Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hehe :P

@ nedernakker
Ik heb er zeker wel tijd ingestoken.
Ding getest op 4 verschillende moederborden, 3 verschillende hardeschijven, XP, Win7, verschillende drivers noem het maar op. Dat ding werkt echter de hele tijd op 550 MHz voor de core. Ik kan dus wel een score posten, maar daar heb je niet veel aan.

Ook zie ik System Tweak Menu bij Rivatuner niet. Er staat simpelweg geen knopje :s Ik vervolgens googlen wat dat nu weer is, blijkt dat Rivatuner dan weer niet met de driver overweg kan terwijl ik gewoon 10.3 gebruik (net als anderen hier). Ik meen me te herinneren dat ik dat knopje eerst wel had, maar dat kan ik misschien mis hebben.

Al met al meer gedoe met dit kaartje dan het in geld scheelt (nieuwprijs - contest prijs). En ik weet niet waar ik heb gezegd dat ik het oneerlijk vond als ik niet ingeloot werd. Nofi, ik weet niet zeker of je het nu tegen mij had of niet :P

Trouwens, wat is de stock score nu eigenlijk zonder mods? ~170 FPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 10:51
Ja ik denk dat het zoiets is ongeveer. Ik ga nu de komende week er meer tijd in steken.Ik had tot nu toe helemaal geen tijd, vandaar geen scores enzo.... Na het weekend gaat de voltmod erop en dan begint mijn feest. Hopen dat ie blijft leven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-07 21:48
tjtristan schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:41:
Ik heb hem volgens mij gesloopt na het voltmodden, het VMEM voltage blijft echt nog maar hangen op 0.8v ofzo. alle vmods eraf gehaalt en het is nog steeds hetzelfde.
1 keer gewoon een los draadje aan het punt voor vmem gesoldeert en toen deed die het ineens weer, maar na iets bewegen stopte die er weer mee.

Heb al geprobeerd al het tin weg te halen e.d. maar het lukt maar niet, zelfs het opnieuw aanbrengen van de vmod en dan hoger draaien werkt ook niet. Kaartje lijkt een stuk gevoeliger dan die 8400GS :P.

Maar dat is dus ook de reden waarom ik geen scores heb gepost (nouja 1 in dit topic voor de vmod). vind het wel erg jammer maarja dat soort dingen gebeuren.
ook niet mogelijk om de voltmod op een andere plaats te doen? dit heb ik naderhand moeten doen maar toen is hij er daarna weer meegekapt en heb nu giga artifacts dus...anders even bakken in de oven ofzo kan ook wonderen doen.

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Bolletje92 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 22:14:
[...]

Hehe :P

@ nedernakker
Ik heb er zeker wel tijd ingestoken.
Ding getest op 4 verschillende moederborden, 3 verschillende hardeschijven, XP, Win7, verschillende drivers noem het maar op. Dat ding werkt echter de hele tijd op 550 MHz voor de core. Ik kan dus wel een score posten, maar daar heb je niet veel aan.

Ook zie ik System Tweak Menu bij Rivatuner niet. Er staat simpelweg geen knopje :s Ik vervolgens googlen wat dat nu weer is, blijkt dat Rivatuner dan weer niet met de driver overweg kan terwijl ik gewoon 10.3 gebruik (net als anderen hier). Ik meen me te herinneren dat ik dat knopje eerst wel had, maar dat kan ik misschien mis hebben.

Al met al meer gedoe met dit kaartje dan het in geld scheelt (nieuwprijs - contest prijs). En ik weet niet waar ik heb gezegd dat ik het oneerlijk vond als ik niet ingeloot werd. Nofi, ik weet niet zeker of je het nu tegen mij had of niet :P

Trouwens, wat is de stock score nu eigenlijk zonder mods? ~170 FPS?
ik denk dat je zelf ook wel weet dat ik hte niet tegen jou heb, jij hebt actief deelgenomen aan deze compo, blijkt ook wel uit al je posts in dit forum, je hebt gewoon pech dat jou kaart niet wil.

dus voel je alsjeblieft niet aangesproken.
de mensen waar ik het over heb lezen dit topic niet eens meer denk.. kijk eens hoeveel reviews er zijn geschreven... stul minder dan er kaarten zijn geleverd.

als je zo het topic terugleest vanaf half december toen de eerste lichting kaarten is uitgeleverd, dan weet je precies wie er actief mee bezig zijn geweest.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 21:21
nedernakker schreef op zondag 25 april 2010 @ 08:43:
[...]

ik denk dat je zelf ook wel weet dat ik hte niet tegen jou heb, jij hebt actief deelgenomen aan deze compo, blijkt ook wel uit al je posts in dit forum, je hebt gewoon pech dat jou kaart niet wil.

dus voel je alsjeblieft niet aangesproken.
de mensen waar ik het over heb lezen dit topic niet eens meer denk.. kijk eens hoeveel reviews er zijn geschreven... stul minder dan er kaarten zijn geleverd.

als je zo het topic terugleest vanaf half december toen de eerste lichting kaarten is uitgeleverd, dan weet je precies wie er actief mee bezig zijn geweest.
Ik volg dit topic al een tijd, want ik ben wel benieuwd naar de scores en de methoden die gebruikt worden. Maar vaak is het hier akelig rustig... :( Wie zitten er nu eigenlijk nog in de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

nedernakker schreef op zondag 25 april 2010 @ 08:43:
kijk eens hoeveel reviews er zijn geschreven... stul minder dan er kaarten zijn geleverd.
Ik moet die review nog even in orde maken :$ Foto's zijn gemaakt, tekst moet ik nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 172410 schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:11:
[...]

Ik moet die review nog even in orde maken :$ Foto's zijn gemaakt, tekst moet ik nog doen.
Ik ben nu bezig. :P Je schrijft zo wat tekst.

Ik moet alleen nog even bekijken wanneer ik de 9600GT van m'n broertje kan lenen voor wat benchmarks (9600GT is de directe tegenhanger, dus dat is wel mooi).

Energieverbruik ga ik ook meten.

Kortom, ik hoop dat het wat moois wordt:)

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 25-04-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
ik kan geen review schrijven te weinig mee gedaan... ja wat overclocked maar kwam snel tegen the limits ga morge is kijken of hij t misschien nu weer doet :P denk t niet weerstand is helemaal kapot en ook de artifacts zijn erg groot zieallemaal kleurtjes :P volgende contest beter :) wou eigenlijk meedoen aan de hwi amd maar had geen geld om mobo + ddr3 te kopen dus dat ging niet helaas...

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Review schrijven, dat ben ik wel vergeten :D Nu is de kaart helaas dood, dus scores posten zal er niet meer inzitten. Maar wil het gerust wel hebben over de koeler enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
die is overigens erg stil :) ga hem miss hergebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrDucky schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:30:
die is overigens erg stil :) ga hem miss hergebruiken
Ik vind het ten opzichte van m'n 4770 juist tegenvallen. Er zit een hum in die ik boven het bureau nog hoor, terwijl ik de 4770 eigenlijk nooit hoor ten opzichte van een passieve kaart, alleen als de fan heel even naar 100% schiet. Het is geen harde hum, want als je naast de kast hang hoor je 'm niet veel beter, maar wel doordringend.

Misschien is dat alleen de mijne.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 25-04-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f5ItXYEw8UOg9NFNBSo6ETdl/full.jpg

xD

Misschien schroef ik er van de week nog een MK-13 op.

[ Voor 15% gewijzigd door Bolletje op 26-04-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Review is bijna klaar. Ik moet alleen nog resultaten hebben. Ben ik nu mee bezig.

Ik doe het volgende: Far Cry 2, Just Cause 2 en 3Dmark 06. Of moet er nog wat meer?

(andere games zijn moeilijk, omdat daar geen ingebouwde tool in zit en deze 2 spellen had ik hier liggen).

Edit
Gebencht, nu mooie grafiekjes maken en we zijn klaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bolletje op 06-05-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06 18:00
Anoniem: 172410 schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:33:
[...]

Ik vind het ten opzichte van m'n 4770 juist tegenvallen. Er zit een hum in die ik boven het bureau nog hoor, terwijl ik de 4770 eigenlijk nooit hoor ten opzichte van een passieve kaart, alleen als de fan heel even naar 100% schiet. Het is geen harde hum, want als je naast de kast hang hoor je 'm niet veel beter, maar wel doordringend.

Misschien is dat alleen de mijne.
zeker weten geen resonantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
even een schaamteloze copy / paste uit de TS, zaterdag is de eind datum. is je kaart nog levend, doe je best en win dan nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ah, kak, ik heb net een pot smd balletjes onderweg om de core van een kaart-kapotte kaart op de kaart van een core-dode kaart te maken.. die komt pas over n week binnen, gok ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nice, dat zou wel erg mooi zijn mocht je dat lukken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Laatst online: 18-11-2021
thijszor schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:07:
even een schaamteloze copy / paste uit de TS, zaterdag is de eind datum. is je kaart nog levend, doe je best en win dan nog!
rectificatie: zondag ;)

Mijn tube wordt morgen pas verstuurd, hopelijk heb ik hem nog op zaterdag :o anders kan ik niet sub-zero |:(
(ja, ik weet het, lekker op tijd geregeld...)

[ Voor 23% gewijzigd door roelientjeL op 06-05-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
Ook ik laat wat van mij horen. Heb zelf eerst even lopen oefenen met voltmodden op een oude ti4600 die ik hier had liggen. Dat was, op zijn zachtst gezegd, een grove mislukking. Ik heb het dan maar meegenomen naar mijn pa's werk, waar nog iemand was die er goed in was. Ik zal zo even een foto maken hoe dat eruit gekomen is. Ik zal de komende dagen er mee aan de slag gaan.
-edit heeeel fijn.... Ik heb dus een werkende Voltmod (jeej :D), maar nu start 3dmark niet op :( :(

[ Voor 12% gewijzigd door YoupS op 06-05-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Iedereen wordt net actief op het laatste moment, haha. Misschien nog een dag of 3 extra doen? _/-\o_ O+ 8)7

Er moeten trouwens nog wat reviews komen... (ik moet die van mij ook nog maken, slecht he!) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
roelientjeL schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:44:
Iedereen wordt net actief op het laatste moment, haha. Misschien nog een dag of 3 extra doen? _/-\o_ O+ 8)7
Ik ben voor dan valt het weekend er nog binnen, misschien dat ik dan nog wat tijd heb. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Het duurt sowieso nog tot zondag avond 23:59

Goed, dan plakken we er nog wat daagjes bij, maar geen complete week meer. Het wordt anders te gek.

Het is dat er zo weinig scores zijn geplaatst en een aantal mensen nu wakker en actief worden :P
Iemand moet even een score posten, dan begint het bloed weer te stromen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb wel wat scores hier geplaatst maar dat was nog voordat het de 3DMark03 scores konden worden ingevoerd. :p

O en maandag is ook nog weekend voor mij. :P

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 06-05-2010 23:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
Heeft iemand dat al eens meegemaakt, dat je de snelkoppeling aanklikt van 3dm03, je een zandlopertje ziet, en dat er dan vervolgens niets gebeurt? Ik heb het via elke manier geprobeerd, maar hij weigert gewoon op te starten. Zelfs een herinstallatie van het programma mocht niet baten. Argh. Er is altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, bij mij hielp toen een herinstallatie van de drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
YoupS schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:45:
Heeft iemand dat al eens meegemaakt, dat je de snelkoppeling aanklikt van 3dm03, je een zandlopertje ziet, en dat er dan vervolgens niets gebeurt? Ik heb het via elke manier geprobeerd, maar hij weigert gewoon op te starten. Zelfs een herinstallatie van het programma mocht niet baten. Argh. Er is altijd wat.
laatste update van 03 er op gooien

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bovade
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07 14:51
ligt het aan mij of bestaat zaterdag 9 mei 23:59 2010 niet?
of betekent dit dat de contest in de nacht van zaterdag op zondag stopt?
(dat zou best vervelend zijn aangezien ik van plan was morgen eindelijk eens met een systeem zonder BSOD's te benchen :( en ik daar de afgelopen tijd geen tijd voor had i.v.m. het leren voor examens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
goede constatering. de compo zou van zaterdag op zondag eindigen toch? dus het is nu klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Dat van 'zaterdag' heeft pietje Thijs gedaan :P

Zondag 9 mei 23:59 is de einddatum, maar nu lees ik weer een aantal berichten dat mensen nog willen klokken... Ik kan er nog 24~72 uur aan vast plakken :X , als er geen bezwaar is O-). Dan zet ik gelijk in de mail dat er nog wat reviews moeten komen :).

Iemand enig idee hoe je een review kunt schrijven over een kapot onderdeel? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roelientjeL schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:17:
Iemand enig idee hoe je een review kunt schrijven over een kapot onderdeel? :P :+
Dit is mijn review. Nu is het stuk. Groetjes, Roel.
Volledig naar waarheid O-)

Mijn review komt er zoals beloofd nog aan. Uiteraard wel iets uitgebreider dan dat :p

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 09-05-2010 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roel mag dat. Bovendien is het een review, geen post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bovade
roelientjeL schreef op zondag 09 mei 2010 @ 01:17:
Dat van 'zaterdag' heeft pietje Thijs gedaan :P

Zondag 9 mei 23:59 is de einddatum, maar nu lees ik weer een aantal berichten dat mensen nog willen klokken... Ik kan er nog 24~72 uur aan vast plakken :X , als er geen bezwaar is O-). Dan zet ik gelijk in de mail dat er nog wat reviews moeten komen :).

ik heb er geen bezwaar tegen als de contest iets langer doorgaat dan kan ik tenminste iets langer benchen.
maar ik weet niet of het handig is om de contest nog een keer te verlengen :+ .
(ATI kaart met NV mobo is instant BSOD |:( (in mijn geval dan))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
tuurlijk, laten we de contest nog eens verlengen. wat een puinhoop.

ruim 4,5 maand hebben we de tijd gehad, en nu nog eens verlengen?
vind het jammer voor de mensen die niks gedaan hebben, maar dat moeten ze een beetje bij hunzelf zoeken en niet bij de lengte van de compo,

t is wel mooi geweest zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Voor mij moet de contest niet meer verlengd worden, want ik heb na herhaalde pogingen mijn kaartje toch niet meer aan de praat gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
ik heb mijn kaart al opgerookt, maar ik ben ook tegen verlenging, iedereen had eind februari zijn kaart wel en had dus zeker genoeg tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
NOg meer verlengen :) wie doen der dan mee nog
Zie geen scores niks

Zonde dit
Jammer voor de sponsor
5 scores en 46 kaarten

echt oc on waardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
F*cking Hell. Nog steeds niks. reinstall, patch, nieuwe vidkaartdrivers, niks mag baten. Ik blijf doorproberen tot het einde, maar ik vind het echt kut. 3Dmark heeft wel gewerkt, alleen nu opeens niet meer. Argh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Tsja, vind het ook jammer om te zien dat bij de buren al met een boete gedreigd moet worden zodat er scores gesubmit worden. moet eerlijk zijn, de keuze van de kaart kon eigenlijk niet 'slechter'. PWM of wat dan ook nog gewoon echt niks hebben. vielen als bosjes uit de lucht. maar geloof ook niet dat er weet ik veel hoeveel mensen die hier bijna nooit gepost hebben, hem ook allemaal van de kant gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nee, vandaar dat ik eerder al opperde om zo'n contest alleen te laten uitvoeren door mensen die hun OC vaardigheden al bewezen hebben. Dat sluit wel mensen zoals mij uit, maar je vermijdt er ook mee dat er een boel mensen "meedoen" die uiteindelijk alleen maar het goedkope kaartje wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Punt is, diehard oc'ers zijn ook niet echt spannend, iedereen doet geheimzinnig, post teasers / backups en wacht tot het laatst. mensen die echt experimenteren / prutsen en het posten maken een contest tot wat het hoort te zijn, actief en leuk.

Maar dit valt me wel ontzettend tegen, consequenties zijn er niet voor de mensen die niks gepost hebben, maar wees dan eerlijker of geef andere voorrang.

Ik ben iig benieuwd of er nog wat nieuws gepost word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
contest had bij de eerste afloopdatum al beëindigd moeten worden. het is gewoon keihard afgestorven hier.. uiteindelijk zijn er maar een handjevol mensen die actief hebben deelgenomen,

en jij thijs, jouw kaart ook dood of ga jij ook nog op het randje iets posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
Heb alles, maar dan ook echt alles geprobeerd (op het herinstalleren van XP na, maar dat kost me echt teveel tijd), maar mijn 3dmark weigert op te starten. Ook patches/hotfixes/reinstalls. Op elke mogelijke manier proberen te adresseren. Het enige wat ik aan score heb is een hele ruwe (en daarom extreem slechte -> stock score bijna, dus het niet waard om te posten) met stock voltage. Het spijt me heel erg, ik had er zelf veel meer van verwacht (van mezelf dan he, niet van de organisatie), maar het kon niet zo zijn. Een voltage van 1,32 volt ging prima, en hoger denk ik ook wel, maar ik heb dus niet kunnen testen.... Damnit. Sorry jongens, had gehoopt dat het vandaag zou gaan werken, ben er uren mee bezig geweest om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je hebt toch ook wel eens een oudere driver geprobeerd? Met of zonder CCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
Ja, ik heb echt van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Andere chipsetdrivers? :) BIOS?

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-05-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
Die nog niet, maar dat lijkt me ook raar, want dat heeft wel altijd gewerkt met deze versies, maar zal het proberen, nee heb je enzo...... :P
-edit damnit. Hij geeft gewoon echt niet thuis. Verschrikkelijk irritant.

[ Voor 45% gewijzigd door YoupS op 09-05-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bovade
net mijn score gepost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ik ook... miserabel... Waarom upload ik het überhaupt? :'( 8)7 :? :X ;( :F :P

Hoe dan ook... Ik zal morgen weer gaan mailen :).

[ Voor 11% gewijzigd door roelientjeL op 10-05-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
Ik ook maar mijn trieste score gepost. Had graag gehad dat het wat meer meezat (iedereen denk ik wel, gezien de vele fiasco's). Had bij mij nog zeker meer ingezeten (als je bedenkt dat mijn core nog stock staat :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
nedernakker schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:06:
contest had bij de eerste afloopdatum al beëindigd moeten worden. het is gewoon keihard afgestorven hier.. uiteindelijk zijn er maar een handjevol mensen die actief hebben deelgenomen,

en jij thijs, jouw kaart ook dood of ga jij ook nog op het randje iets posten?
al lang al dood, staat ergens in het begin van het topic. na een sessie met LN2 was hij nooit meer hetzelfde. uit frustratie de core eraf gefikt, wil er nog eens een sleutelhanger van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
YoupS schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:10:
Ik ook maar mijn trieste score gepost.
Jaja, maar hij is toch maar lekker hoger dan die van mij :P Die rotkaart van mij heeft eigenlijk nooit fatsoenlijke scores geproduceerd :X Maakte echt niet uit wat ik deed, ik kreeg het alleen slechter.

[ Voor 26% gewijzigd door Admiral Freebee op 10-05-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
Das al helemaal minder, maarja, in ieder geval was het iets hardwarematigs. Bij mij is er de frustratie dat ie t op 24 april nog wel deed, en zonder iets te veranderen nu opeens niet meer :(. Alhoewel. Hardwarematig is eigenlijk ook erg minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Ik lees dit topic zo af en toe als ik het in de AT zie staan.
Maar het is dus een uitgelopen op een fiasco?
- Mensen die enkel meededen voor een goedkoop kaartje.
- Een hoop die bij de eerste pogingen het kaartje opbliezen.
- Weinig mensen die de moeite nemen om een review te schrijven voor de winkel.
Of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Kunnen hier lang over discussiëren, je kan nog zoveel regels of wat dan ook opstellen, maar als het niet vanuit de community komt dan houd het al heel snel op. het is wat mij betreft nog iets te vroeg om terug te blikken op wat er fout gegaan is maar denk dat ik voorlopig kan concluderen dat tweakers.net eigenlijk niet helemaal de beste plek is. het niveau kwa overklokkers is niet bijzonder hoog, since DOC sectie hier doodgebloed is, is iedereen richting HWI gegaan zo lijkt.

Uiteindelijk hoop ik dat er wel wat mensen geintroduceerd zijn met overklokken dankzij deze contest, en wie weet ooit nog eens met subzero benchen gaat beginnen. hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 22:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

thijszor schreef op maandag 10 mei 2010 @ 00:31:
Kunnen hier lang over discussiëren, je kan nog zoveel regels of wat dan ook opstellen, maar als het niet vanuit de community komt dan houd het al heel snel op. het is wat mij betreft nog iets te vroeg om terug te blikken op wat er fout gegaan is maar denk dat ik voorlopig kan concluderen dat tweakers.net eigenlijk niet helemaal de beste plek is. het niveau kwa overklokkers is niet bijzonder hoog, since DOC sectie hier doodgebloed is, is iedereen richting HWI gegaan zo lijkt.

Uiteindelijk hoop ik dat er wel wat mensen geintroduceerd zijn met overklokken dankzij deze contest, en wie weet ooit nog eens met subzero benchen gaat beginnen. hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
+1 , good point. ;)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Idd erg jammer dat het zo is gelopen, het enthousiasme spatte er toch vanaf in het begin.
zonde dat er verder niets van is gekomen. geeft mij toch ook wel een zet richting andere sites om meer prikkels te krijgen betreffende DOC.

hoop iig wel dat iedereen die een kaart heeft gehad even de moeite wil nemen die review te schrijven, want als we niet eens aan de voorwaardes van 4launch voldoen is het helemaal in en in triest, zo weten we iig dat we bij hun niet meer aan hoeven te kloppen voor een contest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ohja, de review :P Die staat nog ergens op mijn harde schijf :) Binnenkort eens uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 11:38

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik heb er steeds weer geen tijd voor :P . Toen ik het wou doen was het redelijk onbekend wat de benchmark zou worden en eventuele andere dingen, en nu heb ik er, voornamelijk door mijn stage, geen tijd meer om echt goed te benchen, maar misschien dat ik binnenkort nog wel even een poging kan proberen, je weet maar nooit :)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Geen tijd in bijna 5 maanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had in het begin veel tijd over, maar ben continu geplaagd door hardwareproblemen. Tragisch genoeg met praktisch alles behalve die verdomde 4670: van alle onderdelen van het benchsysteem dat ik speciaal voor deze contest gekocht heb wilde de processor niet meewerken, hetzelfde verhaal met het moederbord (getest op drie sets hardware waarmee ik helaas niet kon benchen omdat het niet van mij is) en over het harde schijvenverhaal begin ik maar niet eens meer (bedankt @ je weet wie je bent).
Nu ik waarschijnlijk wel een eindelijk setje bij elkaar heb liggen waar ik fatsoenlijk mee zou kunnen gaan benchen zit ik weer heel krap in de tijd. Ik ga al met allerlei belangrijke dingen voor mijn studie grof over allerlei de deadlines heen, dan zit het er gewoon niet echt meer in om dan ook nog een paar dagen te gaan zitten klooien met een videokaart. Ik heb de tijd en zeker ook de rust er niet voor. Als ik al die tijd die ik in het bij elkaar schrapen van mijn benchsysteem heb gestopt in daadwerkelijk benchen had kunnen steken had ik waarschijnlijk nog een best fatsoenlijke score kunnen neerzetten. Jullie kunnen er in ieder geval gerust op zijn dat ik geen goedkope VGA gescoord heb; hoewel ik voor mijn benchsysteem vooral goedkope onderdelen gekocht heb (waarbij de helft dus ook nog niet wil functioneren) heeft dat bij elkaar alsnog zoveel gekost dat ik makkelijk een tweede 4770 of een 5770 had kunnen kopen.

Al met al vind ik het zelf ook een behoorlijke teleurstelling. Hoewel ik alsnog best een hoop opgepikt heb, baal ik er van dat ik niets heb kunnen doen met bijvoorbeeld mijn plannen voor een custom koelblok. Ik had gehoopt in ieder geval een concurrerende score neer te kunnen zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 11:38

Darkasantion

Just keep swimming!

In het begin van de contest tijd gehad, wou het toen allemaal doen, maar toen was er nog de discussie over welke bench we zouden nemen. Omdat dat ook de keuze qua bench-OS bepaald, 2001 liep iets beter op ME en Win7/Vista dacht ik, terwijl '2003 juist het beste liep met XP, heb ik toen gewacht met verder "werkzaamheden" omdat ik eerst wilde wat we gingen gebruiken. Ernaast was er ook nog onduidelijkheid over andere kaarten, en ik wou afwachten hoe dit opgelost zou worden, ivm eventuele "beperkende" maatregelen om de contest eerlijk te houden voor iedereen. Wou dit allemaal doen in de kerst-vakantie, maar is toen om bovenstaande redenen niet gelukt, en erna heb ik het gewoon echt druk gehad met mijn stage en andere dingen, ik heb helaas geen 2e systeem die even snel kan gebruiken om te benchen en mijn hoofdsysteem kan ik ook zo even snel niet omzetten naar hetgene wat ik wilde, dus daar liep het ook mis. Sorry, maar helaas gewoon niet gelukt, heb ik het begin wel wat gedaan, maar verder geen tijd meer gehad. Zal uiteraard nog wel een review schrijven, zoals beloofd! Dat kan ik zeker wel doen :D

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Nou zie ik heb een multi media ding gewint dan :)

Altijd fijn

:9

en dat op lucht hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
petervandamned schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:24:
Nou zie ik heb een multi media ding gewint dan :)

Altijd fijn

:9

en dat op lucht hahaha
Haha :P

Jouw ghetto-doos ding verdient het hem wel, :*) , veel plezier ermee ;)

En nog bedankt organisatie voor het organiseren d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Bolletje op 11-05-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
Ja jongens, dat moet best gezegd worden: Alle lof aan de organisatoren die er zo veel tijd hebben in gestoken, en zelfs voor prijzen kunnen zorgen!
Ook bedankt nog aan 4Launch, die graag wilde helpen.
Ik heb mijn review geschreven. De volgende OC contest doe ik graag nog eens mee, want ik vond het leuk en leerzaam voorzover mijn pret mocht duren. Mijn verhaal sluit grotendeels aan met die van Camacha, qua deadlines ed. Toen de contest begon had ik nog een lange vakantie, maar vanwege de leveringsproblemen (de kaart kwam toen college al lang en breed begonnen was) kon ik daar geen gebruik van maken. Na uiteindelijk de voltmod erop gezet te hebben weigerde mijn pc om op whichever way 3Dmark03 op te starten, iets wat ik echt betreur.
Roel, Thijs, dankje, jullie mogen echt tevreden zijn op jullie zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 18:02
super bedankt naar iedereen toe!

dit was mijn eerste voldmod! en ik had het niet kunnen doen zonder de image's _/-\o_
en dankzij iedereen die mee gedaan heeft was dit echt super vet!

Dank u 4Launch en de organisatie!

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 22:37
Ik heb er in ieder geval geen grote hoeveelheden tijd voor vrij kunnen maken, ik heb het kaartje nog steeds ongebruikt op het bureau liggen om te OC'en. Druk geweest met werk / andere bezigheden welke ik in december/januari niet had voorzien.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
tja dan val je toch in de groep van, kaartje besteld, en niet mee doen aan de overclock competitie,

je kaart is niet dood en geen score gepost.

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ik heb die van mij zojuist gevoltmod :D

Alleen de meetpunten trouwens (3 stuks). Ik heb er een aantal uur over gedaan omdat het m'n eerste keer was, haha. Ze zitten wel lekker stevig vast. Misschien hoeft er zelfs geen druppel lijm op, maar ik doe het toch maar even :). Foto's volgen nog wel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 15:59
Tijd voor een volgende compo :+ ? Wel weer zin om de komende zomervakantie is goed te benutten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
wesjuhdabomb schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:36:
Tijd voor een volgende compo :+ ? Wel weer zin om de komende zomervakantie is goed te benutten :*)
klinkt goed, cpu compo dan? lijkt me wel kick, budget s775 of am3 oc compo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Laatst online: 26-04 17:30

Peter91

<=]

Hmm, ik wil eigenlijk ook wel op de hoogte zijn van de volgende competitie. Het is een gezellig topic, en kan ik mijn overklok kunsten eens testen ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
nedernakker schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:46:
[...]

klinkt goed, cpu compo dan? lijkt me wel kick, budget s775 of am3 oc compo.
Ooh jaah, die nieuwe E5500 met een MP van 14 ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
hopen dat niet iedereen zijn mobo sloopt of de cpu dat zou zonde zijn net als met deze 4670 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
amd compo is al gaande, dus denk niet dat dat erg succesvol word als je het gaat kopieren. S775 is ook niet enorm boeiend tenzei je een E8600 oid hebt, maargoed, die zijn vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die 4670 ging wel erg snel dood ja ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik heb mijn kaartje echt wel enorm mishandeld, zelfs zo'n tiny transistorje er vanaf gekomen die ik weer terug heb gesoldeerd en de voltmod op 2 verschillende pinnen toegepast, kaart heeft het allemaal overleefd, volgens mij ligt het kapotgaan meer aan de gebruiker dan de kaart.

wat betreft een cpu compo, e8600 is wel erg extreem, met een e5*** kun je ook genoeg lol hebben, prijs moet ook wel leuk blijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Laatst online: 30-06 22:19
Of voor de grap een Atom overclock compo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Hmm.. Je heb ook een PII 550BE cpu ^^ net weer iets anders als de 555..(A)

Maar 775 kan je ook genoeg lol mee hebben idd. Voordeel van vga compo is wel dat 99% van de deelnemers al een pci-e slot heeft en dus zonder verdere aanschaf van producten kan meedoen..

Wat betreft kapot gaan van kaartjes, hier is de vmod ook al 2x gesoldeerd, ook extra 12v stabiliteit erop gesoldeerd, en kaart leeft nu nog steeds in mediacenter..

Edit:

http://www.hardware.info/..._3D_Radeon_HD_5550_512MB/
Is die niet lieff :D

[ Voor 13% gewijzigd door wesjuhdabomb op 14-05-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
wesjuhdabomb schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:32:
Hmm.. Je heb ook een PII 550BE cpu ^^ net weer iets anders als de 555..(A)
Ja, maar BE"s zijn een stuk duurder.

Gewone Athlons II X2's houden dan ook al op bij 265-270 FSB met redelijke spanning (~1.5V), dus dat clocken vond ik ook niet zo leuk.

Nee, ik blijf bij de E5xxx. E5400 ofzo is niet heel duur en toch MP van 13.5. Haast alle E5xxx'jes trekken wel 300 FSB minstens.
Nee, weg met dat kut ding.

Dan liever een GT240, die komen met GDDR5 en zijn ook rond die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:23:
Maar wie heeft er nu nog een socket 775 mobo? :p
Ik, wel meerdere (alleen is de X48 onlangs de deur uitgegaan).

En ja, ik heb ook wel AM3, alleen ik vind het clocken daar een stuk minder leuk.

E3200 en/of E3300 is ook wel leuk... Maar dit is allemaal voor een volgende contest :P

Ik snap wel dat mensen AMD-CPU willen, kan zowel AM2+ als AM3 mee doen. Achja...

[ Voor 22% gewijzigd door Bolletje op 14-05-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zeg niet dat we AMD moeten nemen, maar ik heb alleen een socket 1156 mobo van Intel en anderen hebben weer een socket 1366 mobo. Intel heeft gewoon zoveel verschillende sockets bij AMD is dat veel makkelijker met een AM3 CPU kun je mensen met een socket AM2+ en AM3 mobo bereiken.

Maar ja videokaart is eigenlijk veel beter, minder afhankelijk van het mobo en bij super pi ook niet geheugen afhankelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ok, doen we weer een videokaart, vind ik ook best :p (dan haal ik zelf wel nog zo'n 45nm Wolfdale, voor in de zomervakantie :P)

Nieuwe ATI's vind ik eerlijk gezegd niet veel aan. HD5450, HD5550 ofzo voel ik niet veel voor. HD5670 ben ik ook niet van overtuigd.

Nee, doe dan maar iets van een GT240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat is er dan mis met de HD5670? GT240 is in mijn ogen alleen beter door de lagere prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
5670 is prima lijkt mij, GT240 is ook mooi kaartje.. Mij maakt het niet zo uit:)

Verder zou ik zeggen, zelfde regels als deze contest maar, moet na 1/2 maanden toch echt afgelopen zijn, anders valt spanning en intresse weg..

Mooiste zou zijn om meerdere stages te doen, maar dan kom je al snel in de benchmarks waar cpu een grote rol speelt, wat toch jammer is.. Ik zou zeggen 3dmark03 MN again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Zullen we even afwachten en zien of uberhaubt een shop nog wil meewerken.
Na dit falen van vele. Vind het nog steeds belachelijk dat er zo weinig scores waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Je maakt daar wel een punt idd.. Is furmark benchmark overigens cpu afhankelijk? in het eerste opzicht niet.. Maar zal thuis is wat testen ermee voor de zekerheid:). Het is natuurlijk wel spannender, en aantrekkelijker om meerdere stages in een compo te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht...

Moet je wel de '03 score nemen :')

[ Voor 183% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 15-05-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
kopen zonder korting

score geupload (incl. voltmod) is kaart voor kortingsprijs
foto van je doormidden gebroken videokaart is kaart voor kortingsprijs (als je kaart dus dood is)

je betaalt dus gewoon bijv. 60 euro

doe je mee aan de contest krijg je bijv. 20 euro terug

is wel meer moeite voor de shop maar zorgt er wel voor dat niemand goedkope kaartjes kan kopen.
omdat je eerst mee moet doen voordat je korting krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door gekke-gerrit op 15-05-2010 12:28 . Reden: dyslectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is een goed idee, maar dan natuurlijk wel iets meer dan één score die niks voorstelt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Dat zou ik dan niet de shop laten doen, maar de organizator oid. Als alle kaartjes besteld zijn dat de shop dan 1malig het totale "kortingsbedrag" overmaakt naar de organizator(s), en die beslist of een deelnemer zijn geld terugkrijg ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
eisen

voltmod(inclusief foto's)
score posten
of
doormiddengebroken videokaart met een briefje
met naam ect. op de foto

anders geen geld terug die je zou krijgen als je mee doet met de competitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de organisatoren gaan er met de winst vandoor. Ook niet ideaal.

Anders gewoon organiseren met gewone prijzen, al zal dat wel een drempel zijn voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:44:
Dat geld besteden aan de prijzen?

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 15-05-2010 12:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:44:
Nou vind ik dat je de organisatoren van deze contest te weinig eer aan doet. Met de moeite en energie die ze er in gestoken hebben kun je wel verwachten dat ze dit niet doen om een paar euro te verdienen/naam door het slijk halen.
Ik denk eerder dat dit plan niet zal werken omdat ze zelf niet zitten te wachten om politieagent/penningmeester te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Idd geld besteden aan prijzen, of dat ze het mogen houden... Sowieso denk ik niet dat er dan nog veel gevallen zijn van mensen die niet actief meedoen, gezien ze +- 20 euro mislopen.. Stel dat er dan nog 20 gevallen zijn van mensen die niet meedoen, dan neem ik aan dat de organizator ook zo sportief is om die 400 euro niet in eigen zak te steken en een leuke prijs van te maken.

Overigens valt het politie agentje wel mee.. Aan het einde van de compo worden alle scores sowieso op geldigheid etc nagekeken, het extra werk is dan nog het overmaken van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
nee de organisatoren zullen hier ook geen voordeel van hebben. dat is de webshop die gewoon 60 euro per kaart vangt. als je mee doet laat je dat zien door middel van:

score posten
of
met naam ect. op de foto

dat stuur je op naar de webshop of via de organisatoren

en dan pas krijg je bijv. 20 euro terug van de webshop

de organisatoren staan er vrij van! dus die vangen geen geld

zoals ik al zei, kost wel meer moeite voor de webshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:45:
Dat geld besteden aan de prijzen?
Dat zou nog een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Dus alles op een rijtje:

Kaart:
-HD5670
-GT240

Benchmark:
-3Dmark03 Mother nature
-Eventueel furmark?(weet niet of deze cpu afhankelijk is..)

Regels:
gekke-gerrit124 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:04:
score posten
of
met naam ect. op de foto

dat stuur je op naar de webshop of via de organisatoren

en dan pas krijg je bijv. 20 euro terug van de webshop
-Overige regels van deze compo, dus geen mipmap etc. Alle koeling is toegestaan.
-Naam van overclocker + datum & tijd in kladblokje in de screenshot
-nog meer?

Duus wie gaat de shops afbellen :9
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste