Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-03-2021
Punkbuster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:56:
stuur mij eens een invite voor valor dan! ;) ik wil met je mee schieten. ( ik heb nog 2 mensen die graag mee doen met GoT )
Staat vast al ergens maar wat zijn de PSID's?

Was gisteren in de laatste 4/5 potjes de enige medic in m'n squad... dan ben je echt alleen maar op en neer aan het rennen :) Gelukkig veel communicatie tussen de quadleden dus het was lekker puntjes pakken...

[ Voor 27% gewijzigd door Timmor op 15-02-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Timmor schreef op maandag 15 februari 2010 @ 08:43:
heavy armor kan idd (veel) beter tegen body hits, kan je zo een (halve) clip van je tier 1 assault kosten. Tip is om dan ook niet op het hoofd maar op de nek/hoog op de borst van je tegenstander te mikken, door de recoil geef je dan bij een burst vaak een headshot.
Moet zeggen dat de 'makkelijkheid' van een headshot wel erg overtrokken is in het spel. Ook al loop je met alle extra goodies rond, 1 geplaats schot op je voorhoofd = dood. Vraag ik me af of het special armor van Raven beter bestand is tegen headshots, daar je dan wel een helmet draagt.

Ze mogen van mij wel opschieten met de balance patch, sommige issues worden nu gewoon irritant.
-Niet kunnen reviven van iemand in het water
-geen wapen/mes kunnen gebruiken op de trap (trap op is gewoon dodelijk)
-balans tussen granaat en P200/P600-g (zeker die laatste, absoluut geen 5 punten of 800 loadout waard)
-wisseling van attack/defend binnen 1 map (Raven heeft in veel mappen zeker een nadeel).
-Janas snipergun is gewoon nutteloos
-Granaat bug, niet meer kunnen wisselen van wapens
-LMG, nerfen 100%. (enkel goeie accuracy met bipod, maar staand vanuit de huip 100m scherp? Yeah right).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 04:16
Ik heb de game sinds zaterdag en ik merk inderdaad dat het echt zo is dat je eerst een paar uur moet knallen,
voordat alles op zun plekje valt. ben nu pas een magere level 6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:44
Timmor schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:27:
[...]

Staat vast al ergens maar wat zijn de PSID's?

Was gisteren in de laatste 4/5 potjes de enige medic in m'n squad... dan ben je echt alleen maar op en neer aan het rennen :) Gelukkig veel communicatie tussen de quadleden dus het was lekker puntjes pakken...
PSN id's: LEiPo, Kraanwater en MACKLOPMAN
>:) >:) >:) >:) >:) >:)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Heb hem Zaterdag mogen ontvangen, alleen de mee bestelde headset was DOA :(
Momenteel bezig in de richting van Raven Support-Sniper

Mocht er nog belang zijn bij wat support bij Raven, mijn PSNID; Deere6030 . Voor het moment alleen dus nog wel één richting qua communicatie

Trouwens al wel iemand van GoT tegengekomen, alleen gaf deze mij een loodvergiftiging op Copper Hills :o

PSN: Deere6030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:04:
[...]

Dat was het probleem, dat kon ook niet. Ik had ook dat ik niet kon spawnen, de counter werd telkens opnieuw gestart.
Probeer wat poorten te openen in op je router of je DMZ host instellen op je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En in het kader van alsmaar groeiende Raven GoT Clan, laat die grotere groups maar komen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
johan bos schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:12:
Heb hem Zaterdag mogen ontvangen, alleen de mee bestelde headset was DOA :(
Momenteel bezig in de richting van Raven Support-Sniper

Mocht er nog belang zijn bij wat support bij Raven, mijn PSNID; Deere6030 . Voor het moment alleen dus nog wel één richting qua communicatie

Trouwens al wel iemand van GoT tegengekomen, alleen gaf deze mij een loodvergiftiging op Copper Hills :o
toevallig een Sniper? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem van het weekend ook aangeschaft en ben toen begonnen met een Raven. Heb uiteindelijk gekozen voor Valor ( het owzo stoere USA uitstraling + the sounds vind ik toch wel wat leuker )

Is er een GoT Valor team aanwezig?
Heb al aardig wat games lopen sniperen. Moet alleen nog even mijn punten indelen. Zag dat het slim is om te beginnen met het Reviven gedeelte.

PSNid: Marawaël
( ben lvl 5 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:44:
Heb hem van het weekend ook aangeschaft en ben toen begonnen met een Raven. Heb uiteindelijk gekozen voor Valor ( het owzo stoere USA uitstraling + the sounds vind ik toch wel wat leuker )

Is er een GoT Valor team aanwezig?
Heb al aardig wat games lopen sniperen. Moet alleen nog even mijn punten indelen. Zag dat het slim is om te beginnen met het Reviven gedeelte.

PSNid: Marawaël
( ben lvl 5 )
die is er ;) Ik zal na het werk LEiPo, Kraanwater, MACKLOPMAN en Marawaël een invite sturen en dan hebben we zowaar een (bijna) volle squad d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
Nee, een assault/LMG, JayKudo alias DutchDopey.

Was voor het eerst op Copper Hills, en dacht ga de kerk eens van binnen bezichtigen. Slecht idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmor schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:52:
[...]

die is er ;) Ik zal na het werk LEiPo, Kraanwater, MACKLOPMAN en Marawaël een invite sturen en dan hebben we zowaar een (bijna) volle squad d:)b
Ok thnx!

Hebben mensen nog tips voor het indelen van de skills points?
Main goal is toch sniperen en natuurlijk healen (aangezien je hiermee veel xp verdient)
Wil het namelijk goed doen.

Thanks alvast voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Tip van het jaar:
Begin ALTIJD met de healspec, 2 puntjes voor healing (medical kit), 2 puntjes in Resuscitation.

Dat is 10 exp per revive, beetje healen tikt ook al zo 5-10exp binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Timmor schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:52:
[...]

Iedereen een headsetje? rond 7 uur vanavond knallen?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
Punkbuster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:13:
[...]

Kan iets later worden... maar doe m'n best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Mooi werk, hoe groot is een squad? en mag ik vragen hoeveel mensen er al in de Valor GoT zitten ?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Squad bestaat uit 8 man, afhankelijk van de map zitten er 4 t/m 16 squads per kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
GoT-Valor heeft nu 3 of 4 man, dus met jullie 4 erbij hebben we 1 full GoT-Squad. Even bekijken wie welke kant op gaat en de qua skills en beetje op elkaar afstemmen zou ideaal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Timmor op 15-02-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Een squad bestaat uit 8 man. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Ik ga voor Heavy Medic.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me ff populair maken :) .... Sniperen is useless en wel hierom:
discardedjoker wrote:
Ok think about this. It takes about 10 seconds to reswpond{ average} and an other 10 seconds to get back to the frago. That means as a sniper you need to kill more then 1 person per 20 seconds. That means over 60 kills for a sabo, acq and over 90 for a dom. If your going under these numbers you are a total wast of time!
En met deze aantallen compenseer je net om daadwerkelijk bij te dragen moet dat dus nog meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-04 14:18
[...]

is goed, ff een uurtje knallen.

Leipo en kraanwater kan ik geen claninvite sturen omdat jullie in een andere clan zitten. die moeten jullie eerst even verlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja ff kijken of ik mijn usb headset ergens kan vinden. (ik neem aan dat dit gewoon mogelijk is om een willekeurig usb headset aantesluiten? )
Dan kom ik wel even online voor een paar potjes.
Moet namelijk mijn ps3 verhuizen van de ene woonplaats naar de andere maar heb daar nu ff geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:59:
Ik ga me ff populair maken :) .... Sniperen is useless en wel hierom:
[...]
En met deze aantallen compenseer je net om daadwerkelijk bij te dragen moet dat dus nog meer zijn.
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Een sniper die op afstand iemand kan uitschakelen voordat deze gevaarlijk kan worden is minstens zo belangrijk als de mensen die als fragmeat zichzelf voor zoveel mogelijk enemies gooien.
De positie van de sniper en wie er gekilled wordt zijn bepalend of de sniper wel of niet bijdraagt aan het team.
Als je als sniper dan ook nog eens niet als laatste staat qua kills dan is het in mijn ogen sowieso niet erg.
Ik zie liever 1 goede sniper dan 2 waardeloze meatpuppets.

Die prioriteitsbonus tikt heel erg lekker aan in combinatie met healen.
Bij sabotage lekker als medic bij je objective rondrennen en je krijgt dubbele punten.
Dus 10 exp. voor revive +10 prioriteitsbonus = 20 exp. per revive (of 10 per kill).

[ Voor 64% gewijzigd door OPSLAGHOND op 15-02-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmor
ik vind vooral dat een goede sniper psychologisch heel erg met de tegenstander kan fucken... als jij elke keer dat iemand langs een bepaald punt loopt ze finaal afknalt durven ze daar niet meer langs te lopen en fungeert dat stuk alsof er een gasgrenade ligt ;) Daardoor kan jouw team weer makkelijker oprukken..

En dan nog, uiteindelijk gaat het niet om het aantal punten dat je pakt maar dat je plezier hebt in wat je doet, hetzij als sniper/medic/kogelkopper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OPSLAGHOND schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:18:
[...]
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Een sniper die op afstand iemand kan uitschakelen voordat deze gevaarlijk kan worden is minstens zo belangrijk als de mensen die als fragmeat zichzelf voor zoveel mogelijk enemies gooien.
De positie van de sniper en wie er gekilled wordt zijn bepalend of de sniper wel of niet bijdraagt aan het team.
Als je als sniper dan ook nog eens niet als laatste staat qua kills dan is het in mijn ogen sowieso niet erg.
Ik zie liever 1 goede sniper dan 2 waardeloze meatpuppets.

Die prioriteitsbonus tikt heel erg lekker aan in combinatie met healen.
Bij sabotage lekker als medic bij je objective rondrennen en je krijgt dubbele punten.
Dus 10 exp. voor revive +10 prioriteitsbonus = 20 exp. per revive (of 10 per kill).
Mja ik denk dat het erg verschilt of je sabotage speelt of domination. Maar uiteindelijk ben ik van mening dat je als sniper altijd minder waard bent dan iemand aan de frontlinie, dat zit gewoon in de getallen zoals die gast die ik quote al aangaf.

Ik speel zelf eigenlijk het meest domination en daarin heb je echt niets aan snipers, de SVER domination mappen zijn al zo pittig om aan te vallen en als je dat dan doet met een nog kleiner squad omdat snipers achter blijven hangen kan je het helemaal wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik speel voor het merendeel sabotage en daar kunnen snipers wel heel erg belangrijk zijn en dan vooral in het verdedigende team.
Ik heb domination pas 3x gespeeld ofzo en daar heb je als aanvallend team inderdaad nagenoeg niets aan snipers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Snipers kunnen altijd waardevol zijn. Ze kunnen op afstand iemand uitschakelen waar je anders misschien maar moeilijk voorbij komt. Net die ene vent uitschakelen die iedereen van ons steeds neer maait.

(ze kunnen trouwens ook de heli spawns uitschakelen)

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Noob meldt zich

Als aanvallende partij heb je, naar mijn mening, erg weinig aan snipers. Wat ik altijd wil is je objective pakken en meteen een stuk doordrukken, zodat je een gebied hebt waar je naar terug kunt vallen als je overlopen wordt. Snipers zijn dan leuk om ventjes neer te knallen op een enorme afstand, maar als je met 8/16 man een gebied verdedigt, kan dat eigenlijk niet fout gaan.(Tenzij er wat bombers over je heen komen)

Als verdedigende partij zijn snipers juist handig, omdat ze gewoon alles wat beweegt neer kunnen knallen. Snipers zet je neer rondom je objective en die knallen alles af wat ook maar de intentie lijkt te hebben om jouw zone te veroveren. Mochten ze er dan nog doorheen komen, heb je de voorste linie(met assault/zwaar machinegeweer) die hun magazijnen leegsprayen. Maar dit werkt alleen als elke sniper ook echt een deel voor zijn rekening neemt; als ze allemaal één kant op kijken, heb je er niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Een sniper an sich is niets minder dan een commando oid. De meerwaarde komt al met revive en nonstop communicatie. Sabotage ga ik regelmatig terug naar sniper en maai er toch 4-5 achter elkaar neer. Net die 1 verdwaalde tegenstander of vergeten runner, snipers zien het iets sneller.

Ook in aquisition of domination pik ik toch flink wat kills, wissel naar support, weer terug en verder. Denk eerder dat de persoon van de quote te vaak is neergemaait door een sniper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmz weet niet of het een heel groot probleem is maar ik kan deze week even geen headset regelen.
Mijn broer die gebruikt het deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:57:
Ook in aquisition of domination pik ik toch flink wat kills, wissel naar support, weer terug en verder. Denk eerder dat de persoon van de quote te vaak is neergemaait door een sniper :P
Nou ik denk dat zijn sommetje wel de goede richting ingaat en dat het dus wel klopt. Ik deel zijn mening wel daarin, ik vind snipers ook niet irritant om door neergeschoten te worden, dat gebeurt maar zelden in domination. Maar het is gewoon de verzwakking van je squad tijdens een aanval. Ik snap sowieso niet hoe dat dan gaat met reviven en snipers, hoe kan je als je nu 100m achter de linie ligt iemand reviven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Een groot probleem zou ik het niet willen noemen. Als je je audio in de game instelt op ongeveer 25% en je voicecom ook over standaard audio laat komen kan je ons iig wel horen.
Voicecom voegt wel veel toe maar met bovenstaande oplossing kom je al heel ver denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:14:
Nou ik denk dat zijn sommetje wel de goede richting ingaat en dat het dus wel klopt. Ik deel zijn mening wel daarin, ik vind snipers ook niet irritant om door neergeschoten te worden, dat gebeurt maar zelden in domination. Maar het is gewoon de verzwakking van je squad tijdens een aanval. Ik snap sowieso niet hoe dat dan gaat met reviven en snipers, hoe kan je als je nu 100m achter de linie ligt iemand reviven?
Als een sniper slechts 50 meter moet lopen om tussen spawn en basis te gaan snipen, moet een 'combatant' dus het dubbele lopen om bij de basis te komen. Daar gaat zijn rekensom al verkeerd.

