Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 18:02
ik zou wel willen organiseren... maar ja ik ga het niet alleen doen het liefst met de top van http://www.overklokken.info/contest

dus wesjuhdabomb , peter, nedernakker...

die 5670 is wel even 30 euro duurder!

liever de 240 en waarom niet in de winter :P ik hou van kou! -10 in de schuur!

[ Voor 24% gewijzigd door gekke-gerrit op 15-05-2010 13:50 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-07 15:43
Ik wil opzich wel meedoen met het organizeren, maar heb nog nooit een compo georgainzeerd.. Winter is wel leuker voor buitentemp ja.. Zomer voor vrijetijd met meeste scholieren ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
moet gewoon stage lopen :P maar airco bied uitkomst en dice is opzich ook wel handig als je mensen in real live kan spreken... ik woon in zwolle :P

en dit word dan ook de eerste keer dat ik een compo organiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
gekke-gerrit124 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:04:
zoals ik al zei, kost wel meer moeite voor de webshop
Lijkt mij niet dat je dit door de webshops moet laten doen, sowieso zullen vrij weinig hier zin in hebben en de kennis is vaak natuurlijk helemaal ver te zoeken. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Ik in Axel (zeeuws vlaanderen) niet echt in de buurt ^^. Maar evengoed is het miss wel handig om alles uit te denken, vervolgens animo topic om te zien of er uberhaupt animo voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
de hd5670 en gt240 zitten kwa inkoopprijzen vlak bij elkaar(club3d)
club 3d CGAX-5672I
club 3d CGNX-G242WI

[ Voor 23% gewijzigd door qonstant op 15-05-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
qonstant schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:15:
de hd5670 en gt240 zitten kwa inkoopprijzen vlak bij elkaar(club3d)
En de pricewatch: XFX GT240 512MB GDDR5 PCI-E en pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E of wat zijn de goedkoopsten inkoop?

* -The_Mask- Voelt een webshop aan komen die sponsor wil spelen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 15-05-2010 16:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Idd zie ik hier ook.. GT240 is nog wel 5 euro's goedkoper ongeveer inkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:24:
[...]

En de pricewatch: XFX GT240 512MB GDDR5 PCI-E en pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E of wat zijn de goedkoopsten inkoop?

* -The_Mask- Voelt een webshop aan komen die sponsor wil spelen. :P
xfx heb ik niet :P,sapphire wel.

edit:
ik ben bereid 50 stuks te leveren ongeacht het type ,ik ga kijken wat ik maandag met mijn vaste accountmanager bij de distri's kan regelen.

eventueel wil ik ook de admin op me nemen voor mensen die niet mee hebben geoced,gewoon een factuur nagestuurd krijgen

[ Voor 20% gewijzigd door qonstant op 15-05-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
samenvatting

wat hebben we nodig.
Keuze videokaart.
Vrijwilligers. (Gekke Gerrit wil wel, wesjuhdabomb heeft ook al iets laten blijken)
Sponsor(s)

keuze kaart:
Nvidea GT240, 512MB GDDR5.
of
ATI Radeon 5670, 512MB GDDR5.

Vrijwilligers:
We hebben een aantal vrijwilligers nodig die de contest in goede banen wil leiden.
Die contact opnemen met de sponsor en zorgen dat de contest eerlijk verloopt.
Hier gaan natuurlijk een paar uren inzitten, die gaan dus af van je overclock tijd.

Sponsor(s):
We moeten de kosten drukken voor de contest het moet haalbaar zijn want hoe meer zielen
hoe meer.. plezier :+
zelf vind ik 50 euro een mooi prijsje

we hebben een sponsor nodig die berijd is +- 50 kaarten te leveren
elke deelnemer betaalt volle tarief! volle verzendkosten,
aan het eind van de contest kunnen wij als vrijwilligers heel makkelijk nagaan wie actief** heeft meegedaan of niet. wie dat niet heeft gedaan, krijgt de kaart niet voor de korting prijs.

kort samengevat.
sponsor moet berijd zijn 50 identieke kaarten te leveren.
en om aan het eind van de contest geld terug te storten voor de actieve deelnemers. die wij(de vrijwilligers) doorgeven.

voorbeeld

inschrijven is 2 weken mogelijk max. 50 deelnemers.
vervolgens krijgt elke deelnemer 3 weken de tijd voor het plaatsen van zijn of haar bestelling.
na de 3 weken worden alle bestellingen verzameld en kaarten in gereedheid gebracht
en in een week tijd verspreid.

de sponsor houdt elke bestelling apart. door middel van een uniek kenmerk zoals
overclock contest 2010

voor de sponsor is het aantrekkelijk om pas aan het eind van de contest geld terug te geven voor de actieve deelnemers. de niet actieve deelnemers krijgen dus geen geld terug en daar maakt de sponsor dus winst op. wat we ze uiteraard gunnen!

