[CAIWAY] Ultra abonnement haalt snelheid niet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
dion_b schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:16:
[...]

Dit is *wel* CAIWAY bashing :/

Twee dingen:
1) ondanks alle gezeur van mensen tot nu toe in dit topic heeft niemand ook maar iets genoemd mbt de daadwerkelijke beloftes die CAIWAY doen - die dan niet waargemaakt worden. De gemiddelde ADSL-er haalt 24/7 niet eens de helft van de geadverteerde snelheid maar zeikt daar niet over. Hier gaat het om vertraging gedurende 4 van 24 uur (1/6 van de dag), daarbuiten zeggen jullie zelf goede snelheden te halen, en gedurende die vier uur blijft de verbinding in stand. Met een >80% van de tijd >80% van de snelheid SLA (vrij gangbaar) voldoet dit prima.

2) wederom: volgens metingen van de Consumentenbond haalt de beste ISP in NL, Ziggo, (op dit gebied, laten we het niet over de klantenadministratie hebben...) gemiddeld 80% van de snelheid. Dat is minder dan jullie hier naar eigen zeggen halen.

Je haalt beter dan gemiddeld bij de beste ISP en hebt het dan over een "ernstig probleem"...
Wat je zegt klopt helemaal. Wat dat betreft mogen we (Caiway klanten) nog best tevreden zijn maar.. het feit dat vele andere providers nog lagere snelheden halen, maakt het nog steeds niet oké.

Het blijft fout dat providers hun belofte niet nakomen. Of dat nou één provider is of dat het er tien zijn. Het feit dat er niet één maar meerdere providers de beloofde snelheden niet halen rechtvaardigt helemaal niets.

Als provider mag je ook niet denken ''ons netwerk haalt niet de beloofde snelheden maar ze liggen alsnog hoger dan die van onze concurrenten dus niets aan de hand'. Nee, je hebt een contract lopen met klanten. Afspraak is zoveel euro voor zoveel megabit. Zoals de provider er op moet kunnen rekenen dat de klant betaald mag de klant er vanuit gaan dat hij krijgt waarvoor hij betaald, in dit geval dus 32 mb down en 4 mb up en niet 15 down en 2 up.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:50:
Wow,ik ben de grootste klager op Tweakers over Caiway een tijdje al,en kreeg altijd negatieve reacties terug van heel veel mensen dat ik een zeur was en dat het aan mijn instellingen zat,en dat ik maar moest overstappen,etc.Ik ben blij dat de meerdere mensen het nu ook zien dat het gewoon niet een stabiele en goede verbinding is.Ik denkt ook dat veel mensen na de 32MB upgrade nu inzien van dat het een hoop geld is die 50 Euro,en niet krijgen waarvoor we betalen.Zowiezo is het al belachelijk dat je voor een Ultra Abo,dat wat meer snelheid gaat leveren naar 32MB meer moest gaan kosten.Er is geen provider die een klant meer laat betalen voor een iets hogere upgrade.En die downgrade van de oude Ultra van 24MB naar 16MB voor 2 euro minder per maand is helemaal erg.En ik blijf zeggen in tegenstelling van bv Ziggo en UPC is Caiway gewoon duurder.
Mmmm...kan me niet inhouden en moet dus heel even reageren...

Ja, je bent inderdaad een enorme klager, met name als je topics aanvult met jouw ongenoegen. Alleen je (nick)name is al voldoende om een goed idee van je inhoudelijke reactie te geven, maar wie ben ik om daar over te klagen (daar hebben we ook moderators voor !).

Feit blijft dat als je problemen hebt, je zelf contact op moet nemen met je leverancier. Daarnaast kan je ervoor kiezen (in overleg met een moderator ?) om een gezamenlijk initiatief te starten "tegen" Caiway.

Het blijven afgeven op de prijs en de geleverde kwaliteit zou mij normaal gesproken doen besluiten om een alternatief te zoeken, dat zou dan ook mijn tip aan jou zijn.

Overigens zie je in topics veelal negatieve berichten, maar dat zit in de mens. Hier meldt zich echter een tevreden klant (en geen idee welke exacte snelheden ik haal, ik ben tevreden). Dus...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

JKratos schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:49:
Als provider mag je ook niet denken ''ons netwerk haalt niet de beloofde snelheden maar ze liggen alsnog hoger dan die van onze concurrenten dus niets aan de hand'. Nee, je hebt een contract lopen met klanten. Afspraak is zoveel euro voor zoveel megabit. Zoals de provider er op moet kunnen rekenen dat de klant betaald mag de klant er vanuit gaan dat hij krijgt waarvoor hij betaald, in dit geval dus 32 mb down en 4 mb up en niet 15 down en 2 up.
Een kleinigheidje...: de snelheden die genoemd worden zijn geen toezeggingen en/of beloften maar de maximale waarden die gehaald kunnen worden (onder ideale omstandigheden). Als je zeker wil zijn van een vaste snelheid, dan moet je gewoon zo'n abonnement afsluiten zonder overboeking. Betaal je wel wat voor, maar dan krijg je ook de beloofde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
dion_b schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:16:
[...]

Dit is *wel* CAIWAY bashing :/

Je haalt beter dan gemiddeld bij de beste ISP en hebt het dan over een "ernstig probleem"...
Met alle respect maar je kan wel bij Caiway gaan werken, als ik een abbo. afsluit van 32MB en ik kom in de avond uren en weekenden niet eens uit op sommige momenten over de 5MB, dan vind ik dat ik terecht kan spreken over een ernstig probleem, en wat jij doet is net als bij Caiway het probleem totaal ontkennen met dit verschil dat Caiway voor een ondeugdelijk product ook nog eens geld vraagt, en 49,90 is in dit geval veel geld!
Maar dat is overigens een probleem van alle providers die niet leveren waar de klanten wel voor betalen, ze hebben geluk dat de meeste klanten er niet eens erg in hebben dat hun beloofe snelheid niet behaalt wordt, en voor degene die wel klacht hebben, hebben ze het wel zo afgedekt in een algemene voorwaarden dat ze zelf vinden dat ze wel voldoen.
Dus misschien wordt het juist wel eens tijd dat we ons mond open doen (maar goed daar is dit topic niet voor bedoeld), ik zelf doe het in ieder geval al bij mijn provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En daar gaan we weer, iedereen die maar iets 'positiefs' zegt (of eigelijk, beargumenteert waarom het niet zo slecht is) is meteen of reeds medewerker bij Caiway of moet er gaan werken.

Het probleem is doodsimpel, als je problemen hebt stap je naar hun toen,desnoods via de juridische wegen. Je gal hier al jaren spugen over je ongenoegen van een bedrijf van bij het grootste deel van de klanten naar tevreden werkt, heb je enkel jezelf mee.

'maar daar is dit topic niet voor' wordt elk caiway topic gezegt, en NOG beginnen 2 specifieke personen weer met de baggerzooi. En dan kan je met excuses of flutargumenten komen, ik zeg enkel: kijk deze post history maar eens.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 09-01-2010 18:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Volgens mij is dit forum ook bedoel voor een eventuele, als dat zo moet wezen negatieve toon, wat dan op dat moment toevallig ook nog eens heel realistisch kan zijn, dus ik begrijp jou bezwaar niet.
Dat het jou weinig uit maakt welke snelheid je krijgt hoeft voor mij toch ook niet te gelden, de mens is nu eenmaal niet het zelfde, dus respecteer aub ook de mening van mensen die wat mindere ervaringen hebben, jou mening wordt ook gerespecteerd, dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend wanneer ze de nieuwe snelheid willen doorvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

markmart33 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:59:
[...]

Met alle respect maar je kan wel bij Caiway gaan werken, als ik een abbo. afsluit van 32MB en ik kom in de avond uren en weekenden niet eens uit op sommige momenten over de 5MB, dan vind ik dat ik terecht kan spreken over een ernstig probleem, en wat jij doet is net als bij Caiway het probleem totaal ontkennen met dit verschil dat Caiway voor een ondeugdelijk product ook nog eens geld vraagt, en 49,90 is in dit geval veel geld!
Herlees even m'n stuk - ik ontken het probleem niet, ik stel dat je het moet definieren voordat je gaat ranten: alles staat of valt bij de exacte belofte die CAIWAY doet in haar kleine lettertjes. Als daar staat dat je maar blij moet zijn met wat dan ook je krijgt, heb je helaas geen poot om op te staan. Als daar staat dat je x-tijd y-snelheid moet kunnen halen sta je sterk - maar alleen maar als je je beroept op die afspraak.

Ik werk niet bij CAIWAY, ik ben er ook geen klant, maar ik probeer hier met de technische kennis die ik heb in ieder geval te (helpen) begrijpen wat er technisch aan de hand is, juist om jullie te kunnen wapenen om zo effectief mogelijk verbetering te krijgen. In plaats daarvan lijkt het vooral dat ik een cursus "Hoe resultaatgericht met een bedrijf te communiceren" moet geven...

Grap is dat als je a) geen rekening houdt met wat een provider nou exact belooft en b) zelf geen moeite doet om het probleem dat je ervaart te begrijpen en je provider input te geven waar ze wat mee kunnen, je hoog en laag kan blaten, maar als je geluk hebt veegt iemand z'n kont af aan je klachten om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag :o

Als je dat wilt: prima, ga zo verder. Als je het anders wilt aanpakken, namelijk op een manier dat ze dat niet kunnen (omdat je je klacht onderbouwt met de overeenkomst die je met hen hebt, en omdat je hapklare brokken relevante info geeft die de eerstelijnshelpdesk door kan geven naar mensen die er wel iets van snappen), doe dan eens een paar stappen terug en laten we proberen te begrijpen wat hier precies gaande is.
Maar dat is overigens een probleem van alle providers die niet leveren waar de klanten wel voor betalen, ze hebben geluk dat de meeste klanten er niet eens erg in hebben dat hun beloofe snelheid niet behaalt wordt, en voor degene die wel klacht hebben, hebben ze het wel zo afgedekt in een algemene voorwaarden dat ze zelf vinden dat ze wel voldoen.
Wederom: geef eens exact aan welke belofte CAIWAY hier doet. Welke SLA koppelen zij aan dit abonnement. Wat staat daarover in de overeenkomst die je hebt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Ja ik kom misschien over als iemand die alleen maar loopt te blaten, maar dat is omdat jij niet weet welke weg ik al heb belopen met Caiway, dat is misschien mijn fout dat ik dat niet uitvoeriger beschreven heb.
Ik heb wel degelijk Caiway geholpen het probleem te vinden, zover dat mogelijk is met mijn kennis, ik heb de diverse testen die ik moest doen voor hun en de rapporten die daar uit kwamen, uit eigen houtje ook nog uitgevoerd op diverse tijden naar hun opgestuurd om maar aan te tonen dat het probleem te wijten is aan capaciteitsgebrek van hun netwerk, wat uiteindelijk ook heeft geresulteerd dat ze dat volmondig hebben toegegeven, dus ik ben van mening dat ik genoeg heb mee gewerkt om het probleem boven tafel te halen zover dat mogelijk is met mijn kennis. (natuurlijk zouden ze meer hebben aan technische input van mijn kant maar moet ik als consument een techneut zijn voor ik een abbo. afsluit bij een inter provider?)
Uiteindelijk heb ik bereikt dat of ik kon kosteloos naar een lager abbo, maar dat wilde ik zelf niet maar wilde korting op het abbo hebben dit i.v.m. hun f.u.p. voorwaarden (ook nog zoiets), maar wat er toen is gebeurd is er gebeurd maar ineens waren de snelheden wel goed, tot een paar dagen terug dan.

Wat ik al eerder schreef ik het er grote moeite mee dat providers hun algemene voorwaarden zo opstellen dat je als je als klant betaald voor een 32mb abbo. er maar genoegen mee moet nemen, als deze 5MB is, dan wordt je als klant in mijn optiek flink bedonderd.
Ik heb het met Wannadoo mee gemaakt via ADSL, ik begon het eerste jaar op 14MB toen werd het 11MB en na een half jaar was het 9MB, en dan ga je bellen, en als enigste antwoord krijg je het voldoet nog steeds aan onze norm, ze doen niet eens de moeite om te kijken naar het probleem, of moet ik het probleem zelf oplossen?
De snelheid mag best wel eens minder zijn op drukke uren, dat weet iedereen dat is acceptabel maar geen 5MB bij een abbo van 32MB, geloof me streaming content, nota bene van hun eigen server, ging niet eens meer fatsoenlijk, hebben we het dan over een probleem of niet?
Maar zoals jij het stelt moet ik er maar genoegen mee nemen als dat zo gesteld is in hun algemene voorwaarden en als iedereen zo denkt krijgen die providers nooit eens een duw in de rug om tot een prestatie gedwongen te worden.
Er kan een heel technisch verhaal achter zitten wat ik ook geloof, maar ik ben van mening als je een 32 MB verkoopt dan moet deze dat ook zijn of in ieder geval ook in de buurt zitten, jij koopt toch ook geen pond suiker en neemt genoegen met een paar ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 16:06
@markmart33

Ik heb datzelfde tracject met Caiway doorlopen, en jahoor ook advies gratis downgrade .
Er werd zelfs toegegeven door Caiway dat ik 80% van mijn 32mbit's mag verwachten voor het geld dat ik betaal en dan wel degelijk 24x7 en niet x moment van de dag.
Ik had ook nog aangegeven dat als de netwerk capaciteit zodanig laag was dat het mischien beter zou zijn om even geen nieuwe klanten aan te sluiten. Maar nee dat was natuurlijk geen optie voor Caiway.
Ook mijn voorstel was minder betalen voor download en upload 4mbits behouden, helaas dat deed Caiway niet.

Wat mij nu het meeste verbaast is dat er een eventuele 50mbit aan komt, nou dat lijkt mij echt een voorbeeld van problemen negeren en gewoon de marketing machine op volle toeren laten draaien.

Ik ben i.i.g. blij dat mensen met oogkleppen op tevreden zijn over Caiway, daar moet Caiway het tenslotte van hebben, betalen en vooral niet bijdehand lopen klagen. Maar ik vind het jammer. Wellicht ben ik in de minderheid samen met enkele anderen hier op het forum die wel snappen wat er speelt. Zoals ik al aan gaf eerder in dit topic Iedereen die wel iets wil opzetten om de snelheden problematiek aan te pakken is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

markmart33 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:32:
Maar zoals jij het stelt moet ik er maar genoegen mee nemen als dat zo gesteld is in hun algemene voorwaarden en als iedereen zo denkt krijgen die providers nooit eens een duw in de rug om tot een prestatie gedwongen te worden.
Even voor de duidelijkheid...wie is er nu akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Caiway, dion_b of jij !?

Verder heb je groot gelijk dat je niet tevreden bent met 5 Mb (in geval van een Ultra abo), helaas zal je in plaats van afgeven op Caiw (weliswaar terecht) op een forum als GoT hierover (weer) in contact moeten treden met Caiw.

Tot slot, er wordt geen 32 Mb verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
lier schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:33:
[...]

Even voor de duidelijkheid...wie is er nu akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Caiway, dion_b of jij !?

Tot slot, er wordt geen 32 Mb verkocht...
Jij weet net zo goed als ik dat de algemene voorwaarden gewoon door je strot worden gedrukt anders kan je geen abbo. afsluiten of iets kopen via internet, dus sorry maar dat vind ik een slap argument, een beetje dood doener zoals je ze vaker tegenkomt op dit soort forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Voor een ieder die zich herkent in het verhaal van mijzelf en markmart33 heb ik een email account geopend.

"caiwayprobleem at gmail punt com" (at=@ en punt=.)

Dus hierbij de oproep voor iedereen die de snelheden en of problemen met Caiway collectief wil bespreken.
Graag een omschrijving bijvoegen van het probleem (met daarin gedetaileerd de genomen stappen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

markmart33 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:40:
Jij weet net zo goed als ik dat de algemene voorwaarden gewoon door je strot worden gedrukt anders kan je geen abbo. afsluiten of iets kopen via internet, dus sorry maar dat vind ik een slap argument, een beetje dood doener zoals je ze vaker tegenkomt op dit soort forums.
Interessante stelling...beste meneer de rechter, ik wil ik wil ik wil maar wel op mijn voorwaarden.

Kunnen hier een hele leuke discussie gaan houden, maar dan gaan we (nog meer) off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
lier schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:45:
[...]

Interessante stelling...beste meneer de rechter, ik wil ik wil ik wil maar wel op mijn voorwaarden.

Kunnen hier een hele leuke discussie gaan houden, maar dan gaan we (nog meer) off-topic.
Het enigste wat ik wil en daarin zal ik niets verschillen met enig ander mens is waar voor zijn geld!

Jij mag het laatste woord hebben als je wil voor mij einde discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik al eerder schreef ik het er grote moeite mee dat providers hun algemene voorwaarden zo opstellen dat je als je als klant betaald voor een 32mb abbo. er maar genoegen mee moet nemen, als deze 5MB is, dan wordt je als klant in mijn optiek flink bedonderd.
Gratis advies : lees die algemene voorwaarden eens door voordat je tekent, dan zien je dat je niet betaald voor continu 32mb. Net zoals je nu ook niet continu 5mb haalt.

Ik dacht toch echt dat Dido het 5mb verhaaltje uit de lucht had gehaald door aan te tonen dat je gemiddeld >80% van de tijd >80% van je capaciteit hebt.
Er kan een heel technisch verhaal achter zitten wat ik ook geloof, maar ik ben van mening als je een 32 MB verkoopt dan moet deze dat ook zijn of in ieder geval ook in de buurt zitten, jij koopt toch ook geen pond suiker en neemt genoegen met een paar ons?
Sorry, dat is toch echt jouw misvatting dat je niet weet wat je koopt.
En meer dan 80% van de tijd meer dan 80% van de snelheid is gewoon in de buurt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
dat is mooi dan betaal ik ook meer dan 80% van de tijd 80% van het abonnement LOL Zou Caiway hier ook akkoord mee gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ik heb wel degelijk Caiway geholpen het probleem te vinden, zover dat mogelijk is met mijn kennis, ik heb de diverse testen die ik moest doen voor hun en de rapporten die daar uit kwamen, uit eigen houtje ook nog uitgevoerd op diverse tijden naar hun opgestuurd om maar aan te tonen dat het probleem te wijten is aan capaciteitsgebrek van hun netwerk, wat uiteindelijk ook heeft geresulteerd dat ze dat volmondig hebben toegegeven, dus ik ben van mening dat ik genoeg heb mee gewerkt om het probleem boven tafel te halen zover dat mogelijk is met mijn kennis.
"Ze" hebben het toegegeven? Hebben we het hier over een officieel woordvoerder van het bedrijf, of gewoon van een helpdesker die van een lastige klant af wilde?
(natuurlijk zouden ze meer hebben aan technische input van mijn kant maar moet ik als consument een techneut zijn voor ik een abbo. afsluit bij een inter provider?)
Accoord, in een ideale wereld zou je als klant geen diepgaande kennis moeten hebben. Maar het is geen ideale wereld en kennis is macht. Je ziet dat op zat andere vlakken (clichegeval: autogarages). Dat is ook hier zo.
Uiteindelijk heb ik bereikt dat of ik kon kosteloos naar een lager abbo, maar dat wilde ik zelf niet maar wilde korting op het abbo hebben dit i.v.m. hun f.u.p. voorwaarden (ook nog zoiets), maar wat er toen is gebeurd is er gebeurd maar ineens waren de snelheden wel goed, tot een paar dagen terug dan.
En dit is juist wat ik (uit technisch oogpunt) zo interessant vind. Als er sprake is van een algeheel capaciteitsprobleem kun je niet "ineens" de snelheden goed maken. Er is *iets* veranderd door CAIWAY wat jouw ervaring stukken verbeterd heeft. Als we kunnen achterhalen wat die "iets" is, kunnen we gericht vragen dat nog een keer te doen :)
[...]

Eh ja. Jij ondertekent die voorwaarden. Niet eens? Niet tekenen :o

Los daarvan, iemand die veel herrie maakt maar verder klant blijft kun je gewoon negeren als bedrijf. Het enige dat uiteindelijk telt is of je klant blijft (want dat levert geld op). De enige manier om een bedrijf te dwingen tot veranderen is om op te zeggen, om met jouw geld te zeggen "de concurrent heeft alles bij elkaar beter z'n zaakjes op orde, dus ga ik daar mijn geld uitgeven".

Heeft geen concurrent dat, en is het alternatief nog slechter? Dan heb je simpelweg pech, want je zit al bij de beste optie, en het loont voor hen niets om beter te zijn.
Klein verschil: die 32Mb is een dienst die je afneemt, niet een product wat je koopt. Je koopt allerminst een dedicated guaranteed 32Mb/s. Die is wel te koop hoor, dan heb je het over 1:1 niet-overboekte huurlijnen voor EUR 1000/maand.

Het consumentenproduct wat je koopt is gewoon die capaciteit over veel mensen verdeeld om voor een betaalbare prijs de meeste mensen het overgrote deel van de tijd tevreden te kunnen stellen.

Is dat niet genoeg? Wederom, de optie om een huurlijn te nemen is er, maar dat is onmogelijk duur. Als je dat niet wilt betalen, moet je niet verwachten dat je hetzelfde krijgt voor een fractie van de prijs.

Maar goed, en ik val weer in herhaling:

Exact wat staat in de CAIWAY gebruikersovereenkomst internet over snelheden en het behalen ervan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de algemene voorwaarden:

Artikel 15: Beschikbaarheid Diensten

15.1 CAIW zal trachten onderbrekingen (als gevolg van onderhoudswerkzaamheden of
anderszins), storingen of andere fouten in de Dienst zoveel mogelijk te beperken, één en
ander uiteraard voor zover zij daarop enige invloed kan uitoefenen. CAIW garandeert
echter niet een ononderbroken, storingvrij of foutloos gebruik of functioneren van de
Dienst en aanvaardt terzake geen enkele aansprakelijkheid, tenzij uitdrukkelijk anders
overeengekomen.

15.2 De Klant erkent dat de beschikbaarheid van de Dienst onder meer afhankelijk kan
zijn van programma aanbieders, het telefoonnet, het publieke internet en/of de
stroomvoorziening. De Klant aanvaardt dan ook dat de kwaliteit van de Dienst niet kan
worden gegarandeerd.

15.3 De Klant aanvaardt dat bij de Dienst kwaliteitsverlies kan optreden indien
meerdere Diensten tegelijkertijd worden gebruikt of bijvoorbeeld indien tegelijkertijd veel
en/of grote bestanden en/of mediastreams worden gedownload en/of geupload.

15.4 De mogelijkheid van het doen van noodoproepen, zoals 112, met daarbij het
meesturen van locatiegegevens en eventuele koppeling van een alarminstallatie met een
meldkamer kan niet door CAIW worden gegarandeerd. De Klant dient dit te betrekken in
zijn oordeel om al dan niet een ander telefonie abonnement te behouden.

15.5 Onderbrekingen, storingen of andere fouten in het functioneren van de Dienst van
welke aard dan ook of een vermoeden daaromtrent kunnen door de Klant, per telefax,
per post, per e-mail of middels een daartoe door CAIW ingesteld telefoonnummer worden
gemeld bij CAIW op de door CAIW aangegeven wijze. CAIW is niet verplicht naar
aanleiding van hier bedoelde meldingen actie te ondernemen of de gemelde storingen,
onderbrekingen of fouten te verhelpen.

15.6 De Klant is desgevraagd gehouden om daartoe door CAIW aangewezen personen
toegang te verschaffen tot het Netwerkaansluitpunt en/of de Randapparatuur,
Smartcard, Programmatuur en elektronische-communicatieverbindingen voorzover zulks
van belang is voor de uitvoering van werkzaamheden en/of het uitvoeren van controles.

15.7 De Klant zal CAIW alle medewerking verlenen om onderbrekingen, storingen of
andere fouten in het Netwerkaansluitpunt en/of de Dienst te verhelpen, zonder dat
terzake aanspraak op enige vergoeding bestaat.

Je hebt op het moment dat je snelheid inzakt nog steeds internet, in principe voldoen zij dan aan het geleverde product.

Lichtpuntje, 10-10 vervalt het volledig analoge deel en geeft mogelijk weer extra ruimte voor de 'probleem'punten weer terug te brengen naar oude snelheidsniveau.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
dion_b schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:14:
[...]
Maar goed, en ik val weer in herhaling:

Exact wat staat in de CAIWAY gebruikersovereenkomst internet over snelheden en het behalen ervan?
Kom op dion_b, jij kan net zo goed als ieder ander schatten wat er in de CAIWAY overeenkomst staat op het moment dat er om 99% capaciteit gevraagd wordt.

Het is enkel leuk om te klagen zolang je er maar niet bij betrekt waarmee je akkoord gegaan bent, dat maakt het hele punt anders zo belachelijk...
SinergyX schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:27:
15.4 De mogelijkheid van het doen van noodoproepen, zoals 112, met daarbij het
meesturen van locatiegegevens en eventuele koppeling van een alarminstallatie met een
meldkamer kan niet door CAIW worden gegarandeerd. De Klant dient dit te betrekken in
zijn oordeel om al dan niet een ander telefonie abonnement te behouden.
??? Ik dacht toch echt dat elke telefoonaanbieder in NL de toegang tot 112 ten allen tijde moest garanderen?
15.5 ...
CAIW is niet verplicht naar
aanleiding van hier bedoelde meldingen actie te ondernemen of de gemelde storingen,
onderbrekingen of fouten te verhelpen.
Lijkt me opzich ook wel een leuke uitdaging voor de consumentenbond

[ Voor 41% gewijzigd door Gomez12 op 10-01-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16
Tja.. lastig verhaal, zal ik ook maar even mijn mening erover geven.
Kabelinternet blijft gewoon een techniek met een hoge overboeking. Daar kan CAIWAY niks aan doen. De snelheid zal je moeten delen met andere mensen in de wijk, net als bij elk ander consumentenlijntje. Wil je 24/7 de maximale snelheid halen, moet je een zakelijk abonnement nemen.

Jullie zitten kennelijk in een wijk met veel downloaders, dan krijg je eerder dit probleem. Maar zoals vaak gezegd; geen enkel consumentenprovider garandeert snelheden en daar betaal je ook voor.

Om een vergelijking te maken; het waterleidingnet kan je er wel een beetje mee vergelijken. Als je hele wijk om exact 19.00 uur de kraan opendraait; krijg jij bijna geen druppel water meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gomez12 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:30:
??? Ik dacht toch echt dat elke telefoonaanbieder in NL de toegang tot 112 ten allen tijde moest garanderen?
Met digitale telefonie is dat praktisch onmogelijk, internet weg = telefonie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gomez12 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:30:
[...]

Kom op dion_b, jij kan net zo goed als ieder ander schatten wat er in de CAIWAY overeenkomst staat op het moment dat er om 99% capaciteit gevraagd wordt.
99% zal er zeker niet staan, maar er zijn wel degelijk providers die een duidelijke SLA geven. Helaas CAIWAY niet. Het ergste is dat deze onduidelijkheid twee kanten op werkt: omdat niet duidelik naar buiten toe gecommuniceerd wordt wat iemand kan verwachten, weet de helpdesk ook niet wanneer iets als "probleem" gezien moet worden en wanneer het als "normaal" bestempeld moet.

Gevolg is dat twee telefoontjes over hetzelfde totaal verschillend opgepakt kunnen worden, en dat waar de helpdesk meegaat met de klant het kan zijn dat de ticket die zij aanmaken doodleuk elders in het bedrijf weer gesloten wordt omdat zij niet vinden dat het een "probleem" is. Dit alles kost het bedrijf onnodig geld en maakt gebruikers onnodig pissig - objectief snelheid X halen op tijd Y kan reden zijn tot ontevredenheid, maar daar contact over zoeken en vervolgens een kastje-muur verhaal krijgen waarbij verschillende mensen verschillende dingen zeggen is pas echt iets waar mensen boos over worden, ongeacht de objectieve aanleiding.
Het is enkel leuk om te klagen zolang je er maar niet bij betrekt waarmee je akkoord gegaan bent, dat maakt het hele punt anders zo belachelijk...
Eens.
[...]

Zolang het systeem technisch werkt wel. Wat dat in praktijk betekent is dus dat als je afgesloten wordt wegens wanbetaling, het mogelijk moet blijven om wel 112 te bellen. Als het systeem down is, is er sprake van overmacht (overkomt KPN ook vaak zat, als er grote stroomstoringen zijn waardoor centrales uitvallen kun je ook met je POTS-lijn niet bellen, ook niet naar 112)
SinergyX schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:27:
In de algemene voorwaarden:

Artikel 15: Beschikbaarheid Diensten

15.1 CAIW zal trachten onderbrekingen (als gevolg van onderhoudswerkzaamheden of
anderszins), storingen of andere fouten in de Dienst zoveel mogelijk te beperken, één en
ander uiteraard voor zover zij daarop enige invloed kan uitoefenen. CAIW garandeert
echter niet een ononderbroken, storingvrij of foutloos gebruik of functioneren van de
Dienst en aanvaardt terzake geen enkele aansprakelijkheid, tenzij uitdrukkelijk anders
overeengekomen.

[...]

15.3 De Klant aanvaardt dat bij de Dienst kwaliteitsverlies kan optreden indien
meerdere Diensten tegelijkertijd worden gebruikt of bijvoorbeeld indien tegelijkertijd veel
en/of grote bestanden en/of mediastreams worden gedownload en/of geupload.

[...]
Lijkt me dat dit het meest relevant is...

Wmb is het iig helder: er is op basis van de voorwaarden 0,0 aanleiding om te klagen over niet krijgen waar je voor betaalt. Je betaalt namelijk puur voor best effort, niets meer. Dat icm een "best effort" dat het beter doet dan landelijke gemiddelde bij de mensen die hier een probleem schetsen maakt duidelijk: de 'formele' kant op gaan (klagen dat je niet krijgt waar je voor betaalt) is bij voorbaat kansloos.

Wat nu? Terug naar wat ik in eerste instantie probeerde: achterhalen wat er technisch aan de hand is en kijken of daar wat te bereiken valt. Met name wat markmart33 aangeeft over snelheid in de avonduren dat van het ene moment op het andere van slecht naar goed naar slecht overgaat is wat dat betreft interessant.

Dat zou drie dingen kunnen betekenen:

1 - wat men hier aanneemt, maar wat mij betreft het minst waarschijnlijk is: er is met de configuratie bij CAIWAY niets mis en op die momenten verandert er bij CAIWAY niets, maar er gaat gewoon veel meer (of minder) data over de pijp, die dat niet aan zou kunnen.

Ik twijfel hier sterk aan om de simpele reden dat honderden mensen niet opeens iets anders gaan doen op dag 1 en 10 dan ze op tussenliggende dagen deden. Het abrupte wijst op iets anders - en dat is goed nieuws, want capaciteit bijbouwen is duur en duurt minimaal maanden. Andere problemen kunnen sneller opgepakt worden.

2 - deze EuroDOCSIS 3 modems komen om een of andere reden in narrowband (ED2) modus terecht, waardoor ze ipv 4 (of 3 of 8 of hoeveel dan ook CAIWAY ingesteld heeft) kanalen licht te belasten, ze één enkel kanaal overbelasten. Dit is gewoon een configuratiefout of softwarebug die door CAIWAY opgelost zou moeten (kunnen) worden. Dat gezegd, als die bug diep in de modem- of CMTSsoftware zit, kan dat lang duren, zeker als modem en CMTS niet bij zelfde vendor vandaan komen (Arris levert (erg goede) CMTSsen, maar dat wil nog niet zeggen dat CAIWAY geen Motorola, Cisco, Casa of andere CMTSsen gebruikt).

Als de modem toevallig in goede status terechtkomt is het allemaal een tijdje mooi, tot het weer terugvalt in de foute.

3 - de modems zitten wel in goede status, maar ze zitten niet goed verdeeld over de kanalen. Bij ED2 is dit zelfs het meest voorkomende probleem - modems kunnen dan maar in één kanaal tegelijk zitten uit een groep van twee (of meer afh van hoe CAIWAY het ingericht heeft), en er in de ene pakweg 250 zitten en in de andere 50, dan is het duidelijk dat die volle slechter gaat presteren, en dat je het waarschijnlijk op kunt lossen of flink verzachten door te zorgen dat ze elk 150 modems hebben.

Maar...

Het gaat hier om ED3, en als het goed is, zit zo'n modem al in alle beschikbare kanalen. Dan nog kan het zijn dat teveel ED2 modems in die kanalen zitten, maar of dat uit kan maken en zo ja hoeveel hangt af van hoe het netwerk in elkaar zit. Ik vind dit bij goed werkende ED3 modus ook niet erg waarschijnlijk.

Daarom dat ik dus neig naar het vermoeden dat die modems op vrij grote schaal in ED2 (narrowband) modus terugvallen. Ik zit me nu alleen af te vragen hoe we dat kunnen constateren als de embedded webpagina van de modems niet beschikbaar is.
Lichtpuntje, 10-10 vervalt het volledig analoge deel en geeft mogelijk weer extra ruimte voor de 'probleem'punten weer terug te brengen naar oude snelheidsniveau.
Ja en nee.

Ja, er komt in theorie bandbreedte vrij op de kabel om in te zetten als DOCSISkanalen voor internet. Maar de vraag is waar die kanalen ingezet worden, en of er direct de apparatuur beschikbaar is om dat ook op deze locatie te doen. Bovendien hangt de impact daarvan af van wat nou net het probleem is.

De drie scenario's van hierboven nogmaals, maar dan in het licht van meer kanalen erbij:

1) helpt direct als de ED3 modems ook gelijk van die kanalen gebruik kan maken. Maar goed, onwaarschijnlijke scenario.
2) helpt totaal niet als de modems vastzitten in één enkele kanaal terwijl ze nu al beschikking zouden moeten hebben over meer kanalen
3) helpt alleen als de verdeling van alle modems (ook ED2) over de kanalen tegelijk goed geregeld is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bingo :)

Heb een manier gevonden om zonder medewerking van de provider te kunnen meten hoe het met de capaciteit zit:

http://www.chelloo.com/up...33818.msg397824#msg397824
Soms is het best wel handig om een DVB-C PC-TV kaartje te hebben omdat je er leuke informatie mee te voorschijn kan toveren die normaal verborgen blijft. In mijn wijk in Ziggo/Multikabel gebied zijn er in totaal 6 Internet downstreams aanwezig, namelijk op 306 MHz, 314 MHz, 322 MHz, 346 MHz, 354 MHz en 362 MHz. Uit de dump de modem status/configuratie pagina's blijkt dat die Internet downstreams in groepjes van 3 in de nieuwere DOCSIS 3 modems zijn geconfigureerd waarbij 306, 314 en 322 MHz een setje is en 346, 354 en 362 MHz het andere setje.
Als iemand nu toevallig een DVB-C kaartje heeft kun je hetzelfde doen bij CAIWAY bij jou in de buurt. Enige wat je dan moet zien te achterhalen is op welke frequenties de EuroDOCSIS downstreams geconfigureerd zijn door CAIWAY. Verreweg de meeste gebieden in NL hebben om historische redenen 8MHz kanalen op dezelfde plekken, dus op 306.75, 314.75 etc te beginnen zoeken en dan steeds stappen van 8MHz omhoog doen zou een goede strategie zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Zojuist getest (zondagmiddag 15:40) dit is mijn snelheid met een ultra abbo (32MB), mag ik dan wat ontevreden zijn met mijn provider of niet?
Deze snelheid was vanmorgen om ca 11:00 ook.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/685419753.png

[ Voor 10% gewijzigd door markmart33 op 17-01-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markmart33 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:42:
Zojuist getest (zondagmiddag 15:40) dit is mijn snelheid met een ultra abbo (32MB), mag ik dan wat ontevreden zijn met mijn provider of niet?
Deze snelheid was vanmorgen om ca 11:00 ook.
[afbeelding]
Tuurlijk mag je ontevreden zijn maar lezen de Caiway medewerkers dat hier ook ?

Mark...misschien overbodig maar doe je modem even uit voor zo'n 5 minuten, start hem daarna weer op.
Heb je ook nog een router erachter start deze dan weer op nadat alle lampjes branden op je modem.
9 van de 10 keer helpt het dan bij mij en heb ik dan weer de goede snelheid terug (Ultra)

Ik moet zeggen dat het modem bij mij al de afgelopen 3 weken het grandioos doet dus continue de volle snelheid 24/7. ( Gouda )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Ik ga hier geen hele discussie voeren, maar dat ik het hier vermeld is niets anders dan alleen pure frustratie.
Het is een hele tijd slecht geweest, toen ca 1,5 maand heel goed, elke dag weer de volledige snelheid, en de laatste weken is het kwakkelend, met het diepte punt van nu wat begon gisteravond.
De truc met het modem opnieuw opstarten pas ik regelmatig toe, heel zelden bereik daar en goed resultaat mee.
Ik ga dit uiteraard weer bij Caiway vermelden, maar je wordt er zo moe van, heb al genoeg gecommuniceerd met Caiway, het enigste wat ik vraag is een goede stabiele lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

markmart33 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:59:
Ik ga hier geen hele discussie voeren, maar dat ik het hier vermeld is niets anders dan alleen pure frustratie.
Het is een hele tijd slecht geweest, toen ca 1,5 maand heel goed, elke dag weer de volledige snelheid, en de laatste weken is het kwakkelend, met het diepte punt van nu wat begon gisteravond.
De truc met het modem opnieuw opstarten pas ik regelmatig toe, heel zelden bereik daar en goed resultaat mee.
Ik ga dit uiteraard weer bij Caiway vermelden, maar je wordt er zo moe van, heb al genoeg gecommuniceerd met Caiway, het enigste wat ik vraag is een goede stabiele lijn.
Heb je mijn laatste twee posts gelezen? Alleen maar in herhaling vallen is niet zo zinnig, mocht je een DVB-C kaart hebben, dan kun je harde data achterhalen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
markmart33 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:59:
het enigste wat ik vraag is een goede stabiele lijn.
Voor garanties moet je eens kijken naar zakelijke lijnen zonder overboeking, voor de rest is het een beetje middelen en niet over elk incident vallen...

Als je een echt probleem hebt dan zou ik idd de posts van dion_b aanraden. Dan kan je iets zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Gomez12 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:32:
[...]

Voor garanties moet je eens kijken naar zakelijke lijnen zonder overboeking, voor de rest is het een beetje middelen en niet over elk incident vallen...

Als je een echt probleem hebt dan zou ik idd de posts van dion_b aanraden. Dan kan je iets zeggen...
Misschien eens handig als je eerst goed mijn bericht leest, dan kan je zien dat ik het niet over 1 incident heb, maar dat dit inmiddels al langere tijd aan de gang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

markmart33 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:13:
Misschien eens handig als je eerst goed mijn bericht leest, dan kan je zien dat ik het niet over 1 incident heb, maar dat dit inmiddels al langere tijd aan de gang is.
Toch heeft hij gelijk op 2 punten, overboeking en de post van dion. En in dat opzicht zijn adsl en kabel weer gelijk, beide kunnen nooit de 'maximale' snelheid garanderen. Waar het bij kabel veelal sporadisch/tijd gebonden, is het bij adsl altijd de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb inmiddels een stabiele verbinding. Naar lang zoeken en meten heeft Rekam het probleem gevonden(4x een monteur langs gehad).
Het heeft een maand gekost. Nu moet ik zeggen dat ik geen uitval heb en mijn snelheid van Ultra goed haal. Daarnaast qua compensatie hebben we een maand gratis internet gekregen(wel naar aanleiding van een mail die ik gestuurd heb) Dus ondanks de start problemen ben ik nu aardig tevreden met caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
Leg mij dan eens uit waarom het ca 1,5 maand wel goed is geweest, op welk tijdstip ik ook een test uitvoerde ik had de volledige snelheid, dus het kan wel goed zijn.
En 7MB overhouden op een aangeboden snelheid van 32MB zou ik dus gewoon normaal moeten vinden volgens jullie?
Maar goed ik stop de discussie hier, ik heb er gewoon een andere mening over dan jullie, ik neem er nu eenmaal geen genoegen mee dat ik nog minder dan een kwart van mijn snelheid over hou, dan kan ik net zo goed het goedkoopste abbo. nemen immers.
Ik heb al zo vaak gezegd ik weet ook wel dat op drukke tijden je niet de volledige snelheid heb,dat accepteer ik ook, maar mijn punt is dat ik nu vind dat de snelheid wel heel erg laag is en ik vind het jammer dat je op een forum als dit, waar je juist elkaar zou kunnen helpen geen begrip vindt, en je snel een zeur wordt gevonden.
Misschien zou ik het inderdaad meer technisch moeten onderbouwen, maar ook dat heb ik al eens aangegeven hier, ik vind niet dat ik als een internet abbo. afsluit ook een ICT specialist hoeft te zijn.

Ik ga vandaag wel weer contact opnemen met Caiway en kijken of ik daar verder kom, ik zal jullie hier niet meer lastig vallen met mijn internet problemen, tenzij ik iemand kan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

@markmart33, houdt ons op de hoogte ! Ben benieuwd of er een oorzaak gevonden wordt (want dat is natuurlijk ook voor anderen interessante informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

markmart33 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:51:
[...]

Misschien zou ik het inderdaad meer technisch moeten onderbouwen, maar ook dat heb ik al eens aangegeven hier, ik vind niet dat ik als een internet abbo. afsluit ook een ICT specialist hoeft te zijn.
Ja, met zo'n constructieve houding ga je er komen :/

In een ideale wereld heb je gelijk, maar in deze echte wereld is kennis macht en heb jij momenteel sterk behoefte aan een machtsmiddel. Wij (ik iig) wil je graag daarbij helpen, maar je toont 0,0 behoefte om mee te denken of te werken. Dan houdt het nogal op...
Ik ga vandaag wel weer contact opnemen met Caiway en kijken of ik daar verder kom, ik zal jullie hier niet meer lastig vallen met mijn internet problemen, tenzij ik iemand kan adviseren.
Tja, succes met de herhaling van zetten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
dion_b schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Ja, met zo'n constructieve houding ga je er komen :/

In een ideale wereld heb je gelijk, maar in deze echte wereld is kennis macht en heb jij momenteel sterk behoefte aan een machtsmiddel. Wij (ik iig) wil je graag daarbij helpen, maar je toont 0,0 behoefte om mee te denken of te werken. Dan houdt het nogal op...

[...]

Tja, succes met de herhaling van zetten.
Ik snap jou reactie niet (buiten het feit dat je mijn inziens sterk de neiging heb om alles zwart wit te zien), jij hebt toevallig uitgebreide kennis van zaken, en eigenlijk verwacht jij dat iedereen die heeft in jou ideale wereld, maar zal je uit de droom helpen, er zijn er maar weinig die voldoende kennis van zaken hebben over deze materie.
Ik wil alles doen om te helpen dit probleem op te lossen, dat heb ik ook al eerder aangegeven, en heb Caiway dan ook al uitgebreid geholpen daar waar mogelijk, maar als ik zie waar jij het allemaal over hebt, sorry maar dat gaat boven mijn pet.
Ja ik heb een DVB-C kaart in mijn HTPC, maar ik heb geen idee wat ik dan zou moeten doen zoals jij beschrijft.
Ik heb vorige keer bereikt dat mijn verbinding uiteindelijk wel goed is gekomen, maar eerlijk is eerlijk dat heeft mijn wel de nodige energie gekost richting hun en daarom baal ik er van dat ik weer die weg moet bewandelen, maar ik blijf er bij dat dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
Als jij een auto zou hebben waar na 1,5 maand het probleem terug keert hoe reageer jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

markmart33 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:57:
[...]

Ik snap jou reactie niet (buiten het feit dat je mijn inziens sterk de neiging heb om alles zwart wit te zien), jij hebt toevallig uitgebreide kennis van zaken, en eigenlijk verwacht jij dat iedereen die heeft in jou ideale wereld, maar zal je uit de droom helpen, er zijn er maar weinig die voldoende kennis van zaken hebben over deze materie.
Inderdaad. Daarom dat ik mijn kennis ter beschikking stel om je te helpen. Ik dacht dat dat was waar webfora voor waren...
Ik wil alles doen om te helpen dit probleem op te lossen, dat heb ik ook al eerder aangegeven, en heb Caiway dan ook al uitgebreid geholpen daar waar mogelijk, maar als ik zie waar jij het allemaal over hebt, sorry maar dat gaat boven mijn pet.
Ja ik heb een DVB-C kaart in mijn HTPC, maar ik heb geen idee wat ik dan zou moeten doen zoals jij beschrijft.
Zullen we het anders toch maar eens proberen? Nooit geschoten is altijd mis, en allicht leren we van wat we ervaren tijdens het proberen nog wel wat meer dingen bij. Je hebt iig exact de nodige tools als ik het zo hoor :)
Ik heb vorige keer bereikt dat mijn verbinding uiteindelijk wel goed is gekomen, maar eerlijk is eerlijk dat heeft mijn wel de nodige energie gekost richting hun en daarom baal ik er van dat ik weer die weg moet bewandelen, maar ik blijf er bij dat dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.
Als jij een auto zou hebben waar na 1,5 maand het probleem terug keert hoe reageer jij dan?
Gefrustreerd. Maar als ik gedoe heb bij m'n eigen garage waar ik geen goed gevoel bij heb ga ik toch echt voor een 2nd opinion elders info verzamelen, want dat werkt stukken beter dan steeds maar weer de manager van m'n eigen garage bestoken met "hij doet het niet, ik wil me er niet in verdiepen, je zorgt maar dat het goed komt".

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReQuiem83 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:45:
Ik heb inmiddels een stabiele verbinding. Naar lang zoeken en meten heeft Rekam het probleem gevonden(4x een monteur langs gehad).
Het heeft een maand gekost. Nu moet ik zeggen dat ik geen uitval heb en mijn snelheid van Ultra goed haal. Daarnaast qua compensatie hebben we een maand gratis internet gekregen(wel naar aanleiding van een mail die ik gestuurd heb) Dus ondanks de start problemen ben ik nu aardig tevreden met caiway.
Hallo ReQuiem83,

Misschien heb ik je probleem eerder gemist en lees nu dat je een stabiele verbinding hebt maar leg aub nog even uit hoe Rekam het probleem voor je heeft opgelost en wat de aanleiding was voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in de regio haaglanden ligt caiway internet er een tijdje uit.nog meer mensen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Er zijn nogal wat klachten hier als ik het zo lees maar hier eindelijk een provider die levert waar ze mee adverteren.
Ik heb jaren betaald voor een 20mbit verbinding die echt never nooit niet tot stand gaat komen als je 3400m van de centrale zit.
To nu toe super tevreden iedergeval.

oude situatie

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/695736623.png

Nieuwe situatie (wel half 1 snachts )

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/694739138.png

ik heb beide atm

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Gouda) nog steeds een tevreden gebruiker.
Ik heb alleen al mijn data limiet bereikt voor deze maand van 650 GB (Ultra) maar wat wil je met zo'n snelheid en 4 familie leden die regelmatig online zijn, leechen en onstream uitzending gemist bekijken en gamen (Xbox360) :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/696506727.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou 650 gig zeg je.
Nou die **** hebben mij net afgesloten omdat ik voor het eerst sinds jaren net boven de 300 gig zit met een Super abo dan.En dan mij bellen naar het verkeerde nummer en mailen om me te waarschuwen terwijl ik van het hotmail email adres nooit gebruik.In plaats daarvan konden ze me dan geenbrief sturen dan had ik het geweten.Het is al helemaal belachelijk dat ze een limiet hebben,potverdomme al download je 100 terabyte bij Ziggo ze maken geen probleem.
Nu moet ik morgen bedelend Seals Ziggo bellen voor heraansluiting
Schande!!!

Modbreak:Let even op je taalgebruik, constructief? Nee, netjes? Nee.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 08-02-2010 22:55 . Reden: let op je taalgebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 12-09 18:48

BeyondThunder

Lost Lightning

Dat is kut voor je. Ik snap ook dat je boos bent.
Maar schelden heeft geen zin.
En ja, natuurlijk lezen de Heldpeskers van Caiway de posts hier...
Ze moeten er denk alleen maar om lachen.

Maar goed, ik heb zelf ook de nodige problemen met Caiway gehad.
En ik ben er ook van overtuigd dat zonder mijn doorzettingsvermogen, (vaak) slim communiceren en technische achtergrond het probleem niet gevonden was. In mijn geval een brakke voeding in een wijkkast o.i.d. Sterker nog, er zat nog één andere aansluiting op het gedeelte van de wijkkast. Die persoon heeft nooit geklaagd (volgens de helpdesk en de monteur)

En nee, bij mij is de snelheid verre van optimaal tijdens de spits, (4-5 Mbit).

Ik ben er alleen anders mee omgegaan. In de "relaxtijd" tijdens (lees: 's avonds) gebruik ik de gedownloade content. En check me mail. Geen 32 Mbit pijp voor nodig.
Buiten het spituur is mijn nzbget lekker aan snorren (op de ASrock met XBMC ;) )

Dus ja, er is een probleem.
Maar vergeet niet dat je ook anders met een probleem om kan gaan.

Ik heb gehoord dat de Gemeente Aalsmeer in gesprek gaat over de slechte verbinding.

Ik vind de prijs/kwaliteit voor Internet ronduit slecht.

Echter de prijskwaliteit voor HD kanalen overtreft geen enkele andere provider.
Basis tarief (12 euro ??) voor de meeste standaard NL kanalen in HD, zonder smartcard.
Dus hup, een TV in de slaapkamer, kabel erin en HD TV. (TV met DVB ontvanger uiteraard)

[ Voor 4% gewijzigd door BeyondThunder op 28-01-2010 08:12 . Reden: Bron Gemeenteraad toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:47:
Ik heb alleen al mijn data limiet bereikt voor deze maand van 650 GB (Ultra) maar wat wil je met zo'n snelheid en 4 familie leden die regelmatig online zijn, leechen en onstream uitzending gemist bekijken en gamen (Xbox360) :-)

[afbeelding]
Hier ook gouda, maar waar staat 650gb limiet? , fair use policy is limiet van 650gb (wat best veel is hoor vind ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caiway internet is de slechtste provider die ik ooit heb gehad.Ellende met de snelheid en nu afgesloten omdat ik net iets te veel heb gedownload.Ergens begrijp in het niet dat het zover gekomen is,download is brak in de avond dus vreemd dat ik aan de max zit.Blij ben ik er zeker niet mee,ik heb internet nodig voor mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Gek toch he,......ik heb al internet van zonnet/versatel/tele2 vanaf het begin en nu de buik van vol, nooit gekregen waar ik voor betaald heb .......

bij jou klinkt het of er meer mensen op jou verbinding zitten.... in de dag traag en aan je download limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rol-Co schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:17:
Gek toch he,......ik heb al internet van zonnet/versatel/tele2 vanaf het begin en nu de buik van vol, nooit gekregen waar ik voor betaald heb .......

bij jou klinkt het of er meer mensen op jou verbinding zitten.... in de dag traag en aan je download limiet
Neuh gewoon onze lokale zeikert, raak je gewend aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leer jij nou maar eerst schrijven met je zeikerd met een T.Ik zeik niet zomaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Kom op, laten we hier a.u.b. geen flame topic van maken.
Ja de verbinding is kut en we betalen te veel. Maar ik ga helemaal mee met dion_b.
Als we echt iets willen veranderen dan heeft zeiken echt geen zin.
Constant data verzamelen en real-time online zetten.
Je kan Caiway dan gewoon de link geven.
Wellicht dat een handige vogel (en die zijn hier genoeg), een opzetje/how-to kan maken hiervoor.

Het probleem zal in de nabije toekomst alleen maar erger worden. Caiway krijgt aan de lopende band nieuwe klanten erbij door de afschaffing van het analoge signaal. Een hoop gebruikers denken nu "Dan maar Digitale TV, Telefonie en Internet van Caiway".

Misschien weer eens met z'n allen bij Kassa en/of Radar aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ik heb er nog geen lange ervaring mee moet ik zeggen maar mijn pa heeft al jaren caiway en is bijna nooit down. Ik zelf heb op verschillende tijden nu getest maar haal toch steeds rond de 32mbit gewoon, kan het niet zijn dat het in de bekabeling bij je thuis zit?

om een voorbeeld te noemen, ik had een standaard cai kabeltje tussen de muur en tv van 1 meter ongeveer en gewoon zo'n gekochte kabel kant en klaar, ik laat de tv scannen op dvb-t en vind geen 1 zender, ik koop een hirschmann kabel en de tv roept gelijk nieuwe zenders gevonden bla bla en na het instellen een super beeld.

Dus de hele kabel bende bij mij gaat hirschmann bekabeling worden, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Rol-Co schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:08:
Ik heb er nog geen lange ervaring mee moet ik zeggen maar mijn pa heeft al jaren caiway en is bijna nooit down. Ik zelf heb op verschillende tijden nu getest maar haal toch steeds rond de 32mbit gewoon, kan het niet zijn dat het in de bekabeling bij je thuis zit?

om een voorbeeld te noemen, ik had een standaard cai kabeltje tussen de muur en tv van 1 meter ongeveer en gewoon zo'n gekochte kabel kant en klaar, ik laat de tv scannen op dvb-t en vind geen 1 zender, ik koop een hirschmann kabel en de tv roept gelijk nieuwe zenders gevonden bla bla en na het instellen een super beeld.

Dus de hele kabel bende bij mij gaat hirschmann bekabeling worden, dat is zeker.
Nee, uitgesloten. De gebruikers hier melden goede snelheden buiten de piek periodes.
Kan dus niet aan de bekabeling liggen. Tevens heeft men hier ook getest met het modem rechtstreeks aan de groen kabel. Zonder COAX tussenkomst dus. Ook geen effect.

Zelf heb ik alles vervangen voor Hirschman kabels, spitters en connectoren. Geen/nauwelijks effect op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 06:40:
Leer jij nou maar eerst schrijven met je zeikerd met een T.Ik zeik niet zomaar!
kijk eens.

Het 'probleem' is een handjevol mensen die hier nu heen zijn gekomen, ik zie hier geen honderden klanten met nonstop problemen, topics van Caiway worden maar gelezen door beperkt aantal mensen hier. Stuur een aangetekende brief, begin een kort geding, weet ik veel.. maar zeuren hier heeft gewoon 0,0 nut. Enkel kan je wat andere mensen (3 tot op heden?) mischien kijken of het regio gebonden is (waar het niet op lijkt) of ga in de buurt rondvragen of er meer problemen zijn.
Rol-Co schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:08:
Ruim jaar geleden heb ik hier alles vervangen door hirschmann bekabeling, kost een berg geld maar ik kon opeens wel ruisvrij TV kijken op bijna 25meter kabellengte. Eerst een naamloze actieve versterker gehad, nog viel mijn internet nonstop uit, nu weer terug naar een hirschmann versterker en al weer wat maanden stabiele snelle verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezzz
  • Laatst online: 09-09 16:11
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:47:

[afbeelding]
Vandaag ook telefoon gehad, opnieuw over die 650 gig met mn Ultra abbo. Volgende keer sluiten ze me af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

21,6GB per dag, wat haal jij allemaal binnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezzz
  • Laatst online: 09-09 16:11
SinergyX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:39:
21,6GB per dag, wat haal jij allemaal binnen? :?
HD-films/series & met 6 man internet/gamen/streamen etc

[ Voor 9% gewijzigd door fezzz op 28-01-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk gewoon om een data limiet te hebben.Vandaag te horen gekregen van de helpdesk dat het er is om andere gebruikers niet te storen met hun snelheid.Antwoord van mij was nou verbeter dan je netwerk zodat iedereen normaal gebruik kan maken van internet.1 onstabiel zooitje is het.Ziggo en UPC ken deze limiet flauwekul niet,en het klinkt nog ouderwets ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk.....KPN gaat waar mogelijk is starten met VDSL rond mei-juni 2010:

http://webwereld.nl/nieuw...-en-glas.html#source=head

De prijs bij vdsl-gold van 75 euro is tripple play: internet + VDSL modem, tv plus hardware en telefonie inbegrepen !!

Alleen internet 40 mbit down en 4 mbit up zal ook zo'n beetje rond de 50 Euries zijn.
XS4all zal waarschijnlijk de provider zijn en die doen niet zo moeilijk over data limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan dat is goed nieuws.Zodra hier glas aanwezig is in de DenHaag ben ik zo vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zelfs de belgen schaffen de downloadlimieten af:

http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=4783

Nu nog Caiway :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

In Aalsmeer is de gemeente bezig met Caiway,
zie deze draad

• rhazejager
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-07 09:02
Heren,

Hier in Kudelstaart hetzelfde laken en pak: op drukke momenten (=wannneer de mensen thuis zijn en gebruik maken v/h Internet) kom ik al maanden uit op 30-40% v/d aangekochte snelheid. Upload geen punt, is ok. Telefonie ook ok (was verleden jaar ook een misere, maar nu niet). De laatste paar dagen zelfs maar 10%!!!!!
Mijn conclusie na 2x een ingebrekestelling gestuurd te hebben, Caiway herhaalde malen betrapt te hebben op het niet nakomen van zijn afspraken (Customer Service) en zelfs mijn geld teruggekregen te hebben over een bepaalde periode is de volgende: ze hebben een capaciteitsprobleem hier in de regio en dat is toegegeven door een medewerker van de Helpdesk die de netwerkstatusrapporten had bekeken. Customer Service kon geen datum afgeven wanneer dit opgelost zou zijn, maar er wordt hard aan gewerkt.
Ik raad iedereen af in de regio Aalsmeer en Uithoorn Internet af te nemen bij Caiway. Ze zijn te druk met HD TV..... ach ja, ga maar eens shoppen bij Telfort...Hoe rij je klanten over hun gezicht? Ik heb geen respect voor het management achter deze club.

M.vr.gr,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwbboot
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:03
Als topic starter maar weer eens reageren. Zoals ik op pagina 1, eerste bericht aangeef heb ik een aangetekende brief naar CAIWAY gestuurd met daarin het verzoek de problematiek nu eens serieus op te pakken. Op de handtekening retour kaart na heb ik helemaal niets meer van CAIWAY vernomen. Brief is verstuurd ergens voor de kerst. Volgens de algemene voorwaarden zou men binnen 30 dagen moeten reageren. Dat is dus in iedergeval niet gelukt.

MAAR: Tot mijn grote verbazing heb ik vandaag WEL email gehad, en wel het volgende:

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs heeft u bij ons een storing gemeld. De storing werd veroorzaakt door centrale problemen in uw regio, die wij inmiddels hebben verholpen. Daarom melden wij uw storingsmelding hierbij af.

Als u nog problemen heeft, kunt u contact opnemen met één van onze medewerkers op ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief).

Met deze e-mail sturen wij u een link waarmee u een enquête in kunt vullen over het afhandelen van uw vraag of probleem door ons servicecenter en onze helpdesk. Wij stellen het erg op prijs als u hieraan uw medewerking wilt verlenen, zodat we de service aan u kunnen optimaliseren. Het kost slechts enkele minuten van uw tijd.

Met vriendelijke groet,
Internet helpdesk

CAIW Diensten BV
Postbus 45
2670 AA NAALDWIJK
T 088 2249 111
E servicedesk@caiw.nl
I www.caiway.nl

Ik moet zeggen dat een snelheid's test via de bekende test sites om ca 19:00 vanavond keurig richting 32Mbit kwam... verder helaas geen mogelijkheid gehad om te testen gehad. wie weet...Ik ga eens flink monitoren de komende week.

[ Voor 0% gewijzigd door bwbboot op 13-02-2010 00:44 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwbboot
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/715912307.png

zaterdag avond om 21:15. Ziet er goed uit CAIWAY. Lets keep it this way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Leuk om dit te lezen aangezien het mij de laatste dagen/week al was opgevallen dat de snelheid sterk omhoog was gegaan. Misschien dat dit ook te maken heeft met het feit dat ik het modem ff opnieuw heb opgestart. (Gewoon ff stroom eraf dus.) Maar nu ik hun reactie lees zou dat het uiteraard kunnen zijn.

Anyway, de snelheden zijn de laatste tijd prima en gelukkig ook op de drukke tijden (eind van de middag tot ergens in de avond) en hopelijk blijft dat idd ook zo! So far, so good in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/715942573.png
Dit via Amsterdam en nu dus ook weer prima snelheden. Sneller zelfs dan die van Caiway zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door JKratos op 13-02-2010 21:54 ]

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Taalgebruik... wat een toon omdat je storing hebt. Je kan ook de helpdesk bellen of het gewoon opzeggen als je niet tevreden bent. Vervolg staat in je mailbox straks.

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 14-02-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteKoffieMok
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/716849890.png

Zelf behoorlijk wat problemen gehad met Caiway in het begin (bleek uiteindelijk aan de wijkkast te liggen). Maar inmiddels al 3 maanden lang geen enkel probleem gehad. Wel een keer over FUP gegaan door de 800GB aan te tikken maar voor de rest helemaal tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing?
Owja joh 5 keer per week zeker en doorvoor ook geruime tijd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Edit knop ;)
FUP van 800 GB is netjes, dan moet je wel erg je best doen om daar overheen te komen :)
Zelfs stevige downloaders die ik ken blijven hangen rond 600 GB per maand.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama weer voor TheSixt :'(

Vandaag ook geen problemen (gelukkig) met de snelheid, de gehele dag 32 mbit down & 4 mbit up

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/716900648.png

En watbetreft de datamiet....650 GB ach daar zit ik ook zo aan dus 800 GB of meer is wenselijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het niet over lemieten,maar over een onstabiel baggerZooi en contrant eruit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:19:
Ik had het niet over lemieten,maar over een onstabiel baggerZooi en contrant eruit liggen.
Dat weet ik wel TheSixt dat je het niet over limieten had maar ik quote niet allen jou maar ook de laatste reacties hierboven.
Maar goed The Sixt, ik zou zeggen ga naar het hoofdkantoor van Caiway in Naaldwijk en toon je ongenoegen aan de hoogste in rang als mailen of bellen niet meer de oplossing kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga het opzeggen,ben het spuugzat.al die disconnecs en die rampen downloads.en afgesloten worden omdat je net boven het limiet zit.laat ze
maar eerst dat netwerk wat stabieler maken.het is toch te schofterig als ik een caiway aan de lijn heb en ze zegt meneer wilt u nu even de laatste paar dagen niet meer als 2 gig binnen halen?ik zei gelijk mens spoor je wel ik betaal voor die zooi.loop nu al bijna een jaar te knokken met ze.is gvd tjch niet normaal gewoon uren nu offline en dagen daarvoor ook.dan naar op z'n Haags opzouteh hierzo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
ben benieuwd wanneer dat 50mbits verhaal gaat beginnen ? Ik heb trouwens ook het gevoel dat de snelheid van ultra in de spitsuren (18:00 / 22:00u) iets beter is , maar dat kan ook gewoon gevoel zijn. Ik denk wel dat CAIWAY wel moet investeren in betere infrastructuur / hardware als ze nog meer snelheid willen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
MeTheOne2008 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:08:
ben benieuwd wanneer dat 50mbits verhaal gaat beginnen ? Ik heb trouwens ook het gevoel dat de snelheid van ultra in de spitsuren (18:00 / 22:00u) iets beter is , maar dat kan ook gewoon gevoel zijn. Ik denk wel dat CAIWAY wel moet investeren in betere infrastructuur / hardware als ze nog meer snelheid willen bieden.
Die verhoging zal denk ik rond/tijdens de zomer doorgevoerd worden, dan zou het een jaar na de verhoging naar 32 Mb zijn.

Ik heb hier ook nog steeds hetzelfde idee. Kan nu gewoon om 8/9 uur via Grabit met een volle 4 MB rommel binnenhalen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteKoffieMok
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Hmmmm 50Mbit/s, niet verkeerd. Toch hoop ik op een grotere stap in snelheid. Op mijn kamer in Utrecht zit ik inmiddels op 80Mbit/s (Ziggo Z3), wel is de upload hetzelfde gebleven namelijk 4Mbit/s wat best wel jammer is. Hopelijk zal de verhoging van Ziggo invloed hebben op de verhoging die Caiway gaat toepassen.

Mijn Caiway verlanglijstje:

* Afschaffen FUP (ook al is die 650GB in het geval van Ultra is het niet meer van deze tijd)
* Vast IP-adres (absurd dat je bij Caiway hier 20 euro per maand voor moet betalen)
* Verdubbeling van zowel download als upload (voornamelijk een hogere upload is wenselijk)

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WitteKoffieMok schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:53:
Hmmmm 50Mbit/s, niet verkeerd. Toch hoop ik op een grotere stap in snelheid. Op mijn kamer in Utrecht zit ik inmiddels op 80Mbit/s (Ziggo Z3), wel is de upload hetzelfde gebleven namelijk 4Mbit/s wat best wel jammer is. Hopelijk zal de verhoging van Ziggo invloed hebben op de verhoging die Caiway gaat toepassen.

Mijn Caiway verlanglijstje:

* Afschaffen FUP (ook al is die 650GB in het geval van Ultra is het niet meer van deze tijd)
* Vast IP-adres (absurd dat je bij Caiway hier 20 euro per maand voor moet betalen)
* Verdubbeling van zowel download als upload (voornamelijk een hogere upload is wenselijk)

:z
Ik sluit mij helemaal aan bij mooie verlanglijstje _/-\o_

Caiway wacht nog met upgraden is mijn vermoeden omdat KPN (XS4all) VDSL gaat leveren volgens planning tweede kwartaal 2010 (zie weblinks) vanuit de centrale (central office) en de nieuwe wijkkasten (FttC) die al in sommige wijken geplaatst zijn.

http://i48.tinypic.com/29c5dgh en http://img31.imageshack.us/img31/117/prijzenpakketten.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Ben vandaag verhuisd en ging uiteraard gelijk even of het internet het al deed. Gelukkig doet tie het alleen de snelheden zijn echt zwaar poep.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/853978931.png

Iemand die weet of dat normaal is als je internet pas net word aangesloten?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je ook je modem geactiveerd/nieuwe mac doorgegeven? Dit is afaik de standaard snelheid die je krijgt als je je modem nog moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Dat wil ik doen via http://www.caiway.nl/activeren maar daar geeft de site aan dat mijn inloggegevens onjuist zijn. Tis trouwens wel een modem zonder telefonie maar de activatie site stuurt me alleen maar door naar de activatie site van de modem mét telefonie.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou an sich niet uit moeten maken, mijn oude modem had ook geen telefonie en kon op dezelfde pagina activeren. Anders toch even bellen met die mensen voor je inloggegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Okay heb het eindelijk geregeld, blijkt dat de code die ik nodig had nooit is binnengekomen, moet nu naar Naaldwijk naar de Caiway Shop om daar de code op te halen. Bedankt voor je hulp SinergyX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwbboot
Nog steeds prima snelheden hier bij CAIWAY. De geadverteerde snelheid van 32/4Mbit wordt nog steeds ruimschoots gehaald vaak zelfs iets sneller. Kom nu maar op met die upgrade naar 100Mbit.

*O* Thanks CAIWAY! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
bwbboot schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:51:Kom nu maar op met die upgrade naar 100Mbit.
Laat ze eerst de download-limieten afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
@batamulia; had je die modem ook al voor je verhuisde? ik heb dezelfde snelheden op dit moment, na twee weken geleden verhuids te zijn. Een (slecht bereikbare!!) helpdesk vertelde me toch echt dat ik mijn modem niet opnieuw zou hoeven activeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Cerberi schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
@batamulia; had je die modem ook al voor je verhuisde? ik heb dezelfde snelheden op dit moment, na twee weken geleden verhuids te zijn. Een (slecht bereikbare!!) helpdesk vertelde me toch echt dat ik mijn modem niet opnieuw zou hoeven activeren....
En dat accepteer jij ? Hoe verklaarden zij dan de snelheid (of is deze inmiddels wel goed) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
zij verklaarden de snelheid niet, maar ik belde in eerste instantie voor het feit dat wanneer ik gebeld wordt, mijn modem crashed. Hij vroeg me toen mijn spanning te checken. Blijkbaar heb ik tijdens het verhuizen mijn voedingskabels verward (doh) en kreeg de modem maar 0,5a ipv 1a. Na het verwisselen van de voedingen tussen mijn router en modem doet alles het normaal.

Ik krijg echter max. 2,5mbit uit mijn speedtests, waar ik betaal voor een basic pakketje van 4mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zelf even een aantal keer gekeken wat mijn download snelheid is met het Ultra abo via speedtest.net en dit zijn mijn resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927205290.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927207490.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927208257.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927213220.png

Beetje erg hoog volgens mij

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/927211047.png

zoals ik zei: geen 4 mbit...

[ Voor 29% gewijzigd door Cerberi op 25-08-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Geen 4 Mb inderdaad, maar ook niet "dezelfde snelheden". Zou natuurlijk van alles kunnen zijn, controleer in ieder geval even de bekabeling (is je modem direct aangesloten op de plek waar de kabel je huis binnen komt, heb je er een router tussen zitten, enz.).
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:12:
Net zelf even een aantal keer gekeken wat mijn download snelheid is met het Ultra abo via speedtest.net en dit zijn mijn resultaten:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beetje erg hoog volgens mij
Cache ?

[ Voor 23% gewijzigd door lier op 25-08-2010 10:38 . Reden: Zonde om een nieuwe reply te maken :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stop dan ook met die speedtest zooi en probeer een echte download. De speedtest van BBned heeft 1, 10, 100 en dacht ik 1000mb bin bestanden, laat die gewoon lopen en kijk wat je gemiddeld binnen haal.

http://www.bbned.nl/speedtest/
32, 100 en 1000.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2010 10:59 ]

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Nou, ik weet het niet. Er zou best iets op stapel kunnen staan bij Caiway.
Was gisteren een game aan het binnenhalen op Steam, starte met 3.8MB/s haal ik altijd en stabiel. En op een gegeven moment stond ie op 5.5MB/s. Later weer op 3.8MB/s.
Kan ook een foutje in de berekening zijn van Steam....

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afaik heeft Caiway nog niet eens de centrales voor meer dan 50mbit, dus die 5.5MB/sec zal dan echt wel een Steam foutje zijn.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Dat dacht ik ook....

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Steam staat bekend om haar onaccurate weergave van de downloadsnelheid ;)

• batumulia
Nee wij kregen een nieuwe modem, wij kwamen van Ziggo af. Ik baal wel enorm van Caiway, de snelheiden zijn zo onstabiel als een olifant op een koord.

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Weet iemand hoeveel je mag downloaden voordat Caiway gaat zeuren over hun FUP.

• batumulia
Caiway FUP

Dit is hun FUP, maar die stamt nog uit 2009 en de limieten stammen zelfs nog uit 2006 dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Mijn problemen zijn inmiddels opgelost, het leek voornamelijkd e schuld van wat dodgy instellingen van mijn router, wat vreemd is, want voor mijn verhuizing deed deze het prima :-/

anyway, 4,1 mbit down en 0,5 up, volgens abo nu.

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
5,9 MB/s als ik SabNzb mag geloven (dus via nieuwsgroepen)
Upload is wel slechter nu bij mij als eerst: 2,3MB/s.
Pagina: 1 2 Laatste