Vandaag ook telefoon gehad, opnieuw over die 650 gig met mn Ultra abbo. Volgende keer sluiten ze me afVerwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:47:
Hier (Gouda) nog steeds een tevreden gebruiker.
Ik heb alleen al mijn data limiet bereikt voor deze maand van 650 GB (Ultra) maar wat wil je met zo'n snelheid en 4 familie leden die regelmatig online zijn, leechen en onstream uitzending gemist bekijken en gamen (Xbox360) :-)
[afbeelding]
21,6GB per dag, wat haal jij allemaal binnen?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
HD-films/series & met 6 man internet/gamen/streamen etcSinergyX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:39:
21,6GB per dag, wat haal jij allemaal binnen?
[ Voor 9% gewijzigd door fezzz op 28-01-2010 11:50 ]
Verwijderd
Belachelijk gewoon om een data limiet te hebben.Vandaag te horen gekregen van de helpdesk dat het er is om andere gebruikers niet te storen met hun snelheid.Antwoord van mij was nou verbeter dan je netwerk zodat iedereen normaal gebruik kan maken van internet.1 onstabiel zooitje is het.Ziggo en UPC ken deze limiet flauwekul niet,en het klinkt nog ouderwets ook.
Verwijderd
Eindelijk.....KPN gaat waar mogelijk is starten met VDSL rond mei-juni 2010:
http://webwereld.nl/nieuw...-en-glas.html#source=head
De prijs bij vdsl-gold van 75 euro is tripple play: internet + VDSL modem, tv plus hardware en telefonie inbegrepen !!
Alleen internet 40 mbit down en 4 mbit up zal ook zo'n beetje rond de 50 Euries zijn.
XS4all zal waarschijnlijk de provider zijn en die doen niet zo moeilijk over data limieten.
http://webwereld.nl/nieuw...-en-glas.html#source=head
De prijs bij vdsl-gold van 75 euro is tripple play: internet + VDSL modem, tv plus hardware en telefonie inbegrepen !!
Alleen internet 40 mbit down en 4 mbit up zal ook zo'n beetje rond de 50 Euries zijn.
XS4all zal waarschijnlijk de provider zijn en die doen niet zo moeilijk over data limieten.
Verwijderd
Kijk eens aan dat is goed nieuws.Zodra hier glas aanwezig is in de DenHaag ben ik zo vertrokken.
Verwijderd
En zelfs de belgen schaffen de downloadlimieten af:
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=4783
Nu nog Caiway
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=4783
Nu nog Caiway
In Aalsmeer is de gemeente bezig met Caiway,
zie deze draad
zie deze draad
Heren,
Hier in Kudelstaart hetzelfde laken en pak: op drukke momenten (=wannneer de mensen thuis zijn en gebruik maken v/h Internet) kom ik al maanden uit op 30-40% v/d aangekochte snelheid. Upload geen punt, is ok. Telefonie ook ok (was verleden jaar ook een misere, maar nu niet). De laatste paar dagen zelfs maar 10%!!!!!
Mijn conclusie na 2x een ingebrekestelling gestuurd te hebben, Caiway herhaalde malen betrapt te hebben op het niet nakomen van zijn afspraken (Customer Service) en zelfs mijn geld teruggekregen te hebben over een bepaalde periode is de volgende: ze hebben een capaciteitsprobleem hier in de regio en dat is toegegeven door een medewerker van de Helpdesk die de netwerkstatusrapporten had bekeken. Customer Service kon geen datum afgeven wanneer dit opgelost zou zijn, maar er wordt hard aan gewerkt.
Ik raad iedereen af in de regio Aalsmeer en Uithoorn Internet af te nemen bij Caiway. Ze zijn te druk met HD TV..... ach ja, ga maar eens shoppen bij Telfort...Hoe rij je klanten over hun gezicht? Ik heb geen respect voor het management achter deze club.
M.vr.gr,
René
Hier in Kudelstaart hetzelfde laken en pak: op drukke momenten (=wannneer de mensen thuis zijn en gebruik maken v/h Internet) kom ik al maanden uit op 30-40% v/d aangekochte snelheid. Upload geen punt, is ok. Telefonie ook ok (was verleden jaar ook een misere, maar nu niet). De laatste paar dagen zelfs maar 10%!!!!!
Mijn conclusie na 2x een ingebrekestelling gestuurd te hebben, Caiway herhaalde malen betrapt te hebben op het niet nakomen van zijn afspraken (Customer Service) en zelfs mijn geld teruggekregen te hebben over een bepaalde periode is de volgende: ze hebben een capaciteitsprobleem hier in de regio en dat is toegegeven door een medewerker van de Helpdesk die de netwerkstatusrapporten had bekeken. Customer Service kon geen datum afgeven wanneer dit opgelost zou zijn, maar er wordt hard aan gewerkt.
Ik raad iedereen af in de regio Aalsmeer en Uithoorn Internet af te nemen bij Caiway. Ze zijn te druk met HD TV..... ach ja, ga maar eens shoppen bij Telfort...Hoe rij je klanten over hun gezicht? Ik heb geen respect voor het management achter deze club.
M.vr.gr,
René
Als topic starter maar weer eens reageren. Zoals ik op pagina 1, eerste bericht aangeef heb ik een aangetekende brief naar CAIWAY gestuurd met daarin het verzoek de problematiek nu eens serieus op te pakken. Op de handtekening retour kaart na heb ik helemaal niets meer van CAIWAY vernomen. Brief is verstuurd ergens voor de kerst. Volgens de algemene voorwaarden zou men binnen 30 dagen moeten reageren. Dat is dus in iedergeval niet gelukt.
MAAR: Tot mijn grote verbazing heb ik vandaag WEL email gehad, en wel het volgende:
Ik moet zeggen dat een snelheid's test via de bekende test sites om ca 19:00 vanavond keurig richting 32Mbit kwam... verder helaas geen mogelijkheid gehad om te testen gehad. wie weet...Ik ga eens flink monitoren de komende week.
MAAR: Tot mijn grote verbazing heb ik vandaag WEL email gehad, en wel het volgende:
Geachte heer, mevrouw, Onlangs heeft u bij ons een storing gemeld. De storing werd veroorzaakt door centrale problemen in uw regio, die wij inmiddels hebben verholpen. Daarom melden wij uw storingsmelding hierbij af. Als u nog problemen heeft, kunt u contact opnemen met één van onze medewerkers op ons servicenummer 088 2249 111 (lokaal tarief). Met deze e-mail sturen wij u een link waarmee u een enquête in kunt vullen over het afhandelen van uw vraag of probleem door ons servicecenter en onze helpdesk. Wij stellen het erg op prijs als u hieraan uw medewerking wilt verlenen, zodat we de service aan u kunnen optimaliseren. Het kost slechts enkele minuten van uw tijd. Met vriendelijke groet, Internet helpdesk CAIW Diensten BV Postbus 45 2670 AA NAALDWIJK T 088 2249 111 E servicedesk@caiw.nl I www.caiway.nl |
Ik moet zeggen dat een snelheid's test via de bekende test sites om ca 19:00 vanavond keurig richting 32Mbit kwam... verder helaas geen mogelijkheid gehad om te testen gehad. wie weet...Ik ga eens flink monitoren de komende week.
[ Voor 0% gewijzigd door bwbboot op 13-02-2010 00:44 . Reden: typo's ]

zaterdag avond om 21:15. Ziet er goed uit CAIWAY. Lets keep it this way.
Leuk om dit te lezen aangezien het mij de laatste dagen/week al was opgevallen dat de snelheid sterk omhoog was gegaan. Misschien dat dit ook te maken heeft met het feit dat ik het modem ff opnieuw heb opgestart. (Gewoon ff stroom eraf dus.) Maar nu ik hun reactie lees zou dat het uiteraard kunnen zijn.
Anyway, de snelheden zijn de laatste tijd prima en gelukkig ook op de drukke tijden (eind van de middag tot ergens in de avond) en hopelijk blijft dat idd ook zo! So far, so good in ieder geval.

Dit via Amsterdam en nu dus ook weer prima snelheden. Sneller zelfs dan die van Caiway zelf.
Anyway, de snelheden zijn de laatste tijd prima en gelukkig ook op de drukke tijden (eind van de middag tot ergens in de avond) en hopelijk blijft dat idd ook zo! So far, so good in ieder geval.

Dit via Amsterdam en nu dus ook weer prima snelheden. Sneller zelfs dan die van Caiway zelf.
[ Voor 16% gewijzigd door JKratos op 13-02-2010 21:54 ]
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Edit knop
FUP van 800 GB is netjes, dan moet je wel erg je best doen om daar overheen te komen
Zelfs stevige downloaders die ik ken blijven hangen rond 600 GB per maand.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
Ik had het niet over lemieten,maar over een onstabiel baggerZooi en contrant eruit liggen.
Verwijderd
Dat weet ik wel TheSixt dat je het niet over limieten had maar ik quote niet allen jou maar ook de laatste reacties hierboven.Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:19:
Ik had het niet over lemieten,maar over een onstabiel baggerZooi en contrant eruit liggen.
Maar goed The Sixt, ik zou zeggen ga naar het hoofdkantoor van Caiway in Naaldwijk en toon je ongenoegen aan de hoogste in rang als mailen of bellen niet meer de oplossing kan geven.
Verwijderd
ik ga het opzeggen,ben het spuugzat.al die disconnecs en die rampen downloads.en afgesloten worden omdat je net boven het limiet zit.laat ze
maar eerst dat netwerk wat stabieler maken.het is toch te schofterig als ik een caiway aan de lijn heb en ze zegt meneer wilt u nu even de laatste paar dagen niet meer als 2 gig binnen halen?ik zei gelijk mens spoor je wel ik betaal voor die zooi.loop nu al bijna een jaar te knokken met ze.is gvd tjch niet normaal gewoon uren nu offline en dagen daarvoor ook.dan naar op z'n Haags opzouteh hierzo!!!
maar eerst dat netwerk wat stabieler maken.het is toch te schofterig als ik een caiway aan de lijn heb en ze zegt meneer wilt u nu even de laatste paar dagen niet meer als 2 gig binnen halen?ik zei gelijk mens spoor je wel ik betaal voor die zooi.loop nu al bijna een jaar te knokken met ze.is gvd tjch niet normaal gewoon uren nu offline en dagen daarvoor ook.dan naar op z'n Haags opzouteh hierzo!!!
ben benieuwd wanneer dat 50mbits verhaal gaat beginnen ? Ik heb trouwens ook het gevoel dat de snelheid van ultra in de spitsuren (18:00 / 22:00u) iets beter is , maar dat kan ook gewoon gevoel zijn. Ik denk wel dat CAIWAY wel moet investeren in betere infrastructuur / hardware als ze nog meer snelheid willen bieden.
Die verhoging zal denk ik rond/tijdens de zomer doorgevoerd worden, dan zou het een jaar na de verhoging naar 32 Mb zijn.MeTheOne2008 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:08:
ben benieuwd wanneer dat 50mbits verhaal gaat beginnen ? Ik heb trouwens ook het gevoel dat de snelheid van ultra in de spitsuren (18:00 / 22:00u) iets beter is , maar dat kan ook gewoon gevoel zijn. Ik denk wel dat CAIWAY wel moet investeren in betere infrastructuur / hardware als ze nog meer snelheid willen bieden.
Ik heb hier ook nog steeds hetzelfde idee. Kan nu gewoon om 8/9 uur via Grabit met een volle 4 MB rommel binnenhalen.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Hmmmm 50Mbit/s, niet verkeerd. Toch hoop ik op een grotere stap in snelheid. Op mijn kamer in Utrecht zit ik inmiddels op 80Mbit/s (Ziggo Z3), wel is de upload hetzelfde gebleven namelijk 4Mbit/s wat best wel jammer is. Hopelijk zal de verhoging van Ziggo invloed hebben op de verhoging die Caiway gaat toepassen.
Mijn Caiway verlanglijstje:
* Afschaffen FUP (ook al is die 650GB in het geval van Ultra is het niet meer van deze tijd)
* Vast IP-adres (absurd dat je bij Caiway hier 20 euro per maand voor moet betalen)
* Verdubbeling van zowel download als upload (voornamelijk een hogere upload is wenselijk)
* Afschaffen FUP (ook al is die 650GB in het geval van Ultra is het niet meer van deze tijd)
* Vast IP-adres (absurd dat je bij Caiway hier 20 euro per maand voor moet betalen)
* Verdubbeling van zowel download als upload (voornamelijk een hogere upload is wenselijk)

Verwijderd
Ik sluit mij helemaal aan bij mooie verlanglijstjeWitteKoffieMok schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:53:
Hmmmm 50Mbit/s, niet verkeerd. Toch hoop ik op een grotere stap in snelheid. Op mijn kamer in Utrecht zit ik inmiddels op 80Mbit/s (Ziggo Z3), wel is de upload hetzelfde gebleven namelijk 4Mbit/s wat best wel jammer is. Hopelijk zal de verhoging van Ziggo invloed hebben op de verhoging die Caiway gaat toepassen.
Caiway wacht nog met upgraden is mijn vermoeden omdat KPN (XS4all) VDSL gaat leveren volgens planning tweede kwartaal 2010 (zie weblinks) vanuit de centrale (central office) en de nieuwe wijkkasten (FttC) die al in sommige wijken geplaatst zijn.
http://i48.tinypic.com/29c5dgh en http://img31.imageshack.us/img31/117/prijzenpakketten.jpg
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 19:42 ]
Ben vandaag verhuisd en ging uiteraard gelijk even of het internet het al deed. Gelukkig doet tie het alleen de snelheden zijn echt zwaar poep.

Iemand die weet of dat normaal is als je internet pas net word aangesloten?

Iemand die weet of dat normaal is als je internet pas net word aangesloten?
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Heb je ook je modem geactiveerd/nieuwe mac doorgegeven? Dit is afaik de standaard snelheid die je krijgt als je je modem nog moet activeren.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat wil ik doen via http://www.caiway.nl/activeren maar daar geeft de site aan dat mijn inloggegevens onjuist zijn. Tis trouwens wel een modem zonder telefonie maar de activatie site stuurt me alleen maar door naar de activatie site van de modem mét telefonie.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Zou an sich niet uit moeten maken, mijn oude modem had ook geen telefonie en kon op dezelfde pagina activeren. Anders toch even bellen met die mensen voor je inloggegevens?
Okay heb het eindelijk geregeld, blijkt dat de code die ik nodig had nooit is binnengekomen, moet nu naar Naaldwijk naar de Caiway Shop om daar de code op te halen. Bedankt voor je hulp SinergyX!
Nog steeds prima snelheden hier bij CAIWAY. De geadverteerde snelheid van 32/4Mbit wordt nog steeds ruimschoots gehaald vaak zelfs iets sneller. Kom nu maar op met die upgrade naar 100Mbit.
Thanks CAIWAY!

Laat ze eerst de download-limieten afschaffen.bwbboot schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:51:Kom nu maar op met die upgrade naar 100Mbit.
@batamulia; had je die modem ook al voor je verhuisde? ik heb dezelfde snelheden op dit moment, na twee weken geleden verhuids te zijn. Een (slecht bereikbare!!) helpdesk vertelde me toch echt dat ik mijn modem niet opnieuw zou hoeven activeren....
En dat accepteer jij ? Hoe verklaarden zij dan de snelheid (of is deze inmiddels wel goed) ?Cerberi schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
@batamulia; had je die modem ook al voor je verhuisde? ik heb dezelfde snelheden op dit moment, na twee weken geleden verhuids te zijn. Een (slecht bereikbare!!) helpdesk vertelde me toch echt dat ik mijn modem niet opnieuw zou hoeven activeren....
Eerst het probleem, dan de oplossing
zij verklaarden de snelheid niet, maar ik belde in eerste instantie voor het feit dat wanneer ik gebeld wordt, mijn modem crashed. Hij vroeg me toen mijn spanning te checken. Blijkbaar heb ik tijdens het verhuizen mijn voedingskabels verward (doh) en kreeg de modem maar 0,5a ipv 1a. Na het verwisselen van de voedingen tussen mijn router en modem doet alles het normaal.
Ik krijg echter max. 2,5mbit uit mijn speedtests, waar ik betaal voor een basic pakketje van 4mbit.
Ik krijg echter max. 2,5mbit uit mijn speedtests, waar ik betaal voor een basic pakketje van 4mbit.
Geen 4 Mb inderdaad, maar ook niet "dezelfde snelheden". Zou natuurlijk van alles kunnen zijn, controleer in ieder geval even de bekabeling (is je modem direct aangesloten op de plek waar de kabel je huis binnen komt, heb je er een router tussen zitten, enz.).Cerberi schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
Cache ?Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:12:
Net zelf even een aantal keer gekeken wat mijn download snelheid is met het Ultra abo via speedtest.net en dit zijn mijn resultaten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje erg hoog volgens mij
[ Voor 23% gewijzigd door lier op 25-08-2010 10:38 . Reden: Zonde om een nieuwe reply te maken :P ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
Stop dan ook met die speedtest zooi en probeer een echte download. De speedtest van BBned heeft 1, 10, 100 en dacht ik 1000mb bin bestanden, laat die gewoon lopen en kijk wat je gemiddeld binnen haal.
http://www.bbned.nl/speedtest/
32, 100 en 1000.
http://www.bbned.nl/speedtest/
32, 100 en 1000.
[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2010 10:59 ]
Nou, ik weet het niet. Er zou best iets op stapel kunnen staan bij Caiway.
Was gisteren een game aan het binnenhalen op Steam, starte met 3.8MB/s haal ik altijd en stabiel. En op een gegeven moment stond ie op 5.5MB/s. Later weer op 3.8MB/s.
Kan ook een foutje in de berekening zijn van Steam....
Was gisteren een game aan het binnenhalen op Steam, starte met 3.8MB/s haal ik altijd en stabiel. En op een gegeven moment stond ie op 5.5MB/s. Later weer op 3.8MB/s.
Kan ook een foutje in de berekening zijn van Steam....
Afaik heeft Caiway nog niet eens de centrales voor meer dan 50mbit, dus die 5.5MB/sec zal dan echt wel een Steam foutje zijn.
Steam staat bekend om haar onaccurate weergave van de downloadsnelheid
Nee wij kregen een nieuwe modem, wij kwamen van Ziggo af. Ik baal wel enorm van Caiway, de snelheiden zijn zo onstabiel als een olifant op een koord.Cerberi schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
Weet iemand hoeveel je mag downloaden voordat Caiway gaat zeuren over hun FUP.
Caiway FUP
Dit is hun FUP, maar die stamt nog uit 2009 en de limieten stammen zelfs nog uit 2006 dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat nog is.
Dit is hun FUP, maar die stamt nog uit 2009 en de limieten stammen zelfs nog uit 2006 dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat nog is.
Mijn problemen zijn inmiddels opgelost, het leek voornamelijkd e schuld van wat dodgy instellingen van mijn router, wat vreemd is, want voor mijn verhuizing deed deze het prima :-/
anyway, 4,1 mbit down en 0,5 up, volgens abo nu.
anyway, 4,1 mbit down en 0,5 up, volgens abo nu.
5,9 MB/s als ik SabNzb mag geloven (dus via nieuwsgroepen)
Upload is wel slechter nu bij mij als eerst: 2,3MB/s.
Upload is wel slechter nu bij mij als eerst: 2,3MB/s.