** actief
actief meedoen betekent minimaal:
voldmod op de foto
of
doormidden gebroken videokaart op de foto

de foto's moeten een papiertje bevatten met
gebruikersnaam
adres en datum

ik hoop dat dit een leuk begin word voor de overclock competitie 2010 :)

[ Voor 17% gewijzigd door gekke-gerrit op 19-05-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Zojuist getest of furmark cpu afhankelijk is. Ik zie wel 1 kern steeds naar +- 75% schieten, en weet dus niet wat hij doet op bijv. een celeron of sempron, maar hier mijn bevindingen:

Note: Alle scores zijn met gpu op zelfde snelheid, op plaatje 2 en 3 had ik echter niet gezien dat afterburner graag volledig in het scherm wou staan.. Je moet me op dit vlak maar geloven;)

Intel core i5 750 @ 2.8ghz + HD4870 @ 750/1065(stock) + default settings:
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa45/wesjuhdabomb/furmark1.png

Intel core i5 750 @ 3.37ghz + HD4870 @ 750/1065(stock) + default settings:
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa45/wesjuhdabomb/furmark2.png

Intel core i5 750 @ 3.37ghz + HD4870 @ 750/1065(stock) + Furmark alle processorkernen gegeven met windows 7 affiniteit instelling(standaard krijgt hij alleen core 1 toegewezen):
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa45/wesjuhdabomb/furmark3.png

Uit deze tests lijkt het dus dat deze vrijwel onafhankelijk is van de cpu en echt puur gpu. Lijkt me mooie 2e benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik ben zeker bereid om te helpen bij de organisatie, (geen commentaar op de organisatie van de 4670 compo) maar het gaat wel anders dan, want dat profiteren wat al die mensen hebben gedaan staat mij echt niet aan, dus er moet wel een 'waterdicht' systeem worden bedacht.

het beheren van de korting door de organisatie spreekt mij wel aan, misschien dat we ons door het geld te bundelen sterk kunnen maken om zo via via direct bij een distri te kunnen kopen. kwantiteit maakt de prijs lager.

qua kaartkeuze maakt het me niet veel uit, ben nu even een weekend weg, maar als ik thuis ben zal ik eens kijken hoe het zit met voltmods e.d. kijken hoe hoog de moeilijkheidsgraad ligt.

@ The_Mask
wat is er eigenlijk met jouw kaart gebeurd? kan me niet herinneren te hebben gelezen dat hij is overleden.. en heb geen scores gezien..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou dan moet je toch wat beter zien want ik heb er nogal wat geplaatst (misschien wel de meesten :p ) maar dit was vooral aan het begin, einde wat te weinig tijd.
Overigens is die niet stuk hij ligt wat stof te happen en zo.
wesjuhdabomb schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:52:
Uit deze tests lijkt het dus dat deze vrijwel onafhankelijk is van de cpu en echt puur gpu. Lijkt me mooie 2e benchmark?
Furmark is imo te zwaar en Furmark CPU onafhankelijk noemen als de traagste CPU een Core i5 750 op 2,8GHz is lijkt mij ook niet helemaal juist. Denk dat veel gewoon een veel langzamere CPU hebben. Dus op 1,5/2GHz testen lijkt mij niet verkeerd.

[ Voor 51% gewijzigd door -The_Mask- op 15-05-2010 18:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:29

Bolletje

Moderator Harde Waren
gekke-gerrit124 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:48:
** actief
actief meedoen betekent minimaal:
voldmod op de foto
of
doormidden gebroken videokaart op de foto
Dus dit is alleen actief?

Ik denk dat je dan niet eens 50 kaarten hoeft te regelen hoor als er per se een voltmod nodig is. Veel mensen kunnen dat nog lang niet eens (je geeft zelfs toe dat dit je eerst voltmod was en je het niet kon zonder de plaatjes... En ja, ik heb het wel al meerdere malen gedaan).

Ligt er maar net aan hoe je dat actief interpreteert.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 15-05-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa45/wesjuhdabomb/furmark4.png

Helaas....

@bolletje:
Het concept lijkt me duidelijk, iemand moet echt actief hebben meegedaan, en niet een score op stock snelheden.. Eventueel verplichting van een overclock log oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
klopt was mijn eerste voltmod, maar hoever ga je het schoppen zonder een voltmod?
anders krijg je, rivatuner mhz omhoog score uploaden en kaartje is goedkoop te krijgen..

daarom voltmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
wesjuhdabomb schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:27:
[afbeelding]

Helaas....

@bolletje:
Het concept lijkt me duidelijk, iemand moet echt actief hebben meegedaan, en niet een score op stock snelheden.. Eventueel verplichting van een overclock log oid.
gpu-z verplichten in beeld met de kloks,eventueel submits via hwbot

[ Voor 3% gewijzigd door qonstant op 15-05-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:40:
[...]

Wat is er eigenlijk mis met 3DMark03?
Niks, maar 2 benchmarks is altijd leuker, meer spanning en je moet weer andere stabiele snelheden:) Maar t gaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wesjuhdabomb schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:43:
[...]

Niks, maar 2 benchmarks is altijd leuker, meer spanning en je moet weer andere stabiele snelheden:) Maar t gaat op.
Voor de meesten is één wel meer dan genoeg, kijk ook maar na de huidige contest. ;)

Ik ben dan ook gewoon voor één goede benchmark.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 21:21
Hmmm, ik wil opzich ook wel graag meeoden aan de volgende contest, maar dan moet ik me eerst maar eens flink verdiepen in voltmodden zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 14:43
Erm, furmark is echt een schijt benchmark. Veel te inconsistent, reken op veel doorgebrande kaarten en makkelijk te cheaten.

Waarom de kaarten trouwens niet verhuren ipv verkopen, dat is de enige manier om er zeker van te zijn dat niemand mee doet voor een goedkoop kaartje. Een goede benchmark is in principe zat.

Aantal tips:
* Laat de contest zo kort mogelijk lopen, een paar weken is zat.
* Geen sponsor en geen prijzen, vraag eventueel korting op de kaartjes maar that is it. Verhaal met 4launch is uiteindelijk ook niet echt een succes gebleken.
* Zorg iig voor een doorgewinterde overclocker in de organisatie die al met een aantal overklok wedstrijden heeft meegedaan.
* Focus je niet te veel op merken etc. Elke kaart met 128b geheugen bus is goed genoeg. (En let op voorraad)
* Zorg er voor dat iedereen de kaart tegelijk krijgt door bijv een iemand alles te laten bestellen en vervolgens het vanuit daar door te sturen
* Houd het zo cheap ass mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verhuren? En dan? Dan zit de organisator met xx mishandelde kaartjes waar hij terug vanaf moet geraken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Snot_Aap schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:16:
Waarom de kaarten trouwens niet verhuren ipv verkopen
Jij wilt ze graag verhuren? _O- Verkoop je ze dan ook weer als nieuw? :P

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 15-05-2010 19:29 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
verhuren is geen optie.
bijvoorbeeld:

vervolgens krijgt elke deelnemer 3 weken de tijd voor het plaatsen van zijn of haar bestelling.
na de 3 weken worden alle bestellingen verzameld en kaarten in gereedheid gebracht

overclock contest 2010

voor de sponsor is het aantrekkelijk om pas aan het eind van de contest geld terug te geven voor de actieve deelnemers. de niet actieve deelnemers krijgen dus geen geld terug en daar maakt de sponsor dus winst op. wat we ze uiteraard gunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 14:43
@Hierboven, ook een goed plan.

Verhuren als in: Geen score geplaatst waarvan aannemelijk is dat je er je best op hebt gedaan is kaart terug sturen en geen geld terug. Anders mag je de kaart natuurlijk houden als gift. Kaarten zijn anders nog makkelijk als refurbished of op V&A te verkopen.

Zoals ik al zei zou ik geen sponsor doen. (Of iig geen (web)winkel)

[ Voor 3% gewijzigd door Mod_Aap op 15-05-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
gekke-gerrit124 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:58:
verhuren is geen optie.
bijvoorbeeld:

overclock contest 2010

logistiek is het handiger om alle kaarten 1 zending vanaf de distri te krijgen.en de dingen in 1x te verzenden naar de mensen die meedoen.

kaarten zijn op sn/batchnr te binden aan de persoon die de kaart gekocht heeft.
kaarten voor ze verzonden worden eventueel testen,zodat er geen doa's tussen zitten.

niet ocen betekend een boete betalen behalve bij overlijden van de gpu

[ Voor 3% gewijzigd door qonstant op 15-05-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

qonstant schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:08:
niet ocen betekend een boete betalen behalve bij overlijden van de gpu
dat lijkt mij dus geen goed idee. wat als ik een kaartje scoor en vervolgens vertrek, daar gaat je boete :w .

idd beter om korting te geven, of nog beter: een kleine prijs voor de top3, een tegoedbon van €50 oid, dat moet wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
iemand moet dus de kaarten regelen bij een distri en al het geld verzamelen serienummer aan persoon koppelen. met extra inleg voor eventuele prijzen is ook een optie.

veel en verantwoordelijke taak!

mijn voorkeur gaat uit naar een sponsor :)

[ Voor 10% gewijzigd door gekke-gerrit op 15-05-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
gekke-gerrit124 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:16:
iemand moet dus de kaarten regelen bij een distri en al het geld verzamelen serienummer aan persoon koppelen. met extra inleg voor eventuele prijzen is ook een optie.

veel en verantwoordelijke taak!

mijn voorkeur gaat uit naar een sponsor :)
kaartjes regelen bij de distri is binnen een paar klikken geregeld,of je nu 1 of 50 stuks nodig hebt het blijft dezelfde handeling,het enigste moeilijke is om ze in oembulk vorm te krijgen.

serienrs: kunnen in een excel file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Hoe precies denken jullie een rechtsgeldig document te maken om sterk te staan als iemand de boete niet betaald? ik bedoel, het gaat boven mijn principes uit, word eerder een soort van strafkamp idee.

ook al zetten jullie het er neer, wat doen jullie dan als iemand niet betaald? sowieso kost het dan geld om je geld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
-The_Mask- schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:04:
[...]

Nou dan moet je toch wat beter zien want ik heb er nogal wat geplaatst (misschien wel de meesten :p ) maar dit was vooral aan het begin, einde wat te weinig tijd.
Overigens is die niet stuk hij ligt wat stof te happen en zo.
ik ga hier verder geen discussie voeren over wel of niet, maar er is geen score van je gesubmit in de scorelijst, en far as i know (heb geen zin nu om het topic terug te lezen) heb je de eerste 3 weken nadat je je kaart hebt gehad wat screentjes gepost, en heb je verder niets meer gedaan de laatste 3 maanden.

het interesseert me verder niet wat je zelf voor verweer hebt, want je hebt toch altijd wel wat terug te zeggen, feit blijft gewoon dat ik aan de hand van je posts durf te concluderen dat je niet het maximale uit je kaart hebt gehaald zoals bijv. ik, peter en gekke gerrit hebben gedaan (forgive me als ik de mensen die het wel hebben gedaan niet heb genoemd)

wat betreft het verhuren/ registreren,

denk dat je qua verhuren ook geen kans hebt, je bent toch afhankelijk van de eerlijkheid van de deelnemers en ik geloof niet dat iedereen 100% eerlijk is. heb dan toch het idee dat een refund na het posten van scores/screenshots een beter idee is, zo kun je als organisatie (ondanks dat het een hoop werk is, heb ik er best voor over) een grote pot maken en zodoende per deelnemer iets extra betalen zodat je zo prijzen kunt regelen (geldprijs/productprijs) op die manier wete je wel dat mensen moeten klokken voor hun korting, klokken ze niet, ook geen korting.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nedernakker schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:56:
ik ga hier verder geen discussie voeren over wel of niet, maar er is geen score van je gesubmit in de scorelijst
Ik weet het niet hoor maar bij mij staat die er gewoon bij. :?
aan de hand van je posts durf te concluderen dat je niet het maximale uit je kaart hebt gehaald zoals
Wat leuter je nou, niemand heeft het maximale uit zijn kaart gehaald zo ook ik niet en zoals ik al zei aan het einde geen tijd meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Score staat er idd bij, schoonheidsfoutje was wel dat hij officieel 1 dag te laat is gesubmit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

wesjuhdabomb schreef op zondag 16 mei 2010 @ 06:33:
Score staat er idd bij, schoonheidsfoutje was wel dat hij officieel 1 dag te laat is gesubmit..
Na dat geschuif en de onzekerheid over de einddatum kan dat er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
de compo was gesloten, dus de submit is niet geldig. En geen tijd hebben vind ik discutabel. Laten we het maar houden op geen tijd maken....

En verder vind ik het wel best.

Qua kaart voor een volgende compo? Nvidia of ati. En hoe zit het qua benchmark met heaven, deze is volgens mij ook cpu onafhankelijk, misschien wel een beetje lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nedernakker schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:41:
de compo was gesloten, dus de submit is niet geldig.
Een echte goede score is een echte goede score. Bij zulke vriendelijke competities scores uitsluiten omdat ze misschien één dat te laat waren vind ik wat simpel.
nedernakker schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:41:
Qua kaart voor een volgende compo? Nvidia of ati.
No shit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:19:
[...]

Een echte goede score is een echte goede score. Bij zulke vriendelijke competities scores uitsluiten omdat ze misschien één dat te laat waren vind ik wat simpel.

[...]

No shit :p
nu is het in dit geval niet zo, maar wat als ik of peter een dag later een winnende score post? dan krijg je ook oorlog, de compo sloot op zondag om 23.59, staat in de regels, die zijn er om je aan te houden.

no shit... het is een vraag, ben benieuwd waar de interesse van de mensen naar uitgaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nedernakker schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:31:
nu is het in dit geval niet zo, maar wat als ik of peter een dag later een winnende score post? dan krijg je ook oorlog, de compo sloot op zondag om 23.59, staat in de regels, die zijn er om je aan te houden.
Nu heb ik weinig in te brengen omdat ik geen concurrende score heb kunnen posten, maar als iemand een rechtmatige goede score maakt, vind ik het persoonlijk niet heel relevant of dat voor of na het streepje was. Het blijft een nette prestatie. Natuurlijk is het wel netjes om je aan de richtlijnen te houden, maar je weet hoe dat soort dingen gaan.
nedernakker schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:31:
no shit... het is een vraag, ben benieuwd waar de interesse van de mensen naar uitgaat,
Zo had ik het niet gelezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Eigenlijk niet, want in een spannende race komen de beste scores altijd op het laatst zodat iemand niet nog kan benchen om proberen er boven te komen. Nu was dat in dit geval niet zo , maar hij zou in principe maandag nog hebben kunnen benchen om die score te posten. Idd maakt het nu niet zo uit, voor volgende compo zou ik het als on-geldig verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Wellicht kunnen we rechtstreeks wat met een fabrikant doen. Wel de logistiek via een shop denk ik doen.

Wel even goed uitzoeken naar een kaart die niet te snel ter hemel gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
petervandamned schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:22:
Wellicht kunnen we rechtstreeks wat met een fabrikant doen. Wel de logistiek via een shop denk ik doen.

Wel even goed uitzoeken naar een kaart die niet te snel ter hemel gaat :)
zouden we eens moeten zien of een fabrikant er toe te verleiden is. het zal me overigens niets verbazen als de 5670 net zo 'gevoelig' is als de 4670, misschien is het voor de variatie ook leuk om dan weer eens Nvidia te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Nvidia is prima hier:) beetje variatie is altijd leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
nvidea lijkt me leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 22:53
Heb het hier een beetje gevolgd en erg jammer idd dat niet iedereen actief heeft mee gedaan.
Achteraf gezien had ik nog makkelijk mee kunnen doen als de gene die nu niks had gedaan niet mee had gedaan..helaas.

Volgende contest wil ik er zeker bij zijn ( eerste oc contect :-P) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Nvidia zou dit keer ook mijn voorkeur hebben.

Heb nog wel contacten met wat fabrikanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Misschien als het nvidia wordt zouden we qua benchmark iets kunnen doen met physx? Dit is cpu onafhankelijk,
bv de physx test uit vantage of andere benches die ik nu zo even niet voor me kan halen.

Ben benieuwd peter, hou ons op de hoogte.

@ de organisatie:
hoe gaat het verder verlopen met de afwikkeling van deze compo voor de top 3? En wie heeft de ghetto mod prijs gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
ik heb contact gehad met mijn accountmanager hij gaat kijken of er nog oem's te krijgen zijn zonder garantie
heb naar 240gttjes gevraagd

edit:
accountmanager heeft gebeld van de week hoor ik meer.ook van de fabrikant

[ Voor 23% gewijzigd door qonstant op 17-05-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
gewelig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Laatst online: 18-11-2021
nedernakker schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:45:
hoe gaat het verder verlopen met de afwikkeling van deze compo voor de top 3? En wie heeft de ghetto mod prijs gewonnen?
Ik heb het de komende paar dagen erg druk.

De winnaars zijn doorgegeven aan 4 Launch. Als het goed is moeten de prijzen een dezer dagen al binnen komen!

De ghetto prijs horen jullie nog van.

Ik heb tevens de lijst gekregen van 4 Launch. Ik zal vrijdag/dit weekend nog wat laatste administratie doen en de allerlaatste email de deur uit doen als de prijzen bij de winnaars zijn aangekomen (met wat foto's natuurlijk :) ).

Verder word ik best moe van de discussies hier over een nieuwe compo. Jullie mogen je gang gaan, maar ik betwijfel of ik mee doe. Ik ben persoonlijk die grafische kaarten helemaal zat, evenals de kleine competities.

Start een CPU contest. Intel Socket 775. De meest gebruikte socket (nu nog?), dus de meeste mensen hebben nog wel (ergens) een bordje liggen en anders zijn ze vrij makkelijk en goedkoop te krijgen.

Misschien is een quadcore overklokken wel leuk, dat vergt ook veel van het moederbord. Je hebt betere koeling nodig en een stabieler systeem als alle cores worden belast. Een AMD Quadcore heb je 'al' voor 80 euro, met wat fikse korting eventueel nog goedkoper?

Misschien moet deze compo iets duurder worden gemaakt, voor een iets kleiner maar 'beter' publiek.

Het zijn maar suggesties, ik bemoei me er verder niet mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
roelientjeL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:57:
[...]

Ik heb het de komende paar dagen erg druk.

De winnaars zijn doorgegeven aan 4 Launch. Als het goed is moeten de prijzen een dezer dagen al binnen komen!

De ghetto prijs horen jullie nog van.

Ik heb tevens de lijst gekregen van 4 Launch. Ik zal vrijdag/dit weekend nog wat laatste administratie doen en de allerlaatste email de deur uit doen als de prijzen bij de winnaars zijn aangekomen (met wat foto's natuurlijk :) ).

Verder word ik best moe van de discussies hier over een nieuwe compo. Jullie mogen je gang gaan, maar ik betwijfel of ik mee doe. Ik ben persoonlijk die grafische kaarten helemaal zat, evenals de kleine competities.

Start een CPU contest. Intel Socket 775. De meest gebruikte socket (nu nog?), dus de meeste mensen hebben nog wel (ergens) een bordje liggen en anders zijn ze vrij makkelijk en goedkoop te krijgen.

Misschien is een quadcore overklokken wel leuk, dat vergt ook veel van het moederbord. Je hebt betere koeling nodig en een stabieler systeem als alle cores worden belast. Een AMD Quadcore heb je 'al' voor 80 euro, met wat fikse korting eventueel nog goedkoper?

Misschien moet deze compo iets duurder worden gemaakt, voor een iets kleiner maar 'beter' publiek.

Het zijn maar suggesties, ik bemoei me er verder niet mee!
het was niet bedoeld om druk op de ketel te zetten, het was puur een informatieve vraag. bedankt voor je toelichting.

ik ben persoonlijk ook voor een cpu contest, meer ook omdat dit meer mijn 'specialiteit' is. tevens houdt dit de variatie er lekker in.. maar een gpu contest zeg ik ook geen nee tegen mits het een aantrekkelijke opzet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik wil trouwens wel even inspringen op de ghetto prijs, het hele idee hierachter was mensen te motiveren om hun plaatjes / filmpjes van hun rig te posten, zodat het topic actiever zo lijken / worden ipv de standaard air resultaten waar we nooit foto's of wat dan ook van gezien hebben. de 'ghetto' prijs zou iets vanuit ons, eigenlijk mij zijn.

In het begin van de compo heb ik inderdaad gezegd dat ik nog wat zou regelen, maar na een inactiviteit van vele van jewelste, het topic zat ergens op pagina 2 of 3 en met niet meer dan enkele plaatjes gepost zie ik geen reden om nog kosten te maken.

Dus, concluderend, ik begrijp dat dit voor een enkeling als teleurstelling komt, maar ik hoop ook op begrip, net als sommige hier was de organisatie aan het begin enthousiast, doordat het topic en alles eromheen actief en alles was, op basis van die activiteit heb ik toen gezegd voor de leukigheid te kijken of ik nog wat kon regelen, toen hebben we veel tijd in de problemen rondom de kaartjes gestopt, en toen alles eenmaal geregeld was ( voor vele ) , was het topic al doodgebloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Kan Thijs enkel gelijk geven hoor. Hoe moeilijk is het om wat pics en een Youtube van je rig in dit topic te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-07 11:38

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik geef thijs gelijk hoor, ik zelf had wat ideeën qua koeling, maar zoals bekend heb ik ze niet uitgevoerd, dus als iedereen dat gedaan heeft is er ook geen prijs mogelijk :)

Voor de rest, nogmaals bedankt voor alle moeite, en sorry dat ik er nis mee gedaan heb, maar toen het allemaal moest gebeuren bij mij had ik geen tijd meer :(

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Ik heb fotos en youtube filmpje gepost:D! Maar zonder grappen kan ik het ook snappen dat die ghetto prijs niet door gaat..

Wat werd gezegd over een cpu compo, dat kan. Maar veel mensen (waaronder ik) hebben een jaar geleden +- het 775 spul verkocht (ddr2, p45 bord etc.) en overgestapt op 1156,1366,am3. Om nou weer opnieuw een 775 bord te kopen zie ik niet echt zitten. Am3/am2 heb ik opzich geen problemen mee, is wat universeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
99% is in het bezit van een pci-express slot
1% is in het bezit van een agp slot

voor cpu,

heb je:
amd2 amd3
775, 1156, 1366,

als je bijv socket 775 neemt voor overclock contest
heb je denk ik een percentage van max 50 procent
die socket 775 in bezit heeft

daarom vind ik persoonlijk gpu een betere keuze! :P

[ Voor 9% gewijzigd door gekke-gerrit op 18-05-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Ik weet het niet hoor. Met GPU kunnen veel meer mensen meedoen, maar CPU lijkt me leuker. Probleem voor mij is wel dat -tenzij we 1366 doen- ik geheugen, mobo en cpu moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Gpu dus;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ja dat is wel het leukste omdat ook jij weer in het bezit bent van een andere socket :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik vind een am3 contest wel lachen, was te laat op hwi, maar ben ook best bereid een am3 setje te kopen, wilde ik toch al eens mee spelen.

maar goed, een nvidia contest is ook leuk,

niemand verder een reactie op mijn idee om iets met physx/cuda te doen qua benchmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voordeel van de CPU is wel dat er minden mensen komen om "ff een goedkoop $product" te scoren

pricewatch: AMD Sempron 140
zoiets bijvoorbeeld, dan zijn er vast minder mensen die zich inschrijven en het vervolgens laten afweten. al legt het de drempel voor de eerlijke mensen wel hoger, iets wat we imo moeten voorkomen.

het is dat ik geen desktop heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
als we dan toch am3 gaan doen dan wel iets van een unlockbare dualcore black edition ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
140's scalen lekker maar een GPU lijkt mij wat beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
Hmm.. Die Sempron is wel een leuk idee. Een heel simpele singlecore waar je gewoon knetterveel megahertzen uit moet persen :D Wat doen we trouwnes als CPU benchmarks? 3Dmark CPU score?? SuperPi? CineBench?

@nedernakker: PhysX/Cuda... hmm.. opzich een interessant idee, maar ik zie de meerwaarde niet helemaal. Voor zover ik heb gemerkt is het verschil in CUDA prestatie marginaal bij OC'en. Maar stel dat; dan kunnen we ook wel Fluidmark gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
tja, ik heb me in benchmarks daarvoor niet heel erg verdiept, maar mensen 'klagen' altijd over 3dmark03, zodoende dacht ik aan dit omdat het zonder twijfel cpu onafhankelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nedernakker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:38:
als we dan toch am3 gaan doen dan wel iets van een unlockbare dualcore black edition ofzo...
dan pinmod je hem toch gewoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
een sempron 140 pinmodden naar een quad core? of wat wil je nu zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ik blijf toch voor een gpu, omdat ik liever investeer in een gpu pot van 125 euro dan in een 2de computer terwijl ik een "super computer" heb staan :P

als prijs is dit natuurlijk echt super vet
KLIK

[ Voor 33% gewijzigd door gekke-gerrit op 18-05-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wesjuhdabomb schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:11:
pinmodden naar een versie met unlocked multiplier, moet lukken.

...in theorie uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
gekke-gerrit124 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:45:
ik blijf toch voor een gpu, omdat ik liever investeer in een gpu pot van 125 euro dan in een 2de computer terwijl ik een "super computer" heb staan :P

als prijs is dit natuurlijk echt super vet
KLIK
die laatste link is wel een goede voor die prijs valt het best te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Ben ook meer voor een GPU contest, en anders een AM3 cpu contest, ga toch binnenkort voor een am3 systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
hoe stom het ook klinkt maar ik vind het ook wel leuk als we een beker weg geven bij deze contest
dat ik er 3 koop voor de 3 winnaars :P

een beker heeft meer emotionele waarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
hebben ze geen bekers met een verguldde, verzilverde en verbronsde videokaart erop dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
nedernakker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:52:
hebben ze geen bekers met een verguldde, verzilverde en verbronsde videokaart erop dan :P
nee jammer genoeg niet:P wel met 1 2 en 3

hier de mogelijke plaatjes

http://www.sportprijzenne...e-50703/Afbeeldingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
haha

nou, eerst maar zien of er iets op poten komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
nedernakker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:10:
haha

nou, eerst maar zien of er iets op poten komt....
work in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
nedernakker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:52:
Kunnen er niet 3 kaarten van deze contest worden omgetoverd die toch gefrituurd zijn ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
wesjuhdabomb schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:11:
Een Sempron 140 kan je wel unlocken naar een dualcore :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk, maar wat als er dan 2 mensen zijn die toevallig een kapotte core hebben ge-unlockt.
dat is minder ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
Dan maak je 2 categorien, 1 met 1 core en 1 met 2 core's
Als dat mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mwa, je kan ook gewoon afspreken dat je alleen met één core test. De tweede core is toch vaak van mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
ik heb juist contact gehad met msi en actebis

de kaart die tegen een aantrekkelijke prijs geleverd kan worden is de
MSI N250GTS Twin Frozr 1G
MSI nVIDIA 1024MB DDR3 PCI-E 2.0 2xDVI 256Bit Retail

de prijs voor deze kaarten is:120- per stuks dit is exclusief verzendkosten(7,75)
ik heb een max nu gelegd op 25 stuks.

hopelijk kan iedereen zich met deze prijs vinden,deze prijs is op basis van dagprijzen en afhankelijk van de dollarkoers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
120,- :| Nou, dan val ik iig af. Dat geld kan ik wel beter gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ik vind het ook wel veel geld. wel cool dat je het kan regelen, maar mijn budget ligt toch op ongeveer de helft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
gekke-gerrit124 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:29:
ik vind het ook wel veel geld. wel cool dat je het kan regelen, maar mijn budget ligt toch op ongeveer de helft :P
het zijn teminste wel kaarten die het niet zo snel opgeven :P,het is een iets duurdere kaart geworden om mensen uit te sluiten die eropuit zijn om een goedkoop kaartje te scoren

[ Voor 17% gewijzigd door qonstant op 19-05-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
heeft geen zin. als ik die kaart met korting kan kopen zou ik het als nog doen.
heb je een betere kaart voor minder geld.

ik denk zelfs dat je een nog kleinere overclock groep krijgt omdat je het voor overclockers (die ervan uitgaan dat de kaart ook dood kan gaan) duurder maakt. en dus minder aantrekkelijk. en meer mensen die gewoon goedkoop een kaartje scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
120 euro is wel erg aan de prijs. Met de verzendkosten kom je dan nog zelfs boven de nieuwprijs uit.

Daarnaast is dit een erg oud kaartje... G92 is al tijden op de markt.

Ik stel het op prijs, maar ik denk dat dit niet veel overclockers trekt. Persoonlijk leg ik dan liever nog wat geld bij en haal een HD5850 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Een kleinere groep dan met de 4670 kaarten kan haast niet.
Tenminste de serieuze mensen dan.

Als je een 980x op LN2 durft te jassen dan is een kaartje van 120 euro niet het grootste risico he :)

Ik doe gewoon mee en ik heb er eigenlijk ook de poen niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
240 vind ik een betere keuze

ps peter wil jij een beker? dat is wel vet :P

2de plek Club 3d 4670 overclock competitie 2010 :D

lijkt het je wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
Bolletje92 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:30:
120 euro is wel erg aan de prijs. Met de verzendkosten kom je dan nog zelfs boven de nieuwprijs uit.

Daarnaast is dit een erg oud kaartje... G92 is al tijden op de markt.

Ik stel het op prijs, maar ik denk dat dit niet veel overclockers trekt. Persoonlijk leg ik dan liever nog wat geld bij en haal een HD5850 ofzo.
het betreft allemaal nieuwe kaarten(direct uit het magazijn van msi vandaan of actebis)

iets ouder betekend meestal dat er meer tweaks bekend zijn.

5770 hawks/5850 twin fozr zijn bijna niet aan te leveren,tevens gaat de prijs dan nog verder omhoog gaan

GT240 zou ook een optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
zou jij die dan ook kunnen regelen? als je de 250 lukt lukt 240 ook wel toch?

50 stuks ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
gekke-gerrit124 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:10:
zou jij die dan ook kunnen regelen? als je de 250 lukt lukt 240 ook wel toch?

50 stuks ofzo?
240 is nog iets beter leverbaar(ook wel eol)
ik ga eerst 25 spots dan kan je er nog 25 spots extra bij doen.

MSI VN240GT-MD1G
83,85 ex verzendkosten(6,75)
lager kan ik niet anders zit ik met de btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
kijk eens naar de 512mb versie?

pricewatch: MSI VN240GT-MD1G

echt goedkoop is het ook niet die jij aanbied (niet om jou af te zijken hoor)

[ Voor 75% gewijzigd door gekke-gerrit op 19-05-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Tjah, alles is allemaal EOL.

Die GT240 is opzich wel een grappig kaartje, maar de prijs is wel stukken hoger. Nieuw kan je dan ook HD5670's inslaan, bijna zelfs HD5750's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Daar klopt nooit wat van bij die winkel. Niets van aantrekken dus :P

Hadden ze ook een keer duizenden (ja, duizenden :')) SSD's op voorraad van OCZ. Sure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
is goed mogelijk hoor, voorraad indicatoren van een distri bijvoorbeeld. als ze net een levering binnen hebben, huppa, paar honderd / duizend modelletjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
gekke-gerrit124 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:43:
240 vind ik een betere keuze

ps peter wil jij een beker? dat is wel vet :P

2de plek Club 3d 4670 overclock competitie 2010 :D

lijkt het je wat?
Nou maak er dan een ln2 beker van voor het gieten :)
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste