Verwijzing naar nieuwste deel topic mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Regelmatig komt het voor dat ik iets zoek op het forum en dat ik dan terecht kom in een oud deel van een bepaald topic. Het 'Telfort internet ervaringen topic' is een mooi voorbeeld: grote kans dat je daar beland in deel 10 of 11, maar dan heb je geen idee waar de meest recente berichten staan.

Misschien doe ik het gewoon verkeerd, maar wat ik doe is dan dit: ik spring naar de laatste pagina van het topic, daar zoek ik naar een link naar het vervolg, bijvoorbeeld deel 12. Dan spring ik daar weer naar de laatste pagina, enzovoorts...
...afijn niet echt handig.

Aan het begin van elk deel staan altijd wel netjes de verwijzingen naar de vorige delen. Maar dat is handwerk, dus dat is dan waarschijnlijk geen oplossing. Kan in de zoekengine niet een knopje naar een laatste deel van een bepaald topic opgenomen worden? (zoals nu wel de laatste pagina beschikbaar is).

PS3/4/5 PSN: FDK

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Telfort internet ervaringen topic

Alle deeltjes netjes op volgorde. werkt prima voor het doorzoeken van series. Al zou jouw suggestie het wel makkelijker kunnen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dirk op 17-12-2009 09:25 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:13
Hoe moet de zoekengine weten wat het laatste deel is van een topic?

Er kan wel een functie worden geimplementeerd die zoekt naar bijvoorbeeld 'Telfort internet ervaringen topic' + i (waarbij dit in een loop staat en i elke keer met 1 wordt opgehoogd) maar wat als de titel dan veranderd? Zelfs een spelfout in de titel zou dit systeem al niet meer goed laten werken.

Het laatste deel van een topic laten zien zal vrijwel altijd handwerk zijn en aangezien er gigantisch veel topics zijn met meerdere delen is dat gewoon teveel werk.

De manier die DirkW beschrijft is de beste mogelijkheid om het laatste deel van een topic te vinden.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je zou gewoon als property van een topic een link moeten kunnen plaatsen naar het volgende en het vorige deel. Dan is het handwerk, maar dan werkt het wel altijd.

Naast het bladeren tussen pagina's kun je dan bladeren door delen. Dat zou al schelen.

Dividend for Starters

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
NitroX infinity schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:39:
Hoe moet de zoekengine weten wat het laatste deel is van een topic?

Er kan wel een functie worden geimplementeerd die zoekt naar bijvoorbeeld 'Telfort internet ervaringen topic' + i (waarbij dit in een loop staat en i elke keer met 1 wordt opgehoogd) maar wat als de titel dan veranderd? Zelfs een spelfout in de titel zou dit systeem al niet meer goed laten werken.

Het laatste deel van een topic laten zien zal vrijwel altijd handwerk zijn en aangezien er gigantisch veel topics zijn met meerdere delen is dat gewoon teveel werk.

De manier die DirkW beschrijft is de beste mogelijkheid om het laatste deel van een topic te vinden.
Je kan in de search natuurlijk alleen op open topics zoeken ;)

Verwijderd

Megamind schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:35:
[...]

Je kan in de search natuurlijk alleen op open topics zoeken ;)
en als grote topics deels zoveel ook altijd gesloten werden was dat een geweldige tip.

Verwijderd

Het zal wel kunnen als je bv topics zou kunnen groeperen. (bv met een tabel topicgroepen) en dan moet je in de startpost kunnen aangeven bij welke groep dat topic hoort.

Als je dan met de zoekmachine zoekt kan je vrij makkelijk het nieuwste topic in die serie vinden.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat je ook zelf kan doen imho als je het ziet is gewoon een dm naar een mod sturen als je het tegenkomt met de vraag of die het topic kan sluiten en een linkje naar het volgende erin kan zetten ( of als het al gesloten is enkel vragen om een linkje naar het volgende erin te zetten )

Als jij gewoon een copy-paste bericht verzorgd met werkende linkjes etc dan is het in ieder geval voor de volgende persoon gefixed. Een beter GoT begint bij jezelf etc.

Technisch oplossen is heel veel werk voor een relatief klein probleem met heel mitsen en maren.

Vergeet niet hoeveel je zelf kan doen

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:52:
[...]

en als grote topics deels zoveel ook altijd gesloten werden was dat een geweldige tip.
Dan geef je aan dat je alleen op dit jaar wil zoeken én dat je alleen open topics wil terugkrijgen. Voor de gemiddelde topicserie ga je niet boven 1 resultaat uitkomen, maar zelfs als alle topics consequent niet gesloten zijn zit je nog hooguit aan 5 topics in de resultatenlijst. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Of het technisch haalbaar is (of tenminste, rendabel is om te ontwikkelen) weet ik niet, maar er zou natuurlijk iets gemaakt kunnen worden waarbij een mod bij het sluiten van topic deel 1 een link mee kan geven naar een topic deel 2 (dus een extra veldje, niet in de post zelf bedoel ik dan).

Als dat nieuwe topic ook weer gesloten wordt omdat die vol zit en de mod geeft de link in voor topic deel 3 (in deel 2), dan wordt in deel 1 automatisch de link naar deel 2 én 3 weergegeven, omdat deel 3 via deel 2 gekoppeld is aan deel 1 :)

The devil is in the details.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mute schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:32:
Of het technisch haalbaar is (of tenminste, rendabel is om te ontwikkelen) weet ik niet, maar er zou natuurlijk iets gemaakt kunnen worden waarbij een mod bij het sluiten van topic deel 1 een link mee kan geven naar een topic deel 2 (dus een extra veldje, niet in de post zelf bedoel ik dan).

Als dat nieuwe topic ook weer gesloten wordt omdat die vol zit en de mod geeft de link in voor topic deel 3 (in deel 2), dan wordt in deel 1 automatisch de link naar deel 2 én 3 weergegeven, omdat deel 3 via deel 2 gekoppeld is aan deel 1 :)
Tja, dat klinkt leuk, maar in de praktijk worden er nu vaak genoeg al nieuwe delen te vroeg gestart die weer gesloten moeten worden, oude delen blijven openstaan etc. etc.

Je gaat nu iets technisch verbeteren terwijl de menselijke factor hetzelfde blijft.

Imho kan je makkelijker instellen dat er vanaf heden in elke startpost van elk groot topic een melding moet komen dat als er een nieuw deel start dat dan de topicstarter van dat nieuwe zelf een linkje als laatste post neerzet of even een mod een dm stuurt daarvoor ( als het topic al gesloten is )

Ik blijf het een rare gedachte vinden dat of mods of proggers allemaal extra werk moeten verrichten terwijl het probleem imho bij de users ligt. Afaik gebeurt het bijna nooit dat een groot topic gesloten wordt voordat er een nieuw deel is dus de TS van het nieuwe deel kan alles netjes rechtzetten als hij daar zin in heeft...

• Hahn
Volgens mij begrijp je mijn idee niet helemaal, want wat jij noemt als problemen zouden in mijn oplossing helemaal geen probleem zijn. Als deel 1 vol zit, dan maakt iemand deel 2 en dán sluit een mod deel 1 met een link naar deel 2. Dan heb je helemaal geen last van te vroeg gemaakte nieuwe delen enzo.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
Gomez12 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:39:
[...]

Tja, dat klinkt leuk, maar in de praktijk worden er nu vaak genoeg al nieuwe delen te vroeg gestart die weer gesloten moeten worden, oude delen blijven openstaan etc. etc.

Je gaat nu iets technisch verbeteren terwijl de menselijke factor hetzelfde blijft.

Imho kan je makkelijker instellen dat er vanaf heden in elke startpost van elk groot topic een melding moet komen dat als er een nieuw deel start dat dan de topicstarter van dat nieuwe zelf een linkje als laatste post neerzet of even een mod een dm stuurt daarvoor ( als het topic al gesloten is )

Ik blijf het een rare gedachte vinden dat of mods of proggers allemaal extra werk moeten verrichten terwijl het probleem imho bij de users ligt. Afaik gebeurt het bijna nooit dat een groot topic gesloten wordt voordat er een nieuw deel is dus de TS van het nieuwe deel kan alles netjes rechtzetten als hij daar zin in heeft...
maar op jouw manier zie je dat in topic deel 1 een verwijzing staat naar deel 2, als deze reeks al op bijv deel 30 zit, zie je dit niet in deel 1 terug komen. Dat is waar het de ts om gaat. je kan moeilijk als je bij deel 30 bent alle 29 voorgaande delen 1 voor 1 gaan editten om een linkje naar deel 30 te plaatsen.

[ Voor 0% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 17-12-2009 13:46 . Reden: wat mute zegt dus.. ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:45:
[...]

maar op jouw manier zie je dat in topic deel 1 een verwijzing staat naar deel 2, als deze reeks al op bijv deel 30 zit, zie je dit niet in deel 1 terug komen. Dat is waar het de ts om gaat. je kan moeilijk als je bij deel 30 bent alle 29 voorgaande delen 1 voor 1 gaan editten om een linkje naar deel 30 te plaatsen.
Als je puur als content een dergelijke link toevoegt dan heb je inderdaad dat probleem. Als je technisch echter een mogelijkheid biedt tot een 'doorverwijzing naar een vorig topic in een reeks' bij het aanmaken van een nieuw topic en dat in een soort koppeltabel opslaat dan heb je uiteindelijk wel een complete 'chain' waarmee je in elk topic in feite een overzicht van de hele reeks kan tonen.

Technisch niet heel erg lastig te realiseren, maar het kost wel devtijd en een klein beetje extra moeite bij het aanmaken van een nieuw topic (en eenmalig oude topics ook voorzien van de juiste doorverwijzingen). Feit is dat vooral devtijd nogal schaars is (of anders gezegd: we hebben al genoeg werk :P)...

Intentionally left blank

• Hahn
Wat jij nu voorstelt is dus precies het idee wat ik had, maar dan achterstevoren ;) In plaats van oud topic dat linkt naar nieuw topic, nieuw topic dat linkt naar oud topic, wat zorgt voor een verbinding tussen topics.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Op FOK (/me runs) heb je volgens mij dat bij een topic automatisch een linkje naar het nieuwe of het laatste deel staat. In de meeste 'grote' topics die ik volg laat ik keurig door een mod een slot zetten met een linkje naar het nieuwe deel als ik deze al niet zelf had gepost of er al stond; zo is de eerste post de TS en de laatste direct een linkje naar het nieuwe deel, met /last bij de url heb je meteen de link naar het volgende deel.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hahn
Maar dat werkt maar één keer, dat is het hele punt. Deel 1 heeft een link naar deel 2, maar als je bij deel 30 bent dan heeft deel 1 nog steeds alleen maar de link naar deel 2 en niet naar deel 2 t/m 29.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 17-12-2009 21:51 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij kan dat probleem ook opgelost worden met de tags die binnenkort staan te trappelen om geïntroduceerd te worden, gewoon de hele serie 1 tag geven en je hebt keurig alles bij elkaar lijkt me.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:54:
Volgens mij kan dat probleem ook opgelost worden met de tags die binnenkort staan te trappelen om geïntroduceerd te worden, gewoon de hele serie 1 tag geven en je hebt keurig alles bij elkaar lijkt me.
Ik ben bang dat dat in de meeste gevallen een te specifieke tag zal zijn dan. Je krijgt dan al snel tag-bloat wat het overzicht weer niet ten goede komt. En wat als iemand die specifieke tag aan een topic hangt wat niet deel uitmaakt van de reeks? Kortom: tags 'reserveren' voor dit soort doeleinden is gewoon fout gebruik van tags.

Intentionally left blank

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wiethoofd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 21:54:
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben :)
Overruled by the crisp!

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 17-12-2009 22:47 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:23:
Ik ben bang dat dat in de meeste gevallen een te specifieke tag zal zijn dan. Je krijgt dan al snel tag-bloat wat het overzicht weer niet ten goede komt. En wat als iemand die specifieke tag aan een topic hangt wat niet deel uitmaakt van de reeks? Kortom: tags 'reserveren' voor dit soort doeleinden is gewoon fout gebruik van tags.
De 'serietags' alleen uit laten delen door mods? Zo kunnen ze bij een deel 2 automatisch de topics aan elkaar koppelen en zijn ze makkelijk terug te vinden en heb je geen geklooi met users die de tag misbruiken bij andere topics. De tag moet dan 'serietopic' zijn ofzo, dan kan je ook makkelijk een overzicht krijgen van alle serietopics.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:52:
[...]

De 'serietags' alleen uit laten delen door mods? Zo kunnen ze bij een deel 2 automatisch de topics aan elkaar koppelen en zijn ze makkelijk terug te vinden en heb je geen geklooi met users die de tag misbruiken bij andere topics. De tag moet dan 'serietopic' zijn ofzo, dan kan je ook makkelijk een overzicht krijgen van alle serietopics.
Dat klinkt als een uitbreiding op het tag-systeem die mogelijk nog complexer is (technisch gezien) dan het mogelijk maken van topic-reeksen...

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:23:
Dat klinkt als een uitbreiding op het tag-systeem die mogelijk nog complexer is (technisch gezien) dan het mogelijk maken van topic-reeksen...
Buiten het feit dat het een bult extra programmeer werk etc. oplevert, mocht het er eenmaal staan, dan werkt het wel meteen, hoe je bedoelt dat het moeilijker is dan het met mogelijk maken van topic reeksen snap ik even niet, tenzij je hiermee bedoelt het aan elkaar koppelen van de delen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:38:
[...]

Buiten het feit dat het een bult extra programmeer werk etc. oplevert, mocht het er eenmaal staan, dan werkt het wel meteen, hoe je bedoelt dat het moeilijker is dan het met mogelijk maken van topic reeksen snap ik even niet, tenzij je hiermee bedoelt het aan elkaar koppelen van de delen.
Ik bedoel dat je hier een generiek systeem (tags) wilt inzetten om een specifiek probleem (topic-reeksen) op te lossen. Specifieke problemen vereisen echter meestal specifieke oplossingen. Het oneigenlijk gebruik van generieke systemen voor specifieke problemen die eigenlijk een specifieke oplossing behoeven leidt meestal tot problemen binnen het generieke systeem.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 23:38:
[...]

Jij wilt tags die momenteel zo opgebouwd zijn dat iedereen ze kan gebruiken gaan beperken wat betreft rechten terwijl het simpelweg opnemen van een extra veldje bij een topic veel eenvoudiger zou zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heel simpel gezegd is dat inderdaad wat ik bedoel NMe, maar (!) op de FP worden nu ook tags gebruikt, zijn voor redactie only, nu snap ik dat dit niet gelijk is, maar qua rechten is het dus mogelijk.

Een extra veld bij een topic kan ook weer misbruik van gemaakt worden en er staan er al zo veel, productkoppelingen, mede-auteurs, (reden van edit) etc. nog meer zal best allemaal gaan werken, maar te is te vindt ik. Mocht het toch mogelijk zijn een bepaalde serie tags een bepaalde rechtenset te laten vereisen dan zou je daar prima die grote serie topics mee kunnen koppelen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:19:
Heel simpel gezegd is dat inderdaad wat ik bedoel NMe, maar (!) op de FP worden nu ook tags gebruikt, zijn voor redactie only, nu snap ik dat dit niet gelijk is, maar qua rechten is het dus mogelijk.
Er hangen geen rechten aan tags, tags hebben een specifiek target, en dat kan 'frontpage' zijn of 'forum' of allebei. Binnen dat 'target' zijn ze overal beschikbaar.
Een extra veld bij een topic kan ook weer misbruik van gemaakt worden en er staan er al zo veel, productkoppelingen, mede-auteurs, (reden van edit) etc. nog meer zal best allemaal gaan werken, maar te is te vindt ik. Mocht het toch mogelijk zijn een bepaalde serie tags een bepaalde rechtenset te laten vereisen dan zou je daar prima die grote serie topics mee kunnen koppelen lijkt me.
Ik zie geen probleem met een extra (optioneel) veld, en ik zie niet hoe daar meer misbruik van gemaakt kan worden dan van een tag die bedoelt is voor een specifieke topicreeks. Ik zie ueberhaupt niet hoe ik daar een 'recht' aan kan hangen; hoe moet de software weten dat je een nieuw deel van een bepaalde topicreeks wilt openen en dus een bepaalde tag moet/kan gebruiken op het moment dat je op 'Nieuw Topic' klikt?

Wat jij voorstelt zou dus hooguit een mod-only systeem zijn waarbij mods achteraf dmv speciale tags topics kunnen koppelen. Dat is een uitbreiding op het tag-systeem met een doel dat totaal voorbij gaat aan de functie van tagging; nogmaals: specifieke problemen vereisen nu eenmaal specifieke oplossingen. Daarbij ben ik voorstander van community-driven (maar mod-controlled) oplossingen; oftewel: een topicstarter zou zelf moeten kunnen aangeven waar zijn topic een vervolg op is. Een mod kan dat vervolgens corrigeren indien het fout is.

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 18-12-2009 00:57 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:49:
Wat jij voorstelt zou dus hooguit een mod-only systeem zijn waarbij mods achteraf dmv speciale tags topics kunnen koppelen. Dat is een uitbreiding op het tag-systeem met een doel dat totaal voorbij gaat aan de functie van tagging; nogmaals: specifieke problemen vereisen nu eenmaal specifieke oplossingen.
Dat was idd wat ik bedoelde, maar dan meer dat je een select setje tags niet door users kan laten toekennen en mod-only maakt, maar het komt op hetzelfde neer.
Daarbij ben ik voorstander van community-driven (maar mod-controlled) oplossingen; oftewel: een topicstarter zou zelf moeten kunnen aangeven waar zijn topic een vervolg op is. Een mod kan dat vervolgens corrigeren indien het fout is.
Dat je een 'aanvraag' indient voor het koppelen zodra je je topic start, welke vervolgens automatisch aan een mod/admin voorgelegd wordt en goedgekeurd/afgewezen kan worden (en eventueel meteen het oude deel waar het aan gekoppeld moet worden direct dicht kan gooien). Hier niet automatisch koppelen lijkt mij logischer dan automatisch koppelen en later de koppeling afkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Je kunt toch bij het maken van een nieuw topic een optie maken om te verwijzen naar het vorige topic? Net zoiets als de productkoppeling... via een tag search of topic search. De software weet dan dat er een relatie is tussen het nieuwe topic en de geselecteerde.
Vervolgens boven ieder topic een dropdown van alle gelinkte topics, nieuwste eerst...

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:06:
[...]
Dat je een 'aanvraag' indient voor het koppelen zodra je je topic start, welke vervolgens automatisch aan een mod/admin voorgelegd wordt en goedgekeurd/afgewezen kan worden (en eventueel meteen het oude deel waar het aan gekoppeld moet worden direct dicht kan gooien). Hier niet automatisch koppelen lijkt mij logischer dan automatisch koppelen en later de koppeling afkeuren.
En waarom precies? Je legt op deze manier meer werk neer bij de mods terwijl dat in eerste instantie prima door users geregeld kan worden. Het zou zelfs niet meer nodig hoeven zijn om vorige delen van een topic te sluiten als er al een vervolgtopic is. Het is imho heel simpel: misbruik wordt bestraft, goed gebruik levert enkel voordelen op...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:16:
En waarom precies? Je legt op deze manier meer werk neer bij de mods terwijl dat in eerste instantie prima door users geregeld kan worden.
Toch dat stukje controle er op, en zoveel extra werk zal het voor de moderator niet zijn als je puur op accepteren of verwerpen hoeft te klikken. Het lijkt me niet dat er tientallen nieuwe delen van een groot topic per dag komen bij dezelfde moderator in hetzelfde subforum. Over subfora gesproken, je zou wel als eis kunnen stellen dat het topic waaraan het gekoppeld moet worden wel in hetzelfde algemene subforumgedeelte staat, HW, Tweaking, AT, CE, TC, IN, FG, Devschuur, SG, GC etc.
Het zou zelfs niet meer nodig hoeven zijn om vorige delen van een topic te sluiten als er al een vervolgtopic is.
Dan zou je als je het zo bekijkt niet eens een nieuw deel hoeven starten, gewoon met meerdere auteurs de TS bijhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wiethoofd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 01:28:
[...]

Toch dat stukje controle er op, en zoveel extra werk zal het voor de moderator niet zijn als je puur op accepteren of verwerpen hoeft te klikken. Het lijkt me niet dat er tientallen nieuwe delen van een groot topic per dag komen bij dezelfde moderator in hetzelfde subforum.
Van een enkele reeks topics niet nee, maar van hardlopende fora die zowat alleen maar op grote draaien gaat dat al heel snel oplopen. Als nu al slotje + linkje af en toe vergeten wordt, verwacht je dan dat dat verandert als het systeem verandert terwijl de benodigde moeite gelijk blijft?
Over subfora gesproken, je zou wel als eis kunnen stellen dat het topic waaraan het gekoppeld moet worden wel in hetzelfde algemene subforumgedeelte staat, HW, Tweaking, AT, CE, TC, IN, FG, Devschuur, SG, GC etc.
Ah, dus je wil een mooi generiek systeem zonder beperkingen in de tags die je kiest op die manier gaan verklooien? Bovendien: denk eens aan het verplaatsen van topics, wat moet er fan gebeuren met tags die in het doelforum niet "mogen"? En wat als in Programming ineens bij een topic behoefte heeft aan een bepaalde hardwaretag die niet mag omdat die restricted is in Harde Waren?
Dan zou je als je het zo bekijkt niet eens een nieuw deel hoeven starten, gewoon met meerdere auteurs de TS bijhouden...
Dan hou je ineens hele andere praktische problemen over zoals tragere queries en mensen die een bepaald topic waar ze allang geen interesse meer in hebben steeds terug zijn komen in hun post history.

Ik vind het op zich wel grappig hoe je een ingewikkelde verneuking van het tagsysteem probeert goed te praten terwijl er zo'n simpele oplossing genoemd is. Noem eens een voorbeeld van jouw systeem boven het domweg letterlijk koppelen van topics? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb hier iets voor gebouwd, binnenkort online:

1) Je krijgt de mogelijkheid om bij het aanmaken van een nieuw topic aan te geven dat het een nieuw deel van een topicreeks is door het topic-id van het vorige deel op te geven:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z1Rzz3bd1tG9WOA1cGTdxWc2/full.png

Als er nog geen topicreeks was dan wordt deze hiermee aangemaakt, als het vorige topic al onderdeel was van een reeks dan wordt het nieuwe topic daaraan toegevoegd. Het nieuwe topic moet uiteraard wel aangemaakt worden in hetzelfde forum als het vorige topic.

2) Als een topic deel uitmaakt van een reeks dan krijgt het een aantal icons achter de titel waarmee je kan doorklikken naar het volgende of het vorige deel (en je dus ook meteen kan zien of er een volgend deel is):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sCh4DRohPMETrLwdg0yCVnwQ/full.png

3) Het ronde icoontje is een link naar een overzicht van alle topics in de betreffende reeks:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A8sxQDlFcmGgjb4D6tsFd1J8/full.png

Als je dit aanklikt vanuit een bestaand topic in die reeks dan wordt dat topic in het overzicht gehighlight. Zonder specifiek topic-id in de URL fungeert het als een perma-link van de reeks (forum/list_topicrange/<range-id>).

Vergeten bij het aanmaken van een topic aan te geven dat het onderdeel moet zijn van een reeks? Geen nood: alle moderators kunnen topics toevoegen aan of verwijderen uit een reeks. Gewoon een TR plaatsen met een verzoekje om het topic toe te voegen aan een bepaalde reeks is dan alsnog voldoende :)

Vragen, opmerkingen, hulde-betuigingen - plaats ze maar hier :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bij deze hulde d:)b. Nog wel een vraag: Heb je die icoontjes ook in diverse kleuren hebt gemaakt (doelende op volgend / vorig en lijst). Ik hoop van wel, want groen is alleen spielerij.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Outerspace schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:02:
[...] Nog wel een vraag: Heb je die icoontjes ook in diverse kleuren hebt gemaakt (doelende op volgend / vorig en lijst). Ik hoop van wel, want groen is alleen spielerij.
tbh: nee; ik heb de icoontjes uit de famfamfam set, en die zijn toevallig groen (en dat past dus toevallig mooi bij de games-rubriek :P). Misschien als ik ooit eens tijd over heb of als iemand anders zich geroepen voelt om ze in de verschillende channel-kleuren te maken dan implementeer ik dat nog wel een keer.

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 27-01-2010 01:23 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O wow, dit is wel een heel gave feature. Dat scheelt eindeloze rijtjes met vorige delen in de inhoudsopgave :)

Extreem nuttige dev time als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Briljant, heb niks anders te zeggen :)

Behalve dan misschien dat het wel handig is om een knop te maken die direct linkt naar het laatste (meest recente) deel? Dus: [vorig deel] [overzicht] [volgend deel] [laatste deel]

[ Voor 71% gewijzigd door Hahn op 27-01-2010 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
<hulde>
crisp is Ok
</hulde>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mute schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:32:
Briljant, heb niks anders te zeggen :)

Behalve dan misschien dat het wel handig is om een knop te maken die direct linkt naar het laatste (meest recente) deel? Dus: [vorig deel] [overzicht] [volgend deel] [laatste deel]
Goed idee; dat ga ik nog even inbakken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gave functie! Netjes opgelost zoals gewoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

d:)b

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:01

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

*O* crisp *O*

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dit is wel een hele mooie oplossing zeg :)

Top _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Linkje direct naar laatste deel is ook toegevoegd. Dit gaat ws begin volgende week online, samen met nog 'iets'. Ik zal kijken of ik de database voor de lopende topicreeksen al een beetje kan vullen voor die tijd :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Erg netjes! _/-\o_

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

crisp schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:21:
[...]

tbh: nee; ik heb de icoontjes uit de famfamfam set, en die zijn toevallig groen (en dat past dus toevallig mooi bij de games-rubriek :P). Misschien als ik ooit eens tijd over heb of als iemand anders zich geroepen voelt om ze in de verschillende channel-kleuren te maken dan implementeer ik dat nog wel een keer.
Gewoon even met Paint.NET de hue aanpassen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Sebazzz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:59:
[...]

Gewoon even met Paint.NET de hue aanpassen :)
Dat wordt al gedaan ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Wat vet :) !

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

_O_ Crisp _O_ Ongelooflijk handige functie!

Hoe gaat het met al bestaande topicreeksen? Daar moet ongetwijfeld wat handwerk aan verricht worden om die topics aan elkaar te koppelen als reeks. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gewoon koppelen op basis van topictitel. Als er geen al te gekke dingen mee zijn uitgehaald is het simpel om een reeks te vinden en op volgorde te koppelen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Crips = d:)b

Kun je als user bij een nieuw deel ook zelf meerdere topics linken?
Ik heb het over een topic waarvan binnenkort deeltje 7 wordt gestart, kan ik de vorige 6 dan linken?
Net zoals ik gewoon meerdere producten in 1x kan linken, of meerdere mede-auteurs? Heel chique dit!

Voor de rest wel veel werk bij de ultralange topicreeksen dunkt me? 'Heb je iets te showen' 'WoW' enzo..?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Cloud schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:16:
_O_ Crisp _O_ Ongelooflijk handige functie!

Hoe gaat het met al bestaande topicreeksen? Daar moet ongetwijfeld wat handwerk aan verricht worden om die topics aan elkaar te koppelen als reeks. :)
Ik wil die grotendeels met wat LIKE-queries op de titel al in de database proberen te zetten. Daar zal dan misschien wel wat ruis tussen zitten, maar het is makkelijker om dat achteraf te corrigeren dan om meteen perfecte reeksen te maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:20:
Crips = d:)b

Kun je als user bij een nieuw deel ook zelf meerdere topics linken?
Ik heb het over een topic waarvan binnenkort deeltje 7 wordt gestart, kan ik de vorige 6 dan linken?
Zoals gezegd hierboven ga ik dus proberen om voor de lopende kandidaten al reeksen te maken ;) Moderators krijgen sowieso de mogelijkheid om een reeks van scratch te maken of meerdere topics toe te voegen. Voor de gebruikers wou ik het eigenlijk zo simpel mogelijk houden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It is getting better and better :)

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Hulde voor crisp :D

Gaat dit ook voor de HK-topics werken?

[ Voor 52% gewijzigd door Matis op 27-01-2010 12:25 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

crisp schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:22:
Zoals gezegd hierboven ga ik dus proberen om voor de lopende kandidaten al reeksen te maken ;) Moderators krijgen sowieso de mogelijkheid om een reeks van scratch te maken of meerdere topics toe te voegen. Voor de gebruikers wou ik het eigenlijk zo simpel mogelijk houden.
Hmm okee, dan hoop ik dat er veel out automatisch gelinkt gaat worden, anders krijgen de mods het zwaar >:)
EDIT: Little bit offtopic.. Een ABM mod kan een topics toevoegen in een CSL-topicreeks?

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 27-01-2010 12:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:35

Gotiniens

Fairly odd Tim

Kan de TopicTitel ook geautomatiseerd ingevuld worden? Dus als je "Het Grote Topic 1" vol hebt, dat je vervolgens "Het Grote Topic 2" krijgt. Door enkel de topic id in te voeren?

Ook handig zou zijn dat als je een topic in een topic reeks bookmarkt dat je dan altijd het laaste topic in de reeks gebookmarked hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CLB schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:24:
[...]
EDIT: Little bit offtopic.. Een ABM mod kan een topics toevoegen in een CSL-topicreeks?
Ja, maar dat is imo geen probleem; crew=crew

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

crisp schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:20:
[...]

Ik wil die grotendeels met wat LIKE-queries op de titel al in de database proberen te zetten. Daar zal dan misschien wel wat ruis tussen zitten, maar het is makkelijker om dat achteraf te corrigeren dan om meteen perfecte reeksen te maken.
Oke dat wilde ik eigenlijk weten. Of er überhaupt een geautomatiseerde poging gedaan ging worden, maar ja dus, waarvoor hulde! :)

Ik dacht even dat dat mogelijk problematisch zou zijn omdat je bij elk topic het voorgaande topic moet zoeken (ook met topics al a "deel XVI", maar je kunt natuurlijk een hele reeks vinden met een LIKE-query en op basis van oplopend topicid alle voorgaande topicids invullen. Ik zag spoken :+

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 27-01-2010 12:29 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

crisp schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:27:
Ja, maar dat is imo geen probleem; crew=crew
Okee chill, is wel handig als je wat mods beter kent dan de ander en wat gefixed wil hebben O-)
Ik ben klaar met m'n vragenvuurtje, prachtige implementatie / ontwikkeling! Heel nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Gotiniens schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:25:
Kan de TopicTitel ook geautomatiseerd ingevuld worden? Dus als je "Het Grote Topic 1" vol hebt, dat je vervolgens "Het Grote Topic 2" krijgt. Door enkel de topic id in te voeren?
Nee, en dat ga ik ook niet zo maken. Imo is de poster van een nieuw deel in een reeks prima in staat om zonder veel moeite naast de topicstart zelf ook gewoon een juiste titel te geven.
Ook handig zou zijn dat als je een topic in een topic reeks bookmarkt dat je dan altijd het laaste topic in de reeks gebookmarked hebt.
'Zou handig zijn' is ook hier geen criterium om dat dan ook meteen maar te facilliteren. Feit is dat je hiermee met 1 extra klik ook gelijk het laatste deel te pakken krijgt wat al een enorme verbetering is tov de huidige situatie.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 19:30

Haan

dotnetter

Dikke hulde voor crisp! _/-\o_

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Lijkt mij ook wat overdreven, met name de automatische titelgeving. Je zult toch goed naar het vorige topic moeten kijken om het topicid te vinden en dat id zelf in moeten vullen. Een titel kun je dan zelf ook nog wel even doen ;) Dat bookmarks idee is nog wel leuk, maar niet echt een issue vanwege die 'laatste deel' knop inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Om door te breien op die bookmarks:

Is het niet 'simpel' (met de huidige implementatie) om achter gesloten topics een icoontje te plaatsen van waaruit de bookmark kan worden geupdate naar het nieuwe topic?

Hulde trouwens al voor de huidige toevoeging! d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door SandaX op 27-01-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

PromWarMachine schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:34:
Je zou gewoon als property van een topic een link moeten kunnen plaatsen naar het volgende en het vorige deel. Dan is het handwerk, maar dan werkt het wel altijd.

Naast het bladeren tussen pagina's kun je dan bladeren door delen. Dat zou al schelen.
Het is exact zo gebouwd zoals ik hierboven heb bedoeld te zeggen, dus ik ben uitermate tevreden. Zeer handige feature die met weinig onderhoudswerk (alleen ID toevoegen) toch door gebruikers bij te houden is. Hulde!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Hartstikke mooi! Ik sluit me aan bij alle hulde voor Crisp _/-\o_
(En leuk dat het toch kon, want de technische discussie kon ik absoluut niet volgen O+ )

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sinds vandaag is het *eindelijk* mogelijk om de topicreeksen te koppelen :D _O_

Ik heb nog wel een vraagje:

Het koppelen van Topicsreeksen, kan dat alleen voor nieuwe topics, of kan dat voor actieve topics ook met terugwerkende kracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kan ook voor actieve topics, maar dat moeten mods doen, users kunnen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mute schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:53:
Kan ook voor actieve topics, maar dat moeten mods doen, users kunnen dat niet.
Juist, dat dacht ik al.

@mods/admins;
Is dat middels een TR het makkelijkste te realiseren, om het overzicht te bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maar er zullen vast topicreeksen bestaan die tussendoor naamsveranderingen hebben ondervonden waardoor de reeks onderbroken is :) Hij bedoelt natuurlijk voor het geval een topicreeks nog niet was aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Was dat alles? Nee Mike, er is meer! Ook sinds vandaag actief : de topic reeksen. Op dit moment zijn er zo’n 300 reeksen van topics actief. Nu moet de TS in elk nieuw topic handmatig een linkje plaatsen naar het vorige topic en heb je alleen met veel copy pasten een volledig overzicht. Dat is vanaf vandaag voorbij. Met deze nifty gadget kun je je actieve topic uit een reeks (Het grote WoW topic bijvoorbeeld) heel eenvoudig aan de vorige topics koppelen. Je kan een overzicht krijgen van alle topics of een topic terug in de reeks.
Nu nog een uitbreiding van de search rechtsbovenin (Dit Topic) en (Alle topics uit deze reeks).

Het is érg fijn dat je door een hele reeks kan zoeken ipv alleen deel 201 van reeks x.

Handig? :P Of kan dit al :) Want als ik in het overzicht het zoekbalkje gebruikt vindt hij per definitie niets.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 10-02-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RedHat schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:59:
[...]

Nu nog een uitbreiding van de search rechtsbovenin (Dit Topic) en (Alle topics uit deze reeks).

Het is érg fijn dat je door een hele reeks kan zoeken ipv alleen deel 201 van reeks x.

Handig? :P Of kan dit al :)
Dat kan al (semi), handmatig, door specifiek op title: te zoeken in de search. Verder is daar (nog) niets voor.
Ik zeg altijd maar zo: Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
crisp schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:00:
[...]

Dat kan al (semi), handmatig, door specifiek op title: te zoeken in de search. Verder is daar (nog) niets voor.
Ik zeg altijd maar zo: Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :P
Nee zeker niet: Maar staat het wel op de todo?

Het is gewoon extreem handig dat search dingetje (Nog bedank voor de tip die je me laatst DMde :P ) en het zou nog extreem handiger zijn als je op poster in een reeks kan zoeken oid. :D Nu die link toch gelegd is :)

Crisp, je bent een held :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mute schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:56:
Maar er zullen vast topicreeksen bestaan die tussendoor naamsveranderingen hebben ondervonden waardoor de reeks onderbroken is :) Hij bedoelt natuurlijk voor het geval een topicreeks nog niet was aangemaakt.
Daar doelde ik ook op en op het feit dat ik als (mede)TS geen topics kan koppelen.

Ik doel hierbij in het bijzonder op HTC Touch Diamond2 [part cinq]

En
HTC Touch Diamond2
HTC Touch Diamond2 [part deux]
HTC Touch Diamond2 [chapitre trois]
HTC Touch Diamond2 [part four]
als voorgaande topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Volgens mij hangt het met het thema samen dus post ik het maar hier even. Ik zie dat er bij bv het grote kleine mededelingtopics er een pijltje is gekomen om naar het vorige topic te gaan. Deze staat aan de rechterkant van het topic, maar is het visueel niet mooier/handiger tussen de titel en de postreminder icoon? Als je dan een vorig in bv deel 200 van de 210 zit heb je: Postreminder - vorige - Titel - Lijst met alle kmt topics - Volgende

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat een ontzettend handige en mooie oplossing hiervoor! Dit scheelt een hoop nodeloos geklik door alle delen. TOP! _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Dick op 10-02-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Matis schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:07:
[...]

Daar doelde ik ook op en op het feit dat ik als (mede)TS geen topics kan koppelen.

Ik doel hierbij in het bijzonder op HTC Touch Diamond2 [part cinq]

En
HTC Touch Diamond2
HTC Touch Diamond2 [part deux]
HTC Touch Diamond2 [chapitre trois]
HTC Touch Diamond2 [part four]
als voorgaande topics :)
Als daar niet overdreven creatief was omgegaan met het aangeven van het deelnummer dan had mijn automatische reeksvinder 'm al aangemaakt. Ik heb het nu zelf even gedaan ;)

Anyway, de forumcrew heeft de mogelijkheid om reeksen aan te maken of te beheren. Een stukje uitleg daarover moet ik nog posten in het crewforum (tags gaan nu even voor). In ieder geval leek het mij niet noodzakelijk om ook dit door de gebruikers op te laten lossen. Ten eerste is het aantal reeksen beperkt, en als ze eenmaal goed staan en gebruikers bij een nieuw deel netjes het vorige deel opgeven bij het aanmaken van het topic dan onderhoud het zich verder gewoon zelf :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Overdreven creativiteit moet juist gestimuleerd worden op GoT >:)

Maar dat terzijde, moet ik nu een TR aanmaken om zoiets te laten wijzigen: Motorola Milestone - Topicreeks

Motorola Milestone - Deel 3
[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's
Motorola Milestone Meeting
Motorola Milestone - Deel 2
Motorola Milestone (Droid)

Vind ik nogal een weirde topicreeks... of hoor 't zo te zijn, vind het erg onsamenhangend eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nee, die twee tussen 2 en 3 horen daar niet, en zijn nu weg.

Het fout gekoppelde topics meldpunt is hier voor trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

O dat is nice, over het hoofd gezien! Naja top, dan ga ik al m'n TS'jes is aflopen >:)

Pagina: 1