Ik heb gister google maps uitgetest, op zich werkt het redelijk (je kan hem instellen voor auto, fiets of voetganger). De gps volgt goed, je ziet op het kaartje waar je rijdt en hij geeft de afslagen en het aantal kilometer dat je nog moet rijden aan. Groot nadeel is wel dat er niks wordt gesproken. Je moet dus op het toestel blijven kijken. Kan in mijn ogen niet op tegen een tomtom maar het brengt je op zich wel waar je zijn moet.Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:36:
nog steeds geen navigatie alternatief voor de Bold 9700 jongens???
Beetje jammer.. hier moet echt aan gewerkt worden.
Klopt er staat t_mobile op de voorkant en met opstarten zie je het staan. Nieuw OS zonder vendor.xml maakt niets uit, je blijft het zien bij opstarten. Verder merk je niets van het branded zijn van het toestel.vwtune schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:04:
[...]
Staat er dan T-Mobile op ofzo? Of zie je dat alleen wanneer je de BB opstart?
Kan je dat eventueel eraf halen door de Vendor.xml te verwijderen? (wat sowieso moet om hem te kunnen updaten)
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ben ook nog aan het kijken, eerst was AmazeGPS best wel aardig maar daar moet je tegenwoordig ook al voor dokkenVerwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:51:
[...]
Ik heb gister google maps uitgetest, op zich werkt het redelijk (je kan hem instellen voor auto, fiets of voetganger). De gps volgt goed, je ziet op het kaartje waar je rijdt en hij geeft de afslagen en het aantal kilometer dat je nog moet rijden aan. Groot nadeel is wel dat er niks wordt gesproken. Je moet dus op het toestel blijven kijken. Kan in mijn ogen niet op tegen een tomtom maar het brengt je op zich wel waar je zijn moet.

Mijn boefje is liev!
Ik heb je net pin gestuurd. Zou je mij willen toevoegen?Ronnymes schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:08:
Wie in de bbm GoT groep of GoT chat wil, moet gewoon mij even een pin bericht sturen.
Pin is 218D372E
Of inscannen
[afbeelding]
GoT bbm groep
[afbeelding]
GoT chat
Verwijderd
Ik zal het een gooi geven. Maar zonder stemaanwijzingen zijn we natuurlijk nog steeds ver van huis mbt op navi op de Bold.JB schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:57:
[...]
Ben ook nog aan het kijken, eerst was AmazeGPS best wel aardig maar daar moet je tegenwoordig ook al voor dokken
Ik heb net de groep en chat toegevoegd en geaccepteerd. Sindsdien is telefoon heel traag en zie je rechtbovenin het schermpje steeds die pijltjes bezig. Voorheen helemaal geen last van gehad. iemand weet hoe dit mogelijk is?? Is echt mega traag geworden nu.....
Verwijderd
Ik zou de chatlogs van de groepen op 1 dag zetten. Waarschijnlijk is hij flink aan het laden om alle gesprekken en alle info van de groepen weer te geven.
Verwijderd
Heb de 9700 nu drie maanden in gebruik maar t is nog niet helemaal echte liefde.
Ik vind de foto's zo lelijk, door lange sluitertijd vaak bewogen en het videolicht kan wel als vuurtoren gebruikt worden.
Ben denk verwend door m'n vorige Iphones en N95. Alleen die Iphones zijn allemaal kapot gevallen, zo kwetsbaar.
Menu is zo snel dat het op windows 98 lijkt. geen visueel effect ofzo.
Enfin hij belt wel aardig, het gesprek valt wel uit na 15 minuten (dropped calls)
Mail is fantastisch simpel.
een paar vragen aan de kenners:
Gebruikt iemand de spraakfunctie eigenlijk? (Mij verstaat ie niet erg)
Er komt een betere browser aan, webkit meer als de Iphone/ android weet iemand wanneer?
Zou zo fijn zijn als je zo smooth zou scrollen.
Kan je op een bepaalde manier scherp youtube kijken met herkenbaar beeld en geluid?
Kan je met een trucje een punt . aan een toets toewijzen? wel handig bij het typen.
Is het mogelijk gelijk je ontvangen sms-en in beeld te krijgen zonder te unlocken enzo?
Weet iemand een heel mooi eenvoudig thema?
Is er een simpel meer aantrekkelijk music player te vinden?
Waarom moet je elke maand met tmobile bellen omdat je tientallen euro's datakosten hebt, ondanks bundel?
Waarom heb je drie soorten browsers, webnwalk, hotshot, tmobile, wat is het verschil.
en de belangrijkste vraag:
Waarom pakt ie data via de 3g verbinding terwijl hij ook met m'n thuis wifi verbonden is?
Verder is ie nog nooit vastgelopen en dat is toch wel knap.
bedankt alvast, het toch wel een fijn machientje!
Ik vind de foto's zo lelijk, door lange sluitertijd vaak bewogen en het videolicht kan wel als vuurtoren gebruikt worden.
Ben denk verwend door m'n vorige Iphones en N95. Alleen die Iphones zijn allemaal kapot gevallen, zo kwetsbaar.
Menu is zo snel dat het op windows 98 lijkt. geen visueel effect ofzo.
Enfin hij belt wel aardig, het gesprek valt wel uit na 15 minuten (dropped calls)
Mail is fantastisch simpel.
een paar vragen aan de kenners:
Gebruikt iemand de spraakfunctie eigenlijk? (Mij verstaat ie niet erg)
Er komt een betere browser aan, webkit meer als de Iphone/ android weet iemand wanneer?
Zou zo fijn zijn als je zo smooth zou scrollen.
Kan je op een bepaalde manier scherp youtube kijken met herkenbaar beeld en geluid?
Kan je met een trucje een punt . aan een toets toewijzen? wel handig bij het typen.
Is het mogelijk gelijk je ontvangen sms-en in beeld te krijgen zonder te unlocken enzo?
Weet iemand een heel mooi eenvoudig thema?
Is er een simpel meer aantrekkelijk music player te vinden?
Waarom moet je elke maand met tmobile bellen omdat je tientallen euro's datakosten hebt, ondanks bundel?
Waarom heb je drie soorten browsers, webnwalk, hotshot, tmobile, wat is het verschil.
en de belangrijkste vraag:
Waarom pakt ie data via de 3g verbinding terwijl hij ook met m'n thuis wifi verbonden is?
Verder is ie nog nooit vastgelopen en dat is toch wel knap.
bedankt alvast, het toch wel een fijn machientje!
Paar antwoorden:
-Spraakfunctie kun je verbeteren door hem "te leren", via optie's-spraakgestuurd bellen.
- 2x spatie achter elkaar is ". " In emailtjes en sms-jes
-Spraakfunctie kun je verbeteren door hem "te leren", via optie's-spraakgestuurd bellen.
- 2x spatie achter elkaar is ". " In emailtjes en sms-jes
Waarom? Omdat het kan!!
Ik ben weer aan het flashen geslagen ( kan het niet laten ) maar ik ga nu naar een Hybrid Rom
9700 .442/.484 Hyrbrid
Het schijnt dat de batterij verbruik verbeterd is, en de snelheid van het toestel en de browser is geoptimaliseerd.
Ben benieuwd
Gelijk de OS laten inkrimpen van 114 mb naar 67.35 mb met Schrink-A-OS van BBHybrids
9700 .442/.484 Hyrbrid
Het schijnt dat de batterij verbruik verbeterd is, en de snelheid van het toestel en de browser is geoptimaliseerd.
Ben benieuwd
Gelijk de OS laten inkrimpen van 114 mb naar 67.35 mb met Schrink-A-OS van BBHybrids
[ Voor 14% gewijzigd door Ronnymes op 02-03-2010 22:06 ]
follow @ twitter.com/ronnymes
Ik ben momenteel in het bezit van een BB 8310 en ben sterk aan het overwegen te upgraden naar een 9700. Dit omdat hij sneller is en meer kan.. Over de bouwkwaliteit en software vraag ik me nog wel wat af.
Het geen dat me het meest begint te storen is de trackball van mijn BB. Die scrollt perfect maar kliikt met duidelijke moeite. Soms reageert hij wel maar vaak gewoon niet of weer 2 keer achter elkaar.
Heeft iemand problemen ondervinden met de gevoeligheid van de trackpad, of drukt deze gewoon goed in zonder fouten?
Dan nog iets over je theme, zit er een theme ingebakken die gewoon normaal je tekst scaled als je die groter instelt. Heb op mijn 8310 altijd een groter lettertype ingesteld maar zie steeds vaker dat er themes zijn die dan een fixed grootte voor de letters hebben. Dat wil ik dus niet.
Verder
Edit - te laat antwoord op sommige dingen gegeven.
Het geen dat me het meest begint te storen is de trackball van mijn BB. Die scrollt perfect maar kliikt met duidelijke moeite. Soms reageert hij wel maar vaak gewoon niet of weer 2 keer achter elkaar.
Heeft iemand problemen ondervinden met de gevoeligheid van de trackpad, of drukt deze gewoon goed in zonder fouten?
Dan nog iets over je theme, zit er een theme ingebakken die gewoon normaal je tekst scaled als je die groter instelt. Heb op mijn 8310 altijd een groter lettertype ingesteld maar zie steeds vaker dat er themes zijn die dan een fixed grootte voor de letters hebben. Dat wil ik dus niet.
Verder
Overigens heb ik ook wat ervaring met het vervangen van je 'cover' dat valt opzich reuze mee maar het zit dan wel altijd wat 'losser' dan voorheen. Visueel kan zoiets wel een aardige oppepper geven.Gebruikt iemand de spraakfunctie eigenlijk? (Mij verstaat ie niet erg)
Zet hem eens wat sneller, was voor mij de oplossing. Ik praat veel te snel voor die dingen.
Ja, dat kan. 2 keer spatie en je krijgt een punt. Werkt met 1 keer spatie in je browser overigens ook perfect.
Je kan hem ook stand-by zetten, dan hoef je niet te unlocken maar alleen je scherm aan te zetten.
Edit - te laat antwoord op sommige dingen gegeven.
Ik heb hiervoor ook de 8310 gehad, de trackpad werkt fantastisch, geen stof meer tussen het balletje! Het klikken werkt tot dusverre ook perfect (2 weken in gebruik nu).
Mijn boefje is liev!
Ik heb ook net deze ROM erop gezet, alleen nu geeft de Desktop manager software iedere keer een melding dat hij een XML bibliotheek update heeft gevonden ?Ronnymes schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:08:
Ik ben weer aan het flashen geslagen ( kan het niet laten ) maar ik ga nu naar een Hybrid Rom
9700 .442/.484 Hyrbrid
1) Wat is een XML bibliotheek ?
2) Hoe kan er nou een update gevonden zijn als 442 de laatste officiele ROM is ?
3) Kan ik deze update laten uitvoeren ?
Weet iemand hoe ik een ical calendar (vanuit een openbare Google Calendar) kan toevoegen aan mijn Blackberry Calendar?
Het is geen officiële update die van jou eigen provider komt.Supershiva schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:10:
[...]
Ik heb ook net deze ROM erop gezet, alleen nu geeft de Desktop manager software iedere keer een melding dat hij een XML bibliotheek update heeft gevonden ?
1) Wat is een XML bibliotheek ?
2) Hoe kan er nou een update gevonden zijn als 442 de laatste officiele ROM is ?
3) Kan ik deze update laten uitvoeren ?
Verwijderd
Hallo allemaal
Ik heb mijn BB nu enkele dagen. (En ja, hij bevalt prima
)
Nu loop ik tegen een kleine eigenaardigheid op waarvan ik de verklaring/oplossing maar niet kan vinden. Het lijkt wel of geen één zoekmachine het zelfs maar in zijn index heeft staan.
Het gaat erom dat na het installeren van sommige apps mijn BB vraagt om een "vertrouwelijkheidsniveau voor de toepassing ....". Daarop kan ik "Yes", "No" en "Help" kiezen. Help geeft als enige uitleg dat ik het kan accepteren als het "een toepassing uit een vertrouwde bron is". Het enige wat ik heb gevonden is dat het blijkbaar gaat of je de app toegang wilt geven tot bijvoorbeeld je telefoonboek, gps of wifi (en nog wel meer van dergelijke zaken.)
Nu is mijn vraag in twee delen (1) kan iemand mij hier iets meer over uitleggen, en (2) wat kan ik het beste antwoorden? Met andere woorden, moet ik 'ja' of 'nee' antwoorden om zo veilig mogelijk te werk te gaan?
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Ik heb mijn BB nu enkele dagen. (En ja, hij bevalt prima
Nu loop ik tegen een kleine eigenaardigheid op waarvan ik de verklaring/oplossing maar niet kan vinden. Het lijkt wel of geen één zoekmachine het zelfs maar in zijn index heeft staan.
Het gaat erom dat na het installeren van sommige apps mijn BB vraagt om een "vertrouwelijkheidsniveau voor de toepassing ....". Daarop kan ik "Yes", "No" en "Help" kiezen. Help geeft als enige uitleg dat ik het kan accepteren als het "een toepassing uit een vertrouwde bron is". Het enige wat ik heb gevonden is dat het blijkbaar gaat of je de app toegang wilt geven tot bijvoorbeeld je telefoonboek, gps of wifi (en nog wel meer van dergelijke zaken.)
Nu is mijn vraag in twee delen (1) kan iemand mij hier iets meer over uitleggen, en (2) wat kan ik het beste antwoorden? Met andere woorden, moet ik 'ja' of 'nee' antwoorden om zo veilig mogelijk te werk te gaan?
Alvast bedankt voor de antwoorden,
De firewall komt met die meldingen. Normaal kan het geen kwaad om met Yes te antwoorden, je kiest er tenslotte zelf voor om de app te installeren. Als je Nee beantwoord kan de app bijv. geen connectie maken en werkt het dus niet. Je kan achteraf nog kijken bij de geinstalleerde apps welke rechten ze hebben mocht je het niet vertrouwen.
Mijn boefje is liev!
Je kunt ook als je op 'Ja' klikt, achteraf nog de rechten beperken eventueel.JB schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:12:
De firewall komt met die meldingen. Normaal kan het geen kwaad om met Yes te antwoorden, je kiest er tenslotte zelf voor om de app te installeren. Als je Nee beantwoord kan de app bijv. geen connectie maken en werkt het dus niet. Je kan achteraf nog kijken bij de geinstalleerde apps welke rechten ze hebben mocht je het niet vertrouwen.
Zucht...
Verwijderd
Ah, daar komt het dus vanaf. Ondertussen weer geleerd dat mijn BB een firewall heeft.JB schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:12:
De firewall komt met die meldingen. ......
Maar nog een klein vraagje, weten jullie misschien hoe KPN omgaat met de zogenaamde wobbly trackpads? Ik heb er namelijk één (een veel voorkomend verschijnsel heb ik begrepen.) Is er een mogelijkheid dat er een reparatie/vervanging van hun kant komt?
Ik heb op crackberry.com wel een manual gevonden hoe je het zelf kunt verhelpen, maar om mijn Bold nu gelijk uit elkaar te halen vind ik ook wat.
Zo.... eindelijk de BB 9700 binnen!
Ik heb een T-mobile relax abo met BIS
Nu heb ik een paar vragen;
Welke instellingen moet ik nakijken, om te checken of ze goedstaan voor internet, zodat je geen extra kosten krijgt? Want ik heb begrepen dat het kan zijn dat de instellingen niet goed staan waardoor je extra internetkosten kan krijgen.
Welk gratis Theme wordt er op dit moment het meest gebruikt die gratis is? (die ook het weer kan weergeven)
Thanks voor nu. (komen nog wel meer vragen ;-) )
Welke instellingen moet ik nakijken, om te checken of ze goedstaan voor internet, zodat je geen extra kosten krijgt? Want ik heb begrepen dat het kan zijn dat de instellingen niet goed staan waardoor je extra internetkosten kan krijgen.
Welk gratis Theme wordt er op dit moment het meest gebruikt die gratis is? (die ook het weer kan weergeven)
Verwijderd
even een vraagje.. ik heb een nokia e72 en die zou ik kunnen ruilen tegen een bb 9700.. maar mijn vraag. moet je daar echt een speciale abbonement hebben?
Verwijderd
Ja. Gewoon omzetten bij je provider. Soms nagenoeg net zo duur en soms een klein beetje duurder, afhankelijk van je provider.
Toen de problemen zich aandeden wreef ik in mijn handjes, afgelopen 2 maanden geen extra kosten omtrend internet gehad of iets, of dit kwam door mijn Antieke Ben SIM-Kaart of een andere reden wist ik toen niet.vwtune schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:26:
Zo.... eindelijk de BB 9700 binnen!
Wat ik wel weet is dat zowieso bij Opties -> Geavanceerd -> TCP -> "APN Ingeschakeld" het vinkje Uitgeschakeld moet zijn. Dit heb ik altijd gehad.
Maar deze maand heb ook ik (met mijn Antieke Ben SIM-Kaart (en inmiddels sinds 2 dagen een T-Mo SIM die mijn Instant Push problemen (zoals verwacht) niet heeft opgelost)) 15MB aan "Extra" Data verbruikt.
Had ze laatst nog aan de lijn voor het activeren van mijn nieuwe SIM en toen gevraagd of deze geen extra kosten met zich mee zou brengen, en de medewerker (die er naar eigen zeggen alweer 1,5 jaar werkt) had nog nooit van dit euvel gehoord, ik had er nooit over moeten beginnen, dan had ik nu ook geen extra kosten gehad (Karma is a Bitch xD). Zucht T-Mobile, Zucht =(.
Waarom heeft Vodafone nou niet een Flex Like Abo =(.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Verwijderd
oke, dus ik kan gewoon met mijn telfortje abbo(deze nog zonder sim) op telefoneren maar geen internetten enzo, en op 18 mei krijg ik mijn nieuwe simkaart met internet wel gewoon gebruik maken van blackberry?Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:30:
Ja. Gewoon omzetten bij je provider. Soms nagenoeg net zo duur en soms een klein beetje duurder, afhankelijk van je provider.
zoniet, wat moet ik allemaal nog doen?
en nog een vraag.. het blijkt dat die bb niet exchange server kan connecten, en geen mcguider kan installeren.. heb al een beetje gegoogled. mcguider is gps volgensmij? maar dat gebruik ik niet.. en exchange server heeft te maken met email? dat gberuik ik ook namelijk niet, echt puur voor de ping, de telefoon en internet.
Thanks, ik heb het vinkje weggehaald. maar waar dient die eigenlijk voor? en waarom staat het standaard dan aan?JunkieXP schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 23:38:
[...]
Toen de problemen zich aandeden wreef ik in mijn handjes, afgelopen 2 maanden geen extra kosten omtrend internet gehad of iets, of dit kwam door mijn Antieke Ben SIM-Kaart of een andere reden wist ik toen niet.
Wat ik wel weet is dat zowieso bij Opties -> Geavanceerd -> TCP -> "APN Ingeschakeld" het vinkje Uitgeschakeld moet zijn. Dit heb ik altijd gehad.
Maar deze maand heb ook ik (met mijn Antieke Ben SIM-Kaart (en inmiddels sinds 2 dagen een T-Mo SIM die mijn Instant Push problemen (zoals verwacht) niet heeft opgelost)) 15MB aan "Extra" Data verbruikt.
Had ze laatst nog aan de lijn voor het activeren van mijn nieuwe SIM en toen gevraagd of deze geen extra kosten met zich mee zou brengen, en de medewerker (die er naar eigen zeggen alweer 1,5 jaar werkt) had nog nooit van dit euvel gehoord, ik had er nooit over moeten beginnen, dan had ik nu ook geen extra kosten gehad (Karma is a Bitch xD). Zucht T-Mobile, Zucht =(.
Waarom heeft Vodafone nou niet een Flex Like Abo =(.
Zover ik weet, is het bij de meeste providers geen probleem (red. Vodafone), maar T-Mobile laat deze afwijkende instellingen via een andere lijn lopen, waardoor er dus een onbekend Data lijntje wordt gebruikt, aangezien het dan niet via de BlackBerry Service gaat, worden deze zowieso los in rekening gebracht.
Er zijn wel Apps die zonder deze APN niet werken, maar dat zijn meestal alleen "nieuwe" apps, het kost geloof ik Geld, om via BlackBerry Service te werken voor zo'n App.
Ingewikkeld verhaal
.

Nogmaals bedankt, ik zal die rekeningen goed in de gaten houden van T-mobile!
Verder, wat is de meest gebruikte theme eigenlijk?
Ik zoek er 1 die het weer en kalender al meteen weergeeft.
Er is/zijn applicaties die je lampje tunen zodat je kan zien wat voor oproep/bericht je binnen hebt.
Maar die zijn allemaal betaalde versies is het niet? Welke van deze is de beste?
Er is/zijn applicaties die je lampje tunen zodat je kan zien wat voor oproep/bericht je binnen hebt.
Maar die zijn allemaal betaalde versies is het niet? Welke van deze is de beste?
Ik blijf toch terug komen op mijn persoonlijke Favoriet Hypaereon Sliq (in het voorbeeld nog met WeatherEye (draai tegenwoordig BeWeather Free):vwtune schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 01:34:

Daarbij plaats ik het icoontje op de tweede rij uiterst rechts en implementeert dit Thema het rechtsbovenin, er zijn meer Thema's die een Plekje bieden aan een WeatherApp (of iets soortgelijks).
Curve 8900: http://bit.ly/fI6AZ
Bold 9700: http://bit.ly/3txHfT
Ik kan je zo niet zeggen welke de beste is, al heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van mijn aanschaf van BerryBuzz, Ieder E-Mail Account eigen instelling, SMS, MSN, MMS, Disco Light bij Bellen. Ik vind het heerlijk. (Een van de redenen waarom ik bij BlackBerry blijf hangen, really love the Status Lightsvwtune schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 01:34:
JunkieXP schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 01:45:
[...]
Ik blijf toch terug komen op mijn persoonlijke Favoriet Hypaereon Sliq (in het voorbeeld nog met WeatherEye (draai tegenwoordig BeWeather Free):
[afbeelding]
Daarbij plaats ik het icoontje op de tweede rij uiterst rechts en implementeert dit Thema het rechtsbovenin, er zijn meer Thema's die een Plekje bieden aan een WeatherApp (of iets soortgelijks).
Curve 8900: http://bit.ly/fI6AZ
Bold 9700: http://bit.ly/3txHfT
[...]
Ik kan je zo niet zeggen welke de beste is, al heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt van mijn aanschaf van BerryBuzz, Ieder E-Mail Account eigen instelling, SMS, MSN, MMS, Disco Light bij Bellen. Ik vind het heerlijk. (Een van de redenen waarom ik bij BlackBerry blijf hangen, really love the Status Lights)
[ Voor 22% gewijzigd door vwtune op 04-03-2010 04:51 ]
Ik heb eerst ook Hypaereon Sliq gebruikt, maar was niet zo onder de indruk van de vele icoontjes op mijn scherm.vwtune schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:26:
gebruik daarom Imagening_MMMOOO
die kan je gewoon gratis downloaden in de app world. deze heeft ook een agenda in je scherm wanneer je boven het icoontje van je agenda gaat hangen, en doet hetzelfde met je berichtenmap.
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/4681
[edit]
zie net dat de screens niet van de bold zijn. dus de icoontjes wijken iets af qua plaatsing.
[ Voor 7% gewijzigd door Campo di Casa op 04-03-2010 07:05 ]
Ik heb zelf de iBerry, kost een paar dollar maar die vind ik echt super relax 
Bold 9700:

Curve 8310:

Bold 9700:

Curve 8310:

Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Ik gebruik Serenity sinds gister. Ook een erg fijn thema:

En Berrybuzz is idd ook een aanrader, heb de trialversie op verbruikt en zit nu te wachten tot mijn paypalbetaling eindelijk verwerkt wordt zodat ik weer verschillende kleurtjes heb

En Berrybuzz is idd ook een aanrader, heb de trialversie op verbruikt en zit nu te wachten tot mijn paypalbetaling eindelijk verwerkt wordt zodat ik weer verschillende kleurtjes heb
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 10:13 ]
Verwijderd
Ik weet niet wat mensen lopen te piepen maar ik vind de Bold 9700 nu na een maand by far het beste toestel wat ik heb gehad ever. 
Bar weinig zaken die ik me kan bedenken waar ik me aan stoor.
Alleen de rode knop om op op te hangen kraakt heel licht. Enige kleine minpuntje.
En de huidige navigatie beperkingen. Maar die zullen vast veranderen in de toekomst.
Ik gebruik het toestel zeer intensief.
Het reageert allemaal lekker vlot. Het is overzichtelijk. De menu's zijn intuitief en logisch opgebouwd.
Ik ben vol lof wat betreft emailen, browsen, smsen, bellen, agenda, foto, video en de muziek player mogelijkheden.
Ik geef het toestel 5 sterren!
Bar weinig zaken die ik me kan bedenken waar ik me aan stoor.
Alleen de rode knop om op op te hangen kraakt heel licht. Enige kleine minpuntje.
En de huidige navigatie beperkingen. Maar die zullen vast veranderen in de toekomst.
Ik gebruik het toestel zeer intensief.
Het reageert allemaal lekker vlot. Het is overzichtelijk. De menu's zijn intuitief en logisch opgebouwd.
Ik ben vol lof wat betreft emailen, browsen, smsen, bellen, agenda, foto, video en de muziek player mogelijkheden.
Ik geef het toestel 5 sterren!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 10:37 ]
Verwijderd
Hoe zet je via je pc een thema erop?
Heb deze gedownload een jad file.
http://bit.ly/3txHfT
Heb deze gedownload een jad file.
http://bit.ly/3txHfT
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 12:08 ]
Verwijderd
Volgens mij is het gemakkelijkste om via je browser op de bb na de link van het thema te gaan en dan op downloaden te klikken. Via de pc heb ik geen idee van.
Verwijderd
Heb deze nu geinstalleerd. Als ik op de agenda ga staan zie ik recente afspraken verschijnen, super! Maar dit wil ik ook met emailtjes. Gelezen of ongelezen maakt niet uit, er gebeurt niks. Ook mis ik nu 1 icoontje op m'n beginscherm, enig idee hoe dit aan te passen is?housekamp schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 07:02:
[...]
gebruik daarom Imagening_MMMOOO
die kan je gewoon gratis downloaden in de app world. deze heeft ook een agenda in je scherm wanneer je boven het icoontje van je agenda gaat hangen, en doet hetzelfde met je berichtenmap.
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/4681
[edit]
zie net dat de screens niet van de bold zijn. dus de icoontjes wijken iets af qua plaatsing.
Kent iemand nog een makkelijke screenshot app voor de BB 9700?
Verwijderd
Gelukt. Heb de link naar mijn email adres gestuurd en daarna via mn bb op de link geklikt. Installeren ging daarna automatisch.Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:16:
Volgens mij is het gemakkelijkste om via je browser op de bb na de link van het thema te gaan en dan op downloaden te klikken. Via de pc heb ik geen idee van.
Capture ItDaannO schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:22:
Kent iemand nog een makkelijke screenshot app voor de BB 9700?
Mijn boefje is liev!
Ik heb tot mijn verbazing sinds vandaag plotseling een aantal extra toepassingen op mijn
blackberry, namelijk: google quick search, google talk, windows live messenger en yahoo
messenger
. Ik heb werkelijk geen idee, hoe deze hier op zijn terechtgekomen. Heb nergens
akkoord gegeven voor een of andere installatie.
Extra vervelend is dat ik ze ook niet kan verwijderen. De optie is gewoon niet beschikbaar als ik op het pictogram sta en via het menuutje extra opties kijk. Heb een non branded toestel provider t-mobile.
Iemand enig idee hoe deze extra apps op mijn toestel zijn gekomen en hoe ik deze weer
kan verwijderen??
blackberry, namelijk: google quick search, google talk, windows live messenger en yahoo
messenger
Extra vervelend is dat ik ze ook niet kan verwijderen. De optie is gewoon niet beschikbaar als ik op het pictogram sta en via het menuutje extra opties kijk. Heb een non branded toestel provider t-mobile.
Iemand enig idee hoe deze extra apps op mijn toestel zijn gekomen en hoe ik deze weer
kan verwijderen??
Wat vinden we van de kwaliteit van de camera ?
Ik kan nou niet zeggen dat ik er laaiend enthousiast over ben, m'n ouwe Nokia N73 maakte mooiere foto's
Nagenoeg alle foto's die ik met de BB 9700 maak zijn onscherp.
Ik heb alle instellingen nog op default staan, als iemand instellingen heeft waarmee hij wel acceptabele foto's maakt dan hoor ik het graag.
Ik kan nou niet zeggen dat ik er laaiend enthousiast over ben, m'n ouwe Nokia N73 maakte mooiere foto's
Nagenoeg alle foto's die ik met de BB 9700 maak zijn onscherp.
Ik heb alle instellingen nog op default staan, als iemand instellingen heeft waarmee hij wel acceptabele foto's maakt dan hoor ik het graag.
Verwijderd
Vanmiddag krijg ik de BB 9700. Met vol enthousiasme wacht ik op het toestel. Ik heb het topic redelijk doorgelezen maar wil graag nog wat duidelijkheid omtrent mijn abbonoment en het gebruik van dit toetstel. Ik ben momenteel aangesloten bij telefort (sim-only). Ik neem aan dat ik de BB gewoon kan gebruiken, gezien het feit dat de BB simlock-vrij is. Daarnaast heb ik nog een aantal vragen;
- als ik gebruik wil maken van internet op mijn BB, moet ik dan mijn huidige abbonoment bij telfort aanpassen?
- zijn er bepaalde instelling die handig zijn om meteen vanaf het begin te wijzigen in de telefoon, gezien
ongewenst internet toegang waardoor er onbewust extra kosten gemaakt worden?
Alvast bedankt.
- als ik gebruik wil maken van internet op mijn BB, moet ik dan mijn huidige abbonoment bij telfort aanpassen?
- zijn er bepaalde instelling die handig zijn om meteen vanaf het begin te wijzigen in de telefoon, gezien
Alvast bedankt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 12:55 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat deze stiekem mee zijn geinstalleerd bij een of andere app die ik (en vele anderen) heb gedownload. Verwijderen lukt niet echt. Sowieso aan te raden apps te verwijderen vanuit BB App World - My Apps. Dan zijn ze namelijk helemaal verwijdert.j_cda schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:43:
Ik heb tot mijn verbazing sinds vandaag plotseling een aantal extra toepassingen op mijn
messenger. Ik heb werkelijk geen idee, hoe deze hier op zijn terechtgekomen. Heb nergens
kan verwijderen??
Oplossing:
De iconen van deze apps op 'hide' zetten. Dan zie je ze in ieder geval niet meer. Erg handig ook voor alle icons die je niet gebruikt in je menu screen.
Verwijderd
Beste Eric niet om de pret te drukken. Je Blackberry kan enkel bellen en sms-en via Telfort. Internet, email zal niet werken (internet enkel via wifi als uitzondering). Telfort heeft ook geen BIS (BB internet) wat je nodig hebt om ook te kunnen mailen, internetten met je BB. Dus ik hoop voor je dat je sim-only afloopt of kan opzeggen. Anders zul je een tweede abbonement met BIS moeten afsluiten via T-Mobile, KPN of Vodafone.Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:52:
Vanmiddag krijg ik de BB 9700. Met vol enthousiasme wacht ik op het toestel. Ik heb het topic redelijk doorgelezen maar wil graag nog wat duidelijkheid omtrent mijn abbonoment en het gebruik van dit toetstel. Ik ben momenteel aangesloten bij telefort (sim-only). Ik neem aan dat ik de BB gewoon kan gebruiken, gezien het feit dat de BB simlock-vrij is. Daarnaast heb ik nog een aantal vragen;
Alvast bedankt.
Heb hem, thnx! Enig idee of je ook een toets kunt aanwijzen om zo screens te maken van bijv het home-scherm.
[ Voor 29% gewijzigd door DaannO op 04-03-2010 13:39 ]
Vreemd de enige extra app die ik heb geinstalleerd is van LexionAir (nos teletekst). Ben niet zo van het extra apps erop gooien. Dan zou dit de boosdoener moeten zijn?! Alleen dit heb ik vorige week eropgezet en vanochtend ontdekte ik pas de extra apps.Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:56:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat deze stiekem mee zijn geinstalleerd bij een of andere app die ik (en vele anderen) heb gedownload. Verwijderen lukt niet echt. Sowieso aan te raden apps te verwijderen vanuit BB App World - My Apps. Dan zijn ze namelijk helemaal verwijdert.
Oplossing:
De iconen van deze apps op 'hide' zetten. Dan zie je ze in ieder geval niet meer. Erg handig ook voor alle icons die je niet gebruikt in je menu screen.
Verbergen is inderdaad een oplossing, maar het mooiste is die zooi eraf gooien. Zie het
toch wel als een soort spam....
Verwijderd
ja vind ik ook. het is me niet gelukt. En ik merk er verder niet zoveel van qua performance. Als het kan haal ik weg.. in a heartbeat. Die teletekst zou best eens de boosdoener kunnen zijn geweest. Die heb ik ook erop gezet en ik kan me herinneren dat een korte tijd daarna ik deze 'spam' waarnam.
Links of rechts de toets instellen op Capture It bij Opties --> Scherm en ToetsenbordDaannO schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:34:
[...]
Heb hem, thnx! Enig idee of je ook een toets kunt aanwijzen om zo screens te maken van bijv het home-scherm.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
zomaar een vraag gezien je enthousiasme voor de app maar voor welke doeleinden gebruik je Capture It??JB schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:07:
[...]
Links of rechts de toets instellen op Capture It bij Opties --> Scherm en Toetsenbord
Daar maak je screenshots mee zoals ik hierboven gepost heb
Mijn boefje is liev!
Topper!JB schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:07:
[...]
Links of rechts de toets instellen op Capture It bij Opties --> Scherm en Toetsenbord
Verwijderd
ja srry was misschien iets onduidelijk.
Maar mijn vraag was meer.. waarom zou je die willen maken? Behalve als je een BB blog of website en ze nodig hebt als ondersteuning kan ik me het nut niet voorstellen.
Maar mijn vraag was meer.. waarom zou je die willen maken? Behalve als je een BB blog of website en ze nodig hebt als ondersteuning kan ik me het nut niet voorstellen.
Verwijderd
ik heb messenger, ubertwitter, opera geïnstalleerd en heb hetzelfde.j_cda schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:01:
[...]
Vreemd de enige extra app die ik heb geinstalleerd is van LexionAir (nos teletekst). Ben niet zo van het extra apps erop gooien. Dan zou dit de boosdoener moeten zijn?! Alleen dit heb ik vorige week eropgezet en vanochtend ontdekte ik pas de extra apps.
Verbergen is inderdaad een oplossing, maar het mooiste is die zooi eraf gooien. Zie het
toch wel als een soort spam....
Vaag hoor. Dan maar verbergen.
Ook ik heb last van de twee 'spam' icoontjes... terwijl ik dat gisternacht nog niet had!
Ik ging net ff mijn menu weer in en ik zag tot mijn verbazing die twee icoontjes erbij staan.
Erg vreemd.
verder heb ik de Hypaereon Sliq theme geinstalleerd en de BeWeather app. maar ik krij met geen mogelijkheid, het weer te zien in het hoofdscherm, ik moet steeds de app opstarten om het weer te kunnen zien. Iemand een idee hoe ik icoontjes kan toevoegen aan je hoofdscherm?
In mijn hoofdscherm staat namelijk rechtsboven aan, de app world iccon, en die wil ik daar niet.
Verder heb ik sinds vandaag de twee GOT groepen toegevoegd maar nu is mijn BB tergent langzaam!
Ik had ergens gelezen dat je log moet uitzetten oid? Maar kan dit niet vinden.
Ik ging net ff mijn menu weer in en ik zag tot mijn verbazing die twee icoontjes erbij staan.
Erg vreemd.
verder heb ik de Hypaereon Sliq theme geinstalleerd en de BeWeather app. maar ik krij met geen mogelijkheid, het weer te zien in het hoofdscherm, ik moet steeds de app opstarten om het weer te kunnen zien. Iemand een idee hoe ik icoontjes kan toevoegen aan je hoofdscherm?
In mijn hoofdscherm staat namelijk rechtsboven aan, de app world iccon, en die wil ik daar niet.
Verder heb ik sinds vandaag de twee GOT groepen toegevoegd maar nu is mijn BB tergent langzaam!
Verwijderd
Wat me opvalt dat er nu 3 zijn die het hebben en volgens mij sinds gisteravond. We hebben alle 3 andere programma's. Dan zou het haast van rim moeten komen ofzo.
Rim? En hebben jullie een branded of non-branded?
hier had ik ook last van. Toestel was niet meer vooruit te branden. en dat van die logs kan ik inderdaad ook niet vinden. Iemand misschien??vwtune schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:55:
Ook ik heb last van de twee 'spam' icoontjes... terwijl ik dat gisternacht nog niet had!
Erg vreemd.
Verwijderd
rim= producent Blackberry http://www.rim.com/index.shtmlj_cda schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:34:
Rim? En hebben jullie een branded of non-branded?
non branded.
Verwijderd
Ik heb een vraagje, weten jullie misschien hoe KPN omgaat met de zogenaamde wobbly trackpads? Ik heb er namelijk één (een veel voorkomend verschijnsel heb ik begrepen.) Is er een mogelijkheid dat er een reparatie/vervanging van hun kant komt?
Ik heb op crackberry.com wel een manual gevonden hoe je het zelf kunt verhelpen, maar om mijn Bold nu gelijk uit elkaar te halen vind ik ook wat.
Die stonden op mijn BB9700 van hi er al standaard op vanaf het begin. Het kan zijn dat als je thema's verwisseld, die inhoud van bepaalde mappen verschuift. Dit had ik ook toen ik van het standaard thema naar mmooo_imaging thema ging. Erg vervelend maar even 2 min verplaatsen en alles stond weer op zijn plaats.j_cda schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:43:
messenger. Ik heb werkelijk geen idee, hoe deze hier op zijn terechtgekomen. Heb nergens
kan verwijderen??
Wat versta je onder wobbly trackpad. Ik heb er namelijk ook een van kpn en vind ook dat het wel wat losjes zit, maar hoe erg is het bij jou dan?Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:47:
Ik heb een vraagje, weten jullie misschien hoe KPN omgaat met de zogenaamde wobbly trackpads? Ik heb er namelijk één (een veel voorkomend verschijnsel heb ik begrepen.) Is er een mogelijkheid dat er een reparatie/vervanging van hun kant komt?
[ Voor 23% gewijzigd door Eoghlear op 04-03-2010 17:08 ]
Nope heb nog geen thema's verwisseld.Eoghlear schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:05:
[...]
Die stonden op mijn BB9700 van hi er al standaard op vanaf het begin. Het kan zijn dat als je thema's verwisseld, die inhoud van bepaalde mappen verschuift. Dit had ik ook toen ik van het standaard thema naar mmooo_imaging thema ging. Erg vervelend maar even 2 min verplaatsen en alles stond weer op zijn plaats.
Weet iemand trouwens nog een goeie site met gratis thema's voor de BB 9700? Graag ook zonder spam oid :-)
www.pimpmyberry.com wel even registreren.
Mijn boefje is liev!
Ik zie net op de t-mobile site als ik mijn tegoed bekijk dat ik kosten buiten het tegoed heb verbuikt
Hoe is dit eigenlijk mogelijk, heb een BIS abbo en een relax bundel waar nog 20 euro van resteert. Heb geen 0900 nummers oid gebeld.

Hoe is dit eigenlijk mogelijk, heb een BIS abbo en een relax bundel waar nog 20 euro van resteert. Heb geen 0900 nummers oid gebeld.
Verwijderd
Het trackpad zit er onder een hoek in, als ik naar boven scroll schuur ik langs het randje van de behuizing met mijn duim. Daarnaast kan ik het met grootste gemak ongeveer anderhalve mm bewegen.Eoghlear schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:05:
[...]
Wat versta je onder wobbly trackpad. Ik heb er namelijk ook een van kpn en vind ook dat het wel wat losjes zit, maar hoe erg is het bij jou dan?
Doe eens wat moeite... Lees en zoek hier in dit topic en gij zult vinden.j_cda schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:37:
Ik zie net op de t-mobile site als ik mijn tegoed bekijk dat ik kosten buiten het tegoed heb verbuikt![]()
Mijn boefje is liev!
Yup, had ik inmiddels gedaan. Vage shit, ga ze toch maar even bellen.JB schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:39:
[...]
Doe eens wat moeite... Lees en zoek hier in dit topic en gij zult vinden.
Je moet op het BeWeather App icoontje gaan staan -> De BlackBerry Menu toets indrukken -> Toepassing Verplaatsen -> en dan helemaal Rechts op de 2de rij plaatsen (als het goed is staat hier nu je App World Icoon).vwtune schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:55:
Succes
Om je toch een beetje op weg te helpen, T-Mobile heeft for some Reason haar zaakjes niet goed op orde, al een maand of 2 komen dit soort verhalen voorbij, en sinds mijn laatste factuur heb ook ik er last van.j_cda schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:37:
Ik zie net op de t-mobile site als ik mijn tegoed bekijk dat ik kosten buiten het tegoed heb verbuikt![]()
Dat wordt idd bellen en aansturen opdat ze voor jou een "web'n'walk" bundel activeren (uiteraard zonder kosten), dit verhelpt dat er extra kosten aan jou worden doorgerekend. Anders storneren ze de overige kosten 1 malig en kan je er iedere maand opnieuw achteraan gaan.JunkieXP schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:46:
Mijn laatste rekening geeft ook extra kosten, en dat is dus weer een intern probleem van T-Mobile en heeft niks met de APN instellingen te maken.
[ Voor 33% gewijzigd door JunkieXP op 04-03-2010 20:15 ]
Dank u!JunkieXP schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:08:
[...]
Je moet op het BeWeather App icoontje gaan staan -> De BlackBerry Menu toets indrukken -> Toepassing Verplaatsen -> en dan helemaal Rechts op de 2de rij plaatsen (als het goed is staat hier nu je App World Icoon).
Succes
Ik heb verschillende JAR en ZIP bestanden gedownload maar weet bij god niet wat ik er mee moet doen.
Ik heb begrepen dat je hier tooltjes enzo mee kan installeren.
Ik kom er alleen nog niet echt uit ;-)
Ik heb verschillende JAR en ZIP bestanden gedownload maar weet bij god niet wat ik er mee moet doen.
[ Voor 28% gewijzigd door vwtune op 04-03-2010 22:48 ]
Hier ben ik vanavond even ingedoken, voor wat ik zover kan vinden op het world wide web is dat de Blackberry Youtube streams in 3gp formaat binnen trekt terwijl een iPhone dit bijv. met mp4 formaat doet.Jefrim schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:31:
Ik heb heel even 5 seconde gebruik gemaakt van youtube, maar de brakke kwaliteit schrok mij af.
Ik heb nog niks kunnen vinden of dit aan te passen is, wel is er een mogelijkheid eerst het filmpje te downloaden in mp4 maar dat wil je ook niet. Ook zijn er nog geen 3rd party apps die dit kunnen.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Waarom asl ik me wifi wil connecten zegt die dat me sleutel niet verkeerd is, maar ik weet 1000% zeker dat die toch goed is
Verwijderd
jar en zipfile mailen naar je telefoon. Volgens mij moet dat werken.vwtune schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:41:
Mensen al van BBSAK gehoord?
Ik heb begrepen dat je hier tooltjes enzo mee kan installeren.
Ik kom er alleen nog niet echt uit ;-)
Of de download link mailen naar je telefoon en dan daar op klikken.
Ik heb alles gedownload via FTD....Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:07:
[...]
jar en zipfile mailen naar je telefoon. Volgens mij moet dat werken.
Of de download link mailen naar je telefoon en dan daar op klikken.
Zijn dus geen sites/links alleen de bestanden dus.
Die .jar bestanden zet je op je geheugenkaartje van je BB, daarna ga je met de verkenner van je BB naar je geheugenkaartje en kan je de programma's / spelletjes installeren.
zip bestanden kan BB niks mee, voor zover ik weet.
Maar bespaar je de moeite, ik had hetzelfde bestand (zipfile van 22MB) via FTD binnen gehaald, geen enkel spel uit dit bestand werkt naar behoren.
Maar bespaar je de moeite, ik had hetzelfde bestand (zipfile van 22MB) via FTD binnen gehaald, geen enkel spel uit dit bestand werkt naar behoren.
Wat betreft dit vage Twitter en Messenger progjes die opeens geinstalleerd zijn, komt dat niet door het updaten via de Desktop Manager, die opeens een paar updates heeft gevonden?
Waarom? Omdat het kan!!
Wat ik begrijp hebben alleen mensen met T-mobile die meuk erop gekregen (zelf Vodafone en geen last), heb je ook een abbo via T-mobile?
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Heb een non-branded toestel met T-mobile ja.JB schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:00:
Wat ik begrijp hebben alleen mensen met T-mobile die meuk erop gekregen (zelf Vodafone en geen last), heb je ook een abbo via T-mobile?
Nope, heb nog geen updates uitgevoerd.Lolhozer schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:04:
Wat betreft dit vage Twitter en Messenger progjes die opeens geinstalleerd zijn, komt dat niet door het updaten via de Desktop Manager, die opeens een paar updates heeft gevonden?
Ja, hier ook een non-braned met T-mobile.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:23:
[...]
Heb een non-branded toestel met T-mobile ja.
Verwijderd
Hebben andere mensen ook last van spam met de msn messenger app?
Mensen (bots) die om de haverklap toegevoegd willen worden??
Nogal vaak log ik in bij msn en moet ik ze blockeren/deleten. Beetje irritant.
Providers kunnen idd Content naar de toestellen Pushen, dit deed Vodafone volgens mij een tijd geleden ook. Heb zelf ook T-Mobile (maar nog geen Bold 9700, i.p.d.v. Curve 8900) en heb geen soortgelijke Pushed Programma's binnen gekregen, dus misschien willen ze alleen het nieuwste toestel "verreiken".JB schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:00:
Dit staat los van de BlackBerry, ik heb dit zelf ook, maar hoor ook vele om me heen (zonder BB), hebben hier last van. Hoogst irritant idd.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:48:
Hebben andere mensen ook last van spam met de msn messenger app?
Verwijderd
ik heb hier met name geregeld last van op mijn blackberry. Op de computer heb ik er af en toe last van.. nu moet ik zeggen dat het de laatste maanden lijkt toe te nemen.
Verwijderd
Goededag,
ik heb een vraag.. als ik bij verbinding beheren kijk, zie ik me provider internet met daarachter een vinkje, en bij Wifi staat erachter in het groen Aan maar daar staat een streep:S hoe zorg ik ervoor dat daar ook een vinkje bij staat en dat ik thuis dus kan internetten met Wi-fi.
Ik heb al geprobeerd een profiel te maken maar wanneer ik mijn sleutel moet invoeren, en ik weet zeker dat die goed is, zegt die: Verificatie bij netwerk mislukt.
Moet ik ergens nog iets instellen ? Dit is me eerste bb dus ik weet er nog niet veel van
Bij nokia ging het zo 1,2,3
Gr
ik heb een vraag.. als ik bij verbinding beheren kijk, zie ik me provider internet met daarachter een vinkje, en bij Wifi staat erachter in het groen Aan maar daar staat een streep:S hoe zorg ik ervoor dat daar ook een vinkje bij staat en dat ik thuis dus kan internetten met Wi-fi.
Ik heb al geprobeerd een profiel te maken maar wanneer ik mijn sleutel moet invoeren, en ik weet zeker dat die goed is, zegt die: Verificatie bij netwerk mislukt.
Moet ik ergens nog iets instellen ? Dit is me eerste bb dus ik weet er nog niet veel van
Gr
Verwijderd
Hey wie zou mij kunnen helpen ik heb nu een paar daagjes een BB
maar hij begint al super traag te worden zijn er tips?
ik hoor het graag
ik hoor het graag
Ik ga er maar ff vanuit dat je de Wi-Fi wel hebt (of poging hebt gedaan) aangevinkt. Dus vinkje voor de Wi-Fi. Als je dan nog geen groen vinkje erachter krijgt heb je toch waarschijnlijk je sleutel niet goed ingevoerd.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:15:
Goededag,
Gr
ga anders ff in datzelfde scherm naar Wi-Fi opties, en scroll naar beneden voor je aangemaakte profiel, klik deze aan, en kies voor bewerken.
- Bandtype: 802.11b/g
- Beveiligingstype: vooraf gedeelde sleutel (PSK)
- vul daaronder de sleutel in. let erop dat je wel voor elke cijfer en teken eerst de "alt-toets" in drukt
- verbindingsmodus: automatisch
- ipadres en DNS automatisch verkrijgen (aanvinken)
- hand over tussen.... (uitvinken)
- SSID verzonden (aanvinken)
Het is geen high-tech maar het werkt wel. een Battery pull! ff je BB uit zetten, en vervolgens je batterij eruit halen voor een paar seconden. een Blackberry gaat namelijk nooit helemaal uit, en blijft in standby zitten. dus zeg maar 1x per week ff een battery pullVerwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:44:
ik hoor het graag
Verwijderd
Ja dat heb ik al gedaan maar erna weer vlug erin zou ik dus beste eventjes kunnen wachten met de accu opnieuw erin zetten ik ga het een proberen ty
Ik heb hem vandaag ook besteld. Moest mijn contract uitzitten tot er met 7 mei maar dat hoeft nu niet meer. Verlenging met 1 jaar gaat vandaag in waarvan ik 3 maanden gratis abonnement krijg.
De Blackberry is dan gratis =) In februari 2011 kan ik dan weer een andere kiezen
De Blackberry is dan gratis =) In februari 2011 kan ik dan weer een andere kiezen
Niet
Klopt, die is het.... Maar ja, als ze het al niet doen, en het zijn alleen spelletjes, hoeft het voor mij ook niet.Supershiva schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 09:49:
Die .jar bestanden zet je op je geheugenkaartje van je BB, daarna ga je met de verkenner van je BB naar je geheugenkaartje en kan je de programma's / spelletjes installeren.
Iemand nog bekent met dat BBSAK programma?
De optie om backups te maken, gaat dat alleen via je computer? En backup ie dan alles? Dus contacts en geinstalleerde programma's die je bijvoorbeeld hebt aangeschaft?
Verwijderd
Deze instellingen heb ik precies hetzelfde.. Maar wanneer ik browser open dan staat er boven nog steeds 3G terwijl daar normaal de naam van mijn router hoort te staan? En dan als ik een pagina probeer te openen geeft het deze melding: Dit is Wi-Fi service. Controleer of uw toestel is verbonden met het Wi-Fi-netwerk en probeer het opnieuw.housekamp schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:59:
[...]
Ik ga er maar ff vanuit dat je de Wi-Fi wel hebt (of poging hebt gedaan) aangevinkt. Dus vinkje voor de Wi-Fi. Als je dan nog geen groen vinkje erachter krijgt heb je toch waarschijnlijk je sleutel niet goed ingevoerd.
ga anders ff in datzelfde scherm naar Wi-Fi opties, en scroll naar beneden voor je aangemaakte profiel, klik deze aan, en kies voor bewerken.en sla dit dan op. Zo is het iig bij mij ingesteld, voor zover ik weet heb ik niks bijzonders gedaan en het werkt.
- Bandtype: 802.11b/g
- Beveiligingstype: vooraf gedeelde sleutel (PSK)
- vul daaronder de sleutel in. let erop dat je wel voor elke cijfer en teken eerst de "alt-toets" in drukt
- verbindingsmodus: automatisch
- ipadres en DNS automatisch verkrijgen (aanvinken)
- hand over tussen.... (uitvinken)
- SSID verzonden (aanvinken)
En als ik bij Wifi opties kijk is er ook geen actief profiel?
Verwijderd
Wat heb je geïnstalleerd? Sommige applicaties en thema's kunnen dit veroorzaken. Ook kan een battery pull na het installeren van iets nieuws wonderen doen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:44:
ik hoor het graag
Verwijderd
Oke dit begint wel raar te worden.. ik ben nu bij mijn zus thuis en heb hier het wifi geprobeerd, en hier doet tie het wel zonder problemen:S
en bij mijn eigen huis zegt tie steeds verkeerde sleutel
terwijl ik toch echt zeker weet dat het goed is!
Kan het hieraan liggen? Als ik netwerk kiezen druk dan stond er bij mijn huis WPA2 beveiligd en bij mijn zus staat er alleen WPA beveiligd..
en bij mijn eigen huis zegt tie steeds verkeerde sleutel
Kan het hieraan liggen? Als ik netwerk kiezen druk dan stond er bij mijn huis WPA2 beveiligd en bij mijn zus staat er alleen WPA beveiligd..
Makkelijkste manier van proberen is even thuis je router op WPA te zetten en opnieuw verbinden.Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:34:
Zit hier zonder problemen op WPA2.
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Geen idee hoe ik dat doe.. Kan je me dit uitleggen ?BertHier schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 18:56:
[...]
Makkelijkste manier van proberen is even thuis je router op WPA te zetten en opnieuw verbinden.
Dat is nogal afhankelijk van je router. Inloggen op de webinterface ervan en daar je beveiliging aanpassen. Het adres en inloggegevens voor je router zal je wel ergens op papier hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:59:
[...]
Geen idee hoe ik dat doe.. Kan je me dit uitleggen ?
JB heeft er geen problemen mee. Welke firmwareversies hebben jullie?
Ik draai hem nu op de laatste leaked OS 5.0.0.536
En ben daar erg happy me, geen last van lag en super snel!
Ik probeer nu op de website van Blackberry "BlackBerry Enterprise Server Express" te downloaden.
Maar nu dat ik al m'n gegevens hebt ingevoerd krijg ik de melding:
We are unable to validate your address. Your address may be incorrect or we may not have been given enough information to validate the address. Please correct your address, or provide additional information
Hebben hier meer mensen last van?
En ben daar erg happy me, geen last van lag en super snel!
Ik probeer nu op de website van Blackberry "BlackBerry Enterprise Server Express" te downloaden.
Maar nu dat ik al m'n gegevens hebt ingevoerd krijg ik de melding:
We are unable to validate your address. Your address may be incorrect or we may not have been given enough information to validate the address. Please correct your address, or provide additional information
Hebben hier meer mensen last van?
[ Voor 65% gewijzigd door Ronnymes op 07-03-2010 11:37 ]
.351BertHier schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:55:
[...]
JB heeft er geen problemen mee. Welke firmwareversies hebben jullie?
Mijn boefje is liev!
Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