Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Betekend dat ook dat als de inschrijvingen klaar zijn, dat je dan direct kan bestellen en dat het kaartje deze vakantie nog binnen is ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
De intentie is waarneer maandag / dinsdag alle deelnemers bekend zijn, er dezelfde week nog besteld kan worden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ooh, dat is wel mooi ja.

Succes met het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Zo, Thijszor en Roel zijn bij voorbaat al gediskwalificeerd vanwege competitievervalsing :P

Maargoed, nu krijg ik helemaal de kriebels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
update...?
De beloofde update...

Stel ik half uit :P

De postbode kwam vanmiddag langs met een doos, met daarin (tromgeroffel...) DIT:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/wbffip.jpg

* Roel teased })
Ik wou een mooi verslagje online zetten (van iets...) maar ik ga nu slapen + ik kreeg deze foutmelding die ik ook nog moet oplossen :( |:(
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/24vpht4.jpg

Ik ben dus niet meer toegekomen aan de inschrijf bevestigingen (inschrijvingen die mislukt blijken te zijn kunnen tot de definitieve deelnemers zijn gekozen nog worden verstuurd, tot dinsdag dus ongeveer)... Ik heb wel veel gedaan voor de compo (foto's geklikt en voltmods voor 'een of ander computer apparaat' uitgevogeld ;))
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:08:
Zo, Thijszor en Roel zijn bij voorbaat al gediskwalificeerd vanwege competitievervalsing :P

Maargoed, nu krijg ik helemaal de kriebels!
Oja, vergeten te zeggen... De organisatie (Thijs en ik) doen gewoon mee aan de competitie. We zien (tot nu toe) nog geen enkele reden om niet mee te mogen doen.
Toch nog een belangrijk dingetje te zeggen:
We gaan misschien kijken naar een ander benchmark programma. Hier horen jullie MORGEN meer over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelientjeL schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:26:
Oja, vergeten te zeggen... De organisatie (Thijs en ik) doen gewoon mee aan de competitie. We zien (tot nu toe) nog geen enkele reden om niet mee te mogen doen.
Als je dacht dat ik daar serieus over was is dat bij deze alsnog een reden je te diskwalificeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Anoniem: 172410 schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:59:
[...]

Als je dacht dat ik daar serieus over was is dat bij deze alsnog een reden je te diskwalificeren :p
Nee, dat weet ik; dat je daar NIET serieus over was ;)

Maar misschien anderen wel, daarom moet ik het toch nog serieus zeggen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Gaaaf!! Kan niet wachten! Ongelooflijk gaaf om dat stikstof blok te zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb nu wel een bevestiging gekregen, maar hoe en wanneer moet ik eigenlijk betalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 14:01

Darkasantion

Just keep swimming!

roelientjeL schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:26:
update...?
De beloofde update...

Stel ik half uit :P

De postbode kwam vanmiddag langs met een doos, met daarin (tromgeroffel...) DIT:
[afbeelding]

* Roel teased })
Ik wou een mooi verslagje online zetten (van iets...) maar ik ga nu slapen + ik kreeg deze foutmelding die ik ook nog moet oplossen :( |:(
[afbeelding]

Ik ben dus niet meer toegekomen aan de inschrijf bevestigingen (inschrijvingen die mislukt blijken te zijn kunnen tot de definitieve deelnemers zijn gekozen nog worden verstuurd, tot dinsdag dus ongeveer)... Ik heb wel veel gedaan voor de compo (foto's geklikt en voltmods voor 'een of ander computer apparaat' uitgevogeld ;))

[...]

Toch nog een belangrijk dingetje te zeggen:
We gaan misschien kijken naar een ander benchmark programma. Hier horen jullie MORGEN meer over ;)
toon volledige bericht
Volgens mij was het min of meer besloten dat we 3DMark2001 SE zouden gebruiken en dan de Nature Test, omdat deze niet, of bijna niet CPU gelimiteerd is, ik zou het dan een beetje raar vinden dat men dan ineens de benchmark gaat veranderen zonder met de gehele "groep" te overleggen.

Voor de rest mooie post en bedankt voor al het werk tot nu toe :)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Je krijgt er meer duidelijkheid over, maar in het kort, wat ik gisteravond geprobeerd had, is het toch niet zo 'niet cpu gelimiteerd' als de 9500GT compo. wie weet was het me mem / uncore of dergelijke, dus daar ga ik vandaag wat tijd aan besteden, dit hoor je dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteryz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik neem aan dat je meerdere runs hebt gedaan? want daar wil ook nog weleens verschil inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik post me uitgebreide results later wel, maar het is de uncore die uitmaakt ( socket 1366 )
Van 3,2ghz naar 3,6 ghz uncore kwam er ong 3/4 fps bij.

Zou betekenen dat hij bandbreedte gelimiteerd is? geheugen was beide runs het zelfde, ook de timings en cpu snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 19:36
FurMark schijnt ook een modus te hebben voor GPU only...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
We zien wel, ik ga me W3540 eens onder de phase doen, kijken waarneer de uncore stopt met scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Laatst online: 19:33
Hij doet het weer. Inclusief ATI thema kleurtje. :)
Afbeeldingslocatie: http://overklokken.info/contest/score.png

Afbeeldingslocatie: http://overklokken.info/contest/teams.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ziet er goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Kleine update tegenover de vorige keer:
Er kunnen/moeten nu ook systeem pics worden geupload:

http://overklokken.info/contest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Leuk winkelmandje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Is van Thijszor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hehe, :P

Maarja, jij verzorgt dit jaar dus weer de hosting :)?

Wat dan wel jammer is dat jij nu het topic van de 9500GT contest hebt gemold :> Die plaatjes doen het niet meer...

[ Voor 48% gewijzigd door Bolletje op 20-12-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is mijn mailtje al binnen? Maandag gestuurd, maar nog geen bevestiging gezien!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
als het goed is word iedereen nu / is bijna iedereen nu al gemailed , geen zorgen.

//edit

warhmstr, jij bent om 17:59 gemailed, dus je zal het of al hebben, of straks krijgen?

[ Voor 37% gewijzigd door thijszor op 20-12-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Bolletje92 schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:40:
Hehe, :P

Maarja, jij verzorgt dit jaar dus weer de hosting :)?

Wat dan wel jammer is dat jij nu het topic van de 9500GT contest hebt gemold :> Die plaatjes doen het niet meer...
Ja klopt. Thijs wilde graag overklokken.info/contest. Dus toen moest ik de oude bestanden verplaatsen.
Ze zijn nog wel gearchiveerd. Opzich kan ik het wel even fixen. :)

Edit: Topic is weer gefixt.

Doe inderdaad de hosting ja. Hoewel overklokken.info alleen nog voor archief redenen online staat, staat het wel op een zowat als dedicated server waar ik de beheerder van ben. :)

Dus traffic is np :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mod_Aap op 20-12-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
nou, ik ben er bijna klaar voor, nog even een verse gestripte xp op de schijf knallen en mijn luchtgekoelde opstelling is klaar, ben nog even een adapter aan het creeëren voor mijn vries installatie, maar ga in principe eerst voor lucht en daarna voor subzero, genoeg te spelen dus,

heb zowaar vakantie genomen tussen kerst en nieuwjaar, dus heb lekker de tijd om te porrelen, hoop dat de kaarten op tijd te regelen zijn.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mwa, anders kunnen we voor de volgende keer altijd iedereen 1 euro extra doen en een domein + hosting afsluiten :)

(met 46 euro heb je al heel wat :o)

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 20-12-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Bolletje92 schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:34:
Mwa, anders kunnen we voor de volgende keer altijd iedereen 1 euro extra doen en een domein + hosting afsluiten :)

(met 46 euro heb je al heel wat :o)
Hosting is zo goed als dedicated server. Overklokken.info wordt niet meer gebruikt. En er staat alleen nog een online IT training website op die op het moment ook niet veel wordt gebruikt. (Nieuwe website is in aanbouw en dan zou het veel meer gebruikt moeten worden). Domein naam is geen probleem anders dan dat ik te lui ben om er een te registreren en Jism m vorig jaar niet doorverwezen kreeg. Maar op zich is overklokken,info ook fine toch? Het is alleen voor uploaden en plaatjes hosten. En dat moet wel lukken met 100mbit up en down. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, is prima :)

Ik kijk er al weer naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Even de balans opnemen:
Er is net nog een aanmelding binnen gekomen (ja, iemand moet de laatste zijn...) wat het totaal op 58 inschrijvingen maakt, maar er is 1 uitschrijver dus we hebben een totaal van 57 inschrijvers.

Thijs en ik hebben al een kaartje besteld, dus blijven er nog 55 inschrijvers over die het moeten doen met 44 kaartjes. Er kunnen misschien een aantal extra plekken worden gecreëerd omdat er mensen zijn die iets meer voor het kaartje willen betalen als ze daarvoor iemand anders blij kunnen maken... (wat mooi om te horen in deze zware financiële tijden :))

Voor de rest zullen er een paar 'afvallers' zijn.
IEDEREEN IS NU GEMAILD
Als je GEEN email hebt ontvangen, zo snel mogelijk contact opnemen a.u.b. !!!
EDIT: het gaat hierbij om de inschrijf bevestigingen!!

Misschien leuk om te weten, er zijn al 126 mailtjes over en weer gegaan, waarvan 4 niet aangekomen zijn: "Mail Delivery Failure" omdat de opgegeven email adressen niet klopten. Als het goed is zijn die mensen toch bereikt (met wat zoekwerk...).

[ Voor 24% gewijzigd door roelientjeL op 20-12-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Voor de duidelijkheid , vanavond om 23:59 sluit de mogelijkheid tot inschrijven, naast het feit dat er maar 46 kaartjes zijn en zoals roel al gemeld heeft, 57 inschrijvers zijn, is er na 23:59 vanavond dus geen mogelijkheid tot inschrijven meer, morgen/overmorgen maken we bekend wie er allemaal meedoen en leggen we uit hoe je moet bestellen.

Inschrijvingen gesloten!

[ Voor 5% gewijzigd door thijszor op 21-12-2009 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, als het goed is heb ik een backup-moederbordje gescoord. Oude harde schijf uit een ander systeem, twee oude voedingen bij elkaar geknoopt om voldoende vermogen te halen, zo komen we er wel. Nu nog een leuke Pentium 4 775 processor en ik heb een volledig dedicated testsysteempje waar ik wel wat mee durf.

Ik heb ook twee AGP bordjes opgeduikeld om wat soldeerwerk te oefenen. Moet ze nog even testen maar éénje moet het vast doen :) Heb er zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-06 13:25
tijd om mn ide schijf uit de kast te trekken! misschien ook nog een tube bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op maandag 21 december 2009 @ 05:27:
Zo, als het goed is heb ik een backup-moederbordje gescoord. Oude harde schijf uit een ander systeem, twee oude voedingen bij elkaar geknoopt om voldoende vermogen te halen, zo komen we er wel. Nu nog een leuke Pentium 4 775 processor en ik heb een volledig dedicated testsysteempje waar ik wel wat mee durf.

Ik heb ook twee AGP bordjes opgeduikeld om wat soldeerwerk te oefenen. Moet ze nog even testen maar éénje moet het vast doen :) Heb er zin an!
Hopelijk maakt de bandbreedte van de PCI-E bus dan net niet het ultieme verschil. Want jouw bord zal ongetwijfeld een PCI-E 1.0 slot hebben. En die hebben 2x minder bandbreedte dan een PCI-E 2.0 slot. Normaal zou dit niet veel verschil mogen uitmaken, maar als het net dat ene FPS'je is, is dat wel rot :)

Ik ga werken met een DKA790GX Platinum moederbord en een Sempron X140 unlocked naar een dualcore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Admiral Freebee schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:17:
Hopelijk maakt de bandbreedte van de PCI-E bus dan net niet het ultieme verschil. Want jouw bord zal ongetwijfeld een PCI-E 1.0 slot hebben. En die hebben 2x minder bandbreedte dan een PCI-E 2.0 slot. Normaal zou dit niet veel verschil mogen uitmaken, maar als het net dat ene FPS'je is, is dat wel rot :)

Ik ga werken met een DKA790GX Platinum moederbord en een Sempron X140 unlocked naar een dualcore :)
Waarschijnlijk heeft het bord (een DFI 915P-TAG, net als mijn huidige bord) een 1.0 slot, aangezien ik verder geen specificaties kan vinden dat het anders zou zijn. Helaas zit er niet meer in op het moment, ik kan dit bordje erg goedkoop krijgen. Sowieso zal ik vast met een achterstand beginnen met (waarschijnlijk) een P4 @ 2,8 GHz (waarschijnlijk wel overclocked naar iets hogers). Een duurder en sneller bordje zou leuk zijn, maar iets als wat jij gebruikt zit er simpelweg niet in op het moment (tenzij iemand nog een leuke deal wil doen ;)).

Het gaat mij er vooral om om zoveel mogelijk te leren. Het zou leuk zijn om een goede score neer te zetten en ik ga mijn uiterste best doen om dat te doen, maar heel veel geld daarin steken gaat gewoon niet. Het wordt sowieso al een dure maand met een mobo + proc + multimeter + soldeergear + een hele hoop koelspullen die al op stapel stonden (Accelero S1 rev. 2, 3 x Nexus fan, waarschijnlijk Megalems, lap setje, koelpasta) dus een geavanceerd moederbord zit er denk ik niet meer in.

Suggesties om het handiger/beter aan te pakken zijn altijd welkom trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Iets anders dan PCI-E 1.0 bestond toen nog niet. Vandaar dat je er geen informatie over vindt. Normaal gezien is de test wel redelijk CPU onafhankelijk, dus met een Pentium 4 zal het ook nog wel goed gaan. Alleen is een dualcore natuurlijk handig omdat achterliggende processen dan mooi op de andere core kunnen draaien.

En ja, ik heb geluk gehad met dit bordje en deze CPU, aangezien ik ze zeer goedkoop op de kop heb kunnen tikken. Ik doe het ook vooral om te leren. Gelukkig heb ik al wel wat soldeergerief liggen. Alleen geen potmeters. En een koelblok moet ik ook nog zien te vinden. Hopelijk lukt het solderen mij wat, aangezien ik hier zo goed als geen ervaring mee heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Admiral Freebee schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:44:
Iets anders dan PCI-E 1.0 bestond toen nog niet. Vandaar dat je er geen informatie over vindt. Normaal gezien is de test wel redelijk CPU onafhankelijk, dus met een Pentium 4 zal het ook nog wel goed gaan. Alleen is een dualcore natuurlijk handig omdat achterliggende processen dan mooi op de andere core kunnen draaien.

En ja, ik heb geluk gehad met dit bordje en deze CPU, aangezien ik ze zeer goedkoop op de kop heb kunnen tikken. Ik doe het ook vooral om te leren. Gelukkig heb ik al wel wat soldeergerief liggen. Alleen geen potmeters. En een koelblok moet ik ook nog zien te vinden. Hopelijk lukt het solderen mij wat, aangezien ik hier zo goed als geen ervaring mee heb :/
* Anoniem: 172410 steekt hand op.

Ik heb ook weinig soldeerervaring. Ik heb wel gesoldeerd en ook enige printplaatjes, maar iets in de buurt van een voltmod heb ik nog niet gedaan.

Een dualcore zou mooi zijn, ik heb ook wel degelijk uitgekeken naar een Pentium D met bordje of iets geavanceerders, maar deze kwam toevallig op mijn pad. Ik zou wel achterlijk zijn als ik zoiets voor weinig geld (25 euro voor bord + proc, waarschijnlijk ook geheugen) zou laten liggen, omdat ik zo mooi mijn echte systeem kan ontzien. Mocht ik uiteindelijk nog iets mooiers vinden kan ik de boel altijd nog kwijt aan een vriend/schoolgenoot van mij, die moet het nu stellen met een heel treurige AMD 1600+ (oid). Ik hoopte op een setje dat ik uiteindelijk in mijn hoofdsysteem zou kunnen bouwen in plaats van mijn huidige bord met proc, maar dat zit er geloof ik voorlopig niet in. Ik blijf zoeken though.

Mocht iemand nog iets moois voor niet te veel hebben liggen ben ik zeker geïnteresseerd :p Budget is er ook nog wel, alleen niet voor een nieuwe quadcore á 300 euro.

Maakt het zoveel uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik ben benieuwd of mijn bordje 115 MHz doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolletje92 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:38:
Ik ben benieuwd of mijn bordje 115 MHz doet :P
Wut? Toch geen FSB hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, ik dacht al :p PCI-E frequentie moet misschien nog wel lukken*, ik draai stock hier op 105 MHz, anders wilde m'n NIC niet meer (ja, relatief op halve bandbreedte dus, ik weet het).

*een wilde en nergens op gebaseerde claim!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 21-12-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Maar Camacha, in plaats van de hele tijd te zoeken zou ik de tijd steken in gaan werken ofzo.

Een leuk dual-core setje is niet heel duur. Ik heb laatst iets soortgelijks gekocht en je bent voor onder de 150 euro klaar (CPU, moederbord en RAM).

En ja, dat geeft een erg grote prestatieverbetering. Ik moet er niet aan denken om nu nog weer terug naar P4 te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Meestal is het de harde schijf controller die niet meer meewilt met hogere PCI-E frequenties. Maar dat hangt wat van moederbord en chipset af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-06 13:25
hangt er ook vanaf of jij IDE of sata gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En de chip die de IDE poorten aanstuurt hangt vaak ook op de PCI-E bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolletje92 schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:13:
Maar Camacha, in plaats van de hele tijd te zoeken zou ik de tijd steken in gaan werken ofzo.

Een leuk dual-core setje is niet heel duur. Ik heb laatst iets soortgelijks gekocht en je bent voor onder de 150 euro klaar (CPU, moederbord en RAM).

En ja, dat geeft een erg grote prestatieverbetering. Ik moet er niet aan denken om nu nog weer terug naar P4 te gaan..
Tsja, werk zit er met mijn huidige studie niet in en alleen even in de vakantie werken is eigenlijk de moeite niet waard (plus dat ik de rust ook echt wel kan gebruiken). Ik heb het nu recent twee of drie keer geprobeerd, maar als ik dan eerlijk ben tegenover de werkgever over mijn beschikbaarheid (periodiek wel en niet, dus één keer per kwartaal twee of drie weken niet) dan wordt de boel gelijk afgekapt.

Naja, voorlopig rommel ik wel even aan. Mocht iemand iets hebben vind ik het prima, tot die tijd frustel ik wel door :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 21-12-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

sowiso niet met mn p35 bord, op 105 is de boel instabiel, op 107 en hoger boot/post ie niet meer.. ik moet eigenlijk ff de pc van mn zusje jatten, daar zit n amd chipset op die makkelijk de 125 pci-e haalde, maar moeite had met fsb over 1333.. (dus daarom aan mn zusje gegeven omdat ik anders mn e8400 toen niet kon overclocken..)

aan de andere kant, misschien doet mn x48 bord wel gewoon hogere pci-e clocks :) en anders heb ik nog n i815 ofzo p4 bordje liggen zonder OC controls, maar wel software natuurlijk. en een onbekend amd bordje, moet ff uitzoeken wat het is en of ik dr n cpu/mem voor heb.. en of ie nog werkt, uberhaupt.

nouja, ik wacht nog ff op morgen, tot we bevestiging krijgen wie dr mee doet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:21

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Admiral Freebee schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:31:
En de chip die de IDE poorten aanstuurt hangt vaak ook op de PCI-E bus.
Bij x58 niet die heb 2 chips en die kan je apart uitzetten.
Wat ik wel zeker weet is dat je bij ide vaker een hogere pci-e haalt met minder problemen

[ Voor 15% gewijzigd door rsnubje op 21-12-2009 14:51 ]

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:04

painkill

Pain(k)(ill)

Heb net even 3dmark2001se getest, maar er is geen mogelijkheid om mijn score terug te zien...
Je word gestuurd naar een site, zoals ook bij 06, maar daar staat geen score, ook in het programma zelf is niks te vinden...

En er zit ook nog eens een fout in de ati tool link, op het laatst moet de / verwijderd worden :)

Trouwens, ik zat zo rond de 400 FPS met een 8800GT

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

je stelt de benchmark in om alleen nature te doen, dan krijg je na de benchmark een venstertje, en dan klik je op show details en daar staat het gewoon, ff naar beneden scrollen :)

[ Voor 5% gewijzigd door AlexanderB op 21-12-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Wat slecht van mij dat ik die knop niet eerder heb ingedrukt...

Maar ik krijg wel wat foutmeldingen van allerlei programma's in die lijst, meestal omdat ze geen memory kunnen vinden etc.. (op win7 64bit) trouwens.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 09:02
Idd ik krijg die melding over het geheugen ook (win7 64 bit) , is best grappig dat ie geen 128mb geheugen kan vinden , terwijl er echt wel 1gb op men 5850 zit ! :+

Anyway, ik ben benieuwd naar de lijst van de deelnemers ! Hopelijk mag ik meedoen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Aarg vergeten in te schrijven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Kan ik trouwens verheldering krijgen over inschrijfnummer 56? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Anoniem: 58485 schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:54:
Kan ik trouwens verheldering krijgen over inschrijfnummer 56? :$
Je bent simpelweg de 56ste die een inschrijving heeft verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
De link naar AMD GPU Clock Tool in de openingspost klopt niet... er staat een / teveel in.

http://downloads.guru3d.c...-5870-download-2383.html/

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
jongens, ik krijg de kriebels... wil niet pushen, maar doe het toch ;) kunnen we al beginnen?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
thijs_cramer schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:31:
De link naar AMD GPU Clock Tool in de openingspost klopt niet... er staat een / teveel in.

http://downloads.guru3d.c...-5870-download-2383.html/
Ja die had ik net gespot. We zullen er naar kijken :)

EDIT: GRRRRRRRRRRRRRRR Ik krijg m'n benchsysteem niet aan de praat :(
DFI bord doet moeilijk met IDE schijven in combinatie met XP. Op m'n main pc draaien de twee schijven prima, maar geen van beide komt verder dan het laden van 'MUP.sys'. Ik heb zo 1,2,3 geen DVD-drive waarmee ik een verse install kan doen op het DFI bordje. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met de optie IDE Controller: RAID+IDE. Als ik deze op alleen RAID of IDE zet doet ie niks.
Iemand suggesties?
Ik gok dat het opnieuw installeren op het DFI bordje (P45) helpt i.p.v. op mijn X48 bordje

[ Voor 45% gewijzigd door roelientjeL op 21-12-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@roel,

dus je hebt windows op je x48 set geinstalleerd en toen over gezet naar je p45 bord? niet echt een recept voor succes. kan idd beter direct op je dfi bordje zetten. wordt toch even zoeken naar een cd spelertje.. je mag er hier wel een uitzoeken...

BTW: weet iemand nog een goed stukje software om een image te maken van een schijf? iets als ghost maar dan freeware o.i.d.?

[ Voor 19% gewijzigd door nedernakker op 21-12-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Installeer gewoon ff op een USB sticky ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ja denk je dat dat wat is? heb ik eerlijk gezegd nog geen ervaring mee. iets van bartPE gebruiken daarvoor ofzo? en is dat wel 'snel' genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 14:01

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik moet maar eens gaan kijken naar mijn PCI-E bus en kijken hoe haar die wil :$ Nog nooit over de 108 gegaan, dus daar zit nog wat in in me X48 bordje hoop ik :+

En verder echt eens gaan kijken naar wat er mogelijk is met XP, ik heb er al jaren niet meer op gewerkt, dus we gaan dat even uitzoeken :P . En verder natuurlijk eens kijken of ik wat waterkoeling op de HD4650 kan regelen zodat we lekker kunnen benchen, en misschien sub zero kunnen proberen :Y)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

120+ pci-e is voor mij wel te doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
met de pci-e snelheid moet ik nnog even experimenteren. heb geen id wat een p5ql- pro daarmee kan doen.. inprincipe bench ik op dat bord icm een e4300 op 3,0 GHz en 2 GB pc 667 MHz geheugen.

mijn ge-enlite XP draait nu prima smaen met alle software en tools die ik gok nodig te hebben, nu zit mijn 4770 er nog in, maar hoop hem snel te mogen omruilen voor de 4670.

accelero s1 rev.2 ligt klaar, 2 tubes AS5 en 1 tube ceramique ook, eventueel een corsair H50 en een lijmklem :P heb ook nog een alu waus tube staan die wel pas te maken is, en natuurlijk mijn uber vries installatie die nog wacht op een goede mount.

ooh mensen mensen, ik heb er zin in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Voor de subzero'erts , vanavond wat geprutst. Je moet redelijk wat aanpassen om je tube erop te zetten.
Allereerst zit de fan aansluiting in de weg, ik heb het weggeknipt, maar als je de juiste gereedschap en geduld heb kan je het aan de andere kant weer vastsolderen. en er zitten ( aangenomen dat iedereen dezelfde revisie en dergelijke heeft ) 2 condensatoren NET in de weg, serieus 1/2mm meer naar links en het had net gekund.
Dit is met een gpu slim tube van duniek, heb je een tek zou ik het je niet durven vertellen, maar ik vermoed dat je daarmee ook problemen gaat krijgen. dus die 2 condensatoren moet je ook aan de andere kant solderen.

Goed, ik had daar dus geen gereedschap voor om het kaartje goed vast te houden zodat ik wat kracht kon zetten, en me 15 & 60 watt boutje waren allebei te zwak om het echt goed los te solderen, (laat staan ook maar iets vloeibaar te maken), je word wat ongeduldig ( nu komt het hoor..! ) en voila, er liggen ineens 2 condensatoren af :+ ! eentje is goedgegaan, andere wat minder. eventjes onderzoeken welke ik nodig heb, en die bestellen. ( zijn hier toevallig condensator kenners in da house? , dan stuur ik je een DM'tje met wat info wat erop staat, vrij veel codes en 2.5V ) Dus dat word eventjes afwachten.

De intentie is om morgen bekend te maken wie er allemaal mee kunnen doen, als roel de startknop van zijn computer kan vinden en wat testjes kan draaien, kunnen we ook besluiten welke benchmark we nou nemen.

//edit

dit staat erop ( op pcb zit trouwens een + kant, dus 't is een elco? )

C 97N
820
2.5V

kan iemand hier wat van maken?

[ Voor 4% gewijzigd door thijszor op 22-12-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Je hebt een cap nodig van 820 uF of hoger geloof ik, op 2,5v
Not sure :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op welke resolutie gaan jullie trouwens benchen? Ik kom er even niet uit met die background. Eerst dacht ik 'm gewoon 1920x1200 te doen, maar dat is wat lastig met betrekking tot achtergrondplaatjes. Bovendien bedacht ik later pas dat mensen waarschijnlijk op lage resolutie willen gaan benchen.

Zal 'm sowieso 4:3 en 16:10 maken als dat even wil, maar welke resoluties zijn het handigst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mijn scherm kan maar maximum 1280x1024 aan denk ik :P Of zelfs nog 1024x786 :D Het is een oud beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op welke resoluties gaan jullie benchen?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-12-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteryz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-01-2024
1024x768 is de standaard resolutie van 3dmark01 iirc dus dat zal hem waarschijnlijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Wat de standaard resolutie is, maar pin je nog niet vast op 3dmark01, de kans is aanwezig dat we overstappen naar een andere benchmark vanwege enkele punten, maar eerst moet roel zijn systeem aan de gang krijgen, zodat we ook kunnen kijken hoe single en dualcore met een bepaalde andere benchmark werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277669

jep thijszor dat wel;)
alhoewel hoeft dat niet, de elco is er alleen maar om de voedingsspanning te stabiliseren, het kan dus zelfs zo zijn dan een 1000uF elco dus beter is. een klein beetje hoger maakt meestal niet zoveel uit,maar je moet niet superhoog gaan bijv 1500uF want dat is bijna 2x zoveel

ik heb hier nog wel een 1000uF elco voor je liggen ;)

ik kan mijn elektronica verzameling wel ff afgaan voor je of ik er missn og 1tje heb liggen maar 820uF is niet heel gebruikelijk ..

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 277669 op 22-12-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Voor voedingsspanning te stabiliseren kan je ineens vervangen door low ESR condensator (als dat al niet het gaval was) en kan je misschien een MKT condensator in parallel zetten (die zijn geschikt om ook de hoogfrequente ripple eruit te filteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Nog even geduld aub...
Ja, het lijkt alsof je naar een (windows) installatie staart... :P

We hebben de definitieve deelnemers lijst. We moeten de laatste puntjes op de I zetten (o.a. met 4launch i.v.m. ongewenst bestellingen) en dan wordt iedereen (als het goed is) al dan niet persoonlijk gemaild.

We hebben iedere deelnemer apart en aandachtig bekeken. We hebben rekening gehouden met o.a.: top40, activiteit van de deelnemer, resultaten, ervaring met competitie's, uitgebreide/slechte motivatie etc. etc.

Helaas houdt het voor sommigen op. We hebben onze uiterste best gedaan om de enthousiastelingen een plek te geven. Helaas houdt het zelfs op voor sommige mensen die in de top40 stonden.

De lijst wordt dadelijk/straks/vanavond gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-06 13:03
ben benieuwd welke benchmark word gedraaid en of ik mee mag doen :) ik heb er echt gigantisch zin in en vooral om te voltmodden ervaring opdoen met solderen etc etc :)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:53
Ook ik hoop weer van de partij te zijn. Zou jammer zijn als ik deze compo moet missen aangezien ik alle andere compo's wel heb meegedaan ! (en ook actief heb gepost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL

HET IS ZOVER!!!

De deelnemers!

LET OP, DE LIJST WORDT NU 'ONOFFICIEEL' AANGEKONDIGD!
Sta je erop, kun je er vrijwel zeker van zijn dat je ook een kaart krijgt :) , maar nog steeds: onder voorbehoud ;)

Vanavond/morgen zal de rest van de informatie volgen!

Oja, alsjeblieft niet het topic volspammen met "JOEPIE JOEPIE WOEHOE IK DOE MEE IK BEN ZO BLIJ!!" want dan zijn we weer 2 pagina's verder ;)

Nr.Username
1roelientjeL
2MrDucky
3-The_Mask-
4PascalHaegens & Da Syntax
5jouke_buissink
6Admiral Freebee
7Bolletje92
8NederNakkeR
9Powrskin
10AlexanderB
11Daanieboy
12Shadow
13rsnubje
14SECURITEH
15Bardirella
16tjtristan
17faust2016
18Thijsz0r
19Gendo
20Darkasantion
21Thijs_Cramer
22YoupS
23I_Dunno
24bokkow
25NoepZor
26Snot_Aap
27DominoNL
28Extera
29watercoolertje
30Oldscarface
31Gifkikkertje
32Stef_venner
33petervandamned
34ibfranky
35Karstnl
36Bovade
37Framaster
38gekke-gerrit
39Camacha
40Darkcarlaza
41Red Hot
42Symon
43MiBe
44wesjuhdabomb
45Jism
46Syzzer
framaster schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:15:
Ook ik hoop weer van de partij te zijn. Zou jammer zijn als ik deze compo moet missen aangezien ik alle andere compo's wel heb meegedaan ! (en ook actief heb gepost)
Daarom doe je ook mee ;)

[ Voor 5% gewijzigd door roelientjeL op 22-12-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zal ik maar eens vaart maken met die wallpaper dan. Wordt geen meesterwerk ben ik bang, ben vooral aan het klooien met dingen die er dan bij nader inzien toch niet zo fraai uitzien.

Uiteindelijk zal het een acceptabel achtergrondje worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Laatst online: 18-06 13:03
Sucess camacha :P ben benieuwd wil er wel een herinering aan over houden en niet alleen een dood kaartje :+

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Laatst online: 15-04 18:00
Word leuk solderen om die tube er op te krijgen, de uitdaging begint :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

caps omsolderen naar de achterkant omdat je subzero isolatie aan de voorkant anders niet past? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Laatst online: 20-06 09:43
Tube staat al een paar weken in de azijn schoon te weken. Nog even isoleren en hij is er klaar voor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Vizor schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:29:
Tube staat al een paar weken in de azijn schoon te weken. Nog even isoleren en hij is er klaar voor :*)
Zorg dat je hem niet te dik isoleert, dan past ie niet meer op de kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

heh, waar kennen we dat ookalweer van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Oja, die had daar ook last van inderdaad :P
spoiler:
9500GT, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door roelientjeL op 22-12-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

one way to kill a card. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De zorgtoeslag én de StuFi is binnen gekomen. Dat wordt een tripje naar Highflow, als meneer NS besluit weer normaal te doen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is er al iets bekend of er reviews moeten worden geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

En waar kun je protest aantekenen als je het niet eens bent met de beslissing?

Had er namelijk veel zin in, en heb al vanaf het 1ste topic hierover elke post gelezen, (sta ook 14de in de top40) Ik vind het dan ook zeer raar dat ik niet in de lijst sta. Had zelfs al eerder een succesvolle overklok gedaan, incl koeler etc vervangen.
Dit leek mij een perfecte kans om nog een stapje verder te gaan.

Maar helaas, ik sta niet in de lijst, maar aangezien het nog unofficieel hoop ik dat er nog wat aan te doen is :D

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is nog even afwachten, de lijst was nog maar voorlopig. Pas als je een mailtje in de bus hebt is het definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ja, naar mijn weten telde wie het eerste kwam wie het eerste maalde ook.

Blijkbaar wordt er gekeken naar een history die weinig tot niets zegt wat tot het besluit leid van 46 users en rekening-houdend met 4 doa gevallen. Een beetje oneerlijk. Ook al ben ik eruit gestapt, dat wil niet zeggen dat ik me er maar meteen niet langer mee meer bezig hou.

Komop jongens, de Top 40 zoals die was verdiend/heeft recht op een kaartje. Niet onderling stemmen/kiezen wie wel of niet mee mag doen. Dat is oneerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-06 09:02
Van mijn kant hoop ik dat deze lijst redelijk definitief is. Al weet je het nooit natuurlijk (tot nu toe).

Ik denk dat er mensen erg teleurgesteld gaan zijn wanneer ze wel in de lijst staan en uiteindelijk niet mogen meedoen. Ik denk ook wel dat de organisatoren goed hebben nagedacht wie ze wel en wie niet laten meedoen , tevens zet je iemand zijn naam ook niet zomaar onbewust of per ongeluk in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

mijn tube is onderweg:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Hoeveel moet er bij betaald worden zonder de korting?
En hoeveel mensen zijn er over die nu niet mee kunnen doen?

[ Voor 36% gewijzigd door Mod_Aap op 22-12-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Snot_Aap schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:58:
Hoeveel moet er bij betaald worden zonder de korting?
En hoeveel mensen zijn er over die nu niet mee kunnen doen?
56 aanmeldingen, waarschijnlijk 40 kaarten...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ah kijk us aan, nu kan ik niet achterblijven en zal ik ook een aankondiging doen:

Ik heb dit topic officieel en met een kleine ceremonie toegevoegd als bookmark :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
painkill schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:00:
[...]

56 aanmeldingen, waarschijnlijk 40 kaarten...
Ik zie 46 mensen en 57 inschrijvingen.

Dat betekend dat er 11 overblijven.

Heb het even uitgerekend dat zou dan 10 kaarten zonder korting zijn.
Als we dat over iedereen verdelen komen we op 4.60 per persoon extra uit, maar dan kan wel iedereen gezellig mee doen. Is dit niet een idee?
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste