Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:35:
Ik wil niet de boel verstieren voor diegene die 3dMark 2001 zat zijn, maar geef ook diegene een kans die met een wat minder systeem draaien (las ik daar P4 2.8GHz ergens?).
:Y /me steekt hand op.
Al is die processor nog niet zeker, ik wacht op de bevestiging dat ik definitief mee mag doen voor ik extra hardware ga kopen.
Rol-Co schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:37:
Uncore maakt uit in de hele benchmark, maar gemiddeld in nature is te verwaarlozen denk ik, heb je getest met een stock kaart of overclocked? lod gezet? welke snelheid cpu en kaart? allemaal zaken wat uitmaakt.
Het is natuurlijk zaak voor iedereen die mee doet dat ie zich bedenkt of zijn systeem geschikt is, meeste overclockers zoeken het ideaale systeem erbij en niet de reguliere desktop onder het bureau.
Ja, ik zoek het meest ideale systeempje erbij waarvan het niet gelijk een ramp is als het stuk gaat en dat ik kan betalen. Heel leuk dat jij blijkbaar wel ongelimiteerde middelen hebt om in te zetten in deze contest, maar die heeft niet iedereen. Het is te makkelijk om te roepen dat dat maar gewoon onderdeel van de contest is, want ik lees dan gewoon dat het een kwestie is van een beetje uitzoekwerk en verder gewoon wie de cash heeft het meest gepaste testsysteem neer te zetten. Dat leek me nou net níet het doel van deze contest.

Natuurlijk zitten er grenzen aan hoeveel rekening gehouden moet worden met één en ander, je kan niet verwachten mee te kunnen doen met een oude PII 333 MHz. Wat wel kan is een zo eerlijk mogelijke benchmark uitzoeken voor iedereen. Het is voor jou toch ook leuker als het grootste deel van het veld serieuze competitie is?
roelientjeL schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:24:
De beschikbare kaarten... Ik heb goed nieuws van 4 Launch... In januari kunnen we extra kaarten krijgen! :D
Niet om de feestvreugde te verstieren hoor, want het lijkt me heel leuk als iedereen die mee wil doen dat gewoon kan, maar wordt er op gelet dat er dan geen gezeur onstaat met revisies en dergelijke?

Uiteraard hoop ik zo snel mogelijk mijn slachtoffer kaartje binnen te hebben :Y

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

en toen ging het nog heel lang "welles nietes"...benchmark zus benchmark zo...

Ik snap wel dat het heel eerlijk moet, maar es zijn nagenoeg geen benchmarks die alleen gpu belasten en dat zonder te kijken naar de rest van het systeem. als het perse moet, voor degenen die subzero gaan kun je een aparte groep maken en boven nul ook. kan je daarna zeggen: subzero doet 2003 nature, want hebben ze meer nut van de gpu core hoger opkrikken waarschijnlijk en 2001 voor de mensen die dit niet kunnen of hoeven.

als dit door te weinig prijzen om te geven niet kan, dan gewoon lekker 2001, het ging prima met de 9500gt contest dus waarom nu niet...

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik vind het lastig inderdaad, iedereen heeft er zo zijn mening over, maar ik meen me te herinneren dat er best wel wat gezeur was vorige keer met de 9500GT contest over het feit dat de core echt 300 keer niks uitmaakte boven een bepaalde snelheid.

Anyway, ik ga er nog even mee aan de slag, en ik post me bevindingen vanmiddag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
aan de ene kant vind ik het dan wel leuk voor de mensen die buiten de boot vallen dat er extra kaarten beschikbaar zijn, andere kant baal ik dan best wel dat het dus gewoon nieuwjaar wordt voor de kaarten binnen zijn, ik heb een eigen zaak en daar zit dus veel tijd in, als de uiteindelijke aanvang nu behoorlijk verschuift lijkt het me wel wat beter de eindtijd van de compo mee te verschuiven. ik ben nu eenmaal niet in de mogelijkheid iedere dag te benchen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Je bekijk het iets te simpel, zelfs als maandag alles bekend was gemaakt, had het nog niet gelukt voor kerst, er moeten 46 prijzen aangepast worden, er was onduidelijkheid ( en nog steeds ) over sommige mensen die geen emails beantwoorden, in de tussentijd is er nog communicatie met 4launch geweest over het feit dat hun hun mensen nog moesten inlichten over de contest.

Het had zoiezo nieuwjaar geworden, hoe je het ook wend of keert, het is niet dat we voor de lol aan het wachten zijn met het bekend maken van de deelnemers. heb dus gewoon geduld, en waarom zou je iedere dag moeten benchen? al bench je op de laatste dag, als je dan pas tijd ervoor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
thijszor schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 14:43:
Je bekijk het iets te simpel, zelfs als maandag alles bekend was gemaakt, had het nog niet gelukt voor kerst, er moeten 46 prijzen aangepast worden, er was onduidelijkheid ( en nog steeds ) over sommige mensen die geen emails beantwoorden, in de tussentijd is er nog communicatie met 4launch geweest over het feit dat hun hun mensen nog moesten inlichten over de contest.

Het had zoiezo nieuwjaar geworden, hoe je het ook wend of keert, het is niet dat we voor de lol aan het wachten zijn met het bekend maken van de deelnemers. heb dus gewoon geduld, en waarom zou je iedere dag moeten benchen? al bench je op de laatste dag, als je dan pas tijd ervoor hebt.
zo simpel denk ik heus niet, feit blijft wel dat wss alle kaarten nu in een keer beschikbaar worden gesteld, en ik neem aan dat 4launch die kaarten eerst binnen moet hebben alvorens het hele proces op gang is, dit zal dus langer duren dan met de eerste 46 exemplaren.

sowieso ga ik dus niet op de laatste dag benchen, een aantal dingen binnen de competitie zijn voor mij ook nieuw, hier wil ik dus wel even de tijd voor nemen om niet meteen mijn kaart te fryen. tevens zijn er spullen die ik extra nodig heb die ook nog een levertijd hebben en waar ik dus wel de maten van de kaart nodig heb en de kaart zelf voor de maatvoering.

sommige van jullie zitten misschien nog op school en wonen bij pa en ma thuis, andere mensen werken full time (of zoals ik nog meer) en hebben een huis + relatie en kinderen. zodoende heeft iedereen zo zijn prioriteiten en verplichtingen naasdt deze competitie, vandaar dat ik zuinig ben op de tijd die ik heb, want wil er wel het maximale uithalen, zowel qua prestaties als qua ervaring voor de toekomst.
.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
We gaan niet wachten op die overige kaartjes, die komen vanzelf wel tevoorschijn. Als we met alles en iedereen rekening moeten gaan houden, kunnen we net zo goed stoppen. ik hoef niet van iedereen zijn huidige situatie te weten. De looptijd is ongeveer 3maanden ( tm 20 maart, mocht het echt te weinig zijn, houden we daar echt wel rekening mee ) , daarin heb je meer dan voldoende tijd om met alles te prutsen en te spelen.

Roel is tevens niet bereikbaar de komende dagen, maar dat maakt opzich weinig uit. ik loop het lijstje zelf nog een keer door, er moeten wat veranderingen komen en ik publiceer morgen de definitieve lijst voor de eerste 46deelnemers. Tevens bericht ik jullie per email dan hoe je moet bestellen. Graag had ik het ook sneller gezien, maar dat is nu eenmaal niet zo. maar laten we hierover stoppen, de kaartjes komen jullie kant op wanneer mogelijk, en that's that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima toch? Volgens mij kan daar niemand moeilijk over doen, gezien de gigantische inzet qua tijd en moeite die jullie hierin hebben gestoken. Zelfs met kerst zit je hier nog te posten, ik denk dat dat wel genoeg zegt :Y Mensen die het nog niet snel genoeg gaat melden zich dus hierbij vrijwillig aan voor de organisatie voor volgende keer :p

Rustig afwachten tot de definitieve lijst bekend wordt en ondertussen lekker genieten van het kerstdiner d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Om mijn inbreng even te geven.
De deelnemers zijn soms ongeduldig, waaronder ik soms. Maar dit heeft meer met enthousiasme te maken dan met kritiek op de organisatoren. Ik vind dat de organisatie meer dan goed zijn werk doet en wij, de deelnemers maar gewoon moeten wachten totdat er een update komt.

Dus om jullie een tip te geven, blijf gewoon met je eigen ding bezig en let niet teveel op opmerkingen, leiden je alleen maar af ;)

Ps. Over 1 uur ga ik een kerstdiner beleven, wish me luck....

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:29
Jammer dat ik niet in de lijst zit.
ik hoop dat het in de andere lijst anders zal zijn.
maar in ieder geval mijn complimenten organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Highflow heeft 10% korting op alles met de kerst trouwens, dus mocht je nog willen inkopen: sla je slag! Ik moet helaas nog wat dingen uitzoeken voor ik definitief ga bestellen, anders had het me mooi weer wat geld gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9500GT klokte anders ook niet al te gek over met OCP & OVP. Niet iedereen haalde de top 3. In fact een handje vol haalde maar een paar hoge clocksnelheden.

Maar daarintegen, de verhouding met de core/geheugen maakt bij elke benchmark geen ruk meer uit. Het gebruikte geheugen en hoeveel bandbreedte is van essentie bij een beetje overclocken. Als het vol zit zit het vol, en bereik je er weinig mee de core nog hoger te zetten.

Laten we aub op 3D mark 2001 blijven, zo ben je er zeker van dat iedereen ook competitiewaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
ik stem ook voor nature. Al heb ik die na zo'n 2500x ook wel gezien gehad >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Xcist op 25-12-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Laten we het inderdaad maar op het veilige houden, ik ( en niemand denk ik ) weet niet hoe de cpu onafhankelijkheid die ik tot nu toe ben tegen gekomen met 3dmark03 nature houd als de gpu op een dikke overclock draait, dus we gaan het gewoon houden bij 3dmark01 nature, de core i7 ( en neem ik aan ook de core i5 ) mensen moeten wel op de uncore letten.

dinsdag ( dan krijg ik me nieuwe uber1337 condensatoren ) ga ik eens kijken tot hoever de uncore scaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
een overclock in nature scheelt best veel ik had op 4.25 GHz 196.2 als gemiddelde en nu op 2.83 GHz slechts 184.6 ....

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

MrDucky schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 01:19:
een overclock in nature scheelt best veel ik had op 4.25 GHz 196.2 als gemiddelde en nu op 2.83 GHz slechts 184.6 ....
Komt dat niet omdat je de PCI sloten ook sneller hebt laten lopen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Tsjah, 'highend' videokaarten zijn nou eenmaal gelimiteerd vaak, de 9500GT was het helemaal niet, en de HD4670 is iets sterker, dus wellicht scheelt het iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Nou, dan de AMD maar op 6Ghz voor de zekerheid >:)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Laatst online: 12-09 13:08
Inderdaad Mark :)

Dat word 2 tubes monteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 04:11:

Ja, ik zoek het meest ideale systeempje erbij waarvan het niet gelijk een ramp is als het stuk gaat en dat ik kan betalen. Heel leuk dat jij blijkbaar wel ongelimiteerde middelen hebt om in te zetten in deze contest, maar die heeft niet iedereen. Het is te makkelijk om te roepen dat dat maar gewoon onderdeel van de contest is, want ik lees dan gewoon dat het een kwestie is van een beetje uitzoekwerk en verder gewoon wie de cash heeft het meest gepaste testsysteem neer te zetten. Dat leek me nou net níet het doel van deze contest.

Natuurlijk zitten er grenzen aan hoeveel rekening gehouden moet worden met één en ander, je kan niet verwachten mee te kunnen doen met een oude PII 333 MHz. Wat wel kan is een zo eerlijk mogelijke benchmark uitzoeken voor iedereen. Het is voor jou toch ook leuker als het grootste deel van het veld serieuze competitie is?

Uiteraard hoop ik zo snel mogelijk mijn slachtoffer kaartje binnen te hebben :Y
Ik schreef ook "de overclockers" , dat zijn meestal de personen die (lees meerdere) systemen alleen voor het overclocken hebben en dus die keuze hebben inderdaad, dat jij het niet hebt is pech voor jou en zal je het mee moeten doen in een contest.
Dat dit nou niet het doel is van de contest (volgens jou) is ook weer jou probleem. Jij doet misschien voor de lol mee maar er zijn natuurlijk mensen die dit een iets meer serieuze bezigheid vinden en die investering er voor over hebben om dus kans te maken op de overwinning.
Verschillen hou je toch, de een heeft een super soldeerbout, de ander een hele simpele, de een heeft een koperen pijp met blokje en dryice, de ander een luxe tek van kingpin met Ln2 . en ga zo maar door.
Al met al helpen al die voordelen wel maar je zal ook skillz nodig hebben om de kaart heel te houden en hoog de benchmark af te werken, met alleen maar janken dat je de spullen niet kan betalen kom je er iedergeval zeker niet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vizor schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 07:49:
Inderdaad Mark :)

Dat word 2 tubes monteren >:)
Haha dat maakt de boel wel wat ingewikkelder om tegelijk zowel de cpu als gpu maximaal over te clocken.. Nou ik zal me de moeite besparen want ik heb maar 1 peltier :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Had jij deze keer geen zin om mee te doen rob? :) heb je volgens mij niet voorbij zien komen.
//edit

en ik denk dat het wel mee valt met het overclocken, het zal echt niet doorscalen tot 5ghz ofzoiets dergelijks.

[ Voor 39% gewijzigd door thijszor op 26-12-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 13:01
Îk hoop het , mijn core 2 duo (E6600) wil niet harder dan 3.2ghz :(.

Begin volgend jaar komt er normaal een nieuw systeem maar weet niet of ik daar meteen expirimentele waterblokjes ga bijhangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ibfranky schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:12:
Îk hoop het , mijn core 2 duo (E6600) wil niet harder dan 3.2ghz :(.
Je kan beter zeggen dat jij hem niet verder kan overklokken dan 3,2GHz, want ik weet zeker dat die makkelijk over de 4GHz wil. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Rol-Co schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:58:
[...]
[...]

Ik schreef ook "de overclockers" , dat zijn meestal de personen die (lees meerdere) systemen alleen voor het overclocken hebben en dus die keuze hebben inderdaad, dat jij het niet hebt is pech voor jou en zal je het mee moeten doen in een contest.
Dat dit nou niet het doel is van de contest (volgens jou) is ook weer jou probleem. Jij doet misschien voor de lol mee maar er zijn natuurlijk mensen die dit een iets meer serieuze bezigheid vinden en die investering er voor over hebben om dus kans te maken op de overwinning.
Verschillen hou je toch, de een heeft een super soldeerbout, de ander een hele simpele, de een heeft een koperen pijp met blokje en dryice, de ander een luxe tek van kingpin met Ln2 . en ga zo maar door.
Al met al helpen al die voordelen wel maar je zal ook skillz nodig hebben om de kaart heel te houden en hoog de benchmark af te werken, met alleen maar janken dat je de spullen niet kan betalen kom je er iedergeval zeker niet.
Helemaal mee eens!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:59:
[...]

Haha dat maakt de boel wel wat ingewikkelder om tegelijk zowel de cpu als gpu maximaal over te clocken.. Nou ik zal me de moeite besparen want ik heb maar 1 peltier :P
Nah... de cpu koud houden is easy, gewoon zorgen dat de tube vol blijft, en benchen @ -190*C. Bijna geen meerwerk tov een anders gekoelde cpu. En tot de max hoeft niet, gewoon een safe setting, in de buurt van z'n max.
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:14:
[...]

Je kan beter zeggen dat jij hem niet verder kan overklokken dan 3,2GHz, want ik weet zeker dat die makkelijk over de 4GHz wil. ;)
Ik meen mijzelf een E6600 te herinneren die rond de 4Ghz deed onder een phase! Dit was wel 1 van de eerste E6600's, misschien zelfs wel een ES, maar er zitten echt wel hele slechte tussen hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Extera op 26-12-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 13:01
Nee, hij kan echt niet harder. Ik heb gewoon een kl*te exemplaar. Meeste kunnen 3.2 (en harder) lopen zonder voltage verhoging , die van mij loopt 0.2 v hoger dan normaal. (heb daarbij ook nog een probleem met men ihs dat krom is ... word ie lekker 65° op een 9500led).

Naja dit is al compleet offtopic. laten we het niet hebben over mijn problemen maar lekker over de contest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik gebruik gewoon me phase om de uncore lekker op te schroeven, en bewaar me stikstof wel voor de videokaart :P zal niet heel hard gaan met het stikstof, maar ik heb ook niet meer dan 32liter dat ik per keer kan gebruiken, 2 vaatjes van 15/18L

[ Voor 12% gewijzigd door thijszor op 26-12-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smelt
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 18:34
jammer dat ik dit topic nu pas zie had graag mee willen doen vorige keer erg veel geleerd met 9500GT contest.

forums toch eens wat beter in de gaten gaan houden.

in ieder geval veel succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor

Definitieve deelnemers

De deelnemers!

Goed, er zijn wat wijzigingen doorgebracht, sommige reageerden niet meer, andere kwamen tot de realisatie dat het niet meer ging lukken / tijdgebrek en dergelijke, er zijn 2 plekjes vrijgekomen, die ik allebei nu ingevuld heb. deze mensen ga ik ook emailen, dat ze bewust zijn dat ze op het lijstje staan!

Verwacht binnen nu en een uur een email waarin staat hoe je moet bestellen.

Sta je hierbij, maar ben je alsnog ( erg laat! ) tot de conclusie gekomen dat je geen tijd heb voor de contest, er andere omstandigheden zijn, mail even, er zijn zat die wel mee willen doen!

Tevens, zoals roel al melde, zijn er op 6januari ( als het goed is ) wat meer kaarten beschikbaar, of dit hetzelfde exemplaar is, koeler en dergelijke gaan we eerst uitzoeken alvorens we die beschikbaar stellen, maar ik verwacht dat dit geen probleem word.

Nr.Username
1roelientjeL
2MrDucky
3-The_Mask-
4PascalHaegens & Da Syntax
5jouke_buissink
6Admiral Freebee
7Bolletje92
8NederNakkeR
9Powrskin
10AlexanderB
11Daanieboy
12Shadow
13rsnubje
14SECURITEH
15Bardirella
16tjtristan
17faust2016
18Thijsz0r
19Gendo
20Darkasantion
21Thijs_Cramer
22YoupS
23I_Dunno
24bokkow
25NoepZor
26Snot_Aap
27DominoNL
28Extera
29watercoolertje
30Oldscarface
31Gifkikkertje
32Um-r
33petervandamned
34ibfranky
35Karstnl
36Bovade
37Framaster
38gekke-gerrit
39Camacha
40Painkill
41Red Hot
42Symon
43MiBe
44wesjuhdabomb
45Jism
46Syzzer

Wij wensen jullie allemaal veel geluk met de contest uiteraard, mocht je vragen hebben, stuur een emailtje naar overklok.contest [@] gmail . com

//edit

Email met uitleg hoe te bestellen is verzonden, heb je vanavond / morgen nog niks ontvangen en sta je wel op de lijst hierboven, stuur me een emailtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Mooi man! Goed geregeld, kaart besteld.
morgen even een testrun doen met de AMD, en dan wachten tot de kaart er is.

Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Heb ook besteld,

Maar in Google Chrome MOET je de link handmatig in de adresbalk zetten, anders gaat het niet goed.
Hij bleef maar naar Mijn gegevens gaan, maar toen ik het eenmaal handmatig had geplakt deed hij het wel

En trouwens bedankt dat ik toch mee mag doen ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
:D , hopelijk gaat het allemaal gesmeerd met de kaartjes, en kan de meerderheid volgende week alvast beginnen met prutsen. De voltmod op de TS ga ik weghalen, aangezien het niet die kaart is. ik vervang ze met highres foto's , maar niet meteen met een voltmod, ik geef wel aan waar je moet kijken en hoe je moet kijken, maar daar houd het ook op, wilt iemand anders hem posten, is dat volledig jou recht uiteraard, maar het is en blijft een competitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb ook besteld :)

Nu maar even wachten tot volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
TS aangepast, en 2 pica's toegevoegd, er komen er nog meer, maar me camera is niet zo goed, en het is al donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nou zou ik toch zweren dat het plaatje in de TS niet klopt en linksboven Vram zou moeten staan. ;)

[ Voor 186% gewijzigd door -The_Mask- op 26-12-2009 18:09 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
en besteld :) maar ik heb een vraag hoe kan je een vmod (zelf bedenken) :P want ik zou niet weten hoe ik een vmod moet maken zelf... solderen kan ik wel...

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
bevestiging ook binnen hier, helemaal super, nu eerst even kerstdiner en morgen op mijn gemak de kaart bestellen.. heb nu toch wel de kriebels, kan niet wachten tot ik de kaart binnen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
linksboven is idd vmem, foutje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

ook besteld:) gpu tube wordt dinsdag opgestuurd, komt helemaal goed

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Als hij binnen is, eens kijken of ik mijn Apogee GT erop kan zetten, en dan eens achter weerstanden aan :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
MrDucky schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:14:
en besteld :) maar ik heb een vraag hoe kan je een vmod (zelf bedenken) :P want ik zou niet weten hoe ik een vmod moet maken zelf... solderen kan ik wel...
De datasheet opzoeken van de chip welke verantwoordelijk is voor de spanning op de core is een begin.

Vaak is het dan de FB pin naar ground, met een weerstand er tussen. Vaak, lang niet altijd :P
Meer weet ik eigenlijk ook niet :+

Hier staat alles klaar om morgen eens te beginnen met de CPU.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bvNN1efExEqPkoa8svYqRktn/thumb.jpg
Incl. Tweakers.net kerstkaart 8) 8) 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Extera op 26-12-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
volgend jaar ga ik ook eens klussen :+

als het gaat zoals ik denk dat het gaat zal ik wel eea hebben..

Heb een hele tuin ter beschikking, zal er wat moois van maken :+

Nu dit maar even volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de kaart is besteld, nu als de donder de rest van m'n testsysteempje bij elkaar gaan scoren *O*
Rol-Co schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:58:
[...]
Joh, we kiezen toch ook een betaalbare kaart en geen 5870 om de contest mee te houden om een zo level mogelijk speelveld te creëeren, dan is het toch ook niet zo gek dat je een zo eerlijk mogelijke benchmark zoekt? Natuurlijk hou je verschillen in de gebruikte systemen en ik wil ook best accepteren dat ik met mijn relatief trage systeem daar in ieder geval geen voordeel uit ga halen, maar het lijkt me ook interessanter voor jou als zo veel mogelijk andere mensen competitie vormen op basis van skills en niet alleen maar op financieel gebeuren. Verschillen hou je toch maar we kunnen toch in ieder geval de zaken die niet over skills gaan proberen te minimaliseren?

Het lijkt mij persoonlijk ook veel leuker voor jou om te kunnen zeggen dat je gewonnen hebt omdat je gewoon betere skills hebt dan iemand anders in plaats van omdat je meer geld hebt om betere spullen te kopen.

Maargoed, het zal me verder ook aan mijn reet roesten, ik ben hier om zoveel mogelijk te leren en als het even kan ondertussen een leuke score neer te zetten.

Trouwens, impliceer je nou dat mensen ook nog voor iets anders dan voor de lol meedoen? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Wow het gaat beginnen :D!

Net als camacha ook in de strijd om zoveel mogelijk te leren, en op lucht zo hoog mogelijk te komen. Moet zeggen dat ook ik hoop dat iemand de voltmod gaat posten ;).

Wat betreft de externe factoren. Tsjah het zal altijd lastig zijn om alles naar verhouding volledig gelijk te krijgen en daarmee te zorgen dat alleen de gpu getest wordt. En voor mensen als ik die net om de hoek komen kijken is het jammer dat er anderen zijn veel extremere grappen kunnen gaan uithalen, ik zal me niet kunnen meten met de ln2/ ice lui, maar heb mezelf dat ook niet als doel gesteld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
jouke_buissink schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:28:
Wow het gaat beginnen :D!

Net als camacha ook in de strijd om zoveel mogelijk te leren, en op lucht zo hoog mogelijk te komen. Moet zeggen dat ook ik hoop dat iemand de voltmod gaat posten ;).

Wat betreft de externe factoren. Tsjah het zal altijd lastig zijn om alles naar verhouding volledig gelijk te krijgen en daarmee te zorgen dat alleen de gpu getest wordt. En voor mensen als ik die net om de hoek komen kijken is het jammer dat er anderen zijn veel extremere grappen kunnen gaan uithalen, ik zal me niet kunnen meten met de ln2/ ice lui, maar heb mezelf dat ook niet als doel gesteld ;).
voltmod is toch al gepost ? TS ?

Naja nu het zeker is dat ik mee doe kan ik beginnen met centjes uitgeven.

Ik ben dus nog op zoek naar Mobo, cpu en mem.

Ook zoek ik nog een adres waar ik goedkoop Delta fans kan kopen of in ieder geval fans met veel cfm.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

framaster schreef op zondag 27 december 2009 @ 00:50:
voltmod is toch al gepost ? TS ?

Naja nu het zeker is dat ik mee doe kan ik beginnen met centjes uitgeven.

Ik ben dus nog op zoek naar Mobo, cpu en mem.

Ook zoek ik nog een adres waar ik goedkoop Delta fans kan kopen of in ieder geval fans met veel cfm.

Iemand een idee ?
Is een compleet andere kaart geworden hè, er staat nu alleen nog een indicatie bij welke chips je zou kunnen beginnen :)

Wat voor een mobo en cpu zit je aan te denken? Ga je specifiek voor deze contest hardware scoren of ga je gewoon kijken wat je kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als ik naar de foto's van die kaart kijk, dan denk ik dat ik er nooit in ga slagen een werkend voltmod te solderen :P Welk geheugen zit er nu trouwens op de kaarten?

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral Freebee op 27-12-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Goed, plaatje aangepast. ik zal morgen even wat highres pica's toevoegen aan de TS.

//edit

zit hynix geheugen op :)

[ Voor 18% gewijzigd door thijszor op 27-12-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 01:08:
[...]

Is een compleet andere kaart geworden hè, er staat nu alleen nog een indicatie bij welke chips je zou kunnen beginnen :)

Wat voor een mobo en cpu zit je aan te denken? Ga je specifiek voor deze contest hardware scoren of ga je gewoon kijken wat je kan krijgen?
Nee word puur voor het clocken ik wil gaan starten met sub zero etc en gebruik daar liever niet me eigen pc voor ;) ik heb nu 2 x geboden op de veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booten jullie trouwens van een HDD of van een memorystick? Ik ben nu een beetje aan het bekijken op dat tweede geen interessante optie is, ik kan alleen geheel niet inschatten of het (snelheids)winst oplevert ten opzichte van een HDD aangezien ik er verder geen ervaring mee heb. Ik zou zeggen van wel, maar die dingen willen nog wel eens vreemd uitpakken :p
framaster schreef op zondag 27 december 2009 @ 01:25:
Nee word puur voor het clocken ik wil gaan starten met sub zero etc en gebruik daar liever niet me eigen pc voor ;) ik heb nu 2 x geboden op de veiling.
Op wat voor soort hardware ben je aan het bieden dan? Ik ben zelf nu bezig met een DFI 915P-TAG moederbordje met een P4 521 (2,8 GHz) processor wat weinig hoeft te kosten (dat is dan ook gelijk het grootste voordeel :P). Dan durf ik ook wat dingen te doen die ik normaal nooit zou doen. Mocht ik nog wat leukers tegenkomen blijft dat altijd een optie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Gewoon een HDD'tje, mensen met 775 kunnen het beste op IDE benchen ivm met hogere pci-e, ik had iig een sata schijf tijdens de 9500GT compo verkloot, en me IDE schijfje ging het maanden goed mee, zeg niet dat het daar goed voor is, maar ik zou een paar IDE schijfjes van 40/80GB kopen. kan je meteen een paar keer XP installeren, want geheid dat je wat XP's gaat corrupten. zeker als je de cpu nog gaat overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op zondag 27 december 2009 @ 01:55:
Gewoon een HDD'tje, mensen met 775 kunnen het beste op IDE benchen ivm met hogere pci-e, ik had iig een sata schijf tijdens de 9500GT compo verkloot, en me IDE schijfje ging het maanden goed mee, zeg niet dat het daar goed voor is, maar ik zou een paar IDE schijfjes van 40/80GB kopen. kan je meteen een paar keer XP installeren, want geheid dat je wat XP's gaat corrupten. zeker als je de cpu nog gaat overclocken.
En mensen niet met 775 (ben wel benieuwd)?

Ik ga morgen wel eens even spitten, ik heb nog één en ander liggen hier. Moet ik wel even wat data evacueren :) Ga ik gelijk ook even uitzoeken hoe ik een fatsoenlijke en makkelijk installeerbare image maak van XP. Tot nu toe was dat nooit nodig omdat ik na een jaar/anderhalf jaar toch alle drivers en programma's opnieuw ging uitzoeken en downloaden en een image dus nutteloos was, maar hierbij is het wel een must.

Eerst maar even slapen zo. Truste mensen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ja ik ga morgen ook maar is ff kijken voor nieuwe hardware, image, benchtable ;) truste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Wat is iedereen hier lang wakker joh :P

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Je moet wat. En met pci-e + X58 chipset en dergelijke, is het daar niet gefixed? dat je sata kan gebruiken en een hoge pci-e? meen er wat over gehoord te hebben. en anders is het dikke pech, gaat de schijf RMA.

Tevens van die plakbare mosfet en geheugen koperen koelblokjes gekocht, ff me videokaart volplakken.

Morgen post ik nog wel wat meer hints voor de voltmod, maar het uitzoekwerk moet je toch echt zelf doen wanneer je de kaart heb, pak je multimeter en meet het allemaal door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Jasper91 schreef op zondag 27 december 2009 @ 02:22:
Wat is iedereen hier lang wakker joh :P
Ik win :D :*)

Als ik eindelijk eens tijd heb gevonden (maandag avond?) ga ik de resultaten van de verschillende benchmarks posten, de review maken en de voltmod plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
:D

Iedereen komt terug van het uitgaan :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
jep :P veels te vroeg eigenlijk

[ Voor 67% gewijzigd door Extera op 27-12-2009 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mwa, hopelijk krijg ik nog twee 20GB IDE HD's binnen volgende week... Net mooi genoeg voor een bench diskje...

offtopic:
Ik heb zin in een patat oorlog nu :p

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 27-12-2009 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
en bolletje was als laatste wakker haha :P
Ben benieuwd naar het kaartje en hoe goed het koelblok is etc kan niet wachten :). gellukig voor de afleiding vandaag vanaf 3 uur tot morge 12 ofzo LAN dus ik verveel me niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Hoeveel gaat die PCI-e frequentie schelen dan? Lijkt mij dat de bandbreedte van een standaard PCI-e slot al meer dan voldoende is?!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik heb het nog niet getest eerlijk gezegd, ik verwacht dinsdag me nieuwe condensatoren, dus dan heb ik wat meer tijd om te prutsen.

Highres pica's zijn trouwens toegevoegd, even op het plaatje klikken voor een groter formaat.
Met deze informatie zou je al vrij ver moeten komen, heb je nog nooit een voltmod gedaan,
kijk even in de 9500GT contest thread, hoe het daargaat, is ongeveer hoe het hier ook moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Wow, ik krijg net mail van 4launch. Ze hebben de prijs al aangepast. Op zondag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Bolletje92 schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:48:
Wow, ik krijg net mail van 4launch. Ze hebben de prijs al aangepast. Op zondag! :D
Bij webshops gebeurt dat wel vaker, sommige reageren ook om 1 uur 's nachts nog op een mail, gekkenwerk eigenlijk 8)7

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Uw iDEAL betaling is succesvol afgerond. De aanbetaling bij uw bestelling is bijgewerkt.

Terug naar de 4Launch website

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
echt bizar dat dat vandaag al aangepast is, maargoed, zo hebben we de kaarten wel sneller binnen! betaling is gedaan, als het echt lekker loopt kunen we dinsdag de bestellingen al verwachten denk.. geniaal..

krijg nu wel echt de kriebels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
LOL! sick inderdaad :D, echte diehards daar bij 4launch. hulde!

Dat word dus dinsdag / woensdag dat de eerste hun kaartjes mogen ontvangen, goeie shit!

Ik moet mezelf tot een halt roepen, anders blijf ik dingetjes bestellen.

Heb nu al weer mosfet coolertjes gekocht, ramheatsinks, nieuwe multimeter ( zelfde, oude was het rode draad ineens uit :P ) , me uber caps, ben tevens de capmod aan het uitvogelen, ik kan ook gewoon wat caps erop solderen ( wat ik wss ook wel ga doen, maar nog wel ff goed doormeten ) ,
twijfel om deze te kopen, ziet er erg nice uit: http://www.eleshop.nl/aoyue-937-soldeerstation-p-62.html
en nog zown 3dehand dingetje met vergrootglas en en en.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
En ook betaald. Ook aardig opweg met de overige onderdelen (CPU, Mem, mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Kom je trug van 4 dagen weg en is het topic gevult met goed nieuws! :D
Ik heb ook maar direct besteld en kan niet wachten om te beginnen (nieuwe soldeerbout zal ook volgende week ergens binnen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vapo trilt. :P

Heb de kaart ook besteld. Even afwachten totdat de status aangepast is. Aangezien ik in januari voor een goede 2 weken op vakantie ga komt het bij mij iets later allemaal dan na het nieuwe jaar.

Maar océn zal ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Die van mij is anders nog gewoon 67,50...
Maar goed, het zal wel handmatig gebeuren, en aangezien ik nummer 40 sta op de lijst zal ik wel als 1 van de laatste aan de beurt zijn.

Ik heb trouwens ook een SSD besteld, ook zeer leuk speelgoed ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Lijkt me sterk dat dat wat uitmaakt painkill, ik weet niet hoe ze het aanpakken, waarschijnlijk gewoon random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Zo ook betaald. Ik had trouwens een vraag gesteld over een product bij 4launch, die werd gistermiddag beantwoord. Wel snel antwoord, ondanks de feestdagen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@thijs

kun je tegen mij ook even halt zeggen, heb ook maar even een soldeerstation, 3e hand, litze en tinzuiger besteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Afbeeldingslocatie: http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/5/8/stophammerti128547833251572500.jpg

:D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
haha.. dit gaat te ver, je wist toch wel als ik de stop! hammer time! hoor dat ik hier in mijn kamer mijn slick ass MC hammer moves ga doen....... uh.. can't touch this.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13

Audione0

Strijdt der titanen

Bij mij begint het ook een beetje te jeuken hoor om mee te doen.. Ik ga er eens over nadenken..??
Ben iig niet bang om risico's te lopen... :*)

Edit: ik zie net dat er geen nieuwe deelnemers meer aangemeld kunnen worden.. Ik had ff moeten lezen |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Audione0 op 27-12-2009 19:11 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ah happy times :)
Wens iedereen alvast veel succes en laten we hopen op een strenge winter :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

laten we hopen op voorspoedige post, ik wacht nog op mn prommy :P anders geen subzero voor mij.
nu eerst ff alle gear inapkken voor de lanparty met oud en nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Op zondag 27-12-2009 om 19:50 is de status van uw bestelling met bestelnummer 1337pr0n veranderd naar in behandeling.

Uw bestelling is in behandeling genomen en wordt zo spoedig mogelijk verwerkt.

Op zondag ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:10
Uw iDEAL betaling is succesvol afgerond. De aanbetaling bij uw bestelling is bijgewerkt.

Tjakka!

* FireDrunk heeft er zin in :D

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@bolletje

ik kreeg hem ook net.. lijtk erop dat zelfs de mensen van 4launch enthousiast zijn over de compo en benieuwd naar de resultaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Precies! , dus iedereen verplicht foto's maken en if possible, filmpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Ik had niet verwacht dat ze bij 4Launch op zondag zouden werken maar de order was zojuist aangepast en heb dus maar meteen betaald. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Laatst online: 05-09 01:12
Vmod uitgedokterd, soldeerbout/lijmpistool in aanslag, laat het kaartje maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Valt mee wat er besteld is tot nu toe ( :') ) :
1 Krimpkous
2 hetelucht pistool ( wilde er zoiezo nog eentje voor het opwarmen van me tube )
3 zaklampje, tevens zoiezo handig.
4 3e hand met loep
5 goedkoop multimetertje
6 bijbehorende batterijtjes
7 mosfet cooler
8 ram heatsinkjes
9 1337hax caps

Al ben ik bang dat er nog wel wat bijkomt, ik wil zoiezo me geheugen sub ambient krijgen, of iig zo koud mogelijk, al zal een tube @ -100 het pcb vrij koud maken neem ik aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

gaat waarschijnlijk dwars door de isolatie heen tussen de tube en het mem rondom de gpu.. :) gewoon isoleren met iets dat niet superisolerend is maar wel vochtafsluitend (kneedgom ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
zitten 4 memchips aan de voorkant en 4 aan de achterkant, maar een redelijke afstand van de core af. maargoed, ik ga ervan uit dat het goed zit, wat fannetjes erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik ben al bezig met de review :P

Inleiding e.d. kan je al typen, dusja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
En mijn koop lijstje breid zich ook uit:

- e8400
- Asus rampage formula X48
- 4 gb corsair pc8500

to buy:

- potmeters
- multimeter
- Dice/ln2 tube :X

Achja laten we maar zeggen de hobby breid zich uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
vanwaar een hele nieuwe setup? wat je in je sig heb staan is ook echt geen bottleneck, of wil je die gewoon niet gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
thijszor schreef op maandag 28 december 2009 @ 01:33:
vanwaar een hele nieuwe setup? wat je in je sig heb staan is ook echt geen bottleneck, of wil je die gewoon niet gebruiken? :P
Nee had ik al gepost. Ik wil dat spul in de kast laten zitten ;) En ik wil wat extremer gaan zonder te moeten nadenken.

Ook gaat waarschijnlijk de rampage in me huidige pc en de p5b deluxe als clock bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
heb vanmiddag mijn 333 MHz geheugen uit mijn benchsysteem even geruild voor de ballistix uit mijn mediacenter (tja, vraag niet waarom ze erin zaten) de e4300 liep al 333 x 9, dus het valueram begon een beetje roet in het eten te gooien.. wil toch nog even hoger voor de meeste bandbreedte.

soldeerspulletjes lekker besteld, nu nog wat weerstanden, wordt de 1e keer, dus als iemand die Vmods wil delen hou ik me aanbevolen, dat solderen komt wel goed, maar het uitpluizen van de mod ligt boven mijn grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Je hebt iig 100Kohm weerstandjes nodig, dus die kan je gerust bestellen, 1 voor de vGPU en 1 voor de vMEM :)
ik zal morgen nog wel even de datasheets erbij pakken, kan je even rustig kijken hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Nice, kaartje betaald :)

[quote]MrDucky schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:11:
[/quote]
Ik gok dat ik dat heb gewonnen.... ging 09:00 slapen :9

[ Voor 83% gewijzigd door Extera op 28-12-2009 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Extera schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:35:
Nice, kaartje betaald :)

[quote]MrDucky schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:11:
[/quote]
Ik gok dat ik dat heb gewonnen.... ging 09:00 slapen :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uqXfVEe6ck8ZVbxOjkuruC78/full.gif

:+

Wel nachtbrakers hier of niet ;p?

En nog steeds niemand heeft gepost ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 28-12-2009 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Hoop dat die kaart vandaag, of morgen op de bus gaat... dan kan ik deze week nog een beginnetje op lucht maken 8)

truste :+

[ Voor 11% gewijzigd door Extera op 28-12-2009 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Laatst online: 01-08 14:06
Dit weekend wordt het heel koud.. -15 meen ik.
Dus voor de gene die op lucht gaan.. Misschien op het Balkon/Tuin Benchen? >:)
Als jullie dat van plan zijn wel foto's posten hé!

[ Voor 17% gewijzigd door MonkeySee89 op 28-12-2009 10:54 . Reden: Regel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiCkii1989 schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:50:
Dit weekend wordt het heel koud.. -15 meen ik.
Dus voor de gene die op lucht gaan.. Misschien op het Balkon/Tuin Benchen? >:)
Haha,ik zie ze al zitten om 3 uur snachts.Paraplu boven de setup"tegen sneeuw".
Kop warme choco met een scheutje whatever ;) Brrr F**c* 1 fps minder wtf? <+:) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vraag me af waar ik aan weerstanden en potentiometers moet geraken zonder dat het mij een arm en een been kost aan verzendkosten. Zo'n dingen heb ik namelijk helemaal niet liggen. Ik woon in de buurt van Antwerpen trouwens :)
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste