Bij PCI-E 2.0 is dat ook maar 75W uit het slot, maar kan er nog meer komen via de extra voedingsstekkers. Maar die heeft deze kaart dus niet. Ik ga vanavond Windows installeren en eens beginnen. Ik heb overigens ook de 12C geheugenvariant.tjtristan schreef op maandag 11 januari 2010 @ 01:04:
hijszor zou je dan misschien ook even die punten door willen geven voor het extra 12v voeden op 12v, want ik denk inderdaad dat hij wel eens meer stroom kan gaan verbruiken dan dat het pci-e slot kan leveren (vooral bij pci-e 1, dat is maar max 75w)
Was bij de HD2600pro contest ook zo. Je kon zoveel volt op het geheugen zetten als je wou je had er niks aan.
Je kunt beter met de vgpu gaan goochelen. Trouwens denk dat ik vanavond 03 maar is ff aanschaf.
Btw met die osen is wel interessant. Denk dat ik maar is ff een win 7 uitelkaar ga trekken
Je kunt beter met de vgpu gaan goochelen. Trouwens denk dat ik vanavond 03 maar is ff aanschaf.
Btw met die osen is wel interessant. Denk dat ik maar is ff een win 7 uitelkaar ga trekken

12c hier die wel 800 x 1100 doet geheel standaard
en arti loos
Zal eens 03 derop zetten en ff kijken wat de max dan is
daarna eens aan de bak met oc-en en tweaken
en arti loos
Zal eens 03 derop zetten en ff kijken wat de max dan is
daarna eens aan de bak met oc-en en tweaken
lijkt dus alsof ik de uitzondering ben met de geheugen batch,
en de rest wel allemaal 12c heeft.
Anyway, ik ga ff nieuwe XP en W7 erop zetten, allebei tweaken,
kijken of ik ergens op uit kom, maar ik vermoed dat het weinig gaat uitmaken.
en de rest wel allemaal 12c heeft.
Anyway, ik ga ff nieuwe XP en W7 erop zetten, allebei tweaken,
kijken of ik ergens op uit kom, maar ik vermoed dat het weinig gaat uitmaken.
polletje maken wie der 12 en wie der 11 heeft?
Maakt voor de rest ook weinig uit, 't is zoals het is.
Merk ook wel verschil met mobo's hoor.
Op de ene haal ik alles met 2 vingers in me neus
terwijl op 2 andere ik echt me best moet doen
en das enkel ff de grenzen opzoeken voor er gesoldeerd en betere koeling op gaat.
XP en WIN7 daar zit ook al verschil in maar goed als alles nu op 03 gaat dan beginnen we van voor af aan
Op de ene haal ik alles met 2 vingers in me neus
terwijl op 2 andere ik echt me best moet doen
en das enkel ff de grenzen opzoeken voor er gesoldeerd en betere koeling op gaat.
XP en WIN7 daar zit ook al verschil in maar goed als alles nu op 03 gaat dan beginnen we van voor af aan
Verwijderd
Was er al meer bekend van die eventuele sponsoring/korting door Highflow? Ik wil binnenkort toch eens even groot gaan inslaan voor de contest dus iedere korting die gepakt kan worden is meer dan welkom

Alles gaat in goed overleg met 4launch, maar laten we eerst het debacle met de kaartjes aanpakken.
mijn geheugen stopt al bij 1025 ofzo daarna allemaal artifacts.
Uplay: Red--Death
welke 'revisie' heb je? ik ben nu ff al me OS'en aan het installeren, XP, W7 en Vista 32bit.
Woensdag komt cryotrans gezellig op de koffie, en heb ik +- 33L stikstof
Woensdag komt cryotrans gezellig op de koffie, en heb ik +- 33L stikstof
Ah k, dan lijkt 11C iets minder dan de 12C die sommige hier hebben. al getest of je geheugen scaled met extra voltage rsnubje?
Ook 11C hier, maar hele snelle poging ging maar tot 1035Mhz ofzo, niet echt op zoek geweest naar de max 
Ben nog in afwachting van Benchmark key en eventuele andere verandering mbt kaartjes
Ben nog in afwachting van Benchmark key en eventuele andere verandering mbt kaartjes
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Ik hoop zsm antwoord te krijgen van de president van futuremark, vorige keren was het binnen enkele uren, dus ik hoop morgen wat te horen. bellen is wat lastig, want hij zit in USA, duurt belletje word dat. als je dus op de kortingsding wilt wachten, moet je nog even geduld hebben
Verwijderd
Ik heb nog niet gekeken welke chippies ik heb.
Maar wel ben ik nu een stukje verder.
840-1135 arti's vrij en stock voltage.
Die zalman vf1000 houdt hem lekker cool.
Maar wel ben ik nu een stukje verder.
840-1135 arti's vrij en stock voltage.
Die zalman vf1000 houdt hem lekker cool.
Denk hele lekkere C12's aan de reacties hier te zien.Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:10:
Ik heb nog niet gekeken welke chippies ik heb.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Mwa, wel vreemd dat C12 beter clockt, ondanks de lagere standaard frequentie-The_Mask- schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:31:
[...]
Denk hele lekkere C12's aan de reacties hier te zien.
[ Voor 17% gewijzigd door Bolletje op 11-01-2010 21:41 ]
ik heb er nog geen voltmod opgedaan, door tijdgebrek en eerst nog willen testen op stock met 03, heb alleen nog maar 01 gedaanthijszor schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:42:
Ah k, dan lijkt 11C iets minder dan de 12C die sommige hier hebben. al getest of je geheugen scaled met extra voltage rsnubje?
Uplay: Red--Death
Ik ben vandaag beginnen benchen, maar het loopt niet lekker. Alle 3DMark03 testen werken artifactvrij, alleen bij Nature krijg ik altijd een drivercrash van zodra ik begin te overklokken
VPU Recover grijpt dan ineens in. Dit met verschillende driverversies.

Ik vermoed dat dit hetzelfde als de 9500GT is, en dat je stock voltage gewoon de beste resultaten geeft.
Ik heb iig nog geen hogere clocks bereikt door hogere voltages. maar dat is misschien maar 11C revisie, wie weet is 12C anders?
Ik heb iig nog geen hogere clocks bereikt door hogere voltages. maar dat is misschien maar 11C revisie, wie weet is 12C anders?
@ thijs: Hoe valt dat te verklaren? De hoeveelheid sap is niet de beperkende factor?
sommige houden gewoon niet van extra voltage. zelfde als met mijn 5770, die heeft hynix geheugen wat al 1400+ doet ( dat ook daadwerkelijk scaled ) , ik vermoed dat het vrij weinig zin heeft om het vMEM alsnog te gaan modden, want ik ga daar echt niet boven komen, kijk maar op hwbot, iedereen zit ong 1400+- mem met die dingen.
die 9500GT van de vorige contest had Qimonda geheugen, waar stock ong voor 90% een weergave gaf voor je uiteindelijke memspeed. misschien een heel klein beetje extra voltage wat hielp, maar het scalede voor geen meter.
die 9500GT van de vorige contest had Qimonda geheugen, waar stock ong voor 90% een weergave gaf voor je uiteindelijke memspeed. misschien een heel klein beetje extra voltage wat hielp, maar het scalede voor geen meter.
ik heb geen idee welk geheugen ik heb, er zitten heatsinks op en die heb ik er nog niet af gehaald.. wel moet ik zeggen dat mijn tests tot nu toe het geheuegen wat langer artifact vrij houden met iets meer voltage, waar ik op stock rond de 1030 arti's kreeg, haal ik nu 1050 zonder arti's. als ik het van de week red zal ik eens verder kijken wat er gebeurd.
wel strak dat er mensen 1100+ gaan stock. dat is echt wel een mooie memspeed, gaat mijn kaart echt niet halen. (gelukkig zijn we over op 03
)
Mijn core loopt wel aardig, gisteren met 1,4v onder load op 930/1000 nature 03 gedraaid, ben erg benieuwd hoe ver de core gaat, de temps blijven overigens onder de 40 graden met de accelero erop.
wel strak dat er mensen 1100+ gaan stock. dat is echt wel een mooie memspeed, gaat mijn kaart echt niet halen. (gelukkig zijn we over op 03
Mijn core loopt wel aardig, gisteren met 1,4v onder load op 930/1000 nature 03 gedraaid, ben erg benieuwd hoe ver de core gaat, de temps blijven overigens onder de 40 graden met de accelero erop.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Merkte dat op mijn 975 mobo plus 2 ssd's in raid XP install 03 niet wilde lopen.
Dus terwijl ik W7 aan het instaleren was maar even mijn air koeling aangepast.
De standaard heat sink nog
enkel klein delta 120 mm HP fannetje derop 

Helaas maakt mijn kleine camera geen beste vids's anders was het geluid wel bruut
http://www.youtube.com/watch?v=FHI14Qmi650
Goed tijd voor 3dmark03
Dus terwijl ik W7 aan het instaleren was maar even mijn air koeling aangepast.
De standaard heat sink nog

Helaas maakt mijn kleine camera geen beste vids's anders was het geluid wel bruut
http://www.youtube.com/watch?v=FHI14Qmi650
Goed tijd voor 3dmark03
[ Voor 10% gewijzigd door petervandamned op 12-01-2010 09:17 ]
Vpu recovery kun je uitschakelen (is volges mij al eerder in dit topic ergens gezegt)
Huh? Heb je die heatsinks er dan zelf al opgeplakt? Ik heb namelijk (net zoals overal te zin in dit topic) 'naakt' geheugen.nedernakker schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 07:09:
ik heb geen idee welk geheugen ik heb, er zitten heatsinks op en die heb ik er nog niet af gehaald..
Ja, maar dan bevriest het beeld gewoon en moet ik rebootenDa Syntax schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:42:
Vpu recovery kun je uitschakelen (is volges mij al eerder in dit topic ergens gezegt)

[ Voor 4% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-01-2010 10:26 ]
Die kaarten zijn standaard naakt op het memDominoNL schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:05:
[...]
Huh? Heb je die heatsinks er dan zelf al opgeplakt? Ik heb namelijk (net zoals overal te zin in dit topic) 'naakt' geheugen.
Wil je wat sneller op je mem moet je wat beter koelen dus zal hij net als ik nu aan het doen ben er heatsinks op plakken
Ook dat is niet zeker, heb er een paar keer aangevoeld, maar was niet echt warm. al stond er wel een 120mm tegen te blazen
Zou het zin hebben de VRM's extra te koelen? Of is dit alleen een issue bij overvolting? Bij mij werden ze niet heet, maar toch merkbaar warm.
[ Voor 23% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-01-2010 10:36 ]
LOL ook een 120 mm HP deltaatje ?thijszor schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:32:
Ook dat is niet zeker, heb er een paar keer aangevoeld, maar was niet echt warm. al stond er wel een 120mm tegen te blazen
Nah, noctua'tjes.
Net me mounting kitjes voor me single stage van duniek gekregen
dus ik kan me SS op de 4670 zetten nu 
eerst ff al me os'en installeren, ga morgen me 5770 op stikstof draaien voordat ik hem verkoop
kijken of ik zoveel mogelijk benchmarks kan draaien, aqua,03,05,06,vantage en dan zaterdag of volgende week me 4670.
en misschien vanavond dan ff me singlestage op me 4670 zetten
Net me mounting kitjes voor me single stage van duniek gekregen
eerst ff al me os'en installeren, ga morgen me 5770 op stikstof draaien voordat ik hem verkoop
en misschien vanavond dan ff me singlestage op me 4670 zetten
[ Voor 9% gewijzigd door thijszor op 12-01-2010 11:09 ]
Ik ben soort van het zelfde van plan
Echter ga ik buiten de GPU core SS nog een dual head SS gebruiken voor de mems
Ben deze week de plates voor daarop aan het maken
En dan gewoon maar LN2 derop
Echter ga ik buiten de GPU core SS nog een dual head SS gebruiken voor de mems
Ben deze week de plates voor daarop aan het maken
En dan gewoon maar LN2 derop
ik weet niet zeker of het geheugen scaled met kou, ik hoop het, als hij een beetje koud wilt, rond de -100 oid, word het pcb iig ook behoorlijk koud, dus dan pakt ie het mem ook wel meteen mee. zeker met heatsinks ( die ik er op heb zitten nu ). which reminds me, zo ziet me kaartje er hedendaags uit
:
(clickable)

Verwijderd
Kan je daar een woordje uitleg bijgeven?
Zoals ik het nu zie gaat de 12V van de molex naar het massa vlak van de connector (-> de gele draad). Kan natuurlijk niet, dus wat is er fout aan hoe ik het zie? En naar datzelfde vlak lopen ook de 2 voltmod-potmeters.
Zoals ik het nu zie gaat de 12V van de molex naar het massa vlak van de connector (-> de gele draad). Kan natuurlijk niet, dus wat is er fout aan hoe ik het zie? En naar datzelfde vlak lopen ook de 2 voltmod-potmeters.
Dat is enkel voor de meetpunten
, rood gaat naar vMEM meetpunt, zwart naar de vGPU en geel is een ground.
zown molex is gemakkelijk om je puntjes van je multimeter in te stoppen, dus dit heeft nog niks te maken met extra 12V voorzieningen oid
zown molex is gemakkelijk om je puntjes van je multimeter in te stoppen, dus dit heeft nog niks te maken met extra 12V voorzieningen oid
Geheel standaard zonder vmods hier
enkel een 120mm fan ipv de standaard
c12 mems op 800 mhz = nature 03 171 fps
c12 mems op 873 mhz = nature 03 177 fps
core op 750 dan
zo eens verder spelen met 03
enkel een 120mm fan ipv de standaard
c12 mems op 800 mhz = nature 03 171 fps
c12 mems op 873 mhz = nature 03 177 fps
core op 750 dan
zo eens verder spelen met 03
Is die pic niet super duidelijkVerwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:50:
Kan je daar een woordje uitleg bijgeven?
Kan iemand zonder problemen zijn monitor op meer dan 60 HZ draaien op 1280x1024?
Mijn monitor ondersteund 75 HZ maar de kaart doet het niet.
Mijn monitor ondersteund 75 HZ maar de kaart doet het niet.
Verwijderd
Ik heb nog wel een 4x2 stacked delta-fan uit een Compaq server. Dingen waarvan je je vingers @ full rpm niet moet insteken. Wel een hoog herrie gehalte, maar veel airflow.
ik zie nu deze http://cgi.ebay.com/HP-Co...nents?hash=item5d27a2bdc8 alleen kan ik hier zelf een molex aanzetten ? aangezien er een 5 pins stekker opzit waarvan 2 denk ik ground zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:35:
[...]
Ik heb nog wel een 4x2 stacked delta-fan uit een Compaq server. Dingen waarvan je je vingers @ full rpm niet moet insteken. Wel een hoog herrie gehalte, maar veel airflow.
Ja, gewoon molex erop zetten. maar of het een normale airflow is of uber turbo, dat ga je echt niet merken. zolang er maar airflow is
Mijn Deltaas heb ik nog uit mijn OC-Shop tijd 
Wellicht is dit voor de meeste voor hun tijd
Wellicht is dit voor de meeste voor hun tijd
Waarom zwart nier voor GND?thijszor schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:53:
Dat is enkel voor de meetpunten, rood gaat naar vMEM meetpunt, zwart naar de vGPU en geel is een ground.
omdat me kabeltjes elkaar dan gingen kruisen
, moest die zwarte naar beneden en de gele naar boven, het is nu al een hel om te isoleren met kneedgum, laat ik het niet erger maken
Je hebt andere potmeters dan ik heb thijs. Heb je ze trouwens met dubbelzijdig tape vastgezet?
dikke dubbelzijdige tape ja, dubbelzijdig plakband achtig is te slap.
En ik had vorige keer ook andere, maar deze vond ik eigenlijk wel handig
, ipv die lange balken.
En ik had vorige keer ook andere, maar deze vond ik eigenlijk wel handig
net in w7 de max opgezocht van de mems
geen vmods of extra heatsinks derop
enkel een 120 mm fan nou ja een dikke delta
core op 750 en de mem deden een 1175
tuurlijk core op 750 maar toch
geen vmods of extra heatsinks derop
enkel een 120 mm fan nou ja een dikke delta
core op 750 en de mem deden een 1175
tuurlijk core op 750 maar toch

[ Voor 16% gewijzigd door petervandamned op 12-01-2010 16:03 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Ondertussen al iets verder geraatkt. Met core op 750MHz geraakt het geheugen niet verder dan 1000MHz ongeveer wel. En de FPS boost is maar marginaal. Zijn we nu overigens officieel op 03 overgestapt??
[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-01-2010 19:30 ]
Ik heb de TS even aangepast voor de duidelijkheid, excuses daarvoor. het is dus inderdaad 3dmark03 nature geworden, zoals besloten dmv een poll een paar pagina's terug.
Dat plaatje.
Maar mem op 1175MHz, hoe heb je dat gedaan?
Score systeem dan ook nog maar even aanpassen lijkt mij.thijszor schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:07:
Ik heb de TS even aangepast voor de duidelijkheid, excuses daarvoor. het is dus inderdaad 3dmark03 nature geworden, zoals besloten dmv een poll een paar pagina's terug.
[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2010 20:29 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is niet aan mij, dus even afwachten wanneer neil tijd heeft

M'n broertje heeft vandaag even een (gratis
Met afneembare flens zodat die ook nog op andere dingen kan worden geplaatst.
[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2010 21:13 ]
AMD Nieuwsdiscussie
auw
je had beter een pot van alu kunnen hebben, RVS heeft zo mogelijk een van de slechtste geleidingen qua temperatuur in metaal... aluminium is in het beste geval al 10x beter, slechtste geval zelfs 20x beter.. (bron)
maargoed
beter èèn pot dan geen...

maargoed
Had ook liever alu, maar ze hadden alleen RVS bij het rest afval. 
Maar ja gewoon LN2 in gooien, dan wordt het vanzelf wel koud.
Maar ja gewoon LN2 in gooien, dan wordt het vanzelf wel koud.
[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 12-01-2010 21:20 ]
AMD Nieuwsdiscussie
goed weet nu waarom ik denk ik niet verder kom. 
Zit op een oud 975 mobo te pielen met pci-e 1.0
Op een rev 2.0 kom je stukken hoger dus
proof me wrong
ik kom in 3dm01 niet hoger dan 810 core 1115 op mem
score is dan 383
Als ik de andere scores bekijk dan zit je boven de 400 met dit
proof me wrong
ik kom in 3dm01 niet hoger dan 810 core 1115 op mem
score is dan 383
Als ik de andere scores bekijk dan zit je boven de 400 met dit
[ Voor 29% gewijzigd door petervandamned op 12-01-2010 21:27 ]
Nee, want dat zou heel goed kunnen. Het is een PCIe 2.0 kaart en een in PCIe 2.0 mobo heb je gewoon twee maal zoveel bandbreedte beschikbaar. Waarschijnlijk helpt het opvoeren van de PCIe frequentie bij jouw wel veel.
AMD Nieuwsdiscussie
PCI-e heb ik al rdelijk hoog gehad zo net nog op 125 wat een beetje buiten de OC specs van dat mobo zit.
Goed aangezien ik tijdje terug al me spullen had verkocht zit er niks anders op dan een ander mobo te scoren. Want mijn ddr3 sys mobo is een instabiel rev 0.1 test mobo ooit
goed kom niet verder zonder vmods en sub zero dan in 3dm01 383
Goed aangezien ik tijdje terug al me spullen had verkocht zit er niks anders op dan een ander mobo te scoren. Want mijn ddr3 sys mobo is een instabiel rev 0.1 test mobo ooit
goed kom niet verder zonder vmods en sub zero dan in 3dm01 383

[ Voor 18% gewijzigd door petervandamned op 12-01-2010 21:56 ]
n week in de vriezer: geen resultaat.
die gaat op de boneyard stapel, samen met n 6700XL met permanent dood geheugen en n hd3850 (ook contest, ook overleden maar zonder aanwijsbare reden)
jammer maar helaas
die gaat op de boneyard stapel, samen met n 6700XL met permanent dood geheugen en n hd3850 (ook contest, ook overleden maar zonder aanwijsbare reden)
jammer maar helaas
Verwijderd
*Eigen kaartje.
Ik blijf steken in 03 met een nature score van 217.6
Dat is 853 core en 1153mem 100% arti loos.Standaart voltage uiteraard.
Zalman gekoeld nogsteeds.
Zalman gekoeld nogsteeds.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 10:04 ]
zieke clocks hoor
, al heb je wel een veel beter exemplaar dan degene die mee doen met de compo, je geheugen draait stock reeds op 1000mhz. dus dat is helaas lastig vergelijken, ga je nog subzero draaien?
Voortaan even melden dat je je EIGEN kaart hebt gehaald! We schrokken ons te pletter toen we je screenshot zagen... Je geheugen draait standaard al op 1000MHz terwijl de Club3D op 873MHz draait. Niet te vergelijken dus!Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:04:
Verwijderd
Dat heb ik ook wel gedaan,bij mijn 1e post geloof ik.roelientjeL schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:42:
[...]
Voortaan even melden dat je je EIGEN kaart hebt gehaald! We schrokken ons te pletter toen we je screenshot zagen... Je geheugen draait standaard al op 1000MHz terwijl de Club3D op 873MHz draait. Niet te vergelijken dus!
Maar ik zal het er voortaan even bij elke post vermelden,om misverstanden te voorkomen.
Het is geen ramp, maar als je dat er inderdaad iedere keer in het klein bij zou willen zetten zou dat fijn zijnVerwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:47:
[...]
Dat heb ik ook wel gedaan,bij mijn 1e post geloof ik.
Maar ik zal het er voortaan even bij elke post vermelden,om misverstanden te voorkomen.

Wel interessant om te zien wat een kaartje met ander geheugen presteert...
[ Voor 8% gewijzigd door roelientjeL op 13-01-2010 00:57 ]
Verwijderd
Aw, dat zou crap zijn, aangezien ik het met een PCI-E slot moet doen dat in ieder geval géén 2.0 is. Nou ja, er zit niets anders op dan af te wachten en te proberen.petervandamned schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:21:
goed weet nu waarom ik denk ik niet verder kom.
proof me wrong
Als het goed is komt morgen de processor binnen; als ik ondertussen nog een oude HDD kan opduikelen kan ik in ieder geval gaan proefdraaien met het benchsysteem

Ga het vergelijken met een 2.0 versie zodra ik kan
dan zelfde cpu psu etc
enkel me xp raid config zal niet over te zetten zijn aangezien die onboard was ineschakeld.
Kon me raid kaartje nergens vinden
En ja op HWBot dankzij Thijs beetje rond gekeken en al die standaard 1000 op mem doen het echt gruwelijk vergeleken met deze mems
Goed maakt het ook weer leuk he
mmmzzz
zie net dat die 466 ook met een gewone PCI-e gedaan is
dan zelfde cpu psu etc
enkel me xp raid config zal niet over te zetten zijn aangezien die onboard was ineschakeld.
En ja op HWBot dankzij Thijs beetje rond gekeken en al die standaard 1000 op mem doen het echt gruwelijk vergeleken met deze mems
Goed maakt het ook weer leuk he
mmmzzz
[ Voor 8% gewijzigd door petervandamned op 13-01-2010 09:19 ]
Ik heb de afgelopen dagen wat getest met 3DMark03.
Alle testen zijn gedaan met de standaard videokaart zoals die van 4Launch afkwam.
Nog geen Vmem en Vcore mod erop gezet.
Het is wel lekker koud in mijn kamertje, rond de 13 gr
De maximale score die ik gehaald heb is 212,8 fps en is gehaald met :
Core speed : 816MHZ
Mem speed : 1100MHZ
Ik had toen wel wat arties, maar het waren meer strepen, dus geen blokken.
En peter, die 466 is gehaald met heel veel hulp van arties
Alle testen zijn gedaan met de standaard videokaart zoals die van 4Launch afkwam.
Nog geen Vmem en Vcore mod erop gezet.
Het is wel lekker koud in mijn kamertje, rond de 13 gr
De maximale score die ik gehaald heb is 212,8 fps en is gehaald met :
Core speed : 816MHZ
Mem speed : 1100MHZ
Ik had toen wel wat arties, maar het waren meer strepen, dus geen blokken.
En peter, die 466 is gehaald met heel veel hulp van arties
Verwijderd
Lord, als je nog sub wilt draaien voor het weekend kom je anders ff naar boven met die kaart 
Mijn vapo gaat vanaf zondag de deur uit.
Verwijderd
Hell ik zou wel willen,maar ik moet de komende tijd erg zuinig zijn op mijn spullen.Even geen budget voor upgrades.Dus alles moet arti en warmte vrij en veilig overclocked worden hier.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:24:
Lord, als je nog sub wilt draaien voor het weekend kom je anders ff naar boven met die kaart
Toch zegt 49% ren de piep naar boven,dus thx voor het aanbod Jism.
Verwijderd
Jawel.... Onder mijn begeleiding kan die kaart een subzero run prima overleven.
Zeg het maar. Zondag issie weg.
Ja, want jij bent overclock ninja toch.Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:04:
Jawel.... Onder mijn begeleiding kan die kaart een subzero run prima overleven.
Beloof geen dingen die je misschien niet kan waarmaken dude.
Verwijderd
Haha....Snot_Aap schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:11:
[...]
Ja, want jij bent overclock ninja toch.![]()
Beloof geen dingen die je misschien niet kan waarmaken dude.
Goede verwijderbare isolatie, geen vmod, geen stock voltages een sub-zero run. Moet prima lukken toch?
Geen 2.20V op die core, geen IC's doorsolderen, geen gigantische stappen op het t.net hoofdkantoor...

Een slecht ontworpen USB stekker heeft ervoor gezorgd dat er *iets* doorfikte in mijn PC, en ik dus daarmee bezig ben geweest. Gelukkig bleek het "maar" een weerstandje van de kaartlezer te zijn (de USB poort die ik gebruikte zat daarop). De kortsluitingbeveiliging van het moederbord onderbrak wel netjes de stroom naar de poorten en de poort werkt na een reboot terug 

Wel veel stank en een avond niet kunnen overklokken. En weinig tijd verder

Wel veel stank en een avond niet kunnen overklokken. En weinig tijd verder

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-01-2010 23:29 ]
Verwijderd
Dan zou het natuurlijk alsnog dat ene specifieke PCI-E 1.0 bordje kunnen zijn dat niet wil. Maargoed, die score van 466 geeft wel hoop, ook al is het met arties gedaan.petervandamned schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 07:42:
Ga het vergelijken met een 2.0 versie zodra ik kan
dan zelfde cpu psu etc
[...]
mmmzzz
Ik heb vandaag mijn processor binnen gekregen. Nu nog een HDDtje en ik kan de eerste tests gaan draaien, dan nog even de voeding ophalen en ik kan voor een stockscore gaan pielen.

ik heb vandaag 15L stikstof opgemaakt
!
Heb nog een volle 18L staan, maar die dient een ander doel. dus de 4670 moet even wachten, vandaag me 5770 helaas maar 2 uurtjes op stikstof gedraaid. serieus aanrader voor wie 'low budget' wilt gaan overclocken / subzero overclocken, die dingen scalen als een motherfakker, 1300core moet mogelijk zijn.
Betreffende de kaartjes, we zijn er nog mee bezig, als het goed is hangt roel morgen met 4launch aan de telefoon voor een oplossing. even geduld dus nog aub.
Heb nog een volle 18L staan, maar die dient een ander doel. dus de 4670 moet even wachten, vandaag me 5770 helaas maar 2 uurtjes op stikstof gedraaid. serieus aanrader voor wie 'low budget' wilt gaan overclocken / subzero overclocken, die dingen scalen als een motherfakker, 1300core moet mogelijk zijn.
Betreffende de kaartjes, we zijn er nog mee bezig, als het goed is hangt roel morgen met 4launch aan de telefoon voor een oplossing. even geduld dus nog aub.
Nou dan ipv de old skool 975 MB maar de P35 ddr3 old skool proberen 
Zo standaard doet het spul op het ddr3 p35 mobo in 3dm03 170 fps
Nu ff goed mem zoeken in me doosjes en een andere cpu derin met wat meer rek.
Zo standaard doet het spul op het ddr3 p35 mobo in 3dm03 170 fps
Nu ff goed mem zoeken in me doosjes en een andere cpu derin met wat meer rek.
[ Voor 51% gewijzigd door petervandamned op 14-01-2010 09:17 ]
Verwijderd
Als iemand mijn kaartje nog wilt hebben...
doe maar een DM of spreek met de organisatoren af dat ik me hierbij afzie van de wel bestelde maar nog niet betaalde HD4670.
Ik heb een AMD TKWR op de kop getikt en dat is net iets leuker speelgoed dan de HD4670
Ik heb een AMD TKWR op de kop getikt en dat is net iets leuker speelgoed dan de HD4670
je bent wel een beetje wispelturig he jism, eerst wel, dan niet, toch weer wel en nu toch niet...Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:38:
Als iemand mijn kaartje nog wilt hebben...doe maar een DM of spreek met de organisatoren af dat ik me hierbij afzie van de wel bestelde maar nog niet betaalde HD4670.
overigens wel een vette cpu die je hebt bemachtigd.... ga je daar een topicje voor openen op het forum?
als je nog eens wilt benchen met een 5870 cfx setupje erachter moet je me maar mailen
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Verwijderd
Ja ik ben zeker wispelturig,
ik zou 'm net ophalen maar zie toch van de koop af. Mede omwille met dat ik een flinke injectie in een website aan het doen ben, en elke cent niet missen kan, daarnaast is 24/7 gebruik mogelijk, maar zonde van de energie. Die CPU's verbruiken meer dan gewoon. En 24/7 met een vapochill draaien of lucht is een beetje zonde van het geld. Die vapo gaat zondag ook de deur uit.
ik zou 'm net ophalen maar zie toch van de koop af. Mede omwille met dat ik een flinke injectie in een website aan het doen ben, en elke cent niet missen kan, daarnaast is 24/7 gebruik mogelijk, maar zonde van de energie. Die CPU's verbruiken meer dan gewoon. En 24/7 met een vapochill draaien of lucht is een beetje zonde van het geld. Die vapo gaat zondag ook de deur uit.

3DMark03 stock zonder tweaks.

Mem op 1100MHz met een kleine voltage verhoging naar 1,92V, op 1050MHz en 1,844V daarvoor nog een freez.
Nu maar even verder met het solderen van de vGPU, want ik krijg de ene kant maar niet vast met mijn veel te grote soldeerbout.
Nou de vGPU zit ook.

850MHz op de GPU met een voltage van 1,337V.
Nu nog eens op zoek naar software tweaks.
[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 15-01-2010 17:40 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Die dingen zijn veel te mooi om te gebruiken. 
Geheugen nog iets harder geschopt.

1,952 Volt.
Op naar de 1150MHz.
Geheugen nog iets harder geschopt.

1,952 Volt.
Op naar de 1150MHz.
[ Voor 67% gewijzigd door -The_Mask- op 15-01-2010 20:12 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Geheugen doet het niet verkeerd idd
Dit doet de mijne standaard ongemod
1175
Dit doet de mijne standaard ongemod
1175

jouw mem loopt echt hard peter. dat is wel relaxed, heb je je core al eens gepushed?
Verwijderd
Na een nachtje stuntelen zit ik op core 870 en 1200 mem ari loos.stock v.
in 3d03 had ik 217,6fps op oude setting deze run nog niet gedraaid.
Wou eerst 100% arti loos zijn.
*eigen aangeschaft kaartje
in 3d03 had ik 217,6fps op oude setting deze run nog niet gedraaid.
Me core heeft best wel meer Volt nodig.
Anders had ik wel een leuke score kunnen zetten
Wacht even op me PCI-e 2.0 mobo dan weer verder en mods er op
Anders had ik wel een leuke score kunnen zetten
Wacht even op me PCI-e 2.0 mobo dan weer verder en mods er op
117 fps? typefoutje? want dat is wel heel erg weinig, stock moet hij rond de 175 doen...Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:03:
in 3d03 had ik 117,6fps op oude setting deze run nog niet gedraaid.
Je mem is zeker standaard al 1000Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:03:
in 3d03 had ik 117,6fps op oude setting deze run nog niet gedraaid.
Die serie is niet te vergelijken met welke wij hebben 
Daar zijn alle records mee gehaald
Denk niet dat het met deze batch kan, maar wie weet
Daar zijn alle records mee gehaald
Denk niet dat het met deze batch kan, maar wie weet
Wat denken jullie, is 1GHz op de GPU haalbaar met de stock koeling?
Ik denk van wel.
Ik denk van wel.

[ Voor 44% gewijzigd door -The_Mask- op 16-01-2010 15:33 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Volgens mij zo'n 65 graden max maar ik kijk er eigenlijk niet na. 

Zonder enige software tweak.

Zonder enige software tweak.
[ Voor 57% gewijzigd door -The_Mask- op 16-01-2010 17:31 ]
AMD Nieuwsdiscussie
@ mask: Nice!!! Je kaartje wil ook wel lekker zeg