Toon posts:

Welke HiFi?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

Verwijderd

Topicstarter
Thuis zijn we een nieuwe ruimte aan maken.
Nu daar willen we een fantastische installatie zetten om te genieten van muziek.
We hadden al een klein plan maar welke merken enzo nog geen idee.
Hier is het idee:
Ruimte van 25m².
2 boxen. Maar welke?
En de kabels zouden we dan in het plafond laten steken.
Aangesloten op een versterker (welke?) en dan zouden we een nieuwe laptop kopen om deze te gebruiken als muziek afspeler. Cd-speler Bv mediamonkey als programma enzovoort.
Maar welke laptop moeten we kopen die het geluid goed overbrengt? Is er dan verlies van kwaliteit als dat gaat langs waar je normaal de koptelefoon insteekt?
Of is het mogelijk om de versterker draadloos de muziek te laten ontvangen.
Meeste muziek hebben we op cd en natuurlijk dag vandaag op mp3.
Budget is nog redelijk groot. (pakt tot max 4000-5000€)
Dus kan iemand een plan tonen?

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Koop dan sowieso een laptop met een digitale uitgang, voor de rest zou ik gewoon ff gaan luisteren bij een winkel

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wacht......

je hebt dus 4000 a 5000 brandende euro's in je broekzak.
Je wilt met dat bedrag voor een stereo setup gaan. Als input wil je een laptop gebruiken (die aangeschaft dient te worden met dat bedrag).

En jij verwacht een kant en klaar antwoord voor de keuze van je componenten? Het enige wat je kan doen is luisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 25-12-2009 15:57 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-02 11:51

Dima_2005

T.net-verslaafde

Je zou beter een mini-pc kopen met een monster-geluidskaart... Maar goed, misschien een een laptop inderdaad handiger.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn snelle reacties bedankt.
Maar naar boxen toe en versterker? Info zou toch op internet te vinden zijn (afgezien van google vraag ik het aan jullie)
Dus de laptop moet een digitale uitgaan hebben. Effe opzoeken.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:07:
Dat zijn snelle reacties bedankt.
Maar naar boxen toe en versterker? Info zou toch op internet te vinden zijn (afgezien van google vraag ik het aan jullie)
Dus de laptop moet een digitale uitgaan hebben. Effe opzoeken.
Als het een 2.0 setup gaat worden raad ik je een losse DAC aan, met een budget zoals de jouwe zou ik voor een benchmark DAC1 gaan.

Wat voor soort geluid wil je? Er kunnen natuurlijk wel gewoon speakers aangeraden worden, maar dan moeten we meer weten van wat voor soort geluid je houdt. Beste is natuurlijk om gewoon lang de winkel te gaan en te luisteren.

Koop wel een losse DAC en ga niet kloten met een lineout van een geluidskaart of een laptop, dat is zonde, helemaal wanneer je zoveel te besteden hebt zoals je hebt.

Maar als je toch speakers aangeraden wil hebben, kijk naar PMC

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Hallo Neothesnake en welkom op GoT :w

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Google, review sites, topics op dit forum, noem maar op: velen zijn je namelijk voorgegaan en er is echt genoeg te vinden. Dus het is niet de bedoeling om een lijst met wensen aan te geven en een budget te noemen om ze andere Tweakers mogelijke combinaties te laten verzinnen. Met audio is dit helemaal een grote no-go aangezien speakers, receivers (en volgens sommigen ook kabels) allemaal een ander klankbeeld hebben. Plus dat je met een dergelijk budget helemaal keuze te overvloed hebt en de combinaties letterlijk eindeloos zijn. Dus zoals reeds gezegd moet je gewoon zelf gaan luisteren en een keuze maken.

Heb je na luistersessies een shortlist en kom je er niet uit, dan kan je altijd nog een keer een topic openen hier. Een topic wat je als voorbeeld zou kunnen nemen is deze. Ook een groot budget, maar al wel zelf onderzoek gedaan. En wellicht dat dit ook wat is aangezien het over high-quality audio van pc naar speaker set gaat. Dus al met al zijn er op GoT meer dan genoeg topics te vinden om informatie uit te halen en topics die laten zien wat we hier van dergelijke topics verwachten qua inzet.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.