Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:52
@snot aap:

Im in. Toch denk ik dat 90% van de mensen dit niet ziet zitten.

1 omdat er dan meer competitie is en 2 omdat er dan 5 euro extra bij betaald moet worden terwijl de max bij de meeste mensen op 40euro lag bij de animo peiling.

Alih we zullen zien wat het brengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Snot_Aap schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:07:
[...]

Ik zie 46 mensen en 57 inschrijvingen.

Dat betekend dat er 11 overblijven.

Heb het even uitgerekend dat zou dan 10 kaarten zonder korting zijn.
Als we dat over iedereen verdelen komen we op 4.60 per persoon extra uit, maar dan kan wel iedereen gezellig mee doen. Is dit niet een idee?
Zou een goed idee zijn geweest maar ik vress dat je er iets te laat mee bent

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, ik kan helaas niet mee doen, maar ik blijf het topic natuurlijk volgen :) Veel succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik snap dat er wat teleurgesteld zijn hier, maar er zijn 46kaarten beschikbaar gesteld terwijl er 57 ingeschreven staan, er moesten er dus een paar het veld ruimen. het is niet dat ik met plezier mensen wegkruis, maar er zal altijd wel commentaar zijn, of je het nou zus doet, of zo...

Wij organiseren het nu eenmaal, hebben eerlijk ( en uitgebreid ) gekeken naar je motivatie / hoe actief je bent, dus hoe waarschijnlijk het is dat je scores gaat posten, stukje ervaring, etc etc.

Als we nu andere merken en dergelijke erbij gaan halen, zijn er weer ( net zoals met de 9500GT ) compo oneerlijkheden over revisies / steppings die veel harder gaan, etc etc etc. het is nu helaas zoals het is, de organisatie had het ook graag anders gezien, maar het is nu eenmaal zo.

Voor de duidelijkheid, er zijn dus maar 46kaarten beschikbaar gesteld door 4launch.

Het uiteindelijke doel is om een zo actief en gezellig mogelijke competitie te maken,
mocht je verdere vragen hebben, doe het alsjeblieft via de DM / email, anders krijgen we straks 3 pagina's met discussies hierover, wat uiteraard niet de bedoeling is.

[ Voor 13% gewijzigd door thijszor op 22-12-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
i'm in ;) die 4,60 maakt me btw niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
I'am in too ! :D

Voor de mensen die ook op lucht willen gaan: Wat is jullie plan? Welke cooler nemen jullie? Artic acellero s1 rev2?

[ Voor 6% gewijzigd door reinsaddict op 22-12-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jouke_buissink schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:52:

Voor de mensen die ook op lucht willen gaan: Wat is jullie plan? Welke cooler nemen jullie? Artic acellero s1 rev2?
Is wel het plan ja, die kan daarna mooi op mijn 4770 (daarvoor moet 'ie wel gemod worden). Lekker bang for the buck.

Wil later misschien nog zelf een koelblokje frezen, maar moet even kijken hoe dat gaat zijn qua tijd/geld/mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Laatst online: 20-04-2022
2 zielen 1 gedachte dus :D

Welke fans ga jij voor?

Meer mensen uit groningen trouwens?

[ Voor 18% gewijzigd door reinsaddict op 23-12-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mwa, als de temps binnen te perken zijn (net als met de 9500GT) dan heeft het niet eens zin om een andere luchtkoeler erop te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jouke_buissink schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:15:
2 zielen 1 gedachte dus :D

Welke fans ga jij voor?

Meer mensen uit groningen trouwens?
Fans weet ik nog niet zeker, al heb ik wel een idee welke richting op. Sowieso wel met dezelfde insteek qua effectiviteit en bang-for-the-buck; heb toch een set 120 mm fans nodig voor mijn huidige setup, dus die koop ik en gebruik ik eerst voor de contest, daarna schuiven ze door naar m'n huidige systeem. Komt waarschijnlijk ook nog een CPU koeler bij, maar die is niet echt relevant voor de contest.

Ik ga denk ik een mooie blog bijhouden van mijn reilen en zeilen, gebruik ik die hier ook eens :p Kan iedereen wel meekijken maar zo hou ik het mooi overzichtelijk voor mijzelf en wie weet kunnen wat mensen ook nog eens nuttige tips geven. Ik heb geen zin om op mijn eigen eilandje alles angstvallig geheim te houden, zoveel ervaring heb ik nog niet. Ik probeer maar zoveel mogelijk te delen in de hoop dat anderen dat ook doen :P Ik ga gewoon onderaan beginnen met een stockkaart in een case en dan stukje bij beetje opbouwen naar complexere dingen (zal de planning nog wel eens uiteenzetten). Zo voorkom ik ook dat er teveel tegelijk mis gaat.

@bolletje: Het gaat ook om het idee natuurlijk. Als jij denkt dat 'ie harder gaat met zo'n koeler dan gaat 'ie ook harder :9

Trouwens, als dat zo is, dan heeft subzero toch ook geen zin meer?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:30:
@bolletje: Het gaat ook om het idee natuurlijk. Als jij denkt dat 'ie harder gaat met zo'n koeler dan gaat 'ie ook harder :9

Trouwens, als dat zo is, dan heeft subzero toch ook geen zin meer?
Ik heb het alleen over lucht hé, daar zit niet veel verschil in (hoogstens 10 graden bij de 9500GT contest).

Bij subzero heb je een veel grotere delta. Dan gaan de andere factoren pas echt een rol spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolletje92 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:38:
Ik heb het alleen over lucht hé, daar zit niet veel verschil in (hoogstens 10 graden bij de 9500GT contest).

Bij subzero heb je een veel grotere delta. Dan gaan de andere factoren pas echt een rol spelen ;)
Meh, als je een effectieve koeler hebt soak je de buitenlucht ook beter op :9 </ikwilhetikwilhetikwilhetmodus>

Mjah, ik ga het ding toch kopen voor mijn 4770 dus beter plemp ik 'm ook nog even hierop (voor ik de vinnen kort knip). Kan geen kwaad lijkt me. Daarna ga ik wel experimenteren met zelfgemaakte koelblokjes, maar voor die tijd heb ik nog met een hoop andere dingen te klooien.

Ik zou vragen naar andere mensen in de omgeving hier, maar volgens mij heeft Roel een mooi lijstje opgesteld, misschien is dat handiger.

Eerst maar even de definitieve lijst afwachten, misschien mag ik wel niet eens meedoen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
zo in iedergeval mijn CPU al op 4330 MHz benchable gekrege op 1.312v dus die vormt igg geen bottlneck voor de kaart ^^. als het goed is doen we toch een gpu only benchmark maar je weet maar nooit :+ ik heb ook al zo mijn ideeën over de koeling nu nog hopen dat het gaat lukken. en hopen dat ik het kaartje niet sloop bij het solderen.

Maar zoals camacha al zij even de definitieve lijst afwachten dalijk mag ik idd niet meedoen maar ik hoop van wel :)
erg leuk trouwens dat er zo gediscusieerd word. en ik hoop ook dat iedereen elkaar een beetje helpt. en hopelijk ook de grotere overclockers misschien wat tips kunnen geven.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
ik heb me uber caps trouwens besteld, dus wanneer die binnen zijn, op de achterkant solderen, en dan past me tube er mooi op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caps heb ik hier nog liggen, nieuw in verpakking.

Ook mijn vapo is optimized, en trekt nu zonder load -47 met een koude luchtaanvoer.

Ook mijn nieuwe plank océd lekker , Gigabyte MA-78GM-US2H. Prepare bitches :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
I'm in 2.
Die 4,60 maakt mij niets uit... hoewel het precies 1 pakje marlboro is :+

Morgen even mijn kamer opruimen, en een bench systeem opbouwen.
Ik heb er zin in!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021

Belangrijk!

Begrip
Ik ben een beetje geschrokken van de reacties op de nog-niet-eens definitieve lijst.

We zijn druk bezig om er een leuke competitie van te maken. We willen het voor iedereen zo goedkoop, interessant, leuk en uitdagend maken. Daarvoor heb ik persoonlijk meer dan 15 webshops gemaild met de vraag of ze ons konden sponsoren. Uiteindelijk is 4 Launch met het beste aanbod gekomen voor een scherpe prijs voor een interessant kaartje (DDR3 geheugen).

We zijn toen begonnen aan een TS (Jeroen en ik, maar voornamelijk Jeroen), maar Jeroen wou het niet meer organiseren. Vervolgens loopt alles bijna in het honderd, maar dankzij de BEVESTIGING van het mooie aanbod van 4 Launch en de hulp van Thijs was er nog geen man over boord. We zijn toen 's nachts bezig geweest met de TS (voornamelijk Thijs zijn werk) en ik heb de TS toen helemaal doorgelopen, aangepast en de definitieve versie van online gezet.

Vanaf het moment dat de TS online stond stroomden de inschrijvingen binnen. Midden in mijn proefwerkweek kreeg ik de hoeveelheid inschrijvingen niet zo snel verwerkt. Dit heeft een tijdje geduurd, maar dat komt omdat er een kleine 900 cellen zijn aangemaakt in een excel file en geloof me, die krijg je zelfs niet op een 24" monitor gepropt.

Ik heb alle (kleine) foutjes bij de inschrijvingen gemarkeerd en deze wou ik oplossen door iedereen een persoonlijke email te sturen. Dit heb ik zo gedaan en dat kostte mij zo'n anderhalf uur. Toen kreeg ik van een deel weer antwoord (op de gestelde vragen in de email) en moest ik dat weer verwerken.

Vervolgens hebben Thijs en ik gekeken naar alle inschrijvingen. Iedereen apart. Gemiddeld kost het minstens 2 minuten (zo niet 3 minuten) om via msn iemand door te spreken. Met 60 mensen zit je toch mooi op 2 a 3 uur. Zo gezegd zo gedaan, nieuwe excel file aangemaakt en deze online gezet. Vervolgens lees je na een tijdje (terwijl je een aantal vergelijkingsbenchmarks aan het draaien bent om te kijken naar een andere benchmark, 's nachts om 2 uur) een aantal boze reacties op het forum en na al die (gratis en vrijwillige) moeite ben je dan toch wel een beetje teleurgesteld.

Daarom vraag ik jullie bij deze OM WAT BEGRIP. We doen echt ons uiterste best, zelfs om half 3 's nachts.
Kaarten
Dan het volgende onderwerp... De kaarten.

4 Launch heeft ons gezegd dat er 46 kaarten beschikbaar zijn gesteld voor de competitie. Het aantal deelnemers is dus vastgesteld op 46. Waarschijnlijk zijn dit ALLE kaarten die 4 Launch kan leveren (in samenwerking met de leverancier). Ook al wordt de volle pond betaald, 4 Launch kan waarschijnlijk niet meer kaarten leveren. Hier heb ik nog geen volledige duidelijkheid over ontvangen van 4 Launch, maar ik denk dat het zo zit. Correspondentie met 4 Launch gaat vaak ook erg traag. De directeur heeft wel betere dingen te doen dan 'een of andere overclock competitie waar hij verlies op draait' (denk ik dan zo) en reageert soms pas na een aantal dagen. Telefonisch contact wilt hij overigens niet, hier heb ik al de nodige euro's voor mogen bellen naar de 4 Launch helpdesk.

Een optie zou dus kunnen zijn om toch nog eens goed na te vragen of er niet meer kaarten kunnen worden geleverd, maar ik denk dat 4 Launch al erg royaal bezig is en het is nogal asociaal om bij 1 vinger de complete hand te willen hebben. (er staat trouwens op hun website op=op bij de Club3D HD4670).

Een andere optie zou zijn om een andere shop te vragen of ze een ander aanbod hebben. JA die shops zijn er. Ze hebben minder kaarten met hogere prijzen. Over die problemen zijn heen te komen. De prijs per kaartje gewoon iets opschroeven zodat iedereen evenveel betaald (zoals hier al was gezegd) en 'gewoon' zoveel mogelijk kaartjes krijgen bij twee verschillende webshops. Maar denk er eens aan dat beide webshops hier reclame voor willen hebben en dat beide webshops niet graag hun banner naast die van hun concurrent zien. Twee sponsoren gaat gewoon niet goed werken.

Een andere optie zou zijn om via 'de gewone wegen' extra kaartjes te bestellen en een aantal mensen (individueel) meer te laten betalen (als zij dat willen). De problemen die hierbij KUNNEN ontstaan (naast de extra administratieve rompslomp) zijn:
1. een andere stepping/revisie of een betere batch
2. handpicking: twee keer testen, terug brengen en zeggen 'dat hij niet goed was' om vervolgens bij de concurrent een nieuwe te halen.
3. gezeur door andere deelnemers hierover

Face it, er zijn 46 kaarten beschikbaar gesteld. Als er meer kaarten beschikbaar komen zullen we jullie dit heus wel laten weten. Veel meer kan er niet worden gedaan, alle nadelen bij de oplossingen in acht nemende. Bij de animocheck waren er bovendien bij het vragen naar kaarten 'maar' 40 geïnteresseerden, dit liep op toen bleek welk kaartje en voor welke prijs er kwam.

Dus alsjeblieft, doe niet zo vervelend met dit soort dingen:
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:19:
Poll: 4,60 euro extra betalen ja of nee
• Ja
• Nee

:+
Uitschrijvers
'To make matters worse', zijn er na het uitkomen van de deelnemers lijst nog 2 uitschrijvingen gekomen (waarvan 1 nog niet definitief, zucht...). Extra administratief gedoe voor mij en nu mogen we de lijst van 'afvallers' weer helemaal doornemen. Ze hebben alle twee goede redenen, maar toch...
painkill
Om terug te komen op jou...

Je hebt een 'klacht' ingediend per PB en hier op het forum. Jammer voor je dat je niet bent uigekozen, maar je hoeft dan niet gelijk zo fel te reageren.

Waarom we jou niet bij het lijstje hebben staan zal ik even zeggen. Je hebt een aantal pagina's terug deze post geplaatst:
painkill schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:55:
Ik ga er alleen een andere koeler opzetten, verder ga ik niet aangezien ik de softwarematige overclock-kant wil ontdekken met de contest. Winnen zal dus ook wel niet gebeuren :)
Daaruit concluderen wij dat je niet serieus wilt gaan beginnen met voltmods en niet gedreven genoeg bent om te winnen. Daar hebben wij een extra notitie van gemaakt.
Toen we aan het kijken waren voor de definitieve deelnemers viel dat gelijk op. Ook al stond je in de top 40, we hielden ons niet per definitie aan 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' en gaven mensen buiten de top 40 ook een kans. Een voorbeeld: Extera stond niet in de top40 (wel in de animolist) en van hem weten we dat hij de kaart tot het uiterste wilt krijgen. De keus is wat ons betreft dan snel gemaakt: iemand die veel ervaring heeft, die zeker weten resultaten gaat posten en ook veel moeite ervoor wilt doen tegenover een beginner, waarvan niet zeker is dat hij veel resultaten zal posten en weinig moeite wilt doen.
Er moeten gewoon mensen afvallen en in dit geval was jij dat vanwege een post waarin stond dat je alleen softwaretweaks gaat doen. In onze ogen kun je die ook op je eigen kaart toepassen en daarvoor heb je geen competitie nodig.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:49:
Ja, naar mijn weten telde wie het eerste kwam wie het eerste maalde ook.

Komop jongens, de Top 40 zoals die was verdiend/heeft recht op een kaartje. Niet onderling stemmen/kiezen wie wel of niet mee mag doen. Dat is oneerlijk.
Nee dat zou oneerlijk zijn. Mensen die het topic over het hoofd hebben gezien of te laat zien krijgen dan geen kans. Dan krijg je een competitie met de die-hard F5'ers. We willen iedereen een eerlijke kans geven.
De top40 was een ANIMOCHECK en geen echte inschrijving. De top40 hebben we gewoon als belangrijke leidraad in onze beslissen gebruikt.
Er is niks oneerlijks aan het feit dat wij (de organisatie) kiezen wie er mee mogen doen. Wij stoppen er tijd en moeite in om de competitie leuk voor iedereen te maken, met zoveel mogelijk enthousiastelingen. Die-hard F5'ers, spammers en 24/7-activists hoeven de competitie niet per definitie leuk te maken. Er zijn trouwens maar 27 mensen in de top40 die zich daadwerkelijk hebben aangemeld.
Ik vind dit dus een beetje flauwekul. Je baseert dit op maar 1 geval, of omdat je maar de helft van de top40 ziet terug komen in de deelnemerslijst terwijl er nog geen 30 inschrijvingen waren van de top40.

Maar om terug te komen op jou, painkill, we hebben inderdaad misschien te snel beslist dat jij niet mee mocht doen, gebaseerd op die ene post. Maar dan nog, iemand zal moeten afvallen.
Er is minstens 1 uitschrijver... Ik kan je niks beloven, maar..... ;)
Tot slot
Tot slot wil ik vragen of jullie niet meer zozeer direct het topic willen volspammen met klachten, polls en voorbarige uitspraken.

Denk erom: de contest loopt 3 maanden en is pas 2 dagen officieel van start. We hebben nog genoeg tijd!

De 'problemen' bespreken we liever per mail dan hier in het topic, dus alsjeblieft...
We laten het hierbij :)

Ik ben overigens net klaar met 26 benchmark tests van 3DMark 03 en 3DMark 01. De resultaten zijn 'schokkend' te noemen. Ik denk bijna zeker dat het geen 3DMark 01 op standaard instellingen zal zijn.

Maar goed, het is nu alweer kwart voor 4 na bijna 2 uur tikken dus ik duik maar eens mijn bedje in. Hopelijk lees ik morgen wat leukere posts in het topic over bijvoorbeeld de wilde plannen van Camacha :P, mensen die hun soldeerbout warm hebben staan en hun LN2 koud of met -12 op het balkon gaan zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
vind het erg vervelend dat je het idee hebt dat je/jullie inzet ondergewaardeerd wordt roel (en ook thijs).
ik vind het in ieder geval helemaal top wat jullie op poten hebben gezet. lijkt me duidelijk dat het je zo veel vrije tijd kost, dus waardering en respect mag daar tegenover staan, bij deze, van mijn kant alle lof!

ben ik toch wel benieuwd hoe schokkend het resultaat is van je tests? gaan we toch cpu limited worden?

ben momenteel nog aan het kijken of het haalbaar is verse lucht direct van buiten te halen, 2 flex slangen 125mm van pakweg 4m en hierdoor de lucht naar binnen drukken/zuigen. even kijken of de uiteindelijke luchtverplaatsing niet in de weg wordt gezeten door teveel stromingsweerstand. misschien kan het als het er om spant voor een stukje extra performance zorgen..

tevens nog een algemene vraag voor de soldeer experts, heeft er iemand goede ervaringen met een soldeer setje? moet er nog een aanschaffen en was benieuwd of iemand een specifieke set kan aanbevelen..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
_/-\o_ Voor de organisatie. Ook als ik er niet bij zit. Er zit heel veel moeite in.

En ja, de LN2 staat klaar, de tube ready to mount, en de soldeerbout ready to use.
Bring it on! >:)

@ nederkakker.
Ik heb mijn setje hier vandaan. Ik heb zelf deze om precies te zijn. Ik vind het een erg fijn station die niets te wensen over laat.

Je kan bij die shop direct wat makkelijke tools mee bestellen, zoals een 3e hand.

[ Voor 49% gewijzigd door Extera op 23-12-2009 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 17:56
* FireDrunk vind het prima geregeld.

Er gaan wel eens dingen slechter hoor... Dit valt me nog prima mee!

Ben blij dat ik mee mag doen, en we gaan er zeker wat leuks van maken!

offtopic:
Hulde voor Roel en Thijs!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Extera schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:26:
_/-\o_ Voor de organisatie. Ook als ik er niet bij zit. Er zit heel veel moeite in.

En ja, de LN2 staat klaar, de tube ready to mount, en de soldeerbout ready to use.
Bring it on! >:)

@ nederkakker.
Ik heb mijn setje hier vandaan. Ik heb zelf deze om precies te zijn. Ik vind het een erg fijn station die niets te wensen over laat.

Je kan bij die shop direct wat makkelijke tools mee bestellen, zoals een 3e hand.
Maar voor zo'n contest zou die mini soldeerbout van 4 euro toch ook wel voldoen, of niet? Voor de mensen die niet zoveel extra willen uitgeven :P.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Even kijken of ik een Intel E6600 boxed cooler of een CM Hyper 212+ er op kan modden :) anders wat anders verzinnen :) raam open en flink wat fans er op zal wel redelijk moeten werken om er een mooi voltage op te zetten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Van zo'n boxed koeler ga je nog wel wat moeten afzagen denk ik om het te laten passen. Anders zit je moederbord in de weg waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
tjtristan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:56:
[...]

Maar voor zo'n contest zou die mini soldeerbout van 4 euro toch ook wel voldoen, of niet? Voor de mensen die niet zoveel extra willen uitgeven :P.
Die is denk ik niet krachtig genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Het is meer het feit dat zoiezo voor 3dmark01 ( wat ik getest heb voor de core i7 people ) het erg uncore gelimiteerd is, van 2,6 ghz stock naar 3,8 ghz had ik ongeveer 15FPS winst. punt is daar dus mee dat als ik een cpu heb die 5ghz heeft ( aangenomen dat het blijft scalen, wie weet tot 4,5ghz ) een flink voordeel heeft ten opzichte van de rest. daarna heb ik 3dmark03 getest, en voila, mhz én uncore maakte voor mij niks uit, score was precies hetzelfde. 3dmark03 Nature natuurlijk. ik heb roel nog niet gesproken, maar roel test 3dmark03 nature met fsb / mhz verhoudingen, single core en dual core, als hij tot dezelfde conclusie komt, lijkt het me slimmer om voor 3dmark03 te gaan. ander punt is dat 3dmark01 heel erg afhankelijk is van het geheugen, wat iedereen ook bij de vorige contest merkte, dat na een bepaald punt de core gewoon niet meer scaled. bij deze kaart scaled hij vanaf stock + 50mhz kwam er ongeveer 0.3 fps bij.
3dmark03 aan de andere kant is weer core gelimiteerd, 50mhz erbij en hij crashde gewoon. op deze manier zijn degene die gaan voltmodden / exotischere koelmethodes gaan gebruiken duidelijk in het voordeel. bij de vorige contest, als je geheugen hard ging, dan had je al een enorm goede kans om hoog te eindigen, met 3dmark03 is dat wel anders.

Ik trek geen conclusies voordat ik roel gesproken heb, maar 3dmark03 nature zou wel eens de betere keuze kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 05-09 13:40
Is het ook mogelijk om te mogen kijken bij iemand? :P Het lijkt mij wel supervet, ik heb er alleen geen ervaring mee dus ik koop niet zo even een kaartje en een soldeerbout :Y)

Ik woon in omgeving Wierden BTW :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
Stefanvangelder ik wil best wel men cam op mijn beeldscherm richten als ik ga benche, maar het solderen ga ik met men pa doen aangezien die goed kan solderen en ik het nog nooit heb gedaan maar het wel wil leren dus even wat oefen dingetjes solderen :+ de rest ga ik wel zelf doen tweaken OS etc etc.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 09:05

faust2016

You yes have my shirt

Haha volgens mij was er al iemand in het begin van de topic die zei dat 3dMark 01 wel cpu gelimiteerd zou zijn O-), toch.. En volgens mij werd diegene toen niet helemaal serieus genomen.. Maargoed maakt niet uit verder :+

De soldeerbout die ik hier heb liggen is trouwens iets van 30 watt zo uit mijn hoofd.. Is dat genoeg :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
faust2016 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:59:
Haha volgens mij was er al iemand in het begin van de topic die zei dat 3dMark 01 wel cpu gelimiteerd zou zijn O-), toch.. En volgens mij werd diegene toen niet helemaal serieus genomen.. Maargoed maakt niet uit verder :+
Klopt, dat was ook omdat de 9500GT compo met 3DMark 01 niet zo CPU gelimiteerd leek te zijn.

Een probleem om alvast over na te denken is de licentie code van 3DMark 03. Als je alleen de Nature benchmark wilt doen, moet je een licentie code invoeren om alleen de Nature test te kunnen selecteren. We weten er allemaal wel een te bemachtigen, maar of iedereen daar zo'n zin in heeft...? Of is 03 nu ook freeware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Op de site van futuremark moet je nog steeds de pro licentie kopen (zie http://www.futuremark.com/download/ )

Edit: Wat trouwens ook een mogelijkheid is, is om de test op een hogere resolutie te draaien, aangezien de grafische kaart dan meer te doen krijgt.
Punt is alleen dat misschien niet iedereen over een scherm beschikt dat 1920*1200, om maar iets te noemen, aankan.

[ Voor 55% gewijzigd door faust2016 op 23-12-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
der staat ook een basic version kunnen we die niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, maar daarbij kun je geloof ik niet aanvinken welke tests je wil draaien. Dan moet je dus elke keer heel de benchmark draaien, en dat kost tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Volgens mij, maar ik kan het nu niet testen, als je escape na nature doet, dan heb je alsnog het overzicht wat je allemaal gedraaid heb. en 3dmark03 kost nu 15dollar inderdaad. We kunnen ook een poll maken wie 3dmark01 wilt draaien, met 8x AA , of 3dmark03.

Poll: 3dmark03 nature of 3dmark01 nature?
3dmark03 nature
3dmark01 nature
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=348247&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

//edit

Ik heb de poll even omgegooid, 8xAA met 3dmark01 werkt niet goed,
het verschil in fps moet wel kleiner worden, maar je moet je videokaart ook weer verder overclocken om het verschil te compenseren. uiteindelijk is het dus ongeveer hetzelfde.

Het is dus, of 3dmark03 wat volledig cpu onafhankelijk is, zwaarder op de core, of het is 3dmark01 SE, waar de core i7 mensen hun uncore flink op moeten schroeven.

[ Voor 25% gewijzigd door thijszor op 23-12-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ja dat kan inderdaad gewoon, maar je moet dan inderdaad de volledige test draaien. Dat kost tijd en die tijd heb je niet als je op het randje van de stabiliteit zit.

Sommigen willen nog steeds geen software gebruiken die 7 jaar oud is en eigenlijk 10 euro kost. Dat snappen we en we kunnen je dan ook niet dwingen. We moeten kijken voor een andere oplossing.

En wat betreft die hogere resolutie, daar hebben we al een oplossing voor!

Maar jullie horen het nog wel van ons, maak je er niet te druk om!

EDIT: ja voor de hogere resolutie hebben we de 8x Anti-Aliasing bedacht. Ik zal straks mijn bevindingen posten met een redelijk zwakke dual-core. ;)
thijszor schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:33:
Volgens mij, maar ik kan het nu niet testen, als je escape na nature doet, dan heb je alsnog het overzicht wat je allemaal gedraaid heb.
Ja dat klopt, maar dan moet je daarvoor nog steeds 3 zware benchmark tests doen. Iets dat niet zo makkelijk is met een instabiele overclock. Dan worden mensen die WEL een licentie code hebben bevoordeelt, dat kan natuurlijk niet ;)

OF we moeten het forceren dat je de andere 3 benchmarks uitvoert (ongeacht de score).........

[ Voor 42% gewijzigd door roelientjeL op 23-12-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Het is zeker niet ideaal om eerst 3 andere benchmarks te moeten draaien.. Dan kunnen we misschien beter 3dmark01 met 8x AA doen.. Maar ik wacht de resultaten wel af :p

[ Voor 23% gewijzigd door faust2016 op 23-12-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

roelientjeL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 03:45:

Belangrijk!

Begrip
painkill
Om terug te komen op jou...

Je hebt een 'klacht' ingediend per PB en hier op het forum. Jammer voor je dat je niet bent uigekozen, maar je hoeft dan niet gelijk zo fel te reageren.
Beste Roel, ik heb zeer veel begrip voor jullie werk, had zelf ook graag wat meer gedaan maar helaas denk ik dat ik te weinig plan kennis zou hebben gehad.
En die ene post is toch al weer een tijdje terug, nouja, zo voelt het wel, want ik ben nu echt van plan om toch ook hardware dingen te doen, zeker na al die informatieve plaatjes hier.

Ik begrijp dat die reactie niet zo handig is geweest voor mijn positie binnen de competitie, maar ik zou het zeker waarderen als ik toch door die uitschrijver mee mag doen. Het is wat meer werk voor jullie, maar hopelijk is het dan toch nog goed nieuws voor mij.

Wil trouwens graag helpen, maar heb geen idee met wat, ik kan zeker wel wat dingen doen om jullie te helpen.
Dat is trouwens niet omdat ik mijn positie wil verdienen door werk, maar doordat ik, mede door dat enorm lange bericht midden in de nacht ben gaan beseffen dat ik niet door had hoeveel werk het nu wel niet is.

En als mijn berichten te boos of te onbegripvol tegen jullie overkwam, dan wil ik even zeggen dat dat absoluut niet mijn bedoeling is geweest. Ik hoor wel vaker dat ik dat doe, maar het is absoluut niet mijn bedoeling.

In ieder geval bedankt voor het uitgebreid reageren op mijn "klacht" ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

roelientjeL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:35:

[...]

Ja dat klopt, maar dan moet je daarvoor nog steeds 3 zware benchmark tests doen. Iets dat niet zo makkelijk is met een instabiele overclock. Dan worden mensen die WEL een licentie code hebben bevoordeelt, dat kan natuurlijk niet ;)

OF we moeten het forceren dat je de andere 3 benchmarks uitvoert (ongeacht de score).........
Alle drie de benches lijkt mij ook niet wenselijk. Naast dat het moeilijker stabiel te houden is, kost het ook meer tijd. Als ik aan het tweaken ben, dan betekent dat veel spelen met settings en veel benchen. Als elke bench een stuk langer duurt is er minder tijd over om de max eruit te halen.

Overigens, ik waardeer de moeite die de orga in de contest steekt onzettend. Chapeau heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
:/ Ik doe niet mee. Ook al was ik in de animo lijst nr15.
Maar jah, boeie! :p heb een andere job dus heb weinig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

ik wil 03 wel doen. weer eens wat anders dan nature van 01. bovendien heb ik een core i7 en een uncore van 4,4ghz is vast wel een pro. licentie..tja geen idee wat daarmee te doen voor anderen.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik heb een mailtje gestuurd naar futuremark, misschien kunnen we tijdelijke licensies krijgen? of 1 licensie die tm 20maart werkt, zoiets. even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

over solderen:
met n 25-30w boutje (scherpe punt wel nodig) wat litze (of gestripte draad/coax als je dr echt niet aan kan komen) en n vaste hand is het goed te doen. een klein 10w boutje kan ook, maar dan moet je voor de zwaardere punten (gnd, vmem/vgpu/caps) alsnog n 30w boutje hebben. zolang de punt scherp is (en geen groot stomp geval) kan je met alles van 15 tot 40w die voltmods dr wel op krijgen :) en litze voor als je perongeluk de pootjes van het ic aan elkaar plakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mwa, daar heb je litze op zich nog niet eens voor nodig :p

Mijn soldeerbout is niet helemaal honderd meer. Ding maakt de hele tijd zo'n 50 Hz toontje (wisselspanning ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Denk dat ik voor 3dm03 ga, cpu bottle is niet erg tof voor de meesten (inclusief mij, na 4... ghz houdt het bij mij ook wel op).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 15:19
Tsja, ik heb hier een q6600, dus weinig te uncore'en, maar om nou ook weer een licensie erbij aan te moeten schaffen... is ook weer zo wat....
Trouwens, dank voor de uitstekende organisatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de oplossing ook gaat zijn, ik heb uiteraard het liefst een zo min mogelijk CPU/rest van het systeem afhankelijke benchmark. Natuurlijk omdat ik het met een oud beestje moet gaan doen, maar ook omdat het speelveld anders gewoon niet vlak is. Ook voor de jongens die tot het uiterste gaan lijkt het me niet leuk om alleen maar te winnen omdat ze toevallig wat betere overige gear hebben. Het moet een competitie zijn die over skills en creativiteit gaat, niet over geld (want dan zou iedereen met wat cash hoog kunnen eindigen).

Maargoed, daar lijkt iedereen het wel over eens te zijn :)
roelientjeL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 03:45:
Hopelijk lees ik morgen wat leukere posts in het topic over bijvoorbeeld de wilde plannen van Camacha :P, mensen die hun soldeerbout warm hebben staan en hun LN2 koud of met -12 op het balkon gaan zitten ;)
Wut? Heb ik zulke wilde plannen dan? :p

Ik zet in om een zo hoog mogelijke score te halen. Ik heb alleen geen reusachtig budget voor TEC's en pipes. Als ik binnen de gebruikelijke mods blijf die iedereen altijd al doet betekent het dat ik sowieso niet ver(der) kom, dus ik ga wel proberen wat creatieve nieuwe dingen te verzinnen. Waarschijnlijk is het meeste al lang een keer geprobeerd en kost het me alleen tijd, hopelijk vind ik iets dat nieuw is en me een zetje in de lijst geeft. Daarnaast wil ik alles waarschijnlijk gaan documenteren in de vorm van een blog, dan hebben andere mensen later misschien ook nog wat aan mijn avontuur in de duistere krochten van de overclockwereld :)

O, en credits voor de organisatie uiteraard. Het is niet zo gek dat diegenen die net buiten de boot vallen dat niet leuk vinden, maar soms kan niet iedereen tevreden gesteld worden. Wat dat betreft denk ik dat de jongens hier hun uiterste best hebben gedaan en ze niets te verwijten valt. Integendeel zelfs.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

jouke_buissink schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:52:

Ik heb nog een rev.1 liggen die ik wil gaan modden.
En als warmte een probleem wordt ga ik voor water of gewoon buiten staan. ;)
roelientjeL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 03:45:Hopelijk lees ik morgen wat leukere posts in het topic over bijvoorbeeld de wilde plannen van Camacha :P, mensen die hun soldeerbout warm hebben staan en hun LN2 koud of met -12 op het balkon gaan zitten ;)
De wilde plannen zijn hier in ieder geval zeker aanwezig, ik moet nog even een fatsoenlijke soldeerbout halen en verder is het hopen dat de kou nog even blijft. :)
[b][message=33151386,noline]Ik heb mijn setje hier vandaan. Ik heb zelf deze om precies te zijn. Ik vind het een erg fijn station die niets te wensen over laat.

Mooie tip! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik moet maar eens goed gaan nadenken over waar ik mijn geld in steek. Goedkoop is duurkoop, dat ondervind ik iedere keer weer, maar zo'n soldeerbout en nog een dure multimeter wordt me bij elkaar net iets te gortig, zeker als ik kijk hoe vaak ik zulk spul nou helemaal gebruik en er ook nog de kaart en het nodige koelspul bijkomt.

Ik ga me wel eens even goed laten informeren over hoe en wat. Misschien dat er een mooie tussenoplossing te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Laatst online: 10-09 09:55
Die Aoyue's zijn zeker een aanrader. Super cheap in vergelijking met een bijvoorbeeld een weller. En doen perfect hun werkt. De punt die er standaard bij zit is goed voor het betere vmod werk. Voor het wisselen van caps/fets zou ik wel een iets grotere punt mee bestellen.

Voor de rest raad ik het volgende aan: (maar niet persee nodig)
- 3de hand
- Goeie kabel stripper
- Loodhoudend tin (wel nodig)
- 0.5mm draad met enkele kern
- Pincet met gebogen kop
- Eventueel krimpkous voor de afwerking, maar niet nodig voor de betere ghetto mod

Voor de multimeter, gewoon een goedkope uit de rommelbak bij je bouwmarkt. Daar hoef je echt niet veel geld in te steken.

Ik soldeer zelf trouwens met deze:
http://www.eleshop.nl/aoyue-936-soldeerstation-p-61.html

Edit: Tip: http://www.samenkopen.net/action_products/568551

[ Voor 20% gewijzigd door Mod_Aap op 23-12-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Een multimeter uit de 5 euro bak van de bouwmarkt is goed genoeg voor een contestje hoor.

//edit: SNOT AAP!

[ Voor 10% gewijzigd door Extera op 23-12-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Extera schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:02:
Een multimeter uit de 5 euro bak van de bouwmarkt is goed genoeg voor een contestje hoor.

//edit: SNOT AAP!
Thats me 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Alleen de patiënt ontbreekt nog....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rxFpL2mjigfjYIW1wuBNPEZ5/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Bij mij ook
Afbeeldingslocatie: http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Cebora_155_met_fles.jpg

Wtf dude een ESD bandje, WHY????

[ Voor 19% gewijzigd door Mod_Aap op 23-12-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Vergeet de ESD mat die er onder ligt niet he.
Ik heb liever niet dat borden dood gaan tijdens het flashen enzo.... *kuch* msi contest *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Extera schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:25:
Vergeet de ESD mat die er onder ligt niet he.
Ik heb liever niet dat borden dood gaan tijdens het flashen enzo.... *kuch* msi contest *kuch*
Misschien kwam dat wel omdat we geen esd mat gebruikten tijdens het flashen? :+

Heb er zelf trouwens ook nog ergens een onder het stof liggen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
hej, snotaap wat wil je gaan uitrichten met een laskar maat?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:19:
hej, snotaap wat wil je gaan uitrichten met een laskar maat?
Solderen is voor mietjes, lassen is voor mannen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:21:
[...]

Solderen is voor mietjes, lassen is voor mannen :9
Precies pussy's solderen een voltmod met een soldeerbout. Echte mannen met een lasapparaat. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Wel leuk, emailtje naar futuremark gestuurd, krijg ik er eentje terug, helaas valt er niks te regelen over tijdelijke licensies, maar hij had wel wat anders:
Hi Thijs,

thanks for the explanation. I understand what you are trying to do, yet

3DMark03 still really only tests out the pixel pipeline of a 4670, but, really doesn’t

give the rest of the chip a work out for DX10. I’m glad to support the contest with

prizes such as Shattered Horizon keys, but, I have no way to provide temporary

licenses for 3DMark as it is not in the programming of the software. If you would

like, I can always see if we can offer a discount code for the people who purchase

for the contest to make it easier for them to participate.
Die discount code kan ik wel inkijken natuurlijk, het is nu 15dollar, gaat er een paar dollar vanaf, zit je voor 7/8EU te benchen met een legale code, 't is maar net wat je wilt.

Hij heeft het over 3Dmark vantage, maargoed, dat is zo duur, dat gaat toch niemand kopen.

Ik vind het lastig.

Morgenavond wil ik bekend maken wie er allemaal meedoen, en hoe je de korting krijgt.
De definitieve deelnemers maken we bekend via het topic hier, hoe je moet bestellen uiteraard via de email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
ach elke dollar minder is er eentje toch? erg gaaf dat jullie zo je best er voor doen. en shattered horizon is toch die game van hun die gaat uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDucky schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:47:
ach elke dollar minder is er eentje toch? erg gaaf dat jullie zo je best er voor doen. en shattered horizon is toch die game van hun die gaat uitkomen?
Ja. Heeft wel vrij stevige systeemeisen, maar is wellicht weer een mooi excuus om die upgrade maar te maken. Met de 4670 ga je het niet halen in ieder geval:
Shattered Horizon requires DirectX 10 on Windows Vista or Windows 7.
There is no support for Windows XP or DirectX 9.

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 / AMD Athlon64 X2 5600+
GPU: NVIDIA GeForce 8800GT / ATI Radeon HD 3870
GPU memory: 256MB
Hard disk space: 1.5 GB
RAM: 2GB
Sound: Windows Vista compatible sound card

Recommended Requirements:
Shattered Horizon requires DirectX 10 on Windows Vista or Windows 7.
There is no support for Windows XP or DirectX 9.

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 / AMD Phenom II X4 940
GPU: NVIDIA GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870
GPU memory: 512MB
Hard disk space: 1.5GB
RAM: 2GB
Sound: Windows Vista compatible sound card

• MrDucky
ben aan t sparen voor een mooie GTX 360/380 :P

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:24

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Hierzo heeft er ook iemand ontzettend veel zin in! Alleen wel lastig om een goede/eerlijke benchmark te verzinnen eigenlijk..

Is het niet ergens een idee dat je een benchmark moet draaien met alles overclocked behalve de processor, en daarna een benchmark met ook de videokaart overclocked. Dan zie je iig welke mensen een voorsprong hadden met hun processor?

Verwijderd

DominoNL schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:11:
Hierzo heeft er ook iemand ontzettend veel zin in! Alleen wel lastig om een goede/eerlijke benchmark te verzinnen eigenlijk..

Is het niet ergens een idee dat je een benchmark moet draaien met alles overclocked behalve de processor, en daarna een benchmark met ook de videokaart overclocked. Dan zie je iig welke mensen een voorsprong hadden met hun processor?
Mjah, maar dan moet je ook weer allerlei correctiemodellen gaan toepassen om een winnaar te bepalen. Dan krijg je zeker gezeik met mensen die vinden dat ze sneller waren dus eerste en mensen die vinden dat ze relatief sneller waren dus bovenaan horen. Bovendien krijg je dan nog gezeur met dat bij een Pentium 4/Pentium D 100 MHz extra anders uitpakt dan bij een Core 2 Duo (om over AMD maar te zwijgen) en dat topmodellen sowieso maar minder overgeclockt kunnen worden, dus dat daar het voordeel anders uitpakt (een 2,8 GHz en een 3,2 GHz komen op lucht overwegend net zover). O ja, en dat voordeel niet altijd recht evenredig is dus lastig om te rekenen, zeker als je er verschillende processor/hardwarefamilies bij betrekt.

Nee, beter dat we een goede benchmark uitzoeken en er verder geen moeilijk verhaal van maken. Je kan nooit een helemaal 100% eerlijke benchmark voor iedereen vinden, maar wel een zo eerlijk mogelijke. Als je er dan nog niet tegen kan dat er verschillen zijn moet je misschien maar niet meedoen :p

Ik ga sowieso geen voordeel halen uit m'n oude P4 *O*

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:24

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Nee, dat is ook waar! Krijg je gegarandeerd gezeur mee!

Hoe zit het eigenlijk met de verder verloop van zaken hierover? Komt er binnekort een definitieve lijst, met daarna een bestelmogelijkheid bij 4-launch? Met andere woorden, is er al wat meer info bekend over het verloop?

Verwijderd

thijszor schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:34:
Morgenavond wil ik bekend maken wie er allemaal meedoen, en hoe je de korting krijgt.
De definitieve deelnemers maken we bekend via het topic hier, hoe je moet bestellen uiteraard via de email.
Even afwachten dus, je hoort het allemaal vanzelf :Y

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 00:23 ]

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

was die lijst niet al door roel neergezet?? gisteren. dat was toch ook de definitieve?

Verwijderd

Roel en Thijs organiseren het samen. Als ik dan onderstaande posts combineer horen we dus morgen definitief wie er mee mogen doen. Daar zit ook nog wel enige rek in, want die jongens doen hun best maar kunnen ook niet alles in een uur voor elkaar krijgen en soms loopt er wat uit.
roelientjeL schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:22:

HET IS ZOVER!!!

De deelnemers!

LET OP, DE LIJST WORDT NU 'ONOFFICIEEL' AANGEKONDIGD!
Sta je erop, kun je er vrijwel zeker van zijn dat je ook een kaart krijgt :) , maar nog steeds: onder voorbehoud ;)

Vanavond/morgen zal de rest van de informatie volgen!
thijszor schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:34:
Tot die tijd nog even geduld en lees vooral goed wat er in het topic staat. Op die manier hoeft niet alles herhaald te worden en kan iedereen zo hard mogelijk aan de slag blijven om de contest zo snel mogelijk van start te laten gaan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 00:41 ]

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

MrDucky schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:47:
Ik dacht dat die al uit was, in ieder geval ik vond de Beta zo tegen vallen dat ik alle interesse in het spel verloren heb. :p

Verwijderd

Is het geen idee om ipv 3DMark anders sodtware te gebruiken. Naast de gekende Furmark zijn er ook nog 2 andere benchmarktests:
Surface Deformer Benchmark
Soft Shadow Benchmark

Het zijn OpenGL GPU benchmarks, dus ik vermoed dat die niet beïnvloed worden door de performance van de rest van het systeem. Zeker de moeite om te testen dit vermoeden te bevestigen. Je kan ze ook nog een paar instellingen meegeven (kwestie van de bottleneck nog meer op de GPU te leggen). Een van deze tests, of een gewogen gemiddelde van de scores van al deze tests lijkt mij wel een geschikte benchmarking te zijn.

Daarbij zijn het redelijk simpele softwares, en zijn ze freeware.

Edit> Als ik furmark test
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Run #     Run time  CPU MHz  MSAA    Frames

Run 01  60000 ms    2136    0x  4822
Run 02  60000 ms    2136    0x  4830
Run 03  60000 ms    2136    0x  4830
Run 04  60000 ms    2136    8x  1165
Run 05  60000 ms    2136    8x  1165
Run 06  60000 ms    2136    8x  1165

Run 07  60000 ms    3304    0x  4826
Run 08  60000 ms    3304    0x  4835
Run 09  60000 ms    3304    0x  4834
Run 10  60000 ms    3304    8x  1166
Run 11  60000 ms    3304    8x  1166
Run 12  60000 ms    3304    8x  1166

RAM en FSB zijn verhoudingsgewijs met de CPU over- of onderklokt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 10:42 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb ook al gedacht aan een (gewogen) gemiddelde van een aantal benchmarks, maar dat maakt de testtijd wel een stuk langer. En als je kaart al op het randje aan het draaien is, is dat niet altijd even aangenaam. Bovendien kan het dan ook zijn dat één benchmark wel draait, maar de laatste net weer niet stabiel is, waardoor je weer geen score kan posten.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Mooie ikea lamp!

http://specs.tweak.to/15535

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 13:01
@disco stu :

Ik denk dat we zeker eens moeten kijken naar andere benchmarks waar we zekerder van weten dat zij zo goed als alleen de gpu belasten. Ik zou graag eens de mening van de organisatie daarvan horen. ;)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

meeste benchmarks zijn cpu afhankelijk als je kaart meer gaat presteren, gewoon zorgen dat je cpu hoog genoeg staat bij het testen van de benchmarks.

2001 nature is vroeger al bewezen dat het 0,3 fps uitmaakt als je 1000mhz ( van 4000mhz naar 5000 mhz )hoger gaat met een core 2 duo. Bij 2003 lijkt dit minder omdat hij zwaarer voor de kaart is maar uiteindelijk is het het zelfde.

furmark sucks, hoef je niet eens te proberen, buggy as hell.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

En bij 3dmark 2001 van 1600 naar 3200Mhz maakt geen enkel verschil? ;)

Ik denk dat weinig op 4GHz / 5GHz benchen, zowiezo, 0.3FPS is niet noemenswaardig 'veel' FPS.

Ook een PCI-e bus op 115MHz tov 100MHz doet ook een paar extra FPS, het ligt er maar net aan hoe goed jij de boel afstemd op elkaar. Dat er 0.3FPS wordt behaald op een clocksnelheid die velen in deze contest al niet zullen doen, tja... is een kleinere detail dan op 03 benchen en daar meer uit halen met een snellere CPU tov iemand met een langzamere CPU alleen.

• Powrskin
  • Niet online
Het is in elk geval wel zo dat de contest eerlijker wordt als er een onorthodoxe benchmark gebruikt wordt aangezien er een aantal al veel gebenched hebben met 3dm01 en daarmee zichzelf al een voorsprong geven.

Nukezone FTW

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:58:
En bij 3dmark 2001 van 1600 naar 3200Mhz maakt geen enkel verschil? ;)

Ik denk dat weinig op 4GHz / 5GHz benchen, zowiezo, 0.3FPS is niet noemenswaardig 'veel' FPS.

Ook een PCI-e bus op 115MHz tov 100MHz doet ook een paar extra FPS, het ligt er maar net aan hoe goed jij de boel afstemd op elkaar. Dat er 0.3FPS wordt behaald op een clocksnelheid die velen in deze contest al niet zullen doen, tja... is een kleinere detail dan op 03 benchen en daar meer uit halen met een snellere CPU tov iemand met een langzamere CPU alleen.
van 1600 naar 3200 maakt waarschijnlijk wel uit maar komt door de lage cpu speed die dus bottleneck is, of je moet op een super hoge resolutie gaan benchen met eye candy aan...

Meeste conroe, yorkfield,i7 kunnen gewoon 4ghz een benchmarkje draaien hoor, en 3600 zal ook best vodoende zijn.

De pci-e bus verhogen kan natuurlijk voordelen geven maar daar houd je ook verschillen in de hardware, jouw bord kan het misschien wel, die van pietje niet.

0,3 fps op een totaal resultaat van boven de 100fps gemiddeld vind ik peanuts ja...beetje mieren neuken imho.

' 03 is het zelfde verhaal hoor, je houd dat toch..... pietje draait met zijn q9550 op 3200mhz en jij pakt een e8600 op phase op 5ghz ..... wedden dat je meer als 0,3 verschil hebt op zelfde pci-e en clocks?. ;)
Powrskin schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:06:
Het is in elk geval wel zo dat de contest eerlijker wordt als er een onorthodoxe benchmark gebruikt wordt aangezien er een aantal al veel gebenched hebben met 3dm01 en daarmee zichzelf al een voorsprong geven.
Die onorthodoxe benchmark is wel de enige die nagenoeg cheat vrij is ;) Nou bedoel ik er niet mee dat je die MOET nemen hoor maar als er iets te winnen valt buiten eeuwige roem doen mensen hele gekke dingen.

Het zijn maar tips, doe er mee wat je wilt hoor, ik doe zelf niet mee dus heb er geen belang bij. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door Rol-Co op 24-12-2009 17:31 ]

Verwijderd

In nature 3D mark 2001 van 1600Mhz naar 3200MHz met een C2D maakte nagenoeg niets uit.

3Dmark 2003, is zoals velen hier zeggen pas effectief als je AF / AA inzet, daarmee wordt de GPU volledig belast en zou clocksnelheid van de rest niet mogen uitmaken.

Per driver verschilt de kwaliteit / performance met AA/AF nagenoeg een procent, ook via tweaks valt er te spelen met de kwaliteit van beide settings. Ik vind dit persoonlijk onbetrouwbaar en kies daarom ook liever voor 3Dmark 2001 nature, omdat tot op LOD er niet veel meer te tweaken valt en het neerkomt op keiharde GPU/Mem/PCI-express snelheid wat van invloed is op de score, en niet de rest.

Ik wil niet de boel verstieren voor diegene die 3dMark 2001 zat zijn, maar geef ook diegene een kans die met een wat minder systeem draaien (las ik daar P4 2.8GHz ergens?). Die maken nagenoeg al geen kans tegen iemand met een A64 op 3000+, en hetzelfde voor een X2 5000+ tov een Core2Duo / i7.

• thijszor
maar wat ik al zei, uncore maakt voor degen met corei7 uit. als jij een budget mobo'tje hebt die totaal geen instelmogelijkheden of wat dan ook heeft, en je kan niet hoger dan 3ghz, dan ben je mooi de sjaak, want tot iig 3,8 ghz scalede het telkens een paar fps. nature 3dmark01 dus. en nature 3dmark01 is memory based, core maakt weinig tot niks uit, dus dan heeft degene met het meeste geluk, aka, beste chips, meteen een enorme voorsprong, terwijl je met 3dmark03 de core veel meer belast, en dus degene die extremere koelmethodes gebruiken een duidelijk verschil kunnen maken tov de mensen die op lucht blijven.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anders brengt het verhaal eens op XS / hwbot?

Misschien hebben ze daar een oplossing. Of heb je dat al gedaan :)?

Verwijderd

De core veel meer belast?

Op ten duur houdt een scheve verhouding tov de core & geheugen bij 3dmark 2003 ook wel op hoor.

Ik vind het een minder besluit. 01 doet het ietsjes beter en een paar FPS hoger op 3.8GHz is onzin. In de 2600Pro contest ben ik uiteindelijk tegenover Dafut ook 2des geworden, waarbij hij een net hogere geheugensnelheid had waardoor het eindigde met 1 FPS verschil, terwijl er een Core 2 Duo gebruikt werd tov een Athlon 64 X2 3800+.

In 03 was ik niet eens in de buurt gekomen met die CPU.

• thijszor
Ik heb het dan ook over de uncore jeroen, niet de clock snelheid. als je zelf een corei7 heb, test het maar eens uit, van 2,6 naar 3,6/3,8 had ik 10/15FPS winst. geheugen en mhz waren hetzelfde?

• Rol-Co

Rol-Co

thijszor schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:13:
maar wat ik al zei, uncore maakt voor degen met corei7 uit. als jij een budget mobo'tje hebt die totaal geen instelmogelijkheden of wat dan ook heeft, en je kan niet hoger dan 3ghz, dan ben je mooi de sjaak, want tot iig 3,8 ghz scalede het telkens een paar fps. nature 3dmark01 dus. en nature 3dmark01 is memory based, core maakt weinig tot niks uit, dus dan heeft degene met het meeste geluk, aka, beste chips, meteen een enorme voorsprong, terwijl je met 3dmark03 de core veel meer belast, en dus degene die extremere koelmethodes gebruiken een duidelijk verschil kunnen maken tov de mensen die op lucht blijven.
Uncore maakt uit in de hele benchmark, maar gemiddeld in nature is te verwaarlozen denk ik, heb je getest met een stock kaart of overclocked? lod gezet? welke snelheid cpu en kaart? allemaal zaken wat uitmaakt.
Het is natuurlijk zaak voor iedereen die mee doet dat ie zich bedenkt of zijn systeem geschikt is, meeste overclockers zoeken het ideaale systeem erbij en niet de reguliere desktop onder het bureau.

Nature 01 is meer memory based als gpu al hangen die 2 wel aan elkaar, de kaarten zijn uit dezelfde batch dus veel verschillen ze niet en ook heeft het (net als met de 9500gt contest) niks met geluk te maken, dat is wel heel makkelijk afgedaan.

Dat is nou juist het mooie van een videokaart contest, veel variabelen als koeling,voltage mods tot complete voedingen waardoor je ver kan komen, anders zou het allemaal erg saai zijn he. Dan is alleen meeste voltage en koudste core de winnaar.

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:22
Misschien een idioot voorstel hoor, want ik heb hier verder geen ervaring mee dus ik weet niet eens of het wel kan, maar is het niet mogelijk om iedereen twee keer te laten benchen, één keer met de stock videokaart, en één keer met overclock, zonder aan de rest iets te veranderen, en dan het verschil in score te gebruiken voor de competitie? Het lijkt me dat je op deze manier een veel eerlijkere competitie krijgt, omdat je resultaat dan compleet onafhankelijk is van je cpu enz. Nogmaals ik heb verder compleet geen ervaring met het overclocken van videokaarten, en dus ook niet met de bench-software, dus als dit nergens op slaat negeer het dan maar gewoon ;)

• Extera
Het is best makkelijk om de eerste score net wat lager uit te laten komen... :)

Vandaag lekker aan het opruimen geweest, en voor het eerst in ruim een jaar, thuis weer een bench systeem neergezet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nJ2QcELfH6ksoJF0PCelVmPB/thumb.png

[ Voor 63% gewijzigd door Extera op 24-12-2009 18:56 ]

• thijszor
Rol-Co schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:37:
[...]

Uncore maakt uit in de hele benchmark, maar gemiddeld in nature is te verwaarlozen denk ik, heb je getest met een stock kaart of overclocked? lod gezet? welke snelheid cpu en kaart? allemaal zaken wat uitmaakt.
Het is natuurlijk zaak voor iedereen die mee doet dat ie zich bedenkt of zijn systeem geschikt is, meeste overclockers zoeken het ideaale systeem erbij en niet de reguliere desktop onder het bureau.

Nature 01 is meer memory based als gpu al hangen die 2 wel aan elkaar, de kaarten zijn uit dezelfde batch dus veel verschillen ze niet en ook heeft het (net als met de 9500gt contest) niks met geluk te maken, dat is wel heel makkelijk afgedaan.

Dat is nou juist het mooie van een videokaart contest, veel variabelen als koeling,voltage mods tot complete voedingen waardoor je ver kan komen, anders zou het allemaal erg saai zijn he. Dan is alleen meeste voltage en koudste core de winnaar.
Ik zal mijn resultaten repliceren en eens posten waarneer ik tijd heb, de vorige tests waren met stock kaart /50 mhz overclock op mem / core , standaard lod.

Verwijderd

Rol-Co schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:37:
[...]

Hmm ff het tabelletje van de 2600Pro contest overgenomen:

http://www.jvanderlinde.net/contest/publiek/

Van de 14 deelnemers (die geen score hebben gepost erbuiten gelaten) staan er maar 2 noemenswaardig aan top. Ook hier waren de gebruikte systemen totaal verschillend van elkaar, en ging het inderdaad puur om clocksnelheid. Het heeft onder andere Dafut een scherm vol met artifacts gekost, maar de spanning was er zeer zeker.

Als jullie een Contest willen houden op basis van 3D mark 03 vind ik dat dat apart moet worden gedaan, en als hoofdbenchmark gewoon nature van 3D mark 2001. iedereen met een mindere CPU heeft al meteen een nadeel.

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

doe dan gewoon 2001 nature maar. denk niet dat we er anders uitkomen. zelfs het OS gaat al uitmaken in de score.

Als je een eerlijkere contest wilt moet je cpu contests houden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
rsnubje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:31:
Als je een eerlijkere contest wilt moet je cpu contests houden.
SuperPi?
Mompelt iets van geheugen en mobo. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

klopt, maar het gaat dan vooral om tweaken. het is zoiezo altijd wel iets. echte compo's kan je niet origaniseren als normale gebruiker zijnde. daarvoor moet je bij msi of asus zijn die gewoon iedereen dezelfde hardware kunnen geven.

• MrDucky
en waarom neemt niet iedereen gewoon dezelfde uncore dan? ik bedoel het is toch ook verplicht die 4670 te gebruiken waarom dan niet dezelfde uncore?

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

dat is net als verplichten iedereen dezelfde LOD te gebruiken eigenlijk. k vind et ook iets wat je als tweak kan zien. misschien haal jij een hogere uncore als iemand anders puur en alleen omdat je dingen anders instelt.

anyways, er is altijd iets te klagen, de ene heeft een slechte kaart te pakken, de ander zeurt dat hij een p4 heb en dus minder kans maakt...dr is altijd wel iets te verzinnen.

bij de 9500gt contest ging het ook prima dus waarom nu niet. al zou ik het niet erg vinden om 03 te doen omdat ik misschien toch wel van plan ben subzero te gaan

• thijszor
MrDucky schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:34:
en waarom neemt niet iedereen gewoon dezelfde uncore dan? ik bedoel het is toch ook verplicht die 4670 te gebruiken waarom dan niet dezelfde uncore?
Omdat mensen met een C2D zoiezo een voorsprong hebben, tenzei je ( waarschijnlijk ) een bepaalde uncore met corei7 bereikt heb en dit verschil minimaliseerd / weghaald. maar ik heb geen tijd om alle mogelijke scenario's door te lopen, eerlijk gezegd.

• roelientjeL

Kleine update!

Hoi jongens,

zoals jullie misschien weten is het kerstavond, morgen 1ste kerstdag en overmorgen 2de kerstdag. De meesten hebben dan flink wat te doen (waaronder ik). Dit is het enige moment van vandaag dat ik achter een toetsenbord kruip. Alles gaat helaas wat langzamer dan dat we wouden.

Ik kan niet veel vertellen over wanneer we de stappen om het kaartje te bestellen versturen (per e-mail), maar op dit moment heeft dat geen haast (i.v.m. kerst ;)). Het spijt ons dat het niet zo snel gaat, maar we kunnen zoals Camacha al zei niet de hele dag achter de pc zitten.

Over de benchmark. Ik heb een stuk of 40~50 tests uitgevoerd met verschillende clocks en programma's. Ik heb nog geen tijd gehad om deze online te zetten, maar het haalt (hopelijk) een hoop van de discussies weg, want in mijn ogen zijn de resultaten duidelijk.
Hoe dan ook, jullie horen het nog wel :)

De beschikbare kaarten... Ik heb goed nieuws van 4 Launch... In januari kunnen we extra kaarten krijgen! :D _/-\o_ :9~ O+ Hoeveel, wanneer en wie ze krijgen horen jullie nog wel! :)

Fijne kerstdagen toegewenst aan iedereen en niet teveel eten (tenzij je zo dun bent als ik... haha :P).

Ik ga nu snel weer naar beneden ;)

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Woudenberg?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Huh?

Leuk dat er extra kaartjes komen :)

Maarja, dat betekent gelijk ook dat de contest pas na de vakantie van start gaat ;(

:P

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

3 maanden is natuurlijk ook niet genoeg xD

• Extera
Na de vakantie pas starten? Schiet lekker op jongens.... dan werk ik gewoon weer 55 uur per week.
Anyway, met de avonden en zondagen komen we er ook wel.

Deze vakantie maar wat andere hardware slopen overclocken dan.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik ga dan uit van dat het spul pas verzonden wordt als de extra kaarten er zijn. Januari is na de vakantie (ofja, ik denk niet dat ze op 1 jan werken en in dat weekend van 2 en 3 jan).

@ rsnubje
het is wel een lange tijd, maar het was wel leuk geweest als je in de vakantie aan de gang kon. Op die manier ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Bolletje op 24-12-2009 22:58 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Extera schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:47:
Na de vakantie pas starten? Schiet lekker op jongens.... dan werk ik gewoon weer 55 uur per week.
Anyway, met de avonden en zondagen komen we er ook wel.

Deze vakantie maar wat andere hardware slopen overclocken dan.
Dan heb je nog 113 uur over mark. :+

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste