Hallo,
ik ga volgende week naar Finland, en daar is het momenteel al -15 graden. Ik vroeg me af of ik zonder zorgen in zulke temperaturen buiten foto's kan gaan maken. Nu heb ik een Canon 450D, met een 18-55IS en een 50mm f/1.8 lens. Ik heb de camera al een paar maanden, maar nog niet veel gebruikt, dus alles verkeert nog in nieuwstaat, en de accu's (ik heb er twee, waarvan één van Dealextreme) zijn nog maar enkele malen opgeladen.
Concrete vragen:
ik ga volgende week naar Finland, en daar is het momenteel al -15 graden. Ik vroeg me af of ik zonder zorgen in zulke temperaturen buiten foto's kan gaan maken. Nu heb ik een Canon 450D, met een 18-55IS en een 50mm f/1.8 lens. Ik heb de camera al een paar maanden, maar nog niet veel gebruikt, dus alles verkeert nog in nieuwstaat, en de accu's (ik heb er twee, waarvan één van Dealextreme) zijn nog maar enkele malen opgeladen.
Concrete vragen:
- Kan ik een 450D (en die lenzen) veilig gebruiken bij, zeg, -20 graden?
- Ik weet dat accu performance achteruit gaat in de kou, ik heb daar echter geen gevoel bij. Kan iemand misschien inschatten wat voor impact de kou zou kunnen hebben op mijn accu's?
- Moet ik voorzorgsmaatregelen nemen voordat ik naar buiten ga?
- En in dezelfde trant als de vorige vraag: moet ik iets doen voordat ik weer naar binnen ga?