Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na afgelopen weekend weer eens met ijsklompjes thuisgekomen te zijn vond ik het toch tijd worden om eens een paar goede handschoenen te halen.

Nu is dat normaal niet zo'n probleem, ware het niet dat ik voornamelijk buitenkom om foto's te maken :P

Bij veel handschoenen heb je het nadeel dat je de knoppen niet lekker meer kunt bedienen, en degenen die dun genoeg zijn, bieden niet genoeg warmte, zodat je alsnog met gevoelloze vingers komt te zitten. daarbij bieden ze vaak weinig grip.

Nu kan ik uiteraard handschoenen zonder vingertoppen halen, maar dit vind ik er altijd zo armoedig uitzien :P Omdat ik vast niet de enige ben die tegen dit probleem aanloopt heb ik ook maar even gegoogled: lowepro heeft hele mooie handschoenen speciaal voor fotografen: http://products.lowepro.com/product/Photo-Gloves,1990.htm (even copy-pasten, comma vind ubb niet leuk) Maar praktijkervaring is weinig te vinden. Ook over alternatieven wordt weinig gesproken.

Hoe hebben jullie dit probleem opgelost / welke handschoenen gebruiken jullie en wat is jullie ervaring ermee?

[ Voor 12% gewijzigd door Magic op 14-12-2009 13:15 . Reden: ubb fail ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:04
Ook ik ga eens op zoek naar zo,n handschoenen,ik ga eerst eens neuzen bij outdoor zaken of iets met ruitersport,die schijnen leuke handschoenen te hebben.
die lowepro schijnen wel ok te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ga naar de Bever zou ik zeggen :)
Plenty goede buitensport-handschoenen daar.

Zelf gebruik ik momenteel een setje hardloophandschoenen. Maar als het echt veel kouder wordt gaan die niet meer voldoen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb vrijdag een setje linergloves bij Bever gekocht. Merk is Me°Ru' en kostte twee tientjes.
De handschoenen zijn dun genoeg om alle knopjes te bedienen (al had ik wel wat moeite met de flashknop toen Menno en ik die stortbak aan het flitsen waren), en dik genoeg om bescherming te bieden.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik standaard hele warme handen heb, dus ymmv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52

Korakal

Up up up!

Ik kom net bij Bever vandaan en was hier ook naar op zoek :) Heb Haglofs handschoenen meegenomen. Voelt nog wel enigszins warm en toch veel gevoel door de handschoen heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Ik heb hier een paar relatief dunne suede handschoenen met voering, gewoon bij de herenmode zaak gekocht ooit. Werkt prima voor alles behalve lenzen wisselen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
Ik gebruik gewoon leren glace handschoenen en dat werkte tot nu toe goed genoeg.
(Gelukkig wordt de body van de camera niet zo idioot koud als de metalen lens. Fijne he, L lenzen ;) )

Een groter probleem heb ik eigenlijk met de accus.
Mijn handen zijn warm genoeg met deze handschoenen, maar als je langere tijd bezig bent dan wordt de camera en de accu erg koud. En dan gaat de capaciteit hard neer beneden.
En als je een tweede accu in de zak van een winterjas stopt dan blijft ie toch niet zo erg warm. Dan moet je 'm al onder je jas dragen of zo, maar dat is weer lastig.
En zodra je die redelijke warme accu in die koude camera stopt dan heeft ie het toch ook al snel moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Vingertoploze handschoenen ftw. Kun je wel de knopjes nog voelen, maar blijven je handen zelf lekker warm. Eventueel te combineren met dunne onderhandschoentjes :P

Ooit voor 6 euro bij een of andere bombershop gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

mjtdevries schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:50:
Ik gebruik gewoon leren glace handschoenen en dat werkte tot nu toe goed genoeg.
(Gelukkig wordt de body van de camera niet zo idioot koud als de metalen lens. Fijne he, L lenzen ;) )
Ja, dat merkte ik zaterdag ook... echt een enorm verschil. Maarja, de point-n-click AF accuracy maakt alles weer goed. :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik gebruik Lowepro handschoenen, passen ook mooi bij mijn tassen :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik had speciaal voor afgelopen vrijdag nieuwe handschoenen besteld - (Odlo Warm) zijn wat dunner, maar daarom ook niet erg warm. Het was dan ook verschrikkelijk koud met die wind. Kon er net m'n AF knop om gooien.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:00
Ik heb van mijn vader wanten gekregen die ze gebruiken bij TNT post. Hierbij kun je de vingers die je moet gebruiken buiten de handschoen krijgen, terwijl de rest lekker warm blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Jagermeister had een paar jaar geleden ook van die handschoenen. Het enige dat je hoefde te doen is een fles kopen. Geen straf iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13

mennovanw

Canon? You can!

Ik ben gewoon eens een lederzaak binnen gestapt en heb een setje kalfsleren handschoenen gekocht (extra dun leer) met zijden binnen-handschoen. Had ik niet voor 2 tientjes maar functioneren uitstekend (zondagmiddag 2,5 uur op het hockeyveld gestaan; alles was bevroren BEHALVE mijn handen :*) ).

Plus het feit dat zwart leren handschoenen er gangster uit zien >:)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:36

Zeror

Ik Henk 'm!

mjtdevries schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:50:
Een groter probleem heb ik eigenlijk met de accus.
Mijn handen zijn warm genoeg met deze handschoenen, maar als je langere tijd bezig bent dan wordt de camera en de accu erg koud. En dan gaat de capaciteit hard neer beneden.
En als je een tweede accu in de zak van een winterjas stopt dan blijft ie toch niet zo erg warm. Dan moet je 'm al onder je jas dragen of zo, maar dat is weer lastig.
En zodra je die redelijke warme accu in die koude camera stopt dan heeft ie het toch ook al snel moeilijk...
Bestaan er geen speciale camera sokken waarmee je de body warmer kunt houden?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
Ik heb al sinds jaar en dag bij de xenos een paar thinsulates (dikke handschoenen) waarvan de vingers en duim half bloot zijn, de flapjes daarvan kun je met een klittenbandje vastzetten als je gaat fotograferen zodat je vingertoppen bloot zijn.

kostte 1,99 euro en doen het prima!

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
bijna gelijk aan deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpstore.nl/winkel/images/dumpfoto/221215.jpg

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 09:16

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb een setje The North Face handschoenen gehaald. Winddicht, dun (dus voldoende gevoel voor het bedienen van de kleine knopjes) EN grip aan de binnenkant van de hand. Je camera blijft bijna plakken aan je handschoen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:44:

Bestaan er geen speciale camera sokken waarmee je de body warmer kunt houden?
Wil je een bodywarmer of wil je je body warmer? :+

Je bedoelt een soort body armor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:00
Ik krijg ineens visuals van een snuggie aan zo'n ding vast 8)7
Afbeeldingslocatie: http://image3.examiner.com/images/blog/wysiwyg/image/snuggie2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Anoniem: 22659 schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:24:
Jagermeister had een paar jaar geleden ook van die handschoenen. Het enige dat je hoefde te doen is een fles kopen. Geen straf iig :P
misschien ook een idee om alleen die fles mee te nemen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kaj. schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:34:
Ik heb vrijdag een setje linergloves bij Bever gekocht. Merk is Me°Ru' en kostte twee tientjes.
De handschoenen zijn dun genoeg om alle knopjes te bedienen (al had ik wel wat moeite met de flashknop toen Menno en ik die stortbak aan het flitsen waren), en dik genoeg om bescherming te bieden.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik standaard hele warme handen heb, dus ymmv.
Volgens mij heb ik exact dezelfde :P

Werkt best prima inderdaad, gebruik ze in deze koude dagen ook als ik op de fiets zit en op de korte stukjes die ik fiets voldoen ze prima.

Vooral prettig in combinatie met een aluminium statief, allemamachies, wat krijg je daar koude handen van :X
Anoniem: 22659 schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:24:
En die heb ik ook :P

Zijn ook best bruikbaar, alleen de vrij dikke naden die op de topjes bij elkaar komen zijn iets minder als je echt bij de wat kleinere knopjes moet zijn. Maar misschien dat dat komt doordat ik vrij dunne vingers heb en ze dus sowieso wat losjes zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 14-12-2009 20:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 21:03
Damn dat men dat verkoopt! Ziet er echt niet uit.

@TS: Ik zou zeggen, ga met je camera naar een zaak waar ze dunne handschoenen verkopen en probeer het eens.

Ik heb zelf net deze handschoenen maar ik ga ze uiteraard gebruiken bij het mountainbiken. Ze zijn super flexibel en houden alle wind tegen, een grote koudmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Titel bijgeschaafd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Thanks voor de titelfix :)

Als ik de reacties zo lees, is het in ieder geval niet nodig om specifieke camerahandschoenen te kopen zoals de Lowepro. De meeste (dunnere) handschoenen bieden voldoende warmte en je kunt de knopjes nog behoorlijk goed bedienen. Zijn er nog materialen die je absoluut niet moet gebruiken? Of materialen die juist aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Magic schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:11:
Thanks voor de titelfix :)

Als ik de reacties zo lees, is het in ieder geval niet nodig om specifieke camerahandschoenen te kopen zoals de Lowepro. De meeste (dunnere) handschoenen bieden voldoende warmte en je kunt de knopjes nog behoorlijk goed bedienen. Zijn er nog materialen die je absoluut niet moet gebruiken? Of materialen die juist aan te raden zijn?
Ik heb ooit eens een paar wollen / gebreide handschoenen gehad. Daar ben je zo door de vingers heen met het draaien aan de knoppen op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Magic schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:11:
Als ik de reacties zo lees, is het in ieder geval niet nodig om specifieke camerahandschoenen te kopen zoals de Lowepro.
De Lowepro heeft speciaal anti-slip spul aan de binnenkant. Ideaal als ik met de hand plat op het glas steun. Veel minder snel condens op het glas en de lenskap leunt lekker op de hand zondat dat deze gaat glijden. Dus gebruik ik soms ook binnen (ook bij bv aguaria) de linkerhandschoen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196662

Ik heb zelf die handschoenen van Lowepro. Rechterkant wel de onderkant van de duimtop afgesneden voor besturing. Ook wijsvinger en middenvinger afgesneden omdat ik graag een sigaretje rook en wijsvinger is sowieso handiger om je knop iets beter te voelen.. Heb ook beetje de naad toegestikt dus ze ontfrutselen niet.

Sowieso eerst kijken of je je gading niet kan vinden met iets gratis/goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:52

Korakal

Up up up!

Ik heb gisteravond even geprobeerd hoe mijn camera (5D) te bedienen is met (ongemodificeerde :P) handschoenen (Korakal in "Handschoenen voor gebruik tijdens fotog...") en dat gaat bijzonder gemakkelijk! Nou maar hopen dat ze warm genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
Ik heb de "dunne" van The North Face bij Bever gehaald, had daar ook de keus voor een maatje nog dunner/smaller van een ander merk (die volgens mij ook hier genoemd werden) maar die vielen voor mij af wegens geen "grip" op de vingers. Afgelopen vrijdagavond bijna heel de avond gebruikt en maandagavond (~-5°C) ook op de fiets. Je vingers zitten zoals bij vrijwel alle handschoenen niet helemaal in de uiteinden en dat is even wennen bij met name de scrollwieltjes, rest ging verbazend goed. Isolatie is erg goed, ook vooral tegen wind. Had alleen die andere ook wel een avond willen testen maar vond dat voor dik €40 per paar toch een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Kent iemand misschien deze handschoenen Freehands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Anders zoek je even op 'handschoenen voor de schietsport' ;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03 11:34
Ik heb net even geprobeerd met mijn schaatshandschoenen (viking, nog geen twee tientjes, leren palm en een wat meer isolerende bovenkant) en het valt allemaal nog prima te bedienen.

• polthemol
  • Laatst online: 19:19

polthemol

Moderator General Chat
spring eens binnen bij je lokale legerdump of check noorloos. ben even de naam kwijt, maar volgens mij waren het een soort neopreen handschoenen. Fijn dun, je blijft gevoel houden, lekker warm en waterdicht en het mooiste van al: die zijn in het algemeen niet duur.

Die handschoenen zonder vingers kan ik je afraden. Ik werk zelf bij de post en geloof me: je vingers gaan fucking koud worden als er ook maar iets van wind is of je handschoenen wat vochtig worden.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Dank jullie, ik denk dat ik genoeg weet om vanmiddag even te kijken of ik geschikte handschoenen in de buurt kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:50
Kijk eens bij de schilder groothandel. Daar hebben ze dunne, isolerende handschoentjes liggen met een anti-slip laag. Deze handschoentjes hebben geen hinderlijke naden en werken uitstekend. Gisteren de hele dag mee rondgelopen en geen koude handen gekregen. De prijs? € 5,--.
Zijn wel merkloos. Verkrijgbaar in M, L en XL. Kleur wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Anoniem: 480 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:11:
[...]

doet me toch aan hele andere dingen denken :o

[afbeelding]
humz je zou idd zeggen dat het is om andere zaakjes warm te houden dan een camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Nou niet lachen.. ik heb in augustus wat krappe tuinhandschoenen gekocht bij de Aldi (ik dacht toen al aan de winter.. je ziet mij niet zo snel in de tuin werken.. ;) ). Das dicht/dik katoen met daarover een latex laag (alleen bij de vingers): echt hele goede grip op je camera en warm. Voor 2,99 euro..... Ik dacht ik doe ff een linkje van de aldi.. maar daar staat geen foto meer bij..
Misschien dat een of andere bouwmarkt wel nog goede tuinhandschoenen heeft liggen. Kijk ff naar de maat: als het een beetje kleiner is heb je betere grip op je cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Laatst online: 12-05 22:06
Goed idee maatje kleiner.... krijgen je vingers nog minder bloed

schilderhandschoenen! bovenkant "schuim/neopreen" handpalm dun kantoen met of zonder anti-slip!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

BroederM schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:39:
Goed idee maatje kleiner.... krijgen je vingers nog minder bloed

schilderhandschoenen! bovenkant "schuim/neopreen" handpalm dun kantoen met of zonder anti-slip!
minder bloed.. yeah right.. valt wel mee.
Schilderhandschoenen zijn te dun geloof ik om warm te blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 11:56
henkleerssen schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 09:33:
[...tuinhandschoenen...] Das dicht/dik katoen met daarover een latex laag (alleen bij de vingers): echt hele goede grip op je camera en warm.
Bij katoen ben ik er al gauw bang voor dat ze niet water- en winddicht zijn, twee eigenschappen die ik in handschoenen (en andere outdoor-/overkleding) nog wel belangrijker vind dan warmte-isolatie.

Gisteravond realiseerde ik me trouwens dat voor het warm houden van je handen het isoleren van je onderarmen en polsen minstens zo belangrijk is als je handen zelf. Langgemouwde thermoshirts ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
BeF-Bacchus schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:41:
[...]

Bij katoen ben ik er al gauw bang voor dat ze niet water- en winddicht zijn, twee eigenschappen die ik in handschoenen (en andere outdoor-/overkleding) nog wel belangrijker vind dan warmte-isolatie.

Gisteravond realiseerde ik me trouwens dat voor het warm houden van je handen het isoleren van je onderarmen en polsen minstens zo belangrijk is als je handen zelf. Langgemouwde thermoshirts ftw.
daarom, voor de meeste dingen moet je gewoon even bij een dump binnenspringen ;) Meeste legerkleding is vreselijk lekker warm voor buiten en kost geen drol. Of echte outdoorgear halen bij bv. noorloos.

In deze tijden is water/winddicht belangrijker dan isoleren. Het is niet zo gek koud buiten, de gevoelstemperatuur is echter dramatisch :P

Pagina: 1