Toon posts:

Focal aansluiten met juiste kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben sinds kort in het trotse bezit van een Denon 2310 versterker en 2 Focal 716W luidsprekers (die later deze week uit Frankrijk komen) en wil deze graag op de juiste manier aansluiten. Later zal ik nog uitbreiden om een 5.1 surround set te krijgen.

De volgende apparaten wil ik aansluiten:

UPC HDTV Mediabox
Playstation 3
HD Ryan media player

Alles moet op een LG 7000 Full HD scherm afgespeeld worden :)

Voor alle verbindingen lijkt me HDMI kabels het beste, iemand nog tips over merk? Alles staat niet meer dan 1.5 meter van elkaar af.

Met de luidspreker snoeren, weet iemand waar moet ik op letten? De boxen zullen niet veel verder dan 4meter van de versterker af staan. Bij kabeltje.com zijn er zoveel keuzemogelijkheden dat ik niet helemaal meer begrijp waar ik op moet letten. Maar 5 Euro de meter bij Hobo moet toch wel te verbeteren zijn neem ik aan?

Ook blijken de boxen op standaard pinnen staan die nogal een deuk achterlaten in je houten vloer, iemand hier nog tips voor? Ipv de beschermstandaardjes uit de winkel heeft een collega zelfs stuivertjes eronder zitten... Geen idee of dat voldoende is...?

Alvast super bedankt voor alle hulp.

gr. Ozzie13

Hierbij nog wat technische gegevens van de Focal 716W

Systeem: 2,5 weg basreflex

Aanbevolen Versterker: 40 / 200 Watt

Frequentie bereik: 50 Hz 28 kHz (+/-3dB)

Gevoeligheid: 91,5dB(1m/2.83v)

Impedantie: 4,3 - 8 Ohm

Afmetingen: (H x B x D) 950 mm x 222 mm x 340 mm

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:22
5 euro de meter speakerkabel is wel voldoende hoor, wel zorgen voor voldoende dikte.
Ik zou gaan voor minstens 2,5mm².
tegen de deuken in je houten vloer moet je gewoon iets onder die pinnen zetten, maakt niet gek veel uit wat, als het maar niet kan resoneren.

Verwijderd

Voor luidspekerkabel kun je ook naar de Gamma gaan. Dan ben je voor een paar kwartjes de meter klaar en heb je prima luidsprekerkabel van 2,5 mm kwadraat. Het gaat vast en zeker lukken met die Focals en die Denon. Het is een goede match. Veel plezier er mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 18:09 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
in Bi-Amp indien mogelijk :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• StaarTT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07-2023

StaarTT

Android for Life.

Ja 2,5mm2 is voldoende, voor de meesten van ons.
Anders kom je al gauw hierop uit.

--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 00:34

FeaR

In GoT we trust

Hallo Ozzie13 en welkom op GoT :W,

Als eerste gefeliciteerd met je aankoop, je hebt naar mijn mening een mooie keuze en combinatie. En ik snap ook dat je vragen hebt met betrekking tot aansluiten en hoe en wat. Alleen Gathering of Tweakers is echter geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Zo staat in de manual van je receiver en al je andere apparaten hoe je deze het beste met elkaar kan verbinden, aansluiten en instellen.

Via de GoT-Search had je dan uit kunnen komen op topics als zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 4 voor speakerkabel en HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 voor HDMI kabels.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Daarin staat hoe een topic succesvol kan worden en welke vragen wel of geen eigen topic waard zijn. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.