Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Moet zijn: lidstaten.Daarnaast hekelde Kroes de grote diversiteit tussen de lidstaden op het gebied van auteursrechten.
tegen dezelfde voorwaaarden gebruikt moeten kunnen worden.
Zou moeten zijn: voorwaarden
Moet dat niet OF een Ion2 OF of een Broadcom zijn ? Alletwee lijkt me overbodig ?Wie gegarandeerd vloeiend 1080p-video af wilt spelen op zijn netbook, zal een model met Broadcom Crystal HD-chip op een Nvidia Ion 2-gpu moeten aanschaffen.
reviews: Asus Eee PC 1008P: luxe netbook met nieuwe Atom
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Het nieuwe workstation kan geleverd worden met twee nieuwe monitoren, de HP SR22w en de SR24w, die een beelddiagonaal hebben van respectievelijk 21,5" en 24
In het artikel wordt behalve deze regel gesproken over de ZR22w en de ZR24w.
HP nieuwsbericht
http://www.hp.com/united-...pdf?jumpid=reg_R1002_USEN
[ Voor 11% gewijzigd door ArchNemeziz op 20-01-2010 00:01 ]
MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP
Mag de hoofdletter weg? Een alinea eerder word van ook niet met hoofdletter geschreven en het andere tussenvoegsel krijgt ook geen hoofdletter (in dezelfde zin).Er zou worden overgestapt op Google Apps omdat de Utrechtse universiteit zelf niet kan tippen aan de voorzieningen en de opslapcapaciteit van Google of Microsoft, aldus Van der Wilt.
Anoniem: 172410
Volgens mij, Wikipedia en De Dikke Van Dale is dat één aaneengesloten woord, geen twee.Het maken van een nummer is geen sine cure: geluidsopnames, songteksten, ingame-belichting en karakteranimaties moeten tot een geheel gesmeed worden.
http://www.vandale.nl/van...boek/?zoekwoord=sine+cure
Allemaal correct geschrevenGJtje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:44:
nieuws: Universiteit Utrecht laat studenten overstappen op Gmail
[...]
Mag de hoofdletter weg? Een alinea eerder word van ook niet met hoofdletter geschreven en het andere tussenvoegsel krijgt ook geen hoofdletter (in dezelfde zin).
Peter van der Wilt is niet hetzelfde als Van der Wilt.
Wat wel fout is, is het volgende:
- opslagcapaciteitEr zou worden overgestapt op Google Apps omdat de Utrechtse universiteit zelf niet kan tippen aan de voorzieningen en de opslapcapaciteit van Google of Microsoft, [...]
[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 20-01-2010 08:44 ]
Daar had 'of' moeten staan natuurlijkMoet dat niet OF een Ion2 OF of een Broadcom zijn ? Alletwee lijkt me overbodig ?
reviews: Asus Eee PC 1008P: luxe netbook met nieuwe Atom

Indeed - beide zijn eigennamen en beide beginnen met een hoofdletter. En de rest is gefikstPcDealer schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:21:
[...]
Allemaal correct geschreven
Peter van der Wilt is niet hetzelfde als Van der Wilt.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Een keertje "was" te veelHet bedrijf was vervolgens verplicht was de diensten van KPN af te nemen.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
"werd nog gewag gemaakt van"
2e alinea.
De gemeente Eindhoven, die inmiddels bekend is met het probleem, laat weten het verschijnsel nog niet te kunnen verklaren.
Sync Master => SyncmasterDe 23"-Sync Master 80 is in het wit uitgevoerd en kan 130mm in hoogte worden versteld.
plan: Development-update januari 2010
De tagfunctionaliteit wordt momenteel gebètatest door users van Area 61 en abonnees en zal op korte termijn live gaan.
[ Voor 33% gewijzigd door Wiethoofd op 20-01-2010 17:02 ]
Zou moeten zijn:Versie 4.0 van het iPhone OS kan verschillende applicaties tegelijk te draaien, zegt een bron bij Apple.
Versie 4.0 van het iPhone OS kan verschillende applicaties tegelijk draaien, zegt een bron bij Apple.
of:
Versie 4.0 van het iPhone OS is in staat om verschillende applicaties tegelijk te draaien, zegt een bron bij Apple.
[ Voor 15% gewijzigd door Mathijs op 20-01-2010 15:54 ]
klinkt alsof de glazenbol hier wel werkt
misschien iets als: Wii Play over afgelopen 15 jaar best verkochte consolegame in de VS.
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Titel: Nvidia GeForce/Ion 196.21 WHQL
Vervolgens in het stukje tekst:
De drivers hebben versienummer 195.62 meegekregen en zijn voorzien van een whql-certificering.
c/p foutje
Anoniem: 272468
Neuh, we schrijven hier in het Nederlands en zo vervoegen we ookClush schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:58:
nieuws: Amazon keert hogere royalty's voor e-books uit
Royalties, royalties, royalties.
Dan nog is het royalties. Het is namelijk geen vervoeging. Het enkelvoud bestaat niet in deze context (je zou ook kunnen zeggen dat 'royalties' als zodanig geen meervoud is). Een artiest krijgt niet een royalty en meerdere royalty's... ook al is het een cent, dan nog is het een cent aan royalties. Het leenwoord uit het Engels is niet royalty maar royalties.Anoniem: 272468 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 02:09:
[...]
Neuh, we schrijven hier in het Nederlands en zo vervoegen we ook
Vgl. woorden als 'geld' of 'suiker'. Meer geld of meer suiker is simpelweg dat, en niet meer gelden of meer suikers.
Dat de Nederlandse Taalunie daar anders over denkt betekent niet dat ze gelijk hebben
[ Voor 6% gewijzigd door Clush op 21-01-2010 03:21 ]
... not as I do.
- DisplayDe E205 is de eerste laptop die Intels Wireless Dispay-technologie ondersteunt.
Ook de Eee PC T101-tablet moet in die maand verschijnen terwij een netbook met een Ion 2-gpu in april zou arriveren.
terwijl ofzo? of gewoon helemaal weg.
[ Voor 18% gewijzigd door Pikoe op 21-01-2010 09:51 ]
Je doelt kennelijk op een plurale tantum, maar daar is hier geen sprake van. Royalty is ook in het enkelvoud bruikbaar en wordt dan door de VD in het bijzonder omschreven als "het door de uitgever van een boek aan de schrijver betaalde percentage van de opbrengst van dat boek". Standaardtaal, dus daar gaan we niet over in discussie. Nee, echt nietClush schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 03:08:
Vgl. woorden als 'geld' of 'suiker'. Meer geld of meer suiker is simpelweg dat, en niet meer gelden of meer suikers.
Andere foutjes zijn gefikst
[ Voor 2% gewijzigd door Rataplan op 21-01-2010 14:45 . Reden: even wat zuiverder geformuleerd. 'Suiker' is geen plurale tantum, laten we wel zijn. ]
Anoniem: 266454
Uit een uitgelekte transcript
Moet natuurlijk uitgelekt zijn
staat er 'webstie'
Tweede helft van eerste alinea (na inleiding)
Daarmee worden eerdere geruchten dat Windows Mobile 7 van de grond af aan zou worden opgebouwd, ontkracht. De bronnen van de tegengeluiden waarop de webstie WMPoweruser zich beroept, willen anoniem blijven, maar zouden bevestigen dat Windows Mobile 7 op Windows CE 7 gebaseerd is.

3e alinea, laatste regel:
Die b s (b, hoe komt die b daar nou weer?door jurisdisch getouwtrek

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 22-01-2010 01:33 ]
De downloadlink verwijst naar de changelog, niet naar de download.
De goede link moet zijn: http://www.foobar2000.org/download
En -> Om of te verwijderen uit de zin.Tweakers.net wil WereldOuders helpen door in samenwerking met Dynabyte, MyCom en T-Mobile tweedehands kleding in te zamelen, en die met container en al aan WereldOuders te overhandigen.
Zijn naam is Mark Liu (刘德音) ipv Mark Lui
Bron: http://www.tsmc.com/schin..._news/d010410_markliu.htm
Ik dacht heel even dat je gelijk had, maar er staat toch echtGJtje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:47:
plan: T.net, Dynabyte, MyCom en T-Mobile in actie voor Haïti
[...]
En -> Om of te verwijderen uit de zin.
zowel alsTweakers.net wil WereldOuders helpen door in samenwerking met Dynabyte, MyCom en T-Mobile tweedehands kleding (...) met container en al aan WereldOuders te overhandigen.
en dat is volgens mij toch echt goedTweakers.net wil WereldOuders helpen door in samenwerking met Dynabyte, MyCom en T-Mobile tweedehands kleding in te zamelen, en (...) te overhandigen.
De rest is gefikst
Tssssk, Willem zou onderhand toch moeten weten hoe je 刘 transcribeert
Moet zijn 890GX-chipset. Er staat GX in de titel en in de inleiding. Ook als je op de link in het bericht klikt staat er dat het een GX is.De GA-890GPA-UD3H is uitgerust met de 890FX-chipset.
There go the goddamn brownies.
TikfoutjeBonez0r schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:23:
http://tweakers.net/nieuw...oont AMD 890GX-moederbord
[...]
Moet zijn 890GX-chipset. Er staat GX in de titel en in de inleiding. Ook als je op de link in het bericht klikt staat er dat het een GX is.
"Heemskerk wil ook dat de gedragscode voor sms-diensten op een aantal punten worden aangescherpt.". Hier slaat het werkwoord 'worden' op 'gedragscode'. Dit moet dus enkelfout zijn: 'wordt'.
denk dat er een x1900 kaart bedoeld wordt
in
nieuws: Systeemeisen Bioshock 2 en Aliens vs Predator bekendgemaakt
en Radeon 4830 ipv 483:klen_ghost schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:21:
Daarmee een GeForce 7800GT of Radeon X190 in aanmerking komen
denk dat er een x1900 kaart bedoeld wordt
in
nieuws: Systeemeisen Bioshock 2 en Aliens vs Predator bekendgemaakt
"die dient vergezeld te zijn van een 512MB DirectX 9.0c-kaart, zoals een GeForce 8800GT of Radeon HD483."
-- All science is either physics or stamp collecting
Carl Ichan moet zijn Carl Icahn
Drie leden van de raad van bestuur nemen afscheid, zodat grootaandeelhouder Carl Ichan drie nieuwe mensen op hun posities kan zetten.
Carl Ichan, die naar schatting 11,3 procent
Ichan heeft drie kandidaten voorgedragen die in zijn ogen
Ichan is een van de rijken der aarde.
[ Voor 47% gewijzigd door Hermg op 22-01-2010 17:03 . Reden: Quotes toegevoegd ]
Een miljardenschikking zou volgens mij minstens 2 miljard moeten zijn. Maar hoe je het beter zou kunnen verwoorden weet ik eigenlijk ook nietDe kwartaalwinst kwam uit op 1,288 miljard dollar, een bedrag dat AMD grotendeels te danken heeft aan de miljardenschikking die het met concurrent Intel wist overeen te komen. Half november maakten de partijen een einde aan hun geschillen op het gebied van oneerlijke concurrentie en intellectueel eigendom, waarbij Intel beloofde 1,25 miljard dollar aan AMD te betalen als de laatste alle mededingingsprocedures wereldwijd zou laten vallen.
In euro's is het niet eens een miljard
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
En anders weet ik het ook niet. Ik laat het iig lekker staan
Ik kan echt uren naar je icon kijken, wist je dat
[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 22-01-2010 18:10 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
- marktsegmentHet marksegment wordt vanwege gebrek aan concurrentie momenteel nog gedomineerd door Olympus en Panasonic met hun m4/3-camerasysteem.
Tweede zin na de intro:
Da's dubbelDe systemen zouden er 'om de haverklap uitvallen', zei woordvoerder Rob Sebes, woordvoerder van de ov-bedrijven toen.
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯
Het begin van de zin strookt niet met het tweede gedeelte plus dienst moet diens zijn.De momenten waarop de hoofdpersoon van dienst last krijgt van 'zijn' klacht is ook het moment waarop het spel je naar een andere hoofdpersoon laat overstappen.
De momenten geeft aan dat er meer zijn, dan moet het in het tweede gedeelte niet het moment maar de momenten zijn.
Pagina 2 van preview van heavy rain, derde alinea net boven het plaatje.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Fastfood wordt in dit artikel meermaals als Fastfood (zonder 't' dus) geschreven.
[ Voor 0% gewijzigd door Kishi op 23-01-2010 14:13 . Reden: duidelijker ]
Anoniem: 44947
InternationalPersonal Computer Memory Card Intenational Association
Te veel aanhalingstekens.""Ik heb op 22 december 2009 via Skype een webcam besteld en betaald en daarvan bevestiging gekregen. Tot op heden heb ik echter nog niets ontvangen", liet Sjaak Sinke bijvoorbeeld begin januari weten.
schond?De rechter achtte het bewezen dat Nvidia drie patenten van Rambus schendde: twee andere patenten werden niet geschonden.
Kishi schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:12:
nieuws: Failliette webshop Pcfastfood.nl laat meerdere gedupeerden achter
Fastfood wordt in dit artikel meermaals als Fastfood (zonder 't' dus) geschreven.
Done.pat42 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:07:
Uit: nieuws: Failliette webshop Pcfastfood.nl laat meerdere gedupeerden achter
[...]
Te veel aanhalingstekens.
[ Voor 21% gewijzigd door Jan Laros op 23-01-2010 17:37 ]
Deze zal ik even bij de auteur neerleggen.SouLLeSSportal schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:30:
[...]
Het begin van de zin strookt niet met het tweede gedeelte plus dienst moet diens zijn.
De momenten geeft aan dat er meer zijn, dan moet het in het tweede gedeelte niet het moment maar de momenten zijn.
Pagina 2 van preview van heavy rain, derde alinea net boven het plaatje.
Had het niet door, want begon vol goede moet aan de melding van SouLLeSSportal: "De momenten waarop de hoofdpersoon van dienst last krijgt" is correct: het gaat om de dienstdoende hoofdpersoon, ofwel het personage waarmee op dat moment gespeeld wordt. Niet verbeterd dus
De Website link in de details pagina wijst naar: https://www.cerberusftp.com/features/index.html
in plaats van https://www.jam-software.de/ .
Duurde even voor ik er achter kwam dat er iets niet klopte
"...kunnen bepaalde challenges uitgevoerd worden" of "...kan men bepaalde challenges uitvoeren" o.i.d.Voor een extra score kunnen bepaalde challenges uit te voeren.
There go the goddamn brownies.
In het overzicht onder 'Processor en Geheugen':
Verderop in de review wordt gesproken over QSD8250, dus het lijkt me dat dat het typenummer moet zijn. Ik zie dat die fout ook wel op andere sites gemaakt worden, maar MSM8250 is niet correct, voor zover ik kan zien. De Qualcomm site heeft in ieder geval nog nooit van MSM8250 gehoord, als ik het intyp in de zoekbalk.cpu: Qualcomm MSM8250
[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-01-2010 12:28 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Klopt; we passen het aan, dank. Overigens heel graag voortaan dit soort foutjes even in een speciaal daarvoor aangemaakt topic meldenJaap-Jan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:26:
reviews: Preview: Sony Ericsson Xperia X10: Android on steroids
[...]
Verderop in de review wordt gesproken over QSD8250, dus het lijkt me dat dat het typenummer moet zijn. Ik zie dat die fout ook wel op andere sites gemaakt worden, maar MSM8250 is niet correct, voor zover ik kan zien. De Qualcomm site heeft in ieder geval nog nooit van MSM8250 gehoord, als ik het intyp in de zoekbalk.
een dualcore + triplecore + quadcore komt bij mij op 3/drie modellen athlons uit....AMD heeft twee nieuwe Phenom II-cpu's en twee Athlon II-modellen uitgebracht. Het gaat om een dualcore- en quadcore-Phenom II, terwijl de Athlon II-reeks uit een dualcore, triplecore en quadcore bestaat.
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
nieuws: Mozilla houdt vast aan licentievrije Theora-videocodecHet is echter onbekend in hoeverre Google daadwerkelijk van plan is om de VP8-odec vrij te geven wanneer de overname eenmaal is afgerond.
VP8-odec --> VP8-codec
Laatste zin:
Inmiddels is die prijs gedaald naar 225 euro.Inmiddels is die prijs is gedaald naar 225 euro.
Verder staat het toestel in pricewatch voor € 214,20
[ Voor 6% gewijzigd door Peetke op 25-01-2010 15:33 ]
Laatste alinea:
aan -> (aan data) perop het hoogtepunt van de ddos-attack werd er voor 2GB aan seconde opgevraagd.
Typo: Chome => Chrome
in titel en inleiding
Ik neem aan dat Olaf inderdaad Chrome OS bedoelde en niet een Japans adresseringssysteem voor lokaties
de de?De muzieksoftware zal echter ook via het internet op zoek kunnen gaan naar nieuwe inhoud, zoals aankondigingen van concerten en ander nieuws van de artiest de het nummer heeft gemaakt.
Moet leverbaar zijn.en pas eind februari leverbar zal worden.
reviews: MAGHelaas is MAG in de praktijk, voor zover we het hebben kunnen ervaren, niet altijd zo sterk als we tot nu toe hebben geschetst. Dat komt vooral door één specifiek probleem: de leercurve van MAG is pittig.
1e alinea.
nieuws: Klanten kwetsbaar door nieuwe beveiliging ING-internetbankierenING-woordvoerster Monique Bouwmeester laat in een reactie weten dat de bank 'een goede afweging tussen krantvriendelijkheid en beveiliging wil maken'.
[ Voor 21% gewijzigd door Jump op 26-01-2010 12:43 ]
Laatste alinea: beeldstabilatie.
Moet beeldstabilisatie zijn?
De wereldwijde verkoop van x86-procerssors steeg ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar in het vierde kwartaal met maar liefst 31,3 procent.
Het is toch echt maar 1 model met GPS, waarom dan meervoud in de titel?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
OMAP ipv. Omap (het betreft een afkorting danwel productserienaam)
Laatste zin:
Er ontbreekt wat in deze zin. Zou zoiets moeten zijn:Het is nog niet bekend wanneer de EM7075-DTS in de winkel en wat de adviesprijs wordt.
Het is nog niet bekend wanneer de EM7075-DTS in de winkel ligt en wat de adviesprijs wordt.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
edit: tweede alineaHet programma dat Virgin Media wil gan gebruiken
moet natuurlijk gaan zijn
[ Voor 4% gewijzigd door C.J.V. op 26-01-2010 19:38 ]
nieuws: Sony Ericsson wil Android-toestel Xperia X10 in maart uitbrengen
Moet natuurlijk jongstleden zijn.Tweakers.net publiceerde jongsleden maandag nog een preview van het toestel.
Rail Away!
Gun die arme * Rataplan eens even rust, man!Mad Marty schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:39:
Jammer, Rataplan, maar ik heb er nog eentje
nieuws: Sony Ericsson wil Android-toestel Xperia X10 in maart uitbrengen
[...]
Moet natuurlijk jongstleden zijn.
*fixed*
De alt text bij het Google-logo is "Google loge". Die laatste e mag in een o veranderd worden
Diezelfde fout was me in een eerder bericht ook al opgevallen (Flotter in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..."), ik vermoed dat die afbeeldingen met omschrijving in een database staan opgeslagen en dat die typo daar in staat.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Moet gewoon tijdschriften zijn denk ik?
nieuws: 'HP Slate-tablet is al vijf jaar in ontwikkeling'
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
'loge' in zowel het artikel als in de backend gerepareerd
[ Voor 25% gewijzigd door Rataplan op 27-01-2010 09:18 ]
de fout staat aan het eind van de middelste allinea.
sievert moet zijn siemens.
onetime in 'nieuws: Onderzoekers maken kleding met accufunctie'
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Apple Boot Camp 3.1
Apple Boot Camp logo (75 pix)Apple heeft verleden week een update uitgebracht voor versie 3.0 van Boot Camp. Dit programma, dat vanaf Mac OS X 10.5 meegeleverd wordt, maakt het mogelijk Microsoft Windows vanaf een tweede partitie te draaien. Voorheen werden alleen Windows XP en Vista ondersteunt, versie 3.1 voegt daar ondersteuning voor Windows 7 aan toe.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dit topic is gesloten.
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten,
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven,
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- Meldingen waar discussie over mogelijk is.