Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 04:07
Heeft iemand er hier toevallig ook problemen met focussen op het scherm? In de zin van dat de letters (in windows) blurry lijken en dat het moeite kost om je ogen erop te focussen? Wellicht komt het doordat ik van een 1920*1200 scherm af kom, maar als iemand toevallig nog een helder idee heeft? (Of wellicht last van hetzelfde probleem...)

Voor de duidelijkheid: Ik draai op 1920*1080 en ik heb ClearType geconfigureerd. Tevens heb ik hem gewoon op 100% DPI staan om rare scaling problemen te voorkomen. Verder lijkt het scherm dik in orde... want in games heb ik nergens last van. De problemen doen zich alleen voor in windows taken... dus browser... tekstverwerken... etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Misschien dat het door die rare font komt die Dell erop zet? Werd ik zelf helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:42
Resurrect1 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:34:
Heeft iemand er hier toevallig ook problemen met focussen op het scherm? In de zin van dat de letters (in windows) blurry lijken en dat het moeite kost om je ogen erop te focussen? Wellicht komt het doordat ik van een 1920*1200 scherm af kom, maar als iemand toevallig nog een helder idee heeft? (Of wellicht last van hetzelfde probleem...)

Voor de duidelijkheid: Ik draai op 1920*1080 en ik heb ClearType geconfigureerd. Tevens heb ik hem gewoon op 100% DPI staan om rare scaling problemen te voorkomen. Verder lijkt het scherm dik in orde... want in games heb ik nergens last van. De problemen doen zich alleen voor in windows taken... dus browser... tekstverwerken... etc...
Ik vermoed dat jij een AMD kaart hebt? Zo ja, dan heb je MSAA (oid, ik dacht iets met morph ) aan staan.
Die werkt ook in windows en zorgt dat alles vager wordt....
Heb dat zelf met m'n 5870 gehad in de desktop.

@aron,
Was meer bedoeld als:
Ik vind de RAT beter dan de Razer, dus een razer staat in principe lager op de lijst dan een RAT bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
Releases schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:07:
Misschien dat het door die rare font komt die Dell erop zet? Werd ik zelf helemaal gek van.
Heeft dell een eigen font joh? Had ik helemaal geen idee van... is ff zien of ik die sowieso naar standaard kan zetten,. Dank :)

Edit: Alles staat op Seguio UI (of hoe je het ook mag schrijven :P ) Dus dat zou goed moeten zijn...
DCG909 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:18:
[...]

Ik vermoed dat jij een AMD kaart hebt? Zo ja, dan heb je MSAA (oid, ik dacht iets met morph ) aan staan.
Die werkt ook in windows en zorgt dat alles vager wordt....
Heb dat zelf met m'n 5870 gehad in de desktop.
Ik heb idd een 7970m :). Ik ben naar de optie aan het zoeken, maar ik zie hem zo even niet... ik kan niets met MSAA en/of morph vinden eigenlijk... :S Of kijk ik er zo gruwelijk overheen???

Edit: Yeey gevonden... maar morphological filtering staat uit... dus dat is het iig niet... :(

[ Voor 9% gewijzigd door Resurrect1 op 21-11-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
ik heb het nu aan gezet... plus alle fonts naar default gezet... reboot... en dit is echt een wereld van verschil.

Dank voor de hulp... nooit geweten dat dit een AMD issue was. Was al bang dat Dell me genaaid had met een slecht scherm. 7(8)7

(Maar gelukkig voldoet alles nog steeds aan de verwachtingen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
No problemo ;)

Ik had er destijds problemen mee met m'n CAD software, de ribbon (command buttons) werd er helemaal wazig door...
MLAA doet wat het belooft (denk ik), maar het gaat aan bij alles wat gebruik maakt van de gpu....
Daarom staat het bij mij uit.

Ik heb er ook hulp bij gehad de eerste keer, er staat eigenlijk best weinig over op het internet.
(ik denk omdat iedereen een ander programma gebruikt als het op valt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
DCG909 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:45:
Bij de killer moet je ook opletten met de instellingen, upload en download moet je beiden op max zetten als je problemen hebt (die hebben ook effect als de driver weg is... )

Btw. Wat voor router heb je?
Ik heb de Asus RT-N66U (N900) dual-band router.
De 2,4Ghz en de 5Ghz Mw staat voor allebei op 450, dus ontvangst zit zeker goed.

Ik heb met die killer vanalles geprobeerd.
Door te zoeken op google naar oplossingen en te spelen met de instellingen.
Hij zag de 5Ghz band maar kon er niet mee connecteren.
Met de 2,4Ghz wel maar de doorvoersnelheid was veel te weinig.

Maar nu met de Intel 6300 ben ik zeker tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik gebruik de killer icm een draytek 2820VN (draft N wifi).
Ik kan de volledige bandbreedte van m'n internet eruit trekken (2mb/s / 16Mbit/s oid). De enige problemen die ik heb gehad waren:

Killer instellingen verkeerd... Upload op de download en visa versa.... Dat wordt dus in windows zelf veranderd :s

Router crash... de draytek heeft wel eens kuren waardoor een reboot van de router nodig was..

Enige hardware probleem wat ik heb gehad lag aan de ram, maar dat was een retail stick die kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte

Ben nieuw op deze site en had een vraagje.

Ik heb reeds in het verleden 2 Alienware M17x R4 besteld en deze beide moeten retourneren wegen een dode pixel het LCD scherm. Dit na ongeveer 10 dagen.

Heb DELL hervoor aangeschreven als antwoord gekregen dat ik bad luck had.

1 keer kan ik begrijpen maar toch geen 2 keer.

Hebben nog andere mensen problemen gehad met een dode pixel op het LCD scherm?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:50:
Geachte

Ben nieuw op deze site en had een vraagje.

Ik heb reeds in het verleden 2 Alienware M17x R4 besteld en deze beide moeten retourneren wegen een dode pixel het LCD scherm. Dit na ongeveer 10 dagen.

Heb DELL hervoor aangeschreven als antwoord gekregen dat ik bad luck had.

1 keer kan ik begrijpen maar toch geen 2 keer.

Hebben nog andere mensen problemen gehad met een dode pixel op het LCD scherm?

Mvg
Op het moment nog niet in ieder geval... *klopt af*

Maar waarom ik eigenlijk terug kwam... voor wat betreft de wireless. Ik begon met de killer ook random lagspikes te krijgen terwijl ik dit bedraad niet heb. Dus dat moet aan de WiFi liggen.

Ik heb verder onderzoek gedaan en het probleem ligt in de killer drivers. (althans bij mij wel). Ik heb nu de atheros drivers van de fabrikant geïnstalleerd. (Blijkbaar rebrand killer Atheros WiFi kaarten).

Ter info: het type is Atheros AR5001X

Drivers: http://www.station-drivers.com/page/atheros.htm (bijna onderaan)

Vergeet niet eerst de drivers te downloaden en daarna pas de killer drivers volledig te de-installeren. :P

Voor mij heeft dit het probleem opgelost. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Resurrect1 op 23-11-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Vandaag proberen contact op te nemen met de dell support, bleek dat je in het weekend alleen kunt bellen voor inspiron en dimension systemen :S . Dit vanwege mijn toetsenbord, dat waarschijnlijk kapot is oid. Nu maar hopen dat ze van de week er een nieuw toetsenbord bij mij thuis in kunnen zetten, alhoewel het wel een goed excuus was om lekker veel te typen op het externe tobo (ook van AW :) ). Iemand een idee hoe lang het duurt (als ik maandag zou bellen), voordat er iemand op de stoep kan staan met een vers toetsenbord?

Edit: Heb net even een mailtje gestuurd, verwacht maandag antwoord en dan kunnen ze hem hopelijk donderdag (dan ben ik thuis namelijk :) ) maken en dan kan ik met de feestdagen al overstappen op windows 8.

Windows 8 is trouwens een geniaal besturingssysteem, heb het bij een paar anderen zien draaien en het is gewoon W7, maar dan meer en beter. Vooral de extra GPU-acceleration in het OS zelf is slim bedacht. Stap zelf volgend weekend over, als mijn tobo het dan doet :9 . Meteen SSD erin en dan zal ik zsm mijn W8 + AW ervaringen posten hier :*) .

[ Voor 34% gewijzigd door RoofTurkey op 24-11-2012 19:04 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:51

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik zat vandaag op school met de M17x R3.. En toen iemand mij een wappje stuurde waardoor mijn telefoon ging trillen ging mijn hele laptop trippen. Het scherm werdt wit en kreeg een BSOD. De telefoon lag links van mijn laptop en wil nu niet meer opstarten. Hij start wel de bios en alles en dan probeert hij window's op te starten.

Dit heeft verschillende resultaten:

Hij start op zonder beeld
Hij start op en geeft allemaal "8 bit achtige style vakjes tussen de windows layout door "

De bios boot hij wel normaal maar windows wilt ie niet meer starten ...
Getypt vanaf de M17x R3 vanuit veilige modus waar niks aan de hand is .

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelling zou vrijdag moeten geleverd worden maar staat nog steeds op 'werk in uitvoering'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

koelebobes schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:52:
Ik zat vandaag op school met de M17x R3.. En toen iemand mij een wappje stuurde waardoor mijn telefoon ging trillen ging mijn hele laptop trippen. Het scherm werdt wit en kreeg een BSOD. De telefoon lag links van mijn laptop en wil nu niet meer opstarten. Hij start wel de bios en alles en dan probeert hij window's op te starten.

Dit heeft verschillende resultaten:

Hij start op zonder beeld
Hij start op en geeft allemaal "8 bit achtige style vakjes tussen de windows layout door "

De bios boot hij wel normaal maar windows wilt ie niet meer starten ...
Getypt vanaf de M17x R3 vanuit veilige modus waar niks aan de hand is .
Probeer eens tijdens het booten op F12 te drukken en dan dell diagnostics te draaien. Als hij een error melding geeft dan kun je deze direct doorgeven aan dell en dan lossen zij het als het goed is samen met jouw op. Anders kun je alsnog contact opnemen met dell en meteen al aangeven dat hij geen error melding geeft bij diagnostics en het wel doet in safe modus. Ik merkte trouwens ook al dat de M17x een beetje gevoelig is voor mobieltjes, hij ging ineens in slaapstand toen ik mijn mobiel op het touchpad legde 8)7 .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik heb windows 7 erop nieuw opgezet.. Er was een hele handige pagina met alle driver instructies.. Weet iemand die nog te vinden ? :/

[ Voor 44% gewijzigd door koelebobes op 26-11-2012 18:53 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelebobes schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:52:
Ik heb windows 7 erop nieuw opgezet.. Er was een hele handige pagina met alle driver instructies.. Weet iemand die nog te vinden ? :/
Staat mooi op de site van Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athletic
  • Laatst online: 16-05-2024
Vandaag een M17x besteld met als verwachte leverdatum 2 Januari. Had gehoopt om hem onder de kerstboom te kunnen leggen, oh well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Nog geen problemen gehad met mobieltjes hier, al ligt hij meestal wel rechts van het scherm.

Een collega vertelde over die poppentjes die geluid maken en bewegen (goedkope prullen).
Moet je bij een random LCD scherm aan de achterkant houden en aanzetten, schijnen direct het scherm te storen.....

Mobiel op de "wrist" rest geeft geen problemen.

Misschien heb ik mazzel? (heb wel bluetooth uit staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen donderdag mijn M17x mogen ontvangen, een dag later dan gepland stond. Daar was ik wel blij mee na het lezen van leveringsproblemen van anderen :)

Wel 3 dode zwarte pixels kunnen ontdekken in het scherm. Maar volgens de Dell supportlijn, Engelstalig trouwens, moeten het minstens 6 zwarte zijn om voor vervanging in aanmerking te komen.

Verder is het wel een erg mooie afgewerkte laptop, al kan ik me voortstellen dat het wel je smaak moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frosty1878
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 09:29
Voor degene die een m17x besteld hebben met een 680m, die van mij is vandaag in productie gegaan volgens de DELL website. Mijn order heb ik op 31/10 geplaatst.

-- keep it clean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Direct nadat ik windows 7 had geinstalled bezig met drivers. Alles ging goed tot ik bij de videokaart driver kwam. Toen na de herstart was me scherm weer zwart. Dus me 6990 is mooi naar de maan.. :(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn order is eindelijk ook in productie gegaan! Geplaatst op 2/11, EDD 30/11 benieuwd of ze dit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frosty1878 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:43:
Voor degene die een m17x besteld hebben met een 680m, die van mij is vandaag in productie gegaan volgens de DELL website. Mijn order heb ik op 31/10 geplaatst.
Begin weer hoop te krijgen dan :)
Had je ook Windows 7 of heb je 8 al besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:39:
[...]

Hier Windows 8 (en gisteren in productie, edd vrijdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ik ben echt al een tijdje blij met mijn m17x r4 alleen ik zit met nogal wat ram problemen(denk ik) ik start het systeem op gewoon normaalmaar hij gebruikt dan al van mijn 6gb RAM 3 a 3,5gb. zonder enig programma aan te hebben staan wat ik nogal apart vind mensen die ik ken krijgen met games aan chrome aan skype steam etc etc. gewoon maar 30 of 40 % Iemand die ookal tegen dit probleem is aangelopen?

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Naif0n schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:59:
Ik ben echt al een tijdje blij met mijn m17x r4 alleen ik zit met nogal wat ram problemen(denk ik) ik start het systeem op gewoon normaalmaar hij gebruikt dan al van mijn 6gb RAM 3 a 3,5gb. zonder enig programma aan te hebben staan wat ik nogal apart vind mensen die ik ken krijgen met games aan chrome aan skype steam etc etc. gewoon maar 30 of 40 % Iemand die ookal tegen dit probleem is aangelopen?
Ik gebruik met muziek + google chrome + groot unity project 2,5GB van de 8GB die erin zit :S . Morgen komt er trouwens een monteur van Dell mijn toetsenbord fixen bij mij thuis :) . Netjes geregeld van Dell, lijkt me zo. Support weet ik goed wat ze doen, alleen jammer dat ze een centrale support hebben ipv een nationale.

Grillmeister

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Er is zojuist een dell monteur langs geweest, met succes :) . Hij deed er eerst meteen een nieuw tobo'tje in, geen effect. Toen heeft hij iets anders gedaan en nu werkt alles zoals het hoort :D . Nu van het weekend eens far cry 3 gaan spelen op dit beestje. Weet iemand trouwens of het verschil maakt of ik de nvidia drivers van dell zelf haal (en dus eeuwen ga lopen wachten op 310) of dat ik gewoon de nieuwste beta drivers haal van de nvidia site? In fps scheelt het namelijk bijna het dubbele in FC3, maar ik wil natuurlijk geen instabiliteitigheden :/ .

Grillmeister

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik zou gewoon lekker de nvidia drivers pakken..

nog een voordeel van zo een alienware t.o. sony e.d. je kan gewoon drivers van de fabrikant gebruiken ;)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

Nou, indd, dat mis ik ook wel hier. kan wel van die 'gekraakte' updates doen. maar inderdaad dat gaat met Alienware allemaal veel makkelijker!!!

Mijn volgende laptop word ook zeker een Alienware, alleen heb ik het geld nog niet -.-

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

aron225 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:18:
ik zou gewoon lekker de nvidia drivers pakken..

nog een voordeel van zo een alienware t.o. sony e.d. je kan gewoon drivers van de fabrikant gebruiken ;)
Ben nu de allernieuwste beta versie aan het installeren :*) . Ga trouwens van het weekend een ssd erin zetten en naar windows 8 upgraden, dus voor wie wacht op ervaringen van m17x + ssd + W8 ;) .

Grillmeister

• frosty1878
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 09:29
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:39:
[...]

Toen ik bestelde kon ik alleen voor Windows 7 kiezen. Deze zal ik waarschijnlijk direct vervangen door server 2012 omdat ik hiervoor al een licentie heb liggen. Gebruik liever server versies van Windows omdat ik de laptop ook voor development werk wil gebruiken.

-- keep it clean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
RoofTurkey schreef op donderdag 29 november 2012 @ 19:10:
[...]

Ben nu de allernieuwste beta versie aan het installeren :*) . Ga trouwens van het weekend een ssd erin zetten en naar windows 8 upgraden, dus voor wie wacht op ervaringen van m17x + ssd + W8 ;) .
Laat inderdaad eens weten hoe dit allemaal gaat. Ondersteunt de beta ook 3dvision?
Ik zit nog te twijfellen over de nvidia drivers.

Ssd zit er om budgetairre reden deze maand voor mij even niet in (iets met dwangmatig spaarsyndroom+vrouw jarig)

Maar zoiezo ben ik wel benieuwd naar de beta drivers.. Mocht die echt performance verschil geven. Installeer ik ze ook. Hoewel ik mijn 675 nu nog snel genoeg vind (bl ops2 60 tot 100fps op 1080p ultra)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde weten aan collega AW gebruikers of zij problemen hebben ervaren na installatie van W8 en als dit niet zo is,of zij problemen hebben ervaren met het spelen van de laatste games daar ik mij kan voorstellen dat de meesten actuele games veelal op W7 leunen als platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

aron225 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:12:
[...]

Laat inderdaad eens weten hoe dit allemaal gaat. Ondersteunt de beta ook 3dvision?
Ik zit nog te twijfellen over de nvidia drivers.

Ssd zit er om budgetairre reden deze maand voor mij even niet in (iets met dwangmatig spaarsyndroom+vrouw jarig)

Maar zoiezo ben ik wel benieuwd naar de beta drivers.. Mocht die echt performance verschil geven. Installeer ik ze ook. Hoewel ik mijn 675 nu nog snel genoeg vind (bl ops2 60 tot 100fps op 1080p ultra)
De beta ondersteunt 3D vision zonder problemen (voor zover ik weet). Vooral als je nieuwere games zoals AC3, FC3, Blops 2, etc. gaat spelen dan raad ik hem van harte aan (flinke, 30% ofzo, fps improvement schijnbaar).
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:36:
Ik wilde weten aan collega AW gebruikers of zij problemen hebben ervaren na installatie van W8 en als dit niet zo is,of zij problemen hebben ervaren met het spelen van de laatste games daar ik mij kan voorstellen dat de meesten actuele games veelal op W7 leunen als platform.
Ik zal je zsm informeren hierover, ga van het weekend namelijk upgraden. Verwacht geen problemen, maar heb wel als back-up mijn huidige HDD ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik ga het hier toch maar melden.

2 Maanden terug kreeg ik opeens witte vlekken op mijn scherm. De brightness was op sommige plekken hoger dan op andere plekken. na een reparatie was dit snel verholpen en was ik tevreden.

Nu 2 maanden later :

Videokaart begeeft het + scherm was al 2 weken kapot dus ik bel alienware en vraag om de mogelijkheden. Nou eerst heb ik 6x windows opnieuw moeten installeren en heeft hij met een soort teamviewer mijn laptop bestuurd om te kijken of ik het wel echt had gedaan. Vervolgens stuurt alienware een monteur die mijn laptop niet aan de praat krijgt en de oplossing was om hem op de proccesor videokaart te laten lopen. ( Intel 3000 Graphics ). Hier ging ik niet mee akkoord en vandaag kwam de 2de monteur. Die heeft een nieuw LCD paneel geplaatst en een nieuwe videokaart geinstalled. Ik was er op dat moment niet bij en nu kwam ik thuis.... Mijn laptop stond aan met de kieren openstaand bij het toetsenbord. En toen ik mijn muis bewoog schrok ik me de &&&*@*@. Het nieuwe scherm is bij 100% brightness ongeveer 50% zo sterk als mijn oude scherm. Wit is niet wit maar grijs en er hangt een blauwe gloed over mijn scherm heen + alles wat rood hoort te zijn of zwart is gewoon blauwachtig. Ik snap niet dat de monteur vervolgens bij Dell heeft gemeld dat het gefixt was want het is dus duidelijk nog steeds klote. De kwestie ligt volgens de medewerker van alienware nu bij " de directie " maar ik geloof er geen snars van en heb geen vertrouwen meer in mijn eigen laptop.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met 'het scherm was al 2 weken kapot'? Kapot in wat voor opzicht.

Snelste oplossing: vraag een vervangend product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:37:
Wat bedoel je met 'het scherm was al 2 weken kapot'? Kapot in wat voor opzicht.

Snelste oplossing: vraag een vervangend product.
Hetzelfde probleem met die witte vlekken sorry dat had ik erbij moeten zetten..

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vreemd dat die schermen zo snel stuk gaan. Zo foutgevoelig is zo'n glasplaat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:55:
Toch vreemd dat die schermen zo snel stuk gaan. Zo foutgevoelig is zo'n glasplaat toch niet?
Ik weet het niet blijkbaar is de laag die voor de lichtbalk zit niet heel goed . Want het lijkt wel of die laag wegvaagt ofzo waardoor er op sommige plekken meer licht wordt doorgelaten dan normaal. En dit nieuwe scherm slaat helemaal de plank mis. Het flikkert , heeft 50% Minder power + wit is grijs en een blauwe tint. ;(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat dat komt omdat de glossy laag losraakt van het LCD. Maar het lijkt me niet dat dat kan gebeuren als je hem niet elke dag tussen temperaturen van -5 tot +50° beweegt of iets in die richting... Het is gewoon precies dezelfde techniek als in de glossy macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Wat vaag zeg..

Ik ziu een duidelijk verhaal bij dell neerleggen. En zonodig een vervangend produkt eisen..
Eventueel een re-fund..

Een volledig nieuwe machine vind ik wel op zijn plek. Gezien de breuk in het vertrouwen van je notebook.

Ik zou er echt ziek van zijn als mijn scherm er nu mee zou kappen..

Als het echt een fout in een serie lcd zou zitten zullen er ongetwijfeld nog een hoop meer klachten van komen

[ Voor 15% gewijzigd door aron225 op 01-12-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar het is dus een R3? Gezien de HD3000.

Dat de eerste kappot gaat, kan gebeuren (lijkt mij)
Die tweede is idd wel bizar dat die zo snel kappot is...

@aron
Hoeft niet, een klasgenoot heeft van de TU Delft zo'n elitebook (nu 2 jaar oud) en het schijnt dat die hele batch een brakke GPU heeft, hij heeft daar ook last van, maar hij heeft er nog geen werk van gemaakt...
Dus een foute batch hoeft helaas niet perse voor veel klachten te zorgen....

@RoofTurkey
Wat was er ook al weer met jouw tobo?
Er zat teveel beweging onder de wasd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

DCG909 schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:57:
@RoofTurkey
Wat was er ook al weer met jouw tobo?
Er zat teveel beweging onder de wasd?
Het middelste stuk werkte niet meer, maar nu gelukkig weer wel én ik heb een nieuw tobo gekregen :P (terwijl alleen de kabel stuk was).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmm, ik heb niks te klagen dan :)

Offtopic.
Heb gister de acer helemaal uit elkaar gehaald (aspire one 721)
Ging eigenlijk best makkelijk, dus ik heb daar wat meer zelfvertrouwen in gekregen.
heb de koel "pasta" vervangen door noctua nh-t1 (oid), scheeld dus mooi 20° idle en 30-40° load....

Edit.
Is het de moeite misschien waard om de pasta bij de alien ook te vervangen?

