[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem januari 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste
Acties:
  • 98.008 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik moet toch even kwijt dat ik van mening ben dat zowel het systeem van rjf als dat van bramsd bijzonder overtrokken vind....
Ik snap niet (rjf) dat je dergelijk duur geheugen neemt, op dit moment een CF van de 5870 nodig hebt (zou het eerst met 1 proberen) de UD5 vind ik ook zijn prijs niet waard en een 920 voor games begrijp ik ook niet helemaal (als je nou enorm veel video gaat bewerken ofzo tot daar aan toe maar voor games???). En dan een 40gig SD? dat is dan weer aan de kleine kant (alleen besturingssysteem met software ben je redelijk sel aan de 40 gig...)
Verder (Bramsd): vanwaar de GD85?? wat heeft dat ding wat de 200 euro voor jou waard is? Voor het geheugen geldt hetzelfde als hierboven voor rjf en met je voeding ben je met de HX650 ook prima bezig (nu is de 750 ook een prima keus maar ik geef het maar even aan.)

Al met al heb ik het idee dat dit geen "best buy" maar een "most expensive buy" aan het worden is.

Wilde ik toch even kwijt, het is geen persoonlijke kritiek..

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

@ Saibork: Ik zou overwegen om wel gelijk de 8 gig te nemen als ik jou was.
Je hebt aan 4 gig voldoende hoor mijns inziens maar de reden dat het geheugen nu zo goedkoop is is door 1 winkel en als die door de voorraad heen is (digitique) dan betaal je de standaard prijs (ruim boven de 100 euro) en dat is het niet waard.
Digitique heeft een palletje opgekocht van die dingen volgens mij maar kijk maar eens naar de prijs in de andere shops.... als je 8 gig overweegt MET DIT GEHEUGEN moet je het nu doen denk ik anders ben je straks veel geld kwijt om een gelijke set te krijgen...
EDIT: OOK @ SAIBORK:
Die videokaart is OF heel duur OF niet te krijgen voor eind maart/begin april (en dat ik ook maar een schatting!)
Ik had hem sinds 5 december in bestelling staan en hoe vaker ik belde hoe meer de levertijd opschoof (en zo onvriendelijk ben ik niet door de telefoon;)) I(k heb hem vandaag alsnog gehaald bij Alternate die hem als en van de 2 op voorraad had maar ik die de levertijden van specifiek deze kaart ook echt niet verbeteren tot die tijd, er staan immers enorm veel backorders.
Een standaard 5870 is wel steeds beter leverbaar aan het worden....

[ Voor 33% gewijzigd door DRuw op 25-01-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
DRuw schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:09:
Ik moet toch even kwijt dat ik van mening ben dat zowel het systeem van rjf als dat van bramsd bijzonder overtrokken vind....
Ik snap niet (rjf) dat je dergelijk duur geheugen neemt, op dit moment een CF van de 5870 nodig hebt (zou het eerst met 1 proberen) de UD5 vind ik ook zijn prijs niet waard en een 920 voor games begrijp ik ook niet helemaal (als je nou enorm veen video gaat bewerken ofzo tot daar aan toe maar voor games???). En dan een 40gig SD? dat is dan weer aan de kleine kant (alleen besturingssysteem met software ben je redelijk sel aan de 40 gig...)
Je weet dat hij deze monitor heeft?
pricewatch: Dell Ultrasharp 3007WFP

En dat het gekozen RAM met €144 voor 6GB behoorlijk netjes geprijsd is? KVR1333C9 is €12 goedkoper. Daar val je geen buil aan.

De UD5 is juist een van de betere X58 planken. Natuurlijk, een P6T SE zou ook werken, maar het hangt allemaal af van de features die je zoekt. En het X58 platform is wel een redelijke keuze als je CF gebruikt en voldoende geld hebt.
Verder (Bramsd): vanwaar de GD85?? wat heeft dat ding wat de 200 euro voor jou waard is? Voor het geheugen geldt hetzelfde als hierboven voor rjf en met je voeding ben je met de HX650 ook prima bezig (nu is de 750 ook een prima keus maar ik geef het maar even aan.)

Al met al heb ik het idee dat dit geen best buy maar een most expensive buy aan het worden is.

Wilde ik toch even kwijt.
Eens, maar lees eens goed:
De laatste keer dat hij hier postte had hij een GD65 en een i5 750 in de setup staan. Nu heeft hij al besteld, wat valt daar nogaan te adviseren?

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 25-01-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft geen gelijke sets te nemen. Alleen met de zelfde instellingen(dus mhz, cas, voltage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Edmin schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:16:
[...]

Je weet dat hij deze monitor heeft?
pricewatch: Dell Ultrasharp 3007WFP

En dat het gekozen RAM met €144 voor 6GB behoorlijk netjes geprijsd is? KVR1333C9 is €12 goedkoper. Daar val je geen buil aan.

De UD5 is juist een van de betere X58 planken. Natuurlijk, een P6T SE zou ook werken, maar het hangt allemaal af van de features die je zoekt. En het X58 platform is wel een redelijke keuze als je CF gebruikt en voldoende geld hebt.
ik snap uberhaubt voor zijn gebruik de 920 niet en alles wat daarbij komt maakt het alleen maar nog duurder.... eerlijk is eerlijk, ik had niet gezien dat het een tripple channel setje was... excuus
maargoed je zegt het volgens mij zelf al: als je genoeg geld hebt: het is dus geen best buy meer imho....
[...]
Eens, maar lees eens goed:
De laatste keer dat hij hier postte had hij een GD65 en een i5 750 in de setup staan. Nu heeft hij al besteld, wat valt daar nogaan te adviseren?
bijzonder weinig maar hij vraagt toch om reacties? ik geef mijn mening;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:18:
[...]

Je hoeft geen gelijke sets te nemen. Alleen met de zelfde instellingen(dus mhz, cas, voltage).
Gaat dat goed dan met verschillende merken?? (indien ja heb ik ook weer wat geleerd;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:23
Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige post :)
Orfu schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:15:
Ik ga de computer vooral gebruiken voor:
- Studeren; lichte foto en videobewerking, word, pdf, browsen, SPSS (statistiek).
- VEEL processen soepel naast elkaar draaien: bijvoorbeeld hidef video, itunes, word, firefox met veel tabbladen, bittorrent, thunderbird en MSN tegelijk, zonder haperen.
- Muziek opnemen (zang) en mixen met een semi-professionele USB-condensatormicrofoon en semi-professionele software.
- Af en toe een nieuw spelletje dat soepel draait: Dragon Age, GTAIV voornamelijk.
- Beheerpunt en afspeelpunt voor mijn collectie muziek (15.000 mp3), Films, en foto's. Ik ben in het bezit van externe opslag hiervoor.
- DVDtjes branden, bluray hoeft niet.
- Ik ga niet overklokken
- Computer moet futureproof zijn (+- 5 jaar)
Naar aanleiding van de tip om goedkoper geheugen te zoeken, en een andere koeler heb ik nu het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 131,99€ 131,99
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 28,50€ 28,50
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,80€ 12,80
1Cooler Master Real Power M520€ 61,20€ 61,20
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 76,50€ 76,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 89,90€ 89,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 69,90€ 69,90
1Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 131,-€ 131,-
1Sony AD-7240S€ 18,61€ 18,61
ImporterenTotaal€ 620,40

Ik heb ook een videokaart en een kast gekozen

Ik ben nog niet zeker over:
- de videokaart: is dit een goede keuze voor waar ik de pc voor gebruik, of moet ik voor een goedkopere kaart gaan?
- De voeding: is 520 watt geen overkill? zo ja, wat is een goed alternatief? De be quiet L7 350? Wat is het voordeel van een modulaire voeding?
- Het geheugen: ik heb nu 4gb KVR, is 4gb voldoende? En is KVR een goede keuze in mijn systeem?
- Het moederbord: Al met al een goede keuze voor een futureproof (+- 5 jaar) PC?

Waar kan ik nog besparen zonder al te veel aan prestatie in te leveren?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:25:
[...]

Gaat dat goed dan met verschillende merken?? (indien ja heb ik ook weer wat geleerd;))
Zo goed als altijd(vooral omdat ze op een ander kanaal zitten). In de ideale situatie koop je de zelfde ja. Maar in werkelijkheid is het heel goed mogelijk dat je een jaar later er een heel andere stepping in koopt met andere chipjes en dat werkt ook.

Deze ook gelezen?: Verwijderd in "[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesys..."

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orfu schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:25:

Ik heb ook een videokaart en een kast gekozen
Geef je niet liever wat meer uit voor een Antec Threehundred?
Ik ben nog niet zeker over:
- de videokaart: is dit een goede keuze voor waar ik de pc voor gebruik, of moet ik voor een goedkopere kaart gaan?
Jahoor, de HD5770 is een goeie kaart. Je zou nog kunnen besparen door een niet VaporX versie te nemen.
- De voeding: is 520 watt geen overkill? zo ja, wat is een goed alternatief? De be quiet L7 350? Wat is het voordeel van een modulaire voeding?
Jah je zou wel met minder af kunnen. Corsair CX400, Be Quiet L7 350/430 zijn goeie alternatieven. Voordeel van een modulaire voeding is dat hij modulair is ;). Dat betekend dat je kabels kan weg laten.
- Het geheugen: ik heb nu 4gb KVR, is 4gb voldoende? En is KVR een goede keuze in mijn systeem?
Ja, en ja.
- Het moederbord: Al met al een goede keuze voor een futureproof (+- 5 jaar) PC?
Als jij het zo lang vol kan houden met dat moederbord, dan wel ;).
Bedankt!
Weinig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Orfu schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:25:
Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige post :)

Dit is een prima ding qua prijs en geluidsproductie.
520W valt mee. Let op: je pc gaat niet minder gebruiken als je een lichtere voeding neemt!
Het voordeel van een modulaire voeding is het makkelijker organiseren van je kabels (en het ziet er beter uit achter een window ;) )
Niks mis mee.
Met USB3 en SATA3 kan je niet veel meer futureproof.
CPU en GPU

Je zou met een move naar X3 720 en HD5750 ongeveer €60-€70 uit kunnen sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:31:
[...]

Geef je niet liever wat meer uit voor een Antec Threehundred?
Eens
Jahoor, de HD5770 is een goeie kaart. Je zou nog kunnen besparen door een niet VaporX versie te nemen.
€7 :+
Jah je zou wel met minder af kunnen. Corsair CX400, Be Quiet L7 350/430 zijn goeie alternatieven. Voordeel van een modulaire voeding is dat hij modulair is ;). Dat betekend dat je kabels kan weg laten.
Goedkoper met een modulaire voeding gaat het iig niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei niet dat het veel was, maar misschien scheelt het bij de shop waar ie gaat bestellen meer :).
Goedkoper met een modulaire voeding gaat het iig niet worden.
Nee, maar de niet modulaire voedingen zijn wel goedkoper:
pricewatch: Corsair CX400W
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W

En de L7 530 watt heeft nog een hogere 80 plus certificering en daarbij nog goedkoper:
pricewatch: be quiet! L7 530W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Klein snel vraagje tussendoor:
Ik ben mijn systeem aan het bestellen en ik zit even met de kast...
Ik wil dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX750W€ 117,80€ 117,80
1GeIL Black Dragon GB34GB1333C7DC€ 87,95€ 87,95
1Gigabyte GA-P55A-UD4€ 150,-€ 150,-
1Intel Core i7 860€ 228,50€ 228,50
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 204,68€ 204,68
1Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 344,50€ 344,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,95€ 31,95
ImporterenTotaal€ 1.253,89

en ik heb vandaag mijn 5870 VaporX gekocht (wat een geld en wat is het ding monsterlijk groot!!!)
Nu was ik van plan dit in mijn antec Solo te proppen en ik heb precies 2 millimeter over bij de graka waarbij de power connectoren in de HD bay gaan (op zich geen probleem).
Is het nu slimmer (ik kijk naar airflow maar VOORAL naar geluid) om de antec 300 erbij te kopen en de boel daarin te zetten?
Graag jullie advies... het past dus wel maar wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:43:
Klein snel vraagje tussendoor:
Ik ben mijn systeem aan het bestellen en ik zit even met de kast...
Ik wil dit systeem:

en ik heb vandaag mijn 5870 VaporX gekocht (wat een geld en wat is het ding monsterlijk groot!!!)
Nu was ik van plan dit in mijn antec Solo te proppen en ik heb precies 2 millimeter over bij de graka waarbij de power connectoren in de HD bay gaan (op zich geen probleem).
Is het nu slimmer (ik kijk naar airflow maar VOORAL naar geluid) om de antec 300 erbij te kopen en de boel daarin te zetten?
Graag jullie advies... het past dus wel maar wat is wijsheid?
offtopic:
Zonder je persoonlijk aan te vallen, maar jij bent zelf ook niet echt best buy bezig ;). Een phenom is goedkoper en doet het net zo goed ;). Zelfde geld voor deen HD5870 vapor-x.

Dat kan, je kan ook een CM690 II nemen met een stapel stille fans voor een goeie airflow en nog stil blijven. Ik denk dat de solo het met een kaart nog wel kan redden qua temperatuur, maar met 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik heb vandaag nog een Antec 300 gebouwd en hoewel het voor de prijs een prima kast is, hoef je van de sheet metal zijpanelen en open structuur weinig geluidsdemping te verwachten. Bovendien komt hij met slechts twee fans, wat een beetje mager is voor echt goede koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

off topic: je hebt helemaal gelijk met de offtopic hoor, dit is ook een eigen dingetje... is mij ook echt niet geadviseerd en adviseer ik een ander ook niet te doen (prijstechnisch gezien dan). net als dat ik de logitech edge ramplank en de mx revolution muis hebt gekocht... zijn mijn hebbedingetjes, mijn vriedin koopt er kleren voor zegmaar -O- Er is een verschil tussen zelf aanschaffen en een ander adviseren toch? Die 860 doe ik voor de multitasking en fotovewerking overigens

ontopic: is die CM dan zoveel beter dan de 300? hij kost het dubbele en die I/O heb ik niet nodig (en vind ze er redelijk hetzelfde uitzien....)
Ik vind het een beetje zonde om weer 90 euro te betalen voor een kast en er straks een over te hebben (er zit nu een server in en die vervang ik met een half jaartje voor een HTPC/NAS config in een htpc kastje..
heb nu een verrot oude kast liggen waar ik mijn server dan inbouw for the time being...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Tja, ik vind persoonlijk een goede case erg belangrijk. Mijn Antec P180b is het laatst overgebleven onderdeel van mijn vier jaar geleden aangeschafte systeem. Een degelijke case gaat vele upgrades mee (al had die van mij wat moeite met de upgrade naar twee radiatoren en een waterpomp, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt veel meer ruimte met een CM690 II. En ruimte voor veel 14cm fans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Edmin schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:07:
Tja, ik vind persoonlijk een goede case erg belangrijk. Mijn Antec P180b is het laatst overgebleven onderdeel van mijn vier jaar geleden aangeschafte systeem. Een degelijke case gaat vele upgrades mee (al had die van mij wat moeite met de upgrade naar twee radiatoren en een waterpomp, maar dat terzijde).
Vandaar dat ik bij mijn vorige pc een een Sonata nam maar die is bijna gelijk aan de Solo maar past mijn graka volgens mij net niet in....
Die P180 is verschrikkelijk mooi ook overigens.... erg strak.
Ik denk dat ik het eerst ff met die solo probeer.
vind het een beetje zonde van het geld om nu weer een niewe case aan te schaffen als het er toch in past.
Ik zal de solo wel van nieuwe fans voorzien (ook voorin) en dan zou het toch moeten lukken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kan iemand mij nog van een klein adviesje voorzien voor mijn Mobo?
Ik zit toch een beetje te puzzelen met die Gigabyte of Asus (hoewel ik nogmaal geen voorstander van Asus ben)
Ik wil graag USB3 en Sata3
ik kom voor zover ik kan zien op een van deze 2 uit:
pricewatch: Gigabyte GA-P55A-UD4
pricewatch: Asus P7P55D-E Pro
is het enige echte verschil dat je sata3 en usb3 verlist bij de ud4 als je een cf opstelling maakt (de asus gaat ook naar 2x x8...)?
BVD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Je verliest geen SATA3/USB3 als je naar cf gaat, je verliest PCIe bandbreedte als je naar SATA3/USB3 gaat.

Dus:
De Asus kan CF (x8 x8) en SATA3/USB3
De Gigabyte kan CF (x8 x4) en SATA3/USB3.

En x4 is echt een behoorlijke terugval in prestaties. Dat wil je gewoon niet. Verder zijn de borden op details na gelijkwaardig.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/800/247824;248679

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

en als ik geen CF draai is het in beide gevallen toch gewoon x16 met usb3 en sata3?
dus als ik de ud4 neem en ik ga aan de CF zal ik een insteekkaar moeten hebben voor danwel de usb danwel de sata (afhankelijk van welke ik op dat moment gebruik.....)

Ik lees overigens overwegend meer positieve reviews over de GB dan de Asus... zo zou het geluid beter zijn bij de GB.
ik moet zeggen dat ik de info vanuit de PW nogal ehhh magertjes vind.. al snap ik wel dat het een aardige klus is om alles bij te houden... no offence!

[ Voor 35% gewijzigd door DRuw op 25-01-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdispert
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 11:35
ik heb een computer gevonden van medion maar de processor staat niet op de lijst weten jullie misschien wat voor een videokaart in deze processor zit en of deze computer call of duty modern warfare 2 aan kan.(als het niet kan kan die dan wel andere games aan)
Want ik kan dat niet zien omdat ik er niet zoveel verstand van heb.

alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Valdispert op 25-01-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zonder een typenummer van de PC komen we niet ver. Maar met programma's als CPU-Z en GPU-Z moet je verder kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdispert
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 11:35
DaMarcus schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:25:
Zonder een typenummer van de PC komen we niet ver. Maar met programma's als CPU-Z en GPU-Z moet je verder kunnen komen.
ik heb de link erbij gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Processor
Allernieuwste Intel® Core™ i3-530 processor met smart
Performance (2,93 GHz, 4 MB Intel® Smart Cache) met Intel®
HD Graphics en Intel® Hyper-Threading Technology
Een Intel Core i3-530 als CPU en de Intel HD Graphics als GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
DRuw schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:18:

ik moet zeggen dat ik de info vanuit de PW nogal ehhh magertjes vind.. al snap ik wel dat het een aardige klus is om alles bij te houden... no offence!
Ook de PW is door de user te verbeteren. Als er specs ontbreken, dan kun je rechtsbovenin een verbetering submitten onder 'specs verbeteren' in het groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:23
Als je het typenummer bij www.google.nl invoert en drukt op "enter", kan je onderandere dit vinden;

Intel® Core™ i3 processor PC
inclusief monitor !
• 1 pakket bevat een PC, monitor, toetsenbord en muis in een modern wit design
• PC:
- Intel® Core™ i3-530, 2.93 GHz
- Intel® Graphic Media Accelarator HD
- 1 TB harde schijf
- 3 GB werkgeheugen
- WLAN en Gigabit LAN
- multi-kaartlezer
- CD/DVD-brander
• monitor:
- 56 cm/22''
- breedbeeld 16:10
- HD resolutie 1680 x 1050
- VGA en DVI-D aansluiting

Is dus niet geschikt voor MW2.
Wel voor 'Frogger' enzo.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
timvdlinde schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:23:
ik heb een computer gevonden van medion maar de processor staat niet op de lijst. weten jullie misschien ... of deze computer call of duty modern warfare 2 aan kan.(als het niet kan kan die dan wel andere games aan)
Nee.

Wat is je budget?

Zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 435€ 63,95€ 63,95
1Asus M4A78LT-M LE€ 49,90€ 49,90
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 29,90€ 29,90
1Hanns.G Hi221DP€ 124,40€ 124,40
1Logitech Cordless Desktop EX 110€ 24,95€ 24,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 80,46€ 80,46
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 41,08€ 41,08
1Sapphire HD5750 512MB GDDR5 PCIE€ 94,90€ 94,90
ImporterenTotaal€ 618,05

[ Voor 80% gewijzigd door Edmin op 25-01-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Zou mijn gekozen setup ook in een P183 passen? ik lees dat de mugen2 niet in een 193 past door de fan aan de zijkant maar ik zie niet of hij WEL in een P183 past...en de 5870?
Die antec kasten blijven toch bijzonder mooi en strak hoor...
Het gaat de UD4 worden voor het mobo trouwens;)
nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een korte vraag: is de Scythe Mugen koeler persé nodig om het gamesysteem draaiend te krijgen of kan het ook gewoon zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Kan ook zonder. De CPU wordt met een koeler geleverd.

DRuw, de Mugen2 past in de P183 en de 5870 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
Die koeler zorgt er alleen voor dat je op lucht makkelijker kan overklokken. Als je niet gaat overklokken, heb je hem dus in theorie niet nodig.

Ik zit in dubio. Cool-prices is nou niet echt lekker bezig: ik wacht al bijna een maand op mijn onderdelen omdat ik moeilijk bestelbare dingen er tussen had zitten. Heb ondertussen de 2 x 4GB reepjes maar vervangen voor 4 x 2GB (€50 goedkoper uit ook nog eens) en de Kingston SSD voor een X25-V van Intel. Die was toendertijd nog in voorraad bij hun leverancier, maar wat een verrassing: op het moment dat ik vraag hoelang het nog duurt is ie er niet meer. Chat meldde dat de leverancier hem de 22e zou krijgen, maar vandaag de 25e staat op de site nog steeds dat ze hem niet op voorraad hebben. Moet ik die hele SSD nou maar cancelen en hem later aanschaffen zodat ik tenminste mijn systeem in elkaar kan zetten, of hopen dat het ding met een week (of twee, of drie... :() wel op voorraad is?

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
En als die SSD straks binnen is moet je je hele systeem opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 13-09 20:06
Wat is nu eigenlijk de beste luchtkoeler die ook nog eens redelijk stil is? M.a.w. hoe kan ik mijn overklok potentieel optimaliseren? Ik heb nu de Tuniq voor 775 socket dus ik ben al wel verwend :>

Ik heb nog wel wat moeite met het hier voorgestelde ASUS plankie wat daar zit een slechte audio chip op en dan moet ik eigenlijk weer een aparte geuildskaart kopen. Ik heb wat dat betreft liever de Realtek® ALC889.

De 3rd party koeler voor een 5770 is toch nog lastiger als ik dacht, er is nl. meer voor de 5850 en 70 gemaakt.
Edmin schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:58:
Ik snap je doelstelling niet helemaal. 3,8GHz is namelijk een merkpunt dat alleen van nut is als vergelijking binnen een enkele architectuur.
Als je voor SATA3 wil gaan, kies dan een Asus plank. Zeker als je het wil combineren met twee grakaś in CF. Het Gigabyte mobo zal namelijk je tweede graka limiteren tot PCIe 2.0 x4 bij gebruik van een SATA3 device.
Die spinpoint kan je best laten zitten als je al twee recente HDDs hebt.
De seasonic is een hele mooie voeding, maar wat overdreven.
Je wil graag een stille pc en ook CF.... dat spreekt elkaar een beetje tegen. Als eens aan 3rd party koelers gedacht?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH5770/2DIS/1GD5/V2€ 137,99€ 137,99
1Asus P7P55D-E€ 138,10€ 138,10
1Corsair HX650W€ 98,71€ 98,71
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 92,99€ 92,99
1Intel Core i5 750€ 157,08€ 157,08
1Intel X25-M SSDSA2MH080G2R5€ 204,68€ 204,68
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 114,20€ 114,20
ImporterenTotaal€ 975,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH5770/2DIS/1GD5/V2€ 137,99€ 137,99
1Asus PCIE GEN2 SATA6G (90-C1BMV0-00EAY00Z)€ 26,31€ 26,31
1Corsair HX650W€ 98,71€ 98,71
1Intel Core i5 750€ 157,04€ 157,04
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 204,68€ 204,68
1Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)€ 114,20€ 114,20
1MSI P55-GD65€ 127,63€ 127,63
ImporterenTotaal€ 991,50

Fris mijn geheugen even op... wilde je nu CF gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
@ Ed_L: Daar was ik dus ook over aan het tobben. Naja... ik denk dat ik het dan maar een weekje of wat maar weer ga afwachten. Wordt gek van al dat wachten, maar om m nou bij een ander te bestellen zie ik ook niet echt zitten voor nu. Als ik m volgende week niet heb, cancel ik de SSD bij cool-prices wel en haal ik m ergens anders... als ze dan nog leverbaar zijn >_<

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
@ Ed_L, ja CF bestaande uit 2 maal de 5770, maar dat kan in de toekomst ook nog wel iets anders worden. lees wat snellere graka's van ATI of Nvidia. Verder wil ik deze i750 draaien op zo'n 3.8Ghz, waarbij het memory geen bottleneckm moet vormen.

1 x 5770 heb ik al :)

[ Voor 5% gewijzigd door rows op 26-01-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik weet het weer. In het voorbeeld hierboven heb ik laten zien hoe je op een P55 plank SATA3 kunt hebben. M.a.w. er komen dus meer oplossingen in de vorm van insteekkaarten. Je kunt nu dus ook een UD4 of GD65 kopen en er later een insteekkaart bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Hmm, daar voel ik dan wel wat meer voor. Ik heb een beter gevoel bij het MSI plankie, en die is ook nog eens wat goedkoper wat dan weer gebruikt kan worden voor de insteekkaart. Verder heb ik goed geluid nodig vanaf dag 1 en Sata3 en USB 3 moet ik nog maar bezien wanneer ik daar gebruik van ga maken. Kan zo nog een jaar duren met de huidige SSD prijzen.

Kan je dit geheugen nog een beetje overklokken of kan ik dan beter G.Skill nemen bij PC-hut bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:55
Heeft iemand nog op of aanmerkingen op dit systeem. Hij is voor een maatje van me die graag een i5 wil en af en toe gamed. Als er zaken goedkoper kunnen is dat natuurlijk mooi :) Mobo leek me wel handig voor snel extra prestaties door auto overclocking en is iets goedkoper dan de MSI gd65.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55D€ 117,95€ 117,95
1Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2€ 126,95€ 126,95
1Cooler Master Elite 333 Zwart€ 28,13€ 28,13
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 89,90€ 89,90
1Samsung Syncmaster P2370€ 173,-€ 173,-
ImporterenTotaal€ 874,63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansieb112 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:56:
Heeft iemand nog op of aanmerkingen op dit systeem. Hij is voor een maatje van me die graag een i5 wil en af en toe gamed. Als er zaken goedkoper kunnen is dat natuurlijk mooi :) Mobo leek me wel handig voor snel extra prestaties door auto overclocking en is iets goedkoper dan de MSI gd65.
Heeft MSI ook, nl OC Genie. Daarbij heeft dit Asus bord een 2e 16 slot maar 4 lanes via de DMI. Dus CF is uit gesloten wil je geen last hebben van performance drop en microstuttering, dus kan je net zo goed een goedkoper bord nemen(of de GD65 die netjes 2x 8 lanes geeft). Ik zou wat meer inde kast investeren en een Antec threehundred nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,02€ 46,02
1MSI P55M-GD45€ 89,99€ 89,99
ImporterenTotaal€ 864,56

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:13:
[...]

Daarbij heeft dit Asus bord een 2e 16 slot maar 4 lanes via de DMI.
Heeft die MSI ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus kan je net zo goed een goedkoper bord nemen.
De GD45 is 30 euro goedkoper. Daarbij vergelijkt hij het met een GD65(daar slaat de die op, hij heeft het over de GD65), die heeft wel netjes 8x8x. Het GD65 bord is gewoon superieur aan dat Asus bord, maar duurder.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55D€ 117,95€ 117,95
1Fractal Design Define R2 Zwart€ 89,90€ 89,90
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 98,50€ 98,50
ImporterenTotaal€ 818,48

Voor een vriend van mij om hoofdzakelijk te photoshoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
rows schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:54:

Kan je dit geheugen nog een beetje overklokken of kan ik dan beter G.Skill nemen bij PC-hut bijvoorbeeld.
Met dat geheugen en een beetje kennis kan je de CPU best op 4GHz krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:39:
Voor een vriend van mij om hoofdzakelijk te photoshoppen :)
Beetje zonde om stille componenten te nemen, maar de cpu koeler niet van iets beter voorzien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,80€ 12,80
1Fractal Design Define R2 Zwart€ 89,90€ 89,90
1Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2XX 40GB€ 98,50€ 98,50
ImporterenTotaal€ 803,32

Als je een niet modulaire voeding neemt, kan er nog wat af en de efficientie omhoog met een Be Quiet L7 530. Of nog goedkoper met een CX400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
In een gesloten kast als de R2 kun je idd prima een niet-modulaire voeding nemen. Het is toch voor een belangrijk deel optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:27:
[...]
Het GD65 bord is gewoon superieur aan dat Asus bord, maar duurder.
Moet je wel een ander Asus bord pakken he? Want dit is gewoon het basis model. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:49:
[...]

Moet je wel een ander Asus bord pakken he? Want dit is gewoon het basis model. ;)
Ik moet niets, hij vergelijk die 2 borden zelf met elkaar. Bij die vergelijking is de MSI gewoon superieur, maar duurder. Ik heb het gevoel dat ik dat al gezegd heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
chim0 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:49:
[...]

Natuurlijk is het het basismodel, maar het is wel bijna even duur als de GD65 en daar gaat het uiteindelijk om. Als consument zal het je een rotzorg zijn of je tegen het basismodel of de top lijn aankijkt. Als het ding maar doet waar je het voor betaalt.

edit:
overigens is wat je zegt niet helemaal waar:
http://tweakers.net/price...SIxezQt77F16X2d7l2PeZa6x8
Zowel MSI al Asus het nog meer basismodellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Edmin op 26-01-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:46:
In een gesloten kast als de R2 kun je idd prima een niet-modulaire voeding nemen. Het is toch voor een belangrijk deel optisch.
Klopt, maar vind zelf modulair toch handiger met bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

vanochtend besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 114,10€ 114,10
1Corsair HX750W€ 118,-€ 118,-
1GeIL Black Dragon GB34GB1333C7DC€ 87,95€ 87,95
1Gigabyte GA-P55A-UD4€ 150,-€ 150,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 198,-€ 198,-
1Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E€ 350,66€ 350,66
ImporterenTotaal€ 1.367,67

toch de UD4 voor de Sata3 en usb3 (en geluid schijnt ook nog wat beter te zijn dan de GD65)
De 750 scheelde bij de shop waar ik besteld heb 15 euro met de 650 dus daar was ik ook snel uit :P

iedereen bedankt voor de hulp!!
(ps, de lange-levertijd dingen had ik gisteren binnen, de rest wodt morgen verzonden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:54:
[...]

Klopt, maar vind zelf modulair toch handiger met bouwen
De meeste mensen bouwen hun systeem maar 1 keer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:55:
[...]

Tie-wraps go go go! :D. Edit: Hell ik heb een modulaire voeding en ik heb nog steeds tie wraps nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, enige wat ik MSI moet nageven is x16/x8, dat is bij de Asus x16/x4 maar goed ieder z'n voorkeur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft niets met voorkeur te maken, maar met feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ach, voor sommigen is 1 x16 slot genoeg. Anders zou ook niemand een 770 chipset kopen, toch?
* Edmin heeft het wel eens overwogen om te voorkomen dat hij ooit een tweede graka voor CF zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:01:
Ach, voor sommigen is 1 x16 slot genoeg. Anders zou ook niemand een 770 chipset kopen, toch?
* Edmin heeft het wel eens overwogen om te voorkomen dat hij ooit een tweede graka voor CF zou kopen.
Mijn koeler is te groot voor CF :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Zo overwoog ik vorig jaar nog een 22 inch 1650*1080 monitor ipv 24 inch 1920*1200, om te voorkomen dat ik uberhaupt ooit nog een high-end graka zou kopen.

* Edmin heeft jammerlijk gefaald in het inperken van de upgradedrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

en de UD4 is toch gewoon de tussenoplossing;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:55:
[...]

Dat zijn de meeste mensen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:55
[...]

Heeft MSI ook, nl OC Genie. Daarbij heeft dit Asus bord een 2e 16 slot maar 4 lanes via de DMI. Dus CF is uit gesloten wil je geen last hebben van performance drop en microstuttering, dus kan je net zo goed een goedkoper bord nemen(of de GD65 die netjes 2x 8 lanes geeft). Ik zou wat meer inde kast investeren en een Antec threehundred nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 864,56
@Ed_l

Even concluderend.

Wil je crossfire in de toekomst -> MSI GD65 ?
Geen crossfire -> MSI GD45 ?

Heb inderdaad al wat reviews van de GD65 gelezen, lijkt me een prima bordje.

Misschien nog een vraag: Hoe houdt de MSI GD45 zich tegenover de Asrock P55M Pro?
Is het grote voordeel van de MSI, dat die gewoon een stuk "overclockvriendelijker" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik zou voor het overclocken toch naar de GD65 gaan. Over de volledige breedte van de lagere prijsklasse is de krachtvoorziening van de planken wat minder. Vooral de Asrock heeft daar wat moeite mee. Ik heb de links even niet onder de arm, maar ik meen dat er op Tom's Hardware nog wel wat over te lezen is.

edit:
Volgens mij stond het hier ergens:
http://www.tomshardware.c...erclock,review-31721.html

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 26-01-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

hansieb112 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:15:
[...]

Wil je crossfire in de toekomst -> MSI GD65 ?
Geen crossfire -> MSI GD45 ?
Mijn inziens:
Wil je crossfire in de toekomst -> MSI GD65 of Gigabyte UD4 zonder sata3 en usb3 (dus kun je net zo goed e GD65 nemen!)
Geen crossfire -> MSI GD45 ? of de UD4 met Sata3 en usb3...

edit, ik zie net dat je de GD45 noemt... das een andere prijsklasse....

[ Voor 8% gewijzigd door DRuw op 26-01-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja de GD45 doet het beter qua fasen. Die heeft 4 VRMs gebaseerd op DrMOS en de Asrock 4 standaard vrms. De MSI is dus een stuk beter. De GD45 heeft ook een betere geluid chip.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Ik wil overstappen naar een AM3 systeem om de volgende redenen:
- direct overstappen vanwege DirectX11 (battlefield BC2 komt eraan :D)
- ook meteen de upgrade van XP naar Windows 7
- crossfire is bij mij nu niet mogelijk en wil dit graag gaan draaien
- AM3 platform is een stuk goedkoper dan Intel i7 of i5

ik ga hier zo m'n lijstje neer plempen met de bedoeling wat feedback van jullie te krijgen. Ik
meld alvast even de keuze voor het lijstje: ik wil zoveel mogelijk prestaties voor een zo laag mogelijke
prijs (logisch dat wil iedereen). Als het nog goedkoper kan dan dit zonder dat hierbij prestaties verloren gaan
hoor ik dat graag. De voeding die ik heb gekozen blijft sowieso, deze heb ik gekozen vanwege de 80 plus GOLD certificering en vanwege het feit dat deze VOLLEDIG modulair is. Het is de bedoeling dat ik binnenkort nog een tweede HD5770 bij plaats, om de kosten wat te drukken verspreid ik de aankoop van deze twee kaartjes. Het systeem gaat gebruikt worden als GAME-PC, randapparatuur en kast heb ik al, hier komt ie:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 131,99€ 131,99
1Asus M4A79XTD EVO€ 93,40€ 93,40
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 125,-€ 125,-
1Scythe Mugen 2€ 29,94€ 29,94
1Seasonic X-650€ 139,95€ 139,95
ImporterenTotaal€ 727,69

Oh, en waarom een HD5770 in crossfire vragen jullie je misschien af? Het scheelt me bijna 70 euro met een HD5870 en schaalt bijna altijd even goed, zo niet beter dan een enkele HD5870 :)

Als jullie suggesties of ander commentaar hebben hoor ik dat heel graag!

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou nog SATA3 en USB 3 kunnen nemen: Kost wel iets meer.
pricewatch: Gigabyte GA-790XTA-UD4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 97,95€ 97,95
1Asus EAH5850/G/2DIS/1GD5€ 242,99€ 242,99
1Gigabyte GA-P55-UD3€ 100,-€ 100,-
1Intel Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 197,-€ 197,-
1Logitech G500€ 47,-€ 47,-
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 64,75€ 64,75
1Razer eXactMat€ 23,-€ 23,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 28,-€ 28,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 239,-€ 239,-
ImporterenTotaal€ 1.436,99

Dit syteem krijg ik donderdag binnen. Is dit genoeg om BFBC2 op high te spelen? De recommended components van BC2 vond ik namelijk best hoog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bestel je eerst en vraag je dan? 8)7

En het antwoord is ja.(Het zijn recommended specs niet minimal he ;) ).
http://www.destructoid.co...ecs-revealed-156598.phtml

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Edmin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:04:
Zo overwoog ik vorig jaar nog een 22 inch 1650*1080 monitor ipv 24 inch 1920*1200, om te voorkomen dat ik uberhaupt ooit nog een high-end graka zou kopen.

* Edmin heeft jammerlijk gefaald in het inperken van de upgradedrift.
Een hobby mag toch geld kosten? Anders doe je alleen maar andere gekke dingen van dat geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:48:
Waarom bestel je eerst en vraag je dan? 8)7

En het antwoord is ja.(Het zijn recommended specs niet minimal he ;) ).
http://www.destructoid.co...ecs-revealed-156598.phtml
Verwijderd in "[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesys..."

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 26-01-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ie er ook wel bij zeggen dat ie dat met onze hulp heeft gedaan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:43:
Waar heb je dat gehoord? Want alle reviews die ik gelezen heb, roemen hem juist om zijn stilte. Ik denk dat de rest van je systeem meer geluid gaat maken dan de HX.
Hieruit blijkt dat hij misschien toch niet zo stil is? Vandaar dat ik Seasonic X-650 had geroepen.
(Staat op pag 65 ;) )
Onderstaand van de site van HWI komende van de game PC:
Voor een snelle game-PC raden we een voeding met een vermogen in de orde grootte 750W-850W aan. Dat biedt ruimte om twee flinke videokaarten van stroom te voorzien en om eventueel zwaar te gaan overklokken. Onze keuze valt deze maand op de Corsair HX750W. We citeren de test:

"We hebben in deze test van doen met een uitstekende 750W voeding. Wie onze product advisor instelt op een luxe pc, zal zien dat deze bovenaan verschijnt wanneer je het geluidsniveau op niet belangrijk zet. Kies je voor belangrijk bij het geluidsniveau, dan is alleen de Be Quiet Straight Power E6 700W een betere keuze dan de Corsair, maar die is niet modulair. Van de modulaire voedingen komt de Corsair met de beste score uit de bus.

Het feit dat de voedingen met een enkele, zeer zware 12V rail is uitgevoerd maakt deze zeer geschikt voor overklokkers die hun processor en videokaart(en) tot het maximale opvoeren. We durven het aan om de Corsair HX750W tot de ultieme 750W voeding te bestempelen, alleen het geluidsniveau is helaas relatief hoog."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:47:
Je zou nog SATA3 en USB 3 kunnen nemen: Kost wel iets meer.
pricewatch: Gigabyte GA-790XTA-UD4
ga ik daar enig nut van ondervinden? Zijn er al veel apparaten die daar gebruik van maken?

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
rows schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:58:
[...]

Hieruit blijkt dat hij misschien toch niet zo stil is? Vandaar dat ik Seasonic X-650 had geroepen.
(Staat op pag 65 ;) )
Onderstaand van de site van HWI komende van de game PC:
[i]Voor een snelle game-PC raden we een voeding met een vermogen in de orde grootte 750W-850W aan. Dat biedt ruimte om twee flinke videokaarten van stroom te voorzien en om eventueel zwaar te gaan overklokken. Onze keuze valt deze maand op de Corsair HX750W. We citeren de test:
En hier blijkt maar weer uit waarom HWI belabberde adviezen geeft. Heb je mijn links over verbruik van high-end seups niet gelezen?
"We hebben in deze test van doen met een uitstekende 750W voeding. Wie onze product advisor instelt op een luxe pc, zal zien dat deze bovenaan verschijnt wanneer je het geluidsniveau op niet belangrijk zet. Kies je voor belangrijk bij het geluidsniveau, dan is alleen de Be Quiet Straight Power E6 700W een betere keuze dan de Corsair, maar die is niet modulair. Van de modulaire voedingen komt de Corsair met de beste score uit de bus.

Het feit dat de voedingen met een enkele, zeer zware 12V rail is uitgevoerd maakt deze zeer geschikt voor overklokkers die hun processor en videokaart(en) tot het maximale opvoeren. We durven het aan om de Corsair HX750W tot de ultieme 750W voeding te bestempelen, alleen het geluidsniveau is helaas relatief hoog."[/i]
Ik heb een HX850 en die is absoluut stil. Dat de HX750W lawaaiig zou zijn heb ik nog nooit ergens gelezen, behalve hier. Bovendien is de HX650 niet hetzelfde model als de 750. De 850 en 750 komen wel uit dezelfde architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guumuus schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:59:
[...]

ga ik daar enig nut van ondervinden? Zijn er al veel apparaten die daar gebruik van maken?
Sja, ik weet niet hoe lang jij met je hardware wil doen. USB3 gaat denk ik redelijk snel standaard worden, gezien de backwards compatibilitie. SATA3 duurt denk ik nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Yep ik heb jouw links gelezen Ed_L, alleen Reinman vroeg mij destijds waar ik het had gelezen, vandaar mijn bericht. Ik ben het met jou eens dat de adviezen van HWI ook de mij niet echt aanspreken, maar het is wel een site waar ik zo nu en dan kom.

Ik heb ook op de site van Corsair gekeken en dan voel ik toch meer voor de HX750 dan de 650, want die heeft een silver award ipv Brons zoals de 650 of maakt dit volgens jou niks uit.?

[ Voor 5% gewijzigd door rows op 26-01-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
http://translate.google.d...l=de&tl=en&hl=de&ie=UTF-8

Kijk, de HX750W is een uitstekende voeding en ik kan hem absoluut aanraden. Ik wil je alleen voorleggen dat de HX650 ook voldoet en een goed ding is. Die Seasonic is waarschijnlijk de beste PSU in zijn soort, maar voor dat geld zou ik er nog een keer over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Nog een vraagje: Is het op het P55M-GD45 moederbord mogelijk om een HD5850 + 9600GT te gebruiken, dus die laatste als dedicated physx kaart? Ik heb namelijk geen flauw idee over hoe ik dat moet instellen :') Als het dus al mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen over de volgende 2 kasten:

pricewatch: Fractal Design Define R2 Zwart

of

Thermaltake Element S Zwart

Mijn pc zal 24/7 aanstaan in mijn kamer naast mijn bed met 7 2TB schijven erin met allemaal series enz enz.
Welke kast is dan slimmer en moeten de optinale fans er ook nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
HotFix schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:17:
Nog een vraagje: Is het op het P55M-GD45 moederbord mogelijk om een HD5850 + 9600GT te gebruiken, dus die laatste als dedicated physx kaart? Ik heb namelijk geen flauw idee over hoe ik dat moet instellen :') Als het dus al mogelijk is
Alleen met oude NV drivers (versienummer weet ik niet uit mijn hoofd). NV heeft PhysX namelijk uitgeschakeld in de drivers als een ATi kaart wordt gedetecteerd :')

[ Voor 62% gewijzigd door Edmin op 26-01-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel q9400 €160
hd 5770 €140
Scuthe Mugen 2 = €30
Cooler Master Elite 331 Zwart €30
Sony AD-7240S €25
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB €75
Gigabyte GA-770TA-UD3 €90
4GB Dual Channel DDR3-kit €100

ik weet niet of ik dit hier hoort, maar ben net nieuw bij Tweakers.
weet iemand of je met deze PC een beetje kan gamen?
ik heb niet veel verstand van hardware, dus advies is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Edmin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:12:

Kijk, de HX750W is een uitstekende voeding en ik kan hem absoluut aanraden. Ik wil je alleen voorleggen dat de HX650 ook voldoet en een goed ding is. Die Seasonic is waarschijnlijk de beste PSU in zijn soort, maar voor dat geld zou ik er nog een keer over nadenken.
nog een stukkie tekst wat ik vond in het draadje het stille PC topic IV onder cooling op pag. 89:
Die HX750 is echt niet stil.
Ik had hem in mijn Antec P182 icm met scythe mugen 2 , 2 x noctua fans @ 800RPM en een nexus real silent en mijn voeding hoorde ik idle boven alles uit. En ik trok er maar 140 watt idle uit.
Die noise chart klopt geheel niet tel er maar 5db bij alles op dan is het misschien wat realistischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
HotFix schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:17:
Je kunt je 9600GT nog wel gebruiken voor programma's voor muziek/videobewerking die profijt maken van CUDA.
*Cyberlink bijvoorbeeld*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ik wil een nieuw systeem gaan halen met een HD850, en omdat die zo slecht leverbaar is wil ik mijn oude 7800GT nog een tijdje houden. Werkt die kaart wel in een PCIe 2.0 poort ?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Edmin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:12:

Je hebt gelijk dat die Seasonic belachelijk veel geld is. je moet bijna een fetish heben wil je deze kopen ;) Ik heb dat wel met schoenen, maar helaas niet met voedingen. Dan is die Corsair dus wel interessant. ik neem aan dat als ik hem veel lawaai vindt maken dan je hem kan RMA'en want het kan ook gewoon een slecht exemplaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
DeluxZ schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:45:
Ik wil een nieuw systeem gaan halen met een HD850, en omdat die zo slecht leverbaar is wil ik mijn oude 7800GT nog een tijdje houden. Werkt die kaart wel in een PCIe 2.0 poort ?
Wat je ook zou kunnen doen, tenminste dat heb ik gedaan, ik had per direct een nieuwe kaart nodig en kon dus echt niet wachten en heb daarom een 5770 gekocht die ik CF ga draaien. Dit is sneller dan een enkele 5850, zie bijv tom's hardware. Het is maar een idee mocht je toch willen upgraden.

Ik moet zeggen dat een enkele 5770 toch heel behoorlijk gamed (CoD MW2) op mijn HP LP2475w = 24 inch 1920 x 1200

[ Voor 9% gewijzigd door rows op 26-01-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
rows schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:48:
[...]

Je hebt gelijk dat die Seasonic belachelijk veel geld is. je moet bijna een fetish heben wil je deze kopen ;) Ik heb dat wel met schoenen, maar helaas niet met voedingen. Dan is die Corsair dus wel interessant. ik neem aan dat als ik hem veel lawaai vindt maken dan je hem kan RMA'en want het kan ook gewoon een slecht exemplaar zijn.
Ik lees in geen enkele review dat die dingen luid zouden zijn, dus het lijkt me dan idd een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:36:
Intel q9400 €160
hd 5770 €140
Scuthe Mugen 2 = €30
Cooler Master Elite 331 Zwart €30
Sony AD-7240S €25
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB €75
Gigabyte GA-770TA-UD3 €90
4GB Dual Channel DDR3-kit €100

ik weet niet of ik dit hier hoort, maar ben net nieuw bij Tweakers.
weet iemand of je met deze PC een beetje kan gamen?
ik heb niet veel verstand van hardware, dus advies is welkom
Je CPU past niet op dat mobo ;)
Vervang hem door een Phenom II X4 955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
@Magebow, op wat voor scherm game je nu (hoe groot)? Ik heb de 5770 op een 24 inch en dat kan nog net, dus is niet echt future proof om een voorbeeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Ik hoop dat ik niet teveel offtopic hiermee ga, maar ook deze review vond ik terug op hardwareheaven, waaruit blijkt dat de Corsair best wat lawaai kan maken.

http://www.hardwareheaven...php?reviewid=795&pageid=6
Final Words and Conclusion

What We Did Like
The exceptional build quality and the outstanding electrical performance are the primary selling points of the HX850W. Corsair truly built this unit like a tank, choosing one of the latest base designs and some of the most reliable components currently available. This has an impact on its electrical performance too, with the HX850W being remarkably efficient and stable. The icing on the cake is Corsair's 7 year-long warranty, which ensures that this unit will be a very dependable long term investment for those who dislike often upgrades.

What We Did Not Like
Unfortunately the use of such small heatsinks made the HX850W a little louder than the rest of the HX series units we reviewed in the past. It operates silently under nominal load, but as the load rises above 60% the unit will become increasingly more audible. Enhancing the size and quality of the heatsinks shouldn't be too hard and would improve both the thermal and acoustics performance of the HX850W– hopefully we see this in the next revision.

Read more: Corsair HX850W PSU - Conclusion - HardwareHeaven.com http://www.hardwareheaven...95&pageid=6#ixzz0dkKXJLKD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
http://www.overclockersclub.com/reviews/corsair_hx750w/6.htm
Once again I should point out that the power supply wasn't installed in a case.
[...]
During testing, the only fans I could hear were the two attached to my test load!
Maar goed, die discussie kunnen we blijven houden. Vraag jezelf af: als je twee graka's dusdanig hard werken dat de load echt hoog wordt, wat hoor je dan: je PSU of je twee graka's?
* Edmin heeft de HX850 nog nooit boven de waterpomp uit horen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:05
Dit is mijn setup, sugesties? :D
Ik heb nog een HDD (raptor) en een kast (CM-stacker)

ojah monitor heb ik ook al Samsung 2693HM

#ProductPrijsSubtotaal
2Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E€ 146,07€ 292,14
1Cooler Master Real Power M620€ 72,95€ 72,95
2GeIL GV34GB1333C7DC€ 92,99€ 185,98
1MSI P55-GD65€ 127,63€ 127,63
ImporterenTotaal€ 939,15

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rows schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:00:
Ik hoop dat ik niet teveel offtopic hiermee ga, maar ook deze review vond ik terug op hardwareheaven, waaruit blijkt dat de Corsair best wat lawaai kan maken.
Sorry, maar je leest het niet goed:
It operates silently under nominal load
Dus bij normaal gebruik hoor je hem nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
diehard889 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:30:
Dit is mijn setup, sugesties? :D
Ik heb nog een HDD (raptor) en een kast (CM-stacker)

ojah monitor heb ik ook al Samsung 2693HM
Wat wil je precies met dat ding doen?
Je weet dat een raptor niet meer sneller is dan een reguliere HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 16:26
Ik vroeg me af of ik bij dit setje nog makkelijk kan besparen op de kast,het moederbord en miss nog wat anders ik heb de i7 860 wel echt nodig omdat ik veel tegelijk open wil hebben staan.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P7P55D-E€ 128,71€ 128,71
1be quiet! L7 530W€ 49,96€ 49,96
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 236,-€ 236,-
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 41,08€ 41,08
ImporterenTotaal€ 841,87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: MSI P55M-GD45

Maar ik betwijfel of je een 860 echt nodig hebt als je veel tegelijk open hebt staan. Dat betwijfel ik niet alleen, eigenlijk weet ik het wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
loki19 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:23:
ik heb de i7 860 wel echt nodig omdat ik veel tegelijk open wil hebben staan.
Nou, kom maar op dan... ik ben reuzebenieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 16:26
ik weet niet iets in mij zegt gewoon om de i7860 te nemen. hyperthreading spreekt me gewoon wel aan.
En ik ben ook niet helemaal duidelijk gewwest ik wil ook ngo graag usb3 en sata3 op me moederbord en crossfire zou leuk zijn met 2 keer club 3hd 5850 maar is niet echt nodig.
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hier stond een TW