Domination ben je met 128 man, de beste snipespots zitten veelal vlakbij een spawn van een andere squad of bij je eigen spawnpunt (bv dak van een boot). Punt G en H verdedigen deed ik vaak met sniper set, neerhalen op afstand is beter dan weer een bom op de deur geplakt.

Daarnaast zit ik bij bv Sabotage verdedigen gewoon in de basis en maai ze neer voordat ze uberhaubt binnenkomen. Mijn oude setup met de KP7 erbij kon ik ook rustig close combat gaan, reviven ging makkelijk.

Een compleet squad zonder 1 persoon met revive, dat is pas nutteloos. En dat kom ik veel vaker tegen dan een sniper die maar 4-5 kills maakt. Andere kant is het skill systeem er ook op aangepast, je kan in principe 2 volledige tiers nemen, sniper kan dus als extra ook gewoon LMG of assault gaan. Sommige momenten en sommige maps heb je erg veel aan een sniper, andere maps/momenten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Vandaag nog paar potjes gedaan, voornamelijk aanval of sver maps ... kunt zeggen wat je wil, maar die maps blijft sver toch echt wel zwaar in voordeel damn :(

Indien je lvl60 bent heb je voldoende skillpunten om 2 'classes' te spelen. Of maximaal voor de goodies gaan (electro - met je sensortjes, en support - met explosieve)

Interview met Alan van Slyke - http://www.joystiq.com/20...mags-past-present-and-fu/

*O* * himlims_ heeft weer shotgun

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 15-02-2010 17:03 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
we had our community manager who would pore through the forums and aggregate all the information, all the problems, all the bugs that people were complaining about
En de mensen dan die uberhaubt niet eens op het forum konden posten? :')
I think that the current belief is that there's a couple of S.V.E.R. maps that are slightly easier to defend and so they end up defending it more often, and then they end up winning slightly more often, and then they gain slightly more experience, and then they're slightly higher levels and it kind of cascades.
Zie je wel! We hadden gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik had net voor de 2e keer dat ik na het landen met een parachute alle controls omgedraaid werden ...
Voor = achter, links = rechts etc. etc.
Geen idee hoe het kwam, maar wel een uitdaging om aan de andere kant van de map te komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat is schijnbaar te fixen door eerst 180gr omhoog te kijken (naar de luch) en vervolgens weer terug naar de grond, en je controls zouden weer normaal moeten zijn (zo staat op forums.mag.com)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snipers zijn erg handig, vooral als ze ook nog spotten en dat doorgeven aan de squad. Maar snipen puur om de K/D ratio goed te houden is natuurlijk een ander verhaal, net als squad leader snipers, tenzij ze met de squad mee bewegen, maar dan heb je weer niet zoveel aan je scope. Ik denk dat snipers ook handig zijn om vijandelijke squads een bepaalde route te laten vermijden, als ik weet dat er ergens een vijandelijke sniper zit dan ga ik niet die route, inderdaad het psychologische aspect. Net als commando's die in de bosjes schuilen op bekende camp plekken van vijandige snipers. :9

En nog even voor de Squad Leader nieuwelingen, FRAGO, FRAGO en nog eens FRAGO. Dat doe je door de map te openen en de cursor op een doel te zetten en X in te drukken, of zonder map, door naar beneden in te blijven drukken op de 'vierpunt druktoets', en dan naar het symbool richten en R1 in te drukken op het doel die je wilt FRAGO'en. Bunkers en AA zijn een van de belangrijkste doelen in de aanval en verdediging. In acquisition zijn de gate en blokkades ook erg van belang. Een irritante eigenschap van FRAGO"s is dat die weer naar de primary objective gaat als de toestand van een FRAGO veranderd, bijvoorbeeld als je wilt dat mensen een gate beschermen en die ontploft.

Vergeet ook niet de atillerie of airstrikes te gebruiken, en bij de squad in de buurt te blijven vanwege de buffs die iedereen in de buurt van de squad leader krijgt. Squad leader zijn is in het begin overweldigend, vooral als je de maps nog niet kent, maar oefening baart kunst, en het is bovenal erg leuk. In de ultimate guide kan je er veel meer over lezen.

http://forums.mag.com/mag...message.id=124450#M124450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

voor de gene die p3c hebben gezien, is namelijk van Playstation3 Clan.nl
http://ps3clan.nl/forums/index.php/topic,5876.0.html - zij spelen sver geloof ik (beetje plagen :+)

overigens geeft het plaatsen van een waypoint geen extra fraggo-bonus op dat stuk

voor de gene die nog een mag RAVEN invite willen, geef me even een buzz. Kan zijn dat ik je gemist heb :X

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 15-02-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
himlims_ schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:51:

overigens geeft het plaatsen van een waypoint geen extra fraggo-bonus op dat stuk
Maar als je als SL aan het begin de frago op de bunker zet (in dom.) dan krijg je voor zowel de burnoff tower en de bunker frago...het schijnt een bugje te zijn maar het is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:09:
[...]

Maar als je als SL aan het begin de frago op de bunker zet (in dom.) dan krijg je voor zowel de burnoff tower en de bunker frago...het schijnt een bugje te zijn maar het is wel handig.
Volgens mij hoort het, de standaard FRAGO is denk ik de primary objective, en als je zelf een FRAGO uitkiest is dat dan een secondary objective.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:09:
[...]

dat klopt, je standaard toegewenzen doel is de burnoff, maar die kun je overrule door een bunker te selecteren, in sommige gevallen krijg je dan 2 fraggo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:37
Gefrustreerde sniper meldt zich. Er schort werkelijk van alles aan de stelling dat snipers enkel nuttig zijn wanneer ze meer dan één kill per 20 seconden maken. Bij hetvolgende betoog ga ik uit van een potje sabotage.

Ten eerste, de twintig seconden is een overdreven korte periode. Na een kill zal je target immers in de bleed out-fase terechtkomen, of bij een instant kill in de death-animatie. 't Varieert sterk, maar laten we eens conservatief aannemen dat deze gemiddeld vijf seconden duurt. Daarop volgen inderdaad gemiddeld tien seconden van respawnen. Vervolgens moet het slachtoffer weer naar de objective lopen. Dat kost hem misschien maar tien seconden, maar dan trekt hij een sprintje over de kortste route. Hij is dan een gemakkelijke prooi. Neemt hij een veiligere omweg, dan kost het hem misschien wel vijftien tot twintig seconden. Wil hij écht gevaarlijk worden, dan moet hij hergroeperen met zijn squad. Daar kun je op z'n minst een halve minuut voor rekenen.

Ofwel, elke kill die een sniper boekt is grofweg de daaropvolgende 45 seconden niet of nauwelijks gevaarlijk. Haal je die timing, dan zorg je ervoor dat gedurende de gehele fase van het spel er één van de zestien vijanden uit het spel is. Misschien haal je méér dan dat, maar zelfs als dat niet lukt, dan is het misschien equivalent aan het permanent uitschakelen van 0,7 vijanden i.p.v. één. Dat heeft ook voordelen.

Ook als je meer kills zou behalen aan het front, dichtbij de objective, betekent dat niet automatisch dat je hiermee je squad een plezier doet. Als iedereen op een kluitje zou staan, worden alle kills weggekaapt door een handjevol schutters. De rest heeft niets te doen, bijvoorbeeld omdat het team maar een zeer beperkt deel van de map overziet, omdat teamgenoten in je line of fire staan, of omdat je gewoon niet snel genoeg bent. In zo'n geval heeft het voordeel te gaan snipen: de kills die je anders gemaakt had, worden dan door een teamgenoot gemaakt. Het squad als geheel presteert beter.

Daarbij is nog niet eens rekening gehouden met het feit dat snipers vaak het beste overzicht van de map hebben. Een goede sniper maakt niet alleen kills, maar geeft ook posities van vijandelijke troepen en anderszins belangrijke intel door aan de rest van zijn squad, opdat deze daar gepast op kunnen reageren. Ook vergroot hij het gebied waarin de vijand niet veilig kan manoeuvreren aanzienlijk en is hij één van de weinige wapens welke effectief tegen vijandelijke sluipschutters kunnen worden ingezet.

Bovendien, zou je het argument verder doortrekken, dan is iedereen die minder dan 3 kills per minuut maakt, nutteloos. Derhalve kun je die mensen net zo goed uit je squad verwijderen. Desalniettemin is het goed mogelijk een match te winnen waarbij niemand meer dan 3 kills per minuut haalt, terwijl datzelfde verrekte lastig is met nul soldaten in je team.
[/job security]

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En dat is Marcks, onze sniper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
invite plz, valor : PSN ID LEIPO, Kraanwater

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een ieder op zijn eigen manier een nuttige bijdrage kan leveren. Ik heb vaak niet veel kills. Maar ik heal en revive best wel veel mensen waardoor ik toch nog van nut kan zijn. Daarnaast geef ik veel ondersteunend vuur woordoor de vijand vaak gehinderd wordt om een bepaald doel te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een beetje 'wij van wc eend' :)

Mijn ervaring komt uit competetive battlefield matches op clanbase...Een sniper bij de tegenstander was een standaard win, je moet gewoon mensen aan de frontlinie hebben en hoe meer hoe beter.

De keren dat ik in domination door een sniper geraakt ben zijn op 1 hand te tellen. Er zijn gewoon teveel objecten in die grote maps waardoor je als tegenstander makkelijk een plekje kan vinden waar die sniper je niet kan raken, ik zelf ga ook nooit in het zich zitten.

En je zal altijd zien dat als je met 5 man aanvalt dat net die laatste man kan activeren/deactiveren, als je als sniper achteraan hangt dan mis je dat dus. Maar enieweej, vaak deze discussie gevoerd want er zijn altijd mensen die willen snipen en ze zijn altijd van overtuigt dat hun kills de belangrijkste zijn...Ik ben het daar alleen niet mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
'competetive battlefield matches op clanbase' :?

Ah, in BF BC2 had je ook al zo'n afkeer tegen snipers. Jij vind het niets, de rest wel. Einde discussie.

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 15-02-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:40:
'competetive battlefield matches op clanbase' :?

Ah, in BF BC2 had je ook al zo'n afkeer tegen snipers. Jij vind het niets, de rest wel. Einde discussie.
lol 'de rest' ?

In bfbc2 is het juist omdat ze zo effectief zijn trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
net even een potje gespeeld met de GoT clan op de Valor kant, was gezellig. maar we moeten nog iets meer samen werken, die grote mappen worden nu iets duidelijker.
LMG met handgrip+stability is heerlijk!

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja fuckerdefuck moest ik weg ff mijn gf onderhouden, morgen nog maar een keer proberen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:36:
En je zal altijd zien dat als je met 5 man aanvalt dat net die laatste man kan activeren/deactiveren, als je als sniper achteraan hangt dan mis je dat dus.
Klopt. En hoe voorkom je dat ze met vijf man tegelijk aanvallen? De wave in een vroeg stadium opbreken. Wat heb je daarvoor nodig? :P
Maar enieweej, vaak deze discussie gevoerd want er zijn altijd mensen die willen snipen en ze zijn altijd van overtuigt dat hun kills de belangrijkste zijn...Ik ben het daar alleen niet mee eens :)
De belangrijkste kills worden natuurlijk dichtbij de objective gemaakt. Een overschot aan snipers zorgt voor een fikse lading triviale treffers, maar de vijand hoeft maar één keer op het idee te komen smoke danwel stealth te gaan gebruiken en het is einde oefening. Doch een sluipschutter is dan ook een support unit. Twee alerte verdedigers kunnen met gemak een wave afslaan van vier bad-guys, gewond, slecht bewapend, zonder hospik. Acht verdedigers kunnen het echter best zwaar krijgen tegen een wave waarvan niet bekend is uit hoeveel soldaten deze bestaat en wanneer ze waarvandaan komen.

't Is dat mijn console bij Sony ligt voor een nieuwe Blu-ray-drive. Als je mij in actie zag, was je overtuigd. :+

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marcks schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:01:
't Is dat mijn console bij Sony ligt voor een nieuwe Blu-ray-drive. Als je mij in actie zag, was je overtuigd. :+
Er zijn heel sporadisch idd snipers die lastig kunnen zijn dus misschien ben jij er zo 1 :D en dan alleen in sabotage, dan is het speelveld toch wat beperkter en kan je als sniper een behoorlijk veld bestrijken. Maar ik heb er niet echt last van als aanvaller. In domination is het gewoon anders, die mappen zijn gewoon niet goed geschikt voor snipers. Het eind doel zit zelfs in een gebouw dus dat maakt helemaal lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:42:
[...]

Er zijn heel sporadisch idd snipers die lastig kunnen zijn dus misschien ben jij er zo 1 :D en dan alleen in sabotage, dan is het speelveld toch wat beperkter en kan je als sniper een behoorlijk veld bestrijken. Maar ik heb er niet echt last van als aanvaller. In domination is het gewoon anders, die mappen zijn gewoon niet goed geschikt voor snipers. Het eind doel zit zelfs in een gebouw dus dat maakt helemaal lastig.
ik vind een sniper in de squad erg relaxed, vaak zat voor gekomen dat de sniper meld.. kijkuit zitten er een paar boven aan de trap.. onder tussen had de sniper er zelf ook al een paar voor me uit de weg geruimd.

ook in domination kan dat werken, je moet gewoon als squad afspreken wat je gaat aanvallen en waar de sniper dan nodig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jelleh op 16-02-2010 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
Bah, gister brakke verbinding. Een paar keer verbinding met PSN kwijt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marcks schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:01:
[...]
Klopt. En hoe voorkom je dat ze met vijf man tegelijk aanvallen? De wave in een vroeg stadium opbreken. Wat heb je daarvoor nodig? :P
[...]

De belangrijkste kills worden natuurlijk dichtbij de objective gemaakt. Een overschot aan snipers zorgt voor een fikse lading triviale treffers, maar de vijand hoeft maar één keer op het idee te komen smoke danwel stealth te gaan gebruiken en het is einde oefening. Doch een sluipschutter is dan ook een support unit.
zojuist een game gespeeld met aantal americanen. We hadden een wonderbaarlijke squad met 50-60poppetjes, waarvan 2 veds. twee van de acht zaten bij elkaar in de clan rest waren randoms. Map was AQ op sver aanvallen :'( maar wonderbaarlijk genoeg duurde de match 5min. De PL die toevallig ook in mijn squad zat, gaf opdracht zo veel mogelijk via rechts te komen, en in het midden de aandacht trekken. Onze taak was stealth er langs, machtig. Linker bunker gepakt (makkelijkste) trappetje na boven, 1 > de Anti-Air, 1 > sensors, 2 > gates en transport. rest van 4 richt zich op de bunkers. Bij ons 4e hadden wij een active sniper :P die hield overzicht en gaf instructies waar ze vandaan kwamen. :w 1e bunker. Fractie daarna was hun sensor en anti-air weg :x De SL gooide een bombardementje op de 1e bunker (wordt gerepareerd door sver) transport werd gepakt, roadblocks weg en klaar. Geloof nog geen 6 min. _/-\o_ de verdeling van ons squad was subliem, en toonde maar eens aan dat het niet de classes zijn die winnen maar de samenwerking. Goede support van de sniper, snel en stealth via commando's, bazooka poppetjes tegen de voertuigen/turrets en alles valt op plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak

Aapzak

Your genuine OS hopper

Vet, dat wil ik ook.

Wij moeten die laatste stappen nog maken. We doen een aantal dingen best goed maar taken zo specifiek verdelen doen we (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Aapzak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:26:
Vet, dat wil ik ook.

Wij moeten die laatste stappen nog maken. We doen een aantal dingen best goed maar taken zo specifiek verdelen doen we (nog) niet.
Andere kant ligt dat enorm aan je tegenstanders. Neem nu sabotage van gister, aanvallende Sver (of was het valor?) ging toch bizar goed te werken en daar hebben we laten zien dat we wel goed in elkaar zit. Zonder twijfel mooiste battle tot heden gehad in MAG (en 800exp was natuurlijk erg fijn).

Maar genoeg potjes daar gehad dat het een wedstrijd wordt wie de kill gaat krijgen, tot zelfs neermaaien bij hun eigen kamp aan toe.

Je hoeft maar net 2 extra man bij 1 turrent of basis te hebben, en je splitsing van je team valt al snel. Met domination hebben we vaak genoeg met zware minderheid toch een bunker weten vast te houden, andere keren werden we zelfs met ruime meerderheid alsnog verslagen.

Of het laatste potje aanvallend sabotage, binnen 3 minuten ofzo meteen A/B te pakken? 2 Squads op A hebben dan ook bizar goed werk gedaan, had je een mindere squad was het verhaal heel anders.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 16-02-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
Punkbuster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:51:
net even een potje gespeeld met de GoT clan op de Valor kant, was gezellig. maar we moeten nog iets meer samen werken, die grote mappen worden nu iets duidelijker.
LMG met handgrip+stability is heerlijk!
Werkt echt super, heb regelmatig boven de 30 kills, en met reviven en af en toe wat objectives pakken gaat het als een trein.

Wel de eerste lmg, die volgende is echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef mij maar m'n F90, als ik nu met een LMG speel dan bak ik er een stuk minder van. Al moet ik die van Valor nog eens proberen, die schijnt het beste te zijn van het hele spel. :P

De laatste match van gisteren was reuze spannend, Valor sabotage aanvallen, in de laatste minuten was ik boven bij C. Ik zag een hele hoop Valor mannetjes staan bij die machine, twee granaatjes in gegooid, en daarna met m'n shotgun aan de slag gegaan. Daarna snel de bom geplant, en verder gevochten. Uiteraard kwamen er sprinters die rechtstreeks de bom wilde ontmantelen, waar ik gewoon naast stond, even kniven en klaar. Daarna werd ik neergeschoten en kwam er net versterkingen aan die mij revivede. Daarna weer verder lopen knallen todat de bom afging. 1ste MVP, terwijl ik voor die actie erg slecht presteerde en meer deaths dan kills had.

Wat zijn die shotguns toch heerlijk, helaas heeft Raven de slechtste, Raven is meer van de lange afstand gevechten met de accuracy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mighty_Mike33 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:09:
[...]

Werkt echt super, heb regelmatig boven de 30 kills, en met reviven en af en toe wat objectives pakken gaat het als een trein.

Wel de eerste lmg, die volgende is echt slecht.
De versie van Sver of Valor (weet niet welke ik steeds op pak) is toch wel erg fijn. Beetje de Pala 246 van CS, schiet iets langzamer maar wel dat heerlijk doffe 'doep doep doep doep' geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:19:
Wat zijn die shotguns toch heerlijk, helaas heeft Raven de slechtste, Raven is meer van de lange afstand gevechten met de accuracy.
Zitten soms van die potjes tussen, dan 't net allemaal loopt zoals verwacht/gehoopt. Zeker van die Stallone-acties zijn tof :+ Maar omtrent de SG, van sver lijkt een proppenschieter, en die van Valor leek minder accuraat. Zonder twijfel de SG van Raven boven die van de andere fracties :) hoewel het aantal kogels in die andere SG ook wel weer erg plezierig is :P

"Shotguns: Valor wins this one, SVER next, and Raven trailing behind. I really can't tell that much of a difference between the 3 shotguns, save for the mag size. To me, the Shotgun is a very random gun, sniping people at 20 feet away with one hit, but shooting 5 at 3 feet, and him surviving. Could just be my internet, though.

I used Valor's the most(exactly 1000 kills with it), and I liked it the best. I like the ammo capacity more, as well. It helps, for sure."
[bron]

@Aapzak; van zulk serieuze potjes zijn er idd te weinig van, ligt ook beetje aan de groep die online is. maar het aanwijzen ed gaat inmiddels redelijk. Nu het samen blijven (of juist niett ;)) goed onder de knie krijgen

bij xgn weten ze het eerder genoemde interview leuk te interpreteren; http://www.xgn.nl/ps3/nie...-tijd-ondersteund-worden/

[ Voor 64% gewijzigd door himlims_ op 16-02-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me toch ook wel leuk om eens echt samen te werken ipv met drie man objectives te moeten pakken(Wat soms nog lukt ook. :D ) Zijn er bepaalde tijden wanneer jullie online zijn of is het gewoon ''wie er is, doet mee''?

Mijn PSN is pa4jv, level 19 op Raven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik zal weer 's mee doen als het weer wat rustiger is voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MAG Patch v1.02
Available February 17, 2010 | 40MB (TPPS), 55MB (DLS)

Gameplay
Fixed issue where water-submerged players could not be resuscitated.

Interface
Restricted Medic icon for downed players will only show up to those with the “Resuscitation” Support Skill Equipped.
Incapacitated player icons are now hidden from teammates who can’t resuscitate them.
Added distance indicator for incapacitated teammates (meters).
Added distance display for “Anti-Personnel” and “Anti-Tank” Mines for both teammates and enemies equipped with the “Explosives Detector.”
Localization changes for language in the Armory screen.

Technical
Fixed XP requirements for Level 36 (moved from 23,686 to 21,999) and Level 37 (moved from 23,803 to 23,083).
Statistical changes to support eventual integration into MAG.com website.

Server
Improved server performance to reduce instances of lag in population-heavy games.
Groups cannot enter match if one of its members is banned from the game.
Regional server hosting IDs adjusted in North American locations.

en dat was 't, ik had een waslijst aan fixes verwacht :X (kijk eens op forums.mag.com staan 1001-issue's)

Klein lichtpuntje; "The patch after 1.02 is gonna be H-U-G-E. More on that one when I'm at liberty to say."

//edit;
> So what about issues like the doors on SVER's domination? And other bugs?
< The patch that fixes all of them (that we know of) is ready -- just waiting on the go-ahead from the QA process to make sure it passes. Which, to those of you not in the know, is a long process -- in order to be "approved" you have to make it through QA tests in all territories and part of that approval is making sure that your fixes don't break anything else. As for why it took so long, this one has been a more complicated fix than it sounds.

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 17-02-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind er toch wel hele relaxte dingen tussenstaan... Misschien dat dit puur 'code' aanpassingen zijn en dat balans en map aanpassingen er nog niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Level 19 ben ik nu, moet zeggen dat het spel steeds leuker wordt, ik had gisteren potjes waar ik 30 kills haalde + lekker wat mensen healde, en maar 8 x dood ging! :P dat zijn heerlijke potjes.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Gister was een ramp, heb mischien 2 potjes kunnen spelen en de rest van de avond nonstop DC en niet eens kunnen connecten.

Die water fix is btw wel ideaal, aanvallend domination voor raven begint de hele linker linie voor flink wat plassen water. 90% die daar dood gaat is niet te reviven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
Het zou mooi zijn als er bij de downed players net als bij een objectif het de afstand wordt aangegeven. Nu heb je wel eens dat je enthousiast iemand wil gaan ress-en, en dan blijkt dat als je om het muurtje bent of struik/bossage dat iemand veeeeeel verder weg ligt. Op dat moment heb je jezelf al snel in een schietschijf veranderd.

Btw; Sorry dat ik er voor een spoedgeval even tussen uit moest |:(

[ Voor 9% gewijzigd door johan bos op 17-02-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

afgelopen 2 dagen helaas niet kunnen spelen, vanavond maar eens kijken of ik genoeg punten kan scoren om mn LMG te krijgen en het knifen wat dodelijker te maken :)

had zelf ook op een wat grotere patch gehoopt. maar goed, ze zijn er iig druk mee bezig. Dat is altijd goed natuurlijk.

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
johan bos schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 09:58:
Het zou mooi zijn als er bij de downed players net als bij een objectif het de afstand wordt aangegeven. Nu heb je wel eens dat je enthousiast iemand wil gaan ress-en, en dan blijkt dat als je om het muurtje bent of struik/bossage dat iemand veeeeeel verder weg ligt. Op dat moment heb je jezelf al snel in een schietschijf veranderd.

Btw; Sorry dat ik er voor een spoedgeval even tussen uit moest |:(
Dat zit in de fix van vandaag :) Gister tijdens domination toch een 25 man weten te reviven, 'i dodge bullets' wordt mijn 2de naam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
Stom, lees ik zo overheen. 8)7

Hoop dat ik snel een andere headset heb, ben toch wel gehandicapt zo. Zo ook dat voorval gister (waar ik wel om moest lachen); "Heb jij eigenlijk al een vijand gezien?" dan dan nog geen 2 sec later "Ze komen met z'n alle van achtere" :o

Momenteel de Patch aan het binnenhalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

johan bos schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:23:

Hoop dat ik snel een andere headset heb, ben toch wel gehandicapt zo. Zo ook dat voorval gister (waar ik wel om moest lachen); "Heb jij eigenlijk al een vijand gezien?" dan dan nog geen 2 sec later "Ze komen met z'n alle van achtere" :o

die game was leuk inderdaad, ik zat in de bosjes samen met Jelle( :| ). Tegenstander kwamen braaf in een squad van ~6 aanlopen. Jelle en ik pikten er altijd 3+ uit. Verder lag er nog een sniper van ons in de ruiines die pikte er ook wel 1-2 mee. Waardoor er maar weinig bij onze basis kwamen. Tot we een paar wijsneuzen hadden, die helemaal op liepen. Vervolgens stuitte zij weer op Resevoir, en was 't weer :w Raven. Wachten op de volgende wave :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mike33
johan bos schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 10:23:

Ik hoop dat er bij een volgende patch een nieuwe gamemode komt met 3 pmc's op 1 map.
Dat lijkt me echt Epic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou heerlijk zijn maar ik betwijfel het, ik vind dat ze eerst wat aan de bestaande maps moeten doen. Sommige hebben heel wat veranderingen nodig. Vooral de Raven domination map, waarschijnlijk moeten we voor zo'n update weer die maps opnieuw downloaden, dan is het wel een grote patch. ;)

Het is een beetje raar als je in domination uit de spawn komt en gelijk in een kogelregen zit omdat ze 3 APC's hebben geparkeerd. Gisteren schoot er zelfs eentje door een raampje naar binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

die APC's kun je poppetjes in dood schieten, kwam ik ook vd week pas achter. Hoe het precies werkt :? een onbeschadigde schoot ik er een 'uit' met een rocket. Die kill kon niet zijn gemaakt omdat zijn APC al zoveel dmg had :? - een van de vele mysteries in mag zullen we maar zeggen :+
De huidige patch is een kleintje, de volgende zou een grote verbetering moeten worden, denk dat ze wat aan de lvl's gaan sleutelen. Maar verwacht niet dat ze map roulatie gaan introduceren (hoe jammer 't ook is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan bos
Mwoah naast de 39MB voor de patch moest ik ook nog 115MB downloaden aan "updates" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eens de antitank mines uitproberen als ik ga vetten, die zijn minder zwaar dan de gewone mijnen en je hebt er ook nog eens drie in plaats van twee. Lijkt mij wel handig in aqc en dom, vooral in combinatie met een RPG. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik zou neit gaan vetten :X tenzij je bij andere fractie wilt gaan spelen. Ik ben gaan vetten omdat me respecpoints 27000 waren. Had ik zo iets van, kan net zo goed opnieuw beginnen zijn ze direct lager.
Maar het gehele respec systeem gaat op de schop ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die respec points zijn een van de redenen, ik zit ook op 27000, maar ik hou gewoon van levellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:31:
die APC's kun je poppetjes in dood schieten, kwam ik ook vd week pas achter. Hoe het precies werkt :? een onbeschadigde schoot ik er een 'uit' met een rocket. Die kill kon niet zijn gemaakt omdat zijn APC al zoveel dmg had :? - een van de vele mysteries in mag zullen we maar zeggen :+)
Ik heb dat ook wel meegemaakt maar wat er volgens mij gebeurt is dat ze dan net uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

lol we hebben manier gevonden om bij valor spawm te komen bij sabotage assault - leuk man
praktisch nut; chaos creeren, ze zijn zo gefrustreerd en geirriteerd dat Alpha volledig onbeheerd wordt achtergelaten (en dat is nu net wat we willen)

[ Voor 50% gewijzigd door himlims_ op 17-02-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freaky shit! Ik ben toch maar steeds SL aan het spelen in dom. Heb ik toevallig een goed squad tegen Sver, binnen 2 min. eerste bunker plat, nog geen minuut later de 2e ernaast, maar even later zijn die bunkers weer up!

Ik denk nog, dat is snel. Dus maar weer opnieuw, 1e bunker na wat gekloot weer plat maar ik ging dood, respawn en is die bunker alweer up!!!! Dus dat is binnen 30 sec. ofzo. WTF!

• johan bos
Gister nog even een discussie (of beter gezegd ergernis) over hoe veel kogels je soms in iemand moet pompen voordat ie eindelijk eens neer gaat. Had gister vaak dat er toch 2 x een .50 in iemand moet.

Maar ik erger me eigenlijk alleen echt aan het feit dat je niet door een simpel roostertje heen kan schieten. |:(

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@johan; met beetje armor + 120HP merk ik dat ik lang niet altijd met 1shot-1kill op de grond wordt gelegd. Kan aan de sniper-rifle liggen dat weet ik niet. Bij een poppetje zonder die extra HP is 't wel veelal :w met handje.

Maar dat je iemand niet kunt neer schieten (of heel moeilijk) in zo'n kraaiennest is natuurlijk bull**** hopelijk fixen ze dat ook nog

Hoe kun je eigenlijk een fatsoenlijk filmpje opnemen? (zonder webcam/camcorder op de monitor te richten)
Wil ook wel eens een got sfeer impressie filmpje bouwen :+

@johan; thx voor de caputer-kaart tip, krijg er volgende week eentje binnen :+

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 18-02-2010 09:12 ]

• johan bos
Dat wordt ergens een capture-card geval halen denk ik.

van hauppauge, pinnacle etc, dat soort spul

[ Voor 30% gewijzigd door johan bos op 18-02-2010 09:02 ]

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 17:39:
lol we hebben manier gevonden om bij valor spawm te komen bij sabotage assault - leuk man
praktisch nut; chaos creeren, ze zijn zo gefrustreerd en geirriteerd dat Alpha volledig onbeheerd wordt achtergelaten (en dat is nu net wat we willen)
Is dat het stukje dat iets te maken heeft met goed mikken en jumpen?
johan bos schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:34:
Gister nog even een discussie (of beter gezegd ergernis) over hoe veel kogels je soms in iemand moet pompen voordat ie eindelijk eens neer gaat. Had gister vaak dat er toch 2 x een .50 in iemand moet.

Maar ik erger me eigenlijk alleen echt aan het feit dat je niet door een simpel roostertje heen kan schieten. |:(
Dat heb ik ook met m'n standard sniper. op z'n minst 3 kogels voor iemand neergaat.

Maar ik merk wel dat ik langzamerhand beter begin te worden en dat ik ook MAG meer begin te waarderen. Gisteren alleen in zo'n volle level wel het gevoel dat er behoorlijk framedrops waren. Zie ook vaak dat textures geladen moeten worden als ik sprint. Dat is toch eigenlijk wel een slechte zaak voor een spel op een console. Het hele idee achter een console is natuurlijk dat het allemaal goed werkt omdat het geoptimaliseerd is voor het systeem

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sinds zondag vind ik de servers lang niet meer zo stabiel als voorheen. Zeker bij domination, dat had iemand al omgedoopt tot lag-ination. Was gister bijna onspeelbaar; Sver had nieuwe teleport-devices in hun loadout zitten. Daarmee kon men een korte teleport creeren, en 5m verderop gewarpt worden. Erg oneerlijk :+

@Dangerpaki; idd, dat rotsblok aan de linkerzijde net voorbij A (leuk man chaos creeren - immers wordt onze spawn ook wel eens gecampt)

• SinergyX
Die logica achter 20 kogels in iemand moeten pompen voordat hij neergaat, of een enkel messteek van achter.. die ben ik nog steeds aan het zoeken.

Dit heeft zeker wel te maken met lag, tijdens die lag spikes in lagination kan je tot 100 kogels in een laggend persoon gooien (je hoort dat sqaut squat geluid) maar zie je die gast nog gewoon weglopen, het systeem registreert die kogels niet ofzo. Zo wordt ik regelmatig neergeschoten als ik terug duik achter een muurtje, maar 0,5sec later krijg ik alsnog een headshot.
http://www.youtube.com/watch?v=X-L6UDsQgrM zegmaar.

Anti-personel mine is de bomb :P Hoe strategisch je zo'n ding neer zet, bijna niemand huppelt rond met zo'n bomb-detector en wanneer je zo'n knipperend lampje ziet.. doet hij al boem :D

• johan bos
Ik heb ook net gekozen de Claymore te unlocken, maar kom op zeg 800 loadout punten!?
Dan moet je haast al op een medi kit bezuinigen, als ik de AM 50 kies, en dat is geen optie.

[ Voor 14% gewijzigd door johan bos op 18-02-2010 09:55 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Voor mij het zelfde; medic droppen is not-done (in mijn optiek) - vind dat je het niet kunt maken tozv de rest van het team :X Maar die loadout wordt steeds meer puzzle namate je een hoger lvl bereikt. Heb er zelf voor gekozen met met shotgun te gaan (700c) gezien daar geen extras voor mogelijk zijn blijft er ruimte voor meer goodies. Speelde voorheen LMG maar die kost 900-1000c om mee te nemen en dan moet ik overwegingen maken waar ik geen zin in heb - wel geen motion jammer, wel geen nades etc. Blijft jammer dat je die handgun mee moet nemen - zal wel bewust zijn gedaan vanwege de balas, maar blijft jammer :)

Maar die C4 dingen blijven erg leuk, zit er eigenlijk een beperking op het aantal? Stel je hebt 4 man in je squad zitten met die dingen, kun je 8 keer zo'n C4 plaatsen. Zet je basis redelijk dicht lijkt mij :)

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 18-02-2010 10:00 ]

• SinergyX
johan bos schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:53:
Ik heb ook net gekozen de Claymore te unlocken, maar kom op zeg 800 loadout punten!?
Dan moet je haast al op een medi kit bezuinigen, als ik de AM 50 kies, en dat is geen optie.
Ik kan de Apex met foregrip/flexsight, medium armor, medic kit dragen en ik zit op restant 0. Alles wat ik extra wil gaat of van mijn wapen mods af, of ik moet naar laagste armor.

Heb nu 5 verschillende armor loadouts, als ik dood ga kies ik de set die het beste is op dat moment.
himlims_ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:59:
Maar die C4 dingen blijven erg leuk, zit er eigenlijk een beperking op het aantal? Stel je hebt 4 man in je squad zitten met die dingen, kun je 8 keer zo'n C4 plaatsen. Zet je basis redelijk dicht lijkt mij :)
Je kan er max 2 neerzetten per persoon, zet een 3rde en de 1ste verdwijnt. We hadden in het potje waar ik de claymore als eerste gebruikte nog iemand, goeie tactische plekken pakken (rush punten) en 99% zeker dat je de eerste neerhaalt die er doorheen komt.

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 18-02-2010 10:06 ]

• dangerpaki
himlims_ schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:22:
Sinds zondag vind ik de servers lang niet meer zo stabiel als voorheen. Zeker bij domination, dat had iemand al omgedoopt tot lag-ination. Was gister bijna onspeelbaar; Sver had nieuwe teleport-devices in hun loadout zitten. Daarmee kon men een korte teleport creeren, en 5m verderop gewarpt worden. Erg oneerlijk :+

@Dangerpaki; idd, dat rotsblok aan de linkerzijde net voorbij A (leuk man chaos creeren - immers wordt onze spawn ook wel eens gecampt)
lol, ik denk alleen dat ze dat wel gaan oplossen met een update... Is natuurlijk denk ik niet de bedoeling geweest van de makers dat dat kon.
Voor mij het zelfde; medic droppen is not-done (in mijn optiek) - vind dat je het niet kunt maken tozv de rest van het team :X Maar die loadout wordt steeds meer puzzle namate je een hoger lvl bereikt. Heb er zelf voor gekozen met met shotgun te gaan (700c) gezien daar geen extras voor mogelijk zijn blijft er ruimte voor meer goodies. Speelde voorheen LMG maar die kost 900-1000c om mee te nemen en dan moet ik overwegingen maken waar ik geen zin in heb - wel geen motion jammer, wel geen nades etc. Blijft jammer dat je die handgun mee moet nemen - zal wel bewust zijn gedaan vanwege de balas, maar blijft jammer :)

Misschien moeten ze de loadout voor een aantal dingen wat aanpassen. Wat mij opvalt en echt niet realistisch is is dat als ik met dik pantser loop met dat rare granaat ding (standaarduitrusting 3) dat als ik switch naar m'n handgun dat ik een stuk sneller loop vergeleken met als ik bv de machinegun in m'n hand heb of dat granaat launcher ding. Dat klopt tocht niet helemaal zou je zeggen want dat gewicht draag je constant bij je, welke je op dat moment in je hand hebt zou niet uit moeten maken hoe hard je kan sprinten.

• SinergyX
dangerpaki schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:07:
Misschien moeten ze de loadout voor een aantal dingen wat aanpassen. Wat mij opvalt en echt niet realistisch is is dat als ik met dik pantser loop met dat rare granaat ding (standaarduitrusting 3) dat als ik switch naar m'n handgun dat ik een stuk sneller loop vergeleken met als ik bv de machinegun in m'n hand heb of dat granaat launcher ding. Dat klopt tocht niet helemaal zou je zeggen want dat gewicht draag je constant bij je, welke je op dat moment in je hand hebt zou niet uit moeten maken hoe hard je kan sprinten.
Jup, rocketlauncher is perfect voorbeeld. Ding geselecteerd, stapvoets. Wissel naar een LMG (die heeft hetzelfde gewicht), vol sprinten! Nu is er al genoeg twijfel voor uberhaubt de effectiviteit van de rocketlauncher (tijdens de domination gister gingen de meeste turrents plat met granaten).

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Die rocket vind ik voornamelijk fijn met Acquisition, tegen die APC's en de Transport die gejat moet worden (indien defence) Voor offence is zo'n baz0oka minder nuttig; eigenlijk alleen tegen turretjes en voertuigen. Als ze het renamen van die loadouts nu eens fixen, en dat je er meer dan 5 kunt hebben (bedoel waarom staan er anders van die arrows boven - onder het menu)

geloof dat ze de lag/teleport issues vandaag serverside gaan verhelpen bron

• johan bos
De Control panels dicht bouwen met die dingen, als backup voor als er een paar binnen sneaken. >:)

• dangerpaki
SinergyX schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:13:
[...]

Jup, rocketlauncher is perfect voorbeeld. Ding geselecteerd, stapvoets. Wissel naar een LMG (die heeft hetzelfde gewicht), vol sprinten! Nu is er al genoeg twijfel voor uberhaubt de effectiviteit van de rocketlauncher (tijdens de domination gister gingen de meeste turrents plat met granaten).
Die rocketlauncher vind ik sowieso raar wat betreft bereik bij impact. Je moet zo precies mikken dat het eigenlijk net een kogel is. Terwijl je verwacht dat een inslaande rockket wel meer schade aan de omgeving geeft en dus meer mensen in de omgeving overhoop zou helpen. Maar dat is dus echt niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Die C4 dingen heb ik ook een tijdje gebruikt maar ze zijn te makkelijk te verwijderen, 1 nade en je krijgt een kettingreactie aan explosies als ze bij elkaar staan. Daarom zie je veel gasten ook eerst een nade naar het controlpanel gooien voordat ze er naartoe lopen, dat schakelt eventuele claymores uit.
Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste