FlasHie_FlaSh schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:57:
[...]
Ik ga vanuit dat je weet wat DOA is. Dat betekent dus een nieuw toestel ipv reparatie. Dit had geconstateerd kunnen worden als desbetreffende shop naar het toestel had gekeken. Het is logisch dat je checkt of het toestel wel daadwerkelijk defect is en niet domweg terug te sturen.
Natuurlijk heb ik begrip dat het wat langer kan duren omdat reparatiecentrum van RIM in Engeland zit maar dit is gewoon een DOA.
Het was cynisch dat ik nog wel een andere vergelijkbare toestel heb liggen.. toevallig een bb maar voor mij in de toekomst geen bb meer als de garantieafwikkeling op deze manier gaat.
Ik vind ook dat als je iets koopt dat het moet werken, helaas begrijp ik uit je verhaal dat je hem niet in een "Stenen Winkel" hebt gekocht, ik zou in dat geval namelijk zeker geen genoegen nemen, bij levering van een Defect toestel.
Helaas kan je dit zelfde standpunt minder makkelijk innemen bij Online Winkels en klaarblijkelijk doen zij dit dan ook niet. Ik snap heel goed dat je baalt, dat zou ik ook zeer zeker doen, en ik zou er eigenlijk ook vanuit gaan dat je gewoon een nieuw toestel geleverd krijgt. Helaas wordt daar anders over gedacht door de Winkel (en ja, dit is iets wat een Winkel beslist, aangezien zij vaak de klant tevreden willen houden, een nieuw toestel geven, en de afhandeling van de DOA zelf doen (zonder de klant daarmee te storen. Besef trouwens ook dat je je Garantie altijd bij de Winkel moet Claimen en dat de Fabriek hier niks mee te maken heeft).
Wel is het zo dat ieder telecom bedrijf zich heel lief en aardig voordoet, tot er negatieve zaken aan het licht komen. Neem bijvoorbeeld de Brekende Toetsen bij een SE S500, de gammele Pookjes bij SE K750 en W800, de brakke Fast Port bij verschillende SE's (waaronder W900 en K750). Zo zijn er nog veel meer "Ontwerpfouten" bij verschillende bedrijven (toevallig veel ervaring met SE's, dus lijkt dat nu heel negatief, waarvoor Excuses). Maar om op het meest recente voorbeeld met de Brekende toetsen terug te komen, ik heb de S500 tot 3x teruggestuurd, 1ste keer hebben ze het vervangen, ging weer stuk. 2de keer beloofde ze dat het een nieuw toetsenbord was, ging ook binnen 3 weken weer stuk. De 3de keer hebben ze excuses gemaakt omdat de 2de keer toch een oude batch zou zijn, dit keer was het wel een nieuwe volgens hen, maar ook deze was binnen 5 weken weer vol van de gebroken toetsen. Je begrijpt waarschijnlijk al dat ik dit nog 5x had kunnen doen met hetzelfde resultaat.
Ik wil alleen maar aangeven dat het geen BlackBerry kwaaltje is dat ze je lang laten wachten, echter geloof ik dat BlackBerry wel altijd heel toegefelijk is geweest omtrent de TrackBall Repairs.
Maja het is jammer dat Kwaliteit tegenwoordig toch vaak plaats moet maken voor Innovatie en Kwantiteit.
Tip voor de toekomst!
Beroep je in het vervolg op de Colportage wet bij een DOA, dat houdt in dat U het product 7 dagen op zicht mag hebben en a.d.h. daarvan bepaald of U het product wil behouden. Indien dit niet het geval is, moet U dit binnen 7 dagen aan het betreffende bedrijf meedelen en dienen zij het complete aankoop bedrag binnen 30 dagen aan U te retourneren.
http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand
Enige nadeel is dat ik niet precies weet hoe dit geregeld is bij de koppeling met een Abonnement

. Maar het is in ieder geval iets om in acht te nemen.
[
Voor 9% gewijzigd door
JunkieXP op 31-03-2010 17:55
]