Motorola Milestone - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 57.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-10 23:37
@DjWannaB2002

Hoe verklaar je dan dat telefoons zoals de samsung B7610 en B7620 die beide vrij "geavanceerd" zijn, ruime 7x minder straling hebben. Wat wel zo is dat Amerikaanse bedrijven en Canadese bedrijven minder strengere stralingsnormen hebben dan Koreaanse bedrijven.

@Loekie
Het beste bron zou de Europese versie van de FCC zijn, maar ik heb geen idee welke organisatie dat controleert voor Europa.

Een andere bron is, maar ik weet niet of dat betrouwbaar is.
http://mobile.softpedia.c.../Motorola-MILESTONE.shtml

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Heb m'n milestone nu een paar dagen en ik moet zeggen het is echt een briljant apparaat :). Ben tot nu toe nog niet tegen onoverkomelijke problemen aangelopen. Vanmiddag wat lopen spelen met applicaties, sommige wilde wel eens crashen, maar dat waren uiteindelijk qua functionaliteit toch niet de apps die ik wilde gaan gebruiken. Ik wilde al een tijdje een telefoon met toetsenbord, maar ik wist eigenlijk stiekem niet zeker of ik die zou gaan gebruiken. Maar begin nu zeker te merken dat ik het toetsenbord toch snel erbij pak. Het is even wennen het toetsenbord, maar werkt verder prima. Overigens vind ik ook het onscreen toetsenbord erg prettig werken, beter dan m'n ipod touch (v1)!

Verder heb ik het vermoeden dat de geluidskwaliteit van de milestone beter is dan die van de ipod touch. Zou dat kunnen, of zie ik ze vliegen? :P

Het enige dat me eigenlijk wel een beetje tegenvalt, en wat ik niet verwacht had, is dat er nog geen flash support is. Na even googlen zag ik dat dat gepland staat voor de 1e helft van 2010. Vind ik persoonlijk wel een tikkie laat. Hiermee zou android namelijk wel een dikke plus voor hebben boven de iphone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-09 21:27

WWJD

*pluh*

@Lisadr, wat is er mis met straling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Lisadr schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:05:
@Loekie
Het beste bron zou de Europese versie van de FCC zijn, maar ik heb geen idee welke organisatie dat controleert voor Europa.

Een andere bron is, maar ik weet niet of dat betrouwbaar is.
http://mobile.softpedia.c.../Motorola-MILESTONE.shtml
Ik ben toch nieuwsgierig geworden naar aanleiding van de ophef over SAR...
Dit komt uit de manual:
The ICNIRP SAR limit for mobile devices used by the general public is 2 watts
per kilogram (W/kg), and the highest SAR value for this mobile device when tested
at the ear is 0.64 W/kg. As mobile devices offer a range of functions, they can be
used in other positions, such as on the body as described in this guide. In this case,
the highest tested SAR value is 0.72 W/kg
In hoeverre dit correct is is de vraag, maar dit lijkt redelijk laag in vergelijking met andere phones:
Portablegear.nl

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-V-O schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:52:
Ik twijfel heel erg, ik heb nu een maand de Nokia N900 en die bevalt me niet echt. Het is best een leuk ding en het is een veelbelovend OS, maar ik heb het toestel ook zakelijk nodig en er zijn een aantal functies nog niet goed doorontwikkeld. Hierdoor grijp ik toch maar weer naar m'n 3 jaar oude Nokia E90.
Ik neig erg tot het aanschaffen van een Milestone, maar voordat ik dat doe wil ik toch even first-hand ervaring horen over;
- Ondersteuning IMAP; is er een app voor de Milestone die IMAP-Idle ondersteund en heeft iemand grote mailboxen ermee benaderd (de N900 gaat hiervan over z'n nek)
- Batterij-capaciteit; ik heb mijn mobiel de hele dag op 3G online voor IM (skype) en email, en bel redelijk veel, gemiddeld 1 uur per dag met uitlopers naar 3 uur.. Voor de N900 heb ik een extra accu aangeschaft, maar zelfs dat is niet genoeg, kan de Milestone met 'mijn' gebruik een dag doorkomen?

Update; ik kan die N900 vast nog wel ergens kwijt dus ik heb de Milestone gewoon maar besteld.
Ook ik heb nu een N900 en twijfel heel erg om over te stappen naar (opnieuw) een Iphone 3GS die zoals bekend super responsive is, maar geen fysiek toetsenbord heeft of toch de Motorola Droid/Milestone. Ik vind de N900 ondanks alle features, het degelijke fysieke keyboard en het 32 GB aan intern geheugen niet responsive genoeg. Het touch screen reageert niet zoals bijv op de Iphone en ook internetbrowsing valt me enorm tegen. Het gebruiksgemak is hierdoor gewoon echt erg slecht.

Wat betreft de Milestone: het enige wat me tegenstaat is dat het fysieke toetsenbord misschien iets te vlak is om goed te typen en dat de Milestone geen intern geheugen heeft.
Zijn er hier mensen die zowel de N900 als de Milestone hebben ervaren (of misschien zelfs mensen die ook een Iphone 3G(S) hebben)? Ik ben namelijk erg benieuwd naar het gebruiksgemak van de Milestone in vergelijking met de Iphone. Mijn N900 reageert verreweg niet zo fijn als mijn Iphone en ik heb nog geen mobiel zelf in handen gehad die het touch screen van de Iphone evenaart. Iemand met een Milestone die mij kan vertellen hoe de Motorola zich wat dat betreft tot de Iphone en N900 verhoudt?

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen van het fysieke toetsenbord in vergelijking met de N900.

Misschien is even wachten ook een optie, want die Inbrics M1 ziet er wel erg veelbelovend uit! Nog dunner dan de Milestone, beter toetsenbord, Intern geheugen en nog steeds alle pluspunten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:56

13art

Moderator Mobile
Lisadr schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:05:
@DjWannaB2002

Hoe verklaar je dan dat telefoons zoals de samsung B7610 en B7620 die beide vrij "geavanceerd" zijn, ruime 7x minder straling hebben. Wat wel zo is dat Amerikaanse bedrijven en Canadese bedrijven minder strengere stralingsnormen hebben dan Koreaanse bedrijven.
Dat zou ook nog een reden kunnen zijn, zo had ik er nog niet naar gekeken.
Maar dan blijft nog altijd staan dat men niet weet wat, en of die straling wat doet of niet.
Het ene onderzoek zegt het één en het ander zegt weer compleet iets anders. Ik maak me er in ieder geval niet druk om.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:15
@Ninzeo: waar de hero al dicht in de buurt kwam van het touchscreen van een iphone, haalt de milestone hem zeker weten bij en staan die aardig gelijk denk ik...

Het toestenbord, tja ik vind het geweldig, maar die van een Touch Pro2 voelt wat echter (2x zo grote toetsen + ruimte er tussen)... Er zitten wel randjes tussen de toetsen (of eigenlijk dalen) en blind typen is na een tijdje wennen echt no problemo!

En het niet hebben van (standaard) intern geheugen is een probleem (hoewel hij wel 'wat' heeft namelijk 256Mb)? Als ik ergens een hekel aan heb is het onuitbreidbare geheugen van een iphone/ipod. Hier stop je als je wilt een 2Gb kaart in maar als je ruimte nodig hebt zonodig 32Gb :)

Apps kunnen NOG niet standaard op de SD worden opgeslagen maar bij Android 2.1 zou dit geloof ik wel gefixed zijn, nu heb je daar nog custom roms voor nodig (dus je geheugen is nu alleen voor films/foto's en muziek)!

[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 11-01-2010 09:18 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
@Ninzeo
De Milestone is bij mij de vervanger van de Iphone 3G.

Het browsen naar 1 pagina op de Iphone werkte iets beter, maar zodra je iets wilt openen in een ander tab-blad wint Android het voor mij. Verder valt het me op dat er op de Milestone nog wat probleempjes zijn, waar ik op de Iphone geen problemen had. (bluetooth kost veel te veel stroom; soms alleen trillen zonder geluid bij een oproep) Maar, de eerste firmware update moet nog komen en daarin zijn zeker de problemen opgelost.

De Milestone heeft echter ook een paar voordelen die het voor mij zorgen dat hij wint van de Iphone; Multitasking is super; Bij SMS-en of mailen is het toetsenbord echt een aanwinst!; Je kunt het toestel inrichten zoals jij wilt (bijvoorbeeld met homereplacement, zonder dat je root/jailbreak nodig hebt) en de display is geniaal, zo scherp, zo leesbaar.

Als je houdt van spelen met je telefoon en veel controle wilt hebben en de voordelen hierboven zijn belangrijk voor je, dan kun je geen buil vallen aan de Milestone. Vind je die dingen niet belangrijk, neem weer een Iphone.

[ Voor 4% gewijzigd door deputy op 11-01-2010 11:22 ]

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 09:16:
Apps kunnen NOG niet op de SD worden opgeslagen maar bij 2.1 zou dit geloof ik wel gefixed zijn
Werkelijk? Heb je daar toevallig een bron van? Zou wel tof zijn :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Heb eindelijk de Milstone in het echt mogen voelen (die van mij komt morgen/overmorgen aan).

Eerst indruk:. Het is een vrij lelijk toestel (kwestie van smaak natuurlijk), het is inderdaad een droid zoals de oude terminators en niet stijlvol zoals iRobot . Het keyboard ziet er goedkoop uit en voelt niet echt lekker. Typen is zeker in het begin niet makkelijk. De Touch Pro 2 typed veel lekkerder.

Het scherm schuift niet zelf omhoog. Je moet het helemaal omhoog en omlaag schuiven. Terwijl andere qwerty toestellen meeschuiven (zoals de laden van een nieuwe keuken, je duwt een beetje en de rest gaat automatisch). Bij de Milestone gaat het dus niet automatisch.

Verder is de scherm vrij krasbestendig, maar de behuizing zit nu al (dit is een 2 week oud toestel) vol krassen.

Kleuren en beeld zijn prachtig, maar Android is wel even wennen. Windows Mobile voelt prettiger aan, maar ik denk dat het komt omdat ik het al jaren gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk allemaal geheel persoonlijk inderdaad =) Hopelijk ga je 'm toch adoreren.. Time will tell..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Lisadr schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:50:

Verder is de scherm vrij krasbestendig, maar de behuizing zit nu al (dit is een 2 week oud toestel) vol krassen.
Je zegt dat je hem hebt mogen voelen bij een vriend oid? Ik heb m nu al weer wat langer dan 2 weken en de folie waarmee hij werd geleverd (op het scherm) laten zitten, alleen het lipje afgeknipt. Dus zelf ook geen krassen op het scherm, echter mijn body vertoont ook nog helemaal geen slijtage, dus ik denk dat het er maar vanaf hangt hoe je ermee om gaat. Bij mij altijd in achterbroekzak en binnenzak van de jas, nooit bij sleutels.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus je hebt een 'screenprotector' met icoontjes erop.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

Heeft iemand de volgende test gezien:

Hier komt het scherm van de Droid (en dus de Milestone) niet heel goed uit de test. Nou heb ik het vermoeden dat dat ook te maken heeft met het tekenprogramma dat wordt gebruikt voor de test. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staan al genoeg screenervaringen in het topic, dus bevestigen..
Tevens is dat een Droid en dus GEEN Milestone, icm multitouch en dergelijke..

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 11-01-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@Gizzy

Ja, het is vast inderdaad hoe je ermee omgaat.

@bog
Ik zeg onzin! Waarom is de achtergrondkleur bij de droid zwart en waarom zijn de lijnen veel dikker dan de iphone? Dit is volgens mij een Apple fanboy propaganda filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog

bog

CLB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:02:
Staan al genoeg screenervaringen in het topic, dus bevestigen..
Tevens is dat een Droid en dus GEEN Milestone, icm multitouch en dergelijke..
Ik snap niet helemaal wat multitouch hiermee te maken heeft. De test wordt gedaan met 1 vinger.
Lisadr schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:03:

@bog
Ik zeg onzin! Waarom is de achtergrondkleur bij de droid zwart en waarom zijn de lijnen veel dikker dan de iphone? Dit is volgens mij een Apple fanboy propaganda filmpje ;)
De test wordt gedaan in een tekenprogramma. Het viel mij ook op dat de achtergrond zwart was, en de lijnen veel dikker ivm de andere telefoons.

Kan niet iemand die beschikt over de Milestone deze test voor mij doen? Ik heb er wel een van de Droid gevonden, waarin de lijnen veel strakker zijn. Fijn dat soort filmpjes... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door bog op 11-01-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb even verder gelezen.. Een 'test' met een 'simpel tekenprogrammaatje' haha ja vast..
'Ja download een tekenprogrammaatje naar keuze'.. Dat is toch geen 'test' en gewoon 'ik heb niks te doen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
@CLB dacht het ooit gelezen te hebben maar nu lees ik dat google dat niet zomaar wil (erg jammer)...

Hier echt bijna perfect recht gewoon, niks op aan te merken, en dat met het dunste potloodje wat ik kon vinden...
Afbeeldingslocatie: http://gekkehouse.nl/pics/paint.png

[ Voor 11% gewijzigd door watercoolertje op 11-01-2010 13:39 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 17:28
Over krassen e.d. ik heb het toestel nu een kleine 2 weken en heb nog geen enkele kras zover ik kan zien. Ik beschouw mezelf niet als een erg zorgvuldig persoon, maar zorg er wel voor dat ik mijn toestel niet bij sleutels in mn zak stop.

Verder heb ik wel nog een vraag, klopt het dat er zowel bij de browser en de gmail applicatie geen automatische terugloop is van de tekst? Of zie ik gewoon een instelling over het hoofd? Ik stoor me hier namelijk wel aan. (browser is de standaard meegeleverde browser btw.)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven: 'terugloop van tekst' wat bedoel je daarmee...
watercoolertje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:28:
@CLB dacht het ooit gelezen te hebben maar nu lees ik dat google dat niet zomaar wil (erg jammer)...
Ik ook hierzo, nieuws: Ontwikkelaars laten Android-apps vanaf sd-kaart draaien, maar niks 2.1..

Lijkt me wel heel chill.. Dat is het enige voordeel wat ikzelf aan rooten zou zien, andere ROMs enzo.. tsja..

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 11-01-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Heb aan me vorige post toegevoegd over het touchscreen :)

En hij bedoelt dat de tekst niet automatisch naar de breedte van je scherm wordt gepusht, dus dat je niet meer horizontaal hoeft te scrollen, iets waar ik me ook wel een beetje aan erger (vooral in portret modus)...
Het was standaard in de Android-browser dus lijkt me sterk dat ze het verwijderd hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
CLB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:00:
Dus je hebt een 'screenprotector' met icoontjes erop.. :+
die zijn er inmiddels afgesleten, het plastic houdt zich perfect.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:38:
En hij bedoelt dat de tekst niet automatisch naar de breedte van je scherm wordt gepusht, dus dat je niet meer horizontaal hoeft te scrollen, iets waar ik me ook wel een beetje aan erger (vooral in portret modus)...
Het was standaard in de Android-browser dus lijkt me sterk dat ze het verwijderd hebben!
Ahaa okee... hmm is me nog niet opgevallen eigenlijk.. Internet altijd in landscape..
Gizzy schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:41:
die zijn er inmiddels afgesleten, het plastic houdt zich perfect.
Best goed idee'tje :) Hier ligt er ook nog eentje klaar van Brando, alleen nog 'even' aanbrengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Lisadr schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:50:

Kleuren en beeld zijn prachtig, maar Android is wel even wennen. Windows Mobile voelt prettiger aan, maar ik denk dat het komt omdat ik het al jaren gebruik.
Dat krasbestendige van het scherm valt wel mee, kijk even op dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=eh2g7AIHdc8
Heb de proef zelf herhaalt en ik kon vervolgens mijn sleutel niet meer gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie jij ergens een krasje in dat filmpje dan... Ding bevat zogenaamd 'Gorilla-glass' ;)

[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 11-01-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
René van Gaalen schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:00:
[...]

Dat krasbestendige van het scherm valt wel mee, kijk even op dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=eh2g7AIHdc8
Heb de proef zelf herhaalt en ik kon vervolgens mijn sleutel niet meer gebruiken....
sleutel vol met krassen? :+
indrukwekkend filmpje!

[ Voor 3% gewijzigd door Molybdenum op 11-01-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:04
CLB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:01:
Zie jij ergens een krasje in dat filmpje dan... Ding bevat zogenaamd 'Gorilla-glass' ;)
Dus het is wel glas? Ik dacht dat het plastic was :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n nieuwe 16GB MicroSD kaartje is binnen...
En ik wil eigenlijk geen simpele 1 op 1 kopie maken..

Heb momenteel de volgende mappenstructuur qua audio / video:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
MEDIA:
--- Audio
- Alarms
- Notifications
- Ringtones
- SoundRecordings
--- Video
- Movies
- Troep

Heeft een van jullie misschien gewoon een mapje 'Audio' en een map 'Video' aangemaakt? En werkt dat?
Of liever nog 'Muziek' en 'Video'? Kan natuurlijk zelf van alles proberen, maar als iemand het hier al heeft...

En waar moet ik m'n MP3'tjes nu plaatsen? Zoiets..
code:
1
2
--- MP3
- Albums

En nog een vraagje wat betreffende Motonav... Dat is 'n trial van 60 dagen?
Wanneer gaat die trial eigenlijk in? Eerste keer dat je je telefoon opstart of eerste keer dat je Motonav opstart?

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 11-01-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Weet iemand toevallig nog een tooltje wat het volgende doet:

De standaard wallpaper selectie is nogal gericht op telefoons zonder toetsenbord, die je dus rechtop gebruikt. Nu gebruik ik door het toetsenbord mijn milestone vooral liggend, en met de default wallpaper tool moet ik dan maar gokken hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Ik wil dus óf kunnen zien hoe het gaat worden of een aparte wallpaper per orientatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:16
CLB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:01:
Let wel... In dat filmpje is de Motorola voorzien van een Invisible Shield laag. Dát krast niet zo snel nee... 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste zinnetje wat die zegt 'I can assure you that there is nothing for protection on the screen' =)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 11-01-2010 16:43 . Reden: check hieronder.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Brad Pitt schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:35:
[...]

Let wel... In dat filmpje is de Motorola voorzien van een Invisible Shield laag. Dát krast niet zo snel nee... 8)
"I don't have any kind of covering or anything on it"

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Sebazzz schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:38:
"I don't have any kind of covering or anything on it"
Geniaal. Het was weliswaar een lang en relatief zwaar weekend maar om 16:30 uur mag je wakkerder zijn :X

My bad :$ Iets met koffie halen nu dan maar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slaap lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ja ik was ook niet wakker vandaag hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@watercooler en deputy

thanks voor de reacties. Als ik het goed begrijp kun je dus vooralsnog GEEN apps installeren op de microSD kaart? Dat zou dan dus betekenen dat je vooralsnog vrijwel geen apps kunt installeren. Ik hoop dan dat dit inderdaad bij een volgende FW update verholpen is. Heeft iemand hier een bron van?

Zoals al eerder gezegd gaat het me vooral om de snelheid en responsiviteit van het touch screen. De N900 voldoet hier voor mij niet en in het N900 topic wordt door vrijwel iedere N900 gebruiker ontkend dat het touch screen minder is dan dat van bv. de Iphone.

Hoe zit het met de mediaplayer functie? Kan iemand mij vertellen hoe de mediaspeler werkt? Ik gebruikte op mijn Iphone namelijk veel de Ipodfunctie en zoek in mijn volgende telefoon dan ook een gelijkwaardig/beter alternatief. Hoe snel gaat laden van bv. een 16GB microSD kaart? En hoe werkt de interface van de mediaplayer? Hoe sync je je muziek en playlists? Dit werkte in Itunes namelijk perfect(alhoewel je wel altijd aan Itunes gebonden was)

Tot slot...is er wellicht iemand die behalve een Milestone ook een N900 in handen heeft gehad? Ik verneem graag diens ervaring wat betreft snelheid en reactiviteit met betrekking tot touch screen en browsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:35:
Dat zou dan dus betekenen dat je vooralsnog vrijwel geen apps kunt installeren. Ik hoop dan dat dit inderdaad bij een volgende FW update verholpen is. Heeft iemand hier een bron van?
Mja, op mijn Magic heb ik way minder geheugen dan een Milestone heeft, heb er zo'n 80 applicaties op staan en er is nog zat vrij geheugen. Zo'n enorme vaart zal het dus allemaal niet lopen denk ik qua ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:35:
thanks voor de reacties. Als ik het goed begrijp kun je dus vooralsnog GEEN apps installeren op de microSD kaart? Dat zou dan dus betekenen dat je vooralsnog vrijwel geen apps kunt installeren. Ik hoop dan dat dit inderdaad bij een volgende FW update verholpen is. Heeft iemand hier een bron van?
Ding heeft niet voor niets enkele honderden MB's aan intern geheugen ;)
Hoe zit het met de mediaplayer functie? Kan iemand mij vertellen hoe de mediaspeler werkt? Ik gebruikte op mijn Iphone namelijk veel de Ipodfunctie en zoek in mijn volgende telefoon dan ook een gelijkwaardig/beter alternatief. Hoe snel gaat laden van bv. een 16GB microSD kaart? En hoe werkt de interface van de mediaplayer? Hoe sync je je muziek en playlists? Dit werkte in Itunes namelijk perfect(alhoewel je wel altijd aan Itunes gebonden was)
Je synct niks icm de Milestone het is gewoon een kwestie van drag-and-drop.
Hoe de mediaplayer is kun je simpelweg lezen in nagenoeg elke review (die in de TS staat)
Mediaplayer is gewoon heel simpel, niet erg veelzijdig en niet erg uitgebreid.. Reviewers noemden dit vaak aangezien de Droid / Milestone een nieuwere versie van Android draaien, maar er nog niks aan gedaan was.
Tot slot...is er wellicht iemand die behalve een Milestone ook een N900 in handen heeft gehad? Ik verneem graag diens ervaring wat betreft snelheid en reactiviteit met betrekking tot touch screen en browsing.
C'est moi.. Al is de N900 maar enkele uurtjes in m'n handen geweest.
Screen van de Milestone is stukken beter, capacitief en reageert stuk sneller..
Browsing op de N900 heb ik nagenoeg nooit gedaan in die uurtjes, maar lijkt me ook oa door de touchgevoeligheid van het scherm erg but. Resolutie is natuurlijk okee, maar de Milestone heeft ook hoge reso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog

bog

watercoolertje schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:28:

Hier echt bijna perfect recht gewoon, niks op aan te merken, en dat met het dunste potloodje wat ik kon vinden...
Dank je. Ik had al het vermoeden dat het aan het tekenprogramma lag. Dat waren namelijk erg dikke lijnen.

De Milestone staat nog steeds boven aan mijn wishlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Gisterenavond stond een pakje voor mij klaar toen ik thuiskwam. Eindelijk ook in bezit van de Milestone.

Mijn allereerste Android toestel na jarenlang Windows Mobile 5, 6 en 6.1 gebruikt te hebben. Eerste indruk is dat Android soepel loopt, maar heel kaal is, echt heel kaal. Een zeer groot minpunt van deze telefoon is dat je voor bijna alles een Google account nodig hebt.

Dit is echt een tweakers telefoon, je moet namelijk veel tweaken voordat je een toestel met apps hebt die jij wilt! Out-of-the-box is Android echt heel kaal, maar dankzij de Marketplace kan je veel software krijgen om de basis functies die in een Windows toestel aanwezig zijn ook te kunnen gebruiken. Maar als ex-windows mobile gebruiker mis je heel veel basis functies die bij de Android ontbreken, verstopt zijn of gebruiksonvriendelijk zijn. Het laatste is natuurlijk een kwestie van wennen.

Ik ga een week ermee spelen en maak vervolgens een uitgebreidere review vanuit de (vrouwelijke) zakelijk, ex-windows gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo bedoel je ' kaal ' Lisa? Ik vind de Android standaard niet minder Apps hebben dan bijvoorbeeld een Symbian telefoon. En bij Apple / Symbian heb je ook een account nodig (voor iTunes, MobileMe/Ovi diensten als mail ed).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is maar net wat je beter vind. Geef mij maar kaal zodat ik zelf mijn telefoon kan inrichten hoe ik dat wil. Ik erger me juist aan al die voorgeprogrammeerde software, die ik toch niet gebruik, die je vaak op telefoons ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@only-holoris,
Heb je de woorden Apple of Symbian in mijn reactie gelezen ;). Zoals er staat ben ik windows mobile gewend en in verhouding met WM vind ik het kaal. Nergens staat dat het positief of negatief is, het is mijn observatie.

@The Dragon
Daarom zeg ik dat het een tweakers telefoon is. Ik heb zelf ook liever dat ik bepaal wat ik erop zet en de vrijheid heb omdat te doen. Echter vind ik het wel vervelend dat Google zoveel informatie van mijn kan verzamelen en dat ik voor veel dingen een Google account nodig heb.

[ Voor 0% gewijzigd door Lisadr op 12-01-2010 09:34 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@Lisadr: je wilde toch ook een 'kale' telefoon waarvan je zelf bepaalde wat je er op ging zetten? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Hahah Loeke. Inderdaad! Je hebt het goed onthouden. Was alleen verbaast over de verplichte Google Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Lisadr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:14:
Hahah Loeke. Inderdaad! Je hebt het goed onthouden. Was alleen verbaast over de verplichte Google Account
Zo ver ik weet is het echt niet verplicht hoor, maar als de Market wil gebruiken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:14:
Je hebt het goed onthouden. Was alleen verbaast over de verplichte Google Account
Hmm ja het is en blijft een Google phone, dus ansich had je dat wel kunnen weten toch?
Op m'n Milestone ben ik trouwens ingelogd met een nieuw gemaakt Google-account..

Daarmee ben ik nergens ingelogd op heel het internet, dus alleen op m'n Milestone :) Misschien idee'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ja CLB dat ga ik ook niet. Ben niet zo grote fan van Big Brother! Maar hun tools zijn zo handig! Soort haat-liefde relatie met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben m'n 16GB geheugenkaartje voor het eerst aan het 'inrichten'
Dus 8GB kaartje erbij en beetje dingetjes overpompen, maar niet alles..

Nu staat er op m'n 8GB kaartje ook een mapje LOST.DIR van maar liefst 578MB, wat voor data staat daarin?
Als ik 'm open staan er vier bestandjes zonder extensie bestaande uit namen als 141835, waarvan 1 578MB is.
CLB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:01:
M'n nieuwe 16GB MicroSD kaartje is binnen...
En ik wil eigenlijk geen simpele 1 op 1 kopie maken..

Heb momenteel de volgende mappenstructuur qua audio / video:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
MEDIA:
--- Audio
- Alarms
- Notifications
- Ringtones
- SoundRecordings
--- Video
- Movies
- Troep

Heeft een van jullie misschien gewoon een mapje 'Audio' en een map 'Video' aangemaakt? En werkt dat? Of liever nog 'Muziek' en 'Video'? Kan natuurlijk zelf van alles proberen, maar als iemand het hier al heeft...

En waar moet ik m'n MP3'tjes nu plaatsen? Zoiets..
code:
1
2
--- MP3
- Albums

En nog een vraagje wat betreffende Motonav... Dat is 'n trial van 60 dagen?
Wanneer gaat die trial eigenlijk in? Eerste keer dat je je telefoon opstart of eerste keer dat je Motonav opstart?

[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 12-01-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Is dat niet een lost+found mapje, zoals in Linux?

Of een recovery dir voor Mac OS

Of een recycle bin

http://www.droidforums.ne...d-card-what-lost-dir.html

Hierboven worden ze genoemd. Nog niet helemaal duidelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm lekker onduidelijk ja, naja weggekeild, 500MB aan 'crap' hoef ik niet, dan liever 'n filmpje =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Haha regelmatig heb ik ook z'n mapje, waar het vandaan komt geen idee maa rnog nooit problemen gehad met het verwijderen of met programma's nadat het verwijderd was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Lisadr schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:29:
Ja CLB dat ga ik ook niet. Ben niet zo grote fan van Big Brother! Maar hun tools zijn zo handig! Soort haat-liefde relatie met Google.
Er zullen meerdere zijn met die instelling, * Loekie incluis

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terugkomend op het 'inrichten' van m'n 16GB geheugenkaartje, dat heb ik nu zo gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
----- Apps
Daarin staan alle .apk files van applicaties die ik tot nu toe op m'n Milestone geinstalleerd heb.
Vind ik handig om bij me te hebben, kan ik eventueel zo naar derden sturen, of even opnieuw installen.

----- Audio
--- Alarms 
- Staan allemaal lompe .mp3'tjes in die als alarm dienst kunnen doen
--- MP3
- Met hierin 50 mapjes van albums icm albumart.. 
--- Notifications
- Staan allemaal lompe .mp3'tjes in die als notification dienst kunnen doen
--- Ringtones
- Staan allemaal lompe .mp3'tjes in die als ringtone dienst kunnen doen
--- Stories
- Zijn m'n soundrecordings van m'n andere telefoon met de meeste lompe verhaaltjes

----- Documenten
--- Excel
--- PDF
--- Powerpoint
--- Word

----- Games
Daarin staan alle .apk files van games die ik tot nu toe op m'n Milestone geinstalleerd heb.
Vind ik handig om bij me te hebben, kan ik eventueel zo naar derden sturen, of even opnieuw installen.

----- Video
--- Movies
--- Troep

En dan staan er standaard (komt ook door geinstalleerde applicaties)
ook nog wat mapjes op waardoor het geheel er bij mij nu zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- Albumthumbnails
- Android
- Apps
- Audio
- Backups
- DCIM
- Documenten
- Games
- LOST.DIR
- Motonav
- Video
- Zedge

Zijn mapjes ook te verbergen? Net als 'verborgen mappen' in Windows en zoja hoe? Ik gebruik ES File Explorer.

Alles werkt tot nu toe weer goed, foto's zijn te zien in de gallery, albums in de 'musicapplicatie' :)

Nog een vraagje over albumart in de 'musicapplicatie'
In welk bestandsformaat en in welke resolutie is de albumart op de Milestone het mooiste / strakste?

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 12-01-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 17:46

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Loekie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:22:
[...]
Er zullen meerdere zijn met die instelling, * Loekie incluis
Dan moet je ook vooral geen iPhone kopen want als je daar eens een avondje tcpdumpt wat een iPhone aan persoonlijke data naar Apple stuurt, dan wordt je ook akelig van. Dan valt Google met Android ineens enorm mee. Eigenlijk moet je sowieso geen telefoon kopen want je telnr zit aan je IMEI nummer en met één van de twee kunnen ze al lokatiebepaling doen.

Buiten dat, je wordt continue overal gevolgd. Buiten Google en/of Apple, wat denk je van onze eigen overheid die ook precies weet wat je doet zonder dat je het weet.

Dat vond ik laatst op het RTL nieuws ook al zo opvallend. De Nexus One werd aangekondigd als Google's tegenhanger van de iPhone. Éen van de minpunten was wel dat Google precies weet wat je doet als je zo'n telefoon koopt. Uhm, ja.. duh? iPhone doet dat anders ook (en nog veel erger).

Ik vind dit zo'n non-argument. Ik wil geen X omdat Y het monitort. Ondertussen monitort A t/m Z ook hoor, alleen doet niemand daar moeilijk over en google is nou eenmaal een hoge boom.. (en dan iets met wind).

Het enige wat je kunt doen is wat CLB doet, een nieuw mailadres gebruiken voor Google en deze vooral niet combineren met je eigen privé data. Uiteindelijk ook maar schijn-veiligheid, maar biedt tenminste veiligheid i.t.t. de mensen die persé een Apple willen omdat "Google zoveel monitort".
Ik ben 3/4 jaar werkzaam geweest in Data beveiliging/Netwerk beveiliging, ik weet waarover ik praat.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Interessant wat je zegt over Apple. Heb je daar toevallig ook een artikel of bron over? Niet defensief bedoeld hoor, puur interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:19
CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Hmm ja het is en blijft een Google phone, dus ansich had je dat wel kunnen weten toch?
Op m'n Milestone ben ik trouwens ingelogd met een nieuw gemaakt Google-account..

Daarmee ben ik nergens ingelogd op heel het internet, dus alleen op m'n Milestone :) Misschien idee'tje?
Hoe zit dat met de apps dan bij bijv. een vorig G1 toestel. Ik heb Co Pilot maar kan ik die dan gewoon draaiende krijgen zonder opnieuw te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apps die je gekocht heb zijn gelinkt aan je Google-account =) Nieuw account is dus geen apps =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
WHiZZi schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:36:
Dan moet je ook vooral geen iPhone kopen want als je daar eens een avondje tcpdumpt wat een iPhone aan persoonlijke data naar Apple stuurt, dan wordt je ook akelig van.
Dat en het niet mogen installeren van apps die een standaardfunctie vervangen door iets beters hebben mij bij android en de milestone uit doen komen.
Privacy is een illusie en google werkt daar ook zeker niet aan mee.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 17:46

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Sebazzz schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:57:
Interessant wat je zegt over Apple. Heb je daar toevallig ook een artikel of bron over? Niet defensief bedoeld hoor, puur interesse :)
Deze of deze :)

Zoeken op "iphone privacy" vindt een hoop op Google (en nou weet Google dat ik dat heb gezocht 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door WHiZZi op 12-01-2010 15:34 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:33
Ik heb 2 vraagjes:
Ik gebruik taskiller en heb killen op automatisch staan. Nu elke keer dat mijn scherm uitvalt. Killt hij alle lopende procecces. Nu kilt ie ook de helft van de tikjd mijn telefoon en moet ik elke keer weer de sim ingeven. Welke proces is de telefoon zodat ik deze kan ignooren.

En ik gebruik ook de dolphin browser. Is er een optie om deze als ie laadt niet de pagina iin het begin ingezooomd weer te geven. Daar krijg ik letterlijk het schijt aan. Iemand een ideettje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen met een duitse steen al gezien dat ze vanaf vandaag contact kunnen maken met de update server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En is er ook daadwerkelijk een update (2.0.1) te installeren..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, hoor. Ik heb een milestone uit Munchen en krijg nog netjes "The device is unable to connect to the server. Try again later."

Helaas.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:36:
[...]
Zijn mapjes ook te verbergen? Net als 'verborgen mappen' in Windows en zoja hoe? Ik gebruik ES File Explorer.
[...]
Wat een werk maak je ervan, zeg ;) Maar Android is Linux, weet je nog? Bestanden en directories zijn hidden als ze beginnen met een punt. In ES Explorer kun je hidden files weergeven via Settings -> File settings -> Show Hidden Files.

(sorry voor de multi-post)

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 12-01-2010 20:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb heel vaak dat m'n Moto tijdens het bellen weer op actief scherm springt. En dat ik vervolgens met mijn oor het gesprek op hold zet of zelfs wegdruk. Dat is best lullig hoor, wanneer je na tientallen keren proberen éindelijk Gerard Joling aan de lijn hebt, je vervolgens onbedoeld weer ophangt. :? :X Iemand hier ook vaker last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:34:
Wat een werk maak je ervan, zeg ;)
Moet er gewoon clean en strak uitzien :)
Maar Android is Linux, weet je nog? Bestanden en directories zijn hidden als ze beginnen met een punt. In ES Explorer kun je hidden files weergeven via Settings -> File settings -> Show Hidden Files.
Dankje, werkt perfect...

Nu de albumart nog en de vraag wanneer de Motonav trial ingaat :+
meneervanloon schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:23:
Ik heb heel vaak dat m'n Moto tijdens het bellen weer op actief scherm springt. En dat ik vervolgens met mijn oor het gesprek op hold zet of zelfs wegdruk. Dat is best lullig hoor, wanneer je na tientallen keren proberen éindelijk Gerard Joling aan de lijn hebt, je vervolgens onbedoeld weer ophangt. :? :X Iemand hier ook vaker last van?
Hier niet.. Neem aan dat toestel gewoon tegen je hoofd aan geplempt zit en je 'm er geen cm's vanaf houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:37:
En is er ook daadwerkelijk een update (2.0.1) te installeren..?
Nog niet maar dat kan nu wel elk moment gebeuren volgens:

https://supportforums.motorola.com/message/102711#102711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:34:
Hier niet.. Neem aan dat toestel gewoon tegen je hoofd aan geplempt zit en je 'm er geen cm's vanaf houd?
Jazeker, geplempt en wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We wachten het af :) Die 2.0.1 lijkt me nou niet ubervernieuwend...
:9 Maar das ansich wel weird, lijkt net of je proximity sensor niet goed werkt ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
CLB schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:51:
:9 Maar das ansich wel weird, lijkt net of je proximity sensor niet goed werkt ofzo..
Zou f*cked up zijn. Maar het grootste gedeelte van de tijd doet ie het wel. Er zijn wel ergere dingen. Een telefoon die niet goed belt, daar kan ik wel mee leven. Vind bellen toch al lang niet meer de voornaamste functie van me phone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Hier werkt het echt perfect me proximity sensor, zelfs in een donkere kamer (gewoon niks te zien) ziet ie nog als ik hem van me hoofd af haal (en wtf is plempen :P)...

En wat een licht komt er uit dat scherm in een donkere kamer, voor me gevoel meer als me (redelijk) oude laptopje van 15"... Ik laat me licht vaak aan staan (heb ik aangevinkt) als die oplaad op me bureau echter kan ik niet slapen als dat scherm aan staat :P

[ Voor 44% gewijzigd door watercoolertje op 12-01-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
watercoolertje schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:50:
[...]

En wat een licht komt er uit dat scherm in een donkere kamer, voor me gevoel meer als me (redelijk) oude laptopje van 15"... Ik laat me licht vaak aan staan (heb ik aangevinkt) als die oplaad op me bureau echter kan ik niet slapen als dat scherm aan staat :P
Ja, daarom gebruik ik die dockrunner niet. De backlight blijft volledig aan staan (ook in nachtmodus).
's Nachts gebruik ik "Digital Clock" van Social & Mobile (Linkje). Die kun je helemaal donker instellen. Ik heb hem nu ter vervanging van mijn oude digitale klok :)

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 13-01-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
Room42 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:29:
[...]

Ja, daarom gebruik ik die dockrunner niet. De backlight blijft volledig aan staan (ook in nachtmodus).
's Nachts gebruik ik "Digital Clock" van Social & Mobile (Linkje). Die kun je helemaal donker instellen. Ik heb hem nu ter vervanging van mijn oude digitale klok :)
Maar bij dockrunner kun je het licht ook uitzetten. Ten eerste kun je hem op nachtstand zetten door op het lamp-icoontje te drukken. En je kunt het licht helemaal uitzetten door kort op de lock/power switch te drukken op de bovenkant van je phone. Werkt perfect die dockrunner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
meneervanloon schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:23:
Heb je hem links of rechts van je hoofd?
De proximity-sensor zit links boven in portait-stand(links boven/naast de letters motorola dus) als je net zo belt als ik dan heb je alleen een hoekje aan je oor en kan er meer afstand zitten tussen sensor en hoofd....
Bij iets meer dan een centimeter gaat blokkering er weer af.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
meneervanloon schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:17:
[...]

Maar bij dockrunner kun je het licht ook uitzetten. Ten eerste kun je hem op nachtstand zetten door op het lamp-icoontje te drukken. En je kunt het licht helemaal uitzetten door kort op de lock/power switch te drukken op de bovenkant van je phone. Werkt perfect die dockrunner. :)
Grapjas! :D Dan zie je toch de klok niet 8)7

offtopic:
OMG! Nu ik het over de klok heb.... het is al veel te laat! Morgen verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 13-01-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
Room42 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:44:
[...]

Grapjas! :D Dan zie je toch de klok niet 8)7

offtopic:
OMG! Nu ik het over de klok heb.... het is al veel te laat! Morgen verder.
Ik heb een donkere omgeving nodig tijdens het slapen. Wanneer ik de tijd wil weten, druk ik gewoon op ut unlock knoppie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
Loekie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 01:28:
[...]

Heb je hem links of rechts van je hoofd?
De proximity-sensor zit links boven in portait-stand(links boven/naast de letters motorola dus) als je net zo belt als ik dan heb je alleen een hoekje aan je oor en kan er meer afstand zitten tussen sensor en hoofd....
Bij iets meer dan een centimeter gaat blokkering er weer af.
Dit is nuttige info Loekie. Ik denk dat ik daar de fout in ga. Ik ga daar op proberen te letten in het vervolg. Ik wist dat die proximity sensor ergens bovenin de phone zat, maar waar precies? Thanks voor het gegeven! ;)

Edit: Ik zit nu ff m'n phone te bestuderen. Maar het lijkt er op dat iets wat door zou kunnen voor een proximity meter réchtsboven in de Moto zit. Of ben ik nu gek?

[ Voor 11% gewijzigd door meneervanloon op 13-01-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Ja rechts onder het ledje zie je nog een 'grijs vlekje' denk inderdaad dat ie daar zit, bij alle HTC's zit ie altijd naast de speaker (meestal links en dan het ledje rechts of andersom)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
meneervanloon schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:25:
[...]

Dit is nuttige info Loekie. Ik denk dat ik daar de fout in ga. Ik ga daar op proberen te letten in het vervolg. Ik wist dat die proximity sensor ergens bovenin de phone zat, maar waar precies? Thanks voor het gegeven! ;)

Edit: Ik zit nu ff m'n phone te bestuderen. Maar het lijkt er op dat iets wat door zou kunnen voor een proximity meter réchtsboven in de Moto zit. Of ben ik nu gek?
Je kunt het zelf testen, bel iemand en houd het toestel in je hand. Ga dan met je vinger over de rechter top van je scherm en vervolgens linkertop. Het maakt niet uit wat je denkt te zien, alleen links gaat bij het scherm op zwart. Proximity zit dus links. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
Dan hebben ze bij Motorola niet genoeg rekening gehouden met mensen met flaporen. Want ik denk dat wanneer ik de telefoon te losjes tegen m'n oor houd, dat mijn flapoor dusdanig veel ruimte creëert dat de proximity sensor denkt dat mijn hoofd er niet meer is. 8)7 Ik weet nu i.i.g. waar ik op moet letten voortaan. :P

Edit:
Loekie, je hebt inderdaad gelijk. Dan ben ik toch gek! Die sensor zit toch links. Rechts zit degene die meet hoeveel licht erop de phone valt, zodat je schermverlichting erop aangepast word. Of zoiets.

[ Voor 25% gewijzigd door meneervanloon op 13-01-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Bij mij gaat het scherm al uit zodra die in de buurt van me hoofd is, flaporen of niet zou niet uit moeten maken, is het donkerder dan 1 sec geleden? dan gaat het scherm uit, ik neem aan dat het achter je oren niet zo licht is als dat je hem in je hand hebt... Hij kijkt gewoon hoeveel licht ie krijgt en als dat een aardig stukje minder wordt doet ie het scherm uit, komt het weer op het oude niveau gaat ie weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog

bog

watercoolertje schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:21:
Bij mij gaat het scherm al uit zodra die in de buurt van me hoofd is, flaporen of niet zou niet uit moeten maken, is het donkerder dan 1 sec geleden? dan gaat het scherm uit, ik neem aan dat het achter je oren niet zo licht is als dat je hem in je hand hebt... Hij kijkt gewoon hoeveel licht ie krijgt en als dat een aardig stukje minder wordt doet ie het scherm uit, komt het weer op het oude niveau gaat ie weer aan!
Op die manier zou hij ook uit gaan in het donker. Het heet niet voor niets een proximitysensor. Heeft dus niets met licht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal binnenkort een kleine review schrijven van SNesoid icm de Motorola Milestone!
Mijn ervaringen met deze SNES emulator zijn echt geweldig! Mario All Stars, Mario Kart, Donkey Kong: VET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Wat voor hoesje gebruiken jullie bij je Milestone? Werd er ook een hoesje bijgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wordt geen hoesje meegeleverd. Mijn hoesje is m'n rechter broekzak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 13:24
Mijn hoes is de G1 hoes... Ja sorry ben nogal zuunig. Overigens ook hopeloos wachten op v2.0.1, ik wilde de 2.1 launcher (ja met dat 3d applicatie scherm van Android 2.1) porten naar 2.0 (aangezien de Moto Driod versie niet werkt), maar als we binnen deze week toch versie 2.0.1 krijgen, kan ik net zo goed even wachten en de Moto Droid versie pakken.

Overigens als bij ons de motorola server down blijft (elders schijnt men geen timeout te krijgen) is het ook geen ramp, de update.zip die wordt gedownload kan eenvoudig worden geflashed door de eerste die hem normaal van de server download en shared (omdat deze wel met developer key is gesigned (in tegen stelling tot custom ROMs die met testing key worden ondertekend)).

Nu hopen dat dezelfde ROOT hack kan worden toegepast... Anders zit er niets anders op er zelf maar eens in te duiken en dat ding te ROOT'en... Ik dacht overigens dat ik ROOT onwijs zou missen, maar ik moet zeggen, kan makkelijk zonder, het enige wat ik mis zijn updates, maar die blijven nog komen tot android 2.1.

[ Voor 11% gewijzigd door XiniX88 op 13-01-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Google heeft aangegeven dat er een nieuwe nexus komt met qwerty keyboard voor de zakelijke markt.

Het zal mij niet verbazen als ze eind dit jaar een Droid 2 lanceren, met betere specs en omdat ze geleerd hebben van de "fouten" van de huidige.

Dat was overigens wat ze enkele jaren terug met de RAZR (of hoe die ook heet) deden. Zodra het een succes was, kwam er om de x maanden een nieuwe. En heel vroeger deden ze dat met de V50 en andere V versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Lisadr schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:30:
[...]Het zal mij niet verbazen als ze eind dit jaar een Droid 2 lanceren, met betere specs en omdat ze geleerd hebben van de "fouten" van de huidige.
Die "fouten" maken ze waarschijnlijk heel bewust :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
CLB schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:29:
Ik zal binnenkort een kleine review schrijven van SNesoid icm de Motorola Milestone!
Mijn ervaringen met deze SNES emulator zijn echt geweldig! Mario All Stars, Mario Kart, Donkey Kong: VET!
WTF!!! Ik wist helemaal niet dat dit er was totdat jij het hier zojuist aankaartte! Ben nu Bomberman aan het spelen, geniaal! Heb net ook even Mario 1 gedaan, maar das toch minder leuk. Op deze manier heb je met je telefoon een heel arsenaal aan spelletjes tot je beschikking! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:56
WWJD schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:14:
Wat voor hoesje gebruiken jullie bij je Milestone? Werd er ook een hoesje bijgeleverd?
Ik gebruik onderstaand hoesje (maar dan zonder ring en touwtje), gekocht bij de V&D voor € 6,95.
Milestone past er perfect in, in eerste instantie lijkt het wat krap, maar het hoesje rekt nog een beetje op. Daarnaast kan je het bovenste deel achter de milestone houden wanneer je er oordopjes in geplugged hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.goelectronic.com/Merchant2/graphics/00000001/full/unp-1_red.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Thy... op 14-01-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thy... schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 08:31:
[...]

Ik gebruik onderstaand hoesje (maar dan zonder ring en touwtje), gekocht bij de V&D voor € 6,95.
Milestone past er perfect in, in eerste instantie lijkt het wat krap, maar het hoesje rekt nog een beetje op. Daarnaast kan je het bovenste deel achter de milestone houden wanneer je er oordopjes in geplugged hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.goelectronic.com/Merchant2/graphics/00000001/full/unp-1_red.jpg
Zo'n tasje is ook wel wat voor m'n vriendin :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2021
Nog even over de notification lichtjes. Uit de review van CLB haal ik dat tijdens het laden het lichtje oranje is. Tenminste op zijn Milestone
Echter bij mij brand tijdens het laden alleen het ledje dat bij de USB poort zit. Als deze uit is dan is de steen opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 17:28
Doet ie ook alleen als je steen uit staat.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2021
Slaapje schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:15:
Doet ie ook alleen als je steen uit staat.
:o .... De mijne heeft nog nooit uit aan de lading gestaan ......
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-12-2020
en nog geen update.... wachten is best vervelend :-)

* hnzlb houd van nieuwe firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WWJD schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:14:
Accessoires voor de Motorola Milestone ;)
Morgoth schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:05:
WTF!!! Ik wist helemaal niet dat dit er was totdat jij het hier zojuist aankaartte!
:D Gaaf heh, Mario Kart, Donkey Kongs... Best wel tof inderdaad en neemt ansich heel weinig ruimte in :)
hnzlb schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:15:
* hnzlb houd van nieuwe firmwares.
Hmmm ik ansich niet, als iets goed werkt, ben ik altijd bang dat 'n nieuwe FW net iets (anders) verneukt..

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.