valueram 1333MHz CL9 | € 159 | € 159 |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 154,- | € 154,- |
1 | Asus M4A77TD PRO | € 75,95 | € 75,95 |
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 72,65 | € 72,65 |
1 | Samsung SH-S223C | € 15,62 | € 15,62 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB | € 68,- | € 68,- |
Bekijk collectie | Totaal | € 841,24 |
Fantastisch, die tripple channel had echt wel een fout geweest!Anoniem: 134818 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:57:
Ik zou de Green vervangen door een F3. Veel sneller. Dat geheugen is niet geschikt, neem een dual channel kit. AMD ondersteund geen tripple channel. Je voeding kan minder, neem een Be Quiet L7 530 watt. Je kan je nog af vragen of je geen 955 wil die goedkoper is en maar 200mhz langzamer.
De F3 harde schijf die je vernoemt is dat deze?
(http://azerty.nl/0-857-22...npoint-f3-desktop-c.html?)
Op de site waar ik heb koop staat nochtans dat ie ook 7200 rotatiesnelheid heeft..
(http://www.forcom.be/?product=306153)
Over de CPU heb je ook gelijk, was mij het al aan het afvragen, heb nog niet beslist

En ja, de voeding wist ik niet hoeveel watt ik zou nodig hebben dus had ik maar genoeg gepakt, hehe
[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 306872 op 27-02-2010 19:21]
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,- | € 137,- |
1 | Asus M4A77 | € 56,47 | € 56,47 |
1 | be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W | € 71,45 | € 71,45 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 88,75 | € 88,75 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 69,- | € 69,- |
1 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 232,- | € 232,- |
Bekijk collectie | Totaal | € 719,02 |
AMD Nieuwsdiscussie
Ah The Mask een bekend "gezicht", alles goed?-The_Mask- schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:19:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 137,- € 137,- 1 Antec Three Hundred € 46,02 € 46,02 1 Asus M4A77 € 56,47 € 56,47 1 be quiet! Straight Power BQT E7-CM-480W € 71,45 € 71,45 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 88,75 € 88,75 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 69,- € 69,- 1 Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E € 232,- € 232,- 1 Sony AD-7240S € 18,33 € 18,33 Bekijk collectie Totaal € 719,02
Hmm, interessant maar ik weet niet over die voeding hoor op Azerty staat dat de grafische kaart die jij voorlegt minstens 500W nodig heeft.
Wat is het verschil tussen jouw moederbord en het mijne?
De grafische kaarten zijn hetzelfde behalve het prijsverschil?
500 hakkie takkie voeding ja
. Een 350 watt a merk voeding zou dat systeem nog kunnen trekken.

HahaAnoniem: 134818 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:38:
500 hakkie takkie voeding ja. Een 350 watt a merk voeding zou dat systeem nog kunnen trekken.

Zieje zulke zaken weet ik dus helemaal niet..
Meer advies is altijd welkom!
Ah voor ik het vergeet, die behuizing kan nog 3 optionele 120mm fans bijhebben, zou ik die kunnen gebruiken?
Ze zijn ongeveer €8 het stuk.
Ook, heeft die grafische kaart 2hdmi aansluitingen en 1vga aansluiting voor het oudere scherm?
Dank bij voorbaat!
[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 306872 op 27-02-2010 20:40]
Tuurlijk kan je extra fans bijplaatsen, je wilt ze denk ik dan ook makkelijk kunnen regelen.Anoniem: 306872 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:40:
[...]
Ah voor ik het vergeet, die behuizing kan nog 3 optionele 120mm fans bijhebben, zou ik die kunnen gebruiken?
Ze zijn ongeveer €8 het stuk.
Ook, heeft die grafische kaart 2hdmi aansluitingen en 1vga aansluiting voor het oudere scherm?
Kijk dus ook eens naar een mooie fancontroller, bijvoorbeeld;
Scythe Kaze Master
De ingebouwde fancontroller in de Antec300 zal extra fans niet aan kunnen (neem ik aan).
