Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

RaDKiLL schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:10:
[...]

Kun je op een of andere manier zien welke toepassingen je niet (juist) hebt afgesloten?
En hoe sluit je toepassingen?
Als ik namelijk op de BB knop druk zie ik standaard een aantal apps staan (Telefoon, Startscherm, Berichten, Live Messenger, BB messenger en mijn browser). Zijn dit degenen die "open" staan? Vind namelijk dat mijn battery ook redelijk snel leeg is voor de tijd dat ik het beestje gebruik.
dat zijn de standaard "apps" die binnen de core draaien... Die dienen ten alle tijden open te staan ja... Nokia Smartphones hebben dit ook (S60) echter hier zijn deze "verborgen" en is alleen het Homescreen zichtbaar...

Welke Provider heb je? T-mobile? Het kan zijn dat je bb veel switcht en zoekt naar het netwerk.. heb ik ook tijdens drukke momenten waar 3g veel wegvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

marcelbakker7 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:07:
[...]

opties -> geavanceerde opties -> sim-kaart -> blackberryknop -> pincode wijzigen

[...]

en had je dit ook al geprobeerd?:
http://crackberry.com/blackberry-101-lecture-12-how-reload-operating-system-nuked-blackberry
Was niet 't probleem... Hij functioneerde verder voor de rest gewoon goed (had ook het OS daarna nog geupdate)... Kans is dus groot dat 't scherm rot was :)

Wel handige link, bedankt iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 07-06-2010 14:34 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

(jarig!)
Pat-Juh schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:04:
[...]

dat zijn de standaard "apps" die binnen de core draaien... Die dienen ten alle tijden open te staan ja... Nokia Smartphones hebben dit ook (S60) echter hier zijn deze "verborgen" en is alleen het Homescreen zichtbaar...

Welke Provider heb je? T-mobile? Het kan zijn dat je bb veel switcht en zoekt naar het netwerk.. heb ik ook tijdens drukke momenten waar 3g veel wegvalt
Vodafone hier, maar idd nu je het zegt switched hij nogal eens van 3G naar GPRS.
Thnx iig!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:15:
Even een vraagje hier voor de blackberry geleerde. Heb nu een Sony (drama) Xperia maar mijn abbo van Vodafone loopt nog een jaar door. Nu zit ik er aan te denken los een Blackberry 9700 te kopen, en dan daarmee verder te gaan. Dat is het probleem niet dat zal ook gewoon werken.

Alleen dan het BIS? Hoe is dit nu bij Vodafone geregeld want heb nu een Abbo + Internet (a 9,95) dien ik dit om te zetten naar iets anders? Met het risico dat ik weer langer vast zit aan het abbo. Of is het een Blox die ik zou kunnen activeren? Word namelijk hier niet echt wijzer van.

Of kan ik met mijn huidige abbo alles incl. de hype van pingen :D
Heb het zelfde gehad, even vodafone bellen en dan is het zo geregeld, hun sluiten het onbeperkt internet af en activeren BIS en dan kun je optimaal gebruik maken van je BB. Mijn abonnement was ook nog lang niet afgelopen dus het is geen probleem om dat tussentijds te doen. Alleen aan het BIS zit je wel de rest van je abonnement vast. Maar je kan met je BIS ook gewoon onbeperkt internetten op andere telefoons.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om je agenda items op de pc te bekijken en editen zonder hem te synchroniseren met een of ander programma wat ik toch niet gebruik? En mn contacten? Vond dit bij nokia pc suite toch wel een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:17:
Is het mogelijk om je agenda items op de pc te bekijken en editen zonder hem te synchroniseren met een of ander programma wat ik toch niet gebruik? En mn contacten? Vond dit bij nokia pc suite toch wel een stuk gemakkelijker.
Met een omweg via Google Agenda.

Maak een google account/agenda aan.
Installeer googlesync op je bb
Integratie in bijv Outlook of Thunderbird is ook mogelijk.

Helaas geen directe manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Sorry dat ik zo binnenval, maar zou het mogelijk zijn of iemand een foto zou kunnen uploaden die met dit toestel genomen is, of een pagina waar ik de kwaliteit kan vergelijken ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:54:
Hallo,
Sorry dat ik zo binnenval, maar zou het mogelijk zijn of iemand een foto zou kunnen uploaden die met dit toestel genomen is, of een pagina waar ik de kwaliteit kan vergelijken ?

Alvast bedankt
Flickr!

Heeft iemand trouwens een oplossing voor het Batterijklepje wat zo nu en dan los komt bij het uit het standaard hoesje te halen :X ?!

Ik word er gek van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku Pat-Juh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens een oplossing voor het Batterijklepje wat zo nu en dan los komt bij het uit het standaard hoesje te halen :X ?!

Ik word er gek van !
Ik zou echt terug gaan naar de winkel, of heel goed checken of je het klepje recht op je BB hebt zitten.( zie onderkant van je toestel) Ik heb nergens last van: niet los in mn broekzak, niet met een hoesje er om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRanatic schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:42:
[...]

Alleen Google sync werkt niet met Outlook 2010!! Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:34:
[...]

Alleen Google sync werkt niet met Outlook 2010!! Iemand hier een oplossing voor?
Outlook downgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FRanatic schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:42:
[...]

Is er ook zoiets voor hotmail? Dan hoef ik geen extra account te maken.

Anders is google wel een makkelijke oplossing dan kan ik het ook op pc's zonder outlook gebruiken, overal eigenlijk ;)

En hoe kan ik mijn contacten dan bewerken? (Mn doodgewone sim contacten die ik gekoppiert heb naar mn bb). Alle mobiele nummer staan namelijk bij werk, en ik wil hem ff opfrisse en email adressen bij iedereen toevoegen.. Zelf al opgezocht ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:44
nou ik heb het weer voor elkaar hoor..

vroeger had ik alle smsjes van personen in hun eigen boxje (dus als ik met 10 mensen 100 had gestuurd had ik maar 10 items in mijn inbox)

nu heb ik opeens honderden items naar dezelfde personen en staat het niet meer in een item heeft iemand enig idee hoe ik dit per ongeluk gedaan heb (ik heb wat security settings aangezet en een ander theme aangezet maar ook als ik terug ga verandert dit niet meer..)

iemand die weet wat ik moet doen ?

edit 3 : en alles lijkt het weer te doen na een reboot ik gok een bugje in het os..

[ Voor 65% gewijzigd door AjDuLion op 09-06-2010 13:05 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:59
Wanneer ik een contactpersoon met Facebook heb "gesynced" krijg ik de Facebook profile picture in de foto van de contactpersoon d:)b Alleen is dit een piepklein, low-res foto'tje -O-

Ben ik de enige met dit probleem en zo nee, hoe heb je het opgelost?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sensei_D schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:41:
Wanneer ik een contactpersoon met Facebook heb "gesynced" krijg ik de Facebook profile picture in de foto van de contactpersoon d:)b Alleen is dit een piepklein, low-res foto'tje -O-

Ben ik de enige met dit probleem en zo nee, hoe heb je het opgelost?
Je kan dat in de instellingen van Facebook op je telefoon uitzetten :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
FalskDansker schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:48:
[...]

Je kan dat in de instellingen van Facebook op je telefoon uitzetten :)
Mwa de functionaliteit vind ik zelf wel fijn, maar ik zou graag dan een wat grotere versie van de contactfoto willen, maar dat kan dan niet?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje.

Ik wil een Google Apps e-mailadres toevoegen via BIS van vodafone.

Maar nu blijft dat ding zeggen dat ik een fout e-mailadres of wachtwoord in heb gevuld. Terwijl ik 101% zeker weet dat het wachtwoord klopt, en het emailadres ook.

Nu heb ik dit gelezen:
http://www.blackberryforu...gle-apps.html#post1211231

Hij zegt dat je dan "I will provide the settings to add this email account." aan moet klikken, maar ik HEB die optie niet. Ik heb ook al een tijdje met vodafone aan de lijn gezeten, en die bevestigde dat die optie er niet bij staat.

Weet iemand hoe ik dit in vredesnaam op kan lossen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een BB 9700 Bold.

Hebben jullie ook als je lichtjes aan de zijkant drukt ten hoogte van het display dat je dit in het display ziet ?
Netzoals je je vinger op een tft scherm drukt.
Het gebeurd ook bij de volume harder en zachter zetten ( zelfde effect )
Het is goed te zien bij de donkere themas.

Zo niet ga ik morgen terug naar de winkel.

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:54:
Ik heb net een BB 9700 Bold.

Hebben jullie ook als je lichtjes aan de zijkant drukt ten hoogte van het display dat je dit in het display ziet ?
Netzoals je je vinger op een tft scherm drukt.
Het gebeurd ook bij de volume harder en zachter zetten ( zelfde effect )
Het is goed te zien bij de donkere themas.

Zo niet ga ik morgen terug naar de winkel.

Bedankt !
Heb ik ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ligt dus niet aan de foon.
Gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:12:
Ik zit met een probleempje.

Ik wil een Google Apps e-mailadres toevoegen via BIS van vodafone.

Maar nu blijft dat ding zeggen dat ik een fout e-mailadres of wachtwoord in heb gevuld. Terwijl ik 101% zeker weet dat het wachtwoord klopt, en het emailadres ook.

Nu heb ik dit gelezen:
http://www.blackberryforu...gle-apps.html#post1211231

Hij zegt dat je dan "I will provide the settings to add this email account." aan moet klikken, maar ik HEB die optie niet. Ik heb ook al een tijdje met vodafone aan de lijn gezeten, en die bevestigde dat die optie er niet bij staat.

Weet iemand hoe ik dit in vredesnaam op kan lossen? :/
Die optie zit er wel in.
Typ maar bijvoorbeeld a@google.com en dan een fop wachtwoord. Dan komt er rode tekst en daar staat op het laatst voer meer gegevens in;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus alle blackberries hebben het probleem ? wat ik ook heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:19:
Dus alle blackberries hebben het probleem ? wat ik ook heb ?
De mijne iig ook (9700).

Heren, ik krijg mijn Wi-Fi niet aan de praat. Thuisnetwerk waar ik me wil aanmelden, heb op aanraden van andere sites Gegevenssessies aangezet en voor de zekerheid (niet dat hij 3G opgaat) Mobiel Netwerk uitgezet. Hij geeft bij de diagnostiek dat het netwerk verkregen is, maar het Wi-Fi logo blijft grijs en de browser werkt niet mee. Voor de duidelijkheid, ik heb nog geen BB-abo of 3G-abo hierop zitten. Gaarne hulp! alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:27:
[...]

De mijne iig ook (9700).

Heren, ik krijg mijn Wi-Fi niet aan de praat. Thuisnetwerk waar ik me wil aanmelden, heb op aanraden van andere sites Gegevenssessies aangezet en voor de zekerheid (niet dat hij 3G opgaat) Mobiel Netwerk uitgezet. Hij geeft bij de diagnostiek dat het netwerk verkregen is, maar het Wi-Fi logo blijft grijs en de browser werkt niet mee. Voor de duidelijkheid, ik heb nog geen BB-abo of 3G-abo hierop zitten. Gaarne hulp! alvast bedankt.
Zonder bb-abo kom je niet ver ;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:14:
[...]

Die optie zit er wel in.
Typ maar bijvoorbeeld a@google.com en dan een fop wachtwoord. Dan komt er rode tekst en daar staat op het laatst voer meer gegevens in;)
Het werkte inderdaad alleen als ik een nep emailadres invulde. Maar goed. Nu werkt het dus nog steeds niet. Nu krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2f0etjq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 14:22:
[...]

Het werkte inderdaad alleen als ik een nep emailadres invulde. Maar goed. Nu werkt het dus nog steeds niet. Nu krijg ik deze error:

[afbeelding]
Weet je zeker dat alles goed is ingesteld? Dat het domein ook gmail is?!

En lukt het ook niet als je het gmail programmatjes download? Die zou wel moeten werken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:13:
[...]

Weet je zeker dat alles goed is ingesteld? Dat het domein ook gmail is?!

En lukt het ook niet als je het gmail programmatjes download? Die zou wel moeten werken.
Het domein is inderdaad Gmail. Dit viel mij ook al op, maar ik las in de help van Google dat je toch imap.gmail.com moest gebruiken.

Ik word er echt niet goed van.

En vodafone wilde het aan blackberry voor gaan leggen, maar dan hadden ze mijn wachtwoord van het emailaccount nodig. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 19:46:
[...]

Het domein is inderdaad Gmail. Dit viel mij ook al op, maar ik las in de help van Google dat je toch imap.gmail.com moest gebruiken.

Ik word er echt niet goed van.

En vodafone wilde het aan blackberry voor gaan leggen, maar dan hadden ze mijn wachtwoord van het emailaccount nodig. -O-
Neem contact op met google. Wat ik op internet heb kunnen vinden is dat de BIS een Google Apps account automatisch zou moeten herkennen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 19:23
Ik heb een paar vragen, als n00b in het hele blackberry gebeuren. Ik heb sinds vandaag een BlackBerry Curve 8900. Heel erg leuk toestel. Ik heb uiteraard ook een BB InstantEmail bundel (ik heb dus T-Mobile). Nu heb ik natuurlijk een T-Mobile branded toestel, en er vallen mij een aantal dingen op.

1. Ik heb 2 themes. 1 T-Mobile theme, en nog een 2e theme. Als ik dat 2e theme gebruik heb ik geen Call Logbook. Ik weet even niet hoe je dat moet noemen, maar dat je je gemiste, ontvangen en gekozen nummers kunt zien. Dat hele menu valt weg als ik dus dat 2e theme gebruik. Kan ik dat er terug bij zetten?

2. Bij het gebruik van dat T-Mobile theme, heb ik een icon staan van Web 'n' Walk. Maar ik heb geen WnW, want ik heb InstantEmail. Kan ik dat toch gewoon gebruiken om te internetten of gaat dat dan buiten mijn bundel om? Ook hiervoor geldt dat als ik het 2e theme kies, de WnW-icon weg valt en ik wel een Browser Icon heb.

3. Ik vertrek woensdag naar de V.S. voor vakantie. Ik wil daar geen internetverbinding hebben, maar als ik bij Netwerkopties kijk kan ik vanalles aan en uit zetten, maar GPRS krijg ik niet uit. Dat vind ik wel in het Opties menu, maar daar vind ik de volgende opties:

Gegevensservices: aan / uit / Uit tijdens roaming. Welke van die opties moet ik dan hebben als ik in het buitenland ben, maar wel natuurlijk telefonisch bereikbaar wil zijn?

4. Kun je per contactpersoon een aparte SMS-toon instellen? Ik wil graag dat ik een apart geluidje hoor als ik een smsje van mijn vriendin krijg. Ik heb wel een aparte beltoon voor haar, maar sms kan volgens mij niet?

5. Belangrijke. Ik had begrepen, dat als ik InstantEmail had, ik ook toegang had tot AppWorld of iets dergelijks. In ieder geval, soort van online winkel voor BB-tools en programmaatjes, net als Apple de AppStore heeft. Ik had bij een collega gezien dat hij daar een icon voor heeft, maar dat heb ik niet. Hoe kan ik daar toch op komen?

Waarschijnlijk zijn deze vragen al tig keer gesteld. Ik heb net wel het topic gescand, en hierboven vraag 3 ook al gevonden, maar in het antwoord daarop wordt niet verteld welke optie je dan moet kiezen. De rest van de vragen kwam ik zo snel niet tegen. Ik hoop dat iemand me met mijn vragen kan en wil helpen.

Alvast bedankt :)

[edit]
Inmiddels heb ik AppWorld kunnen downloaden, net als MSN Messenger. Die laatste vind ik heelmaal nergens terug, en die AppWorld vind ik in het mapje downloads, maar ik heb em dus al gedownload. Echter, ik zou beide applicaties als icon in mn menu willen hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

[ Voor 6% gewijzigd door Just_A_User op 13-06-2010 00:55 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2. Bij het gebruik van dat T-Mobile theme, heb ik een icon staan van Web 'n' Walk. Maar ik heb geen WnW, want ik heb InstantEmail. Kan ik dat toch gewoon gebruiken om te internetten of gaat dat dan buiten mijn bundel om? Ook hiervoor geldt dat als ik het 2e theme kies, de WnW-icon weg valt en ik wel een Browser Icon heb.
Kan je gewoon gebruiken, dat is alleen maar een koppeling naar de Explorer.
Ik gebruik hem ook gewoon en heb geen extra kosten.
1. Ik heb 2 themes. 1 T-Mobile theme, en nog een 2e theme. Als ik dat 2e theme gebruik heb ik geen Call Logbook. Ik weet even niet hoe je dat moet noemen, maar dat je je gemiste, ontvangen en gekozen nummers kunt zien. Dat hele menu valt weg als ik dus dat 2e theme gebruik. Kan ik dat er terug bij zetten?
Ik gebruik een custom theme, die kan je bijna overal wel vinden, gewoon even zoeken wat je er leuk uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Just_A_User schreef op zondag 13 juni 2010 @ 00:13:
3. Ik vertrek woensdag naar de V.S. voor vakantie. Ik wil daar geen internetverbinding hebben, maar als ik bij Netwerkopties kijk kan ik vanalles aan en uit zetten, maar GPRS krijg ik niet uit. Dat vind ik wel in het Opties menu, maar daar vind ik de volgende opties:

Gegevensservices: aan / uit / Uit tijdens roaming. Welke van die opties moet ik dan hebben als ik in het buitenland ben, maar wel natuurlijk telefonisch bereikbaar wil zijn?
Als je helemaal geen gebruik wil maken van internet in het buitenland, kan je het beste beide op 'uit' instellen. Wil je internetten wanneer je wil moet je tijdens roamen instellen op 'uit'.
[edit]
Inmiddels heb ik AppWorld kunnen downloaden, net als MSN Messenger. Die laatste vind ik heelmaal nergens terug, en die AppWorld vind ik in het mapje downloads, maar ik heb em dus al gedownload. Echter, ik zou beide applicaties als icon in mn menu willen hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Selecteer het icoontje (door met de trackball op het icoontje te staan) en druk op de BlackBerry-knop, links van de trackball). Selecteer 'Verplaatsen naar map' en kies vervolgens Hoofdmap. Vervolgens kun je deze in de hoofdmap weer verplaatsen (Toepassing verplaatsen) naar de plek waar jij hem wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:04:
[...]

Neem contact op met google. Wat ik op internet heb kunnen vinden is dat de BIS een Google Apps account automatisch zou moeten herkennen.
Met Google valt dus geen contact op te nemen.

Ik ga Vodafone morgen wel weer even bellen. En dan haal ik mijn email account leeg (er staat gelukkig toch niet al te veel op), en dan verander ik het wachtwoord even naar iets simpels, en dat geef ik dan aan vodafone. En dan bel ik aan het eind van de dag weer even terug, of ik laat hun mij bellen, en dan verander ik het wachtwoord wel weer, ongeacht of het opgelost is. Wil niet dat dalijk mijn wachtwoord op een, door een Vodafone medewerker in de trein verloren, usb stick staat.

En wat een kut support heb je bij blackberry zeg. Als je hulp wilt, mag je even 50 dollar neerleggen. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:23:
Goedemorgen iedereen, (HELP eigenlijk)

Vraagje: heb nu de bold al 1 klein weekje in me bezit. Heb onlangs wunderradio (trial 10 dagen) erop gezet super lekker radio luisteren.. Maar nu komt als ik klaar ben met de app wunder radio wil naar me internet gaan middels logo browser. Vervolgens geeft ie aan dat ie geen verbinding kan maken. Dit terwijl ik een BIS abbo heb van vodafone. Ik snap het niet. Als ik vervolgens naar google ga via de bladwijzers dan doet het hij het wel, telegraaf.nl ook via de bladwijzers nu komt het grappige als ik gewoon nu.nl intik dan doet hij het niet. (melding kan geen verbinding maken met het internet etc etc als het vaker voor komt neem contact met provider) Ook heb ik dan een probleem met youtube.nl dan, kom ik ook niet op en als ik erop kom dan krijg ik een afspeelfout, media fout. ggggrrrrrr. Heb vervolgens me serviceboeken verwijderen opnieuw aangemeld me apn settings staan goed ik weet het niet meer ligt het aan blackberry zelf of staan er misschien verkeerde settings ergens die ik over het hoofd zie. MOet ik een software up dat eof zo iets??

Kan iemand me helpen

groetjes purdy
Is het al gelukt met Wunder radio en Vodafone????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:36:
[...]

Is het al gelukt met Wunder radio en Vodafone????
Ik gebruik (alleen voor streams die ik niet in de BB kan openen) YourMuze. Is helemaal gratis.

Je kan dan gewoon naar hun website gaan, en je geeft een paar favoriete zenders op. Vervolgens log je met je blackberry en dan kun je de streams via hun luisteren.

En de rest heb ik gewoon als favoriet in mijn browser staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:39:
[...]

Ik gebruik (alleen voor streams die ik niet in de BB kan openen) YourMuze. Is helemaal gratis.

Je kan dan gewoon naar hun website gaan, en je geeft een paar favoriete zenders op. Vervolgens log je met je blackberry en dan kun je de streams via hun luisteren.

Thnx! Heb je ook vodafone en BB Basis of Plus? Is de snelheid genoeg om een stabiele streaming te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:02:
[...]

Thnx! Heb je ook vodafone en BB Basis of Plus? Is de snelheid genoeg om een stabiele streaming te hebben?
Phoe, dat weet ik niet. Ik zal even kijken :)

Ik geloof Plus. De snelheid is snel zat ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn bb9700 als modem gebruiken op mijn netbook.. Nu ga ik via Blackberry Desktop Manager naar IP-Modem en dan geeft hij de volgende foutmelding:

Kan geen geconfigureerd Blackberry-toestel als IP-modem detecteren. Controleer of uw desktopinstallatie op de juiste manier is geconfigureerd en start de desktop opnieuw op.

Wat kan ik hier aan doen? Met mijn vorige bb9700 lukt het wel? Wie kan mij alsjeblieft helpen?

Gr. Joachim

edit: is opgelost, BB desktop manager opnieuw geïnstalleerd..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:04:
[...]

Phoe, dat weet ik niet. Ik zal even kijken :)

Ik geloof Plus. De snelheid is snel zat ja.
Oke, nog ff een vraag die niet te maken heeft met de bold.

Ik zit nu met een telfort abbo (1 mnd opzegtermijn). Ik wil de bold 9700 vodafone by gsmweb halen. Kan ik dan gewoon de bold alvast bestellen en regelen zij of vodafone de opzegging + nummberhoud? En is je abbo dan 14 juli opgezegd, of 1 augustus omdat de opzegtermijn wellicht de volgende maand pas in gaat?

Misschien weet iemand hier de antwoorden op bovenstaande vragen. Zou mij veel helpen want ik wil m snel binnen hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 17:39:
[...]

Bij mij doettie ut nie! OOk nie via WiFi. Als ik een account heb aangemaakt, ingelogd, bijvoorbeeld 538 opzoek en dan w8, w8 en nog langer w8 krijg ik geen geluid eruit.... TIPS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ik heb er nog een zelfs na een battery pull werkt het niet.

tegenwoordig als ik sms/mail/msn/pin krijg ik dat rond elke 3/4 woorden er automatisch een . komt te staan

dit is een uitleg wat er misgaat word dus dit is. Een uitleg. Wat er misgaat

heel irrant en kan nergens vinden hoe ik dit uit/aan kan zetten

iemand die het weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Het zou toeval kunnen zijn, als je twee keer kort achter elkaar een spatie invoert, wordt er een punt neergezet met een spatie erachter. Misschien dat je trillerige handen hebt en automatisch die dubbele spatie doet. Anders zou het zo kunnen zijn dat er een foutje in de software zit, die jouw spatie zo herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
pim89 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:15:
Het zou toeval kunnen zijn, als je twee keer kort achter elkaar een spatie invoert, wordt er een punt neergezet met een spatie erachter. Misschien dat je trillerige handen hebt en automatisch die dubbele spatie doet. Anders zou het zo kunnen zijn dat er een foutje in de software zit, die jouw spatie zo herkent.
dat wist ik niet maar kan inderdaad wel veel verklaren moet wel zeggen dat ik 99% zeker weten geen dubbele spatie invoer maar merk wel dat als ik langzamer type dat het minder vaak voorkomt..

zal er eens naar kijken en anders maar hopen op een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

josjos schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:27:
Misschien even wat handige dingetjes (voor de TS?):
EMAILEN zonder BIS
Veel mensen stellen vragen over het emailen zonder een BIS account. Hierbij een korte uitleg waarom dit niet kan:
Als je op je BB 9700 (en andere type BB) je email gaat instellen wordt dit gedaan via een de BIS server van Blackberry.In tegenstelling tot andere merken stel je deze instellingen serverside in (en niet via een telefoonmenutje) en daarom is het dus noodzakelijk een BIS abonnement te hebben om uberhaupt maar een emailaccount in te kunnen stellen.
[
Dank je wel hiervoor, als geintresseerde in BB is dit waardevolle informatie. Het BB abbo is mij te duur, daar ik mijn email niet direct hoeft te hebben, maar wel wil behandelen met de BB. Uit deze info maak ik dus op dat email handelen met de BB niet mogelijk is zonder BB abbo.
Jammer, betekent dus dat ik een ander alternatief moet kijken voor ancient palmpje....

Zoals je al melde, deze info hoort, naar mijn mening, in de TS thuis.

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar dit is toch common knowledge aangezien het voor alle blackberry's geldt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

BtM909 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:29:
Maar dit is toch common knowledge aangezien het voor alle blackberry's geldt?
Dat het voor alle BB's geldt had ik na het het lezen voor mijzelf direct ingevuld. Maar als zijnde niet BB-kenner ging ik er eigenlijk van uit dat email ook wel mogelijk zou zijn zonder het speciale Abbo, alleen dan niet als push-email. push-email is leuk, maar voor mij geen feature waar ik voor wil betalen.
Het is dat ik dit voor de zekerheid even controleerde anders had ik het niet geweten.

Onvoorstelbaar eigenlijk dat email dus alleen maar te lezen is met de BB als je het speciale abbo hebt. Dat zou voor mij betekenen €7,50 p.m. extra betalen voor een email push - feature die ik niet behoef.

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Nu online
Je betaalt dat extra bedrag niet alleen voor je e-mail. Meerdere services op je BlackBerry behoeven BIS. Voorbeelden: BlackBerry Messenger (pingen), De native internetbrowser, facebook-app en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

pim89 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 13:36:
Je betaalt dat extra bedrag niet alleen voor je e-mail. Meerdere services op je BlackBerry behoeven BIS. Voorbeelden: BlackBerry Messenger (pingen), De native internetbrowser, facebook-app en nog veel meer.
Ok, dank je wel. Dan moet ik dus achterhalen wat dat veel meer is.
De kalender van de BB is voor mij de selling point, maar dat is geen €7,50 p/m waard. De andere punten die je noemt hebben voor mij geen meerwaarde t.o.v. andere telefoons.

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry maps, google maps, msn messenger, zelfs het internet verkeer loopt via het BIS abonnement.
Zeker dit laatste is raar te noemen daar je de blackberry niet meer kunt gebruiken over wifi als je abonnement is afgelopen.
Mwa het schijnt te kunnen via ingewikkelde work arounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
Als je geen waarde hecht aan de extra BB services zoals ping, e-mail push en verscheidene apps, dan kun je nog steeds zonder BIS-abbo via de data dienst van je provider e-mailen en internetten.

E-mail door bijvoorbeeld de Gmail app te installeren
Internet door bijvoorbeeld Opera Mini te installeren

Wel dien je in beide gevallen je APN handmatig in te stellen overeenkomstig met de provider specifieke adressen en wachtwoorden.

Dus ja, je kunt wel degelijk internetten en mailen met een Blackberry zonder BIS. Kost alleen wat extra moeite en inzet van de gebruiker. En ja, je mogelijkheden mbt tot apps zijn zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Een stukje ervaring bij deze.

Het valt me op dat er een hoop onduidelijkheid is over de mogelijkheden van een BB met en een BB zonder BIS/BES.

Ik heb eerst anderhalf jaar mijn BB gebruikt zonder BIS/BES en heb het daarna pas (met een nieuwe provider) geactiveerd.

Meest bekende is dan wel de E-mail, de ingebouwde E-mail app van je BB kan je dus niet gebruiken. Ik mistte hem eigenlijk niet omdat ik vrijwel gelijk de GMail app had geinstalleerd die werkt zonder grote problemen. Overigens kan je ook je agenda en contacten zonder BIS syncen met Google Sync.

Veel apps werken overigens prima zonder BIS, bijvoorbeeld Nav4all (nu helaas kapot), Google Maps, Shazam, Viigo, BeWeather, Nimbuzz en nog wat andere dingen die ik niet bij naam kan herinneren.

Begin dit jaar ben ik overgestapt van provider. T-Mobile naar Vodafone en heb ik gelijk maar BIS genomen omdat het maar 5 euro verschil maakte met het normale internet abonnement van Vodafone.

De E-mailcient van mijn BB is gewoon stukken beter dan de GMail app. Werkt een stuk makkelijker, E-mails worden beter weergegeven en mails komen met Push echt een stuk sneller binnen. Sterker nog ik gebruik amper nog een desktop om mijn mail te checken behalve als het mailtje vereist dat ik nog veel online moet doen.

Als vervanger voor Nimbuzz gelijk MSN geinstalleerd (wat zonder BIS niet kan) wat ook echt stukken beter werkt.

Pingen - zoals de schoolmeisjes dat inmiddels ook hebben gevonden gebruik ik nauwelijks. Het werkt goed, maar een SMSje of E-mail werkt naar mijn ervaring niet anders.

Conclusie: Je kan prima met een BB werken zonder BIS, onzin dat internetten niet zonder kan. Blackberry's staan al tijden bekend om hun goede E-mailservice, daar heb je BIS wel voor nodig om dat te ervaren, waarschijnlijk kan je wel een E-mail app installeren zoals GMail maar het zal nooit zo goed als de standaardcleint worden. Heb je echter geen behoefte aan apps met push-functies kan je prima werken zonder BIS. Alleen moet je leren leven met het feit dat sommige functies gewoon niet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Nu online
BertHier schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:16:
Een stukje ervaring bij deze.

...

Begin dit jaar ben ik overgestapt van provider. T-Mobile naar Vodafone en heb ik gelijk maar BIS genomen omdat het maar 5 euro verschil maakte met het normale internet abonnement van Vodafone.
...
Je zegt dat je bij Vodafone meteen BIS hebt genomen, omdat het maar 5 euro scheelt. Waarom heb je dan bij T-Mobile geen Instant E-mail genomen? Dat scheelt maar 1 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
pim89 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:00:
[...]

Je zegt dat je bij Vodafone meteen BIS hebt genomen, omdat het maar 5 euro scheelt. Waarom heb je dan bij T-Mobile geen Instant E-mail genomen? Dat scheelt maar 1 euro ofzo.
Omdat T-Mobile een slechter netwerk heeft, geen bereik in kleine dorpen waar ik wel eens kom. Met Vodafone heb ik dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Nu online
BertHier schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:55:
[...]

Omdat T-Mobile een slechter netwerk heeft, geen bereik in kleine dorpen waar ik wel eens kom. Met Vodafone heb ik dat probleem niet.
Oke, bereik T-Mobile laat inderdaad nog wel eens te wensen over (zeker de laatste tijd). Ik denk trouwens dat het meer te maken heeft met de capaciteit dan met het bereik dat je dit bereik als slecht ervaart, maar dat terzijde. Ik heb ook als ik bij familie in Hilversum ben dat ik soms slecht bereik heb.

Maar mijn vraag was niet waarom je niet bij T-Mobile bleef (ik wil liever ook weg), maar waarom je tijdens het half jaar dat je nog bij T-Mobile zat, geen BIS had genomen aangezien je aangeeft dat je het nu wel bij Vodafone hebt gedaan 'omdat het maar 5 euro meer kostte' terwijl Instant E-mail ten opzichte van Web 'n walk maar 1 of 2 euro meer kost. Vind je het door dat slechte bereik niet waard om 2 euro meer te betalen? Het grootste deel van de tijd heb je denk ik wel gewoon goed bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hier wil ik eigenlijk ook wel even op inhaken.
Ik gebruik inmiddels de native mail app (push) en de native browser zonder BIS/BES, dit alles was ook vrij vlot geinstalleerd zonder dat ik nou al te veel kennis van zaken heb.
Mocht iemand geinteresseerd zijn, PM me maar, kan ik je altijd even verder helpen.

Wat me echt opvalt aan BB gebruikers is dat de behoefte om buiten de richtlijnen van RIM en/of de provider dingen te doen met het toestel niet of nauwelijks aanwezig is. Als ik kijk naar bijvoorbeeld iPhone bezitters lijkt het wel alsof de helft het toestel gejailbreaked heeft, waar ik bij nagenoeg alle blackberry gebruikers maar één antwoord tegen kom, geen BIS --> pech gehad. Terwijl dit dus zeker niet zo hoeft te zijn.

Verder ben ik nog op zoek naar de standaard service books die gepushed worden door vodafone, zodat ik ook MMS en (hopelijk) BB-Maps aan de praat kan krijgen, dus als iemand zo vriendelijk is om mijn hier een backup van te sturen zou het zeer gewaardeerd worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:12:
[..]

Wat me echt opvalt aan BB gebruikers is dat de behoefte om buiten de richtlijnen van RIM en/of de provider dingen te doen met het toestel niet of nauwelijks aanwezig is. Als ik kijk naar bijvoorbeeld iPhone bezitters lijkt het wel alsof de helft het toestel gejailbreaked heeft, waar ik bij nagenoeg alle blackberry gebruikers maar één antwoord tegen kom, geen BIS --> pech gehad. Terwijl dit dus zeker niet zo hoeft te zijn.
[..]
Ik denk dat ik hier voor een gedeelte wel een verklaring voor heb.
Ten eerste is het van een iPhone heel bekend dat je kan jailbreaken, en bijna niemand weet dat je zonder BIS ook e-mail kan ophalen (wist ik ook nog niet tot een minuut geleden), hoewel dat natuurlijk een kip-ei abonnement is, want als mensen het vaker doen wordt het bekender en vice versa.
Ten tweede is het bij apple zo dat je belangrijke functies echt niet kan uitvoeren zonder een jailbreak. Daar kan het echt gewoon helemaal niet. Bij blackberry betaal je een paar euro meer voor BIS, en dan kan je alles.
Het derde punt, en dat is misschien voor de tweakers niet zo van belang, maar wel voor veel andere BlackBerrygebruikers: je kan dan misschien wel e-mail ophalen in de native app, maar je zal geen BBM kunnen gebruiken. Iets wat bij tienermeisjes wel gevoelig ligt bijvoorbeeld. Zelf gebruik ik het niet veel, maar soms vind ik het wel heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wil ik niet als een Apple fanboy gaan klinken maar welke functies mis je op een niet gejailbreakte iPhone die je wel hebt op een BB dan? Ik zit er namelijk even over na te denken, maar buiten het installeren van themes kan ik er niet echt 1 verzinnen, en dat lijkt me nou geen belangrijke functie.
Wat betreft BBM heb je een punt, echter is What's App een perfect alternatief, en zelfs multi platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Nu online
Ik denk dat je me niet begrijpt. Ik zeg niet dat ik op een iphone dingen mis die op een blackberry wel zitten. Jij haalt de vergelijking met het jailbreaken van een iPhone aan. Ik zeg dat je met een gejailbreakte iPhone dingen kan die je zonder jailbreak absoluut niet kan op een iPhone (bestandsbeheer, bestandsuitwisseling, taskmanager). De mogelijkheden van een iPhone hebben dus niets met die van een blackberry te maken in mijn verhaal.

Het gaat bij mij dus om het verschil tussen 'willen jailbreaken' en buiten de richtlijnen van blackberry gaan. Kortgezegd: met het jailbreaken van een iPhone zorg je voor functies die je zonder jailbreak op dat toestel absoluut niet hebt en kan krijgen.

Bij de blackberry gaat dat niet op, want daar kan je door te betalen al die functies alsnog krijgen, en dat betalen is geen groot bedrag, maar een verschil met gewoon internet van een paar euro's.

Ik hoop dat ik nu duidelijker voor je heb wat ik in m'n vorige verhaal bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Roodey schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:57:
Mijn huidige telefoon belt niet zo lekker in een rommelige omgeving zeg maar.
De E72 die ik hiervoor had had hier geen last van.
Hoe is het bereik en de gesprekskwaliteit van de 9700?
En dan met name in rommelige omgevingen, bijv. voetbalkantine.

@BertHier:
Raar dat jij het wel kunt. Zelf heb ik Vodafone met internetblox, maar BB abo zit er niet in ivm werk.
Wil wel graag de 9700!

Is hier iemand die een Vodafone simkaartje in zijn/haar 9700 kan drukken waar geen BIS/BES op actief is, maar wel internetblox?
In dit draadje heb ik geen antwoord kunnen vinden. Ook andere verwijzingen naar de gesprekskwaliteit zijn er niet, alleen wat klachten gevonden over de geluidskwaliteit.
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en gesprekskwaliteit en bereik zijn voor mij belangrijk. Hoe is dit met de BB? In verhouding met Nokia?

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
HJHiaatje schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:59:
[...]

In dit draadje heb ik geen antwoord kunnen vinden. Ook andere verwijzingen naar de gesprekskwaliteit zijn er niet, alleen wat klachten gevonden over de geluidskwaliteit.
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en gesprekskwaliteit en bereik zijn voor mij belangrijk. Hoe is dit met de BB? In verhouding met Nokia?
Mijn ervaring met een BB (Bold 9000 img) is, dat de geluidskwaliteit perfect is (is iets waar ik heel veel waarde aan hecht) , de antenne is niet beter / slechter dan die van een Nokia middenklasser. (al is hij op 3G iets minder, heb ik het idee)

Ik maak geen gebruik van een BIS / BES, maar kan toch prima werken via de alternatieven, alleen een Vodafoon internet BLOX wil niet werken. (Al het overige wel, na aanpassingen van Service Books, en TCP IP instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReBr schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:11:
[...]

Mijn ervaring met een BB (Bold 9000 img) is, dat de geluidskwaliteit perfect is (is iets waar ik heel veel waarde aan hecht) , de antenne is niet beter / slechter dan die van een Nokia middenklasser. (al is hij op 3G iets minder, heb ik het idee)

Ik maak geen gebruik van een BIS / BES, maar kan toch prima werken via de alternatieven, alleen een Vodafoon internet BLOX wil niet werken. (Al het overige wel, na aanpassingen van Service Books, en TCP IP instellingen)
Werkt prima, ik denk dat je toch niet helemaal de juiste service books hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Niet online
pim89 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:45:
[...]

Oke, bereik T-Mobile laat inderdaad nog wel eens te wensen over (zeker de laatste tijd). Ik denk trouwens dat het meer te maken heeft met de capaciteit dan met het bereik dat je dit bereik als slecht ervaart, maar dat terzijde. Ik heb ook als ik bij familie in Hilversum ben dat ik soms slecht bereik heb.

Maar mijn vraag was niet waarom je niet bij T-Mobile bleef (ik wil liever ook weg), maar waarom je tijdens het half jaar dat je nog bij T-Mobile zat, geen BIS had genomen aangezien je aangeeft dat je het nu wel bij Vodafone hebt gedaan 'omdat het maar 5 euro meer kostte' terwijl Instant E-mail ten opzichte van Web 'n walk maar 1 of 2 euro meer kost. Vind je het door dat slechte bereik niet waard om 2 euro meer te betalen? Het grootste deel van de tijd heb je denk ik wel gewoon goed bereik.
Goede vraag eigenlijk! Heb bij T-Mobile nooit de moeite genomen om BIS te regelen. Op dat moment vond ik dat ook niet zo noodzakelijk. Toen ik ging overstappen wilde ik het gelijk maar goed doen, Vodafone + BIS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds een probleempje, telkens als ik een smsje krijg en deze open bij berichten blijft het bij smsberichten staan dat er een nieuw probleem is, terwijl ik het bericht al gelezen heb. Is dit een bug of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Fijn, denk je zuinig om te gaan met je BB door het bijgeleverde hoesje te gebruiken; is de vorm van de magneten in het hoesje in het scherm gedrukt ! Ik dacht dat het scherm vies was, ik poetsen, maar het ging maar niet weg. Vervolgens kwam ik er achter dat dit ' achter ' het scherm was, ik dacht aan vocht. Net was ik aan het werk, haal ik mijn telefoon uit het hoesje, toen zag ik pas dat er een hele vorm in stond gedrukt!

Wat een klotezooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:10:
[...]

Werkt prima, ik denk dat je toch niet helemaal de juiste service books hebt...
Dat kan wel kloppen, zodra een Vodafone sim (een Z11 prepaid kaartje met internet Blox geactiveerd) in mn toestel zit, wordt het APN: blackberry.vodafone.com gebruikt. (het servicebook dus)
Aangezien deze niet kan werken (heb immers geen BIS abo) pas ik hem aan naar live.vodafone.com. Dit wil dan niet werken. (voor de standaard browser - streaming media enz..)
Bij TCP/IP instellingen voor de alternatieve progjes (oa Opera mini, en Logicmail) wil het ook niet werken met live.vodafone.com.

Bij andere providers, oa Telfort, t-mobile, en KPN werkt het wel met de standaard instellingen, en met een Ben, en Rabomobiel simkaart, wil het na het aanpassen van de servicebooks, prima werken.(bij deze worden alternatieve APN toeganspunten gebruikt)

Met welke instellingen wil Vodafone dan wel werken (zonder BIS dus)? ik krijg het nu nog niet aan de gang, niet dat ik het heel erg vind, maar Vodafone was deze periode erg goedkoop, met hun internet Blox voor de halve prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend had ik last van een knipperend ledlampje dus ik wilde een batterypull doen om het te verhelpen maar sindsdien doet mijn telefoon helemaal niks meer. Hij start op, doet een ienieminiestukje van de balk om vervolgens een rood ledlampje te geven en weer opnieuw te beginnen. Dit doet hij constant. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, even daarvoor was ik gewoon mijn mail aan het lezen en in groups aan het kletsen. Kan ik resetten of wat moet ik doen? Ik dacht aan nieuwe os installeren maar dat lukt niet omdat hij alleen contact met de pc heeft op het moment dat hij opstart, zodra hij opnieuw begint is de verbinding met de pc weer weg. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:03:
Vanochtend had ik last van een knipperend ledlampje dus ik wilde een batterypull doen om het te verhelpen maar sindsdien doet mijn telefoon helemaal niks meer. Hij start op, doet een ienieminiestukje van de balk om vervolgens een rood ledlampje te geven en weer opnieuw te beginnen. Dit doet hij constant. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, even daarvoor was ik gewoon mijn mail aan het lezen en in groups aan het kletsen. Kan ik resetten of wat moet ik doen? Ik dacht aan nieuwe os installeren maar dat lukt niet omdat hij alleen contact met de pc heeft op het moment dat hij opstart, zodra hij opnieuw begint is de verbinding met de pc weer weg. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Probeer Deze methode eens... Schijnt vaak te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Just_A_User schreef op zondag 13 juni 2010 @ 00:13:

DaMarcus schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:01:
[...]
Als je helemaal geen gebruik wil maken van internet in het buitenland, kan je het beste beide op 'uit' instellen. Wil je internetten wanneer je wil moet je tijdens roamen instellen op 'uit'.
Ik zit eigenlijk met hetzelfde. Wil wel kunnen bellen/gebeld worden/sms'en, maar geen internet in het buitenland. Om zeker te zijn dat ik het goed doe (dus goed instel): Moet ik dus Via Opties, Mobiel netwerk, dan ''Gegevensservices'' op Uit zetten en ook ''Tijdens roamen'' op Uit zetten?
Bellen en sms'en blijft dan dus mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:03:
Ik zit eigenlijk met hetzelfde. Wil wel kunnen bellen/gebeld worden/sms'en, maar geen internet in het buitenland. Om zeker te zijn dat ik het goed doe (dus goed instel): Moet ik dus Via Opties, Mobiel netwerk, dan ''Gegevensservices'' op Uit zetten en ook ''Tijdens roamen'' op Uit zetten?
Bellen en sms'en blijft dan dus mogelijk?
Mijn ervaring is dat je alleen "tijdens roaming" op Uit moet zetten. Zodra je op een buitenlands netwerk zit, gaat je internetverbinding uit, maar alleen je internetverbinding.

En als je dan verbinding met een wifi-netwerk maakt, gaat hij alsnog e-mails en pin-berichten binnenhalen zonder dat je hoeft te betalen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 08:32:
[...]

Probeer Deze methode eens... Schijnt vaak te werken.
Dank je wel. Het werkt, de blackberry doet weer iets, alleen nu alles kwijt en dat alleen door puur pech, erg balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
wat is nou de snelste browser voor de BB? (gebruik momenteel gewoon die van BB zelf)

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centenbakkie schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 14:10:
wat is nou de snelste browser voor de BB? (gebruik momenteel gewoon die van BB zelf)
Probeer Opera Mini es, is gratis in de Appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:32:
[...]

Probeer Opera Mini es, is gratis in de Appstore.
Persoonlijk vind ik Opera Mini trouwens niet fijn werken. Ik wil dat m'n cursor gewoon direct en goed reageert, en bij Opera Mini hapert die (bij mij ten minste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
pim89 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:43:
[...]

Persoonlijk vind ik Opera Mini trouwens niet fijn werken. Ik wil dat m'n cursor gewoon direct en goed reageert, en bij Opera Mini hapert die (bij mij ten minste)
Ja de besturing van Opera Mini is behoorlijk kut; de renderer is misschien sneller, de interface is bokketraag en de cursor is nog erger.
Bolt browser is er nog 1 welke leuke features heeft maar ondersteunt niet alles; zoals moving gif, OTA downloads en de streaming YouTube video's doet die bij mij dan alsnog met de default browser...

Hij is misschien iets trager en mist wat leuke features, maar verder is die default browser echt zo gek nog niet hoor.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1991L
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb ook een paar vraagjes.. Tijdens het bellen kraakt het enorm aan de andere kant van de lijn, terwijl diegene niet in een rumoerige omgeving is.. Het klinkt een beetje alsof je aan het bellen bent met iemand die in de auto zit.. Hebben meer mensen hier last van?
En nog iets, is er een mogelijkheid om bebuzz gratis te downloaden (de volle versie)?
Is er ook een optie om sms berichten apart te weergeven ipv in een 'chatbericht'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
S1991L schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:28:
Ik heb ook een paar vraagjes.. Tijdens het bellen kraakt het enorm aan de andere kant van de lijn, terwijl diegene niet in een rumoerige omgeving is.. Het klinkt een beetje alsof je aan het bellen bent met iemand die in de auto zit.. Hebben meer mensen hier last van?
En nog iets, is er een mogelijkheid om bebuzz gratis te downloaden (de volle versie)?
Is er ook een optie om sms berichten apart te weergeven ipv in een 'chatbericht'?
BeBuzz kun je gratis downloaden maar na de trial houdt het op.
Sms zul je aan moeten wennen. Dat is momenteel niet te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal!

Ik begin ongeveer gek te worden van het probleem dat ik met mn BB 9700 heb. Bij het opstarten zegt hij "Reload 1513". Nu heb ik wat forums gelezen en heb vervolgens Desktop Manager 5.0 gedownload om de software opnieuw te installeren.. Nu loop ik tegen het probleem aan dat DM mijn BB niet herkent. Bij verbindingen staat keurig mijn BB met pin vermeld maar de DM blijft aangeven "verbinding verbroken".

Ik wordt er echt gek van haha. Kan iemand de gouden tip aan me geven? Of zit er niets anders op dan opsturen en een paar weken zonder?

Groetjes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica