Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318238

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://playstationlifestyle.net/wp-content/uploads/2009/08/mag-logo-685x293.jpg

MAG

Een nieuwe multiplayer First Person Shooter exclusief voor de PS3. Met als unieke eigenschap 256 spelers tegelijkertijd op 1 slagveld. Geen single player (wel een training modus) maar een permanente oorlog tussen drie fracties om het winnen van contracten. Er is heel veel te vertellen over deze game en gaat veel verder dan je average FPS, dus de info die hier staat is heel beperkt maar geeft hopelijk wel een idee.

256 spelers
MAG blinkt uit door het grote aantal gelijktijdige spelers, om in de 256 player modus te komen dien je eerst een bepaald level te halen. Dit voorkomt dat je gelijk in het diepe gegooid wordt. In het begin kan MAG nogal chaotisch overkomen en je rol in het geheel onduidelijk. Door met simpele gamemodes te beginnen leer je hoe alles in elkaar zit en kan je in de uiteindelijke 256 gaming mode actief meespelen.

Fracties
In MAG zijn er drie fracties; Raven, het hi-tec leger met een superslick modern uiterlijk; S.V.E.R. de bikkelharde vechters met opgelapte wapens; en Valor, de badass soldaten zoals we die in vele games zien. Afhankelijk van welke fractie je kiest past de game zich qua uiterlijk en muziek aan je fractie aan. De menu interface en de ingame&menu muziek past precies bij de fractie waarvoor je speelt.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/615r3Ome6TL._SL500_AA280_.jpg

Gamemodes
In MAG zitten verschillende gamemodes die je unlockt naarmate je uplevelt. Dit betekend dat je begint met de eenvoudiger 16vs16 levels zoals Sabotage waarbij er maar twee objectives zijn. Uiteindelijk kom je bij de dominion mode waarbij het een slagveld is van 128vs128.

Mappen
De mappen in MAG zijn enorm groot en erg gedetailleerd met veel objecten voor cover en flank manoeuvres. Er zijn flink wat uurtjes spelen voor nodig voor je echt de mappen goed doorkrijgt, maar de verdeling van squads, de routes naar objectieven maakt dat de chaos beperkt blijft.

Unlocks/Customization
MAG is ook uitgerust met een unlock systeem. In MAG verdien je punten die je kan uitgeven aan kit customization. De zaken die je wilt unlocken mag je zelf uitkiezen, met als beperking dat je sommige items pas later kan unlocken, hiervoor dien je eerst 'lagere items' te kopen. De customization van je kit mag je helemaal zelf bepalen, wil je een engineer met heavy armor en een lichte machinegun dat kan. Of een medic met een sniper rifle, geen probleem. Dit is compleet door jezelf te bepalen. De limiet is het aantal punten dat je kan uitgeven binnen 1 customization. Dit voorkomt dat je ineens een supersoldaat maakt die alles kan.

Grafisch
De levels zijn gigantisch met ontzettend veel detail. Tijdens de beta is de grafische kwaliteit steeds hoger geworden. Er waren nog wel wat popups en bij grotere objecten zag je nog wel wat texture repetitie maar door de grote kwam het op mij grafisch erg prettig over.

Clan: Gathering of Tweakers

Uiteraard is GoT ook aanwezig in MAG. Meld in dit topic dat je mee wilt doen met je psn id, of registreer je op de website http://got.myclanwebsite.com/ We hebben members in de PMC's Raven, Valor en SVER.

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2009/153/950933_20090603_790screen002.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 318238 op 11-02-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik geloof hier niet zo in. Dit gaat echt enorm chaotisch worden.

De previews die ik tot nu toe gelezen heb, zijn ook niet al te enthousiast.

Ben benieuwd naar het eindproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nah Bram koop jij hem maar niet, ik heb het niet zo op cheaters

Chaos ontbreekt door de opzet van de levels. Het kan wel chaotisch overkomen in het begin maar als je doorhebt hoe het allemaal in elkaar zit verdwijnt de chaos. Het mooie aan MAG is vooral de diepgang, er zit gewoon zoveel in, veel ook gejat maar daar is een mooi spreekwoord voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 318238 op 22-12-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tussen 4 en 10 Januari is voor iedere PS3 eigenaar de mogelijkheid om MAG te spelen, waren de eerste 4 beta fases private. De laatste beta, fase 5 zal een open beta worden. De cliënt is vanaf morgen te downloaden maar de servers gaan pas op op 4 Januari. De gamemodes Sabotage en domination zullen beschikbaar zijn. Ondertussen is de game goud gegaan voor Amerika en Azia en wordt de laatste hand gelegd aan de Europese schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 16:31

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik heb de private beta gespeeld samen met enkele andere tweakers, de beta was geweldig \o/ het spel heeft een makkelijke learning curve en is in het begin heel hectische, dit gevoel verdwijnt echter naar de eerste paar potjes.
Geweldig systeem trouwens, het squad gebeuren is heel mooi uitgewerkt \o/ tot nu toe alleen maar lof voor de beta, de balance werd iedere keer aangepast tot er echt een goede verhouding was.

wat me ook erg op viel is dat ik 312 games heb gespeeld volgens m'n stats en voor mijn gevoel in maar 2 games lag heb gehad, dit terwijl alle squads meestal vol zitten!

Mag ftw

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch denk ik dat deze game niet aan zal slaan bij heel veel jeugdige spelers, het is niet rechttoe rechtaan. In het begin komt het redelijk chaotisch over en als je dan de tijd er niet in steekt om te begrijpen hoe het spel in elkaar zit dan zie ik er nog wel een aantal afhaken met de komende beta. Gelukkig houd je dan de spelers over die je juist in deze game wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anoniem: 318238 schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:47:
Nah Bram koop jij hem maar niet, ik heb het niet zo op cheaters

Chaos ontbreekt door de opzet van de levels. Het kan wel chaotisch overkomen in het begin maar als je doorhebt hoe het allemaal in elkaar zit verdwijnt de chaos. Het mooie aan MAG is vooral de diepgang, er zit gewoon zoveel in, veel ook gejat maar daar is een mooi spreekwoord voor.
Jij bent zeker zo iemand die een flightsim online op een toetsenbord gaat spelen, en dan gaat huilen dat sommige mensen een joystick gebruiken. ;(

Enfin, ik zal er verder geen woorden meer aan vuil maken, aangezien je toch niet weet waar je over praat. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

begrijp uit jouw schrijven dat je de beta gespeeld hebt; hoe zit deze met de ping??

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
himlims_ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:32:
begrijp uit jouw schrijven dat je de beta gespeeld hebt; hoe zit deze met de ping??
Ja dat vond ik nog wel het meest opmerkelijke van MAG, Amerikanen, Japanners, alles kwam je tegen, nu merkte je heel soms wel dat je bij dat soort spelers de hit detectie misschien iets minder was. Maar echt lag was eigenlijk afwezig. Het is natuurlijk anders dan bij een COD aangezien ook MAG gebruik maakt van dedicated servers die ergens in een datacentertje staan. Dit laat het allemaal soepel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253873

klinkt echt goed, ben reuze benieuwd. MW2 is het zeker niet voor mij dus intressant dit

Anoniem: 255271

Anoniem: 318238 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:02:
Toch denk ik dat deze game niet aan zal slaan bij heel veel jeugdige spelers, het is niet rechttoe rechtaan. In het begin komt het redelijk chaotisch over en als je dan de tijd er niet in steekt om te begrijpen hoe het spel in elkaar zit dan zie ik er nog wel een aantal afhaken met de komende beta. Gelukkig houd je dan de spelers over die je juist in deze game wilt hebben.
QFT

Games die je in teamverband speelt zoals deze zijn altijd leuker met een meer volwassen publiek.

Ook geen MW2 voor mij dus laat MAG maar snel komen :) (samen met AvP)

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Anoniem: 318238 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:50:
[...]

Ja dat vond ik nog wel het meest opmerkelijke van MAG, Amerikanen, Japanners, alles kwam je tegen, nu merkte je heel soms wel dat je bij dat soort spelers de hit detectie misschien iets minder was. Maar echt lag was eigenlijk afwezig. Het is natuurlijk anders dan bij een COD aangezien ook MAG gebruik maakt van dedicated servers die ergens in een datacentertje staan. Dit laat het allemaal soepel lopen.
De beta is nog offline, 4 januari pas. Maar jij speelde een private beta!

[ Voor 2% gewijzigd door sanderander op 31-12-2009 11:42 . Reden: Lezen is moejluk ]

Topicstarter
Nah ja, het was een besloten beta, phase 2/3 en 4. Phase 5 is een publieke beta. Maar zelfs in de besloten beta hadden we al volle servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:12
Vandaag begint de open beta, ben erg benieuwd. Heb de closed beta ook gespeeld. Vond het wel een leuk spel, maar een goeie guide is wel van groot belang. Heb hem wel gekocht op amazon.co.uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08
In de TS staat 128vs128, maar er zijn 3 factions. Zou dat dan geen 85vs85vs85 mogelijk zijn?

Ik hou wel van een beetje chaos, in plaats van die 1 shot wonder games waar je max 6vs6 speelt. Medic met een sniper gun klinkt echt als mijn ding :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De mappen zijn zo ontworpen dat je 1 aanvallende fractie en 1 verdedigende fractie hebt. Wordt beetje lastig met drie teams :) .

Deze thread is trouwens waanzinnig qua info over MAG: http://community.eu.plays...s-please-read/m-p/9134510

Mocht je de beta willen beginnen zou ik die echt lezen, ik voorzie een hoop spelers toch afhaken vanwege het niet snappen van het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

Hoelaat mogen we in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Een mix van Battlefield en Call of Duty. Eens kijken dan maar :).

Over wel of niet aanslaan bij jeudige spelers, dat heeft er geen fuck mee te maken, het ligt aan de mensen. Veel "oudere" gamers hebben hier simpel weg de tijd en of het geduld niet voor als ze een simpel spelletje willen spelen, en wie heeft die tijd wel?......

En ik newbie guide is ook niet echt goed of wel? Staan alle skills en perks (van call of duty :9 ). Maar verder weinig nuttige uitleg alleen een opsomming. Maar voor een beetje shooter veteraan ziet her er allemaal vrij rechttoe rechtaan uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Postius op 04-01-2010 16:17 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321222

zijn de keys allemaal al uitgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Postius schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:15:
Een mix van Battlefield en Call of Duty. Eens kijken dan maar :).

Over wel of niet aanslaan bij jeudige spelers, dat heeft er geen fuck mee te maken, het ligt aan de mensen. Veel "oudere" gamers hebben hier simpel weg de tijd en of het geduld niet voor als ze een simpel spelletje willen spelen, en wie heeft die tijd wel?......

En ik newbie guide is ook niet echt goed of wel? Staan alle skills en perks (van call of duty :9 ). Maar verder weinig nuttige uitleg alleen een opsomming. Maar voor een beetje shooter veteraan ziet her er allemaal vrij rechttoe rechtaan uit.
Ik zou eerst het spelletje eens spelen voor je aannames doet, misschien snap je dan wat er mee bedoelt wordt. In de guide staan ook de gamemodes uitgelegd en er komen geen skills en perks in MAG voor.

Ik dacht begrepen te hebben dat er voor de fase geen key nodig is en volgens mij zijn de servers nu gestart, ik ga straks ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04 13:00

Morenoo91

Flexible Mexican

ehm, als ik me char maak en op raven druk en training kan ik de training niet beginne, iemand hetzelfde probleem?

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mij lukte de training ook niet, sabotage werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heeft Tweakers al een clan voor deze game?

[edit] Bah ... vanmiddag de beta gespeeld zonder problemen, ben net gaan eten en nu geeft ie telkens aan dat de verbinding met de gameserver verbroken is. :(

[ Voor 66% gewijzigd door OPSLAGHOND op 04-01-2010 18:23 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Laatst online: 30-04 13:00

Morenoo91

Flexible Mexican

nou ja wachten in de queue panel is ook niet leuk, kom nooit in een game

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij is deze beta fase om het operationele server platform te testen, dus we zullen nog wel wat hikjes krijgen is mijn vermoeden.
Update-je: Het gaat volgens mij niet helemaal goed met de serverts, niemand kan joinen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 318238 op 04-01-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338481

idd volgens mij hebben ze de stekkers uit de servers getrokken kom er nu helemaal niet meer in zelfs niet in de wachtrij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey guys,

We're aware of the problem -- working on it high priority.

--------------------
Jeremy Dunham
Sr. Comm Manager, Zipper Interactive
--------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338481

oke beter laat ze het snel fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander

sanderander

anders

ik heb gisteravond niet kunnen spelen...na aanmaken karakter kreeg ik een fout 11 oid, verbinding niet gelukt...helaas, ik was reuze benieuwd namelijk.

Wie heeft er wel kunnen spelen en hoe was het?

[ Voor 26% gewijzigd door sanderander op 05-01-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Met amper 80kb/sec heb ik die 1.8GB mogen downloaden, tegen 12 uur s'avonds zat hij pas op 900MB, heb de PS3 maar aan laten staan, mischien dat ik vanavond kan spelen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
sanderander schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:27:
ik heb gisteravond niet kunnen spelen...na aanmaken karakter kreeg ik een fout 11 oid, verbinding niet gelukt...helaas, ik was reuze benieuwd namelijk.

Wie heeft er wel kunnen spelen en hoe was het?
Ik kreeg dezelfde (11:1) melding helaas, dus voorlopig nog niks te vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 09:26
Gisteren pas laat kunnen connecten, zo rond 23.00 uur. Had al in de eerdere beta gezeten en moet zeggen dat v1.50 echt stukken beter aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klein bietje gespeeld. Speelt weer lekker maar heb wel iets meer last van lag dan in beta4. Denk dat ze het server platform nog aan het optimaliseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik heb hem gister/vannacht gedownload uit de US store daar ik hem niet kon vinden in de EU store. Ging an sich vrij rap, maar wel wazig.
Eerst download je iets van 350 MB, vond het al klein, toen die klaar was dacht ik: Mooi, kan ik nog snel even spelen, moest hij updaten naar versie 1.50 :? (Niet de PS3 firmware) en toen dat klaar was ging hij pas de echte demo downloaden.
Vaag :+ Vanmiddag maar eens proberen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 20:46
Nou, heb het een paar uurtjes kunnen testen. Helaas kan je in het begin alleen maar sabotage (64 players) spelen. Nu is dit al aanzienlijk meer dan Battlefiel BC, maar je wilt toch die 256 zien :)
Daarnaast zijn er in de sabotage maps geen voertuigen. Heb dus nog maar een kleine impressie kunnen krijgen.

Maar die is eigenlijk best wel goed! De graphics vind ik even wennen, niet erg helder, wel sfeervol. De besturing is prima, erg goed zelfs. Wel even de gevoeligheid flink opschroeven, maar je zal snel raak schieten....tenzij je teveel gewend bent aan de autoaim van MW2. Die is er dus nauwelijks. Jippie, zeg ik!

Teamplay is enorm belangrijk. Heb potjes gespeeld waarin het chaos was, dan wint de verdedigende partij vrijwel altijd. De potjes waarin ons team samen werkt en de andere niet zijn in een paar minuten gewonnen. De potjes waarin beide teams samen werken zijn episch! Het is gewoonweg heel vet uplink-gebouw A te bestormen met 20 man terwijl de rest van je team je reeds captured uplink-gebouw B probeert te verdedigen. Ik kan niet wachten op 128 vs 128 :9~

De maps zijn in Sabotage al groot genoeg om 'echt' snipen te verantwoorden. En met 'echt' snipen bedoel ik dat de afstand groot genoeg is dat het met een scope nog een hele opgaaf kan zijn om te raken. Schieten an sich voelt goed, de accuracy van een M4A1 is tot middelange afstand nog te doen bijvoorbeeld. En zo heb ik het graag :) Hoewel ik me er erg mee vermaak voelt het wel vreemd om in MW2 met m'n SCAR-L met iron sights headshots op enorme afstand te maken, dat zal hier minder voorkomen denk ik zo.
Er is ook redelijk wat terugslag, meer dan bijvoorbeeld in Battlefield BC. Dit maakt het geheel wat lastiger. Dat wordt nog een versterkt door het feit dat je behoorlijk wat kogels kunt verstouwen voor dat je neer gaat. Persoonlijk vind ik dat wat jammer.

Uiteindelijk denk ik dat dit eerder een game wordt voor de SOCOM community dan de Battlefield BC community, simpelweg omdat het vrij lastig is en samenwerking een must is.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net een paar potjes gespeeld en nu al lvl 10. Dat is wel prettig want nu heb ik wel mijn basis uitrusting. Tip: probeer zo snel mogelijk de resucitation te pakken (kost je 4 punten), helaas doen veel gasten 'bleed out' waardoor je ze niet kan reviven. En reviven is echt een must in deze game en levert veel punten op, dus niet te snel op 'bleed out' drukken er is misschien nog wel iemand die je kan helpen.

Het schieten wordt er beter op nadat je wat extra stability opties aan je wapen toevoegd en dat je meer bullets nodig hebt om dood te gaan vind ik wel ok. Krijg je toch wat spannender vuurgevechten dan in MW2 waar het zien-dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

waar staat die tussen eigenlijk?

zie de demo nergens meer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:16
Anoniem: 218213 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:11:
waar staat die tussen eigenlijk?

zie de demo nergens meer staan
Bij mij stond het direct tussen de nieuwste dingen.

kreeg wel direct 1:10 error na installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah, onder shooters dus

gevonden , eerst dacht ik ohh, 37 mb :P

merja, daarna 1850 mb :(

duurt nog wel even dus

@hierboven , na de 1850mb bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik krijg de 11:1, fout opgetreden bij deze handeling. Character heb ik al wel kunnen aanmaken. Naja, later nog eens proberen denk ik maar.

edit, even half uurtje gespeeld, helemaal mijn ding niet. Snipergun klinkt als een propperschieten, zelfs met 'hoogste' armor is het 3 schoten dood, amper te zien wie nu precies wie is.

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 05-01-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Die melding had ik dus ook steeds op mijn normale account, behalve op mijn US account waarmee ik de beta had gedownload. Met mijn hoofdaccount (=EU) kreeg ik constant die melding. Meld ik mij weer aan met mijn US account, start het spel en het werkt meteen. Ga ik weer naar mijn EU account, error 11:1.
In de EU PSN store nogmaals gezocht naar de beta, en uiteindelijk ergens gevonden, de versie die ik uit de US store had maar verwijderd, en opnieuw gedownload, en nu werkt het. Had toch even geen tijd :D Geen idee eigenlijk of het een en ander met elkaar te maken heeft of dat het toeval was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334597

SinergyX schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:21:
Met amper 80kb/sec heb ik die 1.8GB mogen downloaden, tegen 12 uur s'avonds zat hij pas op 900MB, heb de PS3 maar aan laten staan, mischien dat ik vanavond kan spelen.
Ik heb gelukkig vandaag mijn ziggo pakketje ontvangen. Gaat heerlijk snel met 2.3mbps, hij is bijna klaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die 1.11 krijg ik weg door een paar keer opnieuw te proberen, na 2x/3x lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar weer verwijdert , is ook niet mijn ding, ziet er wel leuk uit enzo, maar helaas rent iedereen weer zonder enige team verband of wat dan ook in het rond ,

verder is het een onoverzichtelijke bende , en gaat het richten me op 1 of andere manier niet goed af

niemand helpt je weer als je neergeschoten bent ectr, ectr, zelfde liedje als altijd

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 218213 op 05-01-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lol worran, de meeste zien het spel net voor het eerst. Het heeft een paar weken in de beta geduurt voor iedereen het door kreeg. En sabotage is behoorlijk overzichtelijk. Ik krijg behoorlijk wat punten met reviven als ze maar niet op bleedout klikken. En het mikken....mja ik weet niet waar je mee schiet, maar je zal toch eerst wat moeten unlocken om een beetje relaxed wapen te krijgen. Ik ben nu lvl15 en het gaat prima, heb nu al een paar ribbons met '30 kills with a machinegun'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Heb net een half uur gespeeld maar het richten gaat in vergelijking met andere FPS op de consoles erg houterig, dat moet toch echt wat beter kunnen.
En idd, de meesten spelen het net voor het eerst en dan kan je er nog niet heel veel van verwachten.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Anoniem: 218213 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:11:
maar weer verwijdert , is ook niet mijn ding, ziet er wel leuk uit enzo, maar helaas rent iedereen weer zonder enige team verband of wat dan ook in het rond ,

verder is het een onoverzichtelijke bende , en gaat het richten me op 1 of andere manier niet goed af

niemand helpt je weer als je neergeschoten bent ectr, ectr, zelfde liedje als altijd
Vrijwel niemand die het snapt, omdat vrijwel niemand eerst leest wat de bedoeling is.
Kortom een onoverzichtelijke bende voor degenen die niets gelezen hebben, maar zo snel mogelijk wilden spelen.
Niemand helpt je omdat het merendeel van de mensen die nu spelen totaal geen ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

scorpie

Supra Addict

Ik vond het op zich best een aardige game, er waren volgens mij nog niet zoveel mensen online, maar ik denk dat ik hem toch wel links laat liggen aangezien ik nauwelijks tijd heb om de AAA games te spelen. Dan speel ik liever een AAA game áls ik de tijd al heb. Maar ik moet zeggen dat ik totaal geen lag heb gemerkt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Misschien een zeer stomme vraag, maar hoe de **** start je de training missie?
Als ik in het "Deploy" menu zit kan ik wel voor Training kiezen, en als ik die selecteer kan ik met L1/R1 door die verschillende "tabbladen" en verschillende types missies navigeren, maar verder heb ik maar 1 optie: Back.
Kan zo natuurlijk nooit die bonus XP krijgen door dat te doen :+
Online joinen werkt wel gewoon, dus ik snap de logica van die training even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Training modus staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Pff tuurlijk, waarom zouden ze ook in een spel die nog niemand kent :+
Vind je het gek dat iedereen maar wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze beta is volgens mij gewoon een loadtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nakebod schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:16:
Pff tuurlijk, waarom zouden ze ook in een spel die nog niemand kent :+
Vind je het gek dat iedereen maar wat doet.
Er is zat te vinden, begin eerst eens met lezen zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ben ik trouwens de enige die de textures een beetje low res vind? Ik weet niet of het expres zo is gedaan omdat het een beta betreft of omdat ze memory willen besparen om dat te kunnen gebruiken voor netwerkberekeningen (ofzo?), maar het viel me wel op.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Tja je moet denk ik wel concessies doen als je met 256 spelers tegelijk wil kunnen spelen.

Ik kan nu niet meer spelen, ik word er elke keer uitgekickt zodra ik in de queue zit. (13:5 foutmelding)
Vevelend... ik was net een beetje op dreef :)

[ Voor 46% gewijzigd door ScrooLoose op 05-01-2010 23:00 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mja met zulke grote mappen zullen ze ergens op moeten beperken :P Ik vind het nog meevallen, toch wel redelijk wat bumpmapping effecten e.d. Alleen soms zie je texture repetitie, dat is wel minder....Het kan ook nog zijn dat ze de download behapbaar wilden maken, hij is al zo groot. Met nog betere textures zou het nog meer downloaden zijn...Dus misschien op BR dat het beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
scorpie schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:49:
Ben ik trouwens de enige die de textures een beetje low res vind? Ik weet niet of het expres zo is gedaan omdat het een beta betreft of omdat ze memory willen besparen om dat te kunnen gebruiken voor netwerkberekeningen (ofzo?), maar het viel me wel op.
Ben ik trouwens de enige die het berichtje tijdens het opstarten heeft gelezen waarin verteld wordt dat de beta niet het eindproduct is? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Ik vind het erg lastig om de fracties te onderscheiden, die aarzeling leidt tot afgeschoten worden :) Maar goed dat is een kwestie van vaker spelen en wennen aan de fracties. Wel triest zijn de lui die express gaan teamkillen. Dit heb ik in 4 van de 6 potten die ik heb gespeeld meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 11:11
Gisteren ff geprobeerd en moet zeggen dat het spel wel potentie heeft. Had alleen wel een beetje last van lag toen beide teams redelijk vol waren. Ik vraag me dan ook af hoe het zal zijn als er daadwerkelijk 256 spelers op de server spelen.

Moest wel lachen toen ik bij het begin van een nieuw spel een keer door de grond zakte en het speelveld boven me zag verdwijnen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Zit me nu pas te bedenken, uitgesproken game om mijn (stofhappende) fragFX eens te testen. Had gister alleen de game al verwijderd, dus wordt weer opnieuw downloaden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Fakir schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:39:
Ik vind het erg lastig om de fracties te onderscheiden, die aarzeling leidt tot afgeschoten worden :) Maar goed dat is een kwestie van vaker spelen en wennen aan de fracties. Wel triest zijn de lui die express gaan teamkillen. Dit heb ik in 4 van de 6 potten die ik heb gespeeld meegemaakt.
Ik ben ook een aantal keer lafhartig in de rug neergeschoten door een teamlid. Dan doe ik zo mijn best om levend naar punt x te komen waar de aanval gaat plaatsvinden (wat op zich voor mij al een opgave is aangezien ik pas 2 potjes heb gespeeld) en dan gebeurt er zo iets.... Dat het per ongeluk gebeurd kan ik me voorstellen, maar op 3 meter afstand kun je het verschil echt wel zien. Gelukkig is het mij nog niet zo vaak gebeurd.

Voor de rest heb ik ook erg veel moeite met het onderscheiden van vriend en vijand op middel tot grote afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

OPSLAGHOND schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:15:
[...]

Ben ik trouwens de enige die het berichtje tijdens het opstarten heeft gelezen waarin verteld wordt dat de beta niet het eindproduct is? O-)
Ik vrees het ja :P
Maargoed, dat beta bullcrap enzo geloof ik al lang niet meer. Net zoals dat ze demo's van een bericht voorzien dat het niet de volledige kwaliteit van de volledige game representeert.. ja, hallo, wat is die demo dan? Natuurlijk zitten er niet alle characters / weapons / maps / etc. in, maar zoiets is toch juist bedoeld om een representatie van de game te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Anoniem: 181786 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:51:
[...]

Ik ben ook een aantal keer lafhartig in de rug neergeschoten door een teamlid. Dan doe ik zo mijn best om levend naar punt x te komen waar de aanval gaat plaatsvinden (wat op zich voor mij al een opgave is aangezien ik pas 2 potjes heb gespeeld) en dan gebeurt er zo iets.... Dat het per ongeluk gebeurd kan ik me voorstellen, maar op 3 meter afstand kun je het verschil echt wel zien. Gelukkig is het mij nog niet zo vaak gebeurd.

Voor de rest heb ik ook erg veel moeite met het onderscheiden van vriend en vijand op middel tot grote afstand.
Bij mij was het steeds bij spawn, dus dan heeft het niets meer te maken met onderscheid kunnen maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Listed below are the most common errors/issues that users have reported so far:

Stats not updating [Ongoing - Doesn't happen to everyone - still investigating]
Some Sub-Level 10 Players can access Domination [Ongoing - fix soon]
Player-created Groups cannot chat with each other [Ongoing - Doesn't happen to everyone - still investigating]
Error 5:5 – Unexpected Disconnection at any time after logging into the game Fixed - May happen occassionally simply due to chance
Error 10:4 – Player can’t connect to the authentication server to play the game Fixed - May happen occassionally simply due to chance
Error 11:1 – Player can’t connect to the game universe after joining a queue Fixed - May happen occassionally simply due to chance
Error 13:5 – Player can’t connect to the game server Fixed - May happen occassionally simply due to chance

Of course, there are some smaller issues that have been reported as well, but the ones listed above are the most frequent and important. Naturally, your next question is likely, “what are we going to do about it?”

The short answer is, “All we can.” We’re working tirelessly to ensure that these challenges are met and overcome as soon as possible. Throughout the day, we’ve been adding patches to our servers to improve existing and previous issues as well, and will continue to do so until they are resolved. Don’t worry about downloading anything extra – these are fixes we make directly to the server itself.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Inmiddels heb ik er al meer uur in zitten dan goed voor me is ;)

En ik ben helemaal weg van MAG, ronduit een (voor mij iig) geweldige game. Communicatie is belangrijker dan ooit op zo'n slagveld en al je in een goede squad zit werkt het prachtig. Daar ligt uiteraard ook gelijk het punt, eigenlijk komt deze game clanbased het best tot z'n recht. Maar zoals ik al eerder vermelde, dit is eerder een game voor de SOCOM community dan de Battlefield/MW community.

Overigens komt Domination met z'n 256 spelers chaotischer over dan werkelijk is, als je na een paar potjes de structuur kent is het allemaal vrij logisch. In de final versie zit uiteraard ook nog een tutorial mode.

Mooi trouwens hoe weinig lag die game heeft, ben er van onder de indruk. Dat is natuurlijk toch één van de moeilijkste punten met deze spelersaantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm, moeten maar eens een serieuse GoT-clan gaan maken :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:12
Gister voor het eerst gespeeld. Moet zeggen dat het toch even wennen is :P (speelt toch flink veel anders dan bijv MW2). Vanavond nog maar eens spelen en kijken of ik een nieuwe map ofzo kan unlocken. Ook maar meteen eens die wapens nalopen of ik wat leuks kan unlocken, aangezien die begin wapens niet zo "meester" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 23:42
Hm, van deze game wist ik het bestaan nog niet tot vandaag. Het klinkt mij zeer positief in de oren, jammer dat de beta overmorgen alweer sluit. Ik ben altijd een groot Battlefield fan geweest, met COD heb ik daarentegen niet veel. Heeft denk ik te maken met de grotere/vrije speelvelden in BF, lekker toegankelijke gameplay. COD is me dan te klein, te begrenst. Heb COD4 een tijdje geprobeert, maar het heeft me nooit kunnen bekoren. Met de beta van BF-BC2 heb ik juist wel veel lol gehad. Ben benieuwd of MAG iets voor mij is. Straks als ik thuis ben de beta maar snel even downloaden en proberen nu het nog kan.

PS. komt hier nog een demo van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch is het bizar, de game krijgt behoorlijk veel commentaar maar dat is allemaal van mensen die het kort gespeeld hebben. Wat dat betreft zie je dat de gaming wereld erg casual is geworden, ergens tijd in steken wordt gezien als negatief. En dat is best jammer, een game als MAG geeft uiteindelijk veel meer voldoening.

Zelfs IGN heeft een bagger artikel erover : http://uk.ps3.ign.com/articles/105/1058793p1.html
En als je dan leest dan hebben die editors niet meer dan een half uur gespeeld, dus nooit lvl 10 gehaald en dus nooit domination gespeeld...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 318238 op 08-01-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
half uurtje inderdaad:
Playing MAG for a half hour really makes me appreciate Modern Warfare 2.
Maar, IGN heeft wel wat punten:
why can't I stop reloading to do a quick knife attack? I look like an idiot running up on a guy, starting a reload, and having to dance around while I finish that animation so that I can have the ability to stab again. Why isn't there one button that handles throwing a grenade instead of having to cycle to it and then pull a trigger
Wees eerlijk, beetje elke respectabele FPS heeft grenaat onder 1 knop, geen cycle ernaartoe en dan gooien.

En mijn grootste irritatie, die hun dus ook was opgevallen:
Even with a heavy kit equipped (allegedly offering you protection out the wazoo at the cost of mobility) when you encounter an opponent, one of you will die in the next three seconds.
Natuurlijk, zet 512 serieuze spelers online en je krijgt een enorm vette wedstrijd, probleem is dat de kans erop kleiner is dan dat jij zonder loten alsnog de loterij wint. Ik heb uren en uren en uren gespendeerd in BF1943, stuk kleiner maar zoveel meer overzicht en toegankelijkere gameplay (buiten dan iedereen die nonstop vliegtuigjes wil vliegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:34:
Wees eerlijk, beetje elke respectabele FPS heeft grenaat onder 1 knop, geen cycle ernaartoe en dan gooien.
Ik zou echt niet weten waarom? Ja, het is makkelijker, maar ik vind het geen echte gameplay requirement. Tijdens het schieten ineens magisch binnen een milliseconde een granaat tevoorschijn toveren, pin eruit, en gooien maar...En dat met 1 knop...handig, maar niet nodig.
En mijn grootste irritatie, die hun dus ook was opgevallen:
[...]
Even with a heavy kit equipped (allegedly offering you protection out the wazoo at the cost of mobility) when you encounter an opponent, one of you will die in the next three seconds.
Ik heb zelf eigenlijk precies het tegenovergestelde, in mw2 of bfbc ben je echt zo dood. In mag heb ik dat veel minder, zit soms in minutenlange vuurgevechten, dat is 1 van de dingen die ik juist zo gaaf vind. Je moet wel opletten dat je niet teveel in het open staat, want dan schieten ze van alle kanten op je en ga je idd heel snel dood (ook al denk je dat je tegenover 1 persoon staat).

Probleem is idd toegankelijkheid, maar die effort heb ik er graag ingestoken en betaald me nu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Er zit een verschil in 'tijd in steken' en 'totaal andere speelstyle aanleren'.

Ik ga geen tijd steken in dingen die simpelweg niet werken, je kan niet verwachten dat 32 man ook tot in perfectie op elkaar gaan letten, laat staat teamplay te gebruiken. Andere games lossen dat op door kleine groepen te gebruiken of verplicht bepaalde aspecten samen te moeten doen (of juist te motiveren).

Het heeft weinig te maken met casual, als de game in eerste gevoel niet fijn speelt, heeft het totaal geen nut om er tijd in te gaan steken en al helemaal niet met een beta. Komt deze game zo (met dan wel stabiele servers) in de winkel te liggen, is het voor mij absoluut geen 60 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar het werkt dus wel, maar misschien niet voor jou.

Ik snap alleen niet helemaal wat je met dit bedoelt?
Andere games lossen dat op door kleine groepen te gebruiken of verplicht bepaalde aspecten samen te moeten doen (of juist te motiveren).
Dat doet MAG juist, je hebt teams, platoons en dan de compagnie, inclusief chain of command. De motivatie om samen te werken komt door de 'frago'. Je krijgt bonuspunten voor reviven, objectives, repairs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Voor mij wel :)

Het feit dat het niet enorm toegankelijk is zie ik als pluspunt. Op die manier sluit je een sloot krijsende teennoobs met een minderwaardigheidscomplex uit. Datzelfde is gebeurd bij SOCOM: Confrontation. Heerlijk!
Daarnaast is minder toegankelijk in deze game grotendeels hetzelfde als 'complex', en juist dat geeft voor mij diepte. Het is geen snackgame, en Zipper kennende wordt het dat ook niet :)

Wat betreft de hitpoints...tsja, ik vind juist dat je nogal veel kogels kunt verdragen. Van mij had het dus nog wel iets meer hardcore gemogen. Maar op deze manier levert het wel iets spannendere vuurgevechten op, dat wel.
En wat betreft de granaatcycle sta ik achter JayKudo, waar haal je in godsnaam in minder dan een halve seconde een scherpe granaat vandaan? Laten we eerlijk zijn, MAG is reëel op dat punt. Dat zie je ook bij het knifen, er zit een kleine vertraging in die irritant is maar wel reëel. En nee, ik wil niet zeggen dat MAG een 'realistische shooter' is, maar dit soort dingen maken het voor mij wel leuker. Een granaat selecteren en gooien wordt een tactische keuze omdat het even duurt :)

Ach, je merkt het...ik houd van MAG :*)

Tenzij....je een squad hebt die niet naar jou of een ander als squadleader luistert. Onze objective was toch echt het innemen onder vuur houden van B. Dat heb ik ze heel duidelijk gemaakt, als die idioten dan alle kanten op schieten en een beetje een Free For All match gaan spelen gaat het niet werken. Resultaat is dat de vijand door B makkelijk de andere platoons in de rug aan kan vallen. Als ik vervolgens nog eens vraag om iemand in mijn squad überhaupt een mic heeft krijg ik van 1 persoontje een 'ja'. En dat was alles wat hij in die match te zeggen had :(

Gelukkig werkt het vaak zo dat als een squadleader veel praat en duidelijk mensen toch heel aardig mee gaan spelen. Wat betreft het motiveren, SinergyX, dat zit ook in MAG. Via de commandostructuut worden aan platoons en squads objectives gegeven. Volg je die objectives dan krijg je voor al je acties tbv het objective extra xp. Tevens is het zo dat als je in de buurt van je squadleader blijft je ook extra mogelijkheden hebt zoals snellere reloadtijd, langer kunnen wachten op een revive en meer kunnen sprinten. Op die manier probeert Zipper teamplay belonend te maken.

Oh, en over dat reloaden en niet kunnen knifen. Tja, ergens wel reëel, maar ik ben het er roerend mee eens dat het gameplaytechnisch nogal idiote situaties veroorzaakt. Zou van mij aangepast mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Een SOCOM spel, dat was het woord waarna ik zocht. Maar om dan de 'FFA' spelers af te schepen als 'een sloot krijsende teennoobs met een minderwaardigheidscomplex' is gewoon kortzichtig. Vraag ik me wel af of uberhaubt er een community groot genoeg voor is om ook de toekomst in nonstop 256/256's te kunnen blijven doen.

Maargoed, ik laat het wel hier bij, een spel kan tegen kritiek, echter de voorstanders vaak niet.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 08-01-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Hohohohoho!!!

Is scheep FFA spelers absoluut niet zo af! Ik speel zelf ook FFA games :)
De krijsende teennoobs zijn de bekende jongetjes zonder baard in de keel die in de pregame lobby roepen dat ze iedereen ownen en als ze vervolgens een headshot te verduren krijgen gaan schelden en je cheater/camper enzo noemen.
Nogmaals, ik zeg niet dat FFA gamers bovengenoemde zijn. Mijn FFA verhaal staat daar los van. Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat het niet tof is wanneer mensen in hun eentje rond gaan dwalen om gewoon enemy's af te schieten. Dat maakt ze geen krijsende teennoobs, wel minder geschikt voor MAG :)

No offence dus O-)

En tja, ik respecteer je kritiek. Echter geef ik in mij post aan waarom een aantal van jouw/IGN's kritiekpunten voor mij juist pluspunten zijn. Ik belicht zoiets graag van een andere kant.

Dus voordat ik hier, al dan niet terecht, fanboy genoemd gaat worden; ik heb ook punten van kritiek:
  • - Om suadleader/platoonleader/OIC te worden zou een mic verplicht moeten zijn. Dat is het niet.
  • - Assaultrifles zijn naar mijn mening underpowered. Een machinegun is op de meeste fronten superieur.
  • - De servers zijn niet stabiel genoeg, maargoed...het is een beta.
  • - Hipfire is veel te accuraat.
  • - Een moderne anti-tank granaat die nog geen 50 meter in rechte lijn kan afleggen? Dat ding gaat altijd met een boogje
Maar ik ben nu altijd iemand die 'de ervaring' boven alles laat gaan. En de ervaring is voor mij heerlijk! Echter, daarom snap ik wel dat je bij mij het 'roze bril' effect ziet. Maar laat je niet afschrikken, ik zie dit draadje liever met dan zonder kritiek :)

EDIT: Oh, over of de community groot genoeg wordt voor 256 spelers per game...dat is ook een zorgenkindje van mij. Wat als het niet aanslaat? Zipper neemt nogal een risico. Ik hoop er het beste van.

[ Voor 7% gewijzigd door Silvin op 08-01-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren ook de beta gespeeld, en ik had er toch 'iets' meer van verwacht. De graphics vind ik best ok (voor een game met 256 spelers zeker), en de gameplay valt ook mee.

Sommige punten van kritiek die ik hier lees kan ik me wel invinden.

Dat je, om granaten boven te halen moet cyclen is daar 1 van, zoals SynergyX zei.

En zoals Silvin hierboven zei, de assault rifle is te zwak. Dan pak je beter de machine gun.

Waar ik me nog meer aan stoor, is friendly fire. ELKE KEER als je spawnt nadat je dood was, lopen er vlak (!!) achter je zogenaamde 'allies' die je in de rug beginnen te knallen. :(

OF je haalt friendly fire eruit, OF je geeft min punten/XP aan degene die zich daaraan bezondigt.

Gisteren overkwam het me zelf per ongeluk, ik liep een trap op en plots kwam er iemand van de andere kant waarop ik begon te knallen (omdat hij me zo deed schrikken). Gelukkig was het een kort salvo en ging hij niet dood, want het bleek een ally te zijn |:(

Eerst ging ik de game sowieso halen, nu twijfel ik toch wat. Het lijkt me - behalve dat je met 256 spelers aan de slag kan - een middelmatige game.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 08-01-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:58
Op dit moment vind ik 38 euro nog teveel geld voor dit spel, wacht wel tot ie 15-20 euro wordt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=33241284,noline]
OF je haalt friendly fire eruit, OF je geeft min punten/XP aan degene die zich daaraan bezondigt.
Je krijgt 5 min punten als je een teamkill op je geweten hebt. In het begin heb ik ook iemand omgelegd die bij mijn team hoorde. Hij stond te ver voor mij om te zien dat hij bij mij hoorde. Is tot nu toe ook mijn enige teamkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:59:
[...]

Je krijgt 5 min punten als je een teamkill op je geweten hebt. In het begin heb ik ook iemand omgelegd die bij mijn team hoorde. Hij stond te ver voor mij om te zien dat hij bij mij hoorde. Is tot nu toe ook mijn enige teamkill.
Aha, dat is goed om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ach ik heb ook mijn minpunten voor deze game, alleen dat zijn andere dan die van synergyx. Mbt teamkillen vind ik bijvoorbeeld irritant dat als je een objective opblaast en er staan wat van je teammates omheen dat die dan tellen als teamkills :X . Ik vind upper level snipers veel te krachtig ( duikt! ) . Dat kniven en reloaden is inderdaad iri maar ook wel logisch. En er zullen nog wel wat dingetjes zijn maar ben ondertussen toch wel een behoorlijke MAG fanboy geworden.

Overigens wat ik briljant vind is de proximity chat. Geweldig om je enemies of gasten naast je gewoon te horen praten.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 318238 op 08-01-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens wat ik briljant vind is de proximity chat. Geweldig om je enemies of gasten naast je gewoon te horen praten.
Ik heb een bleutooth headset op mijn PS3 aangesloten (zo'n ding voor de mobiele telefoon) maar weer niet zo heel goed hoe het werkt. Hij doet het, dat weet ik. Maar aangezien ik vaak niet alleen in de woonkamer zit praat ik ondertussen ook met andere mensen. Is er een mogelijkheid dat de microfoon alleen openstaat als ik op een toets druk oid?

Want nu hoor ik soms ook gewoon muziek oid door een microfoon van een ander. Laatst de hele tijd irritant gefluit (waarschijnlijk onbedoeld) en ik wil voorkomen dat mensen last van mij hebben. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04 12:42
Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:59:
[...]

Ik heb een bleutooth headset op mijn PS3 aangesloten (zo'n ding voor de mobiele telefoon) maar weer niet zo heel goed hoe het werkt. Hij doet het, dat weet ik. Maar aangezien ik vaak niet alleen in de woonkamer zit praat ik ondertussen ook met andere mensen. Is er een mogelijkheid dat de microfoon alleen openstaat als ik op een toets druk oid?

Want nu hoor ik soms ook gewoon muziek oid door een microfoon van een ander. Laatst de hele tijd irritant gefluit (waarschijnlijk onbedoeld) en ik wil voorkomen dat mensen last van mij hebben. Enig idee?
Nope, niet mogelijk. Het is bij consolegames vrij gebruikelijk om een open mic met voice activation te gebruiken om toetsen te 'besparen'. Kan flink irritant zijn, dus zet alsjeblieft je mic uit als het lawaaig is. ;)

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:31

SD5k

>4&X

De meeste headsets hebben toch wel een mute-knop dacht ik? De 2 headsets die ik heb (waarvan één officiële van Sony) wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SD5k schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:10:
De meeste headsets hebben toch wel een mute-knop dacht ik? De 2 headsets die ik heb (waarvan één officiële van Sony) wel in ieder geval.
Ja ik heb een pc headset met een muteknop. Maar die is vrij lomp met een full size usb stekker.

Ik zal is op zoek gaan naar een goede headset. Het liefst een met kabeltje voor aan de controller. Op de een of andere manier heb ik daar wat meer vertrouwen in.

Of iemand moet toevallig een verloop kabeltje weten van normaal USB naar dat kleine USB van de controller. Dat zou helemaal ideaal wezen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 08-01-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij als je dpad omlaag drukt kan je selecteren dat je je chat wil muten (r1 of r2 daarna of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Teamkillers, scheldende mensen (lees: kinderen) etc. etc. kun je aangeven via --> https://secure.eu.playsta.../support/grief-reporting/
Geef de naam van de speler, datum/tijd, spel en een beschrijving van wat diegene heeft gedaan. ;)
Wel eerst inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 21:59:
[...]