De specs van de HD5850 zie je hier, deze heeft "Display Port, 2x DVI-I, HDMI"
Geen VGA aansluiting dus.
Offtopic; Mods, wat betekent onderaan de pagina "Waarschuwing; Hier stond een TW?"
[Voor 10% gewijzigd door Baserk op 27-02-2010 21:37]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
@Reinman, lijkt me een beetje sterk. 350W is echt niet genoeg, dan valt het systeem gewoon uit door een tekort aan toevoer. Ik snap dat het een voorbeeld was, maar 350 is echt te weinig.
Een echt goede A-voeding zou het misschien nog best trekken hoor... Maar goed, het is wel kantje boord dus liever wat marge met een 450W-voeding, maar in theorie heeft Reinman wel gelijk...
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ik heb hier een Zalman 400 watt voeding, daar hangt een 4870oc aan, een e8400 en er hebben 3 hdds ingezeten (nu eentje), kijk overclocken kun je er niet mee, en ik had wat verloopjes nodig, maar voor een 2dehands voeding van 2 tientjes vond ik dat het wel waard.HotFix schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:01:
@Reinman, lijkt me een beetje sterk. 350W is echt niet genoeg, dan valt het systeem gewoon uit door een tekort aan toevoer. Ik snap dat het een voorbeeld was, maar 350 is echt te weinig.
Een goedkope voeding kan dit inderdaad niet aan, dure a-merk voedingen van 800 watt kun je gebruiken tot 800 watt, en niks minder, mijn advies is om niet op een voeding te bezuinigen, of in ieder geval een a-merk te kopen.

Reinman typte: "een 350 watt a-merk voeding zou dat systeem nog kunnen trekken", maar de meeste A-merk voedingen van 350 Watt zullen het niet gaan trekken, alleen de goeden moeten het aan kunnen. Maar je moet het sowieso niet willen, een HD5850 op 350 Watt voeding.
AMD Nieuwsdiscussie
1 | Asus M4A785TD-V EVO | € 78,50 | € 78,50 |
1 | Phenom II X6 | € 300 | € 300 |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 88,60 | € 88,60 |
1 | Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) | € 246.50,- | € 440,18,- |
1 | Intel SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 192.50 | € 192.50 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 70.85 | € 141.60 |
1 | Thermalright Ultra Extreme | €47 | €47 |
1 | Sony AD-7240S | €18.30 | € 37 |
1 | LG BE08LU20 | € 258 | € 285 |
1 | Logitech X-540 | € 76 | € 76 |
1 | Creative Fatal1ty Gaming Headset | € 28 | € 28 |
1 | Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart | € 89 | € 89 |
Totaal | € 1803,38 |
Ik heb even een systeempje samengesteld, en in de toekomst moet dit werkelijk worden.
Heb je een bijzondere reden voor die externe Blue-ray speler?
Je weet dat de TRUE zonder fan geleverd wordt? incl een fatsoenlijke fan is hij dus twee keer zo duur als een Mugen2. Dat verschil maakt hij echt niet goed.
Of de Phenom II X6 de moeite wordt is natuurlijk maar de vraag. Voor hetzelfde geld komt hij met zeer lage clocks of andere quirks.
Voor de SSD moet je de G2R5 versie hebben. Die komt met de juiste mounting.
Verder begrijp ik dat je 2 Spinpoints in je systeem wil. Waarom en in welke cofiguratie?
Je hebt een rekenfout gemaakt bij de grafische kaarten. Je weet dat de pricewatch die berekeing zelf kan maken als je het product op twee stuks zet?
Wat dacht je van:
+ insert CPU naar keuze.
Je weet dat de TRUE zonder fan geleverd wordt? incl een fatsoenlijke fan is hij dus twee keer zo duur als een Mugen2. Dat verschil maakt hij echt niet goed.
Of de Phenom II X6 de moeite wordt is natuurlijk maar de vraag. Voor hetzelfde geld komt hij met zeer lage clocks of andere quirks.
Verder begrijp ik dat je 2 Spinpoints in je systeem wil. Waarom en in welke cofiguratie?
Je hebt een rekenfout gemaakt bij de grafische kaarten. Je weet dat de pricewatch die berekeing zelf kan maken als je het product op twee stuks zet?
Wat dacht je van:
1 | Gigabyte GA-790FXTA-UD5 | € 143,90 | € 143,90 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 199,- | € 199,- |
1 | Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | LG CH08LS10 | € 91,- | € 91,- |
1 | Logitech X-540 | € 76,- | € 76,- |
2 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 232,- | € 464,- |
Bekijk collectie | Totaal | € 1.359,53 |
+ insert CPU naar keuze.
[Voor 78% gewijzigd door Ed_L op 28-02-2010 00:30]
Betreft die blue ray brander(kon hem niet op t.net vinden), die speler word zowiezo ingebouwd, dus die jouwe is beter.Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:23:
Heb je een bijzondere reden voor die externe Blue-ray speler?
Wat dacht je van:
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec TruePower TP-650 € 88,60 € 88,60 1 Gigabyte GA-790FXTA-UD5 € 143,90 € 143,90 1 Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB € 199,- € 199,- 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 88,75 € 88,75 1 Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart € 89,- € 89,- 1 LG CH08LS10 € 91,- € 91,- 1 Logitech X-540 € 76,- € 76,- 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 69,- € 69,- 2 Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E € 232,- € 464,- 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 31,95 € 31,95 1 Sony AD-7240S € 18,33 € 18,33 Bekijk collectie Totaal € 1.359,53
+ insert CPU naar keuze.
gaaf systeem, echter mijn game pc heeft nu 1.1 tb vol staan, dus twee schijven lijkt met beter.
Verder over die koeler twijfel ik nog, even over nadenken hoor.
Waarom heb je gekozen voor de gigabyte en niet de asus, kwaliteitsverschil?
Voor de rest gaaf, en super bedankt.
Pricewatch

Niet helemaal. Als je een brander zoekt moet je deze hebben: pricewatch: LG BH08LS20Anoniem: 274941 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:43:
[...]
Betreft die blue ray brander(kon hem niet op t.net vinden), die speler word zowiezo ingebouwd, dus die jouwe is beter.
Ik had een speler in het systeem gezet.
Waarom dan niet ee 2TB schijf? Het lijkt me niet dat die 1.1TB schijf vol staat met games. Dat zullen wel films, foto's, muziek e.d. zijn?gaaf systeem, echter mijn game pc heeft nu 1.1 tb vol staan, dus twee schijven lijkt met beter.
Lees de reviews er maar op na. De Mugen 2 Rev. B is één van de beste koelers op de markt en heeft een fijn prijsje. Ik weet niet hoe hard jij denkt dat die TRUE je meer overklokpotentieel gaat geven, maar dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen.Verder over die koeler twijfel ik nog, even over nadenken hoor.
Het moederbord dat ik heb gekozen heeft SATA3 en USB3 voor de nabije toekomst. Bovendien zorgt de 790FX chipset voor meer lanes op je PCIe bus, zodat je ook die laatste paar procent aan prestaties uit je grafische kaarten trekt. Dat doet het door jou gekozen moederbord niet.Waarom heb je gekozen voor de gigabyte en niet de asus, kwaliteitsverschil?
npVoor de rest gaaf, en super bedankt.
In de pricewatch kun je spullen in je wensenlijst gooien. Als je alle artikelen in je wensenlijst hebt zitten, klik je onder aan de lijst op 'Genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost en klaar is Pim.Pricewatchheb alles in elkaar geknutseld met tabelen en revieuws.
Mooi dinggetje, komt er zeker in.Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:52:
[...]
Niet helemaal. Als je een brander zoekt moet je deze hebben: pricewatch: LG BH08LS20
Ik had een speler in het systeem gezet.
kan ook, ga even zoeken.Waarom dan niet ee 2TB schijf? Het lijkt me niet dat die 1.1TB schijf vol staat met games. Dat zullen wel films, foto's, muziek e.d. zijn?
edit: dan kom ik uit bij de Samsung Spinpoint F3 HD203WI(hoe maak ik een koppeling naar de pricewatch? gewoon door handmatig de url in te voegen?)
hmm ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.Lees de reviews er maar op na. De Mugen 2 Rev. B is één van de beste koelers op de markt en heeft een fijn prijsje. Ik weet niet hoe hard jij denkt dat die TRUE je meer overklokpotentieel gaat geven, maar dat zou je nog wel eens tegen kunnen vallen.
Ik heb er totaal geen verstand van(van moederborden) ik vertrouw je volledig.(op google en kieskeurig vind ik ook een bevestiging)Het moederbord dat ik heb gekozen heeft SATA3 en USB3 voor de nabije toekomst. Bovendien zorgt de 790FX chipset voor meer lanes op je PCIe bus, zodat je ook die laatste paar procent aan prestaties uit je grafische kaarten trekt. Dat doet het door jou gekozen moederbord niet.
tnnxIn de pricewatch kun je spullen in je wensenlijst gooien. Als je alle artikelen in je wensenlijst hebt zitten, klik je onder aan de lijst op 'Genereer RML'. De code die dan verschijnt kopieer je direct in je forumpost en klaar is Pim.
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 274941 op 28-02-2010 01:06]
Hmmm, klein puntje: ik herinner me iets van jou over een HDMI aansluiting te hebben gelezen. Wat ga je precies aansluiten qua monitoren / televisies op je systeem?
Ik bedacht me opeens dat ik tweeClub3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP) erin heb zitten die allebei een hdmi aansluiting hebben, dus dat moet genoeg zijn denk ik.Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:02:
Hmmm, klein puntje: ik herinner me iets van jou over een HDMI aansluiting te hebben gelezen. Wat ga je precies aansluiten qua monitoren / televisies op je systeem?
Is vooral om films te kijken op me tv.
Ah, ok.
Een koppeling vanuit de pricewatch maak je inderdaad door gewoon de url te posten. Deze wordt dan vanzelf geparst naar een mooie link.
Wat is eigenlijk je budget voor een nieuw systeem?
Een koppeling vanuit de pricewatch maak je inderdaad door gewoon de url te posten. Deze wordt dan vanzelf geparst naar een mooie link.
Wat is eigenlijk je budget voor een nieuw systeem?
De kloksnelheid is al bekend, maar ik vraag mij ook af wat je met een Phenom II X6 wil doen, een Core i7 lijkt mij voor de meesten toch een betere koop.Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:23:
AMD Nieuwsdiscussie
Heb je een link naar die clocks? Ik heb ze wel van de serverversies gezien, maar dat zegt niet zo veel.
Core i7 kan een betere koop zijn, afhankelijk van het gebruik.
Core i7 kan een betere koop zijn, afhankelijk van het gebruik.
je brengt me aan het twijfelen, nu de hdmi op het moederbord is afgestoten, kan ik ook net zo goed een moederbord zoeken waar de Core I7 in past.-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:16:
[...]
De kloksnelheid is al bekend, maar ik vraag mij ook af wat je met een Phenom II X6 wil doen, een Core i7 lijkt mij voor de meesten toch een betere koop.
Yup, maar dat blijft ook afhankelijk van je budget.
Zie het AMD topic.Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:17:
Heb je een link naar die clocks?
Dat lijkt mij ook aangezien de een AMD Phenom II X6 ook nog helemaal niet te koop is.Anoniem: 274941 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:20:
[...]
je brengt me aan het twijfelen, nu de hdmi op het moederbord is afgestoten, kan ik ook net zo goed een moederbord zoeken waar de Core I7 in past.

AMD Nieuwsdiscussie
dan kom ik al snel uit op een Asus P6TD Deluxe(voldoende pci poorten, firewire, veel usb poorten) of een Asus M4N78 Pro ofzo.-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:21:
[...]
Zie het AMD topic.
[...]
Dat lijkt mij ook aangezien de een AMD Phenom II X6 ook nog helemaal niet te koop is.
In combi met decore i7 extreme edition.
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 274941 op 28-02-2010 01:27]
Moet heel eerlijk zeggen, dat ik even snel via kieskeurig heb gekeken, Wat zou jou aanrader dan zijn?-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:29:
Daar kom ik niet op uit...
Maar misschien handig om te vertellen wat je allemaal met de PC gaat doen en wat niet?
AMD Nieuwsdiscussie
Hij is vooral bedoeld als die hard game pc(eisen voldoende slots, minimaal 6 usb poorten, firewire), mijn ervaring is dat de pc die nu mijn games draait ook soms word misbruikt voor de basis dingen(internetten, filmpje kijken).-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:30:
Maar misschien handig om te vertellen wat je allemaal met de PC gaat doen en wat niet?
Maar het moet echt een game pc worden, het beste van het beste.
En je hebt nog steeds niet vermeld wat dat dan mag kosten....
Voor het beste van het beste heb je niet geld genoeg.Anoniem: 274941 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:33:
Maar het moet echt een game pc worden, het beste van het beste.

Maar wat voor beeldscherm heb je eigenlijk? Als je maar één beeldscherm hebt (en dus een resolutie van 2500x1600 of lager) heb je al genoeg aan één HD5850.
[Voor 156% gewijzigd door Ed_L op 28-02-2010 01:44]
AMD Nieuwsdiscussie
er zit geen kostenplaatje aan, kwaliteit en snelheid is prijsloos.Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:37:
En je hebt nog steeds niet vermeld wat dat dan mag kosten....
ik heb er twee, en eventueel wacht nog een uitbreiding.-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:39:
[...]
Voor het beste van het beste heb je niet geld genoeg.En daar moet je sowieso niet voor willen gaan, want dan kost letterlijk elke procent performancewinst 50% meer.
Maar wat voor beeldscherm heb je eigenlijk? Als je maar één beeldscherm hebt (en dus een resolutie van 2500x1600 of lager) heb je al genoeg aan één HD5850.
Twee beeldschermen? Wat voor schermen dan?Anoniem: 274941 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:40:
[...]
ik heb er twee, en eventueel wacht nog een uitbreiding.
AMD Nieuwsdiscussie
eens-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:39:
[...]
Voor het beste van het beste heb je niet geld genoeg.En daar moet je sowieso niet voor willen gaan, want dan kost letterlijk elke procent performancewinst 50% meer.
En daar verschillen we dan weer van mening.Maar wat voor beeldscherm heb je eigenlijk? Als je maar één beeldscherm hebt (en dus een resolutie van 2500x1600 of lager) heb je al genoeg aan één HD5850.
Pim, met een Core i7 kom je op zoiets uit (althans, ik dan):
1 | Asus P6T SE | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 77,94 | € 77,94 |
1 | Intel Core i7 920 | € 225,- | € 225,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 128,66 | € 128,66 |
1 | Logitech X-530 | € 59,- | € 59,- |
2 | Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E | € 232,- | € 464,- |
Bekijk collectie | Totaal | € 1.526,38 |
Een gewoon tft scherm syncmaster 943sn en een 30-inch Apple Cinema HD Display voor de flightsimulator.-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:41:
[...]
Twee beeldschermen? Wat voor schermen dan?
Ik mag toch hopen dat je al je games op die cinema display speelt en niet alleen FSX? Die Samsung is namelijk wel erg klein. Daar heb je al dat geweld niet voor nodig.
[Voor 32% gewijzigd door Ed_L op 28-02-2010 01:48]
Welke game heeft dan niet genoeg aan één HD5850?Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:45:
En daar verschillen we dan weer van mening.
AMD Nieuwsdiscussie
1 | Asus P6T SE | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Intel Core i7 975 Extreme Edition | € 866,95 | € 866,95 |
1 | Lancool Dragon Lord PC-K62 Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | LG CH08LS10 | € 91,- | € 91,- |
1 | Logitech X-540 | € 76,- | € 76,- |
2 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 69,- | € 138,- |
Bekijk collectie | Totaal | € 2.084,48 |
Wat vind je hiervan? net dat beetje extra power.
Welke game heeft niet genoeg aan één HD4670? Het gaat er niet om of je de game kunt spelen, maar iemand die geinteresseerd genoeg is om high-end grafische kaarten te willen kopen, wil ook spelen met AA (bijv.). Ik loop zelf regelmatig tegen de limieten van mijn overgeklokte 5870 aan. Als je het voor minder wil doen: prima. Maar wat dat betreft heeft eenieder zijn eigen standaard.-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:52:
[...]
Welke game heeft dan niet genoeg aan één HD5850?
Dat moederbord kan geen Intel CPU's dragen. Het is een AMD chipset/socket en daar passen Intel CPU's niet op. Je moet in de pricewatch kijken onder moederborden, socket 1366.
Verder is die CPU veel te duur. Met een heel kleine overklok is die i7 920 net zo snel. In games merk je het verschil sowieso niet.
[Voor 8% gewijzigd door Ed_L op 28-02-2010 01:58]
Mijn CPU van 180 euro is sneller...Anoniem: 274941 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:53:
Wat vind je hiervan? net dat beetje extra power.
Tja de meesten hoeven geen 8xAA in Crysis omdat dat in Crysis sowieso niet nodig is.Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:56:
Als je het voor minder wil doen: prima. Maar wat dat betreft heeft eenieder zijn eigen standaard.
AMD Nieuwsdiscussie
Vertel je er ook bij dat dat inclusief overklok is?
De meesten hoeven sowieso geen high-end systeem. Zoals ik al zei: ieder zijn eigen standaard.Tja de meesten hoeven geen 8xAA in Crysis omdat dat in Crysis sowieso niet nodig is.
[Voor 62% gewijzigd door Ed_L op 28-02-2010 02:00]
Overigens vraag ik mij af of hoi-pim uberhaubt wel weet wat AA is?
AMD Nieuwsdiscussie
Waarom een Core i kiezen als een Phenom II nu precies goed genoeg is?
Volgens mij is dat exact dezelfde vraag.
Volgens mij is dat exact dezelfde vraag.
Ja ik zie het.Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:58:
[...]
Dat moederbord kan geen Intel CPU's dragen. Het is een AMD chipset/socket en daar passen Intel CPU's niet op.
Ik meen toch echt dat ik het lijstje van jouw had gekopierd en daar alleen de processor op had gewijzigd.

Welke?
[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 274941 op 28-02-2010 02:13]
Howdy iedereen!
Heb even mijn systeempje omgeschakeld naar Intel CPU en heb het moederbord daaraan aangepast.
Mijn excuses dat ik niet even een wenslijstje heb opgemaakt maar ik heb net een lange dag achter de rug en ik ben vrij moe
(het is dan ook vrij laat op het moment)
Gelukkig is het nog altijd een overzichtelijk lijstje op de website van Azerty.
http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B85332%5D=1
Als iemand verbeteringen of tips heeft laat ze dan aub weten, het systeem is bedoeld voor games op te spelen. Het maximum budget is ongeveer €1000.
Dank bij voorbaat!
Heb even mijn systeempje omgeschakeld naar Intel CPU en heb het moederbord daaraan aangepast.
Mijn excuses dat ik niet even een wenslijstje heb opgemaakt maar ik heb net een lange dag achter de rug en ik ben vrij moe

Als iemand verbeteringen of tips heeft laat ze dan aub weten, het systeem is bedoeld voor games op te spelen. Het maximum budget is ongeveer €1000.
Dank bij voorbaat!
[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 306872 op 28-02-2010 03:40]
En dat bepaal jij voor de hele wereld? Waarom bestaan phenomenen als crossfire dan en de 5870 en 5970? Zucht, we gaan weer op het oude liedje. Als er steeds maar 1 configuratie nodig is voor de hele wereld, zoals jij keer op keer beweert, dan snap ik niet waarom er zoveel verschillende moederborden, processoren, geheugens, harde schijven bestaan als die toch niet nodig zijn? Waarom niet 1 auto maken voor de hele wereld? Kunnen ze net zo goed alleen een Xeon en een 5850 maken en de hele wereld moet dat hebben, toch? En aan de hand van reviews beweren dat iemand het verschil niet ziet tussen 8x AA en 16x AA is onzin, het zijn mijn ogen en ik bepaal wat ik zie en wat niet, dat kan jij niet voor mij bepalen. En of ik het verschil zie tussen 80fps en 100fps en 5ms en 2ms, mag ik dat ook zelf bepalen aub? Dank u wel!-The_Mask- schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:58:
[...]
Tja de meesten hoeven geen 8xAA in Crysis omdat dat in Crysis sowieso niet nodig is.
Zo, dat lucht op, goedemorgen!

Ik zeg: vrij vroeg!Anoniem: 306872 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 03:06:
Howdy iedereen!
Mijn excuses dat ik niet even een wenslijstje heb opgemaakt maar ik heb net een lange dag achter de rug en ik ben vrij moe(het is dan ook vrij laat op het moment)
Dank bij voorbaat!

Gooi zelf persoonlijk het liefst alles open in Crysis

Een H55 + Lynnfield CPU werkt. Daar gaat het niet om. Het is echter geen perfecte match. De borden worden ook niet erg positief ontvangen:Anoniem: 306872 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 03:06:
Howdy iedereen!
Mijn excuses dat ik niet even een wenslijstje heb opgemaakt maar ik heb net een lange dag achter de rug en ik ben vrij moe(het is dan ook vrij laat op het moment)
Dank bij voorbaat!
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3748
Ik zou gewoon naar een bewezen P55 plank kijken.
Ik wil op korte termijn ook een nieuwe high-end pc halen.
Veel ervaring heb ik niet maar,
ik heb me al een beetje georiënteerd hier in dit topic en ik heb wat samen gesteld:
Inderdaad GEEN toetsenbord, muis, monitor.
Ik ben niet van de goedkoopste prijzen uitgegaan, maar van de prijzen van Alternate Nederland ( niet de goedkoopste )
Ik heb er een SSD bij gedaan omdat ik daar m'n OS - Win7 hp en dagelijkse games, programma's op wil draaien
Daarnaast heb ik een HD voor het overige, media etc.
Ik heb dus niet zo'n ervaring in het samenstellen van een pc dus ik vraag jullie (de experts op dit vlak) om mij te helpen, een betere videokaart of moederbord? misschien dat ik wat producten bij elkaar heb die niet helemaal matchen en misschien kan ik toch beter een ander beter product nemen voor iets meer/minder geld.
Ik heb een budget van ca. 1100 euro, iets meer of minder daar kijk ik niet naar.
Veel ervaring heb ik niet maar,
ik heb me al een beetje georiënteerd hier in dit topic en ik heb wat samen gesteld:
# Product Prijs Subtotaal |
1 Asus P7P55D € 139,90 € 139,90 |
1 pricewatch: Intel Core i5 750 € 184,90 € 184,90 |
1 Club3D HD5770 1GB GDDR5 € 139,90 € 139,90 |
1 Cooler Master Real Power M520 € 64,90 € 64,90 |
1 Intel Postville SSDSA2... 80GB €199,90 €199,90 |
1 Samsung HD154UI 1,5 TB € 84,90 € 84,90 |
1 GeIL GV34GB1333C7DC € 99,90 € 99,90 |
1 Cooler Master CM 690 Zwart € 64,90 € 64,90 |
1 Sony Optiarc AD-5240S-0B € 21,99 € 21,99 |
Totaal € 1001,19 |
Inderdaad GEEN toetsenbord, muis, monitor.
Ik ben niet van de goedkoopste prijzen uitgegaan, maar van de prijzen van Alternate Nederland ( niet de goedkoopste )
Ik heb er een SSD bij gedaan omdat ik daar m'n OS - Win7 hp en dagelijkse games, programma's op wil draaien
Daarnaast heb ik een HD voor het overige, media etc.
Ik heb dus niet zo'n ervaring in het samenstellen van een pc dus ik vraag jullie (de experts op dit vlak) om mij te helpen, een betere videokaart of moederbord? misschien dat ik wat producten bij elkaar heb die niet helemaal matchen en misschien kan ik toch beter een ander beter product nemen voor iets meer/minder geld.
Ik heb een budget van ca. 1100 euro, iets meer of minder daar kijk ik niet naar.
Nog even een korte vraag, hebben sommige processoren (zoals de aankomende X6) van AMD nog HT? Of is dat Intel only?
kijk in zijn sig

hint: staat onder zijn bericht..
Voila dat wist ik dus totaal niet zal het meteen aanpassen bedankt!Ed_L schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:10:
[...]
Een H55 + Lynnfield CPU werkt. Daar gaat het niet om. Het is echter geen perfecte match. De borden worden ook niet erg positief ontvangen:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3748
Ik zou gewoon naar een bewezen P55 plank kijken.
Als iemand nog verbeteringen weet laat het dan aub weten

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 306872 op 28-02-2010 13:13]
Anoniem: 113273
Na dankbaar gebruik te hebben gemaakt van de diverse reviews en howto's op Tweakers heb ik een overzicht gemaakt van de componenten die in mijn nieuw te bouwen systeem zouden passen.
De PC wordt met name gebruikt voor audio- en fotobewerking en af en toe een grafisch mooi spel. Het zou dan leuk zijn als dit ook goed loopt op 1920/1200 (of 1080). Verder heb ik een hekel aan trage PC's, dus dat verklaart de redelijk zware processor en de flinke hoeveelheid werkgeheugen. Ik ben uitgekomen op 1600-geheugen (PC3-12800) ipv 1333 (PC3-10600) om een stukje marge te hebben. Dit is puur gevoelsmatig, of het in de praktijk ook erg veel zin heeft weet ik niet zeker.
Ik ben - tot op heden - geen overklokker of echte tweaker. Het systeem moet dus eigenlijk out-of-the-box al meteen goed en snel draaien.
Opmerkingen:
De PC wordt met name gebruikt voor audio- en fotobewerking en af en toe een grafisch mooi spel. Het zou dan leuk zijn als dit ook goed loopt op 1920/1200 (of 1080). Verder heb ik een hekel aan trage PC's, dus dat verklaart de redelijk zware processor en de flinke hoeveelheid werkgeheugen. Ik ben uitgekomen op 1600-geheugen (PC3-12800) ipv 1333 (PC3-10600) om een stukje marge te hebben. Dit is puur gevoelsmatig, of het in de praktijk ook erg veel zin heeft weet ik niet zeker.
Ik ben - tot op heden - geen overklokker of echte tweaker. Het systeem moet dus eigenlijk out-of-the-box al meteen goed en snel draaien.
Opmerkingen:
- Toetsenbord/muis-combo wordt waarschijnlijk Logitech MK710. Staat alleen nog niet in lijst. Nu set van met vergelijkbare prijs opgenomen
- Ander/beter merk voeding met iets lager wattage wordt overwogen
- Geluidskaart voorlopig opgenomen
- Luidsprekers nog te beoordelen IRL
- Monitor nog te beoordelen IRL (overweeg ook Eizo)
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 91,52 | € 91,52 |
1 | Creative X-Fi Titanium | € 66,- | € 66,- |
1 | Dell Ultrasharp U2410 | € 522,41 | € 522,41 |
1 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | € 154,70 | € 154,70 |
1 | Intel Core i7 860 | € 229,- | € 229,- |
1 | Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 192,95 | € 192,95 |
2 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G | € 105,65 | € 211,30 |
1 | Logitech diNovo Media Desktop Laser | € 83,- | € 83,- |
1 | Logitech Z-2300 | € 115,- | € 115,- |