Zooo nou ik had nog een review beloofd! Dus bij deze, ik zou mijn best doen om hem zo volledig mogelijk te maken. Mijn specs zijn te vinden in mijn sig.
Gisteren rond half 3 in de middag kwam de UPS man langs, met een opvallend klein pakketje! Ik dacht in het begin eigenlijk zit die daarin! Op dat moment wou ik de man nog vragen of het wel het goede pakketje was, maar zo snel als de deur open was, ging die natuurlijk ook weer dicht.
De laptop komt in saaie zwarte doos geleverd, maar in deze doos zit de mooie zwarte alienware box!
Voor de mensen die een Alienware hebben weten al bij het zien van deze doos, dat het om iets exclusiefs gaat. Nou laat de uitpakfrenzy beginnen!

De doos.
In de doos zit niet echt bijster veel speciaals, het is allemaal vrij standaard, uiteraard wel op een Alienware manier verpakt. Hiermee bedoel ik een gekleurde doos binnenin met alien tekens erop etc.
Verder zat er in de doos:
- Een manuel.
- Een restore dvd van windows 7. (I know right?)
- Een adapter.
- Een powercord.
- En uiteraard de laptop zelf.
De laptop zelf is verwikkeld in een leuke zwarte hoes, er staat ook groot Alienware op.
Na het uitpakfeest en de laptop uit de hoes te hebben gehaald tijd om hem aan te sluiten. Maar voordat ik daar mee begin, laat ik even zeggen dat ik nog nooit zo'n stevige laptop in mijn hand heb gehad. Geen flex bovenop de kap, die ook nog eens van aluminium is, de onderkant net zo en de zijkanten ook. Binnenin de laptop is een soort van stevige plastic gebruikt. Weer geen flex te bekennen, ditzelfde geld ook voor het toetsenbord.

De laptop zelf.

De laptop opengeklapt
Formaat:
Het formaat van de laptop is prima te doen, de laptop is wel een beetje zwaarder dan andere sub-notebooks, maar geen last om mee te nemen in je rugzak bijvoorbeeld.
Scherm:
Hier was ik in het begin een beetje huiverig voor, het scherm is naar mijn smaak niet te klein, maar ook niet al te groot. Ik heb er niet extreem veel last van. Maar ik had hem wel graag iets groter gezien, voor de mensen die denken dat het scherm een te lage resolutie heeft, vergis je hier niet in! Een hogere resolutie op dit scherm betekent meer ongemak dan gemak. De resolutie is naar mijn weten dus perfect gebalanceerd.
Verder is het scherm wel erg scherp, het is niet het beste scherm wat ik in een laptop heb gezien, maar ook zeker weten niet de slechtste! De inkijkhoeken vanaf een horizontale positie zijn goed te noemen, verticaal word het anders. Het zwart niveau is ook niet echt supergoed, zwart is wel meer donkergrijs.
Ondanks deze negatieve punten vind ik het scherm niet erg storend.
Toetsenbord:
Het toetsenbord, groot genoeg om in ieder geval grote tekstdocumenten op te typen, geen flex te bekenen het ledlicht eronder is natuurlijk smaakgebonden, maar ik vind het er supergaaf uitzien.
Wel heb ik een beetje problemen met de spatie, deze moet ik naar mijn weten nogal hard indrukken!
De toetsen zien er ook allemaal goed uit en het ledlicht is goed verdeeld.
Touchpad:
Het trackpad is wel 1 van de betere die ik heb gebruikt! Ik heb intotaal al een flink aantal laptops versleten, maar dit trackpad is heel precies en gaat niet irriteren onder het gebruik. Wat ook een zeer leuke functie is van de software van Alienware. Is dat als je een externe muis gebruikt, het trackpad zich automatisch uitschakkeld. Dit zou ook vast wel in te stellen zijn bij normale trackpads, maar in dit geval zat de functie onder het Alien command center.
Speakers:
Dit vond ik een beetje tegenvallend, ik heb voordat de laptop hier kwam nogal veel reviews gelezen van deze laptop. Overal werd gezegd dat het geluid heel goed was! Nou het geluid is niet heel goed, ook niet slecht. Vooral niet voor wat uit een 11* notebook kan komen, maar om het nou een wowfactor te geven. Nee sorry "I'm not impressed" laten we maar zeggen.
De laptop, prestaties, accuduur etc:
Nu het leuke gedeelte, mijn laptop kwam met win7 prof engels. Het opstarten was eigenlijk zo gepiept, Alienware heeft windows leuk gecustomized dat zelfs dit een beetje exclusief aanvoelt.
Voor veel mensen, word de aankoop moeilijk gemaakt door de lage processor keuze, laat ik het zo zeggen. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met, multitasken, games, photoshop, 1080p films (Ja zelfs met de integrated IGP gaat dit nog goed.) Eigenlijk voelt deze laptop net zo snel aan als mijn P8600 C2D laptop.
Op naar de games! Met 1 druk op 2 knoppen verandert de laptop in een beest! Huppa, geweldig een Geforce 335M GT tot je beschikking! Het eerste spel wat ik getest heb was crysis warhead. Waar ik met mijn Geforce 9600M GT problemen had, draait deze laptop het compleet vloeiend! De meeste setting op medium en high door elkaar gemixed en de native resolutie speelt het geweldig! Vanaf dit moment wist ik ook direct dat het een beest van een laptopje* was! Hierna COD MW2, ook geen enkel probleem maxed out en geen AA compleet vloeiend. Maar, ja er is altijd een maar, nu komt de beperkende factor van de processor om de hoek kijken, Bij heel veel dingen in het beeld, krijg je af en toe slowdowns, niet erg storend, maar je merkt dan wel dat de processor het niet goed kan bijbenen. Dit probleem heb ik alleen bij de singleplayer gehad.
Games als Half life 2 etc draait uiteraard gewoon zeer goed, alles wat ik er tot nu toe naar heb gegooit heeft die geen enkel probleem mee.
De accuduur is fenomaal te noemen, met de IGP gaat deze rond de 5.5 uur mee, filmpje kijken op full had maakt dit rond de 3 a 4 uur. Nog steeds meer dan genoeg. Dit gedeelte moet ik nog wel een keer beter testen, want helemaal leeg laten lopen heb ik nog niet gedaan.
Furthermore, wat heb ik verder nog toe te voegen? De OC functie juist! Deze heb ik bij het begin al aangezet. Geen enkel probleem mee gehad, Geen BSOD of rare vastlopers etc. Dit heeft ook geen invloed gehad op de ventilator voor mij. Op de IGP is de laptop bijzonder fluisterstil! Heel af en toe gaat de fan aan en daarna weer direct uit.
Mijn oordeel, voor het geld wat je neerlegt voor deze laptop, krijg je erg veel terug. Hij is zelfs te gebruiken als een main pc. Wel raad ik daarbij aan natuurlijk een externe monitor. Alienware heeft een heel betaalbaar en goed product op de markt gezet. Ik denk zelfs dat de minpunten, zoals de beperkende processor wel worden aangepakt in een R2 versie.
Dit was mijn kort maar krachtige review, let Aub niet teveel op spelfouten etc.
[
Voor 0% gewijzigd door
Dark Master op 13-04-2010 17:21
. Reden: Iets overzichtelijker gemaakt. ]