Teamkillers, scheldende mensen (lees: kinderen) etc. etc. kun je aangeven via --> https://secure.eu.playsta.../support/grief-reporting/
Geef de naam van de speler, datum/tijd, spel en een beschrijving van wat diegene heeft gedaan. ;)
Wel eerst inloggen.
Ik hoop dat het niet zo erg zal zijn dat ik dit ga nodig hebben, maar ik hou het toch maar bij de hand :)

Is er trouwens een probleem met de voicechat? Gisteren met een vriend aan het knallen, en onze headsets vielen constant uit. Eerst dacht ik dat het lag aan de headset, maar aangezien we er beiden last van hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat de beta vandaag afloopt. Ik vermaak me er eigenlijk wel prima mee. En dat ondanks dat ik lvl 4 ben. Zojuist een leuk potje. Wel keihard verloren maar ik heb toch in de 80 punten gehaald. Tot nu toe mijn beste potje. Het gaat me steeds beter af en zodra dit spel uitkomt (eind deze maand toch) zal ik hem ook zeker halen.

Als er dan een tweakers.net clan is dan heb ik wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu ook zeker: ik ga hem halen :)

Gisteren lvl 12 geworden, aan lvl 10 kan je de 'Domination' missie doen, waar je met 128 ipv 64 man speelt. Man wat een drukke boel! :D
De eerste keer dat er zo'n 20-tal tegenstanders spawnen en jouw richting komen gelopen geeft toch een speciaal gevoel.

Gisteren toen ik de sniperuitrusting aanhad, een streak van 6 kills met het pistooltje. :*) Het waren telkens twee dezelfde kerels die me gezien hadden, en elke keer had ik me verstopt op een andere plaats. Wanneer ze me voorbijliepen een paar kogels in de rug, en hun machinegeweer kwam er niet aan te pas.

Hopelijk blijft de beta vannacht nog een tijd speelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
MAG is leuk voor even, maar als het spel echt alleen maar online functie heeft, tja dan weet ik niet als ik daar wel 35 euro voor uitgeef... hooguit 20, dan haal ik hem direct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis Lammers schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:18:
MAG is leuk voor even, maar als het spel echt alleen maar online functie heeft, tja dan weet ik niet als ik daar wel 35 euro voor uitgeef... hooguit 20, dan haal ik hem direct :)
Het spel zal in de winkel zo tussen de 50 en 60 euro kosten. 35 of zelfs 20 euro is een volledig onzinnige nieuwprijs voor zo'n spel, ik wil wel eens weten waar je zo'n prijs vandaan haalt.

Het meeste wat gespeeld wordt bij shooters is de online functie. Spellen zoals Battlefield hebben ook enkel een online optie (tenminste, de singeplayer is niet echt serieus te nemen) en doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Anoniem: 181786 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 07:28:
[...]

Het spel zal in de winkel zo tussen de 50 en 60 euro kosten. 35 of zelfs 20 euro is een volledig onzinnige nieuwprijs voor zo'n spel, ik wil wel eens weten waar je zo'n prijs vandaan haalt.

Het meeste wat gespeeld wordt bij shooters is de online functie. Spellen zoals Battlefield hebben ook enkel een online optie (tenminste, de singeplayer is niet echt serieus te nemen) en doen het prima.
Battlefield kostte toch ook maar paar euro? (BF1943) KZ2/MW2/U2 etc hebben natuurlijk ook enorme online functies, maar bieden wel een compleet single player content aan, in dat opzicht zou die 50-60 euro nog beetje rechtvaardigt zijn. Maar 50-60 euro voor lauter online knallen zonder enig doel whatsoever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Bij de engelse webshops kost ie ongeveer 35 euro incl. verzenden (Zavvi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
Ik had spel ge-preordered bij Amazon, maar toch weer geannuleerd. Ik vind het best een leuk spel. Alhoewel de indeling van de controls erg wennen is. Verder vind ik het geluid heel vlak, zeker in vergelijking met bf:bc of Cod. Maar de echte reden van mijn annuleren is dat de previews op onder andere IGN niet goed zijn. Hierdoor verwacht ik ook dat de servers niet gevuld gaan worden. Daardoor denk ik dat de game heel snel in de budgetbak terecht komt. En dan koop ik hem wel ;). 1 maand na MAG komt BF:BC 2 ook al, dus ik denk dat het gauw over is voor MAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mobygo76 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:25:
Ik had spel ge-preordered bij Amazon, maar toch weer geannuleerd. Ik vind het best een leuk spel. Alhoewel de indeling van de controls erg wennen is. Verder vind ik het geluid heel vlak, zeker in vergelijking met bf:bc of Cod. Maar de echte reden van mijn annuleren is dat de previews op onder andere IGN niet goed zijn. Hierdoor verwacht ik ook dat de servers niet gevuld gaan worden. Daardoor denk ik dat de game heel snel in de budgetbak terecht komt. En dan koop ik hem wel ;). 1 maand na MAG komt BF:BC 2 ook al, dus ik denk dat het gauw over is voor MAG.
Meen je nu serieus dat je de preview van IGN gelooft?!?! Die gasten hebben niet meer dan een half uur gespeeld (dit zeggen ze ook zelf in het artikel), ze verwachten een MW2 spel en dat is MAG niet. Ze hebben dus ook nooit de domination mode gespeeld. Eentje beweerde zelfs dat die teamkillen het leukst vond en dat noemt zich editor. Iedereen die de beta wat langer gespeeld heeft ziet dat het artikel veel te kort door de bocht is.

Voor diegene die het niet gezien hebben, dit is nou echt een noob preview: http://uk.ps3.ign.com/articles/105/1058793p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
hier zijn ze ook niet gelukkig http://www.psfocus.nl/3_12954_MAG_(hands_on).aspx

. Ik zeg ook niet dat ik ze geloof, ik vind het ook wel een geinig spel. Alleen als het niet verkocht gaat worden dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

textures zijn minder, maar level design vind ik geweldig. Heb mij bezig gehouden met ontwikkelen van textures / maps voor Unreal Enging (mod Strikeforce en SAS). Daardoor een 'andere' kijk op levels gekregen. De maps van MAG zijn subliem, weinig over te piepen. Zelden zulke realistische settings gezien (qua indeling/opbouw/materiaal/nii etc.
Vind het erg lekker weg spelen, helaas wordt er wel veel gecampt. Maar als je de levels kent, pik je de snipers er zo uit (kniffuuuhhh :+)

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 11-01-2010 13:31 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mobygo76 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:18:
hier zijn ze ook niet gelukkig http://www.psfocus.nl/3_12954_MAG_(hands_on).aspx

. Ik zeg ook niet dat ik ze geloof, ik vind het ook wel een geinig spel. Alleen als het niet verkocht gaat worden dan houdt het op.
Ach je krijgt gewoon een ander soort spelers in MAG dan in MW2 en persoonlijk vind ik dat eigenlijk prima :)
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste