Belangrijk!
Begrip
Ik ben een beetje geschrokken van de reacties op de nog-niet-eens definitieve lijst.
We zijn druk bezig om er een leuke competitie van te maken. We willen het voor iedereen zo goedkoop, interessant, leuk en uitdagend maken. Daarvoor heb ik persoonlijk meer dan 15 webshops gemaild met de vraag of ze ons konden sponsoren. Uiteindelijk is 4 Launch met het beste aanbod gekomen voor een scherpe prijs voor een interessant kaartje (DDR3 geheugen).
We zijn toen begonnen aan een TS (Jeroen en ik, maar voornamelijk Jeroen), maar Jeroen wou het niet meer organiseren. Vervolgens loopt alles bijna in het honderd, maar dankzij de BEVESTIGING van het mooie aanbod van 4 Launch en de hulp van Thijs was er nog geen man over boord. We zijn toen 's nachts bezig geweest met de TS (voornamelijk Thijs zijn werk) en ik heb de TS toen helemaal doorgelopen, aangepast en de definitieve versie van online gezet.
Vanaf het moment dat de TS online stond stroomden de inschrijvingen binnen. Midden in mijn proefwerkweek kreeg ik de hoeveelheid inschrijvingen niet zo snel verwerkt. Dit heeft een tijdje geduurd, maar dat komt omdat er een kleine 900 cellen zijn aangemaakt in een excel file en geloof me, die krijg je zelfs niet op een 24" monitor gepropt.
Ik heb alle (kleine) foutjes bij de inschrijvingen gemarkeerd en deze wou ik oplossen door iedereen een persoonlijke email te sturen. Dit heb ik zo gedaan en dat kostte mij zo'n anderhalf uur. Toen kreeg ik van een deel weer antwoord (op de gestelde vragen in de email) en moest ik dat weer verwerken.
Vervolgens hebben Thijs en ik gekeken naar alle inschrijvingen. Iedereen apart. Gemiddeld kost het minstens 2 minuten (zo niet 3 minuten) om via msn iemand door te spreken. Met 60 mensen zit je toch mooi op 2 a 3 uur. Zo gezegd zo gedaan, nieuwe excel file aangemaakt en deze online gezet. Vervolgens lees je na een tijdje (terwijl je een aantal vergelijkingsbenchmarks aan het draaien bent om te kijken naar een andere benchmark, 's nachts om 2 uur) een aantal boze reacties op het forum en na al die (gratis en vrijwillige) moeite ben je dan toch wel een beetje teleurgesteld.
Daarom vraag ik jullie bij deze
OM WAT BEGRIP. We doen echt ons uiterste best, zelfs om half 3 's nachts.
Kaarten
Dan het volgende onderwerp... De kaarten.
4 Launch heeft ons gezegd dat er 46 kaarten beschikbaar zijn gesteld voor de competitie. Het aantal deelnemers is dus vastgesteld op 46. Waarschijnlijk zijn dit ALLE kaarten die 4 Launch kan leveren (in samenwerking met de leverancier). Ook al wordt de volle pond betaald, 4 Launch kan waarschijnlijk niet meer kaarten leveren. Hier heb ik nog geen volledige duidelijkheid over ontvangen van 4 Launch, maar ik denk dat het zo zit. Correspondentie met 4 Launch gaat vaak ook erg traag. De directeur heeft wel betere dingen te doen dan 'een of andere overclock competitie waar hij verlies op draait' (denk ik dan zo) en reageert soms pas na een aantal dagen. Telefonisch contact wilt hij overigens niet, hier heb ik al de nodige euro's voor mogen bellen naar de 4 Launch helpdesk.
Een optie zou dus kunnen zijn om toch nog eens goed na te vragen of er niet meer kaarten kunnen worden geleverd, maar ik denk dat 4 Launch al erg royaal bezig is en het is nogal asociaal om bij 1 vinger de complete hand te willen hebben. (er staat trouwens op hun website op=op bij de Club3D HD4670).
Een andere optie zou zijn om een andere shop te vragen of ze een ander aanbod hebben. JA die shops zijn er. Ze hebben minder kaarten met hogere prijzen. Over die problemen zijn heen te komen. De prijs per kaartje gewoon iets opschroeven zodat iedereen evenveel betaald (zoals hier al was gezegd) en 'gewoon' zoveel mogelijk kaartjes krijgen bij twee verschillende webshops. Maar denk er eens aan dat beide webshops hier reclame voor willen hebben en dat beide webshops niet graag hun banner naast die van hun concurrent zien. Twee sponsoren gaat gewoon niet goed werken.
Een andere optie zou zijn om via 'de gewone wegen' extra kaartjes te bestellen en een aantal mensen (individueel) meer te laten betalen (als zij dat willen). De problemen die hierbij KUNNEN ontstaan (naast de extra administratieve rompslomp) zijn:
1. een andere stepping/revisie of een betere batch
2. handpicking: twee keer testen, terug brengen en zeggen 'dat hij niet goed was' om vervolgens bij de concurrent een nieuwe te halen.
3. gezeur door andere deelnemers hierover
Face it, er zijn 46 kaarten beschikbaar gesteld. Als er meer kaarten beschikbaar komen zullen we jullie dit heus wel laten weten. Veel meer kan er niet worden gedaan, alle nadelen bij de oplossingen in acht nemende. Bij de animocheck waren er bovendien bij het vragen naar kaarten 'maar' 40 geïnteresseerden, dit liep op toen bleek welk kaartje en voor welke prijs er kwam.
Dus alsjeblieft, doe niet zo vervelend met dit soort dingen:
Uitschrijvers
'To make matters worse', zijn er na het uitkomen van de deelnemers lijst nog 2 uitschrijvingen gekomen (waarvan 1 nog niet definitief, zucht...). Extra administratief gedoe voor mij en nu mogen we de lijst van 'afvallers' weer helemaal doornemen. Ze hebben alle twee goede redenen, maar toch...
painkill
Om terug te komen op jou...
Je hebt een 'klacht' ingediend per PB en hier op het forum. Jammer voor je dat je niet bent uigekozen, maar je hoeft dan niet gelijk zo fel te reageren.
Waarom we jou niet bij het lijstje hebben staan zal ik even zeggen. Je hebt een aantal pagina's terug deze post geplaatst:
Daaruit concluderen wij dat je niet serieus wilt gaan beginnen met voltmods en niet gedreven genoeg bent om te winnen. Daar hebben wij een extra notitie van gemaakt.
Toen we aan het kijken waren voor de definitieve deelnemers viel dat gelijk op. Ook al stond je in de top 40, we hielden ons niet per definitie aan 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' en gaven mensen buiten de top 40 ook een kans. Een voorbeeld: Extera stond niet in de top40 (wel in de animolist) en van hem weten we dat hij de kaart tot het uiterste wilt krijgen. De keus is wat ons betreft dan snel gemaakt: iemand die veel ervaring heeft, die zeker weten resultaten gaat posten en ook veel moeite ervoor wilt doen tegenover een beginner, waarvan niet zeker is dat hij veel resultaten zal posten en weinig moeite wilt doen.
Er moeten gewoon mensen afvallen en in dit geval was jij dat vanwege een post waarin stond dat je alleen softwaretweaks gaat doen. In onze ogen kun je die ook op je eigen kaart toepassen en daarvoor heb je geen competitie nodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:49:
Ja, naar mijn weten telde wie het eerste kwam wie het eerste maalde ook.
Komop jongens, de Top 40 zoals die was verdiend/heeft recht op een kaartje. Niet onderling stemmen/kiezen wie wel of niet mee mag doen. Dat is oneerlijk.
Nee dat zou oneerlijk zijn. Mensen die het topic over het hoofd hebben gezien of te laat zien krijgen dan geen kans. Dan krijg je een competitie met de die-hard F5'ers. We willen iedereen een eerlijke kans geven.
De top40 was een ANIMOCHECK en geen echte inschrijving. De top40 hebben we gewoon als belangrijke leidraad in onze beslissen gebruikt.
Er is niks oneerlijks aan het feit dat wij (de organisatie) kiezen wie er mee mogen doen. Wij stoppen er tijd en moeite in om de competitie leuk voor iedereen te maken, met zoveel mogelijk enthousiastelingen. Die-hard F5'ers, spammers en 24/7-activists hoeven de competitie niet per definitie leuk te maken. Er zijn trouwens maar 27 mensen in de top40 die zich daadwerkelijk hebben aangemeld.
Ik vind dit dus een beetje flauwekul. Je baseert dit op maar 1 geval, of omdat je maar de helft van de top40 ziet terug komen in de deelnemerslijst terwijl er nog geen 30 inschrijvingen waren van de top40.
Maar om terug te komen op jou, painkill, we hebben inderdaad misschien te snel beslist dat jij niet mee mocht doen, gebaseerd op die ene post. Maar dan nog, iemand zal moeten afvallen.
Er is minstens 1 uitschrijver... Ik kan je niks beloven, maar..... 
Tot slot
Tot slot wil ik vragen of jullie niet meer zozeer direct het topic willen volspammen met klachten, polls en voorbarige uitspraken.
Denk erom: de contest loopt 3 maanden en is pas 2 dagen officieel van start. We hebben nog genoeg tijd!
De 'problemen' bespreken we liever per mail dan hier in het topic, dus alsjeblieft...
We laten het hierbij
Ik ben overigens net klaar met 26 benchmark tests van 3DMark 03 en 3DMark 01. De resultaten zijn 'schokkend' te noemen. Ik denk bijna zeker dat het geen 3DMark 01 op standaard instellingen zal zijn.
Maar goed, het is nu alweer kwart voor 4 na bijna 2 uur tikken dus ik duik maar eens mijn bedje in. Hopelijk lees ik morgen wat leukere posts in het topic over bijvoorbeeld de wilde plannen van Camacha

, mensen die hun soldeerbout warm hebben staan en hun LN
2 koud of met -12 op het balkon gaan zitten