[ Voor 12% gewijzigd door DCG909 op 02-12-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne wordt morgen geleverd, ik vroeg mij nu net af welke virusscanner raden jullie hier aan? Eventueel met optimalisatie functies en dergelijke (zoals norton 360 ofzo iets vroeger). Hij moet wel de prestaties zo min mogelijk beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dcg909
waarom zou je dat doen?
zolang je hem niet overklokt oid lijt mij dat de stock pasta prima voldoet.
sommige fabrikanten doen er gewoon een soort van kauwgom tussen (mijn bto repaste scheelde ook SERIEUS veel, daar had ik CM premium compound op gedaan)

de alienware koelpasta is goed genoeg, naar mijn mening iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:52:
Mijne wordt morgen geleverd, ik vroeg mij nu net af welke virusscanner raden jullie hier aan? Eventueel met optimalisatie functies en dergelijke (zoals norton 360 ofzo iets vroeger). Hij moet wel de prestaties zo min mogelijk beinvloeden.
McAfee heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Beinvloed mijn gameprestatie's niet en loopt altijd netjes in de achtergrond.

En zoals belooft ervaringen met M17x + SSD + Windows 8 pro:

Verse installatie's kosten toch wel een dagje werk, maar zeker de moeite waard 8) . Super snel opstarten en afsluiten, heerlijk multitasken, geweldige live tiles, integratie van bijvoorbeeld facebook werkt perfect, games hebben ongeveer 10% meer fps, goede ondersteuning voor W7 programma's zodat je niet alles opnieuw moet gaan lopen installeren. Gewoon een geweldige ervaring, die ik absoluut iedereen wil aanraden :) .

Edit: Afbeeldingslocatie: http://www.deviantart.com/download/279201815/i_love_windows_8_by_kava96-d4m89hz.png

[ Voor 5% gewijzigd door RoofTurkey op 02-12-2012 18:40 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-09 21:34
Voordeeldagen zijn er weer! Krijg 10% korting als je een alienware koopt! Net nu jullie zo lang hebben gewacht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M14x is in de aanbieding. Effectief €50 goedkoper met 'de' config (i7, 900p).
De M17x is ook ietsjes goedkoper €1407 ipv €15xx? voor 1080p en HD 7970m.

Edit: bij toevoegen van killer wifi of dell datasafe kom je nog €20/€25 goedkoper uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M17x is eindelijk in productie gegaan met de gtx680m, hebben ze hem dan toch nog optilde binnen gekregen.
Lever datum staat nog op 13-12 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Far Cry 3 loopt op een hele nette 45 fps gemiddeld (@ high, met een beetje ultra) op de GTX680M. Ook online is het echt heel vloeibaar te spelen met dezelfde settings :D .

*Getest onder windows 8 en vanaf een SSD ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vroeg me inderdaad af of hij echt alles op ultra kan draaien wat betreft de nieuwste games.
Heb 12 gb-ram, i7 3,7ghz, gtx680m en 500gb met 32 ssd ernaast en killer wireless waar ik achteraf toch liever een intelkaart had gehad aangezien de problemen hierzo.

Edit: hebben hem vandaag al verzonden :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:28:
Ja vroeg me inderdaad af of hij echt alles op ultra kan draaien wat betreft de nieuwste games.
Heb 12 gb-ram, i7 3,7ghz, gtx680m en 500gb met 32 ssd ernaast en killer wireless waar ik achteraf toch liever een intelkaart had gehad aangezien de problemen hierzo.

Edit: hebben hem vandaag al verzonden :9
Ik heb ook killer WiFi, geen problemen mee gehad :P . Belachelijke snelheden haalt die trouwens, sneller dan mijn desktop (met gewoon een degelijk 1155 moederbord) via kabel tov draadloos met de killer en 0 ms response tijd volgens benchmarks tov 2 ms op mijn desktop :) . Maar ultra trekt die wel, alleen dan zit je toch meer op de 25-30 fps, wat erg soepel is alleen ik ben zo'n mierenneuker die bij een fps minstens 40 fps wil zien 8) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

In dit topic is ooit de volgende tas voorbij gekomen:
Thule TCBP-117 Crossover
Kan iemand hier iets meer over vertellen? Past de laptop er überhaupt in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Releases schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:46:
In dit topic is ooit de volgende tas voorbij gekomen:
Thule TCBP-117 Crossover
Kan iemand hier iets meer over vertellen? Past de laptop er überhaupt in?
Past die erin? Ja en nee, hij past namelijk niet in het daarvoor bestemde laptopvak, maar wel in het grote vak (dus zonder extra bescherming). Niet echt een aanrader dus voor de M17x, alhoewel het dus wel mogelijk is.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

RoofTurkey schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:44:
[...]

Past die erin? Ja en nee, hij past namelijk niet in het daarvoor bestemde laptopvak, maar wel in het grote vak (dus zonder extra bescherming). Niet echt een aanrader dus voor de M17x, alhoewel het dus wel mogelijk is.
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik even kijken naar andere modellen aangezien hij wel in het juiste vak moet kunnen voor bescherming. Nog suggesties voor een beetje normale tas, niet zo'n super ding op je rug als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb laatst een alienware x51 gekocht op 28-11-2012.
hij staat nu ongeveer 3 dagen op productie uiterste lever datum is de 19e
enig idee of deze misschien eerder aankomt want ik ben heel erg benieuwd :D
dit zijn de specs:
KLEUR Alienware X51 : Matte Stealth Black Chassis (ConfigD)
PROCESSOR Intel® Core™ i7-3770 (3.40GHz, 8MB L3 Cache, 4C)
BESTURINGSSYSTEEM Windows 8 64bit , Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660
GEHEUGEN 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3-geheugen (2 x 4 GB)
HARDE SCHIJF 2 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
OPTISCH(E) STATION(S) BluRay Combo (Blu-ray read only, DVD, CD read & write)

heeft iemand anders hier nog ervaringen met de x51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Releases schreef op donderdag 06 december 2012 @ 07:55:
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik even kijken naar andere modellen aangezien hij wel in het juiste vak moet kunnen voor bescherming. Nog suggesties voor een beetje normale tas, niet zo'n super ding op je rug als het even kan.
Als je het niet erg vindt om een beetje meer te betalen, dan is de beste optie toch wel om gewoon langs een gespecialiseerde tassenwinkel te gaan met de laptop en gewoon een beetje te passen en proberen.
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:58:
hallo,

ik heb laatst een alienware x51 gekocht op 28-11-2012.
hij staat nu ongeveer 3 dagen op productie uiterste lever datum is de 19e
enig idee of deze misschien eerder aankomt want ik ben heel erg benieuwd :D
dit zijn de specs:
KLEUR Alienware X51 : Matte Stealth Black Chassis (ConfigD)
PROCESSOR Intel® Core™ i7-3770 (3.40GHz, 8MB L3 Cache, 4C)
BESTURINGSSYSTEEM Windows 8 64bit , Nederlands bewerken
GRAFISCHE KAART 1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660
GEHEUGEN 8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3-geheugen (2 x 4 GB)
HARDE SCHIJF 2 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
OPTISCH(E) STATION(S) BluRay Combo (Blu-ray read only, DVD, CD read & write)

heeft iemand anders hier nog ervaringen met de x51?
:9~

Als je hebt aangegeven dat ie voor kerst in huis moet zijn, dan denk ik dat die er volgende week wel zal zijn (dit omdat ze toch wel een flinke marge inrekenen). Persoonlijke aanrader: SSD (samsung 830) erbij en dan heb je de ideale pc/console :) .

[ Voor 50% gewijzigd door RoofTurkey op 06-12-2012 14:00 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,

alleen ik heb zelf geen ervaringen met ssd's en andere dingen in een pc zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Genoeg tutorials op youtube ;)
Hdd eruit ssd erin en dan het softwarematige.
Volgens mij is er geen ruimte voor hdd en ssd samen tenzij je iets met het optische station doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dialastical schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:44:
Genoeg tutorials op youtube ;)
Hdd eruit ssd erin en dan het softwarematige.
Volgens mij is er geen ruimte voor hdd en ssd samen tenzij je iets met het optische station doet.
Gewoon door een winkel laten doen, zo duur is het niet en scheelt wel flink veel tijd en moeite...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Alienware is opgehaald door UPS.. Als het goed is is ie met een week terug.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow hij is er nu al!!

Eindhoven, Netherlands 07/12/2012 13:31 Afgeleverd
07/12/2012 6:30 Wordt afgeleverd
07/12/2012 5:45 Aankomstscan
Herne-Boernig, Germany 07/12/2012 3:58 Vertrekscan
07/12/2012 0:12 Aankomstscan
Frankfurt, Germany 06/12/2012 20:28 Vertrekscan

alleen het beeldscherm is er nog niet, iemand enig idee wanneer die zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat is, als het goed is een apparte levering... kan dus nog even duren :s
Heb je nog een ander scherm liggen?

Btw.
Er zit hier bij m'n tv echt een dood WiFi punt.... Ik ga de 2e WiFi AP er maar dichter bij ophangen :/
Weet iemand waar ik goede CAT5e kabel kan kopen? (het liefste geen knockoff alu zooi waar toen die rel over was)

[ Voor 50% gewijzigd door DCG909 op 08-12-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-08 21:23
Weet iemand of er een tweede interposer bij de m17x als je geen tweede hdd besteld hebt? Ik heb namelijk een samsung 840 besteld maar daar zit geen interposer bij, en ik kan ook nergens een losse vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

DCG909 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:33:
Dat is, als het goed is een apparte levering... kan dus nog even duren :s
Heb je nog een ander scherm liggen?

Btw.
Er zit hier bij m'n tv echt een dood WiFi punt.... Ik ga de 2e WiFi AP er maar dichter bij ophangen :/
Weet iemand waar ik goede CAT5e kabel kan kopen? (het liefste geen knockoff alu zooi waar toen die rel over was)
Ik heb alle kabels bij Kabeltje.com gehaald. Prima winkel en niet te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

MaxDark schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:40:
Weet iemand of er een tweede interposer bij de m17x als je geen tweede hdd besteld hebt? Ik heb namelijk een samsung 840 besteld maar daar zit geen interposer bij, en ik kan ook nergens een losse vinden...
Als je met interposer bedoelt wat ik denk dat je bedoelt, dan is het antwoord ja. Kon hem zelf eerst niet vinden, maar hij zit dus in de cage ergens al verstopt :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
Ik bedoel dat tussenstukje om je harde schijf te verbinden... Zo noemen ze t indie Alienware helpdesk vids ook. Ik weet er zelf ook niet zo veel van (genoeg om te weten wanneer ik wat op Tweakers moet vragen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

MaxDark schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:35:
Ik bedoel dat tussenstukje om je harde schijf te verbinden... Zo noemen ze t indie Alienware helpdesk vids ook. Ik weet er zelf ook niet zo veel van (genoeg om te weten wanneer ik wat op Tweakers moet vragen :D)
Jup, is alleen wel goed zoeken (in mijn geval tenminste) :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat ding zit er idd gewoon bij, je moet wel even opletten bij het loshalen, bij mij kwam hij met de dummy hdd mee.

Maar waarom een 840, al ik vragen mag?
De prestaties van de consumenten versie vielen in erg veel tests toch zwaar tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
840 pro leek toch echt de beste keus... Wellicht niet qua write maar wel qua read snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oh, wel de Pro editie (niet consumenten dus), die is op dit moment het beste, dacht ik :)

Ik vraag met toch wel af, gaan de andere fabrikanten ook TLC gebruiken.... want de "normale" 840 laat al zien dat dat niet zo goed gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxDark
Zo, hij is binnen! Draait heerlijk, het toetsenbord is genieten en hij maakt echt weinig geluid op de Intel kaart. Tijdens gamen ietsjes meer maargoed dan heb je toch je spelletjesgeluid aanstaan. Minder geluid als mijn oude BTO in ieder geval.

De nieuwe SSD plaatsen is ook gelukt, de tweede interposer zit stiekem verstopt onder de bracket van de tweede SSD in een stukje rubber. Heel gebruiksvriendelijk om de boel te installeren, heb er helemaal niet zo veel ervaring mee maar je kan eigenlijk weinig fout doen.

Prestaties zijn ook top, heb een GTX680M met Skyrim op alles Ultra, Far Cry3 gemengd Very High/Ultra draait ook prima prima.

Enige minpuntje tot nu toe is dat de speakertjes niet echt hard klinken...geluid is wel zuiver maar had een tikje harder gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resurrect1
Nice :)

Veel plezier ermee. 8)

Voor het archief: Ik heb absoluut nog geen problemen gehad. (Behalve met drivers dan, maar das mijn eigen schuld ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zucht...

M17x R4 ca. twee weken terug opgestuurd wegens klachten die bij een eerste reparatie niet waren verholpen;

- Losse batterij
- Behuizing los bij beeldscherm
- Behuizing die kraakt en niet bepaald strak aansluit op meerdere plekken
- Touchpad die elke keer afdrukken achterlaat op het scherm (geen vet van handen ofzo, gebruik de touchpad nauwelijks, altijd externe muis aangesloten).

Vandaag terug gekomen. Alleen de behuizing bij de monitor gefixed. Batterij zit nog los, behuizing sluit nog steeds niet mooi strak aan op meerdere plekken etc etc.

Reparatie beschrijving zegt "No fault found" of iets dergelijks... Blijkbaar mag je bij een laptop van €1800 niet dezelfde bouw kwaliteit verwachten als bij een vier jaar oude Asus plastic-fantastic laptop die toen nog geen €800 kostte....

Even wachten tot ik weer in Nederland ben en zelf de boel kan bekijken (m'n ouders hebben hem nu even gechecked). Maar op dit moment ben ik zwaar teleurgesteld. Elke halve gare kan voelen dat de batterij los zit, wat nou no fault found....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik heb toen iemand hier thuis gehad voor mij los zittende batterij, en die bevestigde mij direct schriftelijk, dat dit om een on-acceptabele speling ging..

wel erg beroerd.. als dit zo doorgaat een nieuwe eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou dan idd vragen/eisen dat er een monteur langs komt, dan kan er geen enkel twijfel over het probleem bestaan :/

Xennox kreeg toch een nieuwe oid?

• aron225
jep volgens mij wel.
hij had eerst een r3 met 6990
toen kreeg hij doordat er geen 2x sata3 op zat, een r4 met 7970m
en nu geloof ik een 7970m r4 met i7-3720

hij had wel een leuke opstelling 3x ssd in raid 0

Verwijderd

jup heb een R3 kunnen laten omruilen voor een R4!

• DCG909
Maar bij wie was het dan dat de batterij ook niet goed zat??
Ik dacht dat dat bij jouw was, Xennox, en toen kreeg je die 3720 upgrade omdat het oplossen daarvan ook zeer stroef verliep oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
mijn batterij heeft ook speling.. ik zou hem laten ophalen mar ups is 2x niet geweest..
ondertussen ben ik uit elkaar gegaan met vrouwtje en woon in niet meer op het adres waar hij opgehaald zou worden..

ik heb ook geen pogingen gedaan om dit te laten fixxen omdat ik andere dingen aan me hoofd had..

ik ga wel weer een keer een poging doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanarus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 17:59
Krijg binnenkort mijn Alienware laptop binnen, nu wil ik daar zelf een SSD in plaatsen. Nu ga ik denk ik voor de Samsung 830 256GB. Is het een aanrader om de Laptop upgrade kit te gebruiken? Is dit gemakkelijk voor elkaar te krijgen? Of beter gewoon alleen de SSD kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Tanarus schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:52:
Krijg binnenkort mijn Alienware laptop binnen, nu wil ik daar zelf een SSD in plaatsen. Nu ga ik denk ik voor de Samsung 830 256GB. Is het een aanrader om de Laptop upgrade kit te gebruiken? Is dit gemakkelijk voor elkaar te krijgen? Of beter gewoon alleen de SSD kopen?
Alleen die SSD is meer dan genoeg, minder onnodige rommel en ook een lagere prijs :*) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Idd, enkel de SSD.
Bij de alienware is het enkel een kwestie van:
Batterij eruit, kap open, dummy met interconect eruit, frampje van de dummy halen, interconnect en frampje op de SSD. En alles weer inbouwen.

Als je ooit een pc in elkaar hebt gezet is het een eitje ;)

(De optische drive is een ander verhaal, daar raad ik eigenlijk voor aan eerst een andere "goedkope" laptop uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten als test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa mijne is ook binnen hoor! een pracht is het! krijg alleen een fout bij de pc check-up smart scan, maar moet ook nog ff van alles updaten! ik laat weten hoe het verloopt

en oh ja, mijn rechtermuisknop ligt dieper dan mijn linkermuisknop (best opvallend). Iets om wat aan te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Record_Play
  • Laatst online: 02-01-2022
Kan iemand mij helpen? Heb met mijn killer netwerk kaartje (Killer N 1103) constant verbindingverlies van het draadloze netwerk. Echt om gek van te worden, heb de driver al een keer opnieuw geïnstalleerd van killer maar zonder resultaat. Als ik een bestand download gaat hij naar de 80 mb/s per seconde loopt daarna iets af naar 60 en daarna is het over, helemaal geen verbinding meer en een geel uitroepteken bij het draadloze signaal icoontje, of hij is helemaal weg, als ik dan probleemoplossen doorloop via het netwerkcentrum dan pakt hij hem weer op om er binnen de minuut weer uit te knallen. Tijdens het gamen idem.

Laptop M17x
Killer netwerk N 1103
Router/modem van UPC Cisco

Alvast bedankt!!

BF3 ingame naam: Tik_hem_aan_ouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Zijn de snelheids instellingen in de driver goed?
een kennis heeft ook zo'n router en die is gewoon brak, werken andere apparaten wel 100% goed?

Hoe oud is de laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Lijkt mij dat dit een softwarematige setting moet zijn, verlies je ook verbinding tijdens normaal internet?
Volgens mij was er eerder iemand die een soortgelijk probleem had met de killer 1103.

Mocht je in de buurt zitten dan heb ik hier nog wel een Intel 6300 om te zien of dat beter werkt.
Als deze beter werkt in jou setup zouden we wellicht nog een ruilactie kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dialastical
Over de 1103 gesproken, wat een prijsstijging van €20 naar €60(!) meerprijs sinds ik de laatste keer keek. Met voordeeldagen is ie slechts €18. Overigens vind ik de ssd keuze ook niet mals alleen 256gb betaal je al weer bijna dubbele (van hoeveelheid gb) voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Dialastical op 17-12-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Ik vond het vrij hard neigen naar bloatware, 140MB download voor een WiFi driver.
De eigenlijke toevoeging is een stevig doorontwikkelde QOS op een Atheros 9380 chip.
Moet je voor de grap eens bij je running processes kijken, volgens mij zag ik destijds een actief background proces van 80MB. Lekker belangrijk als je genoeg RAM hebt kun je denken maar ik blijf het lomp vinden.

Als het goed werkt is de verbinding en doorvoer top maar stabiel blijven is prio 1.
Destijds bij een M17x R3 was het vooral moeilijk om hem uit sleep weer te re-connecten.
Ongetwijfeld ook ergens een vinkje maar lekker prettig werken kan soms lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Record_Play
ik heb de draadloze band in de modem instellingen nu op 5Ghz gezet en nu blijft hij hem wel vasthouden.
Vraag me niet waarom maar het werkt zo wel voor nu, nog niet uitgevallen in ieder geval.
2e probleem is nu wel dat onze iPhones 4 nu geen wifi meer hebben..grrrr..iPad 3 weer wel..

@DCG909, die snelheidsinstellingen in de driver he.. ik kan een speedtestje uitvoeren en dan geeft hij de resultaten, kan hem ook handmatig aanpassen maar nu mijn vraag, heeft dat echt invloed? 120 mb lijn via UPC (wat ik overgens nog nooit heb gehaald stabiel) heb hem nu op down 50 en up 7 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Dan zou je naar een dual band router over moeten die gelijktijdig 2,4 en 5Ghz kan doen.
Aan de andere kant moet die Killer ook gewoon stabiel op 2,4 te zetten zijn.

120Mbit over Coax zou prima haalbaar moeten zijn, wat haal jij max dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb na het herinstaleren even problemen met de 1103 gehad...
Had de upload en de download verkeerd om gezet :/
En daar kom je echt enkel in de driver zelf achter..... Ook al verwijder je dat ding, het blijft in windows zelf staan, hij knijpt je internet echt (en wijst de maximale bandbreedte toe aan je games etc.)

-.-" voel me traag met m'n 20 Mb (of was het nu MB....) lijntje...
Hier komt pas 2014 oid glasvezel =/ en via de kabel is een ramp, da's caiway -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Vreemd, ik heb mijn download/upload gewoon op 160/80 megabytes/seconde gezet gewoon omdat het kan :P . Nul problemen gehad, zelfs niet onder winddoos 8 8) .

Ik merk trouwens helemaal geen verschil op welk netwerk ik zit (school/school met steam erbij/kamer/thuis/bij vrienden) qua stabiliteit ofzo, natuurlijk wel in snelheid.

[ Voor 36% gewijzigd door RoofTurkey op 17-12-2012 23:06 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Record_Play schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:37:
Kan iemand mij helpen? Heb met mijn killer netwerk kaartje (Killer N 1103) constant verbindingverlies van het draadloze netwerk. Echt om gek van te worden, heb de driver al een keer opnieuw geïnstalleerd van killer maar zonder resultaat. Als ik een bestand download gaat hij naar de 80 mb/s per seconde loopt daarna iets af naar 60 en daarna is het over, helemaal geen verbinding meer en een geel uitroepteken bij het draadloze signaal icoontje, of hij is helemaal weg, als ik dan probleemoplossen doorloop via het netwerkcentrum dan pakt hij hem weer op om er binnen de minuut weer uit te knallen. Tijdens het gamen idem.

Laptop M17x
Killer netwerk N 1103
Router/modem van UPC Cisco

Alvast bedankt!!
Heb je toevallig de EPC3925?
Daar is de WiFi echt brak van, heb de WiFi gelijk uitgezet en een AP aangesloten!
Je zou kunnen proberen om een AP aan de modem te hangen en dan de verbinding te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Record_Play
DVR123 schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:17:
[...]

Heb je toevallig de EPC3925?
Daar is de WiFi echt brak van, heb de WiFi gelijk uitgezet en een AP aangesloten!
Je zou kunnen proberen om een AP aan de modem te hangen en dan de verbinding te testen
Dus mijn modem in bridge zetten, wifi uit en er een router aanhangen?

Moet vanavond dan weer ff thuis kijken maar EPC 3925 komt me wel bekend voor ;)

@Double-X-L: Inderdaad ik haal hem wel hoor 120 / 130 maar dat is heeeel even als ik bijvoorbeeld grabbit aanzet, daarna stabiliseert hij rond de 80 op draad Cat5e :( UPC he...

[ Voor 16% gewijzigd door Record_Play op 18-12-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Hebben jullie het trouwens over mbits of mbytes? Want ik haal via bijvoorbeeld steam met glasvezel zo'n 7/8 mbytes/s wat zo'n 60 mbits/s is... Wel moet ik zeggen dat er bij ons ook een server, vijf computers, een triljoen iphones/ipads, maar 8MB/s leek me dan alsnog retesnel :?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Netwerk snelheden worden in MBITS benoemd dus doe ik dat ook hier.
Steam geeft volgens mij niet veel meer en dan moet het ook niet in de piekuren zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Double-X-L op 18-12-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Record_Play schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:14:
[...]

Dus mijn modem in bridge zetten, wifi uit en er een router aanhangen?

Moet vanavond dan weer ff thuis kijken maar EPC 3925 komt me wel bekend voor ;)

@Double-X-L: Inderdaad ik haal hem wel hoor 120 / 130 maar dat is heeeel even als ik bijvoorbeeld grabbit aanzet, daarna stabiliseert hij rond de 80 op draad Cat5e :( UPC he...
Ja dat zou het probleem op kunnen lossen!
Pagina: 1 ... 50 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.