Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVR123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 01:20
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:21:
Ik heb sinds eind oktober 2009 een aurora alx in mijn bezit (i7 920, 9 GB 1067mhz, 2,0 TB, GTX-295, Titanium geluidskaart en tactx muis).

In het begin de nodige kinderziekten (tot vervelends aan toe). Een update van de BIOS (en waarschijnlijk nog belangrijker het command center) heeft e.e.a. verholpen. Inmiddels geen enkel probleem meer tegengekomen. Vooral de videokaart bevalt zeer goed!
Maar welke videokaart is nu het beste? (afgezien van de prijs)?
En is mijn configuratie wel goed zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:15
DVR123 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:15:
[...]

Maar welke videokaart is nu het beste? (afgezien van de prijs)?
En is mijn configuratie wel goed zo ?
Mijn idee is dat je beter voor de Aurora kunt gaan i.p.v. de Aurora ALX. Het grote prijsverschil wordt niet echt gerechtvaardigd mijns inziens.

Met deze basisconfiguratie kom je al heel ver en voor 1700 kun je al klaar zijn:

Intel#174 Core#153 i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4,8 GT/sec.)
6 GB 1.333 MHz (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen
1.8 GB NVIDIA® GeForce™ GTX295 grafische kaart

Ik zou de GTX295 verkiezen boven de GTX260 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ook niet precies wat de 'meerwaarde' zou zijn van de ALX t.o.v. basis-Aurora.

Heb zelf - via Sven Schermer - de ALX aangeboden gekregen toen na 8 weken wachten de XPS 630 ineens niet meer leverbaar bleek. De GTX 295 bevalt uitstekend. Als deze kaart binnen je budget valt zou ik 'm zeker kiezen. Dan kan je hier naar alle waarschijnlijkheid wel een paar jaar mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Hieronder wat plaatjes met gegevens over de Idle stand van mijn Aurora. Weet niet precies wat nu de correcte temps zijn, maar volgens mij ligt de processor rond de 40 graden normaal. Stressed kwam ik max op 70 uit.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_P9eNBlCx6-E/S5zy-2tc_9I/AAAAAAAAAPI/FvB4FqchdIM/Capture.PNG
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_P9eNBlCx6-E/S5zy-6becNI/AAAAAAAAAPM/0Bb5hJVV0GQ/Capture%202.PNG
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_P9eNBlCx6-E/S5zy_A9TDcI/AAAAAAAAAPQ/NvIw6uKnuHc/Capture%203.PNG
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_P9eNBlCx6-E/S5zy_DJc8fI/AAAAAAAAAPU/ZODmGGAorL4/s720/Capture%204.PNG

Ik heb de Intel extreme tuning utility alles laten optimaliseren. Ik heb geen verstand van overklokken met voltages e.d. Binnenkort (rond juni) ga ik er waarschijnlijk een SSD in plaatsen en de videokaart vervangen. Al met al een top apparaat en heb er nog geen klachten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Ik heb trouwens wel twee aanhoudende problemen met mijn computer, maar dit is meer een software kwestie.

1) Wanneer ik het configuratiescherm open dan loopt explorer altijd vast. Na het sluiten van explorer kan ik het configuratiescherm wel gewoon openen. Het scherm 'refresht' dan wel altijd.

2) Bij het spelen van King Arthur the role-playing game (zeer machtig spelletje trouwens, maar dat terzijde) krijg ik vaak een fatal error. "Game Launcher has stopped working" en dan word ik teruggezet naar het bureaublad.

Twee problemen waar ik tot op heden geen oplossing voor heb kunnen verzinnen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
hmm.. heeft iemand nog een mailadres van een ander contact persoon dan de heer Schermer?
Heeft 1 maal gereageerd op een prijsaanvraag, vervolg mails met vragen wordt niet op gereageerd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
williz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:46:
hmm.. heeft iemand nog een mailadres van een ander contact persoon dan de heer Schermer?
Heeft 1 maal gereageerd op een prijsaanvraag, vervolg mails met vragen wordt niet op gereageerd. :/
Bellen wil ook wel eens helpen en/of diverse offertes aanvragen bij Dell medewerkers. Daar kan prijstechnisch nogal een verschil tussen zitten. Sven Schermer heeft (voor mij althans) de beste deals laten zien tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Er zijn trouwens de komende twee dagen leuke deals te vinden op diverse Alienware systemen:

Link naar de deals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Atratus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:13:
Er zijn trouwens de komende twee dagen leuke deals te vinden op diverse Alienware systemen:

Link naar de deals!
Zag ik idd, als ik em configureer met:

- Genuine Windows® 7 Professional, 64bit, English
- Intel® Core™ 2 Duo SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB)
- 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
- 320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
- Free game download

(en op eind muis op '0' zet)

kom ik uit op €810,01

Ik twijfel alleen nog over de SSD optie, wil eigenlijk een SSD maar de meerprijs vind ik nog te hoog. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
williz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:58:
[...]

Zag ik idd, als ik em configureer met:

- 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
- Free game download

(en op eind muis op '0' zet)

kom ik uit op €810,01

Ik twijfel alleen nog over de SSD optie, wil eigenlijk een SSD maar de meerprijs vind ik nog te hoog. :|
Nette prijs lijkt me zo, maar ik krijg nu wel compatibiliteitsproblemen: You have not made selection for Accessories. De muis lijkt me nou niet echt noodzakelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Atratus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:23:
[...]

Nette prijs lijkt me zo, maar ik krijg nu wel compatibiliteitsproblemen: You have not made selection for Accessories. De muis lijkt me nou niet echt noodzakelijk ;)
Klopt.. je moet de muis tijdens de configuratie wel selecteren, en op het eind bij de opsomming 1 veranderen naar 0 en (bijwerken)
Dan trekt ie de muis weer van de prijs af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
williz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:27:
[...]

Klopt.. je moet de muis tijdens de configuratie wel selecteren, en op het eind bij de opsomming 1 veranderen naar 0 en (bijwerken)
Dan trekt ie de muis weer van de prijs af :)
Goede tip! Prijs is wel erg aantrekkelijk nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Dacht ik ook :) Ik ben alleen nog even aan het googlen naar evt nog waardebonnen of evt bellen ivm SSD tov deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
williz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:38:
Dacht ik ook :) Ik ben alleen nog even aan het googlen naar evt nog waardebonnen of evt bellen ivm SSD tov deze prijs.
Dan wacht ik daar nog even op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Net eindelijk mijn alienware m11x besteld! Ik heb het maar even telefonisch gedaan, ik moet nu alleen nog tot vanavond wachten tot ze me een link stuurt voor de betaling.

die aanbieding van vandaag en morgen een beetje aangepast naar mijn smaak:
su7300
4gig ram
500mb hdd

met muis erbij en een spel gratis download (bioshock 2) en gratis verzendkosten voor 891 euro! Nu hou ik zelfs nog geld over om er een mooi HD scherm bij te kopen voor op mijn bureau. Ik twijfelde nog over die SSD, maar ik las op notebookreview.com dat de SSD van Dell een hele slechte is. Dan wacht ik liever nog een jaartje tot ze veel goedkoper zijn en dan stop ik er zelf een in.

Als ik deze config normaal wil bestellen (wat ik al van plan was) dan had dit me 978 euro gekost. Het enige nadeel is dat de levertijd nu op 27 april staat :( hoe ga ik dat in vredesnaam uitzitten.. Maarja ik kan echt niet wachten!!! :)

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Wat SSD betreft, is het niet deze die Dell toepast?
http://www.slashgear.com/...ming-in-industry-2023500/

Ik lees nergens dat de Dell SSD in de m11x 'slecht' is, misschien eerdere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Atratus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:39:
[...]

Dan wacht ik daar nog even op :9
Hmm... medewerker die ik gesproken heb deed niks van de meerprijs van €350,- af. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
williz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:31:
[...]

Hmm... medewerker die ik gesproken heb deed niks van de meerprijs van €350,- af. :/
Damn, dat is wel akelig veel geld. Wellicht een optie om het later zelf te installeren? Als de prijzen ook wat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Ik lees hier en daar iets over de extra vrije mini PCI-E slot die erin zit, dat het misschien wel mogelijk is om hier een kleine SSD aan te koppelen? Iemand hier iets meer over kunnen vinden?
Als dat mogelijk is, misschien een optie om daar de OS op te draaien?

http://www.slashgear.com/...-compact-storage-2347726/

Van wat ik lees komt Samsung als enige op het moment uit met een mini pci-e SSD op de markt met een ingebouwde SATA controller.. misschien interessant.

In dat geval denk ik dat ik toch voor de eerder genoemde config ga:

- 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
- Free game download

(zonder muis)

Voor €810,01

En dan later wanneer prijzen interessant zijn voor zoiets gaan. (SSD + HDD)

[ Voor 60% gewijzigd door williz op 17-03-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25
Ben al een tijdje de fora in de gaten aan het houden over die mini pcie ssd's. Wat ik er tot dusver van snap:

- De mini pcie bus heeft niet standaard een controller voor disks
- De mini pcie ssd's voor de diverse netbooks hebben ook geen controller maar werken omdat de diverse netbooks een aangepaste bus hebben met controller. Die gaan dus zeker niet werken in de m11x
- De nieuwe Samsung ssd's hebben een sata controller aan boord en zouden dus moeten werken, maar worden nog niet verkocht (gaan alleen als samples naar systeembouwers)
- Dell lockt ook nog de mini pcie slots in het bios aan Dell producten (af te leiden uit pogingen om andere wwan cards te gebruiken)

Dus het gaat nog moeilijk worden, maar het lijkt me zeer tof om een SSD aan boord te hebben naast de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
williz schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:53:
Ik lees hier en daar iets over de extra vrije mini PCI-E slot die erin zit, dat het misschien wel mogelijk is om hier een kleine SSD aan te koppelen? Iemand hier iets meer over kunnen vinden?
Als dat mogelijk is, misschien een optie om daar de OS op te draaien?

http://www.slashgear.com/...-compact-storage-2347726/

Van wat ik lees komt Samsung als enige op het moment uit met een mini pci-e SSD op de markt met een ingebouwde SATA controller.. misschien interessant.

In dat geval denk ik dat ik toch voor de eerder genoemde config ga:

- 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
- Free game download

(zonder muis)

Voor €810,01

En dan later wanneer prijzen interessant zijn voor zoiets gaan. (SSD + HDD)
Zit ook te kijken naar deze configuratie en het begint toch wel aardig te jeuken nu! Voor 23:59 mijn beslissing genomen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
CopyCatz schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:14:
Ben al een tijdje de fora in de gaten aan het houden over die mini pcie ssd's. Wat ik er tot dusver van snap:

- De nieuwe Samsung ssd's hebben een sata controller aan boord en zouden dus moeten werken, maar worden nog niet verkocht (gaan alleen als samples naar systeembouwers)
- Dell lockt ook nog de mini pcie slots in het bios aan Dell producten (af te leiden uit pogingen om andere wwan cards te gebruiken)

Dus het gaat nog moeilijk worden, maar het lijkt me zeer tof om een SSD aan boord te hebben naast de harddisk.
Zover lijkt het mijn inziens ook redelijk mogelijk.. Het is denk ik nog afwachten op wanneer Samsung (of anderen) die dingen uitbrengt met sata controllers onboard, daarna afwachten tot iemand het een keer geprobeerd heeft. Misschien toch de moeite..

@Atratus:
That makes two of us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
w00t, heb m'n m11x binnen met 4gb/500gb config, maar ik had hem 2 weken geleden besteld. Is die free game download een nieuwe actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Tjukkie schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:23:
w00t, heb m'n m11x binnen met 4gb/500gb config, maar ik had hem 2 weken geleden besteld. Is die free game download een nieuwe actie?
Yep, actie t/m vandaag.. + de SU7300 als standaard inbegrepen.
Hoe is je eerste indruk? Snelheid e.d.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Voor mij geen M11x, ook niet met de nette korting die werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 10:11
Atratus schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:16:
Voor mij geen M11x, ook niet met de nette korting die werd geleverd.
Mag ik vragen waarom niet? Puur uit nieuwsgierigheid :)
Met een beetje mazzel komt de mijne begin volgende week binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
williz schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:32:
[...]

Yep, actie t/m vandaag.. + de SU7300 als standaard inbegrepen.
Hoe is je eerste indruk? Snelheid e.d.? :)
ow sorry, had je reactie niet gezien, maar om daarop terug te komen:

De eerste keer toen ik hem in m'n handen had, dacht ik echt: WTF Wat een beest! Ik heb de zwarte versie gekozen en hij ziet er wel bruut en gevaarlijk uit, maar het beest weegt met zo'n 2kg wel een stuk meer dan m'n samsung netbook.

Toen ik eenmaal op de powerknop drukte, begon het beest te leven. De donkerblauw verlichte toetsen, alienware logo en koplampen waren toch wel vet om te zien.

Natuurlijk heb ik gelijk 3dmark06 erop geknald en met een out-of-the-box score van zo'n 5600 was ik wel tevreden. Het zal waarschijnlijk nog een stuk hoger kunnen, maar voorlopig heb ik die power nog niet nodig. Daarna wat andere games geïnstalleerd, zoals Mass Effect, Dragon Age en Torchlight en Heroes of Newerth. De laatste 2 games vereisen niet zoveel kracht en draaien dus ook op max, maar met Mass Effect en Dragon Age ben ik voorzichtig begonnen door alles op medium te zetten op max resolutie en dat ging heel vloeiend! Ik was verbaasd hoe zo'n klein ding toch zo'n moois op het scherm kon toveren.

Ook heb ik m'n eerste treinreis met de m11x gemaakt. Ik heb hem flink uitgemelkt met een 3+ uur treinreis waarbij 2uur film heb gekeken en een uur heb gegamed. De battery life viel me ook een beetje tegen, want ik ging ervan uit dat hij dit wel zou volhouden, maar ik zat de laatste kwartier van m'n reis zonder power. Ik weet niet precies hoelang hij meegaat, want tot nu toe heb ik constant geswitched tussen de GPU standen, maar ik denk als ik hem op integrated zet, dat hij wel zo'n 5-6uur meegaat met word/internet.

Een groot nadeel vind ik het feit dat de accu niet (makkelijk) te verwijderen is; daardoor kan ik thuis niet met netstroom constant werken, maar moet ik hem na een (bijna) volle accu weer eruit trekken, want ik wil de accu niet te snel laten slijten. Daarnaast erger ik mij zeer aan de fan aan de achterkant, die vrijwel constant aan staat (nu toevallig niet). Ook bij de meeste simpele windows taken, slaat hij aan en blijft hij ook aan.

Over het algemeen ben ik tevreden met m'n m11x. Hij is niet perfect, maar komt een lange weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Ik heb de beslissing toch genomen en besteld met de SU7300, 4GB ram, 320GB en win prof + Bioshock2 game voor €810,- Ik zit dagelijks ca 2 uur in OV (bus/trein) enkele reis en voor wat ik wil doen met het systeem is deze denk ik toch prima geschikt. Misschien wat zwaar idd, maar het formaat vs prestaties is wat ik belangrijker vind.
Ik wil later nog upgraden naar een SSD, maar voor nu vind ik dit prima.
Dit zal voor mij dan ook gewoon een extra laptopje zijn voor onderweg, voor thuis wil ik nog een desktop gaan samenstellen. Hier nog een leuke review: http://www.outsidecontext...ll-alienware-m11x-review/

Toch benieuwd naar je omezwaai Atratus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Boertje1991 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:24:
[...]

Mag ik vragen waarom niet? Puur uit nieuwsgierigheid :)
Met een beetje mazzel komt de mijne begin volgende week binnen :D
Twee redenen:

1) ik heb sinds kort een Aurora (weliswaar geen notebook) en ik heb als kleine pc voor in de trein/onderweg een Toshiba netbook.

2) mijn mobiele telefoon is stuk gegaan en ik heb daar nu een investering in gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Vreemd.. mijn orderbevestiging ontvangen, maar nu een email verstuurd met de vraag wanneer de naam voor het graveerplaatje doorgegeven dient te worden.
Krijg ik als antwoord dat graveren nog niet mogelijk is, krijg ik het advies dit evt zelf te doen bij een juwelier?
:/
hoe zit dat bij jullie? Of heeft iedereen tot nu toe een blanco plaatje geleverd gekregen?
Beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
bij mij zitten vage alien karakters op. volgens mij is dat standaard, of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Volgens mij kan je alleen in de USA je nametag laten graveren...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje1991
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 10:11
In Nederland krijg je een standaard gegraveerd plaatje. De "Alien-tekens" staan voor "M11x", voor de geinteresseerden.
Mijn M11x is nu bij de UPS in Shanghai, China :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Heb sinds gisteren mijn M11x binnen, ben er zeer tevreden mee. Besteld op 10/3, ontvangen op 24/3, netjes dus. Ik moet blijkbaar nog wel enkele dagen wachten op de Alienware TactX muis, die wordt volgens Dell apart verzonden.
Zoals anderen al eerder meldden valt voornamelijk de bouwkwaliteit op, dit ding voelt enorm solide aan. Heb qua performance nog niet veel kunnen testen maar de eerste indruk is alvast positief: Modern Warfare 2 loopt als een trein, evenals Warhammer: Dawn of War. Daarnaast is het alledaags gebruik in windows zoals word, internet, files copiëren, extracten van rar archives enz. een ware verademing tegenover mijn MSI Wind U100.
Enige minpuntje totnogtoe is het scherm dat enorm spiegelt: goed voor de kleurweergave maar redelijk storend bij oa films kijken.
Ben trouwens nog op zoek naar een goede sleeve/case oplossing, heeft er iemand soms tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb er ook 1 besteld, met een flinke korting,

Een SU7300 en 4GB RAM voor de standaard prijs(de rest van het apparaat is dan ook standaard, behalve het toetsenbord, die heb ik US/international gemaakt). Dit alles dus voor 830 euro inclusief verzendkosten.

Ik ben alleen echt niet te spreken over de status van bestelling van Dell, het werkt namelijk niet op mijn desktop. Ik zie geen info staan, alleen dat er 1 item in zit. Op mijn iPod touch doet hij het echter wel, en hij zou op 9/4/10 aan moeten komen, besteld op 23/03/10, 17 dagen dus, maarja dit kan natuurlijk uitlopen of wat sneller gaan.

E: En ik krijg er een "gratis game download" bij. Ik heb alleen geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 25-03-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft sleeves/cases komen er officiele uit voor de m11x, gemaakt door Mobile Edge. Deze zijn al bij Dell US te verkrijgen en zullen ook in gewone webshops beschikbaar zijn.

Ik ga voor een van die, aangezien ik goede ervaringen heb met Mobile Edge. Ik heb de Alienware Orion Messenger (http://www.mobileedge.com/alienware-orion-messenger.html) voor mijn m17x. Dit is een geweldige laptop-tas, zeer groot en van uitstekende bouwkwaliteit.

De keuzes voor de m11x zijn een sleeve (http://www.mobileedge.com/alienware-m11x-netbook-sleeve.html) en een portfolio (http://www.mobileedge.com...1x-netbook-portfolio.html). Ik denk dat ik voor de portfolio ga, omdat het bij deze makkelijker is om de m11x mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 21:22
Die Mobile Edge sleeve/portfolio ziet er inderdaad zeer goed uit, precies wat ik in gedachten had. Ben benieuwd wanneer ze in de EU beschikbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
manitou schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:03:

Ben trouwens nog op zoek naar een goede sleeve/case oplossing, heeft er iemand soms tips?
Ik heb de caselogic urban messenger, vorig jaar gekocht bij de mediamarkt.

http://www.caselogicshop....an%20schoudertas?id=52526

Daar past ie precies in als je hem in de alienware hoes laat, in een neoprene sleeve zal het niet meer passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik vermoed dat ik niet in het juiste topic zit maar zit met een vraag ivm de alienware M17x.
Momenteel steekt Dell er deze grafische kaart in: 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870
Is dit een goede kaart? was de vorige (geforce) niet beter? Is dit wel een goede gamekaart? ben een leek op dit gebied en heb zelf al opzoekingen proberen doen maar versta er niet veel van. ( niet veel kennis op dat gebied)
Optioneel kan je kiezen voor Dual 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870. Dit met een meerprijs van 390 euro.

Kan mij iemand uit de nood helpen? Is dit een goede gamekaart? is de optie dual vereist?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Zit te kijken naar een Aurora, met die verlaagde prijs niet verkeerd lijkt me,

Maar wat ik niet snap, als je de monitor AW2210 als optie besteld kost hij 350,- extra
bestel je hem los kost hij 309,-

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Firedre schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:16:
Zit te kijken naar een Aurora, met die verlaagde prijs niet verkeerd lijkt me,

Maar wat ik niet snap, als je de monitor AW2210 als optie besteld kost hij 350,- extra
bestel je hem los kost hij 309,-

Zie ik iets over het hoofd?
Nee, gewoon los bestellen dus. Heb de monitor ook. Bevalt zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
Atratus schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:31:
[...]

Nee, gewoon los bestellen dus. Heb de monitor ook. Bevalt zeer goed!
Thx,

Wel raar...

Zit te denken aan dezelfde config. als jij, dus met GTX260 en dan over een jaar als de garantie over is
te gaan voor een new gen. Nvidia.

Kun je wat meer vertellen over je systeem?
Ben je tevreden over de Aurora algemeen, of zou je nu iets anders nemen?

Hoe zijn de prestaties nu met die GTX260 en welke games speel je?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Firedre schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:05:
[...]

Thx,

Wel raar...

Zit te denken aan dezelfde config. als jij, dus met GTX260 en dan over een jaar als de garantie over is
te gaan voor een new gen. Nvidia.

Kun je wat meer vertellen over je systeem?
Ben je tevreden over de Aurora algemeen, of zou je nu iets anders nemen?

Hoe zijn de prestaties nu met die GTX260 en welke games speel je?

Alvast bedankt.
Tot nu toe tevreden over de grafische kaart. Denk wel dat ik er dit jaar een nieuwere versie in prik, maar ik speel op dit moment games als Crysis, sins of a solar empire, Total War en dat draait allemaal prima. Crysis is veruit het zwaarste spel, maar kan alles op high zetten en AA op 4. Gaat allemaal soepel.

Zeer stabiel systeem en na 3 maanden nog geen enkele freeze gehad of ander negatief iets. Enige wat ik heb is dat Windows soms de Explorer omgeving sluit (eigenlijk alleen als ik na een nieuwe start het configuratiescherm wil openen) dan sluit explorer zich en daarna gaat alles weer goed. Lijkt me meer een Windows bug en heb nog geen oplossing gevonden. Moet trouwens zeggen dat die bug de laatste tijd niet meer voorkomt, wellicht dat er automatisch gepatcht is.

Het systeem is verder gemakkelijke bereikbaar en er is nog ruimte genoeg voor upgrades, met name extra harde schijven e.d. is geen probleem.

Relatief stil en de temps blijven allemaal laag. Als het systeem een high load heeft, dan gaan de fans soms wel wat harder en dat hoor je wel. Al met al zou ik zo weer voor een Alienware kiezen. Zeer degelijk afgeleverd met alles erbij wat noodzakelijk is. Monster weegt wel wat kilootjes, maar als het eenmaal staat dan is het net een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:18:
Hi,

Ik vermoed dat ik niet in het juiste topic zit maar zit met een vraag ivm de alienware M17x.
Momenteel steekt Dell er deze grafische kaart in: 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870
Is dit een goede kaart? was de vorige (geforce) niet beter? Is dit wel een goede gamekaart? ben een leek op dit gebied en heb zelf al opzoekingen proberen doen maar versta er niet veel van. ( niet veel kennis op dat gebied)
Optioneel kan je kiezen voor Dual 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870. Dit met een meerprijs van 390 euro.

Kan mij iemand uit de nood helpen? Is dit een goede gamekaart? is de optie dual vereist?

alvast bedankt
Beste,
Zie deze link
om een indruk te krijgen wat voor prestaties deze kaart levert. Ik ben vanaf deze week de eigenaar van een m17x r2 (met deze kaart) en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:44:
[...]

Beste,
Zie deze link
om een indruk te krijgen wat voor prestaties deze kaart levert. Ik ben vanaf deze week de eigenaar van een m17x r2 (met deze kaart) en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben.
bedankt voor de link. Zeer interessant en geeft vertrouwen in de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu paar maanden in bezit van een dell xps M1730 maar die laat het mij iets te vaak afweten met vage issues. word bloed heet met 8700M gt sli. stinkt dan naar plastic, wifi kaartje dood e.d.

nu met dell een afspraak dat ik de onderstaande alienware ter vervanging krijg.
niet slecht mag ik al zeggen :) maar ja de xps heeft ook 1800+ gekost en na paar maanden al niet meer echt te gebruiken.

cpu en graka zijn flinke boost. krijg ook de dual ati omdat ik nu ook sli heb.
de hdd's gaan eruit en komt intel 80 gb postville in en een 500 gb wd blue voor opslag.

Alienware M17x-gamelaptop - Space Black
Intel® Core™ i5 Processor 520M (2,40 GHz, 3 MB cache)
Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, English
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
17in Wide UXGA (1920x1200) - Beyond HD (1200p) RGBLED
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
160 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor, Raid 1 "Mirror"
8X DVD+/- RW Optical Drive (DVD & CD read and write)
Dual 1 GB ATI® RADEON™ HD 4870 grafische kaart dus 2 gb in crossfire

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27
Hoe krijgen sommige mensen die mooie prijzen zoals 830 euro toch voor elkaar?

Als ik kijk op de website en configureer een standaard Alienware M11x, met de Intel® Core™ 2 Duo SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB) en 4 gig geheugen. Kom ik toch echt uit op 947€ inclusief verzendkosten!

Ik denk dat ik het antwoord al wel weet en het vragen is naar de bekende weg. Jullie bellen vast allemaal naar dell! ;)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Dark Master schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:51:
Hoe krijgen sommige mensen die mooie prijzen zoals 830 euro toch voor elkaar?

Als ik kijk op de website en configureer een standaard Alienware M11x, met de Intel® Core™ 2 Duo SU7300 (1,3 GHz, 800 MHz, 3 MB) en 4 gig geheugen. Kom ik toch echt uit op 947€ inclusief verzendkosten!

Ik denk dat ik het antwoord al wel weet en het vragen is naar de bekende weg. Jullie bellen vast allemaal naar dell! ;)
Of wachten tot er een aanbieding voorbij komt... met bellen kreeg ik er ook niet veel van af.
Ik heb de mijne 1,5 week geleden via de site geconfigureerd:
SU7300, 4GB ram, 320GB en win prof + Bioshock2 game voor €810,-

zelfde config nu is ook 1000,- (zonder game)

Overigens ligt mijn bestellingkje nu ook bij UPS in Shanghai.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
williz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:22:
[...]

Of wachten tot er een aanbieding voorbij komt... met bellen kreeg ik er ook niet veel van af.

Ja beetje zonde ik vind een verschil van 140 euro nogal veel! Ik wou hem eigenlijk gaan bestellen maar dan wacht ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Dark Master schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:24:
[...]

Ja beetje zonde ik vind een verschil van 140 euro nogal veel! Ik wou hem eigenlijk gaan bestellen maar dan wacht ik wel even.
Zonder Win Prof (€30,-) was het dan €780,- dus verschil van €167,- + game.

Zou nog even wachten, komt geheid wel weer zo'n aanbieding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
williz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:51:
[...]

Zonder Win Prof (€30,-) was het dan €780,- dus verschil van €167,- + game.

Zou nog even wachten, komt geheid wel weer zo'n aanbieding. :)
Ja ik zal wel eerst even bellen naar dell. Als ik er verder bijna niks vanaf krijg wacht ik wel even, geduld is een schone zaak zeggen ze meestal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
Dark Master schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:52:
[...]

Ja ik zal wel eerst even bellen naar dell. Als ik er verder bijna niks vanaf krijg wacht ik wel even, geduld is een schone zaak zeggen ze meestal... :)
Op de frontpage zie je e-mail gegevens van Sven Schermer. Die heeft meestal betere deals dan op de site. Zeker voor de M11x heeft hij redelijk wat mensen geholpen aan goede offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Is het wel gewoon geoorloofd om hem een mailtje te sturen dan? Ik wil me namelijk niet opdringen bij iemand voor korting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Dark Master schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:37:
Is het wel gewoon geoorloofd om hem een mailtje te sturen dan? Ik wil me namelijk niet opdringen bij iemand voor korting. ;)
Sven reageert volgens mij alleen als het em uitkomt.. zodra je iets vraagt over een artikel, of ietsje te veel pingelt.... geen reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

williz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:02:
[...]

Sven reageert volgens mij alleen als het em uitkomt.. zodra je iets vraagt over een artikel, of ietsje te veel pingelt.... geen reactie. :)
en terecht stel kortings zuigers:P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Nou ik heb net even een Dell medewerker gesproken over de telefoon. Een vrij redelijke kerel, wel jammer dat alleen de transportkosten eraf kon worden gehaald! Dan zou ik alsnog aan een prijs zitten van 974 euro met mijn wensen.

Wat wel vreemd was, is als ik het over degelijke aanbiedingen, offertes had die hier gegeven zijn aan mensen. Werd ik direct uitgelachen met het antwoord dat is niet mogelijk bij dit soort systemen?

Mooi balen want ik wil eigenlijk wel heel graag de laptop zo snel mogelijk bestellen. Maar dan wel voor een prijs van rond de 900 euro als dat al enigzins mogelijk is.

Hebben jullie wel eens vaker gebeld naar Dell, om daaropvolgend ook verschillende aanbiedingen te krijgen? Of is dat gewoon not done? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Het is gelukt! voor een mooie prijs heb ik een leuke configuratie, met 500gig hardeschijf + zelfs Windows 7 prof 64 bit.

Nu word het afwachten! Net even betaald via Ideal geschatte levertijd staat op 28 april. Gelukkig heb ik nog een backup laptop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb na een boel zoeken voor 800 euro excl. verzendprijs 4GB RAM, SU7300 en 320GB HDD.

Kortom, betere processor en meer RAM gratis. Hij komt 6 April aan, op de 23ste besteld, 14 dagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ja ik vraag me af hoe die levertijd werkt, volgens mijn sales persoon is het vrijwel zeker dat hij wel eerder komt. Nou ik ben benieuwd in ieder geval! Ik heb hem pas echt nodig in Juli, ik heb liever dat ze er wat langer over doen, dat het dan ook direct goed is dan dat ik een probleemgeval krijg!

Ik ben nog nooit zo opgewonden geweest trouwens, ik heb al jaren een Alienware laptop gewild! Wel een paar keer op het punt gestaan er 1 te halen ooit, maar de prijs was altijd een major drawback.
Nu toch eens een keer een Alienware, toch wel iets exclusiefs zit eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Hij is besteld!!!

De m11x met SU7300 + 256GB SSD.......ik begon mij te irriteren aan mijn netbook van Asus. Traag en non-gaming... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Bond 007 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:11:
Hij is besteld!!!

De m11x met SU7300 + 256GB SSD.......ik begon mij te irriteren aan mijn netbook van Asus. Traag en non-gaming... :9
nice! mijn M17x-R2 is ook onderweg:)
I5 520M, 4gb ram, dual ati 4870:) komt dan zelf nog een 80 gb ssd als boot in en 500 gb data disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:29:
[...]

nice! mijn M17x-R2 is ook onderweg:)
I5 520M, 4gb ram, dual ati 4870:) komt dan zelf nog een 80 gb ssd als boot in en 500 gb data disk.
Ook super vet...!! Wat een beest!

Voor mij telde mobiliteit toch wel zwaar mee, vandaar de m11x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Bond 007 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:18:
[...]

Ook super vet...!! Wat een beest!

Voor mij telde mobiliteit toch wel zwaar mee, vandaar de m11x
ik was al niet mobiel met mijn XPS M1730. maar die sneuvelde dus krijg deze van dell terug. leuke upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:45:
[...]

ik was al niet mobiel met mijn XPS M1730. maar die sneuvelde dus krijg deze van dell terug. leuke upgrade :)
Zeker leuke upgrade ;) Ik heb nog een Dell M90, ook aardig aan gewicht. Mijn m11x komt als het goed is vandaag binnen :) Speciaal besteld voor alle uurtjes in de trein.

correctie: Hij ligt achterin de UPS bus op mij te wachten, 10 min. voor mijn vriendin thuis kwam zijn ze langsgeweest. Nu moet ik maar zien hoe ik in godsnaam dat pakketje ergens ophaal.. normale mensen werken overdag.. :(

[ Voor 22% gewijzigd door williz op 06-04-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
williz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:14:
[...]

Zeker leuke upgrade ;) Ik heb nog een Dell M90, ook aardig aan gewicht. Mijn m11x komt als het goed is vandaag binnen :) Speciaal besteld voor alle uurtjes in de trein.

correctie: Hij ligt achterin de UPS bus op mij te wachten, 10 min. voor mijn vriendin thuis kwam zijn ze langsgeweest. Nu moet ik maar zien hoe ik in godsnaam dat pakketje ergens ophaal.. normale mensen werken overdag.. :(
En daarom laat ik hem op mijn werk bezorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
williz schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:14:
[...]

Rond welke tijd heb is je M11x besteld? Als ik zo naar je posts kijk rond 20 maart? Ik weet niet wat voor een EDD jou bestelling had? Die van mij is namelijk 29 april 2010, nogal lang moet ik zeggen! Hij staat ondertussen al wel op in productie, Ik heb de mijne besteld op 1 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Dark Master schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:22:
[...]

Rond welke tijd heb is je M11x besteld? Als ik zo naar je posts kijk rond 20 maart? Ik weet niet wat voor een EDD jou bestelling had? Die van mij is namelijk 29 april 2010, nogal lang moet ik zeggen! Hij staat ondertussen al wel op in productie, Ik heb de mijne besteld op 1 april.
Idd 20 maart besteld, en EDD stond precies op vandaag..
maar dat was naar voren geschoven, volgens mij stond er eerst iets van 14 april voor.
Waarschijnlijk gaat het sneller zodra hij in productie is, kan best zijn dat de jouwe daarna ook een week eerder springt. Maar.. zoals jezus ooit zei.. 'pin me der nie op vast' :P
Ik moet er helaas nog een paar dagen geneuzel met UPS bijtellen.. veranderen naar werk adres heeft geen zin, das 2 uur rijden van mij thuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb mijn m11x op de 23ste besteld en heb hem vandaag binnen, na een week werd ie verstuurd en nu heb ik hem binnen (waarschijnlijk was het sneller geweest als er geen pasen tussen zit).

Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, ben bezig met Crysis downloaden om een beetje te testen, daarna volgt de rest van mijn Steam games.

Ik heb overigens de SU7300 en 4GB ram, hij start snel op, is meestal stil, erg goede batterij, ik heb eigenlijk alleen nog maar positieve dingen te zeggen, hij voelt even snel aan als m'n desktop met 6GB RAM en een i7 860, alleen is het beeld soms storend tijdens het browsen, maar ik vind het echt een fenomenaal apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Thomasthomas schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:04:
Ik heb mijn m11x op de 23ste besteld en heb hem vandaag binnen, na een week werd ie verstuurd en nu heb ik hem binnen (waarschijnlijk was het sneller geweest als er geen pasen tussen zit).

Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over, ben bezig met Crysis downloaden om een beetje te testen, daarna volgt de rest van mijn Steam games.

Ik heb overigens de SU7300 en 4GB ram, hij start snel op, is meestal stil, erg goede batterij, ik heb eigenlijk alleen nog maar positieve dingen te zeggen, hij voelt even snel aan als m'n desktop met 6GB RAM en een i7 860, alleen is het beeld soms storend tijdens het browsen, maar ik vind het echt een fenomenaal apparaat!
Klinkt goed! Maarja levertijden kun je niks over zeggen, de ene keer duurt het 2 weken de andere keer dik 4 weken. Ligt maar net aan de onderdelen die beschikbaar zijn op dat ene moment.
Anyway veel plezier met je apparaat! Ik kan niet wachten tot ik hem mag uitpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
Hey mensen, ik overweeg sterk om een m15x te kopen van alienware (zou een i5/260 worden) maar ik hoorde laatst dat de huidige versie van de m15x al best oud is..
Weet iemand hoe vaak alienware zn lijn ververst en of dat er misschien snel aan komt?
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Wooohooooo bestelling verzonden! Nu al, ergens volgende week zou hij dan wel binnen zijn lijkt me!
Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, hij heeft welgeteld ongeveer 4 dagen in productie gestaan.

Bestelling was geplaatst op 1 april 2010.

Nou leverdatum 13 april! Geweldig snel dus!

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Master op 07-04-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Heb mijn m11x net binnen :) ben een beetje aan het orrienteren maar zo op het eerste gezicht lijkt er geen Steam preinstalled en kan ik ook niks vinden over de free game download.. (geen documentatie o.i.d.)
Was dat bij jullie ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

williz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:22:
[...]

De gratis game is er helaas niet bij, moet ik Dell nog even over bellen/mailen.

Dell is een bedrijf dat altijd wel aanbiedingen heeft, om mensen lekker impulsief dingen te laten kopen. een maandje geduld en je hebt een mooie aanbieding te pakken, in mijn geval oorspronkelijk 90 euro.

Als je op internet gewoon zoekt Alienware m11x aanbiedingen, kom je waarschijnlijk op van die vergelijk sites waar je normaal nooit op zou klikken. Dat heb ik dus wel gedaan, en klaar, ik had er een met 90 euro korting, goede deal dacht ik, tot ik bij het mandje kwam en zag dat er een TactX muis bij zat, die je in de mand wel kon verwijderen, maar als je dan nog even bijv. je achtergrond wilde veranderen moest je hem weer aanklikken (ik denk dus een domme fout van Dell).

Ik had de TactX muis overigens ook wel leuk gevonden, ware het niet dat ik links ben.

Nou bij elkaar dus +- 170 euro minder.

Verder ben ik zeer tevreden, snel en een uitstekende batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Ik had idd op het eind ook de TactX muis uitgevinkt (om de prijs te drukken)
Net maar even een email gestuurd naar Dell over de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
williz schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:03:
Ik had idd op het eind ook de TactX muis uitgevinkt (om de prijs te drukken)
Net maar even een email gestuurd naar Dell over de game.
Ik lees op andere fora dat het om de game Portal gaat. Deze krijg je automatisch wanneer je STEAM installeert op je m11x en dan een nieuwe account aanmaakt of inlogt met een bestaande account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
het gaat niet om de game portal, aangezien die voor steam gebruikers sowiezo gratis is. Het gaat echt om bioshock 2.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Reactie van mijn contactpersoon bij Dell:
Volgens de data die de product manager nu heeft zou er in de week nadat het systeem is verzonden een e-mail moeten worden verstuurd met daarin een code om de game te downloaden. Die e-mail zou er dus nog aan moeten komen.

Even geduld en in de gaten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Portal gratis?

Ik heb Steam geinstalleerd, en heb geen Portal, ik heb trouwens al steam sinds 2005 dus ik begrijp ook niet waar je vandaan haalt dat Steam gebruikers Portal sowieso gratis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Je hebt gelijk over portal, had ik verkeerd begrepen.

Maar even on topic :) Mijn m11x is gisteren binnengekomen! Even een korte impressie:

Specs:

Su7300 1,3ghz-1,6ghz
500gb hdd (eigenlijk 450)
4gb ram
Nvidia 1gb gt 335m

verder zat er de logitec g500 gaming muis bij. Hier baalde ik in eerste instantie van, want ik dacht dat het de tactx muis zou zijn, maar dit ding is ook super relaxed.

De behuizing voelt echt super solide. Ik hoorde in een review dat het aanvoelde als een baksteen en je er iemand neer mee kan slaan. Nou zo voelt het echt. Hij is niet zwaar (2kg) maar voelt wel heel stevig. Het scherm zit ook echt heel vast aan de laptop zelf. Deze bouwkwaliteit heb ik nog nooit eerder gevoelt. De standaard alienware foefjes met de belichting enzo ziet er ook heel gaaf uit.

Het 11" scherm is groter dan ik dacht. Wel een beetje reflectief, maar daar stoor ik me niet aan. Misschien met donkere films of games dat dit kan storen, maar met internet is het echt prima. Het scherm is heel helder en scherp. Ik was bang dat het te klein zou zijn om lekker op te werken, zeker omdat dit nu mijn enige computer is. Maar het valt heel erg mee en koste me bijna geen tijd om er aan te wennen. Wel ga ik aan het eind van de maand nog een full hd monitor kopen.

De systeem voelt ondanks de processor heel snel. Je kan de chip nog met 1 druk op de knop in de bios overclocken naar 1,6ghz (of 1,73 eigenlijk) maar dit heb ik nog niet gedaan. Voor mensen die de m11x nog gaan kopen trouwens: Neem de 4100 chip. Die is echt 99,99% hetzelfde volgens allerlei benchmarks en goedkoper.
De videokaart is met een druk op de knop in windows te wisselen van integrated naar discrete. Dus als je gaat gamen zet je hem zo aan, en als je gaat internetten dan zet je hem weer uit. Dit is vooral voor de batterij natuurlijk.

Op dit moment ben ik Mass Effect via steam aan het downloaden en ik ga de komende dagen zoveel mogelijk games testen. Maar tot nu toe ben ik echt 100% tevreden!

Als laatste, ik las dat de fan een issue was op veel m11x. Ik heb hier geen last van gehad, hij springt heel soms even aan, maar is bijna altijd stil.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah baby!
in M17X-R2 in production.

Datum van bestelling: 1-4-2010
Status van bestelling: In productie

als mee zit heb ik hem dan volgende week:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
Ow nee! Moet ik nou wachten of gewoon nu halen omdat de prijs dan toch stukken hoger komt te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
James Bond 007 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:56:
[...]

Ow nee! Moet ik nou wachten of gewoon nu halen omdat de prijs dan toch stukken hoger komt te liggen?
Er gingen al eerder geruchten, maar dan dat het pas okt/nov zou zijn voor er updates kwamen.
Ik heb maar besteld.. liever nu spelen en evt later verkopen als het echt de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
williz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:04:
[...]

Er gingen al eerder geruchten, maar dan dat het pas okt/nov zou zijn voor er updates kwamen.
Ik heb maar besteld.. liever nu spelen en evt later verkopen als het echt de moeite waard is.
Zojuist betaald.....groot gelijk, zo kan je natuurlijk ook weer bezig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
voxxel schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 08:58:
Je hebt gelijk over portal, had ik verkeerd begrepen.

Maar even on topic :) Mijn m11x is gisteren binnengekomen! Even een korte impressie:

Specs:

Su7300 1,3ghz-1,6ghz
500gb hdd (eigenlijk 450)
4gb ram
Nvidia 1gb gt 335m

verder zat er de logitec g500 gaming muis bij. Hier baalde ik in eerste instantie van, want ik dacht dat het de tactx muis zou zijn, maar dit ding is ook super relaxed.

De behuizing voelt echt super solide. Ik hoorde in een review dat het aanvoelde als een baksteen en je er iemand neer mee kan slaan. Nou zo voelt het echt. Hij is niet zwaar (2kg) maar voelt wel heel stevig. Het scherm zit ook echt heel vast aan de laptop zelf. Deze bouwkwaliteit heb ik nog nooit eerder gevoelt. De standaard alienware foefjes met de belichting enzo ziet er ook heel gaaf uit.

Het 11" scherm is groter dan ik dacht. Wel een beetje reflectief, maar daar stoor ik me niet aan. Misschien met donkere films of games dat dit kan storen, maar met internet is het echt prima. Het scherm is heel helder en scherp. Ik was bang dat het te klein zou zijn om lekker op te werken, zeker omdat dit nu mijn enige computer is. Maar het valt heel erg mee en koste me bijna geen tijd om er aan te wennen. Wel ga ik aan het eind van de maand nog een full hd monitor kopen.

De systeem voelt ondanks de processor heel snel. Je kan de chip nog met 1 druk op de knop in de bios overclocken naar 1,6ghz (of 1,73 eigenlijk) maar dit heb ik nog niet gedaan. Voor mensen die de m11x nog gaan kopen trouwens: Neem de 4100 chip. Die is echt 99,99% hetzelfde volgens allerlei benchmarks en goedkoper.
De videokaart is met een druk op de knop in windows te wisselen van integrated naar discrete. Dus als je gaat gamen zet je hem zo aan, en als je gaat internetten dan zet je hem weer uit. Dit is vooral voor de batterij natuurlijk.

Op dit moment ben ik Mass Effect via steam aan het downloaden en ik ga de komende dagen zoveel mogelijk games testen. Maar tot nu toe ben ik echt 100% tevreden!

Als laatste, ik las dat de fan een issue was op veel m11x. Ik heb hier geen last van gehad, hij springt heel soms even aan, maar is bijna altijd stil.
Leuke short impression! Ik hoop dat ik net zo'n goede build als jou krijg. Ik hoor ook graag weer of je problemen krijgt met de OC functie of niet? Aangezien dit product toch wel een beetje gemaakt is om te OC'en ga ik er al vanuit dat dit geen enkel probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Dark Master schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:21:
[...]

Leuke short impression! Ik hoop dat ik net zo'n goede build als jou krijg. Ik hoor ook graag weer of je problemen krijgt met de OC functie of niet? Aangezien dit product toch wel een beetje gemaakt is om te OC'en ga ik er al vanuit dat dit geen enkel probleem hoeft te zijn.
Als ik de OC aan zet draait de fan wel permanent. Niet dat ie luid is, maar als je gewend bent aan een 90% van de tijd stille m11x wordt het wel irritant. Ik heb ook nog geen moment gehad dat ik de OC echt nodig had, dus maar weer uit gezet. MW2, Mass Effect 2 en silent hunter 5 draai ik zonder problemen. Ik hoop alleen nog steeds op goed nieuws over een mini pcie ssd die erin werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik wil hier ook wel even een korte impressie kwijt;

Model: M11x, SU7300, 4GB RAM, 320GB HDD.

Uiterlijk: Het is een erg mooi apparaatje, mooi materiaal, alleen ik krijg wel redelijk veel vingerafdrukken. Het is me wel meegevallen dat de achterkant van het beeldscherm niet indrukt, wat ik wel heb gelezen. Het is ook een erg dun beeldscherm, ik denk op zijn dikst hetzelfde als mijn iPod Touch op zijn dikste punt.

Hij is redelijk zwaar maar makkelijk op te tillen en mee te nemen, en hij voelt erg solide aan.

De leds werken redelijk, het is best goed verdeeld dus bijna geen donkere plekken(op het toetsenbord), wel jammer dat ze slecht te zien zijn als je buiten zit of ergens waar het licht is. Ik vind het een mooi, strak design.

Bediening: Het touchpad is erg goed vind ik, goede grootte, en de "muisknopjes" zijn ook wel redelijk goed. Het toetsenbord voelt soms wel een beetje losjes aan, soms geluid van een veertje, maar typt verder erg lekker. Het beeldscherm valt me erg mee, heel erg helder en eigenlijk niet te klein, na een half uur wennen merkte ik het amper meer.

Hardware: Uitmuntende prestaties al zeg ik het zelf, browsen en tekstverwerken gaat razendsnel, spellen zijn ook goed te spelen, het ding wordt niet te warm, ik post later nog wel wat benchmarks. Overclocken heb ik nog niet geprobeerd maar ben het wel van plan.

De ingangen vind ik op fijne plekken zitten en het zijn er niet te weinig. Het gebrek aan DVD/CD/Blu Ray vind ik persoonlijk niet erg, wat ik wil hebben kopier ik gewoon van mijn desktop, en als dat toevallig games zijn die ik niet via Steam koop dan is een crack een optie.

De fan maakt niet echt veel geluid en de speakers zijn echt heel goed, het verbaast me echt.

Conclusie: Het is een kleine laptop met verbazingwekkende prestaties, een mooi design al zeg ik het zelf, hij heeft mijn verwachtingen meer dan waar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Wat games betreft, ipv een no-cd crack zoeken, maak ik een backup iso van het schijfje, en mount deze gewoon met Deamon tools. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat meerdere mensen de m11x hebben gekocht. Ik heb veel reviews gelezen, maar hoe zit het met de 11" scherm? Is het te doen? Gaat het niet irriteren? Ik zou er zelf een 22" scherm bij kopen voor als ik thuis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:29:
Ik zie dat meerdere mensen de m11x hebben gekocht. Ik heb veel reviews gelezen, maar hoe zit het met de 11" scherm? Is het te doen? Gaat het niet irriteren? Ik zou er zelf een 22" scherm bij kopen voor als ik thuis zit.
Persoonlijk heb ik doorgaans een hekel aan spiegelende schermen maar moet zeggen dat het aardig snel went. Kijkhoek is wel wat beperkt maar helderheid en scherpte naar mijn mening erg goed.
Ik heb vanochtend een uurtje in de trein gezeten en kon er prima op werken. (ondanks omgevingslicht)
Nu gebruik ik deze niet als mijn main pc maar enkel voor onderweg, dus over aansluiten op extra scherm kan ik weinig zeggen. Wat ik uit deze review begrijp gaat het prima: http://www.outsidecontext.com/2010/03/08/dell-alienware-m11x-review/

btw.. tip: heb gisteren Media player classic HC geinstalleerd welke de GPU ook benut.
Wolverine .mkv op 1080p draaide vloeiend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:29:
persoonlijk vind ik het 11'' scherm echt prima. Ik was voor ik hem kreeg eerst ook bang dat het te klein zou zijn en had me al voorgenomen dat ik voor thuis een extra monitor zou kopen, maar nu overweeg ik zelfs om het toch niet te doen. Voor gamen is het gewoon prima. Ik speel geen online shooters en dat ik zover ik me kan bedenken het enige genre dat het handig is om echt een groot scherm te hebben. Ik heb nu mass effect, oblivion en age of conan gespeeld en dat werkt allemaal als een trein. Binnenkort warhammer 40k installeren als rts, maar ik hoor van iedereen dat dit soort spellen ook heel goed speelbaar zijn. De reflectie vind ik zelf erg meevallen ook, ik ben ook gewend om daar 'doorheen' te kijken door mn vorige scherm.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Wooohooo, alienware M11X is binnen! Wat een pracht apparaat zeg, ziet er goed uit een solid build op het eerste gezicht. Het 11 inch scherm valt ook absoluut niet tegen voor degene die erover aan het twijfelen is.

Even spelen, ik trakteer jullie nog wel op een mooie review! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Heeft iemand al een email ontvangen met de link/code voor de free game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
:nee nog niet, ook nog niet over gebeld. Ik zag in mijn orderbevestiging ook niks staan :S terwijl het wel in de aanbieding stond en de sales persoon bevestigde dit aan de telefoon

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah baby! mijn M17XR2 is unterway.
binnekort review van M17XR2 met dual 4870 Powah!

Status van bestelling: Verzonden

Leveringsgegevens
Verzenddatum: 13-4-2010
Geschatte leverdatum: Bestelling is verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:30:
yeah baby! mijn M17XR2 is unterway.
binnekort review van M17XR2 met dual 4870 Powah!

Status van bestelling: Verzonden

Leveringsgegevens
Verzenddatum: 13-4-2010
Geschatte leverdatum: Bestelling is verzonden
Gratz!

Ik kan niet wachten op mijn m11x..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Zooo nou ik had nog een review beloofd! Dus bij deze, ik zou mijn best doen om hem zo volledig mogelijk te maken. Mijn specs zijn te vinden in mijn sig.

Gisteren rond half 3 in de middag kwam de UPS man langs, met een opvallend klein pakketje! Ik dacht in het begin eigenlijk zit die daarin! Op dat moment wou ik de man nog vragen of het wel het goede pakketje was, maar zo snel als de deur open was, ging die natuurlijk ook weer dicht.
De laptop komt in saaie zwarte doos geleverd, maar in deze doos zit de mooie zwarte alienware box!
Voor de mensen die een Alienware hebben weten al bij het zien van deze doos, dat het om iets exclusiefs gaat. Nou laat de uitpakfrenzy beginnen!

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/7779/imag0073bl.jpg
De doos.

In de doos zit niet echt bijster veel speciaals, het is allemaal vrij standaard, uiteraard wel op een Alienware manier verpakt. Hiermee bedoel ik een gekleurde doos binnenin met alien tekens erop etc.
Verder zat er in de doos:

- Een manuel.
- Een restore dvd van windows 7. (I know right?)
- Een adapter.
- Een powercord.
- En uiteraard de laptop zelf.

De laptop zelf is verwikkeld in een leuke zwarte hoes, er staat ook groot Alienware op.

Na het uitpakfeest en de laptop uit de hoes te hebben gehaald tijd om hem aan te sluiten. Maar voordat ik daar mee begin, laat ik even zeggen dat ik nog nooit zo'n stevige laptop in mijn hand heb gehad. Geen flex bovenop de kap, die ook nog eens van aluminium is, de onderkant net zo en de zijkanten ook. Binnenin de laptop is een soort van stevige plastic gebruikt. Weer geen flex te bekennen, ditzelfde geld ook voor het toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/6262/imag0070t.jpg
De laptop zelf.

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/1240/imag0071r.jpg
De laptop opengeklapt

Formaat:

Het formaat van de laptop is prima te doen, de laptop is wel een beetje zwaarder dan andere sub-notebooks, maar geen last om mee te nemen in je rugzak bijvoorbeeld.

Scherm:

Hier was ik in het begin een beetje huiverig voor, het scherm is naar mijn smaak niet te klein, maar ook niet al te groot. Ik heb er niet extreem veel last van. Maar ik had hem wel graag iets groter gezien, voor de mensen die denken dat het scherm een te lage resolutie heeft, vergis je hier niet in! Een hogere resolutie op dit scherm betekent meer ongemak dan gemak. De resolutie is naar mijn weten dus perfect gebalanceerd.
Verder is het scherm wel erg scherp, het is niet het beste scherm wat ik in een laptop heb gezien, maar ook zeker weten niet de slechtste! De inkijkhoeken vanaf een horizontale positie zijn goed te noemen, verticaal word het anders. Het zwart niveau is ook niet echt supergoed, zwart is wel meer donkergrijs.
Ondanks deze negatieve punten vind ik het scherm niet erg storend.

Toetsenbord:

Het toetsenbord, groot genoeg om in ieder geval grote tekstdocumenten op te typen, geen flex te bekenen het ledlicht eronder is natuurlijk smaakgebonden, maar ik vind het er supergaaf uitzien.
Wel heb ik een beetje problemen met de spatie, deze moet ik naar mijn weten nogal hard indrukken!
De toetsen zien er ook allemaal goed uit en het ledlicht is goed verdeeld.

Touchpad:

Het trackpad is wel 1 van de betere die ik heb gebruikt! Ik heb intotaal al een flink aantal laptops versleten, maar dit trackpad is heel precies en gaat niet irriteren onder het gebruik. Wat ook een zeer leuke functie is van de software van Alienware. Is dat als je een externe muis gebruikt, het trackpad zich automatisch uitschakkeld. Dit zou ook vast wel in te stellen zijn bij normale trackpads, maar in dit geval zat de functie onder het Alien command center.

Speakers:

Dit vond ik een beetje tegenvallend, ik heb voordat de laptop hier kwam nogal veel reviews gelezen van deze laptop. Overal werd gezegd dat het geluid heel goed was! Nou het geluid is niet heel goed, ook niet slecht. Vooral niet voor wat uit een 11* notebook kan komen, maar om het nou een wowfactor te geven. Nee sorry "I'm not impressed" laten we maar zeggen. ;)

De laptop, prestaties, accuduur etc:

Nu het leuke gedeelte, mijn laptop kwam met win7 prof engels. Het opstarten was eigenlijk zo gepiept, Alienware heeft windows leuk gecustomized dat zelfs dit een beetje exclusief aanvoelt.
Voor veel mensen, word de aankoop moeilijk gemaakt door de lage processor keuze, laat ik het zo zeggen. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met, multitasken, games, photoshop, 1080p films (Ja zelfs met de integrated IGP gaat dit nog goed.) Eigenlijk voelt deze laptop net zo snel aan als mijn P8600 C2D laptop.

Op naar de games! Met 1 druk op 2 knoppen verandert de laptop in een beest! Huppa, geweldig een Geforce 335M GT tot je beschikking! Het eerste spel wat ik getest heb was crysis warhead. Waar ik met mijn Geforce 9600M GT problemen had, draait deze laptop het compleet vloeiend! De meeste setting op medium en high door elkaar gemixed en de native resolutie speelt het geweldig! Vanaf dit moment wist ik ook direct dat het een beest van een laptopje* was! Hierna COD MW2, ook geen enkel probleem maxed out en geen AA compleet vloeiend. Maar, ja er is altijd een maar, nu komt de beperkende factor van de processor om de hoek kijken, Bij heel veel dingen in het beeld, krijg je af en toe slowdowns, niet erg storend, maar je merkt dan wel dat de processor het niet goed kan bijbenen. Dit probleem heb ik alleen bij de singleplayer gehad.
Games als Half life 2 etc draait uiteraard gewoon zeer goed, alles wat ik er tot nu toe naar heb gegooit heeft die geen enkel probleem mee.

De accuduur is fenomaal te noemen, met de IGP gaat deze rond de 5.5 uur mee, filmpje kijken op full had maakt dit rond de 3 a 4 uur. Nog steeds meer dan genoeg. Dit gedeelte moet ik nog wel een keer beter testen, want helemaal leeg laten lopen heb ik nog niet gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/3453/imag0072t.jpg

Furthermore, wat heb ik verder nog toe te voegen? De OC functie juist! Deze heb ik bij het begin al aangezet. Geen enkel probleem mee gehad, Geen BSOD of rare vastlopers etc. Dit heeft ook geen invloed gehad op de ventilator voor mij. Op de IGP is de laptop bijzonder fluisterstil! Heel af en toe gaat de fan aan en daarna weer direct uit.

Mijn oordeel, voor het geld wat je neerlegt voor deze laptop, krijg je erg veel terug. Hij is zelfs te gebruiken als een main pc. Wel raad ik daarbij aan natuurlijk een externe monitor. Alienware heeft een heel betaalbaar en goed product op de markt gezet. Ik denk zelfs dat de minpunten, zoals de beperkende processor wel worden aangepakt in een R2 versie.

Dit was mijn kort maar krachtige review, let Aub niet teveel op spelfouten etc. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Dark Master op 13-04-2010 17:21 . Reden: Iets overzichtelijker gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice review. stiekem ook leuk dingetje die M11x.
ik hou het wel bij mijn M17xR2, zal ook is als ik tijd over heb een mooie review maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde de m11x ook bestellen bij Dell en uiteraard wilde ik er een "leuke" prijs voor betalen. Ik heb net gebeld met Dell en ben vriendelijk behandeld. Echter krijg ik er niets vanaf :(

Hoe flikken jullie dat? Ik zie zelf mensen die er "maar" 800 voor betaald hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

@ 70373R

Wacht gewoon een maandje, dan komt er altijd wel een aanbieding langs, de ene is goedkoper dan de andere, zo is Dell, altijd weer aanbiedingen. Ik heb 800 betaald voor 4GB RAM en een SU7300,320GB HDD. Die week ging er 90 euro af, en een gratis TactX muis die ik weg heb gehaald uit het mandje.

Zoek gewoon op google bijv. M11x aanbiedingen, en ga naar sites waar je normaal nooit heen zou gaan, zoals ciao shopping of zoiets dergelijks, daar heb ik mijn aanbieding ook vandaan.
Pagina: 1 ... 4 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.