Hoe iPhone development account aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ik probeer om een Iphone development account aan te maken op de Apple website.
Hier kan je kiezen voor het 'Standard Individual' of voor het 'Standard Company' programma. Wanneer je voor 'Standard Individual' kiest zal Apple je persoonlijke naam gebruiken op de appstore wanneer je een applicatie submit.

Aangezien ik waarschijnlijk met iemand anders ga samenwerken en ik mijn naam niet op de appstore wil zien verschijnen zou ik voor 'Standard Company' willen kiezen. Alleen heb ik zelf geen onderneming of bedrijf.
Ik heb wat rondgezocht op google en het blijkt dat Apple na de aavraag achter een 'DNA' formulier vraagt, alleen weet ik niet wat de tegenhanger hiervan is hier in Belgie ?

Heeft iemand enige ervaring met het aanvragen van een developer account voor de Iphone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
Sowieso denk ik dat dit topic beter in de programming had kunnen vragen.

Maar ik kan je vertellen dat als je je als bedrijf opgeeft dat Apple een kopie van inschrijving wil hebben en alle gegevens van de belastingdienst.

Ik neem aan dat het in België het zelfde zal gaan, dus al je geen bedrijf hebt gaat het niet lukken, dan moet het dus met een persoonlijke inschrijving.

[ Voor 0% gewijzigd door TUX2K op 21-12-2009 09:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een company variant en dan moet je wel een inschrijving hebben bij de Kamer van Koophandel want ze willen hiervan een uitreksel hebben. Deze moet je faxen naar een nummer in america waarna je een mail krijgt of je contact wilt opnemen (dat is een nummer in amsterda). Dan vragen ze wat informatie om het nogmaals te bevestigen en dan is het rond.

Duurde bij mij zo'n twee weken in totaal. Procedure is wel naar mijn idee vrij omslachtig.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
ronaldmathies schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:55:
Ik heb een company variant en dan moet je wel een inschrijving hebben bij de Kamer van Koophandel want ze willen hiervan een uitreksel hebben. Deze moet je faxen naar een nummer in america waarna je een mail krijgt of je contact wilt opnemen (dat is een nummer in amsterda). Dan vragen ze wat informatie om het nogmaals te bevestigen en dan is het rond.

Duurde bij mij zo'n twee weken in totaal. Procedure is wel naar mijn idee vrij omslachtig.
Ik woon in Belgie, weet je toevallig of dit voor Belgie dezelfde procedure is. Dus in feitelijk moet ik een onderneming opstarten in bijberoep voor ik mij kan aanmelden voor het Company programma van Apple ?
Ik dacht dat er hier ook zoiets zou bestaan zoals in de UK of VS waar je simpleweg je kan registreren als
DBA (of Doing Business As) entiteit en waarmee je alle rondslomp vermijdt dat bij het opstarten van bedrijf komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 16:06
Geloof dat de procedure wereldwijd het zelfde is.
Je zal aan Apple moet aantonen dat jij de eigenaar van het bedrijf.
In Nederland betekend dit een kopie van het uittreksel van de Kamer van Koophandel.
Ook wordt je terug gebeld door Apple, om te valideren dat je ook daadwerkelijk bent die je zegt dat je bent.

Als je wat wil verdienen met je apps en je een bedrijfs naam wil hebben in de iTunes store zal je echt een bedrijf moeten beginnen.

Een eenmans zaak is zo opgezet, als je met z'n tweeën bent is VOF (CV) misschien een optite.
Eventueel is een euro bv nog wat, maar dat is niet aan te raden.

Je zou kunnen kijken als je geen winst oogmerk hebt om misschien een stichting te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In [iPhone & iPod touch SDK] Ervaringen & Discussie en iPhone Developer Program - Papierwerk is ook het e.e.a. te vinden over het aanmaken van een developer account.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:33

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Nog een ervaringstip mocht je je als bedrijf gaan inschrijven, ik heb ditzelfde meegemaakt. Als je eenmaal de documenten gefaxt hebt kan het best even duren, bij mij gebeurde er na twee weken nog niks. Toen ik een telefoontje naar Amerika maakte kon de telefoniste gewoon even in een bakje met ontvangen faxen kijken en kon ze mijn account binnen een kwartiertje activeren. Bel dus gewoon even als het je te lang duurt!

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Pagina: 1