Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 11:37
Beste tweakers,

Ik wil mijn net verse 42" 1920x1080 scherm aansluiten op m'n computer.
Ik heb een HDMI kabel van 2,5 meter en dat gaat perfect, maar ik wil hem eigenlijk vast aansluiten erop maar dan staat iets meer als 10 meter verderop.

Omdat HDMI een 1-weg-digitaal signaal is, zijn er weinig correctie mogelijkheden en snap ik dat er een stabiele verbinding moet zijn waar geen bitjes verloren gaan door storing.
M.a.w. een dure kabel, tenminste dat proberen ze je iig wijs te maken door betere afscherming.

Maar waarom gaat iemand een kabel van 15m verkopen als hij toch bijna zeker storing gaat geven? :S

Heeft er iemand ervaring met een al dan niet goedkope/dure kabel die op 15 meter ook daadwerkelijk op 1920x1080 goed werkt?
Zo ja, welk merk/type/lengte heb je gekocht?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik zou het eens in dit topic proberen:
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Geen idee of een hdmi kabel van 15 m gaat werken, daar lopen genoeg discussies over hier op het forum en daar wil ik me niet mee gaan bemoeien.....

Onderstaande apparaatje werken heel mooi om hdmi over een langere afstand te laten lopen, heb ze laatst bij een vriend van me geïnstalleerd en werkt heel stabiel!
KN-HDMIREP20 om de dvi te verlengen en
CMP-USBEXTEND om de usb te verlengen.

ze zijn te koop bij nedis, enige probleem is dat ze niet aan particulieren verkopen, maar ze zullen vast ergens anders te krijgen zijn!
www.nedis.nl en inloggen met een willekeurige gebruikersnaam en wachtwoord, vervolges kun je zoeken op "hdmi cat" en op "usb cat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:05
hier op 1080p gewoon de relatief goedkope kabels van 10 en 15m gehad, werkt prima.
gewoon bij bv elektronica-online gekocht.

maar ja, garanties zul je nooit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deal extreme hebben ze ook een versterker voor HDMI.
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_29764_1.jpg
heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier geen probleem met een 10m lange HDMI-kabel, 1080p werkt perfect. En het was ook nog eens de allergoedkoopste die ik op eBay kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ooit bij een inkoopactie eens een 15 meter lange HDMI-1.3-kabel gekocht en die werkt prima op full-HD. Ik meen niet meer dan 20 euro te hebben betaald voor die kabel, zelfs met een los verloopje naar DVI aan de zijde van de PC werkte het goed.

Het is het proberen zeker waard. :Y)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 11:37
Bedankt voor de reacties mensen!
Ga gewoon voor de meeste el-cheapo kabel die er is :)
Als het goed is is er nergens storing alleen beton waar die langs moet lopen dus, zal het merk en uitslag hier wel even posten :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:03

Petuhr

FreeBSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 22:12
Ik heb een 15 meter lange kabel lopen vanaf mijn thuisserver boven naar de tv beneden. Werkt prima. Heb gewoon de goedkoopste bij kabeltje.com genomen.
http://kabeltje.com/hq-hdmi-13b-kabel-15-meter-p-1574.html

Voordeel is het is digitaal en je koopt online. Dus als het werkt, werkt het even goed als een kabel van 500 euro en als het niet werkt stuur je het terug met de koop op afstand regeling

-edit- ja samenkopen is nu goedkoper en het is de zelfde kabel.. Had deze nieuwe actie nog niet gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Devil777 op 11-12-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32
^^ als je er een stekker afknipt en deze later weer eraan soldeert dan zal het terug sturen wel niet echt meer gaan ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Voor de prijs van één "dure" kabel kun je vaak al een stuk of 3 goedkope kabels proberen.
En HDMI is een digitaal signaal, waarvoor heel sterk geld dat het op een gegeven moment "goed genoeg" is. Een héle slechte kabel zal misschien storing geven, een gemiddelde kabel geeft goed beeld, maar een extreem dure vergulde kabel geeft niet ineens beter beeld.

De beste kabel is dus de goedkoopste die "goed genoeg" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
Hier op het werk gebruiken wij 20 meter hdmi kabels. Ze zijn merkloos maar wel met vergeulde stekkers. Zijn in gebruik voor de Aurea wand voor Philips, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famod
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:50
Ik heb via Kabeltje net ook maar de proef op de som genomen: 15 mtr hdmi kabel + hdmi - dvi stekkertje. Ik zal hier erop terugkomen wat mn bevindingen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ab_dullah schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 08:43:www.nedis.nl en inloggen met een willekeurige gebruikersnaam en wachtwoord, vervolges kun je zoeken op "hdmi cat" en op "usb cat".
Nedis schopt kont => 8,99 excl. BTW voor 10 meter HDMI kabel van HQ en die werkt perfect :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
nero355 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:45:
[...]

Nedis schopt kont => 8,99 excl. BTW voor 10 meter HDMI kabel van HQ en die werkt perfect :)
Die vervaring deel ik.
Pagina: 1