• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:30

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Het Logitech G-19 topic

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1240236551.jpeg

Voorwoord

Vreemd genoeg is er wel een topic voor het broertje de G15, maar over de G19 heb ik er geen kunnen te vinden op Tweakers.net

Voor diegene die het niet meer weten, zo begon het allemaal:
Logitech gaat zijn G-serie, de lijn high-end-randapparatuur voor gamers, verder uitbreiden. Tijdens de Consumer Electronics Show zal de fabrikant de G9x-gamersmuis, de G35-headset en het G19-toetsenbord presenteren.

Logitech zal tijdens de CES 2009-beurs zijn arsenaal gamerstoetsenborden uitbreiden met de G19. Het toetsenbord beschikt over een kantelbaar Gamepanel kleuren-lcd met een resolutie van 320x240 pixels. Op dit display kan de gamer in-game-statistieken bekijken, maar het scherm toont ook systeeminformatie en kan verder als interface voor het afspelen van media worden gebruikt. Logitech voorziet de G19 van twaalf programmeerbare knoppen; aan elke knop kunnen drie instelbare macro's worden gekoppeld. Daarmee biedt het toetsenbord in totaal 36 verschillende controls voor de bediening van een game. De G19 zou ingame-multitasking moeten vergemakkelijken dankzij een functie die de mogelijkheid biedt tegelijkertijd tot vijf knoppen te gebruiken. Verder beschikt het toetsenbord over twee usb-poorten.

[...]

Naar verwachting zullen de G35-headset en het G19-toetsenbord vanaf maart in de winkel liggen, terwijl de G9x-gamersmuis in april zou verschijnen. Wat de producten in Nederland precies gaan kosten is nog niet bekend; wel geeft Logitech voor de G19 een prijs van 199,99 dollar op, terwijl de G35 en de G9x respectievelijk 129,99 en 99,99 dollar zouden moeten opbrengen.
Ik heb hem zelf nu een paar dagen en moet zeggen dat hij prima bevalt. Ben al druk bezig met toepassingen voor het schermpje zoeken :)

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2009/02/logitech_g19_keyboard_lcd.jpg
Kleuren-display met aanpasbare kanteling
De kleuren-lcd van GamePanel™ houdt je op de hoogte met meldingen, speler- en servergegevens en nog veel meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.techolive.com/wp-content/uploads/2009/08/G19-gif.gif

Verlichte toetsen
Pas de verlichting van tekens aan, zodat deze beter bij de rest van je computer- en gaming-apparatuur past en je gemakkelijk de juiste knop kunt vinden, zelfs in het donker.

Afbeeldingslocatie: http://gamingkeyboard.org/wp-content/uploads/2009/11/programmable-keys.jpg
Programmeerbare G-toetsen
Met drie macro's per toets kun je tot 36 unieke functies per game configureren via afzonderlijke toetsaanslagen of complexe macro’s. Je kunt ook macro's opnemen tijdens het gamen.

Specs:

General
* Device Type Keyboard
* Form Factor External
* Localization English - US
Input Device
* Interface USB
* Connectivity Technology Wired
* Buttons Qty 12
* Features Backlit , LCD display , 2-port Hi-Speed USB hub
* Key/Button Function Volume , Multimedia , Programmable
Expansion / Connectivity
* Expansion Slot(s) None
* Interfaces 2 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A
* Connections 1 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A
Miscellaneous
* Included Accessories AC power adapter
* Cables Included 1 x USB cable
* Microsoft Certifications Compatible with Windows 7
Software / System Requirements
* Software Included Drivers & Utilities
* OS Required Microsoft Windows XP , Microsoft Windows Vista , Apple MacOS X 10.4 or later
Manufacturer Warranty
* Service & Support 2 years warranty
* Service & Support Details Limited warranty - 2 years
Cable(s) / Peripheral(s)
* Cable(s) Included 1 USB cable Integrated
Interface(s) Required
* Port(s) / Connector(s) Required 1 Hi-Speed USB 4 pin USB Type A
Interface Provided
* Port(s) Total (Free) 2 Hi-Speed USB 4 pin USB Type A
Warranty
* Service / Support Details Limited warranty 1 year

Topic's, reviews, foto's, filmpjes en links

Topics
Het grote Logitech G-15 topic Deel 3
[rml][ MOUSE] Logitech G5/G7[/rml]
Logitech G19 valt uit
G19 toetskleuren

Reviews
Reviews door andere G19 gebruikers hier op Tweakers.net
Extremetech.com
Zdnet.nl

Foto's
Doos
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/Logitech%20G19%20and%20MX%20Revolution/Foto206.jpg
Inhoud van de doos
Afbeeldingslocatie: http://i680.photobucket.com/albums/vv166/sjirafje/Logitech%20G19%20and%20MX%20Revolution/Foto208.jpg
Het toetsenbord
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/images/4/2009/01/_MG_4845.jpg

Filmpjes
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8uOvFcIVRRA]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=B0csuRqPIXk]

Links
g19mods.com
g15forums.com
g15-applets.de
Veel van de plugins en applets voor de G15 werken ook op de G19

Windows Sideshow

Logitech G-19 site
Pricewatch
Pricewatch

Drivers, software & plugins.

Drivers

Driver Versie op het moment van schrijven: 3.03.133

Display software en Plugins

LCD Studio
G19App
Everest

Tips & Hints & disclaimer

Heb je opmerkingen, tips of hints om de startpost te verbeteren hoor ik het graag, via dit topic of mail.
Alle andere zaken, daar is het topic voor, Voor foto's in de startpost, geef even een gil, ik kan ze eventueel ook hosten als je ze doormailt, NP. Heb de foto's weer even geupdate naar nieuwe plaatjes.

En uiteraard nog even een bedankje aan Outerspace, shaggy8675 en Mystikal. Van wie ik het de startpost van het G-15 topic schaamteloos heb overgenomen en aangepast naar eigen onkunde :)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik kan met mijn G19 winamp niet bedienen via de media knoppen (windows media player werkt wel) Is hier iets aan te doen?
Ik heb al de volgende winamp plugins draaien:
• Ray's G15 plugin
• Nullsoft blobal hotkeys

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03 18:35

Colan

sucks @ solderen

Ray's plugin is al een beetje oud

ik moest op mijn G15 v2 al overstappen naar WVS om alles goed te laten werken (en WVS is echt een prachtplugin, werkt helaas alleen met Winamp, maar het heeft bijzonder veel functies)

wel lastig te configureren en het conflicteerd(e) bij mij nogal met Everest qua opstarten

Simplicity is de bom...

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Heb nu ook de Logitech G19 gekocht (nadat ik vloeistof over mn G15blue had gegooit had, wat hij niet overleeft heeft) echt super toetsenbord :)

Wat meer mods/applets voor de LCD zouden leuk zijn, ook een ingelogd youtube account gebruiken ipv de meest bekeken filmpjes zien zou leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
Ik heb een G15 maar ik vind de prijs van een G19 toch iets te pittig om deze aan te schaffen. Zeker aangezien mijn G15 nog prima werkt. Wellicht als de prijs daalt tot onder de 100€ dat het een optie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

dat zal wel niet gebeuren, zeker als je ziet dan de G15 nog steeds rond de €75 kost

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb als enige aanschaf op de HME 2009 eentje opgepikt voor 89 euri, maar kwam er thuis achter dat ik vermoedelijk getuige bovenstaande foto's (van TS?) niet heb wat op de doos staat vermeld qua toetsen:
je ziet hierboven ook onder caps lock een smalle shift toets en niet zo'n brede (links van Z zitten gekke tekens op een knop; ook links van Enter). Vervelender is dat opdruk van shift+nummer niet correspondeert met default toetsenborden. Nou tik ik vrijwel blind maar als ik kijk en druk krijg ik afwijkende tekens.
Vreemde is dat op doos hierboven kleine linkershift zie, is bij mij een 'gewone' shift...

Heb nergens op google images of andere sites kunnen ontdekken (of op doos qua afwijkend type/serie) voor welke nichemarkt mijn toetsenbord bestemd zou zijn. Zal er nog wel binnenkort foto's van maken en hier posten.
Op zich niet zo erg, ware het niet dat ik linkershift bij Modern Warfare II enorm nodig heb voor het betere renwerk :/

[ Voor 5% gewijzigd door tweaktubbie op 22-12-2009 09:29 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

iemand hier tegenover mij heeft dat ook op z'n G19, een kleine SHIFT en ernaast een toets met een backslash en een pijpteken: | \
net als op de G15 V2, maar de V1 heeft dat weer niet

weet je zeker dat je geen buitenlandse plankt hebt?

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Y-U0005 is het model onderop en dat googelt zich naar de reguliere Logitechpagina.
Sticker EAN heeft code 920-000976 eropstaan, maar zie nu dat het overgestickerd is; eronder staat 920-000972.

En jawel, dat is een DUITSE variant. Wat een nare streek van Akka BV/Amsterdam Computer Centrum :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

ik heb net een G19 toetsenbord gekregen (kerst hé :)), maar iets als dat plaatje in de startpost waar een soort kaart wordt weergegeven komt er bij mij bij geen een spel. welk spel is dat?
ook maakt hij soms zomaar slashes. heeft iemand anders dit ook?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 25-12-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Die slashes komen die niet toevallig doordat je een lange shift toets aan de linkerkant gewend bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjirafje schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 22:17:
Die slashes komen die niet toevallig doordat je een lange shift toets aan de linkerkant gewend bent?
nee dat was het niet het ging automatisch maar het kwam omdat ik mijn draadloze toetsenbord nog niet had afgemeld. mijn pc kan niet zo goed tegen meerdere toetsenborden.
weet iemand welk spel dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 23:58
Wilde vandaag ook een G19 kopen bij Alternate, maar bij het afhalen kwam ik erachter dat het de variant is waar de backslash linksonderin zit (en dus ook een kleinere linker-shift). Daar kan ik dus niet mee overweg, dus maar gelijk gecancelled. Helaas...

Weet iemand een winkel waar de juiste variant verkocht wordt? (linker-shift groot en backslash boven de Enter toets)
Lijkt op Battlefield, maar weet niet welke versie.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 23:58
Zojuist ook langs Informatique geweest, maar die hebben ook het verkeerde type. Ook de backslash (\) linksonderin. EAN code 920-000970.

[edit]
Ik lijk niet de enige met 't probleem :)
http://forums.logitech.co...VE-THIS-ISSUE/td-p/349510

[ Voor 35% gewijzigd door NetRipper op 02-01-2010 19:16 . Reden: typo ]

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook een slash linksonderin, wat is nou het probleem daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Anoniem: 315662 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:13:
ik heb ook een slash linksonderin, wat is nou het probleem daarvan?
Die slash is niet erg, maar dat de linkershift verkleind is wel :P
Vooral voor games waar shift een functie heeft, maar ook als er een functie aan / is toegekend en je die knop per abuis aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach, anders heb je een verkleinde enter, dat vind ik dan weer vervelend. ieder zijn ding he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208534

Die backslash naast de enter toets vind ik zelf erg vevelend. Normaal gesproken zit ie een regel hoger en daarom druk ik nogwel eens de enter toets in i.p.v. de backslash. Verder typt ie wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weet iemand misschien of de Sleep/Resume problemen van de G15 bij de G19 eindelijk zijn opgelost?
Ik wil erg graag volwaardig gebruik maken van de sleepstand in windows, maar telkens bij de resume start de G15 9 van de 10 keer niet op.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Mijn G19 werkt gewoon nadat de pc uit slaapstand komt. Wel moet ik op het display weer de gewenste applet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Gisteren BF:BC2 Beta geinstalleerd; zonder acties krijg je bij opstarten schermpje met kewle bitmap van het spel op je G19; en daarna een statistiekenscherm. Jammer dat het zo weinig gebeurt; op Win7 krijg ik de CoD4-plugin niet aan de praat (crasht bij startpoging); zonder drivers van de Logitech doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaktubbie schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:24:
Gisteren BF:BC2 Beta geinstalleerd; zonder acties krijg je bij opstarten schermpje met kewle bitmap van het spel op je G19; en daarna een statistiekenscherm. Jammer dat het zo weinig gebeurt; op Win7 krijg ik de CoD4-plugin niet aan de praat (crasht bij startpoging); zonder drivers van de Logitech doet ie het wel.
is inderdaad erg mooi, hoop dat het vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet iemand al waar je de US version (920-000969) kan kopen in Europa (liefst NL) :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet. Ik ben bijna 3 maanden zoekend geweest, nooit wat gevonden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is nou precies het grote probleem ik snap het nog steeds niet, alles went toch gewoon. gebruik nu ook gewoon die met de slash links-onderin en nooit problemen met de verkleinde shift gehad. ik denk dat ik juist niet om kan gaan met een verkleinde enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 315662 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:03:
wat is nou precies het grote probleem ik snap het nog steeds niet, alles went toch gewoon. gebruik nu ook gewoon die met de slash links-onderin en nooit problemen met de verkleinde shift gehad. ik denk dat ik juist niet om kan gaan met een verkleinde enter.
Als ik op alle keyboards, werk en thuis, al jaren werk met 1 standaard (zegmaar de US-standaard), waarom zou je opeens moeten 'wennen' aan een andere layout? Waarom brengen ze de hele (incl V2 series) G15 series wel in de US-(int)standaard uit, maar wordt dit model opeens anders?

Zeker blind typen is met zo'n shift gewoon een ramp, games zijn ook niet veel beter. En grappig genoeg adverteren ze wel overaf met afbeeldingen waar de US-standaard op zichtbaar is, ze durven zelfs de 970 'US-international' te noemen. Als Logitech zijnde, zou je toch nog een keuze geven aan de kopers, ipv dus nu maar 1 layout beschikbaar te stellen voor europa.

De 969 is wel te krijgen via wat webshops over de grens, maar deze hebben een flink bedrag aan verzendkosten. En de kans dat je alsnog een 970 krijgt, zit ik echt niet op te wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 15-02-2010 12:29 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

SinergyX schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:26:
[...]

Als ik op alle keyboards, werk en thuis, al jaren werk met 1 standaard (zegmaar de US-standaard), waarom zou je opeens moeten 'wennen' aan een andere layout? Waarom brengen ze de hele (incl V2 series) G15 series wel in de US-(int)standaard uit, maar wordt dit model opeens anders?

Zeker blind typen is met zo'n shift gewoon een ramp, games zijn ook niet veel beter. En grappig genoeg adverteren ze wel overaf met afbeeldingen waar de US-standaard op zichtbaar is, ze durven zelfs de 970 'US-international' te noemen. Als Logitech zijnde, zou je toch nog een keuze geven aan de kopers, ipv dus nu maar 1 layout beschikbaar te stellen voor europa.

De 969 is wel te krijgen via wat webshops over de grens, maar deze hebben een flink bedrag aan verzendkosten. En de kans dat je alsnog een 970 krijgt, zit ik echt niet op te wachten.
+2

Het zou logisch zijn als de verkochte versies per land op de website zouden staan met een plaatje ernaast.

Vooral de onverwachte beslissing om alleen de 970 te verkopen terwijl voorheen de 969 gewoon geleverd werd, snap ik niets van.

Voor mij iig een reden om dit toch al insane dure board (nog) niet te kopen als vervanger voor mijn G15 v1

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 15-02-2010 15:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerome2710
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08-2022
Het is dat jullie er nu zo over lopen te mekkeren, maar het was me nog nooit opgevallen van die backslash op mijn G19! :P

Heeft iemand anders al problemen ondervonden met het "uitvallen" van het toetsenbord? De ene keer reageert hij niet op toetsaanslagen en de andere keer blijven ze "hangen", waardoor ik een hele rij met dezelfde letters krijg of dat een hele zin weg is ipv 2 tekens. Ook hoor ik af en toe zo'n Windows deuntje dat er een USB apparaat is aangesloten of verbroken.
Zwaar irritant, ik heb 4Launch al gemaild voor RMA.

Zowel in Modern Warfare 2 en andere spellen als in Windows.
Drivers opnieuw geïnstalleerd.
Andere USB poort...

Bedankt!
Jerome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 16:51

Stronkie

Where wind is Trouble

jerome2710 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:09:
Het is dat jullie er nu zo over lopen te mekkeren, maar het was me nog nooit opgevallen van die backslash op mijn G19! :P

Heeft iemand anders al problemen ondervonden met het "uitvallen" van het toetsenbord? De ene keer reageert hij niet op toetsaanslagen en de andere keer blijven ze "hangen", waardoor ik een hele rij met dezelfde letters krijg of dat een hele zin weg is ipv 2 tekens. Ook hoor ik af en toe zo'n Windows deuntje dat er een USB apparaat is aangesloten of verbroken.

Andere USB poort...

Bedankt!
Jerome
Gewoon contact opnemen met logitech.. kans is groot dat je gewoon een nieuwe krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 17:42
jerome2710 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:09:

Andere USB poort...

Bedankt!
Jerome
Dit heb ik ook gehad, toen getroubleshoot met Logitech en uiteindelijk is de conclusie getrokken dat mijn moederbord het probleem was.
Ik heb toen het moederbord laten omruilen, wat niet hielp.
Daarna een pci usb 2.0 kaartje, nog steeds hetzelfde probleem, hier was het wel minder mee.
En inderdaad, ander merk moederbord geprobeerd met dezelfde componenten en het probleem treed niet meer op.

[ Voor 3% gewijzigd door jorritv op 16-02-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerome2710
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08-2022
Contact opnemen met Logitech of opsturen voor RMA naar 4Launch....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 16:51

Stronkie

Where wind is Trouble

nee met logitech.. Daar heb ik ook een nieuwe G15 en G5 vandaan.. Gewoon een ticket aanmaken bij hun. en dan krijg je en heb je binnen een week een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Hey, ik heb sindskort ook zo'n mooie G19 ter vervanging van mijn doorgesleten G15v1 :). Alleen vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met bijgeleverde polssteun? Ik geloof dat ik hem minder vind dat die van de G15 omdat hij:
a) eigenlijk net te kort is, vooral de 'uitsparing' voor de vorm van het toetsenbord lijkt mijn linkerhand tekort te geven, terwijl mijn rechterhand er tijdens het typen wel aardig op kan liggen
b) van glad plastic is, wat bij mij tot iets meer een zweet hand zal lijden..

Hoe zit het bij jullie, gebruiken jullie deze steun of alternatieven? Ik vind het tobo een tikje hoog om zonder te gebruiken..

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piratepraat
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10-2012
Super vet toetsenbord, vond het al vreemd dat er nog geen review op stond van de g19 heb zelf een g15, en deze bevalt me zeer goed. Je denkt eerst de hele tijd, wat moet je nou met die info het is nauwelijks toegevoegde waarde. Maar ik betrap mezelf er vaak op het nieuws te lezen op mijn g15 terwijl ik moet wachten omdat mijn game aan het laden is. Ook het kijken naar hoe lang een film nog duurt is niet met de muis bewegen, maar gewoon even op je display kijken. Een leuk ding is inderdaad BFBC2 waar er stats worden getoond, dan heeft het echt een toegevoegde waarde.

Het is jammer dat de g19 zo duur is, anders had ik hem meteen gekocht. Helaas is mijn g15 nog goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

heeft iemand enig idee of je bij het draaien van G15 apps op je G19 die melding van je navigatieknoppen weg kunt krijgen? kost me namelijk de helft van m'n scherm en is een beetje loos

hij doet het bij mij bij WVS namelijk

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Mijn G19 blijft de hele tijd op dit scherm staan:
Profielen worden overgedragen.
Verbinding niet verbreken.

Ik heb al de Logitech software opnieuw geïnstalleerd (terwijl de oude er nog op stond) en al 2 keer alle logitech software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg?
Hij start wel gewoon op, en ik krijg ook eerst wel het scherm waarin je een app kunt kiezen, maar voor ik er een kan selecteren komt hij op bovenstaand scherm te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobswa
  • Laatst online: 06-02-2022
Beste heren,

Heb al een tijdje een G19 maar vorige week W7 geinstalleerd en zo ook alles software voor mijn G19 van de Logitech site af voor W7.
Wat is nu het euvel, de G-toetsen zijn niet meer in te stellen.
Wel in de toets-profiler maar wat ik instel komt niet door op mijn toetsenbord.
de M-toetsen werken, zo ook de instelbare verlichting, het beeldschermpje en alle andere knoppen.
Iemand een idee of zie ik gwn iets over het hoofd?
Thanks in advance.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

HID device (zie system management) die mist/het niet snapt?

[ Voor 25% gewijzigd door Colan op 25-05-2010 11:34 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 09:19

Darkasantion

Just keep swimming!

Bobswa schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:31:
Beste heren,

Heb al een tijdje een G19 maar vorige week W7 geinstalleerd en zo ook alles software voor mijn G19 van de Logitech site af voor W7.
Wat is nu het euvel, de G-toetsen zijn niet meer in te stellen.
Wel in de toets-profiler maar wat ik instel komt niet door op mijn toetsenbord.
de M-toetsen werken, zo ook de instelbare verlichting, het beeldschermpje en alle andere knoppen.
Iemand een idee of zie ik gwn iets over het hoofd?
Thanks in advance.
Ik heb er nu ook last van, kan gewoon typen enzo, echter werken sommige toetsen van het LCD-scherm niet meer. Verder doen de M1,2,3 toetsen het ook niet meer, maar kan ik ze wel veranderen via de Profiler... Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Dank u

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Even een korte waarschuwing voor wie van plan is dit toetsenbord bij Zercom te bestellen aangezien zij dus ook
doodleuk de UK-indeling een andere versturen terwijl ze zeggen dat het de US-indeling is.

Ik had namelijk eerst bij Zercom geinformeerd over welke indeling de G19 bij hen heeft. De volgende dag kreeg ik
antwoord van een zekere Patrick dat het toetsenbord de US-indeling heeft. En daarbij werd een link gestuurd van dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2myq2dv.jpg

Maar ja, toen ik vandaag het toetsenbord ontving was het dus geen US-versie maar een andere met een
korte L-shift key met daarnaast een backslash-key. Voor mij superirritant om blind mee te typen.

Snap niet dat een goede webshop als Zercom dit soort dingen doet. Gewoon stom van ze dat ze het blijkbaar
zelf niet controleren. Want op de doos staat een megagrote afbeelding met de UK andere indeling en er is een sticker over de vendorcode geplakt.

En ten overvloede, op de website staat ook dat ze meerdere exemplaren zelf in voorraad hebben, dus de schuld geven aan een leverancier heeft geen zin omdat ze het makkelijk zelf hadden kunnen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Bobnofski op 18-06-2010 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ten overvloede, er is geen nederlandse webshop die de US-layout verkoopt ;)

Aantal shops hebben speciaal nog wat dozen voor me opengemaakt, same story overal. Ebay ben ik ook al 2x ingestonken, zelfde verhaal met UK-layout en gelukkig via protection program alles terug kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Hmm... in dat geval is het bijna oplichting te noemen aangezien ik vooraf heb gevraagd welk exemplaar Zercom verkoopt. Als ze dan als antwoord "de US versie" geven, met bijgevoegd een link naar de US key-layout maar toch
de UK-versie een andere naar mij verzenden, tsja, dan weet ik het ook niet meer.

Niet bepaald netjes, om het zacht uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is 'officieel' niet de UK versie, die heeft weer een iets andere layout dan deze G19 layout.

Sommige bedrijven noemen deze layout de US-international (SKU 970) of de EU-international. In een ander topic kwam ik bijzonder dichtbij een oostblok land layout (bron wikipedia), maar verder heb ik nooit de precieze benaming gevonden voor deze layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Ik zag het net op de wiki page, meteen even m'n andere posts ge-edit om de verwarring niet nog groter te maken.
Want de layout die ik nu heb kan ik nergens vinden dus heb ook geen flauw idee wat de naam is.

Dit is 'm dus, na wat photoshop en copy&paste:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/50p6xx.jpg

En dit is de sticker die over de vendor code op de doos is geplakt:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/juxrt0.jpg

Het is zo niet te zien, maar met een sterke zaklamp is er te lezen dat onder de sticker de vendor code
eigenlijk 920-000972 is. En daarmee is de verwarring nog groter want die vendor code komt ook voor
in deze post op page 1 van dit topic als zijnde een duitse versie. Wat de mijne dus ook niet is 8)7

Maar goed, ik vertelde m'n vriendin dat ik 'm ging retourneren door die domme backslash en nou ja, nu heeft
zij hem dus :+

Zercom blij, m'n vriendin blij, ik 125 euro armer en helemaal niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo, besluit genomen en een 969 model gekocht op Ebay. Even contact gehad met meerdere verkopers (gooi het serie nummer in search en je vind er aardig wat), om zeker te zijn dat dit de juiste is. Qua prijs ligt hij gelukkig onder de nieuwprijs hier (kleine 90 euro), maar dat compenseert enorm aan verzendkosten.. bijna 45 euro :(

Maargoed, zal ik dan mogelijk alsnog de eerste in Nederland zijn met een echte 969 G19? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Bobnofski schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 01:21:
Ik zag het net op de wiki page, meteen even m'n andere posts ge-edit om de verwarring niet nog groter te maken.
Want de layout die ik nu heb kan ik nergens vinden dus heb ook geen flauw idee wat de naam is.

Dit is 'm dus, na wat photoshop en copy&paste:

[afbeelding]
Die layout had mijn Logitech media Elite ook, en mijn huidige Saitek Eclipse 2 ook. Zover ik weet is dit gewoon US international layout.

Ik snap alleen die backslash naast de linkershift totaal niet, omdat die ook al links van de enter staat. overigens ben ik verder wel blij met de layout aangezien ik een hoge enter wil..a Al heb nog liever een grote hoge Enter zoals die vroeger op veel toetsenborden zaten en dan met een normale 'tweeknops' backspace. Zo'n tobo hebben we hier wel, maar die zit aan een 80486 via DIN. Ik weet ook niet hoe dat layout heet..

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 08-08-2010 04:04 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GAIAjohan schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 04:02:
Die layout had mijn Logitech media Elite ook, en mijn huidige Saitek Eclipse 2 ook. Zover ik weet is dit gewoon US international layout.
Het is erg onlogisch dat een US layout zo op de schop wordt gegooid enkel om er wat 'internationale' features bij te gooien (euro altgr en accenten).

• mstoel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Ik heb net via Ebay in de VS een G19 besteld, eerst de verkoper gevraagd of het werkelijk de US layout is, en volgens hem is het inderdaad zo. Dus een lange shift knop direct gevolgd door de "z" knop.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...geName=ADME:X:RTQ:US:1123

Binnen 9 minuten had ik al antwoord van de verkoper, erg netjes! Had dezelfde vraag aan een andere verkoper gesteld, maar een week later nog steeds geen antwoord. Dus jammer voor hem, maar aan hem besteed ik geen enkele euro/dollar ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Let wel op mogelijke toeslag van de douane, ik kreeg dus leuke factuur van 29 euro voordat ik keyboard in ontvangst mocht nemen.

Maar, ben nu wel troste eigenaar van een echte shift-Z G19 :D

Extra note, zorg voor een US->EU converter voor de adapter, de adapter zelf is een 110-250v maar met US-pinnen, die past niet in een nederlandse stopcontact.

• mstoel
De douane is inderdaad een gok, maar dat heb ik er wel voor over aangezien de europese layout mij niet aanstaat.
Goed punt van die stekker, nooit aan gedacht! |:( Gelukkig heb ik nog wel een reisstekker liggen die ik kan gebruiken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkele tip over de stekker:
Deze werkt wel goed:
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/imagesweb/YOO006/1.jpg

Maar dit model dus niet. Je moet er dus 1 hebben zonder opstaande rand.
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:mpGx-AEnxJHv3M:http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/reisstekker%20usa%20%20nederland.jpg&t=1

Erg leuk dat je per macro layout (M1, 2 en 3) een eigen kleur kan geven. Youtube app werkt niet 100%, de clipboard systeem werkt wel aardig (lcdyoutube:play=<url naar youtube) maar de app loopt toch regelmatig vast. Verder kan je op het LCD enkel browsen op de meest bezochte, meest populaire etc, maar geen playlist aanmaken.

Wel 1 klein minpunt, je kan keyboard verlichting en LCD scherm niet onafhankelijk van elkaar aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:37

Barca

In Search Of Sunrise

Uhm ik kan het mis hebben maar uhhh... is er nou geen topic over de G510? Ik wil graag weten wat de verschillen zijn tussen de G510 en G19 want de meerprijs van de G19 is nogal fors (to say the least). Maar vreemd genoeg staat dat hier niet in de TS... sterker nog... er is niet eens een topic over de G510?

* Barça beetje confuus

Edit: Ahhhhhhh ik zie het al nu op de Logitech site er staat "Nu een voorbestellings plaatsen" dus de G510 is nog niet uit!

Maakt het extra interessant! Even wachten op de G510 of de veel duurdere G19 aanschaffen als je een nieuw tobo zoekt?

[ Voor 27% gewijzigd door Barca op 23-08-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even op basis van de plaatjes:
-LCD scherm zwart/blauw, G19 heeft fullcolor.
-2 kleuren backlight, G19 heeft RGB.

Verder zie ik het ook niet 123.

Anoniem: 373648

hallo, ben net nieuw op tweakers (net geregistreed) en dit met een rede. Een vriend van me rade het me af om een logitech G19 toetsenbord aan te schaffen omdat het toetsen bord blijkbaar veel "recources" gebruikt. Is dit waar of valt dit best mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piratepraat
  • Laatst online: 05-10-2012
Over die indeling met backslash, ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd. Waarom zou je toetsenbord per se een lange linker shift toets moeten hebben. Ik heb de US international indeling met dus een dubbele backslash key, maar ik vraag me af wat het probleem hiervan is, het werkt naar behoren en typt ook nog op de gewende manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstoel
Bij blind typen zal het door een kortere shift vaker voorkomen dat je de backslash indrukt als je eigenlijk een hoofdletter wilt typen. Bij gamen wordt de shift vaak gebruikt voor opties als sprinten/bukken etc, als je door een te korte shift dan vaak op de verkeerde knop zit te rammen wordt dit nogal irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05 17:22

Hakker

a.k.a The Dude

mstoel schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:33:
Bij blind typen zal het door een kortere shift vaker voorkomen dat je de backslash indrukt als je eigenlijk een hoofdletter wilt typen. Bij gamen wordt de shift vaak gebruikt voor opties als sprinten/bukken etc, als je door een te korte shift dan vaak op de verkeerde knop zit te rammen wordt dit nogal irritant ;)
Echt dat zijn vooral verhalen van mensen die niet blind typen.
De meeste mensen die blind typen zijn binnen een paar minuten al gewoon gewend aan de layout en ik heb hem zelfs aan meerdere mensen die blind kunnen typen gewoon laten testen.

Ze zeggen wel dat het heel even wennen is maar de meeste hadden het binnen 5 minuten wel door. Sommige hadden zelf niet eens door dat de linker shift korter was tot ik het zei zelfs.
Hierdoor kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het een hele hoop gelul is over dat blind typen en niet kunnen wennen verhaal. Het is gewoon in zijn algemeenheid tegen verandering zijn.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Zucht net mijn 2e G19 kapot 1e werd niet meer herkend (deed ook niets meer) nu net mijn 2e kapot met hetzelfde probleem.. :( .

Morgen maar weer bellen met Logitech... |:(

Goddank dat ik een G110 in reserve heb. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Johan tb op 05-09-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmans
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 21:10
Hallo, ik ben sinds een week ook in het bezit van een G19. Alles werkt naar behoren, maar er zijn wel een paar dingen die mij opvielen, en zou graag willen weten of dit zo hoort: De keyarrows klinken af en toe als zuignopjes die je van een tafel lostrekt en de '5-toets' (die boven de 'r' en de 't') blijft soms haken, het voelt dan alsof je toets als het ware twee maal indrukt. Laatste is dat het ledje van de caps-lock toets bovenste helft van het woord 'caps' niet verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
mmans schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:44:
Hallo, ik ben sinds een week ook in het bezit van een G19. Alles werkt naar behoren, maar er zijn wel een paar dingen die mij opvielen, en zou graag willen weten of dit zo hoort: De keyarrows klinken af en toe als zuignopjes die je van een tafel lostrekt en de '5-toets' (die boven de 'r' en de 't') blijft soms haken, het voelt dan alsof je toets als het ware twee maal indrukt. Laatste is dat het ledje van de caps-lock toets bovenste helft van het woord 'caps' niet verlicht.
dat hoort niet zo te zijn, ik zou hem RMA'en als ik jou was

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 11:46

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik heb al een jaartje een G19, maar toen ik hem vanmorgen aanzette zag ik dat de backlight achter de LCD knoppen opeens uit was. :o Ik heb de PC gereboot, snoer van keyboard eruit en erin gedaan, Logitech drivers opnieuw gestart maar hij doet het nog steeds niet.

Is hier wat aan te doen of moet hij RMA?

Foto's:

http://img815.imageshack.us/img815/6633/logitechg192.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/443/logitechg191.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door bello2185 op 09-11-2010 08:36 ]

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-04 15:10

V3g3ta

Fueled by Games!

Lijkt me een gevalletje RMA.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik heb een probleem met de software. Deze detecteert zo nu en dan 2 G19 LCD's (ik heb er 1) en daardoor knippert de LCD steeds het 2e display erdoorheen.

G*dsgruwelijkirritant! -O-

Herstarten van de software lost het gelukkig wel op, maar daar heb ik natuurlijk niet altijd zin in O-)
Aangezien ik mijn pc al tweemaal opnieuw heb geïnstalleerd sinds ik dit probleem heb lijkt dit het niet op te lossen. Een hardwareprobleem lijkt het mij niet te zijn. Wat ik wel opmerk is dat voordat het probleem zich voordoet Windows een nieuw apparaat detecteert.
Zo nu en dan werkt mijn muis ook niet (aangesloten op toetsenbord-hub)

Verder is de G19 direct aangesloten, heb ik 3 muizen en 2 toetsenborden (1 wireless set van dinovo met setpoint met toetsenbord en muis, muis met kabel en nog een draadloze muis)
Vraag me niet waarom :Y)

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
bello2185 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:34:
Ik heb al een jaartje een G19, maar toen ik hem vanmorgen aanzette zag ik dat de backlight achter de LCD knoppen opeens uit was. :o Ik heb de PC gereboot, snoer van keyboard eruit en erin gedaan, Logitech drivers opnieuw gestart maar hij doet het nog steeds niet.

Is hier wat aan te doen of moet hij RMA?

Foto's:

http://img815.imageshack.us/img815/6633/logitechg192.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/443/logitechg191.jpg
Werkt de backlight achter je M1/2/3 knoppen nog wel? Deze worden apart aangestuurd naast de rest van de knoppen, het kan alsnog een driver probleem zijn. Ik heb de G19 vreemde dingen zien doen..
Probeer het toetsenbord eens op een andere PC (zonder drivers) of in linux of safe mode of ergens waar de backlights aan horen te gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Moning2 op 16-11-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijnsK
  • Laatst online: 18-10-2024
Colan schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:58:
iemand hier tegenover mij heeft dat ook op z'n G19, een kleine SHIFT en ernaast een toets met een backslash en een pijpteken: | \
net als op de G15 V2, maar de V1 heeft dat weer niet

weet je zeker dat je geen buitenlandse plankt hebt?
er zijn meerdere versies van engels VS toetsenbordindelingen. ik heb heel lang moeten zoeken en uiteindelijk 15 euro meer moeten betalen om een G19 met een "breede" linkershift te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DijnsK schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:27:
[...]

er zijn meerdere versies van engels VS toetsenbordindelingen. ik heb heel lang moeten zoeken en uiteindelijk 15 euro meer moeten betalen om een G19 met een "breede" linkershift te krijgen.
Goed om te horen, kun je niet ff een link posten naar waar je hem vandaan hebt..... :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijnsK
SinergyX schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 01:28:
Let wel op mogelijke toeslag van de douane, ik kreeg dus leuke factuur van 29 euro voordat ik keyboard in ontvangst mocht nemen.

Maar, ben nu wel troste eigenaar van een echte shift-Z G19 :D

Extra note, zorg voor een US->EU converter voor de adapter, de adapter zelf is een 110-250v maar met US-pinnen, die past niet in een nederlandse stopcontact.
goeie tip! waar heb je hem nu gekocht dan?? lig zelf nog met azerty in clinch omdat ze claimde de goede te verkopen maar niet deden, ik had het nog bij ze na gevraagd, maar ze verprutsten het toch en nu maken ze mijn verwijten, dom bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijnsK
Help!!!! schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:56:
[...]

Goed om te horen, kun je niet ff een link posten naar waar je hem vandaan hebt..... :?
ja toch niet dus, azerty verprutste het dus weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DijnsK schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:04:
goeie tip! waar heb je hem nu gekocht dan?? lig zelf nog met azerty in clinch omdat ze claimde de goede te verkopen maar niet deden, ik had het nog bij ze na gevraagd, maar ze verprutsten het toch en nu maken ze mijn verwijten, dom bedrijf.
Ik had je al direct kunnen vertellen dat ook Azerty geen 'echte' US versie heeft, ik heb denk ik 3 of 4 G19's gekocht in Nederland, allemaal weer retour gegaan (koop op afstand.. altijd handig).

Heb de mijne gekocht bij Mwave.com, denk dat er wel goedkopere amerikaanse zaken zijn maar ik wilde 100% zeker weten dat dit een shift-z model was en ze hebben mij toen zelfs een foto opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DijnsK
http://www.howtogeek.com/...-key-on-windows-xp-vista/

simpel tooltje waarmee je de \| knop ook in een linker shift kunt veranderen :P heb je er 2 naast elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-04 19:18
Weet iemand ook waar deze G19 in nederland te koop is? mijn man zoekt er een met de 'grote' shift toets.
Wij hebben geen credit card nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou gewoon de goedkoopste die je kunt vinden kopen en dan die truc van hierboven gebruiken of gewoon er aan wennen, na 2 weken merk je het niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan heb je nog de enter en backslash toets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 16:15

LogiForce

The Black Whole

Even een vraagje aan mede-G keyboard gebruikers. Ik heb afgelopen maand ook een G19 aangeschaft, maar eigenlijks tot mijn spijt. Niet omdat het bord niet functioneerd naar behoren, maar omdat de software vol bugs is en de development ervan stil lijkt te liggen. Zie de post datum van versie 7.00.291...

Weet iemand misschien of er vanuit logitech uberhaubt nog wel wat gebeurd of is het tegenwoordig gewoon zo van we ontwikkelen maar een product en ze redden zich er maar mee? Wat me erg lijkt op Trust methodes, al zijn de producten dan wel kwalitatief beter.
Title: Logitech Gaming Software (Current) Software Version: 7.00.291 Post Date: 12/03/2010 Platform: Windows 7 File Size: Approximately 34 Mb

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:01

InFamous

excommunicado

Ik heb hier geen last van software matige bugs en als je apps enzo wil ff op google intikken zijn genoeg apps te vinden maar wat voor een bugs kom je tegen?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:16

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Ik heb dit toetsenbord nou ongeveer anderhalf jaar en ik kan zeggen de Drivers liggen plat en er zijn gewoon geen Apps ... gelukkig speel ik WoW en daar heeft dit toetsenbord super ondersteuning voor. maar ik had er meer van verwacht.

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 16:15

LogiForce

The Black Whole

InFamous schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:34:
Ik heb hier geen last van software matige bugs en als je apps enzo wil ff op google intikken zijn genoeg apps te vinden maar wat voor een bugs kom je tegen?
De laatste software versie crashed gewoon om de zoveel tijd in Windows 7 Ultimate 64bit. Het is een beetje random, bij zowel ondersteunde als niet ondersteunde games. Ik moet dan de software weer opnieuw opstarten om mijn scherm en macros weer aan de gang te krijgen. Beetje jammer.
En dan kan je wel zeggen van "ja, maar dan gebruik je de oude software toch", maar daar ging mijn post niet over. De vraag was immers of iemand ook weet of ze denken nog de bugs eruit te halen en meer en nieuwere games te gaan ondersteunen (hopelijk).

En ja, apps zijn er wel. Maar vaak apps waar je vaak niets aan hebt, of alleen ondersteunt voor monogrome LCD's van de andere Gxx toetsenborden. Waarvan Falnet de nog meest leuke van de apps is naast everest.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Kan iemand mij vertellen welke Everest op de g19 werkt?
Ik wil namelijk de cpu clocks in de gaten houden op mijn scher tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383162

Vast een domme vraag ofzo, maar weet iemand why ik niet alle wijzers kan selecteren in het clock-menu?

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2qle36b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstoel
Misschien dat de zwart/wit settings alleen voor de G15 zijn? Ik kan namelijk ook alleen maar op de kleurentab dingen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419440

Mensen Logitech heeft deze maand de 18e nieuwe gaming software voor de g19 vrijgegeven.
http://www.logitech.com/e...osid=14&section=downloads

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-05 12:33
Anoniem: 419440 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:49:
Mensen Logitech heeft deze maand de 18e nieuwe gaming software voor de g19 vrijgegeven.
http://www.logitech.com/e...osid=14&section=downloads
Sinds ik deze drivers gedownload heb, doet het display het niet meer... windows key doet het niet meer

m1 m2 m3 mr keys doen het ook niet :S Lekkere update logitech..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Heb deze week van mediamarkt een nieuwe g19 gekregen, oude ging steeds in een reboot loop. Nu had ik de drivers er op laten staan en gewoon aangesloten, immers hetzelfde keyboard. Gevolg, elke keer BSOD bij afsluiten Windows. Op een of andere manier kon ik de oude drivers ook niet herinstallen. Dus nu met meegeleverde drivers (kon ik wel installeren) doet ie t in Windows goed, maar telkens als ik windows afsluit doet ie raar, zwart scherm, en blijft dan hangen, met soms een BSOD. Iemand enig idee wat het kan zijn? Bvd.

Edit:
Ben nu aan het formatteren en al bij het invoeren van mijn gebruikersnaam reageert mm keyboard niet. Wel tijdens de boot maar niet meer zodra je in Windows bent. Mijn vorige g19 had daar nooit last van, ook zijn er veel probleemtopics te vinden met allemaal hetzelfde soort bugs. Maar geen fatsoenlijke oplossing en de support is ver te zoeken...

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 07-09-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:59

MsG

Forumzwerver

Ik wist helemaal niet dat dit toetsenbord inmiddels een eigen topic had.

Ik heb de RSS-reader nu even ingesteld, maar hij pakt maar kleine stukjes van de feed. Weet iemand hoe je kan scrollen of iets dergelijks? Zo heb ik er weinig aan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm, ik heb net de g19 binnen en ben niet helemaal verkocht. Ik moet echt wennen aan de knoppen dus multiplayer zit er nog even niet in maar vooral de software doet vervelend. Als ik het programma van Logitech opstart dan crashed mijn videokaart driver :/ nou ja, morgen maar even verder kijken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 10:35
Iemand die toevallig een defecte G19 heeft liggen? Ik heb een toetsenbord liggen waarvan ik een aantal toetsen (buiten de garantie) wil vervangen, maar Logitech schijnt die toetsen niet los te verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

Ik ben denk ik ook van plan om een g19 toetsenbord te kopen.
Toetsenbord en muis zijn wel 1 van de belangrijkste onderdelen van je computer.
Ik heb nu nog een G11 toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik heb de G19 en ik vind dat er wel heel snel aanslag op de spatiebalk komt. Mijn boeit het niet zo welke US versie ik heb. Ben altijd gewend om een kleine Shift te hebben. Alleen jammer dat ze zo'n brede stekker erbij hebben gedaan en geen duitse versie van de stekker (een platte dus) want die is wat makkelijker.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Enkel mijn volume draaiknop begint 'lam' te worden (soms doet hij het niet), verder werkt hij nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mijn tobo is nu 2 maanden oud en heeft wel alles meegemaakt. Irri is dat als de pc uit is, de menu en die omgeving blijft branden.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Apart, daar heb ik dan weer geen last van. Blijft wel jammer dat er weinig écht goede G19 apps zijn, meeste zijn G15 apps die niet altijd helemaal jofel werken op de G19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vind het alleen ontzettend jammer dat je tegenwoordig echt niet een race game kunt spelen met toetsenbord of een flightsim. Het wil bij mij echt niet met toetsenbord.
Je moet dan echt een racestuur hebben of een joystick.
Terwijl vroeger kon je prima spelen met toetsenbord.

Hopelijk is het een stuk beter met deze G19??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels mijn G19 nu een paar weken en hij voldoet prima.
Alleen ik heb de versie met de kleine linker shift, maar ikzelf vind het geen probleem omdat bij games wsda
de pink precies op de kleine shift valt.

Verder lekkere toetsaanslag, lekker zacht met weinig geluid en de toetsen reageren direct en snel.
Heb het idee dat de G19 me beter voldoet bij games dan de G11.

Bij racegames lijkt het wel of je beter controle over de auto hebt met de G19.
Met mijn G11 was racen echt niet te doen met toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:59

MsG

Forumzwerver

Wat bedoel je niet te doen? Een toetsenbord blijft digitaal. Of naar links, of niet naar links. Niet een beetje naar links, of een beetje gas, zoals wèl het geval is bij een analoge controller of stuurtje. Ik geloof dan ook niet dat er qua racen verschil zit tussen een G11 en een G19.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Is het mogelijk om de toetsen los te halen. Ik wil mijn g19 van binnen schoonmaken omdat er brintapap in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb sinds gisteren ook de G19 toetsenbord. Nieuwste drivers en software staat erop.
Alleen stomme is, als ik YouTube wil laden zie ik wel de filmpjes die ik kan selecteren maar zodra ik het wil afspelen, laad ie niet! Iemand enig idee?

Tevens bij afspelen van mp4 video's of avi geeft hij steeds aan dat hij de codecs niet heeft om af te spelen. Onder Windows kan ik alles afspelen. Middels VLC.
Zijn er speciale codecs voor de G19 Toetsenbord?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

VLC draait afaik zijn eigen codecpacks, je zal een aparte codec pack moeten hebben zodat bv mp4's ook gewoon in WMP draaien. Er zijn van die bekende codec packs (shark007?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ahhhh het werkt alleen onder WMP! Voor de rest lekker toetsenbordje!
Ter vervanging van mijn G15

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Laatst online: 18-04 16:54

Tyoi

Beddytear

Ik heb ook vandaag de G19 binnen gekregen, als vervanging van de mijn stokoude (1e generatie, blue, 18G toetsen) G15. Nu heb ik echter een probleem, en ben er niet helemaal zeker van of het nu soft- of hardware is.

De volume roller doet het niet! In geen enkel programma of game. De media toesten doen het wel, zo ook de mute knop. Echter aanpassen van het volume gaat dus niet.

Ik heb al een behoorlijke tijd rond gekeken op de website/forum van logitech en natuurlijk het standaard google werk maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Vaak is het bij andere gebruikers of alle media knoppen doen het niet (wat vaak is opgelost door de service HIDa op automatic en started te zetten) of de volume/media knoppen doen het niet in een bepaad programma/game.

Iemand een idee? Ik begin een beetje te vermoeden dat het een hardware probleem is en de volume knop 'gewoon' stuk is.

Edit: Gevonden! De volume dial was erg slecht gesoldeerd, de draaden waren te ver gestript, ze maakte daardoor contact met elkaar, kortsluitsing dus. Opgelost door wat hotglue eraan te plakken. (had geen zin om opnieuw te solderen).

Afbeeldingslocatie: http://forums.logitech.com/t5/image/serverpage/image-id/6816i988B44B35295C4D3/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

[ Voor 17% gewijzigd door Tyoi op 31-10-2012 14:56 . Reden: Extra info ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Nieuwe versie van de G19!
Logitech introduceert nieuwe gamingmuizen en -toetsenborden

Door Jelle Stuip, woensdag 20 maart 2013 13:57, views: 30.179
Submitter: HikariMisako

Logitech heeft nieuwe, op gamers gerichte randapparatuur aangekondigd. De nieuwe G-serie van Logitech bestaat uit vier muizen, twee toetsenborden en twee headsets. Een aantal van de apparaten is een opgefriste versie van al bestaande invoerapparatuur.

Logitech zegt bij het ontwerp van zijn nieuwe G-lijn wetenschappelijke tests te hebben uitgevoerd. Dat heeft erin geresulteerd dat de muizen zijn voorzien van een coating die het kleven van de hand aan de muis moet voorkomen. Daarnaast zouden de voetjes onder de muis minder wrijving opleveren, waardoor de muis vlotter over het oppervlak glijdt. De vier muizen hebben van Logitech de typenummers G100s, G400s, G500s en G700s meegekregen. Afgezien van de 's' als achtervoegsel zijn deze typenummers gelijk aan die van de vorige serie gamersmuizen.
Logitech G-serie 2013 Logitech G-serie 2013 Logitech G-serie 2013 Logitech G-serie 2013

De G19s- en G510s-toetsenborden hebben ten opzichte van de momenteel nog beschikbare G19- en G510-toetsenborden een licht gewijzigd ontwerp. Daarnaast heeft Logitech een uv-coating op de toetsen aangebracht, die voor meer duurzaamheid en controle moet zorgen.
Logitech G-serie 2013 Logitech G-serie 2013

De headsets tot slot, krijgen de typenummers G230 en G430 mee. De G230 biedt stereogeluidsweergave en wordt aangesloten met een 3,5mm-jack. De G430 kan 7.1-Dolby-surroundgeluid weergeven en via usb op de computer worden aangesloten. Bij beide headsets zijn een volumeregelaar en een knop om de microfoon te dempen op het snoer aanwezig.
Logitech G-serie 2013 Logitech G-serie 2013

De nieuwe muizen, toetsenborden en headsets komen begin mei 2013 voor onderstaande prijzen beschikbaar in Europa.
Model Prijs in euro's
G700s 100
G500s 70
G400s 60
G100s 40
Model Prijs in euro's
G19s 200
G510s 120
G430 80
G230 60
bron: nieuws: Logitech introduceert nieuwe gamingmuizen en -toetsenborden

Pagina: 1 2 Laatste