Toon posts:

Beeld van andere EXT-aansluiting loopt door weergave DVDrec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry voor de cryptische omschrijving. Ik denk dat dit probleem simpel te verhelpen is, ik kom er alleen niet achter hoe. Ik heb een dvd-recorder met twee scart-aansluitingen en uiteraard een coax-aansluiting. Scart aansluiting 1 loopt naar de tv en scart aansluiting 2 komt van de Ziggo-decoder. De coax-kabel komt ook via de decoder binnen. Dat is setup.

Als ik mijn dvd-recorder aandoe (op mijn ouderwetse breedbeeldtv is dit 'EXT1') en naar de zenders kijk via de tuner, dan zie ik hier heel hinderlijk op de achtergrond beelden doorheenlopen van ofwel het kanaal dat op dat moment door de decoder wordt uitgezonden (de 'EXT2' op de tv), of - als de decoder uitstaat - het kanaal dat ondertussen analoog op mijn televisie wordt weergegeven. Ik zie het vaak aan ondertiteling etc waarvan je de letters vaag ziet. Het is heel irritant, want je verwacht van je leuke goodies zoas een dvd-recorder toch goede beeldkwaliteit.

Enig idee hoe ik het beeld goed krijg? Alvast bedankt!

Groet,
egs

Verwijderd

Oorzaak is waarschijnlijk je TV Toestel: die ook RGB doorgeeft naar de andere scart?
kan je de scart niet doorlussen op de DVD Recorder? Ziggo-decoder > scart > DVD Recorder > scart > tv toestel? Vermoedelijke oplossing: Scart schakelkast met 3 scart ingangen & 1x scart uitgang met schakelmogelijkAfbeeldingslocatie: http://www.elektronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/SCART37.jpg prijs rond de 20 €

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Jan,

Dank voor je suggestie. Tegelijkertijd RGB doorgeven naar twee apparaten kan dus niet met de televisie, denk je? Heb zo'n schakelbakje hier in Den Haag bij de voordeelwinkel zien liggen voor 12,95, dus zal dat eens proberen, maar ik snap de setup dan niet helemaal. Dan geef ik dus of de dvd-recorder of de decoder door aan de tv? Maar de decoder moet natuurlijk wel met zijn andere scart verbonden blijven met de decoder om daarvan op te nemen. En daar kan het probleem ook nog in zitten. Enfin, ik ga dat kastje proberen en ik probeer eerst even of het verschil maakt als ik niet een scart-poort van de tv gebruik, maar een uh composite? (geel-rood-wit).

Bovendien, om het effe ingewikkeld te maken, kan het trouwens ook aan de coax liggen. Ik heb de coax-antenne via een signaalversterker naar de ziggo-decoder (en daarmee de tv) en nog eens twee tv's lopen en ik heb het idee dat de kabels ook niet allemaal even goed zijn.

Ik laat het weten als ik het lek boven heb

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:23
Mm soortgelijke situatie hebben we thuis, alleen dan zonder storing. Vanwege een nieuwe tv heb ik een alternative setup aangelegd die ook werkt.

Klopt het dat je nu als volgt hebt gelust:
antenne --> Ziggo --> DVD --> TV waarbij scart van ziggo naar dvd gaat om daar weer naar TV te gaan (let hierbij wel goed op hoe je de stekkers aansluit bij DVD, die naar de tv moet op de TV aansluiting. Die van de ziggo unit op de andere [naam even ontschoten].

Anders kun je ook de coax op bovenstaande manier lussen, en de ziggo en dvd appart met een scart op de tv inpluggen (mits meerdere scart ingangn, maar de antieke breedbeeld van mijn ouders bevatte er ook 2, dus dat moet wel mogelijk zijn me dunkt)

Verwijderd

Topicstarter
He significant,

Dank voor de tip. Volgens mij heb ik die setup, met dit verschil dat ik inderdaad in de DVDR een scart heb naar de tv en naar (of eigenlijk van) de Ziggodécoder EN ik heb een scart van de Ziggo-decoder rechtstreeks naar de tv. Euh...dat is volgens mij wat je ook uiteindelijk voorstelt.

Het is een beetje lastig ontdekken waardoor nou die storing optreedt, dus ik zal nog even met de stekkertjes spelen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heeft je tv meerdere scart aansluitingen ?

Mits aanwezig, probeer eens een andere aansluiting
scart conectoren kunnen verschillende singalen terug sturen (zie de drie topics boven)

Het kan zijn dat permanent het tuner singaal van je tv er op staat en/of gewoon het singaal wat wordt getoont op het scherm. Bij de laatste zou je geen probleem meer moeten zien. dat kan aan de scart aansluiting liggen of aan je tv instelling dat deze een zogenaamde decoder stand heeft.

Grondslag van je probleem is natuurlijk overspraak. je kan ervoor kiezen om aders door te knippen als in een van de topics is gedaan. Maar ook een andere scart kabel kan helpen. als je een kabel hebt van 3,50 dan mja ... probeer een een betere kabel (en geen kabel van 50,=, dat is way to much) voor 15-20 euro (en dat vind ik persoonlijk al erg veel) mag je een fatsoenlijke kabel verwachten.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor de goede suggesties. Omdat er wellicht tunersignalen over de SCART1-aansluiting lopen die het beeld op mijn DVD-Recorder (de SCART2 vd TV) kunnen storen, heb ik niet zoals voorgesteld de SCART1 aangesloten met een éénrichtingsscart, maar, gewoon de SCART1-kabel eruit getrokken. Als deze aansluiting problemen geeft door dat tunersignaal, dan zou dat toch verholpen moeten worden als er geen scart-kabel inzit die dat signaal doorgeeft, of niet?

Hoe dan ook, het hielp niet. Het goed aandrukken van de scartkabels (duh) hielp wel wat. Misschien dat ik toch een keer idd een scartkabel van meer dan 2 euro moet proberen :). Alleen zo'n gedoe als het daar weer niet aan blijkt te liggen (ik twijfel eraan).

Voor de liefhebber, of voor wie een keer goed wil lachen, upload ik effe een plaatje van de setup van mijn media puinhoop in de woonkamer. Voor de home cinema is helaas geen video-aansluiting meer voor handen.

>off-topic<
Sorry voor de late reactie overigens. Kan maar niet achterhalen hoe ik me hier op Tweakers op Topics abonneer, ben elke optie drie keer langsgelopen.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/169j28l.jpg

Verwijderd

Andere scartkabel wil soms wel helpen in dit soort situaties. Probeer eens een kabeltje van een euro of 15-20.
Pagina: 1