Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 15:19
Snot_Aap schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:40:
Is er al iets bekend voor de mensen die hun kaartje nog moeten bestellen?
Duurt zo wel erg lang. :(
Daar ben ik er dus een van.
Heb gisteren deze mail gekregen nadat ik eergisteren heb proberen te bestellen:
Beste,

Op het moment is er een probleem met de levering van deze videokaart.

De organisatie is hiervan op de hoogte, voor meer informatie kunt u bij hen informeren.

Met vriendelijke groet,
XXXXX
Ik hoop dat ze snel binnen komen, wil nu wel eens beginnen, maar vrees dat het nog wel even gaat duren. Zo gauw iemand iets weet: gooi t in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Raar dat 4launch zegt 46 kaarten voor ons vast te houden ivm de contest. Nu blijkt dat ineens gewoon niet waar te zijn :s. Hoeveel mensen hebben hun kaarte nu? Stuk of 15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Wij snappen dat punt inderdaad ook niet, of hoe de EOL status ook maar iets in het roet moet kunnen gooien.
misschien was de voorraad bij de leveranciers, maar vanwege de EOL status moeten ze terug / mogen ze niet meer verkocht worden? Heb nog wat geduld, we zijn andere dingen aan het proberen.

iets anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.sepiamutiny.com/sepia/archives/Borat_happy_time.jpg

Voltmod gelukt! ben echt superblij met me nieuwe boutje ( AOYUE 937 ) , ging als de brandweer!

Alleen vraagje, welke tool gebruiken jullie om boven de 950mhz te komen? :S
ATT werkt niet, of hij past iig niks bij mij aan, AMD GPU tool zegt failed als je iets instelt,
ik weet niet welke ik nog meer kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
thijszor schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:45:
Wij snappen dat punt inderdaad ook niet, of hoe de EOL status ook maar iets in het roet moet kunnen gooien.
misschien was de voorraad bij de leveranciers, maar vanwege de EOL status moeten ze terug / mogen ze niet meer verkocht worden? Heb nog wat geduld, we zijn andere dingen aan het proberen.

iets anders:

[afbeelding]

Voltmod gelukt! ben echt superblij met me nieuwe boutje ( AOYUE 937 ) , ging als de brandweer!

Alleen vraagje, welke tool gebruiken jullie om boven de 950mhz te komen? :S
ATT werkt niet, of hij past iig niks bij mij aan, AMD GPU tool zegt failed als je iets instelt,
ik weet niet welke ik nog meer kan proberen?
Rivatuner, en zelfs als je daar bij het limiet zit kan je bij het tabje "Power User" het limiet verhogen ;).

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

MSI afterburner ?

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
3DMark03 zeker weten, reageert lekkerder op een MHz verhoging van de GPU en geen FPS boost gemerk tijdens de zwarte vlakken run. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Heb ook nog steeds geen GPU en ook geen reactie meer, had een degelijke vraag over producten die ik erbij wou bestellen, als hier geen antwoord op komt bestel ik het ook niet :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
beide doen, gemiddelde nemen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

03 gestemd. Vooral om het artifact probleem, en omdat het wat meer gpu ipv mem afhankelijk is.

Hoe zit het trouwens met uncore en 03? Daar ook nog steeds last van?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Ja maak het nog moeilijker joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
gooien jullie eens wat van jullie 01 scores online dan
voordat ze straks de boel veraNDEREN :)

[ Voor 3% gewijzigd door petervandamned op 07-01-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:23:
03 gestemd. Vooral om het artifact probleem, en omdat het wat meer gpu ipv mem afhankelijk is.

Hoe zit het trouwens met uncore en 03? Daar ook nog steeds last van?
uncore had volgens mij geen effect in 03, ik heb het iig getest.
Ik wil het nog wel een 2de keer controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 01:12
Heb gekoze voor 03, omdat ik er geen zin in heb dat het een luck contest word, ipv een contest gebaseerd op skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het lijkt me duidelijk dat 03 gaat winnen, mij maakt het niks uit, mits er als we 01 doen alleen eerlijke scores mogen tellen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Roel is vandaag jarig, dus die zal geen input meer leveren vandaag, maar op basis van de door roel gemaakte poll kan je inderdaad concluderen dat 3dmark03 een grote meerderheid van de stemmen geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens wel een niet correct opgestelde poll, met de antwoorden zoals gestemd precies andersom als de link waarmee je moet stemmen. Ik had in ieder geval bijna verkeerd gestemd.

Ik geloof niet dat dat de resultaten beïnvloed heeft, als ik de meeste mensen zo hoor, maar het is het opmerken waard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

En dat terwijl ik net 01 aan het tunen ben, maar ach, het kan nog veel beter dan waar ik nu op zit, dit is maximum van CCC, Rivatuner wil verder maar dat komt wel als de keuze tussen 01 en 03 er is.

Gewoon, een score:
318.6

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
die van mij doet niet eens 950mem en 800core op stock voltage, loopt ie gewoon hard vast.
Nagoed, een beetje extra voltage doet altijd goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
thijszor schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:16:
die van mij doet niet eens 950mem en 800core op stock voltage, loopt ie gewoon hard vast.
Nagoed, een beetje extra voltage doet altijd goed :+
meen je dat? dan is het idd maar goed dat je een vmod erop hebt.. hoe doet jouw geheugen het met extra sap?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Nog niet getest eigenlijk, ga nu eens kijken. Maar echt waar, bij dat bruggetje loopt ie dan gewoon vast.
Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Syntax
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 01:12
kunne die brakke clocks mschn nie kome doordat er met de caps gekloot is :S??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

denk ik ook eigenlijk. moet de stroom dat niet iets meer zijn, omdat er meer afgevlakt wordt? of is dat juist alst slechter wordt afgevlakt

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Da Syntax schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:03:
kunne die brakke clocks mschn nie kome doordat er met de caps gekloot is :S??
Als die dingen loeiheet zijn geworden tijdens het solderen of je hebt er anderen op gezet kan dat idd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Dat zal allemaal wel meevallen, die caps kunnen ook echt wel wat aan hoor.
En de caps die erop gezet zijn zijn veel beter, dus dat lijkt me ook sterk.

Zoiezo, toen ik nog niet met de caps gekloot had, liep me kaartje alvast op 03 nature met 50mhz core erbij.
terwijl die van roel het wel kon.

Effin, net ff getest. 1050mhz mem heb ik nog niet artifact vrij gedaan, ben tot 2.5V gegaan, alleen op 2.5V of iets minder lijkt het ineens klaar te zijn, binnen 2/3sec liep hij vast, OVP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
thijszor schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:42:
Nog niet getest eigenlijk, ga nu eens kijken. Maar echt waar, bij dat bruggetje loopt ie dan gewoon vast.
Dus ben benieuwd.
Bij dat bruggetje vastlopen doet die meestal alleen als je de core te hoog hebt (bij mij dan) als je de core iets lager zet kan het mem dan weer hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Er zou op 6 januarie toch bekend worden over er meer kaarten beschikbaar zijn. Dit is niet zo of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Reken daar voorlopig nog maar even niet op, de kaart in kwestie is EOL verklaart en kan in principe niet meer geleverd worden. Er word momenteel gezocht naar een oplossing, wellicht kaart van een ander merk, maar dit is nogal twijfelachtig, krijg je weer exemplaren die harder gaan / veel slomer zijn, ander geheugen. etc etc etc,
we zijn er dus mee bezig, maar het gaat niet gemakkelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thijszor schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:18:
Dat zal allemaal wel meevallen, die caps kunnen ook echt wel wat aan hoor.
Ik had het ook niet over kapot gaan of zo, maar door die hitte kun je wel de eigenschappen van een condesator veranderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poech prut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik denk dat je gewoon een paar webshops kunt langsgaan. Of gewoon zelf een kaart kopen bij je locale computershop bijv.
http://www.degroenecomput...e57d8a8e0aafc807dc92b1c3b

En dan de specs in bijvoorbeeld gpu-z laten zien

[ Voor 29% gewijzigd door poech prut op 07-01-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poech prut schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:03:
Ik denk dat je gewoon een paar webshops kunt langsgaan. Of gewoon zelf een kaart kopen bij je locale computershop bijv.
http://www.degroenecomput...e57d8a8e0aafc807dc92b1c3b

En dan de specs in bijvoorbeeld gpu-z laten zien
Maar dat is een compleet andere kaart, met waarschijnlijk ander geheugen, een andere PCB, ik weet niet wat. Zelfs binnen de kaarten van Club3d kunnen er verschillen zitten, maar zo lang ze ongeveer tegelijk geleverd zijn zal dat meestal wel meevallen. Maar als je compleet andere versies, leveringen en merken gaat mixen kan je er niet meer van uitgaan dat iedereen een gelijke kans heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Laatst online: 10-09 09:55
thijszor schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:41:
Reken daar voorlopig nog maar even niet op, de kaart in kwestie is EOL verklaart en kan in principe niet meer geleverd worden. Er word momenteel gezocht naar een oplossing, wellicht kaart van een ander merk, maar dit is nogal twijfelachtig, krijg je weer exemplaren die harder gaan / veel slomer zijn, ander geheugen. etc etc etc,
We een beetje klote dus voor de mensen die waren "geselecteerd" maar iets later waren met bestellen (er waren immers genoeg kaarten gereserveerd) en die nu waarschijnlijk op eens niet meer mee kunnen doen.

Voor de rest niet jullie schuld maar wel een beetje lame van 4launch. :'(
Die moesten waarschijnlijk ook gewoon van hun laatste paar kaartjes af. Reken er maar niet op dat die nog hard gaan rennen voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren dan? Ze wisten toch dat ze er 46 moesten leveren, het leek mij logisch dat ze die gewoon al op voorraad hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
tjtristan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:14:
Hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren dan? Ze wisten toch dat ze er 46 moesten leveren, het leek mij logisch dat ze die gewoon al op voorraad hadden.
Schijnbaar dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Laatst online: 20-04-2022
Edit: laten we het er maar op houden dat eea beter had moeten zijn bij 4lauch. Vooral jammer dat ze mij niet terugmailden..

Trouwens, dat het allemaal nog wel goed kan dat bewees dick best gisteren! Gisteren besteld bij hem om 1 uur smiddags. Overgemaakt via bankgiro (heeft geen ideal). Om 3 uur al een mailtje dat het op de post was gegaan. En vandaag in de bus. Zalig :*)

[ Voor 66% gewijzigd door reinsaddict op 08-01-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Genoeg over de leveringsproblemen, ja het is klote, ja we gaan ons best doen. heb je er verdere vragen over, stuur een email of DM. de thread word alleen maar meer gederailed, ontopic nu aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar, relnicht Camacha moet zijn bek soms houden ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

jouke_buissink schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:22:
Trouwens, dat het allemaal nog wel goed kan dat bewees dick best gisteren! Gisteren besteld bij hem om 1 uur smiddags. Overgemaakt via bankgiro (heeft geen ideal). Om 3 uur al een mailtje dat het op de post was gegaan. En vandaag in de bus. Zalig :*)
ik kreeg pas een bestelling binnen, had 4x 200k en 4x 100k weerstanden besteld, bleken er van de 4 200k 2x 250k te zijn.

Na dit gemeld te hebben stuurde hij alsnog 2x 200k op zonder kosten en mocht de 2x 250k houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik ga hoofdpijn krijgen, als iedereen hier nu zijn verhaal gaat doen zijn we nog verder van huis.
Er is geen enkele reden om misleiding of wat dan ook aan te nemen, 4launch is een betrouwbare en eerlijke toko, wij weten niet wat EOL status voor levering betekend, misschien alles, misschien niet. maar totdat we definitief weten hoe het allemaal zit, heeft het geen zin om allemaal aannames te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door thijszor op 07-01-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Nog even op het einde van mijn verjaardag...

Ik zou gisteren al een telefoontje moeten hebben ontvangen van 4 Launch, maar nog niks gehoord. Als ik morgen weer niks hoor, bel ik zelf.

Hoe dan ook, tot nu toe zijn er 15 kaarten NIET uitgeleverd i.p.v. 15 WEL en als het goed is zit 4 Launch NIET verkeerd en kunnen zij er niks aan doen ;) Geen negatieve shopreviews geven voordat je weet wat er ECHT aan de hand is!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Ontopic dan maar:

Ik kom met standaard voltage niet verder dan 820/960.
Maar doe ik Mem en Core niet gelijk omhoog dan komen ze tot 840 en 980.
Zet ik de kaart op 840/980 dan loopt hij bijna direct vast :p

Maar wat ik wel raar vind is dat ik geen artifacts heb, het is gewoon OF werken of vastlopen, er zit niks tussen.
Ik zit trouwens nu steeds te kijken naar een cartoon versie van dat huisje, lang leve LOD ;)

Waarschijnlijk ga ik nadat ik mijn rijbewijs heb (over 2 weken, als het goed is :+ ), maar uitzoeken hoe het solderen werkt aangezien ik nu niks te doen heb op de woensdagmiddag. Maar eerst maar eens een goede score halen zonder gemod, want ik ben bang dat het wel eens mis kan gaan met het solderen etc.

[ Voor 26% gewijzigd door painkill op 07-01-2010 23:53 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
als je de core op 750 doet gaat je mem weer wat harder.
ze belasten elkaar, hoe hoger je mem volgens mij, hoe meer je de core ook belast. als je die ook nog op hogere clocks gaat draaien, tsjah.

Anywaytjes, ik weet trouwens zeker dat al me caps nog werken, allemaal gemeten voordat ik ze soldeerde.
Maargoed, ik heb er nog 1 spare, misschien die eens voor de grap erin doen ipv de huidige voor vMEM, al betwijfel ik serieus of het ook maar iets uitmaakt. ik vermoed dat zoiets werkt, of niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door thijszor op 07-01-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

3DMark03

Favorite benchmark van mij anyway(hoogste score dus altijd leuk) dus als ik een licentie voor 7,50 kan krijgen klaag ik niet :)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

dag overclockers,

aheum... even een vraagje:

bij het posten van de scores moet ik de foto's in jpg of jpeg formaat doorsturen. Hoewel mijn bestanden die ik wil uploaden dat zijn, lukt het mij niet... Ik blijf foutmelding over formaat krijgen... Enig idee hoe dit kan komen? Wat zie ik over het hoofd? Dien ik de grootte aan te passen?

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde reactie.

btw: dit vriesweer komt echt goed van pas :-p

@roel: net te laat, maar toch gefeliciteerd!

[ Voor 5% gewijzigd door Bardirella op 08-01-2010 00:12 ]

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Bardirella schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:09:
dag overclockers,

aheum... even een vraagje:

bij het posten van de scores moet ik de foto's in jpg of jpeg formaat doorsturen. Hoewel mijn bestanden die ik wil uploaden dat zijn, lukt het mij niet... Ik blijf foutmelding over formaat krijgen... Enig idee hoe dit kan komen? Wat zie ik over het hoofd? Dien ik de grootte aan te passen?

Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde reactie.

btw: dit vriesweer komt echt goed van pas :-p

@roel: net te laat, maar toch gefeliciteerd!
Hoeveel MB zijn je foto's? Meer dan 3?
Zou kunnen zijn dat ie daarom wordt geweigerd. (Slechte foutmelding |:(, gefixt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

Snot_Aap schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:20:
[...]

Hoeveel MB zijn je foto's? Meer dan 3?
Zou kunnen zijn dat ie daarom wordt geweigerd. (Slechte foutmelding |:(, gefixt :+ )
dat zou idd kunnen Snot_Aap...

Kijk vanavond eens na en laat iets weten.

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Nu het trouwens zowat duidelijk is dat het 3dmark03 gaat worden (80vs20%) kunnen we dan ook wat info krijgen over hoe we de licenties kunnen bemachtigen voor de kortingsprijs? Ik wil namelijk wel beginnen met serieus benchen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whooh, ik krijg net een mailtje dat ik voor weinig een ongebruikte 400 watt Intel servervoeding kan kopen. Gewoon ATX formaat met alle benodigde stekkertjes en alles. Volgens mij maakt Intel zelf geen voedingen, maar ik geloof nooit dat het geen kwaliteit is als het met een server meeverkocht wordt. Misschien dat hij wat luidruchtig is omdat er waarschijnlijk een gekogellagerde fan in zit, maar die kunnen we altijd nog vervangen.

Ik ben blij, als het goed is heb ik nu deals voor de hele benchsetup. Nu nog iedereen betalen en alles binnenkrijgen en Camacha kan aan de bak.

Hell yeah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Bardirella schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:23:
[...]

dat zou idd kunnen Snot_Aap...

Kijk vanavond eens na en laat iets weten.
Erm wat? Jij gaat het nakijken? Of plan je het voor mij in? Ik heb de foutmelding iig al gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Laatst online: 12-09 13:08
Vandaag de condensators binnen gekregen en meteen erop gesoldeert, en de kaart doet het nu weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
thijszor schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:41:
Nou dat schiet lekker op, heb ook nog steeds geen reactie van ze.
Ik zou nu ook weleens willen weten hoeveel kaarten er nu geleverd zijn aan mede tweakers.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

@pascal, mooi man, ben benieuwd naar de resultaten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Net 383.8 FPS gehaalt @ GPU: 805 MEM: 1080 :) Alles stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
framaster schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:46:
Net 383.8 FPS gehaalt @ GPU: 805 MEM: 1080 :) Alles stock
En hoeveel arti's had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Powrskin schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:04:
[...]

Nou dat schiet lekker op, heb ook nog steeds geen reactie van ze.
Ik zou nu ook weleens willen weten hoeveel kaarten er nu geleverd zijn aan mede tweakers.
Al gezegd.
roelientjeL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 23:46:
Ik zou gisteren al een telefoontje moeten hebben ontvangen van 4 Launch, maar nog niks gehoord. Als ik morgen weer niks hoor, bel ik zelf.

Hoe dan ook, tot nu toe zijn er 15 kaarten NIET uitgeleverd i.p.v. 15 WEL en als het goed is zit 4 Launch NIET verkeerd en kunnen zij er niks aan doen ;) Geen negatieve shopreviews geven voordat je weet wat er ECHT aan de hand is!!!!!
Ik denk trouwens dat we over gaan op 03. Maar ik zit met school, ik laat het even aan Thijs over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je de voltmod uitvoert: gaat er dan veel stroom door de verbinding? Ik neem aan van niet, maar ik zou het wel graag weten, aangezien mijn soldeerskills- en materiaal echt niet voldoende gaan zijn voor zo'n kleine verbindingen te maken. Ik was al aan alternatieven aan het denken zoals een koperdraadje en secondenlijm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:21:
Als je de voltmod uitvoert: gaat er dan veel stroom door de verbinding? Ik neem aan van niet, maar ik zou het wel graag weten, aangezien mijn soldeerskills- en materiaal echt niet voldoende gaan zijn voor zo'n kleine verbindingen te maken. Ik was al aan alternatieven aan het denken zoals een koperdraadje en secondenlijm :P
Dat lijkt leuk, maar waarschijnlijk creëer je meer problemen dan je oplost. Sowieso is je verbinding niet lekker en bovendien kan je er niet van op aan. Eerst heb je een halve verbinding waar net wat stroom doorheen wil maar niet lekker, dus draai je je weerstand even open om een goed voltage te regelen, vervolgens tik je iets aan waardoor je opeens wel een goede verbinding hebt. Exit Admiral Vrijbij :p

Echt, ik klooide vroeger ook wel eens met plakbandjes en gare verbindingen, maar dan ben je meer aan het klooien om het elke keer te fixen dan waar het voor bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:39:
[...]

Dat lijkt leuk, maar waarschijnlijk creëer je meer problemen dan je oplost. Sowieso is je verbinding niet lekker en bovendien kan je er niet van op aan. Eerst heb je een halve verbinding waar net wat stroom doorheen wil maar niet lekker, dus draai je je weerstand even open om een goed voltage te regelen, vervolgens tik je iets aan waardoor je opeens wel een goede verbinding hebt. Exit Admiral Vrijbij :p

Echt, ik klooide vroeger ook wel eens met plakbandjes en gare verbindingen, maar dan ben je meer aan het klooien om het elke keer te fixen dan waar het voor bedoeld was.
Mja, met mijn soldeerbout ga ik ook nooit ergens komen. Ik heb een heel grove, en een kleinere tot mijner beschikking, maar zelfs de kleinere is nog veel te dik om klein priegelwerk mee te doen. En niet voltmodden is ook maar half werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Koop je toch zo'n 12V soldeerbout?

Kost 4 euro ofzo volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
3dmark03 is inderdaad wat het gaat worden, dankzij de vele stemmen met de poll een paar pagina's terug.
Als je wilt wachten op de kortingscode ( reken op een paar dollar er vanaf ) , moet je nog even geduld hebben.
Ik heb iig me collectie legale keys met 03 al uitgebreid. morgen lekker kijken hoe of wat. ook nog ff me spare cap voor de vMEM gebruiken, kijken of het wat uitmaakt, maar volgens mij heb ik een maandag morgen model.

En voor woensdag als het goed is me +- 35L dewars laten vullen, lekker op stikstof draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
Afbeeldingslocatie: http://www.overclocking-holland.nl/crew/pascal/HD4670/Tube.jpg

Wat ziet hij er toch mooi uit :9~

Helaas moet er isolatie omheen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er strak uit Pascal.
Ik probeer nog steeds de max te vinden van de core en mem op stock voltage.
Zonder enkel probleem op 800-1100,"0 arti's uiteraard,het is ook mijn gamekaart..dus hij mag niet kapot."vrolijk verder op deze besneeuwde zondag.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 11:31 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
serieus? 800 core en 1100 mhz mem zonder arti's ? rofl..
das niet mis.

Trouwens pascal, het word wel close met een tek met isolatie. de core is vrij laag, dus je onderkant van de tube zit wss tegen een ander pci-e slot aan, en dan past hij er nog maar net in. teminste, dat heb ik met me duniek tube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
thijszor schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:04:
das niet mis.

Trouwens pascal, het word wel close met een tek met isolatie. de core is vrij laag, dus je onderkant van de tube zit wss tegen een ander pci-e slot aan, en dan past hij er nog maar net in. teminste, dat heb ik met me duniek tube
F* isolatie. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Tsja, ik wil niet dat me mobo en videokaart een grote ijsberg word. :+

[ Voor 11% gewijzigd door thijszor op 10-01-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
I love ijsbergen >:) Zolang ze niet op de elektronica zitten teminste. Ik vind water veel erger. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:54
offtopic:
Ik ga voor profielwerkstuk een robot in elkaar zetten (Robotsysteem PRO-BOT128 bouwpakket) , echter heb ik daarvoor een nauwkeurige soldeerbout voor nodig. Is http://shop.conrad.nl/ger...oldeerstation/588417.html hier geschikt voor?. Ik wil namelijk alles bij conrad bestellen ivm. verzendkosten.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ja, die is geschikt. succes met je robot. :)

on topic: kaart ligt al 2 dagen in de vriezer, morgen ff uithalen en kijken of dr nog leven in zit. anders jammer dan. :(

zijn dr nog mensen die samen met mij willen benchen / waarvoor ik n voltmod kan doen / wat dan ook, anders word dit voor mij de saaiste compo ever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
thijszor schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:04:
das niet mis.

Hier ook geen probleem
AlexanderB schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:14:
ja, die is geschikt. succes met je robot. :)

on topic: kaart ligt al 2 dagen in de vriezer, morgen ff uithalen en kijken of dr nog leven in zit. anders jammer dan. :(

zijn dr nog mensen die samen met mij willen benchen / waarvoor ik n voltmod kan doen / wat dan ook, anders word dit voor mij de saaiste compo ever..
Waar woon je ?

[ Voor 33% gewijzigd door Xcist op 10-01-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
roelientjeL schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:22:
[...]

Al gezegd.

[...]

Ik denk trouwens dat we over gaan op 03. Maar ik zit met school, ik laat het even aan Thijs over.
Dat schiet lekker op dan, als er nog 15 geen kaart hebben.
er zijn ook niet echt 30mensen die hier posten geloof ik?

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Wat wil je nou bereiken Powrskin, naast het feit dat je laatste 5 berichten enkel negatief zijn. hier elke dag je gal spuwen tovert echt geen kaart tevoorschijn. stuur aub een DM of email met opbouwend kritiek, in plaats van willekeurig gezeur. wij kunnen er niks aan doen, en 4launch ook niet. klaar, je moet ons de tijd geven om met een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

delft/amersfoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Even iets checken, voor de zekerheid, maar wat staat er allemaal op jullie geheugenchips?
Ik ervaar namelijk alleen maar slechtere prestaties / meer arti's als ik me voltage omhoog gooi voor het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
thijszor schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:16:
Wat wil je nou bereiken Powrskin, naast het feit dat je laatste 5 berichten enkel negatief zijn. hier elke dag je gal spuwen tovert echt geen kaart tevoorschijn. stuur aub een DM of email met opbouwend kritiek, in plaats van willekeurig gezeur. wij kunnen er niks aan doen, en 4launch ook niet. klaar, je moet ons de tijd geven om met een oplossing te komen.
Zo hou ik jullie scherp, weet namelijk niet wat jullie voor oplossingen aan het zoeken zijn? en 4launch reageert al helemaal niet (zal wel veel boze mails krijgen onderhand).

4Launch kon er natuurlijk wel iets aan doen, want ze hebben zich gewoon niet aan de afspraak gehouden (of de leverancier had zijn cijfers niet op orde/nog een paar mogelijkheden).
Jullie kunnen er iets aan doen, door zsm duidelijkheid te geven, had wel netjes geweest wat beter over deze probleempjes te communiceren.

.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thijszor schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:32:
Even iets checken, voor de zekerheid, maar wat staat er allemaal op jullie geheugenchips?
Hynix H5TS5163MFR 12C 920A HTHR0202Q2

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Je hebt een bord voor je kop, er is duidelijk gezegd dat de kaart in kwestie EOL is verklaard ( door de fabriek neem ik aan ) , dit heeft dus consequenties gehad voor de nog te leveren kaarten. Oftewel, niet 4launch zijn schuld. Er is meerdere malen gezegd dat er leveringsproblemen zijn, wij weten op dit moment net zoveel als jullie.

Er valt niks scherp te houden, wij komen met nieuws wanneer er nieuws is. er word door ons en 4launch gezocht naar een alternatief, maar zoals eerder vermeld, is dit een lastig parket aangezien we zoiezo een 512MB DDR3 variant willen met 128bit bus. als er anders dan het huidige hynix geheugen in zit, dit kan negatief of positief uitlopen. krijg je weer het probleem dat de andere kaartjes harder gaan dan die van 'ons'.

Het zou beter zijn als je stopt met je aannames over wie dan al niet de schuldige zou moeten zijn, want het helpt helemaal niks. wacht dus maar rustig af, en wanneer wij wat nieuws weten maken we het echt wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:14:
Misschien wel :Y Ik woon toch in de buurt en misschien dat ik voor één en ander wel wat ervaring kan gebruiken.

Ik wil eerst zelf even aan de slag, het lijkt me voor jou ook leuker als ik zelf ook al één en ander uitgezocht heb, maar wellicht dat het leuk is om daarna nog eens de krachten te bundelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
-The_Mask- schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:51:
[...]

Hynix H5TS5163MFR 12C 920A HTHR0202Q2
Ok, grappig. lijkt erop dat je een andere revisie dan mij heb,
ik heb:

hynix
H5TS5163MFR
11C 845A
HTHR01074

Nagoed, chip is gewoon hetzelfde denk ik,
alleen een andere batch / revisie ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thijszor schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:02:
Nagoed, chip is gewoon hetzelfde denk ik,
alleen een andere batch / revisie ofzo :)
11C is gemaakt voor 900MHz en 12C voor 800MHz.
Dat zal dus ook wel de reden zijn dat die van mij standaard op 800MHz draait en die van de meesten op 873.

Lekker, maar gelukkig gaan we over op 3DMark03. :p

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 10-01-2010 20:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
zolang hij maar lekker overclocked :+ , voor de grap eens geprobeerd op 1ghz core te draaien met 01, op 1.7V, maar ik denk dat daar subzero voor nodig is ;)

Anywaytjes, ik ga ff testen wat de beste os voor 03 nature is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
zijn er al mensen die wat gebenched hebben met 03? ik ben wel benieuwd wat voor resultaten hier uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:12:
11C is gemaakt voor 900MHz en 12C voor 800MHz.
Dat zal dus ook wel de reden zijn dat die van mij standaard op 800MHz draait en die van de meesten op 873.

Lekker, maar gelukkig gaan we over op 3DMark03. :p
Hmm, ik heb er ook 12C op zitten. Zo zie je maar, zelfs bij dezelfde leverancier vandaan zul je nog verschillen houden.

Maargoed, we zullen zien hoe het in de praktijk uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
mijn '11C' doet ook geen 1100mhz waar sommige het hier over hebben hoor, dus dat zal nog allemaal wel meevallen. maargoed, 3dmark03 is veel minder geheugen afhankelijk, dus we'll see :)

Ik ben wat aan het testen nederhakker, maar het ligt vrij dicht bij elkaar allemaal kwa os'en.
Ik hoop woensdag / donderdag op stikstof te draaien, en anders op me phase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
thijszor schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:01:
mijn '11C' doet ook geen 1100mhz waar sommige het hier over hebben hoor, dus dat zal nog allemaal wel meevallen. maargoed, 3dmark03 is veel minder geheugen afhankelijk, dus we'll see :)

Ik ben wat aan het testen nederhakker, maar het ligt vrij dicht bij elkaar allemaal kwa os'en.
Ik hoop woensdag / donderdag op stikstof te draaien, en anders op me phase :)
Dat van mij doet 1100 MHz maar is 12c. Naja morgenavond maar is ff kijken of we de potmeters etc kunnen bestellen.

Trouwens tin met hardkern ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
framaster schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:07:
[...]

Dat van mij doet 1100 MHz maar is 12c.
Mijn 12C doet heel erg soms een 'stabiele' 1100MHz maar meestal gewoon een vastloper in 3DMark01 nature, maar dan wel met 'wat' zwarte vlakjes. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
-The_Mask- schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:18:
[...]

Mijn 12C doet heel erg soms een 'stabiele' 1100MHz maar meestal gewoon een vastloper in 3DMark01 nature, maar dan wel met 'wat' zwarte vlakjes. :p
maar daar kom je nature 03 niet mee door denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nedernakker schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:59:
[...]

maar daar kom je nature 03 niet mee door denk..
Vast niet, maar dat zien we morgen dan waarschijnlijk wel weer. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
schroom niet om je resultaten te posten, ben erg benieuwd naar wat iedereen haalt... ik zit nu rond de 210 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
ik ga eens vista 32bit proberen, dan heb ik alle os'en gehad. wil wel op de goede os beginnen, zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
denk je niet dat xp het beste werkt voor die oudere benches thijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

thijszor schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:07:
ik ga eens vista 32bit proberen, dan heb ik alle os'en gehad. wil wel op de goede os beginnen, zeg maar :P
Het slechtst tot het laatst bewaard zeker ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Kijk maar eens op hwbot voor 03, draait iedereen W7 ( 64bit ), natuurlijk zegt dit vrij weinig over de 'nature' test, vandaar dat ik ook alles aan het testen ben. ;)

//edit

http://www.overclockers.c...ing-systems-6-benchmarks/ , leuke link voor wie denk dat vista (32bit ) klote is ;)

[ Voor 31% gewijzigd door thijszor op 10-01-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldScarface
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-06 16:37
nedernakker schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:34:
zijn er al mensen die wat gebenched hebben met 03? ik ben wel benieuwd wat voor resultaten hier uit komen.
Ik heb net wat getest.
Tot nu toe max haalbaar zonder mods en met stock koeler is 208 FPS
Ik heb trouwens zie ik net de 12c uitvoering van de mems.
Dat verklaart bij mij ook de standaard 800mhz Memspeed die ik zag in rivatuner

De clocks gaan iig veel lager dan met 2001se, maar ik denk dat dat al wel bekend was.
3DMARK03 is gewoon veel zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Voor de grap wat testjes gedaan, ik vermoed dat het OS inderdaad weinig relevant zal zijn met deze kaart, alleen maar omdat hij niet enorm veel grafisch vermogen heeft.

Stock XP nature ( os ook niet getweaked, alleen firewall uitgezet ) :

www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/174.2-xp-9.12cat.png

FPS: 174.2

Stock W7 nature ( os niet getweaked, alleen firewall uit ) :

www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/173.4-W7-64bit-9.12cat.png

FPS: 173.4

Stock XP full run 03 ( os niet getweaked ) :

www.thijskramer.nl/tweake...rk03-stock-cat9.12-xp.png

score: 25351

Stock W7 full run 03 ( os niet getweaked ) :

www.thijskramer.nl/tweake...rk03-stock-cat9.12-w7.png

Score: 25461

4.4ghz cpu - 2000mhz mem - 4ghz uncore - xp full run 03:

www.thijskramer.nl/tweake...em-4ghzuncore-xp-9.12.png

Score: 25924

4.4ghz cpu - 2000mhz mem - 4ghz uncore - W7 full run 03:

www.thijskramer.nl/tweake...2000mem-4ghzuncore-W7.png

Score: 26098

Oftewel, voor nature maakt het inderdaad weinig uit, xp lijkt zelfs iets sneller.
Morgen even beide os'en tweaken, kijken of er dan eentje uitspringt, maar ik vermoed het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Is iemand eigenlijk al tegen een OVP of OCP aan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik weet het niet zeker, mijn geheugen scaled slecht / niet met extra voltage, hoe meer hoe weirder hij doet, bij 2.5V sloeg hij wel erg snel af :+ , dus zoiets zou kunnen. 1,7V op de core gehad, nog vrij weinig gemerkt.

//edit

morgen ook nog ff me kaartje door gaan meten, kijken of ik erachter kan komen waar ik misschien een molexje / peg aansluiting op kan solderen, wie weet doet dat wonderen. al betwijfel ik of ik daar verder in kom, maar ach, beetje prutsen :+

[ Voor 36% gewijzigd door thijszor op 11-01-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
hijszor zou je dan misschien ook even die punten door willen geven voor het extra voeden op 12v, want ik denk inderdaad dat hij wel eens meer stroom kan gaan verbruiken dan dat het pci-e slot kan leveren (vooral bij pci-e 1, dat is maar max 75w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
ik vermoed gewoon aan de input cap voor de vGPU , maar ik zal morgen even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ok, dus zo in het eerste gezicht liggen de scores dus wel bij elkaar. ik heb helaas van de week niet veel tijd dus van benchen zal er niet veel komen.

@thijs, ik heb ook wel interesse in die 12v punten, heb toch het gevoel dat icm de voltmod de kaart straks meer gaat trekken dan het pci-e slot kan leveren.

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste