[Speakers] Het Quadral Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Hallo quadral liefhebbers,

Aangezien hier een aantal mensen met quadral shogun speakers zijn stel ik de vraag hier maar.
Weet iemand of deze goed aan te sturen zijn Met een Denon PMA 560?
Deze levert 110 watt @ 4 Ohm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 05:42
Ja dat moet makkelijk kunnen. Die PMA 560 heeft een stabiele ringkerntrafo. Die is daarmee prima in staat om diep te gaan op 4Ohm. Ik zou mij daar absoluut geen zorgen over maken.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Die Bruine schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:31:
Ja dat moet makkelijk kunnen. Die PMA 560 heeft een stabiele ringkerntrafo. Die is daarmee prima in staat om diep te gaan op 4Ohm. Ik zou mij daar absoluut geen zorgen over maken.
Bedankt, mijn zwager is helemaal in zijn nopjes, binnenkort een paar shoguns ophalen.

Heb hem aangestoken met de Denon Quadral combi.
Heb zelf al meer dan 10 jaar een paar Quadral pico mkVII phonologue C met ribbon tweeter aangestuurd door een Denon PMA 1500AE en DCD 1500AE. LP's zijn te modern voor mij O-). nog steeds zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Nog even een vraagje zijn shoguns met bandtweeters ook te controleren zonder ze te horen spelen?
Ik snap dat dit niet 100% kan maar tips waarop te letten zijn welkom.

De persoon die ze verkoopt wil ivm. Corona geen mensen in huis ontvangen, daar is wat voor te zeggen en geeft een niet goed geld terug garantie... voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-05 05:42
De meest voorkomende fout is dat de magneten breken. Als ik mij niet vergis is dat te meten. Maar dan zou je de tweeters moeten losschroeven en de weerstand moeten doormeten. Ik weet alleen niet meer wat de waarde zou moeten zijn. Twee zeer uiteenlopende waardes lijkt me in elk geval niet goed.
Zelf heb ik last van fikters die hun werk niet meer goed doen. Ik heb twee paar Montan's staan uit verschillende jaren, met dezelfde tweeters. Deze klinken wat dof en lijken daarmee versleten. Een revisie zou ze goed doen, zou je denken. Maar het ligt echt aan de filters. Want wanneer ik de tweeters in een andere speaker monteer spelen ze zoals ze horen te spelen.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat de tweeters niet altijd het probleem zijn. De fiters zijn dus ook van invloed.

Succes met jouw aankoop.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wybe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-03 09:44
Nog even een aanvulling op die tweeters, ik heb een tijdje terug een setje Rondo's MK VI opgehaald, deze klonken ook dof. De gok genomen, en wat bleek, beide zekeringen waren kapot.

Twee nieuwe zekeringen er in, en alles speelt weer zoals het hoort. Soms kan het meevallen.
Pagina: 1 2 Laatste