1080 p probleemloos afspelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik 1080 p .mkv bestanden probleemloos willen afspelen. Helaas is dit niet mogelijk met het systeem dat ik momenteel heb.

Daarom zou ik graag jullie advies willen horen over onderdelen dat ik minimaal nodig heb.

Ik heb overal al gezocht en ik kom constant verschillende verhalen tegen. Waarvan de meeste topics al vrij verouderd zijn. Sommige zeggen dat ik aan een core duo processor al genoeg heb, andere geven aan dat ik minimaal een quad core nodig heb :s

Het moet enkel een systeem zijn dat gebruikt zal worden om hd films op af te spelen. Games? Geen interesse.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Dan zou ik gaan voor zo'n nvidia ION2 board, die chipset is gericht voor het spelen van HD materiaal.
Atom procje d'r op lekker energie zuinig. ASrock had dacht ik wel mooi geprijsde hardware daarvoor

[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 11-12-2009 16:49 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou kunnen kijken naar een MSP of een simpele HTPC gebaseerd rond een chipset/IGP die de juiste hardware versnelling ondersteund. Meer info over Mediaspelers en HTPC's in: Mediaspelers en HTPC's

Ik zelf ben heel tevreden met m'n ION-chip die full-HD kan afspelen, meer info hierover in [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 3

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:46:
Graag zou ik 1080 p .mkv bestanden probleemloos willen afspelen. Helaas is dit niet mogelijk met het systeem dat ik momenteel heb.
En wat voor een systeem is dat dan? Misschien ben je met een nieuwe videokaart van een paar tientjes ook al klaar (ATI 4350 bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat je nu hebt valt ook naar te kijken, vermeld het eens! Wie weet heb je een GPU die het hardwarematig kan, maar maak je er geen gebruik van.

Persoonlijk heb ik het niet zo op die atompjes (leuk dat het via de nVidia GPU kan die overigens ook wat beperkingen heeft, en er komen geen nieuwe door beperkingen van Intel). Ik zal toch aanraden, MOCHT er een nieuwe PC nodig zijn, om eens te kijken naar het AM2/AM3 platform met Radeon HD3200/4200 IGP's. Die slikken alles, zijn goed gedocumenteerd (DXVA), en hebben goede drivers. Daarnaast heb je een GPU van de CPU fabrikant waar ondersteuning blijft komen (dus geen ingetrokken FSB of uitblijvende QPI licenties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor alle reacties!

Nielson:

Het is echt een oude bak

AMD Athlon 64 Processor 3200+ @ 2,01
1,5 GB DDR
Nivida Geforce 7600 GT

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je er een nieuwe grafische kaart instopt die de juiste hardware versnelling heeft is het een goedkope upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb me er een aantal jaren niet echt meer mee bezig gehouden met de laatste hardwareontwikkelingen

Ik heb al een aantal van jullie gehoord over Atom systemen. Dat is toch voornamelijk voor netbooks?

Het is eigenlijk de bedoeling dat het idd een HTPC wordt. Hierbij wil ik gebruik gaan maken van Windows Media Center in combinatie van Mediabrowser van Samsaffron.

Voor degene die dit niet kennen: Echt een aanrader de Mediabrowser van Samsaffron!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Tja, dat is een beetje een twijfelgeval. Zal ws wel socket 754 zijn met agp, en hoewel hier nog wel kaarten voor te krijgen zijn hbe je minder keus en zijn ze vaak wat duurder. Een ATI 3650 is misschien een optie. Mocht je voor een nieuw systeem gaan, voor AMD cpu's zijn de 780 en 785 chipsets met onboard video erg polulair voor htpc systeempjes (heb er zelf ook één).

/edit: Hmm, 7600GT is er ook in PCI-e zie ik net, in dat geval zijn geschikte videokaartjes nog wat goedkoper, zoals de eerder genoemde 4350. Als de videokaart het decoding werk doet is de cpu iig nog snel zat (zelfs atom's lukt het nog).

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 11-12-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd

Denk je niet dat de cpu veelste zwak is? Ook mn interne geheugen lijkt mij aan de zwakke kant.

Maar heb jij misschien een tip welke videokaart mijn probleem zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

De CPU valt wel mee, als je em naast een Atom legt hebben ze gelijkwaardige prestaties en zal de AMD ook nog sneller kunnen zijn. Geheugen valt ook te upgraden :Y)

Qua videokaart zou je zoals Nielson zegt een 3650 of een goedkope 8xxx-serie van Nvidia kunnen nemen met een AGP-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson,

Klopt idd, het is een 754, wel zit er PCI-express op. Ik denk toch dat ik het beste voor een nieuw systeem zou kunnen gaan. Het voelt ook al alsof mn pc zn beste tijd al wel heeft gehad.

Als jij nu een systeem in elkaar kon zetten welke onderdelen zou jij dan kiezen? Aan een overpowered systeem heb ik geen behoefte. Bij Mycom en Alternate probeerde ze me in de malling te nemen. Hadden ze een offerte gemaakt ter waarde van 1200 euro terwijl ik nadrukkelijk had aangegeven dat ik enkel films wil afspelen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:53:
Alvast bedankt voor alle reacties!

Nielson:

Het is echt een oude bak

AMD Athlon 64 Processor 3200+ @ 2,01
1,5 GB DDR
Nivida Geforce 7600 GT

:(
met een 7600 zou het toch moeten lukken (6600's doen het al :D )
Media Player Classic HomeCinema edition does the trick, Media Player Classic + PowerDVD, en dan de filters enablen. (google for more info) Je zou niet per se een nieuw systeem moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als je een nieuw systeem wilt samenstellen kun je het beste je vragen stellen in dit verzameltopic: [BBG] MultiMedia / HTPC-systeem januari 2010

Zo uit de losse pols zou ik een leuk 785G AM3 bordje (65,-), een AMD Athlon II X2 (50-70), 4GB DDR3 (85,-), 1TB HD (70,-), een kastje en een dvd-brandertje zit je zo rond de € 400,-

Als je niet zelf wilt bouwen kun je ook eens kijken een ION barebone zoals de popluaire Asrock ION 330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je in een keer klaar wilt zijn, en het ION-platform je wat lijkt zijn er kant en klare systemen rond de 250 euro beschikbaar. [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Nettops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

Bedankt voor al jullie snelle reacties!

Stel het erg op prijs

Jullie hebben me erg goed op weg geholpen!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:49
Umbrah schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:52:
Wat je nu hebt valt ook naar te kijken, vermeld het eens! Wie weet heb je een GPU die het hardwarematig kan, maar maak je er geen gebruik van.
Hoe kun je controleren of je videokaart daar gebruik van maakt?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem als de topicstarter. Ik kan geen HD beeldmateriaal met 1080p afspelen. Het beeld is zeer schokkerig en geluid loopt niet synchroon met het beeld. Mijn processorbelasting is op dat moment 100%. Ik dacht eigenlijk dat mijn videokaart goed genoeg zou moeten zijn om dit af te spelen. Misschien heb ik een instelling verkeerd staan? Codecs opnieuw installeren heb ik uiteraard al geprobeerd.

Mijn specs:

Pentium IV 3.0 GHz
2 GB Intern geheugen
Asus Radeon HD 3650 Silent (512DDR3/AGP)
24-inch beeldscherm
Windows XP Professional (SP3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Al geprobeer met Media Player Classic Home Cinema? Die kan z'n ingebouwde codecs gebruiken, werkt meestal beter dan die vage codec pakketjes. Let wel even op dat je alles instelt zoals daar gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:49
Nielson schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:36:
Al geprobeer met Media Player Classic Home Cinema? Die kan z'n ingebouwde codecs gebruiken, werkt meestal beter dan die vage codec pakketjes. Let wel even op dat je alles instelt zoals daar gemeld.
Die heb ik ook geprobeerd. Ook VLC en KMplayer heb ik geprobeerd. Misschien is mijn computer gewoon te oud om 1080p af te spelen.. Het afspelen van 720p gaat overigens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zou gewoon een nVidia GT 220 kopen en daarmee alles afspelen =>

1. Kan alle Lx.x profielen aan.
2. Kan alle Reference Frames aan.
3. Kan alle resolutie combinaties aan.
4. Kost verdomd weinig :)

FYI : ATI is leuk, maar die kan niet alles hardwarematig afhandelen. Ik snap dan ook niet waarom iedereen ATI blijft roepen in de HTPC topics ... heb ik al meerdere keren gevraagd !!

* nero355 is happy ION 9300 S775 user :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14
Met Nielson,

Ik gebruik altijd deze guide in combinatie met Media Player Classic Home Cinema:
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Draait daarmee zelfs prima op mijn netbook! Ook zou ik het gewoon proberen, ik snap niet wat nero335 hierboven zit te zeuren :P , mijn HD3870 heeft, net als jou kaart, UVD+, wat gewoon prima werkt hier.

Overigens stelt men het vaak niet op prijs dat je een topic kaapt, merkens11. Volgende keer kun je beter een los topic aanmaken. In dit geval was het probleem wel opgelost, maar als dat niet het geval is, dan is het vaak lastig om problemen op te lossen doordat het overzicht weg is ;)

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 30-12-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Hardware matige videoversnelling != altijd 1080P vloeiend af kunnen spelen.
Dit heeft namelijk te maken met codecs die NIET hardwarematig te versnellen zijn.
ION is leuk, maar werkt 'maar' bij 75-85% van de films.

Ik heb een AthlonII 240 icm CoreCodec (gekocht voor 8 euro) en dat kan echt _ALLES_ afspelen.

Dus als je voor hardware gaat, neem bovenstaande, wil je prutsen met codecs en gezeur omdat je voor energiezuinig gaat, neem een Atom icm ION.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
merkens11 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:31:
[...]
Codecs opnieuw installeren heb ik uiteraard al geprobeerd.

Mijn specs:

Pentium IV 3.0 GHz
2 GB Intern geheugen
Asus Radeon HD 3650 Silent (512DDR3/AGP)
24-inch beeldscherm
Windows XP Professional (SP3)
Ik heb zelf 1080p probleemloos af kunnen spelen met een vergelijkbare setup (P4 2.6, 2GB, Ati X800). Belangrijk hierbij is dat je de juiste codecs gebruikt. Zelf gebruik ik CoreAVC en dat werkt echt uit de kunst. Daardoor daalde de CPU usage van 80-100% naar 30% bij 720p en van onbruikbaar 1080p materiaal tot 60-70% CPU usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GENETX schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:42:Ik gebruik altijd deze guide in combinatie met Media Player Classic Home Cinema:
http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Draait daarmee zelfs prima op mijn netbook! Ook zou ik het gewoon proberen, ik snap niet wat nero335 hierboven zit te zeuren :P , mijn HD3870 heeft, net als jou kaart, UVD+, wat gewoon prima werkt hier.
Ironisch ... op die pagina staat juist dit :
- I previously recommended ATI cards over nVidia, but now things has changed. First,with the release of Detonator 178.24, all qualifying cards (at least that the ones this driver supports) now officially support L5.1 videos. Second, since Catalyst 8.6, ATI has changed the way DXVA works on their cards which caused problems like macroblocking, green screens etc. and this problem will be more apparent if you use AGP cards (that’s why most users that has problems in the comment section and the boxtorrent thread usually has AGP cards). PCI-E users is also affected by this problem, but much less so than AGP users.For this, all nVidia card users should upgrade to 178.24 or later (this is the latest non-beta as of writing), grab the beta build 867 or newer and enjoy increased compatibility. For ATI users, those who has the AGP cards (HD 2xxxx and HD 3xxxx) and has problems playing videos in DXVA mode, downgrade to Catalyst 8.5 hotfix (available at http://www.ngohq.com/home...iles&go=cat&dwn_cat_id=18 or any other similar sites). If you do not have problems, do not change anything (I even suggest that you do not change your drivers ever again). If the problem persisted, you may have to use external decoders such as the one included in PowerDVD. The changes made in Catalyst 8.6 caused MPC-HC internal DXVA decoder to not work correctly with ATI cards.
:P

Verder zou ik dit even lezen voor de grap : Wikipedia: Nvidia PureVideo

UVD beperkingen lijst kan ik even niet vinden, maar er is ergens een overzicht te vinden waaraan een bestand moet voldoen. Allemaal meuk die je niet hebt bij PureVideo 3 of hoger ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:14
Och daar verdiep ik me verder niet in, het kan best zijn dat NVIDIA beter is idd. Echter, het is geen reden om gelijk maar een nieuwe videokaart te kopen. Ik ben zelf geen problemen tegen gekomen tot nu toe, dus ik zie ook geen reden om up te graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
nero355 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:53:
[...]

Ironisch ... op die pagina staat juist dit :

[...]

:P

Verder zou ik dit even lezen voor de grap : Wikipedia: Nvidia PureVideo

UVD beperkingen lijst kan ik even niet vinden, maar er is ergens een overzicht te vinden waaraan een bestand moet voldoen. Allemaal meuk die je niet hebt bij PureVideo 3 of hoger ;)
Volgens die quote is het lastig om DXVA op AGP ATI kaarten aan de praat te krijgen, maar nVidia heeft helemaal geen AGP kaarten die DXVA ondersteunen. Dus merkens11 een GT220 aanraden heeft niet zoveel nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nielson schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:21:Volgens die quote is het lastig om DXVA op AGP ATI kaarten aan de praat te krijgen, maar nVidia heeft helemaal geen AGP kaarten die DXVA ondersteunen. Dus merkens11 een GT220 aanraden heeft niet zoveel nut.
Verwijderd in "1080 p probleemloos afspelen"
Dit is toch de TS ?? Hem probeer ik te helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ah, ok. Topic is echter inmiddels gekaapt door merkens11.
Pagina: 1