Daar zullen we dan nog eens zeker goed naar moeten kijken, lijkt me.-The_Mask- schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:10:
Zonder zwarte vlakken haal je onmogelijk een hogere score dan de hoogste score nu.
Hoe hoog je voltage ook drukt en hoe koud de GPU ook is.
het gaat mij meer om het feit dat je de score opnieuw moet kunnen halen met de instellingen die je had voor die score. als jij arti's hebt lukt je dat zeker weten niet
Uplay: Red--Death
Verwijderd
Maar dat probleem van de artifacts is nu eenmaal zo bij 3DMark2001 op deze videokaarten, in principe zal iedereen er dus last van hebben (of anders gezegd er voordeel uit halen).rsnubje schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:17:
het gaat mij meer om het feit dat je de score opnieuw moet kunnen halen met de instellingen die je had voor die score. als jij arti's hebt lukt je dat zeker weten niet
nou tis meer een lucky shot. de ene keer loopt ie vast, de andere keer zijn je arti's niet genoeg en mag je nog een keer tot je eindelijk je vorige score verbreekt. dan kan je toch net zo goed meedoen aan de loterij?
watercoolertje schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:33:
Hmm winkelmandje is van de site verdwenen, bestellen gaat niet(heb wel ff contact opgenomen wacht op mail) Zou wel jammer zijn als ik niet mee kan/kon doen omdat de kaarten er al eerder doorheen zijn dan verwacht (aangezien ze lijkt me nu op zijn).
Hmmm ik heb hetzelfde... wilde bestellen (onderhand gisteren al), maar dat kon dus niet. Heb gisteravond al bericht gestuurd, maar tot noch toe geen antwoord gehad helaas. Heeft iemand ondertussen wel al bericht?thijszor schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:36:
is bekend euvel, en nee, ze zijn als het goed is nog lang niet op, ik heb er iig niet zoveel besteld.
Hopelijk horen we vandaag meer.
bleh, registry tweak gevonden op internet, werkt ie niet.
overigens loopt mijn kaart stock op 750/750-800/873, volgens mij klopt mijn video bios ook niet helemaal.. iemand n linkje (terwijl ik door het topic heen blader, het is langs gekomen, weet ik zeker..)
overigens loopt mijn kaart stock op 750/750-800/873, volgens mij klopt mijn video bios ook niet helemaal.. iemand n linkje (terwijl ik door het topic heen blader, het is langs gekomen, weet ik zeker..)
En ik nog zoekende naar lodAlexanderB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:35:
Verwijderd
Zie vanaf hier. Al staat er geloof ik elders nog wel meer, dit is wel het kernpunt.AlexanderB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:35:
Club3D HD4670 Contest
lod op decimaal instelbaar gevonden.. ik houd em nog ff zelf..
lod op hele getallen is instelbaar in atitraytools, onder rechtsklikken --> direct3d --> settings --> additional tabje --> lod schuif.
[edit:] thnx voor bios
lod op hele getallen is instelbaar in atitraytools, onder rechtsklikken --> direct3d --> settings --> additional tabje --> lod schuif.
[ Voor 6% gewijzigd door AlexanderB op 05-01-2010 21:48 ]
ThnqAlexanderB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:42:
lod op decimaal instelbaar gevonden.. ik houd em nog ff zelf..
nou, mijn vmod zit erop gesoldeerd, nu hopen dat het werkt... heb er een beetje zweterige handjes bij, moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk pielen was.....
wish me luck...
wish me luck...
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
good luck, vooral met de arti's

Heeft iemand de oude BIOS nog?
Ik ga even wat testen...
Ik ga even wat testen...
Verwijderd
Zelf ook helemaal gefixt toch, voor het eerst?nedernakker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:57:
nou, mijn vmod zit erop gesoldeerd, nu hopen dat het werkt... heb er een beetje zweterige handjes bij, moet eerlijk zeggen dat het behoorlijk pielen was.....
wish me luck...
Nou, succes dan maar!
hoe oud, iemand post hier net de bios namelijk.Bolletje92 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:00:
Heeft iemand de oude BIOS nog?
Ik ga even wat testen...
2e post vanaf onderVerwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:38:
[...]
Zie vanaf hier. Al staat er geloof ik elders nog wel meer, dit is wel het kernpunt.
Club3D HD4670 Contest
lalala, lod tweaken, 50x de benchmark draaien, bezigheidstherapie
haha ja das zeker, en dan de andere tweaks 
en daarna 100x voor de arti run
en daarna 100x voor de arti run
zo, ik heb het hem mooi geflikt, eerste vmod met succes uitgevoerd!
met beide weerstanden dicht (100Kohm) heb ik 1931 mV op het geheugen en 1281 mV op de core, klopt het dat dit dus iets hoger is dan standaard en ook niet lager te krijgen is?
de artifacts op het mem worden wel minder, ga nu eens kijken wat er mogelijk is
met beide weerstanden dicht (100Kohm) heb ik 1931 mV op het geheugen en 1281 mV op de core, klopt het dat dit dus iets hoger is dan standaard en ook niet lager te krijgen is?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
faaltoeter, optimale lod waarde is nog n rond getal ook. +1 voor de mensen met alleen ATT
Heb je de vmod zelf uitgezocht of ?nedernakker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:30:
zo, ik heb het hem mooi geflikt, eerste vmod met succes uitgevoerd!
neej, heb de mod van roel geraadpleegd, ik heb wel wat meet en regel techniek gehad vroeger, maar ik ben er nog niet aan toe om zoiets zelf uit te zoeken, dat ga ik in de toekomst eens proberen.
zojuist rondje gedaan met mem stock en de gpu op 900 MHz..... niet normaal hoe goed hij reageert op die mod..
zojuist rondje gedaan met mem stock en de gpu op 900 MHz..... niet normaal hoe goed hij reageert op die mod..
Verwijderd
Haha, dan hoor je te zeggen dat dat natuurlijk niet bij iedereen zo hoeft te zijnAlexanderB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:39:
faaltoeter, optimale lod waarde is nog n rond getal ook. +1 voor de mensen met alleen ATT
Heb je ook de caps vervangen of 'alleen' een extra 12V lijn, uitleespunten en een voltmod?nedernakker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:44:
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 22:48 ]
Waar is die mod van roel die stond toch in de ts ?nedernakker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:44:
neej, heb de mod van roel geraadpleegd, ik heb wel wat meet en regel techniek gehad vroeger, maar ik ben er nog niet aan toe om zoiets zelf uit te zoeken, dat ga ik in de toekomst eens proberen.
Verwijderd
Nee, in het topic. Maar vooruit, alles doorspitten is ook weer zoframaster schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:49:
Waar is die mod van roel die stond toch in de ts ?
roelientjeL in "Club3D HD4670 Contest"
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 22:57 ]
ik heb alleen uitleespunten en de voltmod gedaan, ik heb nog geen extra 12v lijn gesoldeerd, dit is een volgende stap mocht het nodig zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:48:
Heb je ook de caps vervangen of 'alleen' een extra 12V lijn, uitleespunten en een voltmod?
pagina 24 van het topic, misschien kunnen thijs of roel hem opnemen in de startpost.framaster schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:49:
Waar is die mod van roel die stond toch in de ts ?
even een teaser:

[ Voor 12% gewijzigd door nedernakker op 05-01-2010 23:00 ]
Is het mogelijk om deze kaart in crossfire te zetten met een HD4890? Als de kaart de contest overleeft is het misschien wel een leuke toevoeging (320 streamprocessors extra is toch een 40% increase).
De wijzen komen uit het Oosten!
Nee alleen HD46xx met HD46xx en zo, moeten dezelfde series zijn.NoepZor schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:01:
Is het mogelijk om deze kaart in crossfire te zetten met een HD4890? Als de kaart de contest overleeft is het misschien wel een leuke toevoeging (320 streamprocessors extra is toch een 40% increase).
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Die Nature score heb ik ook wel gehaald of was dit 1 zonder zwarte vlakken.
AMD Nieuwsdiscussie
Nice je zit nog op de stockkoeler?nedernakker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:44:
Nukezone FTW
tja, ik heb wel hoger gehaald ook, maar dit is dus een 'echte' run, 100% artifact vrij, en waar het dus om gaat zijn de kloksnelheden. 900 op de core, 1000 op het mem. dat ga jij niet redden zonder vmod..-The_Mask- schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:04:
[...]
Die Nature score heb ik ook wel gehaald of was dit 1 zonder zwarte vlakken.
mijn mem doet voor wat ik getest heb 1080 zogoed als arti vrijnedernakker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:07:
[...]
tja, ik heb wel hoger gehaald ook, maar dit is dus een 'echte' run, 100% artifact vrij, en waar het dus om gaat zijn de kloksnelheden. 900 op de core, 1000 op het mem. dat ga jij niet redden zonder vmod..
nee, accelero S1 rev.2 met 2 dikke 12 cm fans erop
ja, vast wel, maar geen 900 op de core...framaster schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:09:
mijn mem doet voor wat ik getest heb 1080 zogoed als arti vrij
Me boutje is vandaag binnen gekomen, en morgen plotseling vrij.
Dus morgen word:
Capmod afmaken
voltmod gpu / mem
en ff een paar leuke scores neerzetten.
Ik lees op HWI ook wat ontevredenheid over de keuze om maar bij 3dmark01 te blijven, we begrijpen het wel, ik wil ook niet dat het een artifact race word, maar de controle ervan gaat zoveel tijd in zitten, het is erg subjectief, de een vind het een kleine artifact en niet noemenswaardig etc etc etc etc. nooit zal iedereen tevreden zijn, dat is jammer maar het is nu eenmaal zo. we hebben nou eenmaal deze kaart, en that's that.
Dus morgen word:
Capmod afmaken
voltmod gpu / mem
Ik lees op HWI ook wat ontevredenheid over de keuze om maar bij 3dmark01 te blijven, we begrijpen het wel, ik wil ook niet dat het een artifact race word, maar de controle ervan gaat zoveel tijd in zitten, het is erg subjectief, de een vind het een kleine artifact en niet noemenswaardig etc etc etc etc. nooit zal iedereen tevreden zijn, dat is jammer maar het is nu eenmaal zo. we hebben nou eenmaal deze kaart, en that's that.
Verwijderd
Tot hoe ver kan die voltmod opschroeven en belangrijker, hoe weet je dat dan eigenlijk? Bij normaal stockoverclocken gooi je eerste de core stapje voor stapje omhoog, dan het geheugen. Met een voltmod ga je dan als dat niet meer wil ga je voor zover ik begrijp het voltage verhogen tot je weer verder kunt.
Hoe weet je dan dat het voltage nog verder verhogen een probleem gaat opleveren? Op een gegeven moment fikken je chips gewoon door. Krijg je de kaart dan op een gegeven moment gewoon niet meer verder, ondanks meer voltage of kan je gewoon door omhoog gaan tot het stuk is?
Misschien moet ik het maar gewoon proberen hoor, maar voor alle gear eindelijk binnen is... Ik ben nou wel benieuwd.
Hoe weet je dan dat het voltage nog verder verhogen een probleem gaat opleveren? Op een gegeven moment fikken je chips gewoon door. Krijg je de kaart dan op een gegeven moment gewoon niet meer verder, ondanks meer voltage of kan je gewoon door omhoog gaan tot het stuk is?
Misschien moet ik het maar gewoon proberen hoor, maar voor alle gear eindelijk binnen is... Ik ben nou wel benieuwd.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 23:19 ]
ik vind eigenlijk dat we voor ons zelf moeten zeggen dat we gewoon geen scores submitten met zwarte vlekken. iedereen kan dat bereiken en het is gewoon geluk. uiteindelijk moet de gene die zijn skills op de beste manier heeft toegepast winnen vind ik.. nu ik de vmod erop heb zitten merk ik dat er veel meer mogenlijkheden zijn, mijn doelstelling is nu zo veel mogelijnk arti en vlek vrij te benchen, tuurlijk heb je ergens wel eens een glitch, maar ik wil niet van die vlekken in beeld zien.thijszor schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:14:
Me boutje is vandaag binnen gekomen, en morgen plotseling vrij.
Dus morgen word:
Capmod afmaken
voltmod gpu / mem
Je kan er wel vanuit gaan dat dit niet gaat gebeuren, we zijn met veel teveel mensen daarvoor.nedernakker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:22:
[...]
ik vind eigenlijk dat we voor ons zelf moeten zeggen dat we gewoon geen scores submitten met zwarte vlekken. iedereen kan dat bereiken en het is gewoon geluk. uiteindelijk moet de gene die zijn skills op de beste manier heeft toegepast winnen vind ik.. nu ik de vmod erop heb zitten merk ik dat er veel meer mogenlijkheden zijn, mijn doelstelling is nu zo veel mogelijnk arti en vlek vrij te benchen, tuurlijk heb je ergens wel eens een glitch, maar ik wil niet van die vlekken in beeld zien.
Controleerbaar is ook niet echt want de echte hoge scores pak je er dan wel uit, maar de lagere misschien niet, tenzij je echt heel hard en uitgebreid met veel man alles gaat lopen controleren achteraf (herproduceerdbare score min of meer met andere kaarten).
Nukezone FTW
dat is een goede doelstelling, maar he, roel zit volgens mij in zijn examenjaar / jaar ervoor, dus hij heeft het ook ontzettend druk, ik werk nu voorlopig fulltime, laatste waar ik dan tijd voor heb is om alle scores te controleren.nedernakker schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:22:
[...]
ik vind eigenlijk dat we voor ons zelf moeten zeggen dat we gewoon geen scores submitten met zwarte vlekken. iedereen kan dat bereiken en het is gewoon geluk. uiteindelijk moet de gene die zijn skills op de beste manier heeft toegepast winnen vind ik.. nu ik de vmod erop heb zitten merk ik dat er veel meer mogenlijkheden zijn, mijn doelstelling is nu zo veel mogelijnk arti en vlek vrij te benchen, tuurlijk heb je ergens wel eens een glitch, maar ik wil niet van die vlekken in beeld zien.
Rsnubje suggereerde ook al een eis om op aanvraag de score te repliceren, maar dat is ook geen echte 100% zekerheid, misschien duurt het wat langer, maar je zal echt wel enigszins in de buurt komen.
Ik heb het er nu met roel over, en ik heb nogal het gevoel wat je ook doet of zegt, iedereen is telkens wel weer ergens tegen. paar pagina's terug zat iedereen te mopperen over hoe slecht 03 scalede met het overclocken. nu het gezeur met de artifacts, waar ik me volledig in kan vinden, maar he, je zit een beetje tussen 2 partijen in die je niet allemaal tevreden kan stellen.
ik snap dat de tijd er gewoon niet is om dit te controleren, het is meer een aanspraak op de eerlijkheid van de deelnemers, ik hoop niet dat er mensen over lijken gaan voor deze competitie. als ik naar mezelf kijk doe ik niet mee om te winnen, simpelweg omdat er zoveel veteranen meedoen waar ik het op dit moment never nooit van kan winnen. ik wil gewoon erg veel leren over het die hard overklokken. en dat lukt.
goeie spirit
moet wel eerlijk zijn dat ik wel meedoe om te winnen, maar komt meer omdat ik in een overclock team zit en wil zien hoever ik kom
dan wel met eerlijke scores dan. mijn arti run heb ik wel geupload maar is meer omdat meer mensen het doen
Zelf ben ik nog beetje beginnend met vmods enzo dus is ook weer mooie oefening. de eerste fout heb ik in de 9500gt compo al afgeleerd
meet altijd goed je weerstand door voordat je hem aansluit, was dus precies verkeerd om gegaan.
Zelf ben ik nog beetje beginnend met vmods enzo dus is ook weer mooie oefening. de eerste fout heb ik in de 9500gt compo al afgeleerd

dankje, en net zoals jij staat er van mij ook een artifact run score in de lijst. we moeten ergens beginnen,
goede les, het kostte je meteen je kaart zeker
ik heb dus ook net mijn eerste vmod gedaan, man, ik heb echt met geknepen billen die kaart terug gestoken in mijn pc.... maar het werkt dus ben erg blij.
nu even het resultaat van mijn korte test vanavond..
de core van de kaart reageert erg goed op spannings verhoging, heb tot 900 MHz gedraaid icm met mem op 1000, naarmate het mem hoger gaat moet er wel wat extra spanning op de core.
over het mem ben ik iets minder enthousiast, ben tot 2,0 v gegaan, hiermee haal ik zo'n 20 a 25 fps meer (lees artifactloos) uit de kaart. eerlijk gezegd had ik wel op wat meer gehoopt.
goede les, het kostte je meteen je kaart zeker
nu even het resultaat van mijn korte test vanavond..
de core van de kaart reageert erg goed op spannings verhoging, heb tot 900 MHz gedraaid icm met mem op 1000, naarmate het mem hoger gaat moet er wel wat extra spanning op de core.
over het mem ben ik iets minder enthousiast, ben tot 2,0 v gegaan, hiermee haal ik zo'n 20 a 25 fps meer (lees artifactloos) uit de kaart. eerlijk gezegd had ik wel op wat meer gehoopt.
rsnubje kwam met het idee om in de laatste paar weken/dagen de top 5 te dwingen hun score opnieuw uit te voeren, daar heb ik dit op geantwoord:
------
Nee, ik zie geen mogelijkheid om runs te 'repliceren'.
- Mensen die hun score de laatste 3 dagen posten mogen nadat de competitie is afgelopen nog een run doen?
- Niet iedereen heeft genoeg tijd
- Wat als het kaartje kapot gaat?
- Zeggen dat mensen hun voorgaande scores (van een paar FPS lager) ook moeten geven als ze hoog zijn geëindigd geeft weer gevallen: 'mijn harde schijf is gecrasht, ik heb alleen de hoogste score op mijn sticky staan' of 'die heb ik niet meer'.
- 'Ik heb mijn benchssyteem al verkocht'
- Hoe zit het met LN2 of Dice runs, ik ga niet 30 liter LN2 kopen om een score te 'repliceren' omdat sommige mensen misschien valsspelen.
- HWBot werkt ook niet met zo'n systeem, waarom wij wel?
We gaan niet controleren op artifact runs, dat is niet te doen en niet te bewijzen. We moeten naar andere manieren zoeken.
Ik denk dat we toch moeten overstappen op 3DMark 03. Minder gezeur met artifacts en betere GPU overklok --> meer zin om subzero te gaan. Dat 03 'niet zou scalen' vind ik onzin. Zoek een paar scores op op HWBot en je ziet dat het weldegelijk scaled. En is het niet leuk als de top 5 maar met een paar tienden van FPS verschilt? Dat maakt toch juist de competitie?
-----
Verder lees ik dit topic door, ik ben niet de hele dag weg ook al post ik niks. Er zijn momenteel wat problemen met de beschikbaarheid van de kaarten wat betekend dat 15 mensen nu nog zonder kaart zitten en ook nog even moeten wachten
Helaas...
------
Nee, ik zie geen mogelijkheid om runs te 'repliceren'.
- Mensen die hun score de laatste 3 dagen posten mogen nadat de competitie is afgelopen nog een run doen?
- Niet iedereen heeft genoeg tijd
- Wat als het kaartje kapot gaat?
- Zeggen dat mensen hun voorgaande scores (van een paar FPS lager) ook moeten geven als ze hoog zijn geëindigd geeft weer gevallen: 'mijn harde schijf is gecrasht, ik heb alleen de hoogste score op mijn sticky staan' of 'die heb ik niet meer'.
- 'Ik heb mijn benchssyteem al verkocht'
- Hoe zit het met LN2 of Dice runs, ik ga niet 30 liter LN2 kopen om een score te 'repliceren' omdat sommige mensen misschien valsspelen.
- HWBot werkt ook niet met zo'n systeem, waarom wij wel?
We gaan niet controleren op artifact runs, dat is niet te doen en niet te bewijzen. We moeten naar andere manieren zoeken.
Ik denk dat we toch moeten overstappen op 3DMark 03. Minder gezeur met artifacts en betere GPU overklok --> meer zin om subzero te gaan. Dat 03 'niet zou scalen' vind ik onzin. Zoek een paar scores op op HWBot en je ziet dat het weldegelijk scaled. En is het niet leuk als de top 5 maar met een paar tienden van FPS verschilt? Dat maakt toch juist de competitie?
-----
Verder lees ik dit topic door, ik ben niet de hele dag weg ook al post ik niks. Er zijn momenteel wat problemen met de beschikbaarheid van de kaarten wat betekend dat 15 mensen nu nog zonder kaart zitten en ook nog even moeten wachten
ach is wel mooi. ben benieuwd wat je dr nog uit perst.
en jah mn kaart ging keihard dood, vooral het geheugen. helaas kende ik toen het oven truukje nog niet want blikbaar kreeg iemand waaraan ik hem verkocht hem er weer mee aan de praat
en jah mn kaart ging keihard dood, vooral het geheugen. helaas kende ik toen het oven truukje nog niet want blikbaar kreeg iemand waaraan ik hem verkocht hem er weer mee aan de praat
Verwijderd
Ik ben er ook wel voor om aanspraak te maken op de eerlijkheid van de deelnemers, maar we moeten niet vergeten dat er best aardige prijzen te winnen zijn. Ik kan me zo voorstellen dat sommige mensen zich daardoor laten verleiden iets soepeler te zijn met de waarheid dan normaal.
Wel knap dat je een kapotte kaart alsnog verkocht kreegrsnubje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:02:
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 00:04 ]
jawel iemand kocht dode kaarten hier op tw. voor een klein bedrag dan wel
zo, dit is wel ongeveer zo hard als ie op stock alles wil, zonder dr n artifact run van te maken (score sprong zo 50 fps omhoog met de 1e artifact run die ik tegenkwam)
815/1008: 337.5 fps. ik mis vast nog wel tweaks en t systeem loopt niet optimaal (1 reepje ram @ singlechannel, EIST staat nog aan, etc..)
ff ter illustratie: zwarte blokjes run 815/1030: 372.4 fps @ 1e poging.
815/1008: 337.5 fps. ik mis vast nog wel tweaks en t systeem loopt niet optimaal (1 reepje ram @ singlechannel, EIST staat nog aan, etc..)
ff ter illustratie: zwarte blokjes run 815/1030: 372.4 fps @ 1e poging.
[ Voor 10% gewijzigd door AlexanderB op 06-01-2010 00:13 ]
wil je mem niet hoger dan? of bedoel je 1080?AlexanderB schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:09:
zo, dit is wel ongeveer zo hard als ie op stock alles wil, zonder dr n artifact run van te maken (score sprong zo 50 fps omhoog met de 1e artifact run die ik tegenkwam)
mem wil best hoger, maar niet zonder het hele scherm zwart te maken en lekker hoge fake scores te leveren...
hmmm ok, want op stock wilde mijn mem tot 1035 zonder zwarte schermen, dus lijkt of je mem niet echt heel hard wil dan. overigens is je score best aardig, het tweaken zal wel een heleboel schelen.
Ik vind dat 3dmark2001se echt teveel mankementen heeft voor deze contest.
Er zijn al 2 redenen om over te stappen: Artifact runs en CPU limited.
die 10 dollar kan iedereen toch wel kwijt voor een 3dmark03 licentie en hij scaled goed zat.
Ik zie het probleem niet.
die 10 dollar kan iedereen toch wel kwijt voor een 3dmark03 licentie en hij scaled goed zat.
tjtristan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:14:
Ik vind dat 3dmark2001se echt teveel mankementen heeft voor deze contest.
[ Voor 14% gewijzigd door Twynn op 09-02-2010 08:31 . Reden: Geen illegale linkjes ]
-- All science is either physics or stamp collecting
Haal aub die link weg Jasper, iets met regels en dergelijke.

Verwijderd
Mjah, dat snapt iedereen hier zelf ook wel, lijkt me 
Gewoon een licentie kopen is trouwens ook zo duur helemaal niet, omgerekend 7,50. Kan je 'm nog gebruiken voor HWbot ook.
Gewoon een licentie kopen is trouwens ook zo duur helemaal niet, omgerekend 7,50. Kan je 'm nog gebruiken voor HWbot ook.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 12:34 ]
Ik denk ook wel dat we beter kunnen overgaan naar 3dmark03. Als er daar niet zo snel arti's komen dan word de wedstrijd ook weer wat eerlijker. En als je dan een uber score haalt dan voel je jezelf daar ook beter bij denk ik (althans ik toch).
Nu is het diegene die de meeste arti runs doet zal uiteindelijk wel winnen, en of een voltmod of subzero dan nog nut heeft weet ik ook niet... Ik vind dat het uiteindelijk moet gaan om je skills te laten zien. En dat de beste mag winnen!
Nu is het diegene die de meeste arti runs doet zal uiteindelijk wel winnen, en of een voltmod of subzero dan nog nut heeft weet ik ook niet... Ik vind dat het uiteindelijk moet gaan om je skills te laten zien. En dat de beste mag winnen!
Daar komen de ook arti's voor maar een echte FPS boost heb ik daar nog niet gezien.ibfranky schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:12:
Ik denk ook wel dat we beter kunnen overgaan naar 3dmark03. Als er daar niet zo snel arti's komen dan word de wedstrijd ook weer wat eerlijker.
AMD Nieuwsdiscussie
Met 3Dmark01 is niks mis, de organisatie hoeft alleen maar de zeggen dat een bugged run niet toegestaan is. Bugged runs zijn er over het algemeen vrij makkelijk tussen uit te halen, omdat ze vaak zoveel hoger uitvallen dan een score zonder arti's. Verder kan de organisatie vrij makkelijk een score herproduceren. (mits ze zich wat verdiepen in het tweaken). Thijs heeft de beschikking over een singlestage en over ln2. Dus hij kan theoretisch iedere score namaken. Alleen de score's op ln2 met kaarten die harder gaan dan de zijne niet. Maar over het algemeen denk ik dat de mensen die ln2 gaan gebruiken de HWbot regels hanteren. En zich niet prettig voelen bij een bugged run. (Dit heb ik altans)
ik ook, ik heb ook mijn bugged run niet eens gescreenshot, gewoon alleen de goede run geupload..
Verwijderd
Het is op zich natuurlijk zo dat mensen die echt kwaad willen anders ook wel andere manieren hebben om dat te doen. Ik bedoel, met Photoshop een en ander aanpassen is ook zo gedaan, dat kun je nog best zo doen dat het realistisch lijkt.
Het enige is natuurlijk wat iemand nog acceptabel vindt en wat niet. Dat ligt bij iedereen waarschijnlijk net anders en daar zou wel eens een probleem kunnen ontstaan.
Het enige is natuurlijk wat iemand nog acceptabel vindt en wat niet. Dat ligt bij iedereen waarschijnlijk net anders en daar zou wel eens een probleem kunnen ontstaan.
Komen er nog extra exemplaren beschikbaar voor de genen die niet in de lijst zaten?
Want ik had al een systeem klaar gemaakt.
Want ik had al een systeem klaar gemaakt.
Zo, ff de HD4670 erbij ingestopt, wil even kijken hoe snel alles kan op stock voltage en koeling
. Kost ff wat moeite om aan de gang te kringen, maar wil nu wel ^^
Fan op 100% en kijken wat ie doet. Mhz zit nu op 243Mhz, dus, duurt nog wel even
Plan werkt niet echt, ATT wil van mijn HD4670 een HD5870 maken qua clocks, dat wil dus niet uiteraard, denk dat 1025Mhz Core en 1300Mhz op het geheugen (nog) niet binnen bereik zijn
Maargoed, ff wat verder gepriggeld, en run met Win 7, CCC en simpele LOD-tweak geeft ~301FPS met core op 780Mhz en Geheugen op 1037Mhz. Kaart wordt wel warm, dus zeker wel wat meer te halen met goede koeling
Fan op 100% en kijken wat ie doet. Mhz zit nu op 243Mhz, dus, duurt nog wel even
Plan werkt niet echt, ATT wil van mijn HD4670 een HD5870 maken qua clocks, dat wil dus niet uiteraard, denk dat 1025Mhz Core en 1300Mhz op het geheugen (nog) niet binnen bereik zijn
Maargoed, ff wat verder gepriggeld, en run met Win 7, CCC en simpele LOD-tweak geeft ~301FPS met core op 780Mhz en Geheugen op 1037Mhz. Kaart wordt wel warm, dus zeker wel wat meer te halen met goede koeling
[ Voor 44% gewijzigd door Darkasantion op 06-01-2010 17:40 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Weet iemand van de organisatie al wat meer hoe het zit met de levertijd/ bestelbaarheid? Ik heb een bericht terug gehad van 4launch dat de levering een probleem is, en dat ik me tot Thijs of Roel moet wenden. Ik wil namelijk ook wel snel aan de slag!
er zijn wat nog niet opgeloste problemen mbt beschikbaarheid van de kaart, je zult dus geduld moeten hebben.

de core ligt lager dan van andere kaarten, andere koeler raakte de core niet, had ik niet door, kaart dood.
Oef meen je niet alexander!
Je had de acellero erop toch? ( Handig om te weten voor anderen )
Je had de acellero erop toch? ( Handig om te weten voor anderen )
dat is zeg maar wel sneu, ik heb het gepost hier in het topic over de accelero... er moet 2 a 3 mm van die kunstof ringen af, balen dat je het niet hebt gelezen, kaart is gebakken nu?
tis de zeotherm (ofzo) koeler die van de HD3850 contest kaart. van dat afvijlen heb ik niet gelezen nee.
kaart geeft geen beeld meer, ik neem aan idd permanent dood.
die koeler.. (waar ik dan n 3000 rpm 120mm fan op zet, koelt goed)
[edit:] misschien wat voor de startpost, waarschuwing over t verschil in hoogte?
kaart geeft geen beeld meer, ik neem aan idd permanent dood.

[edit:] misschien wat voor de startpost, waarschuwing over t verschil in hoogte?
[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 06-01-2010 18:32 ]
ik had het bij de accelero, waarschijnlijk heb jij hetzelfde verschil als ik.
als je idd geen contact had op de core, dan is hij waarschijnlijk wel dood ja,
heb je de stock koeler nog eens getest? misschien is het wel een soort heej ik warm te snel op dus ik ga uit beveiliging..
als je idd geen contact had op de core, dan is hij waarschijnlijk wel dood ja,
heb je de stock koeler nog eens getest? misschien is het wel een soort heej ik warm te snel op dus ik ga uit beveiliging..
blijkbaar niet, met de stock cooler doet ie ook niets meer (scherm standby/geen signaal)
[ Voor 17% gewijzigd door AlexanderB op 06-01-2010 18:44 ]
dat is mooi kut.... je had hem net 1 dag binnen toch?
yep, gisteravond binnen gekregen.
iemand nog interesse in n dode hd4670?
iemand nog interesse in n dode hd4670?
Omg, da's zwaar kl*t* 
Wat zijn je voltage readouts? Heb je de kaart al gevoltmod of een andere mod toegepast? Al andere uitgangen geprobeerd?
Trouwens, standaard regel dat je de koeler er even los op moet leggen en vervolgens af moet halen om te kijken of die contact maakt (met koelpasta, aan de koelpasta te zien
)
Wat zijn je voltage readouts? Heb je de kaart al gevoltmod of een andere mod toegepast? Al andere uitgangen geprobeerd?
Trouwens, standaard regel dat je de koeler er even los op moet leggen en vervolgens af moet halen om te kijken of die contact maakt (met koelpasta, aan de koelpasta te zien
[ Voor 49% gewijzigd door roelientjeL op 06-01-2010 18:56 ]
voltage readouts zijn 1.2x volt en 1.9x volt..
als die koeler echt 2 a 3 mm van de core af heeft gelegen en hij heeft een paar minuten aangestaan, dan zal het haas niet anders zijn dan dat hij dood is.
misschien een rondje in de oven?
misschien een rondje in de oven?
Wacht, hij stond een paar minuten aan en je checkt niet even de temps met GPU-z of Rivatuner...?
Voor de oven moet je de diepvries proberen
Voltages kloppen trouwens.
Voor de oven moet je de diepvries proberen
Voltages kloppen trouwens.
[ Voor 29% gewijzigd door roelientjeL op 06-01-2010 19:22 ]
Ik vrees dat de oven niet zal helpen als de oorzaak oververhitting is. Maar het kan alleen maar beter worden natuurlijk
Verwijderd
Man, dat is echt crap zeg. Ik moet zeggen dat ik het verhaal van Nedernakker wel gehoord heb maar niet echt geregistreerd. Nu dus wel voor als de Accelero erop gaat, al is het een dure les.
Ik hoop dat er nog wat aan te fixen valt, zo is er geen lol aan natuurlijk.
Ik hoop dat er nog wat aan te fixen valt, zo is er geen lol aan natuurlijk.
het 1e wat ik deed was de voltages uitlezen, en toen viel de pc uit + viel me pas op dat t scherm nooit aan gegaan was. zal bij elkaar idd n minuut aan gestaan hebben.
Zeker weten dat je de core hebt beschadigd door oververhitting en niet doordat je perongeluk iets verkeerd hebt aangeraakt met je multimeter?
Zoek overal op zwarte brandplekken...
Zoek overal op zwarte brandplekken...
[ Voor 15% gewijzigd door roelientjeL op 06-01-2010 20:04 ]
ik kon onder de koeler door kijken, ik neem aan dat de core gewoon geroosterd is. heb verder niets bijzonders kunnen ontdekken op de kaart, de vreg gebieden waar ik gesoldeerd heb werken nog gewoon..
Klote man
, en ik vind het eigenlijk ook wel klote
... nagoed, shit happens. alleen jammer dat het al zo vroeg is.
Me capmod is volgens mij wel geluk, nu 3 runs 3dmark01 full en die heeft hij allemaal afgewerkt.
Dus nu echt eerst alle soldeer eruit gehaald en alles opnieuw gedaan.
Eerst eens kijken hoe hoog ik met stock voltages kom, en dan morgen maar ff voltmodden.

Me capmod is volgens mij wel geluk, nu 3 runs 3dmark01 full en die heeft hij allemaal afgewerkt.
Dus nu echt eerst alle soldeer eruit gehaald en alles opnieuw gedaan.
Eerst eens kijken hoe hoog ik met stock voltages kom, en dan morgen maar ff voltmodden.
maarreuh, na alle consternatie weer over de benchmark, welke bench gaan we nu doen dan? ngo steeds 01 of gaan we naar 03? wel fijn om te weten waar ik mijn tijd aan moet gaan besteden.
overigens nog ff vga aansluiting geprobeerd: bontgekleurde sneeuw met lopende gekleurde characters over het *hele* scherm.
Dat word dan diepvries/oven want er zit nog wel leven in
Over artifact runs gesproken xDAlexanderB schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:53:
overigens nog ff vga aansluiting geprobeerd: bontgekleurde sneeuw met lopende gekleurde characters over het *hele* scherm.
Neej sorry, ik leef met je mee! Echt zwaar k*t.. Maar een nachtje in de diepvries wil nog wel eens helpen als er nog leven in zit
-- All science is either physics or stamp collecting
Verwijderd
Hell yeah, als alles nu meewerkt heb ik een processor! Dan moet ik alleen nog een voeding zien te vinden en wachten tot ik alles binnen heb/opgehaald heb en dan is mijn benchsetupje compleet. Het is een 631 geworden, 3 GHz, 64-bit én 65 nm in plaats van de 90 nm waarop de meeste Pentium 4's gebakken zijn. Ik hoop dat ik 'm met de juiste koeling flink ver kan pushen.
Natuurlijk krijg ik 5 minuten later een mail van iemand anders die akkoord is, maargoed, zo gaat dat altijd
Natuurlijk krijg ik 5 minuten later een mail van iemand anders die akkoord is, maargoed, zo gaat dat altijd
BELANGRIJK!
We komen er zo met z'n allen niet uit...Nog eens kort alle punten op een rijtje:
01:
-heeft problemen met artifacts (daar MOET dus een oplossing voor komen)
-is het meest tweakable
-het is ERG geheugen afhankelijk waardoor subzero nagenoeg geen zin meer heeft
-het is de meeste gebruikte benchmark
-het is zeer waarschijnlijk meer cpu afhankelijk
-scaled beter waardoor er hogere en meer verspreide scores worden behaald
03:
-heeft naar verwachting geen OF NAUWELIJKS last van een hogere score door artifacts (ook al zijn ze er)
-het is meer GPU afhankelijk waardoor subzero meer zin heeft
-er zijn iets minder tweaks beschikbaar (maar daardoor wordt het misschien meer overklokken dan tweaken
-het is nagenoeg niet cpu afhankelijk
-we moeten dan wel van benchmark veranderen
-het scaled iets minder dan 01 maar dat maakt het misschien wel spannender (als de scores maar 1 FPS schelen i.p.v. 10)
-je hebt een licentie nodig om de test te selecteren en die is te koop voor zo'n 7 euro (er is een speciale korting voor de competitie geregeld), tenzij je er nog eentje hebt liggen natuurlijk.
(verzoek om alleen te stemmen als je meedoet met de competitie...)
Poll: Welke benchmark moet het worden:
• 3DMark 01 (en een oplossing vinden)
• 3DMark 03 (en van benchmark veranderen)
Ook een poll maken? Klik hier
Als je hebt gestemd alsjeblieft zeggen waarom je daarvoor hebt gekozen!
Verwijderd
Domme vraag maar ligt het niet eerder aan de kaart met die artifact-runs? Teveel verbruik? Te laag voltage? Zoiets ben ik in een OC-contest namelijk nog nooit tegengekomen met 01.
Maar ja, als 3Dmark 2003 het wordt is mij ook prima. Ik stap met een week over naar een Athlon X2 op basis van Phenom-architectuur.
Maar ja, als 3Dmark 2003 het wordt is mij ook prima. Ik stap met een week over naar een Athlon X2 op basis van Phenom-architectuur.
ik kreeg 5 min geleden een mailtje dat ik naar mijn cpu kan fluiten! Balen had een e7400 via marktplaats.nl. Blijft een feit dat daar veel louche types hangen...Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:18:
Hell yeah, als alles nu meewerkt heb ik een processor! Dan moet ik alleen nog een voeding zien te vinden en wachten tot ik alles binnen heb/opgehaald heb en dan is mijn benchsetupje compleet. Het is een 631 geworden, 3 GHz, 64-bit én 65 nm in plaats van de 90 nm waarop de meeste Pentium 4's gebakken zijn. Ik hoop dat ik 'm met de juiste koeling flink ver kan pushen.
Nu meer weer op zoek naar iets anders. Ik slinge morgen v&a wel aan denk ik
overigens reageert 4launch niet op mijn mailtjes. Tot nu toe erg slechte ervaring met ze....
Verwijderd
Ik weet het echt niet. Aan de ene kant vind ik 01 leuker omdat je daar meer kan tweaken, het beter scaled en het geen geld kost, aan de andere kant vind ik 03 fijner omdat die minder CPU afhankelijk is en waarschijnlijk minder artifact.
Momenteel neig ik naar 01 denk ik, maar ik ga er nog eens over denken.
Ik heb 'm nu toevallig via Tweakers, maar vlak daarna kreeg ik een mailtje van iemand via Marktplaats die akkoord was. Ik ben er voorlopig blij mee, ik hoop dat ik snel de boel bij elkaar geraapt heb zodat ik kan gaan benchen (en jij ook natuurlijk).
Momenteel neig ik naar 01 denk ik, maar ik ga er nog eens over denken.
Dat is echt jammer. Ik moet zeggen dat ik ook behoorlijk wanhopig werd van mijn pogingen met niet reagerende mensen, mensen die veel te veel wilden hebben en dingen die steeds net al weg waren (ook al was ik aantoonbaar eerder).jouke_buissink schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:48:
ik kreeg 5 min geleden een mailtje dat ik naar mijn cpu kan fluiten! Balen had een e7400 via marktplaats.nl. Blijft een feit dat daar veel louche types hangen...
Nu meer weer op zoek naar iets anders. Ik slinge morgen v&a wel aan denk ik
Ik heb 'm nu toevallig via Tweakers, maar vlak daarna kreeg ik een mailtje van iemand via Marktplaats die akkoord was. Ik ben er voorlopig blij mee, ik hoop dat ik snel de boel bij elkaar geraapt heb zodat ik kan gaan benchen (en jij ook natuurlijk).
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 01:59 ]
Wat er ook beslist wordt, ik ga pas beginnen benchen als er nu eindelijk duidelijkheid is. Zoveel tijd heb ik nu ook weer niet naast werk, sport en sociale activiteiten, dus wil ik niet te veel tijd verspillen aan scores halen die niet gebruikt kunnen worden. Nuja, voor mij is het wel vooral om het plezier te doen, en niet om te winnen, maar ik zou niet graag al mijn tijd in 01 steken, om dan bijna geen scores te kunnen posten voor 03 wegens tijdsgebrek.
Overigens is mijn kaartje gisteren binnengekomen. Wat gek is, is dat er aan het pootje van de Vmem mod al een verdikking zit, net alsof er al op gesoldeerd is geweest. Verder zitten er een heleboel witte vlekken op. Hopelijk is er niets mis mee, want ik heb hem nog niet kunnen testen.
Overigens is mijn kaartje gisteren binnengekomen. Wat gek is, is dat er aan het pootje van de Vmem mod al een verdikking zit, net alsof er al op gesoldeerd is geweest. Verder zitten er een heleboel witte vlekken op. Hopelijk is er niets mis mee, want ik heb hem nog niet kunnen testen.
Ik ben voor 3dmark03 eigenlijk vooral omdat ik een testsysteem heb met een mindere cpu en hierdoor alleen al zou ik flink gaan achterlopen met 3dmark01, verder vind ik ook dat je score niet op geluk gebasseerd moet zijn maar gewoon op echte vaardigheid (tweaken/overclocken, geen luck artifactrun).
Die 7 euro maakt mij dan echt niks uit voor die licentie, en het scalen is volgens mij echt geen issue, die scores gaan genoeg uit elkaar zitten, vooral als de clocksnelheden hoger zijn.
Die 7 euro maakt mij dan echt niks uit voor die licentie, en het scalen is volgens mij echt geen issue, die scores gaan genoeg uit elkaar zitten, vooral als de clocksnelheden hoger zijn.
Is er al iets bekend voor de mensen die hun kaartje nog moeten bestellen?
Duurt zo wel erg lang.
Duurt zo wel erg lang.
De nature test van 3DMark01 is toch ook CPU onafhankelijk?tjtristan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:13:
Ik ben voor 3dmark03 eigenlijk vooral omdat ik een testsysteem heb met een mindere cpu en hierdoor alleen al zou ik flink gaan achterlopen met 3dmark01, verder vind ik ook dat je score niet op geluk gebasseerd moet zijn maar gewoon op echte vaardigheid (tweaken/overclocken, geen luck artifactrun).
Precies daarom kies ik ook voor 03, plus vind ik dat het meer om het overklokken moet gaan dan het tweaken.roelientjeL schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:22:
Ik kies voor 03 omdat er teveel problemen gaan spelen met het controleren van de artifact runs in 01. Daarnaast wil ik een meer GPU afhankelijke benchmark en daar is 03 beter voor.
Nee, dit kan stock al bijna 5fps schelen, als je de kaart gaat overclocken nog meer en bij 3dmark03 nature scheelt het bijna niks.Admiral Freebee schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:52:
[...]
De nature test van 3DMark01 is toch ook CPU onafhankelijk?
Een aantal pagina's terug staat een hele vergelijking.
Poll: Welke benchmark moet het worden:
Je hebt gestemd op: 3DMark 01 (en een oplossing vinden)
Ik vind nog 7 euro niet fijn, het kan er wel af, alleen voor je het weet zitten we weer 20 euro verder
Je hebt gestemd op: 3DMark 01 (en een oplossing vinden)
Ik vind nog 7 euro niet fijn, het kan er wel af, alleen voor je het weet zitten we weer 20 euro verder
Even niets...